Ik denk dat het grote verschil zit in een aantal uitgangspunten die jij en bijvoorbeeld ik nemen. Ik zie 30 juni als deadline, ongeacht wat de UEFA stelt. De UEFA staat namelijk niet boven de wet. En ik schat in dat contracten verlengen gezien alle belangen en bijbehorende geldstromen onmogelijk is. Ook zie ik niet in hoe we ooit voor 30 juni de competitie gaan afronden.ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:31:
[...]
Ik snap dit soort opmerkingen echt niet. In alle scenarios wordt er gewacht totdat de RIVM zegt dat het veilig is. Alleen het scenario wat een aantal clubs er nu doorheen proberen te duwen is dat er op dat moment een nieuwe competitie start. De rest wil liever afwachten en de optie tot uitspelen open houden, omdat dat uiteindelijk het eerlijkste is en het minste schade oplevert.
Er moet in dit topic echt eens worden ingegrepen worden tegen mensen die doen alsof uitspelen betekent dat er eerder weer wordt gevoetbald, of dat dat op een onveilige manier gaat gebeuren. Het wordt nooit een constructieve discussie als het ene kamp de rest consequent blijft beschuldigen van de gezondheid in gevaar brengen.
Nu zogenaamd daadkracht tonen maakt de situatie alleen maar erger. Niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen dus waarom nu opties wegstrepen en jezelf isoleren van een internationale aanpak? Wat is er nou toch op tegen om gewoon af te wachten?!
Het wordt hier consequent genegeerd, maar nogmaals, als van de zomer blijkt dat Corona langer duurt dan gehoopt, juist dan wil je de optie uitspelen open laten. De kans is dan immers groot dat het nieuwe seizoen ook in de knoop komt en onderbroken moet worden. Als je pas in februari zou kunnen voetballen dan kan je in een paar maanden het huidige seizoen uitspelen, maar het volgende seizoen kan je nooit in die korte periode proppen. Nogmaals, waarom zou je die deur nu dichtgooien?! Ik kan hier geen legitieme reden voor bedenken.
Laten we gewoon afwachten tot het moment nadert dat er weer gevoetbald kan worden en dan besluiten nemen, maar ondertussen voorbereidingen treffen om uit te spelen want dat is gewoon het eerlijkst en het meest praktisch en uiteindelijk wil elke voetballer dat de beslissing op het voetbalveld valt.
Wat jij zegt snijdt voor mij ook hout voor wat betreft opties open houden. It ain’t over till it’s over. Alleen gezien mijn bovenstaande uitgangspunten denk ik dat het voor iedereen (clubs, supporters en spelers) goed is om duidelijkheid te hebben. Daar kan je op acteren.
Voor beiden is wat te zeggen. En overigens met je eens. Spelen gaat pas weer gebeuren als het RIVM en de regering aangeven dat het veilig is en het mag.
XXXVI