[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.695 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:07
Gonadan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:45:
Dat is een arbitraire streep trekken, nogal willekeurig inderdaad. De streep hanteren zoals hij nu feitelijk is, is een stuk minder willekeurig.
Dat is net zo arbitrair als op elk ander moment een streep trekken.
offtopic:
Waarom nu weer zo'n verwijt? Ik zie allerlei scenario's besproken worden in het voor- of nadeel van verschillende clubs. Wat vind je dat zo'n opmerking nu toe voegt aan de discussie?
offtopic:
Het is gewoon de aard van deze discussie, zodra je regels gedurende het spel gaat veranderen zie je dat iedereen voor zijn eigen club op komt. In dit topic zie je daarom nauwelijks scenarios besproken worden waarbij Ajax niet de CL plaats toegewezen krijgt, terwijl er genoeg zijn te verzinnen. Dat is geen verwijt, zo werken die dingen gewoon. Daarom moet het op het veld opgelost worden, tenzij het Europese seizoen overgeslagen kan worden.
Op sportieve wijze beslechten zou het mooist zijn uiteraard, maar men sprak over scenario's wanneer dat niet haalbaar blijkt.
Die scenario's bestaan niet. Er komt een moment waarop we zeggen dat er weer gevoetbald kan worden, en vanaf dat moment moet je gewoon zeggen dat je begint met het afmaken van het huidige seizoen. Als het moet pas volgend jaar om deze tijd. 'Seizoen '19-'21' is misschien nog wel het meest eerlijke scenario en daarmee haal je ook een hoop druk van de agenda's af.
Of play-offs dan de juiste manier zijn zal vast ook een stevige discussie worden. Velen zijn niet zo gecharmeerd van de play-offs, laat staan als het om het kampioenschap gaat. Het gaat toch meer om de vorm van het moment en niet die over een gehele competitie.
Wederom is de vraag waar die weerstand vandaan komt. Als je op een willekeurig moment de competitie stillegt en als eindstand pakt dan is het ook de vorm van dat moment, alleen was dat een moment waarop niemand wist dat de vorm alles beslissend was.
Een gehele competitie gaat het nu waarschijnlijk sowieso niet worden, dus persoonlijk vind ik dat laatste argument nu even niet meer zo sterk.
Het voordeel van een dubbele confrontatie tussen AZ en Ajax, en PSV en Feyenoord is dat ze het in ieder geval in eigen hand hebben. Je hoeft niet te discussiëren waarom een bepaalde beslissing buiten het veld wel of niet eerlijk zou zijn, ze moeten het gewoon nog één keer laten zien en doe je dat dan heb je prijs.
Ook daarbij geldt dat je het moeilijk is om het eerlijk te doen. Feyenoord en PSV zullen het idee hebben dan plek realistisch 2 nog haalbaar was, en bijv. Willem 2 zal plek 3-4 ook echt nog niet uit het hoofd gezet hebben.

Maar omdat dit tenminste nog een sportief element heeft is het al een heel stuk beter dan gewoon willekeurig startbewijzen verdelen.
NoahAmber schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:20:
Mijn oplossing zou zijn het hele seizoen 2019/20 gewoon te schrappen en in september als het kan/mag gewoon te beginnen met de competitie 2020/21. De Uefa zou dan alle voorrondes en poulewedstrijden kunnen schrappen voor het nieuwe seizoen en in Januari/Februari 2021 de Europese competitie voortzetten met de teams die nu deelnemen in de knock-outfase. Gezien de huidige situatie denk ik niet dat de clubs daar problemen mee zullen hebben
Het Europees seizoen overslaan lost ook al een hoop op.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 24-03-2020 13:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
Mijn oplossing zou zijn het hele seizoen 2019/20 gewoon te schrappen en in september als het kan/mag gewoon te beginnen met de competitie 2020/21. De Uefa zou dan alle voorrondes en poulewedstrijden kunnen schrappen voor het nieuwe seizoen en in Januari/Februari 2021 de Europese competitie voortzetten met de teams die nu deelnemen in de knock-outfase. Gezien de huidige situatie denk ik niet dat de clubs daar problemen mee zullen hebben
eigenlijk is dit misschien wel de netste oplossing ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
Behalve dat veel clubs, hoe verkeerd ook, de Europese wedstrijden hebben begroot. Dus als ze die een jaar msisen, komen ze in de problemen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:27

Quad

Doof

Zullen we anders gewoon wachten waar de KNVB mee komt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:36:
Als uitspelen echt onhaalbaar blijkt heb je mijns inziens maar twee opties:
• de actuele eindstand gebruiken.
• de stand van de competitie überhaupt niet gebruiken.
Of gewoon het seizoen uitrekken over anderhalf seizoen, dus t/m december 2020.
Januari-februari 2021 vrij (de oude zomerstop)
Maart t/m november seizoen 2021-2022.
WK Qatar in december 2022
Seizoen 2023- 2024 wat extra rekken, begint in maart 2023 eindigt april 2024. 2 maanden rust, EK 2024.

Ben je meteen af van het gedoe rondom het WK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:04:
Dat is net zo arbitrair als op elk ander moment een streep trekken.
Zo voelt dat wellicht omdat het in het voordeel is van bepaalde clubs op dit moment, maar die streep staat al. Dat maakt het toch minder arbitrair.

Ik ben benieuwd of net zo'n discussie loopt over het slagen bij gebrek aan examens. Dat mensen vinden dat een paar tentamens niet mee mogen tellen omdat het huidige cijfer net zo arbitrair is als die van een ander wat gunstiger moment. :P
offtopic:
Het is gewoon de aard van deze discussie, zodra je regels gedurende het spel gaat veranderen zie je dat iedereen voor zijn eigen club op komt. In dit topic zie je daarom nauwelijks scenarios besproken worden waarbij Ajax niet de CL plaats toegewezen krijgt, terwijl er genoeg zijn te verzinnen. Dat is geen verwijt, zo werken die dingen gewoon. Daarom moet het op het veld opgelost worden, tenzij het Europese seizoen overgeslagen kan worden.
offtopic:
Dan nog zie ik niet wat het toevoegt om het op die manier te uiten. Wellicht uiten van frustratie of mensen op de kast willen jagen?
Die scenario's bestaan niet. Er komt een moment waarop we zeggen dat er weer gevoetbald kan worden, en vanaf dat moment moet je gewoon zeggen dat je begint met het afmaken van het huidige seizoen. Als het moet pas volgend jaar om deze tijd. 'Seizoen '19-'21' is misschien nog wel het meest eerlijke scenario en daarmee haal je ook een hoop druk van de agenda's af.
Die scenario's bestaan wel. Wat jij nu doet is nog weer meer spelregels veranderen, liever nog een seizoen opofferen om maar niet een moeilijke (lees: mogelijk oneerlijke) beslissing te hoeven nemen.
Los van wat ik er van vind kan ik mij best voorstellen dat de KNVB en/of UEFA er niet veel in ziet om ook komend seizoen overhoop te gooien. In dat geval spreek je dus wel van een scenario waarin we mogelijk niet op sportieve wijze kunnen afsluiten.
Wederom is de vraag waar die weerstand vandaan komt. Als je op een willekeurig moment de competitie stillegt en als eindstand pakt dan is het ook de vorm van dat moment, alleen was dat een moment waarop niemand wist dat de vorm alles beslissend was.
Wat wil je daarmee zeggen? Velen hebben al jaren hun weerstand tegen play-offs en hebben daar hun redenen voor. Het zou mij verbazen als die nu allemaal staan te juichen om play-offs, hooguit een lichte voorkeur in een keuze tussen twee kwaden.
Ook daarbij geldt dat je het moeilijk is om het eerlijk te doen. Feyenoord en PSV zullen het idee hebben dan plek realistisch 2 nog haalbaar was, en bijv. Willem 2 zal plek 3-4 ook echt nog niet uit het hoofd gezet hebben.

Maar omdat dit tenminste nog een sportief element heeft is het al een heel stuk beter dan gewoon willekeurig startbewijzen verdelen.
Tja, als we rekening moeten gaan houden met alle scenario's die nog mogelijk waren in een volledig seizoen dan ga je het nooit eerlijk noemen. Dat vind ik dan ook totaal niet relevant, er zullen sowieso mensen zijn die het oneerlijk vinden. Het is nu simpelweg kiezen uit een aantal minder aantrekkelijke opties en hopen op één die nog het minst erg is.

AZ/Ajax en PSV/Feyenoord staan nagenoeg gelijk en daar gaat het om belangrijke besluiten. De enige manier om dat eerlijker op te lossen is door toch nog een competitie met meerdere speelrondes aan te gaan. Je zou het principe van de kampioenspoule bij de vrouwen kunnen aanhouden. Dan krijg je nog een poule tussen de top 4 waarin AZ en Ajax drie punten voorsprong hebben op Feyenoord.

Nu kijk ik overigens alleen naar de top 4 in m'n verhaal, maar het is natuurlijk een heel stuk complexer dan dat. Dat laat ik echter graag aan de KNVB en hoop dat ze een sportieve oplossing weten te kiezen die eerlijk aan voelt.
Het Europees seizoen overslaan lost ook al een hoop op.
Ben alleen erg bang dat onze vrienden van de internationale bonden dat knaaksgewijs niet zo'n leuk idee vinden. :/

@toolkist sowieso WK en dat soort onzin gewoon afblazen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:04:
[...]

[...]
Wat doen we met de transfermarkt in dit 19-21 seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Gewoon laten lopen zoals t nu staat. Dat betekent dus transferperiodes tijdens de competitie, jammer maar helaas. Je kunt het naar (in het geval Ajax) niet maken om tegen Ziyech of Vd Beek te zeggen "sorry jongens maar nog 1 jaar geen transfers, je wacht nog maar ff".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Gewoon laten lopen zoals t nu staat. Dat betekent dus transferperiodes tijdens de competitie, jammer maar helaas. Je kunt het naar (in het geval Ajax) niet maken om tegen Ziyech of Vd Beek te zeggen "sorry jongens maar nog 1 jaar geen transfers, je wacht nog maar ff".
Maar in dat geval mag Ajax ook Stengs, Boadu, en Wijndal van AZ halen, om maar even iets te noemen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Maar in dat geval mag Ajax ook Stengs, Boadu, en Wijndal van AZ halen, om maar even iets te noemen ;) .
Ja en? AZ kan gewoon nee zeggen, net zoals die drie afgelopen winterstop niet verkocht zijn.
Elke club kan leeggekocht worden, maar dat kon in de winter transferperiode toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Ja en? AZ kan gewoon nee zeggen, net zoals die drie afgelopen winterstop niet verkocht zijn.
Elke club kan leeggekocht worden, maar dat kon in de winter transferperiode toch al.
Dus Ajax kan het niet maken om de transfers van Ziyech (wat denk ik sowieso niet meer kan) en Van de Beek tegen te houden, maar AZ mag dat wel met transfers van hun spelers. Hmm...

Maar het gaat me er meer om dat zo'n transferperiode de resultaten van een competitie sterk kunnen beïnvloeden. Nog afgezien van het feit dat je met nieuwe spelers ook een voorbereidingsperiode in moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
De besluiteloosheid is stuitend, voor sport houden we vooralsnog gewoon 6 april aan. Lekker realistisch en verantwoord.

Tot 1 juni zijn alle evenementen en bijeenkomsten verboden maar gaan we wel lekker sporten samen.

[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 24-03-2020 15:49 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Weet niet of dat aan de stakkers van de KNVB ligt, want het is het ministerie van VWS die dit aan de KNVB heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb inmiddels genuanceerd ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
ephymerous schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb inmiddels genuanceerd ;)
En die hebben blijkbaar alle verstand verloren of de mogelijkheid tot zelf nadenken.

Ik vermoed dat er ook onwil bij clubs achter zit (= $$$$$).

Immers als ze de Europese tickets en ranglijst opmaken aan de hand van de stand van nu, zullen een aantal voorzitters daar emotionele problemen mee hebben.. geen playoffs, geen (kleine) kans op de titel of Europees voetbal.

Doe dan maar een deal als bv. het CL startgeld van Ajax gaat in de grote pot.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
loekf2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:16:
Als Ajax moet je daar nooit mee akkoord gaan. Collectief juichen op het moment dat Ajax faalt en vervolgens mee willen profiteren van de CL plek die Ajax zelf heeft verdiend. ;w

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Dus Ajax kan het niet maken om de transfers van Ziyech (wat denk ik sowieso niet meer kan) en Van de Beek tegen te houden, maar AZ mag dat wel met transfers van hun spelers. Hmm...

Maar het gaat me er meer om dat zo'n transferperiode de resultaten van een competitie sterk kunnen beïnvloeden. Nog afgezien van het feit dat je met nieuwe spelers ook een voorbereidingsperiode in moet.
Klopt helemaal, de transfer van Ziyech is rond en Ajax heeft vorige zomer met o.a. vd Beek afgesproken mee te zullen denken met een transfer dit jaar. Bij mijn weten heeft AZ die afspraken niet met de spelers die jij noemde.
In het geval van Ziyech bedoelde ik overigens dat de UEFA het niet kan maken om transfers die al rond zijn nu ineens uit te stellen (of de verkopende club dan geen gelegenheid te geven om een vervanger te halen).
Dat weegt wat mij betreft zwaarder dan spelers die geen voorbereiding mee kunnen maken. En transfers kunnen al tijdens de competitie dus dan maakt een extra transferperiode tijdens de competitie ook niet heel veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze zullen er bij de KNVB in ieder geval alles aan doen om geen beslissing te hoeven nemen. Die weten ook wel dat alles uitspelen de enige optie is waarmee ze geen gezeik over zich heen krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
ephymerous schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:46:
De besluiteloosheid is stuitend, voor sport houden we vooralsnog gewoon 6 april aan. Lekker realistisch en verantwoord.

Tot 1 juni zijn alle evenementen en bijeenkomsten verboden maar gaan we wel lekker sporten samen.
Ik vind dit ook nogal naief. De overheid had gisteren gewoon alle maatregelen door moeten trekken tot 1 juni, dan was het voor iedereen duidelijk geweest.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
De wereld staat in de fik, elke dag overlijden mensen aan Corona en bijna overal is het besef doorgedrongen dat je zoveel als mogelijk afstand van elkaar moet bewaren. Niet alleen voor je eigen gezondheid maar vooral om te voorkomen dat de pandemie nog groter wordt en nog meer kwetsbare mensen overlijden.

En wat doet het bekrompen voetbalwereldje? Alles op alles zetten om toch de competitie in juni af te maken. Walgelijk hoe het eigen belang boven het maatschappelijk belang wordt geplaatst.

En het ironische is dat de competitie nooit meer eerlijk kan worden afgerond. Alle oplossingen zijn in principe competitie vervalsing want ze veranderen allemaal de regels tijdens het spel. Dus in plaats van te morrelen aan de gezondheid (zowel spelers als bevolking) moet er een streep door het seizoen. Dan kun je of de huidige stand gebruiken of in geval van helemaal schrappen de stand van vorig seizoen gebruiken voor Europese plaatsing. En dan het nieuwe seizoen met 20 teams beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Exo81 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:11:
De wereld staat in de fik, elke dag overlijden mensen aan Corona en bijna overal is het besef doorgedrongen dat je zoveel als mogelijk afstand van elkaar moet bewaren. [knip]
Ondanks dat gaat het leven straks allemaal weer gewoon door. Best handig om dan nu te gaan filosoferen: hoe komt jan splinter door de winter. Niets mis mee om zelfs het voetbal daar in mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
loekf2 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:16:
Al het prijzengeld zou het minste zijn wat de clubs die eventueel een plek krijgen toegewezen kunnen doen. Dan houden ze nog steeds oa de prestige, extra sponsor inkomsten, punten, recettes en ervaring over, die ze niet zouden krijgen als ze geen plek toegewezen hadden gekregen. Dat geld zal hard nodig zijn om überhaupt een competitie in stand te houden denk ik.
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:10:
Daar is wel wat op te verzinnen.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 24-03-2020 19:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Gynnad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:09:
[...]

Ik vind dit ook nogal naief. De overheid had gisteren gewoon alle maatregelen door moeten trekken tot 1 juni, dan was het voor iedereen duidelijk geweest.
Heb het al vaker gezegd, angst om een beslissing te nemen.
Ze schuiven het af op de overheid terwijl het gewoon hun taak is.

Is gewoon een teken dat deze mensen ongeschikt zijn voor hun functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Juist omdat alle scenario's waarin je het seizoen niet afmaakt (en afmaken lijkt niet realistisch) een zekere vorm van willekeur hebben zou het mijn voorkeur zijn om inderdaad het seizoen ongeldig te verklaren, 2020/2021 te starten met dezelfde ploegen in de ED en KKD en de Europese plekken opnieuw te verdelen op basis van de eindstand van 2018/2019. Je start dan in feite 2019/2020 opnieuw.

In before @ph4ge ; ja: ook dan heeft Ajax de CL plek. Dat is nu eenmaal in veel scenario's voor de hand liggend. Er is vast ook een scenario te bedenken waarbij FC Twente de CL in gaat maar dat is wat ver gezocht. Die rant dat er te veel naar Ajax' voordeel geredeneerd wordt kan ik niet zo volgen. Ajax voert de ranglijst aan en deed dat ook op het moment dat elke ploeg eenmaal een andere ploeg had getroffen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Wat een beleid bij de KNVB.
Wij moeten met zijn allen 1 ,5 meter afstand houden maar de KNVB wil het uit laten spelen.
Ik ben een fanatieke Ajax supporter maar wat ik zou doen is dit.
Competitie schrappen, dan zijn er clubs benadeeld ivm Europese tickets.
Maar dan verdeel je alle Europese gelden, over de 18 clubs.
Probleem opgelost en kunnen we weer over naar de belangrijkste punt van nu namelijk het corona virus tegen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Misschien een gek idee, maar wat als we de resterende 9 speelrondes ook de eerst 9 speelrondes laten zijn van het nieuwe seizoen, en dat ze dus voor beide seizoenen meetellen. Dan kun je in ieder geval op een eerlijke manier een kampioen 2019/2020 bepalen.

Qua verdeling van de Europese plekken zou ik dan de huidige ranglijst aanhouden. Verdeling van de startpremies aldaar misschien volgens een verdeelsleutel, maar dat vind ik de minste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Is een beetje ingewikkeld met de promoties en degradaties.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
autje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:20:
Misschien een gek idee, maar wat als we de resterende 9 speelrondes ook de eerst 9 speelrondes laten zijn van het nieuwe seizoen, en dat ze dus voor beide seizoenen meetellen. Dan kun je in ieder geval op een eerlijke manier een kampioen 2019/2020 bepalen.

Qua verdeling van de Europese plekken zou ik dan de huidige ranglijst aanhouden. Verdeling van de startpremies aldaar misschien volgens een verdeelsleutel, maar dat vind ik de minste zorg.
Dus met totaal andere teams?
Lijkt mij ook niet echt eerlijk, gewoon competitie schrappen.
Ook omdat als er een kampioen word dat er toch massa's mensen op een kluitje het gaan vieren, niet handig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
autje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:20:

Daar schiet je weinig mee op. Het zijn juist de Europese tickets met de bijbehorende miljoenen, prestige, punten, etc. waar je een sportieve oplossing voor moet vinden. Ik heb de indruk dat iedereen er wel vrede mee heeft als er geen kampioen wordt uitgeroepen zolang de Europese tickets maar uitgedeeld worden in het voordeel van zijn of haar club.

De hele Eredivisie en het beker toernooi zijn in feite niks anders dan een kwalificatietoernooi voor het Europese podium.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 25-03-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Daar schiet je weinig mee op. Het zijn juist de Europese tickets met de bijbehorende miljoenen, prestige, punten, etc. waar je een sportieve oplossing voor moet vinden. Ik heb de indruk dat iedereen er wel vrede mee heeft als er geen kampioen wordt uitgeroepen zolang de Europese tickets maar uitgedeeld worden in het voordeel van zijn of haar club.
Snap ik wel dat iedereen in het voordeel van zijn club denkt want het gaat om vele miljoenen die een CL plaats in de groepsfase standaard krijgt en elke club heeft het geld heel hard nodig (al maak ik mij niet zo druk om de top 6 van NL)). Met toewijzing voor de CL ben jij van HEEL VEEL zorgen af als club terwijl de rest van de clubs wel door de gevolgen van deze stopzetting in problemen blijft.

Prima als een club de CL plek krijgt toegewezen door de KNVB maar het kan niet zo zijn dat dan de volledige pot aan start prijzen om mee te doen dan ook naar die ééne club gaat. Dan is het een soort subsidie voor een enkele club die wel in CL mee gaan doen vanuit de UEFA. Bij een toewijzing moet hiervoor een eerlijke regeling komen over de verdeling hiervan. Winst premies prima want dat verdien je zelf als club dus terecht dat die club dat dan ook zelf krijgt.

Ik kan mij niet voorstellen dat een Az, Feyenoord & PSV (en in mindere mate andere clubs) ermee in gaan stemmen dat Ajax CL miljoenen cadeau krijgt omdat ze worden aangewezen terwijl een club als AZ in een flow zit en Ajax eigenlijk de laatste maanden niet meer. Die ruiken kansen om Ajax te pakken dit jaar met de daarbij horende miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb mijn foxsports abonnement stopgezet. Zie in Augustus wel weer wanneer ze weer gaan spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
rikoos schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Snap ik wel dat iedereen in het voordeel van zijn club denkt want het gaat om vele miljoenen die een CL plaats in de groepsfase standaard krijgt en elke club heeft het geld heel hard nodig (al maak ik mij niet zo druk om de top 6 van NL)). Met toewijzing voor de CL ben jij van HEEL VEEL zorgen af als club terwijl de rest van de clubs wel door de gevolgen van deze stopzetting in problemen blijft.

Prima als een club de CL plek krijgt toegewezen door de KNVB maar het kan niet zo zijn dat dan de volledige pot aan start prijzen om mee te doen dan ook naar die ééne club gaat. Dan is het een soort subsidie voor een enkele club die wel in CL mee gaan doen vanuit de UEFA. Bij een toewijzing moet hiervoor een eerlijke regeling komen over de verdeling hiervan. Winst premies prima want dat verdien je zelf als club dus terecht dat die club dat dan ook zelf krijgt.

Ik kan mij niet voorstellen dat een Az, Feyenoord & PSV (en in mindere mate andere clubs) ermee in gaan stemmen dat Ajax CL miljoenen cadeau krijgt omdat ze worden aangewezen terwijl een club als AZ in een flow zit en Ajax eigenlijk de laatste maanden niet meer. Die ruiken kansen om Ajax te pakken dit jaar met de daarbij horende miljoenen.
Dit stelde ik ook voor, schrappen en Europese plekken uitdelen op basis van de huidige stand en de Europese geld van zowel CL danwel EL delen over 18 clubs en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik zou niet inzien waarom je het Europese geld in vredesnaam zou delen met bijvoorbeeld RKC Waalwijk. Die zouden zich ook als het programma volledig afgemaakt zou worden volgens mij niet eens kunnen kwalificeren voor play-offs voor de EL. Wat is de logica hierachter? Het leed verzachten van de gestaakte competitie? Daar lijkt me het deelnamegeld niet het juiste potje voor. Ben oprecht benieuwd waarom je daarvoor zou kiezen en nee, dat heeft niets te maken met dat het mogelijkerwijs Ajax' geld is dat dan verdeeld moet worden. 'We' zitten nou niet per se krap bij kas.

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 25-03-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:00:
Ik zou niet inzien waarom je het Europese geld in vredesnaam zou delen met bijvoorbeeld RKC Waalwijk. Die zouden zich ook als het programma volledig afgemaakt zou worden volgens mij niet eens kunnen kwalificeren voor play-offs voor de EL. Wat is de logica hierachter? Het leed verzachten van de gestaakte competitie? Daar lijkt me het deelnamegeld niet het juiste potje voor. Ben oprecht benieuwd waarom je daarvoor zou kiezen en nee, dat heeft niets te maken met dat het mogelijkerwijs Ajax' geld is dat dan verdeeld moet worden. 'We' zitten nou niet per se krap bij kas.
Omdat het ook in Ajax zn belang is als er nog een paar andere profclubs deze crisis overleven en een beetje weerstand kunnen bieden, en omdat die andere clubs het ook de topclubs moeten gunnen dat de regels in hun voordeel worden aangepast, daar mag best wat tegenover staan. Los van het prijzengeld houdt je nog steeds veel over aan Europees voetbal.

Solidariteit in deze tijd is toch niet zo'n gekke gedachte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Omdat het ook in Ajax zn belang is als er nog een paar andere profclubs deze crisis overleven en een beetje weerstand kunnen bieden, en omdat die andere clubs het ook de topclubs moeten gunnen dat de regels in hun voordeel worden aangepast, daar mag best wat tegenover staan. Los van het prijzengeld houdt je nog steeds veel over aan Europees voetbal.

Allemaal mooi, deels ook waar; maar ik val een beetje over dat we dan maar het Europese geld daarvoor in moeten zetten. Zullen we anders ook de sponsorinkomsten van PSV inzetten, met dezelfde argumenten?

Mijn punt is: dat geld is daar niet voor bedoeld. Clubs in nood kunnen al gebruik maken van middelen van het UWV (zoals deeltijd-WW), in gesprek gaan met hun schuldeisers die allicht ook begrip voor de situatie hebben en misschien moet er daar bovenop ook wel een solidariteitspotje komen, vanuit UEFA of op nationaal niveau. Daar mag best naar vermogen in gestort worden waardoor Ajax het meeste inlegt. Maar het Europese geld daartoe inzetten is onlogisch imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
snmght schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:00:
Omdat alle clubs inderdaad financieel erop achteruit gaan door deze corona virus omdat ze daardoor niet kunnen voetballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Mark31 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Omdat alle clubs inderdaad financieel erop achteruit gaan door deze corona virus omdat ze daardoor niet kunnen voetballen.
Dat is een probleem dat je op kunt lossen met geld. Maar waarom zou je daar uitgerekend het EL/CL geld voor nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Dus Ajax en PSV moeten maar flink verlies gaan draaien om de onderste 5-10 teams een flinke winst te laten maken? Behalen CL resulteert in flinke premies uit te keren aan de spelers, PSV heeft de EL gelden hard genoeg nodig om zwarte cijfers te schrijven volgens mij. De grote clubs hebben ook veel grotere uitgaves waar ze niet zomaar in kunnen terugschalen.
En vervolgens moeten clubs met een budget van 10m dan een miljoen of 2 aan Europees geld cadeau krijgen (tel alle startpremies maar op, zeker als AZ via de voorronde CL ook nog de groepsfase zou halen) terwijl ze bij lange na niet zoveel verlies draaien door deze situatie (hint: werktijd verkorting)?
Dat men deze situatie gebruikt om bijvoorbeeld nog eens te praten over de TV geld verdeling ok. Maar ik zie verder echt niet in waarom de ene club de andere zou moeten redden.
Denk je dat willekeurig welke webshop geld gaat betalen aan de offline concurrenten die nu niet open kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:44
toolkist schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:
[...]
Denk je dat willekeurig welke webshop geld gaat betalen aan de offline concurrenten die nu niet open kunnen zijn?
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Voor een werkende competitie heb je concurrenten nodig, in elk geval een behoorlijk aantal clubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of het uit Europese gelden komt of de kas lijkt mij een broekzak/vestzak verhaal, aangenomen dat de verdeling enigszins in lijn ligt met de actuele stand.
Mocht de huidige situatie tot gevolg hebben dat clubs in de moeilijkheden komen dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat er naar een steunplan gekeken wordt waarb clubs elkaar kunnen helpen, maar waarin ook de bond een steentje kan bijdragen. Dan wel serieus kijken naar noodzaak, haalbaarheid, en bestedingsruimte. Niet gewoon de inkomsten van de top 5 afromen, dat is ook weer te makkelijk.
Deadsy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:50:
Heb het al vaker gezegd, angst om een beslissing te nemen.
Ze schuiven het af op de overheid terwijl het gewoon hun taak is.

Is gewoon een teken dat deze mensen ongeschikt zijn voor hun functie.
Het is tekenend dat veel andere sporten allang een besluit genomen hebben maar dat de KNVB maar blijft kronkelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 25-03-2020 12:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Voor een werkende competitie heb je concurrenten nodig, in elk geval een behoorlijk aantal clubs
Waar was dan de loyaliteit van alle andere clubs (ADO uitgezonderd) toen het dak van het stadion bij AZ bezweek? Of toen de DSB bank omviel en AZ bijna meesleepte zonder dat ze daar enige schuld aan hadden?
Dat hebben ze ook allemaal zelf uit mogen zoeken, geen enkele hulp toen van RKC, Fortuna etc. En dan zou AZ ze nu andersom wel moeten gaan sponsoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:44
@toolkist
Ik vind dat we in het algemeen moeten nadenken over het verdelen van de Europese gelden. Die zijn in ons land (in tegenstelling tot in Engeland) zo enorm groot in verhouding tot de rest van de inkomsten dat het niet gezond is. Je krijgt tientallen miljoenen of helemaal niks.

Dat betekent niet dat Ajax gratis geld moet geven aan ADO, wel dat je moet nadenken hoe je de competitie een competitie kunt te laten blijven met in elk geval strijd in de bovenste helft. Dat kan niet zonder solidaire gedachten, van beide kanten. En ja, dit jaar is het spannend. Maar regeren is vooruitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
snmght schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Dat is een probleem dat je op kunt lossen met geld. Maar waarom zou je daar uitgerekend het EL/CL geld voor nemen?
Omdat je dan alles in 1 x kan oplossen.
De Eredivisie clubs geraken in de financiele problemen omdat ze veel inkomsten mislopen, denk aan sponsorinkomsten, kaartverkoop, etc.
Dus alle 18 clubs hebben een probleem toevallig Ajax niet omdat ze genoeg geld hebben, maar ze lijden allemaal verlies tov begroting wat ze hebben begroot dat is duidelijk.
Dus het moet ergens vandaan komen, dus of je het linksom of rechtsom doet, de Topclubs zullen dan toch solidair moeten zijn richting de andere clubs op dit moment, dit is ook een uitzonderlijke situatie met Coronavirus, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Daarbij heb je ook meteen alle discussies over het eindigen van de competitie gezeik af, aangezien de mensen die niet voor Ajax zijn, simpelweg tegen Ajax zijn, en dus persee allemaal willen dat het voetbal door gaat, ten kostten van Mensenlevens.
Dus dan heb je alle problemen in een klap opgelost, ik snap het probleem niet.
In de scenario die ik schets, zullen alle clubs waarschijnlijk wel mee instemmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
D-e-n schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:57:
[...]

En die competitie is mede de verantwoordelijkheid van de KNVB, welke aldus het jaarverslag 2018´19 aan liquide middelen alleen al 55 miljoen hebben met een eigen vermogen van 63 miljoen. Lijkt mij dus dat we eerst naar de KNVB kijken, voordat de top van het Nederlandse voetbal de rekening voorgeschoteld kan krijgen
Mark31 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:31:
[...]
In de scenario die ik schets, zullen alle clubs waarschijnlijk wel mee instemmen.
Ik zou niet weten waarom Ajax en PSV hiermee instemmen. Heel cru gezegd: Uiteraard hebben zij profijt van goede competitie, maar of je die nu uit 36 profclubs haalt (Eredivisie en Eerste Divisie samen) of uit 28 omdat er 8 omvallen maakt in die zin weinig uit.
D-e-n schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:30:
@toolkist
Ik vind dat we in het algemeen moeten nadenken over het verdelen van de Europese gelden. Die zijn in ons land (in tegenstelling tot in Engeland) zo enorm groot in verhouding tot de rest van de inkomsten dat het niet gezond is. Je krijgt tientallen miljoenen of helemaal niks.

Dat betekent niet dat Ajax gratis geld moet geven aan ADO, wel dat je moet nadenken hoe je de competitie een competitie kunt te laten blijven met in elk geval strijd in de bovenste helft. Dat kan niet zonder solidaire gedachten, van beide kanten. En ja, dit jaar is het spannend. Maar regeren is vooruitzien.
Tegenover de ongelijkheid in Europese gelden staat ook het feit dat clubs als Ajax, PSV en Feyenoord hun eigen TV rechten niet kunnen vermarkten, wat zeker voor een club als Ajax enorm veel scheelt. Nivelleren in inkomsten doen we in die zin al, vraag is alleen waar je de streep trekt

[ Voor 55% gewijzigd door BoB_HenK op 25-03-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
<knip>

Kap nou voor eens en voor altijd met die sneren naar 'andere clubs'.

En dat is net niet de bedoeling, Voetbal is bijzaak, en daarom moet je nu echt niet gaan voetballen, moet je voorstellen, er komt een corner , dan zijn er gewoon rond de 15-18 mensen in de 16, lekker joh.. slim en goed bezig.
We gebruiken met zijn allen onze verstand (maar niet heus).
Daarom zeg ik, kap met deze shit , en probeer ene manier te vinden dat iedereen instemt dat we geen rare capriolen moeten uithalen.

En dan nog eens iets anders, wat als je de competitie uit wil spelen maar zonder publiek, en een club word Kampioen (als je de competitie uit speelt krijg je een kampioen)
Denk je dan niet dat de pleuris uitbreekt?
Dan krijg je dat mensen doodleuk de straat op rennen van vreugde en blijdschap, en ondertussen elkaar doodleuk gaan aansteken.
Kap er gewoon mee.. denk na!

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
BoB_HenK schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:33:
[...]

En die competitie is mede de verantwoordelijkheid van de KNVB, welke aldus het jaarverslag 2018´19 aan liquide middelen alleen al 55 miljoen hebben met een eigen vermogen van 63 miljoen. Lijkt mij dus dat we eerst naar de KNVB kijken, voordat de top van het Nederlandse voetbal de rekening voorgeschoteld kan krijgen

[...]

Ik zou niet weten waarom Ajax en PSV hiermee instemmen. Heel cru gezegd: Uiteraard hebben zij profijt van goede competitie, maar of je die nu uit 36 profclubs haalt (Eredivisie en Eerste Divisie samen) of uit 28 omdat er 8 omvallen maakt in die zin weinig uit.

[...]

Tegenover de ongelijkheid in Europese gelden staat ook het feit dat clubs als Ajax, PSV en Feyenoord hun eigen TV rechten niet kunnen vermarkten, wat zeker voor een club als Ajax enorm veel scheelt. Nivelleren in inkomsten doen we in die zin al, vraag is alleen waar je de streep trekt
Over vermarkten van de TV Gelden, na deze FOX deal heeft de Eredivisie al gemeld dat clubs vrij zijn om hun eigen TV rechten te vermarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
<knip>

Niet op dit soort trolls en flames reageren
Mark31 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Over vermarkten van de TV Gelden, na deze FOX deal heeft de Eredivisie al gemeld dat clubs vrij zijn om hun eigen TV rechten te vermarkten.
Heb je nu alleen bijzonder weinig aan, aangezien men in 2012 een 12-jarig contract is aangegaan

[ Voor 79% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
<knip>

Kap nou voor eens en voor altijd met die sneren naar 'andere clubs'.

[ Voor 94% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
<knip>

Niet op dit soort trolls en flames reageren

[ Voor 96% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Gesloten voor onderhoud.

Komkommertijd of niet, trollen en flamen is hier nooit gewenst.

[ Voor 63% gewijzigd door Ramzzz op 25-03-2020 13:06 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:30:
@toolkist

Je kunt de inkomsten per club, en het gemiddelde niveau van de competitie, ook omhoog krijgen door de tv gelden over minder clubs te hoeven verdelen. Alleen, dat willen de kleine clubs dan weer niet.

In Engeland zijn de tv gelden in de PL gelijk, maar vervolgens worden nagenoeg alle grote clubs overgenomen door een rijke eigenaar die er bizarre bedragen in pompt om maar niet te degraderen/in de top mee te draaien. Met alle bijbehorende problemen als een team dan per ongeluk een keer degradeert (zie bv Sunderland).
Moet je dat dan willen in NL? Lijkt me niet.

Ga je de gelden in NL gelijk trekken zonder externe financiering toe te laten, dan moet je niet vreemd opkijken als er geen enkele NL ploeg meer groepsfase CL speelt. Dan word je aan alle kanten voorbij gestreefd en word je competitie al helemaal leeggekocht omdat je geen concurrerende salarissen kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:45:
Omdat dat de enige grote incidentele inkomsten zijn in een tijd waar we met een enorme incidentele tegenvallers te maken hebben en als andere clubs jouw club die plek gunnen (in het scenario waar de competitie niet wordt uitgespeeld) je ook wel een klein beetje dankbaar mag zijn. Bovendien blijft er nog genoeg over (recettes, extra sponsor inkomsten, punten, spelers die meer ervaring en exposure krijgen, etc.).

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 25-03-2020 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Omdat dat de enige grote incidentele inkomsten zijn in een tijd waar we met een enorme incidentele tegenvallers te maken hebben en als andere clubs jouw club die plek gunnen (in het scenario waar de competitie niet wordt uitgespeeld) je ook wel een klein beetje dankbaar mag zijn. Bovendien blijft er nog genoeg over (recettes, extra sponsor inkomsten, punten, spelers die meer ervaring en exposure krijgen, etc.).
Hoezo moeten clubs die de afgelopen 25/26 competitiewedstrijden slechtere resultaten hebben gehaald dan de nummer 1 gecompenseerd worden door de nummer 1. Alsof de huidige stand door list en bedrog tot stand is gekomen.

Los daarvan ga je compleet voorbij aan het feit dat wanneer de uefa besluit om niks meer uit te spelen dat ze de Coëfficiëntenlijst van afgelopen jaar aanhouden wat betekent dat Ajax 2 voorrondes moet overleven. Als ze dan op eigen kracht de groepsfase halen is het natuurlijk ridicuul dat ze de 40 miljoen moeten gaan verdelen. 40 miljoen startgeld die ze bovendien te danken hebben aan hun eerdere Europese prestaties. PSV zou bv 30 miljoen krijgen, AZ nog minder en Feyenoord nog veel minder.

Wat betreft die dankbaarheid: de andere clubs zouden juist Ajax dankbaar moeten zijn dat we als land weer hoger op de coëfficiëntlijst staan waardoor ook zij weer makkelijker aan de hoofdtoernooien kunnen meedoen. Lijkt me genoeg.

Compensatie is op zijn plaats voor gederfde inkomsten zoals recettes en dat moet de knvb doen. Maar om het van andere clubs te verwachten is onzin (en die solidariteit wordt ook door de kleinere clubs genegeerd wanneer het ze uitkomt, bv de switch van kunst- naar natuurgras).
Overigens benadeel je met die compensatie ook de clubs die financieel hun zaakjes op orde hebben (zoals RKC) ten opzichte van clubs die in hun begroting van grote transfers uitgaan (Heerenveen). Dat is ook niet eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, zei tijdens de bijeenkomst dat er een tekort aan plekken op intensivecareafdelingen dreigt. Hij verwacht dat er op 1 april 1.600 bedden nodig zijn, terwijl er op dit moment 1.150 bedden beschikbaar zijn. Eind mei wordt de piek verwacht. Dan zijn er naar verwachting 2.200 plekken op ic's nodig.
Eind mei wordt de piek op de IC's verwacht. Lekker voetballen dan vanaf 7 april :+
De spelersvakbond VVCS wil dat de KNVB snel duidelijkheid geeft over het wel of niet hervatten van de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie. Meerdere spelers hebben al aangegeven niet meer te willen voetballen vanwege de uitbraak van het coronavirus, zo vertelt VVCS-voorzitter Evgeniy Levchenko in gesprek met NU.nl.
Ondertussen willen de spelers ook niet meer.

[ Voor 30% gewijzigd door ephymerous op 25-03-2020 15:06 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:10:

Het is tekenend dat veel andere sporten allang een besluit genomen hebben maar dat de KNVB maar blijft kronkelen.
Tja van mensen die een salaris van 6 cijfers krijgen op jaar basis en in ruil daarvoor enkele uren per week moeten werken mag je niet verwachten dat ze ook nog beslissingen gaan nemen.

Dit is het resultaat van een bond waar teveel functies vergeven worden als vrienden dienst etc in ruil voor geleverde prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
ephymerous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Eind mei wordt de piek op de IC's verwacht. Lekker voetballen dan vanaf 7 april :+

[...]

Denk de supporters ook niet meer. Ik ga echt niet in stadion me laten besmetten door een virus, laat staan kijken naar een wedstrijd zonder publiek op Fox. Was laatst Juve - Inter voor in Italie echt de pleuris uitbrak, ook zonder publiek. Da's echt niets. Net of je FIFA20 in een emmer speelt.

Laten de competities maar in September beginnen. Oh wacht... EK komt er al weer aan en we moeten ook nog Europese kwali spelen voor CL/EL etc.

Ik stel voor geen europees voetbal in 2020/21.... zie dat niet gebeuren.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Exo81 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:28:
Hoezo moeten clubs die de afgelopen 25/26 competitiewedstrijden slechtere resultaten hebben gehaald dan de nummer 1 gecompenseerd worden door de nummer 1. Alsof de huidige stand door list en bedrog tot stand is gekomen.
Ik zie echt totaal de relevantie niet van die 25/26 wedstrijden. Echt helemaal niet, dat is echt toe redeneren naar het gewenste resultaat. Het staat haaks op enige vorm van sportiviteit. De competitie gaat niet voor niets over een jaar waarbij iedereen een keer uit en thuis speelt tegen elke tegenstander. Ik ben wel benieuwd hoe vaak de ploeg die na 25 speelrondes bovenaan stond ook daadwerkelijk kampioen werd, zeker in situaties waar het gat nog zo klein was.

In het geval van Liverpool kan ik de logica nog volgen, maar in Nederland zijn de verschillen echt veel te klein en de financiële en sportieve gevolgen relatief veel groter. Elders op de ranglijst zijn de verschillen ook klein (welke oplossing is eerlijk naar zowel Utrecht als Willem II?).

Het is ook absoluut niet in het belang van de grote clubs om zich nu zo egoïstisch op te stellen. Als dit de opstelling is die de grote clubs zelf ook innemen kan je er vergif op innemen dat de overige clubs het toewijzen van de Europese tickets gaan blokkeren.

Vorig jaar stond PSV bovenaan na 25 speelrondes, met een groter verschil dan Ajax nu. Daar hebben ze terecht helemaal niets aan. In 2010/2011 maakte Ajax een gat van 5 punten goed tov PSV in de laatste 8 wedstrijden, nu moeten er nog 9 gespeeld worden.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 25-03-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is op zich natuurlijk al bizar dat je in principe op basis van doelsaldo al wel of geen beschikking kunt hebben over tientallen miljoenen. Geeft op zich al aan hoe verrot het is in het voetbal.

Bij Ajax zullen ze wellicht nog elke knaak koesteren in de hoop Europees aan te haken, maar dat is natuurlijk een illusie. Een uitschieter zoals afgelopen jaar zal een incident blijken, écht aanhaken gaat nooit meer gebeuren. Reden te meer om te zorgen dat de nationale competitie gezond en uitdagend blijft, anders kijkt er straks überhaupt niemand meer naar het Nederlands voetbal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:25
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:10:
Het is op zich natuurlijk al bizar dat je in principe op basis van doelsaldo al wel of geen beschikking kunt hebben over tientallen miljoenen. Geeft op zich al aan hoe verrot het is in het voetbal.
Deze snap ik niet :? Doelsaldo is nu eenmaal een criteria, je kunt ook kampioen worden of degraderen (of juist niet) door doelsaldo bij gelijke stand.
Beslissingswedstrijd spelen dan maar? Is dat wel eerlijk?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:25:
Deze snap ik niet :? Doelsaldo is nu eenmaal een criteria, je kunt ook kampioen worden of degraderen (of juist niet) door doelsaldo bij gelijke stand.
Beslissingswedstrijd spelen dan maar? Is dat wel eerlijk?
Het gaat niet om de wijze waarop de rang bepaald wordt, het gaat mij om het feit dat één plek zo'n wereld van verschil betekent op financieel gebied. Dat is niet gezond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:37:
[...]

Het gaat niet om de wijze waarop de rang bepaald wordt, het gaat mij om het feit dat één plek zo'n wereld van verschil betekent op financieel gebied. Dat is niet gezond.
Tja....maar dat is niets nieuws, de CL is allang niet meer wat het was, een toernooi voor kampioenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:45:
Tja....maar dat is niets nieuws, de CL is allang niet meer wat het was, een toernooi voor kampioenen.
Tja....maar als we niet meer mogen posten over dingen die niets nieuws zijn dan zijn we met tien pagina's per seizoen klaar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:48:
[...]

Tja....maar als we niet meer mogen posten over dingen die niets nieuws zijn dan zijn we met tien pagina's per seizoen klaar. ;)
Welnee starten gewoon weer een discussie over de VAR ofzo, die de laatste weken foutloos is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Martinusz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Welnee starten gewoon weer een discussie over de VAR ofzo, die de laatste weken foutloos is!
Hoe bedoel je, ik heb al weken geen goede beslissing gezien :+ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Als de UEFA met richtlijnen komt over hoe om te gaan met niet af te maken competities, dan heeft het met gunnen helemaal niets van doen. Idem dito als de KNVB hier een uitspraak over doet. Sowieso, alsof Ajax ooit iets gegund zou worden door de andere clubs. :')
ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Als dit de opstelling is die de grote clubs zelf ook innemen kan je er vergif op innemen dat de overige clubs het toewijzen van de Europese tickets gaan blokkeren.
Van blokkeren is dan ook geen enkele sprake. Waar haal je deze ideeën vandaan?
[...]

Vorig jaar stond PSV bovenaan na 25 speelrondes, met een groter verschil dan Ajax nu. Daar hebben ze terecht helemaal niets aan. In 2010/2011 maakte Ajax een gat van 5 punten goed tov PSV in de laatste 8 wedstrijden, nu moeten er nog 9 gespeeld worden.
Cijfers en statistiek lijken me nou niet echt relevant. Als we daarmee gaan redeneren mag de CL plek ook naar Ajax, immers recordkampioen. ;)
Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:37:
[...]

Ben het hier overigens wel mee eens, zeker als het op doelsaldo aankomt. Sta je gelijk in punten op de laatste speeldag, speelt er een tegen een ploeg die al gedegradeerd is en er geen zin meer in heeft en de ander tegen een ploeg die nog voor EL play-offs of lijfsbehoud speelt. Dan is het makkelijker scoren voor de ander en zijn die doelpunten tientallen miljoenen waard. :/

[ Voor 52% gewijzigd door snmght op 26-03-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:17:
Als de UEFA met richtlijnen komt over hoe om te gaan met niet af te maken competities, dan heeft het met gunnen helemaal niets van doen. Idem dito als de KNVB hier een uitspraak over doet. Sowieso, alsof Ajax ooit iets gegund zou worden door de andere clubs. :')
De UEFA heeft helemaal niks te maken met hoe de KNVB de tickets toewijst.
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:17:
Van blokkeren is dan ook geen enkele sprake. Waar haal je deze ideeën vandaan?
Waar haal jij vandaan dat de regels zomaar even gewijzigd kunnen worden in het voordeel van een paar clubs zonder dat de rest daarmee in moet stemmen?

Linksom of rechtsom, Ajax heeft geen recht op die CL plek en zal die niet krijgen zonder dat de rest van de clubs daarmee instemt. Ik vind het eigenlijk een beetje arrogant hoe sommigen deze discussie insteken. We zitten gezamenlijk in dit schuitje en er zal een compromis moeten komen, en dat compromis zal redelijkerwijs niet zijn dat Ajax op basis van willekeur de CL in gaat en de rest laat stikken omdat ze toevallig op het moment dat de ramp uitbraak met het kleinst mogelijke verschil in een tussenstand bovenaan staan. :r

Wie zou jij Europa in sturen, Willem 2 of FC Utrecht? Willem 2 omdat het 3 punten meer heeft of Utrecht omdat het met een wedstrijd minder een beter doelsaldo heeft? Tel je die extra wedstrijd van Willem 2 tov Utrecht wel of niet mee? Daar zullen compromissen gesloten moeten worden. Daar is het probleem net zo groot en het verschil tussen wel of geen Europees voetbal is voor beide clubs gigantisch.

Ik weet dat het lastig is omdat we gewend zijn dat er in de sport altijd een wint en de ander niet, maar in dit geval moeten er compromissen komen en zijn er gedeelde belangen.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:41:
[...]

[...]
Waar haal jij vandaan dat de regels zomaar even gewijzigd kunnen worden in het voordeel van een paar clubs zonder dat de rest daarmee in moet stemmen?

Linksom of rechtsom, Ajax heeft geen recht op die CL plek en zal die niet krijgen zonder dat de rest van de clubs daarmee instemt. Ik vind het eigenlijk een beetje arrogant hoe sommigen deze discussie insteken. We zitten gezamenlijk in dit schuitje en er zal een compromis moeten komen, en dat compromis zal redelijkerwijs niet zijn dat Ajax op basis van willekeur de CL in gaat en de rest laat stikken omdat ze toevallig op het moment dat de ramp uitbraak met het kleinst mogelijke verschil in een tussenstand bovenaan staan. :r
Snap de scherpe inzet van deze discussie die hierboven plaatsvindt eerlijk gezegd niet, had een hoger niveau verwacht.

Uiteraard geldt dat er niet ´zomaar´ een club de CL ingestuurd kan worden. Zoals ook geldt dat er niet ´zomaar´ gezegd kan worden dat de CL en EL gelden van volgend seizoen verdeeld moeten worden over alle deelnemers.

Feit is en blijft dat dit een uitzonderlijke situatie is, waar nauwelijks tot geen regels voor zijn - noch voor de clubs die op degradatie staan, noch voor Ajax en AZ die de eerste plek op punten met elkaar delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik kan eigenlijk alleen maar bedenken dat het in mini toernooi vorm wordt opgelost. Desnoods zonder publiek. Dus Ajax en AZ spelen om directe CL deelname/CL voorrondes en zo verder.

Maar hoe zit het met wedstrijdritme? Bij de buurman hebben ze allemaal fitness apparatuur naar binnen gesleept. Maar er wordt dus verder niet getraind. Bij Ajax liep het met training al voor geen meter, dat zal nu alleen maar erger worden. Ze zullen dus eerst moeten training voordat ze aan wedstrijden kunnen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Jullie gaan ervan uit dat er na de zomer vrolijk weer CL en ander voetbal gespeeld wordt?

Ik zie daar voorlopig nog geen reden voor om daar vanuit te gaan. Daarnaast de reden dat uefa fifa knvb of welke organisatie dan ook geen beslissing neemt is heel simpel... Dan draait die partij op voor de kosten. En dat geld in de hele sport, waarom denk je dat al die beslissingen zo laat zijn gekomen bij F1 en Tokio bijvoorbeeld.
Niemand wil zich aan die steen stoten!

Mijn inziens blijft het zeker wat voetbal betreft nog best lang stil. Ook al willen we het niet. :|

Compromis, Ajax speelt de thuis wedstrijden in de CL en AZ de uit. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]
De UEFA bepaalt zelf de toelatingseisen van de toernooien die het organiseert. Net zo goed als alleen de KNVB kan bepalen wie er kampioen wordt of niet.

De voorkeur van de UEFA ligt naar verluid bij het gebruik van de huidige tussenstand voor de verdeling bij het niet uitspelen van de competitie.
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe vaak de ploeg die na 25 speelrondes bovenaan stond ook daadwerkelijk kampioen werd, zeker in situaties waar het gat nog zo klein was.
Sinds midden jaren zeventig werd de koploper vrijwel altijd kampioen. Alleen in 1975, 1990, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2019 niet.

[ Voor 44% gewijzigd door strafschop op 26-03-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
strafschop schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:52:
[...]

De UEFA bepaalt zelf de toelatingseisen van de toernooien die het organiseert. Net zo goed als alleen de KNVB kan bepalen wie er kampioen wordt of niet.

De voorkeur van de UEFA ligt naar verluid bij het gebruik van de huidige tussenstand voor de verdeling bij het niet uitspelen van de competitie.

[...]

Sinds midden jaren zeventig werd de koploper vrijwel altijd kampioen. Alleen in 1975, 1990, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2019 niet.
Uefa bepaalt toch ook de einddatum waarop alle lopende competities volledig beëindigt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Uefa bepaalt toch ook de einddatum waarop alle lopende competities volledig beëindigt moeten zijn.
De UEFA kan alleen eisen dat op een bepaalde datum bekend is welke clubs er Europees meedoen.

Er zijn ook competities die de jaarkalender volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Duitsers zijn toch altijd weer beter in doorpakken. Wij wijzen graag naar en wachten op een ander. Clubs op KNVB, KNVB op overheid, elke keer hetzelfde. Neem een voorbeeld zou ik zeggen, dat scheelt ook een hoop discussie en gevoel van geforceerd worden.
Duitse CL-deelnemers zetten noodpot op: 'Sterk signaal in moeilijke tijden'

De Duitse topclubs nemen het gevoel van solidariteit zeer serieus. Volgens BILD wordt er door Bayern München, Borussia Dortmund, RB Leipzig en Bayer Leverkusen een geldpot gemaakt voor clubs uit het Duitse betaalde voetbal die door het gebrek aan inkomsten in de problemen komen.
Lees verder...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

[...]
De UEFA heeft wel de macht om dat af te dwingen dunkt mij. Wat jij schetst is eigenlijk nog zotter; of het nou Ajax of AZ moet zijn: dan worden die clubs opeens afhankelijk van de goodwill / stem van een RKC of Twente? We shall see, deze situatie is uniek, er is geen precedent; maar ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt. Ik wil er best op inzetten dat Ajax de CL plek toegewezen krijgt. :7
Gonadan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:07:
Duitsers zijn toch altijd weer beter in doorpakken. Wij wijzen graag naar en wachten op een ander. Clubs op KNVB, KNVB op overheid, elke keer hetzelfde. Neem een voorbeeld zou ik zeggen, dat scheelt ook een hoop discussie en gevoel van geforceerd worden.

[...]
Top! _/-\o_

Ik hoop dat in Nederland zoiets ook van de grond komt.

[ Voor 27% gewijzigd door snmght op 26-03-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous

[...]
Die hebben meerdere clubs met een beetje financiële slagkracht. In Nederland heb je Ajax en dan een hele tijd niets... ook de verhouding van de Duitse clubs ten opzichte van het Europese speelveld is anders.
[...]

Ik weet dat het lastig is omdat we gewend zijn dat er in de sport altijd een wint en de ander niet, maar in dit geval moeten er compromissen komen en zijn er gedeelde belangen.
Ik ben het niet met je eens. Wat mij betreft is er één club die recht heeft op de CL en bijbehorende inkomsten. Ajax heeft jarenlang geïnvesteerd en heeft hier de laatste jaren Europees de vruchten van geplukt. Andere clubs hebben zich bijzonder weinig solidair getoond (alleen al het gezeik met het uitstellen van een speelronde bijvoorbeeld) en vieren feest wanneer Ajax faalt. Wat mij betreft haakt Ajax zo snel als mogelijk is aan bij een andere competitie want de Eredivisie is vooral een blok aan het been. Wanneer de competitie niet afgerond kan worden dan kies je een moment en dat is dan de eindstand voor de Europese plekken, Dat kan zijn de winterstop, het weekend dat FCU - Ajax werd uitgesteld of de huidige stand.

Wat mij betreft wordt geen enkele club gecompenseerd buiten de maatregelen die de overheid voor alle bedrijven treft. Dan maken we van een nood een deugd en dunnen we de competities mooi even uit. Zuur voor een aantal supporters maar veel clubs zijn niet levensvatbaar. De mate waarin een aantal clubs al jarenlang aan een infuus van extern geld liggen is stuitend. Net als de bijzondere financiële constructies die in het afgelopen jaren zijn gebouwd..

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 26-03-2020 11:16 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
ephymerous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:59:
[...]

[...]

Tuurlijk willen de spelers niet meer, maar het grote geld zal zegevieren. Ik denk dat de PL de grote boosdoener is ivm de immense inkomsten en dat Liverpool koste wat kost hun kampioenschap willen. De andere bonden wachten tot de FA wat doet maar mijns inziens moet de UEFA dit beslissen dit seizoen ongeldig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online

[...]
De DFL, die organiseert alleen de 1e en 2e Bundesliga. Het noodfonds is alleen voor de clubs uit de 1e en 2e Bundesliga. Het extra geld waar de vier clubs van afzien komt uit het tv-contract voor de Bundesliga.

De Nederlandse equivalent is de Eredivisie NV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ephymerous schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Wat mij betreft wordt geen enkele club gecompenseerd buiten de maatregelen die de overheid voor alle bedrijven treft.
Ik zou niet per definitie geen enkele andere compensatie geven, maar zou wel graag zien dat het zoals nu bij de Duitse ploegen vanuit vrijwilligheid gebeurd. Willen de rijkere clubs in Nederland niet dat er een paar clubs onderuit gaan dan kunnen we daar een noodfonds voor opzetten. Maar die hele houding dat we wel moeten en dat we nu solidair moeten zijn, daar gaat pas een arrogantie van uit. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:09:
Ik wil er best op inzetten dat Ajax de CL plek toegewezen krijgt. :7.
Kratje bier zegt dat Ajax niet de CL plek krijgt toegewezen en zelf volledig alle voordelen houdt die daar bij horen. Deal?
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:27:
Maar die hele houding dat we wel moeten en dat we nu solidair moeten zijn, daar gaat pas een arrogantie van uit. :X
Deze quote onderstreept hoe verschillend wij kennelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je in deze tijd NIET solidair wilt zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:43:
[...]

Kratje bier zegt dat Ajax niet de CL plek krijgt toegewezen en zelf volledig alle voordelen houdt die daar bij horen. Deal?

[...]

Deze quote onderstreept hoe verschillend wij kennelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je in deze tijd NIET solidair wilt zijn.
Deal!

Nee dan trek je een onjuiste conclusie: ik, persoonlijk, moi, kan me ook niet anders indenken dan solidair te zijn. Maar de stellingname dat alle clubs samen er voor moeten zorgen dat iedereen het hoofd boven water houdt, die onderschrijf ik dan weer niet. Laten we dat alsjeblieft vrijwillig houden! Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax en anderen hier op enig moment ook wel mee zullen komen, naar het Duitse voorbeeld.

Het af willen dwingen riekt naar communisme. Daar ben ik dan weer niet zo van.

[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 26-03-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Vrijwillig vrijwilligheid afdwingen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
[...]

[...]

Linksom of rechtsom, Ajax heeft geen recht op die CL plek en zal die niet krijgen zonder dat de rest van de clubs daarmee instemt. Ik vind het eigenlijk een beetje arrogant hoe sommigen deze discussie insteken. We zitten gezamenlijk in dit schuitje en er zal een compromis moeten komen, en dat compromis zal redelijkerwijs niet zijn dat Ajax op basis van willekeur de CL in gaat en de rest laat stikken omdat ze toevallig op het moment dat de ramp uitbraak met het kleinst mogelijke verschil in een tussenstand bovenaan staan.
Op basis van willekeur? Hoe kom je daar nu bij? De top 3 heeft 25 wedstrijden gespeeld en aangezien in de KNVB reglementen staat dat bij gelijk aantal punten het doelsaldo leidend is, staat Ajax nu bovenaan. PSV is vanwege die regel 2 keer landskampioen geworden.

Het zou pas willekeur zijn wanneer je nu opeens regels gaat aanpassen: de situatie is door Corona nu inderdaad niet eerlijk maar wordt nog oneerlijker wanneer je nu de regels aanpast. Dat is pas willekeur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
snmght schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:06:
Nee, dat noem je polderen. Alle partijen een beetje water bij de wijn, niemand laten verzuipen.
Exo81 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:
Op basis van willekeur? Hoe kom je daar nu bij? De top 3 heeft 25 wedstrijden gespeeld en aangezien in de KNVB reglementen staat dat bij gelijk aantal punten het doelsaldo leidend is, staat Ajax nu bovenaan. PSV is vanwege die regel 2 keer landskampioen geworden.

Het zou pas willekeur zijn wanneer je nu opeens regels gaat aanpassen: de situatie is door Corona nu inderdaad niet eerlijk maar wordt nog oneerlijker wanneer je nu de regels aanpast. Dat is pas willekeur!
De TUSSENSTAND is geen willekeur, een tussenstand als EINDSTAND verklaren is willekeurig de regels aanpassen.

Ik heb het al een aantal keer gevraagd hier, maar nogmaals, hoe los je op basis van de keuze 'tussenstand is eindstand' de situatie om plek 5 op?

[ Voor 63% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2020 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Nee, dat noem je polderen. Alle partijen een beetje water bij de wijn, niemand laten verzuipen.

[...]

De TUSSENSTAND is geen willekeur, een tussenstand als EINDSTAND verklaren is willekeurig de regels aanpassen.

Ik heb het al een aantal keer gevraagd hier, maar nogmaals, maar hoe los je op basis van deze keuze de situatie om plek 5 op?
Een beetje? ;)
De top 4 in Duitsland biedt samen 20 miljoen aan, waarvan 12.5m tv geld. Jij eist zowat dat Ajax alleen al 20 miljoen afstaat.

Niemand hier kan die situatie mbt plek 5 oplossen, of heeft de super oplossing die iedereen goed vindt. Die oplossing is er namelijk niet. Wat je ook doet, welke keuze dan ook, iemand heeft nadeel en een ander voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:49:
Een beetje? ;)
De top 4 in Duitsland biedt samen 20 miljoen aan, waarvan 12.5m tv geld. Jij eist zowat dat Ajax alleen al 20 miljoen afstaat.
Hoho, Ajax staat helemaal niets af. De vraag is of en wat ze zouden krijgen.

Waar we landen is vraag 2, maar er zal water bij de wijn gedaan moeten worden.
toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:49:
Niemand hier kan die situatie mbt plek 5 oplossen, of heeft de super oplossing die iedereen goed vindt. Die oplossing is er namelijk niet. Wat je ook doet, welke keuze dan ook, iemand heeft nadeel en een ander voordeel.
Dus dat Ajax op basis van de tussenstand CL is duidelijk, maar voor de EL is die zelfde tussenstand geen oplossing?

Dit is precies mijn punt, niemand heeft ergens recht op, als we de competitie niet uit kunnen spelen moeten ze er gezamenlijk uitkomen.

Voor plek 5 zal dat ook betekenen dat een van de twee clubs alleen zal accepteren dat de ander het ticket krijgt als de bijbehorende baten gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Denk ook dat het afhankelijk is van hoe de competitie verloopt.
In de EPL staat Liverpool zover voor, ja, Man C heeft nog een theoretische kans om de EPL te winnen, maar die acht ik nihil. Denk daar dat je zou kunnen zeggen dat de landstitel wel uitgereikt kan worden.
Hier in Nederland hebben we 2 clubs die gelijk staan.
Wat doe je daar dan mee? Officieel zou bij deze eindstand Ajax kampioen worden ivm beter doelsaldo, wellicht zou je een soort bekerfinale tussen AZ en Ajax kunnen doen zonder publiek, dat zou denk ik wel een spektakel worden.

Misschien is het een idee om de clubs die het dichtst bij elkaar staan, en waar minder dan 3 punten verschil tussen zit, tegen elkaar te laten spelen om zo de eindstand te bepalen. Dan hebben ze in ieder geval nog wel enigzins invloed op de eindstand, maar dat zou dan in één speelronde gedaan kunnen worden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36
Dan is het in het voordeel van de club die er minder goed voor staat; die heeft niets te verliezen en kan er alleen maar beter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:55:
[...]
Dus dat Ajax op basis van de tussenstand CL is duidelijk, maar voor de EL is die zelfde tussenstand geen oplossing?
Het is in ieder geval stukken duidelijker doordat AZ en Ajax even veel wedstrijden hebben gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Of we kijken even naar het onderling resultaat:

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Bij gelijke stand is dit eerlijker dan doelsaldo.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Het is in ieder geval stukken duidelijker doordat AZ en Ajax even veel wedstrijden hebben gespeeld.
Dat is ook weer een doelredenatie, je kan ook zeggen dat het verschil tussen Willem 2 en Utrecht in ieder geval 3 punten is, en Utrecht nog maar eens had moeten zien te winnen van Ajax (?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Eerlijker of wenselijker vanwege persoonlijke voorkeur? O-) ;)

Dus we houden de stand en de regels van de KNVB daaromtrent aan, maar alleen omdat we niet willen dat Ajax dan op plek 1 staat en liever AZ zien passen we hier de regels aan naar onderling resultaat.

Zinloze discussie is dit uberhaupt, de clubvoorkeuren druipen er aan alle kanten vanaf. En er kan toch niks goeds gebeuren en deze hele situatie kan je als KNVB of UEFA eigenlijk niet op voorbereid zijn. Dit seizoen zal waarschijnlijk worden geschrapt en we wachten af wanneer we weer kunnen voetballen. Mijn grote teen zegt dat dat september 2020 nog niet zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:16:
Eerlijker of wenselijker vanwege persoonlijke voorkeur? O-) ;)

Dus we houden de stand en de regels van de KNVB daaromtrent aan, maar alleen omdat we niet willen dat Ajax dan op plek 1 staat en liever AZ zien passen we hier de regels aan naar onderling resultaat.

Zinloze discussie is dit uberhaupt, de clubvoorkeuren druipen er aan alle kanten vanaf. En er kan toch niks goeds gebeuren en deze hele situatie kan je als KNVB of UEFA eigenlijk niet op voorbereid zijn. Dit seizoen zal waarschijnlijk worden geschrapt en we wachten af wanneer we weer kunnen voetballen. Mijn grote teen zegt dat dat september 2020 nog niet zal zijn.
Het zal mij aan mijn reet roesten wie van de 2 kampioen wordt, ik vind alleen dat we een neutrale meetmethode moeten hanteren, als er een winnaar moet worden aangewezen.

En dan is onderling resultaat veel duidelijker dan een doelsaldo, dat je tegen een gewillig slachtoffer prima kunt opkrikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Het zal mij aan mijn reet roesten wie van de 2 kampioen wordt, ik vind alleen dat we een neutrale meetmethode moeten hanteren, als er een winnaar moet worden aangewezen.

En dan is onderling resultaat veel duidelijker dan een doelsaldo, dat je tegen een gewillig slachtoffer prima kunt opkrikken.
De regels zijn duidelijk. Doelsaldo is leidend.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
[...]

Behalve dat de regels zijn vastgesteld op doelsaldo. Dus je kan het eerlijker vinden wat je wil. Maar dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
DoeEensGek schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:52:

Compromis, Ajax speelt de thuis wedstrijden in de CL en AZ de uit. :+
Ajax was de laatste jaren beter in Europese uitwedstrijden, dus doe maar andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Met of zonder "dubbele" uitdoelpunten regel :+ :+

Ik wacht wel gewoon af wat er gaat gebeuren, mij zal het aan m'n reet roesten wie CL in gaat of niet.
Eerst maar eens zien wanneer die competities weer opgestart gaan worden.

@Qu3st de horror...waar PSV ineens met 6-2 van NAC won -O- met een doelpunt van Cocu van eigen helft?

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 26-03-2020 13:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:11:

Ajax wil zijn kampioenschap van 2006/07 dan ook graag even hebben, dank u!

Ajax - PSV 0-1
PSV - Ajax 1-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Qu3st schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Ajax wil zijn kampioenschap van 2006/07 dan ook graag even hebben, dank u!

Ajax - PSV 0-1
PSV - Ajax 1-5
Poteeeto potaaato.

Geen gelijke eindstand. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:34:
[...]

Poteeeto potaaato.

Geen gelijke eindstand.
PSV 75 punten
Ajax 75 punten......

Are you kidding me? Is dit de grapjurk @Ramzzz die te lang bij vrouw en kindlief opgesloten zit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Ramzzz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:11:

Ajax heeft vanaf speelronde 2 tot en met nu bovenaan gestaan, daarnaast staan we met doelsaldo bovenaan.
PSV heeft in 2007 ook de schaal gewonnen, op 1 doelpuntje, terwijl de onderling resultaat in de Arena (0-1 voor PSV ) en in Philips stadion (1-5 ) voor Ajax.
Mag Ajax dan ook de Schaal van 2007 hebben?
De KNVB regelementen zijn heel duidelijk, bij een gelijke stand telt het doelsaldo, altijd al geweest.. dat is pas pure willekeur en nieuwe regels maken om het maken dat is echt heel erg onrechtvaardig en onredelijk.
Daarnaast in die 2 wedstrijden , de 1e wedstrijd mistte Ajax Blind,Tagliafico,Neres,Promes .
In de Arena had Ajax geen Neres en geen Veltman, en Ziyech en Promes waren toen nog maar net fit, waardoor die eigenlijk ook niet 100% op hun doen waren.
Daarnaast, Ajax heeft in de afgelopen 5 jaar, bijna alle Europese Punten behaald voor het Nederlands Voetbal.

Anders een Play Off ronde, Ajax AZ en AZ-Ajax , wie die wint over 2 wedstrijden, dikke prima..

Met een Volledige fitte Elftal met Onana: Mazraoui Veltman Blind Tagliafico : Vd Beek Martinez Ziyech: Neres Tadic Promes...

Die Valencia Uit compleet weg speelde, en Chelsea uit tot aan die 2 Dubieuze rode kaarten ook weg speelden..
Ik Ben voor.. met dat elftal , met een volledige fitte elftal, wint Ajax van AZ, 100% van overtuigd.!
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken