[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.653 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
Player1S schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Het verbaasd mij dan ook enorm dat nog geen enkele club het uitshirt in de kleuren van de hoofdsponsor doet.

Thuis-shirt is heilig en daar kom je niet aan maar volgens mij heeft geen enkele club een traditioneel uitshirt. Dus waarom niet paar euro meer vangen en het in de kleuren van de sponsor te doen?
Volgens mij heeft Feyenoord in het geel van de Gouden Gids gespeeld en Ajax in het groen van de ABN bank?
En op oude foto's speelt Feyenoord altijd in een uit-shirt in groen met wit. Dus volgens mij is dat het uit-shirt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 11:27
Martinusz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:45:
Er is trouwens weleens onderzoek gedaan naar kleur van shirts en wat voor invloed dat heeft op de tegenstander. Bleek volgens mij dat het een slecht idee was om in geel te spelen, zwart was volgens mij 1 van de kleuren die wel positieve invloed had op de tegenstander.
Zal eens kijken of ik dat onderzoek kan terugvinden :P
Kwam volgens mij een keer voorbij in "Onder de tram" van Joep van Deudekom en Rob Urgert, jaaaaren geleden. Kan me alleen nog herinneren dat rood de beste kleur bleek te zijn om de tegenstander te intimideren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Tinuz___ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Kwam volgens mij een keer voorbij in "Onder de tram" van Joep van Deudekom en Rob Urgert, jaaaaren geleden. Kan me alleen nog herinneren dat rood de beste kleur bleek te zijn om de tegenstander te intimideren
Jep, geel en roze dus niet :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Er is misschien wat eerder mogelijk dan 1 september: https://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=371807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tinuz___ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:59:
[...]

En Zwart! ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Die zwart met gouden van vorig jaar, zou die ook op 2 zijn geëindigd als ze er door Madrid waren uitgetikt in de achtste finale? Volgens mij is dat 90% omdat daar recent "succes" mee is geboekt.
Uiteraard niet, de meest positieve draai die ik aan dat shirt kon geven toen ie uitkwam is dat ze aan de New Orleans Saints deden denken uit het american football. Die van Feyenoord in de 'expert' top 3 hoort er natuurlijk ook helemaal niet in thuis als je ziet wat er allemaal beschikbaar was (en dan mis ik nog de derde shirts die er helemaal niet tussenstaan maar ook geen top 3 materiaal uiteindelijk). Zal er wel doorgedrukt zijn door Sjoerd Mossou die zo gek is op shirtsponsors; Willem II heeft de laatste jaren ook nog mooie shirts gehad alleen die waren compleet vernageld door de sponsoring. Het winnende shirt heeft het wel verdiend verder maar de beschrijving over een 'uniek patroon' mag je ook vraagtekens bij zetten.

Templates zijn natuurlijk ook zo oud als de weg naar ... (dus niet automatisch een reden voor afkraken; hooguit de rangorde waarin je hem als club/ land krijgt. Bij Ajax tegenwoordig blijkbaar gelijk met de amateurs maar tenminste nog met een eigen kleurtje. Zie nu ook wat speculaties over de nieuwe voorbij komen en dat lijken ook allemaal weer standaard templates. AZ naar Nike is ook gewoon voor de centen, had een keer gelezen dat de kostprijs van Under Armour te hoog was om een lekkere winst mee te pakken dus nu de goedkoopste Nike rommel voor dezelfde prijs slijten O-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sy9xjzPrW55gMSyeFd_ujxRV1rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jhWh44uKsZQWJSTP1RTqkPm5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Player1S schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:00:
[...]

Het verbaasd mij dan ook enorm dat nog geen enkele club het uitshirt in de kleuren van de hoofdsponsor doet.

Thuis-shirt is heilig en daar kom je niet aan maar volgens mij heeft geen enkele club een traditioneel uitshirt. Dus waarom niet paar euro meer vangen en het in de kleuren van de sponsor te doen?
Ajax in het oranje? Kan ten eerste niet vanwege te weinig verschil met het thuisshirt. Ten tweede snap ik dat iedereen graag Ajacieden in oranje ziet spelen, maar als Ziggo dat wil kunnen ze misschien beter de KNVB een keertje bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:44
Zo, definitief geen promotie Cambuur en de Graafschap...

Zijn we daar ook klaar mee...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Op Ziggo sport begint nu een documentaire over Ziyech, the wizard of Amsterdam, om 20.00 staat ie ook op YouTube.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Erapaz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:17:
Op Ziggo sport begint nu een documentaire over Ziyech, the wizard of Amsterdam, om 20.00 staat ie ook op YouTube.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:04
frumper schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:08:

Blijft zonde dat het sportieve het verliest van het juridische.
Schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
frumper schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:08:

Was eigenlijk na de hoorzitting wel duidelijk. Als er een spleetje licht was geweest had de rechter wel met een hint opgeroepen om er samen uit te komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Yohost! schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:26:
Blijft zonde dat het sportieve het verliest van het juridische.
Schande!
Vanaf het moment dat Corona uitbrak verliest het sportieve. Er is geen enkele beslissing eerlijk, en aangezien de clubs er onderling niet uit (willen) komen moet de KNVB nou eenmaal knopen doorhakken. Het was te verwachten dat de rechter niet op de stoel van de KNVB zou gaan zitten.

Het is echter verre van definitief. Zowel juridisch zijn er nog mogelijkheden, maar een nieuwe ledenvergadering en daar het besluit ongedaan proberen te maken is meen ik de volgende stap.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:17:
Brrr...zaten weer wat kippenvel stukjes tussen, mooi gedaan nu er geen echt afscheid kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
'Sergiño Dest zo goed als rond met FC Barcelona'
Is het bijna 1 april ofzo? Bayern vond ik al veel te hoog gegrepen voor hem, laat staan Barca...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
toolkist schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Is het bijna 1 april ofzo? Bayern vond ik al veel te hoog gegrepen voor hem, laat staan Barca...
Welke C categorie website melde dit? Al zou het wel kunnen omdat er geruchten zijn dat Barca Semedo wil verkopen en ze Sergi Roberto nog hebben dan kan hij een jaar achter hem "groeien".

Mike Verweij ontkracht het dus al meteen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pompi op 15-05-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Welke C categorie website melde dit? Al zou het wel kunnen omdat er geruchten zijn dat Barca Semedo wil verkopen en ze Sergi Roberto nog hebben dan kan hij een jaar achter hem "groeien".

[Twitter]
Veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Misschien is Johan Derksen weer van de trap gevallen en heeft hij dingen zitten dromen door een hersenschudding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 18:04
ph4ge schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:09:
[...]

Vanaf het moment dat Corona uitbrak verliest het sportieve. Er is geen enkele beslissing eerlijk, en aangezien de clubs er onderling niet uit (willen) komen moet de KNVB nou eenmaal knopen doorhakken. Het was te verwachten dat de rechter niet op de stoel van de KNVB zou gaan zitten.
Het voelt gewoon niet goed dat ADO en RKC nog een jaar eredivisie krijgen na een jaar slecht voetbal en Cambuur en de Graafschap in de 1e divisie moet blijven na een jaar geweldig voetbal!
Dan heb je simpelweg de keuze niet op sportieve gronden gedaan wat dus wel mogelijks was.

Er is de laatste dagen voor de beslissing ineens een ommekeer geweest, reken maar dat de druk van ADO groot is geweest.
Als die 1 plaats hoger hadden gedaan op de ranglijst was de promotie/degradatie gewoon toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
toolkist schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Je zou bijna denken dat ze die mensen eruit gooien om Diemers maar te kunnen betalen |:(
Speelt wel iets meer dan dat, misschien dat er wat eerder in wordt gesneden, maar het was al bekend dat de hele organisatie op het kantoor zou worden doorgelicht door de nieuwe directie, aangezien het onder Nijland redelijk topzwaar was geworden. Zo weet ik bijvoorbeeld ook dat er ook weer een nieuwe accountmanager (ex speler) is bijgekomen, dus zeg het maar.

En ja, elke voetbalclub zal (flink) moeten snijden, Groningen is denk ik de eerste die er eerlijk voor uitkomt, de rest lijdt (nog) in stilte.
Aan de andere kant, een voetbalclub heeft zijn kapitaal op het veld staan, en daar wordt weer in geinvesteerd om de continuiteit van de club te waarborgen, en het overige personeel wel aan het werk te houden.

Het is een heel dun lijntje waarop gebalanceerd moet worden, door alle clubs, anders hebben we over een jaar te weinig clubs voor uberhaupt 1 divisie betaald voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Yohost! schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:23:
Het voelt gewoon niet goed dat ADO en RKC nog een jaar eredivisie krijgen na een jaar slecht voetbal en Cambuur en de Graafschap in de 1e divisie moet blijven na een jaar geweldig voetbal!
Dan heb je simpelweg de keuze niet op sportieve gronden gedaan wat dus wel mogelijks was.

Er is de laatste dagen voor de beslissing ineens een ommekeer geweest, reken maar dat de druk van ADO groot is geweest.
Als die 1 plaats hoger hadden gedaan op de ranglijst was de promotie/degradatie gewoon toegepast.
Ik heb niet de indruk dat ADO nou zoveel te vertellen heeft en dergelijke druk kan zetten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yohost! schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Denk je echt dat de KNVB gevoelig is voor druk van ADO, juist 1 van de teams die met een Chinese baas zit waar de KNVB eigenlijk helemaal niet op zit te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:44
Ik weet dat het enigszins offtopic is, maar waar is bij gebrek aan Nederlands voetbal de bundesliga een beetje te volgen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:56:
Ik weet dat het enigszins offtopic is, maar waar is bij gebrek aan Nederlands voetbal de bundesliga een beetje te volgen?
er worden een aantal wedstrijden op fox sports 1 uitgezonden die normaal alleen te bekijken zijn op fox 4/5/6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:51:
[...]

[Twitter]
Laat het toch maar waar zijn ;)
Dest weg en Tete als vervanger ofzo. Heb je een back die ook aan verdedigen denkt en 15m op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Laat het toch maar waar zijn ;)
Dest weg en Tete als vervanger ofzo. Heb je een back die ook aan verdedigen denkt en 15m op de bank.
Tete en Dest zijn allebei van die types die verdedigend pas in actie komen als het echt moet en daardoor vaak te laat zijn. Het lijkt dromerig, het is gewoon lui en niet scherp. Ze verdedigen niet pro-actief zeg maar. Tete mag van mij ipv Dest hoor, maar dan graag Veltman behouden en in de basis en Tete op die andere bank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Van der Wiel, Tete en Dest zijn bijna exacte kopieën van elkaar, maar ik vind wel dat elke opvolger het net iets minder doet dan zijn voorganger.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:58:
[...]

er worden een aantal wedstrijden op fox sports 1 uitgezonden die normaal alleen te bekijken zijn op fox 4/5/6
Ik heb een flart van Bayern tegen die Berlijnse club gezien, maar nee, qua sfeer ontbrak alleen die ouder langs de kant die de koffiepot beheert en het traytje slappe koffie haalt. Ga dan op het trainings complex spelen en niet in een leeg stadion.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
OPSLAGHOND schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:29:
Van der Wiel, Tete en Dest zijn bijna exacte kopieën van elkaar, maar ik vind wel dat elke opvolger het net iets minder doet dan zijn voorganger.
Zou het dan toch met de hoeveelheid tattoos te maken hebben ? Nee, je moet als topclub echt wanhopig zijn als je bij Dest uitkomt.

Je vergeet Nous nog, maar die zet ik achter Dest.. met afstand...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
loekf2 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:25:
[...]
Ik heb een flart van Bayern tegen die Berlijnse club gezien, maar nee, qua sfeer ontbrak alleen die ouder langs de kant die de koffiepot beheert en het traytje slappe koffie haalt. Ga dan op het trainings complex spelen en niet in een leeg stadion.
Het moment dat men die lege stadions zat is in 3..2..1.. ;)

Ff serieus, dat er nu naar voetbal gekeken wordt is puur vanwege verveling en krankzinnige besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Afgelopen weekend keek ik stiekem er wel naar uit om het Duitse voetbal weer te zien, maar nope.
Dit wordt hem niet, een treurige bedoeling zo zonder sfeer. Maar goed het heeft te maken met geld dus ze kunnen niet anders.

Dit gaat waarschijnlijk ook bij de Nederlandse clubs gebeuren, dan wordt Ajax kijk een moetje. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Pixel Witcher op 18-05-2020 08:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
Pixel Witcher schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:42:
Afgelopen weekend keek ik stiekem er wel naar uit om het Duitse voetbal weer te zien, maar nope.
Dit wordt hem niet, een treurige bedoeling zo zonder sfeer. Maar goed het heeft te maken met geld dus ze kunnen niet anders.

Dit gaat waarschijnlijk ook bij de Nederlandse clubs gebeuren, dan wordt Ajax kijk een moetje. :+
:+

De Arena is het enige stadion waar de sfeer exact nagebootst kan worden tov de normale situatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Vincent Dave schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:41:
[...]

De Arena Gelredome is het enige stadion waar de sfeer exact nagebootst kan worden tov de normale situatie.
FTFY. In Arnhem zouden ze hun best moeten doen om aan de max 30 personen in het stadion te komen, zelfs al tel je de voetballers mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
BoB_HenK schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:45:
[...]

FTFY. In Arnhem zouden ze hun best moeten doen om aan de max 30 personen in het stadion te komen, zelfs al tel je de voetballers mee :+
Fair enough, I stand corrected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
BoB_HenK schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Je mist alleen het uitvak.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

OPSLAGHOND schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:29:
Van der Wiel, Tete en Dest zijn bijna exacte kopieën van elkaar
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?

Bij Tete is het verbeterd, maar die schoot meteen in de stress zodra hij de middellijn naderde. Verdedigend is hij wel prima.
Bij Dest is het precies andersom, die schiet in de stress zodra hij moet verdedigen. Aan de bal en opkomend is hij wel prima.
Van der Wiel echter kon zowel verdedigen als voetballen. hij was een uitstekende rechtsback (die ook aardig wat speelde bij PSG). Alleen vond hij op een gegeven moment zijn ondernemerschap belangrijker en deed hij het voetballen er een beetje bij, waarna hij op de bank terecht kwam en mocht vertrekken. Wat nu overigens een goede beslissing lijkt te zijn, aangezien hij het zakelijk heel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Vincent Dave schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:41:
[...]

De Arena is het enige stadion waar de sfeer exact nagebootst kan worden tov de normale situatie.
Dan zullen wel de vogeltjes er ook uit moeten, immers zonder publiek is zonder publiek. 8)

PS: volle Arena is natuurlijk geweldig stadion qua sfeer, maar zonder publiek is echt 3x niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?

Bij Tete is het verbeterd, maar die schoot meteen in de stress zodra hij de middellijn naderde. Verdedigend is hij wel prima.
Bij Dest is het precies andersom, die schiet in de stress zodra hij moet verdedigen. Aan de bal en opkomend is hij wel prima.
Van der Wiel echter kon zowel verdedigen als voetballen. hij was een uitstekende rechtsback (die ook aardig wat speelde bij PSG). Alleen vond hij op een gegeven moment zijn ondernemerschap belangrijker en deed hij het voetballen er een beetje bij, waarna hij op de bank terecht kwam en mocht vertrekken. Wat nu overigens een goede beslissing lijkt te zijn, aangezien hij het zakelijk heel goed doet.
Perfecte analyse, v.d. Wiel was veruit de betere van deze 3 en heeft toch aardig gepresteerd ook bij PSG, en inderdaad korte carriere, maar voor hem een slimme beslissing lijkt het zo :)

soort van welcome back trouwens :P @Baseman77 lang niet gezien hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:00:
[...]Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Ik kijk ook daadwerkelijk naar Ajax?
Van der Wiel echter kon zowel verdedigen als voetballen. hij was een uitstekende rechtsback (die ook aardig wat speelde bij PSG).
Dus; Van der Wiel kan beide (verdedigen en aanvallen), Tete kan verdedigen en Dest kan aanvallen. Hoe kun jij in hemelsnaam vrijwel hetzelfde zeggen en het toch niet eens zijn? Oh ja, door quotes te halveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

OPSLAGHOND schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:13:
Hoe kun jij in hemelsnaam vrijwel hetzelfde zeggen
Euhm, jij noemt deze 3 spelers "bijna exacte kopieën" van elkaar.
Wat dus totaal niet klopt en waar ik ook op reageer.

Ik heb dus geen flauw idee hoe je erbij komt dat ik vrijwel hetzelfde zeg.
Het halveren van quotes heeft er trouwens niets mee te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Baseman77 op 18-05-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:28:
[...]Euhm, jij noemt deze 3 spelers "bijna exacte kopieën" van elkaar.
Wat dus totaal niet klopt en waar ik ook op reageer.
Het zijn stuk voor stuk geen topspelers, maar goed genoeg voor de Nederlandse (en Franse) competitie;

- Van der Wiel kon redelijk goed verdedigen (hoofdtaak van een verdediger) en redelijk aanvallen.
Geen topspeler, maar goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en voor de top van Ligue 1 (PSG).
- Tete kon redelijk goed verdedigen (hoofdtaak), maar was aanvallend matig tot net voldoende.
Ook geen topspeler, maar goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en de subtop van Ligue 1. (Olympique Lyonnais).
Een stap(je) terug vergeleken met Van der Wiel.
- Dest kan matig tot net voldoende verdedigen (hoofdtaak), maar redelijk goed aanvallen.
Ook geen topspeler, maar nog steeds goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en de subtop/middenmoot van Ligue 1.
Een stap(je) terug vergeleken met Tete.
Het halveren van quotes heeft er trouwens niets mee te maken.
Tuurlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-05-2020 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Het zijn stuk voor stuk geen topspelers, maar goed genoeg voor de Nederlandse (en Franse) competitie;

- Van der Wiel kon redelijk goed verdedigen (hoofdtaak van een verdediger) en redelijk aanvallen.
Geen topspeler, maar goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en voor de top van Ligue 1 (PSG).
- Tete kon redelijk goed verdedigen (hoofdtaak), maar was aanvallend matig tot net voldoende.
Ook geen topspeler, maar goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en de subtop van Ligue 1. (Olympique Lyonnais).
Een stap(je) terug vergeleken met Van der Wiel.
- Dest kan matig tot net voldoende verdedigen (hoofdtaak), maar redelijk goed aanvallen.
Ook geen topspeler, maar nog steeds goed genoeg voor de top van de Eredivisie (Ajax) en de subtop/middenmoot van Ligue 1.
Een stap(je) terug vergeleken met Tete.

[...]

Tuurlijk niet.
Misschien voortaan ff zo neerzetten ipv het zijn bijna exacte kopiën, want dat zijn het dus niet :+ ja oke ze zijn allemaal RB, maar daarna zijn de verschillen toch wel duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

@OPSLAGHOND Jij gaat volledig voorbij aan wat er specifiek gevraagd wordt voor de rechtsbackpositie bij de verschillende clubs in de verschillende competities. Simpel voorbeeld, bij ADO met een back vooral kunnen verdedigen en bij Ajax moet hij vooral kunnen aanvallen. Jij noemt verdedigen de hoofdtaak van een back, maar dat is echt een achterhaalde gedachte.

Het is ook meteen de belangrijkste reden dat Tete niet slaagde bij Ajax en waarom Dest het juist zo goed doet/deed. Hierdoor weet je ook meteen waarom Dest genoemd wordt bij Barca en Bayern (met een slag om de arm natuurlijk, want geruchten) en Tete blij mag zijn als hij bij OL een keer mag spelen.

Maar jouw wijze van redeneren maakt mij duidelijk dat een verdere discussie hierover weinig zin heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Baseman77 op 18-05-2020 12:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Goed nieuws, het kunstgras gaat zo goed als helemaal verdwijnen in de Nederlandse profcompetitie!

https://www.ad.nl/nederla...ment-is-mislukt~aed3ac20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:12:
@OPSLAGHONDbij ADO met een back vooral kunnen verdedigen en bij Ajax moet hij vooral kunnen aanvallen. Jij noemt verdedigen de hoofdtaak van een back, maar dat is echt een achterhaalde gedachte.
Jij denkt dat een back bij Ajax vooral moet kunnen aanvallen.
Tagliafico is een echte back zoals Ajax ze graag heeft: Verdedigend en aanvallend sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
OPSLAGHOND schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Jij denkt dat een back bij Ajax vooral moet kunnen aanvallen.
Tagliafico is een echte back zoals Ajax ze graag heeft: Verdedigend en aanvallend sterk.
En hij kan natuurlijk ook goed keepen! En mocht het echt nodig zijn, zal hij waarschijnlijk ook iemand anders zijn veters kunnen strikken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dest die het goed doet? _O- >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Zijn we allemaal vergeten hoe kansloos we (Ajax) tegen Valencia thuis speelden in december? Ik niet. Weg met Dest en nog drie anderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 18-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Typhone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:37:
Zijn we allemaal vergeten hoe kansloos we (Ajax) tegen Valencia thuis speelden in december? Ik niet. Weg met Dest en nog drie anderen.
Dat zeg ik ook elk seizoen in football manager.
Moet ik wil altijd nog een gek vinden die ze wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Deadsy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:40:
Dat zeg ik ook elk seizoen in football manager.
Moet ik wil altijd nog een gek vinden die ze wil hebben.
In mijn games met FM20 gaat Dest eigenlijk altijd naar een buitenlandse topclub.
En heeft Ajax een monopolie op het kampioenschap ;(
Op mijn game met PSV na dan >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
remco112 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:28:
[...]En hij kan natuurlijk ook goed keepen!
Geen idee, nooit gezien.
En mocht het echt nodig zijn, zal hij waarschijnlijk ook iemand anders zijn veters kunnen strikken!
Jij kunt geen veters strikken of hebt er moeite mee? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Baseman77 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:25:
[...]

In mijn games met FM20 gaat Dest eigenlijk altijd naar een buitenlandse topclub.
En heeft Ajax een monopolie op het kampioenschap ;(
Op mijn game met PSV na dan >:) :*)
Bij mij is het Ajax en PSV die elkaar afwisselen, tot dat ik met Go Ahead aan kwam lopen.

Las of zag laatst een best goed stuk (geen idee meer waar).
Over dat men goed moet oppassen dat eventueel geld van de KNVB/Europese Clubs/overheid niet gebruikt moet gaan worden om gaten in de begroting te dichten die veroorzaakt zijn door de eigen incompetentie.
Zoals bij bv Roda vaak het geval is.

Mag niet moeilijk zijn om uit te rekenen hoeveel geld een club misloopt doordat x aantal wedstrijden niet doorgegaan zijn (dus kaartjes, eten etc).
Door gewoon te kijken wat ze in de wel gespeelde wedstrijden aan inkomsten gehad hebben.

Dat Roda, Vitesse etc niet gaan claimen dat elke wedstrijd het stadion vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Bij mij is het Ajax en PSV die elkaar afwisselen, tot dat ik met Go Ahead aan kwam lopen.

Las of zag laatst een best goed stuk (geen idee meer waar).
Over dat men goed moet oppassen dat eventueel geld van de KNVB/Europese Clubs/overheid niet gebruikt moet gaan worden om gaten in de begroting te dichten die veroorzaakt zijn door de eigen incompetentie.
Zoals bij bv Roda vaak het geval is.

Mag niet moeilijk zijn om uit te rekenen hoeveel geld een club misloopt doordat x aantal wedstrijden niet doorgegaan zijn (dus kaartjes, eten etc).
Door gewoon te kijken wat ze in de wel gespeelde wedstrijden aan inkomsten gehad hebben.

Bij Vitesse merken ze geen verschil :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:30:

Als er echt clubs zijn die failliet gaan zijn dit wel de 2 waar ik geld op in zou zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Als er echt clubs zijn die failliet gaan zijn dit wel de 2 waar ik geld op in zou zetten.
Inderdaad.
Jammer genoeg hebben ze in Kerkrade een groep mensen met te veel geld en heeft Roda een bestuur wat hun bankrekening graag wil leeghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maar ondanks alles is er nog geen een omgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
DoeEensGek schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:18:
Omdat er altijd wel een supporter met geld opstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
Dus jij raakt meteen je huis kwijt nadat je minder inkomsten binnenkrijgt? Duurt wel ff voordat de clubs de gevolgen merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Het is ook nog lang niet voorbij :) het is nu 10 weken onderweg, de clubs die normaal al rode cijfers schreven of net aan zwarte cijfers, zullen het echt wel gaan merken. Wellicht niet failliet, maar denk aan spelers moeten wegdoen en geen nieuwe kunnen halen, personeel ontslaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vincent Dave schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 02:56:
[...]

Dus jij raakt meteen je huis kwijt nadat je minder inkomsten binnenkrijgt? Duurt wel ff voordat de clubs de gevolgen merken.
:?
Er wordt gewoon een heleboel gespeculeerd vanaf de zijlijn, tuurlijk kunnen we aan ons water voelen dat de clubs hier moeilijk mee hebben. Maar ondanks dat is er nogsteeds geen club omgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Het is ook nog lang niet voorbij :) het is nu 10 weken onderweg, de clubs die normaal al rode cijfers schreven of net aan zwarte cijfers, zullen het echt wel gaan merken. Wellicht niet failliet, maar denk aan spelers moeten wegdoen en geen nieuwe kunnen halen, personeel ontslaan etc.
NEC had voor Corona al problemen, wilde lagere huur enzo, maar is nu wel met Dortmund aan het onderhandelen om een speler te halen.. Zo maken de clubs het de overheid wel makkelijk, weer een club die financieel niet geholpen hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
DoeEensGek schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:25:
[...]

:?
Er wordt gewoon een heleboel gespeculeerd vanaf de zijlijn, tuurlijk kunnen we aan ons water voelen dat de clubs hier moeilijk mee hebben. Maar ondanks dat is er nogsteeds geen club omgevallen.
Ben het juist met je eens, mijns inziens heeft zoiets echter tijd nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:06:
[...]

NEC had voor Corona al problemen, wilde lagere huur enzo, maar is nu wel met Dortmund aan het onderhandelen om een speler te halen.. Zo maken de clubs het de overheid wel makkelijk, weer een club die financieel niet geholpen hoeft te worden.
Vind dit altijd een interessante redenatie. Zou er dus ook geen stuiver moeten gaan naar een "regulier" bedrijf dat een investering doet richting de toekomst. Leuk voor buhne, maar economisch gezien miserabel beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:06:
[...]

Grote probleem met voetbal is dat de inkomsten voor een groot deel afhankelijk zijn van de prestaties. Daardoor krijg je risicovolle investeringen en worden andere clubs eigenlijk gedwongen dit te volgen .

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Vincent Dave schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Ben het juist met je eens, mijns inziens heeft zoiets echter tijd nodig.
Dat klopt inderdaad. Maar er werd gelijk na het begin van de corona aangegeven dat er allemaal clubs zouden omvallen maar het eerste echte concrete bericht moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
DoeEensGek schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Dat klopt inderdaad. Maar er werd gelijk na het begin van de corona aangegeven dat er allemaal clubs zouden omvallen maar het eerste echte concrete bericht moet ik nog tegenkomen.
Media mechanisme is hopelijk wel duidelijk bij iedereen. Althans dat moet ik reeds tig decennia horen van anderen.. het is de media etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Vind dit altijd een interessante redenatie. Zou er dus ook geen stuiver moeten gaan naar een "regulier" bedrijf dat een investering doet richting de toekomst. Leuk voor buhne, maar economisch gezien miserabel beleid.
Dat komt wellicht omdat je de verkeerde situaties vergelijkt.
Als je als bedrijf erg krap bij kas zit en het geld wat je hebt liever besteedt aan een 'bedrijfsmiddel' wat misschien in de toekomst geld op gaat leveren en waardoor je nu niet aan je huidige verplichtingen kunt voldoen, dan heb je je prioriteiten totaal verkeerd. Dan ga je gewoon failliet.
Dus ja je moet investeren, maar pas als je aan je lopende verplichtingen kunt voldoen.
Ankona schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Grote probleem met voetbal is dat de inkomsten voor een groot deel afhankelijk zijn van de prestaties. Daardoor krijg je risicovolle investeringen en worden andere clubs eigenlijk gedwongen dit te volgen .
Een veel groter probleem is dat die clubs die in die problemen komen stuk voor stuk wanbeleid voeren/hebben gevoerd. Om de haverklap de trainer en/of TD eruit, dat soort zaken.
Waarom kan Heracles groeien en goed presteren zonder gedoe? Waarom kan AZ zonder schade uit het faillissement van DSB komen en nu gewoon 2e staan? Dat is niet omdat ze lekker aan het gokken zijn geweest wat toevallig goed uitgevallen is.

[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 19-05-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Dat komt wellicht omdat je de verkeerde situaties vergelijkt.
Als je als bedrijf erg krap bij kas zit en het geld wat je hebt liever besteedt aan een 'bedrijfsmiddel' wat misschien in de toekomst geld op gaat leveren en waardoor je nu niet aan je huidige verplichtingen kunt voldoen, dan heb je je prioriteiten totaal verkeerd. Dan ga je gewoon failliet.
Dus ja je moet investeren, maar pas als je aan je lopende verplichtingen kunt voldoen.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Voetballers zijn voor een BVO geen bedrijfsmiddel, maar een investering met een (bandbreedte van) verwachte waarde in de toekomst. De harde realiteit is daarbij dat voor een BVO de gewone man of vrouw op kantoor juist een bedrijfsmiddel is en uitwisselbare of te reduceren opex vormt. Indien je het op die manier bekijkt is het in het heden helemaal niet investeren in spelers juist een groter risico. Wellicht niet op de hele korte termijn, maar zeker op de middellange termijn.

Heel plat: Ik denk dat het voor veel BVO's een keuze is tussen op de hele korte termijn 100% aan banen redden met risico op 0% op de middellange termijn vs. nu <100% van de banen redden met aanzienlijk kleiner risico op de middellange termijn. Bovendien, welk alternatief stel je in de praktijk voor? Verboden iemand te ontslaan en selecties maar verplicht aanvullen met jeugd?
toolkist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:01:
[...]
Een veel groter probleem is dat die clubs die in die problemen komen stuk voor stuk wanbeleid voeren/hebben gevoerd. Om de haverklap de trainer en/of TD eruit, dat soort zaken.
Waarom kan Heracles groeien en goed presteren zonder gedoe? Waarom kan AZ zonder schade uit het faillissement van DSB komen en nu gewoon 2e staan? Dat is niet omdat ze lekker aan het gokken zijn geweest wat toevallig goed uitgevallen is.
Ben niet zo bekend met de bedrijfsvoering van Heracles, maar vwb AZ is het denk ik niet zo rooskleurig als in de herinnering van velen. AZ is in 2009 gered door tientallen miljoenen van DSB Sport te lenen. Bovendien is er dat jaar ruim 6 miljoen overgemaakt naar de Vrienden van AZ, als truc om te voorkomen dat een curator beslag zou leggen. Daarnaast zijn er vastgoed deals gemaakt waarbij AZ miraculous grond kon kopen voor 5 miljoen, waarvan de gemeente zelf aangaf dat de werkelijke waarde 21 was - niet de zuivere koffie die menigeen denkt dat het is.

[ Voor 27% gewijzigd door BoB_HenK op 19-05-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Heracles heeft de hele opleiding eruit geknikkerd en maakt daar dus geen kosten aan. Dragen dus niets bij aan het voetbal. Of ze financieel erg gezond zijn weet ik niet, maar als we ze zouden verliezen zou niemand er wakker van kunnen liggen. (de keer dat ik erbij was toen ze in de Kuip speelden viel het me ook op dat het uitvak bijna leeg was. Veel fans zullen ze dus ook niet hebben)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:38:
Heracles heeft de hele opleiding eruit geknikkerd en maakt daar dus geen kosten aan. Dragen dus niets bij aan het voetbal. Of ze financieel erg gezond zijn weet ik niet, maar als we ze zouden verliezen zou niemand er wakker van kunnen liggen. (de keer dat ik erbij was toen ze in de Kuip speelden viel het me ook op dat het uitvak bijna leeg was. Veel fans zullen ze dus ook niet hebben)
Heracles heeft een gedeelde opleiding met Twente toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Heracles heeft een gedeelde opleiding met Twente toch?
Zeker! Voor de komende 10 jaar
FC Twente en Heracles Almelo gaan met ingang van het nieuwe seizoen op gelijkwaardige basis invulling geven aan de jeugdopleiding. De hernieuwde overeenkomst kent een duur van tien jaar. Het doel van de FC Twente/Heracles Academie is het opleiden van regionaal voetbaltalent.
Uiteindelijk kan je altijd afvragen wat een club toevoegt aan "het voetbal". Teams met een jeugdopleiding wellicht meer dan teams zonder maar uiteindelijk moeten spelers een kans krijgen om zich op het hoogste niveau te bewijzen. In dit geval is dat dus Heracles en voor spelers kan dat een opstap zijn in hun loopbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt. Voetballers zijn voor een BVO geen bedrijfsmiddel, maar een investering met een (bandbreedte van) verwachte waarde in de toekomst. De harde realiteit is daarbij dat voor een BVO de gewone man of vrouw op kantoor juist een bedrijfsmiddel is en uitwisselbare of te reduceren opex vormt. Indien je het op die manier bekijkt is het in het heden helemaal niet investeren in spelers juist een groter risico. Wellicht niet op de hele korte termijn, maar zeker op de middellange termijn.

Heel plat: Ik denk dat het voor veel BVO's een keuze is tussen op de hele korte termijn 100% aan banen redden met risico op 0% op de middellange termijn vs. nu <100% van de banen redden met aanzienlijk kleiner risico op de middellange termijn. Bovendien, welk alternatief stel je in de praktijk voor? Verboden iemand te ontslaan en selecties maar verplicht aanvullen met jeugd?
Niet allemaal dingen erbij halen waar het helemaal niet over gaat bij NEC. NEC wil niet een paar mensen ontslaan om de kosten wat te drukken, NEC wil geen huur betalen omdat ze anders omvallen. Ze hadden in september 2019 meerdere maanden achterstand, ze hoeven nu enkele maanden niet te betalen.
Dat is niet om ze te helpen om een speler te kunnen halen, dat is om überhaupt te overleven.

En nu willen ze wel een externe nieuwe speler halen en dus een nieuwe verplichting aangaan voor op z'n minst 10.000-en euro's.

Als de situatie zo penibel is dan heb je helemaal geen ruimte om grote nieuwe verplichtingen aan te gaan en kijk je maar wat je in de jeugd hebt lopen en hoop je dat dat goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo kan het dus ook, bij VVV d:)b
Lees je mee Fc Groningen...
De afspraken sluiten aan bij het advies en loonakkoord van spelersvakbonden en werkgeversorganisatie FBO. Bij de gesprekken namen de selectie en technische staf het initiatief voor een speciale constructie, waarbij spelersgroep, staf en directie het deel van de loonkorting van het overige personeel op zich hebben genomen. Het kantoorpersoneel hoeft dus geen salaris in te leveren.

Bogers geeft in een persbericht uitleg: 'Spelersgroep en staf waren heel stellig over het feit dat zij de compensatie voor de loonsverlaging van de overige werknemers voor hun rekening wilde nemen. Een daad van solidariteit én loyaliteit en een toonbeeld van eenheid en kracht binnen onze club. En wij als directie sluiten daar dan ook graag bij aan.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

Vanmiddag was er groot nieuws in Kerkrade: https://www.rodajckerkrad...mst-voor-roda-jc-kerkrade

Roda JC Kerkrade presenteerde woensdagmiddag een nieuw plan om uit te groeien naar een financieel gezonde club.
Dinsdag werd al bekend dat investeerder Aleksei Korotaev zijn aandelen inlevert.

Redding
Het vertrek van Korotaev, die twintig procent van de aandelen bezit, maakt de weg vrij voor nieuwe plannen voor een redding van Roda JC. Alle aandelen in Roda JC komen in handen van ondernemers Stijn Koster, Bert Peels, Roger Hodenius en de investeringsmaatschappij Mercurius, de beleggingsmaatschappij van de overleden Henk Stienstra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
Stewie! schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:21:
Vanmiddag was er groot nieuws in Kerkrade: https://www.rodajckerkrad...mst-voor-roda-jc-kerkrade

Roda JC Kerkrade presenteerde woensdagmiddag een nieuw plan om uit te groeien naar een financieel gezonde club.
Dinsdag werd al bekend dat investeerder Aleksei Korotaev zijn aandelen inlevert.

Redding
Het vertrek van Korotaev, die twintig procent van de aandelen bezit, maakt de weg vrij voor nieuwe plannen voor een redding van Roda JC. Alle aandelen in Roda JC komen in handen van ondernemers Stijn Koster, Bert Peels, Roger Hodenius en de investeringsmaatschappij Mercurius, de beleggingsmaatschappij van de overleden Henk Stienstra.
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Veel succes in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Heracles heeft inmiddels de nieuwe seizoenkaarten in de verkoop gedaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax krijgen fans geen vergoeding als ze door de coronacrisis wedstrijden missen. 'We hebben ervoor gekozen niks te vergoeden. Je neemt een seizoenkaart voor zeventien wedstrijden. Als je vervolgens de eerste drie of vier wedstrijden niet in het stadion kan zijn, komen we niet later alsnog met een vergoeding. Het gaat om full supporting. Anders heb je aan het einde van het seizoen liquiditeitsproblemen. Misschien dat we hierdoor uiteindelijk minder kaarten verkopen, maar het is wel het eerlijke verhaal richting onze fans.'
bron
Vind het niet heel netjes om in deze tijd waar genoeg mensen het al lastig zat hebben om gewoon geld te vragen voor wedstrijden waarvan je nu al weet dat er geen supporters bij mogen zijn. Het is toch ook niet het probleem van de supporters dat je dan anders een liquiditeitsprobleem hebt aan het einde van het jaar, dan koop je maar een speler minder uit het buitenland en gebruik je een extra jeugdspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:51:
[...]

bron
Vind het niet heel netjes om in deze tijd waar genoeg mensen het al lastig zat hebben om gewoon geld te vragen voor wedstrijden waarvan je nu al weet dat er geen supporters bij mogen zijn. Het is toch ook niet het probleem van de supporters dat je dan anders een liquiditeitsprobleem hebt aan het einde van het jaar, dan koop je maar een speler minder uit het buitenland en gebruik je een extra jeugdspeler.
Uiteindelijk maken een aantal clubs de keuze om supporters ook als sponsoren te gaan zien. Van de opties die ik heb gezien, en dat zijn Ajax, FC Twente, PSV en nu dan ook Heracles heeft Ajax op dit moment nog de netste en mijn ziens de juiste optie voor de supporters, de rest van de clubs spelen nogal in op emotie, plaatsbehoud en club steunen, alsof supporters die graag komen maar geen geld willen weggooien minder zijn.

Zeker niet tegen het bieden van opties waarbij je de normale prijs betaald en accepteert dat er wellicht (waarschijnlijk) wedstrijden zonder publiek gespeeld zullen worden. In zijn geheel niet dat soort opties bieden zou je mijn inziens niet moeten willen als club.

[ Voor 0% gewijzigd door Napo op 21-05-2020 11:34 . Reden: wat -> een aantal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Napo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Uiteindelijk maken een aantal clubs de keuze om supporters ook als sponsoren te gaan zien. Van de opties die ik heb gezien, en dat zijn Ajax, FC Twente, PSV en nu dan ook Heracles heeft Ajax op dit moment nog de netste en mijn ziens de juiste optie voor de supporters, de rest van de clubs spelen nogal in op emotie, plaatsbehoud en club steunen, alsof supporters die graag komen maar geen geld willen weggooien minder zijn.

Zeker niet tegen het bieden van opties waarbij je de normale prijs betaald en accepteert dat er wellicht (waarschijnlijk) wedstrijden zonder publiek gespeeld zullen worden. In zijn geheel niet dat soort opties bieden zou je mijn inziens niet moeten willen als club.
Inderdaad geef gewoon de optie, zeker ook omdat "ze" (bedoel niet perse Heracles) hun handen ook bij de overheid en de KNVB ophouden omdat ze zeggen dat het spelen zonder toeschouwers hun zoveel kost maar ze willen nu dus ook gewoon dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Ruzor op 21-05-2020 15:42 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Niet allemaal dingen erbij halen waar het helemaal niet over gaat bij NEC. NEC wil niet een paar mensen ontslaan om de kosten wat te drukken, NEC wil geen huur betalen omdat ze anders omvallen. Ze hadden in september 2019 meerdere maanden achterstand, ze hoeven nu enkele maanden niet te betalen.
Dat is niet om ze te helpen om een speler te kunnen halen, dat is om überhaupt te overleven.

En nu willen ze wel een externe nieuwe speler halen en dus een nieuwe verplichting aangaan voor op z'n minst 10.000-en euro's.

Als de situatie zo penibel is dan heb je helemaal geen ruimte om grote nieuwe verplichtingen aan te gaan en kijk je maar wat je in de jeugd hebt lopen en hoop je dat dat goed genoeg is.
Waar lees jij dat ze een externe nieuwe speler willen halen?

Met betrekking tot Dortmund gaat het over een verkoop:
https://www.voetbalprimeu...miljoenendeal-musaba.html

Dus niet allemaal dingen erbij halen waar het helemaal niet over gaat bij NEC ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 21-05-2020 15:45 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ruzor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Waar lees jij dat ze een externe nieuwe speler willen halen?

Met betrekking tot Dortmund gaat het over een verkoop:
https://www.voetbalprimeu...miljoenendeal-musaba.html

Dus niet allemaal dingen erbij halen waar het helemaal niet over gaat bij NEC ;)
Oops :X :F :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Napo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:32:
Van de opties die ik heb gezien, en dat zijn Ajax, FC Twente, PSV en nu dan ook Heracles heeft Ajax op dit moment nog de netste en mijn ziens de juiste optie voor de supporters, de rest van de clubs spelen nogal in op emotie, plaatsbehoud en club steunen, alsof supporters die graag komen maar geen geld willen weggooien minder zijn.
Hoe kom je bij je laatste opmerking, in relatie tot de opties die PSV biedt?

PSV compenseert inderdaad niet alle wedstrijden indien er een heel seizoen geen publiek mag komen, maar men biedt wel een mogelijkheid waarbij je uiteindelijk 25% van de seizoenskaart betaalt en de rest gecompenseerd krijgt.
De opties voor compensatie van het afgelopen seizoen en voor het komende seizoen zijn ook tot stand gekomen na besprekingen met de Supportersvereniging PSV en de supportersgroepering Klankbord PSV, die zijn er dus vanaf het begin bij betrokken geweest.

Verder is PSV de 1e club geweest waarbij de directie salaris inleverde, nam PSV ook het voortouw in de besprekingen met spelers over het korten van de salarissen (wat kritiek opleverde van het trage VVCS) en is hier inmiddels een akkoord voor. In tegenstelling tot een aantal andere clubs, waaronder Ajax.

Ik vind het dan ook heel vreemd om te zeggen dat PSV zou insinueren dat "supporters die graag komen maar geen geld willen weggooien minder zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
[...

[...]
Ja, laten we dat gaan doen :+ Benieuwd welke clubs nog overblijven als overal gaten opgevangen moeten worden met eigen jeugd. Er zijn best veel clubs die (bijna) geen eigen jeugdopleiding hebben, en letterlijk amateurs moeten gaan doorschuiven (en die amateurs moeten dit ook nog willen).
[...
Ben niet zo bekend met de bedrijfsvoering van Heracles, maar vwb AZ is het denk ik niet zo rooskleurig als in de herinnering van velen. AZ is in 2009 gered door tientallen miljoenen van DSB Sport te lenen. Bovendien is er dat jaar ruim 6 miljoen overgemaakt naar de Vrienden van AZ, als truc om te voorkomen dat een curator beslag zou leggen. Daarnaast zijn er vastgoed deals gemaakt waarbij AZ miraculous grond kon kopen voor 5 miljoen, waarvan de gemeente zelf aangaf dat de werkelijke waarde 21 was - niet de zuivere koffie die menigeen denkt dat het is.
Dat klopt dan wel, maar als je na die tijd kijkt, heeft AZ gewoon goed en stabiel beleid gevoerd, geen enorm grote investeringen in spelers gedaan, maar wel gericht gekocht en de jeugd-opleiding verbeterd. Daar plukken ze nu wel de vruchten van. Ik denk ook dat bedoeld werd dat als je nu naar AZ kijkt (kijken naar wat er 10+ jaar geleden is gebeurt heeft daarin geen zin) dat ze een gezond beleid voeren, niet op de rand van een afgrond balanceren.
Zelfde geldt ook voor Heracles, dis kunnen zelf prima spelers halen in lijn met de club, verkopen af en toe spelers en leven ook niet op leningen die open staan, waarnaast ooknog eens een investering (bij veel BVO's indirect ook een lening, omdat aankoopbedragen vaak niet op 1 dag worden overgemaakt) in spelers doen, dus eigenlijk gokken met geleend geld wat er niet is en waarvan je ook nog eens weet dat je dit zonder verkoop van spelers nooit terug verdient.

Dit laatste is in mijn ogen ook een van de ergste dingen die in het voetbal gebeurt (fictieve bedragen en in het extreme doorgetrokken om het punt duidelijk te maken):
  • Club heeft geen geld en draait net aan geen rode cijfers. Laten we zeggen 5000 euro winst.
  • Club vindt de selectie niet goed genoeg en koopt een speler van 1 miljoen, een grootverdiener voor de club gaat weg voor 500.000, en de nieuwe speler verdient een salaris gelijk aan de vertrokken speler.
    Je moet dus nog 500.000 afbetalen, die je niet hebt, en die je met de huidige winsten (5000 euro) pas over 1000 jaar kan aflossen.
  • Speler maakt het totaal niet waar en komt op een zijspoor. De gok die is genomen pakt niet goed uit, en de speler wordt voor 300.000 verkocht, na 2 jaar.
  • Club staat nog 190.000 in de min voor deze speler, maar er moet ook weer een nieuwe kwaliteitsinjectie komen dus geeft weer geld uit wat er niet is
Speculeren / investeren met geld wat je hebt, of waarvan je zeker weet (oké, Corona nu even daarbuiten gelaten) dat het met 1 of 2 seizoenen is terug verdient, is gezonde bedrijfsvoering. Investeren met geld wat er niet is en waarvan je niet weet of het op (relatief) korte termij weer terug komt en wat je ook niet hebt, ben je gewoon aan het gokken met 'andermans geld' en zelfs met je complete bedrijf dat het risico loopt.

Ik denk dat teveel clubs gezien het verleden wel verwachten dat er iemand over de brug komt (of dit nu een investeerder, rijke supporter of een overheid is) als een club dreigt om te vallen. Juist dat beeld zou eens moeten veranderen en clubs moeten gezonde bedrijven worden, waarbij sponsoren (en investeerders) niet zomaar geld erin moeten/ mogen pompen, eerst (oude) schulden afbetaald moeten worden voordat er nieuwe schulden bij worden genomen, maar waarbij ook gekeken moet worden om kosten omlaag te krijgen/ laag te houden om winst te verhogen en mogelijk meer te kunnen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:51:
[...]

bron
Het is ook een valse vergelijking. Als ik niet naar het stadion kan komen omdat ik geen zin heb, niet kan etc dan is dat mijn eigen keuze. Als ik niet kan omdat het verboden wordt vanwege een reden waar ik als individu niets aan kan doen is dat echt anders.

Supporter zijn of donateur zijn nog wel twee verschillende dingen, en helemaal of dat wel of niet gedwongen gaat. Voor mij persoonlijk is er nogal een verschil tussen zeggen: We kunnen niet leveren en je krijgt je geld terug maar we kunnen het geld keihard gebruiken en je kan het met een muisklik doneren of we kunnen niet leveren en je krijgt geen compensatie want je bent toch een full supporter.

Wat dat betreft zijn de Algemene Voorwaarden van de KNVB ook merkwaardig, sowieso is er geen enkele vorm van compensatie bij aflastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
jbdeiman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Ja, laten we dat gaan doen :+ Benieuwd welke clubs nog overblijven als overal gaten opgevangen moeten worden met eigen jeugd. Er zijn best veel clubs die (bijna) geen eigen jeugdopleiding hebben, en letterlijk amateurs moeten gaan doorschuiven (en die amateurs moeten dit ook nog willen).

[...]

Ik denk dat teveel clubs gezien het verleden wel verwachten dat er iemand over de brug komt (of dit nu een investeerder, rijke supporter of een overheid is) als een club dreigt om te vallen. Juist dat beeld zou eens moeten veranderen en clubs moeten gezonde bedrijven worden, waarbij sponsoren (en investeerders) niet zomaar geld erin moeten/ mogen pompen, eerst (oude) schulden afbetaald moeten worden voordat er nieuwe schulden bij worden genomen, maar waarbij ook gekeken moet worden om kosten omlaag te krijgen/ laag te houden om winst te verhogen en mogelijk meer te kunnen investeren.
Voor de volledigheid: Ben absoluut geen fan van verplicht op eigen jeugd terugvallen, gaat 'm gewoon niet worden.

Vwb je laatste alinea: Hier is maar 1 schuldige (ok, 3): KNVB, UEFA en FIFA die totaal schijt hebben aan hun eigen financial fair play regels, alles draait om meer meer meer voor zichzelf; Zij zijn het die clubs en (lokale) overheden toestaan de gekste dingen uit te halen. Het ultieme voorbeeld is wmb hoe er met het schandaal rond FC Twente is omgesprongen. Hoe haal je het in je botte kop om FC Twente een licentie te geven voor 'goed gedrag'? Het kan toch niet anders dan dat de bobo's van Twente schaterlachend in de auto terug uit Zeist zaten toen ze de KVNB zo ver hebben gekregen. De boel is belazerd, dan hoor je geen beloning te krijgen door in de KKD te mogen uitkomen, dan hoor je gewoon op het allerlaagste niveau te starten. Zolang de KNVB wanpraktijken als bij Twente op deze manier behandeld en weigert om door te pakken zou ik als BVO de risico's wel blijven nemen, je wordt toch wel gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
BoB_HenK schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Voor de volledigheid: Ben absoluut geen fan van verplicht op eigen jeugd terugvallen, gaat 'm gewoon niet worden.

Vwb je laatste alinea: Hier is maar 1 schuldige (ok, 3): KNVB, UEFA en FIFA die totaal schijt hebben aan hun eigen financial fair play regels, alles draait om meer meer meer voor zichzelf; Zij zijn het die clubs en (lokale) overheden toestaan de gekste dingen uit te halen. Het ultieme voorbeeld is wmb hoe er met het schandaal rond FC Twente is omgesprongen. Hoe haal je het in je botte kop om FC Twente een licentie te geven voor 'goed gedrag'? Het kan toch niet anders dan dat de bobo's van Twente schaterlachend in de auto terug uit Zeist zaten toen ze de KVNB zo ver hebben gekregen. De boel is belazerd, dan hoor je geen beloning te krijgen door in de KKD te mogen uitkomen, dan hoor je gewoon op het allerlaagste niveau te starten. Zolang de KNVB wanpraktijken als bij Twente op deze manier behandeld en weigert om door te pakken zou ik als BVO de risico's wel blijven nemen, je wordt toch wel gered.
Natuurlijk speelt dat ook mee, maar ik heb nog nooit gezien/ gehoord dat er (zoals het voorbeeld van AZ met de goedkope grond) direct geld in clubs wordt gestopt. (niet dat me dat iets zou verbazen, maar dan hadden we het denk ik al wel als schandaal gehad)
Maar uiteindelijk zal je als bedrijf (wat een BVO eigenlijk is) gewoon op eigen benen moeten staan en er naar terug moeten om je schuld af te kunnen betalen, dan wel voldoende middelen hebben (waaronder ik spelers niet mee reken) om je schuld te kunnen voldoen zodat geldschieters/ lening verstrekkers zeker zijn dat de schuld kan worden afbetaald. Dat kan zijn in materiaal (stadion/ grond), maar ook in andere materiele bezittingen.
Veel cubs hebben geen eigen stadion, en hebben schulden en bij de waarde van de club worden spelers die er spelen voor het gemak (voor mijn gevoel, misschien onterecht) ook meegerekend. Daarmee bedooel ik overigens dat voor de geschatte risico's van een 'lening' (of uitgave uit middelen, die niet wroden gebruikt om openstaande schulden af te lossen) de rrisico's maar laag worden geschat en een lening (of uitgave) wordt verantwoord op basis van hoop/ verwachtingen t.a.v. andere spelers.
Als bedrijf kan je imo niet zo spelen en gokken, maar de hele voetbalwereld hangt van gokken en speculeren aan elkaar helaas (enkele uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
jbdeiman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Natuurlijk speelt dat ook mee, maar ik heb nog nooit gezien/ gehoord dat er (zoals het voorbeeld van AZ met de goedkope grond) direct geld in clubs wordt gestopt. (niet dat me dat iets zou verbazen, maar dan hadden we het denk ik al wel als schandaal gehad)
Maar uiteindelijk zal je als bedrijf (wat een BVO eigenlijk is) gewoon op eigen benen moeten staan en er naar terug moeten om je schuld af te kunnen betalen, dan wel voldoende middelen hebben (waaronder ik spelers niet mee reken) om je schuld te kunnen voldoen zodat geldschieters/ lening verstrekkers zeker zijn dat de schuld kan worden afbetaald. Dat kan zijn in materiaal (stadion/ grond), maar ook in andere materiele bezittingen.
Veel cubs hebben geen eigen stadion, en hebben schulden en bij de waarde van de club worden spelers die er spelen voor het gemak (voor mijn gevoel, misschien onterecht) ook meegerekend. Daarmee bedooel ik overigens dat voor de geschatte risico's van een 'lening' (of uitgave uit middelen, die niet wroden gebruikt om openstaande schulden af te lossen) de rrisico's maar laag worden geschat en een lening (of uitgave) wordt verantwoord op basis van hoop/ verwachtingen t.a.v. andere spelers.
Als bedrijf kan je imo niet zo spelen en gokken, maar de hele voetbalwereld hangt van gokken en speculeren aan elkaar helaas (enkele uitzonderingen daargelaten).
Directe investeringen worden tegengehouden door (Europese) wet en regelgeving, anders zou het ongetwijfeld aan de orde v/d dag zijn. Veel directer dan miljoenen kostende grond voor een fooi van de hand doet wordt het daarmee niet (en is al schandalig genoeg). In het geval van Twente kwam daar kwijtschulding van miljoenen aan leningen door de gemeente Enschede bij. Ben een groot voetbalfan, maar vraag me echt af waarom de verantwoordelijke wethouder of raadsleden niet gewoon worden aangeklaagd voor het wegpissen van zo veel publiek geld. To-taal van de zotte dat het mogelijk is.

Ben het met je eens dat het voetbal grondig moet veranderen vwb bedrijfsvoering. Wat ik me daarmee afvraag: Zouden beursgenoteerde clubs het in dat opzicht beter doen, omdat ze meer moeten voldoen aan de regels en normen/waarden die bij "reguliere" bedrijven komen kijken?

Edit: Feyenoord City is m.i. het volgende schandaal in the making. Lees voor de aardigheid de bevindingen van van Brink in de Gemeente Rotterdam:
• De investeringskosten worden als reeel geacht, behalve dan voor de onderdeling waar de raming nog niet vast staat :|
• Vwb explotatie zijn er maar een paar risico's 8)7, te weten: Bezoekers aantallen, rondleidingen, business seats, omzet daghoreca en onderhoudskosten. Maw, praktisch alle activiteiten vormen een risico
• Voor het risico dat de gemeente loopt, wordt de vergoeding niet marktconform geacht door de beoordeelaar
• In het slechtste scenario zouden de verschaffers van vreemd vermogen betaald kunnen worden, mits er passende kostenbesparing gevonden kan worden (zo lust ik er nog wel een paar)

[ Voor 15% gewijzigd door BoB_HenK op 25-05-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
BoB_HenK schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:46:

Ben het met je eens dat het voetbal grondig moet veranderen vwb bedrijfsvoering. Wat ik me daarmee afvraag: Zouden beursgenoteerde clubs het in dat opzicht beter doen, omdat ze meer moeten voldoen aan de regels en normen/waarden die bij "reguliere" bedrijven komen kijken?
Slecht voorbeeld, beetje appels en peren. De bedrijfvoering van een BVO is heel anders dan de bedrijfsvoering van een beursgenoteerd bedrijf. Een beursgenoteerd bedrijf heeft als motivatie geld verdienen voor aandeelhouders (ja kort door de bocht, ik weet het, maar in principe komt het hierop neer). Een BVO heeft als doel om zo hoog mogelijk te eindigen mbv investeringen, en eigenlijk geen winstoogmerk (winst is extra belasting betalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Hoe kom je bij je laatste opmerking, in relatie tot de opties die PSV biedt?

PSV compenseert inderdaad niet alle wedstrijden indien er een heel seizoen geen publiek mag komen, maar men biedt wel een mogelijkheid waarbij je uiteindelijk 25% van de seizoenskaart betaalt en de rest gecompenseerd krijgt.
Dit blijft enkel en alleen het geval als er geen wedstrijden met publiek gespeeld worden, het is maar de vraag als er bijvoorbeeld één wedstrijd met publiek gespeeld wordt, dat zou een bijzonder dure wedstrijd kunnen zijn voor de supporter (indien de keuze voor het FiftyFifty model). Overal is er geen enkele zekerheid over hoe het toeschouwen van wedstrijden vorm gegeven gaat worden edoch wordt men wel de vraag gesteld om een keuze te maken, zeker begrijpelijk omdat ook een club duidelijkheid nodig heeft. Al met al heeft Ajax en FC Twente op dit moment de netste optie.
De opties voor compensatie van het afgelopen seizoen en voor het komende seizoen zijn ook tot stand gekomen na besprekingen met de Supportersvereniging PSV en de supportersgroepering Klankbord PSV, die zijn er dus vanaf het begin bij betrokken geweest.
Opties die niet bijzonder compleet waren. Enerzijds een donatie waar je een kortingscode voor terugkrijgt en anderzijds een korting voor het komende seizoen. Optie twee een kortingsvoucher van 15%. 15% voor het missen van ~29% van de te bezoeken wedstrijden. Van kennissen begrepen dat middels bellen meer mogelijk was maar al met al niet de meest genereuze oplossing, zeker niet omdat geldelijke compensatie moedwillig uit de communicatie is weggelaten.

Op basis van de ervaring die ik heb met de Supportersvereniging PSV en het klankbord PSV zijn ze niet bijzonder slagvaardig.
Verder is PSV de 1e club geweest waarbij de directie salaris inleverde, nam PSV ook het voortouw in de besprekingen met spelers over het korten van de salarissen (wat kritiek opleverde van het trage VVCS) en is hier inmiddels een akkoord voor. In tegenstelling tot een aantal andere clubs, waaronder Ajax.
Snijden in je eigen vlees is zeker in deze tijd van belang en derhalve is het inleveren van salaris door de directie cruciaal, zeker omdat dit meehelpt in verdere communicatie, zelf de eerste stap zetten helpt altijd. Het is eveneens goed om te horen dat de spelers ook een stap terug doen. Waarbij de communicatie omtrent deze twee zaken goed waren (duidelijk over intentie, geen eisen maar wel aangeven dat er naar gekeken dient te worden). Communicatie richting supporters is gevoelsmatig minder. Te veel op emotie en te weinig naar de ratio. Weken wachten met opheldering over het afgelopen seizoen en dan onvolledig communiceren wat de opties zijn waarbij de supporter in een week daarin de keuze mag maken.
Ik vind het dan ook heel vreemd om te zeggen dat PSV zou insinueren dat "supporters die graag komen maar geen geld willen weggooien minder zijn".
Dit valt samen met de geboden opties tbhv compensatie en opties komende seizoen. Compensatie seizoen 2019/20 zie eerder deel van post, Nieuwe opties, eveneens zie eerder maar iets meer detail zie hieronder.

Slechtste situatie: 1 wedstrijd met publiek tussen de €145,00 en €325,00 kwijt
Iets betere situatie: Geen wedstrijden: tussen de €72,50 en €162,50 kwijt
Nog Iets betere situatie: tussen de 2 en 8 wedstrijden: tussen de €145,00 en €325,00 kwijt, wedstrijden worden relatief
gezien goedkoper
Alles daarna: Normale situatie: normale prijs per wedstrijd.
Uitgaande van "normale" plaatsen, dus exclusief kinderen, jongeren, rolstoelgebruikers en certificaathouders
Kwaliteit van wedstrijd niet meegenomen, PSV-Ajax vertegenwoordigd mijn inziens een hogere waarde dan bijvoorbeeld PSV-FC Emmen
Jouw stoel is van jou en als het aan ons ligt, blijft dat ook zo. We doen er daarom alles aan om je de mogelijkheid te bieden jouw plek te behouden en PSV te steunen op een manier die bij jouw persoonlijke situatie past. Welke keuze je ook maakt, jij bent een supporter van PSV. In samenspraak met het PSV Klankbord hebben we voor komend seizoen drie verschillende seizoenkaarten ontwikkeld. We hopen hiermee zoveel mogelijk supporters bij de PSV-familie te behouden.
Niet iedereen heeft de ruimte om zulke bedragen te doneren*, genoeg mensen die een hart voor de club hebben maar wel iets er voor terug willen zien. De opties die geboden worden zijn natuurlijk niet de beste voor de supporters. Waarbij er wel ingespeeld wordt op het behoud van je plek. Als je als club alles wil doen om de mogelijkheid te bieden om je plek te behouden dan ontkom je niet aan de optie te bieden zoals Ajax of FC Twente.
*doneren als in betalen zonder er zekerheid voor te hebben er iets voor terug te zien.

De communicatievorm is hetgeen de toon van Toon zet. Zeker als er zo vaak gepoogd wordt om aan te geven dat PSV een warme club is zie je daar vanuit de club richting de supporters weinig van terug. Het is trouwens niets nieuws, je kan je al jaar en dag afvragen wat de rol van een supporter in de context van een voetbal club is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
CrazyOne schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Slecht voorbeeld, beetje appels en peren. De bedrijfvoering van een BVO is heel anders dan de bedrijfsvoering van een beursgenoteerd bedrijf. Een beursgenoteerd bedrijf heeft als motivatie geld verdienen voor aandeelhouders (ja kort door de bocht, ik weet het, maar in principe komt het hierop neer). Een BVO heeft als doel om zo hoog mogelijk te eindigen mbv investeringen, en eigenlijk geen winstoogmerk (winst is extra belasting betalen).
Met dien ten verschille dat winst op het veld ook winst voor de "aandeelhouder" betekent. Ben er ook niet van overtuigd dat dit beter is, wel ben ik gewoon benieuwd of er ooit onderzoek is gedaan naar verschillen in handelen/gedrag (al ben ik bang dat de N van beursgenoteerde voetbalclubs te laag is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

@Napo, ik zal het er bij laten dat ik een andere mening heb.
Ik vind de door PSV aangedragen opties prima en ik vind juist dat ze heel sterk en positief communiceren, met begrip voor degenen die een andere keuze maken. Maar berichten interpreteren op basis van gevoel is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
https://www.foxsports.nl/...oen-van-eredivisie-worden

https://www.quotenet.nl/n...n-via-procedure-bij-uefa/
AZ laat in een brief weten dat het doelsaldo geen ‘objectieve’ maatstaf is. De club meent dat het onderlinge resultaat een adequatere afspiegeling is van de krachtsverhoudingen.
Wat een sneuheid daar in Alkmaar. De Nederlandse competitie wordt sinds jaar en dag met doelsaldo beslist. Ik neem aan de UEFA hier korte mette mee maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 20:32
PolarBear schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:54:
https://www.foxsports.nl/...oen-van-eredivisie-worden

https://www.quotenet.nl/n...n-via-procedure-bij-uefa/

[...]

Wat een sneuheid daar in Alkmaar. De Nederlandse competitie wordt sinds jaar en dag met doelsaldo beslist. Ik neem aan de UEFA hier korte mette mee maakt.
Ik mag hopen dat Ajax dan gelijk een procedure start om alsnog kampioen te worden. Doelsaldo is wel daadwerkelijk de afgesproken maatstaf om een kampioen te bepalen. Triest zooitje daar in Alkmaar die een leuk seizoen hebben en gelijk denken de beste te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Lijkt mij kansloos aangezien de UEFA zal zeggen dat de KNVB de reglementen in deze mag hanteren zoals zij dat willen, daarbij staat doelsaldo, na punten, bovenaan. Ze kunnen natuurlijk wel afdwingen dat ze de reglementen zullen moeten wijzigen, maar dat zal voor dit seizoen niets meer uithalen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Je zou bijna denken dat het '100% anti-020' van een deel van de AZ supporters overgeslagen is naar de directie. Ik snap het wel hoor, de schoorsteen moet roken en dat dak is niet gratis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 20:32
Mag hopen dat Ajax hierdoor weigert ook maar 1 cent naar Alkmaar te sturen voor het "solidariteitsfonds". Dat hebben ze nu echt helemaal verpest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Alsof onderling resultaat de maatstaf voor een kampioenschap is, kampioen wordt je door meer punten te pakken dan je tegenstanders.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
UPDATE, 19.05: KNVB laat weten dat ze de eindstand niet aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Had AZ niet moeten doen, ik snap het opzich wel, doelsaldo is natuurlijk ook afhankelijk van welke tegenstanders je hebt gehad, als Ajax op papier mindere tegenstanders heeft gehad tot nu toe dan AZ is het wat scheef, maar dat is altijd glazen bol blablabla, het is goed zo, gewoon 2de plek en hopelijk voorrondes CL. Fijne avond! Laat AZ zich maar richten op het dak en de selectie voor volgend seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Terranova schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:14:
Mag hopen dat Ajax hierdoor weigert ook maar 1 cent naar Alkmaar te sturen voor het "solidariteitsfonds". Dat hebben ze nu echt helemaal verpest.
Nou inderdaad. Op AZ na snapte ik niet hoe andere clubs ook maar recht hebben op een cent van het CL startgeld. Wat mij betreft houdt Ajax lekker alles zelf. Die Eredivisie is de reden is een blok aan het been van Ajax.
Barfman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:29:
Alsof onderling resultaat de maatstaf voor een kampioenschap is, kampioen wordt je door meer punten te pakken dan je tegenstanders.
Nou ik kan me nog een seizoen herinneren :/

[ Voor 45% gewijzigd door ephymerous op 25-05-2020 20:13 ]

XXXVI

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken