ik vond hem duur, ik zat eerder naar een SCD40 te kijken en een ESP32 (of iets wat minder energy slurpt) eraan te koppelen alleen dan is hij wat minder duurzaam omdat geen behuizing, maar dan moet ik iets bedenken om dit goed te bedekken.-Miura- schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 07:35:
[...]
Dat is wel mogelijk. Je moet alleen een Virtual Remote gebruiken die dat ondersteunt. Ik heb de RFT CO2 gebruikt hiervoor. Werkt prima!
Blijkbaar is alles goedkoop om hem te maken maar is de sensor een beetje duur (vergeleken met andere sensoren).
https://learn.adafruit.com/adafruit-scd-40-and-scd-41
Prijzen die ik ongv tegenkwam waren 160 voor zelfbouw inelkaar gezet door derde en verkoop en 180 als kit. Ik denk erover na om er zelf 1 te maken en deze te programmeren, zo moeilijk kan dit niet zijn. Het enige waar ik mee zit is het permanente gedeelte van een behuizing maken. (realistischere kosten 40-50 euro) maar wel zelf alles bouwen en enige overhead is invoerbelasting. dit is niet realistisch voor een product om te verkopen besef ik mij, maar wel voor eigenbouw.
Terug ontopic;
Want ik heb het idee als ik eenmaal een sensor heb dat ik deze kan toevoegen aan het systeem en de sensor kan toevoegen in HA aan de Itho Daalderop?
[ Voor 32% gewijzigd door cablegunmaster op 05-09-2026 13:42 ]