[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:11
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:13:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370352

Burgemeester Eindhoven ziet hervatting Eredivisie in juni niet zitten

En het begint al :) KNVB en verstandig... juist.
Dat was te verwachten. De andere burgermeesters zullen ook wel volgen. Nu is het wachten op een club als Chelsea die al een speler heeft gekocht per 1-7 om te stellen dat ze niet meewerken aan het verlengen van het contract :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:08
https://nos.nl/artikel/23...uitspelen-eredivisie.html

Dus, nu de clubs er toch achter kunnen staan is alles ineens koek en ei? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nee, dit is enkel om van het gezeik af te zijn.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:35
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:52:
https://nos.nl/artikel/23...uitspelen-eredivisie.html

Dus, nu de clubs er toch achter kunnen staan is alles ineens koek en ei? ;)
Misschien zijn Overmars en Vd Sar verstandig geworden en snappen zij nu ook dat het soms verstandig is je mond even te houden en de tijd zijn werk te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die hebben, terecht, aangegeven nog steeds voor stoppen te zijn maar zich achter de meerderheid te scharen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:22:
Die hebben, terecht, aangegeven nog steeds voor stoppen te zijn maar zich achter de meerderheid te scharen..
En dat mag. Dit is in ieder geval een stuk netter dan het geblaf van een paar dagen geleden waarmee ze de club qua imago geen goed mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geweldig plan ook van AZ:
Volgens de plannen van AZ storten Nederlandse clubs die zich voor de groepsfase van de Champions League weten te plaatsen de komende 2 seizoenen 25 procent van hun inkomsten in het noodfonds. Voor clubs uit de Europa League zou dit aandeel op vijftien procent liggen. Het voorstel van de Alkmaarders hangt niet samen met het al dan niet afmaken van het huidige seizoen.
Laat de ander maar 25% van een veel hoger bedrag betalen...
[edit] weet je wat, doe er meteen 25% van alle ontvangen transfergelden bij en 10% over alle betaalde transfergelden

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 07-04-2020 23:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:38:
Geweldig plan ook van AZ:

[...]

Laat de ander maar 25% van een veel hoger bedrag betalen...
[edit] weet je wat, doe er meteen 25% van alle ontvangen transfergelden bij en 10% over alle betaalde transfergelden
Dat kan je toch niet serieus nemen? Jaren wordt bij iedere mogelijke gelegenheid “helemaal niets in Amsterdam” gezongen. Een goed moment om “helemaal niets uit Amsterdam als uitgangspunt te nemen :/

Als tegenprestatie iedere zomer 5 spelers gratis bij andere clubs vandaan mogen halen is net zo ridicuul.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 08-04-2020 07:00 ]

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:09
De KNVB heeft hiermee tijd gekocht, maar de bedoeling was duidelijkheid. Ze willen de verantwoordelijkheid niet nemen, en wachten tot de overheid de stekker eruit trekt. Iedereen weet dat het gaat gebeuren, maar niemand wil met zijn handjes aan die stekker zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
ph4ge schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
[...]

Ik zou echt niet weten waarom mensen anders zouden reageren. Als de terrasjes te hard trekken heb je echt geen voetbal nodig als excuus. Zeker als de horeca gesloten zijn is het misschien juist wel een reden om thuis te blijven en lekker voetbal te kijken.

Daarnaast neemt iedereen het inmiddels wel serieus, de voorbeelden die jij aangaf zijn uit een andere tijd.

Laat de experts hier maar over nadenken en met een beslissing komen.
Ik heb het nergens over horeca gehad maar juist dat mensen samen komen bij het stadion, je kan zeggen dat het uit een andere tijd is maar wil je dan zeggen dat toen paar weken geleden al die mensen nog gewoon massaal naar het strand gingen ook uit een andere tijd is? Want dat was ook weken na mijn voorbeelden en toen was zelfquarantaine ook al ingesteld. Als het in juni mooi weer is en de infectie stabiliseert zullen er helaas genoeg mensen zijn die denken dat het wel zou kunnen om buiten het stadion te gaan staan, ook omdat ze niet binnen willen zitten met mooi zomers weer, en dan kan ik je nu al zeggen dat er weer een piek van infecties gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
autje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:15:
De KNVB heeft hiermee tijd gekocht, maar de bedoeling was duidelijkheid. Ze willen de verantwoordelijkheid niet nemen, en wachten tot de overheid de stekker eruit trekt. Iedereen weet dat het gaat gebeuren, maar niemand wil met zijn handjes aan die stekker zitten.
F1 Australie GP all over again, daar was het ook wachten totdat iemand de kostenpost van het cancellen op zich nam wat pas gebeurde toen er al lange rijen voor de toegangshekken van het circuit stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22
Pompi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:32:
[...]

Ik heb het nergens over horeca gehad maar juist dat mensen samen komen bij het stadion, je kan zeggen dat het uit een andere tijd is maar wil je dan zeggen dat toen paar weken geleden al die mensen nog gewoon massaal naar het strand gingen ook uit een andere tijd is? Want dat was ook weken na mijn voorbeelden en toen was zelfquarantaine ook al ingesteld. Als het in juni mooi weer is en de infectie stabiliseert zullen er helaas genoeg mensen zijn die denken dat het wel zou kunnen om buiten het stadion te gaan staan, ook omdat ze niet binnen willen zitten met mooi zomers weer, en dan kan ik je nu al zeggen dat er weer een piek van infecties gaat komen.
Ja, over de stranden was veel ophef en nu weet men beter, andere tijd. Ondanks het mooie weer is het dit weekend voor het eerst bijna overal goed gegaan, mensen hebben geleerd.

En je geeft zelf aan, het is vooral het goede weer wat aan mensen trekt. Wel of geen voetbal zal het verschil niet maken, hooguit mensen thuis houden als dat de enige plek is waar je het kan volgen.

Hoe dan ook, laat de experts ter zijne tijd maar met een advies komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Pompi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:32:
[...]

Exact! Het is dan ook compleet waanzin om het seizoen af te willen maken. En het gaat ook echt niet gebeuren. De burgemeester en voorzitter van de veiligheidsregio Zuidoost Nederland is namelijk bang dat groepen fans samenkomen om de club een hart onder de riem te steken. Daar komen nu dus ook nog het verbod op vroeg de trainingen hervaten bij. Hij zegt:

"Wat de KNVB ook wil, het gebeurt niet. Trainingen worden met 25 man gehouden en zijn een samenscholing. We treden op tegen partijtjes op pleintjes en zullen dat ook bij de trainingen van PSV en FC Eindhoven doen. Het voetbal heeft en krijgt geen status aparte. Voetbal moet op dit moment helemaal geen onderwerp van discussie willen zijn. Dat is niet in het belang van de KNVB."

En wat doet Gudde? Hij zegt dat dit probleem "er ook nog wel bij kan en dat ook de lokale overheden flexibel en lenig moeten zijn".
De knvb maakt zich compleet belachelijk. Voor de veiligheidsregio's is het komende maanden alle hens aan dek en de knvb eist capaciteit op voor iets totaal onbelangrijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
ph4ge schreef op woensdag 8 april 2020 @ 07:51:
[...]

Ja, over de stranden was veel ophef en nu weet men beter, andere tijd. Ondanks het mooie weer is het dit weekend voor het eerst bijna overal goed gegaan, mensen hebben geleerd.

En je geeft zelf aan, het is vooral het goede weer wat aan mensen trekt. Wel of geen voetbal zal het verschil niet maken, hooguit mensen thuis houden als dat de enige plek is waar je het kan volgen.

Hoe dan ook, laat de experts ter zijne tijd maar met een advies komen.
Je wilt het gewoon echt niet inzien dat het onrealistisch is om door te spelen hé?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
Nederlanders zijn al best een eigenwijs volk, maar kijk even naar dat nieuwsbericht uit China. Men versoepelde de regels en prompt staan er om kwart voor 7 sochtends 20.000 Chinezen opgepropt in een Park omdat ze weer naar buiten mogen.

Ik denk daarom ook dat Rutte (hopelijk) niet te vroeg de maatregelen gaat versoepelen, dan krijg je precies dit met die eigenwijze Hollanders. Wat dat betreft is Juni ook wel heel dichtbij, ik zie het niet gebeuren dat alles dan weer versoepeld is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Martinusz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:12:
Nederlanders zijn al best een eigenwijs volk, maar kijk even naar dat nieuwsbericht uit China. Men versoepelde de regels en prompt staan er om kwart voor 7 sochtends 20.000 Chinezen opgepropt in een Park omdat ze weer naar buiten mogen.

Ik denk daarom ook dat Rutte (hopelijk) niet te vroeg de maatregelen gaat versoepelen, dan krijg je precies dit met die eigenwijze Hollanders. Wat dat betreft is Juni ook wel heel dichtbij, ik zie het niet gebeuren dat alles dan weer versoepeld is.
Daarnaast zie je nu nog steeds sportevenementen gecancelled worden zoals Wimbledon waar als je geen toeschouwers toe laat toch al een stuk minder mensen in het stadion aanwezig zijn dan bij een voetbalwedstrijd. Wimbledon wordt meestal eind juni, begin juli gespeeld; dus als dat al niet kan doorgaan hoe kan je dan denken dat voetbalwedstrijden wel al kunnen? Het draait alleen maar om geld, geld, geld.

Het enigste voordeel dat ik zie dat als de plannen van de KNVB echt door gaan en er in de andere landen nog niet gespeeld wordt, is dat er opeens veel meer buitenlandse kijkers zijn en dat je mogelijk nog voor de laatste wedstrijden de tvrechten aan extra landen kan verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:12:

voor mijn gevoel was dat ook wel de ondertoon van de persconferentie van gisteren. Overigens werd daar ook juist expliciet aangegeven dat het een proces van de lange adem zal zijn om terug te keren naar normaal. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er grote risico's genomen gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Pompi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:20:
opeens veel meer buitenlandse kijkers zijn en dat je mogelijk nog voor de laatste wedstrijden de tvrechten aan extra landen kan verkopen.
Die dan waarschijnlijk zien dat de spelers zeer huiverig zijn om er vol in te gaan, en wedstrijdritme missen,
met als gevolg dat het allemaal niet om aan te gluren is, zeker niet als de stadions leeg zijn. Het gaat dan
echt alleen maar om het geld.

Hoe dat er uit zou zien ? Bijvoorbeeld zoals de competitie in Saudi-Arabie er altijd al uit ziet. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:36:
[...]

Daarom begrijp ik de KNVB (Gudde bleh) niet, maar goed ook weer wel, ze willen natuurlijk het braafste jongetje van de klas zijn.
Maar goed precies wat jij schetst gebeurt er maar dat weet Gudde stiekem ook wel.

Intentie is puur voor de bühne even laten zien dat Knvb de baas is (lol) maar uiteindelijk gaan ook zij zeggen dat het niet mogelijk is en einde seizoen is.
Het is niet voor de buhne, het is voor de pegels.

Ajax wil niet, maar als ze zelf stoppen spelen ze volgend jaar in elk geval geen CL en mogelijk zelfs geen ED. Daarom proberen ze de andere ED clubs over te halen om ook te willen stoppen.

De KNVB wil ook wel stoppen maar dan wordt de UEFA boos. Die zullen dus wachten tot de UEFA beslist dat ze mogen stoppen anders komen de CL en EL plekken in gevaar (en mogelijk andere financiële pijntjes) Kortom, de KNVB kan niet stoppen.

En de UEFA.... die zitten op de centen. Die zullen pas beslissen om te stoppen als het echt niet anders kan.

(En burgemeesters die zich ermee bemoeien.... dan zoekt psv maar een ander stadion waar ze wel mogen spelen. Dat zal de boel echt niet onder druk zetten)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:42:
[...]
(En burgemeesters die zich ermee bemoeien.... dan zoekt psv maar een ander stadion waar ze wel mogen spelen. Dat zal de boel echt niet onder druk zetten)
Ik denk dat je wel erg naief bent om te denken dat andere veiligheidsregios er anders in steken.
Jorritsma heeft hiermee voor onbepaalde tijd de plannen van de KNVB in de prullenbak laten verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Begrijp werkelijk niet waarom de Nederlandse clubs (en dat geldt ook voor de KNVB) niet iets slimmer opereren in deze.

Gisteren tijdens de persconferentie kwam er een vraag over het voetbal, je zag Rutte en De Jonge elkaar bijna aankijken met een blik van 'WTF, voetbal :? '. Dit staat overduidelijk helemaal onderaan het prioriteitenlijstje van het kabinet om onze samenleving ter zijner tijd weer op gang te krijgen.

Dus gewoon koest houden en wachten tot Den Haag definitief alles verbiedt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Exo81 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:04:
Je wilt het gewoon echt niet inzien dat het onrealistisch is om door te spelen hé?
Tenzij je van mening bent dat er nooit meer gevoetbald kan worden is er altijd een optie om het huidige seizoen uit te spelen. We weten alleen nog niet wanneer.

Het is om sportieve, juridische en economische redenen gewoon belangrijk dat je blijft streven naar uitspelen totdat het definitief/officieel niet kan. Dat de kans eventueel groot zou zijn dat het seizoen niet uit gespeeld kan worden heeft daar niks mee te maken. Gewoon rustig blijven en emoties en clubbelangen even parkeren, er is geen haast. Voor de veiligheid en gezondheid maakt het helemaal niks uit of we nu een streep zetten onder het seizoen, of we dat later doen, of dat we dat niet doen.

Überhaupt zou het niet over voetbal moeten gaan zoals in bijna elk ander land het (bijna) niet over voetbal gaat. Daar wordt achter de schermen druk gewerkt wordt aan oplossingen en de verschillende scenario's zonder dat clubs en media elkaar te lijf gaan, maar hier konden een paar clubs dat soort simpele afspraken en fatsoensnormen niet respecteren. Terwijl de rivaliteiten en belangen in andere landen op zn minst net zo groot zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door ph4ge op 08-04-2020 09:25 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Ankona schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:42:
[...]

Het is niet voor de buhne, het is voor de pegels.

Ajax wil niet, maar als ze zelf stoppen spelen ze volgend jaar in elk geval geen CL en mogelijk zelfs geen ED. Daarom proberen ze de andere ED clubs over te halen om ook te willen stoppen.

De KNVB wil ook wel stoppen maar dan wordt de UEFA boos. Die zullen dus wachten tot de UEFA beslist dat ze mogen stoppen anders komen de CL en EL plekken in gevaar (en mogelijk andere financiële pijntjes) Kortom, de KNVB kan niet stoppen.

En de UEFA.... die zitten op de centen. Die zullen pas beslissen om te stoppen als het echt niet anders kan.

Als het voor de pegels was dan was dat waarschijnlijk wel intern gecommuniceerd met de clubs onderling dat de intentie is om door te voetballen maar we liever niet meer voetballen en puur alleen naar buiten treden voor de pegels.

Nee, ik denk dat van gisteren ook beetje stoer proberen te doen, kijk ons eens tegen het grote Ajax, PSV en AZ in gaan.

Overigens zet een burgemeester dit wel degelijk onder druk, ik verwacht ook dat er komende weken meer burgemeesters achter dat idee staan.
KNVB bepaalt echt helemaal niets hierin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33
alexbl69 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:54:
Begrijp werkelijk niet waarom de Nederlandse clubs (en dat geldt ook voor de KNVB) niet iets slimmer opereren in deze.

Gisteren tijdens de persconferentie kwam er een vraag over het voetbal, je zag Rutte en De Jonge elkaar bijna aankijken met een blik van 'WTF, voetbal :? '. Dit staat overduidelijk helemaal onderaan het prioriteitenlijstje van het kabinet om onze samenleving ter zijner tijd weer op gang te krijgen.

Dus gewoon koest houden en wachten tot Den Haag definitief alles verbiedt.
Het was ook een briljante actie van Gudde & co om voor de Rutte persco al de persberichten de wereld in te sturen over 17 juni.

Normaal zou je wachten na 20:00 of de volgende ochtend. Toont wat mij betreft aan dat het kwartje bij de KNVB en UEFA nog steeds niet landen. Sport is echt prio 99 nu.

Ik zelf denk dat we op een verkort seizoen 2020-2021 uit komen, geen beker competitie bv. om tijd te winnen. Geen interlands etc. 2019-2020 is sowiezo einde oefening.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:14:
[...]

Tenzij je van mening bent dat er nooit meer gevoetbald kan worden is er altijd een optie om het huidige seizoen uit te spelen. We weten alleen nog niet wanneer.

Het is om sportieve, juridische en economische redenen gewoon belangrijk dat je blijft streven naar uitspelen totdat het definitief/officieel niet kan. Dat de kans eventueel groot zou zijn dat het seizoen niet uit gespeeld kan worden heeft daar niks mee te maken. Gewoon rustig blijven en emoties en clubbelangen even parkeren, er is geen haast. Voor de veiligheid en gezondheid maakt het helemaal niks uit of we nu een streep zetten onder het seizoen, of we dat later doen, of dat we dat niet doen.

Überhaupt zou het niet over voetbal moeten gaan zoals in bijna elk ander land het (bijna) niet over voetbal gaat. Daar wordt achter de schermen druk gewerkt wordt aan oplossingen en de verschillende scenario's zonder dat clubs en media elkaar te lijf gaan, maar hier konden een paar clubs dat soort simpele afspraken en fatsoensnormen niet respecteren. Terwijl de rivaliteiten en belangen in andere landen op zn minst net zo groot zijn.
Het gaat in meerdere landen al langere tijd over wanneer ze weer kunnen voetballen.
Duitsland waar clubs alweer trainen
Engeland waar ze alle clubs in Londen op willen sluiten, 30% loonsverlaging willen afdwingen, waar de leagues waar niet zoveel geld in omgaat allang gestopt zijn, etc.
Spanje waar de voorzitter van de bond zegt hopelijk eind mei weer te kunnen spelen
Belgie waar de clubs niet meer door willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:33:
[...]

Het gaat in meerdere landen al langere tijd over wanneer ze weer kunnen voetballen.
Duitsland waar clubs alweer trainen
Engeland waar ze alle clubs in Londen op willen sluiten, 30% loonsverlaging willen afdwingen, waar de leagues waar niet zoveel geld in omgaat allang gestopt zijn, etc.
Spanje waar de voorzitter van de bond zegt hopelijk eind mei weer te kunnen spelen
Belgie waar de clubs niet meer door willen.
Daar laten de clubs en de media gewoon de bonden en de autoriteiten hun werk doen. Hier gaan we rollend over straat. Natuurlijk wordt er wel nieuws gebracht, maar niet column naar column gevuld met hoe de ene bestuurder een falende tennisser is en ander een falende ambtenaar. De rangen zijn in de meeste landen gesloten, wat je ook mag verwachten in deze tijd.

Bijv. Barcelona en Real Madrid hoor je niet of nauwelijks, en als ze al ruzie hebben vechten ze het niet uit in de media. Voor zover ik kan zien geeft alleen de voorzitter van La Liga af en toe een update.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 08-04-2020 10:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
loekf2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:29:
[...]

Normaal zou je wachten na 20:00 of de volgende ochtend. Toont wat mij betreft aan dat het kwartje bij de KNVB en UEFA nog steeds niet landen. Sport is echt prio 99 nu.
Voor de KNVB en de UEFA is en blijft voetbal prio 1. Kan niet anders, dat is nou net waar die organisaties voor staan. Dat ze in het maatschappelijke plaatje wat lager staan nu is een ander verhaal. (Maar gezien het feit dat ze steeds het nieuws halen en ook hier op de voet gevolgd worden lijkt het erop dat voor veel mensen voetbal nog altijd heel belangrijk is)

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exo81
loekf2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:29:
[...]

Het was ook een briljante actie van Gudde & co om voor de Rutte persco al de persberichten de wereld in te sturen over 17 juni.

Ik zelf denk dat we op een verkort seizoen 2020-2021 uit komen, geen beker competitie bv. om tijd te winnen. Geen interlands etc. 2019-2020 is sowiezo einde oefening.
Klopt helemaal. Zit nu met half oor mee te luisteren naar technische briefing in de Tweede Kamer en Gommers geeft aan dat wanneer de maatregelen in juni worden losgelaten (verbod op vergunningsplichtig bijeenkomsten waar voetbalwedstrijden zonder publiek ook onder vallen), dat dan in juli de IC's volstromen en er dan behoefte is aan 10.000 bedden. Kortom, je hoeft geen glazen bol te hebben om in te zien dat die maatregelen gewoon verlengd gaan worden.

En wat doet de knvb? Ze willen op 12 juni weer beginnen en Gudde geeft een stoer interview waarin hij zegt dat overheden zich flexibel en lenig moeten opstellen... 8)7

Compleet losgezongen van de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Exo81 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:07:
[...]

Klopt helemaal. Zit nu met half oor mee te luisteren naar technische briefing in de Tweede Kamer en Gommers geeft aan dat wanneer de maatregelen in juni worden losgelaten (verbod op vergunningsplichtig bijeenkomsten waar voetbalwedstrijden zonder publiek ook onder vallen), dat dan in juli de IC's volstromen en er dan behoefte is aan 10.000 bedden. Kortom, je hoeft geen glazen bol te hebben om in te zien dat die maatregelen gewoon verlengd gaan worden.

En wat doet de knvb? Ze willen op 12 juni weer beginnen en Gudde geeft een stoer interview waarin hij zegt dat overheden zich flexibel en lenig moeten opstellen... 8)7

Compleet losgezongen van de werkelijkheid.
Misschien een scenario als in Italie dan ?

https://www.dailymail.co....ish-current-campaign.html

Je zou alle ere-divisie clubs en eerste divisie clubs naar Ameland kunnen sturen en daar een voetbalveld zoeken en het in 4 weken laten uitvechten:

https://www.geelwit.nl/

Weet je zeker dat er geen supporters hun samenscholings/ophokplicht niet schenden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zag ergens - volgens mij in de Volkskrant - dat iemand suggereerde dit seizoen vanaf het moment dat 'het weer mag' voort te zetten, en dan de resultaten van 2 seizoenen samen te voegen.

Ook geen werkbaar plan. Dan loopt de kalender ook weer te vol (9 rondes inhalen?!?), en moeten clubs voor een 3e keer tegen elkaar - of je moet veel minder gaan spelen in het aansluitende seizoen.

En dan dus vanaf januari en nieuw verkort seizoen starten of zo.

Niets doet recht aan de huidige stand. Iedereen is nu verliezer.

En dan is het in Nederland nog 'spannend bovenaan', in Engeland staat Liverpool straatlengtes voor, en is alsnog geen kampioen, voor het eerst in 30 jaar.

En het blijft koffiedik-kijken. Niemand kan met zekerheid iets zeggen over het verloop van de pandemie, de datum waarop 'er weer wat mag', etc.

Afschrijven van anderhalf (= eigenlijk 2) seizoenen... je kunt niets, maar dan ook niets plannen.

Inkomsten uit recette, reclame, TV, etc, alles staat op losse schroeven. Het zal hoe dan ook improviseren worden. Korte-termijnwerk, plannen lukt gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 08-04-2020 13:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
loekf2 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:11:
[...]
Je zou alle ere-divisie clubs en eerste divisie clubs naar Ameland kunnen sturen en daar een voetbalveld zoeken en het in 4 weken laten uitvechten:

https://www.geelwit.nl/

Weet je zeker dat er geen supporters hun samenscholings/ophokplicht niet schenden.
Je bedoeld het UFC scenario? Vechtsportorganisatie UFC wil wedstrijden verhuizen naar privé-eiland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
ph4ge schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:41:
[...]

Daar laten de clubs en de media gewoon de bonden en de autoriteiten hun werk doen. Hier gaan we rollend over straat. Natuurlijk wordt er wel nieuws gebracht, maar niet column naar column gevuld met hoe de ene bestuurder een falende tennisser is en ander een falende ambtenaar. De rangen zijn in de meeste landen gesloten, wat je ook mag verwachten in deze tijd.

Bijv. Barcelona en Real Madrid hoor je niet of nauwelijks, en als ze al ruzie hebben vechten ze het niet uit in de media. Voor zover ik kan zien geeft alleen de voorzitter van La Liga af en toe een update.
Zou dat echt zo zijn? Of krijgen wij dat gewoon minder mee, omdat wij wel in Nederland wonen en er altijd wel iemand is die elk willekeurig bericht hier post en dat met krantenberichten uit andere landen anders/ veel minder is?

Daarnaast neemt in mijn ogen de KNVB het enige juiste besluit; Want ze zeggen "we hopen dat we 't seizoen af kunnen maken, daar maken we vast plannen voor en 't hangt af van overheidsbesluiten"

Afhankelijk van hoe goed de contracten zijn is dit schade-beperkend, dus goed voor 't voetbal. Want vaak is diegene die annuleert 't haasje. En als de annulering je opgedrongen wordt sta je toch sterker.

Ik heb 't zelfde met m'n vakantie gedaan, pas actie ondernomen toen die officieel geannuleerd was door de reisorganisatie. Veel meer rechten i.t.t. zelf annuleren. Of ik er uiteindelijk iets aan heb financieel gezien, dat weet ik niet, maar die 2/3 weken extra wachten schaden me in ieder geval niet. En datzelfde denkt de KNVB nu ook, die paar weken extra wachten schaden de KNVB niet. Behalve de mensen die geen geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
rik86 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:02:
Zou dat echt zo zijn? Of krijgen wij dat gewoon minder mee, omdat wij wel in Nederland wonen en er altijd wel iemand is die elk willekeurig bericht hier post en dat met krantenberichten uit andere landen anders/ veel minder is?
In België ging het mis omdat daar de bond niet de rust en het verstand bewaarde zoals de KNVB hier en ze een emotioneel en overhaast besluit hebben genomen om te stoppen, maar ze kunnen het nu niet eens kunnen worden over de gevolgen van dat besluit.

Ik volg de internationale media meer dan Nederlandse media, en ik kan geen voorbeeld vinden van prominente clubs die elkaar op vergelijkbare wijze via de media in de haren vliegen. Wellicht in de kleinere landenCorrect me if I am wrong.

De grote competities willen allemaal eensgezind doorvoetballen en bijv. de Portugese competitie heeft zich eensgezind achter het besluit van de FIFA mbt de verlenging van contracten geschaard. Je ziet in alle landen dat er vergelijkbare conferenties als in Nederland worden georganiseerd en de bonden uiteindelijk updates geven van gezamenlijke besluiten. Misschien dat er een kleine competitie is waar ik geen zicht op heb, maar van de top 10 nationale competities is het volgens mij alleen in België en Nederland in het openbaar hommeles.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 08-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zuid Europese landen als voorbeeld noemen om je eigen mening kracht bij te zetten is ronduit lachwekkend. Dat zijn dezelfde landen die op heel veel fronten keer op keer de afgrond inkijken door hun achterhaalde koppige houding. De eeuwige zorgkinderen van Europa. Er is geen enkele positieve reden om dat soort landen als voorbeeld te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Burgemeester van Eindhoven heeft dus al gezegd dat er niet gespeeld gaat worden in juni en juli in Eindhoven, dat lijkt mij duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zonder publiek kunnen ze ook gewoon op de Hertgang spelen. Of bij MVV.

Los van of we wel of niet door moeten gaan met de competitie (denk het zelf niet), is het wel of niet spelen in Eindhoven echt niet relevant :p

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 08-04-2020 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij de KNZB zijn de competities afgeblazen, er zijn geen promoties en degradaties. Waarom kan dat bij de KNVB niet? Kostenplaatje?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:05:
Zonder publiek kunnen ze ook gewoon op de Hertgang spelen. Of bij MVV.

Los van of we wel of niet door moeten gaan met de competitie (denk het zelf niet), is het wel of niet spelen in Eindhoven echt niet relevant :p
Nee er wordt niet gevoetbald in Eindhoven, ook niet zonder publiek, de burgemeester verbiedt het :)

Het is een eerste signaal, als meer burgemeesters dit doen, hou je weinig speeldata over ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 08-04-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Of PSV krijgt alleen nog uitduels. :+
Ik denk dat het inderdaad iets te ambitieus is, in juni is dit nog niet opgelost en kun je ook nog niet voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Outerspace schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:06:
Bij de KNZB zijn de competities afgeblazen, er zijn geen promoties en degradaties. Waarom kan dat bij de KNVB niet? Kostenplaatje?
De UEFA heeft gedreigd dat landen die hun competities stilleggen geen tickets krijgen voor Europees voetbal volgend jaar. Totaal infantiel en onverantwoord. But hey, what else is new?

De kans dat er dit seizoen nog gespeeld mag worden van overheden is nihil, dus kiest de KNVB ervoor om niet zelf de stekker uit het seizoen te trekken (wat dus een Europese schorsing op zou leveren), maar rustig af te wachten tot de wedstrijden verboden worden en ze zich op overmacht kan beroepen.

Verschillende clubs zijn het hier niet mee eens en willen dat de KNVB de competitie wel zelfstandig stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:03:
Of PSV krijgt alleen nog uitduels. :+
Ik denk dat het inderdaad iets te ambitieus is, in juni is dit nog niet opgelost en kun je ook nog niet voetballen.
:) Ik tel al best wat burgervaders die het met Jorritsma eens of gedeeltelijk eens zijn en dus voetballen in de zomermaanden ook niet zien zitten. Ik kan niet in de bezetting van de politie kijken, maar de extra handhaving van alle corona-maatregelen zal ook wel de nodige capaciteit kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Misschien kunnen de e-sporters de competitie afmaken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:28

Agent47

I always close my contracts.

Ik hoop dat de competitie in de zomer wordt afgemaakt zonder publiek. Puur voor het feit dat zowel Ajax, Az als Feyenoord en psv ( laatste 2 op papier) nog kampioen kunnen worden. Utrecht- Feyenoord wordt dan ook uitgespeeld rondom 12 juli dacht ik te menen.

Voor mij is het puur de nostalgie om voetbal te kijken en ik het weer kan kijken.

Los hiervan is gezondheid het belangrijkste , als de RIVM het afraad dan plijt ik hier natuurlijk ook voor.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Als in juni de regels van het niet met meer dan drie personen bij elkaar samenscholen nog gelden, dan zou het natuurlijk ridicuul zijn om dit achter gesloten deuren wel toe te staan aan voetballers (laat staan dat je het dan nog uitzendt ook). Waarom zij wel en hierachter op het trapveldje niet? En als we nou één regel de komende maanden er nog wel in gaan houden dan is het die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Martinusz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:23:
Misschien kunnen de e-sporters de competitie afmaken :+
Een beetje zoals dit dus. :P
Ramzzz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Een keertje als E-Euro2020 laten doorgaan? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ramzzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:40:
[...]

Een beetje zoals dit dus. :P

[...]
Nu jij EURO2020 / 2021 noemt... verschillende speelsteden hebben nu koudwatervrees, zodat het best een zo zou kunnen zijn dat het schema op de schop gaat en Platini's natte droom van een tournooi dat in heel Europa plaats vindt ff anders gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:10:
De UEFA heeft gedreigd dat landen die hun competities stilleggen geen tickets krijgen voor Europees voetbal volgend jaar. Totaal infantiel en onverantwoord. But hey, what else is new?
Ik snap dit niet, dit is voorkomen logisch. Als een herdershond de kudde bij elkaar probeert te houden blaft hij ook als er een schaap dreigt af te dwalen, dat is zijn taak. Het schaap luistert ook al wordt hij waarschijnlijk nooit gebeten omdat hij zich realiseert dat het uiteindelijk in ieders belang is dat de kudde bij elkaar blijft.

Al zou ik het risico niet nemen, het is nergens voor nodig om midden in de crisis even stoer en eigenwijs te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
ph4ge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:09:
[...]

Ik snap dit niet, dit is voorkomen logisch. Als een herdershond de kudde bij elkaar probeert te houden blaft hij ook als er een schaap dreigt af te dwalen, dat is zijn taak. Het schaap luistert ook al wordt hij waarschijnlijk nooit gebeten omdat hij zich realiseert dat het uiteindelijk in ieders belang is dat de kudde bij elkaar blijft.

Al zou ik het risico niet nemen, het is nergens voor nodig om midden in de crisis even stoer en eigenwijs te zijn.
Het meest humaan, invoelend en rustgevend zou zijn als de UEFA nu aan alle onzekerheid een einde zou maken door op te dragen dat alle competities voor het seizoen 2019-2020 afgelopen zijn. Kunnen ze gelijk richtlijnen geven hoe nationale bonden de einduitslag dienen te bepalen.

De financiële belangen zijn echter dusdanig dat men nog altijd gaat voor financieel gewin boven rust en zekerheid. Dus worden nationale bonden en de clubs gedwongen het spelletje mee te spelen.

Schat zo in dat het voor de UEFA geen enkel probleem zou zijn om de financiële schade die hierdoor geleden wordt te dragen en te compenseren. Kan zo snel niks vinden over hun vermogenspositie, maar als de FIFA al 25 miljard kan verdienen met 2 extra toernooien denk ik dat ze bij de grootste en rijkste 'subbond', de UEFA, ook nog wel ergens een kluisje hebben staan.

Het is deze weken bijzonder stil vanuit het Brusselse, maar die zouden nu een paar kudo's kunnen winnen door van hogerhand te bepalen dat deze soap nu moet eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:20:
Het meest humaan, invoelend en rustgevend zou zijn als de UEFA nu aan alle onzekerheid een einde zou maken door op te dragen dat alle competities voor het seizoen 2019-2020 afgelopen zijn. Kunnen ze gelijk richtlijnen geven hoe nationale bonden de einduitslag dienen te bepalen.
Dan vallen er in heel Europa voetbalclubs om en belanden honderden zo niet duizenden mensen op straat. Miljoenen fans zien hun club kapot gaan. Daar is niks humaans aan. En rust geeft het ook niet, de chaos is dan pas compleet. De UEFA, die probeert te coördineren, zal overspoeld worden met rechtszaken.

We weten het nu wel dat er in Nederland mensen zijn die per se nu willen stoppen. De rest van de wereld kijkt het volkomen terecht gewoon nog even aan. Heel de wereld zit in onzekerheid, dat zal je ook als je het voetbal nu de nek om draait een plekje moeten geven. Maar stop met die morele verhevenheid, mensen hebben een andere mening dat maakt ze niet gelijk inhumaan.
alexbl69 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:20:
De financiële belangen zijn echter dusdanig dat men nog altijd gaat voor financieel gewin boven rust en zekerheid. Dus worden nationale bonden en de clubs gedwongen het spelletje mee te spelen.
De UEFA doet alleen wat de leden bij ruime meerderheid willen, niet andersom. De UEFA doet precies waar het voor is opgericht en wat de leden verlangen, ook al is kennelijk niet iedereen het er mee eens. Binnen de grenzen die de instanties aangeven moet de UEFA gewoon de schade voor de leden beperken.

[ Voor 27% gewijzigd door ph4ge op 09-04-2020 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:26:
De UEFA doet alleen wat de leden bij ruime meerderheid willen, niet andersom. De UEFA doet precies waar het voor is opgericht en wat de leden verlangen, ook al is kennelijk niet iedereen het er mee eens. Binnen de grenzen die de instanties aangeven moet de UEFA gewoon de schade voor de leden beperken.
:D Wat heb jij gedronken?
De UEFA doet hoogstens wat ze zelf denken wat de leden willen, en dan nog. Om maar een voorbeeld te noemen: Denk jij dat de meerderheid van de UEFA leden wil dat Spanje etc 4 plekken in de CL krijgen? Dat de CL winnaar ook een gegarandeerde plek krijgt ten koste van de nr 12 (of zoiets) in de ranglijst,ipv die plek weg te pakken bij het land wat al 2-3 gegarandeerde deelnemers heeft, etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:41:
:D Wat heb jij gedronken?
De UEFA doet hoogstens wat ze zelf denken wat de leden willen, en dan nog. Om maar een voorbeeld te noemen: Denk jij dat de meerderheid van de UEFA leden wil dat Spanje etc 4 plekken in de CL krijgen? Dat de CL winnaar ook een gegarandeerde plek krijgt ten koste van de nr 12 (of zoiets) in de ranglijst,ipv die plek weg te pakken bij het land wat al 2-3 gegarandeerde deelnemers heeft, etc etc etc
Heb je wel eens van een compromis gehoord? Nee, natuurlijk wil elk lid wat anders, maar dit is uiteindelijk waar ze geland zijn en waar iedereen zich achter geschaard heeft, de UEFA voert dat vervolgens uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
ph4ge schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:09:
[...]

Wie zijn in dit verhaal de wolven die het op de schapen gemunt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het dictatoriale beleid van de UEFA zorgt dat het merendeel van de clubs netjes blijft volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
De hele goegemeente heeft nog niet gereageerd op de burgemeester van Eindhoven. Die handelt ook op eigen houtje en bekijkt het grote plaatje. Is dan toch de kritiek op Overmars met de clubbril op geschreven?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:03
ephymerous schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:52:
De hele goegemeente heeft nog niet gereageerd op de burgemeester van Eindhoven. Die handelt ook op eigen houtje en bekijkt het grote plaatje. Is dan toch de kritiek op Overmars met de clubbril op geschreven?
De burgemeester van Eindhoven heeft wel een punt.
Ik kan mij voorstellen dat hij simpelweg niet het risico wil lopen dat er alsnog supporters naar het stadion komen, daar geen toegang krijgen en gaan rellen. Of nog erger: supporters van de tegenpartij die er ook zijn, er evengoed niet inkomen en dan maar met zijn allen gaan lopen rollebollen op de Mathildelaan. Gelukkig staat het politiebureau daar ook, maar je snapt wat ik bedoel.

Echter, ik vind het een ander verhaal, aangezien de burgemeester het bekijkt vanuit het maatschappelijk belang. Vanuit Ajax is het voornamelijk uit voetbalbelang, laten we het niet mooier maken dan het is. De vraag is of Overmars hetzelfde had gezegd mocht AZ degene zijn die nipt voorstond.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:57:
Echter, ik vind het een ander verhaal, aangezien de burgemeester het bekijkt vanuit het maatschappelijk belang. Vanuit Ajax is het voornamelijk uit voetbalbelang, laten we het niet mooier maken dan het is. De vraag is of Overmars hetzelfde had gezegd mocht AZ degene zijn die nipt voorstond.
En AZ en PSV dan, die ook voor stoppen zijn?

Oh wacht, die kregen uberhaupt al geen kritiek want alleen Overmars was de boeman hier en in de media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:03
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:38:
[...]

Oh wacht, die kregen uberhaupt al geen kritiek want alleen Overmars was de boeman hier en in de media.
AZ en PSV waren pas in een later stadium voor stoppen, toen Ajax het al had uitgesproken.
Ik denk wel dat wat dat betreft Overmars de "pech" heeft gehad dat hij de eerste is geweest die het opperde.
Wellicht was het in dat opzicht verstandig geweest om met de top-3 samen een statement te maken, nu kon het statement van Overmars, terecht of onterecht, gelezen worden met het eigenbelang van Overmars in het achterhoofd.

Laten we wel wezen: Als AZ op kop had gestaan, en Eenhoorn had gezegd dat de Eredivisie zou moeten stoppen, had iedere Ajacied daarop meteen "ja" gezegd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:38:
[...]

Volgens de media - dus je mag zelf concluderen of dat de waarheid is of niet - zou er een gezamenlijk statement komen van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ. Dat Overmars vervolgens voor zijn beurt praat en aanspraak meent te maken op bepaalde inkomsten dan krijg je zo'n een gevolg.

Maar goed, kritiek op nieuws vanuit de Ajax-hoek gaan sommige posters hier niet echt leuk vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 09-04-2020 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Rutte: kans op terugkeer naar normale leven in zomer lijkt me nul

Op een persconferentie na de ministerraad heeft premier Rutte uitgelegd dat het nog lang zal duren voordat het normale leven kan worden hervat. Hij denkt dat we in elk geval tot in de zomer moeten wennen 'aan het nieuwe normaal', zei hij op de vraag of de beperkingen nog tot in de zomer voortduren en of mensen een zomervakantie kunnen boeken. De kans dat het op korte termijn weer wordt zoals voor de coronacrisis lijkt hem "bijna nul".
Bron

Kunnen we dus dan voetbalwedstrijden ook als afgedaan zien? Want het klinkt dus alsof ze de huidige regels die tot eind april zouden gelden willen verlengen tot ver in de zomer en dan zou het voorstel van de KNVB dus niet door kunnen gaan.
Het begeleidende filmpje is wat duidelijker, maar kan helaas niet toegevoegd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 09-04-2020 15:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:55
Maarten_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:09:
[...]

AZ en PSV waren pas in een later stadium voor stoppen, toen Ajax het al had uitgesproken.
Ik denk wel dat wat dat betreft Overmars de "pech" heeft gehad dat hij de eerste is geweest die het opperde.
Wellicht was het in dat opzicht verstandig geweest om met de top-3 samen een statement te maken, nu kon het statement van Overmars, terecht of onterecht, gelezen worden met het eigenbelang van Overmars in het achterhoofd.

Laten we wel wezen: Als AZ op kop had gestaan, en Eenhoorn had gezegd dat de Eredivisie zou moeten stoppen, had iedere Ajacied daarop meteen "ja" gezegd?
Het was verstandig geweest om het gezamenlijke overleg af te wachten, en daarna wellicht in een groepje een statement te maken. Zo vlak voor het overleg op eigen houtje geeft gewoon een verkeerd beeld, hoe onbedoeld dat misschien ook was.

Als je een overleg gepland hebt staan, over een onderwerp en vooraf daar duidelijk een statement over naar buiten brengt lijkt het al gauw alsof je iets probeert te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Pompi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:21:
[...]

Bron

Kunnen we dus dan voetbalwedstrijden ook als afgedaan zien? Want het klinkt dus alsof ze de huidige regels die tot eind april zouden gelden willen verlengen tot ver in de zomer en dan zou het voorstel van de KNVB dus niet door kunnen gaan.
Het begeleidende filmpje is wat duidelijker, maar kan helaas niet toegevoegd worden.
De laatste zin mist in de quote, weet niet of ze dat later toegevoegd hebben maar dat is juist wel relevant. :)
Hij hoopt wel dat de maatregelen iets verruimd kunnen worden, maar ook dat is niet zeker.
De vraag is dus in hoeverre dat kan. Ze durven het nu niet uit te spreken maar er gaat natuurlijk niet gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
dutchgio schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:28:
[...]

De laatste zin mist in de quote, weet niet of ze dat later toegevoegd hebben maar dat is juist wel relevant. :)

[...]

De vraag is dus in hoeverre dat kan. Ze durven het nu niet uit te spreken maar er gaat natuurlijk niet gespeeld worden.
Zal dan inderdaad later toegevoegd zijn, want ik heb gewoon gekopieerd en geplakt van wat er stond toen ik het postte. Dus bedankt voor het nog toevoegen.

EDIT:
Heb voor de duidelijkheid maar even op youtube de stream op gezocht en stil gezet op moment dat de vraag en antwoord komt. Er wordt in de vraag o.a. gesproken over juli.

[ Voor 24% gewijzigd door Pompi op 09-04-2020 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:09:
Dat was m'n punt niet, want die kritiek begrijp ik echt wel. Maar dezelfde dag nog wordt duidelijk dat AZ en PSV er ook zo over denken alleen wordt Overmars overal keihard aangepakt en blijven die 2 totaal buiten schot.
Napo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:16:
Maar goed, kritiek op nieuws vanuit de Ajax-hoek gaan sommige posters hier niet echt leuk vinden.
Terechte kritiek is prima. Het wordt minder als het toegespitst wordt op 1 club als er meerdere "hetzelfde doen" en vervelend gevonden (terecht of niet) als iemand die kritiek heeft alleen maar kritiek kan geven.

Dat gaat echt niet alleen op richting Ajax overigens, ik zie het andersom ook gebeuren door enkele Ajax supporters hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:55
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:02:
[...]

Dat was m'n punt niet, want die kritiek begrijp ik echt wel. Maar dezelfde dag nog wordt duidelijk dat AZ en PSV er ook zo over denken alleen wordt Overmars overal keihard aangepakt en blijven die 2 totaal buiten schot.

[...]

Terechte kritiek is prima. Het wordt minder als het toegespitst wordt op 1 club als er meerdere "hetzelfde doen" en vervelend gevonden (terecht of niet) als iemand die kritiek heeft alleen maar kritiek kan geven.

Dat gaat echt niet alleen op richting Ajax overigens, ik zie het andersom ook gebeuren door enkele Ajax supporters hier ;)
Punt is dat Ajax dit al voor de afgesproken meeting deed, en anderen daar op zijn gaan reageren, ik vind allen die voor het onderlinge overleg hierover uitspraken deden hierin fout. Het gaat (in elk geval bij mij) niet over dat Ajax dat statement heeft, ik begrijp het statement volledig, maar om het moment waarop dat werd gedaan.
Zolang we daar met elkaar onderscheid in kunnen blijven maken, gaat het goed, als we het te vroeg doen van dit statement (namelijk voor het overleg) in 1 lijn trekken met het statement zelf, dan gaat het fout.

Het is ieders goed recht om te vinden wat ze vinden en ik snap het uitgangspunt van Ajax ook wel, maar als je met een team (groep) mensen afspreekt iets eerst uit te spreken met elkaar om met een gezamenlijk statement te komen, dan moet je dit gezamenlijke statement niet proberen te beïnvloeden door voor het overleg al in de media je mening te verkondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:02:
[...]

Zo onterecht is de kritiek op Overmars en derhalve Ajax mijn inziens toch ook niet?

-Het wordt geuit daags voor een groter overleg.
-Er was overleg tussen de grotere clubs en Overmars communiceert blijkbaar eerder dan afgesproken
-Overmars claimt CL-ticket terwijl zowel AZ als PSV dat niet doen

Er is zeker genoeg discussie geweest over doorgaan of stoppen met het huidige seizoen maar daar zat weinig kritiek bij op Overmars enkel dat een select aantal clubs er "voordeel" bij hebben. Als AZ en/of PSV een CL-ticket zouden claimen zou dat ook ongepast zijn eveneens indien ze het als eenling zo zouden uitspreken. De eredivisie is een collectief en je zal zo veel mogelijk gezamenlijk naar buiten moeten willen komen, zeker bij zaken die iedereen in de eredivisie aangaat, Ajax noch PSV, noch AZ noch Feyenoord kunnen eenzijdig iets besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:09:[...]AZ en PSV waren pas in een later stadium voor stoppen, toen Ajax het al had uitgesproken.
Ik had toch echt begrepen dat ze al op één lijn zaten, maar dat Overmars voor zijn beurt sprak. Vervolgens is het erg goedkoop en te makkelijk om zodra er kritiek is dit te ontkennen of (nog erger) gepikeerd 180 graden te draaien.
Een telefoontje naar Van der Sar was waarschijnlijk genoeg geweest. Ik zou het geen pech willen noemen
Natuurlijk niet, maar denk je echt dat iedere AZ'er nu zou willen stoppen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
dutchgio schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:28:
[...]

[...]

Maar het is qua voetbal denk ik alles of niets. Met andere woorden, of spelen met supporters of helemaal niet. Denk niet dat de burgemeester van eindhoven de enige gaat zijn die het gaat verbieden als ze zonder publiek willen spelen.

Wat ik ook heel erg veel mis in de media (of ik hebt het niet gelezen) is dat het toch gewoon nogal obsceen is om op dit moment te praten over koste wat kost alle competities uit te spelen. Los van dat voor mij persoonlijk een titel (naar wie die ook zou gaan) toch altijd besmet zal voelen? Daar zal altijd een smetje op zitten en nooit als een echt titel voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:18:
[...]

Zo onterecht is de kritiek op Overmars en derhalve Ajax mijn inziens toch ook niet?

-Er was overleg tussen de grotere clubs en Overmars communiceert blijkbaar eerder dan afgesproken

Er is zeker genoeg discussie geweest over doorgaan of stoppen met het huidige seizoen maar daar zat weinig kritiek bij op Overmars enkel dat een select aantal clubs er "voordeel" bij hebben. Als AZ en/of PSV een CL-ticket zouden claimen zou dat ook ongepast zijn eveneens indien ze het als eenling zo zouden uitspreken. De eredivisie is een collectief en je zal zo veel mogelijk gezamenlijk naar buiten moeten willen komen, zeker bij zaken die iedereen in de eredivisie aangaat, Ajax noch PSV, noch AZ noch Feyenoord kunnen eenzijdig iets besluiten.
Overmars zegt: ik wil niet door. Reactie hier en media: schandalig, er zou als 1 collectief gehandeld worden, ze breken afspraken, etc.
AZ zegt: ik wil niet door. Reactie hier en media: niks
PSV zegt: ik wil niet door: Reactie hier en media: niks

Zie je het verschil?
Daar heb ik het over, niet over dat Overmars wel of niet een CL geldpot claimt. Dat vind ik zelf ook veel te voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:00:
[...]

Overmars zegt: ik wil niet door. Reactie hier en media: schandalig, er zou als 1 collectief gehandeld worden, ze breken afspraken, etc.
AZ zegt: ik wil niet door. Reactie hier en media: niks
PSV zegt: ik wil niet door: Reactie hier en media: niks

Zie je het verschil?
Daar heb ik het over, niet over dat Overmars wel of niet een CL geldpot claimt. Dat vind ik zelf ook veel te voorbarig.
Je haalt zaken uit de context en bent dan verbaasd over de reactie van de personen hier en de media. Juist de context die je weghaalt - het moment dat Overmars de uitspraak doet en los van het collectief - zorgt dat de reactie van AZ en PSV minder aandacht zullen krijgen. AZ en PSV worden in een positie geplaatst dat ze eigenlijk wel moeten reageren. Feyenoord heeft daarin de meest nette route genomen (kijkende naar enkel de top 4.

De combinatie waarmee Overmars bepaalde rechten toe wil eigenen spelen eveneens mee in de beeldvorming. Je kan die details weghalen uit het beeld dat je schetst maar dat doet geen recht aan de situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 09-04-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:04:
[...]

Je haalt zaken uit de context en bent dan verbaasd over de reactie van de personen hier en de media. Juist de context die je weghaalt - het moment dat Overmars de uitspraak doet en los van het collectief - zorgt dat de reactie van AZ en PSV minder aandacht zullen krijgen. AZ en PSV worden in een positie geplaatst dat ze eigenlijk wel moeten reageren. Feyenoord heeft daarin de meest nette route genomen (kijkende naar enkel de top 4.

De combinatie waarmee Overmars bepaalde rechten toe wil eigenen spelen eveneens mee in de beeldvorming. Je kan die details weghalen uit het beeld dat je schetst maar dat doet geen recht aan de situatie.
Oneens. Een zak geld claimen heeft 0,0 te maken met je als 1 geheel uitspreken over hoe de competitie moet eindigen. Als ie die zak geld niet geclaimd had was de shitstorm hier en in de media net zo erg geweest. Had AZ het gedaan wordt er 3x over gelachen "zie ze het in Alkmaar in de bol hebben" en is het daarna klaar.
PSV en AZ hadden prima kunnen zeggen 'geen commentaar, we wachten dinsdag af' en Feyenoord heeft net op tijd op de rem getrapt. Die waren als je de (gedetailleerde) berichten mag geloven ook gewoon aan het praten met Ajax PSV en AZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:15:
[...]

Oneens. Een zak geld claimen heeft 0,0 te maken met je als 1 geheel uitspreken over hoe de competitie moet eindigen. Als ie die zak geld niet geclaimd had was de shitstorm hier en in de media net zo erg geweest. Had AZ het gedaan wordt er 3x over gelachen "zie ze het in Alkmaar in de bol hebben" en is het daarna klaar.
PSV en AZ hadden prima kunnen zeggen 'geen commentaar, we wachten dinsdag af' en Feyenoord heeft net op tijd op de rem getrapt. Die waren als je de (gedetailleerde) berichten mag geloven ook gewoon aan het praten met Ajax PSV en AZ.
Exact de punten die je aanhaalt haal ik ook aan waarin Overmars de fout in gaat namelijk:
Napo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:18:
Je kan de uitspraken van AZ en PSV niet los zien van de uitspraken van Overmars, Overmars heeft de reeks geïnitieerd, terecht dat hij daar kritiek over krijgt. Feyenoord heeft de juiste keuze gemaakt maar ook daar heeft men kritiek op (want niet steunend, niet sterk, niet conform afspraken)

Natuurlijk wordt eenzelfde uitspraak door AZ anders geïnterpreteerd, dat is het voordeel van een kleinere club zijn. Hoge bomen vangen veel wind en dat heeft voordelen en nadelen. Nu heeft het een nadeel voor Ajax omdat Overmars een serie aan uitspraken initieert. De roep om het CL-ticket staat echter niet los, dat is onderdeel van de uitspraak en derhalve onderdeel van de beeldvorming met de daarbij behorende kritiek.

Had PSV en AZ naar mijn mening moeten zeggen dat ze het overleg van dinsdag afwachten? Ja, dat was de beste optie geweest echter zit je in een situatie waarin je enerzijds je overlegpartner niet wil afvallen. Dan is de uitspraak meer te begrijpen dan die van Overmars.

De volgordelijkheid en de mate van details is ontzettend cruciaal in de kritiek die volgt. AZ en PSV hebben beide niets gezegd over de consequenties van nu stoppen. Ajax vult - of spreekt een verwachting uit - alvast een uitkomst in, ook dat helpt niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Onderzoek TU Eindhoven: 1,5 meter afstand niet voldoende tijdens sporten; https://www.nu.nl/coronav...ende-tijdens-sporten.html (via @NUnl)

Op basis van de resultaten stellen de onderzoekers dat de afstand min. 4 tot 5 meter moet zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-04-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zo is het zeer onwaarschijnlijk dat PEC met ingang van volgend seizoen de kunstgrasmat alsnog inruilt voor echt gras. Niet alleen omdat de aanleg van een nieuwe natuurgrasmat én de totstandbrenging van diverse trainingsvelden aardig in de papieren kan lopen, maar ook omdat onduidelijk is wanneer de competitie officieel eindigt.
Dat vervangen wordt toch voor ze betaald uit de Europese pot? Tussen de aankondiging dat de competitie weer begint en het einde ervan zal zeker 2,5 maand zitten dus dat 2e argument is al helemaal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:15:
[...]

Dat vervangen wordt toch voor ze betaald uit de Europese pot? Tussen de aankondiging dat de competitie weer begint en het einde ervan zal zeker 2,5 maand zitten dus dat 2e argument is al helemaal onzin.
Day tweede argument is kul omdat de aannemers die het moeten uitvoeren altijd wel een gat in de agenda hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Een veld is zo gelegd hoor, ken toevallig iemand die velden levert en legt, veel gaat ook naar het buitenland, dat zal nu wel even anders zijn, dus tijd zat voor NL velden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:19:
[...]

Day tweede argument is kul omdat de aannemers die het moeten uitvoeren altijd wel een gat in de agenda hebben?
Die zullen nu inderdaad een heel groot gat in de agenda hebben ja. Geen sportclub die nu z'n velden laat vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.ed.nl/psv/bur...-van-opa-en-oma~ab35578e/
Burgemeester John Jorritsma is ineens een prominent bestrijder van het uitspelen van de eredivisie geworden. ,,Als je een bericht van de KNVB leest, lijkt het net of er niks aan de hand is.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En daarop volgend:
“Vaak is het gewoon makkelijk scoren”, vervolgt Gullit, om vervolgens zijn pijlen te richten op Jorritsma: “Zo'n burgemeester van Eindhoven ook, die overal roept dat er niet gevoetbald mag worden, ook niet zonder publiek. Dat doet zo'n man toch ook gewoon om zich te profileren?
Gelukkig doet Gullit dat zelf helemaaaaaal niet. En zal ie nog geen ziekenhuis in Brabant van dichtbij gezien hebben de laatste maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:38:
[...]
Gelukkig doet Gullit dat zelf helemaaaaaal niet. En zal ie nog geen ziekenhuis in Brabant van dichtbij gezien hebben de laatste maanden
Laat vooral IEDEREEN eens z'n mond houden en nu eens afwachten tot 21 April 19 uur.
Niet wat hier betreft, maar wel trainer na voetballer na burgemeester na viroloog na weetikveel wie wel niet met commentaar in het 10.000ste artikel in het ad/vk/nrc/televaag/voetbalzone/voetbalprimeur.
Waarvan iedereen ook wel weet dat de voorzitter van de veiligheidsregio nog steeds een eigen afweging mag maken zolang het virus rondgaat. Dat gaat ook na 21 april niet veranderen, waar Rutte ook mee komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
ed1703 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:59:
[...]

Laat vooral IEDEREEN eens z'n mond houden en nu eens afwachten tot 21 April 19 uur.
Niet wat hier betreft, maar wel trainer na voetballer na burgemeester na viroloog na weetikveel wie wel niet met commentaar in het 10.000ste artikel in het ad/vk/nrc/televaag/voetbalzone/voetbalprimeur.
Waarvan iedereen ook wel weet dat de voorzitter van de veiligheidsregio nog steeds een eigen afweging mag maken zolang het virus rondgaat. Dat gaat ook na 21 april niet veranderen, waar Rutte ook mee komt.
Eens dat de knvb een pas op de plaats moet maken maar virologen, burgemeesters en overheidsinstanties hebben alle recht van spreken: zij zijn verantwoordelijk voor de volksgezondheid en beschikken over feitelijke prognoses waardoor ze al beleid kunnen maken voor periode na 28 april. Alles wijst erop dat de maatregelen nog lange tijd nodig zijn, met name de 1,5 meter. Zoals Gommers al zei zal er in juli een grote piek op IC afdelingen komen wanneer maatregelen in mei worden losgelaten. Logischerwijs is daardoor voetbal in zomermaanden onhaalbaar geworden, al helemaal de Knvb utopie om 12 juni weer te beginnen. Burgemeesters hebben alle recht om in hun vooruitblik voetbal uit te sluiten.

Het zijn juist de knvb en uefa die hun mond moeten houden en eens een realistisch plan moet maken voor wanneer er niet meer gevoetbald kan worden. Tot op heden gedragen zij zich wereldvreemd en doen alsof dadelijk alles weer normaal is en maken alleen maar scenario's over hoe competities uitgespeeld kunnen worden. Maar ondertussen zal Spanje waarschijnlijk deze zomer geen toeristen toelaten en is Italië vooral bezig om de situatie onder controle te krijgen, wat vooralsnog niet lukt.

En om tegen die achtergrond doodleuk plannen te ontvouwen om competitie te hervatten zoals uefa wil en notabele met uitsluiting Europees voetbal te dreigen is ronduit belachelijk. Als ze reeel zijn zouden ze nog alleen maar communiceren over hoe er een streep wordt gezet onder dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Exo81
Als er één partij geen grote mond heeft is het de KNVB wel. De KNVB maakt vaak fouten maar de KNVB probeert nu rust te bewaren, eenheid te creëren en niet voor de troepen uit te lopen. Dat lijkt me heel verstandig. Veel verstandiger dan de alfa mannetjes die nu om het hardst roepen dat we van alles moeten. Of ze nu Overmars of Jorritsma heten.

Zolang ze er in de zwaarst getroffen gebieden nog mee worstelen hoe deze bedrijfstak verder te helpen, wie denken wij in Nederland dan wel dat we zijn om dat eigenhandig te willen bepalen? We leven niet op een eiland. Om maar weer het voorbeeld van Ziyech aan te halen. Zijn contract verlengen tot nu 30 juni zal complex zijn maar de situatie dat wij hier stoppen en ze in Engeland in september nog met dit seizoen bezig zijn wil je ook niet. Europese afstemming is noodzakelijk.

Sjoerd Mossou had een heel mooi stuk vandaag in het AD waarin hij de profileringsdrang van onder andere de burgemeester hekelde als makkelijk scoren met frames over "gezondheid" en "goedbetaalde voetballers". 100% mee eens. Voetbalclubs zijn net als kappers bedrijven. En het is logisch dat ze binnen de regels van het RIVM kijken wat er straks kan, net als kappers.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 11-04-2020 13:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exo81
D-e-n schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:09:
@Exo81
Als er één partij geen grote mond heeft is het de KNVB wel. De KNVB maakt vaak fouten maar de KNVB probeert nu rust te bewaren, eenheid te creëren en niet voor de troepen uit te lopen. Dat lijkt me heel verstandig. Veel verstandiger dan de alfa mannetjes die nu om het hardst roepen dat we van alles moeten. Of ze nu Overmars of Jorritsma heten.
Ze lopen wel voor de troepen uit. Dinsdag zei Rutte tijdens de persconferentie dat de 1,5 meter maatregel de komende maanden van toepassing blijft en op woensdag zei Gommers (voorzitter nederlandse vereniging intensieve care) dat op basis van rivm prognoses de maatregelen minimaal tot 1 juni van toepassing moeten blijven omdat anders de intensieve cares in Nederland in juli overspoeld worden en er triage moet worden toegepast. Je hoeft dus echt geen glazen bol te hebben om te begrijpen dat de meeste maatregelen op 21 april gewoon worden voortgezet, waaronder het groepsverbod tot 1 juni.

Als je dan als knvb op dezelfde dag het concept schema naar buiten brengt waarin er vanuit wordt gegaan dat clubs half mei weer volledig moeten trainen en 12 juni de eerste wedstrijden moeten afwerken, dan loop je niet alleen voor de troepen uit, je negeert dan ook volkomen de prognoses en waarschijnlijke beleidslijnen. Deze onkunde wordt door Gudde zelf ook nog eens onderstreept door zijn uitspraak dat overheden flexibel en lenig moeten zijn zodat de competitie hervat kan worden. En daarmee creëert de Knvb helemaal zelf het beeld dat er voor voetbal uitzonderingen moeten gelden. Want laten we eerlijk zijn; zolang de 1,5 meter maatregel en groepsverbod geldt, kun je nooit volledig trainen en voetballen.
Ik snap dat je plannen moet maken, maar doe dat op basis van feiten en prognoses van rivm, Gommers en kabinet. En daar schort het aan: het huidige plan is totaal niet realistisch. De kans is groter dat de competitie niet wordt afgemaakt dan dat het hervat wordt en gek genoeg heeft de knvb nog geen plan wanneer blijkt dat dit seizoen niet meer wordt gespeeld. En dan faal je als organisatie keihard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Even tussendoor, die oude wedstrijden die nu worden uitgezonden is tocht wel genieten hoor. 25 jaar geleden al weer: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg9xBgZbQgyVSRVITmrxYPcug4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOInBuRiFWi8htIKIwzDd5S7.jpg?f=fotoalbum_large

En vrijdag spotte ik Neres, aan de Corona :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRQp_aMyS7MTQp4rW7merul5CM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbWqO4MIRxQHav5D6de6oxte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
@Erapaz Slechte foto, lijkt net of dat geen 1,5 meter afstand is ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:16:
@Erapaz Slechte foto, lijkt net of dat geen 1,5 meter afstand is ... :X
Misschien zijn het huisgenoten of een gezin..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Erapaz schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:18:
[...]

Misschien zijn het huisgenoten of een gezin..... ;)
Ik hoop het voor hem hahahah maar dan nog kwalijke zaak in deze tijd, mijn neefje heeft een boete gekregen met zijn studentenhuis waar ze met 8 mannen en 4 vrouwen wonen. Boete gekregen om dat ze in hun eigen tuin zaten en niet ver genoeg uit elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
rikoos schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:11:
[...]

Ik hoop het voor hem hahahah maar dan nog kwalijke zaak in deze tijd, mijn neefje heeft een boete gekregen met zijn studentenhuis waar ze met 8 mannen en 4 vrouwen wonen. Boete gekregen om dat ze in hun eigen tuin zaten en niet ver genoeg uit elkaar.
Van een BOA waarschijnlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Gudde en de andere prutsers binnen de KNVB. Nog 1,5 jaar zonder voetbal ;)

Link: https://www.telegraaf.nl/...geen-voetbal-en-festivals

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Ook wetenschappers zouden misschien eens tot twee moeten tellen voordat ze iets roepen. Wat heeft voor zin dit soort doemscenario's de wereld in te slingeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:44:
Ook wetenschappers zouden misschien eens tot twee moeten tellen voordat ze iets roepen. Wat heeft voor zin dit soort doemscenario's de wereld in te slingeren.
Telegraaf. Move along! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 13:42
D-e-n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:44:
Mwah het is toch meer dat dit de ideale situatie volgens virologen is. Als je het aan de politie zou vragen dan zouden wedstrijden zonder publiek het veiligst zijn.
De grasmeester zou graag willen dat er dan niet op het veld gelopen wordt en zo verder.

Het is maar net wie je het vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Terranova schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:50:
[...]

Mwah het is toch meer dat dit de ideale situatie volgens virologen is. Als je het aan de politie zou vragen dan zouden wedstrijden zonder publiek het veiligst zijn.
De grasmeester zou graag willen dat er dan niet op het veld gelopen wordt en zo verder.

Het is maar net wie je het vraagt.
Dat snap ik. Maar iedereen gaat er gelijk mee aan de haal. Dat zou zo'n viroloog toch moeten weten. Voor berichten die suggereren dat we over een maand klaar zijn geldt ook natuurlijk. Maar waarschijnlijk komt het ook omdat er nu niet zoveel nieuws meer te melden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:32:

Geld is belangrijker dan wat dan ook.

Je ziet hieraan hoe ziek het voetbal is. Er moet gespeeld worden.

We kunnen net zo goed de KNVB opheffen want ze hebben geen eigen mening.

Elke bond met een beetje lef heeft de competitie stilgelegd. Ik snap dat Europees voetbal een lastige keuze is( als dat doorgaat).

Ze moeten eens serieus kijken hoe je bv met (veel) minder mensen kan spelen.

De komende weken moet iedereen zich kunnen focusen op volgend jaar en alle opties uitwerken. Van spelen zonder publiek tot spelen met publiek.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:32:

Opties openhouden zo lang het kan en zolang we nog niet alle feiten kennen blijft dus het beste wat je nu kan doen. Seizoen 2019/21 is niet ondenkbaar. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Kevinp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:07:
[...]
Elke bond met een beetje lef heeft de competitie stilgelegd.
Dat klopt van geen kant. Alleen de Belgen zijn gestopt.

Verder is de voetballerij gewoon een bedrijfstak. En net zoals kappers, cafebazen of bioscopen wil men gewoon weer verder zodra dat kan. Niks mis mee. En zolang het niet kan wachten we gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goed, wachten wordt beloond!
https://www.ad.nl/buitenl...bonden-en-clubs~a1820621/
Benieuwd of de UEFA nu ook daadwerkelijk met plannen gaat komen. We wachten het maar weer af.

Ook interessant stukje achtergrond (wel premium)
https://www.ad.nl/nederla...luiden-noodklok~a9d5509d/

Valt me vooral op dat PSV dus blijkbaar nog steeds elk jaar begroot alsof ze EU voetbal halen en dan alsnog 1 a 2 goede verkopen moeten doen om t rond te krijgen. Kan toch niet goed blijven gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zeker nu de transfermarkt waarschijnlijk ook in gaat storten. De verwachting is dat de prijzen voor spelers flink omlaag gaan. Dan moeten ze dus meer dan 2 spelers gaan verkopen om de begroting rond te krijgen

[ Voor 135% gewijzigd door LZ86 op 15-04-2020 04:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
D-e-n schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:45:
[...]

Dat klopt van geen kant. Alleen de Belgen zijn gestopt.

Verder is de voetballerij gewoon een bedrijfstak. En net zoals kappers, cafebazen of bioscopen wil men gewoon weer verder zodra dat kan. Niks mis mee. En zolang het niet kan wachten we gewoon af.
Ja er is meer dan voetbal ;-).

Als ik het over elke ander bond heb dan heb ik het over de andere sporten.

https://www.destentor.nl/...r=https://www.google.com/

https://www.nttb.nl/besluiten-competities/

Dit zal bij de meeste zo zijn. Maar zodra er geld in het spel is durven bestuurders die dan wel goed betaald krijgen geen besluiten meer te nemen. Dan speelt geld een rol ipv gezondheid.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Kevinp schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:27:
[...]

Dan speelt geld een rol ipv gezondheid.
Dat zijn van die makkelijke nietszeggende frames. Zoals ik zeg: voetbal is een bedrijfstak en zoals bij elke bedrijfstak is het niet meer dan logisch dat die bedrijfstak kijkt hoe ze de minste schade ondervinden van deze crisis. Dat heeft geen reet met gezondheid te maken want zoals bij elke bedrijfstak heeft het kabinet/RIVM nu het laatste woord.

En of je nu in augustus verder gaat met deze competitie of die van volgend jaar maakt voor de gezondheid natuurlijk geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heel misschien kunnen er nog een paar wedstrijden gespeeld worden, maar ze kunnen beter duidelijk geven. Bv: als er na x-datum niet gespeeld kan worden, is dit seizoen voorbij. En hoe dit seizoen beëindigd wordt, volgend seizoen gestart. Aan onduidelijkheid heeft niemand iets, daar kun je geen beleid mee voeren. De belangen (financieel) zijn zo groot dat ze niets durven. Zo erg houdt geld ze in hun greep. Best idioot, vooral hoe clubs in Engeland spelers smeken om hun salaris. Het grote geld... en zo arm zijn de clubs tegelijk. Leven op de pof, ze hebben het geld niet achter de hand.

...

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken