Pompi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:45:
Persoonlijk vind ik dat het aan de KNVB of de UEFA is om een pot te creëren en niet 1 deelnemer van een competitie met 18 deelnemers. Daarnaast wordt veel aan de Duitse clubs gerefereerd die geld hebben aangeboden maar dat geld is dus ook alleen maar de Market pool van die clubs en niet extra.
Niet 1 deelnemer, alle deelnemers. De 4 andere Europese clubs ook, en de clubs die nu door het stilleggen aan degradatie ontsnappen ook (als er een besluit komt waardoor ADO een voordeel heeft maar bijv. Cambuur pech dan moet er ook wat voor Cambuur geregeld worden). Naar verluid heeft Feyenoord 40% genoemd, AZ 25% over de komende 2 seizoenen, dat zijn ook de bedragen die mij niet meer dan redelijk lijken. Er blijft nog genoeg over dan, maar mocht er geen Europees voetbal worden gespeeld dan is het ook duidelijk dat je niks inlevert.
Het alternatief is dat je het kwijt bent als juristen of dat er niemand Europa in gaat, of dat er straks toch weer doorgespeeld wordt. Je maakt de schade zo alleen maar groter.
En je mag je ook best wel even inleven in clubs als ADO. Ik weet dat Ajax en ADO geen vrienden van elkaar zijn, maar toch. Als het andersom was geweest hadden jullie dit ook niet kunnen verkroppen.
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
Als Ajax al wat zou moeten delen (wat zeker niet hoeft), dan zou het eventueel met AZ moeten zijn wanneer AZ niet door een eventuele voorronde van de CL komt. Dan zou Ajax misschien het plaatsingsgeld kunnen delen wat anders ook zou zijn gebeurd wanneer AZ zich wel zou plaatsen. Dit is natuurlijk al erg raar, want Ajax staat op 1 en niet een andere club.
Geld delen met andere clubs is gewoon helemaal gekkigheid en nergens op gebaseerd behalve puur liefde voor de eigen club. En dat doet er nu niet toe.
Het is net zo goed nergens op gebaseerd dat Ajax eventueel iets zou krijgen om te delen, bekijk het eens van die kant. Ik begrijp best dat jullie vinden dat jullie er recht op hebben, maar leef je ook eens in de rest van de voetbalindustrie in. De clubs die Europa in gaan mogen dat bij gratie van de rest, daar mag best iets tegenover staan.
Voor zover dit al echt een bestaand probleem is is dat ook heel makkelijk op te lossen. Voor de meeste andere voetbalclubs is het veel moeilijk om te snijden, en incidentele inkomsten als transfers en Europees voetbal onrealistisch.
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:47:
Ah dus Ajax heeft voordeel van corona....
Wat laat jij je nu vies kennen zeg.
Datzelfde Ajax wat 25m misloopt op Dest, 10 a 20m minder gaat vangen voor Vd Beek, sowieso wel minimaal voorronde CL zou halen, heel veel meer salarissen betaalt, ook geen inkomsten heeft momenteel.. nee flink voordeel zeg

Persoonlijk hecht ik niet teveel waarde aan dergelijke geruchten. Maar voor de duidelijkheid, Feyenoord zou net zo goed profiteren. Mijn club had zich ook nog maar moeten zien plaatsen en moet ook niet proberen om hier beter van te worden.
Persoonlijk had ik de heftige reacties op deze stelling in dit topic echt niet verwacht. Dat verklaart wellicht waarom er ook zo fel wordt gereageerd als je suggereert dat er ook doorgevoetbald kan/kon worden.
De hele bedrijfstak lijdt pijn. De enige pot die die pijn kan verzachten en waar niemand recht op heeft op basis van de reglementen is wat er binnen komt uit Europa. Het is niet meer dan normaal dat je incidentele inkomsten gebruikt om incidentele pijn te verzachten.
Het zou nu eens een keer niet het recht van de sterkste, ieder voor zich en winner takes all moeten zijn. Kennelijk is het maar moeilijk om dat los te laten.
[
Voor 57% gewijzigd door
ph4ge op 23-04-2020 17:10
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"