Thanks!eymey schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:35:
[...]
[...]
Ha, ik had de laatste dagen dus precies hetzelfde. Alhoewel hier de WIFI verbinding prima stabiel is, stond toch zo nu en dan de box ineens op 254.
Bij mij gebeurde het steeds als ik Home Assistant herstartte voor config wijzigingen (systeem in opbouw, dus dat doe ik nogal vaak), en naar blijkt ook als ik de MQTT daemon herstartte.
Met de nieuwe beta firmware van @arjenhiemstra kon ik ook heel mooi zien dat het steeds door MQTT gedaan werd. Ook ik had een 'retained' "CMD=254" topic staan, volgens MQTT explorer. Nadat ik deze had verwijderd is het daarna ook niet meer voorgekomen. Maar nog wel de vraag hoe dit is gekomen.....
Overigens weer prachtige wijzigingen in de nieuwe beta firmware, Arjen! Vooral dat je nu kan zien wie er als laatste de stand heeft veranderd is erg fijn.
Toch ook nog wel wat vragen.
* Gerelateerd aan de nieuwe firmware: Toen ik de "Learn mode" voor de RF Remotes had aangezet verscheen er al vrij snel (nog voor ik m'n eerste eigen remote er weer in had gezet) een voor mij onbekende remote (het lijkt me sterk als toevallig net 1 van de buren ook een remote aan het inleren was).
* Niet gerelateerd, want gebeurde ook al bij de stable firmware: Als ik via MQTT een commando stuur om de box op "medium" te laten gaan, dan pakt hij een vrij hoge waarde (160 ofzo), of in ieder geval niet de waarde die ik voor "medium" heb ingesteld. Via de web interface of remotes gaat hij wel gewoon op de ingestelde waarde.
wb de join, de filtering is vrij strikt, ten eerste moet het een itho bericht zijn (juist headers moeten aanwezig zijn) en de command bytes van een join commando moeten kloppen met wat ontvangen is. Kan bijna niet anders dan een buurman zijn maar dat is inderdaad wel heeel toevallig!
wb MQTT command medium, stuur je dan {"command":"medium"} ?
Hier wordt die opgepikt in de MQTT callback:
code:
1
2
3
4
5
| if (!(const char*)root["command"].isNull()) { jsonCmd = true; const char* value = root["command"] | ""; ithoExecCommand(value, MQTTAPI); } |
[...]
}
en ithoExecCommand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| bool ithoExecCommand(const char* command, cmdOrigin origin) { D_LOG("EXEC COMMAND\n"); if (strcmp(command, "low") == 0) { ithoSetSpeed(systemConfig.itho_low, origin); } else if (strcmp(command, "medium") == 0) { ithoSetSpeed(systemConfig.itho_medium, origin); } [...] } |
vertaald deze naar systemConfig.itho_medium wat de ingestelde waarde zou moeten zijn. Zou je eens via de debug pagina, naar file editor kunnen gaan en kijken welke waarde er in het system.json bestand staat achter "itho_medium"?