Exo81 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:59:
Ooit gehoord van Europees arbeidsrecht? Uefa en voetbalbonden hebben zich gewoon aan het arbeidsrecht te houden en dat kan je niet opschorten als het je even uitkomt. Dat betekent dat clubs opnieuw moeten onderhandelen met de speler wiens contract op 30 juni afloopt en dat loopt in de papieren.
Dat betekent het helemaal niet. Als iedereen dit gewoon afspreekt kan het gewoon. Arbeidsrecht speelt pas een rol als een speler het er niet mee eens is, veel succes als je als enige speler hiertegen gaat procederen. De UEFA heeft bijv. heel veel mogelijkheden om te zorgen dat zo'n speler niet speelgerechtigd is, en uiteraard neem je bijv. de spelersvakbonden ook mee in een dergelijk besluit.
De Noorse bond roept bijv. op tot een transferverbod totdat de crisis voorbij is. Dat kan volgens mij gewoon.
Exo81 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:59:
Los daarvan: wie zegt dat het in juni beter is? Daarnaast zit je ook met logistieke problemen: in de zomermaanden worden de grote stadions vaak gebruikt voor grote evenementen bv Guus Meeuwis in Phillips stadion waardoor je ze niet kan gebruiken en de clubs geen thuiswedstrijden kunnen spelen. Daarnaast zit je met politie inzet: ook politiemensen hebben vakantie en de schaarse capaciteit kan niet zomaar worden ingezet voor wedstrijden.
Andere grote evenementen gaan ook niet door, en waar het niet kan moet je flexibel zijn. Zoals ik al zei, je moet het uitspelen zodra het kan. Als dat pas volgend jaar is, ook goed.
Helemaal perfect wordt het niet, maar als iedereen hier naar streeft kom je dicht bij een eerlijke oplossing.
Waarom bekruipt mij toch sterk het vermoeden dat het vooral mensen zijn die blij zijn met die tussenstand die dit vinden? Wat mij betreft is dit de slechts mogelijke optie, volstrekte willekeur die niks met sportiviteit te maken heeft en geen recht doet aan de enorme belangen die op het spel staan. Je moet geen prijzen, tickets en geld uitdelen op basis van willekeur, het moet altijd op een of ander manier op het veld beslecht worden. Daar kan je een zekere mate van flexibel in zijn, maar dat moet. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het is om bijv. dezelfde selecties in stand te houden, maar dat moet je wel nastreven.
Zoals ik al zei, als het moet kan je de competitie in een periode van 3 weken uitspelen, overweeg dat soort opties voordat je gewoon een lootje gaat trekken.
JanW schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:47:
Hoe zie je dat dan voor je? Dat hij van zowel Ajax als Chelsea salaris ontvangt? Anders snap ik je niet. Zijn contract bij Chelsea zal lopen tot juli 2024 of 2025, dat zal niet veranderen.
Als alle clubs gewoon afspreken dat alle contracten met 3 maanden verlengd worden en alle nieuwe contracten 3 maanden later in gaan ben je er gewoon uit. Dus 3 maanden langer salaris van Ajax. Daar heeft niemand last van. En die paar spelers die een dergelijke pragmatische oplossing proberen te blokkeren doen hun best maar.
[
Voor 19% gewijzigd door
ph4ge op 17-03-2020 13:26
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"