F*ck zeg, is er dan niemand op de bank die dit ziet?Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:40:
Hoe makkelijk wil je het FC Utrecht het maken?
[Afbeelding]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
F*ck zeg, is er dan niemand op de bank die dit ziet?Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:40:
[Afbeelding]
Ja, maar er is nu een VAR.PWM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:48:
Nouja, 1-0 is maar 1-0. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd bij een Utrecht-Ajax
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
dan hoor je wel eens dat het druk is in de 16 van de tegenstander. ja zo wel ja.Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:40:
[Afbeelding]
Jawel, ikVos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:48:
[...]
F*ck zeg, is er dan niemand op de bank die dit ziet?
[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-03-2020 21:52 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Blijkbaar niet want dit is al even zo. Lekker ook op wandeltempo door het midden blijven opbouwen.Vos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:48:
[...]
F*ck zeg, is er dan niemand op de bank die dit ziet?
[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 04-03-2020 21:53 ]
XXXVI
Als je nou nog snelheid had kon je zoveel risico nemen. Maar alleen Dest heeft iets van snelheid. Maar die staat altijd veel te ver weg.ephymerous schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:52:
[...]
Blijkbaar niet want dit is al even zo. Lekker ook op wandeltempo door het midden blijven opbouwen.
Wamberto?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Float like a butterfly, sting like a bee.
De actie van Tagliafico is niet goed te praten... Maar de actie van de VAR, of eigenlijk geen actie van de VAR, is niet de schuld van Tagliafico of van Ajax hè.PWM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:58:
Die speler had even mooi op Tagliafico kunnen gaan staan. Kijken wat de VAR doet.
Beetje oproepen tot onsportief gedrag, jammer....PWM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:58:
Die speler had even mooi op Tagliafico kunnen gaan staan. Kijken wat de VAR doet.
Wel te begrijpen, zit nu gewoon nul vertrouwen in.dr.lowtune schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:56:
Wat ziet die Ajax verdediging er zenuwachtig uit....
Ajax van powerhouse tot kaartenhuis: wat zeggen de cijfers?
Het Gelredome, een kleine maand geleden. Ajax-trainer Erik ten Hag stapt met een tevreden glimlach in de bus die de selectie terug zal brengen naar Amsterdam. In die bus zitten ook Hakim Ziyech en Daley Blind, die in Arnhem hun rentree maakten na blessureleed. Er wordt gelachen.
Ajax plaatste zich die avond met een simpele 3-0 zege op Vitesse voor de halve finales van de KNVB-beker. Wat op papier een zware dobber leek, bleek in de praktijk een makkie. De decemberdepressie, met opeenvolgende nederlagen tegen Willem II, Valencia en AZ, lijkt overwonnen. De media spreken zelfs over een goednieuwsshow.
Vier dagen later wint Ajax in de Johan Cruijff Arena met dezelfde cijfers van RKC Waalwijk. Omdat AZ met 2-0 verliest bij FC Twente gaat Ajax fier aan kop met zes punten voorsprong op de nummer twee uit Alkmaar.
Getafe, een paar dagen later. De glimlach heeft plaatsgemaakt voor chagrijn. Ajax is met open ogen in de val getrapt van de tandarts van de Primera División. Ryan Babel rolde die avond als een pupil over het gras, uit onmacht over het zoveelste theaterstukje van de tegenstander.
"Een reactie die thuishoort in een kleuterklas", zei Pierre van Hooijdonk. "Natuurlijk is het niet leuk wat Getafe doet, maar daar moet je je tegen kunnen wapenen."
Sinds de 2-0 nederlaag in de voorstad van Madrid is Ajax van slag. De club die tot december 'de eredivisie ontgroeid' leek, kwam terecht in een vrije val. Sterker, van de laatste negen eredivisieduels verloor Ajax er vijf. Alleen hekkensluiter RKC Waalwijk verloor vaker in die periode.
Zondag werd de ploeg van Ten Hag op eigen veld van de mat gespeeld door AZ, dat inmiddels op gelijke hoogte is gekomen. Prolongatie van de landstitel staat opeens op losse schroeven, zelfs kwalificatie voor de voorronde van de Champions League is geen uitgemaakte zaak meer.
Als aangeschoten wild reist Ajax vanavond af naar Stadion Galgenwaard, waar rivaal FC Utrecht als een roofdier staat te popelen om de Amsterdammers te verslinden in de halve finales van de KNVB-beker.
De bekerontmoeting tussen Ajax en FC Utrecht (20.45 uur) is rechtstreeks te volgen in NOS Langs de Lijn op NPO Radio 1 en via het liveblog op NOS.nl.
Powerhouse Ajax lijkt opeens verdacht veel op een kaartenhuis. Maar wat zeggen de cijfers? Databureau Opta dook in de statistieken.
Doelpogingen: van 9,2 naar 5,5 per duel
Wanneer we het hele seizoen in ogenschouw nemen, dan creëert Ajax de laatste tijd steeds minder doelrijpe kansen. Van de vijf eredivisieduels waarin Ajax het minst vaak op het doel schoot, waren er vier in 2020.
Ajax kwam in de zes eredivisieduels na de winterstop gemiddeld tot 5,5 schoten op doel. Tegen Sparta (2-1 zege) werd het vaakst tussen de palen geschoten (8 keer), terwijl er in het uitduel met FC Groningen (2-1 nederlaag) de minste schoten op doel werden gelost.
Voor de winterstop kwamen de Amsterdammers gemiddeld gezien nog tot 9,2 schoten op doel per eredivisiewedstrijd. Tegen FC Utrecht schoot Ajax zelfs vijftien keer tussen de palen.
Balverlies: van 142 naar 163 per duel
In 2020 leed Ajax 980 keer balverlies in zes wedstrijden, goed voor een gemiddelde van 163,3 keer per eredivisiewedstrijd. Alleen Willem II (1168 keer in zeven duels) leed dit kalenderjaar vaker balverlies (gemiddeld 166,9 keer).
Van alle Ajacieden die in 2020 minstens drie keer in actie kwamen, leed omgerekend per negentig minuten niemand zoveel balverlies als Hakim Ziyech (32,1 keer). Nu staat Ziyech bekend als een creatieve speler, die veel risico legt in zijn acties.
Opvallender in de topvijf zijn de namen van Carel Eiting en Daley Blind. Zij hebben juist de taak om van achteruit de juiste keuzes te maken om Ajax aan het voetballen te krijgen.
Nu worden er (te) veel fouten gemaakt in de opbouw, waardoor Ajax regelmatig in benarde situaties terechtkomt.
Voor de winterstop lag het gemiddelde aantal keren balverlies van Ajax in de eredivisie op 143 per wedstrijd. De Amsterdammers moeten dus gemiddeld twintig keer vaker achter de bal aan dan voorheen. En dat vreet energie.
Wisselingen: al 20 basisspelers
André Onana, Bruno Varela, Carel Eiting, Daley Blind, Donny van de Beek, Dusan Tadic, Edson Álvarez, Hakim Ziyech, Joël Veltman, Klaas-Jan Huntelaar, Lassina Traoré, Lisandro Martínez, Nicolás Tagliafico, Noussair Mazraoui, Perr Schuurs, Quincy Promes, Ryan Babel, Ryan Gravenberch, Sergiño Dest en Siem de Jong.
Twintig Ajacieden die in 2020 minimaal een keer in de basis stonden bij de Amsterdammers. Er zijn heel veel veranderingen in zes duels, meer dan bij iedere andere eredivisieploeg in die periode.
Hoewel de resultaten en het spel van Ajax schreeuwen om stabiliteit, is het voor trainer Ten Hag blijkbaar niet mogelijk geweest om een aantal duels op rij met dezelfde elf te spelen.
Alleen in de thuiswedstrijd tegen PSV hoefde hij maar twee nieuwe namen te noteren in zijn basiself. In alle andere duels stonden vergeleken met de voorgaande wedstrijd minimaal drie nieuwe spelers aan de aftrap.
'We moeten het ook niet overdrijven'
Zorgwekkende cijfers, kortom. Toch is nog lang niet alles verloren. "Het is maart, we staan nog steeds bovenaan...", sprak verdediger Daley Blind, die met een verkeerde pass de Alkmaarse openingstreffer inleidde in de laatste nederlaag van Ajax. "We moeten het ook niet overdrijven."
"Het gaat op dit moment niet", vervolgde Blind. "Maar laten we positief blijven, hoe moeilijk dat ook is."
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat klopt, dat is de schuld van Stevie Wonder die in Zeist zatDoeEensGek schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:00:
[...]
De actie van Tagliafico is niet goed te praten... Maar de actie van de VAR, of eigenlijk geen actie van de VAR, is niet de schuld van Tagliafico of van Ajax hè.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 04-03-2020 22:03 ]
Kom hij is rechtsbuiten...Vos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:03:
Balverlies lijden. Wat doe je vervolgens? Tergend langzaam opkrabbelen en terug sjokken.
In de 4e klasse krijg je dan op je klote.
Druk zeggen begint met zijn allen, als er een paar verzaken is daar bijzonder makkelijk onderuit te spelen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Euh nee?dr.lowtune schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:08:
Nou, Utrecht nog eentje er in prikken, iedereen blij!
Utrecht door
Ten Hag weg
Win-win
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het is maar de vraag of je dan wel wint, een vervanger is er ook niet.dr.lowtune schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:08:
Nou, Utrecht nog eentje er in prikken, iedereen blij!
Utrecht door
Ten Hag weg
Win-win
Nee, oerdom!krissie100 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:11:
Schwalbe wat mij betreft maar goed
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Gaat makkelijk liggen, maar er is gewoon contact. Oliedomme actie gewoon.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Weet je al wat je er mee gaat doen?PWM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:29:
Ik ben bang dat ik het dan jinx
EDIT
Ah, fuck it
[Afbeelding]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Poulsen op 6, Reiziger als back..Vos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:13:
Stel je Schuurs op? Kapitale fout. Stel je Blind op? Kapitale fout. Stel je Alvarez op? Kapitale fout.
Zeg het maar...
Gijpie kom er maar inkrissie100 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:13:
Huh, goeie aftrap
Tja, kijk wat Advocaat deed met een verdediging die totaal uit vorm was. Ze staan erg hoog, dat is niet handig als je geen vertrouwen hebt en toch al niet erg snel bent.Vos schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:13:
Stel je Schuurs op? Kapitale fout. Stel je Blind op? Kapitale fout. Stel je Alvarez op? Kapitale fout.
Zeg het maar...
[ Voor 56% gewijzigd door ph4ge op 04-03-2020 22:15 ]
Het schijnt dat Overmars hem naar de kleedkamer heeft gestuurdOPSLAGHOND schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:13:
Is Ten Hag nog aanwezig?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zal wel aan mij liggen danph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:12:
[...]
Gaat makkelijk liggen, maar er is gewoon contact. Oliedomme actie gewoon.
En dan gaan de bellen af.. En dan?Quad schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:14:
Nou als er nu nóg geen alarmbellen in Amsterdam af gaan weet ik het ook niet meer... Alsjeblieft zeg, het gaat al weken slecht, elke wedstrijd weer..
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Geen idee, mogen ze daar bepalen. Ik ben slechts supporter, maar elke idioot kan zien wat voor gepruts het is, keer op keer.
⏩ PVOutput☀️
De hele week overal commentaar dat Ajax geen team is en niet voor elkaar werkt. Nu gaan ze dat wel proberen en is het organisatorisch zo'n zooitje dat er helemaal niets meer van terecht komt.snmght schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:15:
Waarom Donny steeds als verdediger en Ekkelenkamp, als spits? Donny moet in die 16 komen daar!
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een Euro meer dan Feyenoord betaald en dan gaat zijn portemonnee jeuken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik ga Ten Hag niet meer verdedigen maar er is (op Onana na) geen Ajacied die enig niveau haalt. Wat een deceptie.Qu3st schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:14:
Ik ga even de computer aanzetten. Al mijn resultaten van FM screenshotten, brief schrijven naar Marc.overmars@afcajax.nl. Dit slaat nergens meer op, wat @Hupske zegt, er zit geen idee achter. Donder maar op met Erik.
Dat is al... hoe lang speelt ie.. 12 jaar zo?ph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:16:
Blind begint zielig te worden. Meerdere spelers van Utrecht zijn met de bal gewoon sneller dan Blind zonder.
Daar kun je nog steeds om lachen hoorAghanim schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:17:
Dit is gewoon puur karma van het lachen om PSV eerder dit seizoen.
Ok!Aghanim schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:17:
Dit is gewoon puur karma van het lachen om PSV eerder dit seizoen.
⏩ PVOutput☀️
alles kan off-topic
Huntelaar pakt er wel nog een. Iets met strijd leveren.groggy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:15:
Wie verlaat zo het veld met de rode kaart?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Kom op man. Als dit al rood is. Kijk eens goed.Ankona schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
Komt hij goed weg met geel
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 04-03-2020 22:20 ]
Gestrekt been? NeeAnkona schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
Komt hij goed weg met geel
Poging om bal te spelen? Nee.toolkist schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
[...]
Gestrekt been? Nee
Noppen omhoog? Nee
Ik vind geel al zwaar bestraft.
Want Ajax is zo goed in de boel achterin dicht gooienHupske schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
Misschien moet ETH eerst eens terug naar de basis. Pot dicht gooien achterin en de tegenstander lekker t initiatief geven. Oftewel t compleet tegenovergestelde van nu waarin iedere de opdracht lijkt te hebben om zoveel mogelijk aan te vallen.
Ja stuur hem maar naar München! Terug naar de basis.Hupske schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:19:
Misschien moet ETH eerst eens terug naar de basis. Pot dicht gooien achterin en de tegenstander lekker t initiatief geven. Oftewel t compleet tegenovergestelde van nu waarin iedere de opdracht lijkt te hebben om zoveel mogelijk aan te vallen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq