[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
frumper schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat dit ook vooral door de stand komt, en niemand het kampioenschap van Liverpool met droge ogen wil ontnemen.
Stond City bovenaan met een paar punten voor de nummer 2, hadden ze daar net zo goed de stekker eruit willen trekken denk ik hoor..
Nee komt niet door de stand, maar doordat anders de tv-rechten niet uitbetaald worden en iedereen weet hoeveel die opleveren en daardoor zijn sommige Premier League teams heel afhankelijk van die inkomsten.

Premier League clubs told to pay back £762m if they fail to finish season
The huge figure would come due to a breach of contract in terms agreed for domestic and international rights and was communicated to all 20 clubs during the crisis meeting at Premier League headquarters in London on Thursday morning.
Dit komt van The Athletic, een wel ingevoerd en kwaliteit website.

[ Voor 13% gewijzigd door Pompi op 03-04-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Pompi schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:40:
[...]

Nee komt niet door de stand, maar doordat anders de tv-rechten niet uitbetaald worden en iedereen weet hoeveel die opleveren en daardoor zijn sommige Premier League teams heel afhankelijk van die inkomsten.

[...]

Inderdaad puur geld beslissing en niet alleen in Engeland, gezondheid verliest ook hier van het geld 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Sjah schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:53:
[...]

Goh wat boeiend.Terwijl er kleine ondernemers zijn die niet weten tot hoelang ze bestaan, en ZZP'ers die niet kunnen rondkomen, en ook in Mei niet weten of ze niet de afgrond ingaan, en dan de voetballers (die safe zitten) als zorgenkindje noemen...
Niet elke voetballer verdient evenveel als Zyech. Voetballers van wie het contract nu afloopt worden gewoon op straat gezet, denk aan spelers van Jong teams, 1e divisie en onderaan de eredivisie.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
frumper schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:24:
[...]
en 'hopelijk' in augustus weer kunnen beginnen
Dat gaat op Europees vlak in elk geval niet gebeuren. Daarom kun je beter afwachten wat men in Europa gaat doen. Voor hetzelfde geld rekt men alles nog op tot november. Het volgende seizoen is namelijk sowieso ook al verminkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 11:09
odan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:53:
vroegtijdig stoppen zonder goedkeuring van uefa gaat problemen opleveren.

https://www.tubantia.nl/n...gt-met-sancties~a2a9c41d/
Ondertekend door o.a. Agnelli, de voorzitter van die dopingclub Juventus die heel erg graag een Europese supercompetitie wil. Die zal dit natuurlijk maar wat graag aangrijpen om dat ranzige idee van 'm er doorheen te drukken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Gewoon stoppen, Belgie ook, eigenlijk moeten er meer volgen.
Niet bang zijn voor de UEFA, gewoon een dikke middelvinger naar hun opsteken, bij de UEFA draait alles alleen om geld en prestige ipv gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
jbdeiman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:31:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zij het wel even kunnen bepalen voor iedereen en de wet voor moeten schrijven. Dat is in mijn ogen precies wat Overmars hier probeert te doen, die 40 miljoen zeker te stellen, want die is immers begroot, ook om daarmee het salarishuis te kunnen opschroeven.
En de gemiste inkomsten van nu in combinatie met het missen van 40 miljoen is gewoon een erg harde klap voor de club.
Ik heb het Telegraaf artikel niet gelezen (Premium abbo voor nodig),kan iemand vertellen wat hij precies zegt over de consequenties van niet uitspelen? De kop is niet uitspelen, denk aan gezondheid, maar wat zegt hij vervolgens over de Europese plekken?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 18:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het eerlijkste scenario blijft, naar mijn mening, dat de Europese competitie en de nationale competities per direct eindigen.
Dan volgend seizoen eerst een nieuwe nationale competitie + de beker weer proberen af te ronden en aan de hand van die uitslagen kun je op een eerlijke manier de tickets weer verdelen. CL/ EL zou dan in 2021/2022 pas weer komen.

Er zijn diverse partijen die nu druk op elkaar aan het uitoefenen zijn. De beslissing komt voor nu nog te vroeg voor bepaalde landen / clubs. Het is wel een interessante machtsstrijd wat er nu gaande is en laat weer eens zien welke invloeden er allemaal rond het voetbal spelen. Hoe langer het duurt voordat er überhaupt weer gevoetbald kan worden op een verantwoorde manier, hoe meer ze de beslissing niet meer vooruit kunnen schuiven.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
tweakduke schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:20:
Het eerlijkste scenario blijft, naar mijn mening, dat de Europese competitie en de nationale competities per direct eindigen.
Dan volgend seizoen eerst een nieuwe nationale competitie + de beker weer proberen af te ronden en aan de hand van die uitslagen kun je op een eerlijke manier de tickets weer verdelen. CL/ EL zou dan in 2021/2022 pas weer komen.
kan worden op een verantwoorde manier, hoe meer ze de beslissing niet meer vooruit kunnen schuiven.
Juist dat is de eerlijkste voor iedereen als we nu de boel stoppen, geen kampioen of bekerwinnaar. Geen CL en EL komende seizoen en dan kan de uefa de gelden die er normaal zijn verdelen over de clubs in Europa waaarbij het eerlijk verdeelt wordt en niet de grote europeese clubs voorrang geven (al zullen de inkomsten bij de uefa ook VEEL minder zijn door het missen van de TV gelden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
alexbl69 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:14:
Het beste (voor zowel hier al de Nederlandse clubs) lijkt me om de ontwikkelingen gewoon even rustig af te wachten.

Als er om gezondheidsredenen niet gespeeld kan worden worden de maatregelen simpelweg door de overheid verlengd en is het automatisch overmacht voor de Nederlandse clubs. Dan kan de UEFA de Nederlandse clubs niets verwijten.

Als je kijkt naar het verloop van de crisis is de kans dat er voor augustus nog gevoetbald zou kunnen worden zo ongeveer 0. Dus in plaats van grote woorden en daarmee wellicht hun eigen glazen ingooien kunnen de clubs zich beter koest houden.
Toch willen de clubs en spelers graag duidelijkheid. Het feit dat AZ ook achter het besluit van Ajax staat, met reële kans op het kampioenschap bij uitspelen, zegt genoeg. Juist te lang blijven wachten en doordiscussieren over oplossing kan funest zijn. Zie ook de Australische GP, die had gewoon afgelast moeten worden, nu namen ze veel te laat een beslissing.

De vraag is of je überhaupt wil voetballen in de huidige wereldcrisis. Streep door het seizoen, duidelijkheid en vervolgens rustig afwachten wanneer je weer kunt starten (misschien pas volgend jaar) lijkt voor alle partijen de beste. (https://nos.nl/artikel/23...erdeel-alles-eerlijk.html)

De KNVB en UEFA zijn natuurlijk ook maar "lege" organisaties. Zonder clubs geen voetbal, dus het is goed dat de clubs nu bottom-up hun voorkeur uitspreken. Wederom verwijzing naar de Australische GP, pas doen McLaren en Mercedes zich terugtrokken en Vettel en Kimi al in het vliegtuig naar huis zaten werd die afgelast. Het is leuk dat KNVB/UEFA (financiele) belangen hebben en nu gaan dreigen (https://nos.nl/artikel/23...s-niet-te-beeindigen.html), maar uiteindelijk staan zij niet op het veld en lopen geen risico.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Pompi schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:40:
[...]

[...]

Misschien kan ik een stukje juridische achtergrond geven. In het recht van Engeland en Wales kent men geen "overmacht". Dat hele concept is ze vreemd. Als je niks in je contract afspreekt over overmacht, vaak "Force Majeure" (FM) of "Act of God" genoemd, dan kan je gewoon helemaal niks en moet je je contractuele verplichtingen nakomen.

Als er in het contract wat is afgesproken telt alleen wat in het contract staat, en dat moet je letterlijk interpreteren. Het zou zomaar kunnen dat de afspraken over FM niet aansluiten op de huidige situatie, omdat bijv. een epidemie niet genoemd is als FM event. Zelfs als er vooraf redelijk over is nagedacht moet je nog steeds je best doen om de afspraken na te komen terwijl je naar compensatie kan fluiten. Meestal wordt er afgesproken in dergelijke contracten dat in geval van een Force Majeure event de verplichtingen worden uitgesteld totdat ze weer mogelijk worden. En dat is precies waar met name de Premier League zijn best voor doet.

Een paar aanvullende opmerkingen:
- Redelijkheid speelt geen rol, afspraak is afspraak. De afspraak is dat de je voetbalwedstrijden moet leveren, dan moet je leveren. Als er al iets als FM is afgesproken dan betekent dat meestal hooguit uitstel.
- Vrijwel alle internationale contracten zijn naar Engels recht (een neutrale internationale standaard omdat het zo rechtlijnig is), dus los van de Premier League hebben de UEFA en andere betrokkenen ook veelvuldig met deze regels te maken.
- Engels recht kent wel het concept van "frustration". Als het echt fysiek niet meer mogelijk is om na te komen, dan kunnen partijen van hun verplichtingen ontslagen worden. Deze lat ligt echter heel hoog en is bovendien heel onduidelijk, er zijn maar een paar zaken waar dit met succes is toegepast en het is altijd maar zeer de vraag of het in andere omstandigheden ook werkt. Er zijn meerdere juridische theorieën over 'frustration' en de kans dat deze pandemie er niet onder valt is groot. Dat een Engelse rechtbank 'frustration' toepast wordt sowieso steeds zeldzamer.

Als de Engelse clubs niet uitkijken lopen ze niet alleen inkomsten mis, maar krijgen ze wellicht ook schadeclaims. Het hangt allemaal af van de details van de contracten, en toen die werden onderhandeld dacht waarschijnlijk niemand aan deze situatie. Dat is ook wel even iets heel anders dan de Nederlandse situatie waar Fox waarschijnlijk doorbetaalt en waar overmacht, redelijkheid en billijkheid altijd nog redding kan bieden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10
Hier nog stukje achtergrond over de brief die de UEFA heeft verstuurd.

Als er door nationale voetbalorganisaties zonder samen op te trekken met de rest van europa gestopt wordt met de competitie kan je deelname aan de CL/EL waarschijnlijk vergeten.

Dus de Belgen zijn al fucked.

Ik zeg: wacht even af tot de Uefa zelf de stekker eruit trekt om gezeik te voorkomen.

https://www.vi.nl/nieuws/...-met-europese-uitsluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:26:
[...]

Juist dat is de eerlijkste voor iedereen als we nu de boel stoppen, geen kampioen of bekerwinnaar. Geen CL en EL komende seizoen en dan kan de uefa de gelden die er normaal zijn verdelen over de clubs in Europa waaarbij het eerlijk verdeelt wordt en niet de grote europeese clubs voorrang geven (al zullen de inkomsten bij de uefa ook VEEL minder zijn door het missen van de TV gelden).
Probleem is, dan red je de kleinere clubs die normaliter geen bergen aan Europese tv gelden en CL inkomsten budgetteren en naai je de groten die dat wel doen. Je kunt niet even 100m weg pakken bij Barcelona, dan hebben zij ineens een gat wat 100m extra groot is (nog los van de andere inkomsten die ze dan missen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Misschien een mooi moment voor de clubs om de UEFA de rug toe te keren. Succes met je CL en EL, we maken zelf wel een competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Polycom schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:01:
Misschien een mooi moment voor de clubs om de UEFA de rug toe te keren. Succes met je CL en EL, we maken zelf wel een competitie.
Als dat minder corrupt is, dan is dat pure win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 07:41
Leon Zwiers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:54:
Hier nog stukje achtergrond over de brief die de UEFA heeft verstuurd.

Als er door nationale voetbalorganisaties zonder samen op te trekken met de rest van europa gestopt wordt met de competitie kan je deelname aan de CL/EL waarschijnlijk vergeten.

Dus de Belgen zijn al fucked.

Ik zeg: wacht even af tot de Uefa zelf de stekker eruit trekt om gezeik te voorkomen.

https://www.vi.nl/nieuws/...-met-europese-uitsluiting
Sorry voor Ajax, AZ en PSV, maar bukken en hopen dat overheden de stekker eruit trekken is de beste optie.

AZ zit alleen in de piepzak omdat het nieuwe dak er in Juli en Augustus op gaat. Willen ze daar aan vasthouden moet ze uitwijken naar een ander stadion voor paar wedstrijden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:38
JanW schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:07:
[...]

Ondertekend door o.a. Agnelli, de voorzitter van die dopingclub Juventus die heel erg graag een Europese supercompetitie wil. Die zal dit natuurlijk maar wat graag aangrijpen om dat ranzige idee van 'm er doorheen te drukken :r
Als Ajax mee mag doen aan die competitie dan ben ik voorstander. Dat is de enige weg om structureel op het hoogste niveau te acteren. Hoeveel morele bezwaren we ook kunnen noemen. :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 07:41
ephymerous schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
[...]

Als Ajax mee mag doen aan die competitie dan ben ik voorstander. Dat is de enige weg om structureel op het hoogste niveau te acteren. Hoeveel morele bezwaren we ook kunnen noemen. :/
Geloof dat er vandaag ook een meeting van de Premier League is. Een van heikele punten is dat ook spelers hun bijdrage moeten leveren qua salaris. Het is van de zotte dat bv. Spurs z'n normale personeel in werktijdverkorting stopt (zelfde als in NL, alleen heet furlough daat) en spelers gewoon wekelijke hun paar 100K overgemaakt krijgen. Ook Levvy (de voorztitter) pakte nog een bonus deze week.

Heb er in NL nog niets over gehoord. Ajax heeft met een begroting van ~100 miljoen ook een salarishuis van 60-70 miljoen dacht ik. Of ze eten hun reserves op. Andere kant, sponsergelden en seizoenkaarten zijn al betaald. TV geld is peanuts voor Ajax (dacht 3-4 miljoen).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
toolkist schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:57:
[...]

Probleem is, dan red je de kleinere clubs die normaliter geen bergen aan Europese tv gelden en CL inkomsten budgetteren en naai je de groten die dat wel doen. Je kunt niet even 100m weg pakken bij Barcelona, dan hebben zij ineens een gat wat 100m extra groot is (nog los van de andere inkomsten die ze dan missen).
Snap ik best wel maar bij zoiets moet je ook verder kijken en wil je alleen de grote clubs redden of ben je ook solidair met kleinere clubs die geen enorme budgetten hebben en de touwtjes aan elkaar moeten knoppen? Laten we wel eerlijk zijn dat die enorme bedragen door hoofdzakelijk de spelers salarissen veroorzaakt worden bij die clubs. Gaan we die grote clubs dus helpen om die enorme salarissen te betalen? Terwijl met het salaris van bv een Messi kan je misschien de hele Estlandse competitie reden (dit een aanname maar om het enorme belachelijke salaris duidelijk te maken).

Nogmaals ik ben mij er echt wel van bewust dat geen enkele oplossing eerlijk zal zijn maar ik heb liever dat de verdeling van het geld eerlijker is over alle clubs dan dat het geld naar te dure spelers gaat en de kloof direct nog groter gaat worden (was ik trouwens voor de crisis ook al). De grote clubs redden zich wel uiteindelijk echt wel en misschien gaat het hierdoor misschien zelfs leuker worden als het genivelleerd is.

In Nederland op kleinere schaal zullen clubs als Ajax, PSV & (in mindere mate) Feyenoord echt niet failliet gaan al heb ik bij de andere clubs in NL echt serieus mijn vraagtekens, dat zal dus internationaal met de grote clubs in hun landen niet anders zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:38
rikoos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:19:
In Nederland op kleinere schaal zullen clubs als Ajax, PSV & (in mindere mate) Feyenoord echt niet failliet gaan al heb ik bij de andere clubs in NL echt serieus mijn vraagtekens, dat zal dus internationaal met de grote clubs in hun landen niet anders zijn..
De vraag is of dat erg is, drie clubs in Limburg, dat gaat toch nergens over? Miljoenen aan publiek geld naar het voetbal, dubieuze financiële constructies... nee van mij mag een kaalslag plaatsvinden.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
ephymerous schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:23:
[...]

De vraag is of dat erg is, drie clubs in Limburg, dat gaat toch nergens over? Miljoenen aan publiek geld naar het voetbal, dubieuze financiële constructies... nee van mij mag een kaalslag plaatsvinden.
Ik heb het meer over clubs als bv Heracles, Sparta of Emmen. Clubs die de goed maar het met minimale middelen overeind houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

rikoos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb het meer over clubs als bv Heracles, Sparta of Emmen. Clubs die de goed maar het met minimale middelen overeind houden.
En ADO, Willem II, Twente, etc.

Normaliter draaien die in of onder de middenmoot mee, soms wat hoger, als alles meezit. ADO doet het sinds afgelopen seizoen extreem beroerd, alles lijkt tegen te zitten, maar deed het daarvoor regelmatig prima. Willem II nu juist fantastisch, alles leek te lukken.

Waar het probleem zit? In de kern is het niet alleen een financieel probleem, maar kleine clubs met kleine begrotingen en af en toe (totaal) verkeerde aankopen, pech met blessures etc., lijden daar harder onder dan grote clubs. Te weinig buffercapaciteit, qua financiën, qua spelers.

Vergeet niet dat ook Feyenoord een paar jaar 'kantje boord' heeft gedraaid.

Met zo'n grote fanatieke en trouwe aanhang is zo'n existentiële crisis overleven gemakkelijker dan met een (eigenlijk te) klein achterland.

In een grote stad is dat altijd gemakkelijker, maar zelfs dat is geen garantie, zie ADO.

Het doet mij echt wel een beetje pijn om te zien hoe zulke clubs ten onder dreigen te gaan, en zeker nu is het risico daarop veel groter.

En nee, ik vind niet dat clubs uit 'de marge' maar failliet moeten gaan, maar fuseren (zie Limburg) is toch gewoon een optie? Stijfkoppigheid leidt tot drama's.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20

On_E

Housemusic

Ik ben voor uitspelen, desnoods zonder publiek.

We willen brood én spelen! ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
On_E schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:57:
Ik ben voor uitspelen, desnoods zonder publiek.

We willen brood én spelen! ;)
WC-rollen en spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:39:
Waar het probleem zit? In de kern is het niet alleen een financieel probleem, maar kleine clubs met kleine begrotingen en af en toe (totaal) verkeerde aankopen, pech met blessures etc., lijden daar harder onder dan grote clubs. Te weinig buffercapaciteit, qua financiën, qua spelers.
Het probleem zit in (gebrek aan) fatsoenlijk beleid, niet meer niet minder.
Hoe kan anders Fortuna zoveel beter draaien dan Roda, waar veel meer te besteden is/was.
Er zijn maar weinig clubs die slecht draaien wegens pech met blessures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ramzzz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:39:
[...]
En ADO, Willem II, Twente, etc.
O-) ik noemde bewust een paar clubs waar de laatste jaren niet echt rare dingen waren gebeurt om vervelende anti reacties tegen die clubs tegen te gaan maar idd ook deze clubs ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rikoos op 03-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39

Superkiwi

Hoi doei

Seizoen nu afsluiten en om de pijn voor Ado wat te verzachten laten we álle clubs die op kunstgras spelen degraderen. De eerstedivisieclubs met écht gras nemen hun plaats in.
Tevens worden de regels wat aangescherpt: om de profclub licentie te behouden wordt vereist dat je op gras voetbalt, niet op plastic.
Tot zover, fijne vrijdag allen!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wel een goede om de corona pauze te gebruiken om de velden aan te leggen. Prima periode nu om gras te zaaien, in augsutus alleen nog maar echte velden. (En Heraclas zal dan wegens sponsor technische principes met dispensatie in de hoofdklasse gaan spelen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 18:30
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:11:
@Deadsy
Juist het transferprobleem is een internationaal probleem. Erg naïef als we denken dat eenzijdig te kunnen tacklen.
Dus je denkt echt dat de UEFA het transfer probleem kan oplossen?
Betwijfel dat de UEFA sterk staat mocht een club er tegen in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:40:
[...]

De UEFA bepaalt de regels. En waarom doet iedereen zo moeilijk? Laten we gewoon afwachten. Gevoetbald wordt er de komende maanden toch niet. Het is als dat gedram met die lockdown: het is schijnzekerheid te suggereren dat we nu überhaupt iets kunnen oplossen of vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:40:
[...]

De UEFA streeft naar een collectieve oplossing voor een collectief probleem. Dat is een nobel streven. Daarom reageren ze nu ook zo fel naar clubs en competities die dat proberen te ondermijnen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:27
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:54:
[...]

De UEFA bepaalt de regels.
De wet bepaalt de regels. Het is gewoon een arbeidsovereenkomst, en als je die wilt openbreken zullen beide partijen in die overeenkomst daarmee in moeten stemmen.

De UEFA staat niet boven de wet, hoe graag ze dat ook zouden willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:
[...]

De UEFA streeft naar een collectieve oplossing voor een collectief probleem. Dat is een nobel streven. Daarom reageren ze nu ook zo fel naar clubs en competities die dat proberen te ondermijnen.
Het gaat de UEFA alleen maar om geld. Nogal naïef om te denken dat er iets anders achter zit.

België zette de eerste stap, Nederland volgt gelukkig zo goed als zeker ook en de rest komt binnenkort ook wel met een verklaring waarom ze de competities niet gaan voortzetten.

Alleen maar knullig dat de UEFA laat merken dat alles weer om geld draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
autje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:11:
[...]

De wet bepaalt de regels. Het is gewoon een arbeidsovereenkomst, en als je die wilt openbreken zullen beide partijen in die overeenkomst daarmee in moeten stemmen.

De UEFA staat niet boven de wet, hoe graag ze dat ook zouden willen.
De UEFA gaat over de voetbalregels betreffende onder andere de Europese toernooien. Of ze iets met de contracten kunnen regelen weet ik niet.

Maar nogmaals: laten we dat afwachten. Er is geen haast. Het is nergens voor nodig dat clubbestuurders nu in het openbaar met elkaar over straat rollen.

Ik lees zojuist een artikel in het AD waarin men zich afvraagt waarom Overmars dit "bommetje" gedropt heeft. In het belang van de eenheid in het Nederlandse voetbal kan het niet zijn. Ik vertrouw de Ajax-directie wat dat betreft ook voor geen cent.

@Verwijderd
De UEFA denkt aan geld, alhoewel het in deze meer de grote competities zullen zijn die daar aan denken. Maar Ajax denkt net zo goed aan geld. Het is niet zo dat de club recent een goed track record heeft als het op principes aankomt. Denk niet dat we in Nederland een haar beter zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2020 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:
[...]

Nobel streven? Denk je dat echt? Dit is de UEFA.
De UEFA doet dit vanwege de centen. De clubs in de grote competities lopen flink wat TV inkomsten mis als de competitie niet word afgemaakt.

De UEFA zelf loopt ook flink wat geld mis als de CL niet afgemaakt word.

Ik betwijfel ten zeerste dat dit ook maar iets te maken heeft met eerlijkheid of wat dan ook en denk dat dit puur om het geld gaat.

@D-e-n
De UEFA kan de regels niet zomaar aanpassen met terugwerkende kracht.
Proberen ze dit toch dan hoeft er maar 1 club naar het CAS te gaan en dan denk ik niet dat de UEFA sterk staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:17:
[...]

De UEFA gaat over de voetbalregels betreffende onder andere de Europese toernooien. Of ze iets met de contracten kunnen regelen weet ik niet.
Maar je opmerking dat de UEFA de regels bepaalt ging over de transfers, niet over de toernooien. En daarin staat de UEFA juridisch gewoon heel zwak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ja het is de Daily Mail, maar dit is uiteindelijk waar het de UEFA om gaat, de centen.

https://www.dailymail.co....hit-season-abandoned.html

Want de UEFA vangt ook flink wat geld van sponsors en TV zenders. Dit mogen ze gaan terug betalen als de CL en EL niet afgemaakt worden.

edit:
Het zegt mij al veel dat de UEFA niet met een deadline komt.
Een deadline op welke ze uiterlijk weer willen beginnen met voetballen.

Denk dat de UEFA zelfs wil uitspelen als we pas in september kunnen verder spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Deadsy op 03-04-2020 14:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
Het is volgens mij gewoon simpel.

UEFA: gaat over de europese toernooien
KNVB/de rest: gaan over de interne competities

UEFA heeft geen reet te vertellen over interne competities en vice versa.
Wat de UEFA probeert is hun geldstroom veilig te stellen en druk uit te oefenen op de competities door te dreigen dat je niet mee mag doen met een europees toernooi.

Misschien moeten we eens gewoon zeggen dikke f*ck you naar de UEFA, veiligheid in ons eigen land en competitie gaat voor. Dan maar een jaar geen europese competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:30:
Het is volgens mij gewoon simpel.

UEFA: gaat over de europese toernooien
KNVB/de rest: gaan over de interne competities

UEFA heeft geen reet te vertellen over interne competities en vice versa.
Wat de UEFA probeert is hun geldstroom veilig te stellen en druk uit te oefenen op de competities door te dreigen dat je niet mee mag doen met een europees toernooi.

Misschien moeten we eens gewoon zeggen dikke f*ck you naar de UEFA, veiligheid in ons eigen land en competitie gaat voor. Dan maar een jaar geen europese competitie.
In de ideale wereld wel ja. Helaas is het geld wat in de EL/CL te verdienen is in de huidige scheefgegroeide markt zo ontzettend belangrijk dat clubs ervan afhankelijk zijn geworden. Ook onze clubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:16:
Het gaat de UEFA alleen maar om geld. Nogal naïef om te denken dat er iets anders achter zit.

België zette de eerste stap, Nederland volgt gelukkig zo goed als zeker ook en de rest komt binnenkort ook wel met een verklaring waarom ze de competities niet gaan voortzetten.

Alleen maar knullig dat de UEFA laat merken dat alles weer om geld draait.
Het is naïef om te denken dat de clubs die tegen de UEFA in gaan niet alleen aan geld denken. Voor de veiligheid en de gezondheid hoef je nu helemaal geen besluit te forceren, en maakt het ook niet uit of de eerste veilige wedstrijden voor het oude of het nieuwe seizoen zijn.

Nadat het nep nieuws bracht dat Feyenoord niet zou willen doorspelen, blijkt ook het bericht dat de aanvoerders en spelers niet willen gelogen. Dit soort spelletjes komen het voetbal en de discussie niet ten goede, er spelen duidelijk verschillende agenda´s.

Meeste aanvoerders willen competities uitspelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:29:
Ja het is de Daily Mail, maar dit is uiteindelijk waar het de UEFA om gaat, de centen.
Je bent naïef als je denkt dat het in Nederland niet gaat om de centen. Wat denk je dat er gaat gebeuren als Fox moeilijk gaat doen? Dat geld kan een modale Nederlandse club ook niet missen. Ook in Nederland gaat het uiteindelijk om geld.

En het is makkelijk om de UEFA nu te bashen of de grote Europese clubs maar een bestuurder van Ajax is wat dat betreft net zo onbetrouwbaar. Overal spelen belangen mee.
Dat is een populistische opmerking. Die veiligheid is totaal niet in het geding hier. Niemand in Nederland will doorspelen als het volgens het RIVM niet kan. Enige punt is wat we gaan doen op het moment dat het weer wel kan. Maar zolang we niet wanneer is het echt bezopen om daar nu al van die harde uitspraken over te doen.

Voor hetzelfde geld begint de nieuwe competitie pas op 1 januari 2021. Heb je toch plots een heel ander scenario nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:35:
[...]

In de ideale wereld wel ja. Helaas is het geld wat in de EL/CL te verdienen is in de huidige scheefgegroeide markt zo ontzettend belangrijk dat clubs ervan afhankelijk zijn geworden. Ook onze clubs
De Nederlandse clubs zijn er gelukkig niet zo afhankelijk van als de clubs uit de top landen.
Ajax heeft het geluk dat ze flink wat geld op de bank hebben, een buffer die de meeste clubs niet hebben.

@ph4ge
Of de meerderheid van de aanvoerders wil uitspelen of niet geloof ik pas als ze alle 18 er publiekelijk voor uitkomen.

@D-e-n
De TV gelden in Nederland of die in Engeland is toch een wereld van verschil.

Het zou voor de clubs en KNVB niet moeilijk moeten zijn om iets te bedenken om het gat dat ontstaat op te vangen.
Het geld dat de Engelse clubs of de UEFA daar integen mislopen op vangen is bijna onmogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@Deadsy
Het tv-geld dat je zou mislopen is toch 20 miljoen. En een half miljoen voor Emmen is dan meer een probleem dan twee miljoen voor Ajax of PSV. Ik heb nog geen plan gehoord hoe dat te compenseren. Daar zou je dan over moeten nadenken.

Maar daarom ook: wacht gewoon. Breng alles in kaart: tv-gelden, sponsoren enzovoort. Kijk hoe het in de buurlanden verder gaat. Daar is nu tijd voor. We spelen voorlopig niet. Waarom die haast?

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer "verdacht" zo'n actie van Overmars is. Wat is de bedoeling? "onzekerheid" is een bullshit argument want die neem je toch niet weg en daar heeft iedere onderneming in Nederland mee te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 03-04-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:50:
@ph4ge
Of de meerderheid van de aanvoerders wil uitspelen of niet geloof ik pas als ze alle 18 er publiekelijk voor uitkomen.
8)7

Je ziet hoe mensen worden afgebrand als ze pleiten voor door voetballen, en als ze een andere mening hebben dan hun club is dat ook lastig. Zie bijv. de Telegraaf tekeer gaan. Ik zie juist liever dat ze hun eigen mening geven, als dat anoniem moet dan zij dat zo. Denk jij dat de CSR en de VVCS liegen?
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:57:
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer "verdacht" zo'n actie van Overmars is. Wat is de bedoeling? "onzekerheid" is een bullshit argument want die neem je toch niet weg en daar heeft iedere onderneming in Nederland mee te maken.
Bovendien is er op korte termijn zekerheid. De contracten lopen door, Fox betaalt gewoon, tot en met 1 juni wordt er in ieder geval niet gevoetbald, etc. Er is geen reden voor paniekvoetbal.

De kans is juist groot dat je schijnzekerheid creëert. Seizoen 2020-21 blijft ook als je nu overhaaste besluiten neemt onzeker.

[ Voor 49% gewijzigd door ph4ge op 03-04-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Om even duidelijk te maken hoeveel de Nederlandse clubs zouden missen als Fox niet uitbetaalt:
https://www.gelderlander....r=https://www.google.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:57:
Om even duidelijk te maken hoeveel de Nederlandse clubs zouden missen als Fox niet uitbetaalt:
https://www.gelderlander....r=https://www.google.com/
ok, dus alleen Nick Viergever kopt met zijn ogen open :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
Maar daarom ook: wacht gewoon. Breng alles in kaart: tv-gelden, sponsoren enzovoort. Kijk hoe het in de buurlanden verder gaat. Daar is nu tijd voor. We spelen voorlopig niet. Waarom die haast?
Wachten wachten wachten....lekker afwachten en dan lekker reactief pas actie ondernemen.
Op zich wel grappig dus dat de buurlanden wel knopen moeten doorhakken en dat we daar dan wel naar gaan kijken? :+

Je hebt nu meerdere onzekerheden:
- huidige competitie: uitspelen of niet? Tot wanneer wel uitspelen/niet uitspelen?
- nieuwe competitie start: normaal/start later/start in aangepaste vorm
- transfers en contracten i.v.m. 30 juni
- Europees voetbal huidige competities: uitspelen of niet?
- Europees voetbal nieuwe competities start: normaal/start later/start in aangepaste vorm

Met wachten, blijven alle bovenstaande onzekerheden -> onzekerheden tot onbepaalde tijd.

Dat rijtje kan er ook zo uitzien als je besluit om huidige competities niet uit te spelen:
- huidige competitie: uitspelen of niet? Tot wanneer wel uitspelen/niet uitspelen?
- nieuwe competitie start: normaal/start later/start in aangepaste vorm
- transfers en contracten i.v.m. 30 juni
- Europees voetbal huidige competities: uitspelen of niet?
- Europees voetbal nieuwe competities start: normaal/start later/start in aangepaste vorm

Dat laatste lijkt mij beter te managen of een draai aan te geven, dan het eerste rijtje.

Afwachten is makkelijk, maar je loopt achter de feiten aan, tot wanneer ga je dan precies wachten totdat je wel actie onderneemt? Op de RIVM wachten met besluiten nemen? UEFA? 1 augustus? September? Oktober? November? December?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Martinusz
Er is ook nog zoiets als "overleg".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het bijzondere is ook het moment dat hij het doet. Als er niets op de planning stond om het te bespreken kan het wellicht wel maar niet als er binnen een week weer een overlegmoment er is.

Via de media dit soort zaken uitspreken is niet de meest constructieve methode. Maar goed. Vraagstuk 1 (voortzetting seizoen 2019/20) is wellicht deels beantwoord maar de invulling ervan nog niet. Dus de hoe en wat is nog niets van duidelijk dus je kan alsnog als club niet echt verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:43:
@Martinusz
Er is ook nog zoiets als "overleg".
Eens :) blijkbaar staat er dus ook gewoon een vergadering volgende week met eredivisie clubs.

Doet overigens verder niets af aan de in mijn inziens keuzes die gemaakt moeten worden, hoe eerder hoe beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:12:
[...]

Eens :) blijkbaar staat er dus ook gewoon een vergadering volgende week met eredivisie clubs.

Doet overigens verder niets af aan de in mijn inziens keuzes die gemaakt moeten worden, hoe eerder hoe beter.
En of die keuze dinsdag gemaakt gaat worden betwijfel ik ten zeerste. Aangezien de KNVB ook niet weet wanneer clubs uberhaupt weer kunnen gaan trainen kun je mijn inziens helemaal geen keuze en zeker geen tijdsplanning maken. Op keuze seizoen afmaken en afwachten na dan.. Daarna cancelen kan dan natuurlijk alsnog. Als de UEFA eens uit z'n bubbel komt.

[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 03-04-2020 17:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 13:42
Nog nooit zoveel voetbal op Youtube gekeken, en dan voornamelijk alle wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord vanaf begin jaren 90. Ajax wint wel vaak zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Swart ontvouwt interne plannen UEFA-werkgroep: drie scenario's voor het voetbal - https://nos.nl/l/2329317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ondertussen gooit Driessen van de Telegraaf overal nog eens olie op het vuur door van allerlei beschuldigingen te uiten richting Koevermans. Hoe kan dat riooljournalistje nog leven met zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FIFA vs UEFA, maak daar dan maar een wedstrijd van;
Michel D'Hooghe, het hoofd van de medische commissie van de FIFA, is het niet eens met de beslissing van de UEFA om voorlopig nog geen streep door alle competities te zetten.

De Europese voetbalbond dreigde de afgelopen dagen dat landen die hun eigen competities willen afkappen vanwege de coronacrisis, weleens Europese tickets mis kunnen lopen.

D'Hooghe, oud-preses van Club Brugge en arts, spreekt tegenover onder meer Het Laatste Nieuws van een "verkeerd signaal" dat de UEFA daarmee afgeeft. "De gezondheid moet boven het financiële plaatje staan. Je hoeft geen dokter te zijn om dat in te zien."
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...ties-beste-oplossing.html

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
De brief waarin de UEFA maant de nationale competities uit te spelen en dreigt met sancties is ook ondertekend dat door de ECA, waar Edwin van der Sar vice voorzitter van is: https://www.ad.nl/nederla...gt-met-sancties~a2a9c41d/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 18:46
Erapaz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 05:25:
De brief waarin de UEFA maant de nationale competities uit te spelen en dreigt met sancties is ook ondertekend dat door de ECA, waar Edwin van der Sar vice voorzitter van is: https://www.ad.nl/nederla...gt-met-sancties~a2a9c41d/
Stemmingmakerij, alsof een vice-voorzitter een democratisch gekozen proces kan tegenhouden, het is geen Trump regering. Vd Sar is trouwens met 3 anderen vicevoorzitter, vlakt dat ook wat af

[ Voor 6% gewijzigd door Holk op 04-04-2020 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:51:
Ondertussen gooit Driessen van de Telegraaf overal nog eens olie op het vuur door van allerlei beschuldigingen te uiten richting Koevermans. Hoe kan dat riooljournalistje nog leven met zichzelf.
Volgens hem is het Gudde zn schuld dat Overmars zich niet aan de afspraken houdt en zou Gudde dus moeten opstappen bij de KNVB. Overmars was gewoon even onschuldig impulsief, dat moet je niet te hoog opvatten of iets achter zoeken. Koevermans moet niet klagen dat Overmars zich niet aan de afspraken houdt hij is immers maar een tennisser die ook moet opstappen.

En er zit echt geen eigen belang achter bij Ajax, maar dat zit er wel achter bij FC Utrecht en andere clubs als die willen proberen om door te spelen wanneer de omstandigheden dat weer toe laten, of het op zn minst nog even aan willen kijken.

Dat is ongeveer de samenvatting van een handvol Telegraaf berichten en zn optreden bij VI. Hij valt compleet door de mand.
Misschien zou een club icoon van de club die het kampioenschap toegewezen krijgt beter even zn mond kunnen houden. Als je eigen club er bij betrokken is moet je maar je tweede man naar voren schuiven, als hij je mening steunt. Schijn van belangenverstrengeling voorkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 08:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinusz
Maakt mij niet uit wat er gaat gebeuren, maar als die Driessen zijn mond eeuwig gesnoerd kan worden dan is dat het mooiste wat deze tijd heeft opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Martinusz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:55:
Maakt mij niet uit wat er gaat gebeuren, maar als die Driessen zijn mond eeuwig gesnoerd kan worden dan is dat het mooiste wat deze tijd heeft opgeleverd.
Als je een paar 1000 man op Twitter zo ver krijgt dan heeft hij de neiging om even een maand in z’n mand te kruipen en niets te doen. Maar ik zie hem als de gemiddelde BN’er (zeker de B en C garnituur) die nu helemaal niets meer te doen hebben en van niet-nieuws nog wat proberen te maken. Alleen maar voor de kliks

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:52:
[...]Misschien zou een club icoon van de club die het kampioenschap toegewezen krijgt beter even zn mond kunnen houden. Als je eigen club er bij betrokken is moet je maar je tweede man naar voren schuiven, als hij je mening steunt. Schijn van belangenverstrengeling voorkomen.
Blijf enkel naar Overmars wijzen, terwijl zijn collega's van PSV en AZ het er ook mee eens zijn.
En wanneer is besloten dat Ajax het kampioenschap toegewezen krijgt?
Je hebt wel een bron neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:10:
[...]

Blijf enkel naar Overmars wijzen, terwijl zijn collega's van PSV en AZ het er ook mee eens zijn.
Link

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:10:
[...]

Uhm, het gaat niet over Ajax noch de Eredivisie maar over club Brugge en de Jupiler pro League.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

D-e-n schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:51:
Dit is toch gewoon een afgesproken 1-2 met Overmars. Zij krijgen een groot interview, hij de support.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:50:
[...]
De Nederlandse clubs zijn er gelukkig niet zo afhankelijk van als de clubs uit de top landen.
Ajax heeft het geluk dat ze flink wat geld op de bank hebben, een buffer die de meeste clubs niet hebben.
Nou, ik zou daar niet zo zeker van zijn.

https://www.voetbalprimeu...5xkys2sWmS1Tt2a9dFo8B3rj4

Overmars schept hierin een verhaal dat die reserves wel heel snel gaan als transfers niet doorgaan. Denk dat ie daarom ook zo graag wil stoppen en die 40 miljoen claimt. Puur eigenbelang.

Als er echt (legitiem, dus inclusief "toestemming" van de UEAFA )gestopt wordt zou ik de totale prijzenpot van dit seizoen verdelen onder het totale deelnemersveld. Dus ook de startbonus van de CL en EL. Beetje solidair naar elkaar, want er zijn clubs die het nu moeilijker hebben dan Ajax, PSV en Feyenoord.

Als dat gebeurt mag Ajax van mij best de CL in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
Apart om te zien dat Ajax altijd solidair moet zijn met de rest van de clubs maar dat die vlieger andersom nooit op gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:30:
Apart om te zien dat Ajax altijd solidair moet zijn met de rest van de clubs maar dat die vlieger andersom nooit op gaat
Volgens mij snap jij de betekenis van "solidair" zijn niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het zou veel eerlijker zijn om de CL-inkomsten over alle clubs die Europees spelen (na de kwalificatieronden) te verdelen en de EL-inkomsten over de clubs die geen Europees voetbal spelen.
Of percentages afhankelijk van de huidige posities op de ranglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Napo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:15:
[...]

Uhm, het gaat niet over Ajax noch de Eredivisie maar over club Brugge en de Jupiler pro League.
@OPSLAGHOND Het gaat over dat clubicoon van Club Brugge. Niet meteen denken dat alles maar over Ajax gaat ;)

Natuurlijk ontzetted dom van d"Hooghe. De beste man is Belg, (dus heeft er alle baat bij dat de Belgen nu wel in de CL en EL mogen uitkomen, wat nu op losse schroeven staat door het prematuur stoppen van de competitie, ze moesten ook echt nog maar 1 pot 8)7 ) En is nauw bij Brugge betrokken die net kampioen zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
1 pot tot aan de playoffs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ohja, die hebben dat debiele systeem ja. Dan is het nog erger wat d"Hooghe doet, want dan was het nog geenzins een uitgemaakte zaak dat Bruggen wel kampioen zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:57
Leon Zwiers schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:35:
[...]

@OPSLAGHOND Het gaat over dat clubicoon van Club Brugge. Niet meteen denken dat alles maar over Ajax gaat ;)

Natuurlijk ontzetted dom van d"Hooghe. De beste man is Belg, (dus heeft er alle baat bij dat de Belgen nu wel in de CL en EL mogen uitkomen, wat nu op losse schroeven staat door het prematuur stoppen van de competitie, ze moesten ook echt nog maar 1 pot 8)7 ) En is nauw bij Brugge betrokken die net kampioen zijn gemaakt.
Niet handig met zo'n historie en nu net Brugge bovenaan staat (voordat ze de punten zouden delen en de playoffs in gaan) tot kampioen is gekroond.
Maar als hoofd van de medische comissie heb je ook een andere pet op mag ik hopen.

Van beide kanten is het geen slim besluit om nu al voor doorgaan of afblazen te gaan lijkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:32:
[...]

Volgens mij snap jij de betekenis van "solidair" zijn niet helemaal.
Volgens mij begrijp jij de betekenis van ‘eerlijk verdienen’ niet. Als Ajax ver komt in Europa roepen er legio clubs dat ze moeten meebetalen aan van alles zoals grasvelden of verdeling van tv rechten. Als Ajax meent dat de competitie voorbij is ivm Corona moet de club het geld van de tv rechten en deelname CL verdelen onder andere clubs. Dat is enorm hypocriet, politiek SP (nivelleren is een feestje). Maar als Ajax een keer ver komt in Europa en er moet een potje van de eredivisie verplaatst worden dan roepen diezelfde clubs (en fans) die nu hun handje ophouden, dat dit competitie vervalsing is en alleen maar in voordeel Ajax. Walgelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:52:
[...]

Volgens mij begrijp jij de betekenis van ‘eerlijk verdienen’ niet. Als Ajax ver komt in Europa roepen er legio clubs dat ze moeten meebetalen aan van alles zoals grasvelden of verdeling van tv rechten. Als Ajax meent dat de competitie voorbij is ivm Corona moet de club het geld van de tv rechten en deelname CL verdelen onder andere clubs. Dat is enorm hypocriet, politiek SP (nivelleren is een feestje). Maar als Ajax een keer ver komt in Europa en er moet een potje van de eredivisie verplaatst worden dan roepen diezelfde clubs (en fans) die nu hun handje ophouden, dat dit competitie vervalsing is en alleen maar in voordeel Ajax. Walgelijk
Als een seizoen normaal afgemaakt wordt heb je misschien een klein beetje een punt.

Maar het seizoen wordt niet normaal afgemaakt, Ajax was bij lange na nog niet zeker van het kampioenschap en zaten duidelijk in een mindere flow dan de achtervolger(s). Dus ze hebben dit seizoen nog helemaal niets "eerlijk verdiend" .En dan nu wel claimen dat nu gestopt moet worden en dat Ajax de CL in moet inclusief alle gelden? Nogmaals, op sportieve basis de laatste seizoenen ( deze even niet meegerekend ) prima, maar dat geld moet gewoon verdeeld worden omdat compleet onduidelijk is wie kampioen zou worden en wie op welke plek zou eindigen bij het uitspelen. Het enige wat nagenoeg zeker was? Degradatie ADO.

Logischerwijs is er dit seizoen (bij stoppen) geen kampioen, geen degradant(net zoals bij de amateurs) en wordt het geld verdeeld.

Dit seizoen is door de coronacrisis anders dan wat we ooit hebben meegemaakt. En zonder die andere clubs in NL is Ajax niets. Dus ja, ze mogen best solidair zijn naar de rest van de ED in deze rare tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:52:
[...]

Clubs roepen niet om het meebetalen voor grasvelden, clubs voldoen momenteel aan de regels en er zijn clubs die dat willen veranderen. Om draagvlak te creëren willen een aantal clubs, waaronder Ajax maar hierbij niet te vergeten ook Feyenoord en PSV, financieel tegemoet komen om meer draagvlak te creëren.

Verdeling van TV-gelden is en zal altijd een discussie zijn en is eveneens een punt voor niet enkel Ajax, om te zeggen dat de verdeling helemaal eerlijk is gaat mij iets te ver. Er is nou eenmaal een significant gat tussen clubs. Je moet daarnaast niet vergeten waarom er groter geklaagd werd over het verzetten van een wedstrijd toen Ajax ver in de CL kwam, dat was vooral doordat het niet conform de gestelde afspraken is, een klacht die niet meer dan terecht is, gedurende de competitie moet je afspraken niet willen aanpassen.

Je aversie jegens uitspraken van andere clubs lijkt me op basis van de aangehaalde punten niet geheel gepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Napo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:04:
[...]

Clubs roepen niet om het meebetalen voor grasvelden, clubs voldoen momenteel aan de regels en er zijn clubs die dat willen veranderen. Om draagvlak te creëren willen een aantal clubs, waaronder Ajax maar hierbij niet te vergeten ook Feyenoord en PSV, financieel tegemoet komen om meer draagvlak te creëren.

Verdeling van TV-gelden is en zal altijd een discussie zijn en is eveneens een punt voor niet enkel Ajax, om te zeggen dat de verdeling helemaal eerlijk is gaat mij iets te ver. Er is nou eenmaal een significant gat tussen clubs. Je moet daarnaast niet vergeten waarom er groter geklaagd werd over het verzetten van een wedstrijd toen Ajax ver in de CL kwam, dat was vooral doordat het niet conform de gestelde afspraken is, een klacht die niet meer dan terecht is, gedurende de competitie moet je afspraken niet willen aanpassen.

Je aversie jegens uitspraken van andere clubs lijkt me op basis van de aangehaalde punten niet geheel gepast.
Leuk dat laatste deel, schattig zelfs. Omdraaien om je eigen punt duidelijk proberen te maken; het zijn niet fans van andere clubs die op Ajax reageren maar Ajax fans die op andere clubs ageren. Not.

Neemt overigens niet weg dat m’n eerdere post blijft staan want het is een illusie dat de competitie wordt uitgespeeld en omdat Overmars als een van de eerste een mening er over gegeven heeft wordt dat breed uitgemeten en ge/misbruikt om te leuren om centen. Dat is gewoon enorm hypocriet, alles na de top 5 (ish) zou nooit recht moeten hebben op CL gelden, Ajax had nog steeds voldoende kans op kampioenschap en/of (V)CL plaatsing dus ook hier geldt niet dat het maar verdeeld moet worden. Solidariteit gaat niet alleen op voor de rijkere clubs, spelers of mensen in de maatschappij maar het is altijd heel erg makkelijk om te roepen dat die rijken het moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:11:
[...]
Dat is gewoon enorm hypocriet, alles na de top 5 (ish) zou nooit recht moeten hebben op CL gelden, Ajax had nog steeds voldoende kans op kampioenschap en/of (V)CL plaatsing dus ook hier geldt niet dat het maar verdeeld moet worden.
Wellicht waar mbt top5. Maar dan nog.... voldoende kans op kampioenschap had AZ ook. Klein beetje kans daarop hadden Feyenoord en PSV ook. Om over de kansen op de beker van Feyenoord en Utrecht (en dus automatische groepsfase EL) nog maar niet te spreken.

Het was dus verre van zeker dat Ajax kampioen ging worden. Waarom zou Ajax dan zoveel recht hebben op die gelden? Heb je dan liever dat niemand wat krijgt? Want dat is het meest logische alternatief als je niet wilt dat de boel verdeeld wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 04-04-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Leuk dat laatste deel, schattig zelfs. Omdraaien om je eigen punt duidelijk proberen te maken; het zijn niet fans van andere clubs die op Ajax reageren maar Ajax fans die op andere clubs ageren. Not.
Gaat het nou over uitspraken van clubs of fans? Zover te interpreteren is gaat het over clubs, niet over de fans van de clubs maar dan wordt het iets anders, fans van clubs reageren nogal vaak op iets wat hun club overkomt door een andere club, dat is wellicht de natuur van een fan van een club.
[...]
Neemt overigens niet weg dat m’n eerdere post blijft staan want het is een illusie dat de competitie wordt uitgespeeld en omdat Overmars als een van de eerste een mening er over gegeven heeft wordt dat breed uitgemeten en ge/misbruikt om te leuren om centen.
Dan haal je een hoop punten aan die weinig hout snijden met het huidige moment. Daarnaast zijn de aangehaalde punten waar wordt geschetst dat Ajax om geld wordt gevraagd en/of clubs niet mee willen denken voor het Nederlandse voetbal uit de context gehaald. Je kan niet zaken uit context om ze op een manier te gebruiken die ideaal uitkomt. Iets wat Ajax ook doet, blijkbaar waren er afspraken (hoe wenselijk dat is is een tweede) hoe naar buiten te treden, één club treed eerder naar buiten en dat is niet heel handig, zeker niet om draagvlak te creëren. Als je vervolgens inkomsten wil claimen gaat dat zeker niet helpen voor meer draagvlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
@Leon Zwiers dat is zeker een mogelijkheid. Maar het is ook niet de ‘schuld’ van een team dat ze op de plek staan waar ze nu staan. Meningen zijn gekleurd omdat Ajax bovenaan staat en een mindere periode heeft gehad, AZ had zeker kampioen kunnen worden hoewel ik Feyenoord of PSV minder kans zou toedichten (theoretisch wel). Is het zo dat iedereen tevreden zou zijn geweest als AZ als kampioen werd uitgeroepen (ik ben sowieso voor het niet aanwijzen van een kampioen want die is kleurloos)? Dat voed alleen maar de hypocrisie en geeft tevens aan dat er geen ‘juiste’ oplossing is voor dit probleem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:25:
@Leon Zwiers dat is zeker een mogelijkheid. Maar het is ook niet de ‘schuld’ van een team dat ze op de plek staan waar ze nu staan. Meningen zijn gekleurd omdat Ajax bovenaan staat en een mindere periode heeft gehad, AZ had zeker kampioen kunnen worden hoewel ik Feyenoord of PSV minder kans zou toedichten (theoretisch wel). Is het zo dat iedereen tevreden zou zijn geweest als AZ als kampioen werd uitgeroepen (ik ben sowieso voor het niet aanwijzen van een kampioen want die is kleurloos)? Dat voed alleen maar de hypocrisie en geeft tevens aan dat er geen ‘juiste’ oplossing is voor dit probleem
Nee, ik vind dus ook niet dat AZ kampioen moet worden door aanwijzen. Ik had ze iets grotere kans toegedicht dat Ajax atm gezien de vorm waarin beide clubs zaten. Maar het blijft wel AZ. die stellen vaak teleur op het moment dat het er echt toe doet.

Daarom dat ik zeg. Verdeel de hele boel maar over iedereen, dan houd je de kleinere clubs ook overeind (solidariteit) en kan je, zodra je weer een competitie kan spelen opnieuw beginnen met een volle competitie.

Alternatief is tot januari geen voetbal in competitieverband en dan het huidige seizoen af gaan maken. Maar dan ontbreken er best wel wat spelers bij verschillende clubs. Moet je ook niet willen.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 04-04-2020 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Holk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:25:
Is dat zo? Je zou hopelijk dezelfde discussie hebben: Het is voor zowel Ajax als AZ te voorbarig om ze als kampioen uit te roepen, zeker op basis van de stand. Je moet niet alles willen zoeken in pro-een-bepaalde-club of anti-een-bepaalde-club.

Dat het nu Ajax betreft is een feit en dat is enkel te danken aan de prestaties van Ajax in de eredivisie. Ze zijn ook op weg om kampioen te worden echter is AZ dat ook en op basis van de stand maken ze beiden een reele kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Van Gaal deelt ook aardige tik uit , zie VI.

https://www.vi.nl/nieuws/...nacrisis-voor-eigen-gewin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Als zelfs v Gaal al een goed punt heeft moet je je als Overmars wellicht toch gaan afvragen of je niet een beetje dom bent geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:01:
Als zelfs v Gaal al een goed punt heeft moet je je als Overmars wellicht toch gaan afvragen of je niet een beetje dom bent geweest ;)
Niet geschoten is altijd mis. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja, ik vond het Sportjournaal 2 dgn terug al zo raar, die zeiden dat het ongeveer voldongen feit was dat het nu over was met de competitie. Sorry dat is een mening verkondigen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Het feit dat zoveel Ajacieden Overmars nog beschermen en gelijk geven ook |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar weer dat je als bekende Nederlander veel macht hebt. Elke dommerik huppelt zo achter je aan, daar heb je niet veel voor nodig. Zie de paar reacties hierboven die het bewijzen _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 18:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zucht laten we niet naar het niveau afzakken van rioolputje. Omdat Overmars is begonnen, durft de rest van voetballend Nederland ook hun mening uit te spreken.

Is het handig om nu te doen? Daar kun je 2 kanten mee op. Om eensgezind een standpunt uit te dragen is het niet even handig. Bovendien kan de timing te vroeg zijn.

Aan de andere kant is het ook zo dat de UEFA waarschijnlijk geen steek gaat bewegen als er niet een paar clubs wat reuring in het geheel brengen. Als er duidelijkheid is weten alle clubs waar ze tenminste aan toe zijn, nu is het onvermijdelijke maar vooruit schuiven.

Dinsdag eerst maar weer afwachten wat er uit die vergadering komt met de KNVB.

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
remco112 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:34:
Het feit dat zoveel Ajacieden Overmars nog beschermen en gelijk geven ook |:(
Ik sta volledig achter Overmars, en blijkbaar AZ en PSV ook.. en nu?

Hopelijk is er snel duidelijkheid over het beëindigen van de competitie dit seizoen zijn we van dat gebrabbel ook af :)

[ Voor 59% gewijzigd door Pixel Witcher op 04-04-2020 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
tweakduke schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:51:
Omdat Overmars is begonnen, durft de rest van voetballend Nederland ook hun mening uit te spreken.
Wie is "de rest"? Van Gaal heeft geen functie. Die kan natuurlijk vrijuit spreken. Wat Overmars gedaan heeft, voor eigen parochie preken terwijl er nog een vergadering op de planning staat, is gewoon buitengewoon oncollegiaal. Net als Ceferin die de pers zoekt of die Belgische bobo.

Ik zie v Stee (Sparta) zich nu ook geuit heeft. Die deelt de mening van V Gaal kennelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 04-04-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Pixel Witcher
We zijn hier nog lang niet vanaf. Waarom denkt iedereen toch steeds dat we dit snel kunnen oplossen? Degenen die dat denken zijn net zo clueless als politici die dachten dat een paar weekjes total lockdown alles op zou lossen.

[ Voor 255% gewijzigd door D-e-n op 04-04-2020 17:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:19:
[...]

Wie is "de rest"? Van Gaal heeft geen functie. Die kan natuurlijk vrijuit spreken. Wat Overmars gedaan heeft, voor eigen parochie preken terwijl er nog een vergadering op de planning staat, is gewoon buitengewoon oncollegiaal. Net als Ceferin die de pers zoekt of die Belgische bobo.

Ik zie v Stee (Sparta) zich nu ook geuit heeft. Die deelt de mening van V Gaal kennelijk.

@Pixel Witcher
We zijn hier nog lang niet vanaf. Waarom denkt iedereen toch steeds dat we dit snel kunnen oplossen? Degenen die dat denken zijn net zo clueless als politici die dachten dat een paar weekjes total lockdown alles op zou lossen.
Omdat je het beste snel duidelijkheid kan hebben, daarom vond ik het onwijs goed vanuit Belgie dat daar al enige duidelijkheid is.
En dat gaat ook in Nederland gebeuren en in de rest van de wereld.
Het seizoen is afgelopen.

Overigens eens met je dat we hier nog lang niet vanaf zijn, maar dan Corona gedeelte dat gaat nog voorlopig wel door ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:01:
Ik vraag mij vooral af hoe v. Gaal dat voor zich ziet. Die 1.5 mtr is de komende maanden wel een blijvertje.
En dan? Hoe wil je dat doen in een stadion? Of gaan we dan zonder publiek spelen? Dan staan er 5000 man buiten om bij winst een feestje te vieren. Spelers maandenlang in quarantaine? Of hebben die geen sociaal leven? Om nog maar niet te spreken over de gevolgen van een kampioenswedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Pixel Witcher schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:27:
[...]

Omdat je het beste snel duidelijkheid kan hebben,
Er is in België geen duidelijkheid. Ook België weet niet wanneer men gaat beginnen en met wat voor competitie dat is. Ook België weet niet wie er Europees gaan spelen en of dat überhaupt gaat gebeuren. Schijnzekerheid. Schijnoplossing. Daadkracht voor de bühne. Losse flodders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixel Witcher
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:47:
[...]

Er is in België geen duidelijkheid. Ook België weet niet wanneer men gaat beginnen en met wat voor competitie dat is. Ook België weet niet wie er Europees gaan spelen en of dat überhaupt gaat gebeuren. Schijnzekerheid. Schijnoplossing. Daadkracht voor de bühne. Losse flodders.
Dat denk jij, spelers willen niet meer en clubs ook niet, er is daar duidelijkheid over de huidige competitie.
De officieele aankondiging volgt waarschijnlijk volgende week. Ik vind het moedig dat ze dat hebben gedaan.

Net zoals ik de standpunt van Ajax, PSV en AZ moedig vind.

Sporre: Doorspelen is totale miskenning van de fans (mogelijk al gepost, maar absoluut mee eens)
https://www.ad.nl/dossier...ing-van-de-fans~ab67abe4/

[ Voor 20% gewijzigd door Pixel Witcher op 04-04-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
tweakduke schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:51:
Zucht laten we niet naar het niveau afzakken van rioolputje. Omdat Overmars is begonnen, durft de rest van voetballend Nederland ook hun mening uit te spreken.

Aan de andere kant is het ook zo dat de UEFA waarschijnlijk geen steek gaat bewegen als er niet een paar clubs wat reuring in het geheel brengen. Als er duidelijkheid is weten alle clubs waar ze tenminste aan toe zijn, nu is het onvermijdelijke maar vooruit schuiven.
Inderdaad die Uefa dus. Als alle landen nu zouden zeggen: laat maar zitten het afgelopen seizoen, dan staat ook de Uefa met haar bek vol tanden. Nare is voor de Uefa natuurlijk dat ze TV gelden terug moeten gaan betalen. Dat zal er hard inharken. Daarom zullen de engelse clubs ook niet zoveel meewerken gezien de 750 miljoen pond die de clubs dan moeten ophoesten voor de ten ontechte dan verkregen gelden.

Derhalve is de enige oplossing: Nationale competities gewoon stoppen. Geen kampioenen, geen degradanten. Geen voorrondes CL en EL. En de europese competitie hervatten in 2021 daar waar we dit jaar zijn gebleven. De enige schade die dat dan kost is geld..Oh wacht even.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Pixel Witcher schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:50:
[...]

Dat denk jij, spelers willen niet meer en clubs ook niet,
Hoe het in België zit weet ik niet maar de spelers en clubs hier zijn verdeeld.
er is daar duidelijkheid over de huidige competitie.
Nou en? Wat heb je dan bereikt? Je hebt niks, nada, noppes. Ik word een beetje moe van dat gezeik over "duidelijkheid". De hele wereld staat in brand, iedereen is onzeker over wat de toekomst gaat brengen en dat miepen we hier over zogenaamde duidelijkheid? Het is te treurig en populistisch voor woorden.
Net zoals ik de standpunt van Ajax, PSV en AZ moedig vind.
Moedig is niets meer dan het preken voor eigen parochie. Overmars doet hier enkel waarvoor hij betaalt wordt: de belangen van Ajax behartigen. Hij behartigt de PR door een wit voetje te halen bij het publiek en hij behartigt de financiële belangen door de CL miljoenen veilig te stellen. Dat is misschien zijn werk maar dat heeft geen ruk met "moedig" te maken. Het is net zo moedig als ik die thuis achter mijn pc zit.
Sporre: Doorspelen is totale miskenning van de fans (mogelijk al gepost, maar absoluut mee eens)
https://www.ad.nl/dossier...ing-van-de-fans~ab67abe4/
Die man geeft zijn bek ook maar een draai. De vergelijking met de KLM slaat ten eerste al als een tang op een varken. Want reken maar dat de KLM zodra als het kan weer gaat vliegen. De vluchten zijn ook maar tot 31 mei opgeschort. Mijn vlucht van augustus staat er nog steeds doodleuk op en ik kan niet annuleren.

Ten tweede is er helemaal niet besloten om wel of niet zonder publiek te spelen. Dat is juist het hele punt: clubs, KNVB, UEFA enzovoort moeten het allemaal maar eens rustig bekijken. Dus al dat soort jij-bakken over misrekening van de fans gaan helemaal nergens over. Populistisch gebral van een oud-bobo.
NoahAmber schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:57:
[...]

En de europese competitie hervatten in 2021 daar waar we dit jaar zijn gebleven.
Dat is weinig consequent. Want waarom de CL wel hervatten en de nationale competities niet?

Je geeft zelf al het probleem aan. Want er is niet één oplossing, zeker als je niet weet wanneer we überhaupt gaan spelen. Want wat je niet wilt is dat elk land het anders gaat doen. Het ene land dat eerst de competitie afmaakt en dan een halve nieuwe erachter aan doet en andere landen schrappen de huidige en beginnen gelijk met de nieuwe. Dat wil je niet.

Daarom afwachten, afwachten totdat bij iedereen de nieuwe realiteit een beetje is ingedaald, of het nu Ceferin of Overmars is. Beiden zijn stupide bezig,

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 04-04-2020 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
ed1703 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:43:
[...]

Ik vraag mij vooral af hoe v. Gaal dat voor zich ziet. Die 1.5 mtr is de komende maanden wel een blijvertje.
En dan? Hoe wil je dat doen in een stadion? Of gaan we dan zonder publiek spelen? Dan staan er 5000 man buiten om bij winst een feestje te vieren. Spelers maandenlang in quarantaine? Of hebben die geen sociaal leven? Om nog maar niet te spreken over de gevolgen van een kampioenswedstrijd.
Ik snap dit soort opmerkingen echt niet. In alle scenarios wordt er gewacht totdat de RIVM zegt dat het veilig is. Alleen het scenario wat een aantal clubs er nu doorheen proberen te duwen is dat er op dat moment een nieuwe competitie start. De rest wil liever afwachten en de optie tot uitspelen open houden, omdat dat uiteindelijk het eerlijkste is en het minste schade oplevert.

Er moet in dit topic echt eens worden ingegrepen worden tegen mensen die doen alsof uitspelen betekent dat er eerder weer wordt gevoetbald, of dat dat op een onveilige manier gaat gebeuren. Het wordt nooit een constructieve discussie als het ene kamp de rest consequent blijft beschuldigen van de gezondheid in gevaar brengen.

Nu zogenaamd daadkracht tonen maakt de situatie alleen maar erger. Niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen dus waarom nu opties wegstrepen en jezelf isoleren van een internationale aanpak? Wat is er nou toch op tegen om gewoon af te wachten?!

Het wordt hier consequent genegeerd, maar nogmaals, als van de zomer blijkt dat Corona langer duurt dan gehoopt, juist dan wil je de optie uitspelen open laten. De kans is dan immers groot dat het nieuwe seizoen ook in de knoop komt en onderbroken moet worden. Als je pas in februari zou kunnen voetballen dan kan je in een paar maanden het huidige seizoen uitspelen, maar het volgende seizoen kan je nooit in die korte periode proppen. Nogmaals, waarom zou je die deur nu dichtgooien?! Ik kan hier geen legitieme reden voor bedenken.

Laten we gewoon afwachten tot het moment nadert dat er weer gevoetbald kan worden en dan besluiten nemen, maar ondertussen voorbereidingen treffen om uit te spelen want dat is gewoon het eerlijkst en het meest praktisch en uiteindelijk wil elke voetballer dat de beslissing op het voetbalveld valt.

Even heel plat gezegd zonder in details te treden zie ik de volgende scenario's:

Als we voor 1 september 2020 weer kunnen voetballen: Dit seizoen uitspelen.

Als we voor 1 november 2020 kunnen starten: Dit seizoen staken (op een eerlijke wijze) en nieuw seizoen starten.

Als we daarna nog steeds niet kunnen starten: Nieuwe seizoen vergeten, hopen dat we voor het EK het huidige seizoen weer kunnen uitspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 04-04-2020 18:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:47:
[...]

Weet je wat pas een schijnoplossing is? De richtlijn van de fifa om de contractduur en transferperiode aan te passen om het seizoen uit te spelen.
Slaat helemaal nergens op aangezien voetballers die op 30 juni uit contract lopen, verhuurd zijn of transfer hebben conform het staand recht niet meer voor de club hoeven uit te komen waar ze dit seizoen voor zijn uitgekomen. Dat wordt dus een grote chaos doordat clubs mogelijk geen volledige of representatieve selectie hebben om het seizoen uit te voetballen wanneer het in juli of augustus ingehaald moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Exo81 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:42:
[...]

Weet je wat pas een schijnoplossing is? De richtlijn van de fifa om de contractduur en transferperiode aan te passen om het seizoen uit te spelen.
Slaat helemaal nergens op aangezien voetballers die op 30 juni uit contract lopen, verhuurd zijn of transfer hebben conform het staand recht niet meer voor de club hoeven uit te komen waar ze dit seizoen voor zijn uitgekomen. Dat wordt dus een grote chaos doordat clubs mogelijk geen volledige of representatieve selectie hebben om het seizoen uit te voetballen wanneer het in juli of augustus ingehaald moet worden.
Ligt dat al vast dan? Volgens mij niet. Best kans dat dat voorstel onmogelijk blijkt. Nogmaals: geef iedereen nu even de tijd. Iedereen is in paniek. Bonden en clubs zien geld als sneeuw voor de zon verdwijnen en zijn onzeker wanneer en hoe ze weer kunnen beginnen. Accepteer dat nu als een vaststaand feit. Niemand weet wat er gaat gebeuren. Iedereen zal heel creatief moeten zijn en snel moeten schakelen aan de hand van een situatie die constant kan verbeteren of kan verslechteren. Maar dan heeft het geen enkel nut nu al alle deuren dicht te gooien.

Bestuurders die beweren de oplossing te hebben zijn wat mij betreft kwakzalvers. De FIFA is natuurlijk geen haar beter dan Overmars of de Belgische bond maar laat het daarom even bezinken.
Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken