[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.695 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Terugkomend op het anders verdelen van de TV gelden, ik heb voor de eredivisie eens een berekening gesimuleerd obv het Engelse model zoals @loekf2 in het buitenlands voetbal topic postte
Afbeeldingslocatie: https://resources.premierleague.com/photos/2019/05/23/324230a1-a38e-4fa2-a691-5fb03f5af51f/18-19_PremierLeague_Payment_Article_V1.png?width=1350&height=759

Dat zou voor dit seizoen, met de huidige stand als uitgangspunt (los van of dit terecht is of niet) tot het volgende komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt82xG3YwjAYBVxuPuElKgf_hoQ=/f/image/FYw7DG2CJERKKAFgYCTpx3WH.png

Oftewel nagenoeg de hele top 7 krijgt veel minder (zie meest rechtse kolom), de clubs daaronder meer. Ik geloof niet dat het verzwakken van de traditionele subtop (clubs als Groningen, Vitesse, Utrecht, AZ, Heerenveen) gaat leiden tot een sterkere competitie voor de traditionele top 3.

Er zitten uiteraard wat aannames in (met name in het aantal keer uitgezonden en opbrengsten internationaal vermarkten eredivisie/het commerciële deel), maar die gaan niet tot hele grote verschuivingen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Voor de top clubs (in NL dan) zijn die tv rechten maar een fractie van de begroting, in de staart gaat het al snel naar de helft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:43:
Terugkomend op het anders verdelen van de TV gelden, ik heb voor de eredivisie eens een berekening gesimuleerd
Premier League 2018/19

- Nationale Tv contracten

50% gelijkverdeeld
25% eindstand
25% aantal live-wedstrijden

- Internationale TV, sponsorcontracten en radio.

100% gelijkverdeeld

- De degradanten worden betaald uit de gelijke delen van de nationale en de internationale contracten.

2019/20

- Internationale TV contracten

De extra inkomsten t.o.v. 3 seizoenen daarvoor worden verdeeld op basis van de eindstand.

Eredivisie

2018/19 Ranglijst op basis van 10 seizoenen. Potverdeling op basis van vaste percentages. Koploper 12,95%, nummer twee 11,65% .. laatste 2,45%.

2019/20 5% gelijkverdeeld

De enige aanname die hoeft te doen is hoe groot je de gelijke delen maakt. En dan gaat inderdaad de subtop er ook soms fors op achteruit.
Ankona schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:12:
Voor de top clubs (in NL dan) zijn die tv rechten maar een fractie van de begroting, in de staart gaat het al snel naar de helft.
Is dat een reden om de verdeling gelijkmatiger te maken?

Vijftien van de achtien clubs hadden vorig seizoen een benedengemiddeld aantal tv kijkers op Fox..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noA6fivmCZGVcJQPxxZv0Hkfr-0=/f/image/I8cJPQBPpn04vrXv70veXGqw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

strafschop schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:08:
[...]

Vijftien van de achtien clubs hadden vorig seizoen een benedengemiddeld aantal tv kijkers op Fox..
Dat is mathematisch onmogelijk.

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar dat kan niet...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:58:

Waarom zou dat niet kunnen? Als de verschillen groot genoeg zijn tussen de top 3 en de rest kan dat toch gewoon? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Tegen de top 3 1000, tegen de rest 1. Dan kan dat toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:08:

[Afbeelding]
Aantal toeschouwers bij Fox lijkt me inderdaad een betere dan het aantal keer op TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:02:
[...]

Tegen de top 3 1000, tegen de rest 1. Dan kan dat toch gewoon?
Er zit nog een complexiteit in, als je naar een top 3 club kijkt.... kijk je ook naar de tegenstander.

Maar ik ben wel geneigd te zeggen dat het kan. Al is het maar omdat er 17 miljoen kijkers zijn bij de klassieker en de rest van de wedstrijden amper bekeken worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Er zit nog een complexiteit in, als je naar een top 3 club kijkt.... kijk je ook naar de tegenstander.

Maar ik ben wel geneigd te zeggen dat het kan. Al is het maar omdat er 17 miljoen kijkers zijn bij de klassieker en de rest van de wedstrijden amper bekeken worden.
Die nam ik mee ja.

Goed, ik was wat optimistisch, wellicht. :+

* Ramzzz geeft zijn vierkante ogen de schuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 30-03-2020 23:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Ze hebben in mijn voorbeeld 6x per jaar (uit en thuis tegen top 3) 1000 kijkers en de andere 28 wedstrijden 1.
Die complexiteit is er dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Misschien te simpel gedacht maar het zijn ook rare tijden, is het niet gewoon het beste (naar mijn mening ook eerlijkste) om nu alle gelden te verdelen naar ratio en niet naar zaken als toeschouwers. Zonder de kleine clubs bestaan de "grote" clubs simpelweg niet. Een miljoen minder heeft voor clubs uit de traditionele top 3 veel minder impact dan voor clubs als ADO of Fortuna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
rikoos schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:11:
Misschien te simpel gedacht maar het zijn ook rare tijden, is het niet gewoon het beste (naar mijn mening ook eerlijkste) om nu alle gelden te verdelen naar ratio en niet naar zaken als toeschouwers. Zonder de kleine clubs bestaan de "grote" clubs simpelweg niet. Een miljoen minder heeft voor clubs uit de traditionele top 3 veel minder impact dan voor clubs als ADO of Fortuna.
Wat bedoel je in deze naar ratio verdelen? Naar welke ratio? Of bedoel je de hele som gedeeld door 18, iedereen dezelfde som?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Lastig, elke club stelt zijn begroting op obv te verwachten inkomsten. De grote clubs hebben ook grotere verplichten die mogelijk lastiger creatief zijn op te vangen.

Aan de andere kant, bij de grote clubs is het tv geld maar een fooi tov de totale begroting, de kleintjes hebben veel minder andere geldbronnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ajax zegt een aantal contracten op:
https://www.nu.nl/voetbal...-en-nouri-formeel-op.html

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 31-03-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Het lijstje van VI is nog niet compleet, maar grofweg een derde van de Eredivisie is op 1 juli transfervrij.
Zonder de kleine clubs bestaan de "grote" clubs simpelweg niet.
De kleine clubs die bij de voorstellen van de BeNeLiga buiten de boot vallen laten toch het tegenovergestelde horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Wat bedoel je in deze naar ratio verdelen? Naar welke ratio? Of bedoel je de hele som gedeeld door 18, iedereen dezelfde som?
Ja … niet moeilijker maken en iedereen gelijk dit jaar. Vind het altijd moeilijk om te horen dat sommige clubs meer krijgen want samen ben je de competitie.
Ankona schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Aan de andere kant, bij de grote clubs is het tv geld maar een fooi tov de totale begroting, de kleintjes hebben veel minder andere geldbronnen.
Daarom lijkt het mij ook het beste om het gelijkwaardig te verdelen. De kleine clubs zijn er heel erg bij gebaat dat er geld binnenkomt en hebben geen sponsor als bijvoorbeeld Ziggo.

[ Voor 35% gewijzigd door rikoos op 31-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De grote clubs verliezen ook (absoluut gezien) veel meer geld dan de kleintjes momenteel.
Fortuna heeft een budget van 7.2m, waarvan ze verreweg het grootste deel aan inkomsten al binnen hebben (seizoenkaarten, 80 a 90% van de sponsorgelden, tv geld wordt gewoon doorbetaald).
Die paar kaartjes die ze nu niet in de vrije verkoop verkopen....
rikoos schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Ja … niet moeilijker maken en iedereen gelijk dit jaar. Vind het altijd moeilijk om te horen dat sommige clubs meer krijgen want samen ben je de competitie.

[...]

Daarom lijkt het mij ook het beste om het gelijkwaardig te verdelen. De kleine clubs zijn er heel erg bij gebaat dat er geld binnenkomt en hebben geen sponsor als bijvoorbeeld Ziggo.
Streep Ajax PSV en Feyenoord weg en je vangt geen 5 miljoen meer voor de tv rechten.
Streep VVV Fortuna en Emmen weg en je krijgt nog steeds 80 miljoen.

Prima als er tijdelijk iets meer geld richting die clubs gaat om ze te helpen, maar miljoenen? Ze hoeven hier niet beter van te worden he. Dat onderhandelen ze na de corona crisis maar uit.

[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 31-03-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Shabbaman

Got love?

NOS meldt dat Gosens kiest voor Duitsland. Hopelijk komt Koeman nu van de pot en fixt hij dit in deze interlandloze periode.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:11:
[...]

De grote clubs verliezen ook (absoluut gezien) veel meer geld dan de kleintjes momenteel.
Fortuna heeft een budget van 7.2m, waarvan ze verreweg het grootste deel aan inkomsten al binnen hebben (seizoenkaarten, 80 a 90% van de sponsorgelden, tv geld wordt gewoon doorbetaald).
Die paar kaartjes die ze nu niet in de vrije verkoop verkopen....

[...]

Streep Ajax PSV en Feyenoord weg en je vangt geen 5 miljoen meer voor de tv rechten.
Streep VVV Fortuna en Emmen weg en je krijgt nog steeds 80 miljoen.

Prima als er tijdelijk iets meer geld richting die clubs gaat om ze te helpen, maar miljoenen? Ze hoeven hier niet beter van te worden he. Dat onderhandelen ze na de corona crisis maar uit.
Wat ik begreep is dat niet het grootste probleem maar wel de extra inkomsten die wegvallen tijdens het niet spelen wedstrijden. Bij de grote clubs is dat uitbesteed maar bij de kleinere clubs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
toolkist schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:11:
Dit gaat mogelijk na afloop van het huidige contract dus gebeuren, want las laatst ergens dat Ajax dan vrij is om zelf zijn eigen tv rechten te verkopen en hoe oneerlijk het ook voor de competitie ook gaat zijn gaan zij echt niet voor lagere opbrengst kiezen als ze zelf veel meer kunnen ontvangen als ze zelf hun eigen rechten gaan verkopen in plaats van samen met de rest van de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Pompi schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:22:
[...]

Dit gaat mogelijk na afloop van het huidige contract dus gebeuren, want las laatst ergens dat Ajax dan vrij is om zelf zijn eigen tv rechten te verkopen en hoe oneerlijk het ook voor de competitie ook gaat zijn gaan zij echt niet voor lagere opbrengst kiezen als ze zelf veel meer kunnen ontvangen als ze zelf hun eigen rechten gaan verkopen in plaats van samen met de rest van de competitie.
Waarom is dit oneerlijk voor de competitie?

Begrijp de roep naar gelijke verdeling van TV-rechten eerlijk gezegd niet zo, het is nu eenmaal zo dat de ene club commercieel aantrekkelijker is dan de ander. What´s next, een Amerikaanse stijl draft systeem van alle 17-jarigen waarbij de nummer laatst als eerste mag kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Ja wat is eerlijk?

Het is namelijk ook oneerlijk dat Ajax een veel lager percentage van het TV-geld krijgt dan wat het daadwerkelijk bijdraagt aan die TV-gelden.

Dus het is maar net waar je de "eerlijkheid" op wil bepalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:44:
[...]

Waarom is dit oneerlijk voor de competitie?

Begrijp de roep naar gelijke verdeling van TV-rechten eerlijk gezegd niet zo, het is nu eenmaal zo dat de ene club commercieel aantrekkelijker is dan de ander. What´s next, een Amerikaanse stijl draft systeem van alle 17-jarigen waarbij de nummer laatst als eerste mag kiezen?
Het is niet zozeer oneerlijk, het is vooral dom als je geld wegtrekt uit de nationale competitie, die wil je zo sterk mogelijk hebben om ook europees nog iets te kunnen betekenen en interessant te blijven voor spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
forzav schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Het is niet zozeer oneerlijk, het is vooral dom als je geld wegtrekt uit de nationale competitie, die wil je zo sterk mogelijk hebben om ook europees nog iets te kunnen betekenen en interessant te blijven voor spelers.
Andersom geldt dat PSV en Ajax op deze manier veel geld mislopen, waardoor het aanhaken met Europese (sub)top nóg lastiger wordt.

Sterke competities zit ook in opzet. Is het logisch dat we in een klein land als NL liefst 36 profclubs hebben? Zou een kleinere ED niet beter zijn voor de weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Shabbaman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:19:
NOS meldt dat Gosens kiest voor Duitsland. Hopelijk komt Koeman nu van de pot en fixt hij dit in deze interlandloze periode.
Sorry maar waarom zou alles uit de kast moeten voor Gosens :? Ok hij draait leuk mee bij Atalanta, maar zo zijn er nog wel 20 spelers die wel leuk mee draaien bij een club.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Martinusz schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Sorry maar waarom zou alles uit de kast moeten voor Gosens :? Ok hij draait leuk mee bij Atalanta, maar zo zijn er nog wel 20 spelers die wel leuk mee draaien bij een club.
Belangrijke vraag is denk ik: Hebben we op dit moment een betere of eentje in het verschiet?

Kijk zelf veel te weinig Serie A, dus kan niet beoordelen of Gosens (significant) beter is dan de alternatieven die we linksachter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
Wat hoorde ik nou, dat er misschien play-offs voor kampioenschap komt. Zou ervoor zijn... (weet niet waar dat stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
Sjah schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:10:
Wat hoorde ik nou, dat er misschien play-offs voor kampioenschap komt. Zou ervoor zijn... (weet niet waar dat stond).
Waarschijnlijk is het met voetbal net als met als mijn kinderen een bordspel spelen. Spelregels staan vanaf begin vast of we stoppen voortijdig. Tussentijds de regels wijzigen geeft gegarandeerd scheve gezichten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Sempy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Waarschijnlijk is het met voetbal net als met als mijn kinderen een bordspel spelen. Spelregels staan vanaf begin vast of we stoppen voortijdig. Tussentijds de regels wijzigen geeft gegarandeerd scheve gezichten. ;)
ook voortijdig stoppen geeft scheve gezichten. Immers is in het voetbal het huidige seizoen altijd weer gekoppeld aan het volgende.

Het maakt niet uit welke oplossing, er gaan scheve gezichten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Misschien zou het een idee zijn voor de UEFA om na dit seizoen te kijken naar regels om het duidelijk te maken.
Ikzelf zou het geen gek idee vinden om te zeggen dat als een club x punten binnen handbereik is van het kampioenschap (kijk naar Liverpool), deze tot kampioen uit te roepen. Staat de top6 onderling binnen 3(?) punten, dan een soort finale tussen die clubs. (Dus in Nederland Ajax-AZ op neutrale grond.) (P3-P4 tegen elkaar, P5-6 tegen elkaar).

Promotie-degradatie is wat lastiger met (imo) toch een stuk grotere directe belangen ivm inkomsten. Misschien een minimum aantal punten qua gat instellen, anders promotie/degradatie wel spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten_E op 31-03-2020 16:50 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
De Bundesliga gaat in ieder geval zonder supporters spelen.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Hopelijk gooit Fox Sport dit dan ook op hun eredivisie kanalen als er nog geen eredivisie is, dan heeft iedereen weer iets om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:41
BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:52:
[...]

Andersom geldt dat PSV en Ajax op deze manier veel geld mislopen, waardoor het aanhaken met Europese (sub)top nóg lastiger wordt.

Sterke competities zit ook in opzet. Is het logisch dat we in een klein land als NL liefst 36 profclubs hebben? Zou een kleinere ED niet beter zijn voor de weerstand?
Ben ik wel met je eens, maar als je als Ajax zijnde nog meer geld UIT de Eredivisie trekt (al dan niet samen met PSV en Feyenoord en wellicht nog een paar subtoppers), dan zal de weerstand ook verminderen waardoor Ajax wel veel geld kan hebben, maar ondanks het geld niet bepaald aantrekkelijk zou zijn voor (jonge) buitenlandes spelers.
Natuurlijjk hebben ze de naam nu nog mee, maar dat kan dan ook rap veranderen. Op korte termijn kan dit voor Ajax wel een leuke zet/ stap zijn, maar op langer termijn zie ik het als een stap die ze niet moeten nemen, tenzij een Beneliga of iets dergelijks in het vooruitzicht zit, waarmee ze toch ook weer fatsoenlijke weerstand hebben en juist wel aantrekkelijk zijn (en blijven) voor buitenlandse spelers.

Voetbal gaat niet alleen om geld, maar ook om entertainment. Valt de entertainment waarde weg, en zeg nou zelf zou je er als Ajax supporter gelukkig van worden als 9 van de 10 wedstrijden er geen echte weerstand meer is? Zou je dan nog steeds naar alle wedstrijden gaan (kijken) of zou je dan de leuke / interessante wedstrijden uitzoeken?

En wat te denken van spelers, die alleen sporadisch echte weerstand krijgen, tenzij altijd CL wordt gehaald. Dat wordt natuurlijk ook rap minder als er standaard minder weerstand (en entertainment) is in de NL competitie, omdat spelers juist wel met weerstand willen voetballen, die willen beter worden en niet alleen maar gemakkelijk winnen.

Wat ik wel een goede vind is om wellicht eens te kijken naar het aantal BVO's, met name omdat sommige kleinere samen sterk staan, ipv zwak alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jbdeiman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:00:
[...]

Ben ik wel met je eens, maar als je als Ajax zijnde nog meer geld UIT de Eredivisie trekt (al dan niet samen met PSV en Feyenoord en wellicht nog een paar subtoppers), dan zal de weerstand ook verminderen waardoor Ajax wel veel geld kan hebben, maar ondanks het geld niet bepaald aantrekkelijk zou zijn voor (jonge) buitenlandes spelers.
Er is nu al geen reet meer aan de Eredivisie op een paar wedstrijden na voor mij als Ajaxsupporter. Ajax maakt het zichzelf nog wel eens moeilijk, maar ik zit nu al bij een groot deel van de wedstrijden ook niet superaandachtig te kijken omdat Ajax mogelijk zou kunnen verliezen. Daarnaast is het volgens mij gewoon de afweging maken. Spannendere eredivisie vs Europees voetbal. Want als Ajax nog minder geld gaat krijgen uit de eredivisie dan is de aansluiting in Europa ook weer verder weg.

Ik heb persoonlijk liever Europese wedstrijden en Ajax als je de geruchten mocht geloven(die Europese superleague) ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Rutte bevestigd zojuist dat het betaald voetbal, ook zonder publiek, tot 1 juni zeker stil zal liggen. Aangezien het onder de norm van evenementen met een vergunning valt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
En klaar. Tot zo juni ook betaald voetbal plat

[ Voor 11% gewijzigd door Holk op 31-03-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:46
Gynnad schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:24:
Rutte bevestigd zojuist dat het betaald voetbal, ook zonder publiek, tot 1 juni zeker stil zal liggen. Aangezien het onder de Nom van evenementen met een vergunning valt.
Ben benieuwd hoe de KNVB en de clubs dit oplossen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Shabbaman

Got love?

BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Belangrijke vraag is denk ik: Hebben we op dit moment een betere of eentje in het verschiet?

Kijk zelf veel te weinig Serie A, dus kan niet beoordelen of Gosens (significant) beter is dan de alternatieven die we linksachter hebben.
Je kan ‘m ook Champions League zien spelen, en het aantal potentiele backs waarvan we dat kunnen zeggen is, nou ja, verder nogal beperkt. Daarnaast is Atalanta een van de meest scorende ploegen van Europa, en als je de kans hebt om van zo’n team drie basisspelers mee te nemen dan zou ik dat zeker onderzoeken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Holk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:24:
1 juni zei hij zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik dacht dat hij juno zei... sorry

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
ninja Edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Zit even te denken.
Als je het stadion zou openen voor tv-crew, arbitrage en spelers, valt een voetbalwedstrijd dan nog onder evenement? Je komt dan volgens mij niet aan 100 man denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:46
Maarten_E schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:28:
Zit even te denken.
Als je het stadion zou openen voor tv-crew, arbitrage en spelers, valt een voetbalwedstrijd dan nog onder evenement? Je komt dan volgens mij niet aan 100 man denk ik.
Elk team heeft al 20+ spelers EN 20+ mensen rond het team, maakt al 40+ per team.
Maakt 80+ voor 2 teams.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
Zit even te denken.
Rutte zei dat betaald voetbal vergunningplichtig evenement is, dan valt het onder verbod. Zal ook wel zijn om te voorkomen dat fans buiten het stadion verzamelen zoals bij Valencia - Atalanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
TerrorSource schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Elk team heeft al 20+ spelers EN 20+ mensen rond het team, maakt al 40+ per team.
Maakt 80+ voor 2 teams.
Ahh, had helemaal niet aan de staf gedacht, goedemorgen. 8)7
Gaat hem niet worden dus, en wat Sempy ook zegt, dan is het helemaal dubbel schluss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Had je anders verwacht?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13
Zit even te denken.
Die 'maximaal 100' regel is al niet meer geldig. Alle evenementen die vergunningsplichtig zijn, zijn verboden. Alleen voor enkele situaties, zoals uitvaarten en (vreemd genoeg) kerken, is een uitzondering gemaakt om met maximaal dertig mensen, op 1.5m afstand bijeen te komen. Nou weet ik dat voetbal voor sommigen bijna een religie is, inclusief mijzelf, maar spelers plus wissels en staf alleen al is méér dan dertig en als die allemaal anderhalve meter afstand moeten houden dan wordt het een heel ander spelletje...

Ik blijf erbij dat de competitie gewoon afgesloten moet worden. De verdeling van de Europese tickets wordt een hele uitdaging, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In april en mei dus ook geen voetbal. Einde seizoen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit gaat een hele lange zomer worden.. (maar goed, gezondheid voor alles natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Absoluut niet, verbaasde me meer dat de KNVB er geen ei over kom leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Holk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Absoluut niet, verbaasde me meer dat de KNVB er geen ei over kom leggen
Cancellen door KNVB zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor allerlei contracten. Beter is om niet zelf te besluiten, maar de overheid te laten beslissen en dan is er sprake van overmacht en zal de schade mogelijk lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:00:
En wat te denken van spelers, die alleen sporadisch echte weerstand krijgen, tenzij altijd CL wordt gehaald. Dat wordt natuurlijk ook rap minder als er standaard minder weerstand (en entertainment) is in de NL competitie, omdat spelers juist wel met weerstand willen voetballen, die willen beter worden en niet alleen maar gemakkelijk winnen.

Wat ik wel een goede vind is om wellicht eens te kijken naar het aantal BVO's, met name omdat sommige kleinere samen sterk staan, ipv zwak alleen.
De entertainment waarde van Ajax-Fortuna is wat mij betreft ver te zoeken. Zeker in de Arena is het, over het algemeen, meer afwachten wanneer ie valt dan of ie valt. De verschillen zijn gewoon te groot en dat ga je echt niet gelijk trekken met 2m extra.

Wat mij betreft (zonder al te diep naar te denken over voor- en nadelen):
Streep 6 clubs uit de Eredivisie en verdeel de tv gelden in de Eredivisie gelijk over de 12 clubs met een vergelijkbaar systeem als de PL doet. Splits de JL naar 2 divisies (noord/zuid), zet er indien nodig een paar Jong teams bij (Feyenoord, Vitesse). Play offs tussen JL noord en zuid over wie er mogen promoveren (2 clubs?), of van beide competities de kampioen.
Vanuit de tweede divisie is er dan wellicht ook minder weerstand tegen promoveren, aangezien je die dan in de relevante regio plaatst en ze bv niet van Twente naar Middelburg hoeven te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het is dat de grens gesloten is anders was het een mooi moment om met de BeNeLiga te starten. ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
Amateur voetbal is in ieder geval definitief gestaakt, er zal ook geen promotie en degradatie plaatsvinden. Leuk voor de lokale FC die 12 punten voor staan op de nr 2... :'(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik denk dat dat wel een voorbode is van wat er gaat gebeuren als de Eredivisie niet uitgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
In Engeland is het ook een puinhoop wat dat betreft. Alles onder de National League, dus alle semi-pro teams, is ook met dezelfde regeling gedaan. Echter waren daar al een aantal teams gepromoveerd en wordt er spelers etc betaald. Dus daar zijn ze met flink wat teams tegen de FA in aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:46:
In Engeland is het ook een puinhoop wat dat betreft. Alles onder de National League, dus alle semi-pro teams, is ook met dezelfde regeling gedaan. Echter waren daar al een aantal teams gepromoveerd en wordt er spelers etc betaald. Dus daar zijn ze met flink wat teams tegen de FA in aan het gaan.
In het NL amateurvoetbal worden er net zo goed spelers betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
De Eredivisie ligt in ieder geval tot 1 juni stil. Bron Dat betekent mijn inziens einde competitie.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:13:
De Eredivisie ligt in ieder geval tot 1 juni stil. Bron Dat betekent mijn inziens einde competitie.
Joh! :p
Gynnad schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:24:
Rutte bevestigd zojuist dat het betaald voetbal, ook zonder publiek, tot 1 juni zeker stil zal liggen. Aangezien het onder de norm van evenementen met een vergunning valt.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:36:
In april en mei dus ook geen voetbal. Einde seizoen dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Dus wat denken jullie, wordt er nog voor Juni gevoetbald? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:39:
Dus wat denken jullie, wordt er nog voor Juni gevoetbald? :+
In Wit Rusland vast wel ;)
Of door Promes op een veldje ofzo |:(

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 31-03-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Heb je die president gezien, bij dat ijshockey. Stel gekken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:46:
De National league zelf is een uur of 5 uur geleden ook definitief stilgezet (wordt dus niet uitgespeeld) maar ze weten alleen nog niet hoe ze de competitie af gaan handelen.
Mag hopen dat de KNVB dat toch handiger doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Damnit na weken thuiswerken is de scherpte wel weg :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
forzav schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:39:
Dit gaat een hele lange zomer worden.. (maar goed, gezondheid voor alles natuurlijk)
Kom kom, de Tour de France zie ik nog wel doorgaan, das Juli, Daar kan je het maken zonder publiek het te doen (of je dat lukt is de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Sjah schreef op woensdag 1 april 2020 @ 01:41:
[...]

Kom kom, de Tour de France zie ik nog wel doorgaan, das Juli, Daar kan je het maken zonder publiek het te doen (of je dat lukt is de vraag).
Anderhalf meter afstand in het peleton wordt anders best krapjes, moet je nagaan wat je moet doen als je een nek aan nek finish wil hebben... Moet je de ander ruim voor laten :+

Ik ben benieuwd over de hoeveelheden clubs die nog moeten aankloppen voor werktijdverkorting. Je leest er nog niet heel veel over, maar van de kleine clubs had ik dat al zeker wel verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 01-04-2020 01:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:13:
Ik zou niet weten waarom.

Of het valt uiteindelijk mee en je kan het seizoen in juni-juli-augustus uitspelen, of het valt tegen en je kan heel 2020 niet meer voetballen en in dat geval is het ook logischer om de eerste helft 2021 de huidige competitie uit te spelen dan een hele competitie in een half seizoen te rammen. Er zijn ook nog allerlei andere scenarios denkbaar.

In alle gevallen kan je altijd besluiten om de competitie uit te spelen zodra het kan, wanneer dat dan ook zal zijn. Het is veel logischer om het volgende seizoen aan te passen of te schrappen dan het huidige seizoen niet uit te spelen, daar kan je immers op dit moment op je gemak op anticiperen en nieuwe eerlijke vooraf vastgestelde regels voor bedenken. Dan kom je naar allerlei derden zoals sponsoren en TV maatschappijen je verplichtingen na en kan je zonder druk afspreken wat je het volgende seizoen gaat doen zodra er meer duidelijk is.

Het enige nieuws gisteren is dat er 3 weken langer geen groepstrainingen kunnen worden gegeven, verder is er niets veranderd voor de Eredivisie.
Outerspace schreef op woensdag 1 april 2020 @ 01:47:
Anderhalf meter afstand in het peleton wordt anders best krapjes, moet je nagaan wat je moet doen als je een nek aan nek finish wil hebben... Moet je de ander ruim voor laten :+
Fietsen met mondkapjes.

[ Voor 42% gewijzigd door ph4ge op 01-04-2020 09:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08-10 18:15
Staat nu in het AD een stuk wat de FIFA lijkt te willen. Competities doortrekken tot Juli/Augustus (met contracten verlengen). CL/EL rondes tot in September en dan 1 wedstrijd ipv 2. CL/EL competities t/m December.

Nog steeds knetter gek. Ze moeten gewoon verbod op grote evenementen verlengen tot 1 juli of 1 augustus. Dat is het snel klaar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:57:
Staat nu in het AD een stuk wat de FIFA lijkt te willen. Competities doortrekken tot Juli/Augustus (met contracten verlengen). CL/EL rondes tot in September en dan 1 wedstrijd ipv 2. CL/EL competities t/m December.

Nog steeds knetter gek. Ze moeten gewoon verbod op grote evenementen verlengen tot 1 juli of 1 augustus. Dat is het snel klaar.
Hey ja tuurlijk.. dan krijgen spelers helemaal geen rust meer. Zijn natuurlijk robots. Die kun je moeiteloos van Juni t/m December laten doorspelen, paar weken rust en dan weer doorknallen inclusief EK t/m 11 juli 2021.
Alles moet wijken voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:06:
[...]

Hey ja tuurlijk.. dan krijgen spelers helemaal geen rust meer. Zijn natuurlijk robots. Die kun je moeiteloos van Juni t/m December laten doorspelen, paar weken rust en dan weer doorknallen inclusief EK t/m 11 juli 2021.
Alles moet wijken voor het geld.
En wat hebben ze nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Je hebt het over vrijwel 6 maanden lang op top-niveau presteren. Daar mag je dan nog eens 7 maanden achteraan plakken ivm het EK. Seizoen tot mei, daarna EK. Volgens mij gaat dat betekenen dat je 12-13 maanden vrijwel onafgebroken gaat spelen inclusief 34 speelrondes? Misschien heb ik het mis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Spelers hebben nu ruim 2 maanden vrij, als ze in juli beginnen zijn dat bijna 3 maanden. Dat hebben internationals anders nooit, dus die beginnen al veel uitgeruster. Dan moeten ze daarna door tot december, in januari gewoon winterstop, en daarna door 'als normaal'. Ik zie het probleem echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hoe wil jij een winterstop inlassen als je het volgende seizoen pas in september begint? Als het al lukt om het oude seizoen af te ronden, want men gaat er nu vanuit dat dit kan. Maar niets is nog zeker. Hell, het zou zomaar oktober kunnen worden, of we schrappen zelfs een deel van seizoen 20/21. Dit is allemaal wel heel erg best-case-scenario en geen rekening houden met wedstrijden die verzet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
kunnen ze het nieuwe seizoen niet gewoon in het nieuwe jaar (dus in jan/feb) beginnen? Aangezien heel Europa met dit probleem te maken heeft kunnen zo alle competities toch tegelijk weer starten

[ Voor 4% gewijzigd door Grindtegel op 01-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ed1703 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:40:
[...]

Hoe wil jij een winterstop inlassen als je het volgende seizoen pas in september begint? Als het al lukt om het oude seizoen af te ronden, want men gaat er nu vanuit dat dit kan. Maar niets is nog zeker. Hell, het zou zomaar oktober kunnen worden, of we schrappen zelfs een deel van seizoen 20/21. Dit is allemaal wel heel erg best-case-scenario en geen rekening houden met wedstrijden die verzet moeten worden.
Zoals ze zelf al zeggen, bijvoorbeeld CL/EL wedstrijden over 1 wedstrijd ipv 2. Streep een paar vriendschappelijke interlands weg. Doe komend jaar geen play offs. Genoeg mogelijkheden als de wil er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Nu wacht iedereen tot er weer gespeeld kan worden. Opgesloten in en rondom huis met trainingschema's en naar wat ik lees regelmatig contact met de clubs. Alleen Promes trapt af en toe nog even tegen een balletje. Dat je thuis zit en niet mag voetballen wil niet zeggen dat je vakantie hebt en tot rust komt. Ik denk dat het heel gezond is om een aantal weken vrij te zijn jaarlijks zonder de Corona onzekerheden daaroverheen.

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 01-04-2020 15:55 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:26:
[...]

Zoals ze zelf al zeggen, bijvoorbeeld CL/EL wedstrijden over 1 wedstrijd ipv 2. Streep een paar vriendschappelijke interlands weg. Doe komend jaar geen play offs. Genoeg mogelijkheden als de wil er is.
Als de wil er is. Maar er moet een zooitje aan wedstrijden weggestreept worden en daar haken de hoge heren geen knoop door. Het is ook totaal onbekend wanneer er wweer gespeeld kan worden en daarnaast kampioen worden, zonder feest, is dat zo leuk? En waar het ene land misschien straks zonder publiek gespeeld kan worden, zit het andere nog potdicht.

maja geld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Bij de Uefa zijn ze echt wereldvreemd.
Stel je voetbalt tot augustus/september door dan moeten veel voetballers vanaf juni t / m Juli volgende jaar doorvoetballen om alle wedstrijden te kunnen spelen.
Blessures incoming, achterlijke UEFA.
Waar zit hun verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
16:14
De KNVB stelt dat de UEFA heeft aangegeven dat alle competities voor 3 augustus klaar moeten zijn. Dat betekent dus dat de aanvankelijke einddatum van 30 juni dus inderdaad komt te vervallen.
bron: VI app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Mark31 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:13:
Lekker (voorrondes) EL/CL spelen tegen ploegen uit landen die nog vollop in de besmettingen zitten. Heel goed als het nederland lukt om het virus zodanig in te dammen dat we weer kunnen ballen, maar volgens mij zijn er nog tientallen landen om ons heen? UEFA/FIFA = TunnelBrilletje met een dikke $$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Wat zal de kans zijn dat dit echt gebeurd ? 50% ? Zelfs dan zonder publiek gok ik.

Eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn hoe de competitie nu afloopt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Bizar hoor. Zelfs als het al zou lukken om vanaf half juni weer te gaan spelen, dan heb je dus een competitie die ruim drie maanden heeft stilgelegen, ongekend.

Ondanks dat ik fel tegenstander ben van verder spelen, zou het als het lukt wel gunstig zijn voor mijn cluppie (Ajax). Met een beetje mazzel heb je weer een compleet fitte selectie. Ziyech en Blind in hun 'oude' vorm, wellicht Veltman en Neres zelfs weer terug. Als het dan toch echt afgemaakt moet worden, dan maar zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Mark31 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:13:
Stel je voetbalt tot augustus/september door dan moeten veel voetballers vanaf juni t / m Juli volgende jaar doorvoetballen om alle wedstrijden te kunnen spelen.
Blessures incoming, achterlijke UEFA.
Waar zit hun verstand?
Pff, daar is makkelijk een oplossing voor te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:57:
[...]

Als de wil er is. Maar er moet een zooitje aan wedstrijden weggestreept worden en daar haken de hoge heren geen knoop door. Het is ook totaal onbekend wanneer er wweer gespeeld kan worden en daarnaast kampioen worden, zonder feest, is dat zo leuk? En waar het ene land misschien straks zonder publiek gespeeld kan worden, zit het andere nog potdicht.

maja geld...
Die wil gaat er absoluut zijn, doen ze het niet dan gaat het aantal clubs wat gigantisch in de financiele problemen komt niet te overzien zijn.
Of moet de overheid die clubs dan maar redden?
Plus, als er weer voetbal op tv is zorgt dat voor heel veel mensen voor een welkome afwisseling, wat na meerdere maanden quarantaine echt wel gewenst is.
Hoe zat het bij de Romeinen ook alweer, brood en spelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Niemand wedstrijdfit. Gaat toch niet meer lukken om het af te maken jongens. UEFA is knettergek.
En dan nog het probleem van de spelers die na 1 juni eigenlijk verkocht zijn / verhuurperiode afloopt etc. Daar is de beslissing ook nog niet overt gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
ph4ge schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:24:
[...]

Pff, daar is makkelijk een oplossing voor te bedenken.
Hoe dan?
Je zit ook met het EK 21.
Indien je het zo wil uitspelen zullen Internationals ongeveer 70 wedstrijden spelen, volgende zomer in Juli 2021 geen rust krijgen want dan begint de Vr CL of EL.
Vervolgens in 2022 WK.
Goedzo roofbouw incoming.
En om te zeggen 20/21 competitie niet te spelen is waanzin, dan gaan er noujuist veel clubs failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
My 2 cent:

Laten we komende anderhalve maand eens kijken of in China de sport opgestart kan worden, die lopen 2 maanden voor. Een week voor 1 juni zal Rutte weer komen, dat vind ik vroeg genoeg om het helemaal af te blazen.

eerlijk gezegd denk ik dat het IOC onder de druk de Spelen heeft verzet, dat had ook best begin Mei bekeken kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
Even knuppel in het hoenderhok.

Als er nu al clubs op omvallen staan..... hebben die dan wel bestaansrecht? Blijkbaar zijn ze niet gezond als zo snel al de boel op omvallen staat.

Benieuwd hoe men hier tegenaan kijkt.

Discuss! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
13 augustus is blijkbaar de voorkeursdatum van de KNVB.

Op de UEFA website valt te lezen dat de deadline voor het Europese seizoen 2020/21 voor onbepaalde tijd is uitgesteld.

De grote competities zetten vol in op het uitspelen van dit seizoen vanwege de tv-gelden. Desnoods tot in september. Desnoods ten koste van de EL/CL van volgend seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
toolkist schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:36:
[...]

Die wil gaat er absoluut zijn, doen ze het niet dan gaat het aantal clubs wat gigantisch in de financiele problemen komt niet te overzien zijn.
Of moet de overheid die clubs dan maar redden?
Plus, als er weer voetbal op tv is zorgt dat voor heel veel mensen voor een welkome afwisseling, wat na meerdere maanden quarantaine echt wel gewenst is.
Hoe zat het bij de Romeinen ook alweer, brood en spelen?
Van wie is die wil? Want de knvb is niet zo willig. De clubs vragen de laatste tijd herhaaldelijk om duidelijkheid. Maandag avond zat bij VI iemand (sportmarketeer Chris Woerts) die aangaf dat alle clubs gewoon duidelijkheid willen. Niet persé een datum, maar wel duidelijkheid wat betreft een plan. En die krijgen ze dus niet vanuit Zeist. Voorzitter van Pec zwolle gaf ook al aan om huidige seizoen te stoppen. Ook sommige spelers willen stoppen.

Hij gaf ook aan dat er een noodfonds voor clubs vanuit de ING komt. Hoe of wat was nog niet helemaal duidelijk.

Ondertussen wil Vitesse de huur niet meer betalen. 8)7
Van de Kuit begrijpt dat de inkomsten zijn verdwenen, maar wijst op goed ondernemerschap. Hij vindt dat Vitesse ‘een buffer moet hebben’. Hij gelooft ook niet in de noodzaak. ,,Je hebt niet kúnnen en niet wíllen betalen.”
Van de Kuit is onaangenaam verrast door de brief van Vitesse. ,,Laat de Russische miljardair maar bijstorten”, verklaart hij.
@Outerspace PSV had het aangevraagd.
Algemeen directeur Toon Gerbrands benadrukt dat de club geen financiële problemen heeft en zelfs kerngezond is, maar slechts gebruikmaakt van een mogelijkheid.
:F
Maar niet gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 01-04-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Leon Zwiers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:07:

Als er nu al clubs op omvallen staan..... hebben die dan wel bestaansrecht? Blijkbaar zijn ze niet gezond als zo snel al de boel op omvallen staat.

Discuss! ;)
Valide punt, zelfde als een restaurant die na 1 week sluiting failliet is, sorry maar als je na 1 week failliet bent dan was je positie al bijzonder slecht.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Martinusz schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:38:
[...]

Valide punt, zelfde als een restaurant die na 1 week sluiting failliet is, sorry maar als je na 1 week failliet bent dan was je positie al bijzonder slecht.
Tenzij je als restaurant net begonnen bent. De eerste jaren zijn echt zwaar in de horeca, zelfs in normale tijden gaan er dan al veel over de kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous

Discuss! ;)
Helemaal mee eens. Ik ben van mening dat er precies nog nul euro aan publiek geld naar voetbalclubs hoort te gaan. Sneu voor de supporters maar de Nederlandse markt is te klein voor zoveel clubs.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Discuss! ;)
Ik vind het een lastige. In een normale bedrijfsvoering moet je buffers hebben om tegenslagen te kunnen overleven.
In de sport heb je sterke tegennatuurlijke prikkels. In de sport wordt het nemen van risico's beloont en draai je een gezonder resultaat als je juist wel risico's neemt. Dus wel die ene eigenlijk iets te dure speler halen die je vervolgens net een plek hoger brengt en europees voetbal mogelijk maakt.

En aan de inkomsten kant, je kunt normaal vrij zeker begroten op je inkomsten uit kaartverkoop, "oefenwedstrijden", etc. Dat dat allemaal wegvalt is wel erg extreem.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E

Discuss! ;)
Niet mee eens.
Natuurlijk kunnen er wedstrijden worden afgelast, maar hoeveel clubs (of nog beter, hun bank) gaan uit van het scenario: "Het halve seizoen worden er geen wedstrijden meer gespeeld en zijn er geen inkomsten uit kaartverkoop en merchandise."?
Wedstrijden worden altijd ingehaald, omdat je anders simpelweg geen eerlijke competitie hebt. Je mag er als club dus van uitgaan dat je minstens 34 wedstrijden speelt. Maakt niet uit of je eerste of laatste wordt, je speelt 34 wedstrijden. Als er dan opeens 7/8 wedstrijden wegvallen, en daarmee ook jouw inkomsten uit kaartverkoop, merchandise,drank/eten en tvgelden, dan wordt het heel lastig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loekf2
Overmars is er klaar mee:

https://www.telegraaf.nl/...-denk-aan-volksgezondheid
Ajax heeft ontstemd kennisgenomen van het voornemen van de KNVB om de Eredivisie in de zomer - volgens de voetbalbond voor 3 augustus - af te ronden.

„Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid?”, vraagt directeur voetbalzaken Marc Overmars zich af. „Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA.”

Overmars is geïrriteerd. „Ik heb er gewoon moeite mee hoe het gaat”, zegt hij telefonisch vanuit zijn huis in Epe. „Wij zijn in Nederland niet zo afhankelijk van de tv-gelden als de competities in Spanje, Engeland, Italië en Duitsland. Ik denk dat de grote landen de UEFA onder druk hebben gezet om ten koste van alles door te voetballen. En de UEFA heeft daar ook baat bij, omdat het wel of niet uitspelen van de Champions League een verschil betekent van honderden miljoenen euro’s”, aldus de oud-speler van onder meer Ajax, Arsenal, FC Barcelona en Oranje.

„Ik vergelijk de UEFA en de KNVB op dit moment een beetje met de Amerikaanse president Donald Trump van een week geleden: de economie is belangrijker dan het coronavirus. Hallo! Er gaan in Nederland elke dag meer dan honderd mensen dood aan de gevolgen van het coronavirus.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
En hij gaat nog even door. Sterk statement en Overmars toont leiderschap. Ook geeft hij aan dat Ajax een noodfonds aan het opzetten is.

Ondertussen heeft Depay een “lijger” als huisdier gekocht voor hippe Instagram kiekjes. En het maar vreemd vinden dat niemand je serieus neemt 7(8)7

[ Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 01-04-2020 23:04 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ephymerous schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:58:
En hij gaat nog even door. Sterk statement en Overmars toont leiderschap. Ook geeft hij aan dat Ajax een noodfonds aan het opzetten is.
Blijkbaar waren er 8 clubs die zowiezo al vorige week wilde kappen. Denk dat PSV daar ook bij zit afgaande op de statements van Gerbrands in de media. Maar men besloot even het overleg van de KNVB afwachten.

Zo'n beetje alle sport gaat niet door deze zomer, maar de UEFA is een kip zonder kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ephymerous schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:58:

Ondertussen heeft Depay een “lijger” als huisdier gekocht voor hippe Instagram kiekjes. En het maar vreemd vinden dat niemand je serieus neemt 7(8)7
Tja quarantaine.. zeker te veel naar de Netflix serie Tiger Kingdom gekeken. Nu wachten tot ie
een matje laat groeien.

(die krijgen we allemaal, want de kappers zijn dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik zie het niet voor me dat er voor Augustus überhaupt gevoetbald wordt. Of ze moeten met zo iets geks komen als het Engelse voorstel om in quarantaine de wedstrijden uit te spelen. Maar als Ajax nu al aangeeft af te haken.
Gewoon stoppen die handel en in de zomer eens verder kijken hoe het weer opgestart kan worden en of er volgend seizoen überhaupt kan worden gevoetbald.
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken