[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:28:
Ik kom hier niet zo vaak (maar genoeg tijd nu). Wat is jouw 'eigen clubje'?
Feyenoord, en ik realiseer met dat de kans dat Feyenoord plek 3 weg geeft waarschijnlijk groter is dan dat we een plekje omhoog schuiven. PSV heeft een makkelijker programma en de Dick Advocaat flow zal ook wel weg zijn, en het thuisvoordeel tegen bijv. Ajax zal er ook niet zijn. Maarja, als ik de clubbril afzet blijft uitspelen wanneer dat kan de beste en eerlijkste oplossing.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41
Belgen hebben wel "ballen":

https://www.telegraaf.nl/...stopgezet-om-coronacrisis

Brugge kampioen maar die lagen al 17 punten voor. Niemand degradeert. Volgend seizoen 18 clubs ipv 16.

Nu de KNVB nog.

[ Voor 11% gewijzigd door loekf2 op 02-04-2020 16:49 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:44:
[...]

Feyenoord, en ik realiseer met dat de kans dat Feyenoord plek 3 weg geeft waarschijnlijk groter is dan dat we een plekje omhoog schuiven. PSV heeft een makkelijker programma en de Dick Advocaat flow zal ook wel weg zijn, en het thuisvoordeel tegen bijv. Ajax zal er ook niet zijn. Maarja, als ik de clubbril afzet blijft uitspelen wanneer dat kan de beste en eerlijkste oplossing.
Ik denk dat iedereen uitspelen de beste en eerlijkste oplossing vindt. Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren, en dan zullen er toch harde beslissingen genomen moeten worden. Uitspelen in 2021 zou kunnen, maar de UEFA en de clubs in Engeland/Spanje etc. zullen dat vanwege de TV-gelden (= hun grootste inkomstenbron) nooit laten gebeuren.

We wachten rustig af tot er een beslissing wordt genomen. Maar de meeste mensen zien de bui al hangen, en sorteren dus een beetje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:00
Ik word een beetje moe van kreten als "ballen tonen". Alsof het daar om gaat. Het is net als met roepen om een "lockdown": nu gelijk alles zo streng mogelijk willen regelen is niet per definitie het beste. Het blijft allemaal koffiedik kijken.

De Europese voorronden in augustus gaan sowieso niet gebeuren dus waar hebben we het over?

Wellicht had je programmatisch beter het EK in de winter kunnen houden en dan in januari met de nieuwe competitie beginnen die dan gelijk loopt tot het WK dat ook in de winter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
loekf2 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:47:
Belgen hebben wel "ballen":

https://www.telegraaf.nl/...stopgezet-om-coronacrisis

Brugge kampioen maar die lagen al 17 punten voor. Niemand degradeert. Volgend seizoen 18 clubs ipv 16.

Nu de KNVB nog.
Brugge staat wel 15 pnt voor he, dus daar is kampioenschap prima te accepteren. Ajax staat niks voor, en willen jullie over 20 jaar nog van Feyenoorders horen dat die titel fake is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Iedereen heeft het over uitspelen einde jaar etc. maar UEFA heeft toch al gezegd dat als je wilt uitspelen dat het voor 3 augustus moet?

Even throwback naar heel lang geleden, wat had Vanenburg een techniek zeg, eigenlijk valt zijn naam niet zo vaak als het over spelers uit het verleden gaat:

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:52:
Brugge staat wel 15 pnt voor he, dus daar is kampioenschap prima te accepteren. Ajax staat niks voor, en willen jullie over 20 jaar nog van Feyenoorders horen dat die titel fake is? _/-\o_
Met nog 1 wedstrijd te spelen...
Martinusz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:52:
Iedereen heeft het over uitspelen einde jaar etc. maar UEFA heeft toch al gezegd dat als je wilt uitspelen dat het voor 3 augustus moet?
Nee, dat zei de KNVB, maar dat bleek niet te kloppen, de deadline is niet hard maar een streven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Lijkt me de beste oplossing van de Belgen, volgend seizoen is er weer een nieuw seizoen

Trouwens op een pol van het AD over het stoppen van de ED is van de meer dan 80 duidend stemmen 74 procent voor stoppen van de ED

Lijkt me veilig om te stellen dat de supporters de beslissing om te stoppen steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Ajax staat niks voor, en willen jullie over 20 jaar nog van Feyenoorders horen dat die titel fake is? _/-\o_
Dat zou ik zeker 30 volhouden, maar ik ga er vanuit dat bij het stoppen van de competitie, geen kampioenschap verdeeld word :?
Tweaking Art schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:55:
Lijkt me veilig om te stellen dat de supporters de beslissing om te stoppen steunen.
Ja, online polls zijn de meest betrouwbare graadmeter :p

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 02-04-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
toolkist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:28:
[...]

Maakt zeker wel uit, de kampioensvoorronde is stukken makkelijker. Dan kom je geen teams uit Frankrijk, Portugal, Spanje etc tegen maar alleen andere kampioenen (of komend jaar 'kampioenen')
Er is geen voorronde voor de kampioen volgend jaar. Alleen voor de 2de plaats. Ja dat is een significant verschil, maar gezien de omstandigheden lijkt me het een detail. Iedereen moet inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sterker nog, ik verwacht dat andere clubs zaken gaan aanspannen als de KNVB de titel wel zomaar even aan Ajax zou geven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:52:
Alles is vloeibaar nu. Die mededeling kan over een maand volstrekt anders zijn. En we hebben dus tot 2 augustus om een beslissing te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
[...]

Dat zou ik zeker 30 volhouden, maar ik ga er vanuit dat bij het stoppen van de competitie, geen kampioenschap verdeeld word :?
Nou jk ga daar bepaald niet van uit, net zoals ik er zeker niet vanuit ga dat het koor vd Ajacieden hierin niet gestuurd wordt door deze gedachte (al ken ik een Ajacied (sinds 1957 is die dat) die bidt dat het uitgespeeld wordt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:58
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:01:
[...]

Alles is vloeibaar nu. Die mededeling kan over een maand volstrekt anders zijn. En we hebben dus tot 2 augustus om een beslissing te nemen :)
Je vergeet dat er een voorbereiding moet komen. De spelers kunnen nu niet zo maar gelijk even 9 wedstrijd spelen. Dus je hebt zeker een paar weekjes nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:07:
[...]

Nou jk ga daar bepaald niet van uit, net zoals ik er zeker niet vanuit ga dat het koor vd Ajacieden hierin niet gestuurd wordt door deze gedachte (al ken ik een Ajacied (sinds 1957 is die dat) die bidt dat het uitgespeeld wordt)..
Ik kom uit een Ajax bolwerk en heb letterlijk nog niemand gehoord die vind dat we nu al moeten stoppen. Hier doet iedereen het altijd net even anders :p
Terranova schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:09:
[...]

Je vergeet dat er een voorbereiding moet komen. De spelers kunnen nu niet zo maar gelijk even 9 wedstrijd spelen. Dus je hebt zeker een paar weekjes nodig.
Da's natuurlijk prima, maar het is April. De hele wereld is in onzekerheid over zijn toekomst, zijn baan, zijn bedrijf en alles eromheen. Maar de fucking voetbalclubs moeten duidelijkheid 8)7 Gewoon even wachten en zien wat er gebeurt.

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 02-04-2020 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:54:
[...]

Met nog 1 wedstrijd te spelen...
Waarna de voorsprong gehalveerd zou worden en ze nog een aantal playoffs tegen de directe concurrenten zouden moeten spelen. Dat kampioenschap was dus ook nog lang niet zeker, wel een stuk grotere kans dan gelijk staan met AZ natuurlijk.
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:57:
[...]

In Belgie wel.
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:59:
[...]

Er is geen voorronde voor de kampioen volgend jaar. Alleen voor de 2de plaats. Ja dat is een significant verschil, maar gezien de omstandigheden lijkt me het een detail. Iedereen moet inleveren.
Wel als de UEFA de competities annuleert, dan gaat alles terug naar de situatie zoals begin dit seizoen het geval was. 'Kampioen' dus in de voorronde bijvoorbeeld
Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:07:
[...]

Ik wil ook het liefst dat het uitgespeeld wordt, al is het in december

[ Voor 60% gewijzigd door toolkist op 02-04-2020 17:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

PSV & AZ willen ook competitie stoppen, en scharen zich achter Ajax.

Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
AZ en PSV willen ook stoppen aldus het AD. Draagvlak wordt voor de KNVB steeds kleiner.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:52
Het contract tussen Ziggo en Foxsports schijnt op 1 Juli ook af te lopen en ze schijnen nog steeds in onderhandeling te zijn over een nieuw contract dus zelfs al zou het in de zomer gespeeld worden dan zou het nog kunnen zijn dat half Nederland het niet kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Qu3st schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:44:
PSV & AZ willen ook competitie stoppen, en scharen zich achter Ajax.

Link
Nouja, als iedereen wilt stoppen, hoeven wij het er niet mee eens te zijn. Dan gebeurt het toch wel. Benieuwd of het voor AZ een onvoorwaardelijke stopzetting is of dat er nog ergens een voorwaarde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het bericht vanuit AZ zelve:
AZ adviseert KNVB: Eredivisie beëindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Gonadan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:01:
[...]

Sterker nog, ik verwacht dat andere clubs zaken gaan aanspannen als de KNVB de titel wel zomaar even aan Ajax zou geven.
Ja, want die staan al vanaf ronde 4 onderaan, het valt imo prima te onderbouwen waarom de titel naar Ajax kan gaan.En ik vermoed dat de clubs er onderling nooit gaan uitkomen zal de KNVB toch de knoop door moeten gaan hakken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Maar ja leuk al dat kibbelen over wie er wat zou gaan krijgen, qua geld, Europese tickets, en/of kampioenschap, maar jullie vergeten wel een veel belangrijker punt. Als dit seizoen wordt gecanceld, wordt dan de Tweakers poule ook gecanceld? Of worden er wel prijzen uitgedeeld? Niet uit eigen belang hoor, maar ik vind dat degene die eerste staat echt wel recht heeft op een prijsje :p

Feyenoord doet ook mee in het statement richting de KNVB.

[ Voor 24% gewijzigd door Qu3st op 02-04-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Qu3st schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:09:
Maar ja leuk al dat kibbelen over wie er wat zou gaan krijgen, qua geld, Europese tickets, en/of kampioenschap, maar jullie vergeten wel een veel belangrijker punt. Als dit seizoen wordt gecanceld, wordt dan de Tweakers poule ook gecanceld? Of worden er wel prijzen uitgedeeld? Niet uit eigen belang hoor, maar ik vind dat degene die eerste staat echt wel recht heeft op een prijsje :p

Hot damn! Shit just got real! :o

Nu komt het wel erg dichtbij...

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30
Qu3st schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:09:

Prijs gaat gewoon naar mij, lijkt mij het eerlijkste. Ben zo vaak door de top genaaid.

Denk dat bepaalde mensen bij de KNVB de conclusie moeten maken en moeten opstappen wanneer dit allemaal voorbij is.
Ze voegen niets toe.
De hele tijd nemen ze geen beslissing, ze gingen eerst wachten op de overheid, nu de UEFA etc.
Als het aan hun had gelegen zou men nu misschien zelfs gewoon nog spelen.

Ajax, PSV, AZ, Feyenoord, RKC en de naderen hebben gewoon gelijk.
Het afmaken van dit seizoen uitstellen is onzinnig aangezien je niet weet tot wanneer je het moet uitstellen.

Geen oplossing is perfect maar uitstel is de slechtste aangezien je daarmee teveel extra problemen gaat creeeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Oef dat bericht van PSV, AZ en Feyenoord gaan sommige posters niet echt leuk vinden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Pixel Witcher op 02-04-2020 18:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 20:58
Ajax is weer eens de club die de aanzet geeft :+ (duik wel vast onder)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Nog even afwachten, PWM gaat nog even een belletje plegen naar Rotterdam, hij is van mening dat iedereen door wil spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Tweaking Art schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:25:
Nog even afwachten, PWM gaat nog even een belletje plegen naar Rotterdam, hij is van mening dat iedereen door wil spelen. :+
Hoho, ze bellen hem, de RVC moet het immers nog goedkeuren. ;) De tijd zal het uitwijzen of dit verstandig is en of er niet op zn minst nog even gewacht had moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
https://www.bild.de/sport...-trump-69798024.bild.html

Het haalt zelfs het Duitse nieuws.
Denk dat genoeg clubs in Duitsland er ook zo over denken maar het niet willen zeggen omdat ze daar veel meer TV geld mislopen dan hier.

Als de Duitse pers er tijd aan besteed misschien dat daar ook het balletje begint te rollen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

ephymerous schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:23:
Ajax is weer eens de club die de aanzet geeft :+ (duik wel vast onder)
Iedereen staat achter Ajax. Letterlijk en figuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:18:
[...]

Waarna de voorsprong gehalveerd zou worden en ze nog een aantal playoffs tegen de directe concurrenten zouden moeten spelen. Dat kampioenschap was dus ook nog lang niet zeker, wel een stuk grotere kans dan gelijk staan met AZ natuurlijk.

[...]

In Belgie wel.

[...]

Wel als de UEFA de competities annuleert, dan gaat alles terug naar de situatie zoals begin dit seizoen het geval was. 'Kampioen' dus in de voorronde bijvoorbeeld

[...]

Ik wil ook het liefst dat het uitgespeeld wordt, al is het in december
Je bedoelt dat de coëfficiënten van dit jaar vervallen? Maar Ajax heeft dit plek toch vorig seizoen al zeker gesteld? Met de coëfficiënten van vorige seizoen hoeft de kampioen van dit seizoen geen voorronde CL te spelen toch? Of ben ik nu in de war?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:32:
https://www.ad.nl/dossier...praken-overmars~a9f4b53f/

Kijk, de eerste irritaties over de houding van Overmars laten zich al zien.
Aldus het Algemeen Dagblad, gevestigd in Rotterdam, met als voornaamste opdracht het dienen van het Rotterdamse/Utrechtse publiek. Het nogal tendentieus artikel noemt eveneens geen namen wie of welke club(s) ze hebben gesproken. Doen ze overigens veel vaker aangezien ze de De Telegraaf-taktiek hanteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat meerdere clubs zich nu achter Ajax scharen. Een paar mensen hier op Tweakers zullen nog wel eigenwijs zijn en nog steeds volhouden dat dit verkeerd is, maar het is duidelijk dat dit de beste oplossing was en is.

Cancellen die handel en safety first!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vincent Dave schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:46:
[...]

Aldus het Algemeen Dagblad, gevestigd in Rotterdam, met als voornaamste opdracht het dienen van het Rotterdamse/Utrechtse publiek. Het nogal tendentieus artikel noemt eveneens geen namen wie of welke club(s) ze hebben gesproken. Doen ze overigens veel vaker aangezien ze de De Telegraaf-taktiek hanteren.
Is dat zo? Ajax watcher Freek Janssen werkt voor het AD en die zit in de Pantalic podcast. Is altijd positief over Ajax. Riep bijvoorbeeld dat we in maart al op het Museumplein zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:43:
[...]

Je bedoelt dat de coëfficiënten van dit jaar vervallen? Maar Ajax heeft dit plek toch vorig seizoen al zeker gesteld? Met de coëfficiënten van vorige seizoen hoeft de kampioen van dit seizoen geen voorronde CL te spelen toch? Of ben ik nu in de war?
Die coëfficiënten heeft Ajax inderdaad vorig jaar al verdiend

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Nou gelukkig hebben ze gezamenlijk toch de juiste keuze gemaakt.
Financieel elkaar wat compenseren en door naar 20/21 ( Als Corona dan al weg is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:49:
[...]Ik denk dat iedereen uitspelen de beste en eerlijkste oplossing vindt.
Uitspelen is zeker het eerlijkst, maar nu niet de beste oplossing. :F
Dus iedereen - 1 (en ik gok nog wel wat meer). :>
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:50:
Mooi dat meerdere clubs zich nu achter Ajax scharen. Een paar mensen hier op Tweakers zullen nog wel eigenwijs zijn en nog steeds volhouden dat dit verkeerd is, maar het is duidelijk dat dit de beste oplossing was en is.

Cancellen die handel en safety first!
Geheel verrassend komt het uit de hoek die echt niemand had verwacht[/sarcasme] :+

[ Voor 43% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-04-2020 20:41 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:54:
[...]

Is dat zo? Ajax watcher Freek Janssen werkt voor het AD en die zit in de Pantalic podcast. Is altijd positief over Ajax. Riep bijvoorbeeld dat we in maart al op het Museumplein zouden staan.
Dat heet jinxen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:54:
[...]

Voornamelijk wel, maar dit was meer gericht op dat artikel echter moet ik wel beseffen dat het Kom.. eh coronatijd is. :D
Nee, controlled opposition. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent Dave op 02-04-2020 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Hij kreeg bijna gelijk toch? Marc Overmars heeft inmiddels AZ en PSV zover dat ze ook willen stoppen, dus binnenkort virtuele huldiging toch ❌❌❌ ?

Hier staat het letterlijk dat ze zich achter Ajax plaatsen en dus genoegen nemen met de huidige stand:

[ Voor 24% gewijzigd door Erapaz op 02-04-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Maar willen ze dan ook stoppen met de huidige stand? Dat dat leidend is voor verdeling van tickets?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Wat betreft Feyenoord: op de site van de club zelf staat toch wat anders dan de suggestie dat men achter Overmars staat:

https://www.feyenoord.nl/...ortgang-competitie-020420

Voor de verandering is Koevermans nu eens verstandiger dan Overmars. Laat iedereen eens afwachten en met elkaar gaan praten in plaats van vooraf de eigen PR te uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pixel Witcher schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:21:
Oef dat bericht van PSV, AZ en Feyenoord gaan sommige posters niet echt leuk vinden :+
Het bericht over Feyenoord blijkt onjuist. Die willen wachten en doorspelen als dat kan. Dat de aanvoerders per direct zouden willen stoppen bleek ook niet te kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:06:
[...]

Het bericht over Feyenoord blijkt onjuist. Die willen wachten en doorspelen als dat kan. Dat de aanvoerders per direct zouden willen stoppen bleek ook niet te kloppen.
He jammer zeg, maar ook uiteindelijk gaan zij overstag.

Op de man spelen is nergens voor nodig

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pixel Witcher schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:34:
He jammer zeg, maar ook uiteindelijk gaan zij overstag.
<knip>
Als dat zo is zouden we het allemaal jammer moeten vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 02-04-2020 22:54 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:43:
[...]

Als dat zo is zouden we het allemaal jammer moeten vinden.
Ik ben juist blij dat er clubs als Ajax, Az en PSV gewoon aangeven seizoen is voorbij. Had het jammer gevonden als mijn club daar niet achter stond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:43:
[...]Als dat zo is zouden we het allemaal jammer moeten vinden.
Ik verwacht dat iedere verstandige voetballiefhebber het jammer zou(/gaat) vinden, maar ik hoop vooral dat iedere verstandige voetballiefhebber geen geliefde(n) wil wegdragen (of dit een ander gunt) omdat het spelletje door moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
OPSLAGHOND schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:50:
[...]

Ik verwacht dat iedere verstandige voetballiefhebber het jammer zou(/gaat) vinden, maar ik hoop vooral dat iedere verstandige voetballiefhebber geen geliefde(n) wil wegdragen (of dit een ander gunt) omdat het spelletje door moet gaan.
Dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:49:
[...]

Zeker, het is gewoon sneu van Feyenoord kant. Laten zich echt kennen en kiezen niet voor de gezondheid van de mens. Gewoon zwak hoe zij maar langs de zijlijn gaan staan kijken. Geeft maar weer aan dat ze ook daar de aansluiting met de top hebben gemist.
OPSLAGHOND schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:50:
[...]

Wat flauw zeg. :F

Het heeft echt helemaal niks met gezondheid en veiligheid te maken. De discussie is of we als het weer veilig is het oude seizoen af maken of direct met een nieuw seizoen beginnen.

Zo'n oneerlijke stroopop om mensen met een andere mening zo weg te zetten. Niemand pleit voor (door)spelen als het niet veilig kan.

[ Voor 50% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:54:
[...]Het heeft echt helemaal niks met gezondheid en veiligheid te maken. De discussie is of we als het weer veilig is het oude seizoen af maken of direct met een nieuw seizoen beginnen.

Zo'n oneerlijke stroopop om mensen met een andere mening zo weg te zetten. Niemand pleit voor (door)spelen als het niet veilig kan.
Heeft het nu echt helemaal niks of wel met veiligheid te maken? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:54:
Het heeft echt helemaal niks met gezondheid en veiligheid te maken. De discussie is of we als het weer veilig is het oude seizoen af maken of direct met een nieuw seizoen beginnen.

Dus het heeft niets met veiligheid/gezondheid te maken, maar toch weer wel?
Logisch.. ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:06:
[...]

Heeft het nu echt helemaal niks of wel met veiligheid te maken? :F
Hoe is dit onduidelijk?

Er komt een moment dat er weer gevoetbald kan worden. Niemand weet wanneer, maar dat moment komt. En het enige meningsverschil is of we op dat moment de competitie afmaken, of een nieuwe beginnen (of iets er tussenin zoals playoffs).

Met daarbij het meningsverschil dat het niet nodig is om nu al een besluit te nemen, omdat we het gewoon niet weten.

Je moet niet doen alsof iedereen die het niet met Ajax eens is de gezondheid in gevaar brengt. Dat is echt heel flauw om zo een ander weg te zetten.

Het is puur een sportief meningsverschil; als we weer kunnen wat doen we dan en moeten we dat nu wel besluiten?

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Je spreekt jezelf tegen in een paar zinnen. Hoe kan dat duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:15:
[...]

Je spreekt jezelf tegen in een paar zinnen. Hoe kan dat duidelijk zijn?
Nee dan moet je het echt nog eens teruglezen. Niemand pleit om te spelen als het niet kan. Daar is iedereen het over eens. Maar er komt een moment dat het wel weer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:17:
[...]Nee dan moet je het echt nog eens teruglezen.
Het heeft echt helemaal niks met [..] veiligheid te maken.
[..]als het weer veilig is[..]
[..]als het niet veilig kan.

Het heeft dus wel degelijk met veiligheid te maken, je hebt dit ook zelf geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-04-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:20:
[...]

Het heeft echt helemaal niks met [..] veiligheid te maken.
[..]als het weer veilig is[..]
[..]als het niet veilig kan.

Het heeft dus wel degelijk met veiligheid te maken, je hebt dit ook zelf geplaatst.
Nee, lees gewoon de hele post. Het is niet ingewikkeld. Nog een keer:

Niemand pleit voor voetballen als het niet veilig is, maar als het weer veilig is om te voetballen wat doe je dan? Of je de eerste post-Corona wedstrijd voor het huidige of volgende seizoen laat tellen heeft helemaal niks met veiligheid te maken. Dat het veilig moet zijn als de bal weer rolt is een gegeven.

En het besluit er nu doorheen rammen of het nog even aan te kijken heeft natuurlijk ook helemaal niets met veiligheid te maken. Dat besluit nu nemen of over 2 maanden maakt voor de veiligheid helemaal niks uit! Dus stop met doen alsof mensen die het niet met je eens zijn niet aan de veiligheid denken. Dat spreekt voor zich.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@ph4ge Jij bent toch voor uitspelen van de competitie desnoods ten koste van het nieuwe seizoen?

Er staat inmiddels een overzichtje op VI.

Vijf voor nu stoppen
- Ajax, AZ, Fortuna, PEC en PSV

Drie voor wachten
- Feyenoord, Groningen en Willem II

Vier zonder officieel standpunt
- Emmen, Heerenveen, RKC en VVV

Zes die willen wachten op de vergadering van dinsdag
- ADO, Heracles, Sparta, Twente, Utrecht en Vitesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
strafschop schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:33:
@ph4ge Jij bent toch voor uitspelen van de competitie desnoods ten koste van het nieuwe seizoen?

Er staat inmiddels een overzichtje op VI.

Vijf voor nu stoppen
- Ajax, AZ, Fortuna, PEC en PSV

Drie voor wachten
- Feyenoord, Groningen en Willem II

Vier zonder officieel standpunt
- Emmen, Heerenveen, RKC en VVV

Zes die willen wachten op de vergadering van dinsdag
- ADO, Heracles, Sparta, Twente, Utrecht en Vitesse
Ado is dus van gedachte veranderd? Want waren die niet eerst ook bij de teams die voor stoppen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Hoe zit dat eigenlijk met de UEFA? Als Nederland (en België) nu hun competitie stoppen, mogen ze dan überhaupt wel Europees voetbal spelen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Pompi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:37:
[...]

Ado is dus van gedachte veranderd? Want waren die niet eerst ook bij de teams die voor stoppen waren?
Ik gok dat ze toch een voorbehoud maken voor hoe de plekken voor volgend seizoen worden ingevuld aangezien ze momenteel op een degradatieplek staan. ;)
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:42:
Hoe zit dat eigenlijk met de UEFA? Als Nederland (en België) nu hun competitie stoppen, mogen ze dan überhaupt wel Europees voetbal spelen ?
Er zijn plekken beschikbaar voor Nederland, hoogstens dat de UEFA inspraak wil in hoe die nu verdeeld worden. Ze gaan echt niet een land uitsluiten vanwege de huidige situatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Sempy op 02-04-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

En daarom is Ajax zo succesvol, ze hebben Overmars die z'n grote bek opentrekt en zo even 40mio casht... En het erge is, stoppen is ook gewoon het veiligst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:43:
En daarom is Ajax zo succesvol, ze hebben Overmars die z'n grote bek opentrekt en zo even 40mio casht... En het erge is, stoppen is ook gewoon het veiligst.
Een grote mond omdat hij het verstandigst is? Overmars toont ballen en dat hadden veel meer clubs moeten doen. Vooral de clubs die nu nog steeds achter doorvoetballen staan.

Het is geen grote mond wanneer je 100% gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sempy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:42:
[...]

Ik gok dat ze toch een voorbehoud maken voor hoe de plekken voor volgend seizoen worden ingevuld aangezien ze momenteel op een degradatieplek staan. ;)

[...]

Er zijn plekken beschikbaar voor Nederland, hoogstens dat de UEFA inspraak wil in hoe die nu verdeeld worden. Ze gaan echt niet een land uitsluiten vanwege de huidige situatie.
Deze journalist denkt daar anders over:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En hoe kijken we hier aan tegen volgend jaar met 20 clubs spelen? Heeft ajax daar al iets over gezegd? :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:04:
En hoe kijken we hier tegenaan? Volgend jaar met 20 clubs spelen? Heeft Ajax daar al iets over gezegd?
020 is de beste, Marc is voorstander! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-04-2020 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:33:
Ja, de 4 belangrijkste redenen zijn:
- De regels voor dit seizoen voorzien hier niet in. De belangen zijn te groot en de verschillen te klein om in de achterkamertjes te beslissen. Als het even kan moet dat sportief beslecht worden.
- De kans is reëel dat volgend seizoen ook ernstig gehinderd wordt. Dan zit je straks met 2 oneerlijke halve seizoenen. Het geeft veel meer rust en duidelijkheid als je dus dat seizoen aanpast en desnoods niet speelt. Ik zie veel projecten een jaar uitgesteld worden en dat lijkt mij voor het voetbal ook niet irreëel. Aan de andere kant kan het ook heel erg meevallen en past het restant van dit seizoen prima in de zomer. Nu weten we het gewoon niet. Dan kom je ook je afspraken met derden na en kan je nieuwe afspraken maken als je meer weet.
- Volgend seizoen kan je in overleg zoveel aanpassen als nodig. Als iedereen vooraf met die aanpassingen instemt dan blijft dat eerlijker dan gedurende een race de regels aanpassen.
- Het is een internationaal probleem, laten we het vooral internationaal oplossen. En laten we vooral concensus zoeken en geen meningen doordrammen en anderen van alles verwijten. En geen overhaaste beslissingen. Tussen nu en 1 juni verandert er in ieder geval niks voor clubs, maar dan weten we hopelijk een stuk meer. Er wordt wel heel erg naar problemen gezocht ipv naar oplossingen.
Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:04:
En hoe kijken we hier aan tegen volgend jaar met 20 clubs spelen? Heeft ajax daar al iets over gezegd? :')
Dat is vragen om problemen. Een normaal seizoen organiseren is al twijfelachtig. Ik kan me niet voorstellen dat er geen ruimte is om dit seizoen uit te spelen of een serie beslissingswedstrijden te organiseren, maar dat we wel 4 extra speelrondes kunnen toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:10:
[...]

Er wordt wel heel erg naar problemen gezocht ipv naar oplossingen.
Hoewel je mij zeker weten als tegenstander van "moet nu snel beslist worden" mag zien, ben ik benieuwd wat je hieronder verstaat.
Dat is vragen om problemen. Een normaal seizoen organiseren is al twijfelachtig. Ik kan me niet voorstellen dat er geen ruimte is om dit seizoen uit te spelen of een serie beslissingswedstrijden te organiseren, maar dat we wel 4 extra speelrondes kunnen toevoegen.
Nou ADO en Rkc eruit zetten is vragen om rechtszaken. Die zullen zeggen "Ajax pakt even 40 miljoen, waar is ons voordeel?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:42:
Geloof van wel.
Nederland en Belgie schrijven de clubs in. Er zijn denk ik geen regels waarmee de UEFA ze kan uitsluiten.

En de logische keuze is gewoon met 20 clubs beginnen volgend seizoen en dat er dan 2 clubs extra degraderen.
Die 2 extra rondes zijn het probleem niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sjah schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:20:
Hoewel je mij zeker weten als tegenstander van "moet nu snel beslist worden" mag zien, ben ik benieuwd wat je hieronder verstaat.
Nou, bijvoorbeeld, er wordt wel heel erg moeilijk gedaan over die spelers contracten, maar hoeveel clubs en spelers hebben al gesproken over het mogelijk met 3 maanden verlengen? Heeft Ajax al met Chelsea gebeld? Die lijken zelf heel graag de competitie uit te willen spelen en dus mogelijk niet zo moeilijk doen over casus Ziyech. Dat bedoel ik, zoek naar deze oplossingen.
Nou ADO en Rkc eruit zetten is vragen om rechtzaken. Die zullen zeggen "Ajax pakt even 40 miljoen, waar is ons voordeel?"
En terecht, daarom op het veld oplossen en niet in de achterkamertjes. En als het echt niet anders kan een oplossing waarbij de pijn en de voordelen echt gedeeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Nou ADO en Rkc eruit zetten is vragen om rechtszaken. Die zullen zeggen "Ajax pakt even 40 miljoen, waar is ons voordeel?"
Ik mag hopen dat ze in dat geval een advocaat regelen die het terechte argument opvoert dat ze degradatie zouden ontlopen in plaats van achter een zak geld aangaan waar op basis van de huidige ranglijst zelfs geen theoretische kans meer op was. ;)

Meest logische is dat de KNVB bij stopzetten dezelfde regels hanteert als bij de amateurs: geen kampioenen, geen degradanten, iedereen speelt in 20/21 op het huidige niveau. Zou niet weten waarom dat voor betaald voetbal niet zou kunnen. Jammer voor de nr 1 en 2 van de 1e divisie, maar ook die hadden hun promotie op dit moment nog niet binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Sempy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:29:
Meest logische is dat de KNVB bij stopzetten dezelfde regels hanteert als bij de amateurs: geen kampioenen, geen degradanten, iedereen speelt in 20/21 op het huidige niveau. Zou niet weten waarom dat voor betaald voetbal niet zou kunnen. Jammer voor de nr 1 en 2 van de 1e divisie, maar ook die hadden hun promotie op dit moment nog niet binnen.
Als de tussenstand goed genoeg is om Europese tickets uit te delen (waar ik het niet mee eens ben), dan is hij ook goed genoeg voor promotie en degradatie. Althans, ik zou niet weten wat het fundamentele verschil is. (en ja, dat is eigen belang gezien de tussenstand van de lokale FC).

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Deadsy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:25:
[...]

Vier extra rondes....

Vraag aan al die voorstanders van nu definitief stoppen: wanneer denken zij dat het nieuwe seizoen dan kan beginnen? Lijkt me dat je dat dan ook moet bedenken als je zo stellig bent.

Overmars en co doen me wat betreft een beetje denken aan sommige kamerleden: voor de bühne strenge maatregelen voorstellen maar geen seconde bedenken dat we het eindpunt van deze hele operatie niet weten en dat er meerdere variabelen zijn in de materie.

Dit zijn gewoon onzekere tijden. Deal with it.

[ Voor 56% gewijzigd door D-e-n op 02-04-2020 22:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:46:
[...]

Vier extra rondes....

Vraag aan al die voorstanders van nu definitief stoppen: wanneer denken zij dat het nieuwe seizoen dan kan beginnen? Lijkt me dat je dat dan ook moet bedenken als je zo stellig bent.

Overmars en co doen me wat betreft een beetje denken aan sommige kamerleden: voor de bühne strenge maatregelen voorstellen maar geen seconde bedenken dat we het eindpunt van deze hele operatie niet weten en dat er meerdere variabelen zijn in de materie.

Maakt dat uit dan wanneer het weer door kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:43:
[...]

Als het seizoen als ongeldig wordt verklaard (en dus eigenlijk als 'niet gebeurd' wordt gezien), dan worden de coëfficiënten en alles teruggedraaid alsof het begin dit seizoen is.
Als de competitie nu als beëindigd wordt benoemd wordt dan tellen wellicht wel de rankings etc per eind dit seizoen.

Allemaal wel afhankelijk van wat de UEFA beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:03:
[...]

Maakt dat uit dan wanneer het weer door kan? :?
Vier extra rondes is vier weekenden in de planning in een seizoen. Dat wordt krap. Ik ben ook voorstander van een kleinere eredivisie, geen grotere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:46:
[...]

Vier extra rondes....

Natuurlijk moet je maar bedenken wanneer het seizoen van start kan.
Maar dat zou je ook moeten wanneer je dit seizoen zou uitspelen.

Behalve, dat als je dit seizoen zou uitspelen dan zou je ook eerst nog even die 8 a 9 wedstrijden spelen van dit seizoen.

Als het komende seizoen net zo laat zou beginnen als gebruikelijk zou zijn is dat top, maar als het later is dan kom je gewoon in de problemen als je ook nog eerst even dit seizoen wilt uitspelen.
En des te later je begint met spelen des te erger zal het worden qua druk.

Door gewoon te beslissen dat je dit seizoen niet uitspeelt haal je dan probleem al vast van tafel.

Als je nu eerst nog even 3 maanden gaat wachten met de beslissing maak je het voor de clubs alleen maar lastiger. Qua contracten en of de UEFA wat gaat doen met al afgeronde transfers etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@Deadsy
Nu een beslissing nemen lost geen enkel probleem op. Het blijft onzeker wanneer je weer kunt beginnen en het blijft onzeker wat er met de Europese tickets gebeurt. Ook België heeft niks bereikt nu.

En wat vooral problemen veroorzaakt is de acties van voorzitters die nu zo nodig de pers moesten opzoeken voordat er überhaupt gesproken is. Nu is er gedoe terwijl dat niet nodig is. Egocentrisme is het.

@Martinusz
Dat werd gesuggereerd. Geen degradatie en wel promotie. En in antwoord op de opmerking dat dat maar twee rondes extra waren antwoordde ik dat er dat dus vier zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 02-04-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:12:
[...]

Vier extra rondes is vier weekenden in de planning in een seizoen. Dat wordt krap. Ik ben ook voorstander van een kleinere eredivisie, geen grotere :)
Wie zegt dat er 4 rondes bijkomen?
Wie zegt dat er iemand promoveert uit eerste divisie?

Edit:
Ik denk eerder dat ze hetzelfde doen als het amateurvoetbal, geen kampioenen, geen degradanten, geen promovendi. Kortom we beginnen gewoon opnieuw met dezelfde “spelers”.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 02-04-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:22:
@Deadsy
Nu een beslissing nemen lost geen enkel probleem op. Het blijft onzeker wanneer je weer kunt beginnen en het blijft onzeker wat er met de Europese tickets gebeurt. Ook België heeft niks bereikt nu.

En wat vooral problemen veroorzaakt is de acties van voorzitters die nu zo nodig de pers moesten opzoeken voordat er überhaupt gesproken is. Nu is er gedoe terwijl dat niet nodig is. Egocentrisme is het.
Dat er niets word opgelost dat vind jij.
Ik vind dat je in het geval van stoppen tenminste al vast het transfer probleem oplost.

Ook zal in het geval van stoppen de druk op de spelers waarschijnlijk afnemen.
Want ik ga er stiekem vanuit dat we in april nog niet gaan spelen en waarschijnlijk ook in mei niet.
Denk je dat het slim zou zijn om dit seizoen dan nog even uit te spelen, direct erna het volgende seizoen beginnen en direct daarna het EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Deadsy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:25:
[...]

Dat er niets word opgelost dat vind jij.
Ik vind dat je in het geval van stoppen tenminste al vast het transfer probleem oplost.

Ook zal in het geval van stoppen de druk op de spelers waarschijnlijk afnemen.
Want ik ga er stiekem vanuit dat we in april nog niet gaan spelen en waarschijnlijk ook in mei niet.
Denk je dat het slim zou zijn om dit seizoen dan nog even uit te spelen, direct erna het volgende seizoen beginnen en direct daarna het EK?
Goh wat boeiend.Terwijl er kleine ondernemers zijn die niet weten tot hoelang ze bestaan, en ZZP'ers die niet kunnen rondkomen, en ook in Mei niet weten of ze niet de afgrond ingaan, en dan de voetballers (die safe zitten) als zorgenkindje noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:08:
[...]

Als het seizoen als ongeldig wordt verklaard (en dus eigenlijk als 'niet gebeurd' wordt gezien), dan worden de coëfficiënten en alles teruggedraaid alsof het begin dit seizoen is.
Als de competitie nu als beëindigd wordt benoemd wordt dan tellen wellicht wel de rankings etc per eind dit seizoen.

Allemaal wel afhankelijk van wat de UEFA beslist.
Ten eerste zijn de coëfficiënten voor de plaatsen van volgend seizoen al binnen, het loopt een jaar vooruit. De kampioen (aangewezen eerste plek) van dit jaar gaat dus direct de CL in.

Ten tweede is het een aanname dat de coëfficiënten van dit seizoen vervallen. Dat lijkt me raar, want die wedstrijden zijn wel gewoon speelt en de coëfficiënten worden per ronde uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Deadsy
Juist het transferprobleem is een internationaal probleem. Erg naïef als we denken dat eenzijdig te kunnen tacklen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:25:
Geloof van wel.
Nederland en Belgie schrijven de clubs in. Er zijn denk ik geen regels waarmee de UEFA ze kan uitsluiten.

En de logische keuze is gewoon met 20 clubs beginnen volgend seizoen en dat er dan 2 clubs extra degraderen.
Dat zal het Liverpool van Brabant leuk vinden. Met een straatlengte voorsprong gaat hun promotie niet door, maar in het betaald voetbal willen we de competities er wel voor om gooien. :D :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Sjah schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:53:
[...]

Goh wat boeiend.Terwijl er kleine ondernemers zijn die niet weten tot hoelang ze bestaan, en ZZP'ers die niet kunnen rondkomen, en ook in Mei niet weten of ze niet de afgrond ingaan, en dan de voetballers (die safe zitten) als zorgenkindje noemen...
Vergis je niet, dit geldt voornamelijk voor eredivisie spelers en dan zelfs niet allemaal. In de eerste divisie liggen de salarissen op heel ander niveau, genoeg spelers die het ook met 30k per jaar moeten doen, dus voor hen is dit net zo goed een drama. En dan nog niet te vergeten dat als je als speler Corona krijgt de kans groot is dat je blijvende schade aan je longen overhoudt en dat kan dus impact hebben op je verdere carrière.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zij het wel even kunnen bepalen voor iedereen en de wet voor moeten schrijven. Dat is in mijn ogen precies wat Overmars hier probeert te doen, die 40 miljoen zeker te stellen, want die is immers begroot, ook om daarmee het salarishuis te kunnen opschroeven.
En de gemiste inkomsten van nu in combinatie met het missen van 40 miljoen is gewoon een erg harde klap voor de club.

De UEFA geeft op dit moment nog aan dat als het kan uistpelen de voorkeur heeft, om eerlijk te zijn denk ik dat dat de voorkeur heeft van de meesten, maar wel op een gewenst moment wanneer het rustig is met de versprijding van het Virus en de kans op verdere verspreiding minimaal is. Nu stoppen is altijd in het voordeel van Ajax, want of ze pakken de 1e plaats van vorig jaar voor plaatsing CL, of ze pakken de huidige (op doelsaldo en tussenstand) eerste plaats en plaatsen zich daarmee voor CL en stellen zo 40 Miljoen veillig.

Er wordt nog gesproken over hoe men e.e.a. zou moeten gaan doen, en wat de mogelijkheden zijn. Dan als club maar naar buiten treden met een dergelijk statement vind ik totaal niet netjes en getuigd ergens van egoïsme in mijn ogen.
Je kan wel benoemen dat er belangrijker dingen zijn en we het samen moeten doen, maar doe het dan ook samen en ga niet alleen oorlog voeren. Ga met elkaar in gesprek en geef dan gezamenlijk het goede voorbeeld, ipv voortijdig in de media dingen roepen.

Just my 2 cents, ik houd er niet van als je vanuit een vereniging/ Bond waar veel partijen deel van uitmaken en allemaal belangen hebben, zonder overleg naar de media treed met (heel toevallig) ook het voor jou beste plaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 02:53:
[...]

De spelers van TOP Oss zijn inderdaad allemaal miljonair.... |:(
Er zijn veel meer clubs die hiermee zitten dan de paar die vette salarissen betalen.
Erapaz schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:31:
[...]

Ten eerste zijn de coëfficiënten voor de plaatsen van volgend seizoen al binnen, het loopt een jaar vooruit. De kampioen (aangewezen eerste plek) van dit jaar gaat dus direct de CL in.

Ten tweede is het een aanname dat de coëfficiënten van dit seizoen vervallen. Dat lijkt me raar, want die wedstrijden zijn wel gewoon speelt en de coëfficiënten worden per ronde uitgedeeld.
En toch heeft de UEFA eerder wel gezegd dat het zo kan gebeuren als ik eerder postte...
jbdeiman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:31:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zij het wel even kunnen bepalen voor iedereen en de wet voor moeten schrijven. Dat is in mijn ogen precies wat Overmars hier probeert te doen, die 40 miljoen zeker te stellen, want die is immers begroot, ook om daarmee het salarishuis te kunnen opschroeven.
Ajax begroot geen groepsfase CL.

[ Voor 52% gewijzigd door toolkist op 03-04-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
toolkist schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:33:
[...]

[...]

Ajax begroot geen groepsfase CL.
Ben ik (vanuit een ander voetbalforum) verkeerd geïnformeerd, want daar werd juist gesteld dat voor komend seizoen (niet dit seizoen al) wel CL begroot zou zijn. Ik ben niet echt een Ajax volger ofzo, dus ben er vanuit gegaan dat dat klopte.
Wel even doorstreept in mijn vorige post, verhaal veranderd verder niet.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 03-04-2020 08:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 07:21

odan

The dark side is within all!

vroegtijdig stoppen zonder goedkeuring van uefa gaat problemen opleveren.

https://www.tubantia.nl/n...gt-met-sancties~a2a9c41d/

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:53:

Problemen voor de UEFA ja, die denken boven alles en iedereen te staan. Die worden straks nog wel teruggefloten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:55:
[...]

Problemen voor de UEFA ja, die denken boven alles en iedereen te staan. Die worden straks nog wel teruggefloten!
Door wie, de FIFA? _O-
Als dit waar is past de UEFA z'n standpunt pas aan als Engeland, Spanje, Duitsland of Italie beslist de boel te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 07:21

odan

The dark side is within all!

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:55:
[...]

problemen voor competities die vroegtijdig de stekker er uit trekken. de eufa zal uiteindelijk ook wel zeggen ja einde seizoen, stand bepaalt plaatsing. maar enkel voor de competities die nu stoppen op ons voorschrift, andere competities worden een jaar niet toegelaten tot Europese competities.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
odan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:53:

Het is wachten tot de Premier League of Primera Division het voortouw neemt en ook daar tot de conclusie komt dat het wellicht beter is om te stoppen.

UEFA kan wel roepen dat er problemen op gaat leveren maar als een van de grote landen zegt we stoppen gaan ze niets doen.
Ze zijn als de dood dat al die clubs een eigen bond oprichten voor de super league.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:58:
[...]

Door wie, de FIFA? _O-
Als dit waar is past de UEFA z'n standpunt pas aan als Engeland, Spanje, Duitsland of Italie beslist de boel te annuleren.
De UEFA is ook maar een organisatie. Die zullen zich toch echt aan de regels moeten houden. Wanneer overheden besluiten dat er niet meer gespeeld mag worden, dan houdt het voor hun gewoon op. Ze kunnen dan wel denken dat ze zelf bepalen wanneer iemand de stekker uit de competitie trekt, maar hier zitten echt wel haken en ogen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
De UEFA denkt hier de macht in te hebben. Clubs hebben al gedreigd om uit de CL te stappen en zelf een competitie op te richten, waarna de UEFA kwam met een beschermde status voor de grote clubs.

Ze durven nu nog nu landen als Nederland en Belgie het overwegen, maar als ze in Spanje, Duitsland of Italie ook niet verder willen draaien ze wel bij.
Engeland zie ik niet snel gebeuren, die lijken het echt uit te willen gaan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:03
Het beste (voor zowel hier al de Nederlandse clubs) lijkt me om de ontwikkelingen gewoon even rustig af te wachten.

Als er om gezondheidsredenen niet gespeeld kan worden worden de maatregelen simpelweg door de overheid verlengd en is het automatisch overmacht voor de Nederlandse clubs. Dan kan de UEFA de Nederlandse clubs niets verwijten.

Als je kijkt naar het verloop van de crisis is de kans dat er voor augustus nog gevoetbald zou kunnen worden zo ongeveer 0. Dus in plaats van grote woorden en daarmee wellicht hun eigen glazen ingooien kunnen de clubs zich beter koest houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
En daarom is dus nog even afwachten het beste wat je kunt doen. Gedurende de tijd wordt wel duidelijk wat er allemaal wel of niet kan, ook bij de grote competities en de UEFA.

@alexbl69
En dan zeggen we hetzelfde dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:55
dutchgio schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:04:
Engeland zie ik niet snel gebeuren, die lijken het echt uit te willen gaan spelen.
Ik denk dat dit ook vooral door de stand komt, en niemand het kampioenschap van Liverpool met droge ogen wil ontnemen.
Stond City bovenaan met een paar punten voor de nummer 2, hadden ze daar net zo goed de stekker eruit willen trekken denk ik hoor.

Beter nu de stekker eruit en 'hopelijk' in augustus weer kunnen beginnen, dan nu koste wat kost een eind willen maken aan dit seizoen met alle gevolgen van dien, Veel wedstrijden in korte periode, geen zomervakantie voor de spelers en dus geheid een blessuregolf voor de winterstop met oververmoeide spelers.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Even afwachten kan natuurlijk prima, mogelijk dat er dan alsnog besloten gaat worden om te stoppen. Ik denk vooral steekt dat Overmars dit op een bepaalde manier heeft gezegd en daar zo een 40mio cashgrab mee doet.

Dat gezegd hebbende, ik ben het wel met mensen eens die zeggen: als de stand van nu goed genoeg is om te bepalen wie Europees voetbal mag spelen, dan is die ook goed genoeg om clubs te laten degraderen. Het is dan heel jammer dat je als club misschien net in de flow zat om er iets aan te doen, maar dat doet dan niet meer ter zake, op " wat als" kan je ook niet echt een goed gemotiveerd besluit nemen...

Als Ajax die 40 mio nou gewoon steekt in een fonds om van die kunstgrasvelden af te komen :P
* dr.lowtune vraagt zich af hoe de huldiging dan moet gaan, op een leeg plein, iedere speler minimaal 3 meter afstand van de andere? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
dr.lowtune schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:26:
Even afwachten kan natuurlijk prima, mogelijk dat er dan alsnog besloten gaat worden om te stoppen. Ik denk vooral steekt dat Overmars dit op een bepaalde manier heeft gezegd en daar zo een 40mio cashgrab mee doet.

Dat gezegd hebbende, ik ben het wel met mensen eens die zeggen: als de stand van nu goed genoeg is om te bepalen wie Europees voetbal mag spelen, dan is die ook goed genoeg om clubs te laten degraderen. Het is dan heel jammer dat je als club misschien net in de flow zat om er iets aan te doen, maar dat doet dan niet meer ter zake, op " wat als" kan je ook niet echt een goed gemotiveerd besluit nemen...

Als Ajax die 40 mio nou gewoon steekt in een fonds om van die kunstgrasvelden af te komen :P
* dr.lowtune vraagt zich af hoe de huldiging dan moet gaan, op een leeg plein, iedere speler minimaal 3 meter afstand van de andere? :+
https://www.parool.nl/nie...stap-dichterbij~b7f15c73/ - Dit fonds bedoel je, wat er al is ;) Clubs dragen 5% van de Europese inkomsten hiervoor af.
Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken