arjenhiemstra schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:17:
Ik heb 2.4.2-beta1 online gezet, hierin zit code verwerkt die het wifi deel van de NVS storage cleared (alleen bij het booten) met een ESP-IDF commando. Bij mij maakte de add-on nog steeds een connectie vanaf de 3e verdieping naar de begaande grond om later over te stappen naar een AP op de 1e. Geen idee waarom dit zo werkt, ik zo zo snel ook niet iets bijzonders in de unifi logs.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Thanks, ik moet het nog even aankijken maar hier alvast wat feedback: ik heb 'm dinsdagavond geinstalleerd maar het leek niet meteen soelaas te brengen. Ik zag dat hij inderdaad wel op het goede AP probeerde te verbinden, dus dat is al vooruitgang

Maar de module wou na meerdere reboots nog niet succesvol verbinden...
Ik heb de motorbehuizing gisteren even uit de Itho geschroefd en ben er mee in de garage gaan staan (waar het AP hangt, recht boven de Itho in de kelder). Reboot #1 weigerde nog altijd te verbinden, vanaf reboot #2 had 'ie opeens weer verbinding. Nog een paar keer herstart, bleef goed gaan.
Terug de kelder in en weer vastgeschroefd in de Itho, verbinding OK voor 10-15 seconden en toen was 'ie d'r weer klaar mee

Niettegenstaande mijn iPhone vlak naast de Itho wel goede verbinding heeft, evenals een WiFi smart plug een paar meter verderop, begon ik toen toch een signaal issue te vermoeden. Ik heb de radio van het AP van medium naar high opgeschroefd, en nog een reboot later kreeg de module opeens weer verbinding... Die lijkt nu al bijna 24u stabiel. Maar de antenne v/d ESP32 is toch niet zo belabberd dat 'ie op 4m van een AP het volledig zendvermogen van een AP nodig heeft? (zelfs al zit er een kanaalplatenvloer tussen en misschien een ventilatiekanaal)
Ik heb de indruk dat 't vooral mis gaat bij het opzetten van de verbinding, daarna lijkt het goed te gaan. Dus ik ga het nog even aankijken; hij heeft al eerder een 2-tal dagen verbinding gehouden (zelfs met de radio op medium) vooraleer 'ie weer raar begon te doen... maar voorlopig lijkt het goed te gaan.