[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.695 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:15:
[...]
Dat betekent het helemaal niet. Als iedereen dit gewoon afspreekt kan het gewoon. Arbeidsrecht speelt pas een rol als een speler het er niet mee eens is, veel succes als je als enige speler hiertegen gaat procederen. De UEFA heeft bijv. heel veel mogelijkheden om te zorgen dat zo'n speler niet speelgerechtigd is, en uiteraard neem je bijv. de spelersvakbonden ook mee in een dergelijk besluit.

[...]

Waarom bekruipt mij toch sterk het vermoeden dat het vooral mensen zijn die blij zijn met die tussenstand die dit vinden? Wat mij betreft is dit de slechts mogelijke optie, volstrekte willekeur die niks met sportiviteit te maken heeft en geen recht doet aan de enorme belangen die op het spel staan. Je moet geen prijzen, tickets en geld uitdelen op basis van willekeur, het moet altijd op een of ander manier op het veld beslecht worden. Daar kan je een zekere mate van flexibel in zijn, maar dat moet. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het is om bijv. dezelfde selecties in stand te houden, maar dat moet je wel nastreven.

Zoals ik al zei, als het moet kan je de competitie in een periode van 3 weken uitspelen, overweeg dat soort opties.
[...]
Het kan aan mij liggen, maar de verbetenheid van bv de knvb, uefa, bonden en supporters om de competitie hoe dan ook af te ronden vind ik raar. Covid 19 gaat voorlopig niet weg en zal nog vele slachtoffers maken. In juni zal het virus nog steeds actief zijn. Maar toch roept Gudde de overheden en instanties al op om in de zomer flexibel te zijn zodat de competitie afgerond kan worden. Alsof het overheidsapparaat dan niks anders te doen heeft. Of neem nu de fifa die contracten eenzijdig wil aanpassen om de competitie af te ronden. Dat dit tegen (Europese) wetgeving ingaat boeit ze niet.

Het is een illusie te denken dat de competitie eerlijk wordt afgesloten: zelfs wanneer het wordt uitgespeeld zullen de naweeën van Corona competitievervalsend werken bv teams waarin verschillende spelers Corona hebben en niet kunnen spelen, thuiswedstrijden zonder publiek, spelers die weigeren te spelen omdat hun contract is afgelopen, etc..

Zodoende zal dit jaar het einde van de competitie hoe dan ook niet eerlijk zijn. En daarom kun je er nu beter een streep onder zetten zodat voetballers maar vooral de overheidsinstanties die nodig zijn voor de wedstrijden even kunnen bijkomen van een virus dat de hele samenleving ontwricht. Het zou de voetbalwereld sieren wanneer ze in deze tijden een stapje terug doen ipv als een klein kind alles aangrijpen om het toch door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
als de spelers straks allemaal clean of immuun zijn, zou je er voor kunnen kiezen om alle wedstrijden achter gesloten deuren te spelen en niet live uit te zenden maar pas om 19:00 uur met het bord op schoot in de samenvatting... Just like the old days... Maar ja, dan gaan Fox, Ziggo en de buitenlandse equivalenten natuurlijk helemaal over de pis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:22
Exo81 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:51:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar de verbetenheid van bv de knvb, uefa, bonden en supporters om de competitie hoe dan ook af te ronden vind ik raar. Covid 19 gaat voorlopig niet weg en zal nog vele slachtoffers maken. In juni zal het virus nog steeds actief zijn. Maar toch roept Gudde de overheden en instanties al op om in de zomer flexibel te zijn zodat de competitie afgerond kan worden. Alsof het overheidsapparaat dan niks anders te doen heeft. Of neem nu de fifa die contracten eenzijdig wil aanpassen om de competitie af te ronden. Dat dit tegen (Europese) wetgeving ingaat boeit ze niet.

Het is een illusie te denken dat de competitie eerlijk wordt afgesloten: zelfs wanneer het wordt uitgespeeld zullen de naweeën van Corona competitievervalsend werken bv teams waarin verschillende spelers Corona hebben en niet kunnen spelen, thuiswedstrijden zonder publiek, spelers die weigeren te spelen omdat hun contract is afgelopen, etc..

Zodoende zal dit jaar het einde van de competitie hoe dan ook niet eerlijk zijn. En daarom kun je er nu beter een streep onder zetten zodat voetballers maar vooral de overheidsinstanties die nodig zijn voor de wedstrijden even kunnen bijkomen van een virus dat de hele samenleving ontwricht. Het zou de voetbalwereld sieren wanneer ze in deze tijden een stapje terug doen ipv als een klein kind alles aangrijpen om het toch door te laten gaan.
Als je dit al zou moeten willen verkiezen boven de alternatieven, is er geen reden om dat nu al te besluiten. Als we inderdaad in mei nog steeds niet kunnen beginnen kan je altijd nog zoiets besluiten.

De reden voor de huidige maatregelen is om te voorkomen dat er een piek in het aantal ziektegevallen komt. We hoeven ook niet te wachten tot de ziekte helemaal is uitgestorven, als dat ooit al gaat gebeuren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
P.O. Box schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:22:
als de spelers straks allemaal clean of immuun zijn, zou je er voor kunnen kiezen om alle wedstrijden achter gesloten deuren te spelen en niet live uit te zenden maar pas om 19:00 uur met het bord op schoot in de samenvatting... Just like the old days... Maar ja, dan gaan Fox, Ziggo en de buitenlandse equivalenten natuurlijk helemaal over de pis.
Wat is het verschil tussen live uitzenden vs in samenvatting uitzenden? Want voor beide opnames moeten volgens mij dezelfde mensen aanwezig zijn, tenzij ze er voor kiezen om minder camera's te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:15:
De Noorse bond roept bijv. op tot een transferverbod totdat de crisis voorbij is. Dat kan volgens mij gewoon.
Omdat in Noorwegen spelers transfervrij zijn als clubs twee weken te laat zijn met het betalen van het salaris. Binnen de FIFA reglementen is dat twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Wat is het verschil tussen live uitzenden vs in samenvatting uitzenden? Want voor beide opnames moeten volgens mij dezelfde mensen aanwezig zijn, tenzij ze er voor kiezen om minder camera's te gebruiken.
dat niet de kroeg vol staat met fans tijdens de wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
P.O. Box schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:57:
[...]

dat niet de kroeg vol staat met fans tijdens de wedstrijd.
Als die kroegen niet nog steeds dicht zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Tsja ik probeer er het positieve van in te zien; EK uitstellen komt ons goed uit, nationaal gezien. En voor Ajax zijn alle scenario's beter dan wanneer we doorgevoetbald hadden. Neem je de eindstand van vorig seizoen; prima, neem je de winterkampioen; prima, neem je de laatste stand; prima. En maak je het seizoen over een x aantal weken/maanden af: ook prima, fittere selectie.

Wellicht hebben we naast de KNJB ook een Coronajax?

Ik zou het wel ontiegelijk sneu voor Liverpool vinden. Heb niet per se iets met die ploeg maar na zo veel jaren en dan zo een geweldig seizoen spelen en eventueel geen kampioen worden lijkt me echt hartverscheurend voor iedereen die ze wel een warm hart toedraagt.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
snmght schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:01:
Tsja ik probeer er het positieve van in te zien; EK uitstellen komt ons goed uit, nationaal gezien. En voor Ajax zijn alle scenario's beter dan wanneer we doorgevoetbald hadden. Neem je de eindstand van vorig seizoen; prima, neem je de winterkampioen; prima, neem je de laatste stand; prima. En maak je het seizoen over een x aantal weken/maanden af: ook prima, fittere selectie.

Wellicht hebben we naast de KNJB ook een Coronajax?

Ik zou het wel ontiegelijk sneu voor Liverpool vinden. Heb niet per se iets met die ploeg maar na zo veel jaren en dan zo een geweldig seizoen spelen en eventueel geen kampioen worden lijkt me echt hartverscheurend voor iedereen die ze wel een warm hart toedraagt.
Hartverscheurend, het is uiteindelijk maar een spelletje waar een aantal overbetaalde sporters achter een balletje aanrennen. De competitie is nu al verpest, afmaken is net zo oneerlijk als stoppen met een bepaalde eindstand. Meneertje van de Telegraaf heeft het zelfs over desnoods in November afmaken. Zonder publiek spelen is mijns inziens helemaal geen optie want voor hen zou je een compleet seizoen willen en voor de thuisploeg is het voordeel van de eventuele 12 man foetsie. Uithuilen opnieuw beginnen zodra deze situatie weer betrekkelijk normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Exo81 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:51:
Het kan aan mij liggen, maar de verbetenheid van bv de knvb, uefa, bonden en supporters om de competitie hoe dan ook af te ronden vind ik raar.
Ik zie het puur als angst. Bang om een keuze qua kampioen (of juist geen) te maken die waarschijnlijk niet goed valt, er zal altijd een groep zij die het een slechte keuze vindt.
Daarnaast de angst om nog meer inkomsten mis te lopen. Een aantal speelrondes toch wel spelen levert ook gewoon een hoop op.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Vincent Dave schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:30:
[...]

het is uiteindelijk maar een spelletje waar een aantal overbetaalde sporters achter een balletje aanrennen
Dit is wel echt een topic voor jou geloof ik. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Ah de nieuwe TD van Feyenoord wil winnen aan populariteit door een verhaal uit den ouden doosch. <knip> :)
Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Ik zie het puur als angst. Bang om een keuze qua kampioen (of juist geen) te maken die waarschijnlijk niet goed valt, er zal altijd een groep zij die het een slechte keuze vindt.
Daarnaast de angst om nog meer inkomsten mis te lopen. Een aantal speelrondes toch wel spelen levert ook gewoon een hoop op.
Precies dat. En waarom zouden ze nu? Tot nader order kan het circus vanaf 6 april weer draaien. Dat dat hoogst onwaarschijnlijk is doet nu niet ter zake.

[ Voor 55% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 18:04 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:55:
Ah de nieuwe TD van Feyenoord wil winnen aan populariteit door een verhaal uit den ouden doosch.
<knip> Zeg dan niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Goed nieuws!
De Eredivisie hoeft niet meer opgestart te worden, aan de hand van data weten we nu al dat Ajax met 6 punten voorsprong kampioen wordt! 8)7 8)7 8)7
Voortaan zullen we ook geen laatste speelronde meer spelen, het is immers ondenkbaar dat de koploper gelijkspeelt tegen een degradatiekandidaat..

https://www.ad.nl/nederla...-gemak-kampioen~ab972c3b/
Statistiekenbureau rekent voor: Ajax met gemak kampioen

Het is nog maar de vraag of en hoe de voetbalcompetities in Europa worden afgemaakt. Statistiekenbureau Gracenote maakte op basis van hun database met ongekend veel gegevens al wel een prognose voor de eindstanden in Europa. Hun voorspelling: Ajax wordt met zes punten verschil kampioen.

Het is de vraag die veel voetbalfans in deze barre coronatijd toch ook bezighoudt: wordt onze eredivisie nog afgewerkt of wordt de huidige koploper Ajax op een gegeven moment tot kampioen gekroond? Of een ander scenario: gaat het eredivisieseizoen 2019/2020 helemaal niet officieel in de boeken? Het besluit van de UEFA om het EK van komende zomer te verplaatsen naar 2021 geeft in ieder geval wat lucht op de kalender.

Nu ook het voetbal in Europa door de coronacrisis op zijn gat ligt, kijkt statistiekenbureau Gracenote in de glazen bol. Het bedrijf heeft een karrenvracht aan statistische gegevens van alle clubs in Europa. Resultaten uit verleden tegen bepaalde tegenstanders bijvoorbeeld. Al die data is in een rekenmachine gegooid en op basis van de zogenoemde Euro Club Index heeft het bedrijf voorspeld hoe de Europese competities eindigen.

Als het aan Gracenote ligt mogen de Ajax-spelers die jaar opnieuw het kampioenschap vieren.

In de eredivisie staan Ajax (beter doelsaldo) en AZ voorlopig op 1 en 2 met 56 punten uit 25 wedstrijden. Toch voorspelt Gracenote dat de Amsterdammers uiteindelijk kampioen zullen worden. De kans is 84 procent dat de schaal weer naar Erik ten Hag en zijn ploeg gaat, rekenen de modellen voor. Sterker nog, de voorspelling is dat het gat met AZ zes punten wordt. Feyenoord volgt op tien punten. De kans dat AZ alsnog kampioen wordt, schat het bureau in op ruim veertien procent. Op Feyenoord hoef je geen geld te zetten als het aan Gracenote ligt: die kans is twee procent.

Qua degradanten is het volgens Gracenote vrij overzichtelijk. RKC Waalwijk en ADO Den Haag degraderen rechtstreeks en Fortuna Sittard moet zich via de play-offs in de eredivisie zien te handhaven. Precies zoals het er nu ook voorstaat in de eredivisie. PEC Zwolle is een opvallende stijger in de voorspelling. De club van trainer John Stegeman eindigt volgens Gracenote nog op een dertiende plek. De Zwollenaren staan nu vijftiende.

Buitenland
Uiteraard is de voorspelling dat Liverpool kampioen van Engeland wordt. Er is geen enkel rekenmodel te bedenken dat stelt dat het niet gebeurt: Gracenote gaat er voor honderd procent vanuit dat Liverpool na dertig jaar weer mag vieren.

In de Bundesliga is het nog tamelijk spannend, maar Bayern München wordt ‘gewoon’ kampioen en breidt de huidige voorsprong van vier punten nog uit naar zeven punten. Het is overigens RB Leipzig dat tweede wordt en niet Borussia Dortmund, valt in de voorspelling te lezen. In Spanje staan FC Barcelona momenteel slecht twee punten voor op eeuwige rivaal Real Madrid. Maar Gracenote rekent voor dat de kans op een titel van Barca maar liefst 75 procent is. Het mag geen verrassing zijn dat volgens de rekenmodellen Juventus opnieuw kampioen van Italië wordt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 18:42
ephymerous schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:55:
Ah de nieuwe TD van Feyenoord wil winnen aan populariteit door een verhaal uit den ouden doosch. [mbr]<knip>[/] :)

[...]

Precies dat. En waarom zouden ze nu? Tot nader order kan het circus vanaf 6 april weer draaien. Dat dat hoogst onwaarschijnlijk is doet nu niet ter zake.
Logisch.
Sinds zijn vertrek bij Chelsea heeft hij niets meer gepresteerd en was men zelfs blij dat hij weg was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...k-voor-clubteams-uit.html

wat dacht je van gewoon nooit meer houden, stelletje voetballers uitbuitende geldwolven (niet dat die voetballers het nou zo slecht hebben, maar two wrongs do not make a right)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Maarten_E schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:33:
Goed nieuws!
De Eredivisie hoeft niet meer opgestart te worden, aan de hand van data weten we nu al dat Ajax met 6 punten voorsprong kampioen wordt! 8)7 8)7 8)7
Had ik je voor het seizoen ook kunnen verklappen. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

Maarten_E schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:33:
Goed nieuws!
Voortaan zullen we ook geen laatste speelronde meer spelen, het is immers ondenkbaar dat de koploper gelijkspeelt tegen een degradatiekandidaat..

https://www.ad.nl/nederla...-gemak-kampioen~ab972c3b/

[...]
Het is komkomm...eh coronatijd. De kranten moeten gevuld worden he?!
Maar wat @snmght zegt, voor velen was dit allang bekend natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De komende tijd zal het leren, of er nog enige vorm van solidariteit bestaat tussen de zogenaamde 'grote clubs' en kleine clubs die in zwaar weer geraken door deze crisis. Faillissementen van clubs liggen op de loer, terwijl het eind (qua stand en datum) van de competities nog ongewis is, en de gevolgen voor Europees voetbal al evenzeer.

Kampioenschappen en degradaties kunnen alleen na het eind van de competitie (...) worden toegekend, en voor veel clubs een 'do or die'-situatie betekenen, qua sponsoren, TV-gelden, recette, etc.

Ik kan me zomaar voorstellen dat de KNVB een fonds voor behoud van kleine clubs nodig gaat hebben, of dat de begrotingsregels worden bijgesteld.

En dan de voetballers zelf, bij 'grote clubs' zijn salarissen hoog en voetballers financieel onafhankelijk, bij kleine clubs ligt in feite WW op de loer. Eventuele transfers (voorbehoud voor ontbinding in contracten?) en de gevolgen daarvoor.

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
En hoeveel mensen hebben hun fosxports abonnement al opgezegd? Zou ook nog wat problemen bij de betalingen aan de clubs op kunnen leveren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:31:
De komende tijd zal het leren, of er nog enige vorm van solidariteit bestaat tussen de zogenaamde 'grote clubs' en kleine clubs die in zwaar weer geraken door deze crisis. Faillissementen van clubs liggen op de loer, terwijl het eind (qua stand en datum) van de competities nog ongewis is, en de gevolgen voor Europees voetbal al evenzeer.

Kampioenschappen en degradaties kunnen alleen na het eind van de competitie (...) worden toegekend, en voor veel clubs een 'do or die'-situatie betekenen, qua sponsoren, TV-gelden, recette, etc.

Ik kan me zomaar voorstellen dat de KNVB een fonds voor behoud van kleine clubs nodig gaat hebben, of dat de begrotingsregels worden bijgesteld.

En dan de voetballers zelf, bij 'grote clubs' zijn salarissen hoog en voetballers financieel onafhankelijk, bij kleine clubs ligt in feite WW op de loer. Eventuele transfers (voorbehoud voor ontbinding in contracten?) en de gevolgen daarvoor.

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.
Veel kleinere clubs hebben al deeltijd WW aangevraagd. En niet alleen de kleintjes maar ook PSV, onder het motto 'niet omdat het moet, maar omdat het kan' wat ik persoonlijk wat dubieus vind.
"We doen geen beroep op de regeling omdat we armlastig zijn, zeker niet. Wel omdat deze mogelijkheid er is. Een groot deel van onze organisatie en die van andere clubs staat stil", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV tegen het AD.
Mag hopen dat Ajax dit niet gaat doen en het gewoon zelf betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Ankona schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:43:
En hoeveel mensen hebben hun fosxports abonnement al opgezegd? Zou ook nog wat problemen bij de betalingen aan de clubs op kunnen leveren.
Die had ik in februari al opgezegd (per 1 april), maar staat hier compleet los van.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ankona schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:43:
Je brengt me op een idee... O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:09

Quad

Doof

Ik laat het doorlopen, aangezien ik een abonnement heb gebaseerd op een oude aanbieding en opzeggen betekent straks nieuwe duurdere prijzen betalen. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:47
Dit heeft ook een weerslag op goedbetaalde amateurs in bijvoorbeeld de Hoofdklasse. Die harken normaliter ook behoorlijk wat binnen, vaak betaald door directe sponsors. De vraag is of die nog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
<knip>

We doen hier ook niet aan linkdrops, zonder enige context.

[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 21-03-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 18:42
autje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:14:
Dit heeft ook een weerslag op goedbetaalde amateurs in bijvoorbeeld de Hoofdklasse. Die harken normaliter ook behoorlijk wat binnen, vaak betaald door directe sponsors. De vraag is of die nog betalen.
Kan me toch voorstellen dat deze per wedstrijd worden betaald.

Maar er zullen denk ik wel wat clubs omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Deadsy schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Kan me toch voorstellen dat deze per wedstrijd worden betaald.
Natuurlijk, maar daar valt de bron van inkomsten ook ineens stil. En een hoop daarvan is zwart geld, dus die spelers komen niet echt in aanmerking voor de regeling werktijdverkorting of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:27:
[...]

Natuurlijk, maar daar valt de bron van inkomsten ook ineens stil. En een hoop daarvan is zwart geld, dus die spelers komen niet echt in aanmerking voor de regeling werktijdverkorting of zo.
Dat is het persoonlijke risico wat je als speler neemt indien je accepteert om zwart betaalt te worden. Dat ze eveneens daardoor geen recht hebben op werktijdverkorting is niet meer dan terecht, hadden ze maar netjes inkomstenbelasting moeten afdragen om de potentieel wenselijke sociale zekerheden op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Over enkele minuten de recap van het EK 1988. NOS Studio Sport, NPO 1. :)F

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben dan wel voor AZ, maar volgens mij kan ik wel stellen dat de competitie afgelast gaat worden en het seizoen voorbij is.

Helaas is Ajax kampioen 2020, AZ was zo dichtbij maar verliest op doelsaldo. Maar goed, toch gefeliciteerd. :)

* Delerium denkt dat dit soort kampioenschappen alleen voor de boeken leuk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 22-03-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Delerium schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:57:
Ik ben dan wel voor AZ, maar volgens mij kan ik wel stellen dat de competitie afgelast gaat worden en het seizoen voorbij is.

Helaas is Ajax kampioen 2020, AZ was zo dichtbij maar verliest op doelsaldo. Maar goed, toch gefeliciteerd. :)

* Delerium denkt dat dit soort kampioenschappen alleen voor de boeken leuk zijn.
Als het seizoen voorbij is, wordt er denk ik geen kampioen aangewezen. Waarschijnlijk is dan de huidige stand wel bepalend voor de Europese tickets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Quad schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:55:
Over enkele minuten de recap van het EK 1988. NOS Studio Sport, NPO 1. :)F
Prachtige beelden!

1-0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jeej Marco doet t tegen Engeland!

Ai, 1-1.

Wat een meesterzet van de coach om Van Basten te laten starten! 3 goals!

Lol, na de wedstrijd tegen Ierland de spelers in de blote kont op de nationale tv.. :D

[ Voor 87% gewijzigd door Quad op 22-03-2020 15:42 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Delerium schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:57:

Ik ben dan wel voor Ajax, maar zou inderdaad niet echt kunnen juichen. Áls Ajax daadwerkelijk als kampioen aangewezen zou worden, want dat is wat mij betreft alles behalve zeker.

Qua Europese tickets sowieso maar afwachten of volgend seizoen wel weer gespeeld kan worden. Deze crisis is ook weer niet in een paar weekjes opgelost.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
Gonadan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Ik ben dan wel voor Ajax, maar zou inderdaad niet echt kunnen juichen. Áls Ajax daadwerkelijk als kampioen aangewezen zou worden, want dat is wat mij betreft alles behalve zeker.

Qua Europese tickets sowieso maar afwachten of volgend seizoen wel weer gespeeld kan worden. Deze crisis is ook weer niet in een paar weekjes opgelost.
Idem. Ook voor Ajax hier, maar die titel kan me gestolen worden, liever geen kampioen aanwijzen. Dat Ajax dan de rechtstreekse CL plek krijgt, dat vind ik dan nog wel soort van eerlijk. Niet alleen was Ajax winterkampioen en staan ze nu bovenaan, maar het hele feit dat we als Nederland überhaupt weer een rechtstreekse CL plek hebben is toch grotendeels aan Ajax te danken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Jorizzz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Idem. Ook voor Ajax hier, maar die titel kan me gestolen worden, liever geen kampioen aanwijzen. Dat Ajax dan de rechtstreekse CL plek krijgt, dat vind ik dan nog wel soort van eerlijk. Niet alleen was Ajax winterkampioen en staan ze nu bovenaan, maar het hele feit dat we als Nederland überhaupt weer een rechtstreekse CL plek hebben is toch grotendeels aan Ajax te danken.
Precies dat. Gelukkig is dat ook het worst case scenario van de KNVB.

Worst case is het ook letterlijk want de competitie wordt dan uitgebreid naar 20 clubs. Nog meer k-wedstrijden.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 23-03-2020 08:39 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
Verwacht eigenlijk wel dat het op worse case gaat uitdraaien. Stel het wordt verlengd tot eind april, dan mogen ze in mei pas weer gaan trainen, dan wordt het wel heel krap om voor eind juni klaar te zijn. En dan is het überhaupt de vraag of begin mei trainen al realistisch is.

Wel mooi voor Willem II dat ze dan Europa in gaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Trainen mag nu ook gewoon, ze doen het niet om het goede voorbeeld te geven. Wolfsburg bijvoorbeeld heeft aangekondigd vandaag weer te gaan trainen, ik kan me voorstellen dat meer teams ook in andere landen dat voorbeeld gaan volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ankona schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:37:
Trainen mag nu ook gewoon, ze doen het niet om het goede voorbeeld te geven. Wolfsburg bijvoorbeeld heeft aangekondigd vandaag weer te gaan trainen, ik kan me voorstellen dat meer teams ook in andere landen dat voorbeeld gaan volgen.
Maar is dat in Nederland ook zo? NOC*NSF heeft toch alle sportfaciliteiten gesloten? De KNVB valt daar ook onder.

Dat geeft nu bijv. problemen voor de sporters die naar Tokio willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij maken de meeste voetbalclubs in NL gebruik van eigen trainingsfaciliteiten (niet op Papendal zoals veel andere sporters doen) en zijn de clubs dus zelf de baas over het toegangshek.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:26:
Verwacht eigenlijk wel dat het op worse case gaat uitdraaien. Stel het wordt verlengd tot eind april, dan mogen ze in mei pas weer gaan trainen, dan wordt het wel heel krap om voor eind juni klaar te zijn. En dan is het überhaupt de vraag of begin mei trainen al realistisch is.

Wel mooi voor Willem II dat ze dan Europa in gaan.
Ze moeten eind juni gewoon loslaten, is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Het is überhaupt bijzonder optimistisch om te denken dat wie dan ook een ‘normale’ zomervakantie tegemoet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:14:
Dat heeft volgens mij hoofdzakelijk te maken met aflopende en nieuw opgestelde contracten te maken. Ga je met de competitie over 30 juni heen dan zou zo maar een club 2 of 3 sterkmakers kwijt zijn. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Daarom is die datum ook vrij vast.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Dat heeft volgens mij hoofdzakelijk te maken met aflopende en nieuw opgestelde contracten te maken. Ga je met de competitie over 30 juni heen dan zou zo maar een club 2 of 3 sterkmakers kwijt zijn. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Daarom is die datum ook vrij vast.
Dat en het nieuwe seizoen begint uiteraard weer. Anders kom je in de knel met de voorrondes van de EL / CL en de start van de competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Daar zou dan ook een uitzondering gemaakt worden, want spelers kunnen anders ook niet ingeschreven worden bij de nieuwe club en zouden dan bij geen van beide clubs kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:38:
Daar zou dan ook een uitzondering gemaakt worden, want spelers kunnen anders ook niet ingeschreven worden bij de nieuwe club en zouden dan bij geen van beide clubs kunnen spelen.
Dat is bijna niet te doen. Hoe ga je om met aansprakelijkheid? Neem Ziyech als voorbeeld; die zou per 01 juli speler zijn van Chelsea. Als hij nog een paar extra wedstrijden voor Ajax moet spelen en bijvoorbeeld zijn kniebanden zou afscheuren, hoe ga je daar mee om? Sowieso lijkt het mij vrij lastig om het Europese arbeidsrecht te buigen voor enkel het voetbal, laat staan de grote (financiële) belangen af te vangen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Han schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Dat is bijna niet te doen. Hoe ga je om met aansprakelijkheid? Neem Ziyech als voorbeeld; die zou per 01 juli speler zijn van Chelsea. Als hij nog een paar extra wedstrijden voor Ajax moet spelen en bijvoorbeeld zijn kniebanden zou afscheuren, hoe ga je daar mee om? Sowieso lijkt het mij vrij lastig om het Europese arbeidsrecht te buigen voor enkel het voetbal, laat staan de grote (financiële) belangen af te vangen.
Dat risico heb je altijd als je een transfer op voorhand afrond, als de wedstrijden gewoon door waren gegaan had dat nu ook kunnen gebeuren en dan gaat ie ook gewoon naar Chelsea, met een blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Ten eerste is de situatie Ziyech een uitzondering, ik schat dat 99% van de spelers dit probleem niet hebben. In een dergelijke crisis kan je je niet teveel laten leiden door uitzonderingen. Ten tweede zou ik niet weten waarom het risico anders zou moeten liggen, Ziyech kan nu ook een kruisbandblessure oplopen terwijl hij nog bij Ajax onder contract staat.

Het Europees arbeidsrecht is geen issue, zeker niet als niemand er een issue van maakt. En je mag aannemen dat niemand er een issue van maakt als je een pragmatische oplossing bedenkt voor een grote onvoorziene crisis, zeker als je dat met alle belangenorganisaties zoals ook de spelersvakbond afspreekt. Laat die ene eigenwijze speler maar procederen en zichzelf het zwarte schaap maken van de voetbalwereld, als hij uiteindelijk juridisch gelijk zou hebben. Concepten zoals overmacht maken het sowieso moeilijk om je op de normale afspraken en regels te beroepen.

Spelers hebben er uberhaupt geen schade van als je de contracten automatisch verlengd om de competities af te kunnen maken. Als bijv. in het geval Ziyech zijn contract bij Ajax een maand wordt verlengd en zijn contract bij Chelsea dus een maand later in gaat, is zijn 'schade' dat hij 1 maand extra salaris van Ajax krijgt. Zijn contract bij Chelsea wordt er niet korter of lager van, per saldo houdt hij er geld aan over.

De enigen die in zo'n situatie schade hebben zijn clubs die een maand langer vast zitten aan een speler wiens contract ze wilden laten aflopen. Dat is wel te overzien.
offtopic:
Overigens is dit een risico en geen aansprakelijkheid.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Denk ik te makkelijk en te pragmatisch als ik zeg; afvlaggen zonder winnaar en de huidige stand als einduitslag aanhouden? Geen kampioen, dus geen gedoe over wie er dat moet worden, AZ, Ajax of zelfs Feyenoord. Onderin gaat het nog wel wat gedoe opleveren, laat je RKC en ADO vertrekken of ga je volgend seizoen met 20 clubs een jaar doen (ben zelf voor het eerste; degraderen onderste 2 en promotie bovenste twee KKD). De illusie dat de competitie nog afgerond kan worden moet doorgeprikt worden, dat gaat niet gebeuren. Als we op deze manier als maatschappij nog kunnen blijven functioneren (Social Distancing etc.) dan is dat het minimale, sport hoort daar niet bij. Deze situatie vraagt ook om knopen doorhakken; stand aanhouden voor Europees volgend seizoen (als die er al is), geen kampioen. Soit, 2020 kan in de vuilnisbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:34:
[...]

Volgens mij had de UEFA al plannen om daarop in te grijpen en alles een maand te verlengen.
Maar zelfs als ze dat niet doen, in Engeland willen ze doorgaan tot het klaar is ook als dat in juli is, waarom in NL dan zo'n harde deadline? En na een vermoedelijk redelijk lange rustperiode nu, hebben ze in de zomer ook niet meteen weer een maand rust nodig lijkt me zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Samenkomsten tot 1 juni verboden, daar gaat de competitie.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:11:
Samenkomsten tot 1 juni verboden, daar gaat de competitie.
Inderdaad, definitieve streep door alle sport competities die tot de zomer lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
om de 3 dagen een wedstrijd. Technisch kan het :)

speelronde 27 - woensdag 1 juli maandag 1 juni
speelronde 28 - zaterdag 4 juli donerdag 4 juni
speelronde 29 - dinsdag 7 juli zondag 7 juni
speelronde 30 - vrijdag 10 juli woensdag 10 juni
speelronde 31 - maandag 13 juli zaterdag 13 juni
speelronde 32 - donderdag 16 juli dinsdag 16 juni
Utrecht - Ajax en AZ - Feyenoord - zondag 19 juli vrijdag 19 juni
bekerfinale - Woensdag 22 juli maandag 22 juni
speelronde 33 - zaterdag 25 juli donderdag 25 juni
speelronde 34 - woensdag 29 julimaandag 29 juni

hou je nog 21 dagen over, plus wellicht dat je het zo kunt plannen dat de middenmotors de laatste rondes tegen elkaar spelen, zodat die wedstrijden wellicht nergens meer om gaan en dus overgeslagen kunnen worden.
Verder play-offs afschaffen en directe plaatsing voor Europacup en directe degradatie van laatste twee en geen nacompetitie voor 2-na-laatste.

KNVB kan me beter niet bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door P.O. Box op 24-03-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan moeten Feyenoord en Utrecht in 7 dagen tijd 3 wedstrijden spelen, dat lijkt me niet heel erg eerlijk. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:54:
Dan moeten Feyenoord en Utrecht in 7 dagen tijd 3 wedstrijden spelen, dat lijkt me niet heel erg eerlijk. ;)
Daar staat dan wel weer de kans op een prijs tegenover :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
P.O. Box schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:

speelronde 27 - woensdag 1 juli
speelronde 28 - zaterdag 4 juli
speelronde 29 - dinsdag 7 juli
speelronde 30 - vrijdag 10 juli
speelronde 31 - maandag 13 juli
speelronde 32 - donderdag 16 juli
Utrecht - Ajax en AZ - Feyenoord - zondag 19 juli
bekerfinale - Woensdag 22 juli
speelronde 33 - zaterdag 25 juli
speelronde 34 - woensdag 29 juli

hou je nog 2 dagen over, plus wellicht dat je het zo kunt plannen dat de middenmotors de laatste rondes tegen elkaar spelen, zodat die wedstrijden wellicht nergens meer om gaan en dus overgeslagen kunnen worden.
Verder play-offs afschaffen en directe plaatsing voor Europacup en directe degradatie van laatste twee en geen nacompetitie voor 2-na-laatste.

KNVB kan me bellen.
Alleen eindigt t seizoen 30 juni ivm spelerscontracten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
rik86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Alleen eindigt t seizoen 30 juni ivm spelerscontracten...
oh shit... bedoelde juni haha... nou ja, trek overal 30 dgn vanaf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nav de aangescherpte maatregelen toch maar FOX en Ziggo Sport opgezegd. :/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Quad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:03:
Dat gaan wij ook maar doen, ja. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
P.O. Box schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:44:
..
KNVB kan me bellen.
Grappenmaker, of moet ik zeggen Grapperhaus?

Dit gaat never nooit niet gebeuren. Om meerdere redenen niet. Voetbal koste wat kost afmaken terwijl er wel belangrijkere zaken zijn. Ben eveneens ietwat teleurgesteld maar gezondheid is belangrijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 08-10 22:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Neem wel aan dat er dan geen kampioenschap is dit jaar, gewoon de huidige eindstand om te bepalen wie welke Europa ticket krijgt (Of misschien die na 17 wedstrijden?)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 24-03-2020 06:59 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:59:
Neem wel aan dat er dan geen kampioenschap is dit jaar, gewoon de huidige eindstand om te bepalen wie welke Europa ticket krijgt (Of misschien die na 17 wedstrijden?)
De huidige stand kan niet want AZ, Ajax, Feyenoord en Utrecht hebben nog een wedstrijd tegoed.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Hoeveel plaatsen voor de Europa League heeft Nederland volgend jaar?

ETA: Eigen antwoord gevonden:

Europese tickets voor eredivisieclubs in seizoen 2020-2021

Kampioen 2020: Groepsfase Champions League*
Nummer 2 van 2020: 2e voorronde Champions League
Bekerwinnaar: Groepsfase Europa League
Nummer 3 van 2020: 3e voorronde Europa League
Winnaar play-offs 2020: 2e voorronde Europa League

Kijkend naar de stand zou ik dan zeggen:
CL - Ajax
VCL - AZ
EL - Feyenoord, PSV, Utrecht

Op basis van de huidige stand plaatst Feyenoord zich sowieso, bekerwinnaar of niet. In dat geval zou ik dan de verliezend bekerfinalist in laten stromen, mede omdat Utrecht ook Willem II nog zou kunnen achterhalen met die inhaalwedstrijd.

Wie in welke ronde instroomt moeten ze zelf maar uitzoeken :P .

[ Voor 84% gewijzigd door autje op 24-03-2020 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:11:
Hoeveel plaatsen voor de Europa League heeft Nederland volgend jaar?
3.

2 x voorronde en 1 x direct groepsfase.

Je kan zeggen dat de nr 3 dat laatste ticket krijgt en de nummers 4 en 5 de overige twee, maar dan moet je eerst bepalen wie de nummer 5 is, Willem II of FC Utrecht.

Beiden even veel verliespunten nml en Utrecht een wedstrijd minder gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:07

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:03:
Helemaal niet aan gedacht :D
Bedankt voor de heads-up!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:59:
Of de stand over 2020? Dan heb je in ieder geval de laatste krachtsverhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Of de stand over 2020? Dan heb je in ieder geval de laatste krachtsverhoudingen.
Dat werkt in een normaal seizoen ook niet zo, daar kijk je uiteindelijk ook naar de gemiddelde krachtsverhouding.

Gewoon de stand pakken zoals die na 25 speelrondes was. De gedeeltelijke 26e speelronde vervalt dan. Op basis daarvan de Europese tickets verdelen en géén kampioen uitroepen.

Ik zie de KNVB nog wel met een soort wanhopige, onterecht hoopvolle tussenoplossing komen door een soort playoffs uit te roepen ofzo, of de 26e speelronde nog te laten spelen en dan te kijken wat de stand is. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 09:51
Of misschien had dat team in het begin van het seizoen dan ook maar moeten presteren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
Iets zegt me dat, als je alle narigheid even wegdenkt, Ajax van deze situatie het meest profiteert.
Ze hebben straks als het voorbij is weer een fitte selectie.
Mocht de KNVB kiezen om de resterende wedstijden in een zo/wo/zo schema af te werken, is Ajax *denk ik* hierin in het voordeel. AZ zal hierin moeten oppassen want ik denk dat zowel PSV als Feyenoord dan nog wel eens over ze heen kunnen gaan.
Wat dat betreft zou ik als AZ eieren voor mijn geld kiezen en tevreden zijn met voorronde CL.
Subjectief ander voordeel: Zwolle staat 15e en is veilig :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 08:52
Je kan niet de stand naar 28 wedstrijden doen.
Je moet gewoon de stand na 17 wedstrijden doen. Dat is het enige eerlijke.
Volgend jaar 2 extra teams erbij, maar volgend jaar ook 3 rechtstreeks degraderen en 1 playoff ticket. Dat je over 2 jaar weer met zijn 18en zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 11:04
Of je laat 1 team degraderen (RKC, die zijn echt laatste) en 1 team promoveren (Cambuur) en houd de Eredivisie gewoon op 18 clubs.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Joostje123 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:44:
Volgend jaar 2 extra teams erbij, maar volgend jaar ook 3 rechtstreeks degraderen en 1 playoff ticket. Dat je over 2 jaar weer met zijn 18en zit.
Voelt voor mij beiden even arbitrair - wat maakt de stand na 17 wedstrijden de juiste optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
Of we doen niets met dit seizoen en beginnen volgend seizoen weer van voor af aan.
Zelfde deelname aan de Europese toernooien, en we doen alsof seizoen 19/20 nooit bestaan heeft.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10

Niku

Alagaesii

BoB_HenK schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Voelt voor mij beiden even arbitrair - wat maakt de stand na 17 wedstrijden de juiste optie voor jou?
Omdat dan iedereen één keer tegen elkaar gespeeld heeft, zal de redenatie zijn.
Dat is ook geen eerlijke oplossing. Er is geen 'eerlijke' oplossing. Er zal altijd een club gedupeerd worden, of zich in ieder geval zo voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Het seizoen ongeldig verklaren (want het is niet uit te spelen) en in de huidige samenstelling opnieuw beginnen ligt dan meer voor de hand, daar heb je dan eigenlijk alleen de mogelijke promovendi vanuit de KKD mee. En misschien een Utrecht dat niet zo snel de bekerfinale weer zou halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

On_E schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:51:
[...]

De huidige stand kan niet want AZ, Ajax, Feyenoord en Utrecht hebben nog een wedstrijd tegoed.
Elke keuze is gewoon k.t als t seizoen niet afgemaakt kan worden, dus een wedstrijd te goed maakt natuurlijk niks uit....
ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:20:
[...]

Daar zullen Feyenoorders vast voor zijn maar denk niet dat de Ajacieden daar blij van worden ;)
Onzin natuurlijk want eerlijk wordt t nooit....
frumper schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:25:
Of we doen niets met dit seizoen en beginnen volgend seizoen weer van voor af aan.
Zelfde deelname aan de Europese toernooien, en we doen alsof seizoen 19/20 nooit bestaan heeft.
Daar zou ik wellicht nog t meeste voor voelen ja... Dit seizoen is sowieso f.cked welke keuze je ook maakt, laten we het dan maar helemaal scratchen!

[ Voor 42% gewijzigd door Tomba op 24-03-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Niku schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:29:
Dat is ook geen eerlijke oplossing. Er is geen 'eerlijke' oplossing. Er zal altijd een club gedupeerd worden, of zich in ieder geval zo voelen.
Iedereen komt nu met de oplossing die zijn club het beste uitkomt. Mede daarom zijn in dit topic de scenario's waar Ajax de CL plek toegewezen krijgt erg populair.

Uiteindelijk is het enige eerlijke een vorm zien te vinden waarin de competitie uitgespeeld wordt. Desnoods in december, in 3 weken, zonder publiek en met vernieuwde selecties. En zelfs dan heb je clubs die kunnen beargumenteren uit hun flow te zijn geraakt of een vermogen hebben kunnen uitgegeven aan nieuwe spelers.

Gewoon Europese plekken aanwijzen is volstrekte willekeur. De belangen zijn zo groot en de verschillen zo klein, dit moet op het voetbalveld beslecht worden. Zelfs een soort playoffs is eerlijker dan volstrekt willekeurig Europese startbewijzen toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Elke keuze is gewoon k.t als t seizoen niet afgemaakt kan worden, dus een wedstrijd te goed maakt natuurlijk niks uit.
Wel als die ene wedstrijd direct van invloed is op het verdelen van Europese tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

On_E schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Wel als die ene wedstrijd direct van invloed is op het verdelen van Europese tickets.
Dat geldt toch beide kanten op? (als je m niet speelt heeft t invloed, als je m wel speelt ook...)
In feite hebben alle ploegen nog 9 a 10 wedstrijden tegoed die ook direct van invloed zijn op het verdelen van die tickets :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 24-03-2020 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Iedereen komt nu met de oplossing die zijn club het beste uitkomt. Mede daarom zijn in dit topic de scenario's waar Ajax de CL plek toegewezen krijgt erg populair.

Uiteindelijk is het enige eerlijke een vorm zien te vinden waarin de competitie uitgespeeld wordt. Desnoods in december, in 3 weken, zonder publiek en met vernieuwde selecties. En zelfs dan heb je clubs die kunnen beargumenteren uit hun flow te zijn geraakt of een vermogen hebben kunnen uitgegeven aan nieuwe spelers.

Gewoon Europese plekken aanwijzen is volstrekte willekeur. De belangen zijn zo groot en de verschillen zo klein, dit moet op het voetbalveld beslecht worden. Zelfs een soort playoffs is eerlijker dan volstrekt willekeurig Europese startbewijzen toewijzen.
9 wedstrijden in 3 weken is van de zotte. Bovendien moet je het voor het nieuwe seizoen doen, want Europese plekken en zo.

Overigens vind ik een CL plek toewijzen aan een club die al vanaf speelronde 3 bovenaan staat niet zo willekeurig hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 20:58
Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Elke keuze is gewoon k.t als t seizoen niet afgemaakt kan worden, dus een wedstrijd te goed maakt natuurlijk niks uit....

[...]

Daar zullen Feyenoorders vast voor zijn maar denk niet dat de Ajacieden daar blij van worden ;)

[...]

Onzin natuurlijk want eerlijk wordt t nooit....
Klopt, eerlijk wordt het nooit, maar je zou op zijn minst de gelijkmakende wedstrijd(en) nog moeten spelen, zodat alle teams evenveel wedstrijden hebben gespeeld. Utrecht zou dan nog over Willem II heen kunnen springen bij winst, en AZ over Ajax heen bij winst (of gelijk als Ajax verliest). In ieder geval geeft het dan ook echt de 'verhoudingen' over het seizoen weer tot en heeft iedereen evenveel wedstrijden gehad.
Een kampioensschaal vergeven over dit seizoen moet je niet doen, wellicht alleen de beker wel, omdat dat slechts over 1 wedstrijd gaat. Er zijn wat mij betreft 2 opties:
  • Huidige stand (bij voorkeur na gelijkmakende wedstrijden om het zo eerlijk mogelijk te doen) gebruiken voor verdeling van europese tickets. (let wel, dat de europese gelden dan ook meer verdeeld moeten worden dan dat de huidige nummer 1 de volledige gage voor de CL krijgt en de rest slechts voor de Uefa cup.(ik ga er niet vanuit dat de nummer 2 dan, of dat nu Ajax of AZ is, door de voorrondes komt, met veranderingen in teams en de korte voorbereiding die er dit jaar gaat zijn)
  • De clubs die (een korte periode terugkijkend) de meeste kans hebben op het behalen van Europese punten om in ieder geval ook volgend jaar weer CL veilig te kunnen stellen voor de kampioen.
Natuurlijk is het niet eerlijk dat de ene club alle topclubs al heeft gehad, en op 1 punt achterstand staat van een club die ze allemaal nog moet. En natuurlijk is het niet eerlijk dat niet alle clubs 2 maal tegen elkaar hebben gespeeld.
Natuurlijk is het niet eerlijk dat wellicht dan een WillemII buiten de boot valt europees gezien (bij de tweede beschreven optie), maar als NL goed presteert (en blijft presteren) in Europa hebben alle clubs daar baat bij.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 24-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Of je verklaart het seizoen ongeldig en verdeeld de Europese startplekken op basis van de Europese Ranglijst? Ook niet heel eerlijk, maar hebben we als Nederland misschien wel het meeste aan?

Edit: zou dan het volgende zijn

CL: Ajax
vCL: PSV
EL: AZ
vEL: Feyenoord
vEL: Vitesse

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 24-03-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jbdeiman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Klopt, eerlijk wordt het nooit, maar je zou op zijn minst de gelijkmakende wedstrijd(en) nog moeten spelen, zodat alle teams evenveel wedstrijden hebben gespeeld. Utrecht zou dan nog over Willem II heen kunnen springen bij winst, en AZ over Ajax heen bij winst (of gelijk als Ajax verliest).
Nee dat zou je niet moeten natuurlijk... Elke keuze is een slechte in deze. Denk dat de eerljkste nog is; laat dit seizoen vervallen en neem de eindstand van vorig seizoen... 2020/2021 beginnen we dan opnieuw
jbdeiman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:55:
[...]
In ieder geval geeft het dan ook echt de 'verhoudingen' over het seizoen weer tot en heeft iedereen evenveel wedstrijden gehad.
Nee dat geeft t dus niet, want een seizoen is 34 wedstrijden en niet 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Gynnad schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:58:
Of je verklaart het seizoen ongeldig en verdeeld de Europese startplekken op basis van de Europese Ranglijst? Ook niet heel eerlijk, maar hebben we als Nederland misschien wel het meeste aan?
Dat zou bij mijn weten dan zijn:
Ajax
AZ
PSV
Feyenoord
Vitesse

In die volgorde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Dat geldt toch beide kanten op? (als je m niet speelt heeft t invloed, als je m wel speelt ook...)
In feite hebben alle ploegen nog 9 a 10 wedstrijden tegoed die ook direct van invloed zijn op het verdelen van die tickets :P
Ook al is het sowieso niet eerlijk, je kunt dan op zijn minst proberen het zo eerlijk mogelijk te maken. Dus bv. de stand na 17 wedstrijden gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Ajax
AZ
PSV
Feyenoord
Vitesse

In die volgorde?
Nee volgens mij als volgt:
CL: Ajax
vCL: PSV
EL: AZ
vEL: Feyenoord
vEL: Vitesse

Op basis van https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2020.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

On_E schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Ook al is het sowieso niet eerlijk, je kunt dan op zijn minst proberen het zo eerlijk mogelijk te maken. Dus bv. de stand na 17 wedstrijden gebruiken.
Das net zo eerlijk als na 25 wedstrijden toch ;)
In mijn ogen is de enige enigszins eerlijke optie dit seizoen te schrappen. Geen degradatie/promotie, geen kampioen. Maar goed het zal wel de stand worden zoals nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Das net zo eerlijk als na 25 wedstrijden toch ;)
In mijn ogen is de enige enigszins eerlijke optie dit seizoen te schrappen. Geen degradatie/promotie, geen kampioen. Maar goed het zal wel de stand worden zoals nu ;)
Nee, want na 17 wedstrijden heeft iedereen een keer tegen de andere clubs gespeeld, nu zijn er clubs die de top al hebben gehad en de kleintjes nog niet of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

On_E schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:09:
[...]

Nee, want na 17 wedstrijden heeft iedereen een keer tegen de andere clubs gespeeld, nu zijn er clubs die de top al hebben gehad en de kleintjes nog niet of andersom.
Maar dan zit je weer met uit en thuis wedstrijden (meeste ploegen halen thuis beter resultaat dan uit), mijn punt is; elke beslissing op basis van een tussenstand is arbitrair en per definitie oneerlijk; of je nou kiest voor na 0 wedstrijden of 25 of er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Nee dat zou je niet moeten natuurlijk... Elke keuze is een slechte in deze. Denk dat de eerljkste nog is; laat dit seizoen vervallen en neem de eindstand van vorig seizoen... 2020/2021 beginnen we dan opnieuw

[...]

Nee dat geeft t dus niet, want een seizoen is 34 wedstrijden en niet 25.
En waarom is de keuze om vorig seizoen te pakken dan een betere optie? Ik zie niet in waarom dat meer eerlijk zou zijn, vorig seizoen is niet dit seizoen. Als je doelt op 'in geval van de 2e optie', waarbij de europese tickets naar bepaalde clubs gaan is naar vorig seizoen wel een optie, maar het blijft hoe dan ook oneerlijk. Ik zou eerder naar het heden willen kijken dan naar het verleden als je dit seizoen nog ergens voor wil laten tellen (mijn eerste optie).

Tel je het hele seizoen niet mee, dan zul je een andere parameter moeten gebruiken om de europese tickets te verdelen, wat mij betreft is dat diegene die (naar alle waarschijnlijkheid) het meeste punten oplevert.
[...]

Tjah, maar de ene heeft bepaalde teams alleen thuis gehad, en de andere had daartegen het uit-nadeel, eerlijk maken lukt gewoon niet.

Maar ik zou toch pleiten voor geen kampioen, wellicht (als dat nog kan) wel een bekerfinale aangezien dat nog maar om 1 wedstrijd gaat. En op basis van recente prestaties proberen de clubs Europa in te krijgen waarmee je zoveel mogelijk punten binnen kan halen. (iig waar dat het meest realistisch is, zodat volgend seizoen ook de kampioen nog CL mag spelen en we eigenlijk weer op hetzelfde punt beginnen als begin dit seizoen), de kampioen gaat CL in (rechtstreeks), dus de 'prijzen' voor de winnaar zijn nog hetzelfde. (al zal het startgeld wel weer omhoog gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10

Niku

Alagaesii

autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Ajax
AZ
PSV
Feyenoord
Vitesse

In die volgorde?
Nee. Ajax staat 21e, PSV 40e, AZ 83e, Feyenoord 90e. Vitesse niet in de top 100 (heb even niet gekeken waar dan precies wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jbdeiman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:20:
[...]

En waarom is de keuze om vorig seizoen te pakken dan een betere optie? Ik zie niet in waarom dat meer eerlijk zou zijn, vorig seizoen is niet dit seizoen. Als je doelt op 'in geval van de 2e optie', waarbij de europese tickets naar bepaalde clubs gaan is naar vorig seizoen wel een optie, maar het blijft hoe dan ook oneerlijk. Ik zou eerder naar het heden willen kijken dan naar het verleden als je dit seizoen nog ergens voor wil laten tellen (mijn eerste optie).

Tel je het hele seizoen niet mee, dan zul je een andere parameter moeten gebruiken om de europese tickets te verdelen, wat mij betreft is dat diegene die (naar alle waarschijnlijkheid) het meeste punten oplevert.
Het is hoe dan ook een Salomons oordeel... Misschien is inderdaad de Europese punten optie het beste, dit jaar geen kampioen/geen Europese tickets/geen degradatie. De reden om naar vorig seizoen te kijken was voor mij voorgesteld vanuit het idee 'dit seizoen heeft nooit bestaan'.
Nog steeds niet eerlijk, maar eerlijker dan 'de stand na zoveel wedstrijden' optie in mijn ogen.
jbdeiman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Tjah, maar de ene heeft bepaalde teams alleen thuis gehad, en de andere had daartegen het uit-nadeel, eerlijk maken lukt gewoon niet.

Maar ik zou toch pleiten voor geen kampioen, wellicht (als dat nog kan) wel een bekerfinale aangezien dat nog maar om 1 wedstrijd gaat. En op basis van recente prestaties proberen de clubs Europa in te krijgen waarmee je zoveel mogelijk punten binnen kan halen. (iig waar dat het meest realistisch is, zodat volgend seizoen ook de kampioen nog CL mag spelen en we eigenlijk weer op hetzelfde punt beginnen als begin dit seizoen), de kampioen gaat CL in (rechtstreeks), dus de 'prijzen' voor de winnaar zijn nog hetzelfde. (al zal het startgeld wel weer omhoog gaan).
Uiteraard is er geen kampioen, want het seizoen wordt niet afgemaakt. Bekerfinale zou ik ook niet meer doen, waarom zou je die wel meetellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Tomba schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Uiteraard is er geen kampioen, want het seizoen wordt niet afgemaakt. Bekerfinale zou ik ook niet meer doen, waarom zou je die wel meetellen?
Niet voor Europees voetbal, maar vooral vanuit de 'emotie' dat er dan toch iets is afgemaakt dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jbdeiman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Niet voor Europees voetbal, maar vooral vanuit de 'emotie' dat er dan toch iets is afgemaakt dit seizoen.
Ja, die snap ik. Ook positief in het kader van 'panem et circenses' wellicht al betwijfel ik dat er wedstrijden gespeeld worden voor eind juni (en daarna begint de transfer periode dus kun je als team dan überhaupt nog aantreden. Ajax -/- Zijech en vd Beek is natuurlijk toch andere koek dan met)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het probleem is dat elke keuze waarin je niet de actuele stand gebruikt vatbaar is voor werken naar een gewenste uitkomst. Niet voor niets uiten Feyenoorders nu gekscherend dat ze de stand van 2020 wel willen. ;)
Ga je verschillende scenario's naast elkaar leggen dan zal men altijd kijken voor die dat gunstig is en men altijd een gevoel hebben dat die feiten meegewogen zijn.

Als uitspelen echt onhaalbaar blijkt heb je mijns inziens maar twee opties:
• de actuele eindstand gebruiken.
• de stand van de competitie überhaupt niet gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Gonadan schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Als uitspelen echt onhaalbaar blijkt heb je mijns inziens maar twee opties:
• de actuele eindstand gebruiken.
• de stand van de competitie überhaupt niet gebruiken.
Jij bent vast Ajacied ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:54:
9 wedstrijden in 3 weken is van de zotte. Bovendien moet je het voor het nieuwe seizoen doen, want Europese plekken en zo.
Elk land heeft hetzelfde probleem, daar zal wel een mouw aan te passen zijn.

Overigens zijn het voor de meeste clubs 8 wedstrijden, voor Ajax en AZ 9 wedstrijden en voor Feyenoord en Utrecht 10 wedstrijden (beker). Dat kan in korte periode als je wil. Het is eerlijker dan de andere opties die hier gepredikt worden.
autje schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:54:
Overigens vind ik een CL plek toewijzen aan een club die al vanaf speelronde 3 bovenaan staat niet zo willekeurig hoor ;).
Dan doen we de stand na 2 rondes, dat is net zo willekeurig of eerlijk.

Ik ben er zeker van dat de nu populaire optie in dit topic onbespreekbaar zou zijn als AZ en Ajax omgedraaid zouden zijn op de ranglijst. Waarschijnlijk had men dan geroepen dat onderling resultaat beslissend zou moeten zijn.

Er moet gewoon alles op alles gezet worden om het op het veld te beslechten. Nogmaals, zelfs een playoffs (met de top 4 ;) ) zou eerlijker en beter zijn. Dat zou in 2 speelrondes kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Mijn oplossing zou zijn het hele seizoen 2019/20 gewoon te schrappen en in september als het kan/mag gewoon te beginnen met de competitie 2020/21. De Uefa zou dan alle voorrondes en poulewedstrijden kunnen schrappen voor het nieuwe seizoen en in Januari/Februari 2021 de Europese competitie voortzetten met de teams die nu deelnemen in de knock-outfase. Gezien de huidige situatie denk ik niet dat de clubs daar problemen mee zullen hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:54:
Dan doen we de stand na 2 rondes, dat is net zo willekeurig of eerlijk.
Dat is een arbitraire streep trekken, nogal willekeurig inderdaad. De streep hanteren zoals hij nu feitelijk is, is een stuk minder willekeurig.
Ik ben er zeker van dat de nu populaire optie in dit topic onbespreekbaar zou zijn als AZ en Ajax omgedraaid zouden zijn op de ranglijst. Waarschijnlijk had men dan geroepen dat onderling resultaat beslissend zou moeten zijn.
offtopic:
Waarom nu weer zo'n verwijt? Ik zie allerlei scenario's besproken worden in het voor- of nadeel van verschillende clubs. Wat vind je dat zo'n opmerking nu toe voegt aan de discussie?
Er moet gewoon alles op alles gezet worden om het op het veld te beslechten. Nogmaals, zelfs een playoffs (met de top 4 ;) ) zou eerlijker en beter zijn. Dat zou in 2 speelrondes kunnen.
Op sportieve wijze beslechten zou het mooist zijn uiteraard, maar men sprak over scenario's wanneer dat niet haalbaar blijkt.
Of play-offs dan de juiste manier zijn zal vast ook een stevige discussie worden. Velen zijn niet zo gecharmeerd van de play-offs, laat staan als het om het kampioenschap gaat. Het gaat toch meer om de vorm van het moment en niet die over een gehele competitie.

Een gehele competitie gaat het nu waarschijnlijk sowieso niet worden, dus persoonlijk vind ik dat laatste argument nu even niet meer zo sterk.
Het voordeel van een dubbele confrontatie tussen AZ en Ajax, en PSV en Feyenoord is dat ze het in ieder geval in eigen hand hebben. Je hoeft niet te discussiëren waarom een bepaalde beslissing buiten het veld wel of niet eerlijk zou zijn, ze moeten het gewoon nog één keer laten zien en doe je dat dan heb je prijs.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken