Ik heb de ad-on print geïnstalleerd. En op zijn webpage de gevraagde gegevens ingetoetst. Die webpage is nu bereikbaar via mijn eigen WiFi netwerk. Op het 'bovenste' tabblad "WiFi controller for itho" kan ik de snelheid van de ventilator instellen en dat wordt correct verwerkt. Echter op het MQTT tabblad wordt bij MQTT status gemeld "Connection Failed". En ik zie hem dan ook niet 'opduiken' in Home Assistant (Zigbee2MQTT integration). Ook niet na het aanzetten van "Permit Join" (moet dat of komt de add-on automatisch tevoorschijn?). Wat kan ik doen? Moet het server ip-address op het MQTT setup tabblad hetzelfde zijn als dat van Home Assistant? Dat was het niet, maar ik heb het gewijzigd, echter nog steeds dezelfde foutmelding "Connection Failed".
Ik had het verkeerde ip-address ingevuld - gecorrigeerd en nu is de status "Connected". Ik zie hem echter nog steeds niet in HA (ik heb begrepen dat hij bij de MQTT devices zou moeten staan met de naam "itho").
Ik had het verkeerde ip-address ingevuld - gecorrigeerd en nu is de status "Connected". Ik zie hem echter nog steeds niet in HA (ik heb begrepen dat hij bij de MQTT devices zou moeten staan met de naam "itho").
[ Voor 27% gewijzigd door Pim-V op 05-04-2025 18:06 ]