Als kerstvakantieactiviteit DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter toch maar eens uitgebreid met Itho Daalderop ventilatie - wifi control add-on module. Thx @arjenhiemstra voor de snelle verzending 
Bij het calibreren voor en inpassen in mijn thuissituatie loop ik echter tegen iets aan: plaatsen van de module beïnvloed het gedrag van de vaste driestandenschakelaar en RF remote voor stand 2 (medium).
Ik observeer het volgende:
Ik heb er een vermogensmeter achter hangen en zie dus een verschil. De +1W verklaar ik door het opgenomen vermogen van de module. Voor medium is het vermogen echter veel hoger en benaderd vrijwel de hoge toestand.
Hardware is een ITHO Ecofan RFT met 3-standenschakelaar en standaard remote met 3 standen + timer. Itho Wifi module zonder CC11xxxx.
Is dit een bekend bijeffect of bug?
edit: vanzelf opgelost na uitbouw, inbouw, powercycles
Bij het calibreren voor en inpassen in mijn thuissituatie loop ik echter tegen iets aan: plaatsen van de module beïnvloed het gedrag van de vaste driestandenschakelaar en RF remote voor stand 2 (medium).
Ik observeer het volgende:
code:
1
2
3
| # knop low = 655rpm = speed status 0.5 = speed 15 = 4W [was 3W] # knop medium = 1966rpm = speed status 98.5 = speed 254 = 18W [was 6W] # knop high = 1980rpm = speed status 100.0 = speed ? = 19W [was 18W] |
Ik heb er een vermogensmeter achter hangen en zie dus een verschil. De +1W verklaar ik door het opgenomen vermogen van de module. Voor medium is het vermogen echter veel hoger en benaderd vrijwel de hoge toestand.
Hardware is een ITHO Ecofan RFT met 3-standenschakelaar en standaard remote met 3 standen + timer. Itho Wifi module zonder CC11xxxx.
Is dit een bekend bijeffect of bug?
edit: vanzelf opgelost na uitbouw, inbouw, powercycles
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2022 11:29 ]