"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik niet, Erik zal een manier vinden om het te "jinxen"Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Ajax heeft vanaf speelronde 2 tot en met nu bovenaan gestaan, daarnaast staan we met doelsaldo bovenaan.
PSV heeft in 2007 ook de schaal gewonnen, op 1 doelpuntje, terwijl de onderling resultaat in de Arena (0-1 voor PSV ) en in Philips stadion (1-5 ) voor Ajax.
Mag Ajax dan ook de Schaal van 2007 hebben?
De KNVB regelementen zijn heel duidelijk, bij een gelijke stand telt het doelsaldo, altijd al geweest.. dat is pas pure willekeur en nieuwe regels maken om het maken dat is echt heel erg onrechtvaardig en onredelijk.
Daarnaast in die 2 wedstrijden , de 1e wedstrijd mistte Ajax Blind,Tagliafico,Neres,Promes .
In de Arena had Ajax geen Neres en geen Veltman, en Ziyech en Promes waren toen nog maar net fit, waardoor die eigenlijk ook niet 100% op hun doen waren.
Daarnaast, Ajax heeft in de afgelopen 5 jaar, bijna alle Europese Punten behaald voor het Nederlands Voetbal.
Anders een Play Off ronde, Ajax AZ en AZ-Ajax , wie die wint over 2 wedstrijden, dikke prima..
Met een Volledige fitte Elftal met Onana: Mazraoui Veltman Blind Tagliafico : Vd Beek Martinez Ziyech: Neres Tadic Promes...
Die Valencia Uit compleet weg speelde, en Chelsea uit tot aan die 2 Dubieuze rode kaarten ook weg speelden..
Ik Ben voor.. met dat elftal , met een volledige fitte elftal, wint Ajax van AZ, 100% van overtuigd.!
XXXVI
Realiseer wel dat Ajax bijna een halve seizoen tussen de 4 a 6 basis spelers niet fit hadden gehad, waar AZ amper blessures heeft gehad, helemaal hun bepalende spelers niet.ephymerous schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:46:
[...]
Ik niet, Erik zal een manier vinden om het te "jinxen"
Ajax heeft echt met de sterkste 11 met gemak van Utrecht en Feyenoord gewonnen, en Valencia en Chelsea heel goed gespeeld.
In die periode vind ik dat Ajax de beste voetbal had gespeeld van de gehele Eredivisie, en dat heb ik AZ ook niet zo doen zo zien spelen in die wedstrijden wat Ajax wel liet zien.
Daarom zeg ik, indien iedereen fit is , dan heeft Ajax een beter elftal, maar als er spelers weg vallen dan zie ik AZ zeker kansen maken.
Het is in mijn ogen niet zo moeilijk, of je kiest om de huidige regels te hanteren , dus doelsaldo de doorslag geven.Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:38:
[...]
![]()
offtopic:
Verkeerde kolom... teveel modereer werk denk ik. Vierkante ogen.
[...]
Na een volledige competitie van 34 speelronden ja. Volmondig ja.
Nu is dat bij lange na niet het geval.
Of je zegt een Play Off ronde, wie die wint heeft de CL ticket, ook een prima en misschien nog een betere alternatief ook.
Dat lijkt mij op zich nog wel het eerlijkst. Maar tussen wie?Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Of je zegt een Play Off ronde, wie die wint heeft de CL ticket, ook een prima en misschien nog een betere alternatief ook.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ajax en AZ, want die staan gelijk aan 1e.Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Dat lijkt mij op zich nog wel het eerlijkst. Maar tussen wie?
Feyenoord zou het eventueel nog kunnen maar dan moeten ze van zowel Ajax danwel AZ winnen, en moeten Ajax en AZ buiten de wedstrijd van Feyenoord ook nog eens 2 wedstrijden punten laten liggen en moet Feyenoord al hun wedstrijden winnen.
Theoretisch heeft Feyenoord nog een kans, maar ik verwacht echt niet dat ze van zowel Ajax danwel AZ winnen en al hun wedstrijden wint.
Zie ik echt niet gebeuren.
PSV staat 7 punten achter, en met 1 wedstrijd meer gespeeld, die kan je sowieso niet meetellen.
Maar je blijft er van uit gaan dat we met zijn allen concensus moeten vinden. Ik geloof niet dat dat waar is. De KNVB kan denk ik daar ook een keuze in maken. Zoals de eindstand van vorig seizoen nemen voor verdeling van de tickets.ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:55:
[...]
Hoho, Ajax staat helemaal niets af. De vraag is of en wat ze zouden krijgen.
Waar we landen is vraag 2, maar er zal water bij de wijn gedaan moeten worden.
[...]
Dus dat Ajax op basis van de tussenstand CL is duidelijk, maar voor de EL is die zelfde tussenstand geen oplossing?
Dit is precies mijn punt, niemand heeft ergens recht op, als we de competitie niet uit kunnen spelen moeten ze er gezamenlijk uitkomen.
Voor plek 5 zal dat ook betekenen dat een van de twee clubs alleen zal accepteren dat de ander het ticket krijgt als de bijbehorende baten gedeeld worden.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
En dan?toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:57:
Links of rechtsom is het dus verreweg het eerlijkst om het seizoen hoe dan ook af te maken, desnoods in de herfst.
Dan moeten de spelers dus vanaf de herfst eventjes 34 wedstrijden spelen (nieuwe seizoen ) richting mei?
En dan ook nog eens europese wedstrijden en bekerwedstrijden..
Onverantwoord.. gewoon waanzin, maak de spelers maar kapot!
Daarnaast volgende zomer WK, dus dan hebben ze 0,0 rust tussen alles in , geheid wachtten op zware blessures.
Heel verantwoord ook!
[ Voor 12% gewijzigd door Mark31 op 26-03-2020 15:00 ]
Dat hoeft helemaal niet... Waarom zou je niet gewoon in de winter kunnen beginnen aan een nieuw seizoen?Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:59:
[...]
En dan?
Dan moeten de spelers dus vanaf de herfst eventjes 34 wedstrijden spelen (nieuwe seizoen ) richting mei?
En dan ook nog eens europese wedstrijden en bekerwedstrijden..
Onverantwoord.. gewoon waanzin, maak de spelers maar kapot!
Daarnaast volgende zomer WK, dus dan hebben ze 0,0 rust tussen alles in , geheid wachtten op zware blessures.
Heel verantwoord ook!
En als men dat per se niet wil, doe een eenmalig Corona toernooi als vervanger voor EL/CL ofzo. Alle teams uit alle Europese competities spelen 1x tegen elkaar, dan de winnaars met z'n allen tegen elkaar laten loten. Als dat te groot is, doe het bv met de west europese landen, zeker weten dat daar interesse voor is.
Vraag me af in hoeverre dat eerste juridisch haalbaar is.
De grote competities doen nu al moeilijk omtrent financien.toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Dat hoeft helemaal niet... Waarom zou je niet gewoon in de winter kunnen beginnen aan een nieuw seizoen?
En als men dat per se niet wil, doe een eenmalig Corona toernooi als vervanger voor EL/CL ofzo. Alle teams uit alle Europese competities spelen 1x tegen elkaar, dan de winnaars met z'n allen tegen elkaar laten loten. Als dat te groot is, doe het bv met de west europese landen, zeker weten dat daar interesse voor is.
Dit kan gewoon niet werken, en hoe zie je dat voor je?
Elk jaar begint dan de competitie in Januari ipv Augustus.
Gaat hem niet worden.
- De huidige stand wordt gehanteerd. Gaan we hier, op Twitter en via VI.nl eindeloos over discussieren, want niet eerlijk.
- De huidige stand wordt gehanteerd, maar we hanteren andere regels voor onderlinge rankings (geen doelsaldo maar onderling resultaat) of spelen een deel van de wedstrijd (al dan niet op een andere manier, bijvoorbeeld Ajax - AZ voor de titel)
- We ronden dit seizoen af, voor 30 juni (Joost mag weten hoe (on)waarschijnlijk dit is)
- We ronden dit seizoen af, na 30 juni: Eindeloze discussie over het wel/niet verlengen van aflopende contracten dan wel competitievervalsing want totaal verschillende elftallen
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 26-03-2020 15:54 . Reden: Formatting ]
Als je optie 1 oneerlijk vind ok, maar dan is optie 2 al helemaal oneerlijk want veranderen regels slaat nergens op.BoB_HenK schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:54:
Ik probeer hier nog steeds mijn gedachten over te verzamelen, merk dat het een lastige kwestie is. Ben wellicht een zwartkijker, maar zie vier opties:
- De huidige stand wordt gehanteerd. Gaan we hier, op Twitter en via VI.nl eindeloos over discussieren, want niet eerlijk.
- De huidige stand wordt gehanteerd, maar we hanteren andere regels voor onderlinge rankings (geen doelsaldo maar onderling resultaat) of spelen een deel van de wedstrijd (al dan niet op een andere manier, bijvoorbeeld Ajax - AZ voor de titel)
- We ronden dit seizoen af, voor 30 juni (Joost mag weten hoe (on)waarschijnlijk dit is)
- We ronden dit seizoen af, na 30 juni: Eindeloze discussie over het wel/niet verlengen van aflopende contracten dan wel competitievervalsing want totaal verschillende elftallen
Optie 3 en 4 niet mogelijk imo.
Gewoon beslissingswedstrijd spelen.
Ik probeer geen weging te geven over oneerlijkheid. MIjn punt is meer dat we het over 1,2 en 4 nooit eens gaan worden met zijn allen en 3 onwaarschijnlijk is.Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:08:
[...]
Als je optie 1 oneerlijk vind ok, maar dan is optie 2 al helemaal oneerlijk want veranderen regels slaat nergens op.
Optie 3 en 4 niet mogelijk imo.
Gewoon beslissingswedstrijd spelen.
Kom je volgens mij weer uit op optie 2: Tussen wie dan. Alleen Ajax - AZ, of bijv top 5? Wat doen we met plek 16? 13-16 staan op 2 punten, doen we daar dan een playoff voro?
Ik weet het niet.BoB_HenK schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:54:
Ik probeer hier nog steeds mijn gedachten over te verzamelen, merk dat het een lastige kwestie is. Ben wellicht een zwartkijker, maar zie vier opties:
Maar iedereen heeft het over ajax of az.
Maar die hebben nog evenveel wedstrijden gespeeld.
Utrecht staat onder willem2, maar met een zege op Ajax staan ze boven Willem2
Dat is pas wat het lastig maakt.
Mag willem 2 in europa? Terwijl utrecht in de bekerfinale staat en evenveel verliespunten heeft....
Utrecht - Ajax en az -feyenoord moeten gewoon gespeeld worden, zo niet. moet je dit seizoen schrappen en maar voor de europese plekken maar naar vorig jaar kijken.
En doe dan direct ook gewoon Utrecht - Feyenoord.
Bovenin inderdaad alleen Ajax en AZ.BoB_HenK schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Ik probeer geen weging te geven over oneerlijkheid. MIjn punt is meer dat we het over 1,2 en 4 nooit eens gaan worden met zijn allen en 3 onwaarschijnlijk is.
[...]
Kom je volgens mij weer uit op optie 2: Tussen wie dan. Alleen Ajax - AZ, of bijv top 5? Wat doen we met plek 16? 13-16 staan op 2 punten, doen we daar dan een playoff voro?
Maar rest is lastig Pec en Fortuna bijvoorbeeld of Utrecht en Willem 2.
Moeilijke keuzes.

Halve competitie als uitgangspunt nemen, iedereen heeft een keer tegen elkaar gespeeld, minste willekeur van alle oplossingen.
Mwah niet per se minder willekeur dan het aantal speelronden gelijk trekken naar dat van de ploegen die een wedstrijd minder gespeeld hebben. En dan schrap je redelijkerwijs de speelronde die het oorspronkelijk betreft.PolarBear schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:26:
[Afbeelding]
Halve competitie als uitgangspunt nemen, iedereen heeft een keer tegen elkaar gespeeld, minste willekeur van alle oplossingen.
In die zin kan ik @ph4ge volgen dat heel veel scenario's een zekere vorm van willekeur hebben.
Ik pleit voor het seizoen ongeldig verklaren als het niet afgemaakt kan worden maar daar doe je ook vast ploegen mee tekort.
[Twitter: https://twitter.com/dwdd/status/1243190658220916740?s=19]
[ Voor 21% gewijzigd door Gynnad op 26-03-2020 17:36 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Maar dan wel een hard reset naar 2019. Dus alle selecties gelijk (transfers een jaar uitstellen) en ook de CL en EL overnieuw beginnen. Gewoon heel seizoen 2019/2020 schrappen dus en overnieuw spelen.snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:30:
[...]
Mwah niet per se minder willekeur dan het aantal speelronden gelijk trekken naar dat van de ploegen die een wedstrijd minder gespeeld hebben. En dan schrap je redelijkerwijs de speelronde die het oorspronkelijk betreft.
In die zin kan ik @ph4ge volgen dat heel veel scenario's een zekere vorm van willekeur hebben.
Ik pleit voor het seizoen ongeldig verklaren als het niet afgemaakt kan worden maar daar doe je ook vast ploegen mee tekort.
ja, alsof de wereld op dit moment al niet pijnlijk genoeg is, gaan we lekker met zijn allen het meest pijnlijke moment uit mijn geschiedenis met Ajax kijken.Gynnad schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:34:
Voor de Ajax/voetbal liefhebbers, vanavond staat de uitzending van DWDD in het teken van Nouri met o.a. F. de Jong, Bergwijn en vd Beek aan tafel.
[Embed]
Ik keek sowieso al geen DWDD, maar dit trekt me zeker niet over de streep. Hoe respectvol, liefdevol, whatever het ook gemaakt is.
Hoezo kan dat niet werken? Ze spelen dan toch wedstrijden dus er komt gewoon tv en entreegeld binnen. En wat zou er tegen zijn om elk seizoen in februari te laten beginnen met een zomerstop en een winterstop? Dus dat je eenmalig een half seizoen uitstel hebt wegens corona en daarna niet meer?Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:40:
[...]
De grote competities doen nu al moeilijk omtrent financien.
Dit kan gewoon niet werken, en hoe zie je dat voor je?
Elk jaar begint dan de competitie in Januari ipv Augustus.
Gaat hem niet worden.
Ik lees alleen maar 'kan niet, werkt niet' maar niet waarom of wat wel zou willen.
Alles kan, maar ik heb geen spijt van de weddenschap zoals hij nu staat.snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:06:
Maar je blijft er van uit gaan dat we met zijn allen concensus moeten vinden. Ik geloof niet dat dat waar is. De KNVB kan denk ik daar ook een keuze in maken. Zoals de eindstand van vorig seizoen nemen voor verdeling van de tickets.
Ik lees dat de FIFA druk is met nieuwe regelgeving die de transferperiode uitstelt en de contracten verlengd, zodat de competities op een later moment uitgespeeld kunnen worden. Prima oplossing, en niet alleen omdat het een kratje bier oplevert.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Selecties gelijk is niet realistisch.Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:37:
[...]
Maar dan wel een hard reset naar 2019. Dus alle selecties gelijk (transfers een jaar uitstellen) en ook de CL en EL overnieuw beginnen. Gewoon heel seizoen 2019/2020 schrappen dus en overnieuw spelen.
Ok, maar dan moet Stam wel terug naar Feyenoord.Erapaz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:37:
[...]
Maar dan wel een hard reset naar 2019. Dus alle selecties gelijk (transfers een jaar uitstellen) en ook de CL en EL overnieuw beginnen. Gewoon heel seizoen 2019/2020 schrappen dus en overnieuw spelen.
Al aan gedacht dat dit een ramp voor spelers is?ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Alles kan, maar ik heb geen spijt van de weddenschap zoals hij nu staat.![]()
Ik lees dat de FIFA druk is met nieuwe regelgeving die de transferperiode uitstelt en de contracten verlengd, zodat de competities op een later moment uitgespeeld kunnen worden. Prima oplossing, en niet alleen omdat het een kratje bier oplevert.
Hoe wil je dat gaan doen?
Dan moet je dus tot of nog langer dan september voetballen voor dit jaar en meteen daarop volgend voorrondes CL of EL en de competitie in gang zetten voor 20/21?
Weet jij wat dat met spelers doet?
Kijk eens naar de spelers van Ajax... Hebben 2 jaar op rij amper vakantie gehad waardoor Ajax gigantisch veel blessures had dit jaar.
Als je de gezondheid van de spelers op het spel wil zetten als de FIFA dit wil, dit is gewoon een achterlijke en domme manier om dit op te lossen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De rest van het programma is nog niet bekend, daar kan je rekening mee houden. En Ajax had niet of nauwelijks meer blessures dan de concurrentie, vorig seizoen was het ondanks die vele wedstrijden juist bijzonder weinig.Mark31 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:55:
[...]
Al aan gedacht dat dit een ramp voor spelers is?
Hoe wil je dat gaan doen?
Dan moet je dus tot of nog langer dan september voetballen voor dit jaar en meteen daarop volgend voorrondes CL of EL en de competitie in gang zetten voor 20/21?
Weet jij wat dat met spelers doet?
Kijk eens naar de spelers van Ajax... Hebben 2 jaar op rij amper vakantie gehad waardoor Ajax gigantisch veel blessures had dit jaar.
Als je de gezondheid van de spelers op het spel wil zetten als de FIFA dit wil, dit is gewoon een achterlijke en domme manier om dit op te lossen.
Dit klopt niet. Een Ziyech krijgt nog steeds 4 jaar een Chelsea salaris, hij krijgt alleen een paar maanden extra Ajax salaris. En voor een transfervrije speler geldt hetzelfde. De spelers hebben er juist voordeel van.toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:33:
Waardeloze oplossing, kun je niet maken naar willekeurig welke speler die al een transfer met bijbehorende salarisverhoging heeft afgesproken, of die transfervrij is komende zomer.
Als het ergens oneerlijk is is het naar clubs die langer met een speler zitten waar ze vanaf willen. Maar dat is ook wel te overzien.
[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2020 20:59 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit is geen oplossing maar domweg opschuiven van problemen. Duitse virologen gaan er voorzichtig vanuit dat in heel 2020 niet meer gevoetbald kan worden. Door zomaar contracten te verlengen en de transferperiode te verschuiven zonder te weten wanneer er weer gespeeld kan worden, lopen de clubs het risico dat ze langere tijd met een dure huishouding blijven zitten zonder dat daar inkomsten tegenover staan. Zelfs Bayern vraagt spelers om in te leveren en de komende transferperiode zal door veel clubs dan ook worden aangegrepen om iets aan die huishouding te doen bv door dure spelers te lozen en selecties in te krimpen door contracten af te laten lopen.ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Iets met van de regen in de drup...
Als er heel 2020 niet gevoetbald kan worden, dan maakt wel of geen transferwindow voor de financiën ook niet uit. Dan kan je wel spelers willen verkopen maar raak je ze toch niet kwijt.Exo81 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:21:
[...]
Dit is geen oplossing maar domweg opschuiven van problemen. Duitse virologen gaan er voorzichtig vanuit dat in heel 2020 niet meer gevoetbald kan worden. Door zomaar contracten te verlengen en de transferperiode te verschuiven zonder te weten wanneer er weer gespeeld kan worden, lopen de clubs het risico dat ze langere tijd met een dure huishouding blijven zitten zonder dat daar inkomsten tegenover staan. Zelfs Bayern vraagt spelers om in te leveren en de komende transferperiode zal door veel clubs dan ook worden aangegrepen om iets aan die huishouding te doen bv door dure spelers te lozen en selecties in te krimpen door contracten af te laten lopen.
Iets met van de regen in de drup...
Ga er vooralsnog vanuit dat de contracten hooguit met een paar maanden verlengd worden, zodat er in de zomer gevoetbald kan worden als het virus het toe laat. Dat lijkt mij nu een realistisch doel.
Aan clubs die wel geld hebben of een lening kunnen krijgen.ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Als er heel 2020 niet gevoetbald kan worden, dan maakt wel of geen transferwindow voor de financiën ook niet uit. Dan kan je wel spelers willen verkopen maar raak je ze toch niet kwijt.
Ga er vooralsnog vanuit dat de contracten hooguit met een paar maanden verlengd worden, zodat er in de zomer gevoetbald kan worden als het virus het toe laat. Dat lijkt mij nu een realistisch doel.
Probleem is dan dat je flink minder voor ze gaat krijgen dan afgelopen zomer.
Hoe dat financieel moet met clubs, daar moet je een oplossing voor vinden, maar sportief lijkt me dit vrij simpel.
Eens dat spelers (ver)kopen weinig zin heeft, maar er zijn natuurlijk al deals beklonken voor 1 juli en er lopen tevens contracten af. Kost Ajax in het geval van Ziyech al €2 miljoen, aangezien ze hem een half jaar langer moeten betalen zonder dat er gevoetbald zou kunnen worden.ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Als er heel 2020 niet gevoetbald kan worden, dan maakt wel of geen transferwindow voor de financiën ook niet uit. Dan kan je wel spelers willen verkopen maar raak je ze toch niet kwijt.
Ik denk dat we eens af moeten met alles op Ajax te betrekken. De hele (voetbal)wereld zit in hetzelfde schuitje, en elke club zal wel een speler hebben waarvan ze blij zijn dat hij mogelijk een paar maanden langer blijft en een speler waarvan ze balen dat ze hem een paar maanden langer door moeten betalen. Waarschijnlijk doet het de clubs financieel meer pijn als de competitie niet wordt uitgespeeld. Per saldo is dat allemaal wel te overzien, en wellicht kan er een gezamenlijk fonds komen om de pijn te verdelen, en hopelijk maken de spelers zelf ook een gebaar door van een deel van het salaris af te zien.BoB_HenK schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:49:
Eens dat spelers (ver)kopen weinig zin heeft, maar er zijn natuurlijk al deals beklonken voor 1 juli en er lopen tevens contracten af. Kost Ajax in het geval van Ziyech al €2 miljoen, aangezien ze hem een half jaar langer moeten betalen zonder dat er gevoetbald zou kunnen worden.
Het doel om de competitie op een sportieve manier in het veld te beslechten weegt met gemak op tegen de praktische en financiële bezwaren.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 27-03-2020 09:03 ]
autje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:11:
Als er in heel 2020 niet meer gevoetbald kan worden dan maak je gewoon de competitie af in 2021 natuurlijk. Anderhalve maand voorbereiding, en gaan. Heb je ook ruim de tijd om je voor te bereiden op het EK.
Hoe dat financieel moet met clubs, daar moet je een oplossing voor vinden, maar sportief lijkt me dit vrij simpel.
Die medicijnen zijn erger dan de kwaal.ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Zelfs wanneer de clubs gecompenseerd worden voor het noodgedwongen in stand houden van hun huishouding omdat er geen transferperiode meer is om te bezuinigen op de selectie, is er nog het juridische probleem. Je kunt namelijk nooit eenzijdig arbeidscontracten aanpassen. Geen enkele rechter zal meegaan met de fifa.
Het komt dan aan op 'herenakkoorden' en we weten allemaal hoe goed die werken in de voetbalwereld. Als een speler een droomtransfer kan maken en er wordt tegen hem gezegd dat hij na 30 juni niet meer moet spelen ivm mogelijke blessures dan zal die speler ook echt niet meer in actie komen en naar de rechter gaan om te voorkomen dat zijn contract verlengd wordt.
En ook dan krijg je dus competitievervalsing doordat clubs niet meer al hun spelers kunnen opstellen. Ik moet bijvoorbeeld maar zien wat Ziyech en Chelsea gaan doen. En zo wordt de competitie alsnog niet eerlijk uitgespeeld.
Ik snap dan ook niet waarom iedereen in zich allerlei bochten wringt om de competitie af te maken terwijl het nooit meer eerlijk zal worden. Daarom is het beste om er een streep door te zetten en de nieuwe competitie pas te laten beginnen wanneer Corona onder controle is.
Ajax interesseert me geen lor in deze, gaat het ook niet om. Neem louter Ziyech als voorbeeld omdat het met grote afstand het bekendste geval is binnen de ED.ph4ge schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:01:
[...]
Ik denk dat we eens af moeten met alles op Ajax te betrekken. De hele (voetbal)wereld zit in hetzelfde schuitje, en elke club zal wel een speler hebben waarvan ze blij zijn dat hij mogelijk een paar maanden langer blijft en een speler waarvan ze balen dat ze hem een paar maanden langer door moeten betalen. Waarschijnlijk doet het de clubs financieel meer pijn als de competitie niet wordt uitgespeeld. Per saldo is dat allemaal wel te overzien, en wellicht kan er een gezamenlijk fonds komen om de pijn te verdelen, en hopelijk maken de spelers zelf ook een gebaar door van een deel van het salaris af te zien.
Het doel om de competitie op een sportieve manier in het veld te beslechten weegt met gemak op tegen de praktische en financiële bezwaren.
Ik zie trouwens niet hoe dit zou moeten werken. Ziyech wordt een half jaar betaald door Ajax én Chelsea - Chelsea zou toch wel gek zijn? Ik zie in veel reacties een veronderstelde mate van solidariteit met andere clubs, competities of spelers. Ik vrees dat dit ijdele hoop is, ik verwacht dat er echt nog wel wat hakken in het zand gezet worden / clubs alleen voor zichzelf kiezen
Haha, Ajax niet meer dan de rest aan blessures?ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:57:
[...]
De rest van het programma is nog niet bekend, daar kan je rekening mee houden. En Ajax had niet of nauwelijks meer blessures dan de concurrentie, vorig seizoen was het ondanks die vele wedstrijden juist bijzonder weinig.
[...]
Dit klopt niet. Een Ziyech krijgt nog steeds 4 jaar een Chelsea salaris, hij krijgt alleen een paar maanden extra Ajax salaris. En voor een transfervrije speler geldt hetzelfde. De spelers hebben er juist voordeel van.
Als het ergens oneerlijk is is het naar clubs die langer met een speler zitten waar ze vanaf willen. Maar dat is ook wel te overzien.
Serieus, ken de feiten, en durf ze ook te benoemen.
Ajax heeft in meerdere wedstrijden 6 Basisspelers gemist.. zal ik even de wedstrijden erbij pakken welke wedstrijden welke spelers Ajax mistten?
Vitesse-Ajax , Toen kwam Neres terug van de Copa Amerika, was er nog niet bij, Promes ook nog niet fit.
Mazraoui ook niet (3 geblesseerden op speeldag 1 )
Ajax-Fc Emmen geen Promes ( dus 1 er niet bij in speelronde 2 )
VVV- Ajax geen Mazraoui , en Neres maar ingevallen,
Sparta-Ajax Geen VD Beek en Mazraoui
Ajax-Heerenveen Geen Mazraoui,Vd Beek en Neres.
PSV-Ajax geen Mazraoui en Vd Beek
Ajax-Fortuna Geen Mazraoui,Ziyech,Martinez
Ajax-Fc Groningen Sterkste 11 .
Ado-Ajax geen Mazraoui en Neres
RKC-Ajax geen Neres en Mazraoui
Ajax-Feyenoord sterkste 11
Pec-Ajax Sterkste 11
Ajax-Utrecht geen Neres
Fc Twente-Ajax Geen Neres
Ajax-Willem 2 Geen Promes en geen Neres
AZ-Ajax Geen Tagliafico, Blind , Promes en Neres
Ajax-ADo Den Haag Geen Mazraoui,Blind ,Promes,Neres
Ajax-Sparta Geen Blind en Neres
Fc Groningen-Ajax Geen Onana,Blind,Mazraoui,Ziyech en Neres
Ajax-PSV Geen Mazraoui,Blind, Ziyech,Neres
Ajax-RKC Geen Mazraoui,Veltman,Blind, Promes en Neres
Heracles-Ajax Geen Mazraoui,Veltman,Ziyech,Promes,Neres
Ajax-AZ geen Mazraoui en Neres, Veltman , daarnaast zijn Ziyech en Promes net fit genoeg om te starten dus waren niet 100% fit...
Heerenveen- AJax Geen Neres, Veltman en Mazraoui..
Maar nee, Ajax heeft Amper blessures... gast... ken je feiten dit is echt een waslijst.. denk dat Ajax de meeste blessureleed heeft gehad van alle ED clubs bij elkaar dit jaar.
Daar ben ik het niet mee eens, maar ik heb er dan ook voor gestudeerd. Het is verre van zeker dat rechters dwars gaan liggen, en het is ook maar de vraag welke speler hier tegen gaat procederen. Nogmaals, je maakt jezelf echt belachelijk als je gaat procederen tegen een breed gedragen internationaal pragmatisch compromis om met een historische ramp om te gaan.Exo81 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:34:
Die medicijnen zijn erger dan de kwaal.
Zelfs wanneer de clubs gecompenseerd worden voor het noodgedwongen in stand houden van hun huishouding omdat er geen transferperiode meer is om te bezuinigen op de selectie, is er nog het juridische probleem. Je kunt namelijk nooit eenzijdig arbeidscontracten aanpassen. Geen enkele rechter zal meegaan met de fifa.
De belangen zijn te groot om het niet op het veld uit te vechten. Helemaal eerlijk wordt het niet, maar het is al snel eerlijker dan gewoon willekeur.Exo81 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:34:
Ik snap dan ook niet waarom iedereen in zich allerlei bochten wringt om de competitie af te maken terwijl het nooit meer eerlijk zal worden. Daarom is het beste om er een streep door te zetten en de nieuwe competitie pas te laten beginnen wanneer Corona onder controle is.
Om een voorbeeld van Feyenoord aan te halen, het blijft oneerlijk als ze moeten proberen Ajax bij te halen in een lege Kuip terwijl Ajax zelf in een volle Arena mocht spelen tegen Feyenoord, maar het is nog oneerlijker als ze die kans überhaupt niet krijgen. Perfect en helemaal eerlijk wordt het niet, maar daar moeten we wel naar streven.
Je kan beter gewoon de nieuwe competitie uitstellen en desnoods afstellen, dan heb je immers geen situatie dat de regels veranderen tijdens het spel en kan er uiteindelijk een nieuwe competitie met nieuwe afspraken starten. Het haalt ook de druk er af.
Deze discussie is in dit topic al uitgebreid gevoerd, lees de discussie vorige maand die ongeveer hier begon, waar met cijfers is aangetoond dat de blessures van Ajax niet meer waren dan van de concurrentie.Mark31 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:12:
Haha, Ajax niet meer dan de rest aan blessures?
Serieus, ken de feiten, en durf ze ook te benoemen.
Ajax heeft in meerdere wedstrijden 6 Basisspelers gemist.. zal ik even de wedstrijden erbij pakken welke wedstrijden welke spelers Ajax mistten?
[...]
Maar nee, Ajax heeft Amper blessures... gast... ken je feiten dit is echt een waslijst.. denk dat Ajax de meeste blessureleed heeft gehad van alle ED clubs bij elkaar dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 27-03-2020 10:35 ]
Laat dan de rest van de clubs maar zien hoeveel blessures ze hebben gehad.ph4ge schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:30:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, maar ik heb er dan ook voor gestudeerd. Het is verre van zeker dat rechters dwars gaan liggen, en het is ook maar de vraag welke speler hier tegen gaat procederen. Nogmaals, je maakt jezelf echt belachelijk als je gaat procederen tegen een breed gedragen internationaal pragmatisch compromis om met een historische ramp om te gaan.
[...]
De belangen zijn te groot om het niet op het veld uit te vechten. Helemaal eerlijk wordt het niet, maar het is al snel eerlijker dan gewoon willekeur.
Je kan beter gewoon de nieuwe competitie uitstellen en desnoods afstellen, dan heb je immers geen situatie dat de regels veranderen tijdens het spel en kan er uiteindelijk een nieuwe competitie met nieuwe afspraken starten.
[...]
Deze discussie is in dit topic al uitgebreid gevoerd, lees de discussie vorige maand die ongeveer hier begon, waar met cijfers is aangetoond dat de blessures van Ajax niet meer waren dan van de concurrentie.
Ajax heeft maarliefst 3 x met hun sterkste elftal kunnen spelen DMV blessureleed, en flink ook , tegen Groningen ook maarliefst 5 spelers geblesseerd, en dat zijn basisspelers, heb het niet over reserves die je erbij gaat tellen dat doe ik ook niet!.
Ik heb het niet over incidentele wedstrijden waar teams spelers geblesseerd hebben, PSV heeft inderdaad best een periode zonder Malen,Bergwijn,Ihattaren moeten spelen klopt, en Malen ook bijna het hele seizoen, maar Ajax mist veel meer spelers, in meer wedstrijden , dat is gewoon feitelijk onderbouwd ook... dat de rest ook blessures hebben is zeker waar.
Maar Ajax heeft verruit de meeste blessures... Feiten spreken voor zich.. als jij simpelweg elke keer zegt dat dat niet zo is , zonder te onderbouwen, dat kan iedereen zo roepen, dat is makkelijk.
Nogmaals, ik heb gelinkt naar de discussie en cijfers (die wel een beetje voor interpretatie vatbaar zijn, maar wel een goede indicatie geven). Het is al een beetje treurig om blessures als een excuus te gebruiken, maar het klopt ook gewoon niet.Mark31 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:34:
[...]
Laat dan de rest van de clubs maar zien hoeveel blessures ze hebben gehad.
Ajax heeft maarliefst 3 x met hun sterkste elftal kunnen spelen DMV blessureleed, en flink ook , tegen Groningen ook maarliefst 5 spelers geblesseerd, en dat zijn basisspelers, heb het niet over reserves die je erbij gaat tellen dat doe ik ook niet!.
Ik heb het niet over incidentele wedstrijden waar teams spelers geblesseerd hebben, PSV heeft inderdaad best een periode zonder Malen,Bergwijn,Ihattaren moeten spelen klopt, en Malen ook bijna het hele seizoen, maar Ajax mist veel meer spelers, in meer wedstrijden , dat is gewoon feitelijk onderbouwd ook... dat de rest ook blessures hebben is zeker waar.
Maar Ajax heeft verruit de meeste blessures... Feiten spreken voor zich.. als jij simpelweg elke keer zegt dat dat niet zo is , zonder te onderbouwen, dat kan iedereen zo roepen, dat is makkelijk.
Nogmaals, laat ze dan zien, ik zag met die link die je gaf dat je ook meerdere reservespelers mee telden.ph4ge schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:37:
[...]
Nogmaals, ik heb gelinkt naar de discussie en cijfers (die wel een beetje voor interpretatie vatbaar zijn, maar wel een goede indicatie geven). Het is al een beetje treurig om blessures als een excuus te gebruiken, maar het klopt ook gewoon niet.
Daar hebben we het niet over, ik heb het over basisspelers.
En vind je het treurig dat ik die benoem?
Oke, simpel gezegd, wat als Feyenoord geen Berghuis, Kokcu,Fer, Etc heeft want geblesseerd, denk je dat Feyenoord nog draait?
Antwoord NEE
Toen PSV Malen,Bergwijn en Ihattaren mistten, wat deed PSV in die periode? Ze verloren iedere wedstrijd kansloos..
Wat doet een afwezigheid bij Ajax van een Ziyech,Tadic,Blind,Neres en of Promes?? , dat scheelt enorm veel kwaliteit...
Dat mensen zeggen dat je dat niet als excuus mag aangeven is een zwaktebod , simpel om de discussie te eindigen.
Maar als je heel erg reeël kijkt naar de situaties, dan zie je gewoon dat bepaalde spelers een team kan maken of breken, en dat als ze weg vallen dat je dan gewoon in een keer een heel stuk minder bent..
Juventus zonder Ronaldo, Barcelona zonder Messi, etc etc.. dan zijn ze toch ook minder?? Feit!
Mag je dat dan niet zeggen ?
Tuurlijk wel... voetbal is niet altijd de beste wint, je moet ook geluk hebben, met blessureleed etc...
Ik kan me nog goed een wedstrijd Ajax-Sparta herinneren van vroeger, Ajax had maarliefst 15 schoten tussen de palen, eindstand 0-0 , terechte eindstand op basis van spel? Nee, Sparta was daar zeker de gelukkige... maar nee, dingen mag je niet benoemen want dan word je als Calimero bestempeld... tuurlijk joh.
Als PSV bijvoorbeeld Malen,Ihattaren en Bergwijn heel het seizoen fit hadden gehad, hadden ze wss gewoon top 3 gestaan nu..
Wat is het in hemelsnaam treurig om blessures als excuus te gebruiken?ph4ge schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:37:
[...]
Nogmaals, ik heb gelinkt naar de discussie en cijfers (die wel een beetje voor interpretatie vatbaar zijn, maar wel een goede indicatie geven). Het is al een beetje treurig om blessures als een excuus te gebruiken, maar het klopt ook gewoon niet.
Natuurlijk heb je reserves die het niveau enigszins aankunnen , maar je kunt nooit je sterspelers vervangen. Dat geldt voor alle clubs, PSV kon ook het verlies van Malen en Bergwijn niet opvangen, daar heb je het budget niet voor. Alleen de topclubs van Europa kunnen dat enigszins, maar elk team wordt minder zonder hun sterspelers. Barcelona zonder Messi en Ter Stegen gaat meer punten verspelen dan als ze er wel zijn.
Realiseer je eens dat we in een heel bijzondere situatie zitten en dat we daar niemand de schuld van kunnen geven.
Wacht rustig af wat er gaat gebeuren, het is niet zo dat de KNVB hier meekijkt om te zien of er goede ideeën langskomen.
Hattrick: Thorgal Eagles
Je weet dat de UEFA/FIFA alleen uit is op geld he, zoveel mogelijk geld?bregweb schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:55:
Joh, hou toch eens op over blessures. DE KNVB/UEFA gaat nadenken over een beslissing/oplossing en dan is dat het besluit. Daar gaan we weer allemaal over zeuren, want dit en want dat.
Realiseer je eens dat we in een heel bijzondere situatie zitten en dat we daar niemand de schuld van kunnen geven.
Wacht rustig af wat er gaat gebeuren, het is niet zo dat de KNVB hier meekijkt om te zien of er goede ideeën langskomen.
Dat heeft niks met de gezondheid van de spelers te maken, in de grotere competities spelen ze nog meer wedstrijden dan hier in de Eredivisie, en ik kan je vertellen die zijn er ook goed klaar mee, die willen een inkrimping van aantal wedstrijden aangezien er gewoon teveel belasting word gezet op de spelers.
Alsof die spelers niet uit zijn op geld. Ik ben benieuwd of de clubs/spelers nog steeds inkrimping willen als dat impact op hun eigen inkomsten/salaris heeft.Mark31 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Je weet dat de UEFA/FIFA alleen uit is op geld he, zoveel mogelijk geld?
Dat heeft niks met de gezondheid van de spelers te maken, in de grotere competities spelen ze nog meer wedstrijden dan hier in de Eredivisie, en ik kan je vertellen die zijn er ook goed klaar mee, die willen een inkrimping van aantal wedstrijden aangezien er gewoon teveel belasting word gezet op de spelers.
Ervan uitgaande dat er een Europees seizoen begint na de zomer, de huidige stand gebruiken, waarbij de inkomsten van de clubs die Europa in gaan verdeeld worden over alle clubs.
Geen kampioensschaal uitdelen, dat zou nergens op slaan (en ja, dat had ik ook gezegd met Feyenoord bovenaan
+1PWM schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:41:
IMHO dan maar:
Ervan uitgaande dat er een Europees seizoen begint na de zomer, de huidige stand gebruiken, waarbij de inkomsten van de clubs die Europa in gaan verdeeld worden over alle clubs.
Geen kampioensschaal uitdelen, dat zou nergens op slaan (en ja, dat had ik ook gezegd met Feyenoord bovenaan).
Iedereen moet binnen blijven maar lekker voetballen en de 1,5 meter niet in acht nemen.
Als alles tegenzit, gaan we niet eens aan een volgend seizoen beginnen.......
Hattrick: Thorgal Eagles
Alleen richting normaal doen is met duizenden in een stadion zitten wel iets wat achterin de rij met afschalen van de maatregelen staat. Het zou wel bijzonder zijn als dit met de getallen van nu voor juni gaat plaatsvinden.bregweb schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:16:
Volgens mij gaan we eerst kijken wanneer het aantal besmettingen rap afneemt en dan gaan we voorzichtig richting normaal doen. Afhankelijk van die datum, gaan we beslissingen nemen.
Als alles tegenzit, gaan we niet eens aan een volgend seizoen beginnen.......
Als we aannemen dat we in NL 2 maanden achterlopen zou dat op zijn minst eind juli worden dus.
Dat zou voor Feyenoord en PSV een financiële ramp zijn (en in mindere mate ook Ajax maar zij hebben nog grote reserves). In de normale situatie hebben zij de Europese inkomsten hard nodig om rond te komen. Maar als dat in deze tijd wegvalt omdat het verdeeld moet worden terwijl ze nu ook inkomsten mislopen vanwege geschrapte wedstrijden (en daardoor interen op eigen vermogen wat toch al niet veel is) dan gaan ze dieprode cijfers schrijven.PWM schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:41:
IMHO dan maar:
Geen kampioensschaal uitdelen, dat zou nergens op slaan (en ja, dat had ik ook gezegd met Feyenoord bovenaan).
Waarom de inkomsten verdelen? Normaal gesproken hebben de kleine clubs ook geen Europese inkomsten. Hoogstens verdelen onder de clubs die de laatste x jaar coëfficiënten hebben gehaald en dan het liefst nog naar rato van het behalen van die punten.PWM schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:41:
IMHO dan maar:
Alleen China heeft een veel strenger beleid gevoerd.Erapaz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:29:
In China denken ze eind Mei alweer te gaan voetballen: https://nos.nl/artikel/23...e-eind-mei-van-start.html
Als we aannemen dat we in NL 2 maanden achterlopen zou dat op zijn minst eind juli worden dus.
Dat gaat Nederland niet halen.
Je zou bijna zeggen alles stoppen en volgend jaar maart pas weer hervatten en dan gewoon verder gaan waar we gebleven zijn. Dan zul je wel salarissen moeten gaan korten.
Ik verwacht op zijn vroegst September/Oktober , en dat is het meest rooskleurige scenario.Erapaz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:11:
@Mark31 dan kunnen we dus nu al de conclusie trekken dat dit seizoen niet meer gespeeld kan worden en dat zelfs volgend seizoen (incl. Europees voetbal) erg lastig gaat worden. Voorrondes CL in augustus kunnen zeer waarschijnlijk ook geen doorgang vinden.
Je zou bijna zeggen alles stoppen en volgend jaar maart pas weer hervatten en dan gewoon verder gaan waar we gebleven zijn. Dan zul je wel salarissen moeten gaan korten.
Augustus/September ga je niet halen.
Zouden de TV pot gewoon uit betalen.DoeEensGek schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:50:
Hoe zit het eigenlijk met fox? Want die gaan ook een hoop inkomsten missen nu. Lijkt me niet dat die blij zijn als wedstrijden niet ingehaald worden.
Er is een pandemic gaande en jullie hebben het over voetbal wel of niet doorgaan?
Ga er maar vanuit dat de boel tot na de zomer platligt.
Zowel in het voetbal als in heel de wereld, dit is niet zomaar een "griepje".
Denk je dat ze bij Real Madrid door wil voetballen?
[YouTube: Full video from doctor in Madrid after his request to share]
Word door de YT na'x'is elke keer eraf gehaald.
[ Voor 8% gewijzigd door Bad Brains op 27-03-2020 22:10 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dat Fox in Nederland wel gewoon de TV gelden uit betaald, ook al blijkt uitspelen onmogelijk te worden.
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, maar ik heb er dan ook voor gestudeerd. Het is verre van zeker dat rechters dwars gaan liggen, en het is ook maar de vraag welke speler hier tegen gaat procederen. Nogmaals, je maakt jezelf echt belachelijk als je gaat procederen tegen een breed gedragen internationaal pragmatisch compromis om met een historische ramp om te gaan.
[...]
Als je er echt voor gestudeerd dan weet je dat het recht altijd boven verenigingsrecht van bv een FIFA gaat. Ze kunnen dan ook van alles bedenken maar als dat niet in lijn ligt met het recht dan zal het geen stand houden bij de rechter. Zeker niet wanneer er geen deugdelijke juridische onderbouwing is en die heb ik nog nergens gezien.
Allemachtig wat kun jij fijn discussiëren zeg... Lees die posts van eerder nog eens goed, dan zie je dat Feyenoord bv net zoveel blessures voor basis spelers heeft gehad als Ajax.Mark31 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:42:
[...]
Nogmaals, laat ze dan zien, ik zag met die link die je gaf dat je ook meerdere reservespelers mee telden.
Daar hebben we het niet over, ik heb het over basisspelers.
En vind je het treurig dat ik die benoem?
Oke, simpel gezegd, wat als Feyenoord geen Berghuis, Kokcu,Fer, Etc heeft want geblesseerd, denk je dat Feyenoord nog draait?
Antwoord NEE
Toen PSV Malen,Bergwijn en Ihattaren mistten, wat deed PSV in die periode? Ze verloren iedere wedstrijd kansloos..
Wat doet een afwezigheid bij Ajax van een Ziyech,Tadic,Blind,Neres en of Promes?? , dat scheelt enorm veel kwaliteit...
Dat mensen zeggen dat je dat niet als excuus mag aangeven is een zwaktebod , simpel om de discussie te eindigen.
Maar als je heel erg reeël kijkt naar de situaties, dan zie je gewoon dat bepaalde spelers een team kan maken of breken, en dat als ze weg vallen dat je dan gewoon in een keer een heel stuk minder bent..
Juventus zonder Ronaldo, Barcelona zonder Messi, etc etc.. dan zijn ze toch ook minder?? Feit!
Mag je dat dan niet zeggen ?
Tuurlijk wel... voetbal is niet altijd de beste wint, je moet ook geluk hebben, met blessureleed etc...
Ik kan me nog goed een wedstrijd Ajax-Sparta herinneren van vroeger, Ajax had maarliefst 15 schoten tussen de palen, eindstand 0-0 , terechte eindstand op basis van spel? Nee, Sparta was daar zeker de gelukkige... maar nee, dingen mag je niet benoemen want dan word je als Calimero bestempeld... tuurlijk joh.
Als PSV bijvoorbeeld Malen,Ihattaren en Bergwijn heel het seizoen fit hadden gehad, hadden ze wss gewoon top 3 gestaan nu..
Ik zie genoeg mogelijkheden, maar bovenal zie ik niet wie het in z'n hoofd gaat halen om te procederen. Dan maak je jezelf onmogelijk in de voetbalwereld.Exo81 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:42:
[quote]ph4ge schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:30:
Als je er echt voor gestudeerd dan weet je dat het recht altijd boven verenigingsrecht van bv een FIFA gaat. Ze kunnen dan ook van alles bedenken maar als dat niet in lijn ligt met het recht dan zal het geen stand houden bij de rechter. Zeker niet wanneer er geen deugdelijke juridische onderbouwing is en die heb ik nog nergens gezien.
Een collectieve oplossing is gewoon in ieders belang, dus dat is een mogelijkheid. FIFA kan het maar beperkt door ieders strot rammen (transferreglementen bijv), maar we moeten niet aannemen dat dat nodig is. Rechters zullen geneigd zijn om partijen aan te moedigen zelf een compromis te sluiten, en een partij die niet meewerkt aan een redelijk compromis staat bij voorbaat al met 2-0 achter. Ook of misschien wel juist in het arbeidsrecht (in Nederland bijv goed werknemer- en werkgeverschap) .
Als je een juridische discussie wil voeren nodig ik je uit om het in PM te doen.
Het is ingewikkelde materie en het eindresultaat van dit soort juridische processen is in z'n aard onvoorspelbaar, maar het is zeker niet per definitie onmogelijk, zeker als je er vanuit gaat dat het in ieders belang is er uit te komen.
De NOS gaat vanmiddag terug naar Nederland-Spanje, 'wordt het zo'n dag?' - https://nos.nl/l/2328480
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Daarnaast benieuwd hoe 5-3-2 gaat werken. Strootman zal toch gemist worden!
Samenvatting van de verloren finale deed wel pijn hoor.. De teen van Casillas.ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:39:
We zijn begonnen hoor.. Hopelijk wordt het wat, 4 jaar geleden staat me nog wel bij...
Daarnaast benieuwd hoe 5-3-2 gaat werken. Strootman zal toch gemist worden!
⏩ PVOutput☀️
Goed ingegrepen door Vlaar net, maar Spanje is wel wat dreigender.
Van Gaal kwam er niet uit met Martens Indi. Dat laatste vond het een opstelling met 3 verdedigers en geen 5.
⏩ PVOutput☀️
Afzwaaier van Costa, dat zien we natuurlijk graag
Wordt spannend.. Maar NL is nog zeker niet kansloos.
⏩ PVOutput☀️
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wel de diploma maar de ontknoping bleef uit.ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:58:
Nooit een veterstrikdiploma gehaald denk ik...
Nee! Penalty! Irritante Costa.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 29-03-2020 16:03 ]
⏩ PVOutput☀️
Nou dat doellijn technologie is ook waardeloos.
Beter komt er een videoscheidsrechter zoals ze bij hockey gebruiken!
[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 29-03-2020 16:08 ]
⏩ PVOutput☀️
No way dat je ineens de keeper gaat wisselen voor een penaltyserie. Zou killing zijn. Ik denk ook niet dat Krul dit beter kan dan Cillessen.ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:10:
Ik mag hopen dat als we op één of andere manier toch doorgaan, we geen penalty shootout later krijgen.. Die Cillessen gaat nooit een penalty houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 29-03-2020 16:13 ]
⏩ PVOutput☀️
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En wat een goede redding van Cillessen.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Ho, wat een goal inderdaad!
Ja bijna 6 jaar.ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:22:
Wat, ik loop wat achter geloof ik..

(flauw)
De assist van Blind, prachtig!
Ze zitten wel dicht op elkaar in de studio.
[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 29-03-2020 16:24 ]
⏩ PVOutput☀️
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

⏩ PVOutput☀️
Die is goed bezig hoor. Als die zo doorgaat is dit onze CV voor de komende 10 jaar!
Edit: Oh jee, Veltman.. Die kan het nu nog wel verpesten...
[ Voor 45% gewijzigd door ParaDroid2 op 29-03-2020 17:11 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken