Dat dus. Dus wat het AD heel populistisch brengt als hét idee is gewoon een stompzinnig onrealistisch plan wat totaal geen rekening houdt met de onvoorspelbaarheid van de komende maanden.
Ik begreep dat De Jong (Cambuur) de suggestie deed om de beker van volgend seizoen te schrappen en de finale van dit jaar naar volgend jaar door te schuiven. Dat vond ik om die ruimte te kweken dan weer niet zo'n slecht plan. Maar dan nog kom je volgens mij tekort. Er zullen namelijk ook wel weekenden uitvallen, al is het alleen door het weer.
De beker als seizoen opening lijkt mij ook een meer dan prima idee. Probleem is wel dat het Europese ticket eerder verdeeld moet worden.
Dat valt nog te bezien. Tot wanneer voetballen ze in het buitenland door met het huidige seizoen?
En zo komen we steeds weer terug op het enige logische wat je momenteel had kunnen doen: geduld bewaren. Dus goed kijken wat de Europese kalender van het volgend seizoen gaat worden en hoeveel ruimte daar in gaat zitten. Als je de KNVB iets kunt verwijten is dat ze door de knieën zij gegaan voor die lokroep om "daadkracht", vanuit bestuurders en vanuit de volgers. Maar dat blijkt dus enkel leuk voor de bühne.
[
Voor 4% gewijzigd door
D-e-n op 28-04-2020 12:05
]