Bij een hotelkamer is het duidelijk dat de koelkast een service is die bij de prijs in zit. Gaat hij kapot: niet jouw probleem.Wispe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:57:
Nou, ik heb weer eens iets geks meegemaakt.
De huurders hebben vorige week de woning opgeleverd en ik ben vandaag naar de woning gegaan om het verkoopklaar te maken. Zijn de wasmachine en de droger foetsie. Toen heb ik de huurders gemaild en gevraagd waar ze waren. Ze zeiden: "Wij hebben bij de sleuteloverdracht van de makelaar destijds vernomen dat je die had laten staan en voor de bewoners waren."![]()
Als ik een hotelkamer huur, mag ik dan ook de kussens en de mini-koelkast toe-eigenen?
Was er in dit geval ook deze afspraak? Dus wasmachine of droger kapot, dan zorg jij voor de reparatie? Zij betalen immers een huurprijs inclusief deze faciliteit.
Of was je idee dat jij het beste van 2 werelden zou krijgen? Dus wel een huurprijs die hoort bij de extra faciliteit, de huurders mogen het niet meenemen, maar als het kapot gaat dan wel zelf betalen voor de reparatie of de hogere huur blijven betalen ook al werkt de extra faciliteit niet meer?
Je geeft aan dat je het gedrag van de huurders vreemd vind, maar je geeft niet aan wat je verwachting of afspraak met de huurders is.
Mocht het nou zo zijn dat jij steeds geld hebt betaald om de wasmachine operationeel te houden en ze nemen hem uiteindelijk mee: OK, dan is het echt vreemd.