Vast ook pas als iedereen al op pad is zoals een paar jaar geleden met de sneeuw of recenter met stormen.dutchgio schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:45:
En onze mickey mouse competitie gaat gewoon door, want vanuit Brabant reist er niemand af naar andere stadions.
Dat gaat er ook nog wel uit.
Beslissingen nemen kunnen we wel aan de KNVB overlaten!Pompi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:48:
[...]
Vast ook pas als iedereen al op pad is zoals een paar jaar geleden met de sneeuw of recenter met stormen.

Bedenk ik me nu net wel dat ik de pool nog moet invullen.

Gewoon de huidige stand als eindstand gebruiken in de Eredivisie 
Zonder gekheid, gewoon dat EK verplaatsen naar 2021, en dan als het kan de competities door spelen als het "veilig" is. Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen.
Zonder gekheid, gewoon dat EK verplaatsen naar 2021, en dan als het kan de competities door spelen als het "veilig" is. Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen.
2021 kan blijkbaar niet omdat de FIFA dan het nieuwe toernooi voor clubteams gaat doen, zoiets had ik tenminste afgelopen week ergens gelezen.Qu3st schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:
Edit:
Deze dus: 2021 FIFA Club World Cup, 17 juni tot 4 juli. Of te wel, de clubs spelen zonder al hun internationals of de landen spelen met heel weinig bekende spelers. Toevallig genoeg is dat toernooi dan ook nog eens in China
[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 12-03-2020 14:02 ]
Dan blijf je doorschuiven. Gewoon de lopende competities afschrijven. Zoek maar een manier om eventueel in toernooivorm met verkorte wedstrijden de boel af te raffelen maar daarna gewoon weer verder.Qu3st schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:57:
alles kan off-topic
Wordt dit een jaarlijks event? Als dat zo is, waarom niet een jaartje uitstellen? Ohja, geld.....Pompi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:58:
[...]
2021 kan blijkbaar niet omdat de FIFA dan het nieuwe toernooi voor clubteams gaat doen, zoiets had ik tenminste afgelopen week ergens gelezen.
Edit:
Deze dus: 2021 FIFA Club World Cup, 17 juni tot 4 juli. Of te wel, de clubs spelen zonder al hun internationals of de landen spelen met heel weinig bekende spelers. Toevallig genoeg is dat toernooi dan ook nog eens in China
@Ankona, ik verwacht dat ze dat ook gaan doen, maar de meest eerlijke manier is toch het netjes afmaken.
Of dat verkorte toernooitje is ook vet, zoals de jeugdteams altijd doen, 20 minuutjes per partij ofzo, en dan minimaal 3 partijtjes per dag
We kunnen ook gewoon dit seizoen helemaal opnieuw starten vanaf augustus, geen uitgaande transfers, alle trainerswissels weer terug draaien, herkansing op Stamford Bridge, ik ben voor
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 12-03-2020 14:06 ]
De FIFA geeft alleen maar om de FIFA en niet om de UEFA, al vaak genoeg hebben die onenigheden gehad. Dus de FIFA gaat hun cashcow niet uitstellen omdat de UEFA anders een probleem heeft.Qu3st schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Wordt dit een jaarlijks event? Als dat zo is, waarom niet een jaartje uitstellen? Ohja, geld.....
@Ankona, ik verwacht dat ze dat ook gaan doen, maar de meest eerlijke manier is toch het netjes afmaken.
We kunnen ook gewoon dit seizoen helemaal opnieuw starten vanaf augustus, geen uitgaande transfers, alle trainerswissels weer terug draaien, herkansing op Stamford Bridge, ik ben voor
pssst ik zou bij elke wedstrijd invullen: uitgesteldDoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Beslissingen nemen kunnen we wel aan de KNVB overlaten!
dan win je de ronde geheid.
Niemand heeft ooit gezegd dat de KNVB een goede leiding heeft.DoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Beslissingen nemen kunnen we wel aan de KNVB overlaten!
Heb het gevoel dat een willekeurig persoon in deze thread het een stuk beter zou doen.
UEFA plant topoverleg over EK en Europese competities
De UEFA komt eindelijk ook eens in actie.De Europese voetbalbond UEFA heeft voor dinsdag 17 maart een vergadering aangekondigd over de uitbraak van het coronavirus. In de vergadering zal besproken worden of en hoe de Champions League, Europa League, het EK en de landelijke competities kunnen doorgaan.
Net in de perco, alles boven de 100 man wordt stop gezet, dus geen voetbal dit weekend.
Lege stadions kan, want dan zit het nog wel onder de 100 mensen zoals net gesteld is.DoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:23:
Voetbal is klaar!
sparta Feyenoord afgelast. (rest interesseert me minder)
F1 gaat waarschijnlijk ook niet door. Ik moet zondag dus zelf iets gaan doen om me niet te vervelen. Vermoeiend......
F1 gaat waarschijnlijk ook niet door. Ik moet zondag dus zelf iets gaan doen om me niet te vervelen. Vermoeiend......
alles kan off-topic
Mwa, daar zit je toch vrij snel aan als je het wel wilt uitzenden.
Wat gebeurt er nu met amateurvoetbal. De velden bij elkaar opgesteld, zijn die natuurlijk ook allemaal 100+
Ik denk dat clubs gewoon hun verstand moeten gebruiken en tot nader bericht lekker alles dicht moeten zetten.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:27:
Wat gebeurt er nu met amateurvoetbal. De velden bij elkaar opgesteld, zijn die natuurlijk ook allemaal 100+
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Aanwezigen zijn doorgaans wel meer inderdaad, lijkt me niet dat dat wel doorgaat.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:27:
Maak er maar maand van.ElPaco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:23:
Net in de perco, alles boven de 100 man wordt stop gezet, dus geen voetbal dit weekend.
UEFA zou per direct de EL aan moeten afblazen. CL verwacht ik vanaf di volgende week.
[ Voor 16% gewijzigd door loekf2 op 12-03-2020 15:30 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alles is afgelast, KKD en Eredivisie. Vast ook het amateurvoetbal
[ Voor 43% gewijzigd door Qu3st op 12-03-2020 15:30 ]
Verwijderd
Geldt sowieso tot 31 maart, dus ook Feyenoord - Ajax
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2020 15:32 ]
Note to selfDoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:51:
[...]
KNVB zal zondagochtend wel alles cancelen
Hele maand eruit, straks EK. Zet maar een streep door de competitie, die wordt niet meer afgemaakt.
alles kan off-topic
Kampioenen!!!!Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:31:
Hele maand eruit, straks EK. Zet maar een streep door de competitie, die wordt niet meer afgemaakt.

Lucky RKC. Wat zullen ze in Leeuwarden balen.
alles kan off-topic
Waarom gaan ze nu niet gewoon door zonder publiek? Niet leuk, maar je kan toch zelf wel uitrekenen dat er geen andere mogelijkheid is
Veiligdheid denk ik. Bepaalde figuren zullen buiten het stadion gaan klieren. Dan maar de stekker eruit.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
Waarom gaan ze nu niet gewoon door zonder publiek? Niet leuk, maar je kan toch zelf wel uitrekenen dat er geen andere mogelijkheid is
UEFA kan beter het EK alvast afgelasten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Enige reden die ik kan bedenken is omdat ze gister hebben gezien dat Rugani ook gewoon besmet geraakt is, terwijl Juve al zonder toeschouwers speelde en ze niet willen dat andere spelers ziek worden.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat spelers ook Corona oplopen. Is het niet vandaag, dan de komende dagen wel. Hier moet helaas ook rekening mee gehouden worden. Zonder publiek is dus geen optie, net als bij Juventus en Real Madrid nu het geval is.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
Lichamelijk contact? Een wedstrijd is wel meer dan 22 man die op een veld staan te ballen. Ik vind 't allemaal prima, sport is niet belangrijk genoeg om gezondheid op een 2e plek te zetten.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
⏩ PVOutput☀️
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Spelers hebben tijd om weer fit te worden. Ziyech, Neres en Veltman terug? Ben benieuwd hoe en of het restant van de competitie wordt ingehaald.
XXXVI
Inhalen lijkt me alleen mogelijk in een soort toernooi vorm, waarbij in korte tijd flink wat wedstrijden/wedstrijdjes worden afgewerkt. Geen idee wat de richtlijnen hiervan zijn vanuit de KNVB.
En vergeet de driehoek niet, ik denk dat dat toernooitje dan ergens in China plaats moet vinden.ElPaco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:41:
Inhalen lijkt me alleen mogelijk in een soort toernooi vorm, waarbij in korte tijd flink wat wedstrijden/wedstrijdjes worden afgewerkt. Geen idee wat de richtlijnen hiervan zijn vanuit de KNVB.
alles kan off-topic
Jongens: [Voetbal] Randzaken
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Omdat ze bang zijn dat men dan massaal in de kroeg gaat kijken, en wat willen ze nou juist voorkomen? Dat mensen massaal samenkomen.PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:33:
Hoe is dit nu een randzaak?
[ Voor 20% gewijzigd door Qu3st op 12-03-2020 15:47 ]
Zoals verwacht, de KNVB is te laf om iets te beslissen en dus heeft de overheid dit voor hun moeten doen.
Bezem door die kinderschool en wat mensen met ballen daar neer zetten.
Ik schuif mezelf alvast naar voren om de leiding van de nieuwe KNVB te nemen.
@PWM
Als spelers elkaar gaan aansteken dan is dat perfect om de ziekte te verspreiden over het hele land.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 12-03-2020 15:48 ]
Het heeft nul komma nul met het spelletje te maken, lijkt me evident. Ik wil die discussie ook helemaal niet voeren, althans niet hier. Ik heb via rapport verzocht om de Corona posts te verplaatsen en laat het verder aan de moderators. Na hun besluit kan het genomen besluit zo nodig weer besproken worden in Sport Feedback.Qu3st schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Omdat ze bang zijn dat men dan massaal in de kroeg gaat kijken, en wat willen ze nou juist voorkomen? Dat mensen massaal samenkomen.
[...]
Hoe is dit nu een randzaak?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Jouw mening, maar jij bent wel degene die de discussie aanslingert waarvan je zegt dat je hem niet wil voeren....snmght schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:49:
[...]
Het heeft nul komma nul met het spelletje te maken, lijkt me evident. Ik wil die discussie ook helemaal niet voeren, althans niet hier. Ik heb via rapport verzocht om de Corona posts te verplaatsen en laat het verder aan de moderators. Na hun besluit kan het genomen besluit zo nodig weer besproken worden in Sport Feedback.

Corona paniek is gewoon hot in alle onderwerpen. Ook bij voetbal. Logisch dat dat onderwerp ook hier aan bod komt, het is wel de ED agenda die nu op zijn gat ligt.
alles kan off-topic
Eerlijk gezegd is dat in deze tijden het minst belangrijke...Ankona schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:52:
Corona paniek is gewoon hot in alle onderwerpen. Ook bij voetbal. Logisch dat dat onderwerp ook hier aan bod komt, het is wel de ED agenda die nu op zijn gat ligt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik kan me wel vinden in wat @snmght zegt. Nieuws dat alle wedstrijden zijn afgelast is denk ik geen randzaak, alles wat er verder is omtrent discussie e.d. wel lijkt me. Heb er zelf aan meegedaan en zou het ook snappen als de admins niet alles gaan verplaatsen 
Deadsy for president!Deadsy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Ik schuif mezelf alvast naar voren om de leiding van de nieuwe KNVB te nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door ElPaco op 12-03-2020 15:59 . Reden: Deadsy ]
Acht Eredivisie wedstrijden voor de meesten, vier die er nog negen spelen en de bekerfinale. Dat kan in 5 volle weken. Plus nog een extra week voor de play-offs en degradatiewedstrijden in afgeslankte vorm.ElPaco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:41:
Gewoon niet, waar je staat bepaald op dat moment, dat scheelt weer wat wedstrijden en als je het over het hele seizoen hebt laten zien verdien je het meer dan als je weet te pieken in 2 weken.strafschop schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Acht Eredivisie wedstrijden voor de meesten, vier die er nog negen spelen en de bekerfinale. Dat kan in 5 volle weken. Plus nog een extra week voor de play-offs en degradatiewedstrijden in afgeslankte vorm.
Maar wie wordt dan kampioen? Ajax of AZ...jbdeiman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:00:
Gewoon niet, waar je staat bepaald op dat moment, dat scheelt weer wat wedstrijden en als je het over het hele seizoen hebt laten zien verdien je het meer dan als je weet te pieken in 2 weken.
Ze hebben evenveel punten...
Ajax, die staan bovenaan immershoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Maar wie wordt dan kampioen? Ajax of AZ...
Float like a butterfly, sting like a bee.
In een scenario waarbij de competitie niet wordt afgemaakt verwacht ik dat er geen kampioen wordt uitgeroepen.jbdeiman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:00:
[...]
Gewoon niet, waar je staat bepaald op dat moment, dat scheelt weer wat wedstrijden en als je het over het hele seizoen hebt laten zien verdien je het meer dan als je weet te pieken in 2 weken.
Het zou ons niet slecht uit komen als het EK ook verplaatst wordt, als competities later nog opgestart moeten worden ga je dat anders nooit halen.
Alleen doelsaldo, dat noem ik een afrondingsverschil
Ajax staat bovenaan, die zouden dan dus kampioen zijn.
Probeer in te zien wat de regels zijn/of er regels zijn m.b.t. de competitie nu afkappen, maar de site van de knvb ligt er uit xD
Probeer in te zien wat de regels zijn/of er regels zijn m.b.t. de competitie nu afkappen, maar de site van de knvb ligt er uit xD
Verwijderd
Evenveel punten is slechts een onderdeel. Er staat 1 club bovenaan, omdat die het gemiddeld beter heeft gedaan tegen alle clubs. Vandaar het doelsaldo.hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Lijkt me logisch. Maar hoe doe je het dan met het verdelen van de europese tickets en de P/D naar de eerste divisie?strafschop schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:02:
[...]
In een scenario waarbij de competitie niet wordt afgemaakt verwacht ik dat er geen kampioen wordt uitgeroepen.
alles kan off-topic
Maar hoe gaan ze de Europese tickets doen? Gewoon volgens de huidige stand? Dan kan je net zo goed Ajax als kampioen uitroepen.strafschop schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:02:
[...]
In een scenario waarbij de competitie niet wordt afgemaakt verwacht ik dat er geen kampioen wordt uitgeroepen.
Ben erg benieuwd of er iets in de regels van de Eredivisie/KNVB staat over wat de stappen zijn als een competitie niet afgemaakt kan worden.
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Het ging mij om de nacompetitie/ de playoffs, gewoon niet doen die play offs dat scheelt alvast wat wedstrijden weer inplannen.strafschop schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:02:
[...]
Maar op zich als de nood heel hoog is, kunnen er toch 2/3 wedstrijden in een week gespeeld worden, eventueel zonder publiek?
Ik ga er vanuit dat in ieder geval maart geen wedstrijden meer gespeeld zullen worden, maar daarna wordt er wellicht weer opgestart? (in China komen gebieden ook weer op gang na 3/4 weken)
Dat zouden dat 2 a 3 inhaalwedstrijden zijn, kan toch wel tussendoor gefietst worden?
Europa doet NL niet meer mee, dus dat scheelt al wat
Ik ga er vanuit dat in ieder geval maart geen wedstrijden meer gespeeld zullen worden, maar daarna wordt er wellicht weer opgestart? (in China komen gebieden ook weer op gang na 3/4 weken)
Dat zouden dat 2 a 3 inhaalwedstrijden zijn, kan toch wel tussendoor gefietst worden?
Reken maar dat het EK gecanceld gaat worden
. CL en EL ben ik ook benieuwd naar.
Typhone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:10:
Reken maar dat het EK gecanceld gaat worden. CL en EL ben ik ook benieuwd naar.
Volgens L'Équipe wordt het EK zeer waarschijnlijk met een jaar uitgesteld. De UEFA buigt zich dinsdag over de zaak. Ook de Champions League en de Europa League worden dan waarschijnlijk afgelast.
Er is wel wat ruimte maar meer dan 2 inhaalwedstrijden (+ ajax/az/feyenoord/utrecht die er al 1 hebben staan) wordt wel lastig. Midden mei is uit mijn hoofd einde competitie(knvb site is stuk), er is al een midweekse speelronde ivm beker finale. Het wordt dan alsnog zonder Europese wedstrijden pittig.Martinusz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:06:
Maar op zich als de nood heel hoog is, kunnen er toch 2/3 wedstrijden in een week gespeeld worden, eventueel zonder publiek?
Voordeel voor Ajax, Ziyech, Blind, Promes, Neres (Labyad, Veltman, Babel) hebben extra tijd om fit te raken. Ik neem aan dat er besloten oefenpotjes worden georganiseerd.
Net op het nieuws dat men van plan is het te verplaatsen naar 2021Typhone schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:10:
Reken maar dat het EK gecanceld gaat worden. CL en EL ben ik ook benieuwd naar.
Ergens in mei een beslissingswedstrijd?Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:09:
Maar wie weet, misschien kijken ze eerst wel naar het onderlinge resultaat
[ Voor 31% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 16:14 ]
-dubbel-
[ Voor 95% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2020 16:14 ]
Heel benieuwd hoe de UEFA dat dan gaat regelen, want zoals ik al eerder hier heb aan gegeven is er van 17 juni tot 4 juli de nieuwe uitgebreide FIFA Club World Cup en de Africa Cup en de CONCACAF mochten pas tussen 5 en 31 juli op de FIFA International Match Calendar. Geen idee hoe het zal gaan met spelers die worden vrij gegeven voor de landen als al deze toernooien op hetzelfde moment zijn.hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:12:
[...]
Net op het nieuws dat men van plan is het te verplaatsen naar 2021
Zat zelf aan de titel Dictator te denken.ElPaco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:59:
Ik kan me wel vinden in wat @snmght zegt. Nieuws dat alle wedstrijden zijn afgelast is denk ik geen randzaak, alles wat er verder is omtrent discussie e.d. wel lijkt me. Heb er zelf aan meegedaan en zou het ook snappen als de admins niet alles gaan verplaatsen
[...]
Deadsy for president!
edit:
Het EK verzetten naar 2021 komt ons echt bizar goed uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 12-03-2020 16:17 ]
wie is ons? "NL", "BE" of "Deadsy en zijn maten/gezin" ?Deadsy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Zat zelf aan de titel Dictator te denken.
edit:
Hoe gaaf zou het zijn als ADO van de degradatie wordt gered doordat het Eredivisie-seizoen ongeldig wordt verklaard?
Ach waar een wil is is een weg, ik kijk alleen even naar Ajax:PolarBear schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Er is wel wat ruimte maar meer dan 2 inhaalwedstrijden (+ ajax/az/feyenoord/utrecht die er al 1 hebben staan) wordt wel lastig. Midden mei is uit mijn hoofd einde competitie(knvb site is stuk), er is al een midweekse speelronde ivm beker finale. Het wordt dan alsnog zonder Europese wedstrijden pittig.
Voordeel voor Ajax, Ziyech, Blind, Promes, Neres (Labyad, Veltman, Babel) hebben extra tijd om fit te raken. Ik neem aan dat er besloten oefenpotjes worden georganiseerd.
12-april tegen Emmen, volgende wedstrijd: 23 april, daar zitten dus al 11 dagen tussen vanwege oefen interlandjes?
Nou skippen die oefeninterlands en je kunt er al 2 wedstrijden inplannen.
Volgende wedstrijd is tegen Willem II op 26 april, daarna 3 mei, ook hier ruimte voor midweeks duel.
Tussen Willem II en laatste wedstrijd tegen Fortuna 10 mei zit ook een week, dus ook hier ruimte voor midweeks duel.
EK aflasten en competitie gewoon afronden

De oefeninterlands staan gepland voor 26 en 29 maart. De bekerfinale staat nog gepland voor 19 april.Martinusz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Ach waar een wil is is een weg, ik kijk alleen even naar Ajax:
12-april tegen Emmen, volgende wedstrijd: 23 april, daar zitten dus al 11 dagen tussen vanwege oefen interlandjes?
Nou skippen die oefeninterlands en je kunt er al 2 wedstrijden inplannen.
Volgende wedstrijd is tegen Willem II op 26 april, daarna 3 mei, ook hier ruimte voor midweeks duel.
Tussen Willem II en laatste wedstrijd tegen Fortuna 10 mei zit ook een week, dus ook hier ruimte voor midweeks duel.
EK aflasten en competitie gewoon afronden
Om de competitie en de beker af te ronden zijn er vijf volle weken nodig.
De Africa Cup van 2021 is verschoven naar 9 januari 2021.Pompi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Heel benieuwd hoe de UEFA dat dan gaat regelen, want zoals ik al eerder hier heb aan gegeven is er van 17 juni tot 4 juli de nieuwe uitgebreide FIFA Club World Cup en de Africa Cup en de CONCACAF mochten pas tussen 5 en 31 juli op de FIFA International Match Calendar. Geen idee hoe het zal gaan met spelers die worden vrij gegeven voor de landen als al deze toernooien op hetzelfde moment zijn.
Voor een FIFA Wk voor clubs moeten clubs zich zelf inschrijven. Er is geen verplichting.
[ Voor 28% gewijzigd door strafschop op 12-03-2020 16:55 ]
Wat gek, wat zit er dan in die 11 dagen tussen die 2 eredivisie wedstrijdenstrafschop schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:50:
[...]
De oefeninterlands staan gepland voor 26 en 29 maart. De bekerfinale staat nog gepland voor 19 april.
Om de competitie en de beker af te ronden zijn er vijf volle weken nodig.
Of is dat een bewust gat in het speelschema om zaken op te vangen
Wat ik zeg, de bekerfinale. Die wordt gespeeld in het weekend. De midweek is voor Europees.Martinusz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:01:
[...]
Wat gek, wat zit er dan in die 11 dagen tussen die 2 eredivisie wedstrijden![]()
Of is dat een bewust gat in het speelschema om zaken op te vangen
Het gedoe van vorig seizoen vergeten? Toen het schema in de knel kwam door Koningsdag, de bekerfinale op 4 mei en de wedstrijden van Ajax tegen Spurs.
De oefeninterlands zijn dus nu ook afgelast.
🦁 | Naast twee weken geen Eredivisie en KKD vervallen ook de twee oefeninterlands van Oranje. Eric Gudde:
— ESPN NL (@ESPNnl) 12 maart 2020
"Je kunt wel zeggen: ga zonder publiek spelen, maar bij dat soort wedstrijden - met alle mensen in het stadion - heb je er snel ver boven de honderd." pic.twitter.com/XTR3C6o9hR
Dat land waar diverse aanvallers een zware blessure hebben en waar gevreesd werd dat ze niet mee konden naar het EK.P.O. Box schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:21:
[...]
wie is ons? "NL", "BE" of "Deadsy en zijn maten/gezin" ?
Welke van de 3 dit goed uitkomt mag je zelf beslissen.
Zou Depay er misschien erachter zitten?Deadsy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:16:
[...]
Zat zelf aan de titel Dictator te denken.
edit:
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
In Duitsland waarschijnlijk geen kampioen als de problemen met Corona zo blijven. Jammer, maar ook apart dat ze de stand dan zo laten en de eerste 4 de CL in gaan.
Eigenlijk zou je alle clubs die dit jaar Europees hebben gespeeld weer Europa in moeten sturen volgend jaar en alles wat hiervoor is gespeeld als vergeten beschouwen.
Eigenlijk zou je alle clubs die dit jaar Europees hebben gespeeld weer Europa in moeten sturen volgend jaar en alles wat hiervoor is gespeeld als vergeten beschouwen.
Prima oplossing wat mij betreft. Ook alle transfers met een jaar uitstellen? Of mag Ajax dan wel beginnen met een nieuwe trainer?Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:39:
In Duitsland waarschijnlijk geen kampioen als de problemen met Corona zo blijven. Jammer, maar ook apart dat ze de stand dan zo laten en de eerste 4 de CL in gaan.
XXXVI
Hoezo apart dat eerste 4 CL krijgenVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:39:
Met dezelfde reden dat we het over moeilijke en makkelijke programma's hebben.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:08:
[...]
Hoezo apart dat eerste 4 CL krijgendie staan toch met een reden op de eerste 4 plekken
Dat eenieder dezelfde aantal wedstrijden gespeeld heeft maakt nog niet dat de zwaarte van de wedstrijden gelijk zijn.
Mjah, de uitslag van een jaar eerder pakken is nog oneerlijker. Wat mij betreft dus geen betere oplossing.Napo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Met dezelfde reden dat we het over moeilijke en makkelijke programma's hebben.
Dat eenieder dezelfde aantal wedstrijden gespeeld heeft maakt nog niet dat de zwaarte van de wedstrijden gelijk zijn.
Als het EK uitgesteld wordt ontstaat er ruimte om de competitie af te maken. Voorlopig daar maar op inzetten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Correct. Sommige clubs hebben een zwaarder programma gehad als een andere club. Als je dan bijna gelijk staat baal je wel flink even. Denk dan ook dat ze het hele seizoen gewoon moeten annuleren en de clubs die zich vorig seizoen geplaatst hebben weer Europa moeten insturen.Napo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Die vloog afgelopen zondag terug vanuit Dubai in dezelfde Airbus A380 als ik.
Dat is het nooit, tenzij je alle wedstrijden onder gelijke omstandigheden laat spelen.Napo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Dit geeft in alle competities zoveel meer ruimte en voorkomt zo enorm veel gezeik met bepaling kampioenschap, degradatie, en kwalificatie voor CL/EL volgend seizoen dat ze haast niet anders kunnen.ph4ge schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:30:
Als het EK uitgesteld wordt ontstaat er ruimte om de competitie af te maken. Voorlopig daar maar op inzetten.
edit: en anders maar geen kampioen, ik hoef bv geen kampioenschap van een "halve" competitie.
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 13-03-2020 09:04 ]
Dat zal het nooit zijn vanwege weersomstandigheden en blessures. Wel is het zo dat je normaliter alle clubs treft en je dus niet een disbalans krijgt tussen meer wedstrijden tegen hoog geklasseerde teams dan tegen laag geklasseerde teams.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:02:
[...]
Dat is het nooit, tenzij je alle wedstrijden onder gelijke omstandigheden laat spelen.
Niet zeggende dat het een fikse verschuiving zou opleveren maar zonder dat mee te nemen geeft de huidige stand wellicht wel een klein vertekend beeld.
Conclusie is wel dat je - indien je het niet uitspeelt maar zelfs als je het wel uitspeelt - nooit een heel eerlijke uitkomst krijgt. Meer wedstrijden in minder tijd is meestal beter te behappen voor teams die een bredere selectie hebben.
Hoeveel extra tijd heb je in dat geval? Je zit natuurlijk ook met potentieel aflopende contracten van spelers.toolkist schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:03:
[...]
Dit geeft in alle competities zoveel meer ruimte en voorkomt zo enorm veel gezeik met bepaling kampioenschap, degradatie, en kwalificatie voor CL/EL volgend seizoen dat ze haast niet anders kunnen.
[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 13-03-2020 09:18 ]
Binnen de competities met een 'normaal verloop' (dus niet die met verschoven begin en einddata zoals bv in Scandinavie) lopen contracten over het algemeen tot 30 juni voor zover ik weet.
Maar goed, ook de kleinere competities hebben dit probleem natuurlijk en dat is niet minder erg.
Maar goed, ook de kleinere competities hebben dit probleem natuurlijk en dat is niet minder erg.
Ben wel blij dat je "geintje" erbij hebt gezet, ik was even bang dat dit echt was
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
volgend jaar wellicht van 1ste divisie
Zit er veel verschil in met de clubs wat er komende jaar zich zou kwalificeren?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:32:
[...]
Correct. Sommige clubs hebben een zwaarder programma gehad als een andere club. Als je dan bijna gelijk staat baal je wel flink even. Denk dan ook dat ze het hele seizoen gewoon moeten annuleren en de clubs die zich vorig seizoen geplaatst hebben weer Europa moeten insturen.
Je zou maar nu op een goede plek staan en een beter team hebben dan vorig jaar omdat er goed geïnvesteerd is. Je loopt dan iets mis waar je dit jaar in geïnvesteerd hebt om dit te behalen, dat zou een enorme kostpost zijn.
Het is wel zo met zo'n beslissing dat je een club als Ajax dan met miljoenen spekt (deelname groepsfase CL is geloof ik 20 miljoen, niet zeker van) terwijl in de werkelijkheid ze zich MISSCHIEN niet zouden plaatsen. Ik weet dat ze zich echt wel gaan plaatsen voor minimaal de EL maar ik denk dat buiten Ajax zelf niemand in Nederland hiermee akkoord zou gaan. Ik verwacht dat AZ, PSV & Feyenoord die plekken nooit zomaar cadeau gaan doen aan Ajax.
Ik kan me voorstellen dat Fortuna en Ado ook nog wel een mening zullen hebben.
alles kan off-topic
Aan de andere kant: het is toch echt voornamelijk Ajax die ervoor gezorgd heeft dat de kampioen zich rechtstreeks plaatst en 40 miljoen mag bijschrijven.toolkist schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:28:
Zelfs Ajax zou daar niet mee akkoord moeten willen gaan.
En voor 40 miljoen zou ik ook geen principes hebben
In het zaalhockey zijn er begin februari door storm Ciara eindstanden gemaakt op basis van een gemiddeld aantal wedstrijdpunten.
In buitenlandse media lees je het ook terug. Europese tickets worden dan verdeeld op basis van de stand van nu in het scenario dat de competitie niet wordt afgemaakt.
In buitenlandse media lees je het ook terug. Europese tickets worden dan verdeeld op basis van de stand van nu in het scenario dat de competitie niet wordt afgemaakt.
Hoe moet ik dat zien?strafschop schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
In het zaalhockey zijn er begin februari door storm Ciara eindstanden gemaakt op basis van een gemiddeld aantal wedstrijdpunten.
aantal punten delen aantal wedstrijden veranderd niks aan de stand
Mogelijk om te zorgen dat verschillen weggenomen worden aangezien niet ieder team evenveel wedstrijden heeft gespeeld.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Hoe moet ik dat zien?
aantal punten delen aantal wedstrijden veranderd niks aan de stand
Alleen Ajax, Az, Feyenoord en Utrecht hebben 25 gespeeld, de rest 26.ElPaco schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Mogelijk om te zorgen dat verschillen weggenomen worden aangezien niet ieder team evenveel wedstrijden heeft gespeeld.
Enige verschuiving die dan kan is dat Utrecht mogelijk boven Willem II staat, rest veranderd er niks
Dat klopt, maar volgens mij is de afspraak dat de kampioen na 34 speelronden bekend is.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]
Alleen Ajax, Az, Feyenoord en Utrecht hebben 25 gespeeld, de rest 26.
Enige verschuiving die dan kan is dat Utrecht mogelijk boven Willem II staat, rest veranderd er niks
Marchanderen met aantal gespeelde ronden blijft competitievervalsing. Meer of minder.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Kampioen is vaak al veel eerder bekend hoorRamzzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:33:
[...]
Dat klopt, maar volgens mij is de afspraak dat de kampioen na 34 speelronden bekend is.
Eens, maar je moet wat he als er een pandemie is en je mogelijk niet meer uit komt met je speelschema.Marchanderen met aantal gespeelde ronden blijft competitievervalsing. Meer of minder.
Ik denk dat het wel mee zal vallen, in april/mei is er redelijk wat ruimte voor extra speelronden, als EK verschoven wordt heb je helemaal tijd genoeg om de competitie af te ronden.
Ik ga er niet vanuit dat er in april enige ruimte is, omdat er dan nog niet gespeeld gaat worden. Tenzij men het zonder publiek wil proberen, maar er hoeft maar één eredivisie-speler positief getest te worden en het is einde verhaal.
Als de inhaal door Utrecht wordt gewonnen van Ajax en AZ wint van Feyenoord dan staat AZ eerste.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:13:
[...]
Alleen Ajax, Az, Feyenoord en Utrecht hebben 25 gespeeld, de rest 26.
Al hoop ik dat zowel Ajax en Az de inhaal verliezen
Klopt, maar die regels zijn wel vooraf bekend wanneer de competitie start. Tijdens een lopende competitie de regels bijstellen heeft natuurlijk wat andere eisen.Martinusz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:02:
[...]
Dat is het nooit, tenzij je alle wedstrijden onder gelijke omstandigheden laat spelen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken