[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:38
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:31:
[...]

Ik snap dit soort opmerkingen echt niet. In alle scenarios wordt er gewacht totdat de RIVM zegt dat het veilig is. Alleen het scenario wat een aantal clubs er nu doorheen proberen te duwen is dat er op dat moment een nieuwe competitie start. De rest wil liever afwachten en de optie tot uitspelen open houden, omdat dat uiteindelijk het eerlijkste is en het minste schade oplevert.

Er moet in dit topic echt eens worden ingegrepen worden tegen mensen die doen alsof uitspelen betekent dat er eerder weer wordt gevoetbald, of dat dat op een onveilige manier gaat gebeuren. Het wordt nooit een constructieve discussie als het ene kamp de rest consequent blijft beschuldigen van de gezondheid in gevaar brengen.

Nu zogenaamd daadkracht tonen maakt de situatie alleen maar erger. Niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen dus waarom nu opties wegstrepen en jezelf isoleren van een internationale aanpak? Wat is er nou toch op tegen om gewoon af te wachten?!

Het wordt hier consequent genegeerd, maar nogmaals, als van de zomer blijkt dat Corona langer duurt dan gehoopt, juist dan wil je de optie uitspelen open laten. De kans is dan immers groot dat het nieuwe seizoen ook in de knoop komt en onderbroken moet worden. Als je pas in februari zou kunnen voetballen dan kan je in een paar maanden het huidige seizoen uitspelen, maar het volgende seizoen kan je nooit in die korte periode proppen. Nogmaals, waarom zou je die deur nu dichtgooien?! Ik kan hier geen legitieme reden voor bedenken.

Laten we gewoon afwachten tot het moment nadert dat er weer gevoetbald kan worden en dan besluiten nemen, maar ondertussen voorbereidingen treffen om uit te spelen want dat is gewoon het eerlijkst en het meest praktisch en uiteindelijk wil elke voetballer dat de beslissing op het voetbalveld valt.
Ik denk dat het grote verschil zit in een aantal uitgangspunten die jij en bijvoorbeeld ik nemen. Ik zie 30 juni als deadline, ongeacht wat de UEFA stelt. De UEFA staat namelijk niet boven de wet. En ik schat in dat contracten verlengen gezien alle belangen en bijbehorende geldstromen onmogelijk is. Ook zie ik niet in hoe we ooit voor 30 juni de competitie gaan afronden.

Wat jij zegt snijdt voor mij ook hout voor wat betreft opties open houden. It ain’t over till it’s over. Alleen gezien mijn bovenstaande uitgangspunten denk ik dat het voor iedereen (clubs, supporters en spelers) goed is om duidelijkheid te hebben. Daar kan je op acteren.

Voor beiden is wat te zeggen. En overigens met je eens. Spelen gaat pas weer gebeuren als het RIVM en de regering aangeven dat het veilig is en het mag.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:47
ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:50:
Ik denk dat het grote verschil zit in een aantal uitgangspunten die jij en bijvoorbeeld ik nemen. Ik zie 30 juni als deadline, ongeacht wat de UEFA stelt. De UEFA staat namelijk niet boven de wet. En ik schat in dat contracten verlengen gezien alle belangen en bijbehorende geldstromen onmogelijk is. Ook zie ik niet in hoe we ooit voor 30 juni de competitie gaan afronden.
Ik ben hier al een aantal keer op ingegaan, maar dit is gewoon geen feit. Het zou kunnen dat blijkt dat dit het geval is, maar dat is verre van zeker. Bij de FIFA zien ze mogelijkheden en ze zijn niet de enigen.

Daarnaast is het nogal een aanname dat er (op grote schaal) geprocedeerd gaat worden tegen een internationaal collectief akkoord, en dat dat succes zal hebben. Ook dat zal moeten blijken. Ik denk dat dat PR zelfmoord is. Voorlopig is er niemand die heeft gezegd dat ze niet willen meewerken.

En zoals @D-e-n al goed verwoorde, het beste wat je nu kan doen is schijn duidelijkheid creëeren. Dat geeft misschien op korte termijn wat mensen voldoening, maar kan op termijn veel grotere problemen veroorzaken. Je schiet er niks mee op. Accepteer gewoon dat we het nog niet weten.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 19:11 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@ph4ge
Procederende partijen ga je sowieso zien. Of het nu clubs, makelaars of tv bedrijven zijn. Als je ziet dat het, nationaal en internationaal, nu al om geld draait zal dat als de crisis over is nog erger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 18:30
tweakduke schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:51:
Zucht laten we niet naar het niveau afzakken van rioolputje. Omdat Overmars is begonnen, durft de rest van voetballend Nederland ook hun mening uit te spreken.

Is het handig om nu te doen? Daar kun je 2 kanten mee op. Om eensgezind een standpunt uit te dragen is het niet even handig. Bovendien kan de timing te vroeg zijn.

Aan de andere kant is het ook zo dat de UEFA waarschijnlijk geen steek gaat bewegen als er niet een paar clubs wat reuring in het geheel brengen. Als er duidelijkheid is weten alle clubs waar ze tenminste aan toe zijn, nu is het onvermijdelijke maar vooruit schuiven.

Dinsdag eerst maar weer afwachten wat er uit die vergadering komt met de KNVB.
Heb je echt het gevoel dat de KNVB een beslissing durft te nemen?
Die gaan gewoon lekker koffie zuipen en praten over van alles behalve het probleem en laten het aan de UEFFA of overheid over om een beslissing te nemen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Feyenoord was ook gewoon voor, maar is door de eigen RvC teruggefloten. Natuurlijk geen negatief woord over te lezen hier... Alleen maar Overmars dit, Overmars dat...

Of dacht iemand hier dat de Telegraaf het hele verhaal, met details als niet op komen dagen bij een conference call etc, uit z'n duim heeft gezogen? Normaal geloof ik dei verhalen van ze echt niet zo snel, maar iets wat zo gedetailleerd gebracht wordt is ze gewoon ingefluisterd door 1 van de andere aanwezigen...

D'hooghe wordt ook van alles en nogwat beticht richting Club, terwijl nota bene de clubs in België het eens zijn over de stoppen van de competitie en dat Club als kampioen uitgeroepen wordt. 8)7 Maar nee, die kan echt alleen maar vanuit het belang van Club praten nu en zeker niet vanuit het belang van België... |:(

In ieder geval ben ik, helemaal los van de uitkomst van de competitie, er wel klaar mee eigenlijk.

Poll: Kijk je nog uit naar het restant van de competitie?
Ja, mits binnen 2 maanden
Ja, maakt niet uit hoe lang het nog duurt
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402599&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:13:
@ph4ge
Procederende partijen ga je sowieso zien. Of het nu clubs, makelaars of tv bedrijven zijn. Als je ziet dat het, nationaal en internationaal, nu al om geld draait zal dat als de crisis over is nog erger zijn
Ik betwijfel het. Iedereen moet immers ook met elkaar weer verder. In zulke situaties is een eventuele overwinning in de rechtszaal al snel een pyrus overwinning. En in zo'n situatie staat de dwarsligger of de partij die beter probeert te worden van onheil al snel met 2-0 achter zowel voor de rechter als in de publieke opinie.

Ook hiervoor geldt dat het maar moet blijken, maar hoe meer partijen hun best doen om oplossingen te vinden hoe kleiner die kans op een uitkomst waar iemand redelijkerwijs niet mee kan leven.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 19:37 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@toolkist
We weten enkel wat de clubs zelf naar buiten brengen. En we weten dus enkel dat Overmars de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid. En dan kun je er van allerlei dirt van kranten die je normaal niet vertrouwt bij gaan slepen maar dat verandert niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deadsy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:17:
[...]

Heb je echt het gevoel dat de KNVB een beslissing durft te nemen?
Die gaan gewoon lekker koffie zuipen en praten over van alles behalve het probleem en laten het aan de UEFFA of overheid over om een beslissing te nemen
Nee en daarom kunnen ze de kikkers niet in de kruiwagen houden, bovendien zal de UEFA ook niet snel een beslissing nemen.

Alle voetbalclubs zijn wel een bedrijf met kosten, de 1 heeft meer buffer dan de andere. Je kunt geen maanden wachten tot dat de knoop is doorgehakt. Je hebt ook te maken met spelers die verkocht zijn.

Daarom ben ik van mening dat de competitie gestopt moet worden, dan kan de nieuwe competitie weer eerlijk hervat worden zodra het moment daar is en dan eerst proberen die uit te spelen.
De situatie zal nooit meer zijn als toen nog gespeeld werd, spelers zijn weer fit en spelers zijn verkocht. Een eerlijke hervatting heb je dan niet meer. De financiële gevolgen zullen dan zo eerlijk mogelijk gedeeld moeten worden.

Vriendelijk verzoek om niet op de man te reageren en geen clubvoorkeuren erbij te betrekken. Ik weet ook niet wat voor oplossing er gaat komen voor dit scenario, maar in hemelsnaam discussieer fatsoenlijk hierover. Voor welke club ook je supporter bent, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
Aan die poll te zien kijken velen uit naar het slot, dus uitspelen. Maar goed dat de macht van het geld zo groot is, want was het geld niet zo leidend geweest voor de Uefa, wellicht hadden ze dan wel afgeblazen. Kan je niet-kies vinden dat geld en ziijn macht, maar achter dat geld staan al die fans in de wereld die via hun abogeld uitdrukken dan het afgemaakt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:18:
Of dacht iemand hier dat de Telegraaf het hele verhaal, met details als niet op komen dagen bij een conference call etc, uit z'n duim heeft gezogen?
Ja, of op zn minst ernstig verdraaid. Het verhaal van de aanvoerders bleek immers ook uit de duim gezogen.

Sorry hoor, maar na Driessen gisteren bij VI te hebben gezien kan niemand De Telegraaf nog serieus nemen op dit onderwerp. Daar zitten ze vol in de damage control. Zagen aan de poten van anderen midden in de crisis.

Ajax brak de afspraak, niet Feyenoord. (En als dit een lek is en geen verzinsel dan is dat ook niet chique.)

Voor de duidelijkheid, er staat dit soort onzin op de Telegraaf:
In Nederland is aan het begin van het seizoen afgesproken dat de laatste competitieronde op 24 mei is. Daar heeft iedereen zijn handtekening onder gezet. Nu heeft premier Rutte laatst geroepen dat er tot 1 juni niet wordt gevoetbald. Juridisch gezien kan men zich beroepen op overmacht. Voor de rechter heb je gewoon een keiharde zaak.
Pertinente onzin. Als je door overmacht niet je afspraken na kan komen, maar op een later moment kan dat wel, dan moet je dat meestal nog steeds doen. Als de afspraken al naar Nederlands recht zijn, en als overmacht al wordt aangenomen, etc etc. Ik zou zelfs zeggen dat je per definitie geen sterke zaak hebt als je je op overmacht beroept, ook naar Nederlands recht. En als je al ontslagen wordt van je verplichtingen dan wordt de wederpartij dat ook, dus Fox betaalt niet, sponsoren ook niet etc.

Puur stemmingmakerij. Aan de ene kant onoverkomelijk hindernissen zien in de FIFA aanpak, maar wel er vanuit gaan dat het met een beroep op overmacht allemaal wel los zou lopen... |:(

[ Voor 53% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
.

[ Voor 185% gewijzigd door Pixel Witcher op 04-04-2020 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:25:
Aan die poll te zien kijken velen uit naar het slot, dus uitspelen. Maar goed dat de macht van het geld zo groot is, want was het geld niet zo leidend geweest voor de Uefa, wellicht hadden ze dan wel afgeblazen. Kan je niet-kies vinden dat geld en ziijn macht, maar achter dat geld staan al die fans in de wereld die via hun abogeld uitdrukken dan het afgemaakt moet worden.
Dat zie ik juist andersom. Linksom of rechstom de boel afmaken om de tv en sponsorgelden maar binnen te harken lijkt me een waarschijnlijker scenario als geld regeert. Dat is op de achtergrond volgens mij ook de enige reden waarom de UEFA het maar voor zoch uit blijft schuiven. Die zijn niet zo netjes dat ze gezondheid voorop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
toolkist: ik zie de tegenstelling tussen wat jij zegt en ik, niet echt... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:48:
Die zijn niet zo netjes dat ze gezondheid voorop zetten.
Kappen met die onzin. Alle partijen stellen dat er niet gevoetbald wordt als het niet veilig kan. Het zijn altijd de instanties die bepalen wanneer er weer gevoetbald kan worden, en iedereen respecteert dat.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:54:
[...]

Kappen met die onzin. Alle partijen stellen dat er niet gevoetbald wordt als het niet veilig kan. Het zijn altijd de instanties die bepalen wanneer er weer gevoetbald kan worden, en iedereen respecteert dat.
En ook niemand die ontkent dat de UEFA of de FIFA op geld beluste organisaties zijn. Want ja dat zijn ze. Maar dat zijn Nederlandse clubs net zo goed, en vooral degenen die nu het hardste roepen om een definitieve beslissing.

Daarom ben ik ook zo pessimistisch over dat procederen. Dat gaat gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:38
Pixel Witcher schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:33:
[...]

Totaal mee eens! opnieuw beginnen is het meest eerlijk, en ik verwacht ook dat dat het besluit gaat zijn.

Zo snel mogelijk duidelijkheid dan kunnen de clubs in ieder geval daar naar handelen.
Het startgeld van de CL + UL zou ik verdelen onder de clubs zodat we elkaar allemaal kunnen helpen.
Dat verdelen snap ik niet zo, hooguit het startgeld met AZ. Hoezo de rest enige aanspraak maakt op CL geld ontgaat met volkomen?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:24:
[...]

Ik betwijfel het. Iedereen moet immers ook met elkaar weer verder. In zulke situaties is een eventuele overwinning in de rechtszaal al snel een pyrus overwinning. En in zo'n situatie staat de dwarsligger of de partij die beter probeert te worden van onheil al snel met 2-0 achter zowel voor de rechter als in de publieke opinie.

Ook hiervoor geldt dat het maar moet blijken, maar hoe meer partijen hun best doen om oplossingen te vinden hoe kleiner die kans op een uitkomst waar iemand redelijkerwijs niet mee kan leven.
En in die ideale wereld bestaat er geen Corona en is er geen armoede. Kom op zeg, het wordt allemaal gedreven door geld en hebzucht: uefa en fifa willen door vanwege het geld en verreweg de meeste voetballers kiezen altijd voor de eigen portemonnee.

Zoals ik je al eerder zei, zal indachtig het Bosman arrest van het Europese Hof een aflopend contract nooit eenzijdig verlengd kunnen worden. Bij de fifa zien ze dat ook in en inmiddels hebben ze het over een richtlijn/advies voor contractverlenging maar gaan ze het niet verplichten. Et voila, de doos van Pandora is geopend want partij A zal volgens de richtlijn handelen, partij B doet er eigen sausje over en de ander legt het naast zich neer. Complete chaos en clubs weten niet wat er gaat gebeuren.

Het is eerder gezegd maar virologen voorzien dat de maatregelen voorlopig nodig blijven, met name de 1,5 meter afstand. Ook al zijn de Olympische spelen pas in augustus, ze zijn wel geannuleerd omdat men realistisch genoeg is dat het virus dan nog onvoldoende gedoofd is en dat wedstrijden tussen sporters een vonk kunnen zijn om het weer te laten oplaaien.
Hell, zelfs de VN klimaatconferentie in november in Dublin, die ontzettend belangrijk is voor definitieve besluitvorming klimaat, is nu al geschorst.

Vind je het dan echt niet raar dat de fifa en uefa door willen gaan, zelfs in landen als Italië en Spanje waar vandaag de noodsituatie met twee weken is verlengd? Dan zit je als voetbalwereld echt in een ivoren toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:02:
[...]

Dat verdelen snap ik niet zo, hooguit het startgeld met AZ. Hoezo de rest enige aanspraak maakt op CL geld ontgaat met volkomen?
Kan ook, maar ik snap best vanwege de vele problemen die eredivisie clubs hebben tijdens de coronacrisis die waarschijnlijk nog maanden gaat duren kun je wel je mede competitie genoten helpen.

Ik verzocht te stoppen, doe dat dan ook

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 04-04-2020 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Exo81 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:05:
Zoals ik je al eerder zei, zal indachtig het Bosman arrest van het Europese Hof een aflopend contract nooit eenzijdig verlengd kunnen worden. Bij de fifa zien ze dat ook in en inmiddels hebben ze het over een richtlijn/advies voor contractverlenging maar gaan ze het niet verplichten. Et voila, de doos van Pandora is geopend want partij A zal volgens de richtlijn handelen, partij B doet er eigen sausje over en de ander legt het naast zich neer. Complete chaos en clubs weten niet wat er gaat gebeuren.
Dit blijft een oversimpeling die compleet de middelen negeert die FIFA/UEFA wel hebben en dat er niemand belang bij heeft om zich onder een compromis uit te wurmen.

Natuurlijk is het een richtlijn, maar als jij je er niet aan houdt en je krijgt vervolgens geen inschrijving of wordt uitgesloten van Europees voetbal dan wil je wel mee werken. En sponsoren, tv zenders, fans, etc. zullen ook druk zetten om mee te werken. Je maakt geen vrienden bij je oude club als je weigert het seizoen uit te spelen, en je maakt geen vrienden bij je nieuwe club als je per se daar je geld wilt ontvangen terwijl je toch voorlopig niet mag spelen. En kom op, elke sportman wil ook gewoon een bevredigend einde van het seizoen als dat veilig kan.

Je gaat pas rechtszaken krijgen als er geen collectieve oplossing komt, zie België, zeker als er partijen zijn die niet alles in het werk zetten om hun deel van de afspraken na te komen (desnoods later dan afgesproken). Er is echt geen jurist die nu vertrouwen op overmacht adviseert (tenzij er echt sterke handvatten in het contract staan). In geen enkele branche en zeker niet in het internationale zakendoen. Nogmaals, dat is vragen om conflicten en rechtszaken. Je staat echt juridisch tegen de muur als wij nu besluiten te stoppen en het blijkt dat andere competities op een later moment wel uitgespeeld kunnen worden. Of als de collectieve oplossing uitblijft omdat wij dwarsliggen.

Los van het juridische hoeft het helemaal niet. Er is zekerheid tot en met 1 juni en we kunnen prima die tijd gebruiken om goed na te denken en consensus te bereiken. Nu zogenaamd stoer daadkracht tonen kan allerlei onvoorziene gevolgen hebben terwijl de gezondheid en de veiligheid er ook niet bij gebaat is. Heel de wereld zit in onzekerheid door de epidemie, wen er maar aan.
Het is eerder gezegd maar virologen voorzien dat de maatregelen voorlopig nodig blijven, met name de 1,5 meter afstand. Ook al zijn de Olympische spelen pas in augustus, ze zijn wel geannuleerd omdat men realistisch genoeg is dat het virus dan nog onvoldoende gedoofd is en dat wedstrijden tussen sporters een vonk kunnen zijn om het weer te laten oplaaien.
De Olympische spelen is uitgesteld, niet geannuleerd. Als je die vergelijking wilt trekken dan pleit je dus ook voor uitstellen van het huidige seizoen.
Vind je het dan echt niet raar dat de fifa en uefa door willen gaan, zelfs in landen als Italië en Spanje waar vandaag de noodsituatie met twee weken is verlengd? Dan zit je als voetbalwereld echt in een ivoren toren.
Nee, nogmaals, niemand weet wanneer er gevoetbald kan worden. Niemand pleit voor voetballen als dat niet veilig is. De enige discussie is of je in als je weer kan voetballen het huidige seizoen afmaakt, of niet.

Een jaar uitstel is zeker geen ondenkbaar scenario. Als we inderdaad na de zomer nog steeds niet kunnen voetballen is het veel logischer om het volgende seizoen te schrappen en het huidige seizoen af te maken, 9 wedstrijdjes is immers altijd makkelijker te plannen dan een heel seizoen. Des te zinlozer is het om er nu een definitieve streep doorheen te zetten. Dat hebben de meeste andere evenementen ook niet gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:20:
[...]
Dit blijft een oversimpeling die compleet de middelen negeert die FIFA/UEFA wel hebben en dat er niemand belang bij heeft om zich onder een compromis uit te wurmen.

Natuurlijk is het een richtlijn, maar als jij je er niet aan houdt en je krijgt vervolgens geen inschrijving of wordt uitgesloten van Europees voetbal dan wil je wel mee werken. En sponsoren, tv zenders, fans, etc. zullen ook druk zetten om mee te werken. Je maakt geen vrienden bij je oude club als je weigert het seizoen uit te spelen, en je maakt geen vrienden bij je nieuwe club als je per se daar je geld wilt ontvangen terwijl je toch voorlopig niet mag spelen. En kom op, elke sportman wil ook gewoon een bevredigend einde van het seizoen als dat veilig kan.

Je gaat pas rechtszaken krijgen als er geen collectieve oplossing komt, zeker als er partijen zijn die niet alles in het werk zetten om hun deel van de afspraken na te komen (desnoods later dan afgesproken). Er is echt geen jurist die nu vertrouwen op overmacht adviseert (tenzij er echt sterke handvatten in het contract staan). In geen enkele branche en zeker niet in het internationale zakendoen. Nogmaals, dat is vragen om conflicten en rechtszaken. Je staat echt juridisch tegen de muur als wij nu besluiten te stoppen en het blijkt dat andere competities op een later moment wel uitgespeeld kunnen worden. Of als de collectieve oplossing uitblijft omdat wij dwarsliggen.

Los van het juridische hoeft het helemaal niet. Er is zekerheid tot en met 1 juni en we kunnen prima die tijd gebruiken om goed na te denken en consensus te bereiken. Nu zogenaamd stoer daadkracht tonen kan allerlei onvoorziene gevolgen hebben terwijl de gezondheid en de veiligheid er ook niet bij gebaat is. Heel de wereld zit in onzekerheid door de epidemie, wen er maar aan.

[...]
De Olympische spelen is uitgesteld, niet geannuleerd. Als je die vergelijking wilt trekken dan pleit je dus ook voor uitstellen van het huidige seizoen.

[...]
Nee, nogmaals, niemand weet wanneer er gevoetbald kan worden. Niemand pleit voor voetballen als dat niet veilig is. De enige discussie is of je in als je weer kan voetballen het huidige seizoen afmaakt, of niet.

Een jaar uitstel is zeker geen ondenkbaar scenario. Als we inderdaad na de zomer nog steeds niet kunnen voetballen is het veel logischer om het volgende seizoen te schrappen en het huidige seizoen af te maken, 9 wedstrijdjes is immers altijd makkelijker te plannen dan een heel seizoen. Des te zinlozer is het om er nu een definitieve streep doorheen te zetten. Dat hebben de meeste andere evenementen ook niet gedaan.
Oeps heb ik je post per ongeluk geliked terwijl ik het er niet mee eens ben 😇

Want je gaat er ook nog eens aan voorbij dat een uefa alleen kan schorsen op basis van eigen reglement. En zover ik weet staat er niks in het reglement over deze situatie. Ergo, een schorsing houdt geen stand bij bv het CAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Exo81 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:55:
[...]

Oeps heb ik je post per ongeluk geliked terwijl ik het er niet mee eens ben 😇

Want je gaat er ook nog eens aan voorbij dat een uefa alleen kan schorsen op basis van eigen reglement. En zover ik weet staat er niks in het reglement over deze situatie. Ergo, een schorsing houdt geen stand bij bv het CAS
Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. Als de regels duidelijk waren dan was er geen discussie geweest en hadden we het al lang geweten.

offtopic:
Volgens mij is het waarderingssysteem geen populariteitswedstrijd. Ik like in ieder geval vaak genoeg goede posts zonder dat ik het er mee eens ben.

In België zijn ze er ook achter dat ze schijnzekerheid hebben gecreëerd: Lawine aan rechtszaken op komst in Belgisch voetbal?. Dus, tegenstanders van streven naar de competitie uitspelen of nog even afwachten, het rechtszaken argument staat ook niet noodzakelijk aan jullie kant.

[ Voor 37% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 23:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:20:
[...]
Ik denk dat dit alleen realistisch is als je pas in januari kunt voetballen. Maar dan nog, als je een heel seizoen schrapt loopt iedereen, Europees maar ook alle clubs in Nederland, al het TV geld voor een heel seizoen mis. Dus dit idee is een nobel streven (en dat meen ik echt), maar het gaat gewoon absoluut niet gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat dit alleen realistisch is als je pas in januari kunt voetballen. Maar dan nog, als je een heel seizoen schrapt loopt iedereen, Europees maar ook alle clubs in Nederland, al het TV geld voor een heel seizoen mis. Dus dit idee is een nobel streven (en dat meen ik echt), maar het gaat gewoon absoluut niet gebeuren.
En gebeurt het wel, is Ajax meteen kampioen omdat de rest allemaal failliet is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
autje schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:31:
[...]

Zelfs tot januari niet realitisch. Er gaan alsnog vele nederlandse clubs omvallen omdat je de periode tot januari niet kunt overbruggen. Idee van een krediet door ING is leuk, maar zal vast niet alle kosten dekken. Een club als VVV, PEC, Emmen en Fortuna trekken dat om te beginnen al niet. Het inboeken van sponsorgelden en kaartenverkoop + het eventueel niet uitbetalen van tvgelden nekt dat soort clubs nogal met een begroting van 7-10 miljoen. ING wil daarachteraan natuurlijk ook een zekerheid van terugbetaling.

Superbelangrijk dat supporters (seizoenskaarten) + sponsors achter hun club blijven staan ondanks geen voetbal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:26:
[...]En gebeurt het wel, is Ajax meteen kampioen omdat de rest allemaal failliet is ;)
Kunnen ze 34 wedstrijden per seizoen in de Arena spelen tegen Jong Ajax.
Zou de bekerfinale Ajax vs Jong Ajax dan nog steeds in de Kuip zijn?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:27:
[...]

Sorry hoor, maar na Driessen gisteren bij VI te hebben gezien kan niemand De Telegraaf nog serieus nemen op dit onderwerp. Daar zitten ze vol in de damage control. Zagen aan de poten van anderen midden in de crisis.
Ik ben hogelijk verbaasd dat je dat pas hebt sinds gisteren (nu eergisteren).

Kunnen we in de topic warning niet zetten dat Driessen verboden is als bron? Man wat een smeerlap is dat. De Albert Verlinden van het voetbal met z'n aannames en verzonnen feiten. Op ajaxshowtime zie ik ook altijd "nieuwsberichten" waar hij wordt gequote. Hou daar toch mee op. Geef die man geen enkele credit. Ook niet als hij het per ongeluk een keer goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hier de "supporters enquete" waarvan de uitslag dinsdag schijnbaar meegenomen gaat worden in het overleg tussen KNVB en clubs. De mogelijke antwoorden op sommige vragen sturen al wel erg een kant op, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:05

Quad

Doof

toolkist schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:29:
Hier de "supporters enquete" waarvan de uitslag dinsdag schijnbaar meegenomen gaat worden in het overleg tussen KNVB en clubs. De mogelijke antwoorden op sommige vragen sturen al wel erg een kant op, maar goed.
Zag 'm voorbij komen op de NOS. Ik heb 'm bewust niet ingevuld omdat ik voorstander ben om hoe dan ook de competitie niet af te maken. En de enquête biedt deze hele optie niet. Gezondheid boven het geld, maar dat is niet aanwezig zo te zien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:33:
[...]

Zag 'm voorbij komen op de NOS. Ik heb 'm bewust niet ingevuld omdat ik voorstander ben om hoe dan ook de competitie niet af te maken. En de enquête biedt deze hele optie niet. Gezondheid boven het geld, maar dat is niet aanwezig zo te zien.
Dat kun je bij 2 aangeven toch? Maar dat is wat ik inderdaad bedoelde met de kwaliteit van de enquete. De vervolgvragen gaan ervan uit dat je bij 2 geen "stoppen" aangeeft.
Bij vraag 3 kun je bv niet kan aangeven dat je het prima vindt om uit te spreken zonder publiek, zonder verdere enige voorwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 09:15
Àangezien er toch alleen maar onzinnig geblaat wordt in de voetbalwereld en zelfs de maffia-achtergrond van de UEFA duidelijk naar voren komt. Wat te verwachten was in tijden van crisis..... Maar goed.

Ik ben eens teruggegaan naar de basis van goed voetbal. Terug naar de tijd, dat Zuid Amerika massaal om hun moeder liep te roepen, want die andere schopt harder terug en dat voelt oneerlijk.

WK 1974 ben ik eens gaan terugkijken. NED-ARG en NED-BRA. Die twee heb ik herbekeken.

Wat waren we toen goed. Al die balletjes met buitenkant voet, en dat ook op de millimeter aankwam bij de ontvanger, wat een mooi spel.

Het huidige Ajax had er wat van weg, toen voetbal nog elk weekend gespeeld werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
2. Moeten de betaald voetbalcompetities worden uitgespeeld zodra dit veilig kan, ook als dit eventueel zonder publiek zal zijn?
Ja
Nee
Als je dus wil dat er alleen met publiek uitgespeeld moet worden moet je dus Nee kiezen.
De vraag had alleen "Moeten de betaald voetbalcompetities worden uitgespeeld" moeten zijn;
antwoorden in de richting van:
"Ja, alleen als veilig is."
"Ja, eventueel ook zonder publiek als het veilig is."
"Nee, huidige seizoen is voorbij."
"Geen voorkeur"
* 3. Het uitspelen van de competitie zonder publiek is;
Alleen als er geen andere optie is en als de wedstrijden op een open kanaal worden uitgezonden
Geen optie, voetbal speel je voor het publiek
Eerste antwoord is gelijk 2 in 1 antwoorden. Tweede antwoord is gelijk ook een statement. 8)7
* 4. Moeten clubs supporters compenseren voor de gemiste wedstrijden als het seizoen niet wordt afgemaakt? Seizoenkaarthouders zouden gemiddeld vier thuisduels mislopen.
Ja
Nee
Manmanman... optie geen voorkeur of iets dergelijks. Ik heb kaart dus waarom zou mijn mening er zo toe doen.
* 5. Een mogelijk gevolg van het uitspelen van de competities kan een overvolle speelkalender betekenen voor seizoen 2020-2021. Dit betekent meer doordeweekse speelrondes.
Prima, als we maar weer naar het stadion kunnen.
Liever niet, doordeweekse wedstrijden zowel voor thuis- als uitsupporters zijn niet wenselijk
Geen mening, dit is nog niet te overzien en voor nu telt enkel de gezondheid
Hé opeens een geen mening. Al doende leert men! Optie 1 is wel weer gelijk een statement en nogmaals ik heb geen seizoenskaart (zou wel willen maar wachtrij) dus wat is het nut van die zin erachter.
Sowieso achter elk antwoord een statement...

Vindt het een beetje niveautje groep 7 van de basisschool. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
KNVB luistert dinsdag ook naar supporters in corona-overleg - https://nos.nl/l/2329470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Exocet schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:19:
KNVB luistert dinsdag ook naar supporters in corona-overleg - https://nos.nl/l/2329470
Dan verwacht ik een einde van dit seizoen. Enigste maar is nog dat de FIFA/UEFA er niet zo dol op is. Meeste geluiden de je toch hoort zeggen dat het seizoen voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
mavaros schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:48:
Àangezien er toch alleen maar onzinnig geblaat wordt in de voetbalwereld en zelfs de maffia-achtergrond van de UEFA duidelijk naar voren komt. Wat te verwachten was in tijden van crisis..... Maar goed.

Ik ben eens teruggegaan naar de basis van goed voetbal. Terug naar de tijd, dat Zuid Amerika massaal om hun moeder liep te roepen, want die andere schopt harder terug en dat voelt oneerlijk.

WK 1974 ben ik eens gaan terugkijken. NED-ARG en NED-BRA. Die twee heb ik herbekeken.

Wat waren we toen goed. Al die balletjes met buitenkant voet, en dat ook op de millimeter aankwam bij de ontvanger, wat een mooi spel.

Het huidige Ajax had er wat van weg, toen voetbal nog elk weekend gespeeld werd.
Lekkere post, liefde voor spelletje druipt er van af. Mag ook wel eens gezegd worden in deze tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Quad schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:33:
[...]
Gezondheid boven het geld,
Kunnen we eens stoppen met dit soort frames? Ook al rammelt de vraagstelling in zo'n enquête: niemand pleit voor spelen voordat het uit gezondheidsoverwegingen kan. Hoe vaak moet dat benadrukt worden voordat iedereen hier dat begrijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
DoeEensGek schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:50:
[...]

Dan verwacht ik een einde van dit seizoen. Enigste maar is nog dat de FIFA/UEFA er niet zo dol op is. Meeste geluiden de je toch hoort zeggen dat het seizoen voorbij is.
Ik denk dat dat wel mee valt. De Telegraaf en Ajax hebben een paar dagen geleden flink herrie geschopt, maar buiten dat platform en buiten die club en de paar andere clubs die willen stoppen is er toch een ruime meerderheid voor doorspelen als het kan. Zojuist bij de NOS is dat ook weer de gewenste uitkomst, bij de extra uitzending van Studio Voetbal ook, AD lijkt daar ook voor te zijn, de voetballers willen door, de internationale bonden willen door, vrijwel alle nationale bonden willen door, de sponsoren willen door, tv zenders willen door, zelfs de poll in dit topic geeft een ruime voorkeur voor uitspelen wanneer het kan.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 05-04-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:31:
[...]

Kunnen we eens stoppen met dit soort frames? Ook al rammelt de vraagstelling in zo'n enquête: niemand pleit voor spelen voordat het uit gezondheidsoverwegingen kan. Hoe vaak moet dat benadrukt worden voordat iedereen hier dat begrijpt?
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt.
Ik lees het als commentaar dat hij die optie "niet afmaken, gezondheid boven alles " niet kan kiezen in die enquete.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:51:
[...]

Ik denk dat dat wel mee valt.
Op het meest recente overzicht van de NOS.nl stonden 8 clubs die wilden stoppen, 7 clubs die de vergadering wilde afwachten. Bij de aanvoerders waren het de meeste die nog door willen, maar dat kan dus dezelfde verhouding zijn met 8 om 10.

Ik verwacht dat na dinsdag de meeste voor stoppen zijn, nadat er meer duidelijkheid is over een noodfonds, tv-gelden en de eventuele Europese inkomsten van volgend seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:32:
[...]

Volgens mij snap jij de betekenis van "solidair" zijn niet helemaal.
Is dat eigenlijk wel zo? Zouden de armen de rijken dankbaar moeten zijn vanwege hun 'sterke schouders'?

Sorry hoor, we hebben het hier wel over voetbal. De wereldeconomie wordt zo te zien aardig te grabbel gegooid. Stop gewoon met die competitie, het leven is nou eenmaal oneerlijk. Indien nodig komen er weer nieuwe clubs, wie weet beteren er nog een paar hun leven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:56:Ik verwacht dat na dinsdag de meeste voor stoppen zijn, nadat er meer duidelijkheid is over een noodfonds, tv-gelden en de eventuele Europese inkomsten van volgend seizoen.
Door de actie van Overmars is een compromis op dat gebied verder weg dan ooit, en het vertrouwen dat nodig is om hier uit te komen tot een dieptepunt gezakt. Ook hiervoor geldt dat de UEFA tzt als dat nodig is met richtlijnen komt, dus clubs zullen terecht zeer scepticisch zijn als andere clubs nu een afspraak willen forceren. Ik kan me niet voorstellen dat daar op korte termijn duidelijkheid over komt.

Ik denk persoonlijk eerder dat er clubs zijn die ondertussen juridisch advies hebben ingewonnen, inmiddels ook gezien hebben waar de bonden mee bezig zijn, gezien hebben dat de rest van de stakeholders bij grote meerderheid ook door willen wanneer dat veilig kan en dat de veiligheid ook helemaal niet gebaat is bij gehaaste oplossingen.

Laten we het er op houden dat ze zich hebben laten meeslepen door de emotie en er verder niets achter zit, dan zullen ze ook niet tegen een pas op de plaats doen zijn. Zelfs als je ondanks alles nog steeds wilt stoppen kan je niet tegen nog even afwachten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 06-04-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
:)

[ Voor 98% gewijzigd door remco112 op 06-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
ph4ge schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:51:
[...]

De Telegraaf en Ajax hebben een paar dagen geleden flink herrie geschopt, maar buiten dat platform en buiten die club en de paar andere clubs die willen stoppen is er toch een ruime meerderheid voor doorspelen als het kan.
_/-\o_

Modbreak:Als je niks toe te voegen hebt, blijf dan aub weg uit het topic

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2020 18:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het wordt nog mooier, die enquete. Eerst rammelt ie al door het niveau van de vragen, nu komen ze met de "conclusies" obv de resultaten (pdfje).
Uit beide enquêtes wordt in ieder geval één ding duidelijk. Van zowel de aangesloten supportersverenigingen als de 12.500 respondenten zegt 70 procent niet zonder publiek te willen spelen.
Dat baseren ze op de antwoorden op deze vraag:
Moeten de betaald voetbalcompetities
worden uitgespeeld zodra dit veilig kan, ook
als dit eventueel zonder publiek zal zijn?
Ze impliceren dus dat 70% wil wachten...
Waarbij ze dus totaal vergeten zijn dat de nee score hier ook antwoorden bevat van mensen die helemaal niet willen dat de conpetitie hervat wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:55:
Het wordt nog mooier, die enquete. Eerst rammelt ie al door het niveau van de vragen, nu komen ze met de "conclusies" obv de resultaten (pdfje).

[...]

Dat baseren ze op de antwoorden op deze vraag:

[...]

Ze impliceren dus dat 70% wil wachten...
Waarbij ze dus totaal vergeten zijn dat de nee score hier ook antwoorden bevat van mensen die helemaal niet willen dat de conpetitie hervat wordt.
Huh 8)7

Uit jouw pdfje
Moeten de betaald voetbalcompetities worden uitgespeeld zodra dit veilig kan, ook als dit eventueel zonder publiek zal zijn?
Ja 28%/ Nee 69%, Weet niet 3%.
Waar de f komt "Weet niet" vandaan? De antwoorden waren alleen Ja en Nee. :?

Echt een niveautje van likmevestje. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dit wordt morgen dus gebruikt bij het overleg over hoe nu verder te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:21:
En dit wordt morgen dus gebruikt bij het overleg over hoe nu verder te gaan...
Ik dacht eigenlijk dat het een grap was. Die hele enquête was buitengewoon amateuristisch, een scholier doet dat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Ajax heeft dus aangegeven dat zij 5% van de 40 miljoen euro CL gelden willen stoppen in het noodfonds.......

Mag ik dat een oprechte schande vinden?!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
remco112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:57:
Ajax heeft dus aangegeven dat zij 5% van de 40 miljoen euro CL gelden willen stoppen in het noodfonds.......

Heb je toevallig hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Pixel Witcher schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:01:
[...]

Chris Woerts net bij Veronica Inside.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
remco112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:02:
[...]Chris Woerts net bij Veronica Inside.
Die meerdere keren voor Feyenoord werkte? Klinkt erg betrouwbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
remco112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:02:
[...]

Chris Woerts net bij Veronica Inside.
Dus Ajax heeft dit niet zelf gezegd, ik zag ook net een interview naar buiten komen van van der Sar, dus ik dacht ik mis iets.

Niets meer dan een gerucht dus. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Pixel Witcher schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:06:
[...]

Dus Ajax heeft dit niet zelf gezegd, ik zag ook net een interview naar buiten komen van van der Sar, dus ik dacht ik mis niets.

Niets meer dan een gerucht dus. jammer.
Excuses, had inderdaad aan moeten geven dat het niet bij Ajax zelf vandaan kwam. Maar het percentage zal niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
remco112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:08:
[...]

Excuses, had inderdaad aan moeten geven dat het niet bij Ajax zelf vandaan kwam. Maar het percentage zal niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn.
Zolang het een gerucht is is het niet de moeite waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixel Witcher op 06-04-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Modbreak:Volgens mij was mijn vorige ingreep noet duidelijk genoeg. Of je doet netjes mee of je blijft weg

[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Laat die 'Feyenoord wil niet meedoen' discussie aub achterwege. De club heeft netjes aangegeven te wachten op het besluit van de KNZB. Prima, dat is hun keuze.

Ik heb geen zin in puinruimen, dus kap er mee aub.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 09:15
Pixel Witcher schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:01:
[...]

Johan Derksen noemde dit percentage ook. Ok, het is niet de echte bron, maar die gast is niet Pipo de clown.

Als Ajaxfan, en wetende hoe dik en vet de bankrekening van van mijn club is, had ik meer aan 50% van de CL-opbrengsten lopen denken. Dat is genoeg om de arme sloebers in de competities de winter door te helpen in deze tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
mavaros schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:14:
[...]

Johan Derksen noemde dit percentage ook. Ok, het is niet de echte bron, maar die gast is niet Pipo de clown.

Als Ajaxfan, en wetende hoe dik en vet de bankrekening van van mijn club is, had ik meer aan 50% van de CL-opbrengsten lopen denken. Dat is genoeg om de arme sloebers in de competities de winter door te helpen in deze tijden.
Is dat niet gewoon die 2 miljoen die men eerder noemde, van het 'plastic veld fonds'?
Dat is namelijk ook 5% van 40m en die is eerder genoemd door een VI watcher.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:44

Typhone

Who Dares Wins

remco112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:57:

Eens. 0% was beter.
Tenzij dat noodfonds sec bedoeld is om banen te sparen maar volgens mij is dat niet zo.

Clubs die met 2 maanden geen voetbal al omvallen verdienen geen geld uit een noodfonds. Die voeren al wanbeleid.

[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 07-04-2020 07:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 10-10 16:58
[...]

Dat is echt gigantische onzin. Ajax heeft heel wat meer uitgaven en heeft z'n budget afgestemd op die CL inkomsten. Dus ook al krijgt Ajax meer geld dan de rest van de clubs Europees voetbal, ze gaan er bij 50% echt flink de boot mee in en dan zijn al die jaren van goed beleid voeren voor niets geweest omdat er blijkbaar clubs zijn die dat beleid niet hebben gevoerd en nu in de problemen komen.

Maar vervolgens mag Ajax volgens mensen nog wel even mooi hun 1e plek opgeven want dat is wel zo eerlijk.

Ajax wil best geld in een solidariteitsfonds stoppen, dat hebben ze ook aangegeven, maar het moet niet buiten alle proporties gaan. Sowieso is het iets wat uit de clubs zelf moet komen, niet gedwongen door de KNVB, dan is het niet echt solidariteit maar gewoon verplicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ach van mij mag Ajax best 20m in zo'n pot stoppen, nog los van of we CL in gaan of niet.
De middelen zijn er, Ajax redt zich prima ookal draaien ze dit jaar een keer een flinke min. Die reserves zijn echt niet ineens verdwenen dan. Tuurlijk besteed je dat geld liever anders, maar ja dat geldt voor iedereen momenteel.

En denk alleen al aan tegen hoeveel fans je dan kunt zeggen 'zonder Ajax bestonden jullie niet meer' >:) :+ B)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:44

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Dat is genoeg om de arme sloebers in de competities de winter door te helpen in deze tijden.
En bij de volgende tegenslag staan ze weer allemaal met het handje omhoog? Vorig jaar was er geen COVID-19 en gingen de stemmen op om geld te verdelen. Nu is er COVID-19 en staan ze weer allemaal te schreeuwen om geld.

Zodra ze geld hebben bedenkt er echter niemand dat het handig is om wat vet op de botten te kweken maar gaan ze het geld weer aan een buslading onbekende Afrikaanse talenten spenderen in de hoop dat er een Keisuke Honda of Ogbeche tussen zit. Maar in 99% van de gevallen is het geld alweer verdampt voordat de investering zich uitbetaald heeft.

Al die clubs ben ik liever kwijt dan rijk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:14:
[...]
Maar vervolgens mag Ajax volgens mensen nog wel even mooi hun 1e plek opgeven want dat is wel zo eerlijk.
Is er iemand die dat gezegd heeft? Ergens, waar dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PWM schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:19:
[...]

Volgens mij is er in dit topic al meerdere malen voorbij gekomen dat mensen willen dat het doelsaldo moet of dat er een beslissingswedstrijd gespeeld moet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 01:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PWM schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:19:
Jij wilde toch graag de stand over 2020? :+ ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:14:
Ajax wil best geld in een solidariteitsfonds stoppen, dat hebben ze ook aangegeven, maar het moet niet buiten alle proporties gaan. Sowieso is het iets wat uit de clubs zelf moet komen, niet gedwongen door de KNVB, dan is het niet echt solidariteit maar gewoon verplicht.
In dit soort situaties heb je vanaf seconden één al hordes met mensen die roepen dat een club solidair moet zijn. De cynische ik denkt dat het al nooit meer als solidair gezien kan worden omdat een club in zo'n geval nooit de publieke opinie te snel af kan zijn. Ook al zou de KNVB het niet verplichten, dan lijkt het alsnog alsof het onder externe druk gebeurt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:28:
[...]

Volgens mij is er in dit topic al meerdere malen voorbij gekomen dat mensen willen dat het doelsaldo moet of dat er een beslissingswedstrijd gespeeld moet worden
Een beslissingswedstrijd ja, na 24 ronden. Dat is toch wel wat anders dan het "afpakken".

Volgens mij gaat het er om dat mensen het uitgespeeld willen zien worden. Kan dat niet, dan een beslissingswedstrijd met de clubs die beide bovenaan staan. En mocht dat niet lukken, dan is Ajax gewoon 1ste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PWM schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:39:
[...]

Een beslissingswedstrijd ja, na 24 ronden. Dat is toch wel wat anders dan het "afpakken".

Volgens mij gaat het er om dat mensen het uitgespeeld willen zien worden. Kan dat niet, dan een beslissingswedstrijd met de clubs die beide bovenaan staan. En mocht dat niet lukken, dan is Ajax gewoon 1ste.
Een zekere en terechte(op basis van de regels) 1e plek kwijtraken is wel afpakken. Ook al krijgt Ajax dan wel de kans om het alsnog te behouden en dan tegelijkertijd moet Ajax ook nog even extra veel geld af staan omdat ze toch al zoveel hebben. Dat is gewoon dubbel.

Natuurlijk zijn dat wensen van mensen die helemaal niets met de uiteindelijke beslissing te maken hebben, maar het zorgt wel voor irritatie, iig bij mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:46:
[...]

Een zekere en terechte(op basis van de regels) 1e plek kwijtraken is wel afpakken.
Als het op basis van de regels is, zou ik me er niet te druk om maken, dan moet de KNVB die regel hanteren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Onderling resultaat is hier anders ook vaak genoeg voorbij gekomen. Dat was het enige alternatief waarbij Ajax niet op 1 uit kwam ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
[...]

Toch vraag ik mij af waarom een beslissingswedstrijd dan ineens als eerlijk wordt beschouwd?

Is dat puur en alleen omdat AZ tweede staat met gelijk aantal punten? (gedeeld 1ste/bovenaan kan alleen met gelijk doelsaldo en gelijk onderling resultaat, dat is niet het geval dus Ajax staat alleen bovenaan en AZ staat tweede, niet gedeeld eerste)
Wat als AZ op 1 punt of op 3 punten had gestaan? Wat als AZ op 1 punt stond en Feyenoord op 2 punten? Wat als er 4 clubs op 1 punt of 3 punten had gestaan?
Waarom zou een Feyenoorder/PSV'er genoegen nemen met een beslissingswedstrijd tussen Ajax en AZ? (ze maken toch ook nog kans op de titel of CL?)

Is de "beslissings"wedstrijd overigens voor het kampioenschap/de titel of puur en alleen voor wie CL direct in zou gaan?

Zoveel vragen :P terwijl dit scenario volgens mij niet 1 van de scenario's was bij de KNVB? (of stoppen as is, of volledig uitspelen?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een zekere en terechte(op basis van de regels) 1e plek kwijtraken is wel afpakken. Ook al krijgt Ajax dan wel de kans om het alsnog te behouden en dan tegelijkertijd moet Ajax ook nog even extra veel geld af staan omdat ze toch al zoveel hebben. Dat is gewoon dubbel.
Afpakken wil ik dat niet noemen, ze kunnen hem wel verliezen. Maar de huidige eerste plek is vooralsnog ook nog niet meer dan een tussenstand, het is (nog) geen eindstand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:50:
[...]

Is de "beslissings"wedstrijd overigens voor het kampioenschap/de titel of puur en alleen voor wie CL direct in zou gaan?

Zoveel vragen :P terwijl dit scenario volgens mij niet 1 van de scenario's was bij de KNVB? (of stoppen as is, of volledig uitspelen?)
Een kampioenschap word neem ik aan niet gegeven dit jaar. Het zou dus puur gaan om de CL plek.

En inderdaad, door het doelsaldo. Zeker ook omdat dat nog meer dan punten, bepaald word door de tegenstanders die je al wel of niet hebt gehad.

Feyenoord had zeker nog een kans (10%?), maar dat die niet meer mee doen om deze strijd snap ik ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
[...]

Natuurlijk zijn dat wensen van mensen die helemaal niets met de uiteindelijke beslissing te maken hebben, maar het zorgt wel voor irritatie, iig bij mij wel.
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar een CL plek verdien je niet op basis van een tussenstand en niemand zou moeten profiteren van de huidige situatie. Als we echt niet verder kunnen dan heeft niemand recht op die CL plek, ook niet op de andere Europese tickets overigens.

Dan kan je vervolgens gaan discussiëren wat je dan wel doet met die tickets, maar het blijft een kwestie van het elkaar gunnen en een compromis sluiten. Combineer dat met de wegvallende andere inkomsten en het is niet meer dan logisch dat er gedeeld wordt. Ik ben blij dat er voorlopig wordt gestreefd naar uitspelen, en dat er ook een soort van begrip ligt dat als dat niet kan dat de clubs die aangewezen worden om Europa in te gaan die inkomsten gaan delen.

Vergeet ook niet, in theorie zou het kunnen dat het Europese ticket dat normaal gesproken naar de kampioen gaat geen directe CL kwalificatie oplevert, als de winnaar van de CL zich niet via de competitie plaatst dan moet je voorrondes spelen. En die voorrondes kan je ook verliezen. Hoewel de kans klein is het niet onmogelijk dat de Europese inkomsten van Ajax kleiner zijn dan die van andere Nederlandse clubs. Wat dat aan gaat zou het goed zijn om een vast percentage af te spreken, ongeacht of de inkomsten mee of tegen vallen. Ajax kan ook zomaar weer een Europees seizoen hebben zoals 2017/18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
PWM schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
[...]

Een kampioenschap word neem ik aan niet gegeven dit jaar. Het zou dus puur gaan om de CL plek.

En inderdaad, door het doelsaldo. Zeker ook omdat dat nog meer dan punten, bepaald word door de tegenstanders die je al wel of niet hebt gehad.
Maar punten kan ook afhankelijk zijn van welke tegenstanders je hebt gehad tot nu toe, uit of thuis etc. er is niks eerlijk in deze rare situatie. Maar dan nog de vraag, tot wanneer zou een beslissingswedstrijd dan een goede oplossing zijn? Alleen omdat nummer 1 en 2 dezelfde aantal punten hebben? Wat als het verschil 1,2 of 3 punten was? Wat als er meerdere clubs met zelfde aantal punten op plek 2,3 en 4 stonden?
Feyenoord had zeker nog een kans (10%?), maar dat die niet meer mee doen om deze strijd snap ik ook wel.
Waarom maar 10% kans, volgens mij was Feyenoord de nummer 1 clubs sinds december ofzo met meeste aantal punten? En ze staan op 6 punten, dat is nu geen gat waar je U tegen zegt.
Dat RKC niet tweede of eerste gaat worden is een feit, maar om nu te zeggen dat de titel alleen tussen Ajax en AZ gaat vind ik eigenlijk best onzin, PSV en Feyenoord doen zeker ook nog mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 07-04-2020 14:06 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:02:
[...]
Wat als het verschil 1,2 of 3 punten was? Wat als er meerdere clubs met zelfde aantal punten op plek 2,3 en 4 stonden?
Dat zou een leuk mini toernooi worden :)

En de einddatum is op zich niet zo'n probleem. Dat is maximaal 1 dag voor de inschrijving voor de clubs bij de UEFA verloopt :)
Waarom maar 10% kans, volgens mij was Feyenoord de nummer 1 clubs sinds december ofzo met meeste aantal punten? En ze staan op 6 punten, dat is nu geen gat waar je U tegen zegt.
Ik geloof wel dat Ajax of AZ het zou laten liggen. Maar niet dat beiden het zouden doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 16:12
Ah ik ben 2 weken niet meer in dit topic geweest, maar ik zie dat de discussies nog steeds exact hetzelfde zijn als twee weken geleden. Ik meld mij hier wel weer wanneer er echt nieuws is, deze discussie heeft zo weinig nut.

Deze post draagt ook niks bij, waarom dan alsnog posten?

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 07-04-2020 16:31 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:08
https://nos.nl/artikel/23...isie-laten-hervatten.html

De KNVB is duidelijk. De boel wordt afgemaakt en de eredivisie conformeert zich voor zover aan de UEFA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:16:

De KNVB is duidelijk. De boel wordt afgemaakt en de eredivisie conformeert zich voor zover aan de UEFA
Zal wel met contracten te maken hebben. Als de KNVB zelf denkt verder te kunnen voetballen vanaf medio juni, dan zijn ze niet goed bij hun hoofd! Ze willen dus in mei weer beginnen met de training. Alsof het virus dan al weg is. Denk dat er geen voetballer is die verder wil spelen en dit risico wil gaan nemen.

KNVB kun je dus ook niet meer serieus nemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:16:

Helaas heeft de KNVB de intentie om het seizoen af te maken, gelukkig bepaalt de KNVB niet wanneer er daadwerkelijk gevoetbald wordt.

Ik verwacht nog steeds dat er de komende maanden niet gevoetbald wordt en dat de Uefa een streep door het seizoen zal zetten.

Maar goed ze mogen hun mening geven uiteraard, net als Ajax, PSV en Az.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixel Witcher op 07-04-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:21:
[...]

Helaas heeft de KNVB de intentie om het seizoen af te maken, gelukkig bepaalt de KNVB niet wanneer er daadwerkelijk gevoetbald wordt.

Ik verwacht nog steeds dat er de komende maanden niet gevoetbald wordt en dat de Uefa een streep door het seizoen zal zetten.

Nee, de KNVB voorkomt dat we door de UEFA uitgesloten gaan worden door niet gezamelijk op te trekken en op eigen houtje te gaan handelen.

Als het echt niet door kan gaan in Juni (zou kunnen dat er toch wat versoepeld is dan, desnoods spelen zonder publiek) trekt de UEFA vanzelf een keer de stekker eruit en hoef je ook geen straf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:21:
[...]

Laten we alsjeblieft wel duidelijk zijn dat het inderdaad de intentie is vanuit de KNVB om de competitie uit te spelen. Ze moeten vanzelfsprekend nog eerst een akkoord van het RIVM krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:28:
[...]

Nee, de KNVB voorkomt dat we door de UEFA uitgesloten gaan worden door niet gezamelijk op te trekken en op eigen houtje te gaan handelen.

Als het echt niet door kan gaan in Juni (zou kunnen dat er toch wat versoepeld is dan, desnoods spelen zonder publiek) trekt de UEFA vanzelf een keer de stekker eruit en hoef je ook geen straf te krijgen.
De Uefa gaat helemaal niemand uitsluiten, maar ik denk wel dat KNVB het braafste jongetje van de klas wilt zijn.
Nogmaals de KNVB bepaalt echt niet wanneer we gaan voetballen (en dat gaat de komende maanden echt niet gebeuren) het is en blijft een intentie en dat mag zoals gezegd net zoals dat Ajax, PSV en AZ een mening hebben over het niet willen voetballen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixel Witcher op 07-04-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:36:
[...]

De Uefa gaat helemaal niemand uitsluiten, maar ik denk wel dat KNVB het braafste jongetje van de klas wilt zijn.
Nogmaals de KNVB bepaalt echt niet wanneer we gaan voetballen (en dat gaat de komende maanden echt niet gebeuren) het is en blijft een intentie en dat mag zoals gezegd net zoals dat Ajax, PSV en AZ een mening hebben over het niet willen voetballen.
De dreigbrieven van Ceferin niet gelezen? De Belgen worden gewoon uitgesloten voor Europees voetbal komend europees seizoen. Als NL als kleine competitie hetzelfde doet als de Belgen gaan wij ze ook achteraan.

Je moet als klein land slim zijn. Wachten tot de grote competities zoals Spanje en Engeland kappen. of totdat de UEFA tot inkeer komt. Dan kan je zonder gevolgen meedoen met het cancellen.

En het zal ook wel met contracten te maken hebben. Hoorde al dat Fox niet gaat betalen als het seizoen niet wordt afgemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom zou, met de huidige, informatie niet 11 VS 11 gespeeld mogen worden in Juni? Ik verwacht ook de scholen weer open eind deze maand, net als in DK.

Voetballers worden niet geëxecuteerd he :?

En mocht het tegenvallen tegen die tijd, kunnen we alsnog de huidige stand gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 07-04-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Je kunt misschien vooraf mondjesmaat wat trainen in duo's etc. maar daar kweek je geen wedstrijdritme mee.
Het lijkt me nog niet realistisch dat je dat al snel weer volledig op kunt pakken en de wedstrijden kunt gaan spelen.

Het is een nobel streven maar klinkt wat voorbarig. Lijkt meer op een statement om de UEFA te steunen en niet Belgie te volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:42:
[...]

De dreigbrieven van Ceferin niet gelezen? De Belgen worden gewoon uitgesloten voor Europees voetbal komend europees seizoen. Als NL als kleine competitie hetzelfde doet als de Belgen gaan wij ze ook achteraan.

Je moet als klein land slim zijn. Wachten tot de grote competities zoals Spanje en Engeland kappen. of totdat de UEFA tot inkeer komt. Dan kan je zonder gevolgen meedoen met het cancellen.

En het zal ook wel met contracten te maken hebben. Hoorde al dat Fox niet gaat betalen als het seizoen niet wordt afgemaakt.
Dreigbrief? de Uefa heeft geen poot om op te staan als het niet veilig is, nogmaals het is de intentie meer niet.
De KNVB bepaalt niet wanneer er gevoetbald wordt, ze mogen zoals gezegd wel hun mening geven erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:50:
[...]

Dreigbrief? de Uefa heeft geen poot om op te staan als het niet veilig is, nogmaals het is de intentie meer niet.
De KNVB bepaalt niet wanneer er gevoetbald wordt, ze mogen zoals gezegd wel hun mening geven erover.
Ja, ze kunnen je niet dwingen te spelen.......maar de UEFA mag wel bepalen wie er EU tickets kunnen krijgen en dus miljoeneninkomsten kunnen hebben........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:54:
[...]

Ja, ze kunnen je niet dwingen te spelen.......maar de UEFA mag wel bepalen wie er EU tickets kunnen krijgen en dus miljoeneninkomsten kunnen hebben........
Uefa is goed in dreigen ja, maar het gaat nooit zo ver komen dat ze tickets inhouden, ook met Belgie gaat er niets gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Was Gudde destijds ook niet één van de hoofdverantwoordelijken van de bijna fatale wanorde bij Feyenoord? Hoe is hij in hemelsnaam ooit aan deze baan gekomen? 8)7
Zeker een vergelijkbare enquête gebruikt als afgelopen week ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:00:
[...]

Uefa is goed in dreigen ja, maar het gaat nooit zo ver komen dat ze tickets inhouden, ook met Belgie gaat er niets gebeuren.
mag ik je glazen bol even lenen voor iets met de toto? Eerst zien, dan geloven. Ik snap dat de knvb niet het risico wil lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:04:
[...]

mag ik je glazen bol even lenen voor iets met de toto? Eerst zien, dan geloven. Ik snap dat de knvb niet het risico wil lopen.
Ach ik had de uitschakeling van Ajax in de EL, KNVB beker en AZ dat inliep op punten ook goed, ik zal hier dus ook wel gelijk mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:01:
Was Gudde destijds ook niet één van de hoofdverantwoordelijken van de bijna fatale wanorde bij Feyenoord? Hoe is hij in hemelsnaam ooit aan deze baan gekomen? 8)7
Zeker een vergelijkbare enquête gebruikt als afgelopen week ... :+
Uhh, nee? Onder zijn leiding is een technisch failliete club uit de dood opgestaan.

Hoe kijk je tegen letterlijk elke andere voetbalbond behalve de Belgische aan? Allemaal slechte leiders die eerst een club kapot gemaakt hebben?

Hij heeft uiteindelijk toch de neuzen dezelfde kant opgekregen en de enige verstandige beslissing, afwachten, er doorheen gekregen. Ondanks enorme druk vanuit media als de Telegraaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:55:
[...]

Uhh, nee? Onder zijn leiding is een technisch failliete club uit de dood opgestaan.

Hoe kijk je tegen letterlijk elke andere voetbalbond behalve de Belgische aan? Allemaal slechte leiders die eerst een club kapot gemaakt hebben?

Hij heeft uiteindelijk toch de neuzen dezelfde kant opgekregen en de enige verstandige beslissing, afwachten, er doorheen gekregen. Ondanks enorme druk vanuit media als de Telegraaf.
Druk van de Telegraaf _O-
Die gast lach je recht in z'n gezicht uit terwijl je "Real-Ajax" noemt en dan is ie weer maanden stil.
Plan van de KNVB komt erg over als 'dit is het enige wat kan om voor augustus klaar te zijn' , niet omdat het RIVM ook maar een klein beetje de indruk geeft dat je over een maand alweer met groepen van 20-30 binnen anderhalve meter van elkaar mag rondlopen. Kansloos dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixel Witcher
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370352

Burgemeester Eindhoven ziet hervatting Eredivisie in juni niet zitten

En het begint al :) KNVB en verstandig... juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:13:

Hij heeft 100% gelijk als ik de argumenten zo lees. De vraag is dan wel: Wanneer kan het dan wel?
Daarbij: Dit virus is ook in augustus niet weg.. ik wil niet alleen in beren op de weg denken, maar hoe ga je daar dan mee om in het nieuwe seizoen?

[ Voor 16% gewijzigd door ed1703 op 07-04-2020 20:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een groot verschil tussen willen en kunnen. Wat de KNVB wil kan niet, wat de UEFA wil kan niet. Iedereen laat je in het ongewisse en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde, namelijk een seizoen wat al geëindigd is. Tijd om het uit te spreken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Pixel Witcher schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:13:

Kunnen de burgemeesters die zo te merken wel een beetje logisch nadenken niet gewoon nu al noodverordeningen uitschrijven om het te verbieden? Want het gaat precies worden zoals de burgemeester schets, helemaal met goed weer in juni gaat niemand thuis blijven zitten en dan gaan mensen samenscholen om naar de wedstrijden te kijken. Goede voorbeelden hiervan waren al PSG - BvB en Valencia - Atalanta waar iedereen de regels negeerde en gewoon bij het stadion samen kwam en daardoor de infectie snelheid heeft vergroot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:16:
Er is een groot verschil tussen willen en kunnen. Wat de KNVB wil kan niet, wat de UEFA wil kan niet. Iedereen laat je in het ongewisse en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde, namelijk een seizoen wat al geëindigd is. Tijd om het uit te spreken!
Dat is sportief en juridisch het aller domste wat je kan doen. Als iets onmogelijk is dan moet dat blijken, anders trek je een beerput van aansprakelijkheden en andere juridische conflicten open en sportief is het een ramp.

Achteraf zullen jullie blij zijn dat mensen als Gudde de clubs in bescherming tegen zichzelf hebben genomen, ook als over een paar weken inderdaad blijkt dat het kansloos is.

Doe gewoon eens rustig, laat je niet gek maken. Stoppen kan altijd nog. Emotie is geen goede raadgever en haastige spoed is zelden goed. Voor de veiligheid maakt het helemaal niet uit of je nu besluit dat de eerst volgende speelronde voor het oude of het nieuwe seizoen telt.
Pompi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
[...]

Kunnen de burgemeesters die zo te merken wel een beetje logisch nadenken niet gewoon nu al noodverordeningen uitschrijven om het te verbieden? Want het gaat precies worden zoals de burgemeester schets, helemaal met goed weer in juni gaat niemand thuis blijven zitten en dan gaan mensen samenscholen om naar de wedstrijden te kijken. Goede voorbeelden hiervan waren al PSG - BvB en Valencia - Atalanta waar iedereen de regels negeerde en gewoon bij het stadion samen kwam en daardoor de infectie snelheid heeft vergroot.
Ik zou echt niet weten waarom mensen anders zouden reageren. Als de terrasjes te hard trekken heb je echt geen voetbal nodig als excuus. Zeker als de horeca gesloten zijn is het misschien juist wel een reden om thuis te blijven en lekker voetbal te kijken.

Daarnaast neemt iedereen het inmiddels wel serieus, de voorbeelden die jij aangaf zijn uit een andere tijd.

Laat de experts hier maar over nadenken en met een beslissing komen.
toolkist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:12:
Druk van de Telegraaf _O-
Die gast lach je recht in z'n gezicht uit terwijl je "Real-Ajax" noemt en dan is ie weer maanden stil.
Plan van de KNVB komt erg over als 'dit is het enige wat kan om voor augustus klaar te zijn' , niet omdat het RIVM ook maar een klein beetje de indruk geeft dat je over een maand alweer met groepen van 20-30 binnen anderhalve meter van elkaar mag rondlopen. Kansloos dus.
Gezien de grote hoeveelheden persoonlijke aanvallen op mensen met simpelweg een andere mening dan de Telegraaf, op basis van de zelfde 'logica' en halve waarheden, met dezelfde rethoriek, kan je dit echt niet los van elkaar zien. Jij en ik nemen de Telegraaf met een grote korrel zout, maar het blijft de belangrijkste opiniemaker.

[ Voor 60% gewijzigd door ph4ge op 07-04-2020 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Pompi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
[...]

Daarom begrijp ik de KNVB (Gudde bleh) niet, maar goed ook weer wel, ze willen natuurlijk het braafste jongetje van de klas zijn.
Maar goed precies wat jij schetst gebeurt er maar dat weet Gudde stiekem ook wel.

Intentie is puur voor de bühne even laten zien dat Knvb de baas is (lol) maar uiteindelijk gaan ook zij zeggen dat het niet mogelijk is en einde seizoen is.

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 07-04-2020 21:00 . Reden: Naamverbasteringen zijn niet toegestaan. ]

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken