Dankjewelvliegnerd schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:07:
[...]
Je kunt hiervoor ook hier terecht: Itho WPU5G water/water-warmtepomp ervaringen In de startpost van dat topic staat die informatie die je zoekt.
Kortweg ben je nu de verwarmingsmodus aan het aanzetten, maar die staat al aan. Als je de WPU echt in CV bedrijf wil dwingen, dwz compressor aan warmwater door de vloer, dan kun je de warmtevraag (heat demand) beïnvloeden met manual control.
Er zijn in bovenstaand topic gebruikers die dat ook echt doen, bijvoorbeeld om te reageren of te anticiperen op dynamische energietarieven.
Ik heb een Itho CVE-S ECO HE en een RFT-RV remote/sensor in de badkamer. Nu heb ik een add-on module geïnstalleerd en deze werkt(ik kan in de webpagina met instellingen.)
De enige reden dat ik de module heb gekocht om de autostand lager te kunnen laten draaien, ik heb geen MQTT of zo. De installing om de auto stand lager te zetten had ik al gevonden en staat nu op 10%. Is er een manier dat ik de snelheid kan zien en op welke stand de Itho staat op de webpagina? Ik zie op de start pagina namelijk geen auto stand staan. Ook is het mij niet helemaal duidelijk if ik de RFT-RV module het beste met de Itho gekoppeld kan laten of met de module.
De enige reden dat ik de module heb gekocht om de autostand lager te kunnen laten draaien, ik heb geen MQTT of zo. De installing om de auto stand lager te zetten had ik al gevonden en staat nu op 10%. Is er een manier dat ik de snelheid kan zien en op welke stand de Itho staat op de webpagina? Ik zie op de start pagina namelijk geen auto stand staan. Ook is het mij niet helemaal duidelijk if ik de RFT-RV module het beste met de Itho gekoppeld kan laten of met de module.
Ik zou de RFT-RV aan je itho gekoppeld laten tenzij je een specifieke reden hebt om dat niet te doen. Je kunt de RFT-RV wel toevoegen aan de add-on en op monitor only zetten zodat je we de batterij en rv waardes hebt bijvoorbeeld.remanus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:07:
Ik heb een Itho CVE-S ECO HE en een RFT-RV remote/sensor in de badkamer. Nu heb ik een add-on module geïnstalleerd en deze werkt(ik kan in de webpagina met instellingen.)
De snelheid van de auto stand is in te stellen via itho settings, daar kun je ook het bereik van de potmeters instellen om eventueel de snelheid nog lager te krijgen. De laagst mogelijk snelheid is iets van 750 rpm geloof ik.
De actuele snelheid kun je vinden op de itho status pagina (Fan speed (rpm))
Dank je voor de snelle reactie, ik zie inderdaad de snelheid van 10% maar weet niet in welke stand hij staat. Dacht dat ik dat daar ook zou kunnen zien. Ik ga de id van de rft-rv opzoeken en hem toevoegen.arjenhiemstra schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:42:
[...]
Ik zou de RFT-RV aan je itho gekoppeld laten tenzij je een specifieke reden hebt om dat niet te doen. Je kunt de RFT-RV wel toevoegen aan de add-on en op monitor only zetten zodat je we de batterij en rv waardes hebt bijvoorbeeld.
De snelheid van de auto stand is in te stellen via itho settings, daar kun je ook het bereik van de potmeters instellen om eventueel de snelheid nog lager te krijgen. De laagst mogelijk snelheid is iets van 750 rpm geloof ik.
De actuele snelheid kun je vinden op de itho status pagina (Fan speed (rpm))
Daar ben ik helaas niet technisch genoeg voor aangelegd, voor een homewizard te programmeren.Guidooow schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:14:
[...]
Om deze reden schakel (en monitor) ik met een Homewizard (of Shelly) socket.
https://github.com/arjenh...-wont-go-lower-than-ie-30remanus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:50:
[...]
Dank je voor de snelle reactie, ik zie inderdaad de snelheid van 10% maar weet niet in welke stand hij staat. Dacht dat ik dat daar ook zou kunnen zien. Ik ga de id van de rft-rv opzoeken en hem toevoegen.
Hier staat (ook) wat info over het FanInfo label en hoe je dat zichtbaar kunt maken. Daarmee kun je de stand van je fan aflezen
Daar had ik de informatie al gevonden om lager dan 30% te krijgen. Morgen eens zien hoe ik de id uit de debug 3 haal.arjenhiemstra schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:42:
[...]
https://github.com/arjenh...-wont-go-lower-than-ie-30
Hier staat (ook) wat info over het FanInfo label en hoe je dat zichtbaar kunt maken. Daarmee kun je de stand van je fan aflezen
Je kunt de RFT-RV gewoon joinen met de add-on. Omdat de add-on geen bi-directioneel ondersteund (op dit moment) zal de RFT-RV gekoppeld blijven aan je itho maar de add-on krijgt zo wel het IDremanus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:45:
[...]
Daar had ik de informatie al gevonden om lager dan 30% te krijgen. Morgen eens zien hoe ik de id uit de debug 3 haal.
Hoi,
Ik heb een HRU 400 en in de informatie gelezen dat deze module er niet voor werkt. Dat is duidelijk, maar ik wil alleen de "co2 value air quality good" van de sensoren wijzigen. Ik weet dat dit kan door middel van een stukje hardware dat je via de usb aan de pc hangt (iemand van Itho heeft dat bij een sensor bij mij gedaan).
Uit de info hier heb ik niet opgemaakt of dit met deze hardware ook kan. Wie kan mij verder helpen?
Bedankt.
Ik heb een HRU 400 en in de informatie gelezen dat deze module er niet voor werkt. Dat is duidelijk, maar ik wil alleen de "co2 value air quality good" van de sensoren wijzigen. Ik weet dat dit kan door middel van een stukje hardware dat je via de usb aan de pc hangt (iemand van Itho heeft dat bij een sensor bij mij gedaan).
Uit de info hier heb ik niet opgemaakt of dit met deze hardware ook kan. Wie kan mij verder helpen?
Bedankt.
Ik gebruik een Itho Optima Inside 468.Pejdref schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:37:
Zijn er hier mensen met een HRU350 die het stroomverbruik meten? Ik ben op zoek naar wat 'normaal' is voor dit apparaat. Beetje offtopic maar hier zitten natuurlijk de mensen die graag meten, in het balansventilatie topic krijg ik geen reactie.
Pejdref in "Het centrale balansventilatie met warmteterugwinning topic"
Ik meet (en kan daarmee ook de Unit op afstand volledig uitschakelen om bv tijdens haard/BBQ even geen rook naar binnen te zuigen) met een Shelly.
Hij gebruikt bij mij max 80W op 100% 40W op 70% en 5W op de laagste stand.
Wat ook interessant is dat hij maar ca 20W gebruikt bij 50% en dat geeft toch een flinke verversing.
Ik zie dat mijn druk regelmatig van 1.50 bar naar 2.00 bar springt, volgens mij is dat wanneer er wordt verwarmd, kan dat kloppen?
EU DNS: 86.54.11.100
(Dit gaat over een WPU5G warmtepomp) Ja, dat is een logische waarde. Ik heb ook ongeveer die waarden.c-nan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:08:
Ik zie dat mijn druk regelmatig van 1.50 bar naar 2.00 bar springt, volgens mij is dat wanneer er wordt verwarmd, kan dat kloppen?
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Goed, na een paar jaar (module gekocht in september 2022)... is het eindelijk tijd geworden om met deze add-on aan de bak te gaan. Met wat puzzlen (MQTT is nieuw voor mij) in HA gekregen.
De slider werkt, knopjes ook. Waar ik tegenaan loop is dat het niet is zoals ik verwacht. Met de knop of slider (in HA) kan ik de snelheid van de afzuiger beinvloeden. Echter dat duurt elke keer maar 50 seconden. In de tabel op de laatste foto in dit berichtje springt "Ventilation setpoint (%)" dan van de 20 (bij min of 44 bij medium) naar -1.
Dit gebeurt ook als ik de knoppen van de add-on module gebruikt, op de afbeelding hieronder is de knop op het rechterscherm gebruikt om naar "laag" te schakelen, maar na (in dit geval 45 (??) seconden schakelt de linker tabel weer naar -1 op de regel : "Ventilation setpoint (%)"
Daaruit komt niet echt een reden voor het waargenomen gedrag naar voren.
Het gedrag:
ik schakel de unit in (stekker erin) alles start op en de zaak komt beschikbaar in HA. Daar schakel ik de afzuiging naar laag (via de knop of de slider). Plaatje van het resultaat hieronder.
-Ventilation setpoint (%) gaat naar 20.
-Fan setpoint (rpm) gaat naar 1185.
Echter na 50 seconden springt de unit terug naar
-Ventilation setpoint (%) gaat naar -1.
-Fan setpoint (rpm) gaat naar 1545.
Na wat zoeken kwam ik een post tegen over wie er prio heeft:
Ik heb wat andere informatie gevangen in schermafbeeldingen en die hieronder geplaatst.
Aanvullende informatie:
Software is vandaag geupdate naar 2.8.
Hardware is 2.0.
Er zit een RV en CO2 sensor in het ding af fabriek.
De afzuiger zit met een reguliere stroom voorziening aangesloten, met de voeding op de pinnetje voor "auto" stand. ik schrijf dit omdat ik een perilex aansluiting heb zitten waar ooit een schakelaar achter zat. Die is er niet meer, ik gebruik slechts 3 draadjes in de perilex; L, N en aarde. De afzuiger werkt in de automatische stand (als er gedouched wordt, gaat ie zuigen).
Deze informatie had ik gelezen, maar ik kan dus wel de snelheid beinvloeden, maar het ding springt terug.
Controlling the speed of a fan
Ik ben een beginner in MQTT, dus mogelijk komen er vragen die eigenlijk niet horen.
De slider werkt, knopjes ook. Waar ik tegenaan loop is dat het niet is zoals ik verwacht. Met de knop of slider (in HA) kan ik de snelheid van de afzuiger beinvloeden. Echter dat duurt elke keer maar 50 seconden. In de tabel op de laatste foto in dit berichtje springt "Ventilation setpoint (%)" dan van de 20 (bij min of 44 bij medium) naar -1.
Dit gebeurt ook als ik de knoppen van de add-on module gebruikt, op de afbeelding hieronder is de knop op het rechterscherm gebruikt om naar "laag" te schakelen, maar na (in dit geval 45 (??) seconden schakelt de linker tabel weer naar -1 op de regel : "Ventilation setpoint (%)"
![]() |
Het gedrag:
ik schakel de unit in (stekker erin) alles start op en de zaak komt beschikbaar in HA. Daar schakel ik de afzuiging naar laag (via de knop of de slider). Plaatje van het resultaat hieronder.
-Fan setpoint (rpm) gaat naar 1545.
![]() |
Maar daar kwam niet direct een reden naar voren waarom dit gedrag (die 50 seconden bijvoorbeeld) zouden optreden.arjenhiemstra schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:31:
Nog even 'samenvattend', de prioriteit in itho cve firmware lijkt als volgt te zijn van hoog (1) naar laag (5):etc. etc.
Ik heb wat andere informatie gevangen in schermafbeeldingen en die hieronder geplaatst.
![]() | ![]() |
Hardware is 2.0.
De afzuiger zit met een reguliere stroom voorziening aangesloten, met de voeding op de pinnetje voor "auto" stand. ik schrijf dit omdat ik een perilex aansluiting heb zitten waar ooit een schakelaar achter zat. Die is er niet meer, ik gebruik slechts 3 draadjes in de perilex; L, N en aarde. De afzuiger werkt in de automatische stand (als er gedouched wordt, gaat ie zuigen).
Deze informatie had ik gelezen, maar ik kan dus wel de snelheid beinvloeden, maar het ding springt terug.
Ik ben een beginner in MQTT, dus mogelijk komen er vragen die eigenlijk niet horen.
[ Voor 3% gewijzigd door tcw82 op 22-11-2025 20:58 ]
Check deze even:tcw82 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:52:
Goed, na een paar jaar (module gekocht in september 2022)... is het eindelijk tijd geworden om met deze add-on aan de bak te gaan. Met wat puzzlen (MQTT is nieuw voor mij) in HA gekregen.
Dit gebeurt ook als ik de knoppen van de add-on module gebruikt, op de afbeelding hieronder is de knop op het rechterscherm gebruikt om naar "laag" te schakelen, maar na (in dit geval 45 (??) seconden schakelt de linker tabel weer naar -1 op de regel : "Ventilation setpoint (%)"Daaruit komt niet echt een reden voor het waargenomen gedrag naar voren.
[Afbeelding]
Het gedrag:
-Fan setpoint (rpm) gaat naar 1545.Na wat zoeken kwam ik een post tegen over wie er prio heeft:
[Afbeelding]
[...]
Maar daar kwam niet direct een reden naar voren waarom dit gedrag (die 50 seconden bijvoorbeeld) zouden optreden.
Ik heb wat andere informatie gevangen in schermafbeeldingen en die hieronder geplaatst.Aanvullende informatie:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Hardware is 2.0.
https://github.com/arjenh...ensor-cve-s-optima-inside
CO2 sensor overruled PWM2I2C, je kunt wel gewoon een virtual remote gebruiken
haha, dacht ik dat ik projectjes lang op de plank had liggen(module gekocht in september 2022)
Die hoort op de bodemplaat, denk dat het is om geluid te dempenraven22 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:06:
Ik ben mijn net nieuw aangeschafte module aan het inbouwen en dacht de itho box gelijk even schoon te maken.
Komt er een piramide vormig stuk schuim uit. Hoort dat er in?
[Afbeelding]
Dank, schoongemaakt en weer vastgeplakt.arjenhiemstra schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 21:22:
[...]
Die hoort op de bodemplaat, denk dat het is om geluid te dempen
Klein beetje offtopic:
Afgelopen weken loop ik enorm te klooien met mijn luchtvochtigheidsensor/instellingen in mijn Itho-silent. Na het douchen blijft ie soms echt nog een uur of langer afzuigen op de hoogste stand terwijl de ruimte voelbaar veel droger is. Nu is de luchtvochtigheid op dit moment natuurlijk heel hoog buiten en helpt dat niet, maar dit is wel heel extreem.
Ik ben aan het experimenteren met de settings tot het extreme aan toe (zie hieronder) maar eigenlijk zonder goed resultaat. Jullie nog wat tips of dingen die ik over het hoofd zie aan de hand van mijn settings? Of kan de sensor onderhoud nodig hebben of iets dergelijks?
Afgelopen weken loop ik enorm te klooien met mijn luchtvochtigheidsensor/instellingen in mijn Itho-silent. Na het douchen blijft ie soms echt nog een uur of langer afzuigen op de hoogste stand terwijl de ruimte voelbaar veel droger is. Nu is de luchtvochtigheid op dit moment natuurlijk heel hoog buiten en helpt dat niet, maar dit is wel heel extreem.
Ik ben aan het experimenteren met de settings tot het extreme aan toe (zie hieronder) maar eigenlijk zonder goed resultaat. Jullie nog wat tips of dingen die ik over het hoofd zie aan de hand van mijn settings? Of kan de sensor onderhoud nodig hebben of iets dergelijks?
Hallo allemaal,
Vorige week een Itho CVE WiFi add-on gekocht en deze geïnstalleerd in een CVE-S ECO SE.
Om een inschatting te maken van de airflow in m3/h heb ik gekeken naar de airflow ten opzichte van het toerental.
Bij het minimale toerental van 450RPM zou de airflow ongeveer 25m3/h zijn, bij het maximale toerental van 3600RPM zou de airflow ongeveer 375m3/h moeten zijn.
Wellicht hebben jullie hier ook wat aan, ik heb nog niet kunnen nameten of het daadwerkelijk klopt, wil dit doen met de PM6252A, maar deze moet ik nog "kalibreren". Is er iemand die misschien wel een gekalibreerde luchtstroom meting kan doen met de CVE-S ECO SE en onderstaande code?
Zie de onderstaande tabel voor de Capaciteit:
/f/image/GeHJ6kzZkHP6REYPiuJsSyF1.png?f=fotoalbum_large)
Het minimale en maximale toerental heb ik afgeleid uit de dit bericht https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83619564 (zie ook de onderstaande afbeelding) en dezelfde settings voor RPM die ik kon uitlezen met de add-on.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/kkkGwbx810o1QLIs9vgKxl5P.avif?f=user_large)
De code voor een extra sensor via MQTT is:
Het resultaat:
Vorige week een Itho CVE WiFi add-on gekocht en deze geïnstalleerd in een CVE-S ECO SE.
Om een inschatting te maken van de airflow in m3/h heb ik gekeken naar de airflow ten opzichte van het toerental.
Bij het minimale toerental van 450RPM zou de airflow ongeveer 25m3/h zijn, bij het maximale toerental van 3600RPM zou de airflow ongeveer 375m3/h moeten zijn.
Wellicht hebben jullie hier ook wat aan, ik heb nog niet kunnen nameten of het daadwerkelijk klopt, wil dit doen met de PM6252A, maar deze moet ik nog "kalibreren". Is er iemand die misschien wel een gekalibreerde luchtstroom meting kan doen met de CVE-S ECO SE en onderstaande code?
Zie de onderstaande tabel voor de Capaciteit:
/f/image/GeHJ6kzZkHP6REYPiuJsSyF1.png?f=fotoalbum_large)
Het minimale en maximale toerental heb ik afgeleid uit de dit bericht https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83619564 (zie ook de onderstaande afbeelding) en dezelfde settings voor RPM die ik kon uitlezen met de add-on.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/kkkGwbx810o1QLIs9vgKxl5P.avif?f=user_large)
De code voor een extra sensor via MQTT is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - name: "Airflow rpm"
state_topic: "itho/ithostatus"
unit_of_measurement: "m³/h"
value_template: >
{% set x = value_json['Fan speed (rpm)'] | float %}
{% set rpm_min = 450 | float %}
{% set rpm_max = 3600 | float %}
{% set airflow_min = 25 | float %}
{% set airflow_max = 375 | float %}
{% set y = ((((x - rpm_min) * (airflow_max - airflow_min)) / (rpm_max - rpm_min)) + airflow_min) | float %}
{{y | round(0) }}
unique_id: "itho_airflow_rpm"
device:
identifiers: nrg-itho-xxxx
name: nrg-itho-xxxx" |
Het resultaat:
Omdat de ppm's best hoog opliepen in de woonkamer maar eens onze HRU 300 eco duozone geïnspecteerd.
Nu blijkt dat de zoneklep voor de living niet meer actief meewerkt. Als eerste de klep gewisseld met de sleeping aansluiting, dat werkt prima, klep is dus goed.
Op de juiste aansluiting gaat hij bij opstarten ook open en weer dicht.
Firmware hru opnieuw geïnstalleerd, dat maakt geen verschil.
Ook een reserve co2 sensor geprobeerd, ook geen verschil.
Het gaat om deze :
Itho device type: HRU 250-300
Itho hw version: 11
Itho fw version: 10
Manufacturer: 7
Kan misschien iemand zijn settingslijst vanuit de addon posten, zodat ik die kan vergelijken?
Misschien staat er een setting niet juist, voordat ik printplaten ga vervangen.
Nu blijkt dat de zoneklep voor de living niet meer actief meewerkt. Als eerste de klep gewisseld met de sleeping aansluiting, dat werkt prima, klep is dus goed.
Het gaat om deze :
Kan misschien iemand zijn settingslijst vanuit de addon posten, zodat ik die kan vergelijken?
[ Voor 4% gewijzigd door 12345caravan op 02-12-2025 10:04 ]
Hier zo'n zelfde situatie gehad direct nadat de woning was opgeleverd. Misschien is dit ook bij jou het geval. Na maanden zoeken door Itho Daalderop was de oplossing als volgt: De retour mag niet meer zijn dan het inblazen, niet het totaal van het inblazen.12345caravan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:03:
Omdat de ppm's best hoog opliepen in de woonkamer maar eens onze HRU 300 eco duozone geïnspecteerd.
Het gaat om deze :
Bij mij was dit de instelling toen de woonkamer klep niet meer werkte:
Living: 150 m3/h
Sleeping: 150 m3/h
Return: 300 m3/h
Door de Return ook naar 150 m3/h te zetten werkte de klep weer.
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Na een paar jaar heb ik eindelijk tijd gevonden om mijn WTW (HRU 300 ECO) slim te maken. De integratie met Home Assistant werkt inmiddels prima: de HRU is volledig uit te lezen en via de WiFi-add-on kan ik RF-commando’s vanuit HA versturen. De afstandsbediening is ook succesvol gekoppeld aan de add-on.
Wat me alleen opvalt: ik krijg uitsluitend de standen high en low werkend. Klopt het dat de oude RFT-remote 536-0124 uberhaupt geen ‘medium’ stand ondersteunt? Dat lijkt het gedrag te verklaren, maar ik wil het graag zeker weten.
Voor de badkamerautomation is high/low op zich voldoende (zo deden we het eerder ook met de fysieke knop), maar voor de woonkamer zou een extra stand zoals medium of auto wel handig zijn om vraaggestuurd te kunnen ventileren.
Daarnaast heb ik twee RFT CO2-controllers (230V modellen), maar die krijg ik tot dusver niet gekoppeld aan de add-on. Is dit een bekend issue, of mis ik iets in het pair-proces? De zoekfunctie en documentatie geven hierover weinig duidelijkheid.
Alvast dank voor het meedenken!
Wat me alleen opvalt: ik krijg uitsluitend de standen high en low werkend. Klopt het dat de oude RFT-remote 536-0124 uberhaupt geen ‘medium’ stand ondersteunt? Dat lijkt het gedrag te verklaren, maar ik wil het graag zeker weten.
Voor de badkamerautomation is high/low op zich voldoende (zo deden we het eerder ook met de fysieke knop), maar voor de woonkamer zou een extra stand zoals medium of auto wel handig zijn om vraaggestuurd te kunnen ventileren.
Daarnaast heb ik twee RFT CO2-controllers (230V modellen), maar die krijg ik tot dusver niet gekoppeld aan de add-on. Is dit een bekend issue, of mis ik iets in het pair-proces? De zoekfunctie en documentatie geven hierover weinig duidelijkheid.
Alvast dank voor het meedenken!
Dank voor je reactie.Mr.Viper schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:14:
[...]
Hier zo'n zelfde situatie gehad direct nadat de woning was opgeleverd. Misschien is dit ook bij jou het geval. Na maanden zoeken door Itho Daalderop was de oplossing als volgt: De retour mag niet meer zijn dan het inblazen, niet het totaal van het inblazen.
Dat zou een makkelijke oplossing zijn.
Ik ga het proberen en laat het weten!
Wat is hoog?12345caravan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:03:
Het gaat om deze :
Ik heb een soortgelijke situatie maar dan zonder de duo zone.
Bij mij zit de slaapkamer op high en dus op volle toeren nog op 1200-1500ppm.
Dat is volgens mij best hoog voor de slaapkamer.hussie01 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:35:
[...]
Wat is hoog?
Ik heb een soortgelijke situatie maar dan zonder de duo zone.
Bij mij zit de slaapkamer op high en dus op volle toeren nog op 1200-1500ppm.
Slaapkamer komt bij ons niet hoger dan 1100.
Woonkamer ging daar regelmatig ver overheen, maar best logisch als de klep dicht blijft.
@Mr.Viper bedankt!Mr.Viper schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:14:
[...]
Hier zo'n zelfde situatie gehad direct nadat de woning was opgeleverd. Misschien is dit ook bij jou het geval. Na maanden zoeken door Itho Daalderop was de oplossing als volgt: De retour mag niet meer zijn dan het inblazen, niet het totaal van het inblazen.
Nice, hier heeft het maanden geduurd maar ik ben blij dat ik je snel de goede richting in heb kunnen helpen en mogelijk ook anderen die dit lezen in de toekomst!12345caravan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:39:
[...]
@Mr.Viper bedankt!Dit was inderdaad het probleem. Stond bij mij op 250/250/300, dit heeft blijkbaar de Itho man gedaan na het wisselen van de print 2 jaar geleden, hier heb ik zelf niks aan veranderd. Staat nu op 250/250/250 en de klep doet het weer.
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
:strip_exif()/f/image/gAGAZI3RFnumWQEq1bvRBLkp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bfmIT8x15ntDVBg1tq89xc1T.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/uyyeBc7OgClVrhXjbCuVeWsW.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/fn5FlCPOwl282kJyNX426hDG.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/PvQRcvwCUYxLO13slZUUWC23.png?f=fotoalbum_tile)