[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
Overigens vind ik dat ze, als het weer kan, die bekerfinale best wel kunnen spelen. Puur voor de beker, niet voor de Europese plek. Het is toch een prijs die je op je palmarès kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dan mag Utrecht niet winnen. Niet om normale redenen maar ook niet omdat ze al eens eerder de boel gemist hebben omdat een scheidsrechter 1,5 meter buitenspel tegen Ajax over het hoofd zag.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:35:
Op NPO gemist de Cruijff special teruggekeken. Ik heb als voetballiefhebber drie uur genoten. Bijvoorbeeld een uitgebreide samenvatting van NL Brazilië uit 1974 :)
bedankt voor de tip ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:30:
Ik mag toch wel hopen dat zodra de huidige rotzooi opgelost is de KNVB zo slim is om nu wel iets in de reglementen te zetten om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Even heel simpel voorstel

-Bij <75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen ongeldig. Huidige stand word gebruikt voor verdeling Europa.
- bij >75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen geldig. Huidige stand word gebruikt voor eindstand waarbij #1 kampioen is, #17 en #18 degraderen. Playoffs vervallen dus #16 blijft in ED. Eindstand bepaald Europese plekken. Ticket wat vergeven zou worden via beker vervalt en word bepaald aan de hand van de eindstand.

Ben verder geen expert maar volgens mij bied zoiets bijna geen ruimte om het besluit via de rechter aan te vechten.
Mee eens, enkel zou ik i.p.v. 75% ronde getallen noemen. Bij 75% van 34 moet je gaan afronden en dat gaat hoe dan ook weer gezeik opleveren.
Dus b.v. 25 speelrondes i.p.v. 75%.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
Veel aandacht vandaag voor FCT dat tien jaar geleden kampioen is geworden. Vreemd dat niemand het over het feit heeft dat het kampioenschap is bekostigd met geld dat eigenlijk niet bestond :/

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04
ephymerous schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:02:
Veel aandacht vandaag voor FCT dat tien jaar geleden kampioen is geworden. Vreemd dat niemand het over het feit heeft dat het kampioenschap is bekostigd met geld dat eigenlijk niet bestond :/
Dacht dat de misstanden waren ontstaan na het kampioenschap. But please, enlighten me :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
alexbl69 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:19:
[...]

Dacht dat de misstanden waren ontstaan na het kampioenschap. But please, enlighten me :)
Ik ben even terug aan het zoeken maar het lijkt erop dat je gelijk hebt. Alleen kan ik me niet voorstellen dat Munstermann en co destijds hun zaakjes goed op orde hadden. Maar dat is speculatie en doet er niet toe.

Wat mij betreft mag er wat meer aandacht zijn voor het gemeenschapsgeld dat in die club is gepompt of voor de situatie rondom het wel/niet straffen.

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 02-05-2020 21:37 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:04
ephymerous schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:35:
[...]

Ik ben even terug aan het zoeken maar het lijkt erop dat je gelijk hebt. Alleen kan ik me niet voorstellen dat Munstermann en co destijds hun zaakjes goed op orde hadden. Maar dat is speculatie en doet er niet toe.

Wat mij betreft mag er wat meer aandacht zijn voor het gemeenschapsgeld dat in die club is gepompt of voor de situatie rondom het wel/niet straffen.
Met dat laatste (geen gemeenschapsgeld voor profvoetbal) ben ik het volledig eens. Twente heeft dat in het verleden ook wel eens gehad, maar stond daarin zeker niet alleen.

Verschil tussen wat er voor en na het kampioenschap gebeurde is dat het voor het kampioenschap met open vizier gebeurde, terwijl het de bestuurders na het kampioenschap in de bol was geschoten en ze met geld dat niet beschikbaar was een droom na wilden jagen die niet realistisch was. Kan me herinneren dat het Münstermans ambitie was om vast tot de top-25 van Europa te willen behoren. Dat is niet alleen nu lachwekkend, dat was het toen ook al.

Alles wat ze hebben opgebouwd hebben ze zelf ook weer kapot gemaakt. En dit terwijl het er na het kampioenschap zo goed uitzag voor Twente. Financieel ging het voor de wind, het stadion - dat altijd bomvol zat en zit - hadden ze in eigen beheer. De nog openstaande lening van de gemeente hadden ze blind af kunnen lossen.

Ze hadden toen moeten investeren in het enige dat realistisch was: een stabiele Nederlandse subtopper die af en toe weet te verrassen, a la AZ. Stabiel financieel beheer, gericht op de lange termijn.

In plaats daarvan jaagde men op een droom die op geen enkel moment realistisch is geweest, en heeft men daarbij carte blanche gespeeld met de toekomst en de goodwill van de club. En omdat de winstkansen van die gok zo miniem waren stortte het hele kaartenhuis in.

Er zijn mensen die zeggen dat als Twente een jaar later de kampioenwedstrijd van Ajax gewonnen had het wel zou zijn gelukt. Ik geloof daar geen snars van. Ten eerste hangt je lot nooit af van 1 wedstrijd (en indien ja, dan ben je een wel heel onverantwoord bestuurder). Ten tweede had Twente dat daarna nooit vol kunnen houden.

Twente is door het gesjoemel verworden van een club die sympathie had tot een club die door (bijna) heel Nederland uitgekotst wordt. Of dat laatste terecht is op basis van het handelen van in essentie 1 persoon die gedurende zijn bewind de realiteit uit het oog heeft verloren kun je je afvragen, maar is eigenlijk niet zo relevant.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:32
Player1S schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:30:
Ik mag toch wel hopen dat zodra de huidige rotzooi opgelost is de KNVB zo slim is om nu wel iets in de reglementen te zetten om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Even heel simpel voorstel

-Bij <75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen ongeldig. Huidige stand word gebruikt voor verdeling Europa.
- bij >75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen geldig. Huidige stand word gebruikt voor eindstand waarbij #1 kampioen is, #17 en #18 degraderen. Playoffs vervallen dus #16 blijft in ED. Eindstand bepaald Europese plekken. Ticket wat vergeven zou worden via beker vervalt en word bepaald aan de hand van de eindstand.

Ben verder geen expert maar volgens mij bied zoiets bijna geen ruimte om het besluit via de rechter aan te vechten.
Als je al dit soort regels wil maken, moet je het niet los zien van de gaten op de ranglijst. Ik zou zeggen dat er voor het verdelen van prijzen er een serieus gat moet zijn om de ranglijst, bijv Liverpool en Cambuur, en als dat er niet is geen prijzen.

Daarnaast zou ik de tussenstap beslissingswedstrijden indien mogelijk inbouwen.

Het risico's van dit soort regels is ook dat clubs er op aan gaan sturen als het ze uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 02-05-2020 22:23 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een 'serieus gat', met een lekker vage omschrijving ...
Cambuur heeft slecht 4 punten meer dan De Graafschap met nog 7 wedstrijden te gaan. Dat noem ik geen 'serieus gat'. Meer dan genoeg kansen voor De Graafschap.
Liverpool staat 25 punten voor (met 1 wedstrijd meer) op Manchester City, maar met nog 10 wedstrijden te gaan kunnen zij op papier nog 5 punten boven Liverpool eindigen. Dat noem ik ook geen 'serieus gat'. City heeft nog een kans, ook al is deze minuscuul klein.

Of alle bonden moet na het 'afronden' van dit seizoen afspreken dat de voorsprong minimaal een X aantal punten (eventueel per niet gespeelde ronde) moet zijn.
Of dat wanneer een competitie stopt, de voorsprong onoverbrugbaar moet zijn voor eventuele achtervolgers.
Als je dan al regels zou aanpassen of nieuwe regels zou maken, zorg dan dat er 0 ruimte is voor een eigen uitleg. Dat zijn gaten waar (wanhopige) clubs zich nu op (gaan) storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:40
Ai ai Ronald Koeman in het ziekenhuis met hartproblemen

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De lobby om Cambuur en De Graafschap alsnog te laten promoveren, lijkt aan te slaan. De clubs uit de Keuken Kampioen Divisie hebben woensdag in een call de Coöperatie Eerste Divisie (CED) toestemming gegeven hier onderzoek naar te doen. Ook AZ is voorstander van een Eredivisie met twintig ploegen. Dat hebben de Alkmaarders tijdens de rondvraag van de KNVB al aangegeven.

'Daar waren we voorstander van', zegt Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ, bij de NOS. 'Dan had je oog gehad voor de onderkant van de Eredivisie en de bovenkant van de eerste divisie.' Cambuur en De Graafschap staan komende vrijdag in een kort geding tegenover de KNVB.
Ik wil dit, maar ik stem neutraal |:( Stem daar dan gewoon op, hoe moeilijk is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Ik wil dit, maar ik stem neutraal |:( Stem daar dan gewoon op, hoe moeilijk is dat?
Die optie was er niet, dan was het promotie en degradatie.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
OPSLAGHOND schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:34:
Het gaat om het principe. Uiteraard moet je het definieren. Bijv. minimaal 6 punten verschil, of gemiddeld 0.2 punt meer per wedstrijd. Verzin eens wat.

Cambuur heeft slecht 4 punten meer dan De Graafschap met nog 7 wedstrijden te gaan. Dat noem ik geen 'serieus gat'. Meer dan genoeg kansen voor De Graafschap.
Ik had 11 punten in mn hoofd, maar dat is kennelijk tov de nr 3. Geen goed voorbeeld dus.
Liverpool staat 25 punten voor (met 1 wedstrijd meer) op Manchester City, maar met nog 10 wedstrijden te gaan kunnen zij op papier nog 5 punten boven Liverpool eindigen. Dat noem ik ook geen 'serieus gat'. City heeft nog een kans, ook al is deze minuscuul klein.
Vind ik een beetje gek om een minuscule kans dat het mis gaat niet groot te noemen.
Of alle bonden moet na het 'afronden' van dit seizoen afspreken dat de voorsprong minimaal een X aantal punten (eventueel per niet gespeelde ronde) moet zijn.
Of dat wanneer een competitie stopt, de voorsprong onoverbrugbaar moet zijn voor eventuele achtervolgers.
Als je dan al regels zou aanpassen of nieuwe regels zou maken, zorg dan dat er 0 ruimte is voor een eigen uitleg. Dat zijn gaten waar (wanhopige) clubs zich nu op (gaan) storten.
Dat laatste ben ik het mee eens, mijn punt ging om het principe ik wilde er geen compleet mathematisch onderbouwde post van maken. Punt is dat ik de regel niet zou moeten zijn dat de eindstand per definitie ook zilverwerk oplevert als de competitie gestaakt wordt, maar alleen als er een "serieus gat" is, wat uiteraard helder gedefinieerd moet zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Die optie was er niet, dan was het promotie en degradatie.
Die optie was er wel:
De eerste optie is een Eredivisie met 20 teams; geen degradatie voor ADO en RKC, maar wel promotie voor Cambuur en De Graafschap. De KNVB voegt bij deze optie toe dat een Eredivisie met 20 teams op veel bezwaren stuit (overvol schema o.a. ) waardoor dit scenario onwenselijk is. Een voorkeursstem op dit scenario is door de clubs daarom ook officeel niet te geven.

De tweede optie luidt: Geen degradatie én geen promotie. De competitie indelingen blijven zoals ze aan het begin van dit seizoen waren. Zure druiven voor Cambuur en De Graafschap in dit scenario, terwijl bij ADO en RKC de vlag zal uitgaan.

De derde optie is dat RKC en ADO degraderen, en Cambuur en De Graafschap promoveren. Bij dit uitgangspunt dreigt een lange juridische nasleep daar ADO (en wellicht ook RKC) niet zonder pardon wensen af te dalen naar de Eerste Divisie.
[edit] oh wacht, je kreeg de optie wel maar mocht er niet op stemmen... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 03-05-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@toolkist
Ik vind het raar dat die mogelijkheid met twintig ploegen nu plots weer op tafel ligt. En dat door een draai van de eerste divisie die het omdat ze hun zin niet kregen nu plots wel een optie vinden. Dat zijn vier weekenden extra die je waarschijnlijk helemaal niet hebt. Een nieuwe lockdown in de winter of slecht weer en je hangt al. En is het ook nog de vraag wat de UEFA doet met de voorronden van de EL en CL.

En bij mijn weten heeft nog niemand (buiten de trainer van Cambuur dacht ik) het schrappen van het bekertoernooi er als voorwaarde aangekoppeld.

Het is ook zo lekker inconsequent van de heren bestuurders. Als de burgemeesters roepen dat we de competitie moeten stoppen dan moeten we er naar luisteren maar als diezelfde burgemeesters roepen dat twintig ploegen niet gaat negeren we het gewoon.

Het zal juridisch wel niet kunnen maar qua spelschema kun je het dan beter omdraaien: zestien ploegen in de eredivisie. ADO en RKC eruit en niemand erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:59:
.

Het is ook zo lekker inconsequent van de heren bestuurders. Als de burgemeesters roepen dat we de competitie moeten stoppen dan moeten we er naar luisteren maar als diezelfde burgemeesters roepen dat twintig ploegen niet gaat negeren we het gewoon.
Bijzonder he? Als de burgemeesters het niet willen dan gebeurt het simpelweg niet. Of is de insteek dat de heren bestuurders tegen hun achterban kunnen zeggen “we hebben er alles aan gedaan” :?
Het zal juridisch wel niet kunnen maar qua spelschema kun je het dan beter omdraaien: zestien ploegen in de eredivisie. ADO en RKC eruit en niemand erin.
Eens! Geen steun geven dan gaan vanzelf een paar clubs kapot >:) :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:59:
@toolkist
Ik vind het raar dat die mogelijkheid met twintig ploegen nu plots weer op tafel ligt. En dat door een draai van de eerste divisie die het omdat ze hun zin niet kregen nu plots wel een optie vinden. Dat zijn vier weekenden extra die je waarschijnlijk helemaal niet hebt. Een nieuwe lockdown in de winter of slecht weer en je hangt al. En is het ook nog de vraag wat de UEFA doet met de voorronden van de EL en CL.

En bij mijn weten heeft nog niemand (buiten de trainer van Cambuur dacht ik) het schrappen van het bekertoernooi er als voorwaarde aangekoppeld.

Inderdaad, daar verbaasde ik me eerder ook al over. Stelletje draaikonten daar.
Het bekertoernooi schrappen zou ik niet erg vinden, alleen haal je dan weer de nodige inkomsten weg bij de amateurteams die mee mogen doen.

Op zich zou dit wel het moment zijn om een grondig na te denken over de competitie opzet. Zoals ik ook al eens eerder zei, waarom niet een kleinere eredivisie met 2 regionale KKD's eronder. Ik denk dat MVV liever 2x vaker tegen Roda speelt dan dat ze naar Cambuur mogen. Telstar/Volendam idem, heel Brabant ook zo. En met zo'n opzet krijg je misschien zelfs de amateurs mee in de promotie/degradatie van KKD en 2e divisie, aangezien die dan ook relatief veel regionaal blijven spelen. Heb je ook meteen meer ruimte voor de Jong teams van Feyenoord, Vitesse, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008

Naja, maar wat is in jouw definitie dan een serieus gat? Is dat alleen als je al kampioen bent, omdat je niet meer in te halen bent (dan zou er geen discussie zijn namelijk). Ik vind overigens Cambuur/ De Graafschap (4 punten over 7 wedstrijden) een klein gat, maar om het gat dat Liverpool heeft op 10 wedstrijden niet een serieus gat te noemen, gaat mij wel ver. Behalve als Liverpool geen enkelen van de 10 wedstrijden wint (of max 1, en max 1 gelijkspeelt) dan heeft City nog kans. Maar City mag dan ook niet meer verliezen, of max 1 keer verliezen en 1 keer gelijk spelen, als Liverpool alles verliest). Ze hebben daarmee vrij letterlijk alleen nog een theoretische kans, maar behalve dat ik Liverpool niet zoveel punten zie verspelen in de laatste 10 wedstrijden, zie ik City ook niet alle punten pakken.

Een klein gat, is wat mij betreft eentje die heel eenvoudig te overbruggen is, zonder dat er hele gekke dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een serieus gat is in mijn ogen een gat die zelfs op papier onoverbrugbaar is.
In mijn ogen maakt het op dit moment niets uit of het nu 1 punt is of 25 punten, want op papier zijn beide nog te overbruggen gezien het aantal wedstrijden dat nog gespeeld moet worden.
Elke bond doet maar iets, geen enkele bond doet vooralsnog precies hetzelfde.
In de ene competitie ben je kampioen in de andere niet of weten ze het nog niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:03:
Een serieus gat is in mijn ogen een gat die zelfs op papier onoverbrugbaar is.
In mijn ogen maakt het op dit moment niets uit of het nu 1 punt is of 25 punten, want op papier zijn beide nog te overbruggen gezien het aantal wedstrijden dat nog gespeeld moet worden.
Elke bond doet maar iets, geen enkele bond doet vooralsnog precies hetzelfde.
In de ene competitie ben je kampioen in de andere niet of weten ze het nog niet.
Dat is geen serieus gat meer man. Dan ben je al kampioen.......

Als je 25 punten met nog 10 potties te gaan geen serieus gat kan noemen snap je het niet imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:32:
[...]Dat is geen serieus gat meer man. Dan ben je al kampioen.......
Hoe vaak heb jij de KNVB achter de nummer 1 aan zien reizen met de schaal terwijl er op papier nog een kans is? Ik nog nooit.
Als je 25 punten met nog 10 potties te gaan geen serieus gat kan noemen snap je het niet imho :P
Ik kan dat een serieus gat noemen, dat is niet zo moeilijk want het lukt jou toch ook? :>
Ik val over de willekeur die sommige personen/bonden hanteren omdat er teveel ruimte is voor interpretatie. ;)

Eredivisie: 0 punten verschil met nog 8/9 wedstrijden te gaan; geen kampioen.
Eerste divisie: 4 punten verschil met nog 7 wedstrijden te gaan; wel of geen kampioen/promotie?
Ligue 1 (Frankrijk): 12 punten verschil met nog 10/11 wedstrijden te gaan: wel een kampioen.
Pro League (België): 15 punten verschil met nog 5 wedstrijden te gaan; wel een kampioen.
Premier League (Engeland): 25 punten verschil met 9/10 wedstrijden te gaan: wel of geen kampioen?
Waar ligt de grens? Doelsaldo? 4 punten? 12 punten? 15 punten? 25 punten?
Alleen in Engeland is de kans voor de nummer twee minuscuul klein, maar waarom zou nummer twee Manchester City er gelijk genoegen mee nemen? Zullen zij niet net als b.v. een Utrecht, Cambuur, De Graafschap gaan protesteren?
Mochten zij succes hebben, wat of wie gaat AZ dan tegenhouden?
Of Olympique Marseille? Of KAA Gent? Of Volendam? Of zelfs NAC?
De UEFA had beter wat tijdelijke regels kunnen opstellen met de bonden i.p.v. enkel het wel of niet doorgaan van de competities.
Vervolgens maken de bonden er zelf een potje van door allemaal met een andere invulling te komen.
De afgelopen weken/maanden werd er vooral geroepen dat de clubs/bonden samen een blok moesten vormen, solidariteit zou erg belangrijk zijn.
Wat is daar van over met zo'n willekeurige invulling?

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-05-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Situatie Cambuur: 11 punten voor op nummer drie, plek 2 is ook promotie. Die waren toch ook wel vrij zeker.

Een tussenoplossing zou nog zijn om alleen RKC en Cambuur om te wisselen. RKC was ook wel duidelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:38:
Situatie Cambuur: 11 punten voor op nummer drie, plek 2 is ook promotie. Die waren toch ook wel vrij zeker.

Een tussenoplossing zou nog zijn om alleen RKC en Cambuur om te wisselen. RKC was ook wel duidelijk.
Is dat een oplossing die juridisch stand houdt zonder instemming van de betrokken clubs?

Fortuna had een potentieel nul punten programma en dan is 11 punten in acht wedstrijden best mogelijk.

ADO pakte vorig seizoen in zijn laatste 6 wedstrijden 15 punten. In 2016/17 zestien punten in de laatste 7 wedstrijden.

Koploper PSV verspeelde in 2010/11 elf punten t.o.v. nummer 3 Ajax in de laatste 6 wedstrijden.
Een seizoen later stond AZ na 26 wedstrijden één punt voor op Ajax, maar dat was na 34 wedstrijden een achterstand van 11 punten.

Er zijn geen zekerheidjes met nog 9 wedstrijden te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
4 Mnd vanaf nu zonder voetbal, pff het is wel lang. Maar oke zonder publiek is het toch dood.
Wat het nog erger maakt is dat niemand weet of we in September wel kunnen ballen, zonder publiek geloof ik wel dat dat dan mag, echter ik wil met publiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Sjah schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:49:
4 Mnd vanaf nu zonder voetbal, pff het is wel lang. Maar oke zonder publiek is het toch dood.
Wat het nog erger maakt is dat niemand weet of we in September wel kunnen ballen, zonder publiek geloof ik wel dat dat dan mag, echter ik wil met publiek.
Blijkbaar beginnen de wedstrijden in de competitie van de Faroer Eilanden binnenkort, zag ergens de afgelopen dagen op Reddit dat volgens mij een televisiezender in Zweden de rechten maar had gekocht om toch nog voetbal uit te kunnen zenden. Dus als je echt voetbal nodig hebt is er misschien een mouw aan te passen :P

Edit:
Was blijkbaar Noorse zender
Norwegian commercial and pay-television broadcaster TV2 has enhanced its live sport offering during the Covid-19 shutdown by acquiring rights to the Faroe Islands Premier League, the top tier of club football in the country.
The 2020 Faroe Islands Premier League season was due to commence on March 8, but its start date was put back to May 9 due to the global pandemic.

[ Voor 24% gewijzigd door Pompi op 05-05-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:49:
Zonder publiek is het voor veel clubs (bijna) niet rendabel, vooral omdat de TV-rechten te goedkoop zijn verkocht (zelfs België krijgt meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Zonder publiek is het voor veel clubs (bijna) niet rendabel, vooral omdat de TV-rechten te goedkoop zijn verkocht (zelfs België krijgt meer).
Behalve dat veel mensen zeggen hun seizoenskaart toch te verlengen ook al is het zonder publiek, dus die inkomsten zullen de clubs dan wel hebben.

De vraag is natuurlijk of mensen dadelijk ook echt dat gaan doen of daar nu mooi over doen op internet.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
[...]

Altijd beter dan niet voetballen lijkt me.
Geld daarvoor liep door, dus dat schept wel een verplichting.
Trouwens, kunnen we weer kijken.
Mits het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Huh? Kan me nog herinneren dat toen fox dat contract voor 10(?) jaar afsloot, dat iedereen zei dat ze veel te veel lapten, en nooit terug zouden verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
OPSLAGHOND schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Hoe vaak heb jij de KNVB achter de nummer 1 aan zien reizen met de schaal terwijl er op papier nog een kans is? Ik nog nooit.

[...]
Ik weet niet hoe lang jij dan al voetbal kijkt, maar de schaal rijst al sinds jaar en dag mee bij de wedstrijden waarop een club kampioen kán worden. Dwz, als door de winst van een club en verlies van een ander het gat zo groot wordt dat zelfs op papier er (na deze wedstrijd dus, niet ervoor al) geen mogelijkheid meer is dat de club kampioen is, is de schaal er ook. Gaat het om meer clubs dan gaat de echte schaal naar de wedstrijd van de club die meest waarschijnlijk kampioen wordt, dus als iedereen wint die in theorie nog kans maakt, naar degene die er al het beste voor staat. Naar de andere(n) gaat een replica voor zover ik weet.

Verder overigens wel helemaal met je eens, de willekeur is niet goed en toont voor mij eens te meer aan dat de UEFA een wassen neus is, die eigenlijk niets te zeggen heeft, maar door de lucratieve toernooien naam en geld maakt. Het is geen Europese koepel boven alle nationale bonden maar staat er gewoon naast. Een extra bond om het maar zo te noemen, maar dan alleen voor landenteams en grote (rijke) clubs die veel fans hebben en dus geld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:19:
[...]Ik weet niet hoe lang jij dan al voetbal kijkt, maar de schaal rijst al sinds jaar en dag mee bij de wedstrijden waarop een club kampioen kán worden. Dwz, als door de winst van een club en verlies van een ander het gat zo groot wordt dat zelfs op papier er (na deze wedstrijd dus, niet ervoor al) geen mogelijkheid meer is dat de club kampioen is, is de schaal er ook. Gaat het om meer clubs dan gaat de echte schaal naar de wedstrijd van de club die meest waarschijnlijk kampioen wordt, dus als iedereen wint die in theorie nog kans maakt, naar degene die er al het beste voor staat. Naar de andere(n) gaat een replica voor zover ik weet.
Dat bedoelde ik ook, zolang de nummer twee nog kans maakt reist de schaal niet mee tenzij het de laatste speelronde is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Dat bedoelde ik ook, zolang de nummer twee nog kans maakt reist de schaal niet mee tenzij het de laatste speelronde is. ;)
Niet helemaal. Als er een kans is dat een ploeg kampioen kan worden, gaat de schaal mee met die ploeg. Ze zorgen er altijd voor dat de schaal uitgereikt kan worden mocht het zover komen. Laatste speelronde of niet. Mochten er in theorie nog twee of meer clubs kampioen worden, dan gaat de echte schaal mee naar de club die op dat moment bovenaan staat, de andere(n) worden vereerd met een replica voor 'het geval dat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Het Belgische tv-contract is voor de Eerste Klasse A en B samen. In 2018/19 mochten de Belgische Eerste Klasse A clubs bijna 73 miljoen euro verdelen. De 18 Eredivisie clubs kregen voor dat seizoen ongeveer tachtig miljoen euro.

Van het nieuwe Belgische tv-contract blijft naar verluid ongeveer 85 miljoen euro over voor de Eerste Klasse A. De te verdelen tv-gelden voor de Eredivisie stijgen naar de 100 miljoen in de laatste seizoenen.

De waarde van de contracten wordt voornamelijk bepaald door de Belgische en Nederlandse tv-kijker zelf.

En niet vergeten, in 2012 hadden de Eredivisie clubs gezamenlijk een schuld van 60 miljoen euro dankzij Eredivisie Live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Dan begrijp je niet wat ik bedoel. Voorbeeld:
- Als er nog 5 wedstrijden te spelen zijn, dus 15 punten te behalen voor de nummer 1 en 2
- Het verschil tusen de nummer 1 en 2 is 13 punten
- Bij een gelijke uitslag van de nummers 1 en 2, of een betere uitslag van de nummer 1 dan nummer 2, is de nummer 1 op dat moment al kampioen (4 wedstrijden van tevoren)
In dit geval reist de schaal mee met de nummer 1

De schaal reist alleen mee op de laatste speeldag als het daarop aankomt en er dus eigenlijk nog meerdere ploegen op de laatste speeldag kans maken op het kampioenschap en dan komen er ook replica's aan te pas, omin ieder geval de (een) schaal uit te kunnen geven aan de kampioen.

Zie ook de reactie van @Jorizzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ondertussen gaan de Duitsers het seizoen dus wél afmaken.

https://www.vi.nl/nieuws/...d-bundesliga-wordt-hervat

Wellicht toch te vroeg de stekker er hier uitgetrokken? Of zijn de Duitsers een beetje te dapper en gaan ze nog op de bek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:38:

Wellicht toch te vroeg de stekker er hier uitgetrokken? Of zijn de Duitsers een beetje te dapper en gaan ze nog op de bek?
Eerst maar eens zien hoe ver ze komen, alle spelers moeten eerst 2 weken in quarantaine etc.

Overigens ook leuk dit:
Bondsdirecteur Heike Ullrich en scheidsrechterbaas Lutz Michael Fröhlich besloten dat de regel dat scheidsrechters geen clubs uit hun eigen regio mogen fluiten tijdelijk wordt opgeheven.
Dat is alvast voer voor fora zoals hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Bijzonder ook dat ik in het VI artikel niets lees over die 2 weken quarantine, maar bij de NOS wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
En de Belgen niet.

De veiligheidsraad heeft vandaag besloten om alle professionele en amateursporten op te schorten tot en met 31 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoe ver de Duitsers gaan komen met hun competitie en of die tussentijds opnieuw geannuleerd gaat worden of niet. Er hoeft maar 1 team een speler te hebben met Corona en je hebt een probleem.

Wel leuk dat er binnenkort weer voetbal op tv is, zoals het er nu uitziet althans. Toch heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:55:
Ben benieuwd hoe ver de Duitsers gaan komen met hun competitie en of die tussentijds opnieuw geannuleerd gaat worden of niet. Er hoeft maar 1 team een speler te hebben met Corona en je hebt een probleem.

Wel leuk dat er binnenkort weer voetbal op tv is, zoals het er nu uitziet althans. Toch heb ik er een hard hoofd in.
Het maakt het alleen maar nog onbegrijpelijker dat men hier de competitie al heeft afgesloten.....

En als de gelekte versoepelingen kloppen dus sowieso geen NL voetbal tot 1 januari. ;(

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 06-05-2020 17:26 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
strafschop schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:51:
[...]

En de Belgen niet.

De veiligheidsraad heeft vandaag besloten om alle professionele en amateursporten op te schorten tot en met 31 juli.
Ja, en verderop staat dat het nog steeds niet definitief is dat de competitie niet wordt uitgespeeld, daar zijn ze nog steeds over aan het rollebollen. Die stemming is al 4 keer uitgesteld. Na 15 mei wellicht definitief? We gaan t zien.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 06-05-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Het maakt het alleen maar nog onbegrijpelijker dat men hier de competitie al heeft afgesloten.....
Duitsland en Nederland kun je helaas niet vergelijken. In Duitsland vallen procentueel gezien veel minder doden dan hier in NL. Daar hebben ze sneller gehandeld als hier. Dit zorgt er dus ook voor, dat het in Nederland nog niet verantwoord is en er daarom zoveel mensen aangeven dat het niet mogelijk is om de competitie uit te spelen. Ze hadden de stekker er hier juist veel sneller uit moeten trekken. Maar ja, de KNVB bestaat uit een stel prutsers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Heeft uberhaupt iemand nog enig gevoel bij "dit" seizoen nu het al zo lang stil ligt?

Ik niet in ieder geval, spanning is volledig weg, of ze het nu uitvoetballen of niet, je hebt er toch helemaal geen gevoel meer bij? Laat staan uitvoetballen zonder publiek, daar zit 0 sfeer in of spanning, vergelijkbaar met een oefenpotje achter gesloten deuren. (die paar wedstrijden zonder publiek was ook niet om aan te gluren in Italië bijvoorbeeld)

Laat staan als het ook nog eens einde jaar zou zijn wanneer het uitgevoetbald wordt, teams zijn veranderd etc. dan heb je toch ook helemaal geen gevoel meer bij "dit/huidig" seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In nederland is voetballen zonder publiek financieel niet haalbaar. Voor dit seizoen ook niet meer zo relevant aangezien de tv-gelden al binnen zijn. Dan is er iets meer lucht, maar het volgende seizoen gaan beginnen zonder publiek moet ik nog maar zien hoe clubs als RKC of een Fortuna dat gaan rondbreien.
In andere landen zijn sowieso de tv-gelden veel hoger en kan er ook meer zonder kaartverkoop. Anders kan ik het niet rijmen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:29

On_E

Housemusic

ed1703 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:17:
[...]

In nederland is voetballen zonder publiek financieel niet haalbaar. Voor dit seizoen ook niet meer zo relevant aangezien de tv-gelden al binnen zijn. Dan is er iets meer lucht, maar het volgende seizoen gaan beginnen zonder publiek moet ik nog maar zien hoe clubs als RKC of een Fortuna dat gaan rondbreien.
In andere landen zijn sowieso de tv-gelden veel hoger en kan er ook meer zonder kaartverkoop. Anders kan ik het niet rijmen.
Die tv-gelden zullen ook zeker meewegen, dat is waar! :)

Als we zo inderdaad te horen krijgen dat we pas op 1 januari weer mogen gaan voetballen vraag ik me ook af hoeveel clubs er dan nog over zijn om mee te gaan beginnen.

Maar misschien wordt zo meer duidelijk.

edit: 1 september dus toch nog, als alles volgens plan verloopt. Dan zou komend seizoen iig zonder publiek nog redelijk op tijd kunnen starten.

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 06-05-2020 19:19 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
On_E schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:51:
[...]
edit: 1 september dus toch nog, als alles volgens plan verloopt. Dan zou komend seizoen iig zonder publiek nog redelijk op tijd kunnen starten.
Gaan clubs omvallen als dat maar blijft doorzeuren zonder publiek. Als er geen goede afspraken komen en/of steun van de overheid, blijft er een handjevol BVO's over. Geen idee wat je daarop anders zou kunnen verzinnen, behalve de pijn te verdelen onder de clubs. We hebben nog even om plannen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona

Dat eerste, niets mis met gewoon een potje voetballen.

Het is hier nogal een alles of niets paniek. Dat evenementen, festivals etc niet doorgaan is logisch. Dat je verder een beetje terughoudend bent ok. Maar sporten, zowel amateur als professioneel, had gewoon door kunnen blijven gaan. (zonder massaal publiek, dat dan wel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Het is hier nogal een alles of niets paniek. Dat evenementen, festivals etc niet doorgaan is logisch. Dat je verder een beetje terughoudend bent ok. Maar sporten, zowel amateur als professioneel, had gewoon door kunnen blijven gaan. (zonder massaal publiek, dat dan wel)
FC-Twente zou alleen al dit jaar 10 miljoen aan inkomsten missen als men zou doorvoetballen.
Als men vanaf september zonder publiek gaat voetballen mis je nog steeds miljoenen. Als jij een plan hebt om die miljoenen voor clubs te herfinancieren, staan ze daar open voor gok ik. Oplossen door minder publiek toe te laten maak je de veiligheidsregio's niet blij mee (wie ga je dan wel toelaten en wie niet?). Dus wat je ook doet, je zit aan alle kanten vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ed1703 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:23:
[...]

FC-Twente zou alleen al dit jaar 10 miljoen aan inkomsten missen als men zou doorvoetballen.
Als men vanaf september zonder publiek gaat voetballen mis je nog steeds miljoenen.
En jij denkt dat die miljoenen wel binnenstromen als ze niet gaan voetballen?

Ok, op een aantal posten zou je dan kunnen bezuinigen, vaak ook net op de kosten die je moet maken om publiek te ontvangen..... Maar de salarissen lopen gewoon door.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:22:
[...]

En jij denkt dat die miljoenen wel binnenstromen als ze niet gaan voetballen?

Ok, op een aantal posten zou je dan kunnen bezuinigen, vaak ook net op de kosten die je moet maken om publiek te ontvangen..... Maar de salarissen lopen gewoon door.
Daarom is ook een beroep gedaan op spelers om salaris in te leveren.
https://www.voetbalprimeu...st-is-ons-duidelijk-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
ed1703 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Daarom is ook een beroep gedaan op spelers om salaris in te leveren.
https://www.voetbalprimeu...st-is-ons-duidelijk-.html
Blijkbaar is er nu in de "bedrijfstak" een akkoord:

https://www.ad.nl/nederla...tbal-35-miljoen~a3ab1bdc/

Ik moet wel hier om lachen:

• Afzien van eventuele resterende vakantiedagen over het seizoen 2019/2020.
• Mogelijkheid tot betaling van de vakantietoeslag over het seizoen 2019/2020 in de maand juni in plaats van de maand mei.

Hoezo vakantiegeld en vakantiedagen voor voetballers ? Echter NL wetgeving, dus hebben ook recht op min.. wettelijke vakantiedagen en vakantiegeld.

Off topic: begin niet over vakantiegeld, voor mij is het gewoon uitgesteld maandelijks loon waar de overheid 50% belasting over heen gooit. Dus nadelig voor werknemers.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
loekf2 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Blijkbaar is er nu in de "bedrijfstak" een akkoord:

https://www.ad.nl/nederla...tbal-35-miljoen~a3ab1bdc/

Ik moet wel hier om lachen:

• Afzien van eventuele resterende vakantiedagen over het seizoen 2019/2020.
• Mogelijkheid tot betaling van de vakantietoeslag over het seizoen 2019/2020 in de maand juni in plaats van de maand mei.

Hoezo vakantiegeld en vakantiedagen voor voetballers ? Echter NL wetgeving, dus hebben ook recht op min.. wettelijke vakantiedagen en vakantiegeld.
Vallen hier alleen voetballers en coaches onder of de gehele bedrijfstak en dus ook alle medewerkers van clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:43

gws24

Thinking is hard!

loekf2 schreef op donderdag 7 mei 2020

Off topic: begin niet over vakantiegeld, voor mij is het gewoon uitgesteld maandelijks loon waar de overheid 50% belasting over heen gooit. Dus nadelig voor werknemers.
offtopic:
teveel betaalde krijg je bij je belastingopgave weer terug dus de meeste mensen betalen geen 50% uiteindelijk. Het is die maand wel even :-(

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 15:14
Martinusz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Vallen hier alleen voetballers en coaches onder of de gehele bedrijfstak en dus ook alle medewerkers van clubs?
Lijkt alleen spelers + coaches. Nogal een zware klap als de terreinknecht 20% moet inleveren op een modaal salaris.

Ik heb nog geen gevallen van arbeidsverkorting gezien in voetbal, zoals bv in Engeland of Duitsland.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27

Gaan alsnog op de bek.
https://www.bild.de/sport...a-test-70419106.bild.html

https://www.bild.de/sport...rollen-70442472.bild.html

Maar ze gaan gewoon verder. Draait gewoon om de centen.
Zelfs als straks na 1 of 2 rondes spelers positief getest worden zullen ze gewoon verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Mods ik weet dat het hier eigenlijk niet hoort omdat het niet Nationaal is, maar volgens mij kan iedereen wel weer een wedstrijd gebruiken en ook wordt het Buitenlandse topic naar mijn mening een stuk minder gevolgd dus hoop ik dat het voor deze keer kan om even een cross-post te maken.
Pompi schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:34:
Jongens en heren er is weer voetbal!!! Het is dan wel in Zuid-Korea maar toch, het wordt zelfs live op youtube en twitch met als het goed is engels commentaar uitgezonden.
[YouTube: [Worldwide Live] Hana1Q K LEAGUE 1 2020 Jeonbuk vs Suwon presented by HanaBank]
Uitzending begint om 11.45

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:17

Typhone

Who Dares Wins

Wat begon 1 jaar geleden de dag toch mooi en wat eindigde hij smerig :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Typhone schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:07:
Zeg dat wel, wat een feest was het in het stadion, vooral voor en tijdens de rust.

Overigens was deze dag 4 jaar geleden ook al niet best.. (toen woonde ik nog in Eindhoven, was niet prettig terug komen vanuit Amsterdam...)

Kunnen we geen petitie starten dat we 8 mei voortaan schrappen in het jaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 08-05-2020 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ah, 8 mei 2019, mooie dag was dat. Graadje of 33 en lekker aan de bar sport zitten kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58NUscjDpAv5C3XoOLSvTv47IlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F77K4cJ78DGV1IKuD2u2exjc.jpg?f=fotoalbum_large

Was ook Europees voetbal die dag volgens mij, weet de wedstrijd niet meer precies :+

Heb ook nog wat ander foto's van tijdens de wedstrijd, maar die komen denk ik niet door het filter heen :9

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 08-05-2020 12:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
PWM schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:53:
Ah, 8 mei 2019, mooie dag was dat. Graadje of 33 en lekker aan de bar sport zitten kijken

[Afbeelding]

Was ook Europees voetbal die dag volgens mij, weet de wedstrijd niet meer precies :+

Heb ook nog wat ander foto's van tijdens de wedstrijd, maar die komen denk ik niet door het filter heen :9
Zo te zien speelde oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Kunnen we geen petitie starten dat we 8 mei voortaan schrappen in het jaar?
Ik wilde 8 mei juist uitroepen tot nationale voetbalfeestdag, als herinnering aan tijden dat we als Nederlandse ploegen nog wat wonnen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik ben geen van van de man, maar hij slaat in dit stukkie de spijker wel op de kop.
https://www.vi.nl/nieuws/...ta-je-achteraan-in-de-rij

Dat gezuig en gezeur van de clubs moet maar eens afgelopen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37
D-e-n schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:01:
Ik wilde 8 mei juist uitroepen tot nationale voetbalfeestdag, als herinnering aan tijden dat we als Nederlandse ploegen nog wat wonnen ;)
Zie het positief, Nederlandse ploegen hebben ook al twee maanden niets meer verloren... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Toevallig eergisteren de wedstrijd nog gezien op Ziggo Sport.
Flinke kans op 3-2 in de blessuretijd nog :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Pi-Air _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:43:
Ik ben geen van van de man, maar hij slaat in dit stukkie de spijker wel op de kop.

Clubs moeten met elkaar om tafel om een goed plan te maken (of clubs moeten een algeheel plan maken met de KNVB samen) en dan kijken waar de pijn zit en of ze dat nog weg kunnen nemen of in elk geval verminderen.
Het is nu eigenlijk ieder voor het eigenbelang, en de KNVB heeft met die wassen neus stemming, dit eigenlijk alleen maar gestimuleerd ipv als een leider/ manager e.e.a. in goede banen te leiden. Ajax is bang dat ze 40 miljoen missen en willen niet delen, AZ vindt dat zij net zoveel recht hebben op die CL bijdrage, Utrecht vindt dat het Europa in moet, ADO en RKC vinden het prima zo, want die degraderen niet. Dan de nummers 1 en 2 uit de KKD vinden dat zij moeten promoveren.
Meer hoor je ook eigenlijk inet, alleen maar clubs die vinden dat ze ergens recht op hebben, maar niemand die aangeeft met elkaar een goed plan te gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Is ook lastig samenwerken. Diverse clubs hebben grote belangen en kenmerkend is dat die haaks staan op de belangen van andere clubs. Het is ook niet vreemd dat veel ED clubs zonder belangen ook nadrukkelijk geen voorkeur uitgesproken hebben. Er is gewoon geen oplossing mogelijk waar iedereen tevreden mee is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Dijkhof is af. Als je zulke foto's wil maken moet je lekker Zondag met Lubach maken ofzo. Echt zum kotzen zulke communicatie. En dit soort teksten is echt de pot verwijten dat hij zwart ziet:
Dus clubs, KNVB, terug naar de tekentafel. Kopieer dit keer de goede in plaats van de slechte kanten van de politiek. Probeer er te gaan zitten alsof je een coalitie moet smeden. Lees niet steeds je eigen belangenlijstje voor. Probeer een plan te maken waar het voetbal in z’n geheel beter van wordt. Kijk daarna of dat plan jouw club specifiek onevenredig pijn doet en probeer dat leed vervolgens te verzachten. Ga ook pijnlijke keuzes niet uit de weg. Er zijn sowieso geen oplossingen zonder pijn. Aanmodderen levert nog meer ellende op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkQuEvGUAVupMsKzaTs5jdQSYn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Djj4JE0aK2aozonggnoKN3GE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:34

Niku

Alagaesii

PolarBear schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Dijkhof is af. Als je zulke foto's wil maken moet je lekker Zondag met Lubach maken ofzo. Echt zum kotzen zulke communicatie. En dit soort teksten is echt de pot verwijten dat hij zwart ziet:

[...]

[Afbeelding]
Tja. Ik vond echt elk woord raak. Volkomen gelijk (in mijn ogen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

[...]

[Afbeelding]
Waarom af? Omdat ie een PSV'er is? Mag de koning niks zeggen over het voetbal omdat ie voor Ajax is? Wel heel veel zout op dat slakje.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

[...]

[Afbeelding]
Op zijn voetbalvoorkeur na ben ik het volkomen met hem eens. De KNVB en Gudde in het bijzonder hebben laten zien incompetent te zijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ankona schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:06:
Is ook lastig samenwerken. Diverse clubs hebben grote belangen en kenmerkend is dat die haaks staan op de belangen van andere clubs. Het is ook niet vreemd dat veel ED clubs zonder belangen ook nadrukkelijk geen voorkeur uitgesproken hebben. Er is gewoon geen oplossing mogelijk waar iedereen tevreden mee is.
Dat is deels waar. Maar als staat is het toch lastig om clubs in leven te houden waar vele mensen rondlopen die meer verdienen dan de bazen van kleinere multinationals.

Waar bonden miljoenen misschien zelfs miljarden hebben om daar dan bij te moeten springen ( FIFA->UEFA->KNVB).

Waar ook in goede tijden al te vaak is bijgesprongen.

Waar blijkbaar niet op een mogelijk rampjaar is begroot.

Al deze blunders (ja ik noem dit blunders) moeten in mijn ogen iet beloond worden met geld.

Zelfs de club waar ik tafeltennis heeft jaren reserves opgebouwd om een financiële actie (rond begin zomer altijd) op te kunnen vangen. Hoe onwaarschijnlijk het ook leek dat het nodig was had niemand dit verwacht. (en daarnaast moet je kijken of mensen wel hetzelfde willen geven).

Ook voetbalclubs (juist!!) hadden dit moeten doen. Zeker de profs, desnoods MET de knvb. Maar clubs gaan er al jaren vanuit dat de regering (lokaal vaak) wel helpt.

Daarnaast klinkt het lullig, maar Ajax kan prima wat geld aan cambuur geven. *knip* Je bent dan verzekerd van de miljoenen van de CL (als je het zelf haalt).

Elkaar helpen is eigenlijk vreemd in de sport en in mijn ogen moet de KNVB dat dan ook doen en niet een Ajax, of PSV ofzo.
Laat trollen achterwege en respecteer elkaars club

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 08-05-2020 22:04 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Outerspace schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:55:
[...]

Waarom af? Omdat ie een PSV'er is? Mag de koning niks zeggen over het voetbal omdat ie voor Ajax is? Wel heel veel zout op dat slakje.
Omdat de boodschap misschien wel klopt maar de foto, de voorbeelden, de tekst.. verwijten dat de voetbalclubs het niet goed doen en dan een foto van jezelf als voetballer tijdens een interview er bij zetten. Er is weer een keer meer aandacht gegeven aan de vorm dan de inhoud. Ik vind dat echt verschrikkelijk. En het is /was nog wel 'mijn partij'. Hij heeft de avond er voor nog 3 minuten met Mark Rutte in de Tweede Kamer een interpellatiedebat gehad over hoe een terras open kan en gaat dan voetbalclubs iets verwijten.

Op hoofdlijnen ben ik het wel eens met de kern van de boodschap maar de manier waarop.

Ps. Dat hij voor PSV is, is zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

PolarBear schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Omdat de boodschap misschien wel klopt maar de foto, de voorbeelden, de tekst.. verwijten dat de voetbalclubs het niet goed doen en dan een foto van jezelf als voetballer tijdens een interview er bij zetten. Er is weer een keer meer aandacht gegeven aan de vorm dan de inhoud. Ik vind dat echt verschrikkelijk. En het is /was nog wel 'mijn partij'. Hij heeft de avond er voor nog 3 minuten met Mark Rutte in de Tweede Kamer een interpellatiedebat gehad over hoe een terras open kan en gaat dan voetbalclubs iets verwijten.

Op hoofdlijnen ben ik het wel eens met de kern van de boodschap maar de manier waarop.

Ps. Dat hij voor PSV is, is zijn probleem.
Je bent van harte welkom in AWM ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
8 mei

Zomaar een dag in mei. Toevallig wel een waar Ajacieden mindere herinneringen aan hebben. We verloren de bekerfinale van Twente. We verloren het kampioenschap bij de Graafschap. We verloren ‘onze’ finaleplaats aan Spurs. Een dag waar heel Ajax hatend Nederland naar uitkijkt.

Het belangrijkste kenmerk van 8 mei is dat het in de maand mei ligt. Een van de maanden waarin de prijzen worden verdeeld. Zo winnen we vorig jaar op 5 mei nog de beker. En werden we op 15 mei kampioen. Bij de Graafschap. 15 mei. Nog zo’n dag. Exact een week nadat we op 8 mei de bekerfinale van Twente verloren, pakten we thuis tegen Twente de titel.

De Lucas Moura en Brian Smeets gifjes zijn vandaag niet te tellen. En laat ze maar komen. Het betekent namelijk dat m’n cluppie finales en halve finales speelt. Die vaak wint, en ook af en toe verliest. Want die ene dag staat symbool voor zoveel meer. Door de goal van Brian Smeets speelden we het jaar erna Europa League. En stonden we op 24 mei in de finale. De goal van Moura kon alleen maar vallen nadat we Real en Juve versloegen. Dus ja. 8 mei doet pijn. Maar de trots overstijgt de pijn exponentieel.

Er komen nog honderden dagen in mei dat Ajax gaat voetballen. Waarop we veel gaan winnen en ook gaan verliezen. Ik heb nu al zin in 8 mei 2021. Hopelijk dan ergens in een uitvak van een moeilijke uitwedstrijd.

AJAX AMSTERDAM!
8) :(:) :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Kevinp schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Daarnaast klinkt het lullig, maar Ajax kan prima wat geld aan cambuur geven. [mbr]*knip*[/] Je bent dan verzekerd van de miljoenen van de CL (als je het zelf haalt).

Elkaar helpen is eigenlijk vreemd in de sport en in mijn ogen moet de KNVB dat dan ook doen en niet een Ajax, of PSV ofzo.
[mbr]Laat trollen achterwege en respecteer elkaars club[/]
Er stond daar geen enkele belediging. Alleen dat clubs jaren elkaar concurreren en nu ineens elkaar helpen. En dat er club namen stonden heeft niks met geen respect te maken.

Laten we eerlijk zijn. De meeste clubs zijn vulling. Met een hoogtepunt met soms Europa league. Maar voor veel clubs is de degradatie nacompetitie realistiser.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k1Fn_HiIDGbQUPggn2WaUcwMu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/asmyYHbkcD52C9KIYTLZ0tW2.jpg?f=user_large
De afgelopen drie weken heeft het Eredivisie Shirt Festival 213.309 bezoekers getrokken die samen meer dan 1,1 miljoen pagina’s met shirts hebben bekeken. Liefst 162.164 nominaties stroomden binnen bij de online shirtverkiezing van de Eredivisie, verdeeld over 54 clubs die ooit op het hoogste niveau in Nederland speelden.

De vakjury, bestaande uit Jan Joost van Gangelen (FOX Sports), Frank Evenblij (Bureau Sport), Arno Kantelberg (Esquire), Sjoerd Mossou (AD) en Victoria Koblenko (actrice/presentatrice), besprak twee uur lang hun favorieten en kozen één definitieve winnaar.
https://eredivisie.nl/nl-...et-voor-ajax-en-feyenoord

En dan kom je dit tegen :+ :D . Nou toen die drie spelers bij Arsenal kwamen zaten ze al aan de Nike :F . En dat noemt zich 'fanaat' ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CO_JH0YIoUg9FqjlTFMcysFYX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FzW97z8uQsHUK15wpjl4XNA5.png?f=user_large

https://eredivisie.nl/nl-...ndere-shirts-en-verhalen-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9zDWxqEzCpku214rgW0zhrcm4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m15gJLTs4dSK9YCMFQIoqZa3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MulndMbgWuL_cU73nr8tsraqDC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/smA45mzk5ywG0bFPVnoS059D.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 08-05-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
apis29 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:34:
[Afbeelding]

[...]

https://eredivisie.nl/nl-...et-voor-ajax-en-feyenoord

En dan kom je dit tegen :+ :D . Nou toen die drie spelers bij Arsenal kwamen zaten ze al aan de Nike :F . En dat noemt zich 'fanaat' ....

[Afbeelding]

https://eredivisie.nl/nl-...ndere-shirts-en-verhalen-

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hahahaha mooi je vooral die laatste met dat shirt uit de wedstrijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Haha, ja technisch gezien is het volgens mij wel een wedstrijdshirt voor die wedstrijd geweest, alleen is het de lange mouw versie die ze niet op het veld droegen. 'Match prepared' (of 'player issue') dus ..., blijft natuurlijk wel mooi om te hebben. Uit een andere wedstrijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLWbsIvQW0rgwhFm7ogzNGqZRo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rcTMfg2Pn7Pit4Zj9IkwLghj.jpg?f=user_large

In eerste instantie leek het net een fanshop shirtje met zo'n bedrukking maar dat bleek toch wel te kloppen, zag alleen toen wel dat ze allemaal met korte mouw speelden O-) .

Nog de publiek's top drie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJ_vsfPpFwFaeThTM1VhXl91jNc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tlyx4XpJuhuSJcp0rGzSGQ7f.jpg?f=user_large
https://www.instagram.com/p/B_4RATIBDbH/

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 09-05-2020 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27

Dacht ergens gelezen te hebben dat de KNVB helemaal geen contact heeft gehad met de clubs.
En dat ze (Gudde en co) dat bedrag zelf verzonnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Willem 'Sjaak' van Hanegem is het duidelijk niet met je eens 8)7
Je zou toch wat slimmere opmerkingen verwachten van iemand die zelf zo'n beetje in de grootste risicogroep valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
AZ gaat over naar Nike, toch wel verrassend want ik dacht dat Nike alleen nog voor de echt grote clubs ging (of was Adidas dat?). Maar hoe dan ook, mooi voor AZ.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Die zwart met gouden van vorig jaar, zou die ook op 2 zijn geëindigd als ze er door Madrid waren uitgetikt in de achtste finale? Volgens mij is dat 90% omdat daar recent "succes" mee is geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zie zwart met goud van Ajax is imho inderdaad niet echt top-50 waardig. Dat orginele shirt links natuurlijk wel, erg mooi. Ik vond die groene van Feyenoord ook altijd wel charmant.

Toch, de winnaar kan mij wel goed bekoren. Dat Willem II shirt is gewoon prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Die zwart met gouden van vorig jaar, zou die ook op 2 zijn geëindigd als ze er door Madrid waren uitgetikt in de achtste finale? Volgens mij is dat 90% omdat daar recent "succes" mee is geboekt.
Of omdat veel stemvee dat shirtje toevallig in de kast heeft liggen....

Persoonlijk vind ik het foei lelijk, misschien nog wel lelijker dan Feyenoord 14/15 (ja, eerlijk is eerlijk, Feyenoord heeft naast een paar pareltjes vooral ook veel hele lelijke uit tenues gehad)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat Ajax uitshirt is ook helemaal niet voor Ajax ontworpen. Het was 1 van de standaard shirts van Adidas, die clubs konden bestellen als tenue voor hun (amateur)club. Geen idee waarom dat opeens het wedstrijd shirt van Ajax werd. Nu ken ik het verhaal van Feyenoord 14/15 niet, maar als ik zo kijk kan dat zo dezelfde constructie zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 01:28
PWM schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:11:
Dat Ajax uitshirt is ook helemaal niet voor Ajax ontworpen. Het was 1 van de standaard shirts van Adidas, die clubs konden bestellen als tenue voor hun (amateur)club. Geen idee waarom dat opeens het wedstrijd shirt van Ajax werd. Nu ken ik het verhaal van Feyenoord 14/15 niet, maar als ik zo kijk kan dat zo dezelfde constructie zijn geweest.
Ja dat is bij feyenoord ook zo geweest inderdaad. Template shirts, alleen bij Ajax dan nog net een iets aangepaste kleurensamenstelling, bij feyenoord niet eens.

Ik snap ook niet dat een club daar mee akkoord gaat. Het Ajax uitshirt van dit jaar is ook een template shirt, alleen dan wel weer met een custom kleurensamenstelling. Ik vind em heel mooi, maar het blijft zonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Denk het wel. Ik vind donkere shirts altijd wel kracht uitstralen. Mee eens dat het succes er wel iets mee te maken zal hebben, maar ondanks dat blijft het een gigantisch mooi shirt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Uitshirts zijn in de meeste gevallen speeltjes van sponsoren of anders kledingfabrikanten die een bepaald ontwerp willen verkopen. Aan het thuisshirt mogen ze niet komen dus wordt dikwijls het uitshirt verneukt.

Dat groene van Feyenoord valt nog mee, dat is tenminste nog gebaseerd op de kleuren van Rotterdam. In mijn herinnering speelde Feyenoord heel vroeger ook in het groen bij uitwedstrijden. Maar ik kan me ook een goudgele variant herinneren vanwege hoofdsponsor Gouden Gids.

Dat zwart-gouden shirt van Ajax is inderdaad alleen maar gekozen door het publiek vanwege de herinnering die er aan kleeft, analoog aan hoe we terug denken aan het Oranje shirt uit 1988. Nu kan zwart nog best mooi zijn maar die gouden baan op de borst is het toppunt van lelijkheid wat mij betreft. Het is ook gewoon een smerig beige in de praktijk.

Ik vraag me af wat de klassieke uitkleuren van Ajax eigenlijk zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
D-e-n schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:06:
Uitshirts zijn in de meeste gevallen speeltjes van sponsoren of anders kledingfabrikanten die een bepaald ontwerp willen verkopen. Aan het thuisshirt mogen ze niet komen dus wordt dikwijls het uitshirt verneukt.

Dat groene van Feyenoord valt nog mee, dat is tenminste nog gebaseerd op de kleuren van Rotterdam. In mijn herinnering speelde Feyenoord heel vroeger ook in het groen bij uitwedstrijden. Maar ik kan me ook een goudgele variant herinneren vanwege hoofdsponsor Gouden Gids.

Dat zwart-gouden shirt van Ajax is inderdaad alleen maar gekozen door het publiek vanwege de herinnering die er aan kleeft, analoog aan hoe we terug denken aan het Oranje shirt uit 1988. Nu kan zwart nog best mooi zijn maar die gouden baan op de borst is het toppunt van lelijkheid wat mij betreft. Het is ook gewoon een smerig beige in de praktijk.

Ik vraag me af wat de klassieke uitkleuren van Ajax eigenlijk zijn?
Ik weet niet of Ajax klassieke uitkleuren heeft. Volgens mij is het blauwe TDK shirt van oud jaren 80 heel populair. Die had ik eerder verwacht in de top 3. Ik vind zelf het groene ABN AMRO logo shirt ook wel bijzonder, inderdaad het ultieme speeltje van de sponsor. Het 95 shirt is erg mooi, maar ook vooral vanwege de herinnering.

Die uit 96/97 vind ik persoonlijk ook een mooi shirt, met beelden uit Amsterdam in de donkere details:

Afbeeldingslocatie: https://voetbalshirts.files.wordpress.com/2010/04/img_6060.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Ik weet niet of Ajax klassieke uitkleuren heeft. Volgens mij is het blauwe TDK shirt van oud jaren 80 heel populair. Die had ik eerder verwacht in de top 3. Ik vind zelf het groene ABN AMRO logo shirt ook wel bijzonder, inderdaad het ultieme speeltje van de sponsor. Het 95 shirt is erg mooi, maar ook vooral vanwege de herinnering.

Die uit 96/97 vind ik persoonlijk ook een mooi shirt, met beelden uit Amsterdam in de donkere details:

[Afbeelding]
Groene 95-96 heb ik nog ergens liggen, met groot logo erin verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.ajaxmuseum.nl/wp-content/uploads/2012/02/73.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 11-05-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoewel FC Groningen zwarte dagen beleeft vanwege een verwacht verlies van ettelijke miljoenen en het daaruit voortvloeiende ontslag van elf medewerkers, geeft de club niet op in de strijd om Mark Diemers.

De 26-jarige middenvelder van Fortuna Sittard, ook begeerd door Vitesse, moet de ploeg van trainer Danny Buijs komend seizoen van creatieve impulsen gaan voorzien. Eerder deze maand werd bekend dat een bod van FC Groningen op Diemers door zijn Limburgse werkgever was afgeslagen. Het verschil tussen vraag en aanbod bedroeg volgens betrokkenen toen ongeveer 500 duizend euro.
Je zou bijna denken dat ze die mensen eruit gooien om Diemers maar te kunnen betalen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Erapaz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:09:
[...]

[Afbeelding]
Mijn ogen.. aargh!
Uitshirts zijn bij voorbaat lelijk, want geen historie enkel commerciële uitbuiterij. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Erapaz
Vincent Dave schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 02:53:
[...]

Mijn ogen.. aargh!
Uitshirts zijn bij voorbaat lelijk, want geen historie enkel commerciële uitbuiterij. ;)
Hier is je historie:

Afbeeldingslocatie: https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2019/03/05/15518224357280.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

De dag dat Courtois ze zag vliegen. Mooi man :*)

Afbeeldingslocatie: https://images1.persgroep.net/rcs/vePd2uiMGukBzkD0GLNozi1iZnc/diocontent/142981161/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Mijn ogen.. aargh!
Historie kan ook belachelijk lelijk zijn. Of een shirt mooi is of niet wordt voor mij 0,0 bepaald door historie, of dat het shirt uniek is of met (kleine) aanpassingen door meerdere clubs gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Er is trouwens weleens onderzoek gedaan naar kleur van shirts en wat voor invloed dat heeft op de tegenstander. Bleek volgens mij dat het een slecht idee was om in geel te spelen, zwart was volgens mij 1 van de kleuren die wel positieve invloed had op de tegenstander.
Zal eens kijken of ik dat onderzoek kan terugvinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:45:
Er is trouwens weleens onderzoek gedaan naar kleur van shirts en wat voor invloed dat heeft op de tegenstander. Bleek volgens mij dat het een slecht idee was om in geel te spelen, zwart was volgens mij 1 van de kleuren die wel positieve invloed had op de tegenstander.
Zal eens kijken of ik dat onderzoek kan terugvinden :P
‘Positief’, als in ‘nadelig voor de tegenstander’, neem ik aan... (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Het verbaasd mij dan ook enorm dat nog geen enkele club het uitshirt in de kleuren van de hoofdsponsor doet.

Thuis-shirt is heilig en daar kom je niet aan maar volgens mij heeft geen enkele club een traditioneel uitshirt. Dus waarom niet paar euro meer vangen en het in de kleuren van de sponsor te doen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken