[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.695 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Dat klopt, maar volgens mij is de afspraak dat de kampioen na 34 speelronden bekend is.

Marchanderen met aantal gespeelde ronden blijft competitievervalsing. Meer of minder.
Uit het reglement
De betaaldvoetbalorganisatie waartoe het elftal behoort dat na afloop van de competitie van de eredivisie de meeste wedstrijdpunten heeft behaald, is kampioen van de eredivisie van de sectie betaald voetbal van Nederland.
Er staat niet in dat dit pas na 34 wedstrijden zo is.
Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:01:
als EK verschoven wordt heb je helemaal tijd genoeg om de competitie af te ronden.
Wat is genoeg tijd? Tot welke datum kunnen ze dan door?

De transferwindow gaat open op 11 juni. De 2e voorronde CL/EL wordt gespeeld op 21 juli.

[ Voor 3% gewijzigd door strafschop op 13-03-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

strafschop schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Uit het reglement

[...]

Er staat niet in dat dit pas na 34 wedstrijden zo is.

[...]

De transferwindow gaat open op 11 juni. De 2e voorronde CL/EL wordt gespeeld op 21 juli.
Juridisch zal dat geen stand houden, ineens zeggen ‘stop’.

Dat zet de poort wijdopen voor diverse vormen van competitievervalsing.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk dat een rechter de impact van de huidige maatregelen ook weer niet zo makkelijk van tafel zal vegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
strafschop schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:26:

[...]

Het ligt er natuurlijk aan tot welke periode alles afgelast wordt.
Maar je kunt 3 wedstrijden in een week spelen (zondag-woensdag-zondag), met of zonder publiek.
In 3 weken kun je dus al 9 wedstrijden inhalen als het moet :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
Ramzzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Juridisch zal dat geen stand houden, ineens zeggen ‘stop’.

Dat zet de poort wijdopen voor diverse vormen van competitievervalsing.
Nee hoor. Het is heel goed mogelijk, het zijn onvoorziene omstandigheden waarbij er sprake is van overmacht. Dat wij nu vluchten afkomstig uit oa Italië schrappen druist ook in tegen eu wetgeving, maar door de situatie is het redelijkerwijs geoorloofd.

Zelfde met voetbal. Zolang de situatie niet verbeterd kunnen er redelijkerwijs geen wedstrijden worden gespeeld. Als het virus een beetje doorzet dan kom je vanzelf in het scenario dat de competitie sowieso niet uitgespeeld kan worden. De Britse regering gaat bv ervan uit dat de piek pas over 14 weken is (dat komt ook overeen met de Chinese situatie). Dan zit je dus half juni. Redelijkerwijs is het dan onmogelijk om nog negen speelrondes te spelen (al is het maar vanwege andere evenementen met politie inzet, verlof politie, evenementen in het stadion zoals bij psv en Ajax, etc).

En dan komt de echte 'competitie vervalsing' om de hoek kijken: waar eerder redelijkerwijs de wedstrijden niet doorgingen moet dan bepaald worden hoeveel en welke speelrondes gespeeld worden. De ene club heeft lastige wedstrijden aan einde competitie en andere clubs weer omgekeerd. Dit is een situatie waar je nooit een rechtvaardig besluit kan nemen.

Het zal mij dan ook niks verbazen dat wanneer de situatie drie of vier weken voor het officiële seizoenseind niet verbeterd is, de huidige ranglijst als eindstand wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 18:42
Als het seizoen niet word afgemaakt zou dat voor de kleinere clubs denk ik wel een flinke klap kunnen zijn.
Het is niet veel maar de inkomsten die ze dan mislopen zal voor hun wel eens belangrijk kunnen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:49:
[...]

Maar je kunt 3 wedstrijden in een week spelen (zondag-woensdag-zondag), met of zonder publiek.
Dat zijn 2 wedstrijden per week en dan kom je dus op 6 wedstrijden +1 voor een eerder of later meegenomen zondag. Een zondag kan je niet 2x in 1 week meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
strafschop schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
In het zaalhockey zijn er begin februari door storm Ciara eindstanden gemaakt op basis van een gemiddeld aantal wedstrijdpunten.

In buitenlandse media lees je het ook terug. Europese tickets worden dan verdeeld op basis van de stand van nu in het scenario dat de competitie niet wordt afgemaakt.
Alle competities zijn voorbij.

Er gaat niet meer verder gespeeld worden, want niks en niemand weet hoe het er over 10 dagen bijstaat. Als het allemaal weer voorbij is, dan duurt het een poos om weer alles up and running te krijgen. Dan zitten we naar mijn idee al ergens tegen de herfst aan.

Sport is maar een bijzaak als de ellende uitbreekt. En dat houdt in, dat Ajax ook zonder spelen kampioen kunnen worden. De 4e ster lonkt en daar gaat het sportief gezien om.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Zo gek is dit helemaal niet, aan het begin van het seizoen stond ADO immers ook eerste. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Dat was mijn gedachte ook.
Het restant van de competitie afwerken met de minimaal vereiste rust tussen de wedstrijden in.
We hebben geen Nederlandse clubs meer in Europa dus je zit ook geen speelschema's in de weg.
Daarnaast is het zo dat sommige clubs nu eens geen extra nadeel ondervinden van een zwaarder speelschema tov de rest van de clubs; elke club heeft op deze manier dezelfde hoge belasting.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2020 11:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
dvdkiwi schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Dat was mijn gedachte ook.
We hebben geen Nederlandse clubs meer in Europa dus je zit ook geen speelschema's in de weg.
Daarnaast is het zo dat sommige clubs nu eens geen extra nadeel ondervinden van een zwaarder speelschema tov de rest van de clubs; elke club heeft op deze manier dezelfde hoge belasting.
Martinesz heeft ongelijk; als je zondag-woensdag-zondag speelt dan zijn er vier weken nodig om 9 speelrondes af te werken. Dus wanneer je de competitie niet later wilt laten eindigen dan half mei dan moet het balletje half april weer rollen en dat zal denk ik nog niet kunnen. Zodra de competitie langer gaat duren dan de oorspronkelijke officiële seizoenseinde dan zullen veel clubs niet meer in eigen stadion kunnen spelen omdat die vaak vanaf mei geboekt zijn voor andere evenementen bv Guus meeuwis in Philips stadion. Om over politie inzet en samenloop met andere evenement nog maar te zwijgen.

In theorie kan het allemaal maar in praktijk gaat het heel moeilijk worden om de competitie volledig uit te spelen wanneer de situatie niet snel veranderd. Het zal me niks verbazen wanneer dit seizoen alleen nog de bekerfinale wordt gespeeld en de huidige ranglijst als eindstand wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Exo81 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:45:
In theorie kan het allemaal maar in praktijk gaat het heel moeilijk worden om de competitie volledig uit te spelen wanneer de situatie niet snel veranderd. Het zal me niks verbazen wanneer dit seizoen alleen nog de bekerfinale wordt gespeeld en de huidige ranglijst als eindstand wordt gebruikt.
Jamaar KNJB :+
Ik heb serieus liever dat er dan geen kampioen uitgeroepen wordt, alleen al om het gezeik eromheen wat dan volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
[...]

Martinesz heeft ongelijk; als je zondag-woensdag-zondag speelt dan zijn er vier weken nodig om 9 speelrondes af te werken. Dus wanneer je de competitie niet later wilt laten eindigen dan half mei dan moet het balletje half april weer rollen en dat zal denk ik nog niet kunnen. Zodra de competitie langer gaat duren dan de oorspronkelijke officiële seizoenseinde dan zullen veel clubs niet meer in eigen stadion kunnen spelen omdat die vaak vanaf mei geboekt zijn voor andere evenementen bv Guus meeuwis in Philips stadion. Om over politie inzet en samenloop met andere evenement nog maar te zwijgen.

Nog een belangrijk punt inderdaad. De politie inzet (en medisch personeel) moet ook beschikbaar zijn. Stadions moeten beschikbaar zijn, maja wat voor gevolgen gaat hier nog uitkomen. Daarnaast stel dat we nu ophouden met dit speeljaar. Niemand kampioen, niemand degradeerd, maar wie speelt er CL en wie EL?

Het is nu gewoon nog niet de tijd om beslissingen te nemen hierover, ook al willen ze dat graag wel. :/

Edit: Ik accepteer trouwens niet als fan als Ajax nu kampioen wordt verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

Politie-inzet en dergelijke zijn natuurlijk simpel te omzeilen door de wedstrijden op nieuw ingelaste speeldagen gewoon zonder publiek te spelen.
Kan iedereen in de kroeg gaan kijken waardoor de horeca haar tekorten ook weer gelijk opvangt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2020 12:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
[...]

3 weken en 3 dagen man man man
Zondag-zondag is gewoon 7 dagen hoor dat noem ik ook gewoon een week.
Een week is niet altijd maandag - maandag stelletje autisten ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:22:
[...]

De eerste dag van de week is ook nog eens zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Zondag - zondag is natuurlijk 8 dagen.

Als ze beginnen met voetballen op zondag 3 mei, dan zijn ze met een zondag - woensdag schema klaar op zondag 28 mei. Dan hebben we nog de bekerfinale en promotie / degradatie en eventuel de play-offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Hoe zie je ze dan 2x op zondag spelen?

Op de eerste zondag om 20:00
Op de woensdag om een uur of 19:00
Op de tweede zondag om 12:30

En dan kan je weer een "eerste" zondag om 20:00 spelen. Er is genoeg tijd tussen de 12:30 - 14:15 wedstrijd en de start om 20:00?

Dan kan je nog beter op Zondag, Dinsdag, Donderdag en zo repeterend blijven spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Balen zeg, geen foebel. Snap dat je het virus geen kans moet geven, maar trams rijden ook, daar zitten mensen ook op elkaar. Maarja ik zal wel dom lullen...
Denk dat veel mensen nu de kans hebben om eens na te gaan denken over hun huidige levensloop, en JA ik waardeer het saamhorigheidsgevoel. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sjah schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:59:
Balen zeg, geen foebel. Snap dat je het virus geen kans moet geven, maar trams rijden ook, daar zitten mensen ook op elkaar. Maarja ik zal wel dom lullen...
Denk dat veel mensen nu de kans hebben om eens na te gaan denken over hun huidige levensloop, en JA ik waardeer het saamhorigheidsgevoel. :)
offtopic:
Je bedoelt dat winkels leeggraaien met karren tegelijk, zodat anderen zonder zitten?

Ja, dit is gezien her en der. Mijn zoon vult vakken bij bij een Jumbo, en dat was daar een paar keer gebeurd. De lege schappen heb ik op meerdere plekken gezien.

Totaal lege schappen, alsof de zombie apocalypse aanstaande is. 8)7

Saamhorigheid? Ammehoela. |:(

Ikke - ikke - ikke.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
Om half 3 start Ajax - Twente

YouTube: RETRO MATCHDAY Ajax - FC Twente 15-05-2011

Opstelling is bekend, benieuwd of het gaat lukken, er moet gewonnen worden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TjpIoOl8kGIEObIYWjpQ_YMfOU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Uoif6GZADlTUoErCpn3GTAGy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Gynnad op 15-03-2020 14:05 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:04
Gynnad schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:03:

[Afbeelding]
Pfft weer een hele andere 11. Ten Hag weet het echt niet meer he :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[Afbeelding]
Wat, niet De Graafschap-Ajax, of Excelsior-Ajax? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

[Afbeelding]
Pak die 3e ster mannen! Ik voorzie een heldenrol voor Siem.

Die Vink is echt een prutser! Doe je bril eens op man! Net als Boilisen, man man man, drama die kerel.

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 15-03-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Wat een kans voor Ruiz in de eerste minuut!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Gynnad schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:50:
Wat een kans voor Ruiz in de eerste minuut!
Ja Boilisen zat weer eens de verkeerde man te dekken....

Goede kans Suljemani, maar ja Suljemani he?! Prutser!

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 15-03-2020 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Jaaaaaah Siem doet het!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Ik voorzie een grote toekomst voor Siem!
Over een aantal jaar zal hij zo belangrijk zijn voor Ajax...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wat een held!!!

Wat is Demy de Zeeuw goed vandaag zeg

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 15-03-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rooney:
"The next World Cup is in November and December 2022, so you could actually use this situation as an opportunity and say we're going to finish the 2019-20 season later this year, then prepare for 2022 by having the next two seasons starting in winter."
Dit zie ik zelf eigenlijk wel als een hele mooie oplossing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Hoppa 2-0 dit kan toch niet weer misgaan

Edit: ohnee meteen de tegengoal, typisch voor het spel van Ajax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Dany Landzaat helpt Ajax in het zetel, en Theo Janssen doet toch wat terug. Dit alles in 3 minuten. Gekkenhuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Lijkt mij toch een penalty? Ze zouden echt een videoscheidsrechter in moeten voeren! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Wie is die commentator?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zou me niks verbazen als die Theo Janssen bij Ajax komt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ga eens voetballen!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
DoeEensGek schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:39:
Zou me niks verbazen als die Theo Janssen bij Ajax komt spelen.
Naah schijnt dat hij af en toe wel van een sigaretje of pilsje houdt, weet niet of ze dat bij Ajax accepteren!

Daar komt Eyong Tarkang Enoh, slot op de deur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Gynnad schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Garant voor een rode kaart. :|

Stottert het beeld bij jullie ook een beetje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Naah schijnt dat hij af en toe wel van een sigaretje of pilsje houdt, weet niet of ze dat bij Ajax accepteren!

Hmm zou het dan toch..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zj-mA7tP6rS7kpT9w4KBk2RsPY=/f/image/Z0r8nZxSaeH3wMUltk2BFUPo.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Bam!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Nu moet het toch wel binnen zijn, eindelijk de 3e ster!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Siem is een held

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
Jaa hoor, hij is binnen! Lekker hoor, wat een wedstrijd!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Zo'n wedstrijd gaat PSV ook krijgen, de laatste horde voor ze de derde ster op de borst kunnen spelden. Ergens in 2062 tegen VV Limburg :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 18:42
Zou het mogelijk zijn dat ze volgend weekend Real - Ajax doen van vorig seizoen?
Of is dat moeilijk vanwege de rechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 09:48
Ik moest lachen om de intro van studio sport :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Deadsy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:54:
Zou het mogelijk zijn dat ze volgend weekend Real - Ajax doen van vorig seizoen?
Dat kun je ook zelf vinden. Hierbij een linkje, geniet ervan: Real Madrid vs Ajax 5 maart 2019

Tot en met 6 april geen voetbal:

Zelfs tot die dan mag er ook niet getraind worden, dat wordt dus nog na deze periode een voorbereiding draaien. Competitie ligt erg lang stil.

[ Voor 21% gewijzigd door Qu3st op 15-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Tja, en ga er maar vast vanuit dat de periode tot 6 april nog wel een keer of wat verlengd zal worden. We zijn over een paar weken echt nog niet van de coronacrisis af, vrees ik.

M.a.w. ik hou er serieus rekening mee dat de competitie niet afgemaakt kan/zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jorizzz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:41:
Tja, en ga er maar vast vanuit dat de periode tot 6 april nog wel een keer of wat verlengd zal worden. We zijn over een paar weken echt nog niet van de coronacrisis af, vrees ik.

M.a.w. ik hou er serieus rekening mee dat de competitie niet afgemaakt kan/zal worden.
Als de crisis voorbij is, dan heb je toch wel minimaal 2 weken nodig om de competitie weer op te starten?
Dan mis je dus gelijk 3-5 speelrondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Geen idee of jij ze leuk vindt:
PSV vs Feyenoord 10/11 Season
Netherlands vs Argentina - FIFA World Cup Quarter Final 1998

En nog meer hier.

Ook nog een lijst met docu's. Maja kans dat je je verveeld komende dagen is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 19:38
Halve finale EK 1988; kunnen ook de niet-ajacieden meedoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
ed1703 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Als de crisis voorbij is, dan heb je toch wel minimaal 2 weken nodig om de competitie weer op te starten?
Dan mis je dus gelijk 3-5 speelrondes.
Er mag niet getraind worden, lijkt me onverstandig om dan gelijk de competitie weer op te starten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Jorizzz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:41:

Makkelijkste manier voor (veel) competities is om de winterstop als eindstand te hanteren, of een halve te spelen.

Ik verwacht inderdaad dat competities na 6 april niet worden opgestart. Hoewel de meeste mensen in twee weken ziek worden wat wil zeggen dat met de huidige maatregleen over ca 1 week in Brabant een afname zouden moeten zien (n ieder geval van de steniging).

Anyhow het niet afmaken lijkt mij de beste optie om daarna weer normaal te kunnen beginnen.

Daarnaast moet de KNVB ook een ingrijpen bij de kleine clubs. Je hebt miljoenen als sport en daar moeten wij als land dan deeltijd ww voor betalen? Pirma maar laat de KNVB ook maar een paar miljoen inleggen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ankona schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:50:
Er mag niet getraind worden, lijkt me onverstandig om dan gelijk de competitie weer op te starten.
Dat... en de verwachting dat de maatregelen minimaal tot mei gehandhaafd blijven, mag je er van uit gaan dat dit seizoen klaar is. Gewoon de winterstop als eindstand hanteren, uithuilen, Europese gelden van komend seizoen gelijkmatig onder de 18 clubs verdelen en eventuele verliezen van dit seizoen door de KNVB laten ophoesten. Jammer maar helaas.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Han schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Dat... en de verwachting dat de maatregelen minimaal tot mei gehandhaafd blijven, mag je er van uit gaan dat dit seizoen klaar is. Gewoon de winterstop als eindstand hanteren, uithuilen, Europese gelden van komend seizoen gelijkmatig onder de 18 clubs verdelen en eventuele verliezen van dit seizoen door de KNVB laten ophoesten. Jammer maar helaas.
Dit, of de huidige stand als eindstand nemen. En dan maar hopen dat de situatie in augustus/september wel weer normaal is. Maar goed dan zijn we 5/6 maanden verder, dus eerst maar eens aankijken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 22:22
Han schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Dat zal op Ajax na natuurlijk waarschijnlijk geen club accepteren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat de KNVB ook doet, ze zullen toch wel gezeik krijgen.

Trouwens wat Han suggereert is wat mij betreft de allerslechtste optie die de KNVB kan nemen aangezien Ajax en AZ beide aan kop staan, dan komt er zeker een shitstorm los van het AZ kamp.

Bovendien moet je niet willen dat er een kampioen wordt uitgeroepen voor een seizoen dat niet afgemaakt is.

De meest reële opties zijn,

1 seizoen afmaken, desnoods met weinig wedstrijd ritme en weinig rust, de beste optie maar dat kan alleen als het kabinet niet besluit om de maatregelen te verlengen.

2 seizoen niet afmaken, dan is er geen kampioen en dan moet het seizoen ongeldig worden verklaard, geen kampioen, geen promotie/degradatie.

Qua Europese plaatsen daar moet de UEFA en KNVB maar over oordelen, je kan de huidige rankschikking gebruiken of de eindstand van het vorige seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben het oneens met wat gister Jack v Gelder en de rest zeiden in Rondo. De competitie eerst, mee eens, maar dan de CLen EL geijk daarna, en Ek als onbelangrijkste. Wmb CL en EL niet uitreiken dit jaar, de competite afmaken, mits dat niet later dan eind juni begint, en de Ek in de wintermaanden. Dat de premierleague etc zal protesteren tegen Ek in die tijd heb ik maling aan. Tevens een mooie generale voor Qatar 22.
In noodgeval competitie de kampioensschaal aan Ajax uitreiken dan maar, maar Ajacieden zouden dan moeten erkennen dat het er een met smetje is, plus zich onthouden van commentaren als " we staan al hele jaar bovenaan"...Liverpool mag grote bek hebben, Ajax niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 19:07
Tweaking Art schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:20:
Wat de KNVB ook doet, ze zullen toch wel gezeik krijgen.

Trouwens wat Han suggereert is wat mij betreft de allerslechtste optie die de KNVB kan nemen aangezien Ajax en AZ beide aan kop staan, dan komt er zeker een shitstorm los van het AZ kamp.

Bovendien moet je niet willen dat er een kampioen wordt uitgeroepen voor een seizoen dat niet afgemaakt is.

De meest reële opties zijn,

1 seizoen afmaken, desnoods met weinig wedstrijd ritme en weinig rust, de beste optie maar dat kan alleen als het kabinet niet besluit om de maatregelen te verlengen.

2 seizoen niet afmaken, dan is er geen kampioen en dan moet het seizoen ongeldig worden verklaard, geen kampioen, geen promotie/degradatie.

Qua Europese plaatsen daar moet de UEFA en KNVB maar over oordelen, je kan de huidige rankschikking gebruiken of de eindstand van het vorige seizoen.
Ik kan me niets anders voorstellen dat het seizoen ongeldig wordt verklaard. Ongebruikelijke tijden, ongebruikelijke maatregelen. Hoop op uitspelen is wishful thinking. Na 6 april wordt er hooguit een deel van de maatregelen opgeheven/veranderd. En als de druk op het zorgsysteem te hoog is komen er dingen bij. Voordat er überhaupt weer sprake is van professionele sport heb je het over 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Uitspelen is alleen mogelijk als ze in mei weer mogen beginnen, aangezien eind juni de contracten aflopen. In dat geval moet het EK worden verzet en zullen de play-offs voor promotie/degradatie in de zomer plaats moeten vinden. Play offs voor Europees voetbal is niet mogelijk, ivm het vroeg beginnen in Europa, daar zou je de eindstand voor kunnen pakken.

Iedereen geeft aan dat AZ niet eens zou zijn om de huidige stand te pakken. Maar wat denk je van Feyenoord? Die spelen nog tegen Ajax en AZ, terwijl AZ ook nog tegen PSV moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
'UEFA verplaatst EK, clubs en competities moeten daarvoor fors betalen'
De UEFA gaat dinsdag tijdens de videoconference met alle sportbonden het EK 2020 verplaatsen naar 2021. Dat meldt The Athletic. Als gevolg van dat besluit zal de Europese voetbalbond echter ook om een compensatie van 300 miljoen euro vragen.

Die 300 miljoen euro is volgens de UEFA de kostenpost voor het verplaatsen van het EK naar juni 2021. Competities en clubs zullen dit gezamenlijk op moeten hoesten. Dit voorstel zal de Europese voetbalbond dinsdag voorleggen aan alle Europese sportbonden op de videoconference die gepland staat.

De prioriteit van de competities ligt bij het afmaken van de nationale competities. Hoewel de verspreiding van het coronavirus onvoorspelbaar is, hopen de nationale bonden de competitie nog af te kunnen maken. Een andere optie die ter tafel zal komen, is om de nationale competities ook nog in juli of later af te maken. In dat geval zullen er echter problemen met contracten ontstaan. Spelersontracten lopen immers tot en met 30 juni.
De UEFA laat weer eens hun echte gezicht zien... echt schandalig in mijn ogen. Heeft een groot bedrijf als hun dan geen verzekering afgesloten rond dit toernooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Hadden ze een tijd terug niet een bijeenkomst waar ze trots vertelden hoe goed ze er financieel voor stonden? En nu willen ze ineens geld van de clubs en competities krijgen. Alsof die op dit moment niet wat beters aan hun hoofd hebben. Stukje solidariteit zou ze sieren, maar dan verwacht ik natuurlijk te veel van ze.

[ Voor 49% gewijzigd door JanW op 17-03-2020 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:52:

[...]

De UEFA laat weer eens hun echte gezicht zien... echt schandalig in mijn ogen. Heeft een groot bedrijf als hun dan geen verzekering afgesloten rond dit toernooi?
Dit is natuurlijk niet te verzekeren, bovendien is het nogal een suggestieve kop. 300 miljoen verdeeld over al die competities.. er zijn clubs die 3-4 spelers verkopen en dit kunnen betalen. Hoewel, dat was pre-Corona. Against Modern Football krijgt een aardige duw in de rug als ik er zo over nadenk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 20:57
Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 05:31:
[...]

Ik kan me niets anders voorstellen dat het seizoen ongeldig wordt verklaard. Ongebruikelijke tijden, ongebruikelijke maatregelen. Hoop op uitspelen is wishful thinking. Na 6 april wordt er hooguit een deel van de maatregelen opgeheven/veranderd. En als de druk op het zorgsysteem te hoog is komen er dingen bij. Voordat er überhaupt weer sprake is van professionele sport heb je het over 2021.
Zijn nog 9 speelrondes nodig voor de topclubs
Vrijdag - Maandag combinaties heb je nog 4 weekenden nodig + 2 wedstrijden ergens.
Je hebt zonder hele rare maatregelen gewoon tot het eind juni.
Stel je start in mei pas, red je het ook gewoon met 9 weekenden.

Omdat het EK zo goed als zeker wordt uitgesteld is er geen probleem om de competitie af te maken.

In het ergste gevallen verleng je alle contracten met een maand en heb je tot en met eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:52:

[...]

Dus als ik het goed begrijp speelt de UEFA het zo dat ze geforceerd moeten verplaatsen omdat de landen hun competities willen afmaken. En daarom mogen die het ook maar betalen?
Bijzondere vorm van redeneren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Vrijdag - Maandag combinaties heb je nog 4 weekenden nodig + 2 wedstrijden ergens.

Omdat het EK zo goed als zeker wordt uitgesteld is er geen probleem om de competitie af te maken.

In het ergste gevallen verleng je alle contracten met een maand en heb je tot en met eind juli.
Daarbij ga je er van uit dat we er in mei/juni vanaf zijn. Ik hoop van harte dat het zo is, maar niet wijst daar op:

https://www.volkskrant.nl...tte-en-het-rivm~bdc81da8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Dit is natuurlijk niet te verzekeren, bovendien is het nogal een suggestieve kop. 300 miljoen verdeeld over al die competities.. er zijn clubs die 3-4 spelers verkopen en dit kunnen betalen. Hoewel, dat was pre-Corona. Against Modern Football krijgt een aardige duw in de rug als ik er zo over nadenk..
Genoeg competities/clubs die een extra kostenpost niet kunnen betalen. 300 miljoen gedeeld door 55 member landen is 5.45 miljoen per land, maar als de KNVB dat bijvoorbeeld weer door 18 deelt zodat alle Eredivisie clubs evenredig betalen dan zou een RKC 300.000 mogen aftikken. Ik zie RKC niet zo snel 300.000 los te besteden hebben, want dan hadden ze dat al lang in hun team of opleiding gestopt.

Dan kan je ook nog voorstellen dat genoeg "Oost-blok" landen die lid van de UEFA zijn, zo'n extra kostenpost niet goed verdragen omdat ze daar gewoon minder rijk zijn dan hier in West-Europa.

De UEFA heeft het ook een beetje zichzelf op de hals gehaald door het EK over meerdere landen te verspreiden, want als een evenement als de F1 GP van Australie verzekerd kan zijn dan kan een EK van de UEFA dat vast ook wel en helemaal als je maar genoeg premie betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Genoeg competities/clubs die een extra kostenpost niet kunnen betalen. 300 miljoen gedeeld door 55 member landen is 5.45 miljoen per land, maar als de KNVB dat bijvoorbeeld weer door 18 deelt zodat alle Eredivisie clubs evenredig betalen dan zou een RKC 300.000 mogen aftikken. Ik zie RKC niet zo snel 300.000 los te besteden hebben, want dan hadden ze dat al lang in hun team of opleiding gestopt.

Dan kan je ook nog voorstellen dat genoeg "Oost-blok" landen die lid van de UEFA zijn, zo'n extra kostenpost niet goed verdragen omdat ze daar gewoon minder rijk zijn dan hier in West-Europa.

De UEFA heeft het ook een beetje zichzelf op de hals gehaald door het EK over meerdere landen te verspreiden, want als een evenement als de F1 GP van Australie verzekerd kan zijn dan kan een EK van de UEFA dat vast ook wel en helemaal als je maar genoeg premie betaald.
Het lijkt mij vrij logisch dat er naar draagkracht betaald zal worden in zo'n geval. Maar goed, dit zijn mijns inziens eigenlijk theoretische discussies. Het zou mij verbazen als er voor 2021 überhaupt nog een bal rolt op de Europese velden. We staan aan het allereerste beginnetje van de ellende die op ons af komt. We moeten blij zijn dat we ons op dit moment nog druk kunnen maken over voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 20:57
Jean-Bob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:17:
[...]

Daarbij ga je er van uit dat we er in mei/juni vanaf zijn. Ik hoop van harte dat het zo is, maar niet wijst daar op:

https://www.volkskrant.nl...tte-en-het-rivm~bdc81da8/
Ik geef je garantie dat er in juni gewoon weer wordt gevoetbald als de competitie dan niet al klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:03
Het klinkt als een juridisch getouwtrek. Iedereen weet dat het niet door kan gaan, maar niemand wil degene zijn die dat signaal geeft, want die wordt vervolgens verantwoordelijk gesteld en mag voor de kosten opdraaien.
Dat zag je afgelopen weekend bij de F1 ook, daar werd ook tot het allerlaatste moment gewacht om het af te blazen.

De meeste clubs zullen het nu al moeilijk hebben nu alles stil ligt, lijkt me niet de juiste plaats om om geld te gaan vragen. Behoorlijk immoreel ook.

Haal het maar in van de CL gelden van de komende jaren, dan kunnen clubs er ook meteen rekening mee houden in de begroting en wordt het gat tussen groot en klein ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:34:
[...]

Ik geef je garantie dat er in juni gewoon weer wordt gevoetbald als de competitie dan niet al klaar is.
Dat zou een godsgeschenk zijn. Misschien dat 100% geteste Coronavrije teams in lege stadions mogen spelen om het lijdende volk iets van brood en spelen te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Joostje123 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:11:
[...]

De kans dat we voor het nieuwe seizoen weer voetballen is erg klein. Even alle contracten verlengen... sure :+

Verschillende opties:

1. Inhalen voor einde seizoen, onwaarschijnlijk vanwege het verloop van Corona, maar er is een (kleine) kans
2. Competities door laten lopen na de zomervakantie, onwaarschijnlijk gezien alle lopende contracten en het niet tijdig kunnen starten van de nieuwe competitie
3. Seizoen nietig verklaren en volgend seizoen opnieuw beginnen, inclusief alle start bewijzen Europees (weer die verdomde voorronde CL)
4. Huidige stand als eindstand hanteren en op basis daarvan Europese tickets verdelen en promotie/degradatie
5. Stand winterstop als eindstand hanteren en op basis daarvan Europese tickets verdelen en promotie/degradatie

Zelf geloof ik niet in optie 1 en 2. De andere opties zijn met mijn Ajax bril op prima :o Wat mij betreft besluit de UEFA dit. Landelijk gezien kan geen enkele bond dit goed doen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:44:
De kans dat we voor het nieuwe seizoen weer voetballen is erg klein. Even alle contracten verlengen... sure :+
Volgens mij is dat te regelen als de UEFA het voortouw neemt. Alle contracten worden met een half jaar verlengd, alle transfers een half jaar uitgesteld, en clubs cq spelers die er niet aan meewerken worden bestraft (tenzij goede reden, bijv. speler die met pensioen ging).
Verschillende opties:

1. Inhalen voor einde seizoen, onwaarschijnlijk vanwege het verloop van Corona, maar er is een (kleine) kans
2. Competities door laten lopen na de zomervakantie, onwaarschijnlijk gezien alle lopende contracten en het niet tijdig kunnen starten van de nieuwe competitie
3. Seizoen nietig verklaren en volgend seizoen opnieuw beginnen, inclusief alle start bewijzen Europees (weer die verdomde voorronde CL)
4. Huidige stand als eindstand hanteren en op basis daarvan Europese tickets verdelen en promotie/degradatie
5. Stand winterstop als eindstand hanteren en op basis daarvan Europese tickets verdelen en promotie/degradatie

Zelf geloof ik niet in optie 1 en 2. De andere opties zijn met mijn Ajax bril op prima :o Wat mij betreft besluit de UEFA dit. Landelijk gezien kan geen enkele bond dit goed doen.
Gewoon uitspelen wanneer het kan, desnoods is dat 2023. Desnoods zonder publiek en/of in sneltreinvaart (3 weken lang elke 3 dagen een wedstrijd moet kunnen). Vervolgens in een week of 3 hetzelfde doen met Europese toernooien, EK uitstellen. De rest is fundamenteel oneerlijk en onwenselijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:49:
[...]
Volgens mij is dat te regelen als de UEFA het voortouw neemt. Alle contracten worden met een half jaar verlengd, alle transfers een half jaar uitgesteld, en clubs cq spelers die er niet aan meewerken worden bestraft (tenzij goede reden, bijv. speler die met pensioen ging).

[...]

Gewoon uitspelen wanneer het kan, desnoods is dat 2023. Desnoods zonder publiek en/of in sneltreinvaart (3 weken lang elke 3 dagen een wedstrijd moet kunnen). Vervolgens in een week of 3 hetzelfde doen met Europese toernooien, EK uitstellen. De rest is fundamenteel oneerlijk en onwenselijk.
Tjah oneerlijk of niet... ik geloof nooit dat alle contracten zomaar met een half jaar worden verlengd. Dat gaat om spelers, salarissen, stadionhuur, sponsoren, tv gelden, etc. Dan is een kortere klap om het even oneerlijk af te kappen en opnieuw te beginnen.

Overigens ben ik het met je eens. Het is de meest eerlijke optie voor clubs en supporters. Alleen vind ik het onwaarschijnlijk dat hiervoor wordt gekozen.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 17-03-2020 08:57 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Tjah oneerlijk of niet... ik geloof nooit dat alle contracten zomaar met een half jaar worden verlengd. Dat gaat om spelers, salarissen, stadionhuur, sponsoren, tv gelden, etc. Dan is een kortere klap om het even oneerlijk af te kappen en opnieuw te beginnen.

Overigens ben ik het met je eens. Het is de meest eerlijke optie voor clubs en supporters. Alleen vind ik het onwaarschijnlijk dat hiervoor wordt gekozen.
Erg onwaarschijnlijk. Tevens is die optie ook oneerlijk! Spelers die een mooie transfer maken die moeten ineens boeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:01:
Erg onwaarschijnlijk. Tevens is die optie ook oneerlijk! Spelers die een mooie transfer maken die moeten ineens boeten?
Niet boeten, maar even uitstellen. Dat is niet zo ingrijpend. Als het mee zit kan de transfer alsnog in september plaats vinden als je bijv. in de zomer de competitie afmaakt. Niemand heeft geluk of pech als je probeert de selecties in stand te houden terwijl het programma naar de zomer verschuift.

Het eerlijkst zou natuurlijk gewoon zijn als de stand over 2020 als eindstand wordt gebruikt. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 17-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Niet boeten, maar even uitstellen. Dat is niet zo ingrijpend. Als het mee zit kan de transfer alsnog in september plaats vinden als je bijv. in de zomer de competitie afmaakt. Niemand heeft geluk of pech als je probeert de selecties in stand te houden terwijl het programma naar de zomer verschuift.

Het eerlijkst zou natuurlijk gewoon zijn als de stand over 2020 als eindstand wordt gebruikt. ;)
Zo'n Ziyech mist dan toch een riante salarisverhoging van enkele miljoenen. Eentje die hij aan het einde van zijn carrière niet gaan inhalen. Wie gaat opdraaien voor die inkomstenderving? Nogmaals, het is maar een relatief klein voorbeeld, het afkappen van de competitie is vele malen waarschijnlijker.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Zo'n Ziyech mist dan toch een riante salarisverhoging van enkele miljoenen. Eentje die hij aan het einde van zijn carrière niet gaan inhalen. Wie gaat opdraaien voor die inkomstenderving? Nogmaals, het is maar een relatief klein voorbeeld, het afkappen van de competitie is vele malen waarschijnlijker.
Hij mist helemaal niks, zijn 4 (?) jarige contract bij Chelsea begint en eindigt gewoon een paar maanden later. Hij krijgt hooguit een beetje extra omdat zijn Ajax contract langer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Hij mist helemaal niks, zijn 4 (?) jarige contract bij Chelsea begint en eindigt gewoon een paar maanden later. Hij krijgt hooguit een beetje extra omdat zijn Ajax contract langer loopt.
Hoe zie je dat dan voor je? Dat hij van zowel Ajax als Chelsea salaris ontvangt? Anders snap ik je niet. Zijn contract bij Chelsea zal lopen tot juli 2024 of 2025, dat zal niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Zijn carrière loopt niet een half jaar door, lichamelijk is het een keer "op". Stel dat hij nog zes jaar heeft dan gaat hij nu een half jaar of langer later een beginnen aan zijn topsalaris. Als dat niet het geval is dan heeft hij dat half jaar aan het einde van zijn carrière met een hoger salaris. Kijk die gasten hebben geld zat en ik heb geen medelijden. Het enige dat ik wil aangeven dat het juridisch best een lastige kwestie is ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:04:
[...]

Ooit gehoord van Europees arbeidsrecht? Uefa en voetbalbonden hebben zich gewoon aan het arbeidsrecht te houden en dat kan je niet opschorten als het je even uitkomt. Dat betekent dat clubs opnieuw moeten onderhandelen met de speler wiens contract op 30 juni afloopt en dat loopt in de papieren.
Los daarvan: wie zegt dat het in juni beter is? Daarnaast zit je ook met logistieke problemen: in de zomermaanden worden de grote stadions vaak gebruikt voor grote evenementen bv Guus Meeuwis in Phillips stadion waardoor je ze niet kan gebruiken en de clubs geen thuiswedstrijden kunnen spelen. Daarnaast zit je met politie inzet: ook politiemensen hebben vakantie en de schaarse capaciteit kan niet zomaar worden ingezet voor wedstrijden.

Kortom, zet gewoon een streep door dit seizoen door het nietig te verklaren of huidige/ winterstop ranking als eindstand te nemen. Maar pleisters plakken helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Exo81 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ooit gehoord van Europees arbeidsrecht? Uefa en voetbalbonden hebben zich gewoon aan het arbeidsrecht te houden en dat kan je niet opschorten als het je even uitkomt. Dat betekent dat clubs opnieuw moeten onderhandelen met de speler wiens contract op 30 juni afloopt en dat loopt in de papieren.
Los daarvan: wie zegt dat het in juni beter is? Daarnaast zit je ook met logistieke problemen: in de zomermaanden worden de grote stadions vaak gebruikt voor grote evenementen bv Guus Meeuwis in Phillips stadion waardoor je ze niet kan gebruiken en de clubs geen thuiswedstrijden kunnen spelen. Daarnaast zit je met politie inzet: ook politiemensen hebben vakantie en de schaarse capaciteit kan niet zomaar worden ingezet voor wedstrijden.

Kortom, zet gewoon een streep door dit seizoen door het nietig te verklaren of huidige/ winterstop ranking als eindstand te nemen. Maar pleisters plakken helpt niet.
Één ding is erg zeker: die ‘festivals’ gaan dan net zo goed niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Verschillende opties:

Volgens mij kun je toch prima (ijs en weder dienende) de competities tot zo laat mogelijk door laten lopen en alles voor volgend seizoen (voorrondes CL, competities, bekertoernooien) navenant opschuiven? Dus dat de CL voorrondes pas in september beginnen bijvoorbeeld en de competitie pas in oktober. Dan geen winterstop, EK2021 ook pas in juli ipv juni en voor het seizoen daarna ook alles een beetje opschuiven. Dan loop je in 2023 weer strak (en kan het volgende virus komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:47
P.O. Box schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Volgens mij kun je toch prima (ijs en weder dienende) de competities tot zo laat mogelijk door laten lopen en alles voor volgend seizoen (voorrondes CL, competities, bekertoernooien) navenant opschuiven? Dus dat de CL voorrondes pas in september beginnen bijvoorbeeld en de competitie pas in oktober. Dan geen winterstop, EK2021 ook pas in juli ipv juni en voor het seizoen daarna ook alles een beetje opschuiven. Dan loop je in 2023 weer strak (en kan het volgende virus komen).
Er werd dit seizoen al geklaagd door trainers dat het speelschema zo overvol was, en terecht, dus het lijkt me niet dat clubs hiermee akkoord gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:57
Hoewel voetbal bijzaak is in het hele geheel, merk ik toch vooral nu hoe graag ik dingen bekijk. Juist nu de prijzen verdeeld gaan worden is de kater groot. Alle sportabonnementen bij Ziggo maar opgezegd. Ik verwacht op korte termijn geen voetbal op TV. Dus die 20 euro p/m besparen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Er werd dit seizoen al geklaagd door trainers dat het speelschema zo overvol was, en terecht, dus het lijkt me niet dat clubs hiermee akkoord gaan.
overvol is alleen op te lossen door alle gare geldtrekkerij uit te bannen. Dus CL kleiner maken, Geen Nations League, geen WK clubteams, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat betekent het helemaal niet. Als iedereen dit gewoon afspreekt kan het gewoon. Arbeidsrecht speelt pas een rol als een speler het er niet mee eens is, veel succes als je als enige speler hiertegen gaat procederen. De UEFA heeft bijv. heel veel mogelijkheden om te zorgen dat zo'n speler niet speelgerechtigd is, en uiteraard neem je bijv. de spelersvakbonden ook mee in een dergelijk besluit.

De Noorse bond roept bijv. op tot een transferverbod totdat de crisis voorbij is. Dat kan volgens mij gewoon.
Andere grote evenementen gaan ook niet door, en waar het niet kan moet je flexibel zijn. Zoals ik al zei, je moet het uitspelen zodra het kan. Als dat pas volgend jaar is, ook goed.

Helemaal perfect wordt het niet, maar als iedereen hier naar streeft kom je dicht bij een eerlijke oplossing.
Waarom bekruipt mij toch sterk het vermoeden dat het vooral mensen zijn die blij zijn met die tussenstand die dit vinden? Wat mij betreft is dit de slechts mogelijke optie, volstrekte willekeur die niks met sportiviteit te maken heeft en geen recht doet aan de enorme belangen die op het spel staan. Je moet geen prijzen, tickets en geld uitdelen op basis van willekeur, het moet altijd op een of ander manier op het veld beslecht worden. Daar kan je een zekere mate van flexibel in zijn, maar dat moet. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het is om bijv. dezelfde selecties in stand te houden, maar dat moet je wel nastreven.

Zoals ik al zei, als het moet kan je de competitie in een periode van 3 weken uitspelen, overweeg dat soort opties voordat je gewoon een lootje gaat trekken.
JanW schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:47:
Hoe zie je dat dan voor je? Dat hij van zowel Ajax als Chelsea salaris ontvangt? Anders snap ik je niet. Zijn contract bij Chelsea zal lopen tot juli 2024 of 2025, dat zal niet veranderen.
Als alle clubs gewoon afspreken dat alle contracten met 3 maanden verlengd worden en alle nieuwe contracten 3 maanden later in gaan ben je er gewoon uit. Dus 3 maanden langer salaris van Ajax. Daar heeft niemand last van. En die paar spelers die een dergelijke pragmatische oplossing proberen te blokkeren doen hun best maar.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 17-03-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bijkbaar is er geen web-stream vd stakeholders vergadering Uefa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

EK verplaatst naar 2021

[ Voor 63% gewijzigd door Qu3st op 17-03-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zag het bericht net ook langskomen. Lekker extra tijd om de competitie af te maken dus. (EK overslaan was m.i. ook een optie maar er zullen wel teveel centjes voor de bobo's mee gemoeid zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:48
Tickets (4 wedstrijden, mits NL zover komt) zijn al betaald; een jaar extra om me er op te verheugen (halfvol glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Begrijp alleen niet waarom ze het weer zo vroeg in juni doen, want stel het virus blijft nog wel even rond hangen dan begint de competitie van volgend jaar later en zit alles dus nog meer op elkaar gepropt. Had het eind juni/begin juli gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Pompi schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Begrijp alleen niet waarom ze het weer zo vroeg in juni doen, want stel het virus blijft nog wel even rond hangen dan begint de competitie van volgend jaar later en zit alles dus nog meer op elkaar gepropt. Had het eind juni/begin juli gedaan.
Denk dat er andere toernooien in de weg zitten. Daarnaast moet men nog een besluit nemen over de voortgang van de competities. Ook zijn er nog andere dingen zoals contracten die na 30 juni aflopen, wat ga je daarmee doen als de competitie dan nog loopt. Wat nou als de voortzetting te lang duurt, wat voor besluit moet er dan genomen worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ankona schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:33:
Ik zag het bericht net ook langskomen. Lekker extra tijd om de competitie af te maken dus. (EK overslaan was m.i. ook een optie maar er zullen wel teveel centjes voor de bobo's mee gemoeid zijn)
Overslaan is wel iets te, zie niet in waarom dat nodig zou moeten zijn. Een jaartje later is net zo prima.

Voor het afmaken van de competities is dit wel een goede oplossing. Kunnen de bonden allemaal nu alternatieve schema's gaan maken, hopelijk wel rekening houden dat deze maatregelen nog verlengd kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wyke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:39:
Tickets (4 wedstrijden, mits NL zover komt) zijn al betaald; een jaar extra om me er op te verheugen (halfvol glas)
Ik heb mijn AirBNB's zonder problemen kunnen cancelen, nu maar hopen dat ik de vliegtickets ook terug kan krijgen. De luchtvaartmaatschappij geeft aan dat ze over belast zijn en op het moment alleen mensen helpen die binnen een week zouden vertrekken, dat respecteer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Pompi

Je bent je bewust dat Ek een maand duurt? Veel te lang imo, dat mag van mij alleen voor een Wk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:48
ph4ge schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Ik heb mijn AirBNB's zonder problemen kunnen cancelen, nu maar hopen dat ik de vliegtickets ook terug kan krijgen. De luchtvaartmaatschappij geeft aan dat ze over belast zijn en op het moment alleen mensen helpen die binnen een week zouden vertrekken, dat respecteer ik.
Overnachting moet ik nog cancellen, maar had het gekoppeld aan een mountainbike tripje in Engeland, dus wellicht dat ik die nog wel doe (maar denk dat ik die ook een jaar doorschuif en deze zomer met de MTB een ritje richting Duitsland of Frankrijk doe, mits te doen rond die tijd :)).
Overige tickets had ik nog niet geboekt. (ik heb kaarten voor twee groepswedstrijden en halve en hele finale mits NL die haalt, dus hoefde alleen naar Amsterdam en London en niet naar exotische oorden).

overigens wacht ik nog wel even de officiële berichtgeving van de UEFA af. Voor je het weet was er weer een krant die het eerste zijn belangrijker vind dat het accuraat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wyke op 17-03-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:52:
@Pompi

Je bent je bewust dat Ek een maand duurt? Veel te lang imo, dat mag van mij alleen voor een Wk.
En jij bent bewust dat we met dit EK naar meer landen zijn gegaan? Dus meer wedstrijden? Dat kun je niet even in 2 weken afraffelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:20:
Bijkbaar is er geen web-stream vd stakeholders vergadering Uefa.
het is ook geen openbare vergadering as far as I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PolarBear schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:12:
[...]

het is ook geen openbare vergadering as far as I know.
Denk het ook ja, als het interessant wordt, en om de harde centen gaat, gaan de deuren altijd dicht.
Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken