[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:
  • 81.563 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Henkie_NtA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:52:
[...]
Volgens mij heeft de KNVB formeel gezegd dat de huidige stand de eindstand is en daarmee indirect dat doelsaldo dus leidend is. Dat ze daar bij AZ een hele semantische discussie van willen maken, moeten zij weten, maar het gaat echt niet meer veranderen.
Volgens mij is de huidige stand dus niet de eindstand, anders hadden volgens dezelfde reglementen ploegen moeten degraderen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 590973 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Volgens mij is de huidige stand dus niet de eindstand, anders hadden volgens dezelfde reglementen ploegen moeten degraderen.......
Huidige stand is eindstand voor de bovenste plekken, voor degradatie niet. Heb nergens gezegd dat het logisch was. :)
Er zijn voor deze situatie geen reglementen, dat is het hele probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Henkie_NtA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Huidige stand is eindstand voor de bovenste plekken, voor degradatie niet. Heb nergens gezegd dat het logisch was. :)
Er zijn voor deze situatie geen reglementen, dat is het hele probleem.
En dat gehannes met de ene keer wel de regelementen volgen en de andere keer niet is dan ook waar AZ nu over valt. Ik ben het overigens als AZ-Fan niet met Arne Slot c.q. AZ eens, maar dat terzijde. Gezeur moet eens afgelopen zijn, ga je richten op het volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:36
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:35:
[...]

En toch wisten die 2 de club veilig te krijgen wat al een prestatie op zich is. Toch niet raar dat ie met een bijeengeraapt zooitje een tijd moet zoeken? Tis nou niet dat ie de luxe had om eens flink selectief te zijn met wie ze wilden halen.
Zelfs met een bijeengeraapt zooitje is het mogelijk een bepaald systeem te spelen. Maar dan moet je daar wel op blijven hameren en niet elke week iets anders proberen als het even niet lukt. Dan krijg je natuurlijk nooit een stabiel geheel.

Dus de manier waarop ze zich veilig hebben gespeeld duidt meer op geluk dan wijsheid.
Ik heb het idee dat Corona precies op tijd kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41
ed1703 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:13:
[...]

En dat gehannes met de ene keer wel de regelementen volgen en de andere keer niet is dan ook waar AZ nu over valt. Ik ben het overigens als AZ-Fan niet met Arne Slot c.q. AZ eens, maar dat terzijde. Gezeur moet eens afgelopen zijn, ga je richten op het volgend seizoen.
Ik ben zowel geen Ajax en geen AZ fan, maar ik ben het wel met Arne Slot eens.
De KNVB heeft dit simpelweg niet op een juiste manier opgelost en de huidige discussies bevestigen dit.

Vraag me overigens af hoeveel rumoer er was geweest als de beslissing van de KNVB niet in het voordeel van Ajax was uitgevallen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

gws24

Thinking is hard!

Bossie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Ik ben zowel geen Ajax en geen AZ fan, maar ik ben het wel met Arne Slot eens.
De KNVB heeft dit simpelweg niet op een juiste manier opgelost en de huidige discussies bevestigen dit.
De discussie is er alleen omdat een aantal az supporters en anti ajax mensen allerlei onzin redenen proberen te vinden waarom het besluit niet goed is. De competitie wordt al jaren op punten en daarna doelsaldo beslist en nooit op onderling resultaat dus dan is het logisch dat dat nu ook gebeurt. Welke keus er ook gemaakt zou zijn, oneerlijk blijft het omdat niemand weet hoe de rest van het seizoen verlopen zou zijn, maar dan is het imo wel het eerlijkst om bij de manier te blijven die al jaren gehanteerd wordt om de stand te bepalen.
Vraag me overigens af hoeveel rumoer er was geweest als de beslissing van de KNVB niet in het voordeel van Ajax was uitgevallen.
Veel maar niet om de reden die jij denkt maar omdat het een afwijking van de normale regels zou zijn om de stand te bepalen.

EDIT: bovenstaande betekent voor mij trouwens ook dat er gewoon degradatie en promotie had moeten plaatsvinden. Daar is de knvb imo wel compleet mee de mist in gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 19-06-2020 17:49 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De KNVB valt veel te verwijten maar niet dat de competitie is gestopt. Ook de verdeling van de Europese plekken is de meest logische want in NL kijken we naar doelsaldo.

Clubs als AZ en Utrecht worden niet sympathieker zo. Nu had Utrecht niet al het beste imago maar AZ heeft wel erg veel afgebroken. Los van de inhoud is ook de vorm nogal slinks. Algemeen directeur AZ ontbrak ook nog eens op een vergadering, wat hoogst ongebruikelijk is.

Hopelijk kappen ze met dat gezeur nu.

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 19-06-2020 18:33 ]

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:42:
Veel maar niet om de reden die jij denkt maar omdat het een afwijking van de normale regels zou zijn om de stand te bepalen.
Precies dit. En ja, als AZ bv net even 1 speelronde boven Ajax had gestaan obv doelsaldo en daardoor kampioen geworden zou zijn zou ik dit vast wel lastig hebben kunnen accepteren en zou ik vast wel even geklaagd hebben. Wat dat betreft ben ik echt geen heilige ofzo. Maar uiteindelijk realiseer je je dat de regels de regels zijn en je in dit soort situaties zo dicht mogelijk daar bij moet blijven, ook als de specifieke situatie niet beschreven is in de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

(jarig!)
ephymerous schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:32:
De KNVB valt veel te verwijten maar niet dat de competitie is gestopt. Ook de verdeling van de Europese plekken is de meest logische want in NL kijken we naar doelsaldo.

Clubs als AZ en Utrecht worden niet sympathieker zo. Nu had Utrecht niet al het beste imago maar AZ heeft wel erg veel afgebroken. Los van de inhoud is ook de vorm nogal slinks. Algemeen directeur AZ ontbrak ook nog eens op een vergadering, wat hoogst ongebruikelijk is.

Dan mag je wel even uitleggen waarom je AZ en Utrecht hier over één kam scheert.

Utrecht en Feyenoord moesten nog een finale spelen, en de 'bekerpositie' in Europa die voort zou zijn gekomen uit een gewonnen beker, gaat naar een club die niet gewonnen heeft van zijn tegenstander.

Ook niet verloren, maar die beslissing is wel dan toch wel heel bijzonder.

Als je dan toch de 'waarde' van de 'beker' onderuit wilt halen, dan was dit wel de manier ja.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar wat dan Ramzzz, muntje opgooien? Afwachten tot er weer gespeeld mag worden was geen optie.

[ Voor 0% gewijzigd door toolkist op 19-06-2020 19:17 . Reden: zzzzz-je teveel ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:26
Beide statements kloppen naar mijn mening niet.

Verschillende mensen uit de regering hebben inmiddels aangegeven dat de politiek altijd open heeft gestaan voor plannen om sectoren, ook het voetbal, weer op te starten. Het voetbal wilde zelf stoppen, ze vroegen om zekerheid en kregen dat. De rest van de wereld nam genoegen met even de ontwikkelingen afwachten. Wat mij betreft moeten we als je deze discussie weer wilt voeren dit niet blijven omdraaien.

Ten tweede is het helemaal niet logisch om het zo te besluiten. Onderin is dat ook niet gedaan, mbt tot het bekerticket ook niet, ook het ticket van W2 niet en degradatie ook niet, dus hoezo logisch? Alternatieven zoals beslissingswedstrijden of de baten evenredig delen zijn niet eens onderzocht.

Je moet het je niet zo aantrekken. Ajax doet precies hetzelfde. Elke club komt voor z'n eigen belang op. Je kan het ook niet maken naar je personeel als je ze vraagt om salaris in te leveren en zelfs mensen moet ontslaan om dan maar zonder slag of stoot inkomsten te laten liggen. Jammer dan als dit gevoelig ligt bij fans van andere clubs die bang zijn dat het ten koste gaat van hun club.

Ajax had het ook niet geaccepteerd. Neem de bekerfinale van 2010 waarbij Ajax benadeeld dreigde te worden omdat er geen/weinig Ajax supporters mochten komen. De belangen waren een stuk kleiner als nu, en er waren wel duidelijke regels, toch accepteerde Ajax dat ook niet, en kreeg zijn zin. Clubs komen nou eenmaal voor hun eigen belang op, dat is hun goed recht en ik snap niet dat je dat AZ en Utrecht kwalijk neemt. Ik heb toen geen Ajacied gehoord dat dat nou eenmaal de regels waren en dat Ajax niet zo moeilijk moest doen, bovendien zijn er nu geen regels.

If anything speelt AZ het netjes door het zoveel mogelijk buiten de media om te spelen.

De benadeelde clubs zijn ook gewoon niet serieus genomen. Alle voorstellen van AZ en Utrecht zijn structureel genegeerd, de traditionele top 3 heeft het gewoon onderling geregeld, waarbij mijn club zich ordinair heeft laten afkopen met het directe EL ticket waar het geen enkel recht op heeft.

Er is nog altijd tijd zat om de discussie op het veld in plaats van in de achterkamertjes te beslissen. Er kan geen enkele twijfel zijn dat de regering niet dwars gaat liggen als de KNVB een bekerfinale en beslissingswedstrijd zonder publiek wil organiseren over een week of 2 (je kan het op zn minst vragen!). Desnoods vraag je of het in Duitsland mag. Vrijwel elke andere branche ziet de Corona regels versoepeld zodra er een goed plan werd neergelegd, en het 'masterplan' is ook met open armen ontvangen.

Als er niet versoepeld wordt mag AZ straks niet eens voorrondes spelen, want die zijn gepland voor 1 september (om het over voorbereiden maar niet te hebben). Niemand verwacht dat de regering zich niet flexibel gaat opstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 19-06-2020 20:37 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En als Ajax ook een beter onderling resultaat had gehad, had AZ dan geklaagd dat Ajax vaker wind mee had?

Snap AZ wel, dit kan de grootste financiële klapper ooit worden voor ze. Maar totaal niet netjes en schijnheilig om hier nu ineens mee te komen en achteraf de regels te willen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:12:
Je moet het je niet zo aantrekken. Ajax doet precies hetzelfde. Elke club komt voor z'n eigen belang op. Je kan het ook niet maken naar je personeel als je ze vraagt om salaris in te leveren en zelfs mensen moet ontslaan om dan maar zonder slag of stoot inkomsten te laten liggen. Jammer dan als dit gevoelig ligt bij fans van andere clubs die bang zijn dat het ten koste gaat van hun club.
Ajax deed het open en bloot in de media via Overmars, niet achter de rug van de KNVB om. En deed Ajax dat wel, dan was het net zo verwerpelijk. Dat staat helemaal los van welke club het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Ajax deed het open en bloot in de media via Overmars, niet achter de rug van de KNVB om. En deed Ajax dat wel, dan was het net zo verwerpelijk. Dat staat helemaal los van welke club het is ;)
Ik zou dat soort streken niet als chiquer bestempelen als wat AZ doet. De spelletjes die via de media zijn gespeeld hebben het voetbal niet goed gedaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48
Wat boeit het of het open of niet open is gedaan mensen, het gaat uiteindelijk om een eerlijke eindstand. Ik vind het persoonlijk wel apart dat de Europese plaatsen wel verdeeld worden op basis van de stand, maar degradatie dan weer niet wordt doorgevoerd. Zeer apart. Maar goed, alles kan en is mogelijk,

ik vind de 1e plaats van Ajax verder niet heel controversieel, zoals al zo vaak aangegeven is doelsaldo in NL doorslaggevend (hoe graag ik het nu ook anders zou zien), dus ik zie het punt niet zo. Maar goed, ik vind het wel apart dat als we Europese plaatsen toebedelen op basis van de stand, dat we niet overgaan tot promotie/degradatie. Daar klopt gewoon iets niet imo.

Dat zal vast ook door de druk van de UEFA en het feit dat je toch Europese ploegen moet toewijzen komen, maar dan hadden ze dat ook anders moeten oplossen imo (bv ranglijst vorig jaar). Anyway, Het maakt me verder niet zoveel uit, ben niet zo betrokken bij alle clubs, maar het is iig wel vrij krom hoe het nu is gebeurd.

Ik vind dan ook niet dat je een Utrecht of AZ kan beschuldigen van buiten hun boekje gaan, ze proberen er gewoon het maximale uit te halen, net als elke andere club dat zou doen. Dat Overmars meteen open naar buiten kwam, had vast ook wel wat te maken met het feit dat Ajax de "titel" zou krijgen terwijl ze het bijster bagger deden op dat moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:27
Snowdog schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:54:
Wat boeit het of het open of niet open is gedaan mensen, het gaat uiteindelijk om een eerlijke eindstand. Ik vind het persoonlijk wel apart dat de Europese plaatsen wel verdeeld worden op basis van de stand, maar degradatie dan weer niet wordt doorgevoerd. Zeer apart. Maar goed, alles kan en is mogelijk,

ik vind de 1e plaats van Ajax verder niet heel controversieel, zoals al zo vaak aangegeven is doelsaldo in NL doorslaggevend (hoe graag ik het nu ook anders zou zien), dus ik zie het punt niet zo. Maar goed, ik vind het wel apart dat als we Europese plaatsen toebedelen op basis van de stand, dat we niet overgaan tot promotie/degradatie. Daar klopt gewoon iets niet imo.

Dat zal vast ook door de druk van de UEFA en het feit dat je toch Europese ploegen moet toewijzen komen, maar dan hadden ze dat ook anders moeten oplossen imo (bv ranglijst vorig jaar). Anyway, Het maakt me verder niet zoveel uit, ben niet zo betrokken bij alle clubs, maar het is iig wel vrij krom hoe het nu is gebeurd.

Ik vind dan ook niet dat je een Utrecht of AZ kan beschuldigen van buiten hun boekje gaan, ze proberen er gewoon het maximale uit te halen, net als elke andere club dat zou doen. Dat Overmars meteen open naar buiten kwam, had vast ook wel wat te maken met het feit dat Ajax de "titel" zou krijgen terwijl ze het bijster bagger deden op dat moment.
Er worden dingen door elkaar gehaald, toewijzen van Europese plekken en een eindstand van de competitie.
Eigenlijk is er geen eindstand van de competitie, er is immers ook geen kampioen aangewezen, en dus ook geen degradanten.

Promotie/degradatie/kampioen zouden er geweest zijn bij een eindstand, maar die is er niet in feite is de competitie ongeldig verklaard.

Voor de Europese plekken is de huidige stand gebruikt.

Er hadden allerlei andere keuzes gemaakt kunnen worden voor zowel competitie als voor de Europese plekken. Geen enkele keuze had niet voor gemor gezorgd bij de clubs die het betreffen. Er bestaat geen juiste keuze zonder linksom of rechtsom een club te benadelen.

Dusja kortom er is altijd wat te zeiken ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:03:
[...]

Dan mag je wel even uitleggen waarom je AZ en Utrecht hier over één kam scheert.

Utrecht en Feyenoord moesten nog een finale spelen, en de 'bekerpositie' in Europa die voort zou zijn gekomen uit een gewonnen beker, gaat naar een club die niet gewonnen heeft van zijn tegenstander.

Ook niet verloren, maar die beslissing is wel dan toch wel heel bijzonder.

Als je dan toch de 'waarde' van de 'beker' onderuit wilt halen, dan was dit wel de manier ja.
Volgens mij kondigde de regering aan dat voor 1 september niet wordt gevoetbald dus ook geen beker. Voor die eerste moeten de clubs die Europa ingaan bekend zijn. Logisch om daar de ranglijst voor te gebruiken. Zuur voor Utrecht maar om nou maar door te blijven emmeren?

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 19-06-2020 23:08 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:23

On_E

Housemusic

ephymerous schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Volgens mij kondigde de regering aan dat voor 1 september niet wordt gevoetbald dus ook geen beker. Voor die eerste moeten de clubs die Europa ingaan bekend zijn. Logisch om daar de ranglijst voor te gebruiken. Zuur voor Utrecht maar om nou maar door te blijven emmeren?
De regering kondigde toen wel meer aan wat inmiddels niet meer relevant is. Het punt is dat de KNVB helemaal niets heeft gedaan om de competitie en/of beker af te ronden. Elke suggestie van Utrecht om alsnog die ene wedstrijd te spelen is direct verworpen en men heeft helemaal niet gelobbyd bij de regering om de competitie bv. in de zomer alsnog af te ronden als de Corona cijfers dat toe zouden hebben gelaten.

De UEFA richtlijnen schreven letterlijk ‘explore all options.’ Tsja...

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 19-06-2020 23:55 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:53:
[...]

De regering kondigde toen wel meer aan wat inmiddels niet meer relevant is. Het punt is dat de KNVB helemaal niets heeft gedaan om de competitie en/of beker af te ronden. Elke suggestie van Utrecht om alsnog die ene wedstrijd te spelen is direct verworpen en men heeft helemaal niet gelobbyd bij de regering om de competitie bv. in de zomer alsnog af te ronden als de Corona cijfers dat toe zouden hebben gelaten.

De UEFA richtlijnen schreven letterlijk ‘explore all options.’ Tsja...
Foei KNVB, je had op z'n minst naar Space X moeten bellen voor een potje voetbal op Mars...
Je snapt toch wel dat je geen beleid kunt maken op een hele kleine kans dat het kabinet terug komt op een eerdere beslissing die toen heel erg duidelijk werd gebracht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:14:
[...]

Foei KNVB, je had op z'n minst naar Space X moeten bellen voor een potje voetbal op Mars...
Je snapt toch wel dat je geen beleid kunt maken op een hele kleine kans dat het kabinet terug komt op een eerdere beslissing die toen heel erg duidelijk werd gebracht?
Als dat niet kan, waarom kan letterlijk elke andere branche dat dan wel? Beleid maken is leuk als je CL inkomsten hebt geregeld, maar de meeste clubs hebben nu juist veel meer schade opgelopen dankzij dit besluit en kunnen dus moeilijker beleid maken.

Bovendien was de kans niet klein, maar groot, vrijwel elke andere maatregel is inmiddels versoepeld en er zijn activiteiten met veel meer risico die ook weer mogen. Diverse politici hebben bevestigd dat er van alles mogelijk was. Zonder al te veel moeite is het overal waar het geprobeerd is gelukt. Linksom en rechtsom was er geen reden om het niet te proberen, afgezien van clubbelangen.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 20-06-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:31
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:17:
Maar wat dan Ramzzz, muntje opgooien? Afwachten tot er weer gespeeld mag worden was geen optie.
Dat is in het verleden (om een andere reden weliswaar) gebeurd, en was dus niet eens een heel gekke oplossing geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

toolkist schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:14:
[...]

Ja of gewoon naar Keulen of zo, is wat realistischer....

Jij snapt toch wel dat als de KNVB met een goed plan was gekomen er nu alweer gevoetbald werd?
mefjoew schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Dat is in het verleden (om een andere reden weliswaar) gebeurd, en was dus niet eens een heel gekke oplossing geweest.
Zelfs dat was beter geweest dan dit ja.

[ Voor 26% gewijzigd door On_E op 20-06-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:07:
Bovendien was de kans niet klein, maar groot, vrijwel elke andere maatregel is inmiddels versoepeld en er zijn activiteiten met veel meer risico die ook weer mogen. Diverse politici hebben bevestigd dat er van alles mogelijk was. Zonder al te veel moeite is het overal waar het geprobeerd is gelukt. Linksom en rechtsom was er geen reden om het niet te proberen, afgezien van clubbelangen.
Toen de maatregel gebracht werd was ook geen enkele ruimte voor discussie, dat kwam later pas.
En we zouden ook gewoon eens een keer een beslissing van het kabinet kunnen accepteren ipv, Nederlanders dat we zijn, er standaard tegenin te gaan omdat we het zelf beter denken te weten. Ik geloof heilig dat zij beter weten dan wij wat nu goed voor ons is.
On_E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:15:
Jij snapt toch wel dat als de KNVB met een goed plan was gekomen er nu alweer gevoetbald werd?
Dat denk en hoop ik van niet. Dat zou volgens mij alleen maar bijdragen dat mensen de maatregelen die er zijn nog meer negeren. Je kunt hier nu al geen supermarkt meer in of je wordt vreemd aangekeken als je iemand vriendelijk vraagt om de 1.5m afstand te respecteren (en je kunt het bij 1 supermarkt bezoek aan 8 verschillende mensen vragen). Maar goed, dat deel van de discussie hoort hier eigenlijk niet dus daar laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:38

Superkiwi

Hoi doei

Snowdog schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:54:
(...) het gaat uiteindelijk om een eerlijke eindstand. Ik vind het persoonlijk wel apart dat de Europese plaatsen wel verdeeld worden op basis van de stand, maar degradatie dan weer niet wordt doorgevoerd. Zeer apart. Maar goed, alles kan en is mogelijk.
Dat is zeker apart te noemen.

Dat gezegd hebbende zal ik blij zijn als we straks weer gewoon (nou ja, voor hoever mogelijk dan) gaan voetballen; ben dit gezeur nu wel een beetje beu :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-07 23:42
Samenvatting van dit al? Voetbalclubs zijn asociaal en kut ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:12:
Samenvatting van dit al? Voetbalclubs zijn asociaal en kut ;)
Filmpje van die Dresden speler gezien? Vat het redelijk samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:38:
Toen de maatregel gebracht werd was ook geen enkele ruimte voor discussie, dat kwam later pas.
Kwam dat niet vooral door de enorm weerstand van de voorstanders van stoppen? Er werd je gelijk nogal wat verweten als je het ter discussie stelde, en dan is dit topic nog relatief beschaafd vergeleken bij elders.
En we zouden ook gewoon eens een keer een beslissing van het kabinet kunnen accepteren ipv, Nederlanders dat we zijn, er standaard tegenin te gaan omdat we het zelf beter denken te weten. Ik geloof heilig dat zij beter weten dan wij wat nu goed voor ons is.
De overheid luistert juist naar de branches. Er kwam eerst een roep om "zekerheid" en toen kwam de overheid met 1 september, met daarbij in het openbaar en nog meer achter gesloten deuren dat als er plannen waren en de ontwikkelingen het toelieten de overheid zich flexibel zou opstellen.

De wens is de vader van de gedachte. De regering is keer op keer uitermate flexibel geweest, de inflexibiliteit zien alleen de mensen die wensen dat de competitie eindigt. De beslissing van de regering was dat zij zich flexibel zouden opstellen en dat ze in principe niet verder dan 3 weken in de toekomst keken.
Dat denk en hoop ik van niet. Dat zou volgens mij alleen maar bijdragen dat mensen de maatregelen die er zijn nog meer negeren. Je kunt hier nu al geen supermarkt meer in of je wordt vreemd aangekeken als je iemand vriendelijk vraagt om de 1.5m afstand te respecteren (en je kunt het bij 1 supermarkt bezoek aan 8 verschillende mensen vragen). Maar goed, dat deel van de discussie hoort hier eigenlijk niet dus daar laat ik het bij.
Je geeft juist het goede voorbeeld als je met een gedegen plan komt en daar aan houdt. Voetballers hebben een voorbeeldfunctie. Als zij zich op het voetbalveld aan de afspraken kunnen houden dan heeft dat een positieve invloed zodat mensen zich ook in de supermarkt aan de regels houden. Nu wek je juist extra weerstand op tegen de maatregelen omdat er in bijna heel de wereld er weer gevoetbald wordt maar hier niet, en voetbal nou eenmaal een belangrijke uitlaatklep is voor veel mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-07 16:17

Baseman77

We move

Om het ook nog eens over PSV te hebben, de nieuwe technische staf is helemaal rond.
En bestaat uit een aantal imponerende namen, met name de Duitsers hebben hele interessante CV's:

https://www.psv.nl/nieuws...oger-schmidt-compleet.htm

Dit ziet er indrukwekkend uit!
Nu nog de spelersgroep, daar is wel wat werk aan nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:48:
[...]
Kwam dat niet vooral door de enorm weerstand van de voorstanders van stoppen? Er werd je gelijk nogal wat verweten als je het ter discussie stelde, en dan is dit topic nog relatief beschaafd vergeleken bij elders.
Daar zal Rutte inderdaad erg bang voor zijn geweest... :F
De overheid luistert juist naar de branches. Er kwam eerst een roep om "zekerheid" en toen kwam de overheid met 1 september, met daarbij in het openbaar en nog meer achter gesloten deuren dat als er plannen waren en de ontwikkelingen het toelieten de overheid zich flexibel zou opstellen.
Ze horen het aan maar maken nog steeds hun eigen plan obv de adviezen van het OMT.
De wens is de vader van de gedachte. De regering is keer op keer uitermate flexibel geweest, de inflexibiliteit zien alleen de mensen die wensen dat de competitie eindigt. De beslissing van de regering was dat zij zich flexibel zouden opstellen en dat ze in principe niet verder dan 3 weken in de toekomst keken.
Zoals bij de sportscholen? Zoals bij de bioscopen? Genoeg voorbeelden, maar die worden spontaan vergeten zeker?
Je geeft juist het goede voorbeeld als je met een gedegen plan komt en daar aan houdt. Voetballers hebben een voorbeeldfunctie. Als zij zich op het voetbalveld aan de afspraken kunnen houden dan heeft dat een positieve invloed zodat mensen zich ook in de supermarkt aan de regels houden. Nu wek je juist extra weerstand op tegen de maatregelen omdat er in bijna heel de wereld er weer gevoetbald wordt maar hier niet, en voetbal nou eenmaal een belangrijke uitlaatklep is voor veel mensen.
Prima plan inderdaad, voetballen zoals bijvoorbeeld in Rusland nu gebeurt... Lekker met een jeugdelftal moeten spelen doordat een groot deel van je selectie in isolatie zit. Oh wat verloopt dat dan lekker eerlijk.
En goh, waarom mogen die voetballers wel met z'n allen binnen 1,5 meter van elkaar staan en krijg ik een boete als ik dat doe? Waarom mogen die elkaar wel knuffelen als ze gescoord hebben?
Je realiseert je ook dat er ontiegelijk veel mensen zijn die voetbal haten en dan echt niet begrijpen dat dat weer mag terwijl er bijvoorbeeld nog genoeg supermarkten zijn waar je niet eens met z'n 2-en naar binnen mag, ook niet als je allebei een karretje hebt? Dat zal inderdaad veel begrip kweken...
Zoals eerder gezegd. Ipv steeds weer met allerlei halve argumenten aan te komen, en 'ja maar hullie's", zou je het besluit ook gewoon kunnen accepteren. Voetbal is niet het belangrijkste op aarde.

==========================
En dan wat heel anders, onze grote vrienden van het supporterscollectief hebben weer eens een onderzoekje gedaan met heel krom verwoorde conclusies
Een grote meerderheid van de supporters van Eredivisie-clubs is tegen het spelen van wedstrijden op zondagavond. Dat blijkt uit een enquête van Supporterscollectief Nederland die in enkele dagen door 8.000 fans is ingevuld.
Een grote meerderheid van de supporters met een seizoenskaart misschien ja... Je gaat mij niet wijs maken dat 80% van de tv kijkende voetbalsupporters grote bezwaren hebben tegen voetbal op zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:55
Baseman77 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:59:
Om het ook nog eens over PSV te hebben, de nieuwe technische staf is helemaal rond.
En bestaat uit een aantal imponerende namen, met name de Duitsers hebben hele interessante CV's:

https://www.psv.nl/nieuws...oger-schmidt-compleet.htm

Dit ziet er indrukwekkend uit!
Nu nog de spelersgroep, daar is wel wat werk aan nodig.
Zelfs de beste wetenschapper kan van poep geen goud maken. Maar heeft PSV op het moment wel ruimte om het benodigde te investeren in de spelersgroep? Want dat ze Rodriguez hadden gehuurd heeft vast ook een reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-07 16:17

Baseman77

We move

Pompi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:38:
Zelfs de beste wetenschapper kan van poep geen goud maken.
Faber maakte al een heel verschil bij PSV na Van Bommel.
En kijk bijv. wat Advocaat deed bij Feyenoord na Stam.

De spelersgroep van PSV is natuurlijk helemaal niet slecht.
Het is vooral afwachten wie mee kan met het 'volgass' voetbal van Schmidt, dat voetbal gaat geweldig interessant worden *O*

Maar het staat je natuurlijk vrij om niet enthousiast te worden van deze (op papier) uitstekende en ervaren staf.
Maar heeft PSV op het moment wel ruimte om het benodigde te investeren in de spelersgroep? Want dat ze Rodriguez hadden gehuurd heeft vast ook een reden.
Het huren van RR was een combi van prijs/kwaliteit.
Iemand kopen met die kwaliteit in de winter zou een kapitaal kosten, dus vandaar de huur. Die ook uitstekend beviel. Van beide kanten overigens, aangezien RR wil blijven bij PSV. Maar door zijn huidige jaarsalaris van 3 miljoen netto gaat dat niet gebeuren. Hij is bereid om in te leveren, maar PSV kan in deze tijd niet voldoende bieden

Verder heeft PSV ruimte om te investeren (mede dankzij de transfer van Bergwijn), maar is niet bekend hoeveel en is ook niet bekend hoeveel risico PSV wil nemen. Aangezien niemand weet wat de toekomst brengt in deze onzekere tijd is het heel lastig inschatten wanneer het stadion weer gevuld kan worden en daardoor de inkomsten weer op een normaal peil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sowieso is de transferperiode nu natuurlijk heel apart, in Italie bijvoorbeeld is de huidige planning om nog te voetballen tot eind augustus voor huidige competitie. Dan ga je als club waarschijnlijk ook iemand niet te vroeg verkopen.

Is er trouwens al iets gezegd over de transferperiode, wordt die verlengd of gewoon zelfde periode als "normaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Waarschijnlijk blijft ie open tot 5 oktober, zie https://www.voetbalprimeu...en-tot-begin-oktober.html.

Eigenlijk snap ik die verlenging niet zo goed, waarom niet gewoon op 1 september sluiten? Ziyech, De Ligt en de Jong waren toch ook tijdens de competitie al rond met de clubs, dat kan nu toch ook gewoon. Dan hebben alle teams de eerste seizoenshelft ook dezelfde selectie, is wel zo eerlijk.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:15
toolkist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Een grote meerderheid van de supporters met een seizoenskaart misschien ja... Je gaat mij niet wijs maken dat 80% van de tv kijkende voetbalsupporters grote bezwaren hebben tegen voetbal op zondagavond.
Nou... :+ De vrijdagavond en zaterdagavond heb ik nog toestemming van de vrouw voor het kijken van voetbal, als daar ook de zondagavond bij komt, ,weet ik niet of ik dan nog wel mag... :P
Maar met name seizoenskaarthouders zijn daar niet blij mee en je kan verwachten dat op de zondagavond wedstrijden er ook een kleiner aantal bezoekers zou zijn.
Er zijn genoeg supporters die naar wedstrijden gaan, maar die vanuit compleet de andere kant van het land komen en heel veel reistijd hebben. Als die op zondagavond om 8 uur naar wedstrijden willen zijn die niet voor 1 uur 's nachts weer thuis (vanwege de vaak verplichte combi en dergelijke), maar moeten wel gewoon werken op maandag.

De 'Die-hards' zullen wel gaan natuurlijk, maar er zijn oook genoeg supporters die het spelletje erg leuk vinden en een bepaalde club aanhangen, die zullen eerder geneigd zijn af te haken, met minder bezetting in het stadion tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

jbdeiman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Nou... :+ De vrijdagavond en zaterdagavond heb ik nog toestemming van de vrouw voor het kijken van voetbal, als daar ook de zondagavond bij komt, ,weet ik niet of ik dan nog wel mag... :P
Maar met name seizoenskaarthouders zijn daar niet blij mee en je kan verwachten dat op de zondagavond wedstrijden er ook een kleiner aantal bezoekers zou zijn.
Er zijn genoeg supporters die naar wedstrijden gaan, maar die vanuit compleet de andere kant van het land komen en heel veel reistijd hebben. Als die op zondagavond om 8 uur naar wedstrijden willen zijn die niet voor 1 uur 's nachts weer thuis (vanwege de vaak verplichte combi en dergelijke), maar moeten wel gewoon werken op maandag.

De 'Die-hards' zullen wel gaan natuurlijk, maar er zijn oook genoeg supporters die het spelletje erg leuk vinden en een bepaalde club aanhangen, die zullen eerder geneigd zijn af te haken, met minder bezetting in het stadion tot gevolg.
Hoe vaak gaat het nou voor komen dat een ploeg op zondagavond moet spelen? En ik hoor deze bedenkingen (morgen werken) nooit bij europacup en beker wedstrijden dus blijkbaar is het af en toe echt geen groot probleem.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:13:
[
Die combi geldt alleen voor uitsupporters, dat is dan jammer maar helaas voor die enkeling. De thuissupporters kunnen prima voor 00.00 thuis zijn dus dan zie ik het probleem niet zo. Dat speelt ook eigenlijk alleen maar bij de grote 3, ik geloof niet dat er veel supporters zijn die vanuit Noord Holland naar Limburg reizen om Fortuna te zien.
Een keer een nachtje wat korter slapen mag ook echt geen issue zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:15
gws24 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Hoe vaak gaat het nou voor komen dat een ploeg op zondagavond moet spelen? En ik hoor deze bedenkingen (morgen werken) nooit bij europacup en beker wedstrijden dus blijkbaar is het af en toe echt geen groot probleem.
Natuurlijk is dat zo, want in theorie betekent dit dat ongeveer iedere club twee keer een thuiswedstrijd op zondag 20:00 uur moet spelen (er zijn 18 clubs, dus 34 speelronden). . Echter de reden waarom dit is gedaan afgelopen seizoen is voor de Uefacup clubs (en evt. na bekerwedstrijden op donderdagavond) om die spelers net wat meer rust te gunnen en de wedstrijden wat beter over de week te verdelen.
Dat zou ook kunnen betekenen dat clubs die nog in de Uefacup zitten, juist vaker op zondagavond 20:00 uur gaan spelen om de spelers rust te gunnen, waardoor toch vaak dezelfde clubs op de zondagavond uit komen.
toolkist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Die combi geldt alleen voor uitsupporters, dat is dan jammer maar helaas voor die enkeling. De thuissupporters kunnen prima voor 00.00 thuis zijn dus dan zie ik het probleem niet zo. Dat speelt ook eigenlijk alleen maar bij de grote 3, ik geloof niet dat er veel supporters zijn die vanuit Noord Holland naar Limburg reizen om Fortuna te zien.
Mee eens, ik spreek ook niet voor mijzelf hoor. Maar zie ook mijn bovenstaande reactie. Dan kom je met Uefa-cup voetbal uit op 2 late wedstrijden per week, op een dag waarna ook weer gewerkt moet worden. Ik kan echt wel begrijpen dat supporters er niet blij mee zijn, maar denk ook dat het overgrote deel eerst vooral klaagt en daarna toch gewoon naar de wedstrijden gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door jbdeiman op 22-06-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 16-07 16:36
toolkist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Met de eredivisie ga je echt geen kijkcijfers hiermee verhogen.
Waarom zal je dat doen.

300 duizend man kijken de gemiddelde naar een voetbalwedstrijd.
Daarvan kijkt 90% alleen hun favoriete voetbalclub + nog af en toe een leuke wedstrijd denk aan Ajax - Utrecht.
Groningen - Heerenveen, dat soort wedstrijden.

Dus ja 10% zal vast wel alles willen zien zo veel mogelijk.
Maar niemand gaat echt van 12 uur smiddags tot 22 uur eredivisie voetbal kijken.

Al zal ik zelf voorkeur hebben voor de zondagavond eredivisie voetbal. Vind ik het een bizare wending met weinig resultaat, maar wel negatieve sfeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 14:04
mefjoew schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Zodat AZ daarna een brief kan sturen naar de UEFA over hoe de gebruikte munt niet aan de ISO standaard voldeed :+ ?

Zonder gekheid: Ik begrijp werkelijk niet hoe dit niet gewoon klaar is voor AZ. Er is een maatstaf gebruikt die al decennia geldt (doelsaldo). Ja het onderling resultaat is in het voordeel van AZ, ja de resultaten tegen de top-X zijn wellicht in het voordeel van Ajax. Er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom het anders had gemoeten of gekund, maar het moge toch duidelijk zijn dat deze kous gewoon af is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Met de eredivisie ga je echt geen kijkcijfers hiermee verhogen.
Waarom zal je dat doen.

300 duizend man kijken de gemiddelde naar een voetbalwedstrijd.
Daarvan kijkt 90% alleen hun favoriete voetbalclub + nog af en toe een leuke wedstrijd denk aan Ajax - Utrecht.
Groningen - Heerenveen, dat soort wedstrijden.

Dus ja 10% zal vast wel alles willen zien zo veel mogelijk.
Maar niemand gaat echt van 12 uur smiddags tot 22 uur eredivisie voetbal kijken.

Al zal ik zelf voorkeur hebben voor de zondagavond eredivisie voetbal. Vind ik het een bizare wending met weinig resultaat, maar wel negatieve sfeer.
Laten ze daar eens mee beginnen, die 12.15 wedstrijd wegstrepen. Daar zitten volgens mij nog veel minder mensen op te wachten dan op zondagavond 20.00 uur.
Zondagavond zit een groot deel van NL thuis voor de tv, zondag vroeg in de middag juist niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
toolkist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Laten ze daar eens mee beginnen, die 12.15 wedstrijd wegstrepen. Daar zitten volgens mij nog veel minder mensen op te wachten dan op zondagavond 20.00 uur.
Zondagavond zit een groot deel van NL thuis voor de tv, zondag vroeg in de middag juist niet.
Lekker man, 's middags gezellig met familie en 's avonds een mooie pot Ajax kijken in plaats van Boer Zoekt Vrouw :)

* ephymerous is helemaal voor, en inderdaad... 12:15u schrappen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Lekker man, 's middags gezellig met familie en 's avonds een mooie pot Ajax kijken in plaats van Boer Zoekt Vrouw :)

Ik vind het helemaal niets. Zondagavond om 20:00 voetballen. En ik kan nog wel op de fiets in een 20 minuten in de Arena zijn. Vergelijking met Europese wedstrijden vind ik niet helemaal opgaan, dat is toch van een ander niveau (als in, daarvoor neem ik de volgende dag wel een paar uurtjes vrij). Overigens vind ik de start tijden van Europese wedstrijden (18:55/21:00) ook beroerd, zeker 21:00 is gewoon vrij laat.

In Spanje doen ze nu wedstrijden om 22:00. Ik ben bang dat we ook na Corona en als we allemaal weer gewoon in het stadion zitten de wedstrijd schema's worden gedicteerd door TV. Over een jaar of 2,3 geen enkele wedstrijd meer op hetzelfde tijdstip en van vrijdagavond tot maandagavond wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik vind het helemaal niets. Zondagavond om 20:00 voetballen. En ik kan nog wel op de fiets in een 20 minuten in de Arena zijn. Vergelijking met Europese wedstrijden vind ik niet helemaal opgaan, dat is toch van een ander niveau (als in, daarvoor neem ik de volgende dag wel een paar uurtjes vrij). Overigens vind ik de start tijden van Europese wedstrijden (18:55/21:00) ook beroerd, zeker 21:00 is gewoon vrij laat.

In Spanje doen ze nu wedstrijden om 22:00. Ik ben bang dat we ook na Corona en als we allemaal weer gewoon in het stadion zitten de wedstrijd schema's worden gedicteerd door TV. Over een jaar of 2,3 geen enkele wedstrijd meer op hetzelfde tijdstip en van vrijdagavond tot maandagavond wedstrijden.

Zou mij niets verbazen als de volgende stap wordt een 16:45 wedstrijd op zaterdag en een 14:30 wedstrijd op zaterdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Wat ik niet zo goed snap van Fox Sports, bij enkele providers hebben ze Fox Sports 1 standaard in het pakket (of dat een goed iets is of niet, daar wil ik het hier niet over hebben), maar vaak is het dan zo dat de wedstrijden juist of FS2 of FS3 worden uitgezonden terwijl er op FS1 niets te doen is.

Zouden ze niet veel meer reclame inkomsten krijgen wanneer ze juist die wedstrijden op FS1 uitzenden en dan bijvoorbeeld op zondag 20.00? Ik kan mij voorstellen als een Ajax, PSV, Feyenoord of FC Twente een wedstrijd heeft om 20:00 dat er veel mensen zullen kijken. Dat levert dan misschien (?) meer op qua reclame inkomsten dan die enkele mensen die er een abonnement voor nemen?

Aan de andere kant moet het abonnement ook wel weer interessant genoeg blijven om hem aan te schaffen, dus dat zou een sterk tegen argument kunnen zijn.

Wat betreft voetbal tijden vind ik de onderstaande tijden best prima eigenlijk:
- Vrijdag 20:00 / 20:30 (geen verschil met een Europese avond en het is weekend)
- Zaterdag: 18:00 / 18:30
- Zaterdag: 20:00 / 20:30 (geen verschil met een Europese avond en het is weekend)
- Zondag: 14.30
- Zondag 16.45 / 17:00 (met het bord op schoot voetballen kijken is ook niet verkeerd)
- Zondag 20:00 / 20:30 (geen verschil met een Europese avond)

De enige tijd die echt vervelend is, is de 12:15 tijd op zondag, dat is te vroeg. Veel mensen gaan ergens op bezoek of zijn zelf aan het voetballen, dan is deze tijd erg ongelukkig.
PolarBear schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Zou mij niets verbazen als de volgende stap wordt een 16:45 wedstrijd op zaterdag en een 14:30 wedstrijd op zaterdag.
Op die tijden spelen ze momenteel ook in de Bundesliga, we zijn het niet gewend, maar is dat zo anders dan op een zondag midden op de dag?

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 22-06-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 14:04
Baseman77 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Faber maakte al een heel verschil bij PSV na Van Bommel.
En kijk bijv. wat Advocaat deed bij Feyenoord na Stam.

De spelersgroep van PSV is natuurlijk helemaal niet slecht.
Het is vooral afwachten wie mee kan met het 'volgass' voetbal van Schmidt, dat voetbal gaat geweldig interessant worden *O*

Maar het staat je natuurlijk vrij om niet enthousiast te worden van deze (op papier) uitstekende en ervaren staf.
Indien PSV echt "volgass" gaat spelen, worden de wedstrijden tussen Ajax en PSV (uitgaande van dezelfde stijl als ETH nu gebruikt) prachtige wedstrijden om te kijken :)
Gynnad schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:08:
Wat ik niet zo goed snap van Fox Sports, bij enkele providers hebben ze Fox Sports 1 standaard in het pakket (of dat een goed iets is of niet, daar wil ik het hier niet over hebben), maar vaak is het dan zo dat de wedstrijden juist of FS2 of FS3 worden uitgezonden terwijl er op FS1 niets te doen is.

Zouden ze niet veel meer reclame inkomsten krijgen wanneer ze juist die wedstrijden op FS1 uitzenden en dan bijvoorbeeld op zondag 20.00? Ik kan mij voorstellen als een Ajax, PSV, Feyenoord of FC Twente een wedstrijd heeft om 20:00 dat er veel mensen zullen kijken. Dat levert dan misschien (?) meer op qua reclame inkomsten dan die enkele mensen die er een abonnement voor nemen?
we zijn het niet gewend, maar is dat zo anders dan op een zondag midden op de dag?
Ik vermoed dat het grote geld in de deal met KPN en wellicht straks Ziggo zit om FS1 'gratis' ter beschikking te stellen. Door relevante wedstrijden op FS1 uit te zenden, neem je de 'noodzaak' weg voor kijkers om alsnog een abo te nemen. Geld van TV aanbieders + extra abo's > extra reclamegelden FS1.

[ Voor 23% gewijzigd door BoB_HenK op 22-06-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Denk dat het wel mee valt, de toppers en klassiekers zijn waarschijnlijk de verkoop knallers voor losse wedstrijden (a 7.95). Ik heb geen idee wat de huidige cijfers zijn maar het aantal Fox Sports abonnees was tussen de 900.000 en 1.000.000. Dan moet je behoorlijk goede commercials hebben omdat te compenseren denk ik.
[...]

Op die tijden spelen ze momenteel ook in de Bundesliga, we zijn het niet gewend, maar is dat zo anders dan op een zondag midden op de dag?
Omdat wat we nu hebben nog redelijk te behappen is voor een supporter die naar het stadion gaat. Nu lijkt alleen het belang van de TV mee te worden genomen.

Als ze echt stappen willen maken dan maken ze tempo met de BeNeLiga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Stekelenburg terug naar Ajax. Transfervrij. Einde Onana (of gewoon een keer een acceptable 2e keeper? Kotarski zou verhuurd moeten worden volgens Overmars)

[ Voor 20% gewijzigd door PolarBear op 22-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
PolarBear schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:09:
Stekelenburg terug naar Ajax. Transfervrij. Einde Onana (of gewoon een keer een acceptable 2e keeper? Kotarski zou verhuurd moeten worden volgens Overmars)
Zal wel als vervanger van Varela zijn, maar ik begrijp de keuze van Ajax voor hem niet helemaal. Deze man heeft al minstens 2 jaar niet gespeeld en alleen maar de bank warm gehouden bij Everton, daarnaast is hij 37 dus hoe goed is hij werkelijk nog? Had het logischer gevonden als ze hem een proefperiode hadden aangeboden, want ik denk dat hij op dit moment meer voor de subtop is dan echt CL niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Pompi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Zal wel als vervanger van Varela zijn, maar ik begrijp de keuze van Ajax voor hem niet helemaal. Deze man heeft al minstens 2 jaar niet gespeeld en alleen maar de bank warm gehouden bij Everton, daarnaast is hij 37 dus hoe goed is hij werkelijk nog? Had het logischer gevonden als ze hem een proefperiode hadden aangeboden, want ik denk dat hij op dit moment meer voor de subtop is dan echt CL niveau.
Voor een tweede keeper lijkt het mij prima, hij heeft de ervaring om andere wat bij te leren. Echter zie ik het nog niet terugkomen in de communicatie dat hij als 2e doelman is gehaald. Voor 1e doelman lijkt het mij een te groot risico, vooral omdat hij zolang niet meer heeft gespeeld en als je bij Everton al niet op doel staat, hoezo dan wel bij Ajax?

Edit na Overmars lijkt het toch wel aan te geven.
Maarten Stekelenburg keert terug naar Ajax. De 37-jarige doelman komt transfervrij over van Everton en tekent een contract dat op 1 augustus ingaat en loopt tot en met 30 juni 2021.

Stekelenburg lijkt bij Ajax als stand-in van André Onana of een andere eerste doelman te gaan fungeren. "Maarten Stekelenburg is niet alleen een bekende naam, maar ook een keeper die we hier goed kunnen gebruiken", zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars op de website van Ajax. "Bruno Varela is terug naar Portugal. Het is de bedoeling dat Dominik Kotarski wordt verhuurd, zodat hij veel wedstrijden op het hoogste niveau kan gaan keepen. Wij hebben veel vertrouwen in hem."

Stekelenburg speelde eerder van 2002 tot tot 2012 in het eerste elftal van Ajax. Daarna kwam hij uit voor AS Roma, Fulham, Monaco, Southampton en Everton. "Maarten weet door de gesprekken die we voerden waar hij aan toe is en wordt vanaf augustus 1 van de 3 keepers in de A-selectie", zegt Overmars. "Ik denk dat hij kwaliteit toevoegt op het veld en gezien zijn leeftijd en ervaring ook gaat zorgen voor een nog betere balans in onze selectie.
Snap alleen zijn keuze niet, waarom niet naar een Sparta of Heerenveen? Dan moet je miss wel wat salaris inleveren maar maak je nog wel kans op speelminuten.

[ Voor 36% gewijzigd door Gynnad op 22-06-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Pompi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:17:
[...]

We hebben ook een 2de/3de keeper nodig :P we hebben weleens vreemdere 3de keepers gehad :o
pizza....
Ik vermoed jaartje 3de keeper en dan keeperstrainer worden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Martinusz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:24:
[...]

We hebben ook een 2de/3de keeper nodig :P we hebben weleens vreemdere 3de keepers gehad :o
pizza....
Ik vermoed jaartje 3de keeper en dan keeperstrainer worden ofzo :)
Die had volgens mij het jaar voordat hij kwam nog gewoon een heel seizoen gekeept en was hij ook geen 37. Ook al is 37 in een normaal mensen leven niet oud, doet het wel veel voor de reflexen van een keeper en dan helaas niet in de goede zin. Stekelenburg is helaas niet het niveau van een van der Sar of Buffon die wel nog zo lang door gingen, maar we zullen het gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:22:
Snap alleen zijn keuze niet, waarom niet naar een Sparta of Heerenveen? Dan moet je miss wel wat salaris inleveren maar maak je nog wel kans op speelminuten.
Omdat Ajax z'n club is en hij denk ik ook een aanbod heeft gekregen om als ie stopt de jeugd ofzo te gaan trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Voor een tweede keeper lijkt het mij prima, hij heeft de ervaring om andere wat bij te leren. Echter zie ik het nog niet terugkomen in de communicatie dat hij als 2e doelman is gehaald. Voor 1e doelman lijkt het mij een te groot risico, vooral omdat hij zolang niet meer heeft gespeeld en als je bij Everton al niet op doel staat, hoezo dan wel bij Ajax?

Edit na Overmars lijkt het toch wel aan te geven.
pfff, gelukkig niet als eerste keeper. Die man heeft Ajax al genoeg kampioenschappen gekost dacht ik zo. Nou ja, als het goed is geen CL-voorronde voor Ajax, dus dat kan ie iig niet vernaggelen.

Ik heb niks tegen hem persoonlijk hoor, maar wat een overschatte keeper was dat zeg. 1 goed WK, 1 goed seizoen bij Ajax (van de 9) en verder overal geflopt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Je hebt iemand nodig voor op de bank. De jeugdkeepers zijn er nog niet klaar voor, met Stekelenburg kun je die periode nu overbruggen. En zo'n scenario waarbij je aanwezen bent op bijvoorbeeld Lamprou moet je ook niet meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Daar zal Rutte inderdaad erg bang voor zijn geweest... :F
Rutte is niet degene die voorstellen doet of zou moeten doen. Iedereen rond het voetbal die suggereerde dat we de opties nog open moesten houden werd compleet afgebrand.
Ze horen het aan maar maken nog steeds hun eigen plan obv de adviezen van het OMT.
Zeker, maar 'nee' heb je 'ja' kan je krijgen. Vrijwel elke branche heeft zijn maatregelen zien versoepeld.
Zoals bij de sportscholen? Zoals bij de bioscopen? Genoeg voorbeelden, maar die worden spontaan vergeten zeker?
Beide voorbeelden van branches die hun maatregelen hebben zien versoepeld na voorstellen vanuit de branche. Naar de bioscoop ben ik al geweest en sportschol kan over een week weer. Alleen het voetbal heeft nog geen versoepeling gezien, omdat er tot voor kort niet om gevraagd is.
Prima plan inderdaad, voetballen zoals bijvoorbeeld in Rusland nu gebeurt... Lekker met een jeugdelftal moeten spelen doordat een groot deel van je selectie in isolatie zit.
Volgens mij is er in Nederland nog geen voetballer besmet en gaat het gros van de landen om ons heen ook goed. Dit is nogal een stropop, want nergens zeg ik dat er gevoetbald moet worden als Corona zich dusdanig ontwikkelt dat het niet kan. Echter, in april wisten we niet hoe de vlag er in juni voor zou hangen en op dit moment kan het prima.
Oh wat verloopt dat dan lekker eerlijk.
Ik vind het nogal misplaatst om het over eerlijk te hebben na de slag in de achterkamertjes.
En goh, waarom mogen die voetballers wel met z'n allen binnen 1,5 meter van elkaar staan en krijg ik een boete als ik dat doe?
Krijg je een boete? Er wordt nauwelijks tot niet gehandhaafd.

Waarom mag je wel een massage krijgen, met zn honderden in een vliegtuig zitten, met zn duizenden in de Efteling lopen? We zijn niet meer in paniek en we zitten niet in een algehele lockdown, vrijwel alles mag weer zolang je het met een plan doet.
Waarom mogen die elkaar wel knuffelen als ze gescoord hebben?
Waarom zou je dat toestaan?
Je realiseert je ook dat er ontiegelijk veel mensen zijn die voetbal haten en dan echt niet begrijpen dat dat weer mag terwijl er bijvoorbeeld nog genoeg supermarkten zijn waar je niet eens met z'n 2-en naar binnen mag, ook niet als je allebei een karretje hebt? Dat zal inderdaad veel begrip kweken...
Allemaal stropoppen. Zeg je dit ook tegen de terraseigenaar die weer open mag? Tegen Schiphol?

Ik weet dat je ten alle tijden wil voorkomen dat er nog iets veranderd in de ticketverdeling, maar je zult echt moeten accepteren dat de economie inmiddels weer grotendeels open is en steeds verder open gaat als je een eerlijke discussie wilt voeren.
Zoals eerder gezegd. Ipv steeds weer met allerlei halve argumenten aan te komen, en 'ja maar hullie's", zou je het besluit ook gewoon kunnen accepteren. Voetbal is niet het belangrijkste op aarde.
Dat is mooi, eerst zeg je dat de discussie toen niet gevoerd mocht worden, en nu zeg je weer dat de discussie nu niet gevoerd mag worden. Je moet niet zo bang zijn voor discussie. Ik heb niet de illusie dat Gudde hier mee leest.

Begin eens met een argument tegen versoepeling. Waarom zou je per se maximale schade willen maken en niet voetballen? Er was in april geen argument voor en nu is dat er helemaal niet meer, los van clubbelangen en dat mensen die het er niet mee eens zijn rotte vis zijn.
En dan wat heel anders, onze grote vrienden van het supporterscollectief hebben weer eens een onderzoekje gedaan met heel krom verwoorde conclusies

[...]

Het doet er niet toe. Het Nederlandse voetbal heeft Fox een mes in zn rug gestoken door alle competities stil te leggen en zich te verzetten tegen versnelde of gedeeltelijke hervatting. Ze zullen Fox goedmakertjes zoals deze moeten bieden.
dutchgio schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:23:
Je hebt iemand nodig voor op de bank. De jeugdkeepers zijn er nog niet klaar voor, met Stekelenburg kun je die periode nu overbruggen. En zo'n scenario waarbij je aanwezen bent op bijvoorbeeld Lamprou moet je ook niet meer willen.
Als Stekelenburg niet gaat mokken dat hij op de bank mag zitten (als hij geluk heeft) kan je hem er prima bij hebben. Klopt het dat hij niet met Jong Ajax mee mag doen dus waarschijnlijk amper een wedstrijd zal spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 22-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41
[...]
Denk niet dat speeltijd voor hem nog een vereiste is, maar spelen in een bekende en vertrouwde omgeving voor een leuk salaris is prima toch?

Ik neem aan dat hij simpelweg terugkeert naar Nederland met zijn gezin en dat ze in de regio Amsterdam gaan wonen (of al wonen). Je zit er toch ook niet op de wachten om in de laatste fase van je cariere elke dag 2-4 uur per dag op en neer te moeten rijden om bij bijvoorbeeld Heerenveen de ballen uit het net te halen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
Uitstekelenburg terug bij Ajax? Gaan ze hem klaarstomen voor Ek21?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Rutte is niet degene die voorstellen doet of zou moeten doen. Iedereen rond het voetbal die suggereerde dat we de opties nog open moesten houden werd compleet afgebrand.

[...]
Zeker, maar 'nee' heb je 'ja' kan je krijgen. Vrijwel elke branche heeft zijn maatregelen zien versoepeld.
Precies mijn punt, accepteer die nee nou eens gewoon. Niet altijd maar denken dat je het zelf wel beter kunt bepalen/beoordelen.
Beide voorbeelden van branches die hun maatregelen hebben zien versoepeld na voorstellen vanuit de branche. Naar de bioscoop ben ik al geweest en sportschol kan over een week weer. Alleen het voetbal heeft nog geen versoepeling gezien, omdat er tot voor kort niet om gevraagd is.
Laat me raden, die bioscoop draait nog steeds verlies omdat ie maar 20% bezet mag zijn? Ze wilden graag open met hun gemaakte plannen (en ja die waren blijkbaar volledig uitgewerkt), niet de variant die het kabinet heeft toegestaan.
Volgens mij is er in Nederland nog geen voetballer besmet en gaat het gros van de landen om ons heen ook goed. Dit is nogal een stropop, want nergens zeg ik dat er gevoetbald moet worden als Corona zich dusdanig ontwikkelt dat het niet kan. Echter, in april wisten we niet hoe de vlag er in juni voor zou hangen en op dit moment kan het prima.
En wat doe je dan als het Feyenoord- Ajax is en er 3 spelers van Feyenoord in quarantaine moeten? Dan maar weer weken uitstellen?
Ik vind het nogal misplaatst om het over eerlijk te hebben na de slag in de achterkamertjes.

[...]
Krijg je een boete? Er wordt nauwelijks tot niet gehandhaafd.

Waarom mag je wel een massage krijgen, met zn honderden in een vliegtuig zitten, met zn duizenden in de Efteling lopen? We zijn niet meer in paniek en we zitten niet in een algehele lockdown, vrijwel alles mag weer zolang je het met een plan doet.
Geen idee, ik hou me aan de regels. Mij lijkt het bizar dat je weer een vliegtuig in gepropt mag worden terwijl de wachtrijen bij de douane het niet eens aan schijnen te kunnen. Laat staan het op een hoopje in een vliegtuig zitten Maar ik ken de details niet, dus men zal er wel goed over nagedacht hebben.
Waarom zou je dat toestaan?
Het gebeurt toch gewoon? Zet willekeurig welke voetbalwedstrijd aan en kijk na een doelpunt. Geen scheids die er iets van zegt.
Allemaal stropoppen. Zeg je dit ook tegen de terraseigenaar die weer open mag? Tegen Schiphol?

Ik weet dat je ten alle tijden wil voorkomen dat er nog iets veranderd in de ticketverdeling, maar je zult echt moeten accepteren dat de economie inmiddels weer grotendeels open is en steeds verder open gaat als je een eerlijke discussie wilt voeren.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ze wat mij betreft stoppen, ook als Ajax daardoor helemaal niet Europa in zou gaan. Gewoon, omdat er nu wel belangrijkere dingen zijn dan voetbal.
Dat is mooi, eerst zeg je dat de discussie toen niet gevoerd mocht worden, en nu zeg je weer dat de discussie nu niet gevoerd mag worden. Je moet niet zo bang zijn voor discussie. Ik heb niet de illusie dat Gudde hier mee leest.
Mooi he, consequent zijn?
Begin eens met een argument tegen versoepeling. Waarom zou je per se maximale schade willen maken en niet voetballen? Er was in april geen argument voor en nu is dat er helemaal niet meer, los van clubbelangen en dat mensen die het er niet mee eens zijn rotte vis zijn.
Guttegut, je maakt jezelf wel steeds meer een slachtoffer hier... Doe es normaal joh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:09:
Precies mijn punt, accepteer die nee nou eens gewoon. Niet altijd maar denken dat je het zelf wel beter kunt bepalen/beoordelen.
Wat is hier nou het punt? Dit is een discussietopic, niks wat we hier zeggen gaat iets veranderen. Wij hebben nergens invloed op. Waarom zou dat een reden zijn om het niet na te beschouwen? Als een wedstrijd is gespeeld dan beschouwen we ook na, dat heeft niks met accepteren of niet te maken.
Laat me raden, die bioscoop draait nog steeds verlies omdat ie maar 20% bezet mag zijn? Ze wilden graag open met hun gemaakte plannen (en ja die waren blijkbaar volledig uitgewerkt), niet de variant die het kabinet heeft toegestaan.
Als ze beter af zouden zijn als ze dicht zouden blijven, dan zouden ze wel dicht blijven. Iets met vrije markt.
En wat doe je dan als het Feyenoord- Ajax is en er 3 spelers van Feyenoord in quarantaine moeten? Dan maar weer weken uitstellen?
Als als als, zo ken ik er wel meer. Sommige mensen zien overal beren, de praktijk is dat het reuze meevalt.

Je zou gewoon afspraken moeten maken. Bijvoorbeeld <5 gevallen = gewoon spelen bij een club, >5 niet. Dan kan je eventueel altijd nog de boel stilleggen. Waarom er nou bij voorbaat vanuit gaan dat de pandemie een stuk erger is dan hij blijkt te zijn? Stilleggen had altijd nog gekund.

Overigens ga je voorbij aan het feit dat we het primair hebben over een handvol wedstrijden. Het mag nergens gezegd worden, maar bijv. 1 enkele bekerfinale kan je gewoon plannen. En als blijkt dat er besmettingen zijn stel je hem uit, of cancel je hem alsnog. Nogmaals, al die beren die je ziet zijn er mogelijk helemaal niet, doe op zn minst eens een poging om eens in oplossingen te denken want als het in de rest van de wereld lukt dan zijn die er kennelijk wel.
Geen idee, ik hou me aan de regels. Mij lijkt het bizar dat je weer een vliegtuig in gepropt mag worden terwijl de wachtrijen bij de douane het niet eens aan schijnen te kunnen. Laat staan het op een hoopje in een vliegtuig zitten Maar ik ken de details niet, dus men zal er wel goed over nagedacht hebben.
De vliegtuigen zitten gewoon vol. En ja, er is over nagedacht, en het enige wat we achteraf kunnen concluderen is dat als ze dat bij het voetbal ook hadden gedaan dat de schade beperkt was en er gewoon gevoetbald kan worden..
Het gebeurt toch gewoon? Zet willekeurig welke voetbalwedstrijd aan en kijk na een doelpunt. Geen scheids die er iets van zegt.
Dat ligt dan aan de scheidsrechter. Sjonge jongen je doet wel heel erg je best om overal beren te zien, wat een angst. Als je geel kan geven voor shirtje uittrekken kan je het ook doen voor een knuffel.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ze wat mij betreft stoppen, ook als Ajax daardoor helemaal niet Europa in zou gaan. Gewoon, omdat er nu wel belangrijkere dingen zijn dan voetbal.
Dat is makkelijk, zelfs als het voor jou niet geldt weten we allemaal dat de discussie heel anders zou zijn als de ranglijst anders zou zijn. Immers hebben de clubs zich in de hele discussie alleen maar druk gemaakt om hun eigen clubbelangen.

Er zijn letterlijk altijd belangrijkere dingen dan voetbal, dus maar gewoon nooit meer voetballen? Voetbal zal altijd een bijzaak blijven. Terrasjes, bioscopen en de Efteling zijn ook open, dat behoort wel tot de belangrijkere zaken?

Feit is gewoon dat voetbal een serieuze branche is, waar veel mensen hun brood mee verdienen en dat los van het economische aspect veel bijdraagt aan de samenleving. Waarom zou je in het topic dat draait om het Nederlandse voetbal de meest belangrijke beslissing in het Nederlandse voetbal van de afgelopen jaren niet ter discussie mag stellen? De rook is opgetrokken, de paniek is voorbij, met de kennis van nu moeten we gewoon concluderen dat er grove fouten zijn gemaakt.
Het is juist heel inconsequent, je kan niet zeggen dat iets nu niet het moment is als je vindt dat iets nooit besproken mag worden. Kennelijk is het nu nog to soon, maar er komt een moment van reflecteren. Zoals bijv. Ajax ook vandaag doet, ze zijn maar wat tevreden met het resultaat. Beetje flauw dat alleen de voorstanders hun mening zouden mogen blijven uiten.
Guttegut, je maakt jezelf wel steeds meer een slachtoffer hier... Doe es normaal joh.
Je blijft om de gevoelige brei heendraaien. Ik vraag om een argument, maar het blijft maar niet komen. "Er zijn belangrijkere zaken" is geen argument, want er zijn altijd belangrijkere zaken dan voetbal en net zulke onbelangrijke zaken zijn al lang en breed weer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

En in deel II van deze hele farce krijgt Ajax het ook nog voor elkaar om de top-4 pas na de winterstop tegen elkaar te laten spelen....

Wel snel even alle andere lastige uitwedstrijden voor de winterstop laten plannen hé Edwin?

Misschien kan je gewoon aan de KNVB vragen of ze de schaal nu alvast aan Ajax geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

On_E schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:36:
En in deel II van deze hele farce krijgt Ajax het ook nog voor elkaar om de top-4 pas na de winterstop tegen elkaar te laten spelen....

Misschien kan je gewoon aan de KNVB vragen of ze de schaal nu alvast aan Ajax geven?
Hoe heeft Ajax hier meer voordeel van tov de andere clubs?
Ik denk dat het a) leukere wedstrijden oplevert omdat iedereen dan weer goed op niveau is en b) het leuk kan zijn voor de competitie als je cruciale duels naar achteren verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

dvdkiwi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Hoe heeft Ajax hier meer voordeel van tov de andere clubs?
Ik denk dat het a) leukere wedstrijden oplevert omdat iedereen dan weer goed op niveau is en b) het leuk kan zijn voor de competitie als je cruciale duels naar achteren verplaatst.
De top-4 heeft hier voordeel van en de overige 14 clubs nadeel.

Voor veel clubs is de thuiswedstrijd tegen de top-4 kassa, maar die wedstrijden staan straks geprogrammeerd als er waarschijnlijk nog helemaal geen publiek welkom is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:51:
[...]

De top-4 heeft hier voordeel van en de overige 14 clubs nadeel.

Voor veel clubs is de thuiswedstrijd tegen de top-4 kassa, maar die wedstrijden staan straks geprogrammeerd als er waarschijnlijk nog helemaal geen publiek welkom is.
Waarom dan de schaal meteen maar aan Ajax geven als de top 4 bevoordeeld wordt?
Overigens geldt dit voor alle derby's, dus ook Groningen-Heerenveen en NEC-Vitesse enzo zullen pas in 2021 gespeeld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

On_E schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Daar kan ik mee inkomen.

Alleen begrijp ik niet waarom je Ajax zo nadrukkelijk als boeman aanwijst
Heb je zo weinig vertrouwen in de concurrentie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz

Wel snel even alle andere lastige uitwedstrijden voor de winterstop laten plannen hé Edwin?

Bron van dit alles?

Sinds wanneer wordt er een schaal uitgedeeld op basis van wedstrijden met publiek na de winterstop :?
Oh wacht je bedoelt dat de top 4 er voordeel van heeft qua opbrengst publiek, maar hangt hier ook meteen maar prestaties aan vast 8)7 mijn hemel wat een niveau :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is het seizoen voor 2019 / 2020 nu 'afgesloten', het gaat nu alleen over nieuwe trainers, spelers, de clubs zelf etc.. De discussie over het stoppen/niet stoppen van het seizoen past nu beter in [Voetbal] Randzaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2020 13:42 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
toolkist schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Waarom dan de schaal meteen maar aan Ajax geven als de top 4 bevoordeeld wordt?
Overigens geldt dit voor alle derby's, dus ook Groningen-Heerenveen en NEC-Vitesse enzo zullen pas in 2021 gespeeld worden.
offtopic:
Psssssssst, volgens mij zit NEC nog in de KKD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:25:
[...]

offtopic:
Psssssssst, volgens mij zit NEC nog in de KKD ;)
:F

Naja gaat om het idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Outerspace schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:09:
[mbr]Volgens mij is het seizoen voor 2019 / 2020 nu 'afgesloten', het gaat nu alleen over nieuwe trainers, spelers etc.. De discussie over het stoppen/niet stoppen van het seizoen past nu beter in [Voetbal] Randzaken. [/mbr]
Niet mee eens, het topic gaat niet voor niets primair over nationale clubs en secundair over een seizoen. De competitie zelf is dus strikt genomen slechts bijzaak.

Dus zeker als het nieuwe seizoen nog niet van start is lijkt me dit de plek om het wel en wee van de clubs te bespreken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ankona schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Niet mee eens, het topic gaat niet voor niets primair over nationale clubs en secundair over een seizoen. De competitie zelf is dus strikt genomen slechts bijzaak.

Dus zeker als het nieuwe seizoen nog niet van start is lijkt me dit de plek om het wel en wee van de clubs te bespreken.
Daar kan ik mee akkoord gaan, maar het wel en wee over wel/niet stoppen etc kan naar het andere topic ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vanaf 1 september weer publiek in stadions.
Op 1,5m van elkaar en jawel, spreekkoren zijn verboden....

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 24-06-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verplicht de sfeer van een tennis wedstrijd? Snap niet dat daarvoor mensen naar een stadion komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
On_E schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:25:
Vanaf 1 september weer publiek in stadions.
Op 1,5m van elkaar en jawel, spreekkoren zijn verboden....
Het is gek dat Nederland straks zo'n beetje als enige land de optie "spelen zonder publiek' negeert. Het blijft onbegrijpelijk, zoals Gudde ook constateert: Gudde haalt uit naar Overmars: "Dan is zo'n lobby in Den Haag vrij kansloos"
Gudde heeft geen idee waarom de clubs op dit scenario aanstuurden. "Die vraag kunnen alleen de clubs zelf beantwoorden. In Bild, The Guardian of Marca heb ik in elk geval geen enkele clubdirecteur uit Duitsland, Engeland of Spanje horen zeggen dat de stekker direct eruit moest. Hier leek een inhoudelijke discussie bijna niet mogelijk. Toen ik in maart en april vertelde dat we het verloop van de pandemie even wilden aanzien alvorens onomkeerbare besluiten te nemen, kreeg ik bakken kritiek over me heen. Hoe kon ik nou nog aan voetballen denken? Er vielen doden!"
Als je ondertussen leest dat Overmars in zn nopjes is dan blijft er toch een vreemde zweem rond het Nederlandse voetbal hangen. Ondanks dat het wellicht in dit topic niet mag is het laatste woord hier nog niet over gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Daar kan ik mee akkoord gaan, maar het wel en wee over wel/niet stoppen etc kan naar het andere topic ;)
Wellicht het topic 2019/20 dan sluiten en een 2020/21 topic maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:43
Napo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Wellicht het topic 2019/20 dan sluiten en een 2020/21 topic maken?
Het wordt weleens tijd om door te gaan ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

(jarig!)
Modbreak:Wat voor de één lekker zeuren over voetbalrandzaken is, is voor de ander ... gezeur over de randzaken van het voetbal.

Dat is dan ook naar [Voetbal] Randzaken gebonjourd.

Maar, geen nood, daar leest niemand het. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Toch geen zondagavond voetbal, maar mogelijk wel zaterdagmiddag voetbal:
We hebben nieuws, want de zondagavond met 20.00 uur als speeltijd is van de baan voor volgend seizoen. Supporters bleken in grote meerderheid tegen dat plan en daar is naar geluisterd. Er wordt niet gevoetbald op zondagavond! De zaterdagmiddag als speeloptie wordt wel onderzocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

lol, zaterdagmiddag. Lost inderdaad wel het zogenaamde (imo) probleem op dat mensen de volgende dag moeten werken maar als ik om mij heen kijk dan hebben heel veel mensen juist op zaterdag van alles en nog wat te doen dus kunnen ze sowieso niet naar het stadion. Het ene probleem inruilen voor het andere en voor de kijkcijfers lijkt mij zaterdagmiddag nou ook niet erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar toch zijn wij de vreemde eend in de bijt, want andere competities spelen ook gewoon zaterdagmiddag, zondagavond en zelfs maandagavond. Alleen die hebben volgens mij dan weer geen vrijdagavond wedstrijd.

Mij maakt het allemaal niet zoveel uit :P maar ik kan mij voorstellen dat voor stadiongangers die ook alle uitwedstrijden mee pakken het zeker wel uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik begrijp de weerstand tegen zondagavond niet zo, net zoals ik nooit heb begrepen waarom er niet gewoon op zaterdagmiddag gevoetbald kan worden :S

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00

Vos

AFCA

naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:04:
Ik begrijp de weerstand tegen zondagavond niet zo, net zoals ik nooit heb begrepen waarom er niet gewoon op zaterdagmiddag gevoetbald kan worden :S
Wat degene boven je zegt? Leuk voor uitsupporters... Ik bezoek alleen thuiswedstrijden en ben er ook geen fan van. Je gaat ook niet na de wedstrijd nog wat ondernemen i.t.t. tot een vrijdag- of zaterdagavond wedstrijd.

Zaterdagmiddag vind ik ook dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:15:
[...]
Je gaat ook niet na de wedstrijd nog wat ondernemen i.t.t. tot een vrijdag- of zaterdagavond wedstrijd.
So? Je hebt toch geen wedstrijd nodig om iets leuks te gaan doen op een vrijdag- of zaterdagavond? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:25:
[...]

So? Je hebt toch geen wedstrijd nodig om iets leuks te gaan doen op een vrijdag- of zaterdagavond? :?
Klopt. Maar er zijn ook supporters die blijven hangen op of rondom de club na de wedstrijd. Dat is iets lastiger op een zondagavond.

Maar het punt van de uitsupporters is wel valide toch? :) En imo ook de meest belangrijke.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 26-06-2020 12:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:04:
Verandering. Elke keer als een nieuw tijdstip bedacht wordt heb je dezelfde weerstand. Onder de streep kijken mensen toch meer wedstrijden per dag dan vroeger en gaan de supporters gewoon nog naar het stadion. Het is dus gewoon weer een kwestie van wachten tot men er aan gewend is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
gws24 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:58:
lol, zaterdagmiddag. Lost inderdaad wel het zogenaamde (imo) probleem op dat mensen de volgende dag moeten werken maar als ik om mij heen kijk dan hebben heel veel mensen juist op zaterdag van alles en nog wat te doen dus kunnen ze sowieso niet naar het stadion. Het ene probleem inruilen voor het andere en voor de kijkcijfers lijkt mij zaterdagmiddag nou ook niet erg goed.
Is misschien juist goed dan, hebben andere mensen die het wel waard vinden om hun "andere dingen" te verplaatsen ook een keer kans een wedstrijd te bezoeken. Winkels zijn tegenwoordig van 8:00 tot 22:00 open 7 dagen per week en je huis kun je elke dag poetsen. Laat ze dus maar lekker de wedstrijden zo veel mogelijk verspreiden van vrijdagavond t/m zondagavond (of maandag, dinsdag, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Erapaz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Is misschien juist goed dan, hebben andere mensen die het wel waard vinden om hun "andere dingen" te verplaatsen ook een keer kans een wedstrijd te bezoeken. Winkels zijn tegenwoordig van 8:00 tot 22:00 open 7 dagen per week en je huis kun je elke dag poetsen. Laat ze dus maar lekker de wedstrijden zo veel mogelijk verspreiden van vrijdagavond t/m zondagavond (of maandag, dinsdag, etc.).
En die zaterdagmiddag is dan ook lang niet alle thuiswedstrijden, laat het 25% zijn. Prima toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vos schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:29:
[...]
Maar het punt van de uitsupporters is wel valide toch? :) En imo ook de meest belangrijke.
Semi-valide; het aantal uitsupporters is doorgaans bijzonder laag, en de incidentele zondag-avond-wedstrijd (34 van dergelijke wedstrijden, betekent dat elke club gemiddeld slechts 2x op zondagavond speelt) kun je prima 'in de regio' plannen. En dan hou je nog slechts een klein restje over, en je kunt je afvragen of je voor dat restje een goed idee moet afschieten.
Gonadan schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Verandering. Elke keer als een nieuw tijdstip bedacht wordt heb je dezelfde weerstand. Onder de streep kijken mensen toch meer wedstrijden per dag dan vroeger en gaan de supporters gewoon nog naar het stadion. Het is dus gewoon weer een kwestie van wachten tot men er aan gewend is. ;)
En bovendien trek je juist wel ander publiek aan: Mensen die nooit op zondag-middag konden, maar wel op zondag-avond bijvoorbeeld. :)

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 26-06-2020 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Semi-valide; het aantal uitsupporters is doorgaans bijzonder laag, en de incidentele zondag-avond-wedstrijd (34 van dergelijke wedstrijden, betekent dat elke club gemiddeld slechts 2x op zondagavond speelt) kun je prima 'in de regio' plannen. En dan hou je nog slechts een klein restje over, en je kunt je afvragen of je voor dat restje een goed idee moet afschieten.
Lijkt me niet. Uitsupporters zijn meestal toch al van het die-hard-type, dus melden zich wel ziek op maandagochtend als dat nodig is. ;)

Plus veroorzaken de meeste rotzooi, misschien willen ze wel gewoon geen uitpubliek meer. :+
En bovendien trek je juist wel ander publiek aan: Mensen die nooit op zondag-middag konden, maar wel op zondag-avond bijvoorbeeld. :)
Yup, beetje spreiden zodat meer mensen die kans hebben. Zelfde geldt voor zaterdagmiddag, kunnen sommige ouders wellicht met kinderen heen die normaal op zondag niet kunnen. Maar dat kan natuurlijk niet, in een stadion mag alleen de Echte SupporterTM komen.

[ Voor 192% gewijzigd door Gonadan op 26-06-2020 12:45 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Het is gek dat Nederland straks zo'n beetje als enige land de optie "spelen zonder publiek' negeert. .
Bizar idd. Maar weinig niks meer aan te doen nu, behalve evalueren achteraf :P Nee, we kunnen nu niet meer alsnog die competitie uitspelen. Maar ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom spelen zonder publiek door bepaalde partijen zonder meer aan de kant geschoven werd. :? Desalniettemin, zitten we nu in de situatie waar we in zitten. Focus op volgend seizoen, en op een protocol voor dit soort situaties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:43
Zondag avond zou voor mij alleen vervelend zijn vanwege het tijdstip. Als ik naar Ajax ging bij een avond wedstrijd dan was ik meestal vrij laat tijd, tegen 12en iig. Dat is niet voor iedereen zijn, ik ben een nachtbraker dus zo erg is het niet, maar er zijn ook mensen die er wel vroeg uit moeten. Dus imho is dat een van de weinige valide redenen om het er tegen te zijn op zondag avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ik denk dat een aantal mensen mijn post misschien verkeerd lezen :P . Ik ben in ieder geval voor spelen op zondagavond en zaterdagmiddag omdat ik het een non-issue vind zeker gezien het lage aantal wedstrijden per club waar het om gaat, het in buitenlandse competities wel kan en geen probleem is, mensen ook bij europacup en beker wedstrijden door de week gaan en het blijkbaar in de kkd kan op maandagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Laat ik nou net zelf op zaterdagmiddag voetballen en met mij vele anderen! Het is echt niet dat we tegen verandering zijn, maar als we zaterdag 16.30 gaan voetballen kan 1400 misschien ook wel en donderdagavond en maandag of dinsdag.

Ik snap die (verdere) spreiding echt niet, ik heb Fox en Ziggo, als ik voetbal wil kijken kan dat al 24/7.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

bregweb schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:26:
Laat ik nou net zelf op zaterdagmiddag voetballen en met mij vele anderen! Het is echt niet dat we tegen verandering zijn, maar als we zaterdag 16.30 gaan voetballen kan 1400 misschien ook wel en donderdagavond en maandag of dinsdag.
En ik voetbal meestal op zondag. Anderen voetballen helemaal niet, maar moeten op zaterdagavond bv de kroeg draaiende houden of de EHBO bemannen, of hebben op zondag-middag andere dingen te doen. Allemaal potentiële bezoekers van een voetbalwedstrijd, maar krijgen nu de kans niet om een wedstrijd te bezoeken. Solidariteit much?
Ik snap die (verdere) spreiding echt niet, ik heb Fox en Ziggo, als ik voetbal wil kijken kan dat al 24/7.
Als je toch al overal en altijd voetbal kan kijken, waarom dan tegen spreiding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Het gaat er meer om dat seizoenskaarthouders weten waar ze aan toe zijn. Ik voetbal zelf opp zaterdagmiddag, dus geen belemmering om naar wedstrijden te gaan. Nu heb ik mijn seizoenkaart al gekocht en opeens moet er ook op zaterdagmiddag gevoetbald worden, dus die wedstrijden moet ik missen.

Jij weet al jaren dat er op zondagmiddag gevoetbald wordt.

Maar los van onze problemen, wat is het voordeel van zaterdagmiddag voetballen in de eredivisie? Een extra kijkmoment? Niet echt, want dan kan ik al naar Duits/Engels voetbal kijken. Meer toeschouwers? Ook niet want we moeten werken/zelf sporten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

bregweb schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:20:
Het gaat er meer om dat seizoenskaarthouders weten waar ze aan toe zijn. Ik voetbal zelf opp zaterdagmiddag, dus geen belemmering om naar wedstrijden te gaan. Nu heb ik mijn seizoenkaart al gekocht en opeens moet er ook op zaterdagmiddag gevoetbald worden, dus die wedstrijden moet ik missen.
Buiten het feit dat dit een zeer egoïstisch argument is, is het ook nog eens besides the point. De hele kalender is nog niet bekend, dus er kunnen altijd wedstrijden gepland worden op momenten die jou niet uitkomt. Bovendien kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze discussie niet anders gelopen was wanneer het over het seizoen 2021/2022 ging en er dus het argument seizoenkaart niet relevant zou zijn...
Maar los van onze problemen, wat is het voordeel van zaterdagmiddag voetballen in de eredivisie? Een extra kijkmoment? Niet echt, want dan kan ik al naar Duits/Engels voetbal kijken. Meer toeschouwers? Ook niet want we moeten werken/zelf sporten.
Je kunt het hele weekend sowieso naar Duits, Engels, Spaans en Italiaans voetbal kijken. Dus laten we het gewoon bij Nederland houden, da's wel zo overzichtelijk. Voordeel? Je biedt mensen nu opeens een mogelijkheid om het stadion te bezoeken die zie eerste nooit hadden, mensen hoeven niet meer te kiezen welke wedstrijd ze willen kijken op tv, en je biedt een extra optie om te differentiëren in je aanbod qua kaartverkoop [small\(toegegeven, daar wordt nog bizar weinig gebruik van gemaakt, maar ik zou serieus een kandidaat zijn voor een 'seizoenkaart-op-zaterdagmiddag' of 'seizoenkaart-op-zondagavond'; mogelijkheden genoeg!)[/]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:44

Typhone

Who Dares Wins

@Leon Zwiers
Volgend jaar elke maandag en vrijdag VI kijken met de nieuwe presentatrice mevrouw Hendriks. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
naitsoezn schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:33:
[...]

Buiten het feit dat dit een zeer egoïstisch argument is, is het ook nog eens besides the point. De hele kalender is nog niet bekend, dus er kunnen altijd wedstrijden gepland worden op momenten die jou niet uitkomt. Bovendien kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze discussie niet anders gelopen was wanneer het over het seizoen 2021/2022 ging en er dus het argument seizoenkaart niet relevant zou zijn...

[...]

Je kunt het hele weekend sowieso naar Duits, Engels, Spaans en Italiaans voetbal kijken. Dus laten we het gewoon bij Nederland houden, da's wel zo overzichtelijk. Voordeel? Je biedt mensen nu opeens een mogelijkheid om het stadion te bezoeken die zie eerste nooit hadden, mensen hoeven niet meer te kiezen welke wedstrijd ze willen kijken op tv, en je biedt een extra optie om te differentiëren in je aanbod qua kaartverkoop [small\(toegegeven, daar wordt nog bizar weinig gebruik van gemaakt, maar ik zou serieus een kandidaat zijn voor een 'seizoenkaart-op-zaterdagmiddag' of 'seizoenkaart-op-zondagavond'; mogelijkheden genoeg!)[/]
Dat is niet egoïstisch, ik gebruik een voorbeeld waar ikzelf bekend mee ben, maar toepasbaar is op vele mensen/situaties.
Er zijn al talloze mogelijkheden een stadion te bezoeken, lege plekken zat. En een seizoenkaart voor de 2 wedstrijden in een seizoen die een club op zaterdagmiddag speelt? De penningmeester staat al te juichen.

Je kunt mij helaas niet overtuigen van een toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:44:
@Leon Zwiers
Volgend jaar elke maandag en vrijdag VI kijken met de nieuwe presentatrice mevrouw Hendriks. O+
Derksen eruit flikkeren lijkt me een veel betere oplossing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Zonder Derksen lijkt het me maar een saaie bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
bregweb schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:20:

En de mensen die op zondag werken/sporten dan ? Die kunnen eindelijk op op zaterdag naar het stadion. Omdat jij toevallig voetballen op zaterdagmiddag belangrijker vindt dan naar het stadion gaan mogen andere mensen niet naar het stadion op die tijd?
Zeer goed idee om halve seizoenkaarten aan te bieden, op zaterdag/zondag naar gelang wat men uitkomt. Zorgt ook weer voor meer diversiteit.
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken