Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

• Ferry_nl
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:44
vliegnerd schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:07:
[...]

Je kunt hiervoor ook hier terecht: Itho WPU5G water/water-warmtepomp ervaringen In de startpost van dat topic staat die informatie die je zoekt.

Kortweg ben je nu de verwarmingsmodus aan het aanzetten, maar die staat al aan. Als je de WPU echt in CV bedrijf wil dwingen, dwz compressor aan warmwater door de vloer, dan kun je de warmtevraag (heat demand) beïnvloeden met manual control.
Er zijn in bovenstaand topic gebruikers die dat ook echt doen, bijvoorbeeld om te reageren of te anticiperen op dynamische energietarieven.
Dankjewel :)

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een Itho CVE-S ECO HE en een RFT-RV remote/sensor in de badkamer. Nu heb ik een add-on module geïnstalleerd en deze werkt(ik kan in de webpagina met instellingen.)

De enige reden dat ik de module heb gekocht om de autostand lager te kunnen laten draaien, ik heb geen MQTT of zo. De installing om de auto stand lager te zetten had ik al gevonden en staat nu op 10%. Is er een manier dat ik de snelheid kan zien en op welke stand de Itho staat op de webpagina? Ik zie op de start pagina namelijk geen auto stand staan. Ook is het mij niet helemaal duidelijk if ik de RFT-RV module het beste met de Itho gekoppeld kan laten of met de module.

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
remanus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:07:
Ik heb een Itho CVE-S ECO HE en een RFT-RV remote/sensor in de badkamer. Nu heb ik een add-on module geïnstalleerd en deze werkt(ik kan in de webpagina met instellingen.)

De enige reden dat ik de module heb gekocht om de autostand lager te kunnen laten draaien, ik heb geen MQTT of zo. De installing om de auto stand lager te zetten had ik al gevonden en staat nu op 10%. Is er een manier dat ik de snelheid kan zien en op welke stand de Itho staat op de webpagina? Ik zie op de start pagina namelijk geen auto stand staan. Ook is het mij niet helemaal duidelijk if ik de RFT-RV module het beste met de Itho gekoppeld kan laten of met de module.
Ik zou de RFT-RV aan je itho gekoppeld laten tenzij je een specifieke reden hebt om dat niet te doen. Je kunt de RFT-RV wel toevoegen aan de add-on en op monitor only zetten zodat je we de batterij en rv waardes hebt bijvoorbeeld.

De snelheid van de auto stand is in te stellen via itho settings, daar kun je ook het bereik van de potmeters instellen om eventueel de snelheid nog lager te krijgen. De laagst mogelijk snelheid is iets van 750 rpm geloof ik.

De actuele snelheid kun je vinden op de itho status pagina (Fan speed (rpm))

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:30
arjenhiemstra schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:42:
[...]

Ik zou de RFT-RV aan je itho gekoppeld laten tenzij je een specifieke reden hebt om dat niet te doen. Je kunt de RFT-RV wel toevoegen aan de add-on en op monitor only zetten zodat je we de batterij en rv waardes hebt bijvoorbeeld.

De snelheid van de auto stand is in te stellen via itho settings, daar kun je ook het bereik van de potmeters instellen om eventueel de snelheid nog lager te krijgen. De laagst mogelijk snelheid is iets van 750 rpm geloof ik.

De actuele snelheid kun je vinden op de itho status pagina (Fan speed (rpm))
Dank je voor de snelle reactie, ik zie inderdaad de snelheid van 10% maar weet niet in welke stand hij staat. Dacht dat ik dat daar ook zou kunnen zien. Ik ga de id van de rft-rv opzoeken en hem toevoegen.

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:16
Guidooow schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:14:
[...]

Om deze reden schakel (en monitor) ik met een Homewizard (of Shelly) socket.
Daar ben ik helaas niet technisch genoeg voor aangelegd, voor een homewizard te programmeren. :p
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste