Toon posts:

Itho Daalderop - open source wifi control add-on module

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

• Onl1ne1373
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:15
1ntroduc3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:19:

Is het jou inmiddels gelukt om uberhaupt via de module de HRU300 te besturen? Hetzij via virtual remotes in de plugin, of via de cc1101 module die je er wellicht aan hebt zitten.
Nee, het is me niet gelukt. Nou heb ik er ook niet heel veel moeite voor gedaan.
In de winter werkt het systeem op co2 en vocht sensoren erg goed.
Wat ik alleen nog wil is wat beter profiteren van de zomer bypass op warme dagen.
Enige wat we nu dus kunnen is waardes uitlezen, correct?
Correct, het enige wat we nu kunnen met de HRU300 is monitoren. Al zou het met het emuleren van de afstandsbedieningen wel moeten kunnen werken. Ik ging er bij mij vanuit dat het de afstand was van de trapkast naar de zolder.

[Voor 10% gewijzigd door Onl1ne1373 op 21-02-2023 10:04]

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 09:26
Onl1ne1373 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Nee, het is me niet gelukt. Nou heb ik er ook niet heel veel moeite voor gedaan.
In de winter werkt het systeem op co2 en vocht sensoren erg goed.
Wat ik alleen nog wil is wat beter profiteren van de zomer bypass op warme dagen.

[...]

Correct, het enige wat we nu kunnen met de HRU300 is monitoren. Al zou het met het emuleren van de afstandsbedieningen wel moeten kunnen werken. Ik ging er bij mij vanuit dat het de afstand was van de trapkast naar de zolder.
Gebruik je dan vochtsensors van Itho zelf, de RV-Sensor?

Het emuleren werkt ook niet, een join command doet niets met de HRU300.
Een remote koppelen aan de add-on werkt, maar dan kan je nog steeds niet de unit aansturen als je de optie `Map RF remote to virtual remote` gebruikt.

• Onl1ne1373
Bokkoman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:58:
Ja die, werkt super.

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:33
Bokkoman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Het emuleren werkt ook niet, een join command doet niets met de HRU300.
Een remote koppelen aan de add-on werkt, maar dan kan je nog steeds niet de unit aansturen als je de optie `Map RF remote to virtual remote` gebruikt.
Volgens mij werkt het joinen bij een HRU300 iets anders:

sensors:

remotes:

Wellicht kan het dan toch? @Bokkoman @Onl1ne1373

[Voor 17% gewijzigd door 1ntroduc3 op 21-02-2023 11:21]

• Bokkoman
1ntroduc3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:20:
[...]

Volgens mij werkt het joinen bij een HRU300 iets anders:

sensors:

remotes:

Wellicht kan het dan toch? @Bokkoman @Onl1ne1373
Uiteraard heb ik alle documentatie erbij gepakt.
Heb de poweroff cycle geprobeerd en de LEARN optie in het menu.
Niets werkt ;(

Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het ons zeker weten of het lukt of niet :D

• Onl1ne1373
Als je de id overneemt van de bestaande afstandsbedieningen zou je hem niet hoeven in te leren.
Ik zou de CO2 sensoren willen kunnen emuleren omdat je alleen dan de verschillende zones kan aansturen.

Er zijn twee inleer manieren, per zone en de algemene (die laat je zien).

Ik ga het nog testen maar moet bordjes wisselen omdat ik er maar 1 met rf heb en die is het verste weg van de WTW. Ook kan ik het nu controleren met ramses rf ontvanger bedenk ik me net. Tijd....

[Voor 8% gewijzigd door Onl1ne1373 op 21-02-2023 12:27]

• 1ntroduc3
Onl1ne1373 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:22:
Als je de id overneemt van de bestaande afstandsbedieningen zou je hem niet hoeven in te leren.
Ik zou de CO2 sensoren willen kunnen emuleren omdat je alleen dan de verschillende zones kan aansturen.

Er zijn twee inleer manieren, per zone en de algemene (die laat je zien).

Ik ga het nog testen maar moet bordjes wisselen omdat ik er maar 1 met rf heb en die is het verste weg van de WTW. Ook kan ik het nu controleren met ramses rf ontvanger bedenk ik me net. Tijd....
Ik heb de id's van de bestaande gebruikt en ingevoerd. Mij is alleen niet helemaal scherp welke stappen er nou precies voor zorgen dat ik de juiste configuratie instel. Long story short: ik krijg het (nog) niet aan de praat.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 13:41
Thanks voor het melden! Als het goed is werkt het met 2.5.2 weer.

Er zat een hele rare quirck in de 2.5.0/2.5.1 firmware, bij sommige ESP32 chip revisions werd de hardware niet goed gedetecteerd. In 2.5.2 zou dit gefixed moeten zijn. Deze versie is de nieuwe stable release en daar staat ook de i2c safe guard functie automatisch aan als je een itho hebt die dit ondersteund.

• Supersjellie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:59
Voor de openHABbers, eerste werkende versie van 1.1 met vochtindicator en resterende tijd voor tijdelijke verhoging/ timers (zowel via remote als automatische regels). Plaatje zegt misschien meer ...

Naast de vochtindicator een dot per 20%. En indien er een timer actief is telt een donkergroene cirkel af naar 0. Wederom, een paar test dagen maar lijkt zijn werk te doen. Dat zegt niet alles, want uit de 1.0 nog een bug platgeslagen (timer via remote werd te snel gereset).

Code nog steeds op https://github.com/Supersjellie/openhab-itho-fan

Vandaag kwamen mijn vrienden van PostNL met gasdetectors en een Seeed xiao esp32c3. Normaal zou ik een ESP01 van zolder pakken maar deze heeft ook wel een fijne formfactor en 4 analoge ingangen. Kon de verleiding niet weerstaan om die eens uit te gaan proberen. Waarmee er dus een aanvulling komt om naast vocht ook op ongezonde lucht te gaan reageren. Zal één en ander ook wel zo aanpassen dat de vocht en gassensor 'optioneel' worden zodat je dit ook kan gebruiken als je die niet hebt.

• 1ntroduc3
Voor degene die interesse hebben. Ik heb (via een omweg en met een apart bordje) het voor elkaar gekregen mijn hru300 aan te sturen. Het uitlezen doe ik via de oplossing van Arjen die hier besproken is.

Het vergt wel wat werk, solderen en proberen. Mocht er interesse zijn dan schrijf ik het even uit.

• arjenhiemstra
1ntroduc3 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:53:
Voor degene die interesse hebben. Ik heb (via een omweg en met een apart bordje) het voor elkaar gekregen mijn hru300 aan te sturen. Het uitlezen doe ik via de oplossing van Arjen die hier besproken is.

Het vergt wel wat werk, solderen en proberen. Mocht er interesse zijn dan schrijf ik het even uit.
Kom maar door! Ik ben geïnteresseerd

• skobus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:59
Voor de besturing van mijn itho CVE-S unit heb ik een Node-RED flow gemaakt: https://flows.nodered.org...9396061f1c3dfb21b215d4ae7
De flow reageert op de absolute vochtigheid (ppmw) voor de douche en op aanwezigheid (toiletten). De ventilatie wordt 's nachts stopgezet. Als de binnentemperatuur boven 25°C is en de buitentemperatuur is lager, dan wordt er nachtkoeling toegepast. Er wordt een Telegram message gestuurd wanneer: de ventilatie langer dan 45 minuten hoog staat; de fanspeed afwijkt van het setpoint (CO2 regeling door de the itho unit).
Veel variabelen worden met MQTT doorgegeven aan Domoticz. De besturing van de add-on gaat met web API calls.

• Bokkoman
1ntroduc3 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:53:

Heel graag!
Ik hoop stiekem dat je een ander boardje gemaakt hebt met een RF transceiver :P
En dan hoop ik dus ook dat Arjen dit in de esp software kan zetten ipv een apart boardje.

• 1ntroduc3
Bokkoman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:20:
[...]

Heel graag!
Ik hoop stiekem dat je een ander boardje gemaakt hebt met een RF transceiver :P
En dan hoop ik dus ook dat Arjen dit in de esp software kan zetten ipv een apart boardje.
Even in het kort hoor, heb het erg druk maar met de onderstaande info zou je eruit moeten komen:
Dat klopt. Ik heb dit gebruikt als software:
https://github.com/jodur/ESPHOME-ITHO

Dit is het bordje met de details over het pinnen van de juiste draadjes enzo
https://github.com/jodur/ESPEASY_Plugin_ITHO

Ik heb in de esphome software van jodur op GitHub de id's gezet van de bestaande remotes en de virtuele remote van de esphome software hierboven als er remotes toegevoegd in de software van Arjen.

[Voor 3% gewijzigd door 1ntroduc3 op 24-02-2023 09:21]

• arjenhiemstra
1ntroduc3 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Even in het kort hoor, heb het erg druk maar met de onderstaande info zou je eruit moeten komen:
Dat klopt. Ik heb dit gebruikt als software:
https://github.com/jodur/ESPHOME-ITHO

Dit is het bordje met de details over het pinnen van de juiste draadjes enzo
https://github.com/jodur/ESPEASY_Plugin_ITHO

Ik heb in de esphome software van jodur op GitHub de id's gezet van de bestaande remotes en de virtuele remote van de esphome software hierboven als er remotes toegevoegd in de software van Arjen.
Ah check, thx!

Jodur gebruikt "mijn" versie van de CC1101 lib, als ik even snel naar de code kijk is dat is een eerdere versie van de lib die ik in de add-on firmware heb zitten.
Zolang je de CC1101 module op de add-on hebt gaat dit werken zonder extra hardware. Het enige is dat tot nu toe er nog geen support voor verzenden nodig was, alles ging via I2C.
Iemand ging in dec. hier mee aan de slag maar ik heb daarna niets meer gehoord. Denk dat ik het zelf ga toevoegen.

• Bokkoman
arjenhiemstra schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:36:
[...]

Ah check, thx!

Jodur gebruikt "mijn" versie van de CC1101 lib, als ik even snel naar de code kijk is dat is een eerdere versie van de lib die ik in de add-on firmware heb zitten.
Zolang je de CC1101 module op de add-on hebt gaat dit werken zonder extra hardware. Het enige is dat tot nu toe er nog geen support voor verzenden nodig was, alles ging via I2C.
Iemand ging in dec. hier mee aan de slag maar ik heb daarna niets meer gehoord. Denk dat ik het zelf ga toevoegen.
Heel heel graag!

• 1ntroduc3
[...]

Ah check, thx!

Dat zou geweldig zijn. Als er getest moet worden, laat het weten!

• JelmerKK
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 08:28
Ik heb het revision 1 bordje op een CVE-S ECO met ingebouwde vochtsensor. Ik wil graag de ventilatie kunnen schakelen obv bijvoorbeeld het licht in de toiletten, maar het allerbelangrijkste is dat hij blijft schakelen obv de vochtsensor bij het douchen. Die werkt namelijk prima en binnen een paar seconden. Ik merk nu dat als ik zelf "regel" via de add-on dat de CVE daarna niet meer reageert op de vochtsensor. Weet iemand wat daar mis gaat?

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:19
JelmerKK schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:28:
Ik heb het revision 1 bordje op een CVE-S ECO met ingebouwde vochtsensor. Ik wil graag de ventilatie kunnen schakelen obv bijvoorbeeld het licht in de toiletten, maar het allerbelangrijkste is dat hij blijft schakelen obv de vochtsensor bij het douchen. Die werkt namelijk prima en binnen een paar seconden. Ik merk nu dat als ik zelf "regel" via de add-on dat de CVE daarna niet meer reageert op de vochtsensor. Weet iemand wat daar mis gaat?
Jouw CVE-S ECO zal niet meer in automatische stand staan nadat de add-om geregeld heeft. Hiervoor dien je hem op middel speed te zetten wat overeenkomt met automatisch bij een CVE met een vochtsensor.

• JelmerKK
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-03 08:28
maxxie85 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Jouw CVE-S ECO zal niet meer in automatische stand staan nadat de add-om geregeld heeft. Hiervoor dien je hem op middel speed te zetten wat overeenkomt met automatisch bij een CVE met een vochtsensor.
Check. En je krijgt hem dus niet in die middenstand met de add-on... Jammer.

• arjenhiemstra
JelmerKK schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:28:
Als het goed is kan de rev. 1 versie van de add-on alleen de itho bedienen als deze in de midden stand staat. Heb je de force medium optie in gebruik?

• arjenhiemstra
maxxie85 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Dat klopt niet. Het commando dat de rev.1 gebruikt om de itho te bedienen werkt alleen in de middenstand. De add-on zal de itho daar niet zomaar uit halen.

• arjenhiemstra
pfff, het is toch altijd weer lastiger dan je denkt :) (of ik wil teveel :X )
Maar een PoC werkt maar ik wil graag ook de remote type kunnen aanpassen en een aantal zaken via de webinterface kunnen aanpassen, dat vereist nog wat werkt.
Maar mocht je willen testen dan kan ik je een firmware bestand sturen met wat instructies zodat je het eea kunt uitproberen via de browser

• 1ntroduc3
arjenhiemstra schreef op zondag 26 februari 2023 @ 03:20:
[...]

Maar een PoC werkt maar ik wil graag ook de remote type kunnen aanpassen en een aantal zaken via de webinterface kunnen aanpassen, dat vereist nog wat werkt.
Maar mocht je willen testen dan kan ik je een firmware bestand sturen met wat instructies zodat je het eea kunt uitproberen via de browser
Lekker bezig Arjen. Ik ben volgende week weer thuis, dan probeer ik het ook graag uit.

• Bokkoman
arjenhiemstra schreef op zondag 26 februari 2023 @ 03:20:
[...]

Ik ben bereid te testen.
Mijn aqara temp&humidity sensor komt dinsdag binnen, dus kan ik meteen testen of dat ook samen werkt.

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Meer mensen waar af en toe afwijkende T waardes doorkomen via de ithowifi? Ik vraag me af of het een foutje van de print is of dat de sensor van de itho stuk is...

Een power cycle lost het deels op, maar daarna kruipt ie gewoon weer omhoog?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Supersjellie
Voor de openHABers, spulletjes verwerkt in een bordje (die ook wat extra functies krijgt), waarmee luchtkwaliteit in detail te meten is. De sensoren nog even 72 uur inbranden en de boel kalibreren en dan kan ik starten met de volgende release van de widget om de ventilator ook op luchtkwaliteit te laten reageren. Zal alles optioneel maken zodat je er ook gebruik van kan maken als je ze niet allemaal hebt.

Pfff, compileren voor een ESP32 is traag zeg maar de eerste versie van de software draait. Had even niet door dat één van de bibliotheken de I2C zelf opstart maar ook daar is een stokkie voor gestoken.

code:
1
2
{"power":0.46,"visible":6,"ir":1,"co2":583,"temp":23.32,"humidity":34.05
,"no2":144,"c2h2ch":418,"voc":467,"co":608}

PS. misschien wordt dit wat teveel off-topic. Als dat niet de bedoeling is, let me know. Ben niet zo'n handleiding lezer, dus heb niet vooraf gekeken wat de tweakers-etiquette is O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1ntroduc3
[...]

Ah check, thx!

Ik ben inmiddels thuis. Kan ik je versie ergens testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bokkoman
1ntroduc3 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Ik ben inmiddels thuis. Kan ik je versie ergens testen?
Ik wacht ook nog op nieuws. Maar wil Arjen niet pushen >:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• arjenhiemstra
Bokkoman schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:03:
[...]

Ik wacht ook nog op nieuws. Maar wil Arjen niet pushen >:)
Sorry, mijn eigen computer vervangen afgelopen week en tegelijkertijd ging mijn werk PC plat. Weinig kunnen doen dus helaas.

Ik heb een PoC gecompileerd, het is echt een ruwe versie nog.
hier is het bestand te vinden:
https://github.com/arjenh...tho-dev-v2.5.3-rftest.bin

Hier een stukje beschrijving:
Only WebAPI atm, mqtt volgt later. Versturen commando's via WebAPI gaat als volgt:
api.html?rfcommand=[low,medium,high,timer1,timer2,timer3,join,leave]
De RF remote van index 0 wordt gebruikt en het remote type is standaard RFT-CVE (CODE 8945) tenzij je zelf een andere remote gejoind hebt op deze positie. Mocht je dus een ander remote type willen instellen of het RF id willen aanpassen dan moet dat nu nog direct in het remotes.json bestand via de file editor. (daarna in menu reset "don't save config" aanvinken en rebooten)

Codes voor instellen remote types (behalve RFT-CVE nog niet getest maar andere remote types zouden wel moeten werken verwacht ik):
code:
1
"remtype":CODE

CODE vervangen voor getal hieronder
8945 = RFT-CVE
8947 = RFT-Auto
8952 = RFT DF/QF
4768 = RFT RV
4760 = RFT CO2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan nog even bevestigen dat firmware 2.5.2 op de CVE-Silent firmware 27 met vochtsensor, hardwarerevisie 2, de volgende problemen zijn opgelost:

• Bij een reset (die nu "restart" heet d:)b ) verbindt 'ie weer direct met WiFi
• I2C loopt niet meer vast
• Vochtsensor blijft werken

Bedankt voor deze nieuwste versie! *O*

Ik krijg via de webinterface alleen nog niet de "auto"-stand (via de knop "Medium") werkend zoals via de afstandsbediening. De AB zet 'm op 920 RPM (ingesteld met de potmeters, wordt weergegeven als 20 op de slider), terwijl 'ie na een klik op "Medium" op ~ 1130 RPM draait (120 op de slider).

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• arjenhiemstra
CodeCaster schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:17:
Ik krijg via de webinterface alleen nog niet de "auto"-stand (via de knop "Medium") werkend zoals via de afstandsbediening. De AB zet 'm op 920 RPM (ingesteld met de potmeters, wordt weergegeven als 20 op de slider), terwijl 'ie na een klik op "Medium" op ~ 1130 RPM draait (120 op de slider).
Heb je de AB gekoppeld aan de add-on? Dan zouden de snelheidssettings (20 en 120) overeen moeten komen met de Speed settings onder menu System settings. De knoppen op de web interface gebruiken die settings ook. Als de AB rechtstreeks gekoppeld is aan de itho dan veranderd de slider niet meer met het indrukken van de AB knoppen.

• arjenhiemstra
Supersjellie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:22:
Voor de openHABers, spulletjes verwerkt in een bordje (die ook wat extra functies krijgt), waarmee luchtkwaliteit in detail te meten is. De sensoren nog even 72 uur inbranden en de boel kalibreren en dan kan ik starten met de volgende release van de widget om de ventilator ook op luchtkwaliteit te laten reageren. Zal alles optioneel maken zodat je er ook gebruik van kan maken als je ze niet allemaal hebt.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Pfff, compileren voor een ESP32 is traag zeg maar de eerste versie van de software draait. Had even niet door dat één van de bibliotheken de I2C zelf opstart maar ook daar is een stokkie voor gestoken.

code:
1
2
{"power":0.46,"visible":6,"ir":1,"co2":583,"temp":23.32,"humidity":34.05
,"no2":144,"c2h2ch":418,"voc":467,"co":608}

PS. misschien wordt dit wat teveel off-topic. Als dat niet de bedoeling is, let me know. Ben niet zo'n handleiding lezer, dus heb niet vooraf gekeken wat de tweakers-etiquette is O-)
Nice! Waar compile je de ESP32 firmware mee? Hier compile met platformio en vscode na clean (dus ESP-IDF + firmware complete compile) ongeveer 1 minuut 15 seconden en bij alleen compile van de firmware ongeveer 20 seconden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

arjenhiemstra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Heb je de AB gekoppeld aan de add-on? Dan zouden de snelheidssettings (20 en 120) overeen moeten komen met de Speed settings onder menu System settings. De knoppen op de web interface gebruiken die settings ook. Als de AB rechtstreeks gekoppeld is aan de itho dan veranderd de slider niet meer met het indrukken van de AB knoppen.
Nee, ik heb de AB nog niet gekoppeld. Ga ik later naar kijken, ben allang blij dat de waardes nu 24/7 aan Home Assistant worden gerapporteerd via MQTT en dat de vochtsensor weer werkt.

Ik wil die nog wel zelf gaan aansturen via HA, want als ik nu m'n koffiemachine laat reinigen, zorgt de stoom daarvan ervoor dat de fan een kwartier op hoog draait... :+

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bokkoman
arjenhiemstra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Sorry, mijn eigen computer vervangen afgelopen week en tegelijkertijd ging mijn werk PC plat. Weinig kunnen doen dus helaas.

Ik heb een PoC gecompileerd, het is echt een ruwe versie nog.
hier is het bestand te vinden:
https://github.com/arjenh...tho-dev-v2.5.3-rftest.bin

Hier een stukje beschrijving:
Only WebAPI atm, mqtt volgt later. Versturen commando's via WebAPI gaat als volgt:
api.html?rfcommand=[low,medium,high,timer1,timer2,timer3,join,leave]
De RF remote van index 0 wordt gebruikt en het remote type is standaard RFT-CVE (CODE 8945) tenzij je zelf een andere remote gejoind hebt op deze positie. Mocht je dus een ander remote type willen instellen of het RF id willen aanpassen dan moet dat nu nog direct in het remotes.json bestand via de file editor. (daarna in menu reset "don't save config" aanvinken en rebooten)

Codes voor instellen remote types (behalve RFT-CVE nog niet getest maar andere remote types zouden wel moeten werken verwacht ik):
code:
1
"remtype":CODE

CODE vervangen voor getal hieronder
8945 = RFT-CVE
8947 = RFT-Auto
8952 = RFT DF/QF
4768 = RFT RV
4760 = RFT CO2
Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen!
Maar gefeliciteerd, het werkt! Ik moest wel de remote ID in the RF Devices pagina op die van mijn RFT C02 zetten. En dan in file editor die code naar 4760, reboot zonder save. En daarna de api call en het veranderde naar high of wat dan ook.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EanskeNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44
Ook hier werkt het op mijn HRU300 :). Moest even goed timen om die RF code aan te passen zonder dat er een update binnenkwam die de boel weer resette naar de verkeerde waarde.

Bedankt voor deze aanpassing! MQTT zal hierna mooi integreren met HA :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• arjenhiemstra
Thanks voor de feedback! Ik ga de functie verder uitwerken.

• 1ntroduc3
Yes wat goed!! Ik ga het morgen ook proberen

• Supersjellie
arjenhiemstra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:00:
[...]

Nice! Waar compile je de ESP32 firmware mee? Hier compile met platformio en vscode na clean (dus ESP-IDF + firmware complete compile) ongeveer 1 minuut 15 seconden en bij alleen compile van de firmware ongeveer 20 seconden.
Uit sentimenteel oogpunt nog gewoon de Arduino IDE. Inmiddels wat monitoring actief gehad en oorzaak is de ransomware scanner van f-secure. Op een of andere manier vind die (alle tussenbestanden van) de esp32 niet leuk terwijl dat voor de 8266 niet speelt. Als ik dat onderdeel uitzet wordt het 1:10. Gebruikt vscode wel voor webontwikkeling, misschien maar eens kijken hoe dat voor Arduino in te richten. 20 seconden klinkt nog beter, hoewel vast meespeelt dat de knutsel laptop ook al weer een hele.tijd meegaat.

Zit nu in de studie hoe de voltages uit die multisensor wat zinniger te krijgen. Gezien de datasheet moet er een logaritme overheen om een relatie met ppm's te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supersjellie
CodeCaster schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:08:
[...]
Ik wil die nog wel zelf gaan aansturen via HA, want als ik nu m'n koffiemachine laat reinigen, zorgt de stoom daarvan ervoor dat de fan een kwartier op hoog draait... :+
Haha, dat staat inmiddels ook op mijn todo lijstje. De fluitketel triggert hier ook mijn threshold. 8)

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03 08:23
Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe huis en krijg een HRU ECO 300 DuoZone set, nu wil ik deze graag aansluiten. Maar ik lees iets over een PCI-e kabel naar ethernet? Waar kan ik zoiets krijgen? Ben best handig qua it, maar solderen moet ik niet aan beginnen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bokkoman
19JM81 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:48:
Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe huis en krijg een HRU ECO 300 DuoZone set, nu wil ik deze graag aansluiten. Maar ik lees iets over een PCI-e kabel naar ethernet? Waar kan ik zoiets krijgen? Ben best handig qua it, maar solderen moet ik niet aan beginnen :)
Je hebt een PCIe power splitter nodig (6 aderig, eventueel 6+2).
Zoiets als deze:
https://www.amazon.nl/Zke...e+power%2Caps%2C72&sr=8-9

Vervolgens knip je 4 kabels door van 1 van die gesplitte kanten (mannelijke zijde), en die verbind je aan een netwerk kabel.
Ik heb deze post gebruikt voor welke pcie kabel ik aan welke utp kabel moet verbinden:
Onl1ne1373 in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module"

Ik heb niet gesoldeerd, gewoon wat aan elkaar gewikkeld en een krimpkous omheen. Werkt tot nu toe prima.

[Voor 15% gewijzigd door Bokkoman op 07-03-2023 10:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• arjenhiemstra
Bokkoman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Je hebt een PCIe power splitter nodig (6 aderig, eventueel 6+2).
Zoiets als deze:
https://www.amazon.nl/Zke...e+power%2Caps%2C72&sr=8-9

Vervolgens knip je 4 kabels door van 1 van die gesplitte kanten (mannelijke zijde), en die verbind je aan een netwerk kabel.
Ik heb deze post gebruikt voor welke pcie kabel ik aan welke utp kabel moet verbinden:
Onl1ne1373 in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module"

Ik heb niet gesoldeerd, gewoon wat aan elkaar gewikkeld en een krimpkous omheen. Werkt tot nu toe prima.
Ik zal eens een simpel PCBtje ontwerpen met aan 1 kant een PCI-E power connector en aan de andere kant een ethernet connector. Dan is het zelf maken van een kabel niet meer nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EanskeNL
Of het Ithowifi bordje aanpassen zodat de PCIe én RJ45 erop zit zodat je een van beide kan kiezen :)

• Bokkoman
EanskeNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:40:
Of het Ithowifi bordje aanpassen zodat de PCIe én RJ45 erop zit zodat je een van beide kan kiezen :)
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn, dan kan ie op alles aangesloten worden.

Maar een klein adaptertje wat arjen voorstelt vind ik ook een prima oplossing. Die zou ik eventueel wel aanschaffen.

[Voor 21% gewijzigd door Bokkoman op 07-03-2023 15:58]

• arjenhiemstra
EanskeNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:40:
Heb ik aan gedacht maar dat is een relatief dure oplossing voor een hele kleine gebruikersgroep. Een separaat bordje ontwerpen met PCI-E connector zou ook kunnen maar is nog steeds duurder dan een adapter bordje verwacht ik, ik ga het even uitzoeken.

• 1ntroduc3
arjenhiemstra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Heb ik aan gedacht maar dat is een relatief dure oplossing voor een hele kleine gebruikersgroep. Een separaat bordje ontwerpen met PCI-E connector zou ook kunnen maar is nog steeds duurder dan een adapter bordje verwacht ik, ik ga het even uitzoeken.
Kan er dan ook gesplit worden zodat zowel het schermpje van de hru300 als de plugin gelijktijdig aangesloten kunnen zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
1ntroduc3 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Kan er dan ook gesplit worden zodat zowel het schermpje van de hru300 als de plugin gelijktijdig aangesloten kunnen zijn?
het zal gewoon een bordje zijn om zo'n pci-e power split kabel zonder solderen op een utp kabeltje aan te kunnen sluiten. Als het nu werkt met zo'n zelfgemaakte splitter kabel dan zal dat straks ook zo moeten zijn (mits kabel lengtes geen issue worden)

• Bokkoman
@arjenhiemstra ik merk dat cc1101 module steeds uitgeschakeld wordt.
Kan ik iets van logs sturen? Ik zie het namelijk nergens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EanskeNL
Zie wel wat in de syslog daarover?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2023-03-07 17:32:48 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 17:31:16 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 17:31:15 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 17:31:15 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 17:02:24 E: I2C init: QueryDevicetype - failed
2023-03-07 17:02:24 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 17:02:24 I: Hostname: nrg-itho-9b40
2023-03-07 17:02:24 I: mDNS: started
2023-03-07 17:02:23 I: Webserver: started
2023-03-07 17:02:23 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 17:02:21 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 17:02:15 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 17:02:13 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 17:02:12 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 17:02:12 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET

• Bokkoman
EanskeNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:41:
Zie wel wat in de syslog daarover?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2023-03-07 17:32:48 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 17:31:16 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 17:31:15 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 17:31:15 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 17:02:24 E: I2C init: QueryDevicetype - failed
2023-03-07 17:02:24 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 17:02:24 I: Hostname: nrg-itho-9b40
2023-03-07 17:02:24 I: mDNS: started
2023-03-07 17:02:23 I: Webserver: started
2023-03-07 17:02:23 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 17:02:21 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 17:02:15 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 17:02:13 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 17:02:12 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 17:02:12 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET
Dat zie ik inderdaad ook! Heb jij hetzelfde?

• EanskeNL
Heb wel meer van die C1101 task timeouts, zal het even in de gaten houden. Het geheel functioneert wel, wellicht lost soms een reboot het issue op terwijl ik het niet weet.

• arjenhiemstra
Ik heb er ook wat voorbij zien komen tijdens het bouwen van deze feature. Ik kwam erachter dat er ook een interrupt fires als je een bericht verstuurd. Gevolg was dat de nog aanwezige (en soms corrupte data) in de ontvangstbuffer nog een keer geanalyseerd werd. Met ook deze log meldingen tot gevolg en soms zelfs complete lock-ups.
Geen idee wat de reden hiervan nu is maar het is een teken dat ergens de code in dat proces langer dan 3 seconden blijft hangen en dat zou hier eigenlijk niet voor mogen komen. Er zitten een hoop wait for state while loops zonder timeout in de originele CC1101 lib, dat zou eigenlijk nog eens herbouwd moeten worden naar robuustere code. Wellicht dat daar iets niet helemaal lekker gaat.
Geen reboots na deze logregels?

• EanskeNL
Ik zie veel SDIO_RESETs, maar niet direct na deze warning regel. Ik laat het even draaien zo :)

• Bokkoman
arjenhiemstra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:28:
Ik heb er ook wat voorbij zien komen tijdens het bouwen van deze feature. Ik kwam erachter dat er ook een interrupt fires als je een bericht verstuurd. Gevolg was dat de nog aanwezige (en soms corrupte data) in de ontvangstbuffer nog een keer geanalyseerd werd. Met ook deze log meldingen tot gevolg en soms zelfs complete lock-ups.
Geen idee wat de reden hiervan nu is maar het is een teken dat ergens de code in dat proces langer dan 3 seconden blijft hangen en dat zou hier eigenlijk niet voor mogen komen. Er zitten een hoop wait for state while loops zonder timeout in de originele CC1101 lib, dat zou eigenlijk nog eens herbouwd moeten worden naar robuustere code. Wellicht dat daar iets niet helemaal lekker gaat.
Geen reboots na deze logregels?
Bij mij loopt het wel een beetje vast lijkt wel, wellicht een reboot?
En dan moet ik soms de rf functie weer aanzetten.
De interne tijd klopt bij mij ook niet. De syslog tijden verspringen heel erg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
System log and log settings
System log and configuration of log level and syslog target

System Log:
2023-03-07 18:45:22 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:45:20 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:45:20 I: mDNS: started
2023-03-07 18:45:19 I: Webserver: started
2023-03-07 18:45:19 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:45:19 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:45:17 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:45:16 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:45:15 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 18:04:27 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 18:04:21 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 18:04:18 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 18:04:18 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 18:04:18 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET
2023-03-07 18:44:02 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:43:42 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:43:42 I: mDNS: started
2023-03-07 18:43:41 I: Webserver: started
2023-03-07 18:43:41 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:43:37 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 19:23:02 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 19:22:56 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 19:22:53 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 19:22:53 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 19:22:53 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET
2023-03-07 18:15:50 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:15:44 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:15:43 I: mDNS: started
2023-03-07 18:15:43 I: Webserver: started
2023-03-07 18:15:43 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:15:42 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:15:42 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:15:41 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:15:40 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 18:15:38 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 18:15:32 E: Unable to set wifi disconnect

• Supersjellie
Hi, niet echt bruikbare code gevonden maar alweer een stuk verder met hulp van vage chinese datasheets, een halve forumpost op seeed en wat wiskunde. "Inbranden" loopt nog, dus het is er eigenlijk wat te vroeg voor, maar ach. Dan heb je de logica alvast.

code:
1
{"power":0.46,"visible":0"dark":8,"ir":0,"co2":792,"temp":18.45,"humidity":41.11,"s0-correction":0.84,"no2":{"adc":211,"rs":3.85,"ppm":0},"c2h2oh:":{"adc":389,"rs":1.63,"ppm":7},"voc":{"adc":445,"rs":1.30,"ppm":202},"co":{"adc":732,"rs":0.40,"ppm":2}}

Voor de zekerheid. Iemand al gestoeid met de https://wiki.seeedstudio....ltichannel-Gas-Sensor-V2/ en misschien wel ergens een mooie bibliotheek gevonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
Bokkoman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Bij mij loopt het wel een beetje vast lijkt wel, wellicht een reboot?
En dan moet ik soms de rf functie weer aanzetten.
De interne tijd klopt bij mij ook niet. De syslog tijden verspringen heel erg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
System log and log settings
System log and configuration of log level and syslog target

System Log:
2023-03-07 18:45:22 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:45:20 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:45:20 I: mDNS: started
2023-03-07 18:45:19 I: Webserver: started
2023-03-07 18:45:19 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:45:19 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:45:17 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:45:16 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:45:15 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 18:04:27 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 18:04:21 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 18:04:18 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 18:04:18 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 18:04:18 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET
2023-03-07 18:44:02 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:43:42 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:43:42 I: mDNS: started
2023-03-07 18:43:41 I: Webserver: started
2023-03-07 18:43:41 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:43:37 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:43:37 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 19:23:02 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 19:22:56 E: Unable to set wifi disconnect
2023-03-07 19:22:53 I: I2C sniffer capable hardware: yes
2023-03-07 19:22:53 I: HW rev: NON-CVE 1, FW ver.: 2.5.3-rftest
2023-03-07 19:22:53 I: System boot, last reset reason: SDIO_RESET
2023-03-07 18:15:50 W: Warning: CC1101 Task timed out!
2023-03-07 18:15:44 I: Hostname: nrg-itho-fc00
2023-03-07 18:15:43 I: mDNS: started
2023-03-07 18:15:43 I: Webserver: started
2023-03-07 18:15:43 I: MQTT: connected, System config: 1
2023-03-07 18:15:42 I: I2C init: QueryStatus
2023-03-07 18:15:42 I: I2C init: QueryStatusFormat - items:32
2023-03-07 18:15:41 I: I2C init: QueryDevicetype - fw:9 hw:1
2023-03-07 18:15:40 I: Setup: init of CC1101 RF module successful
2023-03-07 18:15:38 I: WiFi: connection successful
2023-03-07 18:15:32 E: Unable to set wifi disconnect
Een reboot zou zichtbaar moeten zijn in de logs. Wat loopt vast?
Ik zie de RF functie niet gedisabled worden in je log, wellicht dat het alleen het proces is dat vastloopt.

De interne tijd is een known issue, zie ook hier:
https://github.com/arjenhiemstra/ithowifi/issues/160

De volgorde van de log klopt wel, alleen de tijd niet.

BTW, misschien goed om de analyse van issue met deze functie even via GitHub of losse topic te laten verlopen om het hier een beetje overzichtelijk te houden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bokkoman
arjenhiemstra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Een reboot zou zichtbaar moeten zijn in de logs. Wat loopt vast?
Ik zie de RF functie niet gedisabled worden in je log, wellicht dat het alleen het proces is dat vastloopt.

De interne tijd is een known issue, zie ook hier:
https://github.com/arjenhiemstra/ithowifi/issues/160

De volgorde van de log klopt wel, alleen de tijd niet.

BTW, misschien goed om de analyse van issue met deze functie even via GitHub of losse topic te laten verlopen om het hier een beetje overzichtelijk te houden :)
Hier de GH issue page:
https://github.com/arjenhiemstra/ithowifi/issues/163

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:26
Ik liep gisteren tegen dit topic aan; geweldig! Een goede integratie van mijn qualityflow systeem met mijn huisautomatisering had ik nog niet, ik heb wel de ITHO Daalderop service tool met dongel waarmee ik via de logfile wel gegevens inlees maar besturen van de ventilatie kon ik daar nog niet mee. Ik was al wel aan 't rommelen met Wemos D1 met een CC1101 maar was nog niet veel verder gekomen.
Ik heb inmiddels 2 bordjes besteld, 1 voor de demandflow unit (met CC1101) en 1 voor de HRU350. Ik heb nu, naast de centrale RF bediening voor 2 zone's ook een RF bediening. Kan ik nu zo via de CC1101 elke zone apart aansturen? Dus én de woonkamer én de WC etc? Ik zie dat een aantal van de muur RF bedieningen worden ondersteund, geldt dat ook voor de ITHO bewegingssensors? Die zijn namelijk niet meer leverbaar en triggeren andere acties dan de muurbedieningen.

[Voor 19% gewijzigd door blb4 op 08-03-2023 14:12]

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:06:
Ik liep gisteren tegen dit topic aan; geweldig! Een goede integratie van mijn qualityflow systeem met mijn huisautomatisering had ik nog niet, ik heb wel de ITHO Daalderop service tool met dongel waarmee ik via de logfile wel gegevens inlees maar besturen van de ventilatie kon ik daar nog niet mee. Ik was al wel aan 't rommelen met Wemos D1 met een CC1101 maar was nog niet veel verder gekomen.
Ik heb inmiddels 2 bordjes besteld, 1 voor de demandflow unit (met CC1101) en 1 voor de HRU350. Ik heb nu, naast de centrale RF bediening voor 2 zone's ook een RF bediening. Kan ik nu zo via de CC1101 elke zone apart aansturen? Dus én de woonkamer én de WC etc? Ik zie dat een aantal van de muur RF bedieningen worden ondersteund, geldt dat ook voor de ITHO bewegingssensors? Die zijn namelijk niet meer leverbaar en triggeren andere acties dan de muurbedieningen.
Je kunt meerdere remotes op de demandflow koppelen en zo per ruimte regelen. De add-on kan zich voordoen als remote (per ruimte) met behulp van de virtual remote functie. Dat werkt vanuit de demandflow gezien net als een echte remote. Dit gaat rechtstreeks via de koppeling met de demandflow, de CC1101 komt er voor deze functie niet aan te pas.

De ITHO bewegingssensor ben ik helaas nog niet tegen gekomen waardoor ik daarvoor nog geen support heb kunnen inbouwen.
Mocht iemand die hebben en uit willen lenen of de RF signalen willen oppakken met de RF debug functie van de add-on, graag! Dan kan ik daar vrij eenvoudig ook support voor inbouwen (verwacht ik)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
arjenhiemstra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Je kunt meerdere remotes op de demandflow koppelen en zo per ruimte regelen. De add-on kan zich voordoen als remote (per ruimte) met behulp van de virtual remote functie. Dat werkt vanuit de demandflow gezien net als een echte remote. Dit gaat rechtstreeks via de koppeling met de demandflow, de CC1101 komt er voor deze functie niet aan te pas.

De ITHO bewegingssensor ben ik helaas nog niet tegen gekomen waardoor ik daarvoor nog geen support heb kunnen inbouwen.
Mocht iemand die hebben en uit willen lenen of de RF signalen willen oppakken met de RF debug functie van de add-on, graag! Dan kan ik daar vrij eenvoudig ook support voor inbouwen (verwacht ik)
Dank! Dus de werking van de virtual remote functie is niet via RF signaal maar dat signaal gaat via de RJ45 interface? En de CC1101 is dan vooral om de RF signalen van andere remotes op te pikken zodat bekend is wat er gevraagd wordt?

Panasonic WH-MDC07J3E5/PAW-TD20C1E5 met Heishamon/NR, 6022 Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Dank! Dus de werking van de virtual remote functie is niet via RF signaal maar dat signaal gaat via de RJ45 interface?
Yup, maar voor de itho lijkt het 1-op-1 alsof het een echte remote is 8)
En de CC1101 is dan vooral om de RF signalen van andere remotes op te pikken zodat bekend is wat er gevraagd wordt?
Dat kan inderdaad, er zijn verschillende use cases mogelijk. Zo gebruik ik bijvoorbeeld de CO2 en Humidity waarde van de RFT CO2 en RFT RV in mijn domotica flows. De eerste support voor verzenden zit er ook sinds kort in maar dat is maar in een heel beperkt aantal situaties nodig (nu specifiek omdat itho niet in alle apparaten die ze verkoopt het volledige I2C protocol heeft geimplementeerd blijkbaar)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
arjenhiemstra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:05:
[...]

Yup, maar voor de itho lijkt het 1-op-1 alsof het een echte remote is 8)

[...]

Dat kan inderdaad, er zijn verschillende use cases mogelijk. Zo gebruik ik bijvoorbeeld de CO2 en Humidity waarde van de RFT CO2 en RFT RV in mijn domotica flows. De eerste support voor verzenden zit er ook sinds kort in maar dat is maar in een heel beperkt aantal situaties nodig (nu specifiek omdat itho niet in alle apparaten die ze verkoopt het volledige I2C protocol heeft geimplementeerd blijkbaar)
Duidelijk, dank! Pakketje wordt voor 't weekend bezorgd, heb ik weer wat te doen (y) !

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
De mijne accepteert zijn login/password niet en heb geprobeerd een failsafe te starten om te kijken wat er gebeurd. Ik kan niet echt iets vinden hoe je 'm helemaal kan resetten. Tips?
Ik heb een versie 2 met de buttons op de pcb.

Edit: Inmiddels ben ik er weer in, de failsafe button werkt niet dus handmatig kortgesloten.

[Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 09-03-2023 14:21]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• muppet99
  • Laatst online: 23-03 11:28
Het kan aan mij liggen, maar sinds de laatste update kan ik niet meer de huidige CO2 waarde ophalen. Eerder las ik de CO2level (ppm) waarde uit, maar die is verdwenen. Ik zie alleen nog maar Highest CO2 concentration (ppm) wat in de buurt komt, maar ik kan mij niet voorstellen dat die waardes real time zijn (naam verraadt het eigenlijk al).

Ik heb al door de instellingen gekeken, temp en hum is geen probleem maar nergens meer een waarde van de ingebouwde CO2 sensor.

Zie ik iets over het hoofd?

Carpe Diem

• arjenhiemstra
Uberprutser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:59:
De mijne accepteert zijn login/password niet en heb geprobeerd een failsafe te starten om te kijken wat er gebeurd. Ik kan niet echt iets vinden hoe je 'm helemaal kan resetten. Tips?
Ik heb een versie 2 met de buttons op de pcb.

Edit: Inmiddels ben ik er weer in, de failsafe button werkt niet dus handmatig kortgesloten.
knop kapot?

• arjenhiemstra
muppet99 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:27:
Het kan aan mij liggen, maar sinds de laatste update kan ik niet meer de huidige CO2 waarde ophalen. Eerder las ik de CO2level (ppm) waarde uit, maar die is verdwenen. Ik zie alleen nog maar Highest CO2 concentration (ppm) wat in de buurt komt, maar ik kan mij niet voorstellen dat die waardes real time zijn (naam verraadt het eigenlijk al).

Ik heb al door de instellingen gekeken, temp en hum is geen probleem maar nergens meer een waarde van de ingebouwde CO2 sensor.

Zie ik iets over het hoofd?
Sinds de laatste stable firmware versie staat een aantal fan specifieke i2c functies standaard uit. Met name vanwege apparaten die deze functies niet ondersteunen en voorkomen van overhead op de bus.
Je kunt ze weer aanzetten onder menu system settings.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Ja, doet het niet. Geen probleem verder, werkt weer gelukkig.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
Gisteren de 2 non-cve add-on's ontvangen, op 1 de CC1101 gesoldeerd en beide werken inmiddels; 1 op mijn HRU350, de andere op de demandflow unit. Mijn 3 hardware remotes zichtbaar en die commando's kan ik dus inmiddels ook via de add-on sturen, vanavond voor elke andere ruimte (totaal 8 ) nog de vremotes koppelen aan demandflow. Helemaal blij! d:)b

• blb4
Vraagje: Is het mogelijk de ruimtes (Demandflow/qualityflow) een eigen naam te geven? ik heb er naar gezocht maar niet kunnen vinden.

Nu is 't:

extractor
kitchen
toilet1
living room 1
living room 2
washroom
bathroom1
bath2 + toilet2
bedroom 1
bedroom 2
bedroom 3
bedroom 4

Virtual remotes kan ik wel een eigen (ruimte) naam geven.

• ideneef
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:45
Wie kan mij adviseren in het volgende;

Met succes heb ik ook de add-on module en vochtsensor geïnstalleerd. De vochtsensor in de itho reageert echter traag en loopt v.w.b het vochtpercentage achter bij het daadwerkelijke vochtpercentage in de badkamer. Dit komt denk ik omdat de itho lucht uit 3 verschillende ruimtes afzuigt.
Ik heb even wat gespeeld met een 433mhz vochtsensor in de badkamer welke communiceert met domoticz op mijn rpi. De betreffende vochtsensor geeft echter om de 10-30 minuten zijn info door aan domoticz. Dat werkt niet.
Ik wil dus eigenlijk een vochtsensor in de badkamer die praktisch realtime communiceert met domoticz, zodat ik de itho weer kan aansturen. Wat raden jullie aan?
Overstap maken naar zigbee of z-wave? Zo ja? Welke sensor bijvoorbeeld? Ik zie door de bomen het bos niet door het enorme aanbod hierin.
Bedankt, Ivo

• Bokkoman
ideneef schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:43:

Met succes heb ik ook de add-on module en vochtsensor geïnstalleerd. De vochtsensor in de itho reageert echter traag en loopt v.w.b het vochtpercentage achter bij het daadwerkelijke vochtpercentage in de badkamer. Dit komt denk ik omdat de itho lucht uit 3 verschillende ruimtes afzuigt.
Ik heb even wat gespeeld met een 433mhz vochtsensor in de badkamer welke communiceert met domoticz op mijn rpi. De betreffende vochtsensor geeft echter om de 10-30 minuten zijn info door aan domoticz. Dat werkt niet.
Ik wil dus eigenlijk een vochtsensor in de badkamer die praktisch realtime communiceert met domoticz, zodat ik de itho weer kan aansturen. Wat raden jullie aan?
Overstap maken naar zigbee of z-wave? Zo ja? Welke sensor bijvoorbeeld? Ik zie door de bomen het bos niet door het enorme aanbod hierin.
Bedankt, Ivo
Ik heb zelf de aqara temp & humidity sensor gekocht voor eenzelfde doel als jij. Deze maakt gebruik van zigbee. Ik zou zelf z-wave achterwege laten.

• ideneef
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:45
Thanks. Ik was al aan het graven geslagen in dit topic maar 130 pagina's is best lang.

• smesjz
  • Niet online
Bokkoman schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Ik heb zelf de aqara temp & humidity sensor gekocht voor eenzelfde doel als jij. Deze maakt gebruik van zigbee. Ik zou zelf z-wave achterwege laten.
Geen domoticz maar wel Home Assistant en zelfde Aqara temp & humidity sensor bij de douche geplaatst. En valt qua prijs ook nog best mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:11:
Vraagje: Is het mogelijk de ruimtes (Demandflow/qualityflow) een eigen naam te geven? ik heb er naar gezocht maar niet kunnen vinden.

Nu is 't:

extractor
kitchen
toilet1
living room 1
living room 2
washroom
bathroom1
bath2 + toilet2
bedroom 1
bedroom 2
bedroom 3
bedroom 4

Virtual remotes kan ik wel een eigen (ruimte) naam geven.
Die namen zijn een vertaling van wat er in de service tool staat. Ze zijn in de firmware van de add-on niet configureerbaar op dit moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
arjenhiemstra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Die namen zijn een vertaling van wat er in de service tool staat. Ze zijn in de firmware van de add-on niet configureerbaar op dit moment.
Ok, dan ga ik dat via NodeRed doen.

• arjenhiemstra
ideneef schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:43:

Bedankt, Ivo
Hier komt de lucht ook uit 4 verschillende ruimtes, toch reageert de sensor wel heel snel (het signaal is wel vrij klein). Uiteindelijk werkt een lokale sensor altijd beter imho. Ik heb in de badkamer ook nog een Aeotec MultiSensor 6 ingebouwd in het plafond aan een usb power supply ipv batterijen. Die stuurt elke 30 seconden oid een update (of bij x waarde verandering). Dat werkt super.

• blb4
blb4 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:00:
Gisteren de 2 non-cve add-on's ontvangen, op 1 de CC1101 gesoldeerd en beide werken inmiddels; 1 op mijn HRU350, de andere op de demandflow unit. Mijn 3 hardware remotes zichtbaar en die commando's kan ik dus inmiddels ook via de add-on sturen, vanavond voor elke andere ruimte (totaal 8 ) nog de vremotes koppelen aan demandflow. Helemaal blij! d:)b
Inmiddels voor elke ruimte een virtual remote gekoppeld. Wilde eerst niet, bleek dat ik verkeerde remote type had geselecteerd, moet voor demandflow/qualityflow dus type AUTO zijn. Top!

Van ‘t weekend verder met het automatiseren van timers voor de 2 WC’s op basis van de de trigger die ik al heb als de wc wordt doorgetrokken. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen 😎

[Voor 13% gewijzigd door blb4 op 10-03-2023 16:10]

• blb4
arjenhiemstra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Hier komt de lucht ook uit 4 verschillende ruimtes, toch reageert de sensor wel heel snel (het signaal is wel vrij klein). Uiteindelijk werkt een lokale sensor altijd beter imho. Ik heb in de badkamer ook nog een Aeotec MultiSensor 6 ingebouwd in het plafond aan een usb power supply ipv batterijen. Die stuurt elke 30 seconden oid een update (of bij x waarde verandering). Dat werkt super.
Dat wekt bij demandflow/qualityflow dus idd fantastisch snel op basis van de RV sensoren bij de 2 kleppen voor de badkamer en altijd basis afzuiging van 5m³/h.

• blb4
Ik heb een probleem met de unit die ik verbonden heb met de demandflow; de itho status values wijzigen niet.

Als ik de unit reset zie ik wel weer nieuwe waarden maar die worden niet meer geupdate. Met de HRU350 heb ik dit probleem niet, daar worden wel elke minuut de waarden vernieuwd. Kan dit aan een instelling liggen?

Als ik de itho service tool aansluit zie ik wel de waarden steeds updaten.

[Voor 198% gewijzigd door blb4 op 10-03-2023 20:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:08:
Ik heb een probleem met de unit die ik verbonden heb met de demandflow; de itho status values wijzigen niet.

Als ik de unit reset zie ik wel weer nieuwe waarden maar die worden niet meer geupdate. Met de HRU350 heb ik dit probleem niet, daar worden wel elke minuut de waarden vernieuwd. Kan dit aan een instelling liggen?

Als ik de itho service tool aansluit zie ik wel de waarden steeds updaten.
Er zijn een aantal mogelijke status berichten die via de i2c bus opgevraagd kunnen worden. Wellicht zul en een aantal aan moeten zetten.
Deze worden geupdate met frequentie ingesteld bij de setting "Itho status update frequency"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
arjenhiemstra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:47:
[...]

Er zijn een aantal mogelijke status berichten die via de i2c bus opgevraagd kunnen worden. Wellicht zul en een aantal aan moeten zetten.
Deze worden geupdate met frequentie ingesteld bij de setting "Itho status update frequency"

[Afbeelding]
Dank! Ik beb wat geprobeerd maar 't lukte niet. De unit maar even teruggebracht naar factory defaults, hij doet 't nu weer. Was blijkbaar iets te veel aan 't rommelen geweest.

• blb4
Ik ben nu bezig met 't aansturen (via de vremotes) van m'n qualityflow systeem via MQTT. Dat lukt niet helemaal. via web API lukt 't wel allemaal, b.v.:

http://xx.xx.xx.xx/api.html?vremote=low
http://xx.xx.xx.xx/api.ht...to&vremotename=woonkamer1
http://xx.xx.xx.xx/api.html?vremote=auto&vremoteindex=4

via MQTT gaan er dingen mis met vremoteindex en vremotename. Commands zonder vremoteindex of vremote name werken, b.v.:
{ "vremote": "High" }

met vremoteindex gaan er 2 dingen mis:
volgens github zouden waarden als value en niet als string opgegeven worden maar dat werkt niet:
{ "vremote": "High", "vremoteindex": 3} wordt niet geaccepteerd
{ "vremote": "High", "vremoteindex": "3"} wordt wel geaccepteerd maar de vremote wordt genegeerd:
lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"High","timestamp":1678536476}

Ook 't gebruik van vremotename krijg ik via MQTT niet werkend. Ik doe vast wat mis, maar wat?

• Baronic1898
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:36
Ik heb al een tijdje deze geweldige add-on voor de ITHO unit.
Ik heb de MQTT configuratie succesvol afgerond,wat ik gemaakt heb is:
-6 knoppen waarmee ik via Vremote commando de snelheid/timers kan kiezen.
-Een slider waarmee ik traploos kan regelen.
- sensoren waarmee ik de luchtvochtigheid/CO2/temp/rpm kan uitlezen.

Nu probeer ik via MQTT de waarde Faninfo : low/auto/high uit te lezen maar na uren proberen kan ik dit niet voor elkaar krijgen.
Ik heb geprobeerd om een MQTT sensor aan te maken ,maar krijg het niet werkend.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt :)

• skobus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:59
Baronic1898 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:42:
Nu probeer ik via MQTT de waarde Faninfo : low/auto/high uit te lezen maar na uren proberen kan ik dit niet voor elkaar krijgen.
De info staat in het MQTT topic itho/ithostatus, bij mij ziet het (json) message er zo uit:

code:
1
{"temp":21.8,"hum":34.9,"ppmw":5724,"Speed status":0.5,"Internal fault":0,"Frost cycle":0,"Filter dirty":0,"AirQuality (%)":200,"AirQbased on":64,"CO2level (ppm)":475,"Indoorhumidity (%)":"not available","Outdoorhumidity (%)":"not available","Exhausttemp (°C)":"not available","SupplyTemp (°C)":"not available","IndoorTemp (°C)":"not available","OutdoorTemp (°C)":"not available","SpeedCap":63496,"BypassPos (%)":"not available","FanInfo":"auto","ExhFanSpeed (%)":0,"InFanSpeed (%)":0,"RemainingTime (min)":0,"PostHeat (%)":"not available","PreHeat (%)":"not available","InFlow (l sec)":"not available","ExhFlow (l sec)":"not available","Ventilation setpoint (%)":0,"Fan setpoint (rpm)":567,"Fan speed (rpm)":574,"Error":0,"Selection":7,"Startup counter":536,"Total operation (hours)":24977,"Absence (min)":0,"Highest CO2 concentration (ppm)":"not available","Highest RH concentration (%)":"not available","RelativeHumidity":"not available","Temperature":"not available"}

• arjenhiemstra
blb4 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:22:
Ik ben nu bezig met 't aansturen (via de vremotes) van m'n qualityflow systeem via MQTT. Dat lukt niet helemaal. via web API lukt 't wel allemaal, b.v.:

http://xx.xx.xx.xx/api.html?vremote=low
http://xx.xx.xx.xx/api.ht...to&vremotename=woonkamer1
http://xx.xx.xx.xx/api.html?vremote=auto&vremoteindex=4

via MQTT gaan er dingen mis met vremoteindex en vremotename. Commands zonder vremoteindex of vremote name werken, b.v.:
{ "vremote": "High" }

met vremoteindex gaan er 2 dingen mis:
volgens github zouden waarden als value en niet als string opgegeven worden maar dat werkt niet:
{ "vremote": "High", "vremoteindex": 3} wordt niet geaccepteerd
{ "vremote": "High", "vremoteindex": "3"} wordt wel geaccepteerd maar de vremote wordt genegeerd:
lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"High","timestamp":1678536476}

Ook 't gebruik van vremotename krijg ik via MQTT niet werkend. Ik doe vast wat mis, maar wat?
Kan een bug zijn hoor maar een aantal dingen die mij opvallen:
"vremote": "High" =! "vremote": "high", hoofdletters maken uit

check op de site van de add-on zelf even de beschrijving onder menu API.

"vremoteindex": 3} met index als int werkt officieel niet, het moet een string zijn.
"vremoteindex": "3"} zou wel goed moeten werken

zou je eens:
{ "vremote": "high", "vremoteindex": "3"} wille proberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
Baronic1898 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 01:42:
Ik heb al een tijdje deze geweldige add-on voor de ITHO unit.
Ik heb de MQTT configuratie succesvol afgerond,wat ik gemaakt heb is:
-6 knoppen waarmee ik via Vremote commando de snelheid/timers kan kiezen.
-Een slider waarmee ik traploos kan regelen.
- sensoren waarmee ik de luchtvochtigheid/CO2/temp/rpm kan uitlezen.

Ik heb geprobeerd om een MQTT sensor aan te maken ,maar krijg het niet werkend.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt :)
Ik neem aan dat je dit in home assistant wil regelen? Ik heb net deze snel even gemaakt, dat werkt maar ik weet niet of dat is wat je wilt bereiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
mqtt:
  sensor:
    - name: "ITHO FanInfo sensor"
      state_topic: "itho/ithostatus"
      unit_of_measurement: ""
      value_template: "{{ value_json['FanInfo'] }}"
      unique_id: "itho_faninfo_sensor"

• blb4
arjenhiemstra schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Kan een bug zijn hoor maar een aantal dingen die mij opvallen:
"vremote": "High" =! "vremote": "high", hoofdletters maken uit

check op de site van de add-on zelf even de beschrijving onder menu API.

"vremoteindex": 3} met index als int werkt officieel niet, het moet een string zijn.
"vremoteindex": "3"} zou wel goed moeten werken

zou je eens:
{ "vremote": "high", "vremoteindex": "3"} wille proberen?
Ik zie in lastcmd dat hoofdletters volgens mij niet uitmaken:
cmd: { "vremote": "high", "vremoteindex": "3"} -> lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"high","timestamp":1678655379}
cmd: { "vremote": "Low", "vremoteindex": "3"} -> lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"Low","timestamp":1678655727}

issue is dus dat vremoteindex en ook vremotename beide niets blijken te doen; lastcmd geeft altijd "MQTT API-vremote-0"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Ik zie in lastcmd dat hoofdletters volgens mij niet uitmaken:
cmd: { "vremote": "high", "vremoteindex": "3"} -> lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"high","timestamp":1678655379}
cmd: { "vremote": "Low", "vremoteindex": "3"} -> lastcmd: {"source":"MQTT API-vremote-0","command":"Low","timestamp":1678655727}

issue is dus dat vremoteindex en ook vremotename beide niets blijken te doen; lastcmd geeft altijd "MQTT API-vremote-0"
Je ziet een copy van je input, de input check is hoofdletter gevoelig. "High" ipv "high" zal niet werken.

Daarnaast speelt hier dus nog een vremoteindex parsing ding waarschijnlijk. Lukt het wellicht om een github issue aan te maken? Het bug report vraagt om wat handige info en het maakt het issue tracken een stuk makkelijker.

• blb4
arjenhiemstra schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:00:
[...]

Je ziet een copy van je input, de input check is hoofdletter gevoelig. "High" ipv "high" zal niet werken.

Daarnaast speelt hier dus nog een vremoteindex parsing ding waarschijnlijk. Lukt het wellicht om een github issue aan te maken? Het bug report vraagt om wat handige info en het maakt het issue tracken een stuk makkelijker.
Doe ik; dank! Ik zal ook nog even checken of 't commando nu wel of niet wordt uitgevoerd met hoofdletter. omdat vremote anders is in lastcmd dacht ik dat lastcmd alleen werd doorgegeven als 't geaccepteerd werd als valide commando.

Update: Hoofdletter blijkt idd niet te werken; Cook30 wordt niet uitgevoerd, cook30 wel. Ik heb Github bug aangemaakt voor 't niet herkennen van vremote nummer.

[Voor 20% gewijzigd door blb4 op 13-03-2023 00:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
blb4 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:52:
[...]

Doe ik; dank! Ik zal ook nog even checken of 't commando nu wel of niet wordt uitgevoerd met hoofdletter. omdat vremote anders is in lastcmd dacht ik dat lastcmd alleen werd doorgegeven als 't geaccepteerd werd als valide commando.
In c is de strcmp functie case sensitive dus ik weet vrijwel zeker dat het uit maakt. Het is idd wel beter om niet gewoon het commando te laten zien, dat moet ik inderdaad maar eens aanpassen

• 1ntroduc3
arjenhiemstra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:41:
Thanks voor de feedback! Ik ga de functie verder uitwerken.
Hier werkt het ook! Dank😄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blb4
arjenhiemstra schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Ik probeer er 1 tweedehands te pakken te krijgen.

• Bokkoman
1ntroduc3 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:03:
[...]

Hier werkt het ook! Dank😄
Bij mij werkt het niet meer.
Zou jij misschien kunnen vertellen hoe hij het precies ingesteld hebt?

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:37
M'n Itho Status > Selection blijf op 7 staan. Deze zou naar 3 moeten voor auto modus, zodat de fan snelheid op basis van CO2 en luchtvochtigheid geregeld wordt. Helaas werken de stappen van 'Help!' niet.

Itho device type: CVE-Silent
Model Optima met CO2 sensor
Wifi add-on met langere headers

Hoe krijg in de Itho weer naar de automatische modus, zodat hij de fan zelf regelt? Ik heb nu aan het begin nog een Shelly power meter er aan hangen, dus zie dat het vermogen constant is, ipv hoger/lager door regeling.

• 1ntroduc3
Bokkoman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Bij mij werkt het niet meer.
Zou jij misschien kunnen vertellen hoe hij het precies ingesteld hebt?
Niet meer. Het lijkt wel alsof hij het 1x deed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjenhiemstra
Slaut schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:11:
M'n Itho Status > Selection blijf op 7 staan. Deze zou naar 3 moeten voor auto modus, zodat de fan snelheid op basis van CO2 en luchtvochtigheid geregeld wordt. Helaas werken de stappen van 'Help!' niet.

Itho device type: CVE-Silent
Model Optima met CO2 sensor
Wifi add-on met langere headers

Hoe krijg in de Itho weer naar de automatische modus, zodat hij de fan zelf regelt? Ik heb nu aan het begin nog een Shelly power meter er aan hangen, dus zie dat het vermogen constant is, ipv hoger/lager door regeling.

Zo te zien is selection 7 op een CVE-Silent hetzelfde als FanInfo "Auto"

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:57
blb4 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:00:
Ik ga vandaag ook nog maar eens een poging wagen om e.e.a. aan de praat te krijgen. Ik kan in HA namelijk wel de waardes uitlezen (al vraag ik me af of die kloppen) maar bijvoorbeeld niet via de webinterface de unit bedienen. Filter reset werkt ook niet. De afstandsbediening is bij mij gekoppeld aan de add-on

Heb eerst de firmware maar eens geupgrade van 2.4.3 > 2.5.2

Outdoor temp is gelijk aan supply temp, is dat normaal?

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:37
Dankjewel Arjen, het lage constante vermogen was dus blijkbaar wel geregeld, goed om te weten.
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee