[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
Iedereen zit nu te katten op de KNVB maar heeft de KNVB iets te zeggen dan? Als ze de grote competities uitstellen en iedereen pas in oktober weer met het nieuwe seizoen begint hebben wij hier niet zoveel te willen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-10 20:50
De nieuwe zogenaamde datum wordt sowieso een probleem (naast dat het goed mogelijk is dat er nog steeds niet gevoetbalt kan worden) dat veel contracten maar tot 30 juni geldig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
loekf2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:06:
[...]

Blijkbaar waren er 8 clubs die zowiezo al vorige week wilde kappen. Denk dat PSV daar ook bij zit afgaande op de statements van Gerbrands in de media. Maar men besloot even het overleg van de KNVB afwachten.

Zo'n beetje alle sport gaat niet door deze zomer, maar de UEFA is een kip zonder kop.
Dat denk ik ook. Overleg heeft nu niks opgeleverd en sluit niet uit dat statement Ajax in onderling overleg is. Club die bovenaan staat geeft aan dat ze willen stoppen, als nu een paar grote clubs zeggen dat ze zich hierbij aansluiten, denk ik dat de eredivisie voor het weekend gecanceld wordt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat laatste hoeft in principe niet zo'n probleem te zijn. Teams zorgen er zelf maar voor dat ze de selectie op orde hebben, met de huidige of met nieuwe spelers.

Het is een groter issue voor teams die op de rand van promotie / degradatie zitten. Die weten nog niet op wat voor een begroting ze komend seizoen kunnen gaan zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
Mark31 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:57:
[...]

Hoe dan?
Je zit ook met het EK 21.
Indien je het zo wil uitspelen zullen Internationals ongeveer 70 wedstrijden spelen, volgende zomer in Juli 2021 geen rust krijgen want dan begint de Vr CL of EL.
Vervolgens in 2022 WK.
Goedzo roofbouw incoming.
En om te zeggen 20/21 competitie niet te spelen is waanzin, dan gaan er noujuist veel clubs failliet.
Geen lucratieve toernooien in de zandbak, geen EK kwalificatie, geen Cruiff schaal en een paar doordeweekse speelrondes maakt ruimte genoeg voor een winterstopje. Desnoods kort je de beker in, schrap je playoffs etc. Je hebt nog tijd zat om een oplossing voor volgend seizoen te bedenken.

Als het allemaal echt niet pas omdat Corona te hardnekkig is schrap je seizoen 20/21, dan zit je nog met 9 wedstrijden waar voor het EK een oplossing voor gezocht moet worden. Dan geef je pas echt duidelijkheid als het daar om te doen is.
ephymerous schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:58:
En hij gaat nog even door. Sterk statement en Overmars toont leiderschap. Ook geeft hij aan dat Ajax een noodfonds aan het opzetten is.

Ondertussen heeft Depay een “lijger” als huisdier gekocht voor hippe Instagram kiekjes. En het maar vreemd vinden dat niemand je serieus neemt 7(8)7
Ik neem aan dat jullie ook opvalt dat hij de CL plek opeist. Sorry dat ik het zeg maar het spreekt ook puur eigen belang dus, anders had hij daar wel van afgezien of het op zn minst open gelaten. Voor de problemen die hij aanhaalt zijn ook sportieve oplossingen te bedenken, laat hij daar eerst meedenken ipv met de drogreden te komen dat ze er recht op hebben omdat ze vorige jaar de halve finale behaalden.

[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 07:55 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:36:
[...]

Geen lucratieve toernooien in de zandbak, geen EK kwalificatie, geen Cruiff schaal en een paar doordeweekse speelrondes maakt ruimte genoeg voor een winterstopje. Desnoods kort je de beker in, schrap je playoffs etc. Je hebt nog tijd zat om een oplossing voor volgend seizoen te bedenken.

Als het allemaal echt niet pas omdat Corona te hardnekkig is schrap je seizoen 20/21, dan zit je nog met 9 wedstrijden waar voor het EK een oplossing voor gezocht moet worden. Dan geef je pas echt duidelijkheid als het daar om te doen is.

[...]

Ik neem aan dat jullie ook opvalt dat hij de CL plek opeist. Sorry dat ik het zeg maar het spreekt ook puur eigen belang dus, anders had hij daar wel van afgezien of het op zn minst open gelaten. Voor de problemen die hij aanhaalt zijn ook sportieve oplossingen te bedenken, laat hij daar eerst meedenken ipv met de drogreden te komen dat ze er recht op hebben omdat ze vorige jaar de halve finale behaalden.
Misschien de tekst nog maar een keer lezen? Hij eist niks op! Overmars heeft meer informatie tot zijn beschikking als wat jij hebt. Zie ook het nieuwe artikel waar wordt aangegeven dat de aanvoerders van de clubs ook niet verder willen spelen. Snap nog eens dat het onder deze omstandigheden gewoon niet werkt!

Ik snap dat je liever een andere eindstand ziet, maar dan had jouw club maar beter aan het seizoen moeten beginnen. Een seizoen is meer dan alleen de afgelopen paar wedstrijden!

Edit, link naar artikel:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
met de drogreden te komen dat ze er recht op hebben omdat ze vorige jaar de halve finale behaalden.
Dat mag sowieso geen reden zijn. Dat is niet hoe het systeem werkt. Als Ajax op dit moment tweede stond hadden ze gewoon pech.

Punt is: iedereen heeft het nu over onzekerheid maar die kan de KNVB gewoon niet wegnemen nu zolang je niet weet wat de UEFA doet. Dan willen wij straks in september beginnen met het nieuwe seizoen en zit de rest van Europa nog in de zomerstop. Dat wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gewoon competitie schrappen en de Europese tickets verloten. Komend jaar niet mee laten tellen voor de coefficienten en klaar.

Ook wel een leuk om Fortuna in de EL te laten spelen en Groningen in de CL.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Dit blijft inderdaad een bijzonder stuk in het artikel. Vrijwel iedere club zou met het vermeende recht op CL deelname wel het einde van het huidige seizoen willen accepteren. Voor sportieve uitdaging en een miljoen of 30 (waar ik goed naast kan zitten) aan startgeld ben je vrij snel uit de brand. Buiten die alinea trouwens een meer dan prima stuk. Ben echter wel benieuwd welke de "en andere clubs" zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:21:
[...]
Ik snap dat je liever een andere eindstand ziet, maar dan had jouw club maar beter aan het seizoen moeten beginnen. Een seizoen is meer dan alleen de afgelopen paar wedstrijden!
Hier moet je dan weer de vraag stellen of een dip in het einde zwaarder mee weegt dan een dip aan het begin. Een seizoen is meer dan enkel de eerste 25 wedstrijden gaat net zo goed op.
D-e-n schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:29:
[...]

Dat mag sowieso geen reden zijn. Dat is niet hoe het systeem werkt. Als Ajax op dit moment tweede stond hadden ze gewoon pech.
Gelukkig op dit moment nog wel, op basis van de uitspraken die je met enige regelmaat langs hoort komen hoop ik echter dat het ook zo blijft!
Punt is: iedereen heeft het nu over onzekerheid maar die kan de KNVB gewoon niet wegnemen nu zolang je niet weet wat de UEFA doet. Dan willen wij straks in september beginnen met het nieuwe seizoen en zit de rest van Europa nog in de zomerstop. Dat wil je ook niet.
Dat is de situatie waar de KNVB zich altijd in bevindt, iets wat je ook zeker niet gaat voorkomen indien je onderdeel wil blijven van de UEFA en de dan daarbij behorende Europeese tournooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:21:
[...]

Misschien de tekst nog maar een keer lezen? Hij eist niks op! Overmars heeft meer informatie tot zijn beschikking als wat jij hebt. Zie ook het nieuwe artikel waar wordt aangegeven dat de aanvoerders van de clubs ook niet verder willen spelen. Snap nog eens dat het onder deze omstandigheden gewoon niet werkt!

Edit, link naar artikel:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370109
Dat is een ander artikel. Dit zegt Overmars:
[...]stelt de voormalig buitenspeler, die wel vindt dat Ajax ook zonder landstitel recht heeft op een Champions League-ticket. 'We staan bovenaan en hebben de afgelopen seizoenen verreweg de meeste punten voor Nederalnd in Europa behaald, de finale van de EL en de halve eindstrijd van de CL bereikt.
Op zn zachts gezegd ongepast, zeker als je claimt dat het je om gezondheid gaat.
Napo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:52:
Dit blijft inderdaad een bijzonder stuk in het artikel. Vrijwel iedere club zou met het vermeende recht op CL deelname wel het einde van het huidige seizoen willen accepteren. Voor sportieve uitdaging en een miljoen of 30 (waar ik goed naast kan zitten) aan startgeld ben je vrij snel uit de brand. Buiten die alinea trouwens een meer dan prima stuk. Ben echter wel benieuwd welke de "en andere clubs" zijn.
ADO, PEC en Fortuna hebben zich uitgesproken. Met Ajax maakt dat 4 clubs die zich uitspreken voor het handhaven van de huidige stand en die daar toevallig belang bij hebben. PSV schijnt te pleiten voor het geheel schrappen van het seizoen en Europese tickets op basis van vorig seizoen, ook toevallig zijn eigen belang. AZ, Feyenoord en Utrecht zullen wel grote voorstanders van doorvoetballen zijn. Uiteraard is iedereen met zn eigen belang bezig, het ligt er alleen bij Overmars wel erg dik bovenop nu.

[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 08:59 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Stand van 2018/2019 gebruiken vor de Europese tickets, die competitie is gespeeld over 34 ronden. Promotie en degradatie los laten en in 2020/2021 weer een volledige competitie hebben.

Weer een idee, maar net zoals alle andere opties; er is geen 'beste' want van elke optie is wel wat te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:53:
[...]

ADO, PEC en Fortuna hebben zich uitgesproken. Met Ajax maakt dat 4 clubs die zich uitspreken voor het handhaven van de huidige stand en die daar toevallig belang bij hebben. PSV schijnt te pleiten voor het geheel schrappen van het seizoen en Europese tickets op basis van vorig seizoen, ook toevallig zijn eigen belang. AZ, Feyenoord en Utrecht zullen wel grote voorstanders van doorvoetballen zijn. Uiteraard is iedereen met zn eigen belang bezig, het ligt er alleen bij Overmars wel erg dik bovenop nu.
Dat zou inderdaad niet een verrassend standpunt zijn voor de genoemde clubs. Juist het niet noemen van de clubs creëert een perceptie die minder breedgedragen kan zijn dan dat het doet voorkomen. Dat maakt het eigenbelang van de club minder overduidelijk maar is het eigenlijk niet.

Als je voor andere clubs wil spreken, spreek dan ook uit voor welke clubs je spreekt en laat dat in ieder geval niet in het ongewis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Als clubs echt aan het algemeen belang hadden gedacht waren ze met elkaar om de tafel gaan zitten en hadden ze een gezamenlijk standpunt naar buiten gebracht. Nu is het ook wel weer iets van "kijk ons eens goed zijn".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Zullen we maar gewoon het seizoen schrappen en geen CL/EL spelen, dan is niemand 'benadeeld'.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:47
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:53:

Op zn zachts gezegd ongepast, zeker als je claimt dat het je om gezondheid gaat.
Volgens mij niet ongepast. Hij legt keurig uit dat hij vindt dat het niet verantwoord is om de competitie af te maken. De vervolgvraag over hoe promotie/degradatie en de Europese tickets worden verdeeld is dan een logische en dus logisch dat hij daar ook zijn mening over geeft.

Inhoudelijk heeft hij prima argumenten. Sinds de start van de competitie bovenaan, 80% van de Europese punten behaald. Dat mensen met andere clubkleuren daar minder rationeel naar kijken begrijp ik ook :)
De aanvoerders willen echter collectief stoppen... dus de vier clubs staan zeker niet alleen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:23:
80% van de Europese punten behaald.
Huh? Hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Inhoudelijk heeft hij prima argumenten. Sinds de start van de competitie bovenaan, 80% van de Europese punten behaald. Dat mensen met andere clubkleuren daar minder rationeel naar kijken begrijp ik ook :)
Echt non-argumenten, maar dat snap je zelf ook.
De aanvoerders willen echter collectief stoppen... dus de vier clubs staan zeker niet alleen.
Zegt men, maar ik denk dat alleen de aanvoerder van Ajax ook vindt dat Ajax dan maar de CL moet krijgen. Volgens mij zeggen de aanvoerders niets anders als dat ze alleen willen spelen als het veilig is. Natuurlijk willen de voetballers niet spelen als het niet veilig is, maar zodra het veilig is zou het voor hun niet uit moeten maken of we het lopende seizoen afmaken of een nieuwe beginnen.

Als het je om veiligheid gaat had Overmars moeten zeggen dat het Europese seizoen misschien beter helemaal niet door kan gaan. Als straks in september alle clubs weer door Europa vliegen is het ook vragen om nieuwe uitbraken. Als er landen zijn die het dan weer onder controle hebben importeren ze het weer opnieuw. Maarja, dat soort voorstellen doet hij niet, maar hij is echt alleen met veiligheid bezig.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Volgens mij niet ongepast. Hij legt keurig uit dat hij vindt dat het niet verantwoord is om de competitie af te maken.
Het is hartstikke ongepast, want uiteindelijk is toevallig elke uitkomst voor hem financieel het meest gunstig. Dat is prima, maar ga dan niet de KNVB/UEFA verwijten maken over dat onderwerp.

En ik heb vorige week hier al gezegd dat Ajax recht heeft op die plek ;)
ephymerous schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:58:
Ondertussen heeft Depay een “lijger” als huisdier gekocht voor hippe Instagram kiekjes. En het maar vreemd vinden dat niemand je serieus neemt 7(8)7
Depay heeft net aangegeven dat degene die kritiek hebben, dat doen uit racisme. Dan weet je waar je staat :+

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 02-04-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Ik denk dat het gaat over de huidige Europese punten, oftewel de afgelopen 5 jaar. Dan tikken een halve finale CL en een finale EL hard aan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik vind dat Feyenoord dan het meeste recht heeft, die hebben de laatste Europese prijs gepakt :p

Uiteindelijk ben ik blij dat ik de beslissing niet hoef je nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat het gaat over de huidige Europese punten, oftewel de afgelopen 5 jaar. Dan tikken een halve finale CL en een finale EL hard aan
Zelfs dan is het niet 80% van de punten ;)

SeizoenPunten NLPunten AjaxPercentage
2019/20471634%
2018/19433275%
2017/1814,517%
2016/1745,52453%
2015/1634,5823%
Totaal184,58144%

bron: UEFA Country Coefficients

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 02-04-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
I stand corrected, maar veruit de meeste punten van Nederland zijn de afgelopen jaren door Ajax behaald.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een club moet beginnen zijn standpunt uit te dragen, de KNVB kan de knoop nog niet door hakken en de UEFA al helemaal niet. Van de KNVB kan ik me dat prima voorstellen ze zitten in feite tussen de partijen in.

In mijn ogen is het volgende scenario het meest logische alle competities worden niet meer uitgespeeld dit seizoen.
En dan eerst alle landelijke competities een seizoen laten voetballen en daarna het Europees voetbal weer opstarten. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat vanaf september / oktober je overal in Europa alweer kan reizen en bovendien heb je dan weer een nieuwe stand waar je de tickets op kan verdelen.

Maar goed er zit natuurlijk 1 grote maar aan en dat is een heel groot financieel plaatje, het is duidelijk dat de betrokken partijen daar enorm mee zitten te worstelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Erapaz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:21:
Ik zie het niet voor me dat er voor Augustus überhaupt gevoetbald wordt. Of ze moeten met zo iets geks komen als het Engelse voorstel om in quarantaine de wedstrijden uit te spelen. Maar als Ajax nu al aangeeft af te haken.
Gewoon stoppen die handel en in de zomer eens verder kijken hoe het weer opgestart kan worden en of er volgend seizoen überhaupt kan worden gevoetbald.
KNVB kan veel willen, maar de burgemeesters aka veiligsheidsregio's zullen toch echt een evenementen vergunning moet afgeven, incl. zorgen voor openbare order etc.

Zie ik tot 1 juni niet gebeuren, ook omdat je in de RIVM modellen in het meest optimistische scenario de rechter kant van de Gauss (?) nog steeds niet nul is in de zomer.

En dan loopt bv. Engeland 1-2 weken achter op de rest van Europa.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
tweakduke schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:00:
Een club moet beginnen zijn standpunt uit te dragen, de KNVB kan de knoop nog niet door hakken en de UEFA al helemaal niet. Van de KNVB kan ik me dat prima voorstellen ze zitten in feite tussen de partijen in.

In mijn ogen is het volgende scenario het meest logische alle competities worden niet meer uitgespeeld dit seizoen.
En dan eerst alle landelijke competities een seizoen laten voetballen en daarna het Europees voetbal weer opstarten. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat vanaf september / oktober je overal in Europa alweer kan reizen en bovendien heb je dan weer een nieuwe stand waar je de tickets op kan verdelen.

Maar goed er zit natuurlijk 1 grote maar aan en dat is een heel groot financieel plaatje, het is duidelijk dat de betrokken partijen daar enorm mee zitten te worstelen.
Klinkt gek, maar ik heb eigenlijk geen moeite met een flinke reset voor voetbal in Italie, Engeland en Spanje.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Volgens mij niet ongepast. Hij legt keurig uit dat hij vindt dat het niet verantwoord is om de competitie af te maken. De vervolgvraag over hoe promotie/degradatie en de Europese tickets worden verdeeld is dan een logische en dus logisch dat hij daar ook zijn mening over geeft.

Prima argumenten maar niet het volledige verhaal. Dat Ajax de laatste weken keihard bezig was de voorsprong kwijt te raken en ingehaald dreigt te worden door AZ en mogelijk ook Feyenoord is iets waar anderen misschien iets gevoeliger voor zijn en door de Ajax aanhang wat makkelijker vergeten wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:53
Nou de aanvoerders zijn duidelijk, stoppen. Alleen hebben hun juridisch geen poot om op te staan. Daarom willen ze dus een garantie van het RIVM dat het 100%veilig is.

https://www.rtlnieuws.nl/...ker-direct-uit-competitie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:13:
[...]

Prima argumenten maar niet het volledige verhaal. Dat Ajax de laatste weken keihard bezig was de voorsprong kwijt te raken en ingehaald dreigt te worden door AZ en mogelijk ook Feyenoord is iets waar anderen misschien iets gevoeliger voor zijn en door de Ajax aanhang wat makkelijker vergeten wordt.
Na een paar maanden 'coronastop' is het onmogelijk om te voorspellen hoe de rest van het seizoen verloopt. Iedereen begint weer met een fitte selectie en alle vorm en ritme is er wel uit. Dus ook als we het nu toch gaan uitspelen lijkt het me niet helemaal onwaarschijnlijk dat Ajax alsnog 'gewoon' kampioen wordt. Blind en Ziyech weer fit, Neres en Veltman weer terug. Dat scheelt nogal een slok op een borrel, hebben we kunnen constateren.

Ik denk dat werkelijk iedereen, inclusief Overmars, het liefst had gehad dat we lekker konden doorspelen. Dat gaat hem waarschijnlijk niet worden, dat is het punt dat hij probeert te maken. Stoppen met dit gekkenwerk, het is maar voetbal. Dat je vervolgens nog wel moet kijken hoe de CL/EL tickets verdeeld moeten worden is een tweede. Daar kun je van alles op bedenken: eindstand vorig seizoen, stand halverwege, huidige stand, UEFA coefficient. Het is allemaal niet net zo eerlijk als het seizoen uitspelen, maar in al deze gevallen zou Ajax het rechtstreekse CL ticket krijgen.

<knip> Hoe vaak moeten we dit soort vervelende aantijgingen nog wegknippen?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zal de stoeltjes in de Kuip alvast oppoetsen voor juli/augustus. Dan doen we ergens op een zaterdag de bekerfinale en op zondag de alles beslissende Ajax-AZ die gaan uitmaken wie kampioen word.

Ik zet de BBQ alvast klaar :p Kijkcijfer record gegarandeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Blijf voorstander van het gehele seizoen 19/20 gewoon in zijn geheel te vergeten in Europa. In augustus gewoon lekker opnieuw beginnen aan 20/21. Geen Europese competitie meer spelen [ CL en EL] en na de winterstop 2021 verder gaan met de deelnemers die nu nog in de knock-out fase zitten. Volgens mij is dat voor iedereen de mooiste en minst lastige oplossing en vooral een acceptabele oplossing

De Uefa zou daar gewoon mee moeten komen. Helaas denk ik dat het commercieel belangrijker is dan al het andere en dat is buitengewoon kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Afmaken is gewoon de beste optie, echter met publiek anders is de charme en scherpte er echt wel vanaf en wordt het afmaken puur voor het geld en zeker niet voor de supporters. Heb de laatste wedstrijden zonder publiek live gevolgd (CL/EL/Superlig) en dat was niet om aan te gluren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
NoahAmber schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:55:
Blijf voorstander van het gehele seizoen 19/20 gewoon in zijn geheel te vergeten in Europa. In augustus gewoon lekker opnieuw beginnen aan 20/21. Geen Europese competitie meer spelen [ CL en EL] en na de winterstop 2021 verder gaan met de deelnemers die nu nog in de knock-out fase zitten. Volgens mij is dat voor iedereen de mooiste en minst lastige oplossing en vooral een acceptabele oplossing

De Uefa zou daar gewoon mee moeten komen. Helaas denk ik dat het commercieel belangrijker is dan al het andere en dat is buitengewoon kortzichtig.
Mee eens, beste oplossing om gewoon pas in 2021 verder te gaan waar ze nu gestopt zijn op Europees niveau. Ik zie reizen binnen Europa nog lang niet gebeuren, dus je kunt niet eens verder dit jaar.

Opnieuw beginnen aan 20/21 op nationaal niveau zou leuk zijn, maar de vraag is of dat haalbaar is dit jaar nog. Augustus is sowieso veel te vroeg.

Overigens zou het erg mooi zijn als deze hele crisis voor een dikke financiële reset zou zorgen in het voetbal en er een beter model komt zodat ook clubs uit kleinere landen weer kans maken op CL succes. Het model wat er nu ligt garandeert de meeste inkomsten aan de grootste competities, waardoor het gat tussen de grote clubs en de kleintjes alleen maar groter wordt. Laat ze maar lekker failliet gaan in Spanje, Italië etc. en dan overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
https://www.ad.nl/dossier...praken-overmars~a9f4b53f/

Kijk, de eerste irritaties over de houding van Overmars laten zich al zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 05:02
Hwt zou wel mooi zijn om, als de competities pas 8n 2021 weer beginnen ook een reset van de Europese verdeling van de EL/CL tickets te maken.
Dus in de CL ALLE landskampioenen, dus incl. Die van kleine landen zoals Moldavie etc, en overige plekken opgevuld met de nummers 2 via een coëfficient.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ik vind het veel te makkelijk om alleen scenario's in het voordeel van Ajax te bespreken. Er zijn net zo goed nog nooit Europese tickets verdeeld op basis van een tussenstand, of elk ander scenario wat je noemt en toevallig in het straatje past.

Ik zou niet weten waarom niet alle opties open zouden moeten zijn als je een tussentijdse aanpassing aan de regels gaat doen. Dat is een doelredenatie.

Ik snap ook helemaal niet waarom Ajax fans in koor roepen dat het seizoen niet uitgespeeld mag worden zodra het kan en dat beslissingswedstrijden geen optie zijn. Het is echt tijd om eens wat verder te kijken dan het korte termijn belang van je eigen club, en niet iedereen die het niet met je eens is als hater weg te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2020 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Virologen geven nu aan dat pas in juli voorzichtig de eerste maatregelen opgeheven kunnen worden en dat we in de zomer waarschijnlijk niet naar het buitenland op vakantie kunnen.

En uefa en knvb (en deel van dit forum) doen alsof hun neus bloed en blijven vasthouden aan het uitspelen competitie. Los van de prognoses en gezondheid van spelers gaan ze er ook doodleuk aan voorbij dat uitspelen de situatie alleen maar erger maakt:
1) er is geen oplossing voor contracten die op 1 juli aflopen. FIFA kan zeggen wat ze wil maar is in deze geen juridische partij: het is een juridische overeenkomst tussen speler en club. Arbeidsrecht kijkt altijd naar het contract dus een speler kan gewoon weg als ie wil. En dat werkt door in de hele voetbalpiramide: als bv Ziyech per 1 juli toch weggaat dan zal Ajax waarschijnlijk verhuurde spelers willen terughalen bv Noa Lang bij Twente.

2) door seizoen te verlengen blijven operationele kosten voor clubs gewoon doorlopen zonder dat daar extra inkomsten tegenover staan (de recettes zijn namelijk begroot voor seizoen tot eind juni). Een club als RKC heeft daar geen geld voor en komt in de problemen. Door nu een streep door seizoen te zetten lopen kosten voor clubs niet verder op en kan er rustig gekeken worden naar nieuwe seizoen.

3)de voetbal kalender voor 20-21 en 21-22 wordt killing voor spelers: door ek en WK krijgen spelers totaal geen rust meer.

4) evenementkalender is in de dusdanig dusdanig vol dat al meerdere steden hebben aangegeven dat uitgestelde evenementen niet in de zomer ingehaald kunnen worden.

Op basis van deze feiten kun je niks anders concluderen dat er een streep door het seizoen gezet moet worden. Enige probleem dat dan opgelost moet worden zijn de Europese tickets en dat is makkelijker dat bovenstaande problemen die mogelijk verstrekkende gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Klopt nog nooit gebeurd in NL maar wel in de rest van Europa heel normaal, binnen alle grote competities gaat het onderling resultaat boven doelsaldo. Ook nooit begrepen waarom wij in Nederland dat anders doen eigenlijk best wel onlogisch dat wij hierin afwijken. Wat is er nou eerlijker dan de onderlinge resultaten tussen de 2 koploper want hierbij heb je echt moeten bewijzen dat je beter bent dan de ander.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:36:
Ik zal de stoeltjes in de Kuip alvast oppoetsen voor juli/augustus. Dan doen we ergens op een zaterdag de bekerfinale en op zondag de alles beslissende Ajax-AZ die gaan uitmaken wie kampioen word.

Ik zet de BBQ alvast klaar :p Kijkcijfer record gegarandeerd.
Ik ga dan niet kijken hoor, zaadpot gegarandeerd. :P
Leon Zwiers schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:32:

Vanuit die journalistieke hoek vond ik het nog lang duren met het clickbait. Staat er iets zinnigs in? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:28
Gonadan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:54:
[...]

Ik ga dan niet kijken hoor, zaadpot gegarandeerd. :P

[...]

Vanuit die journalistieke hoek vond ik het nog lang duren met het clickbait. Staat er iets zinnigs in? ;)
Nee, alleen de aanname dat als er 8 voor zijn, er automatisch 10 tegen zijn, zonder onderbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:37:
[...]

Ik vind het veel te makkelijk om alleen scenario's in het voordeel van Ajax te bespreken. Er zijn net zo goed nog nooit Europese tickets verdeeld op basis van een tussenstand, of elk ander scenario wat je noemt en toevallig in het straatje past.

Ik zou niet weten waarom niet alle opties open zouden moeten zijn als je een tussentijdse aanpassing aan de regels gaat doen. Dat is een doelredenatie.

Ik snap ook helemaal niet waarom Ajax fans in koor roepen dat het seizoen niet uitgespeeld mag worden zodra het kan en dat beslissingswedstrijden geen optie zijn. Het is echt tijd om eens wat verder te kijken dan het korte termijn belang van je eigen club, en niet iedereen die het niet met je eens is als hater weg te zetten.
Omdat je het zéér waarschijnlijk moet doen met wat je nu hebt. En wat je hebt zijn huidige standen, 'winterkampioenen', eindstanden van vorige seizoenen en UEFA coëfficiënten. Dat je nu tussentijds moet afbreken is al erg genoeg, maar dan nog ineens andere regels óók gaan wijzigen, zoals het baseren op onderling resultaat i.p.v. de duidelijke regels die we nu hebben, dat lijkt me nóg oneerlijker
rikoos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:49:
[...]

Klopt nog nooit gebeurd in NL maar wel in de rest van Europa heel normaal, binnen alle grote competities gaat het onderling resultaat boven doelsaldo. Ook nooit begrepen waarom wij in Nederland dat anders doen eigenlijk best wel onlogisch dat wij hierin afwijken. Wat is er nou eerlijker dan de onderlinge resultaten tussen de 2 koploper want hierbij heb je echt moeten bewijzen dat je beter bent dan de ander.
Dat is een ander verhaal. Als we met zijn allen vinden dat onderling resultaat belangrijker is dan doelsaldo, dan kunnen we dat met ingang van een nieuw seizoen best instellen. Ik zou het prima vinden. Maar niet achteraf wijzigen voor het huidige seizoen, niet de regels veranderen als je al onderweg bent.

En nee, ook het beëindigen van de competitie na <34 speelronden is niet beschreven in de regels, maar dat is een gegeven waar we waarschijnlijk niks meer aan gaan veranderen. Waarom dan nóg meer regels wijzigen, wat voor mijn gevoel echt alleen maar geopperd wordt om een scenario te vinden waarin het Cl ticket niet naar Ajax gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:55:
[...]

Nee, alleen de aanname dat als er 8 voor zijn, er automatisch 10 tegen zijn, zonder onderbouwing.
Dit is ook te kort door de bocht, er zijn meer dan 18 clubs in het betaald voetbal. Het zijn er 34 ;) Waar ik Ajax en Jong Ajax, PSV en Jong PSV, etc als 1 club tel en niet als twee losse clubs

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 02-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Terranova schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:54:
[...]

Dus de regel die al tig jaar staat moet nu veranderd worden omdat het opeens oneerlijk is? Prima, maar dat kan niet tijdens een seizoen. Regelwijzigingen zijn altijd aan het begin van een seizoen.
Dat een regel al lang bestaat betekent het niet dat hij eerlijk of goed is ;-) Mijn opmerking was bedoelt dat een aantal het hier het de meest eerlijke regel vinden echter is deze regel op basis van een heel seizoen ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Laatst online: 15-06 21:15
[...]

Rest van europa?
Premier League
Ligue 1
Bundesliga

ZIjn competities die goal difference boven onderlinge resultaat hebben.

Zit wel op een artikel uit 2018 te kijken maar volgens mij tussentijds niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:57:
[...]

Dit is ook te kort door de bocht, er zijn meer dan 18 clubs in het betaald voetbal. Het zijn er 34 ;) Waar ik Ajax en Jong Ajax, PSV en Jong PSV, etc als 1 club tel en niet als twee losse clubs
Plus van 4 is al bekend dat die er heel heel veel baat bij hebben als de boel niet doorgaat (ADO voorop)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Superkiwi

Hoi doei

Toen het seizoen nog in gang was las ik vooral veel niet-Ajacieden (de Ajacieden waren niet zo zeker) zeggen dat Ajax uiteindelijk toch wel bovenaan zou gaan eindigen omdat ze a) de beste/breedste selectie hebben, b) AZ dit nooit vol zou houden en c) Feyenoord te laat begonnen was met de inhaalrace.
Waarom dan nu opeens zo de hakken in het zand als het afgebroken seizoen in het voordeel van Ajax zou uitvallen?

Noot:
Ik ben geen voorstander van een pro-Ajax oplossing. Ook ik zie de competitie het liefst eerlijk uitgespeeld worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 02-04-2020 12:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Volgens mij zijn er vooral andere punten die worden benoemd. @Exo81 benoemde het al goed en daar wordt nogal aan voorbij gegaan.
Exo81 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:39:
Virologen geven nu aan dat pas in juli voorzichtig de eerste maatregelen opgeheven kunnen worden en dat we in de zomer waarschijnlijk niet naar het buitenland op vakantie kunnen.

En uefa en knvb (en deel van dit forum) doen alsof hun neus bloed en blijven vasthouden aan het uitspelen competitie. Los van de prognoses en gezondheid van spelers gaan ze er ook doodleuk aan voorbij dat uitspelen de situatie alleen maar erger maakt:
1) er is geen oplossing voor contracten die op 1 juli aflopen. FIFA kan zeggen wat ze wil maar is in deze geen juridische partij: het is een juridische overeenkomst tussen speler en club. Arbeidsrecht kijkt altijd naar het contract dus een speler kan gewoon weg als ie wil. En dat werkt door in de hele voetbalpiramide: als bv Ziyech per 1 juli toch weggaat dan zal Ajax waarschijnlijk verhuurde spelers willen terughalen bv Noa Lang bij Twente.

2) door seizoen te verlengen blijven operationele kosten voor clubs gewoon doorlopen zonder dat daar extra inkomsten tegenover staan (de recettes zijn namelijk begroot voor seizoen tot eind juni). Een club als RKC heeft daar geen geld voor en komt in de problemen. Door nu een streep door seizoen te zetten lopen kosten voor clubs niet verder op en kan er rustig gekeken worden naar nieuwe seizoen.

3)de voetbal kalender voor 20-21 en 21-22 wordt killing voor spelers: door ek en WK krijgen spelers totaal geen rust meer.

4) evenementkalender is in de dusdanig dusdanig vol dat al meerdere steden hebben aangegeven dat uitgestelde evenementen niet in de zomer ingehaald kunnen worden.

Op basis van deze feiten kun je niks anders concluderen dat er een streep door het seizoen gezet moet worden. Enige probleem dat dan opgelost moet worden zijn de Europese tickets en dat is makkelijker dat bovenstaande problemen die mogelijk verstrekkende gevolgen hebben.
Hoe we 't met de Europese tickets doen en welke clubs er voordeel/nadeel hebben zal me nu werkelijk worst wezen. Als de competitie wel door kan gaan op een goede manier, dan vind ik dat helemaal prima, maar dat zie ik nu niet gebeuren. Er komt ook vanuit de KNVB geen geluid dat er wordt gekeken naar dat scenario.

Zolang er geen vaccin is tegen corona, zie ik niet gebeuren dat we gaan voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Ik ben ook voor het uitspelen maar ik zie ook wel in dat het eigenlijk onmogelijk wordt als je het nieuwe seizoen nog wilt handhaven.
Derksen zei het al stel het wordt in juni vrijgegeven (veel te vroeg) clubs moeten dan nog gaan trainen, ben je maandje verder en dan nog 8 wedstrijden afwerken in juli en augustus? geen vakantie? spelers die overvemoeid raken en geblesseerd.

Ik denk dat sommige hier het virus iets te licht opnemen, maar goed heel verbaast ben ik daar ook niet echt over.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 02-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Moet dit nou weer?

Het vervelende hullie en zullie-gemekker wordt erg vervelend.

Houd daar eens mee op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

Hier ben ik al eerder uitgebreid op ingegaan. Er zijn genoeg opties, zeker als er collectieve overeenstemming is. Eventueel een noodfonds voor waar het compromis problemen veroorzaakt. Al heb ik de indruk gezien het interview van Overmars dat er in ieder geval 1 club dwars ligt. Dat maakt het moeilijker, maar nog steeds niet onmogelijk.

Voetbal en het arbeidsrecht hebben een bijzondere relatie, en het arbeidsrecht is er altijd op gericht dat alle partijen er onderling gegeven de situatie uit moeten komen. Als dat niet kan dan gaat het niet mee vallen om een rechter uit te leggen waarom het breed gedragen collectieve compromis in de voetbalwereld nu net niet voor jou zou moeten gelden, en wat precies jouw schade is. Met een beetje pech duurt zo'n proces dusdanig lang dat de competities gewoon zonder die speler verder gaan. En leg het maar eens aan je fans en je sponsoren uit dat je je zo opstelt.

Ik ga er vanuit dat de meeste voetballers sportman genoeg zijn om het seizoen bij hun huidige club uit te willen spelen mits dat veilig kan.

Waar heb je het over? Er zijn helemaal geen kosten die clubs nu kunnen schrappen als het seizoen definitief niet door gaat. De contracten lopen net zo goed door.
Dat is overduidelijk een probleem dat in seizoen 20-21 opgelost moet worden, waarbij er eindeloze opties zijn, waaronder worst case geen seizoen 20-21 voetballen.

Het is veel logischer en sportiever om het huidige seizoen af te maken zodra het kan en 20-21 aan te passen zoals noodzakelijk.
Zeker zonder publiek speelt dat niet. Maar in plaats van dat we alles op zn kop zetten om te proberen een normaal seizoen 20-21 te hebben, waar er genoeg signalen zijn dat dat ook niet gaat lukken, zou je dat moeten schrappen. Dan kan je die 9 speelrondes plus restanten beker en Europees voetbal rustig plannen.

We hebben om te beginnen al geen EK kwalificatie, dat scheelt al een aantal weken. We zouden ook kunnen besluiten om in 20-21 geen beker, Cruijfschaal en playoffs te doen. Voorbereiding hoeft ook amper als we gelijk vanuit het restant van 19-20 doorrollen. Er is genoeg speling voor het geval dat Corona snel op zn retour is, en als dat niet het geval is dan kan je beter 20-21 schrappen anders zit je straks met 2 mislukte competities.

We moeten in oplossingen denken en niet alleen de oplossing die betekent we stoppen er mee want dat is niet ongunstig voor mijn clubbie. Uitspelen is naar iedereen het eerlijkst, zelfs als dat uitspelen niet onder ideale omstandigheden (exact zelfde selectie, met publiek) kan.
Ik zie het niet, uitspelen wanneer het kan blijft de beste oplossing, zeker als je je wil voorbereiden op slechte maar niet onrealistische scenario's dat je eigenlijk dit jaar uberhaupt niet meer zou moeten voetballen. Je krijgt helemaal nooit een seizoen gepropt in de paar maanden tussen 1 januari 2021 en het EK, maar 9 speelrondes kan prima.
Gast, ik en andere Ajacieden hier hebben letterlijk gezegd dat we het liefst de competitie zouden uitspelen, maar dat dat gewoon onrealistisch is. Baalt iedereen van!
Maar Ajax fans zijn er wel als de kippen bij om de grootste pot geld te claimen en de rest proberen de mond te snoeien/overschreeuwen/weg te zetten en bijv. andere scenario's als beslissingswedstrijden, onderling resultaat, de inkomsten delen, geen Europees seizoen, heel seizoen 20-21 schrappen etc. niet eens te willen bespreken.

'Clubs hekelen uitspraken Ajax in de media'

Op deze reactie kon je wachten.
De afspraak dat clubs niet individueel naar buiten zouden treden, was wel definitief van tafel.
8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe dan ook, nu een beslissing maken, dient geen enkel doel. Het is 2 april, we hebben de tijd. Voor hetzelfde geld kunnen we pas in januari weer opstarten en is een halve competitie een kado. We kunnen ook in Juni deze beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:29:
Hoe dan ook, nu een beslissing maken, dient geen enkel doel. Het is 2 april, we hebben de tijd. Voor hetzelfde geld kunnen we pas in januari weer opstarten en is een halve competitie een kado. We kunnen ook in Juni deze beslissing nemen.
precies... en als we in januari pas weer aan de slag kunnen, kun je gewoon verder gaan waar je gebleven was.... alleen is je selectie een beetje veranderd waarschijnlijk :)
soort sprintrace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap, is dat een Feyenoord niet naar voren treedt en aangeeft te willen stoppen. Die staan ruim achter op de top 2, met 6 punten en een doelsaldo van -22 op AZ en een doelsaldo van -30 (!!!) op Ajax. Ze mogen in hun handen wrijven dat ze met zulke statistieken nog op een 3e plaats staan. Ze mogen zich schamen in Rotterdam dat ze überhaupt denken nog ergens recht op te hebben. 3e plaats is al boven jullie stand!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:18:
Maar Ajax fans zijn er wel als de kippen bij om de grootste pot geld te claimen en de rest proberen de mond te snoeien/overschreeuwen/weg te zetten en bijv. andere scenario's als beslissingswedstrijden, onderling resultaat, de inkomsten delen, geen Europees seizoen, heel seizoen 20-21 schrappen etc. niet eens te willen bespreken.
Die zijn wel degelijk besproken. Ik roep vanaf het begin vd crisis al dat we volgend seizoen moeten gebruiken om dit seizoen af te ronden.

[...]
8)7
Op die kop ook, terwijl er 3 clubs eerder bij waren dan Ajax en je toen niks hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:13:
Wat ik niet snap, is dat een Feyenoord niet naar voren treedt en aangeeft te willen stoppen. Die staan ruim achter op de top 2, met 6 punten en een doelsaldo van -22 op AZ en een doelsaldo van -30 (!!!) op Ajax. Ze mogen in hun handen wrijven dat ze met zulke statistieken nog op een 3e plaats staan. Ze mogen zich schamen in Rotterdam dat ze überhaupt denken nog ergens recht op te hebben. 3e plaats is al boven jullie stand!
Omdat de afspraak was dat de clubs niet via de media de publieke opinie zouden gaan bespelen maar onderling consensus zouden bereiken en voorlopig zouden afwachten hoe de situatie zich ontwikkelt. Dat lijkt me verstandig.

Overmars heeft het nu ook moeilijker gemaakt voor Feyenoord, omdat door zijn uitspraak het er op lijkt dat de Rotterdamse directie buigt voor druk van Ajax als ze met het voorstel van Ajax instemmen.

Dus logisch dat ze zich nog even op de vlakte houden. Het is nergens voor nodig om overhaaste besluiten te nemen.

Nog even los van dat elke sportman zou moeten willen dat de competitie wordt uitgespeeld zodra dat kan en het vertrouwen bij Feyenoord natuurlijk groot is.
toolkist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:22:
Op die kop ook, terwijl er 3 clubs eerder bij waren dan Ajax en je toen niks hoorde.
De toon was wel een beetje anders natuurlijk. Die clubs claimen geen 40 miljoen Euro terwijl ze de rest voor Donald Trump uitmaken. ;) De Telegraaf meldt zelfs dat Ajax overweegt uit de competitie te stappen en zelf tv rechten gaan verkopen als ze hun zin niet krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
@ph4ge Seizoen 2020/21 schrappen is al wel besproken en ook als goed scenario aangehaald. Blijf je wel zitten met de verdeling van de Europese tickets. De opties voor beslissingwedstrijd/onderling resultaat/doelsaldo is wel besproken, maar dat verzand gewoon in een gigantische welles/nietes discussie tussen twee kampen.

Ik zie het ook niet zitten om ineens de regels te veranderen en te gaan naar onderling resultaat in plaats van doelsaldo, wat in de huidige reglementen staat.

Beslissingswedstrijd vind ik ook prima. Maar dat kan allemaal pas, wanneer het veilig is en dat is het op dit moment nog niet. We zitten in een heel lelijke situatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Belgische competitie geannuleerd, Brugge kampioen! Die tonen tenminste ballen daar in België. Respect!

Nu zullen er wel weer geluiden komen dat Club Brugge ruim voorstond, maar de huidige stand wordt gewoon gebruikt om het af te ronden. Dus niet iedereen is daar verre van blij mee. Zelfde geldt dus in NL.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Tja, maar wel zo direct met z'n allen naar Ajax kijken als er solidariteit moet worden getoond financieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:33:
Belgische competitie geannuleerd, Brugge kampioen! Die tonen tenminste ballen daar in België. Respect!

Nu zullen er wel weer geluiden komen dat Club Brugge ruim voorstond, maar de huidige stand wordt gewoon gebruikt om het af te ronden. Dus niet iedereen is daar verre van blij mee. Zelfde geldt dus in NL.
Het is slechts een dringend advies, volgende week is het waarschijnlijk officieel.
Zelf zou ik er ook vrede mee hebben als de huidige stand de eindstand is, zelfs als er dan geen of 2 kampioenen zijn in Nederland.
Geen degradatie maar wel uitbreiding naar 20 clubs.

Ik moet zeggen dat ik het top vind van de belgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pixel Witcher schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:39:
[...]

Het is slechts een dringend advies, volgende week is volgende week officieel.
Ik zou er ook vrede mee hebben als de huidige stand de eindstand is, zelfs als er dan geen of 2 kampioenen zijn in Nederland.
Geen degradatie maar wel uitbreiding naar 20 clubs.

Ik moet zeggen dat ik het top vind van de belgen.
Ja, klopt. Die vergadering die nog gehouden wordt is niet meer dan een formaliteit en de competitie is dan definitief voorbij.

Netjes opgelost en eindelijk een League die het lef heeft om de eerste stap te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
De Belgen zijn gestopt met voetballen, daar moesten zelfs nog 11 wedstrijden spelen , 1 reguliere en dan krijg je 10 play off wedstrijden , dan gaan je punten ook gehalveerd worden voor de Play Offs.
Belgie durft wel het te stoppen, hun moesten nog 11 wedstrijden spelen , wij 9 ...
Maarja.. Eredivisie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:27:
De toon was wel een beetje anders natuurlijk. Die clubs claimen geen 40 miljoen Euro terwijl ze de rest voor Donald Trump uitmaken. ;) De Telegraaf meldt zelfs dat Ajax overweegt uit de competitie te stappen en zelf tv rechten gaan verkopen als ze hun zin niet krijgen.
Ach de Telegraaf roept wel meer onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Maar hoe moeilijk kan het zijn.
Financiele compensatie naar de clubs die nu tussen wal en schip vallen die dus net geen Europese tickets hebben, geen degradanten , geen kampioen , Europese plekken op basis van stand nu.
En Klaar.. door... next!
Moeilijk he??
Nou nee.... stap even over je eigen principes en kom er onderling aub eens uit, sowieso kan je niet uitleggen om doodleuk te gaan voetballen.
Het zijn echt net kleine kinderen... hoe ze zich onderling gedragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:51:
[...]

Ach de Telegraaf roept wel meer onzin.
Wat zou je er van vinden als het zou kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:54:
[...]

Heel verstandig van Ajax om niet te gaan voetballen, denk je dat Daley Blind met hartproblemen gaat voetballen, die in de kritiek groep hoort?
Kap gewoon met deze shit , en probeer er gezamenlijk op een normale manier uit te komen en stop deze klote competitie eens...
Alles boven gezondheid toch?? ... KNVB is echt.........................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:56:
[...]

Heel verstandig van Ajax om niet te gaan voetballen, denk je dat Daley Blind met hartproblemen gaat voetballen, die in de kritiek groep hoort?
Kap gewoon met deze shit , en probeer er gezamenlijk op een normale manier uit te komen en stop deze klote competitie eens...
Alles boven gezondheid toch?? ... KNVB is echt.........................................................
Daar gaat het natuurlijk niet over. Wat Overmars zn punt is dat de competitie niet moet worden uitgespeeld als het weer veilig kan en dat Ajax op basis van het verleden de CL plek met bijbehorende miljoenen moet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:01:
[...]

Daar gaat het natuurlijk niet over. Wat Overmars zn punt is dat de competitie niet moet worden uitgespeeld als het weer veilig kan en dat Ajax op basis van het verleden de CL plek met bijbehorende miljoenen moet krijgen.
Veilig?
De piek van de Corona virus hadden de meeste specialisten al gemeld dat dat Eind Mei zou betreffen.
Vervolgens is de Corona nog niet weg, maar dan is de piek van de IC weg, maar dan kan je het nog gewoon oplopen.
Als er maar wat dreiging is , dan zal Daley Blind niet voetballen, en terechte ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:54:
[...]

Weet ik zo niet, teveel vraagtekens van mijn kant hoe het bedoeld wordt.
Toen Canada het voortouw nam mbt de Olympische Spelen vond ik dat een prima actie. Maar dat ging over over het niet willen deelnemen in de zomer 2020.
Als je aanhoudt 'de competitie moet voor 3 augustus uitgespeeld zijn' en Ajax zegt "nee, daar doen wij niet aan mee' dan kan ik daar prima mee leven. Ook als dat geen CL in zou houden.
Met als uitgangspunt 'hoe dan ook moet de competitie uitgespeeld worden, desnoods in december 2020' dan ben ik het er niet mee eens als Ajax er nu uit zou stappen.
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:01:
[...]

Zie bovenstaande scenario's, ik ben er niet zo zeker van dat ie dat ook zou roepen als punt 2 een serieuze optie is. De KNVB geeft zelf echter al aan van niet, die noemen 3 augustus als deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:04:
[...]

Als er maar wat dreiging is , dan zal Daley Blind niet voetballen, en terechte ook...
Veltman ook niet vanwege zijn knieoperatie.

Waarom we nu focussen op een speler met een bepaalde historie ontgaat me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:11:
[...]

Veltman ook niet vanwege zijn knieoperatie.

Waarom we nu focussen op een speler met een bepaalde historie ontgaat me even.
Omdat je dan toch ook een soort van ""competitie vervalsing "" krijgt indien je dan door gaat spelen omdat bepaalde spelers niet meer kunnen spelen omdat die in de kritiek groepen zitten?
Ajax zou Blind en Ziyech missen (Blind vanwege hart, Ziyech vanwege Transfer)
Dan mag AZ ook Stengs en Boadu langs de kant houden, Feyenoord Berghuis en Kocku, PSV Malen en Ihattaren.
Niet klagen dan he... want dat zou dan eerlijk zijn in jou ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:04:
[...]

Veilig?
De piek van de Corona virus hadden de meeste specialisten al gemeld dat dat Eind Mei zou betreffen.
Vervolgens is de Corona nog niet weg, maar dan is de piek van de IC weg, maar dan kan je het nog gewoon oplopen.
Als er een moment denkbaar is dat Blind wel het veld in durft is dat het moment waarop je de competitie kan uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:13:
[...]

Niet klagen dan he... want dat zou dan eerlijk zijn in jou ogen...
Bijzondere conclusie maak je hier, hoe kom je daar op uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Napo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:14:
[...]

Bijzondere conclusie maak je hier, hoe kom je daar op uit?
Omdat wat ik al zei, Ziyech en Blind zouden normaliter gewoon voor Ajax spelen dit jaar, als er maar wat kans is dat Blind Corona kan krijgen zal hij niet spelen en Ziyech gaat dan geen wedstrijd meer spelen voor Ajax, wat reinste competitievervalsing is in dat scenario.
Dan kan je ook de sterspelers van andere clubs er zo bijzetten, aangezien Blind en Ziyech toch de 2 sterspelers zijn van dit Ajax samen met Onana.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:16:
[...]

Omdat wat ik al zei, Ziyech en Blind zouden normaliter gewoon voor Ajax spelen dit jaar, als er maar wat kans is dat Blind Corona kan krijgen zal hij niet spelen en Ziyech gaat dan geen wedstrijd meer spelen voor Ajax, wat reinste competitievervalsing is in dat scenario.
Dan kan je ook de sterspelers van andere clubs er zo bijzetten, aangezien Blind en Ziyech toch de 2 sterspelers zijn van dit Ajax samen met Onana.
Hey dat maakt niet uit, als Ajax in het nadeel is dan maakt competitie vervalsing echt niet uit, tenminste dat lees ik hier.
Competitie zal hoe dan ook uitgespeeld worden al heeft Ajax 100 Corona gevallen, het moet en zal uitgespeeld worden.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:16:
[...]

Je mist mijn vraag met een antwoord die wellicht niet eens de realiteit zal zijn. Mijn vraag is waarop je beredeneert waarom ik iets niet eerlijk zou vinden, over iets waar ik zover ik kan herinneren niet zo'n uitspraak heb gedaan.

Feit is dat de KNVB nu voornamelijk de UEFA volgt, indien de UEFA besluit dat seizoenen langer doorgaan en/of op een ander moment uitgespeeld wordt dan kan het goed zo zijn dat Ziyech wellicht nog bij Ajax speelt voor het restant van de wedstrijden. Andere clubs zitten echter eveneens met dezelfde uitdagingen.

Dat er spelers zijn die meer risico lopen door bepaalde condities is altijd al het geval en daar moet je als speler en als club zorgvuldig mee omgaan. Dat is mijn inziens geen reden om een competitie stil te leggen of niet te hervatten. Daarnaast moet je niet willen dat je een keuze maakt omdat een vermeende sterspeler niet kan spelen, het zou ongeacht welke speler dan ook (dus ook de twaalfde wisselspeler op de bank die eigenlijk nooit invalt maar in theorie toch kan invallen) gedaan moeten worden.

Als je Blind op basis van zijn prestaties na zijn uitval als sterspeler van Ajax bestempeld sla je mijn inziens wellicht de plank mis. Datzelfde gaat ook op voor Malen aangezien hij geblesseerd is. Het feit dat de competitie stil ligt heeft zowel voordelen voor teams (spelers kunnen in rust herstellen van een blessure en netto een positief effect voor een aantal spelers en teams) en nadelen aangezien contracten formeel opgezegd moeten worden waardoor er bij vrijwel elke clubs een aantal spelers niet meer beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Mark31
Welke spelers er wel of niet beschikbaar zijn of wie er wel of niet durft te spelen doet er geen reet toe. Sowieso: als we het over individuele gevallen gaan hebben gaan we een soort van "wie is de grootste" krijgen en daar is niemand bij gebaat.

Eerste optie moet zijn om de competitie uit te spelen. Als dat niet kan moet je bedenken hoe deze competitie wel of niet af te sluiten en hoe de EL en CL tickets te verdelen. Daarbij horen resultaten uit het verleden geen rol te spelen. De stand die je opmaakt moet leidend zijn, of het nu de stand na 17 wedstrijden is, de huidige of eentje met toch playoffs erbij. De stand is met de stand van vorig jaar namelijk de enige objectieve lijst die je hebt. Wat dat betreft zit Overmars natuurlijk hartstikke fout door de behaalde punten in Europa erbij de slepen. Dat soort sentimenten naaien de boel alleen maar op

En zoals gezegd: we hebben de tijd. Het is behoorlijk voorbarig om nu stoer van alles te gaan roepen terwijl de UEFA ook nog bezig is. Die doen misschien rare dingen maar je hebt er wel mee te dealen. Je kunt nu doodleuk een CL-deelnemer aanwijzen maar je weet niet eens wanneer de nieuwe CL begint, en of die wel begint.

Die twintig eredivisie clubs is ook niet zo makkelijk overigens. Dat zijn ook weer extra wedstrijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
Overmars heeft gewoon gelijk vind ik.

Wil je straks dit seizoen afmaken, en dan na de laatste wedstrijd meteen beginnen met het nieuwe seizoen en dan wanneer dit is afgelopen meteen het EK.

Uiteraard doorspelen in de winter, de Europese clubs zullen bizar vaak 2 wedstrijden in de week spelen.

Denk dat je diverse spelers na dat EK kunt gaan opvegen want die zullen op zijn.

En des te langer de lockdown blijft des te erger zal het worden.

En hoe ga je het doen als de UEFA zegt te gaan spelen terwijl er in diverse landen nog veel problemen zijn met Corona?
Dan werk je de verspreiding toch juist in de hand.
Club uit land A waar geen problemen meer zijn gaan naar club in land B waar wel nog problemen zijn. En zo kun je dus in land A weer problemen krijgen.

De UEFA en de grote landen denken alleen aan de TV gelden die ze niet gaan krijgen als ze het seizoen niet afmaken.

In Belgie hebben ze blijkbaar ballen, kijken of ze bij de KNVB hun ballen gaan vinden en hun eigen lijn trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:18:
[...]
Hier ben ik al eerder uitgebreid op ingegaan. Er zijn genoeg opties, zeker als er collectieve overeenstemming is. Eventueel een noodfonds voor waar het compromis problemen veroorzaakt. Al heb ik de indruk gezien het interview van Overmars dat er in ieder geval 1 club dwars ligt. Dat maakt het moeilijker, maar nog steeds niet onmogelijk.

Voetbal en het arbeidsrecht hebben een bijzondere relatie, en het arbeidsrecht is er altijd op gericht dat alle partijen er onderling gegeven de situatie uit moeten komen. Als dat niet kan dan gaat het niet mee vallen om een rechter uit te leggen waarom het breed gedragen collectieve compromis in de voetbalwereld nu net niet voor jou zou moeten gelden, en wat precies jouw schade is. Met een beetje pech duurt zo'n proces dusdanig lang dat de competities gewoon zonder die speler verder gaan. En leg het maar eens aan je fans en je sponsoren uit dat je je zo opstelt.

Ik ga er vanuit dat de meeste voetballers sportman genoeg zijn om het seizoen bij hun huidige club uit te willen spelen mits dat veilig kan.

[...]
Waar heb je het over? Er zijn helemaal geen kosten die clubs nu kunnen schrappen als het seizoen definitief niet door gaat. De contracten lopen net zo goed door.

[...]
Dat is overduidelijk een probleem dat in seizoen 20-21 opgelost moet worden, waarbij er eindeloze opties zijn, waaronder worst case geen seizoen 20-21 voetballen.

Het is veel logischer en sportiever om het huidige seizoen af te maken zodra het kan en 20-21 aan te passen zoals noodzakelijk.

[...]
Zeker zonder publiek speelt dat niet. Maar in plaats van dat we alles op zn kop zetten om te proberen een normaal seizoen 20-21 te hebben, waar er genoeg signalen zijn dat dat ook niet gaat lukken, zou je dat moeten schrappen. Dan kan je die 9 speelrondes plus restanten beker en Europees voetbal rustig plannen.

We hebben om te beginnen al geen EK kwalificatie, dat scheelt al een aantal weken. We zouden ook kunnen besluiten om in 20-21 geen beker, Cruijfschaal en playoffs te doen. Voorbereiding hoeft ook amper als we gelijk vanuit het restant van 19-20 doorrollen. Er is genoeg speling voor het geval dat Corona snel op zn retour is, en als dat niet het geval is dan kan je beter 20-21 schrappen anders zit je straks met 2 mislukte competities.

We moeten in oplossingen denken en niet alleen de oplossing die betekent we stoppen er mee want dat is niet ongunstig voor mijn clubbie. Uitspelen is naar iedereen het eerlijkst, zelfs als dat uitspelen niet onder ideale omstandigheden (exact zelfde selectie, met publiek) kan.

[...]
Ik zie het niet, uitspelen wanneer het kan blijft de beste oplossing, zeker als je je wil voorbereiden op slechte maar niet onrealistische scenario's dat je eigenlijk dit jaar uberhaupt niet meer zou moeten voetballen. Je krijgt helemaal nooit een seizoen gepropt in de paar maanden tussen 1 januari 2021 en het EK, maar 9 speelrondes kan prima.

[...]

[...]
8)7
In mijn ogen ben je heel erg aan het doelredeneren. Je zegt dat je er vanuit gaat dat spelers zich zullen schikken maar feit is dat het Europees Hof van Justitie in het het Bosman-arrest onder andere oordeelde dat een voetballer na het verlopen van zijn contract vrij is om te gaan en staan waar hij wil. Dit is staand recht. Corona crisis of niet.

Fifa en clubs kunnen afspraken maken maar als een speler met aflopend contract zich er niet aan wil houden dan staat hij in zijn recht.
Sommige spelers zullen het aanvechten en andere zullen hun club trouw blijven. Deze 'oplossing' zorgt voor oneerlijke situaties waarin clubs in beslissende eindfase mogelijk niet meer over spelers kunnen beschikken (bv Ziyech die kwart van de doelpunten betrokken is met assist of goal).

Je gaat ook heel makkelijk voorbij aan extra kosten voor clubs. Door seizoen te verlengen blijven operationele kosten gewoon doorlopen (bv salaris huurspelers en spelers met aflopende contracten die na 1 juni van de balans zouden gaan) terwijl daar geen extra inkomsten tegenover staan. Als dan aan het einde van het verhaal ook nog eens blijkt dat seizoen helemaal niet kan worden afgemaakt en clubs dus o.a. recettes mislopen die wel begroot waren dan is de financiële schade behoorlijk.
Je redenering om het 20-21 seizoen te schrappen maakt de financiële problemen natuurlijk alleen maar groter: clubs missen dan gewoon een compleet seizoen aan inkomsten en recettes.

Ik heb heel erg het idee dat er vooral aan het 'uitspelen scenario' wordt vastgehouden omdat men niet wil dat Ajax Europa ingaat. Maar daardoor wordt er compleet voorbij gegaan aan alle haken en ogen die aan dit scenario zitten. Als je het feitelijk bekijkt en de prognoses van de virologen meeneemt dan is het volstrekt logisch dat er een streep door het seizoen komt. Wie vervolgens Europa in mag is een hele andere discussie (al vind ik het zeer logisch dat Ajax weer in de CL gaat schitteren O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Ik lees de hele tijd dat als je de huidige competitie niet af maakt, dat je dan een probleem hebt met het verdelen van de Europese tickets. Maar wat is de kans dat we dit jaar nog op Europees niveau gaan voetballen? Daarvoor moeten alle landen in Europa Corona vrij zijn en moet je kunnen voorkomen dat Europa van buitenaf besmet wordt. Of door een vaccin of door de grenzen dicht te houden.

Ik zie het niet gebeuren dat reizen binnen Europa op die schaal weer mogelijk wordt dit jaar. Volgens mij is er dus helemaal geen probleem met de Europese tickets voor 20/21.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ephymerous
Op het net kwam ik de oplossing tegen:

- Az speelt CL en behoudt CL inkomsten
- Feyenoord kampioen
- Ajax koopt een aantal spelers voor PSV
- Andere clubs kunnen bij Ajax aankloppen voor een geheel vrijblijvende gift om de gaten te vullen die ontstaan.
- Ajax voorronde CL en als ze doorgaan verdelen ze inkomsten onder de rest van de clubs
- Ajax richt een noodfonds op voor spelermakelaars, want die gaan ook een zware tijd tegemoet

:+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wie mag eigenlijk de tickets verdelen? De landelijke bond of de UEFA?

Ik geloof dat de bond de clubs inschrijft, dan is het toch de landelijke bond die bepaald wie Europa in gaat en wie niet en niet de UEFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Foxsports zit financieel heel diep in de organisatie van het betaald voetbal en ik denk niet dat die er blij van worden als nu besloten wordt om pas eind augustus weer te gaan voetballen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Exo81 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:41:
In mijn ogen ben je heel erg aan het doelredeneren. Je zegt dat je er vanuit gaat dat spelers zich zullen schikken maar feit is dat het Europees Hof van Justitie in het het Bosman-arrest onder andere oordeelde dat een voetballer na het verlopen van zijn contract vrij is om te gaan en staan waar hij wil. Dit is staand recht. Corona crisis of niet.

Fifa en clubs kunnen afspraken maken maar als een speler met aflopend contract zich er niet aan wil houden dan staat hij in zijn recht.
Sommige spelers zullen het aanvechten en andere zullen hun club trouw blijven. Deze 'oplossing' zorgt voor oneerlijke situaties waarin clubs in beslissende eindfase mogelijk niet meer over spelers kunnen beschikken (bv Ziyech die kwart van de doelpunten betrokken is met assist of goal).
Ik blijf erbij dat het niet zo zwart wit is, en dat je er niet vanuit moet gaan dat er op grote schaal dwars gelegen wordt. En zelfs als dat zo is, dan blijft uitspelen met aangepaste selecties natuurlijk altijd eerlijker dan gewoon prijzen toewijzen.
Je gaat ook heel makkelijk voorbij aan extra kosten voor clubs. Door seizoen te verlengen blijven operationele kosten gewoon doorlopen (bv salaris huurspelers en spelers met aflopende contracten die na 1 juni van de balans zouden gaan) terwijl daar geen extra inkomsten tegenover staan. Als dan aan het einde van het verhaal ook nog eens blijkt dat seizoen helemaal niet kan worden afgemaakt en clubs dus o.a. recettes mislopen die wel begroot waren dan is de financiële schade behoorlijk.
Ik zie niet hoe je door nu het seizoen te beeindigen geen huur en salarissen tot eind juni hoeft te betalen. Als je het seizoen na 1 juni 2 maanden door laat spelen heb je wellicht iets hogere uitgaves, maar ook hogere inkomsten.
Je redenering om het 20-21 seizoen te schrappen maakt de financiële problemen natuurlijk alleen maar groter: clubs missen dan gewoon een compleet seizoen aan inkomsten en recettes.
Het punt is dat je moet kijken wanneer je weer kan voetballen. Het window waarbinnen je redelijkerwijs 19-20 niet kan uitvoetballen maar wel een normaal 20-21 kan hebben is niet zo groot. Als blijkt dat je eind juni nog niet kan voetballen dan is de kans groot dat je het eind oktober ook nog niet kan. Dan komen er al vrij snel situaties in beeld waarin je voor 20-21 hetzelfde probleem krijgt.
Ik heb heel erg het idee dat er vooral aan het 'uitspelen scenario' wordt vastgehouden omdat men niet wil dat Ajax Europa ingaat.
Dat is natuurlijk niet waar, het is helemaal geen gegeven dat bij staken Ajax de CL in gaat. Daar stuurt Ajax op, maar daar moeten ze de rest incl. de FIFA en de UEFA eerst nog maar van zien te overtuigen, als er al Europees voetbal is.
Maar daardoor wordt er compleet voorbij gegaan aan alle haken en ogen die aan dit scenario zitten. Als je het feitelijk bekijkt en de prognoses van de virologen meeneemt dan is het volstrekt logisch dat er een streep door het seizoen komt.
Tenzij er een expert is die zegt dat er nooit meer gevoetbald kan worden is dit niet waar. De experts zeggen dat er nu niet en voorlopig niet gevoetbald kan worden, het kan ze geen reet schelen welke wedstrijden je gaat spelen zodra het wel weer kan.

Sterker nog, ik vermoed dat veel experts het zouden toejuichen als er gewoon heel 2020 niet meer gevoetbald wordt, en in dat scenario ligt het uitspelen van dit seizoen daarna weer voor de hand omdat je nooit een heel seizoen in een half jaar kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Ankona schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:56:
Foxsports zit financieel heel diep in de organisatie van het betaald voetbal en ik denk niet dat die er blij van worden als nu besloten wordt om pas eind augustus weer te gaan voetballen.
Laat ze maar het contract verscheuren, dan zijn we ook van de monopolie af en kan elke club profiteren:
https://www.vi.nl/pro/waa...-marathoncontract-van-fox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:57:
Dat is natuurlijk niet waar, het is helemaal geen gegeven dat bij staken Ajax de CL in gaat. Daar stuurt Ajax op, maar daar moeten ze de rest incl. de FIFA en de UEFA eerst nog maar van zien te overtuigen, als er al Europees voetbal is.
Denk dat dat niet zo lastig is, Ajax had en heeft veruit het grootste internationale bereik en is daarmee voor de UEFA het meest intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is zeker nog geen gegeven, maar de kans is wel zeer aannemelijk. Kijk alleen al naar de adviezen in België.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Blijven wel in loopjes lullen hier he :) niemand heeft de perfecte oplossing voor iedereen, het is gecompliceerden dan de meeste doen voorkomen (denk alleen al aan transfers die al rond zijn) en iedereen vind het oneerlijk, maakt niet uit welke oplossing :P

:Y) ik zie wel over een tijd waar de UEFA/KNVB of wie dan ook mee komt, dan kunnen we daar op zeiken i.p.v. alle fantasierijke 'oplossingen' die bedacht worden in de 'kroeg'.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 14:18
Welke oplossing ze ook verzinnen
je hebt waarschijnlijk 1 club voor en 17 clubs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Martinusz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:15:
Blijven wel in loopjes lullen hier he :) niemand heeft de perfecte oplossing voor iedereen, het is gecompliceerden dan de meeste doen voorkomen (denk alleen al aan transfers die al rond zijn) en iedereen vind het oneerlijk, maakt niet uit welke oplossing :P

:Y) ik zie wel over een tijd waar de UEFA/KNVB of wie dan ook mee komt, dan kunnen we daar op zeiken i.p.v. alle fantasierijke 'oplossingen' die bedacht worden in de 'kroeg'.
Je gaat ook geen perfecte oplossing vinden.
Maar de huidige oplossing van de UEFA vind ik persoonlijk met afstand de ergste, namelijk alles voor je uit blijven schuiven.

Stel je kunt pas in augustus of zelfs later verder gaan, enig idee wat voor een idioot seizoen je dan gaat krijgen als je dan ook nog even dit seizoen wilt gaan afmaken?

Of stel we kunnen pas in augustus/septermber verder en ze zien bij de UEFA eindelijk in dat het geen goed idee is om dit seizoen af te maken en komen dan pas met de melding dat het seizoen niet word afgemaakt.
Dan hebben de clubs nog 5 of 6 maanden onduidelijkheid. Lekker als je een club bent zonder buffer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:02

Maar dan de betreffende 'geirriteerde' clubs of beleidsbepalers niet noemen. Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje

Laten we het zo zeggen: als we niet uitspelen (jouw uitgangspunt 'staken'), wat zou dan een reden kunnen zijn om een andere club dan Ajax (meest voor de hand liggend: AZ) de CL in te laten gaan? Oftewel: wie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
[...]

Gelul, de competitie wordt niet gespeeld door 2 teams, je wordt kampioen als je de meeste punten haalt van ALLE tegenstanders.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:51:
[...]

Gelul, de competitie wordt niet gespeeld door 2 teams, je wordt kampioen als je de meeste punten haalt van ALLE tegenstanders.
Dat is ook niet het punt dat gemaakt wordt. De situatie Ajax en AZ is dat ze in evenveel wedstrijden evenveel punten bij elkaar hebben gespeeld. In Nederland is de keuze gemaakt om op basis van doelsaldo dan de "beste" club te bepalen. Wat @rikoos aangeeft is dat het ook op basis van onderling resultaat mogelijk is. Iets waar ik enigszins mee eens ben echter moet je niet in een lopend seizoen aanpassen.

Het is de combinatie van alle wedstrijden tegen alle tegenstanders en dan het onderlinge resultaat laten prevaleren boven het doelsaldo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Napo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:01:
[...]

Dat is ook niet het punt dat gemaakt wordt. De situatie Ajax en AZ is dat ze in evenveel wedstrijden evenveel punten bij elkaar hebben gespeeld. In Nederland is de keuze gemaakt om op basis van doelsaldo dan de "beste" club te bepalen.
En de keuze is gemaakt om een competitie uit te spelen :p Als je dat niet doet, kan je niet opeens aan die andere regels vast willen houden. Ajax en AZ hebben andere tegenstanders gehad, iets waar punten aantal en doelsaldo nogal effect op hebben.

Wat zou er mis zijn met een tweeluik tussen hen als de tijd het toestaat?

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 02-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Op zich maakt het toch niet uit of je Ajax of AZ direct stuurt, de 2de plek heeft toch recht op voorrondes CL? Als je die doorkomt dan cash je ook weer extra. Gezien de omstandigheden lijkt mij dat beide clubs daarmee kunnen leven, desnoods gooien ze een muntje op voor plek 1 of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:41:
[...]

Laten we het zo zeggen: als we niet uitspelen (jouw uitgangspunt 'staken'), wat zou dan een reden kunnen zijn om een andere club dan Ajax (meest voor de hand liggend: AZ) de CL in te laten gaan? Oftewel: wie dan?
Uitspelen zodra het kan, al is het december, zou het uitgangspunt moeten zijn. De enige die dwars kan liggen zijn de UEFA en FIFA. Als zij dwarsliggen moet je kijken of je een playoff kan organiseren, als dat ook niet lukt moet je streven naar een situatie waar niemand er beter of slechter van wordt. Dan zal je onderling het eens moeten worden over de baten, een groot compromis met als onderdeel wie er welk ticket krijgt en de clubs compenseert die misgrijpen.

Maar dat is een last resort scenario wat totaal nog niet aan de orde is, en waar iedereen van zou moeten zorgen dat het zover niet komt, ook al heeft je eigen clubje er baat bij.

Het beste is om geen overhaaste beslissingen te nemen en te kijken hoe het zich ontwikkelt. Het zou zomaar kunnen dat je het huidige seizoen prima kan afspelen van de zomer, maar het kan ook zomaar dat seizoen 20-21 ook zwaar gehinderd wordt. Dan kijken we straks in januari 21 om ons heen en zou het toch niet zo gek zijn om 19-20 weer op te pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 02-04-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ph4ge schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:22:
[...]

Uitspelen zodra het kan, al is het december, zou het uitgangspunt moeten zijn. De enige die dwars kan liggen zijn de UEFA en FIFA. Als zij dwarsliggen moet je kijken of je een playoff kan organiseren, als dat ook niet lukt moet je streven naar een situatie waar niemand er beter of slechter van wordt. Dan zal je onderling het eens moeten worden over de baten, een groot compromis met als onderdeel wie er welk ticket krijgt en de clubs compenseert die misgrijpen.

Maar dat is een last resort scenario wat totaal nog niet aan de orde is, en waar iedereen van zou moeten zorgen dat het zover niet komt, ook al heeft je eigen clubje er baat bij.

Het beste is om geen overhaaste beslissingen te nemen en te kijken hoe het zich ontwikkelt. Het zou zomaar kunnen dat je het huidige seizoen prima kan afspelen van de zomer, maar het kan ook zomaar dat seizoen 20-21 ook zwaar gehinderd wordt. Dan kijken we straks in januari 21 om ons heen en zou het toch niet zo gek zijn om 19-20 weer op te pakken.
Ik kom hier niet zo vaak (maar genoeg tijd nu). Wat is jouw 'eigen clubje'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:10:
Op zich maakt het toch niet uit of je Ajax of AZ direct stuurt, de 2de plek heeft toch recht op voorrondes CL? Als je die doorkomt dan cash je ook weer extra. Gezien de omstandigheden lijkt mij dat beide clubs daarmee kunnen leven, desnoods gooien ze een muntje op voor plek 1 of 2.
Maakt zeker wel uit, de kampioensvoorronde is stukken makkelijker. Dan kom je geen teams uit Frankrijk, Portugal, Spanje etc tegen maar alleen andere kampioenen (of komend jaar 'kampioenen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen playoffs wat mij betreft, je kunt niet nu nog de regels van de competitie gaan aanpassen.
En wie doen daar dan aan mee? Ook dan krijg je de discussie over wie nu toevallig op die plek staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Maar again: Waarom nu beslissen, terwijl er misschien helemaal geen probleem is (namelijk het EU breed starten van de competities in januari).

In Engeland zijn ze net begonnen met het drama, in Spanje vallen 1000 doden per dag. Alsof we allemaal in September weer gaan ballen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:38:
Maar again: Waarom nu beslissen, terwijl er misschien helemaal geen probleem is (namelijk het EU breed starten van de competities in januari).

In Engeland zijn ze net begonnen met het drama, in Spanje vallen 1000 doden per dag. Alsof we allemaal in September weer gaan ballen :?
Helemaal mee eens.. ik vraag mij dan alleen af wat de grenzen van ING zijn, als ze bereid zijn om een aantal clubs aan het krediet-infuus te leggen. Maart-Januari is nogal wat.
Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken