Fijn om te lezen. Ik ga uit van 250KM ongeveer a 100km met mn P8 (met lading op vakantie) en met een warmtepomp. per stuk (100% weg, 10% tussenstop met max laden op 80%) dus dat gaat dan hopelijk wel lukken-sander schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:59:
Vandaag was er voor mij een mooie gelegenheid om het bereik van de Polestar 2 eens te checken met heen-weer rit van ruim 300 km. Zonder tussentijds laden als doel.
Vanmorgen met 100% lading vertrokken, volgens de navigatie zou ik op bestemming aankomen met 46% lading - oeps... logisch gezien zou ik dan heen en weer niet redden.
Na 156 km was ik om mijn bestemming, met nog 56% lading over, een stuk beter dan vooraf ingeschat door de auto. Verbruik 19.7kWh/100km.
[Afbeelding]
Voor terugweg schatte de auto in dat ik met 4% lading zou aankomen en gaf suggestie om laadstop toe te voegen. Dat genegeerd en gaan rijden. Wederom 156 km later was ik weer terug met nog 11% lading over. Verbruik 20.6kWh/100km.
Verbruik over totale trip van 315 km was 20.2kWh/100km, met nog 40km range over. Rit was voor 95% snelweg waarbij ik de cruise control op 110 km/u heb ingesteld, airco uit en temperatuur was +/- 19 graden. Rij Performance Pack, dus met 20" wielen. Heen wind meer mee, dus dat verklaart vermoed ik verschil verbruik tussen heen en terugweg.
[Afbeelding]
315 km + de 40 km resterend = 355 bereik, dat komt redelijk overeen met actieradiuscalculator: https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/
Verder is zo'n rit heerlijk ontspannen rijden met Adaptive Cruise Control & Pilot Assist, werkt heel fijn en er zit duidelijk slimme techniek achter, gaat niet meteen in de ankers als er eentje voor je langs gaat om nog even snel de afrit te nemen en kijkt goed naar beweegsnelheden en richtingen van andere weggebruikers. Lijkt naar mijn gevoel ook verschil te herkennen tussen een vrachtwagen en auto en past gedrag daarop aan.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld