[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:08:
@Terranova
Mijn pleidooi staat los van de crisis eigenlijk. Ik vind het ongezond voor een competitie dat één punt verschil in de ranglijst zo'n verschil in miljoenen kan opleveren.
Onder normale omstandigheden krijgt Feyenoord met directe plaatsing voor de Europa League groepsfase 6 tot 7 miljoen euro aan startgelden.

Wat vind jij een gezond bedrag aan startgelden voor een AZ als het zich plaatst voor de CL groepsfase?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Het slechte nieuws is nog niet op, ETH heeft de intentie te blijven :+

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:01
strafschop schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:45:
[...]

Onder normale omstandigheden krijgt Feyenoord met directe plaatsing voor de Europa League groepsfase 6 tot 7 miljoen euro aan startgelden.

Wat vind jij een gezond bedrag aan startgelden voor een AZ als het zich plaatst voor de CL groepsfase?
Niks. Nul, nada. Voetbal je maar in de Europese competitie. Dat lukte dit jaar niet, dus uithuilen en opnieuw beginnen.

Dat gejank van al die clubs begint zielig te worden. Voetbal is een spelletje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
De soap wordt erger en erger.

https://nos.nl/artikel/23...verenigen-tegen-knvb.html

Waar bemoeit die eikel zich mee zeg. En dan ook met dat Graafschap shirt op de achtergrond...........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Van Seumeren sprak zichzelf tegen in de betreffende uitzending.

Utrecht had niet meegestemd, omdat de KNVB dit moet beslissen en niet de clubs. Vervolgens het niet eens zijn met de beslissing en naar de rechter stappen.
De solidariteit is ver te zoeken op dit moment.

De burgemeester hoort zich imo hier buiten te houden. Laat de rechter dit nu maar beslissen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Er zijn wel gesprekken geweest met andere clubs maar ze verstonden hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
tweakduke schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:07:
Van Seumeren sprak zichzelf tegen in de betreffende uitzending.

Utrecht had niet meegestemd, omdat de KNVB dit moet beslissen en niet de clubs. Vervolgens het niet eens zijn met de beslissing en naar de rechter stappen.
De solidariteit is ver te zoeken op dit moment.

De burgemeester hoort zich imo hier buiten te houden. Laat de rechter dit nu maar beslissen.
Volgens mij draait Utrecht ook rode cijfers, die ziet zijn centjes verdampen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Martinusz schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:34:
[...]

Volgens mij draait Utrecht ook rode cijfers, die ziet zijn centjes verdampen.
Had hij dan gedacht winst te maken met een voetbalclub?

gaf laatst zelf nog aan dat hij voor de Corona crisis nog geld had opgehaald met de verkoop van aandelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Deadsy schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:37:
[...]

Had hij dan gedacht winst te maken met een voetbalclub?

gaf laatst zelf nog aan dat hij voor de Corona crisis nog geld had opgehaald met de verkoop van aandelen
Ik weet niet wat hij dacht ;) maar zou mij niet verbazen als Utrecht 1 van de clubs is die kan omvallen als het lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik denk niet dat ome Frans dat laat gebeuren. ;)

Maar het is wel een vervelende situatie.

Uiteindelijk is het denk ik zo dat alle clubs zullen moeten bezuinigen op spelers salarisen en spelers zullen moeten verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* die de KNVB niet ten koste van alles probeert te verdedigen:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=371127

Uiteraard heeft de KNVB nog veel meer verkeerd gedaan dan wat van Hanegem hier aanhaalt, maar het is alvast iets.

Laat clubvoorkeur en/of stad nou eens buiten de discussie

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 27-04-2020 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:01:
[mbr]*knip*[/] die de KNVB niet ten koste van alles probeert te verdedigen:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=371127

Uiteraard heeft de KNVB nog veel meer verkeerd gedaan dan wat van Hanegem hier aanhaalt, maar het is alvast iets.

[mbr]Laat clubvoorkeur en/of stad nou eens buiten de discussie[/]
Hij spreekt zichzelf ook maar een klein beetje tegen...
Han Berger wil Utrecht en Cambuur niet helpen, maar Gudde Willem II juist wel... Af en toe heeft ie Sjaak Swart trekjes met z'n uitspraken ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
toolkist schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:41:
[...]
Af en toe heeft ie Sjaak Swart trekjes met z'n uitspraken ;)
Sjakie Swart is het vast eens met deze beslissing. De Graafschap promoveert namelijk niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Harribo schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:10:
[...]

Er zijn wel gesprekken geweest met andere clubs maar ze verstonden hem niet
Tevens vond hij de aanbiedingen 'crazy'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
[Twitter: https://mobile.twitter.com/skysports_bryan/status/1254728874065367040]
Ja 5 wissels is echt de vernieuwing die voetbal nodig heeft :+

De regel blijft dan wel dat er nog steeds maar 3 onderbrekingen zijn, maar toch...
The substitutions will be allowed in a maximum of three in-play slots and at half-time to avoid unnecessary stoppages but are being proposed in recognition of the long layoff and anticipated high volume of matches if and when games resume
https://www.theguardian.c...after-coronavirus-lay-off
Ga eerst eens iets doen aan al het verspillen van tijd terwijl de bal niet eens rolt, door bijvoorbeeld naar zuivere speeltijd te kijken zoals talloze andere sporten al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:32:
[Twitter]
Ja 5 wissels is echt de vernieuwing die voetbal nodig heeft :+

De regel blijft dan wel dat er nog steeds maar 3 onderbrekingen zijn, maar toch...

[...]
https://www.theguardian.c...after-coronavirus-lay-off
Ga eerst eens iets doen aan al het verspillen van tijd terwijl de bal niet eens rolt, door bijvoorbeeld naar zuivere speeltijd te kijken zoals talloze andere sporten al hebben.
Je kunt dan wachten op de eerste tijdrekkers waarbij twee of meer spelers met elkaar botsen waarna ze verzorging nodig hebben ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:32:
Want dat gaat helpen als er straks in een paar maanden heel veel wedstrijden vlak achter elkaar gespeeld moeten worden?
Dat is namelijk de reden van die 5 wissels, belasting van de spelers iets verlagen, en die begrijp ik prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
KNVB schoot breed gedragen ideeën van AjaxTOP 3 af: ‘Dit was dé oplossing’

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=371172
Ajax kwam weken geleden met ‘een kraakheldere oplossing’ inzake het nieuwe seizoen in het betaald voetbal, zo schrijft het Algemeen Dagblad dinsdag. De traditionele top drie voorzag naar verluidt zes weken geleden al dat de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie niet uitgespeeld kon worden en het was Ajax dat met een plan kwam: een Eredivisie met twintig clubs en een Keuken Kampioen Divisie met achttien clubs.

Volgens het dagblad stelde Ajax voor om de Keuken Kampioen Divisie-clubs financieel te compenseren voor de vier wedstrijden die ze minder zouden spelen. De clubs zouden in de komende voetbaljaargang bovendien meer kans op promotie maken, terwijl in de Eredivisie een versterkte degradatieregeling zou worden toegepast om alles weer na één seizoen normaal te trekken. “Het idee van Ajax kon op veel steun rekenen van andere clubs. Dit was dé oplossing en zelfs vanuit de Keuken Kampioen Divisie was er begrip”, zo verzekert journalist Freek Jansen.

Ajax had ook een passende oplossing voor de finale van de TOTO KNVB Beker. Die werd in het plan voorzien als seizoensopening, in plaats van de traditionele Johan Cruijff Schaal voorafgaand aan het komende seizoen. Jansen stelt dat elf Eredivisie-clubs voorstander waren van het plan, vier clubs neutraal waren en alleen FC Emmen, Heracles en FC Groningen kanttekeningen hadden. Laatstgenoemde clubs gaven echter ook aan zich bij het uiteindelijke plan neer te willen leggen.

Het Algemeen Dagblad verzekert dat de KNVB er helemaal niets in zag. Directeur betaald voetbal Eric Gudde zou hebben geweigerd om überhaupt over het plan na te denken. Mattijs Manders zou als directeur van de Eredivisie CV ‘niet daadkrachtig hebben gehandeld’ en Mark Boele, directeur van de eerste divisie, bepaalde naar verluidt ‘eigenhandig dat 'zijn clubs' met dit voorstel niet akkoord zouden gaan’.

De clubs in het betaald voetbal zijn volgens het dagblad dan ook van mening dat de ophef van de voorbije dagen absoluut had kunnen voorkomen als Gudde zes weken geleden naar het breed gedragen plan van de clubs had geluisterd. De KNVB wil niet inhoudelijk reageren op het artikel, zo stelt Jansen. “De voetbalbond houdt het bij de argumenten die het reeds heeft verkondigd waarom het tegen een competitie met twintig clubs is.”
KNVB luistert wel vaker niet, ik sta niet eens te kijken van die bond.
Tijd dat daar een opschoning plaats vind te beginnen met Gudde.

Maar goed dit artikel komt van de Telegraaf... oh wacht. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:02:
KNVB schoot breed gedragen ideeën van AjaxTOP 3 af: ‘Dit was dé oplossing’
Link dan het volledige bronartikel in plaats van VZ.
Opvallend: Mark Boele, directeur van de eerste divisie, bepaalde eigenhandig dat ‘zijn clubs’ met dit voorstel niet akkoord zouden gaan.
Op deze manier krijgt geen enkel voorstel van de clubs zelf een meerderheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sowieso mogen we al in onze handjes knijpen als er een seizoen met 18 clubs zouden kunnen spelen. 20 clubs is 4 extra speelronden.

De beker als seizoen opening lijkt mij ook een meer dan prima idee. Probleem is wel dat het Europese ticket eerder verdeeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
strafschop schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:24:
[...]

Link dan het volledige bronartikel in plaats van VZ.

[...]

Op deze manier krijgt geen enkel voorstel van de clubs zelf een meerderheid.
Had gekund, maar ik heb geen premium op AD. Dus dan link ik naar VZ waarin al het een en ander staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:35:
[...]

Had gekund, maar ik heb geen premium op AD. Dus dan link ik naar VZ waarin al het een en ander staat.
Ik ook niet. Het wissen van de koekjes is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
PWM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:26:
Sowieso mogen we al in onze handjes knijpen als er een seizoen met 18 clubs zouden kunnen spelen. 20 clubs is 4 extra speelronden.

De beker als seizoen opening lijkt mij ook een meer dan prima idee. Probleem is wel dat het Europese ticket eerder verdeeld moet worden.
agenda rond krijgen wordt toch wel een dingetje, zeker ook omdat ze niet voor september kunnen beginnen.

Maar een wat kortere winterstop. Wat minder oefenwedstrijden van het NL elftal. Er zijn wel gaatjes te vinden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:51:
[...]

agenda rond krijgen wordt toch wel een dingetje, zeker ook omdat ze niet voor september kunnen beginnen.

Maar een wat kortere winterstop. Wat minder oefenwedstrijden van het NL elftal. Er zijn wel gaatjes te vinden.
Of een jaartje geen beker toernooi bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik snap zowieso niet zo goed waarom eerste divisieclubs zoals een Top OSS etc mee moeten kunnen stemmen over hoe de ED verder gaat verlopen... Die stemming die de KNVB naast zich had neergelegd was toch ook 14 van de 16 clubs die voor promotie/degradatie waren KKD clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PWM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:26:
Dat dus. Dus wat het AD heel populistisch brengt als hét idee is gewoon een stompzinnig onrealistisch plan wat totaal geen rekening houdt met de onvoorspelbaarheid van de komende maanden.

Ik begreep dat De Jong (Cambuur) de suggestie deed om de beker van volgend seizoen te schrappen en de finale van dit jaar naar volgend jaar door te schuiven. Dat vond ik om die ruimte te kweken dan weer niet zo'n slecht plan. Maar dan nog kom je volgens mij tekort. Er zullen namelijk ook wel weekenden uitvallen, al is het alleen door het weer.
Dat valt nog te bezien. Tot wanneer voetballen ze in het buitenland door met het huidige seizoen?

En zo komen we steeds weer terug op het enige logische wat je momenteel had kunnen doen: geduld bewaren. Dus goed kijken wat de Europese kalender van het volgend seizoen gaat worden en hoeveel ruimte daar in gaat zitten. Als je de KNVB iets kunt verwijten is dat ze door de knieën zij gegaan voor die lokroep om "daadkracht", vanuit bestuurders en vanuit de volgers. Maar dat blijkt dus enkel leuk voor de bühne.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 28-04-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:34:
[...]

Van der Sar: "De KNVB wil dat Europese deelnemers na de zomer 25 procent van de startpremie voor Europese toernooien gaan delen met de overige clubs in het betaalde voetbal. ,,Wij willen als grootste club van Nederland zeker helpen”, zegt Van der Sar. ,,Dat hebben we ook al bij de Eredivisie CV aangegeven."

Inderdaad, stuur maar mijn kant op. ;)
Disagree.
Kratje bier zegt dat Ajax niet de CL plek krijgt toegewezen en zelf volledig alle voordelen houdt die daar bij horen. Deal?
Volgens mij houdt Ajax namelijk alle voordelen. En maken ze vervolgens op vrijwillige basis (al dan niet, is nog ongewis) een bedrag over.

Maargoed, laten we de balans opmaken als helder is hoe een en ander nu uitpakt. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ben wel benieuwd waarom Overmars Onana wilt behouden, wie zegt dat er in 2021 nog een competitie is. Klinkt misschien wat overtrokken, en daarnaast als je hele team in duigen valt omdat een aantal sterkhouders weggekocht gaan worden, doe je je keeper daar dan een plezier mee?

Als Onana straks om de oren geschoten wordt en je geen wedstrijden wint, raak je ook alleen maar meer gefrustreerd. Ik gun hem een transfer.

Wie zien we (het liefst) nog meer vertrekken?
Taglifico
Veltman (niet vanwege z'n goede prestaties)
Donny
Dest

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
loewie1984 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
Ben wel benieuwd waarom Overmars Onana wilt behouden, wie zegt dat er in 2021 nog een competitie is. Klinkt misschien wat overtrokken, en daarnaast als je hele team in duigen valt omdat een aantal sterkhouders weggekocht gaan worden, doe je je keeper daar dan een plezier mee?

Als Onana straks om de oren geschoten wordt en je geen wedstrijden wint, raak je ook alleen maar meer gefrustreerd. Ik gun hem een transfer.

Wie zien we (het liefst) nog meer vertrekken?
Taglifico
Veltman (niet vanwege z'n goede prestaties)
Donny
Dest
Onana is een topkeeper, zeker voor op de Nederlandse velden. Als je die nog een seizoen kunt behouden moet je dat zeker doen. Verder heeft Ajax momenteel nog geen vervanger in huis, ik denk dat dat ook zeker mee zal spelen. Ze zullen een vervanger aan moeten gaan trekken, maar wie? Ze hadden gehoopt dat Verela het wat beter op zou pakken, maar dat is niet het geval gebleken.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:28:
[...]

Onana is een topkeeper, zeker voor op de Nederlandse velden. Als je die nog een seizoen kunt behouden moet je dat zeker doen. Verder heeft Ajax momenteel nog geen vervanger in huis, ik denk dat dat ook zeker mee zal spelen. Ze zullen een vervanger aan moeten gaan trekken, maar wie? Ze hadden gehoopt dat Verela het wat beter op zou pakken, maar dat is niet het geval gebleken.
Waaruit is gebleken dat Varela geen optie is? Hij heeft amper gekeept in het eerste, het Europees potje heeft hij prima gekeept. Onana was in het begin ook niet meteen fantastisch, dat is ook gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:58:
[...]

Of een jaartje geen beker toernooi bijvoorbeeld :)
Gewoon 2021 de bekerfinale tussen Utrecht en Feyenoord laten plaatsvinden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:33:
[...]

Waaruit is gebleken dat Varela geen optie is? Hij heeft amper gekeept in het eerste, het Europees potje heeft hij prima gekeept. Onana was in het begin ook niet meteen fantastisch, dat is ook gegroeid.
Denk dat Onana sowieso niet te vervangen is. Varela is nogal onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:28:
[...]

Ze hebben vorig jaar een keeper uit de ED weggekocht. Jonge gast, schijnt een hoop talent te hebben. Was al op het niveau om in de ED mee te komen. Dat jaartje banken bij jong Ajax zal hem toch wel voldoende hebben laten groeien om nu klaar te zijn voor het eerste?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

remco112 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:49:
[...]

Gewoon 2021 de bekerfinale tussen Utrecht en Feyenoord laten plaatsvinden inderdaad.
Kom je dan niet in de problemen met de inschrijving voor de EL?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:33:
[...]

Ben het me je eens dat Onana in het begin ook niet echt top was, maar grote verschil is natuurlijk dat Onana al 4 seizoenen eerste keeper is. Varela is anderhalf jaar ouder dan Onana en is in totaal iets van 2 seizoenen eerste keeper geweest. Hij is die basisplaats bij Benfica kwijtgeraakt.
Vergelijken met Onana is ergens natuurlijk niet helemaal eerlijk aangezien hij in de top 10 keepers van Europa zit. Beetje hetzelfde als Schuurs vergelijken met de Ligt. Schuurs is een prima voetballer, maar de Ligt is buitencategorie.

Persoonlijk denk ik niet dat Varela goed genoeg is, maar verder zijn er weinig opties.
Scherpen (waar Ankona zo vilein aan refereert) heeft het nog niet echt laten zien en Kotarski weet ik eerlijk gezegd niet genoeg van om een oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:52:
[...]

Ze hebben vorig jaar een keeper uit de ED weggekocht. Jonge gast, schijnt een hoop talent te hebben. Was al op het niveau om in de ED mee te komen. Dat jaartje banken bij jong Ajax zal hem toch wel voldoende hebben laten groeien om nu klaar te zijn voor het eerste?
Die van FC Emmen? Mwah...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:34:
[...]

Die van FC Emmen? Mwah...
Jij en ik mogen daar een "Mwah... " bij hebben. Ajax heeft hem uit de ED gehaald omdat hij blijkbaar meer zou kunnen.

PSV heeft dat veel slimmer en eleganter gedaan met Unnerstall.Bij Ajax heb ik vooral het gevoel dat ze hun diepe zakken gebruikt hebben om te voorkomen dat die jongen naar Feyenoord zou gaan. Dat zijn perspectief nu naar de klote is lijkt ze niet te interesseren, buiten de top 3 had zij zo bij iedere ED club mee kunnen komen.

(En wat betreft keepers bij Ajax... Onana werd ook als jong gastje voor de leeuwen gegooid omdat Cillessen verkocht werd. Hij was in het begin ook niet best en is eigenlijk pas het afgelopen jaar gegroeid naar een top niveau. Daarvoor was het maar een grabbelaar met mooie spectaculaire bewegingen)

[ Voor 20% gewijzigd door Ankona op 28-04-2020 13:43 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:41:
[...]

Jij en ik mogen daar een "Mwah... " bij hebben. Ajax heeft hem uit de ED gehaald omdat hij blijkbaar meer zou kunnen.

PSV heeft dat veel slimmer en eleganter gedaan met Unnerstall.Bij Ajax heb ik vooral het gevoel dat ze hun diepe zakken gebruikt hebben om te voorkomen dat die jongen naar Feyenoord zou gaan. Dat zijn perspectief nu naar de klote is lijkt ze niet te interesseren, buiten de top 3 had zij zo bij iedere ED club mee kunnen komen.
Hoe heette die jongen van De Graafschap ook alweer die naar PSV ging... Jurjus? Hoezo PSV is slimmer?

Dat Scherpen z'n perspectief door 1 jaartje Jong Ajax naar de klote is is ook zwaar overtrokken. Als Ajax nu aan zou geven dat ie komend seizoen te huur/te koop is komt ie gewoon bij een club als Heerenveen te spelen. Tis echt niet dat die jongen dan ineens niet meer aan de bak komt. En hij was bij Emmen ook nog lang niet ver genoeg om bij AZ, Utrecht of Vitesse in de basis te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

remco112 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:49:
[...]

Op zich geen slecht idee ook richting Utrecht als schikking. Een "gratis" shot op bekerwinst en Europees voetbal volgend seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:41:
[...]

(En wat betreft keepers bij Ajax... Onana werd ook als jong gastje voor de leeuwen gegooid omdat Cillessen verkocht werd. Hij was in het begin ook niet best en is eigenlijk pas het afgelopen jaar gegroeid naar een top niveau. Daarvoor was het maar een grabbelaar met mooie spectaculaire bewegingen)
Scherpen heeft al genoeg wedstrijden gekeept in de JL, die gaat er heus wel komen die wordt omgeturnd tot een voetballende keeper. dat heeft tijd nodig.
Die zie ik ook wel eerste keeper worden van Ajax, is ook maar 20.
Je wordt beter op trainingen waarin hij gewoon met Ajax 1 mee traint

Heeft dus nog genoeg perspectief bij Ajax..de vergelijking met Unnerstall begrijp ik niet helemaal die kerel is 29 keept sinds enkele maanden bij PSV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:45:
[...]

Scherpen heeft al genoeg wedstrijden gekeept in de JL, die gaat er heus wel komen die wordt omgeturnd tot een voetballende keeper. dat heeft tijd nodig.
Die zie ik ook wel eerste keeper worden van Ajax, is ook maar 20.
Je wordt beter op trainingen waarin hij gewoon met Ajax 1 mee traint

Heeft dus nog genoeg perspectief bij Ajax..de vergelijking met Unnerstall begrijp ik niet helemaal die kerel is 29 keept sinds enkele maanden bij PSV.
En door hem 1e keeper te maken heb je de waarde van Zoet volledig kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:45:
[...]

Heel simpel, in Unnerstall werd een mogelijke opvolger gezien voor Zoet maar was er op dat moment nog niet klaar voor. Die hebben ze toen wel gehaald maar direct terug verhuurd zodat hij kon blijven spelen op niveau.

Voor keepers is het gewoon veel lastiger om een stap te maken. Keepers worden zelden gewisseld. Die zitten op de bank tot de eerste geschorst of geblesseerd is, dan moeten ze er meteen staan en hebben ze een kans iets te laten zien. Keepers die voor de bank gehaald worden krijgen zelden nog een echte kans om op te bloeien.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:01:
[...]

Heel simpel, in Unnerstall werd een mogelijke opvolger gezien voor Zoet maar was er op dat moment nog niet klaar voor. Die hebben ze toen wel gehaald maar direct terug verhuurd zodat hij kon blijven spelen op niveau.

Voor keepers is het gewoon veel lastiger om een stap te maken. Keepers worden zelden gewisseld. Die zitten op de bank tot de eerste geschorst of geblesseerd is, dan moeten ze er meteen staan en hebben ze een kans iets te laten zien. Keepers die voor de bank gehaald worden krijgen zelden nog een echte kans om op te bloeien.
Maar Scherpen keept ook bij Ajax en traint op een veel hoger niveau dan Unnerstal deed bij VVV, tevens is Scherpen ook 8 jaar jonger en zijn potentie is veel malen hoger.
Perspectief bij Scherpen is juist schitterend, ik denk juist als Scherpen bij Heerenveen, Emmen of Groningen had gekeept hij het niet zou redden.

Bij Ajax dien je ook mee te voetballen, dat hoef je bij die genoemde clubs niet eens te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:24:
[...]

Maar Scherpen keept ook bij Ajax en traint op een veel hoger niveau dan Unnerstal deed bij VVV, tevens is Scherpen ook 8 jaar jonger en zijn potentie is veel malen hoger.
Perspectief bij Scherpen is juist schitterend, ik denk juist als Scherpen bij Heerenveen, Emmen of Groningen had gekeept hij het niet zou redden.

Bij Ajax dien je ook mee te voetballen, dat hoef je bij die genoemde clubs niet eens te proberen.
En vooral dat leeftijds verschil.
Je ruilt Zoet in voor een doelman die even oud is, maakt de waarde van Zoet kapot voor een doelman met net zoveel toekomst.

Want is niet zo alsof Unterstahl zoveel beter is dan Zoet. Zoet zat in een dip en voor een doelman kan dat in dit geval funest zijn.

In Scherpen is nog rek en is best al een aardige keeper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Deadsy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:29:
[...]

En vooral dat leeftijds verschil.
Je ruilt Zoet in voor een doelman die even oud is, maakt de waarde van Zoet kapot voor een doelman met net zoveel toekomst.

Want is niet zo alsof Unterstahl zoveel beter is dan Zoet. Zoet zat in een dip en voor een doelman kan dat in dit geval funest zijn.

In Scherpen is nog rek en is best al een aardige keeper.
Jep, ik vraag me serieus ook af of Zoet nog wel een andere club gaat krijgen, die komt niet meer op zijn niveau.
Ik vind Unterstall ook niet zo veel beter, zelf heb ik Zoet altijd een prima keeper gevonden maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Maar dat is nou net het verschil.... Onana was ook een jonge aardige keeper die wel meteen voor de leeuwen gegooid werd en het op het veld mocht leren. Zo goed was hij echt de eerste jaren niet en dat meevoetballen van hem heeft Ajax aardig wat punten gekost.

Zoet is ook geen topper, PSV zag duidelijk meer in Unnerstall.

Belangrijkste verschil tussen PSV/Unnerstall en Ajax/Scherpen wat ik wilde duiden was dat PSV Unnerstall bij VVV in de ED liet keepen zolang hij nog niet in aanmerking kwam voor een plek in het eerste. (en PSV heeft ook een jong team in de eerste divisie)

[ Voor 28% gewijzigd door Ankona op 28-04-2020 15:39 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:34:
Maar dat is nou net het verschil.... Onana was ook een jonge aardige keeper die wel meteen voor de leeuwen gegooid werd en het op het veld mocht leren. Zo goed was hij echt de eerste jaren niet en dat meevoetballen van hem heeft Ajax aardig wat punten gekost.

Maar er zat wel potentie in Onana en dat zag men bij Ajax.

Als je jeugd de kans wilt geven dan moet je dat ook doen.
En ja die gaan fouten maken, als je ze dan meteen weer op de bank zet houd je hun groei tegen. En vooral bij doelmannen kan dit funest zijn.
Dan kun je ze meteen verkopen, zoals nu met Zoet.

Want als je niet wilt dat spelers fouten maken dan kun je beter stoppen met de jeugd of ze pas een kans geven nadat ze dik in de 20 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher

Verschil is dat Onana veel verder was qua voetballend vermogen , heeft volgens mij anderhalf jaar in jong Ajax gekeept alvorens hij voor de leeuwen werd gegooid MAAR ze hadden ook Krul en dat was in eerste instantie de nummer 1 met daarachter Onana.

Hij werd voor de leeuwen gegooid en hij was eigenlijk het eerst jaar al goed, uiteraard hij is pas sinds 2 jaar echter top maar daarvoor heeft hij echt laten zien welke potentie hij had. En ja dat gaat foutjes daar kan een de Ligt over mee praten en dat heeft elke doelman of jonge voetballer gehad, het is belangrijk dat je daarvan leert.

Zoet is geen topper, maar was wel goed bij PSV na een mindere periode gelijk geslachtofferd, ik vind Unnerstall ook geen topper tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:39:
Zoet is geen topper, maar was wel goed bij PSV na een mindere periode gelijk geslachtofferd, ik vind Unnerstall ook geen topper tbh.
Zoet heeft een prima periode gehad maar is na seizoen 2015/16 enkel en alleen achteruit gegaan. De stabiliteit die hij eerst had werd minder en minder en hij heeft wat dat betreft nog vrij lang in de basis gestaan. Het is niet alsof hij een paar wedstrijden overduidelijke fouten maakte, het waren hele reeksen wedstrijden.

Gelijk geslachtofferd was het niet. Unnerstall is vrijwel hetzelfde kaliber als Zoet met als voordeel voor Zoet dat hij in het verleden wel aangetoond heeft dat hij op CL niveau heeft gepresteerd (al is dat natuurlijk lang geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Napo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:47:
[...]

Zoet heeft een prima periode gehad maar is na seizoen 2015/16 enkel en alleen achteruit gegaan. De stabiliteit die hij eerst had werd minder en minder en hij heeft wat dat betreft nog vrij lang in de basis gestaan. Het is niet alsof hij een paar wedstrijden overduidelijke fouten maakte, het waren hele reeksen wedstrijden.

Gelijk geslachtofferd was het niet. Unnerstall is vrijwel hetzelfde kaliber als Zoet met als voordeel voor Zoet dat hij in het verleden wel aangetoond heeft dat hij op CL niveau heeft gepresteerd (al is dat natuurlijk lang geleden).
Niet helemaal mee eens, ik vond hem voordat het team die gigantische inzak had echt prima keepen, ik vond hem zelfs de beste keeper die Nederland had, enige wat hij niet had was uitstraling.

Unnerstall vind ik niet zo heel veel beter en die zal ook niet veel beter meer worden dan wat hij nu laat zien.
Maar goed niet mijn club, ging mij om de vergelijking met Scherpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Belangrijkste verschil tussen PSV/Unnerstall en Ajax/Scherpen wat ik wilde duiden was dat PSV Unnerstall bij VVV in de ED liet keepen zolang hij nog niet in aanmerking kwam voor een plek in het eerste. (en PSV heeft ook een jong team in de eerste divisie)
Alleen liet Ajax Onana ook eerst gewoon in de KKD spelen, met alle gekke capriolen die hij toen nog uithaalde... Eenmaal in het 1e waren dat er lang niet zoveel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
https://www.vi.nl/nieuws/...n-na-evaluatie-uit-elkaar

Ted v Leeuwen weg bij Twente.
Had ik niet echt zien aankomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Na de Eredivisie stopt nu ook de Franse competitie;
De Franse regering heeft dinsdag bepaald dat de voetbalcompetities definitief gestaakt worden. Door het verlengen van de coronamaatregelen is het uitspelen van de Ligue 1 en Ligue 2 onmogelijk.
https://www.nu.nl/voetbal...seizoen-in-frankrijk.html

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het was zijn schuld dat ze niet in de top stonden volgens de supporters... Ze zouden bij moeten zijn dat ze niet strak onderaan stonden, maar goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:46:
[...]

Het was zijn schuld dat ze niet in de top stonden volgens de supporters... Ze zouden bij moeten zijn dat ze niet strak onderaan stonden, maar goed
Nog een reden om het jammer te vinden dat het seizoen niet wordt afgemaakt.

Waren we weer van Twente af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
En zo kan het ook:
De Franse bond zal begin mei een besluit nemen over kampioenschappen, Europese tickets, promotie en degradatie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
Leon Zwiers schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:53:
[...]

Die Twente supporters zijn te verwend geraakt na het kampioenschap, daar is geen eer te behalen omdat je het toch niet goed kunt doen.
Van Leeuwen hield de boel nog omhoog, die zullen het wel weer moeilijk gaan krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

O nice, eindelijk van dat kunstgras af in Den Haag! *O*
Dat betekent volgens een woordvoerster van wethouder Bredemeijer dat over enkele weken het veld kan worden ingezaaid zodat er eind augustus, voor de start van de competitie, een 'mooie natuurgras' mat ligt.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@dutchgio
Misschien hebben we mazzel en komt van Halst terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
PWM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:42:
[...]

Op zich geen slecht idee ook richting Utrecht als schikking. Een "gratis" shot op bekerwinst en Europees voetbal volgend seizoen.
Prima idee, als Utrecht hierdoor stopt met janken. Als zij echt aanspraak zouden maken op de Europese miljoenen had Van Seumeren eens beter beleid gevoerd ipv geld in een bodemloze put te kwakken (lees: incapabele mensen op cruciale posities neerzetten en luisteren naar discutabel advies van zogenaamde vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Eddy PG is overleden... ;(

‘Zo is Eddy Pieters Graafland, hij vangt ballen hoog en laag’

[ Voor 39% gewijzigd door Ramzzz op 29-04-2020 13:05 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Dag dag André

https://nos.nl/artikel/23...raken-zijn-duidelijk.html

Ik ben nog wel benieuwd hoe de transfermarkt gaat gebeuren. De normale deadlines zijn denk ik niet reeel.
De prijzen zullen flink lager gaan zijn nu al die clubs plots in acute geldnood zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Dit was al bekend toch dat hij voor een bepaalde bedrag mocht vertrekken als hij afgelopen seizoen bleef.
Als een club betaald wat Ajax in gedachte heeft en is afgesproken dan gaat hij weg en anders niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Onana, v.d. Beek, Nico allemaal spelers die naar verwachting zouden vertrekken.
Niet echt nieuws dus, maar wellicht door de gekke situatie dat sommige toch een jaartje blijven?

Neres bijv. zou ik eerst ook scharen onder het clubje hierboven, echter door zijn blessure lijkt mij eerder dat hij nog een seizoen blijft om veel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Pixel Witcher schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:52:
Dit was al bekend toch dat hij voor een bepaalde bedrag mocht vertrekken als hij afgelopen seizoen bleef.
Als een club betaald wat Ajax in gedachte heeft en is afgesproken dan gaat hij weg en anders niet.
Als de afspraak is dat hij voor een `markt conform´ bedrag mag vertrekken dan is dat nu natuurlijk een heel ander bedrag dan een half jaar geleden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Onana weg zou gaan was wel te verwachten, echter denk ik dat hij nu eerder 30 dan 40 miljoen zal gaan opleveren. Jammer natuurlijk, maar ook wel weer begrijpelijk.

We zullen het zien. Mijn inziens de beste keeper die we in NL hebben gehad met van der Sar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ja, maar was er niet een gerucht dat Overmars Onana toch wil houden? Hij geeft nu zelf heel duidelijk aan, ik ga weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:21:
Dag dag André

https://nos.nl/artikel/23...raken-zijn-duidelijk.html

Ik ben nog wel benieuwd hoe de transfermarkt gaat gebeuren. De normale deadlines zijn denk ik niet reeel.
De prijzen zullen flink lager gaan zijn nu al die clubs plots in acute geldnood zitten.
Transfers waren toch al vaak op afbetaling.
Denk dat de 1e termijn gewoon lager zal zijn dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Leon Zwiers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:16:
Ja, maar was er niet een gerucht dat Overmars Onana toch wil houden? Hij geeft nu zelf heel duidelijk aan, ik ga weg.
Dat was vooral omdat Barcelona allerlei spelers in de deal zou willen betrekken (waarschijnlijk als huur).
Daar heeft Overmars geen belang bij.
Ze zullen inderdaad afspraken hebben gemaakt en Onana wordt die kans gegund.
Maar dan moet er wel een keeperscaroussel op gang komen als hij niet op de bank wil zitten en dat wordt in deze tijd misschien nog wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Leon Zwiers schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:53:
[...]

dutchgio schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:56:
[...]

Die Twente supporters zijn te verwend geraakt na het kampioenschap, daar is geen eer te behalen omdat je het toch niet goed kunt doen.
Van Leeuwen hield de boel nog omhoog, die zullen het wel weer moeilijk gaan krijgen.
We weten het nu wel ;)
Laat die koe maar weer in de sloot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Outerspace schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:20:
[...]

[...]

We weten het nu wel ;)
Laat die koe maar weer in de sloot.
Dus omdat het boeren zijn moeten het persé koeien zijn in die sloot? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:18:
[...]

Dat was vooral omdat Barcelona allerlei spelers in de deal zou willen betrekken (waarschijnlijk als huur).
Daar heeft Overmars geen belang bij.
Ze zullen inderdaad afspraken hebben gemaakt en Onana wordt die kans gegund.
Maar dan moet er wel een keeperscaroussel op gang komen als hij niet op de bank wil zitten en dat wordt in deze tijd misschien nog wel lastig.
Ik moet het ook nog maar zien. Natuurlijk zegt Onana dat hij weg wil maar dat betekent naar mijn inschatting niet dat hij weggaat als hij 2e keeper bij Barcelona wordt. Mocht Ter Stegen weggaan of bij een andere grote club keeper kunnen worden is hij natuurlijk weg. Maar tweede keeper worden, zeker achter een Ter Stegen achtige keeper is vaak een hele slechte carrière move.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
ph4ge schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:50:
[...]

Als de afspraak is dat hij voor een `markt conform´ bedrag mag vertrekken dan is dat nu natuurlijk een heel ander bedrag dan een half jaar geleden.
30 - 40 miljoen is ook prima voor een keeper.
Eerst maar eens afwachten wat markt conform is in de zomer.

Clubs waar ik denk dat hij zomaar naar toe zou gaan zijn PSG of Dortmund.

[ Voor 17% gewijzigd door Pixel Witcher op 29-04-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
PolarBear schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:30:
[...]

Ik moet het ook nog maar zien. Natuurlijk zegt Onana dat hij weg wil maar dat betekent naar mijn inschatting niet dat hij weggaat als hij 2e keeper bij Barcelona wordt. Mocht Ter Stegen weggaan of bij een andere grote club keeper kunnen worden is hij natuurlijk weg. Maar tweede keeper worden, zeker achter een Ter Stegen achtige keeper is vaak een hele slechte carrière move.
Daar kan hij eventueel Cillissen voor bellen voor raad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:53:
[...]

Daar kan hij eventueel Cillissen voor bellen voor raad :P
Nou ja dat is precies zo een voorbeeld. Twee jaar op de bank zitten en amper wedstrijden keepen is niet het beste voor je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
PolarBear schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:05:
[...]

Nou ja dat is precies zo een voorbeeld. Twee jaar op de bank zitten en amper wedstrijden keepen is niet het beste voor je carrière.
Jasper heeft zichzelf gewoon een beetje overschat nadat hij bij NEC Babos (die was het toch?) en bij Ajax Vermeer uit de basis had gespeeld. Hij dacht volgens mij oprecht dat hij hetzelfde bij Barcelona zou doen met Ter Stegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Jasper Cillessen schijnt trouwens wel op de short-list bij Ajax te staan als vervanger voor Onana. Niet gek natuurlijk, een oud-Ajax keeper en de huidige nummer 1 van het Nederlands Elftal. Er zullen vast nog wel andere keepers op deze lijst staan, bijv. Bizot van AZ.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:50:
[...]

En een speler die via de media aangeeft dat "Maar nu is mijn tijd gekomen om een stap te maken" is meestal ook niet heel bevorderlijk voor de prijs. Hopen dat het weinig tot geen impact heeft maar positief zal het helaas vrijwel nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Oh man, wat een soap.

https://www.vtbl.nl/nieuw...KiIS_J5JhKWWNrZ8daA6ZxLuM

Zou wel grappig zijn. Lekker toeterend door de straat terwijl je het ticket eigenlijk niet verdiend, en dan alsnog doei doei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Gynnad schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:04:
Jasper Cillessen schijnt trouwens wel op de short-list bij Ajax te staan als vervanger voor Onana. Niet gek natuurlijk, een oud-Ajax keeper en de huidige nummer 1 van het Nederlands Elftal. Er zullen vast nog wel andere keepers op deze lijst staan, bijv. Bizot van AZ.
Cillessen nee toch? Nederland heeft gewoon weinig echt goede keepers, dan zou ik beter Scherpen de kans geven.
In Nederland is er verder geen top keeper die bij Ajax aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Pixel Witcher schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:47:
[...]
dan zou ik beter Scherpen de kans geven.
_O- _O-

Vergeten hoe ie zijn vorige ED seizoen stond te keepen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:04:
Bizot mag ik toch hopen van niet. Doe inderdaad maar eens een belletje naar Valencia, en anders mag Varela van mij serieus en kans krijgen. Kans is nl wel aanwezig dat Valencia de hoofdprijs wil hebben.
Napo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:38:
[...]

En een speler die via de media aangeeft dat "Maar nu is mijn tijd gekomen om een stap te maken" is meestal ook niet heel bevorderlijk voor de prijs. Hopen dat het weinig tot geen impact heeft maar positief zal het helaas vrijwel nooit zijn.
Mag ie roepen, er zijn afspraken gemaakt die zwart op wit staan voor zover ik begrepen heb. Van mij hoeven we overigens niet tot het uiterste te gaan, ik gun hem die transfer wel. Nico idem. Ook als je dan per speler 10m minder vangt als dat je vorig jaar in gedachten had. Overigens zou dit geroep ook juist meerdere clubs wakker kunnen schudden.
Leon Zwiers schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:49:
[...]

_O- _O-

Lijkt me nou ook niet echt een geweldige beslissing nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
[...]

_O- _O-

Je bedoelt dat 18 jarig ventje wat toen voor de leeuwen voor de leeuwen werd gegooid bij Emmen? van fouten leer je toch? of geldt dat niet meer?

Scherpen is behoorlijk gegroeid bij Ajax, maar het kan altijd beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pixel Witcher schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:57:
[...]

Je bedoelt dat 18 jarig ventje wat toen voor de leeuwen voor de leeuwen werd gegooid bij Emmen? van fouten leer je toch? of geldt dat niet meer?

Ik vond Onana in de jeugd maar niks. Kijk wat er nu op doel staat! Scherpen is inderdaad nog jong en een jong iemand leert van zijn fouten. Jong Ajax is perfect voor hem en laat hem daar nog maar een jaartje ervaring opdoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

_O- _O-

Eerste seizoenshelft zeer sterk. Tweede seizoenshelft, nadat zijn broer overleden was minder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Deadsy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:23:
[...]

Eerste seizoenshelft zeer sterk. Tweede seizoenshelft, nadat zijn broer overleden was minder sterk.
Dan herinner jij je dat seizoen heel anders dan dat ik deed. Hij deed het hooguit verdienstelijk, nadat zijn broer overleden was ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
De graafschap en Cambuur naar de rechter om promotie af te dwingen, soap continuous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:01:
[...]

Ik vond Onana in de jeugd maar niks. Kijk wat er nu op doel staat! Scherpen is inderdaad nog jong en een jong iemand leert van zijn fouten. Jong Ajax is perfect voor hem en laat hem daar nog maar een jaartje ervaring opdoen.
Moet hij daar wel meer gaan spelen. Een keeper moet ook gewoon uren maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
Pixel Witcher schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:57:
[...]
Hij is al 2.04m, hoeveel verder moet hij nog groeien? :P

Maar zonder gekheid, hij schijnt zich in JA behoorlijk ontwikkeld te hebben. Als Onana blijft zou ik Scherpen sowieso 2e keeper maken. Als Onana weggaat kun je misschien een (ervaren) passant voor een jaar of twee aantrekken, als Scherpen er echt nog niet klaar voor is. Dan mogen ze er in de voorbereiding (wanneer dat ook mag zijn) om vechten, en lukt het Scherpen om die strijd in zijn voordeel te beslissen heb je in ieder geval een ervaren 2e keeper achter de hand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
D-e-n schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:02:
[...]

Moet hij daar wel meer gaan spelen. Een keeper moet ook gewoon uren maken.
Hij speelt in Jong Ajax om en om met Kotarski. Krijgt genoeg vlieguren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Henkie_NtA schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:01:
[...]

Jasper heeft zichzelf gewoon een beetje overschat nadat hij bij NEC Babos (die was het toch?) en bij Ajax Vermeer uit de basis had gespeeld. Hij dacht volgens mij oprecht dat hij hetzelfde bij Barcelona zou doen met Ter Stegen.
Misschien maar als sportman wil je toch juist die uitdaging/kans aangaan ipv de rest van je sportieve carriere terugkijken op "wat als"?

Daarnaast denk ik dat de keuze voor Barcelona toendertijd ook financieel een zeer goede keuze was.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:00:
[...]

Misschien maar als sportman wil je toch juist die uitdaging/kans aangaan ipv de rest van je sportieve carriere terugkijken op "wat als"?

Daarnaast denk ik dat de keuze voor Barcelona toendertijd ook financieel een zeer goede keuze was.
Dit precies, had zomaar kunnen lukken. Als captain hindsight achteraf zaken affakkelen is altijd zo makkelijk. Zeker in de sport zit er naast de tonnen statistiek nog altijd een dosis geluk, timing, vorm en gunnen van mensen die het voor het zeggen hebben bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Op NPO gemist de Cruijff special teruggekeken. Ik heb als voetballiefhebber drie uur genoten. Bijvoorbeeld een uitgebreide samenvatting van NL Brazilië uit 1974 :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

https://www.voetbalprimeu...ie-met-gebroken-heup.html

Ik wens 'm alle beterschap, maar het zou fijn zijn als hij een aantal maanden uit de media blijft. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De clubs in de Keuken Kampioen Divisie staan open voor een Eredivisie met twintig clubs, zo meldt De Telegraaf donderdagavond. De clubs waren aanvankelijk vrijwel unaniem tegen, maar in dat standpunt is een kentering gekomen, nu de deur van de Eredivisie op slot is gebleven voor SC Cambuur en De Graafschap.
Kansloos gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Ik mag toch wel hopen dat zodra de huidige rotzooi opgelost is de KNVB zo slim is om nu wel iets in de reglementen te zetten om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.

Even heel simpel voorstel

-Bij <75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen ongeldig. Huidige stand word gebruikt voor verdeling Europa.
- bij >75% compleet (waarbij Eredivisie leidend is) seizoen geldig. Huidige stand word gebruikt voor eindstand waarbij #1 kampioen is, #17 en #18 degraderen. Playoffs vervallen dus #16 blijft in ED. Eindstand bepaald Europese plekken. Ticket wat vergeven zou worden via beker vervalt en word bepaald aan de hand van de eindstand.

Ben verder geen expert maar volgens mij bied zoiets bijna geen ruimte om het besluit via de rechter aan te vechten.

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 01-05-2020 11:31 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:14:
[...]

Dit precies, had zomaar kunnen lukken. Als captain hindsight achteraf zaken affakkelen is altijd zo makkelijk. Zeker in de sport zit er naast de tonnen statistiek nog altijd een dosis geluk, timing, vorm en gunnen van mensen die het voor het zeggen hebben bij.
Tuurlijk is het achteraf makkelijk lullen, maar het is niet alsof er toen hij deze stap maakte niet genoeg mensen waren die al zeiden dat het misschien iets te hoog gegrepen was. Helemaal omdat hij er al heenging als 2e keeper. Tuurlijk is het moeilijk nee zeggen als Barcelona komt, maar als je op zijn leeftijd de gok neemt om 2e keeper te worden bij een topclub dan weet je dat je een risico neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
UEFA dekt KNVB bij besluit bekerfinale

Als het bekertoernooi om legitieme redenen niet wordt uitgespeeld, dan kan er geen winnaar worden aangewezen. In zo'n situatie wordt het Europese ticket overgeheveld naar de competitie. Dat stelt de UEFA ter verduidelijking in een vandaag verstuurde brief naar FC Utrecht en de KNVB.

[ Voor 50% gewijzigd door strafschop op 01-05-2020 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Tuurlijk is het achteraf makkelijk lullen, maar het is niet alsof er toen hij deze stap maakte niet genoeg mensen waren die al zeiden dat het misschien iets te hoog gegrepen was. Helemaal omdat hij er al heenging als 2e keeper. Tuurlijk is het moeilijk nee zeggen als Barcelona komt, maar als je op zijn leeftijd de gok neemt om 2e keeper te worden bij een topclub dan weet je dat je een risico neemt.
Al met al is die move toch helemaal niet zo slecht geweest voor z'n carriere?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

_O- _O-

Keepers afschrijven op basis van prestaties terwijl ze 18-22 jaar oud zijn... dan is geen keeper ooit meer goed genoeg.
strafschop schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:56:
UEFA dekt KNVB bij besluit bekerfinale

Als het bekertoernooi om legitieme redenen niet wordt uitgespeeld, dan kan er geen winnaar worden aangewezen. In zo'n situatie wordt het Europese ticket overgeheveld naar de competitie. Dat stelt de UEFA ter verduidelijking in een vandaag verstuurde brief naar FC Utrecht en de KNVB.
Daar ben ik blij mee. Vooral vanwege de media uitingen van van Seumeren en Sneijder. Uuuuuuu :+

Die van Seumeren zeikt wel steeds maar haalbare oplossingen aandragen doet hij niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 01-05-2020 16:42 ]

XXXVI

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken