Hi allemaal,
Ik heb al veel gezocht in dit topic maar kan het bij anderen nog niet terugvinden;
Ik heb de CVE-S Eco en het bordje van Arjen; aangesloten en verbonden met HomeAssistant.
Ik loop tegen het probleem aan dat de ventilator niet lager wil dan speedstatus/ExhFanSpeed van 30%. Als ik in de aansturing naar een percentage ga dat lager ligt, wordt dat wel bevestigd lijkt het (zowel in webinterface module als via MQTT in HomeAssistant blijft de status ogenschijnlijk op het gewenste percentage staan), maar volgt de ventilator het commando niet op. Tussen 30 en 100% werkt het wel zoals verwacht.
Bijkomend, mogelijk gerelateerd verschijnsel; ik kan de ventilator niet 'uit'-zetten via HomeAssistant met de toggle.
Ik draai inmiddels 2.3beta4 en heb in m'n pogingen dit op te lossen ook de virtuele remote ingeschakeld, maar dat maakt geen verschil lijkt het. Moet ik misschien de ingebouwde vochtsensor uitschakelen om totale controle te krijgen? Verlies ik dan ook de meetwaarde?
Toevoeging: Als ik via de I2C-commando's van de virtuele remote 'Low' stuur zakt hij wel, maar zodra ik dan weer een 0..255 waarde stuur via de slider op de homepage schiet hij weer naar 30% (omdat ik force medium aan heb staan verwacht ik?), ook al koos ik maar voor bijv. 5%.
Edit: Ook met 'Additional Sensor Support' op 'on' hetzelfde gedrag (na reboot); ik kan de meetwaarde van de sensor overigens nog wel zien in de Itho status dan.
[
Voor 20% gewijzigd door
Torrentus op 14-11-2021 12:57
]