Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
KNZB?Outerspace schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:50:
[MODBREAK]Zullen we ophouden of Ajax of een andere club terecht of niet terecht kampioen wordt? Daar hebben we de KNZB voor.
Ik heb geen zin in jijbakken, welles nietes, mijn e-penis is groter of andere fratsen. Houd het netjes, houd het fatsoenlijk[/]
Natuurlijk, de Koninklijke Nederlandse Zumba Bond.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Utrecht is anders ook behoorlijk gedupeerd: Europees voetbal was zo goed als zeker aangezien Feyenoord toch al Europa in zou gaan.Harribo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:43:
Ik vind het echt zuur voor bijvoorbeeld een Cambuur.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De finaleplaats an sich levert niks op. Als Utrecht niet zou winnen moeten ze toch echt gewoon Willem II voorblijven om het te halen.hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:59:
[...]
Utrecht is anders ook behoorlijk gedupeerd: Europees voetbal was zo goed als zeker aangezien Feyenoord toch al Europa in zou gaan.
Scherp
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Nou ja, in dit geval was t volledig schrappen van de 25e speelronde dan logisch geweest met t zelfde resultaat; en kreeg verliezend bekerfinalist dat ticket nog wel? Dacht dat ze daar wat gewijzigd in haddenPWM schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:00:
Moet zeggen dat ik Utrecht wel begrijp. Een wedstrijd minder en een VEEL beter doelsaldo, met slechts 3 punten achter. Da's toch ook wel echt heel zuur op deze manier. Ze missen gewoon een wedstrijd tegenover degene die het ticket nu wel krijgt
Vooral voor Cambuur vind ik t zuur; benieuwd of er rechtszaken gaan komen
Volgend seizoen Eredivisie of KKD dat is toch wel een verschil.
En ADO komt goed weg, idem RKC.
Kijken of ze door gaan met die Engelsman.
https://nos.nl/artikel/23...derlandse-sport-ooit.html
Zeker omdat veel clubs voor promotie/degradatie hebben gestemd, waarom hou je dan een stemming als je het toch naast je neerlegt. De KNVB had dan gewoon ballen moeten tonen en het meteen zelf moeten beslissen of zich aan de stemming moeten committen.Deadsy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:10:
Dat er geen kampioen is vind ik logisch. maar geen promotie dat vraagt gewoon om rechtszaken.
Volgend seizoen Eredivisie of KKD dat is toch wel een verschil.
En ADO komt goed weg, idem RKC.
Kijken of ze door gaan met die Engelsman.
Rechtzaken krijg je sowieso, welk besluit men ook had genomen. Maar dat voorspelde ik al weken geleden toen velen nog dachten dat we van het gezeik af waren als de competitie gestopt zou worden.Deadsy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:10:
Dat er geen kampioen is vind ik logisch. maar geen promotie dat vraagt gewoon om rechtszaken.
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 24-04-2020 18:16 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze hadden het over politie inzet e.d. Maar volgens mij mogen wij al blij zijn als we een competitie kunnen afwerken volgend seizoen, laat staan extra wedstrijden. In de berichtgeving doet men weer alsof we gewoon lekker gaan ballen straks, maar dat weten we helemaal nog niet.hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:15:
Waarom is dat idee van 20 clubs eigenlijk gesneuveld?
Omdat er dan 2 minder thuis wedstrijden in de KKD zijn en de clubs daar hebben dat geld nodig.hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:15:
Waarom is dat idee van 20 clubs eigenlijk gesneuveld? Of slechts Cambuur en RKC ruilen, want die laatste had alleen virtueel nog kans op lijfsbehoud.
En ga maar eens 2 amateur clubs vinden die willen promoveren.
@D-e-n
Stoppen van de competitie was inderdaad slechts 1 van de problemen.
Nu dat geregeld is en de tickets vergeven zijn houd je het grootste probleem nog over. Geld.
@Outerspace is waterpoloër.
Het allerergste nog, is dat Sparta niet Europees gaat spelen komend seizoen!
[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2020 18:28 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Terecht.FC Utrecht accepteert het voorgenomen besluit van de verdeling van de Europese tickets niet. FC Utrecht schroomt niet om het besluit om geen ticket toe te kennen aan FC Utrecht aan te vechten bij de voorzieningsrechter en de UEFA.
Vandaag deelde de KNVB, na schriftelijke correspondentie eerder op de dag, middels een conference-call de beslissing mede dat de Europese tickets toegekend worden aan de nummers 1 tot en met 5 van de huidige Eredivisieranglijst. Het is voor FC Utrecht onaanvaardbaar dat de bekercompetitie, die op één wedstrijd na niet is uitgespeeld, geheel genegeerd wordt en niet meeweegt in de afweging welke club op sportieve gronden recht heeft op een Europees ticket. Het ticket voor de groepsfase van de Europa League wordt zonder enige toelichting toegekend aan Feyenoord op basis van de ranglijst in de competitie. FC Utrecht heeft evenveel recht op dit ticket als mede-bekerfinalist Feyenoord (en zelfs meer recht omdat het een bekerwedstrijd meer heeft gewonnen dan Feyenoord), wat niet meegenomen is in de presentatie van de besluiten vandaag.
Op basis van de ranglijst wordt FC Utrecht ook tekort gedaan. FC Utrecht staat op het moment van beëindigen van de competitie op plek 6 van de Eredivisie, maar de club heeft een wedstrijd minder gespeeld dan nummer 5 Willem II. De KNVB heeft in de toelichting geen woord gesproken over het feit dat FC Utrecht een wedstrijd minder heeft gespeeld dan Willem II en bij winst de Tilburgers inhaalt op de ranglijst. FC Utrecht heeft in dat geval evenveel punten, maar een veel beter doelsaldo, meer doelpunten gescoord en een beter onderling resultaat.
Dat gekozen is om het Europese ticket van de beker te verschuiven naar de competitie is volgens FC Utrecht niet op basis van sportieve gronden en ook anderszins niet te rechtvaardigen. Dit ticket is namelijk de hoofdprijs voor een ándere competitie. Het hoogste ticket van de bekercompetitie, waar nog slechts twee clubs recht op hebben, kan reglementair dus niet zomaar verschoven worden. Sterker nog, tijdens de call heeft de KNVB laten weten dat het verschuiven van het ticket voor de groepsfase van Europa League van beker naar competitie kan betekenen dat de UEFA het ticket niet zal vergeven.
De besluitvorming van het bestuur betaald voetbal (het gebrek aan transparantie en objectiviteit) stuit FC Utrecht dan ook tegen de borst. Dit proces wordt niet geaccepteerd door de Domstedelingen.
FC Utrecht is overtuigd dat de club op sportieve gronden recht heeft op een ticket voor Europees voetbal, vanwege de plek in de bekerfinale én vanwege de huidige Eredivisie ranking, waar er met een wedstrijd minder gespeeld betere onderlinge verhoudingen overlegd kunnen worden ten opzichte van Willem II. Er bestaat geen enkele twijfel dat FC Utrecht op basis van sportieve prestaties van het huidige seizoen een Europees ticket verdient.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Als voetballiefhebber ben ik daar erg blij mee, ondanks dat hun seizoen dramatisch verliep en het megazuur is voor de clubs uit de Eerste Divisie die dachten mee te kunnen doen in de Ere Divisie.
Over dertig jaar hebben ze het in Waalwijk nog over de miraculeuze ontsnapping aan degradatie in 2020.
Hoe vaak moet jij er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen niet gewenst zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2020 18:31 ]
Had je dan niet de competitie enkelrondig kunnen laten verlopen? Met 20 clubs en 19 wedstrijden? Dan maak je meteen de kans kleiner dat je volgend jaar weer een half afgemaakte competitie hebt.PWM schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:17:
[...]
Ze hadden het over politie inzet e.d. Maar volgens mij mogen wij al blij zijn als we een competitie kunnen afwerken volgend seizoen, laat staan extra wedstrijden. In de berichtgeving doet men weer alsof we gewoon lekker gaan ballen straks, maar dat weten we helemaal nog niet.
Dan krijg je ongetwijfeld gezeik met uit/thuis spelen.aljooge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:37:
[...]
Had je dan niet de competitie enkelrondig kunnen laten verlopen? Met 20 clubs en 19 wedstrijden? Dan maak je meteen de kans kleiner dat je volgend jaar weer een half afgemaakte competitie hebt.
Wat vreemd dat er geen meerderheid is als je 3 opties geeft.. Toch heeft die keuze 5 stemmen meer dan je zou verwachten (33% van 34).Ballondier schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:56:
Er was geen meerderheid voor promotie/degradatie als ik het zo lees. Van de 34 clubs stemden maar 16 voor deze optie. Er was ook geen meerderheid voor het alternatief, omdat 9 clubs neutraal stemden. Uiteindelijk moest de KNVB de knoop dus zelf doorhakken.
Gewoon loten. nrs 1/tm 10 van de huidige competitie hebben een keertje meer thuis dan uitSnowdog schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:39:
[...]
Dan krijg je ongetwijfeld gezeik met uit/thuis spelen.
Tis wel een wedstrijd tegen Ajax, die ze echt niet zomaar gewonnen zouden hebben. Hoop wel dat die rechtzaak dan meteen een uitspraak doet over het hele proces en niet alleen over of Utrecht genaaid is of niet.PWM schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:00:
Moet zeggen dat ik Utrecht wel begrijp. Een wedstrijd minder en een VEEL beter doelsaldo, met slechts 3 punten achter. Da's toch ook wel echt heel zuur op deze manier. Ze missen gewoon een wedstrijd tegenover degene die het ticket nu wel krijgt
En ik weet ook niet wat de KNVB inzake Utrecht dan had moeten doen. Een finaleplaats in de beker is regeltechnisch niks waard.Sjah schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:36:
[...]
Wellicht, maar vergeet niet dat je dan een beetje tegen de Uefa aan vechten bent...
Verder blijf ik het jammer vinden dat er nu al een beslissing genomen is. Zolang de grote competities inzetten op uitspelen zou het zo maar kunnen dat de UEFA de internationale kalender nog verder verplaatst en dat we in september één van de weinige landen zijn die met het nieuwe seizoen willen starten.
Ik blijf dan ook nog steeds bij mijn eerste gedachte. Zeker gezien het feit dat we ook na september nog wel eens met (tijdelijke) beperkingen te maken zouden kunnen hebben had je na moeten denken over een kortere opzet van het seizoen 2020-2021.
Dat had met een halve competitie gekund of met poules. Natuurlijk heeft dat ook haken en ogen maar daar had je dan een eerlijke modus voor kunnen vinden. En alles zou dan zonder rechtzaak op het veld beslist kunnen worden
Die rechtzaken zou je dan wel gehad hebben over de opzet van 20/21D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:46:
[...]
En ik weet ook niet wat de KNVB inzake Utrecht dan had moeten doen. Een finaleplaats in de beker is regeltechnisch niks waard.
Verder blijf ik het jammer vinden dat er nu al een beslissing genomen is. Zolang de grote competities inzetten op uitspelen zou het zo maar kunnen dat de UEFA de internationale kalender nog verder verplaatst en dat we in september één van de weinige landen zijn die met het nieuwe seizoen willen starten.
Ik blijf dan ook nog steeds bij mijn eerste gedachte. Zeker gezien het feit dat we ook na september nog wel eens met (tijdelijke) beperkingen te maken zouden kunnen hebben had je na moeten denken over een kortere opzet van het seizoen 2020-2021.
Dat had met een halve competitie gekund of met poules. Natuurlijk heeft dat ook haken en ogen maar daar had je dan een eerlijke modus voor kunnen vinden. En alles zou dan zonder rechtzaak op het veld beslist kunnen worden
Nouja, dat werkt natuurlijk voor geen meter en is totaal willekeurig. Als een topclub vs alle andere goede teams uit moet spelen kan dat een enorm verschil maken in de stand. Als een minder goede ploeg juist vs alle goede teams uit moet spelen is dat voor hen een voordeel tov andere clubs die het moeilijk gaan krijgen.aljooge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:45:
[...]
Gewoon loten. nrs 1/tm 10 van de huidige competitie hebben een keertje meer thuis dan uit
Lijkt me absoluut geen goed plan en ik zie niet in hoe je dan ooit een 'eerlijke' competitie kan krijgen. Denk dat de clubs het ook niet direct zien zitten, want het kost hun ook gewoon inkomsten (tickets/tv-gelden). Meer is beter wat de clubs betreft I guess (zolang het niet te druk wordt iig).
Ik denk dat dat mee zou vallen. Er zijn toch ook nooit rechtzaken over een nieuwe promotie degradatie regeling?toolkist schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:48:
[...]
Die rechtzaken zou je dan wel gehad hebben over de opzet van 20/21
Ik vind dat te makkelijk. Willem 2 moest ook nog een keer tegen Ajax. Het totale programma van Utrecht was niet zwaarder, maar dat lijkt wel als je alleen naar deze wedstrijd kijkt.toolkist schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:46:
[...]
Tis wel een wedstrijd tegen Ajax, die ze echt niet zomaar gewonnen zouden hebben. Hoop wel dat die rechtzaak dan meteen een uitspraak doet over het hele proces en niet alleen over of Utrecht genaaid is of niet.
AZ is overigens ook niet akkoord. Dat terwijl we allemaal dachten dat ze op een lijn met Ajax zaten.
KNVB wil nu dat de Europese clubs 25% van de inkomsten delen. Gezien de schade die Corona veroorzaakt is dat een schijntje. Maar ze zijn natuurlijk te laat, de buit is binnen dus de clubs die zelf het fatsoen niet hebben om hun meevaller te delen zullen nu de hakken in het zand zetten ben ik bang.
[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 24-04-2020 19:11 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
AZ mag nog blij zijn dat PSV de CL plek niet krijgt. Het seizoen is nietig verklaard, behalve de Europese plekken. Maar goed, niemand snapt de KNVB en hun rare uitspraken. Die hebben alleen maar voor verwarring gezorgd. Dat zie je ook weer terug bij Gudde en hoe hij met de Graafschap omgegaan is. Het is een clown van jewelste!ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:53:
[...]
Ik vind dat te makkelijk. Willem 2 moest ook nog een keer tegen Ajax. Het totale programma van Utrecht was niet zwaarder, maar dat lijkt wel als je alleen naar deze wedstrijd kijkt.
AZ is overigens ook niet akkoord. Dat terwijl we allemaal dachten dat ze op een lijn met Ajax zaten.
En wat betreft jouw bovenste alinea. Het gaat om die ene wedstrijd wat Utrecht nog moest spelen. Niet wat er daarna nog kwam.
Hmm dit gaat denk ik nog een staartje krijgen.
Dat is ook een beetje een laffe opmerking van die clubs. Er is toch duidelijk langs gekomen dat de KNVB het laatste woord had dus dan is het wel duidelijk dat bij zo'n onduidelijke uitslag die kans erin zit. Blame de neutrale stemmers zou ik zeggenDoeEensGek schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:11:
https://www.voetbalprimeu...temmen-ook-meetelden.html
Dat raakt je aan het begin niet specifiek, want je weet niet waar je eindigt.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:52:
[...]
Ik denk dat dat mee zou vallen. Er zijn toch ook nooit rechtzaken over een nieuwe promotie degradatie regeling?
Je weet wel dat je financieel genaaid wordt als je Ajax en Feyenoord niet thuis op bezoek krijgt of enkele derby's alleen uit speelt, als er een half seizoen gespeeld zou worden.
Het ging mij met deze post dan ook niet om het totale restprogramma, maar om de opmerkingen dat Utrecht boven Willem II zou staan als ze de inhaalwedstrijd winnen ivm beter doelsaldo.ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:53:
[...]
Ik vind dat te makkelijk. Willem 2 moest ook nog een keer tegen Ajax. Het totale programma van Utrecht was niet zwaarder, maar dat lijkt wel als je alleen naar deze wedstrijd kijkt.
De chaos is compleet, de teleurstelling en euforie zijn enorm, de journalistiek draait overuren. Zo moet je dit soort berichten ook lezen.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:14:
Dat is ook een beetje een laffe opmerking van die clubs. Er is toch duidelijk langs gekomen dat de KNVB het laatste woord had dus dan is het wel duidelijk dat bij zo'n onduidelijke uitslag die kans erin zit. Blame de neutrale stemmers zou ik zeggen
Wie had gedacht dat het stilleggen van de competitie geen duidelijkheid zou betekenen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Iedereen die de KNVB de laatste 2 maanden heeft gevolgd! Die hebben zoveel gepruts, dat het raar zou zijn om te denken dat ze duidelijkheid konden geven.ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:18:
[...]
Wie had gedacht dat het stilleggen van de competitie geen duidelijkheid zou betekenen?
Ik hoop dat er meerdere teams gaan zijn die een advocaat inhuren en de KNVB voor het gerecht slepen. Amateuristisch handelen zoals zij gedaan hebben kan niet, en al helemaal niet op dat niveau!
Gaat de goede kant op!ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:43:
[...]
Kratje bier zegt dat Ajax niet de CL plek krijgt toegewezen en zelf volledig alle voordelen houdt die daar bij horen. Deal?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
https://www.telegraaf.nl/...19/az-zegt-nee-tegen-knvb
Zij wilde toch niet meer spelen? Als je niet meer wilt spelen, kan je ook geen plek stijgen.
Inderdaad, beter als dit gaat het voor hun sowieso niet worden.PWM schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:42:
Ik snap AZ niet zo goed:
https://www.telegraaf.nl/...19/az-zegt-nee-tegen-knvb
Zij wilde toch niet meer spelen? Als je niet meer wilt spelen, kan je ook geen plek stijgen.
Ook een partij hypocriet van de blanco stemmers. Eerst zeggen dat de bal bij de KNVB moet liggen en clubs er niet over gaan, vervolgens janken dat de KNVB een beslissing neemt
Willem II dat Europa ingaat en RKC dat gewoon in de eredivisie blijft. En dat allemaal in 2020. Wat een jaar.
Ik ben trouwens wel tevreden dat er dit jaar geen kampioen is. Ik zou namelijk mijn geld niet op Ajax hebben gezet.
De uitvoering kon beter maar de onduidelijkheid is niet de schuld van de KNVB. Elk besluit had nu gezeur opgeleverd. Bij een ander besluit was ADO of Willem II wel naar de rechter gestapt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:30:
[...]
Iedereen die de KNVB de laatste 2 maanden heeft gevolgd! Die hebben zoveel gepruts, dat het raar zou zijn om te denken dat ze duidelijkheid konden geven.
Ik hoop dat er meerdere teams gaan zijn die een advocaat inhuren en de KNVB voor het gerecht slepen. Amateuristisch handelen zoals zij gedaan hebben kan niet, en al helemaal niet op dat niveau!
Dit is het gevolg van het waanidee dat alles nu direct besloten zou moeten worden. Dit is het gevolg van al die clubbestuurders die schreeuwden om "duidelijkheid" en van al die directeuren die voor hun beurt spraken en de competitie al wilden stoppen ver voordat Rutte en co hun ei hadden gelegd. Wordt maar boos op hen.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat men geduld moest hebben en dat er allerlei haken en ogen zaten aan het gelijk al dichtslaan van bepaalde deuren. Ik heb gelijk al gezegd dat nu stoppen gezeik oplevert dat misschien helemaal niet nodig is. Want voor hetzelfde geld voetballen we in september ook nog niet.
Nu heeft iedereen die gewenste "duidelijkheid" en dan is het weer niet goed? Inconsequentie in het kwadraat.
Dan moeten ze boos zijn op de clubs die dat waarschijnlijk niet wilden.dutchgio schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:52:
AZ had afspraken willen maken over de compensatie, en nu is het vanuit de KNVB alleen een 'morele verplichting'.
Laat ze dan lekker boos zijn op de clubs die dat weigeren. De KNVB kan ze niet verplichten.dutchgio schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:52:
AZ had afspraken willen maken over de compensatie, en nu is het vanuit de KNVB alleen een 'morele verplichting'.
AZ dat voor stopzetten was, maar wel het ticket van Ajax wil?
Verwijderd
Ligt eraan of de CL nog afgerond wordt of niet en of de winnaar al geplaatst was of niet via de competitie.Exocet schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:03:
Maar Ajax dus niet rechtstreeks naar de groepsfase? Dacht dat dit jaar wel weer was?
Volgens mij is meneer Elfrink degene die creatief met wiskunde is om de aandacht te krijgen. Hij ziet zogenaamd een vuile wiskundige truuk van de KNVB "dat de neutrale stem bij de uiteindelijk gekozen oplossing hoort" in. Maar dat is inherent is aan de "neutrale oplossing". Ik gok dat hij tevreden terug kan kijken op de impact van zijn bericht zodat zijn doel geslaagd is dat hij vanavond mag aanschuiven bij Jinek ofzo.DoeEensGek schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:11:
https://www.voetbalprimeu...temmen-ook-meetelden.html
Utrecht heeft even veel verliespunten en een beter doelsaldo dan Willem II. Vergelijkbare situatie als Ajax en AZ. Alleen valt het nu voor Utrecht verkeerd uit omdat Willem II een wedstrijd meer gespeeld heeft. Mijn inziens is dat het belangrijkste en denk ik ook terechte argument dat ze hebben.strafschop schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:04:
Utrecht dat vindt dat het meer recht heeft op het bekerticket dan Feyenoord omdat het een wedstrijd meer heeft gewonnen?
Daarnaast voeren ze daarbij ook aan dat ze de bekerfinale hadden kunnen winnen en dat het bijbehorende ticket nu opeens aan de nr 3 van de competitie is vergeven.
Niemand heeft deze corona periode gewild.
Niemand. Tis zoals het is.
Ik snap alleen niet waarom er opeens geen 20 clubs meer kunnen spelen in de eredivisie.
Enige wat mij stoort is de uefa die vnl weer bezig met geld lijkt te zijn.
16 voor promotie/degradatie, 9 tegen. KNVB zegt: Moah, weinig duidelijkheid, we gaan gewoon geen promotie/degradatie doen
Dit broddelwerk van de KNVB gaat ze alleen maar meer werk opleveren (en kosten!) dan wanneer ze gewoon éénduidig een optie hadden gekozen. Een optie om een maand in september (+eventueel een maand in oktober) te nemen om één en ander sportief af te ronden bijvoorbeeld, maar jah, da's allemaal gevoelig en commercieel niet te doen en bladiebla
Omdat niemand 20 clubs in de eredivisie wil. Letterlijk al jaren niet (dat idee komt namelijk al jaren af en toe boven water, en echt niemand wil dat).Harribo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:22:
Ik snap alleen niet waarom er opeens geen 20 clubs meer kunnen spelen in de eredivisie.
[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 24-04-2020 20:29 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat is het dus niet, want wie gaat er dan naar de CL/EL, die ook in September zal moeten spelen.naitsoezn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:26:
Een optie om een maand in september (+eventueel een maand in oktober) te nemen om één en ander sportief af te ronden bijvoorbeeld, maar jah, da's allemaal gevoelig en commercieel niet te doen en bladiebla
[ Voor 57% gewijzigd door Terranova op 24-04-2020 20:29 ]
Er is nu zoals ik begrepen gehandeld op meerderheid van stemmen incl blanco stemmen.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:14:
[...]
Dat is ook een beetje een laffe opmerking van die clubs. Er is toch duidelijk langs gekomen dat de KNVB het laatste woord had dus dan is het wel duidelijk dat bij zo'n onduidelijke uitslag die kans erin zit. Blame de neutrale stemmers zou ik zeggen
Dat is de clubs niet helemaal zo verteld van te voren.
Zoiezo deugt dit van geen kanten. Er wordt wel weer gekeken naar de huidige stand voor Europees voetbal.
Wat een stel amateurs bij de KNVB!!
Nou, CL / EL gaat volgens planning al in augustus van start....Terranova schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:28:
[...]
Dat is het dus niet, want wie gaat er dan naar de CL/EL, die ook in September zal moeten spelen.
Onduidelijke stemming? 16 voor, 9 tegen, hoe duidelijk wil je het hebben? >60% is voor, zelfs als je de neutral gelijk zou verdelen over de voors en tegens....D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:14:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 24-04-2020 20:35 ]
Van der Sar: "De KNVB wil dat Europese deelnemers na de zomer 25 procent van de startpremie voor Europese toernooien gaan delen met de overige clubs in het betaalde voetbal. ,,Wij willen als grootste club van Nederland zeker helpen”, zegt Van der Sar. ,,Dat hebben we ook al bij de Eredivisie CV aangegeven."
Inderdaad, stuur maar mijn kant op.
Daar zou de KKD nooit mee instemmen, die zijn dan al helemaal niet interessant meer.Harribo schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:22:
Ik vind dat geen enkele club moet zaniken.
Niemand heeft deze corona periode gewild.
Niemand. Tis zoals het is.
Enige wat mij stoort is de uefa die vnl weer bezig met geld lijkt te zijn.
En je begint al minimaal ruim een maand later, en dan ook nog 4 speelronden erbij?
Nou een paar dagen voordat de wedstrijd was afgelast hebben ze Ajax nog een tikkie gegeven van 2-0 in de beker. En dat weekend dat die wedstrijd zou zijn had Ajax nog meer blessures dus de kans dat Utrecht had gewonnen was heel groottoolkist schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:46:
[...]
Tis wel een wedstrijd tegen Ajax, die ze echt niet zomaar gewonnen zouden hebben. Hoop wel dat die rechtzaak dan meteen een uitspraak doet over het hele proces en niet alleen over of Utrecht genaaid is of niet.
Maar als we de beker uitslag nu eens meetellen voor de competitie
Verwijderd
Laat dat geld maar naar Utrecht en de degradanten gaan. Die lopen veel geld mis. Ook al snap ik niet dat er een bedrag van maar liefst 25% gedeeld moet worden. Dat is veel te veel mijn inziens en nergens voor nodig.ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:34:
[...]
Van der Sar: "De KNVB wil dat Europese deelnemers na de zomer 25 procent van de startpremie voor Europese toernooien gaan delen met de overige clubs in het betaalde voetbal. ,,Wij willen als grootste club van Nederland zeker helpen”, zegt Van der Sar. ,,Dat hebben we ook al bij de Eredivisie CV aangegeven."
Je draait de boel wel om zeg. Die optie om alles later af te ronden is door een aantal bestuurders juist vanaf het begin af aan getorpedeerd, Overmars voorop. Ze wilden stoppen en wel direct.naitsoezn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:26:
Een optie om een maand in september (+eventueel een maand in oktober) te nemen om één en ander sportief af te ronden bijvoorbeeld
Dus we kunnen hier wel weer de bekende KNVB rant gaan opvoeren maar als diverse clubs nu gewoon in een eerder stadium hun grote mond hadden gehouden hadden clubs en KNVB wellicht iets meer de tijd kunnen nemen om tot een een beslissing te komen. Dan hadden we ook de acties van UEFA en buurlanden kunnen afwachten. Want inderdaad: dikke kans dat die in september nog met dit seizoen bezig zijn.
De inconsequentie viert hier ook hoogtij. Iedereen wilde zo snel mogelijk "duidelijkheid". Nou hier heb je die duidelijkheid. Iedereen wilde een KNVB die daadkracht toonde. Nou, die hebben we nu gekregen. Want de clubs waren kennelijk niet daadkrachtig genoeg om een besluit met een absolute meerderheid te nemen. En 16 is dus geen meerderheid...
Ik was al een beetje klaar aan het raken met die voetballerij maar dit onderstreept het wel weer, wat een egocentrisch zooitje, en dat in deze tijden. Ik vind het voorlopig wel even mooi geweest.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor mij is de daadkrachtigheid niet het probleem. Vooral het hele gedoe van de KNVB er omheen. Laat clubs dan niet stemmen en dan zeker niet op zo'n amateuristisch niveau als nu gebeurd isD-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:51:
[...]
Je draait de boel wel om zeg. Die optie om alles later af te ronden is door een aantal bestuurders juist vanaf het begin af aan getorpedeerd, Overmars voorop. Ze wilden stoppen en wel direct.
Dus we kunnen hier wel weer de bekende KNVB rant gaan opvoeren maar als diverse clubs nu gewoon in een eerder stadium hun grote mond hadden gehouden hadden clubs en KNVB wellicht iets meer de tijd kunnen nemen om tot een een beslissing te komen. Dan hadden we ook de acties van UEFA en buurlanden kunnen afwachten. Want inderdaad: dikke kans dat die in september nog met dit seizoen bezig zijn.
De Inconsequentie viert hier ook hoogtij. Iedereen wilde zo snel mogelijk "duidelijkheid". Nou hier heb je die duidelijkheid. Iedereen wilde een KNVB die daadkracht toonde. Nou, die hebben we nu gekregen. Want de clubs waren kennelijk niet daadkrachtig genoeg om een besluit met een absolute meerderheid te nemen.
Een nettere uitvoering had natuurlijk geen reet uitgemaakt. De clubs zijn boos omdat ze hun zin niet krijgenTerranova schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:53:
[...]
Voor mij is de daadkrachtigheid niet het probleem. Vooral het hele gedoe van de KNVB er omheen. Laat clubs dan niet stemmen en dan zeker niet op zo'n amateuristisch niveau als nu gebeurd is
Nou, het gevoel krijgen dat je een stem hebt om vervolgens te horen te krijgen dat KNVB de stemming opeens keihard negeer, maakt het er niet beter op. Natuurlijk hadden de clubs nog boos geweest, maar dit heeft het erger gemaakt.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:54:
[...]
Een nettere uitvoering had natuurlijk geen reet uitgemaakt. De clubs zijn boos omdat ze hun zin niet krijgen
Zie Sport Beleid / Sport Feedback. Als je het niet eens bent, dan DM je met een van de moderators of adminmavaros schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:28:
Ik las net dat [mbr]RKC[/] uit Waalwijk niet gaat degraderen.
Als voetballiefhebber ben ik daar erg blij mee, ondanks dat hun seizoen dramatisch verliep en het megazuur is voor de clubs uit de Eerste Divisie die dachten mee te kunnen doen in de Ere Divisie.
Over dertig jaar hebben ze het in Waalwijk nog over de miraculeuze ontsnapping aan degradatie in 2020.
[mbr]Hoe vaak moet jij er nog op gewezen worden dat naamsverbasteringen niet gewenst zijn?[/]
En effe voor de duidelijkheid: FC keukenopperhoofden hebben RKC als speeltje. Wij noemen dat een suikeroom. Die keukenknakkers lachen zich nu de ballen uit hun broek, want ze krijgen een extra gratis seizoen cadeau. Sta je daar als Fries uit Leeuwarden, dat zich de pestpokke gevoetbald heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 24-04-2020 22:42 ]
[Twitter: https://mobile.twitter.com/n_vstappershoef/status/1253750281206206471]
WIJ GAAN EUROPA IN. pic.twitter.com/5A5vc3fu5k
— DeKruikenzeiker (@DeKruikenzeiker) 24 april 2020
[ Voor 28% gewijzigd door DoeEensGek op 24-04-2020 21:10 ]
Maar nee hoor!
D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:51:
[...]
Dus we kunnen hier wel weer de bekende KNVB rant gaan opvoeren maar als diverse clubs nu gewoon in een eerder stadium hun grote mond hadden gehouden hadden clubs en KNVB wellicht iets meer de tijd kunnen nemen om tot een een beslissing te komen.
9 clubs is ook geen meerderheid.De inconsequentie viert hier ook hoogtij. Iedereen wilde zo snel mogelijk "duidelijkheid". Nou hier heb je die duidelijkheid. Iedereen wilde een KNVB die daadkracht toonde. Nou, die hebben we nu gekregen. Want de clubs waren kennelijk niet daadkrachtig genoeg om een besluit met een absolute meerderheid te nemen. En 16 is dus geen meerderheid...
Cambuur witheet en AZ en Utrecht gaan naar de rechter.
Had toch wel iets handiger gekund. Misschien moeten de 16 clubs die duidelijk iets anders geadviseerd hebben solidair zijn ook afstand nemen van het bondsdictaat.
alles kan off-topic
Als Tilburger met zoon die Willem 2 fan is en ik zelf W2 ook een warm hart toe draag zou ik moeten juichen. Maar ik heb ook jarenlang een seizoenskaart gehad van FCU en ik kan wel janken. Mixed emotions dus
De islam kan uw vrijheid schaden
Volgens Gullit moet voor 24 mei de gegadigden doorgegeven worden bij de UEFA, dus nee die gaan niet wachten tot SeptemberD-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:51:
[...]
Je draait de boel wel om zeg. Die optie om alles later af te ronden is door een aantal bestuurders juist vanaf het begin af aan getorpedeerd, Overmars voorop. Ze wilden stoppen en wel direct.
De inconsequentie viert hier ook hoogtij. Iedereen wilde zo snel mogelijk "duidelijkheid". Nou hier heb je die duidelijkheid. Iedereen wilde een KNVB die daadkracht toonde. Nou, die hebben we nu gekregen. Want de clubs waren kennelijk niet daadkrachtig genoeg om een besluit met een absolute meerderheid te nemen. En 16 is dus geen meerderheid...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Kan wel leven met de beslissing van de KNVB, er was sowiezo geen enkele oplossing die iedereen tevreden zou stellen.
Maar de manier waarop de KNVB dit aangepakt heeft is wel erg amateuristisch zeg.
Ben je nu echt zo naïef? Stel de KNVB had besloten ADO en RKC te laten degraderen? Dan had ADO een zaak aangespannen en Volendam en NAC waarschijnlijk ook. Hetzelfde als niet Willem II maar Utrecht de EL voorronde in had gemogen.naitsoezn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:11:
[...]
Het is dus de schuld van de clubs, dat de knvb nu een beslissing neemt die niet door de clubs gedragen wordt.
Last van het geheugen? Op het moment dat iemand een week terug opriep om alle beslissingen uit te stellen werd hij/zij verketterd en met "gezondheid" en "duidelijkheid" om de oren geslagen. Discussies over beslissingswedstrijden of uitspelen waren taboe.Ja, zo kun je het ook bekijken. Als dit écht waar is wat je zegt, zou de knvb ook gewoon gezegd kunnen hebben: Joh, wacht ff, we hebben meer tijd nodig, want.
Dat klopt. Dus daarom kiest men zelf.9 clubs is ook geen meerderheid.
Raar want de rest van Europa speelt misschien nog verder dus dat lijkt me geen deadlineMartinusz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:46:
[...]
Volgens Gullit moet voor 24 mei de gegadigden doorgegeven worden bij de UEFA, dus nee die gaan niet wachten tot September
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 24-04-2020 21:50 ]
Ik dacht dat jij helemaal niks wilde hebben van Ajax als Feyenoorder in hart en nierenph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:34:
[...]
Dat klopt helaas niet, dit is een resultaat van een onderzoek onder 1080 fans, dat is uitgevoerd door Markeffect en Triple DoubleYohost! schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:09:
Wat Gijp net ook zegt: Als je 100 voetbal liefhebbers vraagt wat te doen zeggen ze alle 100 laat promotie/degradatie doorgaan.
Maar nee hoor!
BronOok onderin vallen de nodige pikante beslissingen. Welke club degradeert er of degradeert er helemaal geen enkele club? Meer dan de helft (52 procent) van de voetbalvolgers vindt dat zowel ADO Den Haag als RKC Waalwijk behouden moet blijven voor de eredivisie en dat er ook geen clubs mogen promoveren naar de eredivisie. Beide clubs staan nu nog op een plek die degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie betekent. Voor de Keuken Kampioenclubs Cambuur en De Graafschap zou dat zuur zijn. Zij staan op de eerste twee plaatsen van de eerste divisie. Van de ondervraagden zegt 29 procent dat er wel promotie en degradatie zou moeten zijn.
Uit het onderzoek kwam verder nog naar voren dat 45 procent van de voetbalvolgers vindt dat de huidige tussenstand moet worden gebruikt als eindstand. Andere opties zoals de eindstand van vorig seizoen gebruiken (10 procent) of de eindstand bepalen door middel van een statistische berekening (11 procent) zijn beduidend minder populair.
Dus 52 procent van 1080 fans, vond dat het moest zijn zoals nu is gebeurd.
Erg benieuwd of ze er langer in blijven dan Utrecht dit jaar. Hangt denk ik heel erg af van of ze hun selectie bij elkaar kunnen houden en dan vraag ik mij af.Wokschotel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
[...]
Als Tilburger met zoon die Willem 2 fan is en ik zelf W2 ook een warm hart toe draag zou ik moeten juichen. Maar ik heb ook jarenlang een seizoenskaart gehad van FCU en ik kan wel janken. Mixed emotions dus
alles kan off-topic
I served in a company of heroes.
Dat is denk ik ook de reden dat ze hier voor hebben gekozen.Vuvuzela schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:13:
Als er teams zouden degraderen en promoveren dan zou Ajax ook Kampioen moeten zijn imho. Alles of niets.. geen absolute verliezers zonder winnaar.
De ophef is nu een stuk minder dan dat ze Ajax kampioen zouden moeten maken, want degraderen betekend dat het seizoen is afgelopen niet ongeldig is verklaard.
Dus dan heb je naast de clubs die nu boos zijn vanwege de promotie/degradatie ook clubs die weer boos worden om het kampioenschap. Meer ophef dus.
O, wat naïef. Alsof iedereen in dit topic de afgelopen week dezelfde mening had, of die überhaupt geventileerd had.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:48:
[...]
Ben je nu echt zo naïef? Stel de KNVB had besloten ADO en RKC te laten degraderen? Dan had ADO een zaak aangespannen en Volendam en NAC waarschijnlijk ook. Hetzelfde als niet Willem II maar Utrecht de EL voorronde in had gemogen.
[...]
[...]
Last van het geheugen? Op het moment dat iemand een week terug opriep om alle beslissingen uit te stellen werd hij/zij verketterd en met "gezondheid" en "duidelijkheid" om de oren geslagen. Discussies over beslissingswedstrijden of uitspelen waren taboe.
En daar kiezen ze dus partij. Twee opties, beide zogenaamd zonder meerderheid. De ene voorkeur negerend tov de andere optie. Prima. Maar ga dat niet goedpraten door te wijzen op 'stemming'. Zeg dan gewoon dat zelfs 106% van de stemmen nog niet duidelijk genoeg wasDat klopt. Dus daarom kiest men zelf.
Hier iemand die geboren is tegenover het W2 stadion (gelukkig wel net buiten de stadsgrenzen 😉 ) maar nu uitkijkend op de Dom.Wokschotel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
[...]
Persoonlijk denk ik dat als ze FCU en Feyenoord een ticket gegeven hadden obv de beker dat er nu minder ophef was geweest en W2 dat sneller gerespecteerd zou hebben.
Waar ik nu wel meer van baal is de uitwedstrijd in Tilburg waar in de 92ste minuut een scheids het vertikte te fluiten voor een overtreding.
Die fout kost je nu dus Europees voetbal.
Verder heeft FCU het natuurlijk ook laten liggen tegen RKC.
Ook denk ik RKC eruit (want die hadden het nooit meer gehaald) en Cambuur erin was denk ik ook gewoon eerlijker.
En dan ADO geluk en de graafschap pech (weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat dat gewoon goed was geweest)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:47
De volledige uitslag van de stemming was als volgt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Es2R1khRkYfQQJeh0aORNSUt.png?f=user_large)
Dan blijkt dat de meeste voorstemmers clubs uit de eerste divisie waren en dat is natuurlijk niet zo vreemd. De meeste tegenstanders waren clubs uit de eredivisie. Clubs die geen oordeel wouden geven en neutraal stemden hebben zelf geen directe consequenties van deze beslissing.
Al met al kan ik me de KNVB wel indenken dat ze deze beslissing moesten nemen op basis van deze stemming.
De tickets voor Europa was vanuit de UEFA bepaald dus daar moeten we maar mee leven. Wat wel jammer is dat de KNVB beker finale niet gespeeld wordt als het seizoen weer kan starten.
Dat blijft natuurlijk nog het grote onzekere, wanneer kunnen we het nieuwe seizoen starten. Kan het Europees seizoen wel uitgespeeld worden als wat de UEFA nu plant. En gaan clubs het financieel redden.
Als er het hele jaar nog niet met publiek kan worden gespeeld hou je nog een hele lange tijd verlies aan inkomsten, dat wordt echt nog niet makkelijk.
Echt, ik snap hier helemaal niks van hoor. Hebben de keuken kampioen divisie clubs minder te zeggen? Waarom mogen ze überhaupt stemmen dan. De stemming is naar mijn idee hartstikke duidelijk, meer stemmen voor dan tegen.tweakduke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:37:
De stemming gaf dus geen duidelijkheid en moest de KNVB het besluit nemen. Je hebt altijd clubs die hierdoor benadeeld zijn, maar dat is in de andere situatie waar degradatie en promotie wel werd gehanteerd evengoed geweest.
De volledige uitslag van de stemming was als volgt:[Afbeelding]
Dan blijkt dat de meeste voorstemmers clubs uit de eerste divisie waren en dat is natuurlijk niet zo vreemd. De meeste tegenstanders waren clubs uit de eredivisie. Clubs die geen oordeel wouden geven en neutraal stemden hebben zelf geen directe consequenties van deze beslissing.
Al met al kan ik me de KNVB wel indenken dat ze deze beslissing moesten nemen op basis van deze stemming.
Dan nog de onzin dat je aan de bovenkant wel de ranglijst laat meetellen, maar aan de onderkant niet. Ik hoop zo dat cambuur en de graafschap de Knvb tot aan de hoogst mogelijke optie voor de rechter slepen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:47
Het wrange is dat het meest waarschijnlijke scenario was dat met name Cambuur promoveerde en RKC degradeerde. Dus met name Cambuur wordt het meeste benadeeld.Amelandbor schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:57:
[...]
Echt, ik snap hier helemaal niks van hoor. Hebben de keuken kampioen divisie clubs minder te zeggen? Waarom mogen ze überhaupt stemmen dan. De stemming is naar mijn idee hartstikke duidelijk, meer stemmen voor dan tegen.
Dan nog de onzin dat je aan de bovenkant wel de ranglijst laat meetellen, maar aan de onderkant niet. Ik hoop zo dat cambuur en de graafschap de Knvb tot aan de hoogst mogelijke optie voor de rechter slepen.
Dat is het vreemde waarom de clubs zich onthielden van stemming. Wat voor doel hadden ze daarmee? Wouden ze niet openlijk de clubs benadelen die zouden degraderen? Nu kunnen ze daar niet op worden aangekeken, want de KNVB moest deze beslissing nu nemen.
Maar goed eerst wat rechtszaken afwachten, daarna afwachten wanneer we weer eens kunnen starten met het nieuwe seizoen. Eensgezindheid is in ieder geval ver te zoeken.
Tja het is ook wel duidelijk dat die 14 met elkaar afgesproken hebben om zo te stemmen. Wat heeft TOP Oss nou te melden over promotie degradatie, die staan zelf 16e ofzo in de JLAmelandbor schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:57:
[...]
Echt, ik snap hier helemaal niks van hoor. Hebben de keuken kampioen divisie clubs minder te zeggen? Waarom mogen ze überhaupt stemmen dan. De stemming is naar mijn idee hartstikke duidelijk, meer stemmen voor dan tegen.
De eerste divisie, waar ze niet kunnen degraderen is voor promotie/degradatie. De eredivisie, waar promotie niet mogelijk is is tegen. Gek he!?!?!?!?!
alles kan off-topic
Het is maar met welke bril op je ernaar kijkt.Amelandbor schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:57:
[...]
De stemming is naar mijn idee hartstikke duidelijk, meer stemmen voor dan tegen.
16 voor
9 tegen
9 neutraal (niet voor en niet tegen)
Dan heb je dus 16 voor en 18 niet-voor. Dan heb je dus meer clubs die er niet voor zijn.
alles kan off-topic
Da's de insteek van de KNVB, die vooraf niet duidelijk was. Een andere insteek is, dat 16 clubs voor A zijn, en 8 clubs voor B. 8 clubs zijn voor niet A en niet B. Waarom heeft B dan de voorkeur?eric.1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:11:
[...]
Het is maar met welke bril op je ernaar kijkt.
16 voor
9 tegen
9 neutraal (niet voor en niet tegen)
Dan heb je dus 16 voor en 18 niet-voor. Dan heb je dus meer clubs die er niet voor zijn.
En logisch ook, zij vinden ook dat ze een heel jaar niet voor jan lul hebben lopen voetballen. En blijkbaar vindt de uefa dat ook en zelfs de knvb als het om Europese tickets gaat.toolkist schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:06:
[...]
Tja het is ook wel duidelijk dat die 14 met elkaar afgesproken hebben om zo te stemmen. Wat heeft TOP Oss nou te melden over promotie degradatie, die staan zelf 16e ofzo in de JL
Als je vindt dat het jaar geschrapt moet worden, dan doe je dat in beide divisies op dezelfde manier. Dat betekent helaas dat AZ geen voorronde CL speelt, maar de vraag is sowieso wanneer dat zou moeten.
Nouja, de scenarios waren duidelijk. Ik snap alleen niet wat ze hadden verwacht. Tuurlijk wil een degradant niet degraderen, en een club die zou promoveren wil dat uiteraard wel. Dan heb je al 4 clubs van wie je de stemming eigenlijk al niet serieus kan nemen.naitsoezn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:16:
[...]
Da's de insteek van de KNVB, die vooraf niet duidelijk was. Een andere insteek is, dat 16 clubs voor A zijn, en 8 clubs voor B. 8 clubs zijn voor niet A en niet B. Waarom heeft B dan de voorkeur?
De rest gaat het amper wat aan, dus ja...dan is het een soort gewetenskwestie.
Als je dan ook nog een lang-en-na niet unaniem resultaat teug krijgt, dan moet je maar een scenario kiezen wat het eerlijkste lijkt, en dat is voor mijn gevoel wel gedaan.
De KNVB heeft natuurlijk niks te maken met hoe jij of ik dat besluit ervaren. Het gaat om de teneur in het land. Veel clubs en volgers wilden beslissingen, zo snel mogelijk.naitsoezn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:23:
[...]
O, wat naïef. Alsof iedereen in dit topic de afgelopen week dezelfde mening had, of die überhaupt geventileerd had.serieus, ga je nu de mening van "het topic" gebruiken als argument in een discussie tegen een individu?
Jij zegt dat de KNVB iets had moeten doen wat niemand wilde: de beslissing uitstellen. Dat was een prima idee geweest maar dat schip was al heel lang gevaren. Als de KNVB dat nu had gemeld was de pleuris ook uitgebroken. Dan hadden we onder andere Overmars weer op tv gezien want "geen zekerheid over de CL" .
Het lijkt me voor de hand liggend dat de KNVB heeft geprobeerd een breed draagvlak te creëren. En een breed draagvlak houdt in dat een ruime meerderheid van de clubs (en dus veel meer dan zestien) een voorstel steunt. Maar als er dan negen niet durven te kiezen houdt het op. Dan moet een bond een beslissing nemen.En daar kiezen ze dus partij. Twee opties, beide zogenaamd zonder meerderheid. De ene voorkeur negerend tov de andere optie. Prima. Maar ga dat niet goedpraten door te wijzen op 'stemming'. Zeg dan gewoon dat zelfs 106% van de stemmen nog niet duidelijk genoeg was
Velen willen het niet zien maar het is de verdeeldheid die de KNVB dwingt zo te laveren.
KNVB was tegen, dus die 9 stemmen worden dan ook tegen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Precies dit. Daar waar de KKD clubs massaal gezegd hebben 'wij steunen Cambuur en de Graafschap' hebben de Eredivisie clubs dit nagelaten richting RKC en ADO.D-e-n schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:40:
Velen willen het niet zien maar het is de verdeeldheid die de KNVB dwingt zo te laveren.
Tja, het zijn wel clubs die volledig neutraal kunnen zijn. Ze benadelen hier zichzelf niet mee.toolkist schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:06:
[...]
Tja het is ook wel duidelijk dat die 14 met elkaar afgesproken hebben om zo te stemmen. Wat heeft TOP Oss nou te melden over promotie degradatie, die staan zelf 16e ofzo in de JL
Dus het zou ook kunnen dat ze dit daadwerkelijk de beste optie vinden. Het heeft geen invloed op hun positie. Maar het kan inderdaad ook wel afgesproken zijn.
De KKD clubs hadden net als de 9 Eredivisie clubs kunnen zeggen ''wij willen niet beslissen over het lot van Cambuur of ADO, dat is niet aan ons".Terranova schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 23:53:
[...]
Tja, het zijn wel clubs die volledig neutraal kunnen zijn. Ze benadelen hier zichzelf niet mee.
Dus het zou ook kunnen dat ze dit daadwerkelijk de beste optie vinden. Het heeft geen invloed op hun positie. Maar het kan inderdaad ook wel afgesproken zijn.
Dat ze dat massaal niet doen laat wel zien dat dit echt wel vantevoren besproken is.
Ze hadden gewoon moeten stemmen met als vraag, gebruiken we de ranglijst of niet voor alles. Dan was het en consequent geweest en hadden er heel veel meer voor gestemd.
Wat dat betreft ook triest dat de grote clubs die met jong teams gigantisch profiteren van de keuken kampioen divisie deze niet steunen.
Dat ze het met elkaar bespreken wil niet zeggen dat alle 16 er hetzelfde over denken.Amelandbor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:25:
Voor het gemak vergeet je wel dat er ook 2 clubs tegen hebben gestemd.
Ze hadden gewoon moeten stemmen met als vraag, gebruiken we de ranglijst of niet voor alles. Dan was het en consequent geweest en hadden er heel veel meer voor gestemd.
Wat dat betreft ook triest dat de grote clubs die met jong teams gigantisch profiteren van de keuken kampioen divisie deze niet steunen.
En wat betreft de teams met een jong team... Die hebben toch ook geen nee gezegd tegen de promotie? dat heeft de KNVB er alleen van gemaakt. Zij hebben alleen gezegd 'ik wil niet kiezen tussen ado/rkc en cambuur/graafschap.
Solidariteit oké, maar #Ajax past ervoo om de geldkraan onbeperkt open te zetten voor andere clubs. ‘De zorgvuldig zelf opgebouwde financiële buffer aanspreken voor clubs die nooit hebben gespaard, vindt Ajax een stap te ver,’ @eredivisie @KNVB https://t.co/O744GieVXJ
— Mike Verweij (@MikeVerweij) 25 april 2020
De houding van de andere clubs tijdens de ‘Veranderagenda’ en met name de door @PECZwolle aangespannen arbitragezaak om @eredivisie-duel met Amsterdammers in aanloop naar Real Madrid-#Ajax niet te hoeven verzetten, is directie niet vergeten.https://t.co/O744GieVXJ
— Mike Verweij (@MikeVerweij) 25 april 2020
Het is Telegraaf/Mike Verwij en ik kan de rest van het artikel niet lezen want paywall maar ik snap het wel.AMSTERDAM - Het galmt uit leedvermaak door bijna alle stadions als Ajax een seizoen naast de titel grijpt. ’Helemaal niets in Amsterdam’. Maar nu de coronacrisis het uitspelen van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie onmogelijk heeft gemaakt, vindt iedereen dat de Ajax-directie de buidel moet trekken om het financiële leed bij de andere clubs te verzachten. In de Johan Cruijff ArenA wordt gegrapt. ’Helemaal niets uit Amsterdam’.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken