[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 12:50

Typhone

Who Dares Wins

DoeEensGek schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:19:
Rutte moest het ook nog even duidelijk zeggen. Geen betaald voetbal tot 1 september.
Anders begrepen de die-hards het niet :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Superkiwi

Hoi doei

Tot 1 september geen voetbal?
Is het dan niet de meest logische optie om in de loop van september/oktober het trainen weer op te pakken en in februari 2021 verder te gaan met de competitie(s) die we afgelopen februari gestopt zijn?
Alle al afgeronde transfers gaan gewoon door, alleen de overdracht van de spelers wordt een jaartje later.
Dan wordt dit gewoon het seizoen '19/'21 ipv '19/'20.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:14:
Is het dan niet de meest logische optie om in de loop van september/oktober het trainen weer op te pakken en in februari 2021 verder te gaan met de competitie(s) die we afgelopen februari gestopt zijn?
Alle al afgeronde transfers gaan gewoon door, alleen de overdracht van de spelers wordt een jaartje later.
Dat vind ik een slim plan al zullen spelers met hun contracten daar anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
Dan hou je ook wat ruimte over voordat het EK plaats gaat vinden. Belast je de maatschappij ook niet te veel met politie inzet en al dat soort dingen. (Aangezien veel evenementen een jaar opschuiven.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:26:
[...]
(...) al zullen spelers met hun contracten daar anders over denken.
Snap ik, maar ook van deze lui wordt in deze tijd een beetje aanpassingsvermogen gevraagd ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gewoon simpel houden; geen kampioen, geen degradatie/promotie, geen bekerwinnaar en geen JohanCruyff-schaal. Volgend seizoen een frisse start.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:29:
[...]

Snap ik, maar ook van deze lui wordt in deze tijd een beetje aanpassingsvermogen gevraagd ;)
Ach als ze willen gaan dan gaan ze toch... De situatie wordt toch niet gelijk, de omstandigheden zijn al veel veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:38:
Gewoon simpel houden; geen kampioen, geen degradatie/promotie, geen bekerwinnaar en geen JohanCruyff-schaal. Volgend seizoen een frisse start.
Alleen komt die start nu ook al in gevaar.

Als dat seizoen gewoon onder redelijk normale omstandigheden plaats kan vinden. Dan ben ik daar voorstander van. Dus zonder dat we 2x per week moeten spelen tot aan het EK.

Maar als dat te lastig wordt, dan zie ik ze liever in alle kalmte begin volgend jaar dit seizoen afmaken. Ondanks het oneerlijke verloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:10
Met alle contracten die (af)lopen lijkt me dat ook beter. Bij Ajax gaat Ziyech weg. Bij PSV komen best wat spelers terug na een verhuurperiode.
Het is weinig 'seizoen afmaken' meer als je een andere selectie hebt omdat spelers weg gaan. Het seizoen ongeldig verklaren en de huidige stand als Europees voetbal pakken. Bekerfinale misschien als Johan Cruijf wedstrijd spelen vóór het komende seizoen. Eredivisie prijzengeld op basis van stand of een compromis sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39
Fleximex schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:47:
[...]

Met alle contracten die (af)lopen lijkt me dat ook beter. Bij Ajax gaat Ziyech weg. Bij PSV komen best wat spelers terug na een verhuurperiode.
Misschien moeten we gewoon accepteren dat het in deze situatie kan gebeuren dat er tussendoor spelers weggaan of bijkomen. Een winnaar die op het veld bepaald wordt is altijd eerlijker dan eentje op de groene tafel. Het is niet eens zozeer de kampioen of de CL plek maar die laatste EL plek en degradatie en promotie dat discusses geeft.

Ik blijf bij mijn gedachten om een heel Europees seizoen te schrappen of een halve competitie te overwegen. Wellicht kan het idee van deze hoogleraar als basis dienen voor hoe je dat laatste zou kunnen opzetten.

https://www.trouw.nl/spor...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36
helemaal eens, die kampioensschaal is ook niks waard als je hem nu zou uitreiken, die wil je toch niet tellen bij je totaal aantal titels?

Belangrijkste vraag is hoe je de europese plekken verdeeld, daar zit het meeste geld aan vast geplakt.
aardig idee, maar dat werkt alleen als je het europees c.q. wereldwijd zo oplost. Dat kan je denk ik niet als NL alleen beslissen. Ik vraag me af of daar genoeg consensus voor gaat zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door KingKoning op 22-04-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

KingKoning schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:58:
[...]
helemaal eens, die kampioensschaal is ook niks waard als je hem nu zou uitreiken, die wil je toch niet tellen bij je totaal aantal titels?
Omdat het hier zo dicht bij elkaar staat niet nee, maar kijk eens naar bijvoorbeeld Engeland waar Liverpool voor het eerst in 30 jaar kampioen zou gaan worden. Die zien dat op deze manier op een heel zure manier aan hun neus voorbij gaan.
Het zomaar wegstrepen van deze competitie zie ik niet zitten. Willem II bijvoorbeeld draait een topseizoen en AZ heeft nog uitzicht op een kampioenschap. Daarom lijkt mij de optie om in februari gewoon verder te gaan met de huidige competitie(s) de beste en meest eerlijke oplossing.
KingKoning schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:58:
[...]
Ik vraag me af of daar genoeg consensus voor gaat zijn.
Dat denk ik niet, voor diverse partijen zijn de financiële belangen te groot.
Geld regeert deze sport.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:53:
[...]

Misschien moeten we gewoon accepteren dat het in deze situatie kan gebeuren dat er tussendoor spelers weggaan of bijkomen. Een winnaar die op het veld bepaald wordt is altijd eerlijker dan eentje op de groene tafel. Het is niet eens zozeer de kampioen of de CL plek maar die laatste EL plek en degradatie en promotie dat discusses geeft.

Ik blijf bij mijn gedachten om een heel Europees seizoen te schrappen of een halve competitie te overwegen. Wellicht kan het idee van deze hoogleraar als basis dienen voor hoe je dat laatste zou kunnen opzetten.

Halve competitie is kansloos wegens redenen die ik eerder al genoemd heb. Eredivisie opgesplitst in groepjes? Gemiddeld 50k kijkers per wedstrijd in groep 3. En die clubs hebben de inkomsten van tegen de top 3 spelen keihard nodig.
En geen Europees voetbal, gaan Ajax en AZ dan gecompenseerd worden door VVV enzo voor de miljoenen die ze missen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
D-e-n schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:53:
[...]

Dat voorstel raakt kant nog wal. Die 5-0 wedstrijden tegen clubs als Emmen zijn juist zeer noodzakelijk, voor de clubs voor wedstrijdritme, voor het brengen van jeugdspelers in het eerste, voor het doelsaldo (kan doorslaggevend zijn!), voor het voetbalplezier en (al genoemd) voor de inkomsten van de kleine clubs. Maar ook voor supporters die geen kaarten kunnen kopen voor de Europese wedstrijden en wedstrijden tegen de top 3. Zo was de bekerwedstrijd Ajax - Spakenburg bijna net zo mooi als de Europese thuiswedstrijden qua sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:09:
[...]

Halve competitie is kansloos wegens redenen die ik eerder al genoemd heb. Eredivisie opgesplitst in groepjes? Gemiddeld 50k kijkers per wedstrijd in groep 3. En die clubs hebben de inkomsten van tegen de top 3 spelen keihard nodig.
En geen Europees voetbal, gaan Ajax en AZ dan gecompenseerd worden door VVV enzo voor de miljoenen die ze missen?
Wat dan? De kalender wordt te vol als we doen alsof we vanaf 1 september gewoon een volledig programma kunnen draaien. Je moet schrappen. Dus zul je creatief moeten zijn. Het bekertoernooi schrappen is ook een optie. Ik noem maar wat.

Ik proef bij een aantal nu een reactie die lijkt op "competitie geschrapt, opgelost, we kunnen weer verder met ons leven" maar dat is natuurlijk niet zo. We komen sowieso in de knel en het gaat sowieso geld kosten. Dan gaat het erom hoe je de schade beperkt.

@Erapaz
In het verleden hebben we vaak genoeg de discussie gehad over het gebrek aan weerstand in de eredivisie. Die wedstrijden tegen de kleintjes waren een parodie op een wedstrijd en met name voor de topclubs gold zo'n gebrek aan strijd als een flink nadeel. En nu wordt een voorstel afgeschoten omdat we per se willen vasthouden aan Ajax-Emmen? Het moet niet gekker worden.

Ik zeg niet dat het voorstel van die hoogleraar heilig is. Ik zeg wel dat we creatiever moeten gaan denken om de problemen op te lossen die er zijn. Velen steken naar mijn mening nu de kop in het zand door alles af te schieten maar zelf niet verder te komen dan "competitie stoppen".

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 22-04-2020 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De Nederlandse voetbalbond treedt op korte termijn in overleg met de UEFA, maar Het Laatste Nieuws schrijft dat de Europese voetbalbond mogelijk van plan is om de tickets voor de Champions- en Europa League te verdelen op basis van de clubranking.
Zou een goede oplossing zijn. Dan gaat Ajax terecht naar de CL. Feyenoord valt dan terecht buiten de top 3 in NL, aangezien die toch alleen maar lopen te prutsen in Europa en ons vele plekken hebben gekost.

Het is dan alleen jammer voor AZ, die horen gewoon voorronde CL te spelen. PSV gaat dan de CL in te koste van AZ en die zullen daar wel blij mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er moeten ook nog wat europese finales gespeeld worden.

Komt er eigenlijk op neer dat we seizoen 2020/2021 in zijn geheel door moeten strepen en de komende maanden gebruiken om als het kan het lopende seizoen af te maken.
Wel een duidelijke lijn trekken mbt speelgerechtigheid van nieuwe/terugkerende spelers, zonder de mogelijkheid te duidelijk open te zetten om alsnog het kampioenschap te kopen.

Zijn alleen wat belanghebbenden die dan erg veel geld minder gaan verdienen. Of dat erg is is een tweede.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Dit blijft wat mij betreft, in ongeveer deze opzet, het beste plan. Hou er rekening mee dat de kans best aanwezig is dat je eind van het jaar een 'tweede golf' krijgt, en je dus weer een maand of twee volledig op slot gaat. Seizoen 20/21 niet spelen, en de tijd benutten om 19/20 uit te spelen, waarschijnlijk pas te beginnen in 2021 (voor die tijd wel trainen, indien toegestaan). Alle tijd voor (hopelijk...), en geen drukte erna met een EK en dus extra belasting op spelers. Een kalender voor het nieuwe seizoen gaat ze echt niet lukken, want voorlopig zijn we hier nog niet vanaf.

Enige waar je over kunt twisten zijn de contracten van spelers die nu al elders getekend hebben (prominent voorbeeld: Ziyech), maar volgens mij zijn dat er sowieso nog niet zo heel veel. Dat is meer een financiële kwestie naar de spelers toe, want hun nieuwe clubs hebben ze nog niet echt nodig om de competitie uit te spelen (dat was nl. nooit de bedoeling, dat ze al een deel van de competitie mee zouden doen).

Groter issue is natuurlijk een gebrek aan inkomsten tegenover salarissen die wel doorbetaald moeten worden, maar daar moet een balans gevonden worden door een UEFA die er een mouw aanpast (geld genoeg) en spelers die salarisverlaging moeten accepteren (die 5e Ferrari of 3e Bentley kunnen ze nu toch niet kopen).

Heeft Ziyech eigenlijk al echt getekend, of is het vooralsnog een mondelinge overeenkomst? Kan nog een leuk juridisch spelletje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:32:
[...]

Zou een goede oplossing zijn.
Maar dat is niet wat in het artikel staat.

Bepaalde clubs lobbyen met dit idee, maar dat zou betekenen dat bijvoorbeeld Club Brugge geen CL maar EL speelt.

De laatste alinea uit het artikel
UEFA zal finaal niet zwichten voor het lobbywerk in de coulissen. De Belgische voetbalbond kreeg daarnet heel duidelijk de boodschap dat het klassement van de Jupiler Pro League na 29 speeldagen het enige criterium zal zijn voor de toekenning van de Europese tickets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Verwijderd
Dat is wel heel selectief shoppen in iets wat je toevallig denkt uit te komen. Wat je vergeet is dat dit hetzelfde lobbyclubje is dat het liefst alle CL-plekken zou verdelen tussen de vermogende ploegen uit Europa.

Het gaat ook nergens over. Als in een sterke competitie Getafe boven Atletico Madrid staat dan heeft Getafe alle recht op die CL-plek want ze waren gewoon beter. En gezien het artikel: een club als Brugge die recent een slecht Europees trackrecord had heeft ook alle recht op de CL, meer dan Genk of Anderlecht die een straatlengte achter staan. Die Europese ranking zegt wat dat betreft ook niet zo heel veel want veel is afhankelijk van waar een club instroomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 15:55
[...]

Zou een goede oplossing zijn. Dan gaat Ajax terecht naar de CL. Feyenoord valt dan terecht buiten de top 3 in NL, aangezien die toch alleen maar lopen te prutsen in Europa en ons vele plekken hebben gekost.

Het is dan alleen jammer voor AZ, die horen gewoon voorronde CL te spelen. PSV gaat dan de CL in te koste van AZ en die zullen daar wel blij mee zijn.
Tjah, maar op basis van wat Feyenoord onder Dick heeft gedaan is het terecht dat zij 3e zijn, daarbij hadden die ook nog een kans via de Beker, waarbij het terecht zou zijn als zij iig Europa in gaan. PSV was nou ook niet bepaald in lekkere doen de laatste tijd wat Europa betreft.
Maargoed, het is sowieso altijd lastig te bepalen, maar bij jouw reactie proef ik toch vooral club-afkeur (Feyenoord) want die zouden het niet verdienen en prutsen toch altijd. De enigen die het dit seizoen (en eigenlijk ook vorig seizoen) goed deden waren AZ en AJAX, dus PSV boven Feyenoord scharen op dit moment is vooral teren op sentiment wat mij betreft.

Wat dat aangaat sluit ik me bij onderstaande volledig aan:
D-e-n schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:19:
@Verwijderd
Dat is wel heel selectief shoppen in iets wat je toevallig denkt uit te komen. Wat je vergeet is dat dit hetzelfde lobbyclubje is dat het liefst alle CL-plekken zou verdelen tussen de vermogende ploegen uit Europa.

Het gaat ook nergens over. Als in een sterke competitie Getafe boven Atletico Madrid staat dan heeft Getafe alle recht op die CL-plek want ze waren gewoon beter. En gezien het artikel: een club als Brugge die recent een slecht Europees trackrecord had heeft ook alle recht op de CL, meer dan Genk of Anderlecht die een straatlengte achter staan. Die Europese ranking zegt wat dat betreft ook niet zo heel veel want veel is afhankelijk van waar een club instroomt.
Naast dat het afhankelijk is van waar een club instroomt zegt de ranking veel over het verleden, en niet over het heden. Dat een Anderlecht (als voorbeeld) zo hoog staat (relatief gezien!) zegt vooral veel over het verleden van de club niet over de goede prestaties in de laatste jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:59
jbdeiman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:58:
De enigen die het dit seizoen (en eigenlijk ook vorig seizoen) goed deden waren AZ en AJAX, dus PSV boven Feyenoord scharen op dit moment is vooral teren op sentiment wat mij betreft.
AZ en Ajax zijn 1 rondje verder gekomen dan Feyenoord en PSV. AZ is ook nog eens uitgeschakeld door dezelfde club als PSV. Zo groot is dat verschil nou ook weer niet dit seizoen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:56
En vergeten we voor het gemak ook maar even dat Ajax in de andere seizoenen 1 x niet door de voorronden kwam en 1 x in de groepsfase sneuvelde? Ja die finale en halve finale waren heel knap, maar overdrijven en een in deze tijden unieke prestatie met een unieke spelersgroep als standaard gaan zien is ook niet echt realistisch.

Ben benieuwd waar de KNVB mee gaat komen, want er is eigenlijk geen eerlijke oplossing voor dit seizoen. Denk dat het minst oneerlijke annuleren is en geen kampioen en degradanten uitroepen en de EU plekken verdelen aan de hand van de huidige ranglijst.

Die bekerfinale kan je best wel inhalen

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 22-04-2020 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Uiteindelijk is het wel Feyenoord die de laatste keer europees succes had, historisch gezien staan die dus nog zonder discussie op de eerste plek als het om de NL clubs gaat.

Is maar net door welke bril je het bekijkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
ph4ge schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:08:
[...]

AZ en Ajax zijn 1 rondje verder gekomen dan Feyenoord en PSV. AZ is ook nog eens uitgeschakeld door dezelfde club als PSV. Zo groot is dat verschil nou ook weer niet dit seizoen.
Nee, eens, maar dan staat AZ nu er toch beter voor dan PSV en zou AZ het juist verdienen? Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor het heden, je moet kijken naar hoe het er NU voorstaat, niet hoe het er in het verleden voor stond. PSV was overigens (kansloos) uitgeschakeld in voorronde CL, van mij mag AZ die het hele seizoen het beter heeft gedaan dan PSV het echt wel proberen, ze hebben het zelf verdient.

Voordat ik (een beetje mijn eigen verwijt in een eerdere reactie aan een ander) een verwijt krijg dat ik een wat meer 'anti' bril gebruik voor deze redenatie, wil ik maar gezegd hebben dat ik het vooral handig vindt als de clubs die op DIT moment er het beste voor staan in mijn ogen ook de meeste kans hebben om punten bij elkaar te spelen in Europa.
Heel leuk dat bijvoorbeeld GAE (Go Ahead Eagles) er op de volledige europese ranking goed voor staat in het rijtje Nederlandse clubs (Ajax, PSV, AZ, Feyenoord en dan een rijtje van 5 clubs: (Utrecht, Vitesse, Heracles, Groningen en GAE) met dezelfde score.
Wat nou als er 5 clubs Europa in zouden en GAE net een tiende puntje meer heeft? Ben je lekker klaar mee, kan je net zo goed je plekje vergeven aan een ander land.
Ankona schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:22:
Uiteindelijk is het wel Feyenoord die de laatste keer europees succes had, historisch gezien staan die dus nog zonder discussie op de eerste plek als het om de NL clubs gaat.

Als je succes relateert aan prijzen, dan heb je gelijk, als je succes ook los kan zien van prijzen, dan heeft Ajax het een paar seizoenen erg knap gedaan en ik vind (als Feyenoord supporter) dat je dat toch echt wel een succes kan noemen.
Maargoed, iedereen predict natuurlijk liefst voor eigen parochie, en dat snap ik. Ik probeer (ondanks clubkleur) vooral te kijken naar het laatste moment/ de laatste periode (en daarmee dus de stand in de competitie), zoals het eigenlijk ieder jaar gedaan wordt. Dat lijkt mij de meest eerlijke verdeling. PSV moest nog maar zien dat ze Feyenoord en AZ (wat ik niet realistisch vind in geval van AZ) nog in zou halen voordat het seizoen voorbij was.
AZ zou CL of voorronde CL spelen, en ik denk PSV/ Feyenoord EL, waarbij ik hoopte op Feyenoord rechtstreeks (Beker) en PSV rechtstreeks (plek in de competitie).

[ Voor 28% gewijzigd door jbdeiman op 22-04-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*poetst de bril even

Als je de Europa Cup II als echte prijs ziet wel ja. De club die de laatste keer een échte Europese hoofdprijs heeft gepakt is nog steeds..... juist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Dan kijken we voor de CL plaats naar de laatste CL winnaar uit Nederland?
Het is in ieder geval een heel gekleurde bril.

Europese ranking zou mijns inziens nog het meest eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
jbdeiman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:23:
[...]

Wat nou als er 5 clubs Europa in zouden en GAE net een tiende puntje meer heeft?
Ik ben voor! (Kan met de fiets naar hun stadion)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:26:
[...]

*poetst de bril even

Als je de Europa Cup II als echte prijs ziet wel ja. De club die de laatste keer een échte Europese hoofdprijs heeft gepakt is nog steeds..... juist :+
Check, dan telt die EL finale van Ajax de laatste jaren ook niet meer? Mooi, dan heeft Ajax nog minder recht op Europese plekken :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:24:
[...]

Wat dan? De kalender wordt te vol als we doen alsof we vanaf 1 september gewoon een volledig programma kunnen draaien. Je moet schrappen. Dus zul je creatief moeten zijn. Het bekertoernooi schrappen is ook een optie. Ik noem maar wat.

Ik proef bij een aantal nu een reactie die lijkt op "competitie geschrapt, opgelost, we kunnen weer verder met ons leven" maar dat is natuurlijk niet zo. We komen sowieso in de knel en het gaat sowieso geld kosten. Dan gaat het erom hoe je de schade beperkt.

@Erapaz
In het verleden hebben we vaak genoeg de discussie gehad over het gebrek aan weerstand in de eredivisie. Die wedstrijden tegen de kleintjes waren een parodie op een wedstrijd en met name voor de topclubs gold zo'n gebrek aan strijd als een flink nadeel. En nu wordt een voorstel afgeschoten omdat we per se willen vasthouden aan Ajax-Emmen? Het moet niet gekker worden.

Ik zeg niet dat het voorstel van die hoogleraar heilig is. Ik zeg wel dat we creatiever moeten gaan denken om de problemen op te lossen die er zijn. Velen steken naar mijn mening nu de kop in het zand door alles af te schieten maar zelf niet verder te komen dan "competitie stoppen".
Een keer geen winterstop (kan in Engeland ook), Eredivisie teams een ronde later de beker in, geen play offs einde seizoen. Minder vriendschappelijke interlands. En daar is je ruimte.
En wat betreft creatiever zijn of de kop in het zand, als er nu geroepen wordt 'Ajax de CL in want ze staan einde competitie bovenaan worden er 24 redenen verzonnen waarom het niet eerlijk is, maar vervolgens is het wel ok om voor volgend seizoen allerlei oneerlijke regels te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ankona schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:29:
[...]

Ik ben voor! (Kan met de fiets naar hun stadion)
Ik ook, is maar 17km ofzo. Ben er ook veel geweest en volg de club nog altijd (al kom ik al een tijd niet meer in t stadion). Zou het ergens wel leuk vinden, maar voor het NL voetbal lijkt me dat geen goede exercitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:30:
[...]

Een keer geen winterstop (kan in Engeland ook), Eredivisie teams een ronde later de beker in, geen play offs einde seizoen. Minder vriendschappelijke interlands. En daar is je ruimte.
En wat betreft creatiever zijn of de kop in het zand, als er nu geroepen wordt 'Ajax de CL in want ze staan einde competitie bovenaan worden er 24 redenen verzonnen waarom het niet eerlijk is, maar vervolgens is het wel ok om voor volgend seizoen allerlei oneerlijke regels te maken?
Jammer alleen dat die vriendelijke interlands cancellen je de hele wereld nodig hebt. Anders raken clubs spelers kwijt aan de landen die wel gaan oefenenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:32:
[...]

Jammer alleen dat die vriendelijke interlands cancellen je de hele wereld nodig hebt. Anders raken clubs spelers kwijt aan de landen die wel gaan oefenenen.
De rest vd wereld gaat met hetzelfde probleem zitten, dus dat is prima iets wat door de FIFA afgedwongen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Exocet schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:29:
[...]

Dan kijken we voor de CL plaats naar de laatste CL winnaar uit Nederland?
Het is in ieder geval een heel gekleurde bril.

Europese ranking zou mijns inziens nog het meest eerlijk zijn.
Waarom dan? Alle jaren is het het meest eerlijk dat naar de stand in de competitie wordt gekeken, en dat zouden we nu aanpassen omdat het voor bepaalde gevallen leuker uitkomt? (Belgische oude grote clubs)

De clubs die het hele seizoen al (goed) gepresteerd hebben en nu staan waar ze staan (terechte plek op dit moment dus) zijn, als je kijkt naar Nederland de clubs die op basis van wat ze hebben laten zien op de juiste plek staan (in NL is het eigenlijk de standaard 4 clubs die Europees gaan, Ajax, AZ, Feyenoord en PSV), dus waarom zouden we dan naar de Ranking willen kijken?
Sterker nog, ik denk dat PSV meerkans heeft om voorrondes door te komen voor EL dan Feyenoord, voor NL is het dan toch gunstiger?

Een heel gechargeerd voorbeeld maar even waarom ik het er absoluut niet mee eens ben om naar Europese ranking te kijken. Club heeft 5 en 4 jaar geleden goed gepresteerd in Europa en is in (groot) verval geraakt. Daarmee onderaan in de competitie en dreigt te degraderen. Wegens die goede prestaties in het verleden staan ze nog boven de clubs die de afgelopen jaren Europa in mochten en geen potten hebben kunnen breken (geen punten binnen gehaald). Dus die club in verval mag lekker Europa in. Hoe oneerlijk wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:30:
[...]

Wie zegt dat Ajax als huidige nummer één niet de CL in zou moeten? Ik toch weinig discussie over de oplossing dat, indien er niet verder wordt gespeeld, de huidige stand als maatstaf wordt genomen voor de CL-plaatsing. Ik heb dat in elk geval zeker niet betwist.

En "oneerlijke regels" is wat jij er van maakt. Het is een beetje piepen voordat je gebeten wordt. Ik zie niet in hoe je een normaal seizoen kunt draaien met én een start in september én een EK. Vergeet niet dat dat hele riedeletje aan voorronden voor de CL en EL er ook nog ergens tussen moeten worden gewurmd. En dan moet je dus creatief zijn en wat anders verzinnen en daar horen wellicht andere regels bij. En dat moet in goed overleg met alle clubs en waarschijnlijk ook met de UEFA, want die bepaalt de CL en EL-kalender. En als je daar voor het nieuwe seizoen afspraken over maakt is daar helemaal niks "oneerlijk" aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08
Er is eigenlijk 1 probleem als we nu de huidige stand pakken en dat is wie het 5e Europese ticket krijgt, in principe staat Willem II met 3 punten voor op FC Utrecht, maar FC Utrecht heeft een wedstrijd minder gespeeld. Als ze deze wedstrijd winnen staan zijn gelijk met Willem II maar hebben ze een beter doelsaldo en dus recht op het 5e ticket. Mocht dat scenario zo lopen dan dient AZ zijn wedstrijd ook in te halen tegen Feyenoord omdat ze dan over Ajax heen zouden kunnen gaan.

Het is niet mogelijk om deze wedstrijden in te halen, dus dan moet er naar een alternatief gekeken worden, dat is bijv. de verdeling op basis van de resultaten in Europa uit het verleden, dat zou betekenen dat AZ zwaar benadeeld wordt en het voorronde CL ticket krijgt terwijl ze 4e staan.

Ik denk dat je uiteindelijk altijd een club gaat benadelen en dat we niet de aanname kunnen doen dat Ajax wel even van FC Utrecht had gewonnen (zie bekeruitschakeling/verleden) en de 5e plek dus niet in het geding was gekomen voor Willem II.

Ben benieuwd wat daarover wordt besloten komende vrijdag.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Gynnad schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:06:
Er is eigenlijk 1 probleem als we nu de huidige stand pakken en dat is wie het 5e Europese ticket krijgt, in principe staat Willem II met 3 punten voor op FC Utrecht, maar FC Utrecht heeft een wedstrijd minder gespeeld. Als ze deze wedstrijd winnen staan zijn gelijk met Willem II maar hebben ze een beter doelsaldo en dus recht op het 5e ticket. Mocht dat scenario zo lopen dan dient AZ zijn wedstrijd ook in te halen tegen Feyenoord omdat ze dan over Ajax heen zouden kunnen gaan.

Het is niet mogelijk om deze wedstrijden in te halen, dus dan moet er naar een alternatief gekeken worden, dat is bijv. de verdeling op basis van de resultaten in Europa uit het verleden, dat zou betekenen dat AZ zwaar benadeeld wordt en het voorronde CL ticket krijgt terwijl ze 4e staan.

Ik denk dat je uiteindelijk altijd een club gaat benadelen en dat we niet de aanname kunnen doen dat Ajax wel even van FC Utrecht had gewonnen (zie bekeruitschakeling/verleden) en de 5e plek dus niet in het geding was gekomen voor Willem II.

Ben benieuwd wat daarover wordt besloten komende vrijdag.
De betreffende speelronde waarin Utrecht - Ajax en F'noord - AZ op het programma stonden schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54
Ajax heeft er voor gezorgd dat er aankomend jaar een rechtstreekse plaatsing voor de CL geld, dus lijkt me wel zo eerlijk om die plaats aan Ajax te geven. Op basis van geschiedenis en ranglijst is dat ook niet zo gek.

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 22-04-2020 13:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Utrecht is ook nog bekerfinalist. Aan die kant zouden ze ook nog een kans hebben.

Gevoelsmatig zou ik het ticket liever aan Utrecht geven maar dat is dan weer niet te begrijpen voor Willem II aangezien die aan het begin van het seizoen erg lekker draaiden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
Maar dan het volgende... stel Ajax krijgt de rechtstreekse plaats in de CL, en AZ moet voorronde spelen.
UEFA plant de voorrondes in voor half/eind augustus. Dan kan AZ de voorronde dus geeneens in NL spelen en moeten ze al naar het buitenland uitwijken voor een voorronde wedstrijd. Nu is AZ het wel gewend ondertussen om niet in het eigen stadion thuiswedstrijden te spelen, maar een voorronde CL wil je toch wel erg graag in eigen huis spelen, al is het maar voor je supporters...

IMHO gaat Ajax rechtstreeks de CL in en AZ voorronde. Ajax en AZ verdelen het startgeld zodat het enige 'nadeel' wat AZ heeft is dat ze de voorronde moeten spelen. To be honest, als de competitie weer zou worden opgestart, had Ajax weer een fitte selectie en waren ze gewoon sterker dan AZ.
Meest lastige is inderdaad het 5e ticket, voor Willem II of Utrecht...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:05

Qu3st

Leuk allemaal die discussie om het 'kampioenschap' en de tickets voor Europees voetbal, maar het enige wat écht telt is dat ADO degradeert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:30
Ankona schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:11:
Utrecht is ook nog bekerfinalist. Aan die kant zouden ze ook nog een kans hebben.
Maar is er dan niet plek voor Willem II en Utrecht in EL?
Of verliest Willem II de EL plek als Utrecht de beker zou winnen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:01:
[...]

Wie zegt dat Ajax als huidige nummer één niet de CL in zou moeten? Ik toch weinig discussie over de oplossing dat, indien er niet verder wordt gespeeld, de huidige stand als maatstaf wordt genomen voor de CL-plaatsing. Ik heb dat in elk geval zeker niet betwist.
Jij misschien niet, genoeg anderen wel. Ineens kwam onderling resultaat als gewenste bepalende factor tevoorschijn bijvoorbeeld. Er zijn hier ik weet niet hoeveel pagina's gevuld door niet Ajax supporters over hoe Ajax niet zomaar recht zou hebben op de CL plek.
En "oneerlijke regels" is wat jij er van maakt. Het is een beetje piepen voordat je gebeten wordt.
Het is voorkomen dat anderen gaan piepen als (om jouw club als voorbeeld te nemen) Feyenoord thuis mag tegen AZ (wat dan leeggekocht is), Vitesse en Utrecht (die beiden voor geen meter draaien) en uit tegen Ajax, PSV, Groningen en Heerenveen die beiden ineens een topseizoen draaien en top 5 staan.
Of zet welke top 3 club maar in de positie van Feyenoord in mijn voorbeeld. Welke topclub dat ook zou overkomen, het is oneerlijk en niet alleen omdat ik dat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:57:
[...]

Jij misschien niet, genoeg anderen wel. Ineens kwam onderling resultaat als gewenste bepalende factor tevoorschijn bijvoorbeeld. Er zijn hier ik weet niet hoeveel pagina's gevuld door niet Ajax supporters over hoe Ajax niet zomaar recht zou hebben op de CL plek.

[...]

Het is voorkomen dat anderen gaan piepen als (om jouw club als voorbeeld te nemen) Feyenoord thuis mag tegen AZ (wat dan leeggekocht is), Vitesse en Utrecht (die beiden voor geen meter draaien) en uit tegen Ajax, PSV, Groningen en Heerenveen die beiden ineens een topseizoen draaien en top 5 staan.
Of zet welke top 3 club maar in de positie van Feyenoord in mijn voorbeeld. Welke topclub dat ook zou overkomen, het is oneerlijk en niet alleen omdat ik dat vind.
Ergo, er is geen eerlijke oplossing :P Daarom, maak dat seizoen ongeldig en verdeel die tickets op de huidige stand. Geen kampioen en geen degradant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:13:
[...]

Ergo, er is geen eerlijke oplossing :P Daarom, maak dat seizoen ongeldig en verdeel die tickets op de huidige stand. Geen kampioen en geen degradant.
Dat vind ik prima, daar ging de discussie ook niet over want iedereen weet dat wat je dit seizoen ook beslist, het nooit eerlijk gaat zijn naar elke club.
Het ging inmiddels al over volgend seizoen en het voorstel van @D-e-n om dan bv maar een half seizoen te spelen. Daarvan ben ik van mening dat die oplossing niet eerlijk is en er eerlijkere oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02

Heb al geluiden gehoord dat we pas in 2022 tot de orde vd dag overgaan eventueel..... Dus zelfs hierin durf ik je geen +1 te geven.
dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:05:
[...]

Dat denk ik niet, voor diverse partijen zijn de financiële belangen te groot.
Geld regeert deze sport.
Wellicht, maar vindt iemand uberhaupt wedstrijd zonder publiek kijken aantrekkelijk? Als "het voetbal" volgende editie klote kijkcijfers haalt kunnen ze huilen om geld wat ze willen, krijgen doen ze het dan niet..
[...]

Ach Advocaat heeft bijgetekend.. ;)
Maar kan me iets van jaar of 5 terug een seizoen herinneren dat Ajax bout was in Europa en Psv alle vissen uit de vijver haalde.
autje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:59:
[...]
Hou er rekening mee dat de kans best aanwezig is dat je eind van het jaar een 'tweede golf' krijgt, en je dus weer een maand of twee volledig op slot gaat.
Kans op een 2e golf is supergroot zelfs. De pandemieen van de 20e eeuw hadden allemaal minimaal 2 golven.
Qu3st schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:46:
Leuk allemaal die discussie om het 'kampioenschap' en de tickets voor Europees voetbal, maar het enige wat écht telt is dat ADO degradeert!
Gebeurt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:13:
[...]

_/-\o_
Mijns inziens de enige oplossing die zoveel mogelijk recht doet aan iedereen. Zoals ik eerder al benoemde zie ik geen hele grote verschuivingen meer: Misschien PSV boven Feyenoord, maar zowel Feyenoord als PSV zie ik niet meer boven AZ komen. (even uitgaande van dat de competitie normaal was doorgegaan, en niet van hoe de elftallen er straks (misschien) bij lopen en uitzien qua spelers)
WillemII was al even in iets mindere doen dus zag ik PSV/ Feyenoord ook niet meer achterhalen. De top4 blijft daarmee hetzelfde groepje, dus zal het alleen een discussie zijn over de verdeling rondom de Europese plekken / inkomsten.
Daar zal denk ik (uiteindelijk) ook de grootste discussie om gaan, want moet je Ajax dan gelijk al die 40 miljoen volledig laten incasseren (als zijn direct CL in gaan), of moet dat verdeeld worden. Ik ben voor het verdelen volgens een bepaalde maat, omdat er eigenlijk geen kampioen is en Ajax (plat gezegd) bij de gratie van de andere clubs dan CL mag gaan spelen. (Immers de kampioen mag dat en er is dan geen kampioen). Daarbij ook gesteld dat het nu nog altijd (goed) mogelijk is/ was dat AZ boven Ajax zou eindigen. Daarmee is het alleen maar fair dat Ajax in ieder geval AZ mee laat delen in die miljoenen inkomsten die AZ (mogelijk) misloopt als ze de CL niet halen.

Alleen de 5e/6e plek (WillemII/ Utrecht) is een lastige, maar daarvan kan je nog stellen dat WillemII het tot nog toe gewoon beter heeft gedaan en het dus heeft verdiend.

Eigenlijk ook wel een heel 'mooi' nadeel van de nacompetities voor Europees voetbal, als om wat voor reden ook de competitie niet wordt uitgevoetbald, en de stand bepaald wie europees mag, dan heb je eigenlijk een groepje van 4 clubs die denken dat ze dit via die nacompetitie nog wel hadden kunne halen. Gewoon afschaffen en de ranglijst weer hanteren, kan dat gedrocht er ook weer uit. Dan zou ik liever zien dat ze een nacompetitie doen waarmee een latere instroom in de beker (voor het volgende seizoen) te verdienen is ofzo. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sjah schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:27:
[...]
Wellicht, maar vindt iemand überhaupt wedstrijd zonder publiek kijken aantrekkelijk?
Als ik namens mezelf spreek: absoluut niet. Bij voetbal hoort sfeer. Sfeer wordt gemaakt door publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:35:
[...]

Als ik namens mezelf spreek: absoluut niet. Bij voetbal hoort sfeer. Sfeer wordt gemaakt door publiek.
En er gaan nogal wat ploegen failliet zonder de inkomsten van tickets en horeca.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 22-04-2020 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:42:
[...]

En er gaan nogal wat ploegen failliet zonder de inkomsten van tickets en horeca.
Kleinere competitie! :)F <3 *O*

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
30 wedstrijden? Ben tegen. wij hebben 34 wedstrijden. Net als Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gelukkig zijn Duitsland en Nederland ook zo goed te vergelijken. In de 2e Bundesliga spelen clubs nog voor 20 of 30.000 man.
Hier net 2 of 3000 als Excelsior Eredivisie speelt, in de Engelse 4e divisie komen er nog meer toeschouwers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dan vraag je als Ajax zijnde of je bij de BundesLiga mag.

Iets ander: vanavond extra editie Studio Voetbal.

[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 22-04-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 23:16
Sjah schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:50:
[...]

30 wedstrijden? Ben tegen. wij hebben 34 wedstrijden. Net als Duitsland,
Het gaat met mij niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Uit naar de Koel, uit naar Doetinchem (:+) of naar de Oude Meerdijk zit behalve het thuispubliek niemand op te wachten.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

ephymerous schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:30:
[...]

Het gaat met mij niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Uit naar de Koel, uit naar Doetinchem (:+) of naar de Oude Meerdijk zit behalve het thuispubliek niemand op te wachten.
Nee, maar het kunnen wel leuke wedstrijden zijn, door uitslagen met mooie doelpunten, of door onverwachte gelijkspellen of zelfs winst voor de underdog! Wat dat betreft teken ik ook gelijk voor 34 wedstrijden ipv 30.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:10:
in de Engelse 4e divisie komen er nog meer toeschouwers...
En dat is dus geen grap, jaren geleden naar 4de divisie wedstrijd geweest in Londen, 12 duizend man publiek, oerlelijk voetbal, maar wel sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk best interessant om te kijken wat daar in Engeland anders is in de voetbalcultuur. Niet dat je dat meteen kunt kopieren, zo werkt zoiets niet.
Hier heb je de lokale clubs die elke week een paar honderd man trekken. De leden van de club zelf, de ouderen uit het dorp en nog een paar geïnteresseerden. Maakt niet uit of het vierde klasse of hoofdklasse is.

En bij de BVO's. Kaartjes zijn best duur en soms doet de driehoek ook nog erg lastig met verplichte clubkaarten etc.

Wat kosten de kaartjes in Engeland? Hoe makkelijk kun je die kopen? Wie komen er kijken?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:44
Moet zeggen dat ik de voetbalcultuur in Duitsland mooi vind. Clubs die in handen van de supporters moeten zijn (kijk naar de kritiek op Leipzig die het niet hebben), relatief lage ticketprijzen, volgens mij niet of nauwelijks problemen daar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Ik begrijp Twente niet helemaal.
"De spelers gaan begin mei in verschillende groepen, waarvan de grootte afhankelijk is van wat er mag van het RIVM, aan de slag", zegt technisch directeur Ted van Leeuwen.

"Natuurlijk houden we hierbij de anderhalve meter afstand goed in de gaten. Een voordeel van de komende lange voorbereiding is dat er ruimte is om ook veel individueel te trainen."
Bron

Gister was de overheid en RIVM heel duidelijk dat topsporters onder specifieke voorwaarden na 28 april weer individueel mogen gaan trainen. Verder ook
In het advies van het OMT aan het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport staat:"Het OMT schat in dat het risico voor de volksgezondheid dat gepaard gaat met het onder aanvullende voorwaarden toestaan van individuele sport, waarbij 1,5 meter afstand in acht wordt genomen, voor topsporters, beheersbaar is. Het OMT adviseert de koepels de voorwaarden nader uit te werken."
Voetbal is geen individuele sport, dus wat ze nu naar buiten brengen mag helemaal niet. En het is misschien beetje lang om nu maanden lang alleen maar conditie oefeningen te gaan doen, want als ik het zo lees mag niks met een bal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
dvdkiwi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:35:
[...]

Sterker nog, voetbal is van het publiek. Mijns inziens bestaat voetbal niet zonder gevulde stadions. Leuk wedstrijden kijken zonder publiek, daar gaat men heel snel op afknappen. Net als de VAR, let op mn woorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
Pompi schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:17:

[...]

Bron

Gister was de overheid en RIVM heel duidelijk dat topsporters onder specifieke voorwaarden na 28 april weer individueel mogen gaan trainen. Verder ook

[...]

Voetbal is geen individuele sport, dus wat ze nu naar buiten brengen mag helemaal niet. En het is misschien beetje lang om nu maanden lang alleen maar conditie oefeningen te gaan doen, want als ik het zo lees mag niks met een bal.
Die houden zich gewoon aan de duitse regels.
Hoort dit trouwens niet in het buitenlands voetbaltopic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

[...]

Bron

[...]

Twente is geen sportclub maar een werkgever, misschien zit hier nog wel een nuance verschil in. Ik mag ook op kantoor komen (al wordt er sterk gestuurd op thuiswerken)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:55:
[...]Twente is geen sportclub maar een werkgever
FC Twente is geen sportclub?
Football Club Twente.
Sportclub en werkgever tegelijk toch? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Twente gaat weer eens tegen de regels in? En dat doet mensen nog verbazen? :+

jammer dat het seizoen niet meer doorgaat, want er was best een kans dat we weer een jaar van ze af waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06

On_E

Housemusic

jbdeiman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:35:
[...]

_/-\o_
Mijns inziens de enige oplossing die zoveel mogelijk recht doet aan iedereen. Zoals ik eerder al benoemde zie ik geen hele grote verschuivingen meer: Misschien PSV boven Feyenoord, maar zowel Feyenoord als PSV zie ik niet meer boven AZ komen. (even uitgaande van dat de competitie normaal was doorgegaan, en niet van hoe de elftallen er straks (misschien) bij lopen en uitzien qua spelers)
WillemII was al even in iets mindere doen dus zag ik PSV/ Feyenoord ook niet meer achterhalen. De top4 blijft daarmee hetzelfde groepje, dus zal het alleen een discussie zijn over de verdeling rondom de Europese plekken / inkomsten.
Daar zal denk ik (uiteindelijk) ook de grootste discussie om gaan, want moet je Ajax dan gelijk al die 40 miljoen volledig laten incasseren (als zijn direct CL in gaan), of moet dat verdeeld worden. Ik ben voor het verdelen volgens een bepaalde maat, omdat er eigenlijk geen kampioen is en Ajax (plat gezegd) bij de gratie van de andere clubs dan CL mag gaan spelen. (Immers de kampioen mag dat en er is dan geen kampioen). Daarbij ook gesteld dat het nu nog altijd (goed) mogelijk is/ was dat AZ boven Ajax zou eindigen. Daarmee is het alleen maar fair dat Ajax in ieder geval AZ mee laat delen in die miljoenen inkomsten die AZ (mogelijk) misloopt als ze de CL niet halen.

Alleen de 5e/6e plek (WillemII/ Utrecht) is een lastige, maar daarvan kan je nog stellen dat WillemII het tot nog toe gewoon beter heeft gedaan en het dus heeft verdiend.

Eigenlijk ook wel een heel 'mooi' nadeel van de nacompetities voor Europees voetbal, als om wat voor reden ook de competitie niet wordt uitgevoetbald, en de stand bepaald wie europees mag, dan heb je eigenlijk een groepje van 4 clubs die denken dat ze dit via die nacompetitie nog wel hadden kunne halen. Gewoon afschaffen en de ranglijst weer hanteren, kan dat gedrocht er ook weer uit. Dan zou ik liever zien dat ze een nacompetitie doen waarmee een latere instroom in de beker (voor het volgende seizoen) te verdienen is ofzo. :+
Daar ben ik het als Utrecht fan natuurlijk niet mee eens, Willem II heeft even veel verliespunten als Utrecht dat een wedstrijd minder heeft gespeeld. Daarnaast heeft Utrecht een beter doelsaldo en is het onderlinge resultaat (2-0, 1-1) ook in het voordeel van Utrecht.

Ik vind ook dat de bekercompetitie net als de gewone dan ‘een winnaar’ moet hebben, je kunt het rechtstreekse ticket voor de EL groepsfase toch niet zomaar aan Feyenoord geven? Dat ticket is een beloning voor de bekerwinst, aldus de regels. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nee, geef die ticket maar aan Utrecht, dan weet je zeker dat het iets gaat opleveren ... 8)7

Ik ben voorstander van verdeling aan de hand van UEFA-ranking, met een grotere kans op Nederlands succes.
En dan een gedeelte van de inkomsten delen met elkaar;
Nummer 1, 2, 3 en 4: 25%.
De rest: 10%.
En dan enkele tegenprestaties van de kleintjes;
- Kunstgras met ingang van volgend seizoen verboden.
- Uitvakken voor wedstrijden tegen de nummers 1 t/m 4: minimaal 25% groter.
- Elke club waarvan de naam rijmt op Lente degradeert rechtstreeks. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 22-04-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49

[...]

Bron

[...]

Mwah. Veel oefeningen kan je gewoon doen met wat afstand. Conditioneel sowieso. Trap/pass oefeningen ook. Zelfs aangepaste vormen van positiespel.

Zo lang je geen duels aan gaat kan je prima met de bal trainen en ik denk dat de medische staf van een profclub wel in staat moet in de gaten te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Terranova schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:43:
[...]

Mwah. Veel oefeningen kan je gewoon doen met wat afstand. Conditioneel sowieso. Trap/pass oefeningen ook. Zelfs aangepaste vormen van positiespel.

Zo lang je geen duels aan gaat kan je prima met de bal trainen en ik denk dat de medische staf van een profclub wel in staat moet in de gaten te houden
Dat je het kan betekend niet dat het mag, de uitleg voor topsporters is dat ze alleen individueel mogen trainen en alleen individuele sporten. Individueel betekend dus niet waar je teamgenoten voor nodig hebt.
Alleen kinderen onder de 12 mogen volledig voetbal spelen, tussen de 12 en 18 moeten ze ook o.a. 1.5m afstand houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Terranova schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:43:
[...]

Om vervolgens met zijn allen zwetend in de kleedkamer te zitten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij studio voetbal werd net nog benoemd dat er niets in de reglementen staat wat te doen bij het voortijdig beëindigen van de competitie.
ADO den Haag staat in de startblokken om naar de rechter te gaan en waarschijnlijk andere clubs ook.
Dan heb je nog de UEFA wat die gaat doen met het Europees voetbal en of dat haalbaar is wat ze willen.
Als laatste punt is het uiteraard de vraag wanneer je de nieuwe competitie weer kan laten beginnen en of de clubs het financieel gaan redden.
Al met al is het er het niet eenvoudiger op geworden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:36:
[...]

FC Twente is geen sportclub?
Football Club Twente.
Sportclub en werkgever tegelijk toch? ;)
Ik weet niet hoe het bij Twente precies zit (geen zin om het op te zoeken) maar meestal zie je dat de bvo en de gelieerde sportclub juridisch gescheiden entiteiten zijn.

Als je er wat langer over nadenkt is het verbod op sporten eigenlijk best een vreemde. Werken mag wel, zonder precies te definieren wat er onder werk valt. Wat is nou het wezenlijke verschil tussen een hovenier en een prof voetballer? (niet naar het loonstrookje kijken) Beide werknemers zijn fysiek actief op een grasveld (ok, prutsers uit Almelo en Zwolle en nog wat nep clubs daargelaten)

Het verbod waarmee Rutte het voetbal wil ontregelen is dan weer gericht op de evenementen vergunning. Maar is een vergunning dan ook nodig als twee concurrerende bedrijven met ieder een mannetje of 20 op een grasveldje aan het werk zijn? Volgens mij is die vergunning vooral op het publiek gericht, niet op de werkzaamheden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:29:
[...]

Daar ben ik het als Utrecht fan natuurlijk niet mee eens, Willem II heeft even veel verliespunten als Utrecht dat een wedstrijd minder heeft gespeeld. Daarnaast heeft Utrecht een beter doelsaldo en is het onderlinge resultaat (2-0, 1-1) ook in het voordeel van Utrecht.
Maar Willem II heeft de punten al, en bij Utrecht is het maar de vraag of ze die 3 punten pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door alexbl69 op 22-04-2020 23:12 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
https://nos.nl/artikel/23...t-er-niet-bij-zitten.html

Wacht even. Mathematisch was het in theorie nog mogelijk dat ADO in de ED bleef. Maar was het praktisch niet al onmogelijk? Smerig spelletje spelen ze als ze daadwerkelijk de rechtbank op gaan zoeken om misbruik van de situatie te maken.

En kijk: Dat veel te snelle handelen van de Belgen gaat gevolgen krijgen. https://www.vi.nl/nieuws/...bij-einde-van-competitie- Dat krijg je ervan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 22-04-2020 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:37:
En kijk: Dat veel te snelle handelen van de Belgen gaat gevolgen krijgen. https://www.vi.nl/nieuws/...bij-einde-van-competitie- Dat krijg je ervan ;)
Maakt weinig uit. Die zender gaat echt niet in september ook alweer voor het nieuwe seizoen betalen als het oude nog niet afgerond is, dus dan zitten die clubs met dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vind het wel geinig die clubs die naar de rechter gaan stappen, hebben we weer wat om ons over op te winden. :)
ephymerous schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:30:
[...]

Onderschat Emmen uit niet, he.

[ Voor 60% gewijzigd door Sjah op 23-04-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:18:
[...]

Maakt weinig uit. Die zender gaat echt niet in september ook alweer voor het nieuwe seizoen betalen als het oude nog niet afgerond is, dus dan zitten die clubs met dezelfde problemen.
Maakt wel uit, want die zender stapte er einde van het seizoen zowieso al uit blijkbaar, het nieuwe seizoen is aan een andere zender uitbesteedt. Dus die lui krijgen nooit meer waar wel voor is betaald en willen, begrijpelijk, hun geld terug. Er zijn al een aantal clubs daar die geen proflicentie meer hebben gekregen. Die mogen ook nog dik geld terugbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...t-er-niet-bij-zitten.html

Wacht even. Mathematisch was het in theorie nog mogelijk dat ADO in de ED bleef. Maar was het praktisch niet al onmogelijk? Smerig spelletje spelen ze als ze daadwerkelijk de rechtbank op gaan zoeken om misbruik van de situatie te maken.
Ado zou Fortuna, Emmen, Feyenoord en PEC nog thuis krijgen.

Fortuna had als thuisprogramma PSV, Utrecht, AZ en Ajax.

Daar heb je de zeven punten die ADO moet goedmaken.
Er is in Belgie nog niks bekrachtigd. De Pro League komt pas op de maandag bijeen. De verwachting is dat op de vrijdag de zogenoemde veiligsheidsraad duidelijkheid geeft of er nog gevoetbald mag worden in de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:11:
ADO den Haag staat in de startblokken om naar de rechter te gaan en waarschijnlijk andere clubs ook.
Argumenten, ADO doet het altijd goed aan het eind van het seizoen (is dat echt zo of is dat net zo een mythe als het haags kwartiertje?), 'makkelijker' programma, onevenredig hard getroffen. Denk niet dat het heel succesvol gaat worden.

Maar wellicht kan ADO dit seizoen nog een keer over doen, dan gaat de rest van de competitie ergens in september beginnen met het volgende seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:51:
[...]

Argumenten, ADO doet het altijd goed aan het eind van het seizoen (is dat echt zo of is dat net zo een mythe als het haags kwartiertje?), 'makkelijker' programma, onevenredig hard getroffen. Denk niet dat het heel succesvol gaat worden.
Er stond toevallig deze week een overzichtje op VI.

Verandert de ranglijst vaak in de slotfase? Ajax en ADO hebben sterk eindschot

Vorig seizoen had ADO na 26 wedstrijden 28 punten. Acht wedstrijden later waren dat er 45.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
PolarBear schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:51:
[...]

Maar wellicht kan ADO dit seizoen nog een keer over doen, dan gaat de rest van de competitie ergens in september beginnen met het volgende seizoen.
Vond het argument "we worden benadeeld door iets waar we niks aan kunnen doen" ook niet heel sterk. Dat ze op de plek staan waar ze nu staan hebben ze toch volledig aan zichzelf te danken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik geef ADO groot gelijk. De belangen om niet te degraderen zijn gewoon groot dus je zomaar zonder weerstand laten slachten is niets iets wat je van ze mag verlangen.
En het is gewoon een feit dat ieder jaar aan de onderkant van de competitie nog flinke verschuivingen plaatsvinden en ADO idd op papier een wat eenvoudiger programma zou hebben dan de concurrentie.

(sportief interesseert het met niets waar ADO volgend jaar speelt. Ik heb niets met die club. Maar ik veroordeel ze er zeker niet om dat ze voor hun belangen strijden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ankona schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:25:
Ik geef ADO groot gelijk. De belangen om niet te degraderen zijn gewoon groot dus je zomaar zonder weerstand laten slachten is niets iets wat je van ze mag verlangen.
En het is gewoon een feit dat ieder jaar aan de onderkant van de competitie nog flinke verschuivingen plaatsvinden en ADO idd op papier een wat eenvoudiger programma zou hebben dan de concurrentie.

(sportief interesseert het met niets waar ADO volgend jaar speelt. Ik heb niets met die club. Maar ik veroordeel ze er zeker niet om dat ze voor hun belangen strijden)
Ik ook. De tussenstand is nooit bedoeld als eindstand en per definitie geen eerlijke graadmeter. Er zal een oplossing gevonden moeten worden die voor iedereen de schade beperkt en waardoor er niemand profiteert van deze ramp, er moet niet een willekeurig scenario gekozen worden die winnaars en verliezers oplevert die dat op het veld niet verdiend hebben..

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:35:
[...]

Ik ook. De tussenstand is nooit bedoeld als eindstand en per definitie geen eerlijke graadmeter. Er zal een oplossing gevonden moeten worden die voor iedereen de schade beperkt en waardoor er niemand profiteert van deze ramp, er moet niet een willekeurig scenario gekozen worden die winnaars en verliezers oplevert die dat op het veld niet verdiend hebben..
Dat lukt dus echt nooit. Maakt niet uit welk scenario je verzint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:38:
[...]

Dus is het hele seizoen ongeldig verklaren het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:38:
Je kan wel de winst voor de winnaars dankzij Covid19 beperken en daarmee de verliezen voor de verliezers beperken. Je kan altijd nog proberen om het minder onsportief op te lossen, door gewoon uit te spelen wanneer het weer kan, en anders bijv. beslissingswedstrijden te organiseren.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat er niemand beter of slechter wordt van de crisis. Helemaal voorkomen doe je dat niet maar een "winner takes it all loser has to fall" mentaliteit past niet bij deze crisis. En dat is wat je doet als je gewoon "doei!" zegt tegen ADO. Als je wil dat ADO in het belang van het voetbal en de Eredivisie een dergelijke offer brengt zal daar wat tegenover moeten staan.

Overigens heb ik ook de indruk dat bijna iedereen voor de speech van Rutte uitging van een scenario waar geen club zou degraderen en er geen kampioen zou zijn, maar dat er veel mensen ineens van mening zijn veranderd na die speech.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 23-04-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:41:
[...]

Dus is het hele seizoen ongeldig verklaren het beste.
Dan los je het degradatieprobleem op maar dan gaan de eerste divisieclubs die zouden promoveren natuurlijk weer zaken aanspannen.

En qua Europees voetbal kun je nog steeds Ajax, AZ, Feyenoord en PSV aanwijzen voor CL en EL-voetbal maar dan blijft het probleem Willem II/Utrecht. Wellicht kunnen we de UEFA vragen of we er vier mogen afvaardigen in plaats van vijf. En dan delen beide ploegen mee in de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Europees krijg je al een issuetje met alle voorrondes als het aan Rutte ligt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:11:
Dan kunnen alleen de nummer één en de nummer drie meedoen omdat die rechtstreeks geplaatst zijn?
Of voor Europa toch zonder publiek in Duitsland spelen

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 23-04-2020 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 11-10 09:15
Ik vind dat we gewoon de huidige stand in de eredivisie moeten nemen, om te bepalen wie kampioen is en gaat degraderen en promoveren. Dat is het meest eerlijke.

Verder denk ik, dat het hele europese bekervoetbal aankomend seizoen helemaal niet doorgaat. Alle landen zitten in een andere fase qua ziekteverloop, dus heeft het totaal geen zin om nu al te gaan denken, dat AZ voorrondes CL kan spelen.

2020 en 2021 kan je internationaal gewoon schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
D-e-n schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:19:
[...]

Dan kunnen alleen de nummer één en de nummer drie meedoen omdat die rechtstreeks geplaatst zijn?
Of voor Europa toch zonder publiek in Duitsland spelen
Maar dan wel zonder te trainen. (Tenzij de JO12 de wedstrijden mag spelen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:11:
Want jij denkt dat er Europees gevoetbald gaat worden voor September? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Martinusz
@mavaros
Uiteindelijk zou het de nodige ruimte scheppen om gewoon het hele Europese seizoen te schrappen maar zolang de UEFA dat nog niet gedaan heeft zul je er rekening mee moeten houden dat je ploegen moet inschrijven en dat ze op een bepaald moment geacht worden te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
mavaros schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:33:
Ik vind dat we gewoon de huidige stand in de eredivisie moeten nemen, om te bepalen wie kampioen is en gaat degraderen en promoveren. Dat is het meest eerlijke.
Het is niet het meest eerlijke en voelt ook niet het meest eerlijk want niet elk team heeft dezelfde tegenstanders gehad (zwakke en sterke teams) en de vorm van de teams had directe consequenties kunnen hebben op het verdere verloop van de competitie maar goed welke beslissing er ook genomen gaat worden voor een de clubs in de top en onderaan (zowel ere als eerste divisie) zal de te nemen beslissing nooit eerlijk aanvoelen. De advocaten staan al klaar als er een kampioen en degradanten worden aangewezen.

Daarom gewoon geen kampioen voor dit seizoen en het seizoen nietig verklaren. Maar goed wat wij er ook zelf van vinden is niet belangrijk voor de beslissingnemers ;-)
mavaros schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:33:
Verder denk ik, dat het hele europese bekervoetbal aankomend seizoen helemaal niet doorgaat. Alle landen zitten in een andere fase qua ziekteverloop, dus heeft het totaal geen zin om nu al te gaan denken, dat AZ voorrondes CL kan spelen.

2020 en 2021 kan je internationaal gewoon schrappen.
Klopt dat riep ik ook al toen de competitie on hold werd gezet. Geen CL of EL het komende seizoen want anders komen sommige landen/teams echt in de grootste problemen want die zijn dan misschien niet eens gestart. Het zal miljoenen gaan kosten maar is gewoon niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:43:
[...]

Je kan wel de winst voor de winnaars dankzij Covid19 beperken en daarmee de verliezen voor de verliezers beperken. Je kan altijd nog proberen om het minder onsportief op te lossen, door gewoon uit te spelen wanneer het weer kan, en anders bijv. beslissingswedstrijden te organiseren.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat er niemand beter of slechter wordt van de crisis. Helemaal voorkomen doe je dat niet maar een "winner takes it all loser has to fall" mentaliteit past niet bij deze crisis. En dat is wat je doet als je gewoon "doei!" zegt tegen ADO. Als je wil dat ADO in het belang van het voetbal en de Eredivisie een dergelijke offer brengt zal daar wat tegenover moeten staan.

Overigens heb ik ook de indruk dat bijna iedereen voor de speech van Rutte uitging van een scenario waar geen club zou degraderen en er geen kampioen zou zijn, maar dat er veel mensen ineens van mening zijn veranderd na die speech.
Hoe zou je dat gelijk willen verdelen dan? Alle budgetten optellen, daar de TV gelden vanaf halen aangezien ze die gewoon krijgen, en dan naar rato de Europese gelden verdelen? Zorgt voor grote gaten (absoluut) bij de top clubs

Of een verdeling obv gemiste inkomsten? Dan krijgt Ajax denk ik zelfs geld toe van de rest ;)

Wat betreft volgend seizoen, stel je gaat zonder degradanten en met promovendi maar hoe ga je dan om met de winnaars van de periodetitels? Die hadden tenslotte ook een reele kans op promotie.
Hoe lullig ook voor Cambuur en bv AZ, het seizoen behandelen als 'nooit gebeurd' is denk ik het makkelijkst.
rikoos schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:01:
Daarom gewoon geen kampioen voor dit seizoen en het seizoen nietig verklaren. Maar goed wat wij er ook zelf van vinden is niet belangrijk voor de beslissingnemers ;-)
Dat gaf men aan wel mee te nemen in de overwegingen, alleen ging dat vervolgens middels een aan alle kanten rammelende enquete.

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 23-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:01:
Hoe zou je dat gelijk willen verdelen dan? Alle budgetten optellen, daar de TV gelden vanaf halen aangezien ze die gewoon krijgen, en dan naar rato de Europese gelden verdelen? Zorgt voor grote gaten (absoluut) bij de top clubs

Of een verdeling obv gemiste inkomsten? Dan krijgt Ajax denk ik zelfs geld toe van de rest ;)

Wat betreft volgend seizoen, stel je gaat zonder degradanten en met promovendi maar hoe ga je dan om met de winnaars van de periodetitels? Die hadden tenslotte ook een reele kans op promotie.
Hoe lullig ook voor Cambuur en bv AZ, het seizoen behandelen als 'nooit gebeurd' is denk ik het makkelijkst.
Ik denk niet dat je moet gaan voor de makkelijkste oplossing. Je moet gaan voor de eerlijkste oplossing. Bij voorkeur door het op het veld te beslissen, dat is moeilijk maar niet onmogelijk. En als dat dan echt niet kan dan moet de oplossing ergens gevonden in het afroomen van de winsten van de clubs die profiteren van Corona krijgen en dat gebruiken om de verliezers te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:59:
@Martinusz
@mavaros
Uiteindelijk zou het de nodige ruimte scheppen om gewoon het hele Europese seizoen te schrappen maar zolang de UEFA dat nog niet gedaan heeft zul je er rekening mee moeten houden dat je ploegen moet inschrijven en dat ze op een bepaald moment geacht worden te spelen.
Snap ik, maar dat gaat niet voor September zijn zolang de grootste landen (GB/IT/SP/FR) sowieso nog grote problemen hebben, interne competities zie ik al niet gebeuren voor die tijd, laat staan wedstrijden gemixt door heel Europa.

Europees seizoen schrappen zou het handigst zijn voor in ieder geval alle interne competities, maarja UEFA heeft natuurlijk een iets ander belang.
Geen Europees nieuw seizoen, maar huidige Europees seizoen afronden zodra het kan? (dat zijn namelijk maar beperkt aantal wedstrijden met beperkt aantal teams.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
UEFA: KNVB moet ranglijst respecteren

Als de voetbalcompetitie in een land niet kan worden afgemaakt moet de nationale bond op grond van de meest actuele ranglijst beslissen wie in de Champions League en de Europa League mogen spelen. Dat heeft de UEFA volgens diverse internationale media donderdag besloten.

Voor Nederland zou dat betekenen dat Ajax zich rechtstreeks plaats voor de Champions League als de nummer één rechtstreeks wordt toegelaten. Dat is nog niet zeker. De nummer één van Nederland kwalificeert zich alleen rechtstreeks voor de groepsfase als de winnaar van de huidige editie van de Champions League zich ook in eigen land weer voor de koningsklasse van het clubvoetbal weet te plaatsen.

Het is nog niet bekend of en zo ja hoe de Champions League en de Europa League dit seizoen worden hervat. Mogelijk gebeurt dat, in aangepaste vorm, nog in augustus.

AZ zou als nummer twee van de ranglijst van de eredivisie instromen in de tweede voorronde van de Champions League. Drie clubs mogen Nederland volgend seizoen in de (voorronde) van de Europa League vertegenwoordigen.
Van Het Parool live blog. Erg benieuwd of dit dan ook in houd dat voor degradatie dit ook aangehouden wordt of dat ze als nog dit seizoen ongeldig verklaren en alleen de Europese tickets aan de hand van de huidige stand verdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pompi schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:03:
[...]

Van Het Parool live blog. Erg benieuwd of dit dan ook in houd dat voor degradatie dit ook aangehouden wordt of dat ze als nog dit seizoen ongeldig verklaren en alleen de Europese tickets aan de hand van de huidige stand verdelen.
Terecht denk ik.
Competitie stopt dit is de ranglijst. Volgend seizoen verder.

Doei RKC, doei ADO. Ajax geen kampioen maar alleen afgevaardigd in de CL. AZ voorronde CL. De rest van de plaatsen idem dito naar rato EC-ticketverdeling. Geen bekerwinnaar. Eerste en tweede van KKD promoveren volgend seizoen. Alles duidelijk en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Typhone schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:17:
[...]

Terecht denk ik.
Competitie stopt dit is de ranglijst. Volgend seizoen verder.

Doei RKC, doei ADO. Ajax geen kampioen maar alleen afgevaardigd in de CL. AZ voorronde CL. De rest van de plaatsen idem dito naar rato EC-ticketverdeling. Geen bekerwinnaar. Eerste en tweede van KKD promoveren volgend seizoen. Alles duidelijk en helder.
Laten we dan de beker ook op basis van doelsaldo verdelen ;) (vanaf het moment dat Feyenoord en Utrecht tegelijkertijd actief waren uiteraard).
Pagina: 1 ... 25 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken