Er wordt weer enthousiast gehaptDoeEensGek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:19:
[...]
Psv heeft alvast een excuus paraat om de pers te omzeilen
Zegt ook wel wat dat hij 2e staat op de doelpunten ranglijst van psv na vandaag. Malen heeft er 11 en Gakpo en Dumfries 7 als ik het goed heb. Betekent dat de aanvallers compleet niet renderen en het is eigenlijk een schande dat een back voor de doelpunten moet zorgen.ElPaco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:40:
PSV heeft 5 aanvallers op het veld gehad vandaag. Gezamenlijk schoten zij 0 keer op doel. Man man man.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Naast Advocaat hebben ze ook de mazzel aan hun kont hangen. Willem II is voetbaltechnisch gewoon veel beter dan die Rotterdamse club, maar dat maakt helemaal niks uit bij hun. Ze winnen elke keer, en iedereen accepteert dat.
Ik zet mijn geld op Feijenoord/Feyenoord, als het om de titel gaat.
RKC reken ik vanaf vandaag onder de degradanten. Mocht god bestaan, dan haat ie RKC. Het gaat daar iedere keer mis, maar een RKC met de mazzel van die Rotterdammers, had nu op plek 6 gestaan.
Want Ajax had gister geen mazzel? Elke ploeg heeft wel eens mazzel in het seizoen, heb nou niet het idee dat Feyenoord bijzonder veel geluk heeft, die spelen gewoon goed.mavaros schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:13:
Die knakkers uit Rotterdam gaan dit jaar kampioen worden.
Naast Advocaat hebben ze ook de mazzel aan hun kont hangen. Willem II is voetbaltechnisch gewoon veel beter dan die Rotterdamse club, maar dat maakt helemaal niks uit bij hun. Ze winnen elke keer, en iedereen accepteert dat.
RKC reken ik vanaf vandaag onder de degradanten. Mocht god bestaan, dan haat ie RKC. Het gaat daar iedere keer mis, maar een RKC met de mazzel van die Rotterdammers, had nu op plek 6 gestaan.
Dat zeg ik ook gewoon.ElPaco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:19:
[...]
Want Ajax had gister geen mazzel? Elke ploeg heeft wel eens mazzel in het seizoen, heb nou niet het idee dat Feyenoord bijzonder veel geluk heeft, die spelen gewoon goed.
Ik kijk nu niet naar Ajax. Die zitten in een dipje, ondanks de overwinning.
Maar Feyenoord is een soort Phoenix. Die hebben zichzelf onder Advocaat herpakt en is op dit moment de te kloppen ploeg.
Dat kwartje rolt automatisch de goede kant op, als het lekker loopt. Wat daar de oorzaak van is, maakt niet uit. Het gebeurt, en daar gaat het om.
Daarom denk ik, dat de Coolsingel eerder vol staat, dan het Museumplein. Dan reken ik de bekerfinale nog niet mee, want de bal blijft toch rond.
Niet gekeken? Willem II deed helemaal niks. In de eerste helft stonden ze gewoon de hele helft met 11 man op eigen helft. Ze kwamen voor een punt. Feyenoord was niet groots maar op elk vlak superieur aan Willem II.mavaros schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:13:
Die knakkers uit Rotterdam gaan dit jaar kampioen worden.
Ik zat in het stadion verbaasd te kijken.
Feyenoord en ook AZ scoren relatief vaak uit dode spelmomenten. Daar heb je iets meer geluk bij nodig. Het maakt ook kwetsbaar.ElPaco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:19:
[...]
Want Ajax had gister geen mazzel? Elke ploeg heeft wel eens mazzel in het seizoen, heb nou niet het idee dat Feyenoord bijzonder veel geluk heeft, die spelen gewoon goed.
open spel | vrije trap /hoekschop | strafschop | eigen doelpunt | |
Ajax | 59 | 5 | 3 | 1 |
AZ | 33 | 12 | 9 | 0 |
Feyenoord | 33 | 7 | 9 | 1 |
PSV | 39 | 7 | 6 | 2 |
Ik heb begin februari nog een klein bedrag op Feyenoord gezet tegen een quote van 81.00mavaros schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:13:
Zet Dumfries voor de grap in de spits, zou oprecht beter renderen dan Lammers denk ik.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Feyenoord overigens vandaag weer een cadeau, was echt geen penalty
Ajax had er vorig jaar echt enorm veel. Zegt helemaal niks dus.Mark31 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:50:
Ajax slechts 3 strafschoppen tov Feyenoord en AZ 9?
Er zijn continu steekjes heen en weer. Met name tussen de Ajax en Feyenoord supporters, die hebben er blijkbaar minder problemen mee.Napo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:15:
[...]
En dan afvragen waarom bepaalde users weinig posten...
Plus die hebben het ook wel eens over hun eigen club ipv alleen opmerkingen over de concurrent te maken.
[ Voor 41% gewijzigd door toolkist op 08-03-2020 19:55 ]
[ Voor 99% gewijzigd door toolkist op 08-03-2020 19:55 . Reden: oeps dubbelpost ]
Inderdaad, mavaros heeft blijkbaar niets gezien. Emmen was thuis ook 2 klasses beter dan Willem II. De Willem II van maanden terug is al tijdje niet meer.PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:35:
[...]
Niet gekeken? Willem II deed helemaal niks. In de eerste helft stonden ze gewoon de hele helft met 11 man op eigen helft. Ze kwamen voor een punt. Feyenoord was niet groots maar op elk vlak superieur aan Willem II.
Ik zat in het stadion verbaasd te kijken.
Leg maar eens uit, hoe dat geen penalty kan zijn. Volgens de regels dan, niet volgens gevoel.Mark31 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:50:
De memo dat je het over een bepaalde club moet hebben heb ik gemist, wanneer is die gekomen?toolkist schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:51:
[...]
Er zijn continu steekjes heen en weer. Met name tussen de Ajax en Feyenoord supporters, die hebben er blijkbaar minder problemen mee.
Plus die hebben het ook wel eens over hun eigen club ipv alleen opmerkingen over de concurrent te maken.
Te pas en te onpas worden hier clubs erbij gehaald in negatieve sfeer, zelfs in wedstrijden waar ze geeneens in spelen. Dat kan je steekjes noemen maar deze discussie is eerder ook al geweest.
Geen idee waar het over gaat, ik zie alleen jouw post. Maar die stelling kan je zo bij de VAR neerleggen, die kan er alles van maken wat je wilt.PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:57:
Leg maar eens uit, hoe dat geen penalty kan zijn. Volgens de regels dan, niet volgens gevoel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vorige week tegen Groningen echt wel hoor. En thuis tegen Utrecht was het ook best okay.Vos schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:55:
[...]
Inderdaad, mavaros heeft blijkbaar niets gezien. Emmen was thuis ook 2 klasses beter dan Willem II. De Willem II van maanden terug is al tijdje niet meer.
De islam kan uw vrijheid schaden
Volgende week tegen Twente eens zien of we door de 1-3 tegen Heerenveen wat vertrouwen hebben gekregen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
In ieder geval hebben ze nu een week rust om even bij te tanken.dvdkiwi schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:44:
Beetje een spek en bonen weekend, er is niks veranderd in de top van de ranglijst.
Volgende week tegen Twente eens zien of we door de 1-3 tegen Heerenveen wat vertrouwen hebben gekregen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Je onderschat PSV.PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:05:
En W2 is nu wel echt afgehaakt. Verder dan 4 kan je als Feyenoord/PSV in ieder geval niet zakken.
Meer geluk dan wijsheid van PSV de laatste weken, maar het is te hopen dat het qua voetbal wel weer gaat lopen.
Nogmaals, als een rechtsback (!) de meeste aanvullende impulsen geeft, hoe slecht is je aanvallende middenveld en aanval dan?!?!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zolang we mensen als Bruma blijven opstellen weet je toch genoeg?Maarten_E schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:06:
[...]
Je onderschat PSV.![]()
![]()
Meer geluk dan wijsheid van PSV de laatste weken, maar het is te hopen dat het qua voetbal wel weer gaat lopen.
Nogmaals, als een rechtsback (!) de meeste aanvullende impulsen geeft, hoe slecht is je aanvallende middenveld en aanval dan?!?!
Zie je meteen hoe belangrijk jongen jongens als Malen, Gakpo en Ihattaren zijn.
Nee, dat is in het moderne voetbal helemaal niet gek. Backs komen heel vaak over de vleugelaanvallers heen. Toch vreemd dat spelers als Bergwijn en Malen ondanks hun blessures en/of transfers niet gewoon doorgaan met scoren.Maarten_E schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:48:
Maar laten we wel wezen, het is toch van de zotte dat een back(!) zoveel aanvallende pulsen geeft dat hij de speler is die op één na het meeste scoort?
Zet Dumfries voor de grap in de spits, zou oprecht beter renderen dan Lammers denk ik.
alles kan off-topic
Zelfs met 10 man zou PSV beter af zijn dan met Bruma.ElPaco schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:15:
[...]
Zolang we mensen als Bruma blijven opstellen weet je toch genoeg?je hebt slechte invalbeurten en je hebt Bruma. Neemt niet weg dat de rest wel meer had kunnen brengen.
Zie je meteen hoe belangrijk jongen jongens als Malen, Gakpo en Ihattaren zijn.

Onbegrijpelijk dat die toch steeds op de bank zit. En mag invallen zelfs.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vraag dat maar aan PSV, die weten daar sinds vorige week alles van.PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:57:
[...]
Leg maar eens uit, hoe dat geen penalty kan zijn. Volgens de regels dan, niet volgens gevoel.
alles kan off-topic
Het zegt niks, maar het is wel opvallend. Ajax kreeg de afgelopen drie seizoenen respectievelijk 13, 9 en 10 strafschoppen mee. Dan is drie wel erg laag, waarvan maar één in de Arena.toolkist schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:51:
[...]
Ajax had er vorig jaar echt enorm veel. Zegt helemaal niks dus.
Met nog 9 wedstrijden te spelen kunnen AZ en Feyenoord die nu op respectievelijk 10 en 9 strafschoppen staan, ruim over die 13 van Ajax heen. Ajax stond vorig seizoen na 25 speelronden pas op 7 strafschoppen.
Op basis van welke regel is het wel een strafschop?PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:57:
[...]
- onnatuurlijk groter maken van het lichaam?
- hand of arm boven schouderhoogte?
Met de beelden van Studio Sport kan ik niet goed zien of de bal wel op de arm komt. Bij het vertraagt afspelen lijkt het erop of de bal pas van richting veranderd na contact met het bovenbeen.
[ Voor 56% gewijzigd door strafschop op 09-03-2020 08:30 ]
Heb jij Feyenoord wel gezien? Of Willem II zo je wil? Als dat 8-0 was geworden zou het normaal zijn geweest. Willem II was nergens en ze zijn ze nu nog aan het zoeken in de Kuip denk ik.mavaros schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:33:
[...]
Daarom denk ik, dat de Coolsingel eerder vol staat, dan het Museumplein. Dan reken ik de bekerfinale nog niet mee, want de bal blijft toch rond.
Ajax was flink lucky met wat balletjes en die verdediging lijkt er op het moment (Timber laat ik buiten beschouwing) even helemaal niks meer van te kunnen. Was wel weer typerend dat direct na de 0-1 opeens alle balletjes aankwamen. Ziyech wist weer een man te vinden, Blind gaf weer een goede pass, inspeelpasses waren hard etc. etc.
Aanstaande vrijdag kan Fortuna een heerlijke klap uitdelen aan ADO. Gelijkspel is prima, overwinning voor Fortuna zou prachtig zijn. Laat die maar weer eens afdalen dat wordt hoog tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 09-03-2020 09:48 ]
Ik had het gevoel dat wanneer die Heerenveen-speler die bal op de doellijn niet had gemist, Ajax het nog knap lastig had gekregen.Typhone schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Heb jij Feyenoord wel gezien? Of Willem II zo je wil? Als dat 8-0 was geworden zou het normaal zijn geweest. Willem II was nergens en ze zijn ze nu nog aan het zoeken in de Kuip denk ik.
Ajax was flink lucky met wat balletjes en die verdediging lijkt er op het moment (Timber laat ik buiten beschouwing) even helemaal niks meer van te kunnen. Was wel weer typerend dat direct na de 0-1 opeens alle balletjes aankwamen. Ziyech wist weer een man te vinden, Blind gaf weer een goede pass, inspeelpasses waren hard etc. etc.
Lucky.
PSV zwijnt ook en Unnerstall mag zich onderscheiden.
AZ en Feyenoord zien er veel meer solide uit.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De dader heeft gewoon toegegeven dat hij de bal met de hand raakte.strafschop schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:09:
Met de beelden van Studio Sport kan ik niet goed zien of de bal wel op de arm komt. Bij het vertraagt afspelen lijkt het erop of de bal pas van richting veranderd na contact met het bovenbeen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Arm niet uitgestoken maar langs lichaam.PWM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:57:
[...]
Nooit een penalty ook niet volgens regels.
Nou sinds ik in een PSV infested nest terecht ben gekomenRamzzz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:49:
[...]
PSV zwijnt ook en Unnerstall mag zich onderscheiden.
AZ en Feyenoord zien er veel meer solide uit.
Nu zit Ajax in een gigantisch verval, maar het kan ook zomaar weer gaan lopen. Heeft ook allemaal veel te maken met geluk/vorm/vertrouwen/blessures. Met een goed resultaat tegen Twente in eigen huis, kan het niveau van tegen Utrecht thuis en Chelsea uit zomaar terugkeren. Kwalitatief hebben ze met afstand het sterkte elftal, dat komt er vanzelf wel weer uit.
Verder denk ik dat het uiteindelijk gewoon gaat tussen AZ en Ajax. Feyenoord als goede derde. PSV komt tekort. Die hadden gisteren ook gewoon moeten verliezen.
[ Voor 8% gewijzigd door VDS91 op 09-03-2020 10:04 ]
Ik heb de beelden van het interview inmiddels gezien. Hij is ook van mening dat het geen strafschop was.ph4ge schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:52:
[...]
De dader heeft gewoon toegegeven dat hij de bal met de hand raakte.
Dit is 0.2 seconde ervoor, krijg hem net niet op het juiste frame stil.Mark31 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:54:
[...]
Arm niet uitgestoken maar langs lichaam.
Nooit een penalty ook niet volgens regels.
/f/image/1ICN4GPDqVeS7Kp1iaBZyRly.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, het maakt ook allemaal niet zoveel uit. Op het moment dat iemand een sliding inzet en zich voor de bal werpt, waarna de bal de richting veranderd met de arm en men het nog geen penalty vindt, word het er nooit meer 1.
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 09-03-2020 10:13 ]
Ja, de regels zijn voor interpretatie vatbaar, maar hij haalt gewoon een hele gevaarlijke voorzet weg met zn hand en hij heeft zn hand echt niet strak langs het lichaam.PWM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:12:
Dit is 0.2 seconde ervoor, krijg hem net niet op het juiste frame stil.
[Afbeelding]
Maar goed, het maakt ook allemaal niet zoveel uit. Op het moment dat iemand een sliding inzet en zich voor de bal werpt, waarna de bal de richting veranderd met de arm en men het nog geen penalty vindt, word het er nooit meer 1.
Het is gewoon ook het gevolg van het feit dat Willem 2 constant noodgrepen moest doen om overeind te blijven. Dan zal het kwartje vroeg of laat verkeerd vallen.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 09-03-2020 10:19 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Strak langs het lichaam staat niet in de spelregels.ph4ge schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:17:
[...]
Ja, de regels zijn voor interpretatie vatbaar, maar hij haalt gewoon een hele gevaarlijke voorzet weg met zn hand en hij heeft zn hand echt niet strak langs het lichaam.
Je moet beoordelen of dit a) niet van te dichtbij is en b) of de hand/arm het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt
Steven Berghuis die direct achter Driess Saddiki liep zei hierover tegen Helene Hendriks
Weet ik niet.
Ik zag dat hij hem vrij laag had zijn hand in de sliding
Dus niet het juist moment, zijn arm maakt een beweging naar beneden. Dus het contactmoment is lager.PWM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:12:
[...]
Dit is 0.2 seconde ervoor, krijg hem net niet op het juiste frame stil.
[ Voor 18% gewijzigd door strafschop op 09-03-2020 10:45 ]
En Weinstein vind ook dat ie onschuldig isstrafschop schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:07:
[...]
Ik heb de beelden van het interview inmiddels gezien. Hij is ook van mening dat het geen strafschop was.
Nee, hij pleit onschuldig. Wat hij er echt van vindt zullen wij waarschijnlijk nooit horen.Leon Zwiers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:45:
[...]
En Weinstein vind ook dat ie onschuldig is
Alsof de Feyenoorders en de andere niet-Ajacieden dan allemaal ineens zouden zwijgen ... dat zou uniek zijn.
Ajax krijgt ze ook zo makkelijk mee i.t.t. Feyenoord.
Tja, als Ajax nou eens goed voetbal zou spelen zou het wellicht wat meer strafschoppen meekrijgenOPSLAGHOND schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:09:
Dit hele topic?
Alsof de Feyenoorders en de andere niet-Ajacieden dan allemaal ineens zouden zwijgen ... dat zou uniek zijn.
Ajax krijgt ze ook zo makkelijk mee i.t.t. Feyenoord.
Als je gaat glijden en je hand raakt de bal, eigen schuld en dus penalty. Had je maar niet moeten gaan glijden. In de praktijk zal dat bij elke sliding/tackle zo zijn, aangezien je die niet uit kunt voeren zonder je armen op z'n minst te spreiden.
En nu maakt zelfs Valentijn Driessen korte metten met dat calimeroverhaal van v/d Brom. Dat ik dat nog mag meemaken.
Dit dus +100toolkist schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:25:
We vonden het een paar weken terug met z'n allen (nou ja, de Feyenoord supporters waren niet helemaal overtuigd) een penalty toen Senesi een sliding maakte en z'n hand de bal raakte, en nu als de tegenstander hands maakt ineens niet?
Als je gaat glijden en je hand raakt de bal, eigen schuld en dus penalty. Had je maar niet moeten gaan glijden. In de praktijk zal dat bij elke sliding/tackle zo zijn, aangezien je die niet uit kunt voeren zonder je armen op z'n minst te spreiden.
[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 09-03-2020 13:27 ]
Hockeybal op voet of bolle kant: Overtreding
Handbal op voet: Overtreding
Voetbal op arm:
Als we hier uit deze hoek kijken, zien we de arm op 75 graden staan van het lichaam, in combinatie met een bal die 65km/u per uur vliegt, zouden we een penalty kunnen doen vermoeden, misschien.
Klopt, maar hij werkt wel voor een ontzettende Ajax krant. Dat hij het voor Feyenoord opneemt is op zijn minst opmerkelijk te noemenOPSLAGHOND schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:27:
Dat Valentijn er naast zit komt vaker voor dan dat hij gelijk heeft.
Dus hij maakt een beweging met zijn arm naar de baan van de bal?strafschop schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:43:
[...]
[...]
Dus niet het juist moment, zijn arm maakt een beweging naar beneden. Dus het contactmoment is lager.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Je hoeft het niet eens te zijn met de regel maar als de regel is dat er minder ruimte voor interpretatie is en hands onder bepaalde omstandigheden gewoon altijd bestraft wordt dan is dat zo en dient dat in elke wedstrijd zo toegepast te worden. (dus ook bij psv-feyenoord)toolkist schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:25:
We vonden het een paar weken terug met z'n allen (nou ja, de Feyenoord supporters waren niet helemaal overtuigd) een penalty toen Senesi een sliding maakte en z'n hand de bal raakte, en nu als de tegenstander hands maakt ineens niet?
Ik kan er wel mee leven. Anders krijg je weer discussies dat het verdedigende team voordeel heeft gehad bij het per ongeluk met de hand/arm spelen van de bal etc. Basis van het voetbal is dat je probeert met je klauwen van de bal af te blijven, lukt dat niet dan is het een overtreding. (alleen niet meteen met gele kaarten wapperen, die zijn voor bewust spelbederf/wangedrag en niet voor ongelukkige acties)
alles kan off-topic
Weet je dat je hiermee gewoon gelijk hebt. Schaf de penalty af en geeft een indirecte vrije trap in het strafschopgebied (die moet dan ook een andere naam krijgenDoeEensGek schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:20:
Tja, verander gewoon de straf.. .
Ik ben helemaal voor; afschaffen die penalty tijdens reguliere en extra tijd, alleen bij een finale waarbij winnaars nodig zijn, kun je die stip ook gewoon houden.

Hij staat bekend als erg kritisch richting Ajax, dat hij over andere clubs minder negatief of zelfs met regelmaat positief is is dan toch niet opmerkelijk? Het blijft een vreemde vogel.Leon Zwiers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:29:
[...]Klopt, maar hij werkt wel voor een ontzettende Ajax krant. Dat hij het voor Feyenoord opneemt is op zijn minst opmerkelijk te noemen
Klaagt van den Brom er dagen over of heeft hij dit in één interview gezegd en wordt dat nu door meerdere partijen keer op keer in losse artikelen geïnterpreteerd? Dat Valentijn Driessen 3 dagen na het interview met van den Brom er nu een artikel over maakt is niet het nogmaals klagen door van den Brom, dat is toch echt de "journalist" Valentijn Driessen.Leon Zwiers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:26:
In ander nieuws. v/d Brom loopt al dagen te janken dat het niet eerlijk is dat de finale in de Kuip is.
En nu maakt zelfs Valentijn Driessen korte metten met dat calimeroverhaal van v/d Brom. Dat ik dat nog mag meemaken.
Van den Brom heeft mijn inziens nog steeds een valide punt, een finale in een stadion van één van de twee teams geeft een potentieel voordeel. Een neutraal stadion zou ook mijn voorkeur hebben.
Ik op zich ook. Maar het is minder makkelijk dan het lijkt. Politieschema's zitten ramvol en evenementen moeten ruim (RUIM) van te voren worden aangemeld.Napo schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:37:
Van den Brom heeft mijn inziens nog steeds een valide punt, een finale in een stadion van één van de twee teams geeft een potentieel voordeel. Een neutraal stadion zou ook mijn voorkeur hebben.
De bekerfinale is over een maand en Feyenoord-Utrecht is een risico wedstrijd. Veel plezier met organiseren. Voor het veranderen van de Johan Cruyfschaal waren al veel onderhandelingen nodig met vertegenwoordigers van de politie en daar zit A. 3 maanden tussen en B. is het sowieso een minder beladen duel in de regel.
EDIT:
Overigens zegt Driesen dat Feyenoord zijn kleedkamer behoud. Volgens mij klopt dit niet, Feyenoord als uitspelend team heeft gewoon de gasten kamer.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 09-03-2020 13:43 ]
Op zich geen gekke gedachte, de penalty is in veel gevallen een veel te zware straf, stel je staat randje 16 bij de achterlijn.Holkers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:35:
[...]
Weet je dat je hiermee gewoon gelijk hebt. Schaf de penalty af en geeft een indirecte vrije trap in het strafschopgebied (die moet dan ook een andere naam krijgen). Soort strafcorner in het hockey. Ben je gelijk van het geneuzel af. Verdedigers kunnen dan 'gewoon' een overtreding maken zonder bang te zijn voor een penalty en/of rode kaart, scheidsrechters moeten niet meer in de knoop liggen of het wel of niet een overtreding was en wij als publiek hebben elke week een hele berg minder discussie.
Ik ben helemaal voor; afschaffen die penalty tijdens reguliere en extra tijd, alleen bij een finale waarbij winnaars nodig zijn, kun je die stip ook gewoon houden.
Er staan nog 15 man tussen jou en de goal inclusief de keeper, maar iemand maakt een lichte overtreding daar, krijg je gewoon een penalty
Je blijft alleen zitten met de situatie dat een zo goed als zeker doelpunt door een overtreding wordt voorkomen, dit dan ineens een vrije trap wordt met een lagere scoringskans? Of binnen de 5 meter gebied wel een penalty? Is nog steeds discutabel want ook buiten de 5 meter gebied kun je een 100% scoringskans hebben natuurlijk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gaat de hand naar de bal, strafbaar hands in verdedigend opzichtten.
Gaat de bal naar de hand?
Dan niet... ik vind het gewoon dat de bal naar de hand gaat, niet andersom, hij steekt zijn arm niet uit om hem tegen te houden, doet dit niet expres.. geen hands.
Aanvallend hands is sinds dit jaar altijd strafbaar overigens.
Als het zo simpel was, hadden we er niet zoveel discussie over heMark31 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
De regels omtrent hands zijn simpel.
Dan niet... ik vind het gewoon dat de bal naar de hand gaat, niet andersom, hij steekt zijn arm niet uit om hem tegen te houden, doet dit niet expres.. geen hands.
@Martinusz Doorgebroken speler neerhalen in scoringsrijke positie is rood en nog steeds de indirecte vrije trap. Haal je ook die 3-dubbele straf weg (rood, penalty en rest wedstrijd met 10 man). Als je er over nadenkt is het eigenlijk zo logisch
Zelfs al had hij zijn armen strak (had ie niet), dan nog ging de arm wel degelijk naar de bal. Hij zat namelijk vast aan de speler. En die gooide zich voor het schot. Als hij stil had gestaan of gelegen en iemand schopt hem er tegenaan, was het een andere situatie.Mark31 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
Dan niet... ik vind het gewoon dat de bal naar de hand gaat
Dit is wel hetgeen wat het ontzettend lastig maakt. Wat maakt iets een acties dat de hand naar de bal gaat en wat niet. Er zijn overduidelijke momenten (v.b. Suarez WK 2010) maar ook momenten die dat niet zijn en juist uit die momenten komen de meeste discussies. Waarom het ene moment wel als hands bestempelen en het andere niet.Mark31 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
Wat in deze gevallen niet meehelpt is dat er niet altijd consistent wordt gehandeld. De ene handsbal is de andere niet al lijken ze ontzettend veel op elkaar. Zeker omdat de straf zo groot is (100% scoringskans) heb je daar zo veel discussie over. Zou een lichtere straf hierin helpen? Ja, wellicht wel. Dat maakt de beslissing wellicht wat makkelijker. Je ziet nu al dat een scheidsrechter wel eens wat onderscheid maakt tussen een duw in de 16 (geen straf) maar eenzelfde straf op het middelveld wel als overtreding ziet.
Van de ene kant ideaal want er is gene discussie mogelijk maar anderszijds wel bijzonder lastig omdat die bal die toevallig tegen de arm naast het lichaam komt meteen wordt afgefloten. Ook hier voelt de straf soms wat hoog voor het aanvallende team echter heb je hierbij niet de discussie omdat het zwart of wit is.Aanvallend hands is sinds dit jaar altijd strafbaar overigens.
Vd Brom heeft gezegd dat hij totaal niet verwacht dat er nu nog geschoven gaat worden. Hij heeft het meer over toekomstige bekerfinales. Daar moet iets op te verzinnen zijn. De datum van de bekerfinale van 2021 is al drie maanden bekend.PWM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:41:
[...]
Ik op zich ook. Maar het is minder makkelijk dan het lijkt. Politieschema's zitten ramvol en evenementen moeten ruim (RUIM) van te voren worden aangemeld.
EDIT:
Overigens zegt Driesen dat Feyenoord zijn kleedkamer behoud. Volgens mij klopt dit niet, Feyenoord als uitspelend team heeft gewoon de gasten kamer.
Feyenoord heeft van zijn laatste 12 bekerfinales over één wedstrijd er 11 gewonnen in de eigen Kuip.
Er staat letterlijk in het bekerreglement dat Feyenoord recht heeft op de eigen kleedkamer.
Als uitzondering hierop geldt dat indien de betaaldvoetbalorganisatie Feyenoord op basis van het bovenstaande in de finale als uitspelende deelnemer wordt aangemerkt, zij het recht hebben om wel gebruik te maken van de kleedkamer van de thuisspelende club.
Die wel, maar de deelnemers nietstrafschop schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Vd Brom heeft gezegd dat hij totaal niet verwacht dat er nu nog geschoven gaat worden. Hij heeft het meer over toekomstige bekerfinales. Daar moet iets op te verzinnen zijn. De datum van de bekerfinale van 2021 is al drie maanden bekend.
Ok, da's dan een knap stomme regel.Er staat letterlijk in het bekerreglement dat Feyenoord recht heeft op de eigen kleedkamer.
Ja maar wat als je de keeper voorbij bent op de goal afgaat en dus eigenlijk 100% doelpunt gaat maken, maar iemand maait je langs achter neer? Dan krijg je een indirecte vrije trap meeHolkers schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:05:
[...]
Als het zo simpel was, hadden we er niet zoveel discussie over he
@Martinusz Doorgebroken speler neerhalen in scoringsrijke positie is rood en nog steeds de indirecte vrije trap. Haal je ook die 3-dubbele straf weg (rood, penalty en rest wedstrijd met 10 man). Als je er over nadenkt is het eigenlijk zo logisch
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die spits van Heerenveen heeft dit weekend nog laten zien dat je een doelpunt mag pas tellen als de bal over de lijn is geweest (en de VAR zijn zegje heeft gehad). Die had iedereen al geteld, alleen vergat de beste man de bal daadwerkelijk in de goal te leggen.Martinusz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ja maar wat als je de keeper voorbij bent op de goal afgaat en dus eigenlijk 100% doelpunt gaat maken, maar iemand maait je langs achter neer? Dan krijg je een indirecte vrije trap meeof moeten we dan gewoon zeggen, doelpunt en aftrappen maar.
Zoiets blijft gewoon moeilijk. We kunnen het ook gewoon zo laten en blij zijn dat er iets te discussiëren valt na het weekend
Doelpunt tegen of een speler minder gedurende de rest van de wedstrijd.. Zeg niet dat de verandering volmaakt is maar voor 95% van de gevallen zou het een uitkomst bieden. Kunnen we over de laatste 5% weer een paar tabjes vol discussiërenMartinusz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Ja maar wat als je de keeper voorbij bent op de goal afgaat en dus eigenlijk 100% doelpunt gaat maken, maar iemand maait je langs achter neer? Dan krijg je een indirecte vrije trap meeof moeten we dan gewoon zeggen, doelpunt en aftrappen maar.
Lees ajb de regels even voor je dit totaal verkeerde verhaal plaatst? Je noemt nu de regels van vorig jaar.Mark31 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
Uit de PDF van de KNVB met de spelregels:
Wat betreft de bekerfinale, die hoort in de Kuip. Ook als Feyenoord speelt. Wat mij betreft 0.0 discussie over.Het is een overtreding als een speler:
• de bal opzettelijk raakt met zijn hand of arm, inclusief het bewegen van de hand of arm richting de bal
• balbezit of controle over de bal krijgt nadat deze zijn hand of arm heeft geraakt en vervolgens:
- scoort in het doel van de tegenpartij
- een scoringskans creëert
• scoort in het doel van de tegenstander rechtstreeks vanaf de hand of arm, zelfs als dit
onopzettelijk gebeurt; dit geldt ook voor de doelverdediger
Het is meestal een overtreding als een speler:
• de bal met hand of arm raakt als:
- de hand of arm het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt
- de hand of arm boven schouderhoogte is (tenzij de speler de bal opzettelijk speelt die vervolgens de hand of arm raakt
Bovengenoemde overtredingen zijn zelfs van toepassing als de bal de hand of arm van een speler
raakt wanneer deze rechtstreeks komt van het hoofd of lichaam (inclusief de voet) van een andere,
dichtbij zijnde, speler.
Met uitzondering van bovenstaande overtredingen, is het meestal geen overtreding als de bal de hand
of arm van een speler raakt:
• rechtstreeks vanaf het eigen hoofd of lichaam (inclusief de voet) van de speler
• rechtstreeks vanaf het hoofd of lichaam (inclusief de voet) van een andere, dichtbij zijnde, speler
• als de hand of arm dicht tegen het lichaam wordt gehouden en het lichaam niet op onnatuurlijke
wijze groter maakt
als een speler valt en de hand of arm zich tussen de bal en de grond bevindt om het lichaam te
ondersteunen, maar niet zijwaarts of verticaal van het lichaam af uitgestrekt
Uitleg
Er is meer duidelijkheid nodig met betrekking tot hands, met name in die gevallen waarbij ‘niet
opzettelijk’ hands toch een overtreding is. De nieuwe formulering volgen een aantal uitgangspunten:
• het voetbal accepteert niet dat een doelpunt wordt gescoord met hand of arm (zelfs als dit
onopzettelijk gebeurt);
• het voetbal verwacht dat een speler wordt bestraft wegens hands als ze balbezit of controle over
de bal krijgen vanaf hun hand of arm en daardoor veel voordeel krijgen door bijv. te scoren of een
scoringskans te creëren;
• het is natuurlijk dat een speler zijn hand of arm tussen het lichaam en de grond houdt bij een val;
• de hand of arm boven het hoofd hebben is slechts zelden een ‘natuurlijke’ houding en een speler
neemt een risico als hij zijn hand of arm in een dergelijke positie houdt, ook tijdens een sliding;
• als een bal van dichtbij van het lichaam van de speler of van een andere speler (van beide teams)
komt, tegen de hand of arm, is het vaak onmogelijk om contact met de bal te voorkomen.
Zie je het voor je, Ajax-Feyenoord in bijvoorbeeld Eindhoven? Of laten we iedereen over de A1 naar Enschede sturen, gaat vast wel goed
Nog los van dat je dan ineens 20k minder toeschouwers kwijt kunt geloof ik niet dat een burgemeester daar heel blij mee gaat zijn.
[ Voor 85% gewijzigd door toolkist op 09-03-2020 15:34 ]
Optie 1 (All in): Bouw midden op het IJsselmeer een nationaal stadion (70.000 toeschouwers met de mogelijkheid tot uitbreiding) met twee ingangen (Oost en West), twee uitgangen (Oost en West) en water rondom.
Speel er de Bekerfinale, de Johan Cruijff Schaal en alle nationale wedstrijden (de laatste met flexibele thuis- en uitvakken).
Horeca is voor de clubs zelf (low budget accommodatie standaard beschikbaar), bij beschadiging een boete van min. € 25.000 voor de club.
Alle toeschouwers van club X mogen enkel via West het stadion in/uit.
Alle toeschouwers van club Y mogen enkel via Oost het stadion in/uit.
Beide clubs krijgen 40% van de kaartjes, geen uitzonderingen. De bobo's mogen naar het stadion zwemmen en krijgen 20% van de kaartjes.
Enkel levenslange stadionverboden opleggen (indien nodig celstraffen).
Bij spreekkoren zakt er voor het vak dat zingt een gigantisch zwart doek en dat vak mag meteen leeg, iedereen een levenslang stadionverbod (geen uitzonderingen).
Bij geweld legt de scheidsrechter de wedstrijd stil en gaan alle 'supporters' van de betrokken club(s) het stadion uit, de supporters van deze club(s) mogen 2 jaar (eerste keer), 5 jaar (tweede keer) of 10 jaar (derde keer of meer) niet het stadion in (geen uitzonderingen).
Etc.
of
Optie 2 (Low Budget):
Het bovenstaande zonder toeschouwers maar met tientallen camera's; iedereen mag lekker thuis kijken, behalve de bobo's.
Die moeten eerst onderling strijden in bovenstaand stadion (Live te zien op T.V.) waarvan de laatste overlevende als enige in het stadion mag kijken (met max. 4 introducés).
Er kunnen prima vooraf afspraken gemaakt worden met stadions en hun gemeenten. Één primair stadion met alternatieven als backup.
Als Rotterdam een bekerfinale Ajax - PSV kan organiseren, dan kan Ajax - Feyenoord ook in Eindhoven. Er zijn Euro 2000 wedstrijden en een EL finale gespeeld in het Philips Stadion.toolkist schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Lees ajb de regels even voor je dit totaal verkeerde verhaal plaatst? Je noemt nu de regels van vorig jaar.
Uit de PDF van de KNVB met de spelregels:
[...]
Wat betreft de bekerfinale, die hoort in de Kuip. Ook als Feyenoord speelt. Wat mij betreft 0.0 discussie over.
Zie je het voor je, Ajax-Feyenoord in bijvoorbeeld Eindhoven? Of laten we iedereen over de A1 naar Enschede sturen, gaat vast wel goed
Nog los van dat je dan ineens 20k minder toeschouwers kwijt kunt geloof ik niet dat een burgemeester daar heel blij mee gaat zijn.
Ben jij van mening dat Feyenoord thuisvoordeel heeft met een bekerfinale of niet?
Er liggen overigens best kansen dat een bekerfinale in een volgend seizoen naar Amsterdam gaat. Dit omdat de KNVB niet meer met langdurige contracten werkt. De JC Arena niet meer vast de JC schaal heeftt en het capaciteitsverschil na Euro 2020 bijna 10.000 plekken is.
Ik zeg niet dat Eindhoven het niet kan, ik denk niet dat ze erop zitten wachten dat 5 a 10k (per club) Ajax en Feyenoord supporters 'los' naar Eindhoven reizen. Je kunt maar 1 vd 2 de uitsupporter 'behandeling' (afgescheiden van het thuispubliek) geven. Dat is gewoon vragen om problemen.strafschop schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:13:
Als Rotterdam een bekerfinale Ajax - PSV kan organiseren, dan kan Ajax - Feyenoord ook in Eindhoven. Er zijn Euro 2000 wedstrijden en een EL finale gespeeld in het Philips Stadion.
Ben jij van mening dat Feyenoord thuisvoordeel heeft met een bekerfinale of niet?
Als Feyenoord evenveel kaarten krijgt als de tegenstander in de bekerfinale, dan is het thuisvoordeel wat mij betreft nihil.
Het stukje thuisvoordeel kan ik wel begrijpen, maar het is niet zo dat er slechts een klein uitvak met de uitspelende club mee komt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Misschien toch maar eens een lobby starten om het EK niet te laten doorgaan? uiteraard vanwege Corona
De islam kan uw vrijheid schaden
Tot die tijd: vd brom heeft een punt. Natuurlijk heeft feyenoord een thuisvoordeel, het is hun eigen stadion! Iedereen die beweert van niet moet z'n gekleurde bril af doen.
Of het groot genoeg is om het te verplaatsen is de vraag. Anderzijds: voelt best logisch om iig de discussie te voeren, er zijn modernere en grotere stadions, en is het ook zo vanzelfsprekend als er een nieuwe kuip is?
De JC schaal is toch ook verplaatst?
Een keertje als E-Euro2020 laten doorgaan?Deadsy schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:01:
https://www.vi.nl/nieuws/...or-einde-seizoen-bergwijn
Misschien toch maar eens een lobby starten om het EK niet te laten doorgaan? uiteraard vanwege Corona
Mijn bril is zeker rood/wit, maar dan wel wit/rood/wit. Heeft dus niks met clubvoorkeur te maken dat ik het thuisvoordeel minimaal vind en vind dat vd Brom zich niet aan moet stellen.KingKoning schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:33:
Tot die tijd: vd brom heeft een punt. Natuurlijk heeft feyenoord een thuisvoordeel, het is hun eigen stadion! Iedereen die beweert van niet moet z'n gekleurde bril af doen.
Niet helemaal mee eens. Het is voor de Feyenoord spelers toch lekkerder om in het eigen stadion te zijn dan op neutraal terrein. Plus het eigen publiek, dat toch wel zal weten hoe het van De Kuip gebruik weet te maken.toolkist schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:54:
[...]
Mijn bril is zeker rood/wit, maar dan wel wit/rood/wit. Heeft dus niks met clubvoorkeur te maken dat ik het thuisvoordeel minimaal vind en vind dat vd Brom zich niet aan moet stellen.
Heeft het Olympisch Stadion nog een voetbalveld? Zou een prachtige locatie zijn imo.
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten_E op 09-03-2020 21:03 ]
Eens. Ze moeten gewoon Phillips Stadion, Johan Cruijf arena en De Kuip aanwijzen. Desnoods op een zekere volgorde met De Kuip bovenaan. Speelt een van de 'thuisploegen' de finale dan wordt er uitgeweken. Zit je met 3 stadions altijd goed.KingKoning schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:33:
Als je dit wilt oplossen moet je een wembley achtig stadion bouwen. Zo'n idee was er ook ooit, volgens mij was het onderdeel van het 2022 WK bid. Maar zonder een nieuw eindtoernooi is NL daar misschien wel wat klein voor.
Of het groot genoeg is om het te verplaatsen is de vraag. Anderzijds: voelt best logisch om iig de discussie te voeren, er zijn modernere en grotere stadions, en is het ook zo vanzelfsprekend als er een nieuwe kuip is?
De JC schaal is toch ook verplaatst?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Hmm, Ajax-Feyenoord in Eindhoven?snmght schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:11:
[...]
Eens. Ze moeten gewoon Phillips Stadion, Johan Cruijf arena en De Kuip aanwijzen. Desnoods op een zekere volgorde met De Kuip bovenaan. Speelt een van de 'thuisploegen' de finale dan wordt er uitgeweken. Zit je met 3 stadions altijd goed.
Ik heb graag dat mijn huis nog staat de dag erna.
Je moet het gewoon zo laten wat het is. Laat Feyenoord desnoods de kleedkamer nemen van het uitspelende team. Qua toeschouwers en dergelijke is het allemaal gelijk.
Van der Brom is een huilebalk die altijd overal om huilt als hij zich benadeeld voelt. Daarom zal die ook weinig prijzen winnen in zijn carrière. Met deze uitspraken zet hij Utrecht al op een 1-0 achterstand.
PSN: Finally_Chris
Dit is geen nieuwe discussie en ook geen nieuw standpunt van Vd Brom zelf.CR1691 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:20:
Onzinnig natuurlijk. De enige twee stadions die er toe doen in Nederland zijn de ArenA en De Kuip. Geen enkel ander stadion in Nederland kan een finale neerzetten zoals die twee stadions.
Je moet het gewoon zo laten wat het is. Laat Feyenoord desnoods de kleedkamer nemen van het uitspelende team. Qua toeschouwers en dergelijke is het allemaal gelijk.
Van der Brom is een huilebalk die altijd overal om huilt als hij zich benadeeld voelt. Daarom zal die ook weinig prijzen winnen in zijn carrière. Met deze uitspraken zet hij Utrecht al op een 1-0 achterstand.
Ook in een leeg stadion heeft Feyenoord thuisvoordeel.
Verdeling :
Fc Utrecht 37,5 %
Feyenoord 37,5 % + 3% via aandeelhouders stadion
KNVB 12%
Publieksacties 10%
2016 zat ik in de kuip. Toen Feyenoord op voorsprong kwam juichte 100% van de bobos was, 50% ook gewoon echt Feyenoord fan en geen bobo's. Dus onzin dat het eerlijk verdeeld isCR1691 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:20:
Onzinnig natuurlijk. De enige twee stadions die er toe doen in Nederland zijn de ArenA en De Kuip. Geen enkel ander stadion in Nederland kan een finale neerzetten zoals die twee stadions.
[ Voor 76% gewijzigd door Outerspace op 10-03-2020 08:15 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Verwijderd
Want een bobo mag geen favoriete club hebben?Joostje123 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:46:
[...]
2016 zat ik in de kuip. Toen Feyenoord op voorsprong kwam juichte 100% van de bobos was, 50% ook gewoon echt Feyenoord fan en geen bobo's. Dus onzin dat het eerlijk verdeeld is
Waarom zou hij daar dezelfde vraagtekens bij plaatsen?demo31051987 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:38:
Wat ik mij dan afvraag. Gaat Van De Brom ook zeiken dat de wedstrijd om de JC-schaal gespeeld wordt in de Arena (mits Utrecht van Feyenoord wint in de beker en Ajax kampioen wordt)?
Omdat Ajax dan thuisvoordeel heeft?Napo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:16:
[...]
Waarom zou hij daar dezelfde vraagtekens bij plaatsen?
Ajax heeft dan thuisvoordeel omdat ze landskampioen zijn. De wedstrijd om de JC schaal wordt gespeeld in het stadion van de landskampioen.
Als vd Brom het thuisvoordeel wil moet hij dus landskampioen worden
[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 10-03-2020 08:38 ]
Dat weet ik. Waar het mij om gaat is dat het al jaren zo is dat de finale in de Kuip gespeeld wordt, waarom wordt dat nu ineens in twijfel getrokken? Ik begrijp het gezeik niet. Ja, Feyenoord heeft een voordeel, maar het op het laatste moment aanpassen van het stadion gaat niet doordat alle andere dingen die geregeld moeten worden (politie, OV e.d.) dan niet meer geregeld kunnen worden. Zo slim moet meneer van den Brom toch ook wel zijn?ElPaco schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Ajax heeft dan thuisvoordeel omdat ze landskampioen zijn. De wedstrijd om de JC schaal wordt gespeeld in het stadion van de landskampioen.
Omdat het wel eens voorkomt dat het blijkt dat een keuze uit het verleden wellicht niet het beste is voor alle partijen. Dat iets al jaar en dag zo is houdt niet in dat het ook zo moet blijven.demo31051987 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:40:
[...]
Dat weet ik. Waar het mij om gaat is dat het al jaren zo is dat de finale in de Kuip gespeeld wordt, waarom wordt dat nu ineens in twijfel getrokken? Ik begrijp het gezeik niet. Ja, Feyenoord heeft een voordeel, maar het op het laatste moment aanpassen van het stadion gaat niet doordat alle andere dingen die geregeld moeten worden (politie, OV e.d.) dan niet meer geregeld kunnen worden. Zo slim moet meneer van den Brom toch ook wel zijn?
Wellicht is het ook verstandig om het interview met van den Brom te lezen waarin hij duidelijk aangeeft dat het niet om de komende bekerfinale gaat maar dat het wellicht wel goed is om het punt voor de toekomstige finales te bekijken. De veel te vrije interpretatie van de uitlatingen van den Brom vertekenen nogal het gemaakte punt van hem.
Dan heb ik het blijkbaar ook verkeerd geïnterpreteerd op basis van hetzelfde interview. Maar dan nog, hij moet toch ook weten dat je niet een maand voor de finale het stadion aan kan passen? Dus ik zou niet weten hoe je dit dan kan doen.Napo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:45:
[...]
Omdat het wel eens voorkomt dat het blijkt dat een keuze uit het verleden wellicht niet het beste is voor alle partijen. Dat iets al jaar en dag zo is houdt niet in dat het ook zo moet blijven.
Wellicht is het ook verstandig om het interview met van den Brom te lezen waarin hij duidelijk aangeeft dat het niet om de komende bekerfinale gaat maar dat het wellicht wel goed is om het punt voor de toekomstige finales te bekijken. De veel te vrije interpretatie van de uitlatingen van den Brom vertekenen nogal het gemaakte punt van hem.
demo31051987 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:49:
[...]
Dan heb ik het blijkbaar ook verkeerd geïnterpreteerd op basis van hetzelfde interview. Maar dan nog, hij moet toch ook weten dat je niet een maand voor de finale het stadion aan kan passen? Dus ik zou niet weten hoe je dit dan kan doen.
'Het is gewoon een interessant gegeven. Ik heb niet de indruk dat we nu nog in de Arena gaan spelen. Zo bedoel ik het ook niet. Maar misschien moeten we eens een keer iets doorbreken.'
Voorheen was dit niet zo hoor, toen maalde er ook totaal niemand om.ElPaco schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:37:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 10-03-2020 08:55 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het verschil is natuurlijk wel dat de Beker een prijs is en de JC schaal gewoon echt helemaal niks betekent. Sterker, de KNVB moest alle zeilen bijzetten om überhaupt mensen in het stadion te krijgen. Dat zal wel de reden zijn dat het nu veranderd is.Trank00l schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:53:
Waar was het gezeik toen de Johan Cruijf schaal in de Arena werd gespeeld en Ajax een van de clubs was?
Niet? Ook toen was er vaak genoeg discussie over de locatie en dan voornamelijk om de bijkomende gebrekkige opkomst van supporters. Daarnaast moet je niet vergeten dat de belangen van een bekerfinale significant groter zijn dan die van de supercup. Leuk als je de supercup wint maar effectief krijg je er vrij weinig voor. Een bekerfinale is voor een FC Utrecht en overige kleinere clubs de makkelijkste weg Europa in. Dat ze daarbij een zo eerlijk mogelijk speelveld willen is toch wel te begrijpen?Trank00l schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:54:
[...]
Voorheen was dit niet zo hoor, toen maalde er ook totaal niemand om.
De kleine clubs hebben net zo veel recht - en wellicht wel meer redenen - om dit soort punten ter discussie te stellen. Een kleinere club heeft al minder middelen dan een club als Feyenoord. In ronde één gaan klagen zal naar waarschijnlijkheid enkel er voor zorgen dat "men" zegt dat ze zich maar eerst moeten focussen op de komende wedstrijden in de beker, als ze in de finale dan kan je er pas iets van zeggen. Iets wat geen zekerheid is. Zeg je er iets van voor of na de finale dan is het een manier van indekken of een verklaring waarom er verloren is.Typhone schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:54:
Wat een zinloos gezeik is het nu alweer. Wat boeit het nou of het in de Kuip is of niet? Al die kleinzerige clubs. Ga liever janken als je in ronde één staat dan kom je wat geloofwaardiger over dan wanneer je eenmaal in de finale staat en dan al het self-handicappen begint. Comment richting vd Brom dus niet iemand van jullie.
Wat is dan wel het juiste moment om als kleinere club de locatie ter discussie te stellen? De media aandacht die hier uitkomt is puur en alleen omdat het nu een belangrijk onderwerp is. Voor de eerste ronde is het iets voor de toekomst dus waarom nu er druk over maken.
Bij het ter discussie stellen van bepaalde zaken is ook het moment dat je dat doet van cruciaal belang. Elke maatschappelijke discussie komt enkel tot leven op het juiste moment op de juiste plek. Te ver van het daadwerkelijke moment en het krijgt geen tractie dus dan krijg je dit soort situaties.
[ Voor 53% gewijzigd door Napo op 10-03-2020 09:02 ]
Dit heeft Vd Brom letterlijk gezegd op de persconferentie van afgelopen vrijdag.demo31051987 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:49:
[...]
Dan heb ik het blijkbaar ook verkeerd geïnterpreteerd op basis van hetzelfde interview. Maar dan nog, hij moet toch ook weten dat je niet een maand voor de finale het stadion aan kan passen? Dus ik zou niet weten hoe je dit dan kan doen.
Er kunnen prima voor het seizoen afspraken gemaakt worden met andere stadions en hun gemeenten als backup.Ik heb niet de indruk dat we nu nog in de Johan Cruijff Arena gaan spelen. Zo bedoel ik het ook niet.
Er zitten nu 6 weken tussen de halve finale en de finale. Vorig seizoen waren dat 10 weken. Volgend jaar wordt de bekerfinale gespeeld op 18 april 2021. Waarvan de KNVB heeft nog niet heeft bevestigd dat die in Kuip gespeeld wordt.
Dan nog maakt ie totaal geen slimme opmerking en zit ie gewoon te zeuren om het zeuren.Napo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:45:
[...]
Omdat het wel eens voorkomt dat het blijkt dat een keuze uit het verleden wellicht niet het beste is voor alle partijen. Dat iets al jaar en dag zo is houdt niet in dat het ook zo moet blijven.
Voorbeeld: Halve finalisten: Ajax, PSV, Feyenoord, Twente (of net wie na de top 3 grootste stadion heeft).
Waar gaat de finale gespeeld worden?
@strafschop moeten dan maar verloven van agenten in 4 steden tegengehouden worden tot duidelijk is wie de finale haalt? Totaal niet reeel.
[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 10-03-2020 09:24 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken