ephymerous schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:10:
[...]
In principe ben ik het wel met je eens. Wel vraag ik me af of echte clubliefde niet is om op je 32e/33e terug te keren. Het is niet dat die laatste miljoenen nou echt nodig waren.
Afijn, ik kijk erg uit naar Robben op de Nederlandse velden. Wel denk ik bij Robben altijd aan zijn misser... misschien onterecht gezien alles dat raak was.
[...]
Baseman77 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:17:
Heel leuk dat Robben nog een jaartje doorgaat
Goed voor Groningen en mooi voor de competitie.
[...]
Robben verdiende 9 miljoen (!) per jaar bij Bayern, bij Groningen verdienen ze maximaal een 5% daarvan.
Niemand levert zo'n enorm bedrag in, ook niet in het geval van echte clubliefde. Daarbij had hij bij Bayern 'gewoon' een basisplaats en was zijn niveau nog geweldig hoog, mits fit.
Wie zegt dat clubliefde en trouw altijd maar aan één club gebonden is? Daarbij speelde Robben in Bayern natuurlijk ook op het hoogste podium en wilde de groep met Bayern graag nog eens de Champions League winnen.
Robben heeft in mijn ogen juist aangetoond wel clubliefde en trouw te hebben bij Bayern, waar hij zolang het enigszins kon op het hoogste niveau mee balde. Voor Robben is Groningen natuurlijk een stukje 'afbouwen' en zal hij dat echt uit clubliefde doen, ipv uit trouw en vanuit de wil om alles te winnen wat er te winnen valt.
Als Robben had gewild had hij ergens anders nog wel kunnen cashen, zijn laatste Bayern jaren,maar de groep waarmee ze speelde was elkaar en de club trouw en wilde graag nog eens iets moois bereiken (Champions League winnen).
Wel een voorbeeld voor velen denk ik deze man, altijd blijven vechten / knokken om weer fit te raken, ondanks alle blessures. Technisch vaardig, erg behendig en ook altijd redelijk gewoon gebleven.
Unieke kans voor T-Mobile. Wanneer die bekerfinale op pluto wel doorgaat dan zijn zij vol in beeld