[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40

On_E

Housemusic

Wokschotel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
[...]

Als Tilburger met zoon die Willem 2 fan is en ik zelf W2 ook een warm hart toe draag zou ik moeten juichen. Maar ik heb ook jarenlang een seizoenskaart gehad van FCU en ik kan wel janken. Mixed emotions dus :P
En het kan zomaar voor niets zijn geweest dat gejuich in Tilburg.
De KNVB blijkt op de hoogte van het feit dat de prijs voor de winnaar van het bekertoernooi – in dit geval groepsfase Europa League – toe moet komen aan de bekerwinnaar en anders mogelijk vervalt. Maar kennelijk is ook dat geen gedegen argument.
Uit : https://www.vi.nl/pro/de-...bjectief/share/bd40afd7c3

Als dat ticket vervalt kan Willem II fluiten naar het 2e vEL ticket, die is dan voor PSV.

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 25-04-2020 07:56 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 07:47:
[Twitter]
[Twitter]

[...]

Het is Telegraaf/Mike Verwij en ik kan de rest van het artikel niet lezen want paywall maar ik snap het wel.
Ja, snap het zeker wel. Gewoon een soort van karma dit! Niet willen verkopen aan Ajax, want ze voelen zich te groot. Het grote geld dus laten liggen en nu komen bedelen voor geld.

De echte *knip* komen nu naar boven en gaan lopen bedelen. Misschien wel goed dat er enkele clubs gewoon gaan omvallen. Een normaal bedrijf wat een slechte huishouding heeft valt ook om, dus nergens voor nodig om deze clubs dan nog te helpen. De clubs hebben Ajax veel meer nodig dan andersom, dus pech hebben ze dan.

Zonder die bewoording kan het ook prima, laat dat aub achterwege

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 25-04-2020 10:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
[Twitter]
[Twitter]

[...]

Het is Telegraaf/Mike Verwij en ik kan de rest van het artikel niet lezen want paywall maar ik snap het wel.
Heerlijk en wat ik hoopte. Wat mij betreft is iedere euro een teveel, muv AZ :)

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:13:
[...]

Heerlijk en wat ik hoopte. Wat mij betreft is iedere euro een teveel, muv AZ :)
Het is ook oneerlijk tegenover kleinere clubs die een gezond beleid hebben en nu hun concurrentie zomaar geld zien krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:18
DoeEensGek schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:18:
Het is ook oneerlijk tegenover kleinere clubs die een gezond beleid hebben en nu hun concurrentie zomaar geld zien krijgen.
Er is bijna geen gezond beleid te maken tegen een dergelijke crisis. Het kwartje valt nu net goed voor Ajax, maar als ik de verhalen moet geloven had Ajax een groot financieel probleem gehad als ze toevallig een paar doelpuntjes minder hadden gemaakt of in de huidige vorm hadden moeten doorvoetballen.

Het valt allemaal net de goede kant op en daar mag je best even blij mee zijn, maar vervolgens mag je ook wel even bedenken dat andere clubs niet zo gelukkig zijn.

Het lijkt er op dat de andere clubs die tickets krijgen minder of geen moeite hebben met delen. Dit is niet het moment om puur voor eigen belang te gaan en stereotypes te bewijzen.
DoeEensGek schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:18:
Het zal vast niet de bedoeling zijn dat alleen de clubs die omvallen geholpen worden. Uiteraard wordt je niet gestraft omdat je meer buffers hebt dan je buurman (dat is ook bij Ajax niet het geval, die wordt alleen een moreel beroep gedaan om hun Corona-meevaller te delen). Lijkt mij dat of alle clubs bijv een percentage van de loonkosten krijgen, of allemaal hetzelfde bedrag, of dat bepaalde clubs iets meer krijgen op basis van de pech die ze hebben met dit besluit.

[ Voor 28% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2020 08:30 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:00:
[...]

Ja, snap het zeker wel. Gewoon een soort van karma dit! Niet willen verkopen aan Ajax, want ze voelen zich te groot. Het grote geld dus laten liggen en nu komen bedelen voor geld.

De echte kalimero's komen nu naar boven en gaan lopen bedelen. Misschien wel goed dat er enkele clubs gewoon gaan omvallen. Een normaal bedrijf wat een slechte huishouding heeft valt ook om, dus nergens voor nodig om deze clubs dan nog te helpen. De clubs hebben Ajax veel meer nodig dan andersom, dus pech hebben ze dan.
Zoals ik al eerder zei in dit topic, Ajax zal het nooit goed doen in bepaalde supporters ogen, met zulke trieste haat figuren heb je mee te dealen.
Ajax gaat waarschijnlijk ook wel helpen, en dat zal ook wel een aantal miljoen zijn, maar Ajax zal eerst kijken naar welke gaten ze dicht moet plakken alvorens de startpremie verdeeld gaat worden.
Scheelt uiteraard al dat Ziyech voor een flink bedrag is verkocht. (helaas)

Maar eerst maar eens duidelijkheid over de CL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:00:
[...]

Waar komt deze perceptie vandaan? Dat een club als PSV of Feyenoord (al is dat nog discutabel) niet wil verkopen aan Ajax zal dat voornamelijk om sportieve redenen gaan namelijk het niet willen verzwakken van jezelf om de tegenstander sterker te maken. Overige clubs hebben zo ver ik weet nooit uitgesproken noch gehandeld om niet aan Ajax te verkopen.

Wat je je wel dient te realiseren is dat iedere club zo veel mogelijk geld uit een transfer poogt te halen. Dat Ajax daardoor direct concurreert met een grotere groep aan teams die eveneens dezelfde middelen hebben (onderkant PL bijvoorbeeld) heeft dus sneller het resultaat dat een speler de Eredivisie zal verlaten, er is helaas - en dat veranderd enkel als clubs in de Eredivisie effectief boven marktconform gaan betalen voor binnenlandse transfers - meer geld in het buitenland te vinden. Dat is nu eenmaal het gevolg van een zo goed mogelijke huishouding te willen creeren.

Daarnaast zit er de factor in van wat de speler wil. Wil de speler wel of niet naar Ajax. Er zijn weinig spelers die een harde nee tegen Ajax, PSV of Feyenoord geven indien de uitgangspunten goed zijn. Realiseer je wel dat de speler waarschijnlijk ook de keuze heeft om naar een kleine club/degradatiekandidaat te gaan in wellicht Spanje, Italië, Engeland, Duitsland. Qua uitstraling zeker niet hetzelfde maar wel de mogelijkheid om je daar te bewijzen.

Niet willen verkopen aan Ajax is naar mijn mening alweer een heerlijke frame om je punt zwaarte te geven die niet heel erg correct is. Hou eens op met de perceptie dat Ajax alles wordt misgunt.
De echte kalimero's komen nu naar boven en gaan lopen bedelen.
Welke clubs lopen op dit moment te bedelen?
Misschien wel goed dat er enkele clubs gewoon gaan omvallen. Een normaal bedrijf wat een slechte huishouding heeft valt ook om, dus nergens voor nodig om deze clubs dan nog te helpen.
Misschien wel, de tijd zal het ons leren. Slechte huishouding en de huidige situatie omtrent Corona is weinig clubs echt aan te rekenen. Opeens valt een significant deel van de inkomsten weg zonder dat ze er op kunnen voorbereiden. Dat ze constant op de rand balanceren is niet goed maar er is vrijwel geen club die even de inkomsten van 4 thuiswedstrijden wil missen zonder duidelijk vooruitzicht.
De clubs hebben Ajax veel meer nodig dan andersom, dus pech hebben ze dan.
Ieder land heeft effectief een zelfde soort samenstelling waarbij de breedte van bepaalde segmenten wat anders is. Je hebt clubs die consequent mee doen om het kampioenschap. In Nederland is dat Ajax en PSV. Clubs die vaak lang meedoen (Feyenoord en AZ). Wat stabiele middenmoters en de zwakkere clubs in de competitie. Iedere club heeft elkaar nodig om scherp te blijven en wellicht wat meer te experimenteren om zo tot het beste spel te komen waar iedereen de juiste scherpte heeft.

Op basis van enkel deze tweet ook weer een frame die geen recht doet aan de situatie. Een club die zich aan de afgesproken regels wil houden en derhalve de beslissing laat toetsen. Dat is inderdaad compleet onwenselijk! ...

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 25-04-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:51:
[...]

Waar komt deze perceptie vandaan? Dat een club als PSV of Feyenoord (al is dat nog discutabel) niet wil verkopen aan Ajax zal dat voornamelijk om sportieve redenen gaan namelijk het niet willen verzwakken van jezelf om de tegenstander sterker te maken. Overige clubs hebben zo ver ik weet nooit uitgesproken noch gehandeld om niet aan Ajax te verkopen.

Wat je je wel dient te realiseren is dat iedere club zo veel mogelijk geld uit een transfer poogt te halen. Dat Ajax daardoor direct concurreert met een grotere groep aan teams die eveneens dezelfde middelen hebben (onderkant PL bijvoorbeeld) heeft dus sneller het resultaat dat een speler de Eredivisie zal verlaten, er is helaas - en dat veranderd enkel als clubs in de Eredivisie effectief boven marktconform gaan betalen voor binnenlandse transfers - meer geld in het buitenland te vinden. Dat is nu eenmaal het gevolg van een zo goed mogelijke huishouding te willen creeren.

Daarnaast zit er de factor in van wat de speler wil. Wil de speler wel of niet naar Ajax. Er zijn weinig spelers die een harde nee tegen Ajax, PSV of Feyenoord geven indien de uitgangspunten goed zijn. Realiseer je wel dat de speler waarschijnlijk ook de keuze heeft om naar een kleine club/degradatiekandidaat te gaan in wellicht Spanje, Italië, Engeland, Duitsland. Qua uitstraling zeker niet hetzelfde maar wel de mogelijkheid om je daar te bewijzen.

Niet willen verkopen aan Ajax is naar mijn mening alweer een heerlijke frame om je punt zwaarte te geven die niet heel erg correct is. Hou eens op met de perceptie dat Ajax alles wordt misgunt.

[...]

Welke clubs lopen op dit moment te bedelen?

[...]

Misschien wel, de tijd zal het ons leren. Slechte huishouding en de huidige situatie omtrent Corona is weinig clubs echt aan te rekenen. Opeens valt een significant deel van de inkomsten weg zonder dat ze er op kunnen voorbereiden. Dat ze constant op de rand balanceren is niet goed maar er is vrijwel geen club die even de inkomsten van 4 thuiswedstrijden wil missen zonder duidelijk vooruitzicht.

[...]

Ieder land heeft effectief een zelfde soort samenstelling waarbij de breedte van bepaalde segmenten wat anders is. Je hebt clubs die consequent mee doen om het kampioenschap. In Nederland is dat Ajax en PSV. Clubs die vaak lang meedoen (Feyenoord en AZ). Wat stabiele middenmoters en de zwakkere clubs in de competitie. Iedere club heeft elkaar nodig om scherp te blijven en wellicht wat meer te experimenteren om zo tot het beste spel te komen waar iedereen de juiste scherpte heeft.

[...]

Op basis van enkel deze tweet ook weer een frame die geen recht doet aan de situatie. Een club die zich aan de afgesproken regels wil houden en derhalve de beslissing laat toetsen. Dat is inderdaad compleet onwenselijk! ...
Lang verhaal, maar had het eigenlijk niet over directe concurrenten. Dat PSV en Feyenoord niet aan Ajax willen verkopen kan ik snappen ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31
Amelandbor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:25:

Wat dat betreft ook triest dat de grote clubs die met jong teams gigantisch profiteren van de keuken kampioen divisie deze niet steunen.
Had bijvoorbeeld AZ dan ten gunste van Cambuur moeten stemmen en zo mogelijk ADO laten degraderen als dank voor de genoten gastvrijheid toen het dak eraf lag?

Onthouding van stem is de enige manier om geen andere clubs tegen je in het harnas te jagen en met oog op de toekomst de meest verstandige keuze. Zeker omdat KNVB vooraf had aangegeven dat het slechts een raadpleging was die eventueel genegeerd zou worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:27:
[...]

Er is bijna geen gezond beleid te maken tegen een dergelijke crisis. Het kwartje valt nu net goed voor Ajax, maar als ik de verhalen moet geloven had Ajax een groot financieel probleem gehad als ze toevallig een paar doelpuntjes minder hadden gemaakt of in de huidige vorm hadden moeten doorvoetballen.

Het valt allemaal net de goede kant op en daar mag je best even blij mee zijn, maar vervolgens mag je ook wel even bedenken dat andere clubs niet zo gelukkig zijn.

Het lijkt er op dat de andere clubs die tickets krijgen minder of geen moeite hebben met delen. Dit is niet het moment om puur voor eigen belang te gaan en stereotypes te bewijzen.

[...]

Het zal vast niet de bedoeling zijn dat alleen de clubs die omvallen geholpen worden. Uiteraard wordt je niet gestraft omdat je meer buffers hebt dan je buurman (dat is ook bij Ajax niet het geval, die wordt alleen een moreel beroep gedaan om hun Corona-meevaller te delen). Lijkt mij dat of alle clubs bijv een percentage van de loonkosten krijgen, of allemaal hetzelfde bedrag, of dat bepaalde clubs iets meer krijgen op basis van de pech die ze hebben met dit besluit.
Misschien lees ik te veel door mijn Ajax bril, maar je hele reactie ademt wederom dat Ajax het allemaal weer cadeau gekregen heeft. Een Corona meevaller, het valt de goede kant op, het kwartje valt goed. Een groot probleem gehad als ze hadden moeten door voetballen...

Niks valt de goede kant op, want Ajax heeft net als alle andere clubs een financiele strop te pakken door de Corona crisis. Ook blijft het sportieve succes, namelijk een kampioenschap, dit jaar uit. Het is uiteindelijk een kostbaar en sportief miserabel seizoen gebleken. Alleen maar verliezers.

Dus stop eens met steeds subtiel impliceren dat Ajax al het geluk van de wereld heeft. Over Willem 2, dat minimaal even veel geluk heeft, hoor ik je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:40:
[...]

Misschien lees ik te veel door mijn Ajax bril, maar je hele reactie ademt wederom dat Ajax het allemaal weer cadeau gekregen heeft. Een Corona meevaller, het valt de goede kant op, het kwartje valt goed. Een groot probleem gehad als ze hadden moeten door voetballen...

Niks valt de goede kant op, want Ajax heeft net als alle andere clubs een financiele strop te pakken door de Corona crisis. Ook blijft het sportieve succes, namelijk een kampioenschap, dit jaar uit. Het is uiteindelijk een kostbaar en sportief miserabel seizoen gebleken. Alleen maar verliezers.

Dus stop eens met steeds subtiel impliceren dat Ajax al het geluk van de wereld heeft. Over Willem 2, dat minimaal even veel geluk heeft, hoor ik je niet.
Niet al het geluk van de wereld, maar wel meer geluk dan andere clubs. Ajax heeft de strijd in de achterkamertjes gewonnen. Dat stopt niet het bloeden, maar is wel een flinke pleister die de rest niet heeft. Zoals Ten Hag aan gaf, ze hebben hun doelen behaald. De meeste andere clubs kunnen in deze tijd niet aan doelen denken, maar alleen aan overleven.

Nogmaals, voor mijn club geldt exact hetzelfde. Ook een grote mate van geluk, een flinke pleister die niet of maar heel beperkt op het veld verdiend is. Dus ja, je bekijkt het teveel door een Ajax bril. Het gaat om alle clubs die Europees spelen en de clubs die aan degradatie ontsnappen.

De enige reden dat Ajax vaak als voorbeeld wordt gehaald is omdat zij dwars lijken te liggen. Willem 2 heeft gelijk gezegd dat ze willen delen, dus ja, daar hoor je me niet over.

En vergis je niet, voor 3 kwart van de profclubs is het niet mogelijk om incidentele inkomsten uit transfers en Europees voetbal te halen. Alle clubs worden hard geraakt doordat er geen kaartjes en kroketten gekocht worden, maar relatief gezien is de impact hiervan kleiner voor de clubs die transferinkomsten en Europees voetbal hebben, en ook veel makkelijker op te vangen. Grote clubs lossen al hun problemen op door een speler of 2 minder te kopen, andere clubs kunnen zulke bezuinigingen niet doen.
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:51:
Bovendien hebben bijv. de Eerstedivisie clubs uiteindelijk wel moeten accepteren dat hun competitie is gedevalueerd tot een jeugdcompetitie. Ze hebben andere belangen dan topclubs en zullen topclubs niet altijd zonder slag of stoot hun zin geven, maar het is niet alsof topclubs nooit zijn hun zin krijgen. Ook gisteren werd de wens van de Eerstedivisie clubs (unaniem voor p/d) weer overruled.

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2020 10:16 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien lees ik te veel door mijn Ajax bril, maar je hele reactie ademt wederom dat Ajax het allemaal weer cadeau gekregen heeft.
Ja tuurlijk heeft Ajax hier gewoon heel veel mazzel. Utrecht heeft heel veel pech en ADO en RKC hebben mazzel. Clubs bovenin de 1e divisie hebben dikke pech.

Er is eigenlijk maar 1 eerlijke manier: Het seizoen later uitspelen. Door allerlei belangen van bijv. de UEFA kan dat blijkbaar niet.

Het was eerlijk geweest als de competitie over enkele maanden afgemaakt zou worden. En dan vanaf nu ook seizoenen speler in een kalenderjaar tussen bijv. maart en november. Minder wedstrijden waarbij je zit te verkleumen op de tribune lijkt me prima.

Nu is het afgelopen en krijgt iedereen een plek toegewezen op de huidige stand. Ajax en AZ staan samen 1e, maar doelsaldo bepaald nu een waardevol CL-ticket. Ik ken de programma's niet die de ploegen hebben afgewerkt, maar misschien heeft Ajax veel laag geklasseerde ploegen al 2x gehad en AZ niet (en vooral thuis). Dat zorgt ook voor een doelsaldoverschil mag je aannemen. Nu is de competitie bepaald terwijl niet elke club dezelfde wedstrijden heeft gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:27:
[...]

Ze zouden komend jaar dan een gigantisch verlies gedraaid hebben, maar dat kunnen ze wel dragen met de huidige reserves. Niet 5 jaar op rij natuurlijk.
Doel is om elk jaar zwarte cijfers te draaien en dat is hetgeen wat dan een groot probleem zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:02:
[...]

Lang verhaal, maar had het eigenlijk niet over directe concurrenten. Dat PSV en Feyenoord niet aan Ajax willen verkopen kan ik snappen ja.
Dan blijft de vraag natuurlijk staan. Welke clubs buiten PSV en Feyenoord verkopen uit principes geen spelen aan Ajax en welke clubs bedelen nu om geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Sempy schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:30:
[...]

Had bijvoorbeeld AZ dan ten gunste van Cambuur moeten stemmen en zo mogelijk ADO laten degraderen als dank voor de genoten gastvrijheid toen het dak eraf lag?

Onthouding van stem is de enige manier om geen andere clubs tegen je in het harnas te jagen en met oog op de toekomst de meest verstandige keuze. Zeker omdat KNVB vooraf had aangegeven dat het slechts een raadpleging was die eventueel genegeerd zou worden.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, maar zoals ik al eerder zei wees dan consequent. Dan had AZ ook ermee in moeten stemmen dat de hele competitie werd geschrapt, en dus geen voorronde CL.

En waarom een raadpleging die eventueel genegeerd gaat worden. Spreek dan je voorkeur uit als KNVB zijnde.

Snap dat er veel mensen zijn die hele keuken kampioen divisie niks boeien, maar voor een Cambuur is promoveren hetzelfde als Europees voetbal halen. De begroting gaat dan een paar miljoen omhoog. En het verschil qua punten ten opzichte van de rest is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Pixel Witcher schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:39:
[...]

Maar eerst maar eens duidelijkheid over de CL.
Zeker omdat er niet gevoetbal mag worden voor 1 september, hoe ga je dat met de voorronde EL en CL doen? Gaat de EL en CL dan zelf pas in oktober/november beginnen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:02:
Alle clubs worden hard geraakt doordat er geen kaartjes en kroketten gekocht worden, maar relatief gezien is de impact hiervan kleiner voor de clubs die transferinkomsten en Europees voetbal hebben, en ook veel makkelijker op te vangen. Grote clubs lossen al hun problemen op door een speler of 2 minder te kopen, andere clubs kunnen zulke bezuinigingen niet doen.
Die paar kroketten en 3000 kaartjes die niet al via seizoenskaarten verkocht zijn zijn anders echt heel veel makkelijker te compenseren dan de veel hogere salarissen die Ajax betaalt. Je compenseert 50k toch echt makkelijker dan 3 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:25:
[...]

Die paar kroketten en 3000 kaartjes die niet al via seizoenskaarten verkocht zijn zijn anders echt heel veel makkelijker te compenseren dan de veel hogere salarissen die Ajax betaalt. Je compenseert 50k toch echt makkelijker dan 3 miljoen
Nee, natuurlijk niet. Grote clubs hebben uitgaven waar ze veel makkelijker in kunnen snijden. Als jij de halve selectie op amateurbasis hebt en de rest op minimumloon kan je niet snijden in salarissen. Transfersommen betaalde je al niet. En de lokale bouwmarkt heeft ook veel meer moeite om te blijven sponsoren dan de grote bedrijven rond topclubs.

Als Ajax 3 miljoen zou bezuinigen dan is dat 1 speler minder kopen, nog niet eens. Schuif een jeugdspeler iets eerder door of zie je reserve rechtsback ook als reserve rechtsbuiten en je bent er al. Als de selectie een gebaar van 10 procent zou maken dan ben je er ook al. De totale marktwaarde van alle spelers in de Eerstedivisie is 3 ton, als elke club 50k pijn lijdt dan lossen ze dat niet eens op als ze al hun spelers verkopen...Terwijl Ajax met een enkele transfer de Corona schade op kan vangen.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
[Twitter]
[Twitter]

[...]

Er is nu ook op de VI een artikel er over:
Ajax baalt van 'schandalige' KNVB (Dit is de echte titel en niet door mij bedacht O-) )
Nu al kan de voetbalwereld er zeker van zijn dat de 25 procent bijdrage in het voorstel van de Alkmaarders waaraan de KNVB vrijdag ook memoreerde er niet gaat komen van Ajax. In de gedane voorstellen kan het voorkomen dat als Ajax de groepsfase van de Champions League haalt, het meer betaalt aan solidariteit dan AZ, PSV, Feyenoord en Willem II bij elkaar.
Dit verklaard meteen waarom er zo'n tegenstand is. Daarnaast hebben ze ook zelf een voorstel gedaan waar niet op gereageerd is.
Ajax wilde eenmalig een miljoenenbedrag in een noodfonds storten omdat clubs die problemen hebben met de liquiditeit dat nu nodig hebben en niet straks. Daar werd niet op gereageerd.
Het is ook niet dat ze helemaal geen geld geven, want ze hebben een donatie gedaan aan het Amsterdam UMC voor onderzoek naar het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:52:
[...]

Dit verklaard meteen waarom er zo'n tegenstand is. Daarnaast hebben ze ook zelf een voorstel gedaan waar niet op gereageerd is.
Dit verklaart voornamelijk het bizar grote verschil tussen de CL en EL in financieel opzicht. Al jaren een doorn in het oog van velen en deels ook de oorzaak waarom de EL als minder wordt beschouwd. 4 clubs in de EL kunnen minder ophalen dan 4 andere clubs...
[...]

Het is ook niet dat ze helemaal geen geld geven, want ze hebben een donatie gedaan aan het Amsterdam UMC voor onderzoek naar het virus.
[Twitter]
Dit staat natuurlijk los van solidariteit binnen de bedrijfstak voetbal. Zeker positief dat ze op deze manier bijdragen aan het wereldwijde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:55:
[...]

Dit staat natuurlijk los van solidariteit binnen de bedrijfstak voetbal. Zeker positief dat ze op deze manier bijdragen aan het wereldwijde probleem.
I know, maar wou dit eindeloze heen en weer over geld even afsluiten met een iets positiever bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Niet al het geluk van de wereld, maar wel meer geluk dan andere clubs. Ajax heeft de strijd in de achterkamertjes gewonnen. Dat stopt niet het bloeden, maar is wel een flinke pleister die de rest niet heeft. Zoals Ten Hag aan gaf, ze hebben hun doelen behaald. De meeste andere clubs kunnen in deze tijd niet aan doelen denken, maar alleen aan overleven.

Nogmaals, voor mijn club geldt exact hetzelfde. Ook een grote mate van geluk, een flinke pleister die niet of maar heel beperkt op het veld verdiend is. Dus ja, je bekijkt het teveel door een Ajax bril. Het gaat om alle clubs die Europees spelen en de clubs die aan degradatie ontsnappen.

De enige reden dat Ajax vaak als voorbeeld wordt gehaald is omdat zij dwars lijken te liggen. Willem 2 heeft gelijk gezegd dat ze willen delen, dus ja, daar hoor je me niet over.

En vergis je niet, voor 3 kwart van de profclubs is het niet mogelijk om incidentele inkomsten uit transfers en Europees voetbal te halen. Alle clubs worden hard geraakt doordat er geen kaartjes en kroketten gekocht worden, maar relatief gezien is de impact hiervan kleiner voor de clubs die transferinkomsten en Europees voetbal hebben, en ook veel makkelijker op te vangen. Grote clubs lossen al hun problemen op door een speler of 2 minder te kopen, andere clubs kunnen zulke bezuinigingen niet doen.
Ik denk dat het er aan ligt van uit wel perspectief (en clubvoorkeur) je het bekijkt. Gecombineerd met een raar einde aan dit seizoen, waarbij het ook discutabel is of er op een juiste manier teruggevallen kan worden op de regelgeving is het geluk/ongeluk per club op meerdere manieren uit te leggen. Ik ben in elk geval blij (los van dat ik voor Ajax ben) dat AZ niet toevallig net 1 week boven Ajax had gestaan, bijvoorbeeld door een wedstrijd meer gespeeld te hebben. Dat had nog een grote hoeveelheid complexiteit extra toegevoegd zoals nu ook bij W2 en Utrecht het geval is.

Ajax heeft inderdaad meer mogelijkheden om te besparen dan wel inkomsten te verhogen door verkoop van spelers. Dat weerhoudt andere clubs er echter ook niet van om een gezonde financiële huishouding te voeren met een buffer (kosten besparingsmogelijkheden of extra inkomsten genereren) voor slechte tijden.

Ik zou overigens denken dat alle Europese topclubs die al jaren aan het overheidsinfuus hangen nu toch wel risico lopen op faillissement. Meer nog dan de NL clubs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:52:
[...]

Er is nu ook op de VI een artikel er over:
Ajax baalt van 'schandalige' KNVB (Dit is de echte titel en niet door mij bedacht O-) )
Het is ook makkelijk geld van een ander uitgeven. En dan over twee seizoenen weer met z'n allen "Helemaal niets in Amsterdam zingen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:31:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Grote clubs hebben uitgaven waar ze veel makkelijker in kunnen snijden. Als jij de halve selectie op amateurbasis hebt en de rest op minimumloon kan je niet snijden in salarissen. Transfersommen betaalde je al niet. En de lokale bouwmarkt heeft ook veel meer moeite om te blijven sponsoren dan de grote bedrijven rond topclubs.
Dan ben je dus geen profclub en heb je niks te zoeken in de KKD. TOP Oss is precies zo'n geval, elk jaar een 80% nieuwe selectie omdat ze niemand langer dan een jaar vast kunnen leggen, flink wat spelers op amateur of deeltijd contracten, met wat geluk af en toe meer dan 1000 betalende toeschouwers, etc etc. Dat soort clubs moet je nu niet koste wat kost willen redden. Jammer dan voor hier in Oss, dan maar geen betaald voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Sportjuristen: 'Clubs worden benadeeld, maar rechtsgang is vrij kansloos'

Een gang naar de rechter lijkt onvermijdelijk, maar wordt door diverse sportjuristen als vrij kansloos bestempeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:31:
[...]

De licentie vereist dat je als eerste divisieclub 16 contractspelers hebt. Je halve selectie zal het niet zijn. Dat die 16 spelers niet allemaal een topcontract (voor de club wellicht wel maar niet voor het betaald voetbal ) hebben is een feit. Dit kan je natuurlijk wel compenseren met huurspelers maar zelfs die zullen niet kosteloos voor je komen spelen.

Voor clubs als PSV, Ajax, AZ en FC Utrecht (die actief zijn in zowel de eredivisie en de eerste divisie) zijn dat er 34. Transfersommen voor de eerste divisie zijn minimaal en daar kun je inderdaad amper op besparen. De waarde van de spelers is hierdoor ook direct vrij laag, wie gaat er op dit moment een transfer afronden met alle onduidelijkheid van die. Het liquide maken van dit bezit is lastig en ook daar zal een Ajax maar zeker andere clubs die een positief vermogen hebben maar eigenlijk alles op het veld of in gebouwen zit een grotere uitdaging hebben. Uit nood zaken verkopen heeft vaak een drukkend effect op de prijs.

[ Voor 2% gewijzigd door Napo op 25-04-2020 11:35 . Reden: connotatie dat de clubs in zowel eredivisie als eerste divisie actief zijn. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:26
[Twitter]
[Twitter]

[...]

Zo heel gek is het niet tbh. Ik snap ze ook wel.

Zeg ook niet dat ze hun gespaarde geld moeten uitgeven aan andere clubs. Maar dat ze wel mogen delen van de inkomsten uit het komend europees potje aangezien de clubs die nu EU voetbal gaan spelen (als het al gebeurt) dit in de schoot geworpen hebben gekregen. Ook Ajax

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Leon Zwiers Ik snap de redenering niet helemaal achter het in de schoot geworpen hebben gekregen. Wat is hier het grootste argument voor (serieuze vraag).

Het enig wat onzeker is is of Ajax of AZ eerste staat. Beide spelen waarschijnlijk voorronde CL (vanwege de plek voor de winnaar). Ik weet niet of daar dan nog een financieel verschil tussen zit, maar indien ja zou je dat kunnen delen tussen Ajax en AZ. Voor de rest zie ik geen enkele reden om het met de rest van de clubs te delen. Die hadden de CL nooit gehaald dit jaar, dus onder normale omstandigheden hadden ze CL geld ook niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
@Erapaz
Nu bekijk je het puur juridisch en bedrijfsmatig vanuit elke club op zichzelf. Maar het Nederlands voetbal als geheel is natuurlijk ook een bedrijfstak. Je hebt een competitie nodig om te kunnen spelen. Zonder zeventien verliezers geen winnaar. En winnaars van Europees voetbal hebben die plek verdiend op basis van hun prestaties maar ze hebben die plek ook verkregen uit naam van het Nederlandse voetbal.

Clubs kijken toch teveel naar zichzelf wat dat betreft. Sjoerd Mossou had er vandaag een heel goed stuk over. Wel een paywall als je al regelmatig op het AD leest:
https://www.ad.nl/home/he...or-schut-gezet~aeec3b77f/

@Napo
Je stipt het gigantische verschil tussen CL en EL-voetbal aan. Dat is zo'n weeffout in het systeem die nu aan het licht komt, gelijk aan problemen die nu in de maatschappij naar boven komen. De bedragen die je met CL-voetbal kunt verdienen zijn gigantisch, en dan hoef je nog geen wedstrijd te winnen.

Eén doelpunt in de competitie kan wel of geen CL betekenen en dat kan dus miljoenen euro's schelen. Maar clubs gaan rekenen op die inkomsten en aan de hand daarvan investeren. Waarom denk je dat de grote clubs het liefst vaste plekken voor de CL willen? Waarom denk je dat Ajax de competitie zo graag wilde stoppen? Dat geld moet zeker zijn want zonder dat geld moeten ook zij hun plannen wijzigen.

Het hele systeem is gewoon ongezond. Clubs gaan risico's nemen om maar CL te kunnen halen. Eén doelpuntje kan een slag in de begroting slaan waar clubs nog jaren last van hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
De meeste andere clubs kunnen in deze tijd niet aan doelen denken, maar alleen aan overleven.
Dus omdat Ajax een goede buffer heeft waar jarenlang hard aan is gewerkt moeten nu andere clubs geholpen worden? Ik vind het een opmerkelijke redenatie.

Wat heeft andere clubs weerhouden om een buffer te creëren?

Hoogste tijd dat Ajax naar een andere competitie gaat. De Eredivisie houdt Ajax klein.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 25-04-2020 12:57 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Erapaz schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:46:
@Leon Zwiers Ik snap de redenering niet helemaal achter het in de schoot geworpen hebben gekregen. Wat is hier het grootste argument voor (serieuze vraag).
Omdat de strijd om de eerste 2 plekken nog niet gestreden was. We zullen nooit weten hoe het geëindigt was, ook niet met rekenmodellen etc. Natuurlijk stonden AZ en Ajax er beter voor dan een PSV en Feyenoord, maar laatstgenoemden (zeker Feyenoord) was in veel betere dagvorm. Ik gaf Ajax een 35% kans, AZ Idem en PSV/Feyenoord 15% kans om met de schaal aan de haal te gaan.

Als de kans nou 80% was dat Ajax de titel toch wel zou pakken had je veel minder mensen horen zeuren. Als ze nu al 12 punten los hadden gestaan is de kans dat je de titel pakt natuurlijk veel groter dan als je gelijk in punten staat met je grootste concurrent, een paar sleutelspelers mist/uit vorm hebt en de overigen slechts op 6 punten daarachter staan.

Ik vindt het niet meer dan normaal dat de Europees uitverkorenen (uitverkorenen ja, want om het sportief te verdienen heb je een hele seizoen nodig) van dit seizoen een percentage van die startinkomsten delen om de rest van de eredivisie overeind te houden, en dan bedoel ik niet zorgen dat een Twente weer een vracht spelers kan halen, maar zorgen dat het ondersteunende personeel in die organisaties er niet uitgejast worden en de BVO blijven bestaan. Zonder die andere ploegen is er tenslotte geen ED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:56:
[...]

Hoogste tijd dat Ajax naar een andere competitie gaat. De Eredivisie houdt Ajax klein.
Zie daar dus het gebrek aan solidariteit met het Nederlandse voetbal. Deze denkwijze is dus precies het hele probleem.

Het is ook grootheidswaanzin. Alsof pakweg de Bundesliga een Nederlandse club nodig heeft. Een ploeg van buitenaf die mee gaat concurreren om hun schaarse CL-plekken: daar zitten Leverkusen of Schalke helemaal niet op te wachten.

Ajax kan zich niet onttrekken aan het feit dat ze een Nederlandse club zijn. Dat heeft voordelen en nadelen maar is wel een gegeven. En dus lijkt me het meest verstandig dat ook Ajax meedenkt hoe de eredivisie zo sterk mogelijk te maken met een sterke top. Dat kost misschien wat centjes maar dat is uiteindelijk ook goed voor Ajax.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 25-04-2020 13:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:04:
[...]

(uitverkorenen ja, want om het sportief te verdienen heb je een hele seizoen nodig)
Ja joh het is niet dat Ajax verantwoordelijk is voor de situatie. Op basis wat het dichtst in de buurt komt van sportief wordt het eea verdeeld. Wat dan de reden is dat Ajax financieel en het hardst moet bloeden? Omdat Ajax flink gespaard heeft en daarom wat geld om de bank heeft?

Nog maar niet te zwijgen dat Ajax de enige reden is dat Nederlandse clubs kans maken op deelname CL. Wat dankbaarheid daar mag ook wel.

En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat de KNVB nog niet heeft aangeklopt bij de overheid en blijkbaar de voorstellen van Ajax negeert. Ik blijf erbij; geen enkele reden om solidair te zijn naar de andere clubs behalve AZ.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:33:
[...]

Ja joh het is niet dat Ajax verantwoordelijk is voor dr situatie. Op basis wat het dichtst in de buurt komt van sportief wordt het eea verdeeld. Wat dan de reden is dat Ajax financieel en n het hardst moet bloeden? Omdat Ajax flink gespaard heeft en daarom wat geld om de bank heeft?

Nog maar niet te zwijgen dat Ajax de enige reden is dat Nederlandse clubs kans maken op deelname CL. Wat dankbaarheid daar mag ook wel.

En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat de KNVB nog niet heeft aangeklopt bij de overheid en blijkbaar de voorstellen van Ajax negeert. Ik blijf erbij; geen enkele reden om solidair te zijn naar de andere clubs behalve AZ.
Uhm, AZ bloedt ook? Als die de voorronden doorkomen mogen zijn ook van 25% afstand doen? En de EL ploegen mogen ook inleveren? Het is niet de schuld van die ploegen dat de CL/EL verdeling zo scheef is hoor. En ik zie je maar klagen over het feit dat Ajax zoveel geld op de bank heeft... Het gaat toch niet om dát geld? De hele voetbalwereld draait niet om Ajax hoor....

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 25-04-2020 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Omdat de strijd om de eerste 2 plekken nog niet gestreden was. We zullen nooit weten hoe het geëindigt was, ook niet met rekenmodellen etc. Natuurlijk stonden AZ en Ajax er beter voor dan een PSV en Feyenoord, maar laatstgenoemden (zeker Feyenoord) was in veel betere dagvorm. Ik gaf Ajax een 35% kans, AZ Idem en PSV/Feyenoord 15% kans om met de schaal aan de haal te gaan.

Als de kans nou 80% was dat Ajax de titel toch wel zou pakken had je veel minder mensen horen zeuren. Als ze nu al 12 punten los hadden gestaan is de kans dat je de titel pakt natuurlijk veel groter dan als je gelijk in punten staat met je grootste concurrent, een paar sleutelspelers mist/uit vorm hebt en de overigen slechts op 6 punten daarachter staan.

Ik vindt het niet meer dan normaal dat de Europees uitverkorenen (uitverkorenen ja, want om het sportief te verdienen heb je een hele seizoen nodig) van dit seizoen een percentage van die startinkomsten delen om de rest van de eredivisie overeind te houden, en dan bedoel ik niet zorgen dat een Twente weer een vracht spelers kan halen, maar zorgen dat het ondersteunende personeel in die organisaties er niet uitgejast worden en de BVO blijven bestaan. Zonder die andere ploegen is er tenslotte geen ED.
Dank voor je antwoord. Die percentages zijn ook maar een gok natuurlijk. Net als diverse rekenmodellen.
Als een F1 wedstrijd vroegtijdig wordt afgebroken is de eerste rijder de winnaar, ook al zou deze een pitstop minder hebben gemaakt. Ajax stond aan het einde van de competitie bovenaan, dat ze toevallig in een dipje zaten en Feyenoord de dip al had gehad doet niet ter zake. Aangezien AZ en Ajax hetzelfde punten aantal hebben zie ik daar nog ruimte voor het delen van de CL premie. Verder in de ranglijst kijken is speculatie.

Maar ik denk dat wij het dus oneens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Erapaz schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:43:
[...]

Dank voor je antwoord. Die percentages zijn ook maar een gok natuurlijk. Net als diverse rekenmodellen.
Als een F1 wedstrijd vroegtijdig wordt afgebroken is de eerste rijder de winnaar, ook al zou deze een pitstop minder hebben gemaakt. Ajax stond aan het einde van de competitie bovenaan, dat ze toevallig in een dipje zaten en Feyenoord de dip al had gehad doet niet ter zake. Aangezien AZ en Ajax hetzelfde punten aantal hebben zie ik daar nog ruimte voor het delen van de CL premie.

Maar ik denk dat wij het dus oneens zijn.
Feit is dat om echt een winnaar aan te kunnen wijzen je een volledig gespeeld seizoen moet hebben. Als Ajax dan aan het einde bovenaan staat is het prima. Nu mis je gewoon 9 potten waarin nog vanalles had kunnen gebeuren. Ergo, er is geen eerlijke oplossing.

Dat Ajax en AZ de CL ingaan is prima. De overige ploegen de EL in ook, erg zuur voor Utrecht, dat is het enige waar je echt over mag twijfelen. Of Willem 2 nou echt wel de EL in moet terwijl ze een pot meer gespeeld hebben dan Utrecht. Maar het is dan ook niet meer dan terecht dat de Europese ploegen solidair zijn met de rest van de competitie waar ze alles aan te danken hebben en een deel van de startinkomsten delen met de minder bedeelden. (Dus ja ook Willem 2)
Erapaz schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:43:
[...]
Verder in de ranglijst kijken is speculatie.
ervanuitgaan dat Ajax een CL plek zou hebben bemachtigd is ook speculatie :P

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 25-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
Wat hebben de Europese ploegen te danken aan de rest van de competitie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:56:
Dus omdat Ajax een goede buffer heeft waar jarenlang hard aan is gewerkt moeten nu andere clubs geholpen worden? Ik vind het een opmerkelijke redenatie.

Wat heeft andere clubs weerhouden om een buffer te creëren?

Nee, je leest wat je wil lezen. Omdat de clubs Europese tickets in hun schoot geworpen hebben gekregen wordt ze gevraagd een deel daarvan te delen. Er wordt helemaal niet gevraagd om je eigendom te delen, maar deze toevallige incidentele inkomsten die niet op het veld zijn verdiend zijn wat anders.

In bijv. Duitsland is het helemaal geen discussie. Binnen no time had de top 4 van vorig seizoen 20 miljoen euro vrijgemaakt om de rest te helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
autje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:50:
Wat hebben de Europese ploegen te danken aan de rest van de competitie?
Dat ze uberhaupt een competitie, en dus de kans op Europese afvaardiging hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:06:
[...]

Dat ze uberhaupt een competitie, en dus de kans op Europese afvaardiging hebben?
Die competitie zal er altijd zijn, mensen willen nou eenmaal voetbal zien. Als er straks vier, vijf ploegen uit de eredivisie omvallen zijn er vier, vijf clubs uit de KKD die die plek zo in willen vullen. Er is gewoon altijd plaats voor voetbal, zeker op plekken waar een grote regionale aantrekkingskracht is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:56:
[...]

Nee, je leest wat je wil lezen. Omdat de clubs Europese tickets in hun schoot geworpen hebben gekregen wordt ze gevraagd een deel daarvan te delen. Er wordt helemaal niet gevraagd om je eigendom te delen, maar deze toevallige incidentele inkomsten die niet op het veld zijn verdiend zijn wat anders.

In bijv. Duitsland is het helemaal geen discussie. Binnen no time had de top 4 van vorig seizoen 20 miljoen euro vrijgemaakt om de rest te helpen.
Het is ook volgens mij geen discussie om een bedrag neer te leggen, volgens mij kunnen Ajax, PSV, AZ en Feyenoord prima samen een aantal miljoen neerleggen.

Ajax wilde ook geld vrijmaken:
Ajax wilde eenmalig een miljoenenbedrag in een noodfonds storten omdat clubs die problemen hebben met de liquiditeit dat nu nodig hebben en niet straks. Daar werd niet op gereageerd.
Best vergelijkbaar met wat die clubs in Duitsland gedaan hebben, bijzonder dat de andere clubs dan niet gereageerd hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Tja maar als je nu was begonnen had Ajax een vrijwel blessureloze selectie en daarmee veruit de sterkste selectie van de Eredivisie.  Ik had graag nog een keer Ziyech, Promes (die twee hebben maar bizar weinig samengespeeld overigens), Tadic, Neres, Traore op het veld zien staan in een combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Ja joh het is niet dat Ajax verantwoordelijk is voor dr situatie. Op basis wat het dichtst in de buurt komt van sportief wordt het eea verdeeld.
Er wordt ook nergens gezegd dat Ajax verantwoordelijk is voor de situatie, hou eens op met dat beeld te schetsen. Niemand, geen enkele club, is verantwoordelijk voor de pandemie die nu gaande is. Ajax stond bovenaan in de tussenstand en ook dat erkent iedereen. Het komt inderdaad het dichtst bij maar is het simpelweg niet. Tussenstanden zijn in beginsel geen eindstanden.

@Erapaz indien het reglement beschrijft wat er gebeurt als een seizoen niet wordt uitgespeeld welke keuze er wordt gemaakt is dat prima. Een race is natuurlijk geen seizoen, indien een wedstrijd niet uitgespeeld wordt is er ook een reglement die daar de logische stappen beschrijft. Wellicht goed om dit soort situaties nu ook te beschrijven wat er met de competitie gebeurt indien dit ooit nog voorkomt.
Wat dan de reden is dat Ajax financieel en n het hardst moet bloeden? Omdat Ajax flink gespaard heeft en daarom wat geld om de bank heeft?
Ook hier lees je weer dingen die niet gezegd worden. Het gaat om percentages van Europese inkomsten die gevraagd worden. Europese inkomsten die naar voren komen dankzij een abnormale situatie waar nu een oplossing voor gevonden lijkt te zijn. Dat Ajax - een club die in de CL zal uitkomen - in absolute cijfers om een grotere bijdrage wordt gevraagd is dan wel een feit, maar dat komt dus enkel door de gigantische verschillen in beloning voor de CL/EL. Het geld op de bank, de waarde van alle assets zijn daar geen onderdeel van.

PolarBear schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:06:
[...]

Tja maar als je nu was begonnen had Ajax een vrijwel blessureloze selectie en daarmee veruit de sterkste selectie van de Eredivisie.  Ik had graag nog een keer Ziyech, Promes (die twee hebben maar bizar weinig samengespeeld overigens), Tadic, Neres, Traore op het veld zien staan in een combinatie.
Maar nul vorm, net zoals alle overige clubs en is het dus de vorm van de dag die bepaald wat er gaat gebeuren. Daar had Ajax wellicht de grootste kans gehad maar is geen gegeven dat Ajax dan AZ, Feyenoord of zelfs PSV voor blijft. We will never know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
D-e-n schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:29:
[...]

Zie daar dus het gebrek aan solidariteit met het Nederlandse voetbal. Deze denkwijze is dus precies het hele probleem.

Het is ook grootheidswaanzin. Alsof pakweg de Bundesliga een Nederlandse club nodig heeft. Een ploeg van buitenaf die mee gaat concurreren om hun schaarse CL-plekken: daar zitten Leverkusen of Schalke helemaal niet op te wachten.

Ajax kan zich niet onttrekken aan het feit dat ze een Nederlandse club zijn. Dat heeft voordelen en nadelen maar is wel een gegeven. En dus lijkt me het meest verstandig dat ook Ajax meedenkt hoe de eredivisie zo sterk mogelijk te maken met een sterke top. Dat kost misschien wat centjes maar dat is uiteindelijk ook goed voor Ajax.
Ja hallo Ajax zit niet te wachten op concurrentie voor de schaarse CL plekken in NL :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:56:
[...]

Precies, 20 miljoen. En die top 4 krijgt samen.... 400 miljoen aan tv geld?
D-e-n schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:29:
Het gaat wel 2 kanten op... Ajax heeft diverse voorstellen gedaan voor een andere opzet van de Eredivisie, maar het enige antwoord wat daarop kwam was: Njet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:21:
[...]

Het gaat wel 2 kanten op... Ajax heeft diverse voorstellen gedaan voor een andere opzet van de Eredivisie, maar het enige antwoord wat daarop kwam was: Njet!
Dat is heel kort door de bocht. Over welke voorstellen gaat het en waarom heeft men nee gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:24:
[...]

Dat is heel kort door de bocht. Over welke voorstellen gaat het en waarom heeft men nee gezegd?
Bel ze even op, dan weet je waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
strafschop schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:22:
Sportjuristen: 'Clubs worden benadeeld, maar rechtsgang is vrij kansloos'

Een gang naar de rechter lijkt onvermijdelijk, maar wordt door diverse sportjuristen als vrij kansloos bestempeld.
Verwacht. Het is namelijk een kansloze actie om met meteen met juridische consequenties te smijten. Die clubs begrijpen de definitie overmacht niet. Hulde aan de KNVB, nu hopen op de UEFA voor de annulering van C/EL 20/21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:27:
[...]

Bel ze even op, dan weet je waarom ;)
Oprecht, in dit topic staan veel statements die niet onderbouwd zijn om te bewijzen dat andere clubs Ajax onrecht aan doen. Dat clubs bij Ajax bedelen om geld, dat ze geen spelers willen verkopen aan Ajax, dat Ajax zo geweldig is om mee te denken aan nieuwe opzetten maar dat andere dat niet willen, dat Ajax meer moet bloeden in de situatie dan
andere clubs.

En ja, andersom komt dat ook voor. Heel nuttig voor het topic om loze claims te maken werkt voor geen meter, niet voor noch tegen Ajax. Als Ajax met een opzet komt die kleine clubs benadeeld gaan ze waarschijnlijk geen ja zeggen, Kwantiteit in dit is irrelevant, het gaat om de kwaliteit en de benodigde draagkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Vincent Dave schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:31:
[...]

Verwacht. Het is namelijk een kansloze actie om met meteen met juridische consequenties te smijten. Die clubs begrijpen de definitie overmacht niet. Hulde aan de KNVB, nu hopen op de UEFA voor de annulering van C/EL 20/21.
De Corona-situatie is natuurlijk overmacht, de keuzes/besluiten die gemaakt worden zijn dat niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:36:
[...]

De Corona-situatie is natuurlijk overmacht, de keuzes/besluiten die gemaakt worden zijn dat niet ;)
Ja dan waren er anderen naar de rechter gestapt. Men moet blij zijn dat er een knoop is doorgehakt, het resultaat is mijn inziens van ondergeschikt belang. Verlies nemen en zover mogelijk opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:19:
[...]

Dan blijft de vraag natuurlijk staan. Welke clubs buiten PSV en Feyenoord verkopen uit principes geen spelen aan Ajax
Principes gaan maar tot zo ver, maar het is echt een publiek geheim dat veel clubs makkelijker zaken doen met een club als PSV of Feyenoord dan met Ajax. ;) Groningen met z'n arbitrage-zaken ten tijde van Suarez schiet me nu als eerste te binnen, en AZ heeft ook een broertje dood aan de handel en wandel van Ajax. Maar natuurlijk doen ze nog steeds zaken met Ajax, er zijn immers maar zoveel topclubs in Nederland waar je een speler aan kunt slijten voor een bepaald bedrag. Maar 'liever niet' is geen rare gedachte die bij de meeste bestuurders opkomt als het om Ajax gaat ;)

Waar komt trouwens die gedachte vandaan dat clubs opeens geld moeten delen met andere clubs? :? Waarom zou Willem II hun Europese opbrengsten niet gewoon zelf mogen houden als ze Europa ingaan, en waarom zou Ajax, PSV, AZ en Feyenoord die opbrengsten moeten delen? Ik begrijp oprecht die redenering niet. Clubs hebben het nu moeilijk, begrijpelijk. En als andere clubs daarbij kunnen helpen, dan is dat mooi, maar waarom moet dat geld komen van de Europese opbrengsten? 8)7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:36:
[...]

Oprecht, in dit topic staan veel statements die niet onderbouwd zijn om te bewijzen dat andere clubs Ajax onrecht aan doen. Dat clubs bij Ajax bedelen om geld, dat ze geen spelers willen verkopen aan Ajax, dat Ajax zo geweldig is om mee te denken aan nieuwe opzetten maar dat andere dat niet willen, dat Ajax meer moet bloeden in de situatie dan
andere clubs.

En ja, andersom komt dat ook voor. Heel nuttig voor het topic om loze claims te maken werkt voor geen meter, niet voor noch tegen Ajax. Als Ajax met een opzet komt die kleine clubs benadeeld gaan ze waarschijnlijk geen ja zeggen, Kwantiteit in dit is irrelevant, het gaat om de kwaliteit en de benodigde draagkracht.
Het zijn geen loze claims mbt die voorstellen, het zijn berichten van ik meen vorig jaar. Alleen bak jij daar dan vragen omheen die niemand hier kan antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
UEFA wants new ways of deciding football league results amid Covid-19

“The ideal scenario, should the pandemic situation permit it, is to have the currently suspended domestic competitions completed enabling football clubs to qualify for UEFA club competitions on sporting merit in their original format,” UEFA said. “Should this outcome not be possible, in particular due to calendar issues, it would be preferable that suspended domestic competitions would restart with a different format in a manner which would still facilitate clubs to qualify on sporting merit.”

Als je dit zo leest hebben clubs als AZ en Utrecht een punt dat de tickets niet zomaar toegewezen mogen worden. Als de competitie niet uitgespeeld kan worden moet er gezocht worden naar andere methodes. Dit lijkt beslissingswedstrijden te suggereren. Dit heb ik niet in de KNVB besluitvorming terug zien komen. Het is niet eens overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:02:
[...]

Het zijn geen loze claims mbt die voorstellen, het zijn berichten van ik meen vorig jaar. Alleen bak jij daar dan vragen omheen die niemand hier kan antwoorden
Gaat nu om één voorstel of meerdere? Het voorstel van vorig bron:vi is niet bijzonder goed gezind voor de clubs die onderaan meespelen. Niet heel raar dat de kleinere clubs de eredivisie niet willen inkrimpen naar 16 clubs. Ajax - en overige topclubs - krijgt niet alles wat ze willen.

Effectief nog afdoende aanpassingen die positief zijn voor de eredivisie. Voor iedereen een goede uitkomst en zeer zeker geen "njet" zoals je die claimt.
Napo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:24:
[...]

En als je dit vragen eromheen bakken is dan lees je dingen die er niet staan, het is een concrete vraag over welke voorstellen het gaat. Niets meer niets minder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Napo op 25-04-2020 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@ph4ge
Staat ook letterlijk in de tekst die ik op de donderdag al gelinkt heb.

Volgende alinea

While using best efforts to complete the domestic competitions, National Associations and/or Leagues might have legitimate reasons to prematurely terminate their domestic competitions, in particular in the following cases:

• existence of an official order prohibiting sports events so that the domestic competitions cannot be completed before a date that would make it possible to complete the current season in good time before the next season to start.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Quote dan ook even het volgende:
UEFA also said it was exploring the Champions League and Europa League resuming in parallel with domestic competitions or in August after they have hopefully been completed.
UEFA acknowledged there could be orders by authorities prohibiting sports events so “domestic competitions cannot be completed before a date that would make it possible to complete the current season in good time before the next season to start.”
Aangezien we hier sowieso tot 1 september niet tegen een bal gaan trappen zijn deze wensen van de UEFA leuk, maar gaat dat hier niet vliegen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:06
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:04:
UEFA wants new ways of deciding football league results amid Covid-19

“The ideal scenario, should the pandemic situation permit it, is to have the currently suspended domestic competitions completed enabling football clubs to qualify for UEFA club competitions on sporting merit in their original format,” UEFA said. “Should this outcome not be possible, in particular due to calendar issues, it would be preferable that suspended domestic competitions would restart with a different format in a manner which would still facilitate clubs to qualify on sporting merit.”

Als je dit zo leest hebben clubs als AZ en Utrecht een punt dat de tickets niet zomaar toegewezen mogen worden. Als de competitie niet uitgespeeld kan worden moet er gezocht worden naar andere methodes. Dit lijkt beslissingswedstrijden te suggereren. Dit heb ik niet in de KNVB besluitvorming terug zien komen. Het is niet eens overwogen.
Utrecht ja, AZ niet. Ajax en Az hebben een gelijk aantal wedstrijden, dus daar zit geen verschil in. Zeker niet aangezien de hele competitie niet uitgespeeld kan worden. Dus het er alleen maar om gaat dat er een gelijk aantal wedstrijden is gespeeld en niet de volle 34.

Maar ik schat dat dat een situatie is die jij niet wil gaan in zien gezien al je posts over dit onderwerp ;)

Overigens is de situatie dat iedereen evenveel keer tegen elkaar gespeeld heeft na de standaard 34 wedstrijden de stand na 17 wedstrijden. Natuurlijk is het gezien thuis/uit niet helemaal eerlijk. Maar het is wel een stand waar elke club in ieder geval tegen dezelfde clubs heeft gespeeld als de rest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ElopKnn.png

Wel zo eerlijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 25-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:46:
[...]

Utrecht ja, AZ niet. Ajax en Az hebben een gelijk aantal wedstrijden, dus daar zit geen verschil in. Zeker niet aangezien de hele competitie niet uitgespeeld kan worden. Dus het er alleen maar om gaat dat er een gelijk aantal wedstrijden is gespeeld en niet de volle 34.

Maar ik schat dat dat een situatie is die jij niet wil gaan in zien gezien al je posts over dit onderwerp ;)

Overigens is de situatie dat iedereen evenveel keer tegen elkaar gespeeld heeft na de standaard 34 wedstrijden de stand na 17 wedstrijden. Natuurlijk is het gezien thuis/uit niet helemaal eerlijk. Maar het is wel een stand waar elke club in ieder geval tegen dezelfde clubs heeft gespeeld als de rest.

[Afbeelding]

Wel zo eerlijk :+
Voor mij is het helemaal geen discussie dat mijn club een grote mate geluk heeft met een Europese ticket die niet op het veld is afgedwongen. Het blijft een buitengewoon onrechtvaardig en onsportief slot, en ik ben ook helemaal niet van de noodzaak overtuigd.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Vincent Dave schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:31:
[...]

Hulde? Hulde?

De KNVB heeft helemaal niks besloten. Helemaal niks. Zonder bestuur was precies hetzelfde besloten. Dus ze kunnen beter ontslag nemen en dat geld aan bv Cambuur geven voor het mislopen van promotie.

Deze beslissing had al lang genomen moeten worden ook toen de Eufa zei dat mag niet.

Ook de keuze van de clubs niet respcteren is in mijn ogen fout. Als je clubs vraagt en er is een duidelijke mening dan moet je die respecteren.

Overigens waren er meerdere keuzes die gemaakt hadden kunnen worden vooral financieel.

Een simpele oplossing was dat je de top van de eerste divisie als "eredivisie" betaald.

In veel gevallen (andere sporten) is de competitie geschrapt. En wordt die volgend jaar over gespeeld. Dat zou vooral nadelig zijn geweest voor AZ. want dan waren de competities verdeeld aan de hand van vorig seizoen.

Overigens had ik verwacht dat de winterstop gebruikt zou worden dat was een redelijk eerlijke maatstaaf voor iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinp op 25-04-2020 18:03 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:45:
[...]

Voor mij is het helemaal geen discussie dat mijn club een grote mate geluk heeft met een Europese ticket die niet op het veld is afgedwongen. Het blijft een buitengewoon onrechtvaardig en onsportief slot, en ik ben ook helemaal niet van de noodzaak overtuigd.
Gelukkig zijn we niet van individuen afhankelijk die van noodzaken overtuigd moeten worden. Ben het in het algemeen wel met je eens maar uitspelen na drie maanden voetbaldrooglegging is voor de vele clubs (om uiteenlopende redenen) geen optie. Je moet duidelijkheid kunnen geven en dan zo min mogelijk aan bestaande regels tornen (omdat men het zonodig zo eerlijk mogelijk wil zien). Vervolgens kunnen er nieuwe regels en afspraken toegepast worden op een eventueel vervolg van de nieuwe voetbalcompetitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Kevinp schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:02:
[...]

Deze beslissing had al lang genomen moeten worden ook toen de Eufa zei dat mag niet.
Door deze beslissing nu al te nemen hebben we juist dit gezeik. Stel dat in september blijkt dat er helemaal geen EL gespeeld gaat worden of dat we nog steeds niet kunnen voetballen dan is de situatie weer helemaal anders en dan was al dit gedoe voor niks.

De KNVB heeft het tactisch misschien niet heel handig gespeeld maar de clubs zijn toch vooral verantwoordelijk voor de situatie. Als die vanaf het begin met elkaar in overleg waren getreden en niet waren gaan roeptoeteren in de pers dat ze direct wilden stoppen hadden ze in alle rust alle ontwikkelingen af kunnen wachten en daarop in kunnen spelen. Dan had de KNVB ergens in de zomer een breed ondersteund plan kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:53:
[...]

[...] Groningen met z'n arbitrage-zaken ten tijde van Suarez schiet me nu als eerste te binnen [...]
Om hier toch even op te reageren:
Het is Luis Suarez niet gelukt om via een arbitragezaak een transfer naar Ajax af te dwingen.
Een zaak die Suarez aanspande tegen zijn club van destijds. schandalig dat FC Groningen als speler wilde behouden maar gelukkige werken transfersommen ook mee.
Tijdens de onlangs stukgelopen onderhandelingen eiste Groningen 9,5 miljoen, terwijl Ajax niet verder wilde gaan dan 6,5 miljoen. 'Om de transfer tot stand te laten komen heeft het management van Suárez – dat recht heeft op een bepaald percentage van de transfersom – water bij de wijn gedaan', legt algemeen directeur Hans Nijland uit over het totstandkomen van de transfer.
Echt bizar inderdaad, dat FC Groningen een speler niet gewoon laat gaan voor een bod dat ze eigenlijk niet wilde accepteren. Normaalste zaak van de wereld dat een speler dan een arbitragezaak aanspant :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:21:
[...]

Door deze beslissing nu al te nemen hebben we juist dit gezeik. Stel dat in september blijkt dat er helemaal geen EL gespeeld gaat worden of dat we nog steeds niet kunnen voetballen dan is de situatie weer helemaal anders en dan was al dit gedoe voor niks.

De KNVB heeft het tactisch misschien niet heel handig gespeeld maar de clubs zijn toch vooral verantwoordelijk voor de situatie. Als die vanaf het begin met elkaar in overleg waren getreden en niet waren gaan roeptoeteren in de pers dat ze direct wilden stoppen hadden ze in alle rust alle ontwikkelingen af kunnen wachten en daarop in kunnen spelen. Dan had de KNVB ergens in de zomer een breed ondersteund plan kunnen hebben.
Inderdaad, allemaal weer de schuld van Ajax.

Echt, het wordt langzaamaan een beetje heel erg vervelend dit. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
toolkist schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:51:
[...]

Moet zeggen dat ik deze qoutes van Nijland nog wel schitterend vond:
"Ik waag het te betwijfelen of Luis zelf de stap naar de arbitragecommissie heeft ondernomen", stelt Nijland tegen RTV Noord. "Ik denk eerlijk gezegd dat dit uit de koker van Ajax komt. Hij gaat er in mee omdat Groningen en Ajax geen akkoord hebben bereikt over een transfer. Maar dat willen wij ook helemaal niet. We zullen er alles aan doen om Luis te behouden."
Of deze is helemaal geweldig van die oude boef in het Noorden.
Nijland vraagt zich verder af of Ajax wel een sportieve vooruitgang is voor Suárez. "Ajax was het afgelopen seizoen in de UEFA Cup actief, net als FC Groningen. We moeten het nog maar zien of Ajax komend seizoen Champions League gaat spelen. Ze zitten weliswaar in de voorronde, maar dat was vorig seizoen ook het geval en toen zijn ze uitgeschakeld door Kopenhagen. Als dat opnieuw gaat gebeuren, spelen ze net als Groningen opnieuw in de UEFA Cup."
Meneer wilde hem gewoon niet naar Ajax laten gaan, maar zag ook dat hij eigenlijk geen poot meer had om op te staan met een gedemotiveerde speler en werd voor 8 miljoen verkocht.

Maar je hebt zeker gelijk, dit wordt vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
[...]

Het begint inderdaad aardig drammerig te worden van sommige hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Pixel Witcher schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:57:
Maar je hebt zeker gelijk, dit wordt vervelend.
Heel vervelend. Godzijdank wil Ajax zelf niet (veel) betalen en kunnen we lekker door discussiëren maar lijkt het niet te gebeuren :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14

Wokschotel

Op 6 wielen

Gezien het feit dat nagenoeg niemand het met dit besluit eens is, bewijst dat dit het beste besluit dat de KNVB kon nemen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
ADO blijkt die Pardew een ton over te maken voor handhaving. Gezonde financiële huishouding die club :+

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je vermogen om het punt te missen en/of de plank mis te slaan is echt van buitenaardse proporties. En dan vraag je je af waarom men je niet serieus neemt in discussies :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:46:
[...]

Je vermogen om het punt te missen en/of de plank mis te slaan is echt van buitenaardse proporties. En dan vraag je je af waarom men je niet serieus neemt in discussies :+
Je hebt het over FC Groningen zijn arbitrage zaak terwijl het toch echt Suarez zijn arbitrage zaak was. Natuurlijk was FC Groningen daar een partij in net zoals Ajax dat effectief is. De hele pro-ajax framing die hier consequent wordt toegepast is vrij vermoeiend. Zelfs bij het aanhalen van bronnen is dat blijkbaar schijnbaar het missen van het punt, het punt is dat zaken in de schoenen van derde worden geschoven. Iets wat je nu juist onderstreept met een zaak die meer voor FC Groningen spreekt en wat ook de arbitragecommissie bevestigd.

Dat je dat als geen zaken willen doen met Ajax bestempeld is een eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:26:
ADO blijkt die Pardew een ton over te maken voor handhaving. Gezonde financiële huishouding die club :+
Als je een paar miljoen meer krijgt t.o.v. degradatie kun je de coach best 100k geven.
Hetzelfde als dat Ajax nu waarschijnlijk conform de contracten een heel aantal spelers flink moet gaan betalen omdat de CL voor volgend jaar behaald is. (als dat tenminste het geval gaat zijn)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
[...]

..................

Hij zegt: De clubs... dus meervoud van club. Hij haalt nergens Ajax aan.... Ajax was ook niet de enige club die roeptoeterde in de media..

Man, ik kan normaal prima tegen de grote aantallen Ajacieden hier, maar damn zeg. Jullie laten je wel kennen de laatste dagen...

@Typhone Kan jij de manschappen weer even in het gelid krijgen :P

Ook lachen van die Pardew. Door bizar geluk niet gedegradeerd, en dan alsnog die bonus binnenslepen. Was wel een once in 100 year ramp voor nodig, maar hij heeft t m geflikt! Voortaan in die clausules maar een uitzondering maken voor rampen en andere onvoorziene zaken?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:33:
[b]Nieuw project. Seks online. Vulgaire meisjes wachten hier op je
Kijk, dat is het nog eens over een andere boeg gooien. Fan van FC slikkenmaar?

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 25-04-2020 23:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:34:
[...]

..................

Hij zegt: De clubs... dus meervoud van club. Hij haalt nergens Ajax aan.... Ajax was ook niet de enige club die roeptoeterde in de media..

Man, ik kan normaal prima tegen de grote aantallen Ajacieden hier, maar damn zeg. Jullie laten je wel kennen de laatste dagen...
Alleen werd hier de afgelopen dagen al duidelijk dat alleen Ajax "roeptoeterde" want de rest moest wel iets zeggen nadat Overmars los ging... Dat was toch wel de algemene strekking hier.
@Typhone Kan jij de manschappen weer even in het gelid krijgen :P

Ook lachen van die Pardew. Door bizar geluk niet gedegradeerd, en dan alsnog die bonus binnenslepen. Was wel een once in 100 year ramp voor nodig, maar hij heeft t m geflikt! Voortaan in die clausules maar een uitzondering maken voor rampen en andere onvoorziene zaken?

[...]

Kijk, dat is het nog eens over een andere boeg gooien. Fan van FC slikkenmaar?
Pardew heeft al gezegd dat ie die bonus helemaal niet wil krijgen en als ie em toch krijgt dat t naar een goed doel gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:34:
[...]

Ik zeg inderdaad "clubs". Wel fijn dat er mensen zijn die ons er op wijzen dat Overmars één van die roeptoeters was. We zouden het toch bijna vergeten: zo'n naamloze bestuurder bij een onbekende club.

En dat iemand het vervelend vindt dat ik dit benoem? Daar kan ik weinig mee. Ik reageer op wat ik zie. En ik vind dan weer dat gejank over de KNVB irritant. Zo ergeren we ons allemaal bij tijd en wijlen. Een dag niet geërgerd is een dag niet geleefd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:05
ephymerous schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:26:
Zal in zijn contract staan denk ik. Dat het contract niet zo specifiek is opgesteld zal niet Pardews probleem zijn. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:38:
[...]

Zal in zijn contract staan denk ik. Dat het contract niet zo specifiek is opgesteld zal niet Pardews probleem zijn. ;)
Niet zo negatief over die man >:)
'ADO Den Haag ís safe, maar vanwege een andere reden. Formeel kan ik misschien aanspraak maken op dat extraatje, maar je dacht toch niet dat ik dat van plan was, in deze tijd en onder deze omstandigheden? De verdachtmaking alleen al doet me pijn. Ik moet mijn contract erop naslaan, maar als ik een bonus krijg, wil ik 'm niet eens hebben. Dan geef ik 'm terug aan de club, met het verzoek er iets goeds mee te doen. Wat mij betreft gaat dat geld dan naar de gezondheidszorg in Den Haag.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:05
Kijk, dat siert.
Volgens de regels mag hij hem krijgen, hij had ook op zijn strepen kunnen staan.
"We zijn niet gedegradeerd, hier met die centen?"

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:05:
[...]

Alleen werd hier de afgelopen dagen al duidelijk dat alleen Ajax "roeptoeterde" want de rest moest wel iets zeggen nadat Overmars los ging... Dat was toch wel de algemene strekking hier.
We gaan 17 dagen terug in de tijd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
Wat een gezeur over wat Ajax gaat geven.
Het is een geste, een gift, dan moet je dankbaar zijn en een gegeven paard...
Je mag niet eisen dat Ajax iedereen uit het slop gaat trekken.

Ajax heeft zelf nu ook wat te lijden.

Iets anders... Zelfs in Engeland hebben ze geen nieuws dat ze de Jong van Cambuur al gaan quoten _O-

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 26-04-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Maarten_E schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:51:
Kijk, dat siert.
Volgens de regels mag hij hem krijgen, hij had ook op zijn strepen kunnen staan.
"We zijn niet gedegradeerd, hier met die centen?"
Laten de clubs met Europese tickets er een voorbeeld aan nemen, dat komt in feite op hetzelfde neer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:03:
[...]

Laten de clubs met Europese tickets er een voorbeeld aan nemen, dat komt in feite op hetzelfde neer.
Inderdaad liever overmaken naar een goed doel dan naar voetbalclubs die al jaren wanbeleid voeren :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:03:
[...]

Inderdaad liever overmaken naar een goed doel dan naar voetbalclubs die al jaren wanbeleid voeren :+
Voeren alle voetbalclubs al jaren wanbeleid dan?

Ik kan me overigens voorstellen dat je er, net als de overheid, voorwaarden aan koppelt. Je krijgt steun mits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:07:
[...]

Voeren alle voetbalclubs al jaren wanbeleid dan?

Ik kan me overigens voorstellen dat je er, net als de overheid, voorwaarden aan koppelt. Je krijgt steun mits...
Ajax een paar jaar geleden nog met dikke schulden en wanbeleid vlak voor de fluwelen revolutie :+

Maar verder eigenlijk alleen Twente en Vitesse echt de laatste tijd toch? En ADO met die Chinees wellicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vergeten jullie Feyenoorders Feyenoord niet heel toevallig? 8)7

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
KNVB luidt financiële noodklok in brief aan kabinet en burgemeesters

https://www.nporadio1.nl/...-kabinet-en-burgemeesters
Het voetbal zou minimaal 300 miljoen financiële schade hebben door de coronacrisis, verdeeld in 100 miljoen voor het seizoen 2019-2020 en 200 miljoen voor het komende seizoen. Daarbij spelen voor een groot deel de transfergelden mee. Het inkomstenverlies kan zelfs oplopen tot 400 miljoen euro. "We verkeren in grote onzekerheid over het voortbestaan van clubs. Hoe langer deze situatie voortduurt, hoe groter de schade wordt", schrijft Gudde in de brief. "Denk mee, heb ook voor deze sector."
Behoorlijk fors bedrag.
Het is vervelend voor de clubs etc, maar ik denk dat de prioriteit van de overheid ergens ander ligt dan het voetbal.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixel Witcher op 26-04-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Pixel Witcher schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:51:
KNVB luidt financiële noodklok in brief aan kabinet en burgemeesters

https://www.nporadio1.nl/...-kabinet-en-burgemeesters

[...]

Behoorlijk fors bedrag.
Het is vervelend voor de clubs etc, maar ik denk dat de prioriteit van de overheid ergens ander ligt dan het voetbal.
Opvallend dat er vooral gesproken wordt van verlies door wegvallende transferbedragen. Ik zou denken: niet incasseren is niet kopen. In het geval van Feyenoord: Berghuis niet verkopen betekent geen nieuwe spelers kopen.

Derving van tv-geld en resettes lijkt me moeilijker want dat beïnvloedt je directe inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Ik verwacht sowieso heel weinig transfers de komende maanden, clubs houden in hun geld toch wel in kas.
Dit gaat waarschijnlijk pas volgend jaar echt pas weer los.

Bij Ajax is de selectie inmiddels ook wel rond voor komend seizoen. (wanneer die ook plaats mogen vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
OPSLAGHOND schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:23:
Vergeten jullie Feyenoorders Feyenoord niet heel toevallig? 8)7
Je bedoelt Feyenoord die als één van de eerste clubs aan heeft gegeven geld af te dragen als zij Europees voetbal behalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Terranova schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:31:
[...]
maar Ajax krijgt er niets voor terug.
Dat is de vraag. Een weerbare competitie is ook wat waard. Ajax is nu eenmaal een Nederlandse club die het Nederlandse voetbal vertegenwoordigt en niet alleen zichzelf. Zet Ajax neer in Luxemburg en er blijft ook niks van de ambities over.

Ik heb het wel vaker gezegd: het is ongezond dat één doelpuntje en dus plek één of twee miljoenen verschil kan maken. Ook voor Ajax is dat niet gezond want een keertje de CL missen en het beleid moet op de schop. Hetzelfde geldt voor clubs die de EL mee begroten.

Een heel klein beetje van een verdeelsleutel zou de pieken en dalen wat kunnen afvlakken. En dan ga ik er vanuit dat een eredivisie waarbij niet elk jaar dezelfde club de miljoenen binnenharkt het meest gezond is.

Een brede top gaan we in ons landje nooit krijgen. Maar minimaal twee of drie variërende kampioenen willen we toch wel houden.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2020 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:41:
[...]

Dat is de vraag. Een weerbare competitie is ook wat waard. Ajax is nu eenmaal een Nederlandse club die het Nederlandse voetbal vertegenwoordigt en niet alleen zichzelf

Ik heb het wel vaker gezegd: het is ongezond dat één doelpuntje en dus plek één of twee miljoenen verschil kan maken. Ook voor Ajax is dat niet gezond want een keertje de CL missen en het beleid moet op de schop. Hetzelfde geldt voor clubs die de EL mee begroten.

Een heel klein beetje van een verdeelsleutel zou de pieken en dalen wat kunnen afvlakken. En dan ga ik er vanuit dat een eredivisie waarbij niet elk jaar dezelfde club de miljoenen binnenharkt het meest gezond is.

Een brede top gaan we in ons landje nooit krijgen. Maar minimaal twee of drie variërende kampioenen willen we toch wel houden.
Ajax heeft dit jaar een gok genomen met de financiën, gezien de prestaties van vorig jaar was het wel aannemelijk dat ze ook dit jaar zouden presteren. Dat het nu volledig de mist in gaat is natuurlijk iets wat je niet kan inschatten. Dus het beleid hoeft niet anders, het is gewoon wat ongelukkig.

25% afdragen is voor Ajax te veel. Want ze krijgen al het meeste geld, dus ze gaan altijd het meest afdragen en dat vinden ze ook helemaal niet erg. Het gaat er alleen maar om dat iedereen maar verwacht dat Ajax even geld gaat afdragen terwijl de klap bij Ajax verreweg het grootste is, maar vervolgens zijn er dus wel clubs die rechtzaken gaan aanspannen toen wedstrijden van Ajax verplaatst werden, zijn er clubs die moeilijk gaan doen bij uitsupporters, zijn er clubs die meer TV geld willen en dus Ajax dus moet inleveren terwijl het op basis van bijdrage aan het bedrag Ajax juist meer zou moeten krijgen(en Feyenoord/PSV ook). en gaat Az mogelijk naar de rechter stappen omdat Ajax nu een Cl plek krijgt die ze op basis van de stand gewoon horen te krijgen.

Dus nu met een communistische gedachte moet opeens Ajax geld gaan lopen strooien.

Ik zou als club allang gezegd hebben, stik er maar in. Je zorgt zelf maar dat je het op orde hebt.
Ajax zou zonder deze crisis ook gewoon Europees voetbal hebben gehaald + die inkomsten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
remco112 schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:52:
[...]

Nee, ik heb een hekel aan dat gepiep van vele Ajacieden hier. Dat is heel wat anders.

En heeeeeeel toevallig gaf Tadic NA het besluit van de KNVB aan dat hij in zou stemmen met een beslissingswedstrijd tegen AZ, daarvoor hoorde je hem niet. En dat is dan je aanvoerder...

Blind en Tagliafico. Daar kan Tadic een voorbeeld aan nemen!
Waarom zou Tadic dat aangeven als het niet hoeft. De beslissingswedstrijd slaat sowieso nergens op. Tenzij je een hekel hebt aan Ajax en graag wil dat het ondanks dat de stand en regels duidelijk zijn, toch vind dat Ajax niet die 1e plek zou moeten krijgen.

Maar net zo als jij heb ik een hekel aan het gepiep van mensen hier. Maar dan wel van voetbal "fans" die zich meer bezig houden met Ajax dan met hun eigen club en daar ben jij er blijkbaar zo een van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
@Terranova
Sleep er nu niet van alles bij. Ga nu niet met goedkope termen als "communisme" strooien. Bekijk het even eerst vanuit de competitie als geheel. Laat het belang van Ajax even los.

Wat voor eredivisie zou je willen? Denk jij dat die er bij gebaat is als één club altijd maar de eerste plek zou behalen? En hoe gezond is het als die ene club gelijk problemen heeft als die eerste plek eens niet gehaald wordt?

Terug naar Ajax. Ja, ik verwachtte ook een titel voor Ajax. Ze staan eerste en hebben dus het meeste recht op de eerste CL-plek. Maar toch hadden ze net zo goed tweede kunnen worden en na een lastigere voorronde enkel EL kunnen halen. Ik mag aannemen dat je het met me eens bent dat een club zo'n scenario zonder bokkesprongen moet kunnen lijden.

Dat zijn de pieken en dalen waar je wat voor zou moeten verzinnen. Feyenoord is een keer keihard de mist in gegaan door te gokken op CL voetbal en het niet te halen.

Een voetbalclub is een bedrijf maar wel binnen een ander bedrijf: de competitie waarin de ploeg zit.

@Pixel Witcher
Een beslissingswedstrijd was nog prima mogelijk geweest maar veel clubs, inclusief die van Tadic zelf, wilden dat niet. De competitie moest stoppen.
OPSLAGHOND schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:46:
[...]
Zei je dat ook toen Feyenoord kampioen werd een paar jaar geleden met slechts één puntje verschil? O-)
Dat principe geldt dan natuurlijk voor altijd. Het gaat er om dat je de pieken en dalen eraf haalt. Als Ajax vaker kampioen wordt krijgen ze natuurlijk vaker het leeuwendeel van de Europese pot. En het lijkt me ook verre van de bedoeling om Emmen te gaan spekken.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2020 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:05:
@Terranova
Sleep er nu niet van alles bij. Ga nu niet met goedkope termen als "communisme" strooien. Bekijk het even eerst vanuit de competitie als geheel. Laat het belang van Ajax even los.

Wat voor eredivisie zou je willen? Denk jij dat die er bij gebaat is als één club altijd maar de eerste plek zou behalen? En hoe gezond is het als die ene club gelijk problemen heeft als die eerste plek eens niet gehaald wordt?

Terug naar Ajax. Ja, ik verwachtte ook een titel voor Ajax. Ze staan eerste en hebben dus het meeste recht op de eerste CL-plek. Maar toch hadden ze net zo goed tweede kunnen worden en na een lastigere voorronde enkel EL kunnen halen. Ik mag aannemen dat je het met me eens bent dat een club zo'n scenario zonder bokkesprongen moet kunnen lijden.

Dat zijn de pieken en dalen waar je wat voor zou moeten verzinnen. Feyenoord is een keer keihard de mist in gegaan door te gokken op CL voetbal en het niet te halen.

Een voetbalclub is een bedrijf maar wel binnen een ander bedrijf: de competitie waarin de ploeg zit.

@Pixel Witcher
Een beslissingswedstrijd was nog prima mogelijk geweest maar veel clubs, inclusief die van Tadic zelf, wilden dat niet. De competitie moest stoppen.
Ik ben wel erg benieuwd wanneer dat zou kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zelfs in komkommertijd weten jullie het te presteren om elkaar het leven zuur te maken. Het afbranden van elkaar, een sneer geven, naamsverbasteringen zijn ook hier not done. Bij dezen een waarschuwing; komen we het nog vaker tegen dan gaat dit topic gewoon op slot.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2020 21:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Pixel Witcher schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:10:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd wanneer dat zou kunnen.
Wanneer we weer kunnen spelen weet niemand. Daarom was ik dus voor afwachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
D-e-n schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:32:
[...]

Wanneer we weer kunnen spelen weet niemand. Daarom was ik dus voor afwachten ;)
Jij zei dat een beslissingswedstrijd prima mogelijk was geweest,dus misschien wist je meer ;) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
@Terranova

Goedkope term is het niet. Want waarom zou je nu als club nog je best gaan doen als je bij de eerste de beste crisis meteen je voorsprong mag inleveren onder het mom van er moet nog één club zijn die altijd eerste wordt. Ja het is saai, maar je moet niet kunstmatig de voorsprong ongedaan gaan maken. Dat bedoelde ik dus met communisme, want dat is het in feite.

En nogmaals Ajax komt niet in de problemen dat de 1e niet gehaald wordt. Ajax komt vooral in de problemen door het ontbreken van wedstrijdinkomsten. Dat ze verlies zouden lijden dit jaar was sowieso al ingecalculeerd door investeringen, waar de ruimte dus ook voor is met het huidige eigen vermogen.

Maar als daar tientallen miljoenen bijkomen vanwege geen wedstrijden of wedstrijden zonder publiek dan komen daar problemen.

Dus Ajax heeft een verantwoorde gok gedaan n.a.v. de prestaties van vorig seizoen, die in principe bij het uitspelen van het seizoen en de huidige stand, gewoon redelijk uitgepakt zou hebben.

Die gok salarissen verhogen + aankopen om nogmaals in de CL goed te kunnen presteren. Dat is niet helemaal gelukt, maar een klein verlies was niet erg.

Alleen ja nu corona, dat betekend dat Ajax een flinke klap krijgt, een klap die groter is dan de omzet van bijna elke andere club.

Ajax kan het lijden vanwege het eerdere goede beleid, maar dan willen ze niet extra veel geld gaan weggeven aan clubs om ze te redden, terwijl ze zelf ook met een plan kwamen om wat geld in een noodfonds te stoppen die gebruikt zou kunnen worden door clubs die het direct nodig hadden.
Maar daar is niet op gereageerd, want dat zou een lening zijn ipv het "gratis" geld wat de clubs nu willen. Onder andere AZ, die er echt helemaal geen recht op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Terranova
Mijn pleidooi staat los van de crisis eigenlijk. Ik vind het ongezond voor een competitie dat één punt verschil in de ranglijst zo'n verschil in miljoenen kan opleveren. In Nederland is de CL-pot zo'n hoog bedrag ten opzichte van de rest van bijvoorbeeld de normale tv-gelden, dat staat in geen verhouding tot het sportieve.

Zolang we als Nederlandse competitie ook als competitie met de rest van Europa moeten concurreren en de score van alle deelnemende clubs van belang is voor de individuele club vind ik dat we daar dus wat mee moeten. Prestaties moeten nog steeds worden beloond maar dan niet meer volgens het alles of niets principe.

En of je dat nu communistisch vindt of niet boeit dan weinig. In het meest kapitalistische land van de wereld is de sport overigens super communistisch georganiseerd dus pas sowieso op met dat soort termen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Terranova

Een eredivisie met 4 clubs minder. Al hoeft dat krimpen niet nu tijdens corona te gebeuren dmv faillissementen (liever niet), maar gewoon door degradatie. Daaronder 2 KKD's, noord en zuid of noordoost/zuidwest ofzo.

Op basis van reserves kunnen ze dat ook, alleen willen ze elk jaar minimaal break even draaien.

@Pixel Witcher

[...]

Dat principe geldt dan natuurlijk voor altijd. Het gaat er om dat je de pieken en dalen eraf haalt. Als Ajax vaker kampioen wordt krijgen ze natuurlijk vaker het leeuwendeel van de Europese pot. En het lijkt me ook verre van de bedoeling om Emmen te gaan spekken.
Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken