[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Maar wie krijgt die bekerplek dan (volgens de UEFA)?

Ik zou graag gewoon een play-off zien tussen Ajax en AZ. Aan de andere kant, als we toch geen kampioen uitroepen is het ook wel een beetje vestzak/broekzak. Maar goed, als AZ er zelf geen zin in heeft en de UEFA besluit dit, maakt het niet zoveel meer uit he :p

Snel vergeten dit seizoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Welk seizoen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 12:50

Typhone

Who Dares Wins

Beker verdelen zou minder eerlijk zijn. Die moet je net als het kampioenschap niet uitreiken. Dus Utrecht krijgt de plek voor Europees voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:40:
Beker verdelen zou minder eerlijk zijn. Die moet je net als het kampioenschap niet uitreiken. Dus Utrecht krijgt de plek voor Europees voetbal.
Lijkt me geen waarschijnlijk scenario. Er zijn ook nog competities waar ze nog niet aan de finale toe zijn. Dat ticket gaat naar de competitie of naar de hoogst geklasseerde finalist.

Normaal mag de verliezend finalist niet Europa in als de bekerwinnaar ook CL heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:09:
[...]
Ik denk niet dat je moet gaan voor de makkelijkste oplossing. Je moet gaan voor de eerlijkste oplossing. Bij voorkeur door het op het veld te beslissen, dat is moeilijk maar niet onmogelijk. En als dat dan echt niet kan dan moet de oplossing ergens gevonden in het afroomen van de winsten van de clubs die profiteren van Corona krijgen en dat gebruiken om de verliezers te compenseren.
Ik hoop dat, als je dit nog een keer leest, je realiseert dat je het niet bedoelt zoals er nu staat. Zo wel dan ben ik heel benieuwd wie er profiteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

23/04 14:18

De UEFA heeft bepaald dat als competitie niet worden afgemaakt, de huidige stand bepaalt wie zich plaatst voor de Champions League en Europa League. Gekeken wordt dan naar het aantal punten per wedstrijd. Dat meldt Martyn Ziegler, journalist van The Times. Later deze donderdag wordt een officieel communiqué van de UEFA verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:55:
Ik hoop dat, als je dit nog een keer leest, je realiseert dat je het niet bedoelt zoals er nu staat. Zo wel dan ben ik heel benieuwd wie er profiteren.
Een ieder die incidentele inkomsten krijgt op basis van een tussenstand profiteert van Corona als ze er op staan om dit niet te delen. Ik denk ook dat fans het helemaal niet accepteren als hun eigen club dit standpunt inneemt, ik hoor eigenlijk alleen maar dat iedereen het volkomen normaal vindt dat deze inkomsten gedeeld worden, zowel van fans van clubs die Europees gaan spelen als clubs die er naast grijpen. Ik zou het in ieder geval niet accepteren als Feyenoord zich zo zou opstellen.

Overigens is het heel onzeker of er uberhaupt een Europees seizoen komt, en hoe die tickets verdeeld gaan worden. Des te meer reden om uit te spreken dat je het eerlijk gaat verdelen. Het zou zomaar kunnen dat Nederland 2 directe tickets voor de CL krijgt (scenario op basis van ranking), en het zou zomaar kunnen dat Nederland 0 directe tickets krijgt omdat de winnaar van de CL zich niet direct plaatst via de competitie.

[ Voor 52% gewijzigd door ph4ge op 23-04-2020 16:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:56:
[...]

Een ieder die incidentele inkomsten krijgt op basis van een tussenstand profiteert van Corona als ze er op staan om dit niet te delen. Ik denk ook dat fans het helemaal niet accepteren als hun eigen club dit standpunt inneemt, ik hoor eigenlijk alleen maar dat iedereen het volkomen normaal vindt dat deze inkomsten gedeeld worden, zowel van fans van clubs die Europees gaan spelen als clubs die er naast grijpen.

Overigens is het heel onzeker of er uberhaupt een Europees seizoen komt, en hoe die tickets verdeeld gaan worden. Des te meer reden om uit te spreken dat je het eerlijk gaat verdelen.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar het sentiment dat ik lees en hoor is dat niet iedere supporter het vanzelfsprekend vindt om de inkomsten te delen. Ook financieel gezonde club krijgen het lastig in deze tijd. Neem bijvoorbeeld Ajax, financieel gezond maar een dure huishouding. Aandeelhoudersgedreven en hebben het geld zelf hard genoeg nodig. Om dan maar anderen te helpen is niet vanzelfsprekend.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:05:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar het sentiment dat ik lees en hoor is dat niet iedere supporter het vanzelfsprekend vindt om de inkomsten te delen. Ook financieel gezonde club krijgen het lastig in deze tijd. Neem bijvoorbeeld Ajax, financieel gezond maar een dure huishouding. Aandeelhoudersgedreven en hebben het geld zelf hard genoeg nodig. Om dan maar anderen te helpen is niet vanzelfsprekend.
Nouja, kennelijk zit jij er anders in, maar de Ajacieden die ik spreek realiseren zich stuk voor stuk ook dat ze geholpen worden als ze de CL toegewezen zouden krijgen en dat ze in ruil daarvoor zelf ook wel anderen kunnen helpen. Lijkt mij heel normaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:07:
[...]

Nouja, kennelijk zit jij er anders in, maar de Ajacieden die ik spreek realiseren zich stuk voor stuk ook dat ze geholpen worden als ze de CL toegewezen zouden krijgen en dat ze in ruil daarvoor zelf ook wel anderen kunnen helpen. Lijkt mij heel normaal.
De Ajacieden die ik spreek verwachten dat ie sowieso wel was behaald en vinden dat Ajax de plek zelf bij elkaar heeft gespeeld, of dat nou een terechte opstelling is of niet ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:08:
De Ajacieden die ik spreek verwachten dat ie sowieso wel was behaald en vinden dat Ajax de plek zelf bij elkaar heeft gespeeld, of dat nou een terechte opstelling is of niet ;)
Als dat al zo is, wat me sterk lijkt, zijn ze de enige fans die er zo inzitten. Wellicht is dat sentiment veranderd sinds de toespraak van Rutte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:10:
[...]

Als dat al zo is, wat me sterk lijkt, zijn ze de enige fans die er zo inzitten. Wellicht is dat sentiment veranderd sinds de toespraak van Rutte.
Feit is dat we beiden een te lage N kunnen overleggen en niet objectief zijn :)

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Delen? Nog niet per ongeluk. Komt dat fabeltjes argument weer om de hoek. Zou mooi zijn als heel veel clubs eens kritisch gaan kijken naar waar ze de afgelopen jaren eigenlijk mee bezig zijn/zijn geweest. Half Engeland die de salarissen van de WC-juffer niet meer kan betalen omdat Alexander-Arnold zo nodig €100.000 extra moest hebben op een jaarsalaris van €15 miljoen euro. Waar gaat het over zeg. Cijfers even fictief gekozen idem naam van de speler maar de bron die het beschrijft zoekt men zelf maar even op bij de bbc.co.uk waar een paar weken terug man en paard duidelijk benoemd werden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:07:
[...]

Ajax is al de grootste betaler dankzij de veranderagenda. Er gaat over afgelopen seizoen 2.8 miljoen euro naar de grasclubs die geen poulefase speelden.

Daarnaast is er nog geen enkele zekerheid over de CL van volgend seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 15:55
[...]

Net als dat het niet vanzelfsprekend is dat Ajax het dan maar cadeau krijgt, dat is eigenlijk ook het punt wat gemaakt wordt. Als de competitie op een normale manier was geëindigd (netjes was afgerond) zou niemand er wat over zeggen. Omdat de competitie op een aantal wedstrijden voor het einde (en een gelijke stand, behalve op doelsaldo) wordt afgerond vindt men (ik ook) dat er wel een soort verdeling moet zijn. Ajax is al (by far!) de rijkste club van Nederland, moeten de andere clubs dan maar gewoon zonder morren accepteren dat Ajax die 40M krijgt omdat ze op dit moment (moment opname, in de competitie, waarbij er nog letterlijk van alles kan gebeuren omdat de clubs alleen op doelsaldo van positie verschillen) bovenaan staan?

Alle jaren gaat het erom wie kampioen wordt, wie aan het EINDE bovenaan staat, en het Einde is een vast bepaald gegeven (en iedere club heeft uit en thuis tegen elkaar gespeeld, zodat alle clubs gelijke kansen hebben gehad), nu is dat einde ineens tussentijds opgeschoven en moet iedereen het maar normaal vinden dat Ajax de 40 Miljoen wil opstrijken en het gat eigenlijk alleen maar groter maakt, terwijl door onvoorziene omstandigheden voor Iedereen het speelveld nu totaal niet gelijk is getrokken als je naar de huidige stand kijkt en de gespeelde wedstrijden?

Feyenoord heeft het geld nog harder nodig gezien de tendens dat deze niets te besteden heeft :P (of Den Bosch nog erger denk ik), maar het nodig hebben is niet de graadmeter voor dat je het maar gewoon moet krijgen. Zonder de andere clubs is Ajax ook niets. Wel ben ik van mening dat het eigenlijk meer verdeeld moet worden onder de echte kanshebbers op CL op basis van de huidige stand, maar de betreffende clubs moeten vind ik ook (meer), want krijgen ook meer inkomsten die ze mogelijk alleen krijgen omdat de huidige stand wordt gehanteerd, dan andere clubs. Ik ben van mening dat het echt samen moet gebeuren, naar rato wat mij betreft (simpel gezegd, a.d.h. van de inkomsten wordt een pot gecreëerd waar een ieder in bijdraagt die dat kan in een percentage). Ja, Ajax wordt dan harder geraakt in absoluut opzicht, maar een kleine club die van de 2 ton een deel moet betalen houdt nog veel minder over en heeft het nog moeilijker.

--Einde chargeermodus--

Ik vind het opvallend dat de club steeds te koop loopt met de goede financiën, (toegegeven die zijn goed), maar als zij hierdoor nu echt een grote meevaller krijgen (we zullen nooit weten hoe de competitie was geëindigd) wil dat niet zeggen dat ze dat ook maar gewoon toekomt en allemaal voor zichzelf moeten houden en dat is proef ik een beetje de houding momenteel, want door het (dure) salarishuis hebben we ook veel geld nodig..

[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 23-04-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Volgens mij realiseert iedereen zich ook niet hoeveel kosten tegenover de inkomsten staan, dit stond in een interview wat de NOS na het tweeluik met Juventus had met Jeroen Slop de toenmalige financieel directeur van Ajax.
Wedstrijdpremies vormen de grootste kostenpost, maar ook logistieke zaken als hotelovernachtingen, vluchten en hospitality kosten een aardig zakcentje. Dus wat blijft er bijvoorbeeld over van de 12 miljoen euro aan premie die Ajax opstreek na het tweeluik met Juventus? "Grosso modo is dat zo'n 50 procent", weet Slop, "dat is een redelijke schatting."
Bron

Daarnaast schat ik in dat Ajax dit jaar geen wedstrijdrecetten uit de eventuele Europese wedstrijden haalt. Wat in dat jaar tot de kwartfinale toen 10 miljoen was, waar Slop schatte dat het voor de halve finale 2.5 miljoen werd. Dus zeg je gaat uit van alleen 3 poule wedstrijden, dan zit je op zeg 5 miljoen wat dus al niet binnenkomt. Dit is een bedrag waar kleine clubs sowieso geen rekening mee houden maar Ajax wel. Al met al telt het dus allemaal op. Je zou kunnen zeggen dat je dan de Market pool schenkt, maar dat is "maar" 2.5 miljoen.

Persoonlijk vind ik dat het aan de KNVB of de UEFA is om een pot te creëren en niet 1 deelnemer van een competitie met 18 deelnemers. Daarnaast wordt veel aan de Duitse clubs gerefereerd die geld hebben aangeboden maar dat geld is dus ook alleen maar de Market pool van die clubs en niet extra.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:56:
[...]

Een ieder die incidentele inkomsten krijgt op basis van een tussenstand profiteert van Corona als ze er op staan om dit niet te delen. Ik denk ook dat fans het helemaal niet accepteren als hun eigen club dit standpunt inneemt, ik hoor eigenlijk alleen maar dat iedereen het volkomen normaal vindt dat deze inkomsten gedeeld worden, zowel van fans van clubs die Europees gaan spelen als clubs die er naast grijpen. Ik zou het in ieder geval niet accepteren als Feyenoord zich zo zou opstellen.

Overigens is het heel onzeker of er uberhaupt een Europees seizoen komt, en hoe die tickets verdeeld gaan worden. Des te meer reden om uit te spreken dat je het eerlijk gaat verdelen. Het zou zomaar kunnen dat Nederland 2 directe tickets voor de CL krijgt (scenario op basis van ranking), en het zou zomaar kunnen dat Nederland 0 directe tickets krijgt omdat de winnaar van de CL zich niet direct plaatst via de competitie.
Ah dus Ajax heeft voordeel van corona.... |:( |:(
Wat laat jij je nu vies kennen zeg.

Datzelfde Ajax wat 25m misloopt op Dest, 10 a 20m minder gaat vangen voor Vd Beek, sowieso wel minimaal voorronde CL zou halen, heel veel meer salarissen betaalt, ook geen inkomsten heeft momenteel.. nee flink voordeel zeg :r

En wie is er dan benadeeld? Geen enkele club kun je als benadeeld bestempelen omdat je niet weet waar ze gewijzigd zouden zijn.

Moet volgens die redenatie ADO en RKC dan ook maar wat miljoenen gaan schuiven als ze in de Eredivisie mogen blijven?
Of als dat niet het geval is, moeten De Graafschap en Cambuur dan miljoenen gaan betalen omdat het promoveren nog helemaal niet zeker was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:47:
[...]
Datzelfde Ajax wat 25m misloopt op Dest, 10 a 20m minder gaat vangen voor Vd Beek, sowieso wel minimaal voorronde CL zou halen, heel veel meer salarissen betaalt, ook geen inkomsten heeft momenteel.. nee flink voordeel zeg :r
Tja, als Ajax nu de gegarandeerde plek toegeworpen krijgt hebben ze inderdaad voordeel ja. Aangezien het niet zeker was dat ze kampioen gingen worden. Als ze nu 12 punten voorstonden was het een ander verhaal.

Also. Andere clubs in NL krijgen niet eens 25 miljoen voor een speler. Als die 10 a 20 m minder gaat vangen voor iets, dan moeten ze geld bijleggen, dus ga nou niet zielig doen over een lager transferbedrag voor een v.d Beek (dat ze daar uberhaupt een monsterbedrag voor over hadden :P ) Wat dat betreft is het voor 90% van de teams in de wereld een voordeel dat die transfermarktbubbel nu eindelijk lijkt te knappen.

Het is niet de schuld van de rest van de ED dat Ajax ervoor koos om het salarisplafond te laten vallen. Dat ze dan nu daardoor in de problemen komen was een risico dat men toen durfde te nemen. Op de blaren zitten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 23-04-2020 16:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Als Ajax al wat zou moeten delen (wat zeker niet hoeft), dan zou het eventueel met AZ moeten zijn wanneer AZ niet door een eventuele voorronde van de CL komt. Dan zou Ajax misschien het plaatsingsgeld kunnen delen wat anders ook zou zijn gebeurd wanneer AZ zich wel zou plaatsen. Dit is natuurlijk al erg raar, want Ajax staat op 1 en niet een andere club.

Geld delen met andere clubs is gewoon helemaal gekkigheid en nergens op gebaseerd behalve puur liefde voor de eigen club. En dat doet er nu niet toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Pompi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:45:
Persoonlijk vind ik dat het aan de KNVB of de UEFA is om een pot te creëren en niet 1 deelnemer van een competitie met 18 deelnemers. Daarnaast wordt veel aan de Duitse clubs gerefereerd die geld hebben aangeboden maar dat geld is dus ook alleen maar de Market pool van die clubs en niet extra.
Niet 1 deelnemer, alle deelnemers. De 4 andere Europese clubs ook, en de clubs die nu door het stilleggen aan degradatie ontsnappen ook (als er een besluit komt waardoor ADO een voordeel heeft maar bijv. Cambuur pech dan moet er ook wat voor Cambuur geregeld worden). Naar verluid heeft Feyenoord 40% genoemd, AZ 25% over de komende 2 seizoenen, dat zijn ook de bedragen die mij niet meer dan redelijk lijken. Er blijft nog genoeg over dan, maar mocht er geen Europees voetbal worden gespeeld dan is het ook duidelijk dat je niks inlevert.

Het alternatief is dat je het kwijt bent als juristen of dat er niemand Europa in gaat, of dat er straks toch weer doorgespeeld wordt. Je maakt de schade zo alleen maar groter.

En je mag je ook best wel even inleven in clubs als ADO. Ik weet dat Ajax en ADO geen vrienden van elkaar zijn, maar toch. Als het andersom was geweest hadden jullie dit ook niet kunnen verkroppen.
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
Als Ajax al wat zou moeten delen (wat zeker niet hoeft), dan zou het eventueel met AZ moeten zijn wanneer AZ niet door een eventuele voorronde van de CL komt. Dan zou Ajax misschien het plaatsingsgeld kunnen delen wat anders ook zou zijn gebeurd wanneer AZ zich wel zou plaatsen. Dit is natuurlijk al erg raar, want Ajax staat op 1 en niet een andere club.

Geld delen met andere clubs is gewoon helemaal gekkigheid en nergens op gebaseerd behalve puur liefde voor de eigen club. En dat doet er nu niet toe.
Het is net zo goed nergens op gebaseerd dat Ajax eventueel iets zou krijgen om te delen, bekijk het eens van die kant. Ik begrijp best dat jullie vinden dat jullie er recht op hebben, maar leef je ook eens in de rest van de voetbalindustrie in. De clubs die Europa in gaan mogen dat bij gratie van de rest, daar mag best iets tegenover staan.
Leon Zwiers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
Het is niet de schuld van de rest van de ED dat Ajax ervoor koos om het salarisplafond te laten vallen. Dat ze dan nu daardoor in de problemen komen was een risico dat men durfde te nemen.
Voor zover dit al echt een bestaand probleem is is dat ook heel makkelijk op te lossen. Voor de meeste andere voetbalclubs is het veel moeilijk om te snijden, en incidentele inkomsten als transfers en Europees voetbal onrealistisch.

Persoonlijk hecht ik niet teveel waarde aan dergelijke geruchten. Maar voor de duidelijkheid, Feyenoord zou net zo goed profiteren. Mijn club had zich ook nog maar moeten zien plaatsen en moet ook niet proberen om hier beter van te worden.

Persoonlijk had ik de heftige reacties op deze stelling in dit topic echt niet verwacht. Dat verklaart wellicht waarom er ook zo fel wordt gereageerd als je suggereert dat er ook doorgevoetbald kan/kon worden.

De hele bedrijfstak lijdt pijn. De enige pot die die pijn kan verzachten en waar niemand recht op heeft op basis van de reglementen is wat er binnen komt uit Europa. Het is niet meer dan normaal dat je incidentele inkomsten gebruikt om incidentele pijn te verzachten.

Het zou nu eens een keer niet het recht van de sterkste, ieder voor zich en winner takes all moeten zijn. Kennelijk is het maar moeilijk om dat los te laten.

[ Voor 57% gewijzigd door ph4ge op 23-04-2020 17:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Hier zou ik meerdere plusjes voor willen geven. Kan het er niet méér mee eens zijn. De andere clubs hadden sowieso realistisch gezien geen kans op de CL pot. Dus waarom nu aanspraak maken op een deel ervan?

Uiteraard zouden de rijkere clubs (waaronder Ajax) vanuit een soort liefdadigheid of barmhartigheid financieel iets kunnen betekenen voor de minder bedeelde clubs, maar alleen als die rijke clubs dat zelf willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

En wie is er dan benadeeld? Geen enkele club kun je als benadeeld bestempelen omdat je niet weet waar ze gewijzigd zouden zijn.

Moet volgens die redenatie ADO en RKC dan ook maar wat miljoenen gaan schuiven als ze in de Eredivisie mogen blijven?
Of als dat niet het geval is, moeten De Graafschap en Cambuur dan miljoenen gaan betalen omdat het promoveren nog helemaal niet zeker was?
Datzelfde Ajax wat gelijk staat met AZ en bij een ongelijk speelveld t.a.v. de huidige stand (andere tegenstanders gehad) de miljoenen (want CL plek) letterlijk in de schoot geworpen krijgt?

Dat is hetzelfde als dat je bij een EK zou zeggen dat NL beter is dan BE omdat zij een doelsaldo hebben dat beter is, ondanks andere tegenstanders, in het geval zij de finale zouden halen die niet doorgaat. Dus NL krijgt dan maar de bonus mee, alsof het wereldkampioen zou zijn geworden, zonder dat ze daadwerkelijk die titel hebben behaald en België een stuk minder.

Ik vind het zelf altijd erg prettig even een ander voorbeeld (maar vergelijkbaar) te pakken, om het beeld wat te veranderen voor mezelf. Ik zou wanneer ik in in Ajax' schoenen stond ook liefst het geld zelf houden, maar dat is puur uit eigenbelang en vrij egoïstisch.
Wat nu als Feyenoord boven Ajax stond op doelsaldo, maar nog tegen Ajax, PSV en AZ moest spelen, waar Ajax alleen nog tegen kleinere clubs moet? Had jij het dan ook gewoon/ eerlijk gevonden als Feyenoord alle CL Euro's zelf wil opstrijken en houden?

-- Ga weer chargeren --
What's next? Aan het einde van 't volgende gespeelde seizoen staat AZ boven Ajax, maar 10 wedstrijden voor het einde nog niet, gaan we dat dan maar ineens als redenatie nemen dat die laatste 10 wedstrijden niet meer tellen? Dat pakt voor Ajax het beste uit, maar is niet eerlijk t.a.v. de rest. Net als dat Ajax nu alles opstrijkt (CL miljoenen) terwijl dat normaal gesproken voor de Kampioen is, Ajax is nu geen Kampioen, maar staat tussentijds gedeeld bovenaan (alleen op doelsaldo).

Dit dus, dat heb ik ook al meermalen gezegd, ik vind niet dat (bijv) een ADO er in mee moet delen, maar AZ heeft praktisch net zo veel kans/ recht op die plek als Ajax heeft. Feyenoord/ PSV zouden in dat principe misschien ook moeten delen (tenzij beiden echt EL spelen).

Enige positie die wat mij betreft echt ter discussie staat is WillemII / Utrecht, daar moet dan nog wel een oplossing voor worden gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door jbdeiman op 23-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15

Eens, hier ben ik het wel mee eens.
Eerlijk, ik had in het begin zoiets van als Ajax het start geld de helft zo spenderen aan de clubs die geen europees voetbal spelen had ik daar vrede mee.
Maar nu heb ik zoiets van spendeer het maar aan AZ misschien PSV en thats it.

Eerst de berichten van wie denkt Ajax wel niet dat ze zijn dat ze willen stoppen met de competitie etc.. nu is het Ajax moet wel eerlijk de bedragen verdelen.

Grappig hoe sommige toch eigenlijk Ajax altijd als de grote boze boef zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Pixel Witcher schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:04:
[...]

Eens, hier ben ik het wel mee eens.
Eerlijk, ik had in het begin zoiets van als Ajax het start geld de helft zo spenderen aan de clubs die geen europees voetbal spelen had ik daar vrede mee.
Maar nu heb ik zoiets van spendeer het maar aan AZ misschien PSV en thats it.

Eerst de berichten van wie denkt Ajax wel niet dat ze zijn dat ze willen stoppen met de competitie etc.. nu is het Ajax moet wel eerlijk de bedragen verdelen.

Ook grappig hoe het weghalen van zoveel context een heel ander beeld geeft. Het ging er niet om dat Ajax wilde stoppen, dat vinden verreweg de meesten logisch. Het 'geboefte' :+ had in dit geval veel te vroeg (buiten bestaande afspraken rondom een overleg om) aangegeven dit te willen. Het móment van dit roepen was meer oorzaak van het negatieve beeld dan wat ze zeiden. Ajax heeft zichzelf door de houding (ivm de te vroege uiting van informatie) tot 'geboefte' laten bombarderen, niet door de uitspraak zelf, want stelde zichzelf daarmee boven het gezamenlijk overleg die nog plaats moest vinden.

Eerlijk verdelen ben je het eigenlijk wel mee eens op basis van dat AZ mee moet delen, dus waarom is dat zo'n probleem dat dezelfde mensen die struikelden over de voortijdige uitlating van Ajax (in de persoon van Overmars) dit ook vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:55:
[...]

Niet 1 deelnemer, alle deelnemers. De 4 andere Europese clubs ook, en de clubs die nu door het stilleggen aan degradatie ontsnappen ook. Naar verluid heeft Feyenoord 40% genoemd, AZ 25% over de komende 2 seizoenen, dat zijn ook de bedragen die mij niet meer dan redelijk lijken. Er blijft nog genoeg over dan, maar mocht er geen Europees voetbal worden gespeeld dan is het ook duidelijk dat je niks inlevert.

Het alternatief is dat je het kwijt bent als juristen of dat er niemand Europa in gaat, of dat er straks toch weer doorgespeeld wordt. Je maakt de schade zo alleen maar groter.

En je mag je ook best wel even inleven in clubs als ADO. Ik weet dat Ajax en ADO geen vrienden van elkaar zijn, maar toch. Als het andersom was geweest hadden jullie dit ook niet kunnen verkroppen.
Ik doelde nu meer op het punt dat de media zich alleen maar op Ajax richt. Vissers en Vermeulen lijken echt zich heel specifiek te focussen op Ajax omdat die nog niks in de media gezegd zou hebben, terwijl eerst het commentaar was dat je als een groep moest optrekken. "Naar verluid" is even vaag als nog niks zeggen maar daar is van de media nog geen commentaar op en de media zorgt er wel voor dat er nu erg stemming wordt gemaakt. 25% over de komende 2 seizoenen is inderdaad niet gek, maar ik blijf er bij dat de KNVB ook een rol in deze heeft want zij zijn de organisator van de competitie en Ajax is maar een deelnemer.

Daarnaast ga je in bijna geen andere beroepsgroep vinden, dat een financieel gezond bedrijf die zich goed had voorbereid op de toekomst en daar de goede resultaten van oogst de zwakkere broeders die geleden hebben onder mismanagement gaat helpen om een faillissement te voorkomen. Dat bedrijf zal alleen maar blij zijn dat er een concurrent minder is.

Ado is misschien geen goed voorbeeld want die hebben toch een rijke stinkerd als eigenaar? Laat die Chinees maar lekker de verliezen coveren, want hij wou graag een speeltje dus mag hij daar ook voor zorgen in de slechtere tijden. Kijk een RKC dat net weer terug is van ver, maar wel gedegen beleid heeft gevoerd en niet groter heeft geleefd dan ze konden zou ik persoonlijk veel liever ondersteunen dan clubs die veel te groot leven. Clubs zoals Ado, Roda JC en alle andere clubs die liever een groep dure buitenlandse spelers aantrekken dan goed financieel beleid te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:01:
[...]

Datzelfde Ajax wat gelijk staat met AZ en bij een ongelijk speelveld t.a.v. de huidige stand (andere tegenstanders gehad) de miljoenen (want CL plek) letterlijk in de schoot geworpen krijgt?
Ook als je de stand maakt obv wedstrijden tegen de teams waarbij AZ en Ajax evenveel gespeeld hebben staat Ajax bovenaan. Na 17 wedstrijden idem
Leon Zwiers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
[...]

Tja, als Ajax nu de gegarandeerde plek toegeworpen krijgt hebben ze inderdaad voordeel ja. Aangezien het niet zeker was dat ze kampioen gingen worden. Als ze nu 12 punten voorstonden was het een ander verhaal.

Also. Andere clubs in NL krijgen niet eens 25 miljoen voor een speler. Als die 10 a 20 m minder gaat vangen voor iets, dan moeten ze geld bijleggen, dus ga nou niet zielig doen over een lager transferbedrag voor een v.d Beek (dat ze daar uberhaupt een monsterbedrag voor over hadden :P ) Wat dat betreft is het voor 90% van de teams in de wereld een voordeel dat die transfermarktbubbel nu eindelijk lijkt te knappen.

Het is niet de schuld van de rest van de ED dat Ajax ervoor koos om het salarisplafond te laten vallen. Dat ze dan nu daardoor in de problemen komen was een risico dat men toen durfde te nemen. Op de blaren zitten dus.
Met 12 punten voor en 9 te gaan is er ook nog niks zeker. Dus die redenering slaat ook nergens op.
En om jouw uiterst kromme redenering te volgen: het is niet de schuld van Ajax dat alle andere clubs geen fatsoenlijke reserve treffen maar liever selectiespeler 20 t/m 25 toe te voegen. Eigen schuld dikke bult?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
jbdeiman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:08:
[...]

Ook grappig hoe het weghalen van zoveel context een heel ander beeld geeft. Het ging er niet om dat Ajax wilde stoppen, dat vinden verreweg de meesten logisch. Het 'geboefte' :+ had in dit geval veel te vroeg (buiten bestaande afspraken rondom een overleg om) aangegeven dit te willen. Het móment van dit roepen was meer oorzaak van het negatieve beeld dan wat ze zeiden. Ajax heeft zichzelf door de houding (ivm de te vroege uiting van informatie) tot 'geboefte' laten bombarderen, niet door de uitspraak zelf, want stelde zichzelf daarmee boven het gezamenlijk overleg die nog plaats moest vinden.

Eerlijk verdelen ben je het eigenlijk wel mee eens op basis van dat AZ mee moet delen, dus waarom is dat zo'n probleem dat dezelfde mensen die struikelden over de voortijdige uitlating van Ajax (in de persoon van Overmars) dit ook vinden?
Geloof me dat vonden vele echt niet logisch hier, het was raar, tot diezelfde week ook AZ en PSV (en stiekem Feyenoord?) ook wilde stoppen.
Sommige mensen vinden altijd een manier om Ajax als de grote boze boef te zien, het viel me erg op en nu weer een manier om over het eerlijk verdelen.

Ajax zal hoe dan ook als de slechterik volgens sommige, stel ze geven de helft aan alle clubs die geen europees voetbal spelen dan krijg je alsnog mensen die meuten van nou wat gierig ze zijn toch zo rijk hadden ze niet al het geld kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pompi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:10:
Daarnaast ga je in bijna geen andere beroepsgroep vinden, dat een financieel gezond bedrijf die zich goed had voorbereid op de toekomst en daar de goede resultaten van oogst de zwakkere broeders die geleden hebben onder mismanagement gaat helpen om een faillissement te voorkomen. Dat bedrijf zal alleen maar blij zijn dat er een concurrent minder is.
Toch wel. Als er bijv. een bank omvalt dan springen andere banken bij. Reisbureau's kennen garantiefondsen. Zo zijn er wel meer voorbeelden.
Pompi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:10:
Ik doelde nu meer op het punt dat de media zich alleen maar op Ajax richt. Vissers en Vermeulen lijken echt zich heel specifiek te focussen op Ajax omdat die nog niks in de media gezegd zou hebben, terwijl eerst het commentaar was dat je als een groep moest optrekken.
Volgens mij heeft dat meerdere factoren. Factoren die Ajax in de hand had (zoals de opvallende timing door voor de beurt te spreken terwijl ze nu dood stil zijn), als gewoon het simpele feit dat ze de grootste winnaars zijn van dit besluit en toch altijd de meeste aandacht trekken.

Volgens mij is er helemaal niemand die vindt dat Ajax wel moet bijdragen, maar AZ, Feyenoord en PSV niet. En als Utrecht of Willem 2 Europa in gaat dan moet die zeker bijdragen om de ander te compenseren.

[ Voor 42% gewijzigd door ph4ge op 23-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
Pixel Witcher schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:11:
[...]

Geloof me dat vonden vele echt niet logisch hier, het was raar, tot diezelfde week ook AZ en PSV (en stiekem Feyenoord?) ook wilde stoppen.
Sommige mensen vinden altijd een manier om Ajax als de grote boze boef te zien, het viel me erg op en nu weer een manier om over het eerlijk verdelen.

Ajax zal hoe dan ook als de slechterik volgens sommige, stel ze geven de helft aan alle clubs die geen europees voetbal spelen dan krijg je alsnog mensen die meuten van nou wat gierig ze zijn toch zo rijk hadden ze niet al het geld kunnen geven..
Dat ben ik wel met je eens, sommigen zullen Ajax altijd als slechterik zien. Ik probeer juist altijd (ondanks dat ik Feyenoorder ben) wel wat genuanceerd te kijken. Het ging mij toen ook echt over het moment, letterlijk een aantal uren wachten tot het overleg was geweest was een betere optie.

Maargoed, net zoals een aantal Mensen alles van Ajax als een stier op een rode lap aanvallen, zullen er andersom Ajacieden zijn die alles goedpraten, helaas zal dat altijd zo blijven, het is de kunst daar tussendoor diegenen te vinden die op zijn minst proberen het van verschillende kanten te bekijken.
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:11:
[...]

Ook als je de stand maakt obv wedstrijden tegen de teams waarbij AZ en Ajax evenveel gespeeld hebben staat Ajax bovenaan. Na 17 wedstrijden idem

[...]

Met 12 punten voor en 9 te gaan is er ook nog niks zeker. Dus die redenering slaat ook nergens op.
En om jouw uiterst kromme redenering te volgen: het is niet de schuld van Ajax dat alle andere clubs geen fatsoenlijke reserve treffen maar liever selectiespeler 20 t/m 25 toe te voegen. Eigen schuld dikke bult?
Punt wat ik probeer te maken is dat het speelveld sowieso oneerlijk is nu, wat je ook als 'eindstand' neemt, daar heeft iedereen mee te dealen ook Ajax.

[ Voor 22% gewijzigd door jbdeiman op 23-04-2020 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:12:
[...]

Toch wel. Als er bijv. een bank omvalt dan springen andere banken bij. Reisbureau's kennen garantiefondsen. Zo zijn er wel meer voorbeelden.
Rara waarom de banken dat doen (hint: dat moeten ze)
Rara wie die garantiefondsen betaalt.. (hint: niet de reisbureau's)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:04:

Je haalt zo veel uit context dat het een situatie wordt dat het verhaal van andere nogal als anti-ajax wordt weggezet. Bijzonder vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Napo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:14:
[...]

Je haalt zo veel uit context dat het een situatie wordt dat het verhaal van andere nogal als anti-ajax wordt weggezet. Bijzonder vervelend.
Snap ik, maar wel de waarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:14:
[...]

Welkom. Zie je ook eens hoe vervelend het is als het steeds weer Ajax is die dit of dat wel (negatief) /niet (hadden ze wel moeten doen) gedaan heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
jbdeiman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:14:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, sommigen zullen Ajax altijd als slechterik zien. Ik probeer juist altijd (ondanks dat ik Feyenoorder ben) wel wat genuanceerd te kijken. Het ging mij toen ook echt over het moment, letterlijk een aantal uren wachten tot het overleg was geweest was een betere optie.

Maargoed, net zoals een aantal Mensen alles van Ajax als een stier op een rode lap aanvallen, zullen er andersom Ajacieden zijn die alles goedpraten, helaas zal dat altijd zo blijven, het is de kunst daar tussendoor diegenen te vinden die op zijn minst proberen het van verschillende kanten te bekijken.
Eens met jou hoor, Ajax heeft ook genoeg rare dingen gedaan en dat zal ik ook zeker wel beamen maar goed, ik ben zeer benieuwd hoe nu verder en het liefst zo snel mogelijk duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:15:
[...]

Snap ik, maar wel de waarheid.
Op basis van de discussies in het verleden over de voorgestelde uitkomsten van eredivisieseizoen 2019/20 is dat nogal bullshit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Napo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:19:
[...]

Op basis van de discussies in het verleden over de voorgestelde uitkomsten van eredivisieseizoen 2019/20 is dat nogal bullshit.
Oh neehoor, ik zie hoe bepaalde personen in het verleden gereageerd hebben op Ajax en die reageren nu wederom in het nadeel van Ajax.
Is niets raars aan met wat ik zei :)

Het is een opmerking en het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:12:
[...]

Als banken omvallen is het vaak de staat die bij springt, wat dus in dit geval de KNVB is. Daarnaast neem ik aan (want weet niet precies hoe dat zit) dat alle reisbureau's geld in dat fonds hebben afgedragen toen het nog goed ging, dus iedereen en niet een paar.

De competitie heeft gewoon te veel financieel zwakke broeders, dat vind ik eigenlijk een nog groter probleem. Clubs hebben jarenlang op veel te grote voet geleefd en nu het eventjes tegen zit heeft de meerderheid problemen. Daar mag als dit weer over is ook wel eens kritisch naar gekeken worden, want wie zegt dat er bijvoorbeeld volgend jaar er niet weer iets gebeurd en dan staan ze weer hun hand op te houden.

Nogmaals, ik ben best voor een bijdrage maar net zoals de Nederlandse staat de Zuid-Europese landen geen gratis geld wil geven zonder voorwaarden vind ik wel dat er eventueel een voorwaarde aangesteld wordt zoals dat de financiële regels van de competitie strenger worden. En ook dat de bijdrage wel in verhouding staat en niet dat er voor Ajax bijvoorbeeld niks overblijft van het geld wat ze van de UEFA ontvangen nadat ze hun eigen kosten hebben betaald. Je speelt uiteraard om de wedstrijden te winnen maar ook voor het prijzengeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:14:
Punt wat ik probeer te maken is dat het speelveld sowieso oneerlijk is nu, wat je ook als 'eindstand' neemt, daar heeft iedereen mee te dealen ook Ajax.
Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens ,er is geen 100% eerlijk alternatief voor alle wedstrijden spelen. En zelfs als dat alsnog zou gebeuren is het al niet eerlijk meer omdat Ajax bv met diverse geblesseerden zat toen de stop inging.

Wat mij betreft is 2019/2020 straks een 'vergeten' jaar zonder stand en pakken we volgend seizoen opnieuw de draad op alsof het 2019/2020 is. En doe maar zonder Europees, genoeg ruimte om later in het seizoen te beginnen en de competitie dan normaal af te ronden.

Denken de grote clubs dan te weinig geld binnen te harken en genoeg tijd over te hebben, kunnen ze alsnog een doordeweeks toernooitje opzetten met bv de top teams uit België (als reizen dan überhaupt mag). Daar wordt dan echt wel tv geld voor betaald door de NOS/commerciëlen.

Maar als alles gewoon doorgaat 'als normaal', dan zie ik echt niet in waarom bepaalde teams/plekken wel geld af moeten staan aan de rest en anderen niet. Er is geen enkel team wat al 100% zeker was van z'n plek dus iedereen had nog plekken kunnen dalen (naja RKC niet) en dus minder tv geld kunnen krijgen bv. Of geen play offs halen, geen EL, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:10
Volgens mij moet je gewoon de clubs die theoretisch kans hebben op CL laten delen in het prijzengeld. Of de CL opbrengsten in een noodfonds stoppen om clubs te helpen. Idem voor de EL. Het meest lastige vind ik persoonlijk nog de degradanten, ik denk dat je op dat gebied toch echt moet kiezen om het degraderen en promoveren niet te doen. Het is simpelweg niet eerlijk en als het goed is heeft geen van de potentiële promovendi in februari al een voorschot genomen op promoveren. Er is geen eerlijke oplossing, die illusie moeten we laten varen.

Zoals al een paar keer genoemd is bovenstaande onder het voorbehoud dat er überhaupt Europees gevoetbald wordt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:33:
Volgens mij moet je gewoon de clubs die theoretisch kans hebben op CL laten delen in het prijzengeld. Of de CL opbrengsten in een noodfonds stoppen om clubs te helpen. Idem voor de EL. Het meest lastige vind ik persoonlijk nog de degradanten, ik denk dat je op dat gebied toch echt moet kiezen om het degraderen en promoveren niet te doen. Het is simpelweg niet eerlijk en als het goed is heeft geen van de potentiële promovendi in februari al een voorschot genomen op promoveren. Er is geen eerlijke oplossing, die illusie moeten we laten varen.

Zoals al een paar keer genoemd is bovenstaande onder het voorbehoud dat er überhaupt Europees gevoetbald wordt.
Geef ze dan letterlijk 1 euro. Is iedereen van het gezeik af en heeft Ajax de rest letterlijk geholpen en hebben ze letterlijk gedaan waar ze letterlijk om vroegen.

Nogmaals, ze hoeven niemand te helpen. Jammer dus van die eventuele 17 euro als ze elke club in de eredivisie gaan sponsoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:33:
Volgens mij moet je gewoon de clubs die theoretisch kans hebben op CL laten delen in het prijzengeld.
Theoretish kans? Dus de eerste 12? Emmen staat 24 punten achter op Ajax en AZ en die spelen niet meer tegen elkaar.

Er moet een fonds komen net als de EFL in Engeland heeft gedaan. Renteloze leningen.

[ Voor 11% gewijzigd door strafschop op 23-04-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06

On_E

Housemusic

Vooralsnog gaan de meeste Europese landen nog steeds voor uitspelen. Zijn we in NL niet gewoon wat te vroeg gaan beslissen?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:23:
Vooralsnog gaan de meeste Europese landen nog steeds voor uitspelen. Zijn we in NL niet gewoon wat te vroeg gaan beslissen?
In andere Europese landen heeft de regering nog geen verbod tot 1 september opgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:35:
[...]

In andere Europese landen heeft de regering nog geen verbod tot 1 september opgelegd ;)
Dat bedoel ik juist. Waarom nu al tot 1 september? Het ging volgens mij vooral om duidelijkheid te geven richting de evenementenbranche. Betaald voetbal zonder publiek had daar helemaal (nog) niet bij moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
Nja ergens wel, maar nu is er duidelijkheid, en daar kan op voortgeborduurd worden. Tevens heeft Fox keurig het geld al overgemaakt naar de clubs. Dat vind ik even belangrijker, dan mijn persoonlijke mening dat het wel had gekund. Hoor dan sommigen dat kabinet kan besluiten dat 1 Sept. opeens 1 Juli zou kunnen worden als de situatie snel verbetert. Rutte inschattende is daar geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 11-10 09:15
Martinusz schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:16:
[...]

Snap ik, maar dat gaat niet voor September zijn zolang de grootste landen (GB/IT/SP/FR) sowieso nog grote problemen hebben, interne competities zie ik al niet gebeuren voor die tijd, laat staan wedstrijden gemixt door heel Europa.

Europees seizoen schrappen zou het handigst zijn voor in ieder geval alle interne competities, maarja UEFA heeft natuurlijk een iets ander belang.
Geen Europees nieuw seizoen, maar huidige Europees seizoen afronden zodra het kan? (dat zijn namelijk maar beperkt aantal wedstrijden met beperkt aantal teams.)
En hoe gaan we dat dan doen met alle transfers die al beklonken zijn. Als Ajax straks de rest van de competitie moet spelen, dan zijn alle topspelers weg. Een Ajax zonder Onana, Vd Beek en Ziyech is natuurlijk maar een half elftal, ivm dit seizoen. Dat wordt dan toch een grote tombola.

Ik ben het wel met sommigen hier eens. Alles afblazen, en dan zeg ik er bij, ook de transfers nietig verklaren. Dat is wel zo eerlijk voor alles en iedereen.

Maakt verder niet uit, want het is allemaal speculatie en geblaat in de ruimte.

Wat een ellende is dat corona. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
mavaros schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:52:
[...]

En hoe gaan we dat dan doen met alle transfers die al beklonken zijn. Als Ajax straks de rest van de competitie moet spelen, dan zijn alle topspelers weg. Een Ajax zonder Onana, Vd Beek en Ziyech is natuurlijk maar een half elftal, ivm dit seizoen. Dat wordt dan toch een grote tombola.
Je bedoelt zoals het de laatste weken die wel gespeeld zijn al was door de blessures :P ? Ajax had niet voor niets zijn voorsprong verspeeld.

De onderbreking kwam voor Ajax zeer goed uit zodat deze sleutelspelers weer fit konden geraken. Dat het vervolgens nooit meer tot een herstart zou komen had niemand kunnen voorzien.

Blijf erbij. Nietig verklaren blijft het eerlijkst. Al is het maar om het rechtszaak gezeik wat ongetwijfeld gaat volgen als men de huidige ranglijst als eindlijst aanhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Leesvoer.

Doordat tot 1 september niet meer gevoetbald wordt, is de ontknoping van de Eredivisie een juridisch gevecht geworden. We vroegen vijf experts naar de vijf belangrijkste kwesties: van de mogelijkheid van het aanwijzen van een kampioen tot aan het vraagstuk van promotie en degradatie.

Kort samengevat. Verenigingsdemocratie, als de KNVB dicht bij de eigen regels blijft en er een groot draagvlak is onder de clubs dan hebben rechtszaken over het kampioenschap, promotie/degradatie en de europese plekken weinig kans.

En voor degene zonder VI Pro toegang.

[ Voor 9% gewijzigd door strafschop op 23-04-2020 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat de #1 van de Eredivisie rechtstreeks geplaatst is voor de CL. Daarvoor moet de de winnaar of beide finalisten al geplaatst zijn via hun competitie en aangezien die mogelijk ook niet uitgespeeld gaan worden net als de CL ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
En de vraag is ook in welk jaar die CL plek dan is. Komend jaar is er wellicht helemaal geen EU voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:03:
Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat de #1 van de Eredivisie rechtstreeks geplaatst is voor de CL. Daarvoor moet de de winnaar of beide finalisten al geplaatst zijn via hun competitie en aangezien die mogelijk ook niet uitgespeeld gaan worden net als de CL ...
Ik begrijp de redenatie niet. En je bent niet de enige.

Groepsfase is 30 + de CL winnaar + de EL winnaar.

Alleen als de CL winnaar zich niet plaatst via de eigen competitie dan speelt de landskampioen van land 11 voorronden CL.

Het EL winnaar ticket gaat naar de nummer 3 van land 5. Waarmee de nummers 2 van land 10 en land 11 opschuiven van voorronde 2 naar voorronde 3 en daarmee minimaal groepsfase EL hebben.

Het niet uitspelen van de EL en de CL is een groot voordeel voor NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39
Leon Zwiers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:10:
En de vraag is ook in welk jaar die CL plek dan is. Komend jaar is er wellicht helemaal geen EU voetbal.
Dan is het probleem vanzelf opgelost toch? Dan speel je pas volgend seizoen gewoon weer om Europees voetbal.

Maar Ajax heeft de CL dus kennelijk wel begroot? Vraag is hoeveel. Anders hebben ze een lichte variant van het probleem waar Bosz en co Feyenoord ooit mee opzadelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:14:
Het niet uitspelen van de EL en de CL is een groot voordeel voor NL.
Je moet niet raar opkijken als een grote club als Atletico Madrid wordt uitgenodigd als die competitie wordt stilgelegd en ze misgrijpen. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die nog Europees actief waren worden gecompenseerd met een ticket.

We weten nog helemaal niks. Geen Europees voetbal komend seizoen is een realistisch scenario, en als er wel Europees voetbal is zal het waarschijnlijk aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:17:
[...]

Dan is het probleem vanzelf opgelost toch? Dan speel je pas volgend seizoen gewoon weer om Europees voetbal.

Maar Ajax heeft de CL dus kennelijk wel begroot? Vraag is hoeveel. Anders hebben ze een lichte variant van het probleem waar Bosz en co Feyenoord ooit mee opzadelden..
Nou ja, helemaal.. Dan heeft "alleen" Cambuur recht van klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:25:
[...]

Je moet niet raar opkijken als een grote club als Atletico Madrid wordt uitgenodigd als die competitie wordt stilgelegd en ze misgrijpen. Het is ook niet uit te sluiten dat de clubs die nog Europees actief waren worden gecompenseerd met een ticket.

We weten nog helemaal niks. Geen Europees voetbal komend seizoen is een realistisch scenario, en als er wel Europees voetbal is zal het waarschijnlijk aangepast worden.
Het uitnodigen van clubs lijkt me toch een grote tegenstrijdigheid ten opzichte van de eigen richtlijnen.

Executive Committee approves guidelines on eligibility for participation in UEFA competitions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Kans dat ze in andere landen ook deze stap gaan zetten.
En je moet niet vergeten dat de druk op de politici vanuit de voetbal clubs veel groter is.

Want daar gaat hem om veel meer geld dat ze mislopen.
Hierdoor staan diverse clubs zelfs op omvallen, zoals Schalke.

De meeste clubs geven elke euro die binnenkomt ook uit, dus als ze dan opeens 40mln niet krijgen dan is dat een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
strafschop schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:44:
[...]

Het uitnodigen van clubs lijkt me toch een grote tegenstrijdigheid ten opzichte van de eigen richtlijnen.

Executive Committee approves guidelines on eligibility for participation in UEFA competitions
De UEFA en ook de FIFA herschrijven de regels net zo makkelijk, als dat jij je onderbroek verwisselt. (Sorry voor deze vergelijking.)

Als de UEFA echt mag bepalen, dan spelen er alleen nog ploegen uit de grote landen mee. Ze hebben al de helft verkwanseld voor de poen, en dat zouden ze het liefst ook zien met die andere helft. Voor de bühne mag de rest van Europa om de restplekken spelen. De hele term Champions League is een lege huls. Het gaat puur om de poen, dus ik denk ook dat een Atletico eerder wordt verkozen, dan een AZ. Desnoods via verwarmde balletjes in een loting.

Eigenlijk is dit het perfecte moment om de huidige UEFA helemaal buitenspel te zetten. Dan kan je voluit gaan op de zo gewilde Europese competitie en kan je serieus gaan nadenken over de samenvoeging van de Nederlandse en Belgische competitie. Je kan zelfs gaan denken over het meedoen van Nederlandse topclubs in de Bundesliga. Dat zou helemaal win-win zijn.

Helaas regeert de poen en zal de UEFA al haar macht gaan misbruiken om de enige te blijven die bepaalt welke koers we opgaan.

Over de corrupte FIFA heb ik het niet eens. Maar ook die bond kan je nu buitenspel zetten. Wie zit nu te wachten op een WK met 42 landen, waarvan er 35 niet kunnen voetballen.

Als de grote voetballanden inclusief Nederland maar willen, maar dat willen ze niet, want poen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Gewoon de competitie stoppen, geen kampioen, geen degradanten, geen geld uit de Europese wedstrijden want mijns inziens zou er tot de EK 2020/21 geen Europese competities gespeeld moeten worden. Dan kan de UEFA het geld houden en laat dan de CL/EL van 19/20 afmaken in het Europese seizoen 20/21 kunnen ze daar ook wat centjes terugverdienen en die clubs die zijn overgebleven zijn sterk zat, waardoor je niet bang hoeft te zijn dat er selecties zijn verzwakt tov dit seizoen. Dan is er tevens geen discussie over de startgelden die bepaalde clubs ontvangen. Al dat gezeur over wie al dan niet bevooroordeeld is ben je gelijk vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Vincent Dave schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:17:
Gewoon de competitie stoppen, geen kampioen, geen degradanten, geen geld uit de Europese wedstrijden want mijns inziens zou er tot de EK 2020/21 geen Europese competities gespeeld moeten worden. Dan kan de UEFA het geld houden en laat dan de CL/EL van 19/20 afmaken in het Europese seizoen 20/21 kunnen ze daar ook wat centjes terugverdienen en die clubs die zijn overgebleven zijn sterk zat, waardoor je niet bang hoeft te zijn dat er selecties zijn verzwakt tov dit seizoen. Dan is er tevens geen discussie over de startgelden die bepaalde clubs ontvangen. Al dat gezeur over wie al dan niet bevooroordeeld is ben je gelijk vanaf.
Dan zullen de sponsors van de CL en EL geld terug willen, omdat er minder wedstrijden zijn.
Ook zullen de TV zenders die de rechten hebben geld terug willen, want er zijn minder wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Deadsy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:01:
[...]
Dan zullen de sponsors van de CL en EL geld terug willen, omdat er minder wedstrijden zijn.
Ook zullen de TV zenders die de rechten hebben geld terug willen, want er zijn minder wedstrijden.
Iedereen verliest geld, dan sponsoren ze maar wat anders. En minder wedstrijden gebeurt toch wel. Half jaar geen voetbal haal je niet in met dezelfde hoeveelheid wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Deadsy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:03:
[...]

Kans dat ze in andere landen ook deze stap gaan zetten.
En je moet niet vergeten dat de druk op de politici vanuit de voetbal clubs veel groter is.

Want daar gaat hem om veel meer geld dat ze mislopen.
Hierdoor staan diverse clubs zelfs op omvallen, zoals Schalke.

De meeste clubs geven elke euro die binnenkomt ook uit, dus als ze dan opeens 40mln niet krijgen dan is dat een ramp.
Normaal wel. <vrij weinig met de discussie te maken>

Nu geldt dat niet meer. Wij hangen hier tegen artikel 12 voor gemeente aan. Kan ook elf zijn, maar net als Den Haag is dat een ander woord voor failliet. Er kan dus nooit meer een reddende actie van mijn stad voor PSV komen. Dan krijg je hier een opstand van andere sporters en cultuurliefhebbers.

PSV kan en gaat dus net zo hard omvallen als andere "grote clubs." PSV heeft geen portemonnee zo dik als Ajax. Het is maar een mager scharminkel, effe en dan kom ik weer terug op jouw laatste stuk tekst.

In een normale tijd kan je op de dag leven. Hell, je kan zelfs de gemeente om de tuin leiden. Nou leven we in andere tijden.

De clubs met een suikeroom gaan deze shit wel overleven. Ik kijk met een schuin oog naar Waalwijk. Ze staan wel onderaan, maar dat wil niet zeggen dat ze gaan degraderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 24-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
mavaros schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:55:
[...]

Normaal wel. PSV heeft ooit een genereuse geste gehad, waar lokale politici hun voordeel uit hebben gehaald. Kijk maar naar het flatcomplex en de ophef die hier in de stad was.
Ophef in de stad omtrent het flatcomplex en waar politici hun voordeel uit hebben gehaald? Ben je nu niet twee zaken aan het combineren die niet te combineren zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Velen hier zitten veel te hoog in de emotie. Lees die link van @strafschop maar eens goed door om een idee te krijgen hoe er gekeken gaat worden:

1) Reglementen die niet voorzien in de huidige situatie
2) Beslissingsbevoegdheid komt bij Bestuur Betaald Voetbal te liggen
3) Proces moet zoveel mogelijk democratisch verlopen
- is dat het geval dan is aanvechten extreem moeilijk.

Rechters gaan niet snel precedenten scheppen die de beslissingsbevoegdheid weghalen bij het Bestuur Betaald Voetbal.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 24-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Velen hier zitten veel te hoog in de emotie. Lees die link van @strafschop maar eens goed door om een idee te krijgen hoe er gekeken gaat worden:

1) Reglementen die niet voorzien in de huidige situatie
2) Beslissingsbevoegdheid komt bij Bestuur Betaald Voetbal te liggen
3) Proces moet zoveel mogelijk democratisch verlopen
- is dat het geval dan is aanvechten extreem moeiljk.

Rechters gaan niet snel precedenten scheppen die de beslissingsbevoegdheid weghalen bij het Bestuur Betaald Voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
En ik zou nu niet graag in de schoenen van de bestuurders van de KNVB staan. Spelen best veel (tegenstrijdige maar oprechte) belangen.
Uiteindelijk moeten er nu wel knopen doorgehakt worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Offtopic... ben ik trouwens de enige die mijn post hierboven dubbel ziet staan? Ik heb niet de mogelijkheid dat te veranderen en geen idee hoe ik het gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:26:
Offtopic... ben ik trouwens de enige die mijn post hierboven dubbel ziet staan? Ik heb niet de mogelijkheid dat te veranderen en geen idee hoe ik het gedaan heb
Waarschijnlijk 2x achter elkaar gepost per ongeluk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Vincent Dave schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:17:
Dit is wat ik ook al een aantal keren hier heb geschreven. Dit is de enige manier om alles weer recht te trekken en ja clubs als Ajax en in mindere mate PSV, AZ en Feyenoord zullen hier qua geld het meeste last van hebben echter moeten mensen ophouden om alleen naar hun eigen clubje te kijken en het grotere belang zien. Geen enkele club heeft recht op UEFA "beloning" die alleen zou gelden bij een afgeronde competitie en dus niet op basis van de huidige situatie. Dus het zou niets anders dan terecht de competitie nietig te verklaren.

Verder zou ik het echt verschrikkelijk vinden als dat bijvoorbeeld clubs als ADO en (JA ZELFS :P ) FC Twente kopje onder zouden gaan en dan heb ik veel liever dat mijn clubje maar niet Europees speelt en geen geld hier uit ontvangt om de Nationale competitie te redden.

Het is toch ook belachelijk dat er zoveel miljoenen inkomsten uit een CL/EL nodig zijn om bij sommige clubs die zwaar overbetaalde spelers en bestuurders binnenboord te houden terwijl er misschien door solidariteit als Nederlandse clubs SAMEN honderden banen behouden kunnen worden (ipv wat top spelers die toch al binnen zijn qua geld voor de rest van hun leven).

Gisteren bij VI op youtube werd ook duidelijk dat zelfs Ajax een probleem krijgt door de belachelijke salarissen als ze niet de CL inkomsten gaan krijgen. Zet alle contracten collectief op 40% en er zijn geen problemen meer voor Ajax werd daarin duidelijk. (zoals nu bij wet in Spanje waarschijnlijk geregeld gaat worden zodat je geen rechtzaken kan krijgen door die graaiers van spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...-uit-drie-scenario-s.html
...
Optie 1: competitie schrappen en Europese tickets verdelen op basis van huidige ranglijst, geen degradanten.

Optie 2: huidige ranglijst aanhouden en op basis daarvan Europese tickets bepalen en degradanten aanwijzen.

Optie 3: geen degradanten, een competitie met twintig clubs.

De voetbalbond geeft een advies aan de clubs om niet voor de laatste optie te kiezen. Er zouden te veel problemen (onder meer veiligheid) komen kijken bij deze optie. Er zal dus vooral gekozen moeten worden tussen wél promotie/degradatie of géén promotie/degradatie.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er worden dus altijd tickets verdeeld op basis van de ranglijst zo te lezen. Al lijkt optie 3 erg op optie 1?

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 24-04-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
rikoos schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:59:
Gisteren bij VI op youtube werd ook duidelijk dat zelfs Ajax een probleem krijgt door de belachelijke salarissen als ze niet de CL inkomsten gaan krijgen.
Ik kan me dat haast niet voorstellen. Ajax speelt volgens mij gemiddeld ook maar 50% van de seizoenen groepsfase CL. Het lijkt me een onverantwoord risico.
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:25:
Er worden dus altijd tickets verdeeld op basis van de ranglijst zo te lezen. Al lijkt optie 3 erg op optie 1?
Optie 1 is geen degradanten, geen promotie
Optie 2 is wel degradanten en wel promotie
Optie 3 is geen degradanten, wel promotie

[ Voor 29% gewijzigd door ph4ge op 24-04-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:27:
[...]
Ik kan me dat haast niet voorstellen. Ajax speelt volgens mij gemiddeld ook maar 50% van de seizoenen groepsfase CL. Het lijkt me een onverantwoord risico.

[...]

Optie 1 is geen degradanten, geen promotie
Optie 2 is wel degradanten en wel promotie
Optie 3 is geen degradanten, wel promotie
Duidelijk, had niet doorgeklikt op de post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:30:
[...]

Duidelijk, had niet doorgeklikt op de post.
Optie 3 lijkt het bestuur van de KNVB zelf niet te willen, dus die zal wel afvallen.

Het lijkt een ordinaire populariteitswedstrijd te worden tussen RKC en ADO aan de ene kant en Cambuur en De Graafschap aan de andere kant.

Opvallend dat bijv. de optie beslissingswedstrijden is uitgesloten. Dat lijkt mij een prima compromis tussen al deze opties. Je hebt dan niet het organisatorische probleem van optie 3, en niet de willekeur en onsportiviteit van optie 1 en 2.

KNVB adviseert om Europese premies te delen
'Betaald voetbalorganisaties die op grond van het besluit van het bestuur betaald voetbal zullen deelnemen aan de Europese competities, hebben de zware morele verplichting om een gedeelte van de gelden die zij ontvangen te verdelen.'
Mooi dat de KNVB hier leiderschap toont.

[ Voor 47% gewijzigd door ph4ge op 24-04-2020 11:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik kan het artikel niet lezen (VI website laadt niet) maar ik blijf dit discutabel vinden. Het is redelijk aannemelijk dat bijvoorbeeld Ajax sowieso CL zou spelen (dan wel direct of via laatste play-offs) en dus de inkomsten zou hebben. Het wordt nu wel heel erg gepresenteerd alsof Ajax alles cadeau krijgt. Kans op mislopen is er zeker, maar dan zou ik opteren voor bijvoorbeeld 25% van de inkomsten verdelen maar dan wel in lijn met de kosten/investeringen voor de top clubs in acht genomen om Europees actief te kunnen zijn. Ajax, PSV, Feyenoord etc. maken ook kosten om in Europa succesvol te kunnen zijn.

Maar ook hier geldt dat je er nooit uit komt met een win-win.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 24-04-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:27:
[...]
Het lijkt mij ook dat ze dat risico niet op die manier opnemen, maar aan de andere kant als je ziet wat ze een tijdje achter elkaar aan spelers verkochten (en daardoor aan inkomsten hadden) en dat ze 2 jaar achtereen ver kwamen in Europees verband, kunnen ze wel eens op iets te grote voet zijn gaan leven.
Veel pro0blemen zou dat overigens normaal gesproken niet op moeten leveren:
Simpel gezegd kan je wel CL inkomsten begroten, maar dat doe je met spelerverkoop niet. Valt CL weg moet je (plat gezegd) voor 40 M verkopen voor de balans. Maar dat is natuurlijk wel enorm gokken. (dit is alleen een theorie, ik zeg niet dat iemand dit zo zou doen)
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:44:
[...]

Ik kan het artikel niet lezen (VI website laadt niet) maar ik blijf dit discutabel vinden. Het is redelijk aannemelijk dat bijvoorbeeld Ajax sowieso CL zou spelen (dan wel direct of via laatste play-offs) en dus de inkomsten zou hebben. Het wordt nu wel heel erg gepresenteerd alsof Ajax alles cadeau krijgt. Kans op mislopen is er zeker, maar dan zou ik opteren voor bijvoorbeeld 25% van de inkomsten verdelen dan wel in lijn met de kosten/investeringen voor de top clubs in acht genomen om Europees actief te kunnen zijn.

Maar ook hier geldt dat je er nooit uit komt met een win-win.
Ach, als we er toch zeker van zijn dat Ajax de voorronde wel haalt, moeten we Ajax dan niet de voorronde in laten gaan en AZ laten starten in de CL, is goed voor de totale inkomsten van beide clubs ipv 1 en dan hoeven ze ook de CL inkomsten (waarvan ik vind dat ze die moeten delen, omdat ze op dezelfde positie staan, als verschillende mensen met mij) niet te delen. :+

[ Voor 37% gewijzigd door jbdeiman op 24-04-2020 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
We zouden dan ook Roda JC naar de Europa League kunnen sturen, als we toch lukraak plekken gaan verdelen los van de stand op de ranglijst :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:44:
[...]

Het lijkt mij ook dat ze dat risico niet op die manier opnemen, maar aan de andere kant als je ziet wat ze een tijdje achter elkaar aan spelers verkochten (en daardoor aan inkomsten hadden) en dat ze 2 jaar achtereen ver kwamen in Europees verband, kunnen ze wel eens op iets te grote voet zijn gaan leven.
Veel pro0blemen zou dat overigens normaal gesproken niet op moeten leveren:
Simpel gezegd kan je wel CL inkomsten begroten, maar dat doe je met spelerverkoop niet. Valt CL weg moet je (plat gezegd) voor 40 M verkopen voor de balans. Maar dat is natuurlijk wel enorm gokken. (dit is alleen een theorie, ik zeg niet dat iemand dit zo zou doen)
Enigszins een zijspoor;

Het probleem van dit uitgangspunt is dat er een reële kans is dat de waarde van de spelers ook flink afneemt zodra een club en derhalve de speler niet meer actief is op CL niveau. Dat is het grootste nadeel van de positieve feedbackloop in het voetbal (en in meerdere sporten).

zoals in F1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QAXHCcf.png

Waarbij het bij het voetbal niet heel veel anders is. De vraag is natuurlijk of het uberhaupt op te lossen is (en of je dat moet willen).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:35:

Mooi dat de KNVB hier leiderschap toont.
Inderdaad want alle failliete clubs hebben recht op Europees geld :z De enige club die enigszins aanspraak maakt is AZ. Hopelijk gaat Ajax niet akkoord. Laat jaren financieel wanbeleid maar eens voelbaar worden. Ik kijk uit naar een competitie met minder clubs :)

Een tegenprestatie kan zijn om de kosten dan ook maar te delen. Spelers tegen normale bedragen te verhandelen. Kunstgras vervangen door echt gras en wellicht een campagne voeren bij de achterban dat Ajax niet de grote boeman is? Zodat zij zich wellicht ook wat positiever profileren.

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 24-04-2020 12:09 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
ephymerous schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:00:
[...]

Inderdaad want alle failliete clubs hebben recht op Europees geld :z De enige club die enigszins aanspraak maakt is AZ. Hopelijk gaat Ajax niet akkoord. Laat jaren financieel wanbeleid maar eens voelbaar worden. Ik kijk uit naar een competitie met minder clubs :)

Een tegenprestatie kan zijn om de kosten dan ook maar te delen. Spelers tegen normale bedragen te verhandelen. Kunstgras vervangen door echt gras.
Je bedoelt AZ die dit seizoen twee keer van Ajax heeft gewonnen?

Vorig seizoen moesten vele clubs hun wedstrijden verzetten om het Ajax zo makkelijk mogelijk te maken in de CL. Onder het mom van "goed voor het Nederlands voetbal" Waar is die solidariteit van Ajax nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
Hooguit de clubs die nog Europees voetbal hadden kunnen halen en nu gedupeerd worden á la Utrecht, maar een PEC of Emmen heeft daar sowieso geen recht op.
En een voorronde EL zal een Utrecht ook geen miljoenen opleveren, dat lijkt me ook wordt overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 18:38
Telegraaf heeft weer eens een scoop, maar stopt die (logisch) achter een betaalmuur.

Gaat het nou hierom ?

https://www.ad.nl/dossier...gvlak-bij-clubs~afbc0a0e/

Dus om de promotie/degradatie waarschijnlijk. Heb het liefst dat de KNVB gewoon besluit, maar aantal clubs zal al een leger advocaten hebben warmlopen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:22:
[...]
Precies het AZ wat desondanks gelijk staat aan punten en een slechter doelsaldo heeft.
[...]
Vorig seizoen moesten vele clubs hun wedstrijden verzetten om het Ajax zo makkelijk mogelijk te maken in de CL. Onder het mom van "goed voor het Nederlands voetbal" Waar is die solidariteit van Ajax nu?
Zo makkelijk mogelijk maken is ook een mooi frame, een aantal wedstrijden paste gewoon niet. De solidariteit van Ajax? Heel veel coefficient punten. Dat betaald zichzelf al uit.

[ Voor 48% gewijzigd door PolarBear op 24-04-2020 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
PolarBear schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:26:
[...]

Precies het AZ wat desondanks gelijk staat aan punten en een slechter doelsaldo heeft.
Maar niet tegen dezelfde tegenstanders als Ajax hebben gespeeld? Die bedoelen we toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

dutchgio schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:23:
Hooguit de clubs die nog Europees voetbal hadden kunnen halen en nu gedupeerd worden á la Utrecht, maar een PEC of Emmen heeft daar sowieso geen recht op.
En een voorronde EL zal een Utrecht ook geen miljoenen opleveren, dat lijkt me ook wordt overtrokken.
Utrecht had 50% kans op een miljoen of 6. Het startgeld voor de Europa League groepsfase komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:25:
Telegraaf heeft weer eens een scoop, maar stopt die (logisch) achter een betaalmuur.
De brief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Ik zou er niet meer op in gaan. Er is gewoon een groep mensen dat het Ajax niet gunt, ondanks dat er geen enkele bestaande regel is die stelt dat Ajax onterecht op 1 eindigt en daarmee CL toegang krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:28:
[...]

Maar niet tegen dezelfde tegenstanders als Ajax hebben gespeeld? Die bedoelen we toch?
Alsjeblieft een vergelijking met alle wedstrijden die zowel Ajax als AZ hebben gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EWJ7oayWsAEse6g?format=jpg&name=large

[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 24-04-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
On_E schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:28:
[...]

Utrecht had 50% kans op een miljoen of 6. Het startgeld voor de Europa League groepsfase komend jaar.
Ik zou het begrijpen als Utrecht de stap naar de rechter gaat maken!

- Onderling een beter resultaat tegen Willem II (gewonnen en gelijkgespeeld)
- Bekerfinale
- Wedstrijd minder dan Willem II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:30:
[...]

Ik zou er niet meer op in gaan. Er is gewoon een groep mensen dat het Ajax niet gunt, ondanks dat er geen enkele bestaande regel is die stelt dat Ajax onterecht op 1 eindigt en daarmee CL toegang krijgt.
Stop eens met jezelf in de slachtoffer rol te wurmen. Er is ook geen regel die zegt dat Ajax hier wel recht op heeft, en de KNVB en de voetbalfans hebben het over dat alle clubs die Europees mogen spelen een morele plicht hebben om te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

AZ wat ook, als je alleen dezelfde tegenstanders pakt, achter Ajax staat ;)
ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:35:
Opvallend dat bijv. de optie beslissingswedstrijden is uitgesloten. Dat lijkt mij een prima compromis tussen al deze opties. Je hebt dan niet het organisatorische probleem van optie 3, en niet de willekeur en onsportiviteit van optie 1 en 2.
Dat zou inhouden dat meerdere clubs nog totaal geen spelers kunnen halen, totdat ze ergens in september/oktober weten in welke divisie ze uitkomen/ wel of niet europees spelen. Lijkt me niet handig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
Ik vind niet dat ze hier leiderschap toont, als ze dat hadden gedaan hadden ze zelf een pot opgezet en daarna gevraagd of er gedeeld kan worden zodat de pot groter werd.
Je kan niet als de organisator van de competitie maar overal je handen vanaf trekken en dan wel eisen/verwachten dat je deelnemers hun eigen toernooiverdiensten gaan delen terwijl je zelf helemaal niks doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
[...]

Je bedoelt een paar verzette wedstrijden, waarbij er moord en brand werd geschreeuwd door andere clubs en haar fans? Of bedoel je de regeling waarin er geld terugvloeit uit EL gelden om kunstgras (enigste "serieuze" prof competitie op het hoogste niveau die het toestaat :'( ) te verbannen? Of de verloren waarde die een club als Ajax moet laten lopen omdat er een 13-jarig contract met Fox tegen een relatieve peulenschil is gesloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:00:
[...]

Een tegenprestatie kan zijn om de kosten dan ook maar te delen. Spelers tegen normale bedragen te verhandelen. Kunstgras vervangen door echt gras en wellicht een campagne voeren bij de achterban dat Ajax niet de grote boeman is? Zodat zij zich wellicht ook wat positiever profileren.
En zo is het maar net. De KNVB laat opnieuw zien dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ongelofelijke prutsers zijn het. Niet alleen dat, het zijn ook echte angsthazen, maar dat is begrijpelijk als je iemand met een Feyenoord achtergrond de leiding geeft.

Weg met deze prutser is de enige oplossing!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
[...]

Spelen ze in een andere competitie dan? :+

Ik zie geen enkele reden waarom Ajax geld zou moeten verdelen aan clubs die niet eens in de buurt komen van Europees voetbal? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:33:
[...]

Je bedoelt een paar verzette wedstrijden, waarbij er moord en brand werd geschreeuwd door andere clubs en haar fans? Of bedoel je de regeling waarin er geld terugvloeit uit EL gelden om kunstgras (enigste "serieuze" prof competitie op het hoogste niveau die het toestaat :'( ) te verbannen? Of de verloren waarde die een club als Ajax moet laten lopen omdat er een 13-jarig contract met Fox tegen een relatieve peulenschil is gesloten?
Schotland heeft het ook, Rusland, Scandinavische landen.. Niet bepaald de 1e competitie dus die deels op plastic speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pompi schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:33:
[...]

Ik vind niet dat ze hier leiderschap toont, als ze dat hadden gedaan hadden ze zelf een pot opgezet en daarna gevraagd of er gedeeld kan worden zodat de pot groter werd.
Je kan niet als de organisator van de competitie maar overal je handen vanaf trekken en dan wel eisen/verwachten dat je deelnemers hun eigen toernooiverdiensten gaan delen terwijl je zelf helemaal niks doet.
Dat is nou eenmaal hoe de KNVB georganiseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
[...]

[...]

Zo makkelijk mogelijk maken is ook een mooi frame, een aantal wedstrijden paste gewoon niet. De solidariteit van Ajax? Heel veel coefficient punten. Dat betaald zichzelf al uit.
Niet vergeten dat Ajax volgens mij ook nog uit de CL inkomsten een geldpotje maakte voor clubs die op natuurgras speelde.
Maar het het is Ajax he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:32:
[...]

Stop eens met jezelf in de slachtoffer rol te wurmen. Er is ook geen regel die zegt dat Ajax hier wel recht op heeft, en de KNVB en de voetbalfans hebben het over dat alle clubs die Europees mogen spelen een morele plicht hebben om te delen.
Daar is totaal geen sprake van. Op basis van de 'normale' regelgeving is de ranglijst zoals hij is, anders had deze er wel anders uitgezien. Ik zie geen aanleiding om daar van af te wijken, dat zou ineens betekenen dat de regels veranderd worden tijdens het spel. Mensen die dan ineens onderling resultaat en andere zaken erbij gaan halen die helemaal niet relevant zijn moeten zich in mijn ogen afvragen waarom en wat het nut is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pixel Witcher schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:34:
[...]

Niet vergeten dat Ajax volgens mij ook nog uit de CL inkomsten een geldpotje maakte voor clubs die op natuurgras speelde.
Maar het het is Ajax he.
Hoe zit het ondertussen met dat natuurgras vraag ik me af?
Is angstvallig stil en ik zie nog genoeg van die jankvelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:30:
[...]

Sorry, maar als dit het niveau gaat worden. :+

Omdat we het oneens zijn, wil niet zeggen dat het met niet gunnen te maken heeft of wat dan ook he. Vooral jezelf lekker in de slachtofferrol plaatsen inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door remco112 op 24-04-2020 12:42 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken