Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
-sander schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:59:
Vandaag was er voor mij een mooie gelegenheid om het bereik van de Polestar 2 eens te checken met heen-weer rit van ruim 300 km. Zonder tussentijds laden als doel.

Vanmorgen met 100% lading vertrokken, volgens de navigatie zou ik op bestemming aankomen met 46% lading - oeps... logisch gezien zou ik dan heen en weer niet redden.

Na 156 km was ik om mijn bestemming, met nog 56% lading over, een stuk beter dan vooraf ingeschat door de auto. Verbruik 19.7kWh/100km.

[Afbeelding]

Voor terugweg schatte de auto in dat ik met 4% lading zou aankomen en gaf suggestie om laadstop toe te voegen. Dat genegeerd en gaan rijden. Wederom 156 km later was ik weer terug met nog 11% lading over. Verbruik 20.6kWh/100km.

Verbruik over totale trip van 315 km was 20.2kWh/100km, met nog 40km range over. Rit was voor 95% snelweg waarbij ik de cruise control op 110 km/u heb ingesteld, airco uit en temperatuur was +/- 19 graden. Rij Performance Pack, dus met 20" wielen. Heen wind meer mee, dus dat verklaart vermoed ik verschil verbruik tussen heen en terugweg.

[Afbeelding]

315 km + de 40 km resterend = 355 bereik, dat komt redelijk overeen met actieradiuscalculator: https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

Verder is zo'n rit heerlijk ontspannen rijden met Adaptive Cruise Control & Pilot Assist, werkt heel fijn en er zit duidelijk slimme techniek achter, gaat niet meteen in de ankers als er eentje voor je langs gaat om nog even snel de afrit te nemen en kijkt goed naar beweegsnelheden en richtingen van andere weggebruikers. Lijkt naar mijn gevoel ook verschil te herkennen tussen een vrachtwagen en auto en past gedrag daarop aan.
Fijn om te lezen. Ik ga uit van 250KM ongeveer a 100km met mn P8 (met lading op vakantie) en met een warmtepomp. per stuk (100% weg, 10% tussenstop met max laden op 80%) dus dat gaat dan hopelijk wel lukken :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
mvrooij schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:37:
Kwam net deze foto tegen, zit toch te twijfelen om voor Sage Green te gaan.[Afbeelding]
Blij met mn Sage Green :9~ kom maar door :P
4v4t4r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:55:
[...]

Fijn om te lezen. Ik ga uit van 250KM ongeveer a 100km met mn P8 (met lading op vakantie) en met een warmtepomp. per stuk (100% weg, 10% tussenstop met max laden op 80%) dus dat gaat dan hopelijk wel lukken :)
Ik hoop toch echt wel op meer dan 250km met mn P8. Ze geven aan 400+ nou is dat natuurlijk helemaal heppiedepeppie.. Maar zelfs een e-golf met de helft van de batterij haalt 230KM..

[ Voor 31% gewijzigd door HoefMeistert op 09-09-2020 19:52 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
HoefMeistert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:51:
[...]

[...]

Ik hoop toch echt wel op meer dan 250km met mn P8. Ze geven aan 400+ nou is dat natuurlijk helemaal heppiedepeppie.. Maar zelfs een e-golf met de helft van de batterij haalt 230KM..
Ik ga uit van 70% maar heh (10-80) en met gezin, volle bepakking puur snelweg. Ik vermoed dat hij wel de 300 over gaat komen maar in mn planning ga ik er gewoon niet vanuit. Dat maakt het allemaal wat relaxer.

Daarnaast zijn die 2 auto's niet echt te vergelijken in gewicht/weerstand/efficientie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidPS2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
HoefMeistert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:51:
[...]

[...]

Een e-golf weegt wel een kilo of 600 minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
VoidPS2 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:16:
[...]

Een e-golf weegt wel een kilo of 600 minder..
Met regeneration zou gewicht wel minder uit moeten maken en met name luchtweerstand belangrijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
mvrooij schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:53:
[...]

Drama... lastige keuze.

Bij mijn huidige XC40 R-Design wist ik direct dat ik Osmium Grey met de zwarte accenten wilde maar nu vind ik 't erg lastig. Het is wel iets aparts wat bijna niemand zal hebben (omdat het enkel op de P8 zal zijn). Wil hem in het echt zien, maar gisteren bevestiging gehad dat ze niet voor 1 Oktober te zien zijn.
Welke kleuren zijn binnen Volvo alleen voor de P8 naast Sage Green?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:37:
Kwam net deze foto tegen, zit toch te twijfelen om voor Sage Green te gaan.[Afbeelding]
Ziet er goed uit, maar er zit een heel dik filter op die foto die het geheel al “Sage” maakt :F

Zo is het wel lastig beoordelen hé? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
KnikkerBak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:18:
[...]

[...]

Ik houd er wel van ja, al twee rode auto's mogen hebben, en de xc40 in het rood met zwart dak en elementen is het voor mij wel
Al had ik em ook wel in het wit willen hebben, maar dat mocht niet van de vrouw :+ die zag em liever in bursting blue, en al is dat ook een mooie kleur, ik was al verkocht :)

29 december rijd ik er mee weg, misschien hang ik er een witte pompom aan onderweg naar huis, voor de kerst stemming o<:)
Gave kleur! Bij jou moet er 3cht helemaal niets meer misgaan qua timing... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
-sander schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:59:
Vandaag was er voor mij een mooie gelegenheid om het bereik van de Polestar 2 eens te checken met heen-weer rit van ruim 300 km. Zonder tussentijds laden als doel.

Vanmorgen met 100% lading vertrokken, volgens de navigatie zou ik op bestemming aankomen met 46% lading - oeps... logisch gezien zou ik dan heen en weer niet redden.

Na 156 km was ik om mijn bestemming, met nog 56% lading over, een stuk beter dan vooraf ingeschat door de auto. Verbruik 19.7kWh/100km.

[Afbeelding]

Voor terugweg schatte de auto in dat ik met 4% lading zou aankomen en gaf suggestie om laadstop toe te voegen. Dat genegeerd en gaan rijden. Wederom 156 km later was ik weer terug met nog 11% lading over. Verbruik 20.6kWh/100km.

Verbruik over totale trip van 315 km was 20.2kWh/100km, met nog 40km range over. Rit was voor 95% snelweg waarbij ik de cruise control op 110 km/u heb ingesteld, airco uit en temperatuur was +/- 19 graden. Rij Performance Pack, dus met 20" wielen. Heen wind meer mee, dus dat verklaart vermoed ik verschil verbruik tussen heen en terugweg.

[Afbeelding]

315 km + de 40 km resterend = 355 bereik, dat komt redelijk overeen met actieradiuscalculator: https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

Verder is zo'n rit heerlijk ontspannen rijden met Adaptive Cruise Control & Pilot Assist, werkt heel fijn en er zit duidelijk slimme techniek achter, gaat niet meteen in de ankers als er eentje voor je langs gaat om nog even snel de afrit te nemen en kijkt goed naar beweegsnelheden en richtingen van andere weggebruikers. Lijkt naar mijn gevoel ook verschil te herkennen tussen een vrachtwagen en auto en past gedrag daarop aan.
Mooi rit en prima cijfers! Als ze dat met software updates nog iets verbeteren... :Y

Heb jij geen last van bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb bij Alphabet een Snow P2 gemeld staan met aflevering op 11 september, maar ik heb nog geen enkel bericht van niemand weten te achterhalen waar ik hem dan kan ophalen.

De Polestar (Snow, 19 inch en trekhaak) is in maart besteld.

Als ik Alphabet spreek zeggen ze dat Polestar contact met me gaat opnemen en als ik Polestar bel weten ze niks en zeggen ze dat de dealer voor aflevering contact met me gaat opnemen.

Hoe weet iedereen al een V nummer of zoiets, want daar kan ik nergens iets over vinden.
Wie heeft er al een Polestar via Alphabet geleverd gekregen?

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
4v4t4r schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:57:
[...]

Ik ga uit van 70% maar heh (10-80) en met gezin, volle bepakking puur snelweg. Ik vermoed dat hij wel de 300 over gaat komen maar in mn planning ga ik er gewoon niet vanuit. Dat maakt het allemaal wat relaxer.

Daarnaast zijn die 2 auto's niet echt te vergelijken in gewicht/weerstand/efficientie etc.
Haha nee klopt, maar ik verwacht wel iets meer van het bereik. Ze zullen niet gelijk op Tesla niveau zitten maar zoals al eerder gemeld verwacht ik ook na release wel wat updates die de range zouden moeten verbeteren. Hoe meer auto’s er rijden hoe meer data ze verzamelen.
Maar we gaan het zien, eerst maar eens wachten tot ie geleverd gaat worden 🤣

PSNID : HoefMeistert

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 09:52
pjevdbrink schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:05:
Ik heb bij Alphabet een Snow P2 gemeld staan met aflevering op 11 september, maar ik heb nog geen enkel bericht van niemand weten te achterhalen waar ik hem dan kan ophalen.

Als ik Alphabet spreek zeggen ze dat Polestar contact met me gaat opnemen en als ik Polestar bel weten ze niks en zeggen ze dat de dealer voor aflevering contact met me gaat opnemen.

Hoe weet iedereen al een V nummer of zoiets, want daar kan ik nergens iets over vinden.

Paul
Ik lease ook via Alphabet, afleverdatum staat bij mij op 31 augustus. De P2 staat al bij de dealer, heb er al ingezeten...
Maar volgens de dealer heeft Polestar de auto nog niet vrijgegeven. En dus mag de auto nog niet rijklaar gemaakt worden.

Gezien de berichten over bugs en storingen begin ik te geloven dat Polestar nog aan de software moet sleutelen of misschien zelf in afwachting is van noodzakelijke updates...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Weer een kleine update vanaf deze kant. Rij nu een kleine twee weken en ben weer een aantal ervaringen rijker.

Verbruik
Zoals de vorige keer verteld rij ik momenteel veel korte stukken, waarmee het verbruik door conditioneren rond de 21-22 kWh/100 km zit. Van de week had ik een rit met gemengd snelweg, buitenweg, stadsverkeer en toen daalde mijn verbruik al naar 17 kWh / 100km. Ik denk dat daarvan 60-70% snelweg was.

Adaptive Cruise Control
In de vorige review had ik deze getest met name in de bebouwde kom. Nu kon ik het op een heel stuk snelweg goed uitproberen. Wat een super werkend systeem is dit! Dit is werkelijk de beste ACC die ik ooit heb gereden. Auto's die je inhalen en kort voor je neus invoegen worden herkend en de auto remt er niet voor af (tenzij de auto voor je daarna vertraagt uiteraard). Niet 1 keer heeft hij last gehad van "phantom breaking" zoals wel vaker over wordt geklaagd bj andere merken. Hij houdt een zeer prettige afstand tot de voorganger en remt altijd geleidelijk. Als je op de rechter rijbaan rijdt en je nadert je voorganger remt hij geleidelijk af. Wil je vervolgens inhalen en je doet je knipperlicht uit, dan geeft hij zelf al iets gas bij, waarna je van baan kan wisselen en je inhaalmanoeuvre voortzet. Kies je er voor toch niet te gaan, dan remt hij weer voor je af. Erg fijn!

Android
Ik zit te weinig in het Google / Android ecosysteem om het systeem echt goed te doorgronden. Als ik aan Siri vraag wanneer mijn volgende afspraak is, dan kijkt ze in al mijn agenda's. Exchange, iCloud, Google, etc. Als ik aan Google vraag wanneer mijn volgende afspraak is, dan geeft hij alleen mijn Google afspraken. Ondanks dat ik in de Google Agenda app op mijn telefoon alle accounts heb gekoppeld. Weet iemand hoe je dit beter instelt? Ik wil namelijk in de auto dat soort commando's kunnen doen en in een later stadium ook kunnen navigeren naar mijn volgende afspraak. Maar als Google niet eens weet dat ik een afspraak heb, dan schiet het natuurlijk niet op.

Kleine bugs
Kleine bugs in apps zijn vaak op te lossen door de herstart van je Android (home knop langs vasthouden). Dat heeft voor mij mijn eerder genoemde problemen met onder andere de radio app opgelost.

Het spiegelprobleem is er nog wel. Maar vaker niet dan wel. En ik kan nog steeds niet ontdekken welke handeling er voor zorgt dat het probleem er wel is. Want als ik er bewust op let, dan gaat het altijd goed. En soms dan let ik er niet op en dan staat ineens mijn linkerspiegel naar beneden.

Alle bugs heb ik overigens gemeld bij Polestar support. Daar heb ik nog geen reactie op, maar dan ligt het in ieder geval bij de partij die er eventueel iets aan kan doen.

Hopelijk komen er snel meer auto's op de weg. Dan kunnen we ervaringen delen en elkaar helpen.

• MarvinOA
Oh en nog een belangrijke: af en toe als mijn auto stilstaat maakt hij een luid geluid van een soort ventilator of zo. Is dat normaal?

• JohnDoe77
pjevdbrink schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:05:

Paul
Hi Paul, in het andere topic gaat het over levering, bestellingen en vin nummers enzo. Daar kunnen ze je vast helpen! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:54:
Oh en nog een belangrijke: af en toe als mijn auto stilstaat maakt hij een luid geluid van een soort ventilator of zo. Is dat normaal?
Mooi verslag! Dat geluid is normaal, dan koelt hij je accupakket!

• JohnDoe77
Heeft één van de huidige P2 rijders al iets met de sleutel gedaan om die wat chiquer te doen lijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
JohnDoe77 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:00:
[...]

Mooi rit en prima cijfers! Als ze dat met software updates nog iets verbeteren... :Y

Heb jij geen last van bugs?
Tuurlijk heb ik ook de welbekende bugs (bijv spiegel die niet terug klapt) en heb ik 1x het systeem opnieuw gestart waarmee issues van dat moment verholpen waren (airco & cruise control werkte niet). Er zijn zeker dingen die ook anders/beter/handiger kunnen maar vertrouw erop dat veel daarvan in toekomst aangepast gaan worden via updates. Vergeet ook niet dat straks andere merken het Android Automotive gaan gebruiken wat zeker zal bijdragen aan de algehele ontwikkeling van systeem en nieuwe apps.

Maar er zijn vooral heel veel zaken die gewoon super goed en fijn werken. Ik geniet van alle nieuwe features en het comfort ten opzichte van mijn vorige auto. Daar gaan die enkele bugs waar je echt last van hebt geen plezier wegnemen van de Polestar 2 in mijn geval :)

En voor spiegelissue heb ik mijn voorkeuren qua stoel & spiegelinstelling opgeslagen. Dus even op knop 1 drukken en alles staat weer naar wens. Dat werkt bijvoorbeeld weer prima!
MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:49:
Android
Ik zit te weinig in het Google / Android ecosysteem om het systeem echt goed te doorgronden. Als ik aan Siri vraag wanneer mijn volgende afspraak is, dan kijkt ze in al mijn agenda's. Exchange, iCloud, Google, etc. Als ik aan Google vraag wanneer mijn volgende afspraak is, dan geeft hij alleen mijn Google afspraken. Ondanks dat ik in de Google Agenda app op mijn telefoon alle accounts heb gekoppeld. Weet iemand hoe je dit beter instelt? Ik wil namelijk in de auto dat soort commando's kunnen doen en in een later stadium ook kunnen navigeren naar mijn volgende afspraak. Maar als Google niet eens weet dat ik een afspraak heb, dan schiet het natuurlijk niet op.
Heb je ook de Google Assistent app geinstalleerd op je telefoon? Daar kan je veel voorkeuren instellen en tot welke agenda's je de Google Assistent toegang geeft bijvoorbeeld.
MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:54:
Dat is de koeling van de batterij. Springt zo nu en dan aan afhankelijk van de omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:00:
Heeft één van de huidige P2 rijders al iets met de sleutel gedaan om die wat chiquer te doen lijken?
Wacht op de "Phone as key" update, dan is de sleutel geschiedenis ;)

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Als ik zo lees zijn korte ritjes verbruiksmatig slechter dan lange ritten; ik had eigenlijk het omgekeerde verwacht (heb nog nooit EV gereden).

Het preconditionen is dus best te ondervangen door de laadkabel ingeplugd te laten vermoed ik?

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
S2000jan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:19:
Als ik zo lees zijn korte ritjes verbruiksmatig slechter dan lange ritten; ik had eigenlijk het omgekeerde verwacht (heb nog nooit EV gereden).

Het preconditionen is dus best te ondervangen door de laadkabel ingeplugd te laten vermoed ik?
Dit vind ik dus ook minder, ook kleine reden voor mij geweest om elektrisch te gaan rijden omdat ik erg veel korte afstanden rijd vanwege mijn werk en minder snelweg. Met mijn huidige XC40 T4 zit ik namelijk gemiddeld op 1 op 10/11 met mijn huidige afstanden. Enkel snelweg haal ik de 1 op 14 wel.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• JohnDoe77

Klopt, dan haalt hij dat gewoon van de capaciteit van het net af! :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Een beetje Off-topic, maar is het een iPhone gebruiker al gelukt om de iPhone agenda door Google Assistant te laten inzien? Als ik die app nu open zie ik geen afspraken, dan gaat dat ook niet werken in de auto...

Suggesties waar ik dit het best kan vragen zijn ook welkom O-)

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

Veel plezier vandaag, ben benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:42:
[...]

Veel plezier vandaag, ben benieuwd naar je ervaring!
Bedankt! Geen idee of ik tijd ga hebben hier vandaag al iets te posten; mea culpa op voorhand, maar begrijpelijk, niet ? :+ 8)

• MarvinOA
-sander schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:11:

Heb je ook de Google Assistent app geinstalleerd op je telefoon? Daar kan je veel voorkeuren instellen en tot welke agenda's je de Google Assistent toegang geeft bijvoorbeeld.
De Google Assistent app staat inderdaad op mijn iPhone. Maar deze laat geen andere agenda's zien dan de eigen Google Agenda. In iOS heb ik assistent toestemming gegeven tot mijn agenda's.

• Spanky79

Je kunt het via de app instellen. En dan is voordat je wegrijdt je batterij op temperatuur, de cabine van je auto op temperatuur. Dat alles scheelt enorm in 'aanloopenergieverbruik'. Als je dan een warmtepomp hebt dan zal die het effect van de buitentemperatuur nog iets 'dempen'.

Ik ben benieuwd wat dat uiteindelijk oplevert, het is natuurlijk ook zo dat momenteel de temperaturen nog prima zijn en de auto ook nog redelijk zou moeten presteren. Straks als het kouder wordt gaat het zeker enorm helpen. Met name het verwarmen van de batterij, en de cabine kost veel energie. Als je dat kan wegnemen zal bij de P8 de warmtepomp helpen om warmte van de motoren tegebruiken voor de batterij etc.

Koeling kost ook veel energie.

Hier een site met wat meer info.
https://www.geotab.com/blog/ev-range/

• MarvinOA
MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:57:
[...]

De Google Assistent app staat inderdaad op mijn iPhone. Maar deze laat geen andere agenda's zien dan de eigen Google Agenda. In iOS heb ik assistent toestemming gegeven tot mijn agenda's.
Na een Google search ontdekt dat Google assistent (althans in februari) geen iCloud en Exchange ondersteunt.
Calendars Compatible with Google Assistant
As we said, you must have a Google Calendar to link it to Google Assistant. It can be your primary Google calendar or a shared Google calendar. However, Google Assistant is not compatible with calendars that are:
  • From G Suite (Google's business software)
  • Imported from a URL or iCal
  • Synced with Google Calendar (such as Apple or Outlook)
  • Themed, such as one devoted to holidays or birthdays
  • Are not fully readable or editable, such as one with only free and busy information
Dan gaat Siri hier dus wel wat slimmer mee om. Ik was er al op verheugd dat ik geen Apple CarPlay nodig zou hebben :+

[ Voor 5% gewijzigd door MarvinOA op 10-09-2020 10:35 ]

Verwijderd

MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:32:
From G Suite (Google's business software)
Nou...dat is zuur. En begreep ook al dat GSuite niet kan inloggen op de Polestar zelf, want GSuite ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Je zou eventueel via IFTTT een protocol kunnen maken die automatisch je icloud afspraken doorzet naar je Google agenda

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
MarvinOA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:32:
[...]

Na een Google search ontdekt dat Google assistent (althans in februari) geen iCloud en Exchange ondersteunt.

[...]

Dan gaat Siri hier dus wel wat slimmer mee om. Ik was er al op verheugd dat ik geen Apple CarPlay nodig zou hebben :+
Dit zou wel echt balen zijn. Op kantoor werken wij veel met Exhange..
Hoewel Google erg inventief werkt in de auto, baal ik er persoonlijk wel een beetje van dat je google assistent nodig hebt. Ik was net bezig alles over te schakelen naar apple in mijn huis..

Edit: Ik wil overigens geen Apple vs. Google discussie uitlokkgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door fyr0 op 10-09-2020 10:45 ]

• BartWNL
_--[]--__ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb hier al uitgebreid naar gekeken. Als het alleen om de agenda gaat zou je kunnen proberen je andere agenda's te "delen" en deze dan toe te voegen aan je google agenda (Other calendar / from URL)

Ik heb ook gekeken naar microsoft flow voor office365 agenda's maar MS heeft de templates voor sync met google verwijderd dus dat werkt niet meer.

Ik ben uiteindelijk op SyncGene uitgekomen omdat ik ook al mijn contacten uit andere accounts in mijn google account wilde hebben. Werkt uitstekend maar kost wel € 70 per jaar om 5 verschillende (Microsoft, Google & Apple) accounts te kunnen syncen.
verplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwucsHfzcic05kAtbFClCWCYXXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9qLEwuVcYANC0uKt37xCzFi.jpg?f=fotoalbum_large

Op het belgische inschrijvingsdocument heeft de P2 slechts een vermogen van 150 :)

En géén staanplaatsen :)

• BartWNL
S2000jan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:48:
[Afbeelding]

Op het belgische inschrijvingsdocument heeft de P2 slechts een vermogen van 150 :)

En géén staanplaatsen :)
Officieel is het vermogen van 1 motor ook 150 kw.
Als ze zeggen dat er 2 inzitten, zijn ze feitelijk correct bezig :+

• BartWNL
fyr0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:44:
[...]

Zullen vast meer mensen tegen dit probleem gaan aanlopen, dus in mijn ogen goed om dit te bespreken. Ongeacht of je een Apple fan bent, je zult met Android/Google moeten werken in de P2 :) (of :| )

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAo8JNn9beqN6JpGaBVRQAv6CSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVqugDNYX5FXLoBVwzCa3M0c.jpg?f=user_large

Aantal motoren is geen variabele die de Belgische overheid voorzien heeft, dat gaat nog even duren denk ik :p

Rijklaar gewicht in BE staat op 2.198 kg ....

• fyr0
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:51:
[...]

Zullen vast meer mensen tegen dit probleem gaan aanlopen, dus in mijn ogen goed om dit te bespreken. Ongeacht of je een Apple fan bent, je zult met Android/Google moeten werken in de P2 :) (of :| )
Ja ik neem het een beetje voor lief, ik heb gekozen voor deze auto. Dus dan accepteer ik daar ook google bij.
Maar ik verwacht binnenkort te verhuizen en daar wilde ik wat meer automatisering toepassen.
Dus het wordt weer evalueren of het Google of Apple wordt

• BartWNL
fyr0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:01:
[...]

Ja ik neem het een beetje voor lief, ik heb gekozen voor deze auto. Dus dan accepteer ik daar ook google bij.
Maar ik verwacht binnenkort te verhuizen en daar wilde ik wat meer automatisering toepassen.
Dus het wordt weer evalueren of het Google of Apple wordt
Heb qua apparatuur alles van Apple, maar voor verlichting e.d. gebruik ik de Sonos One die toevallig Google integratie heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik het vaker gebruik dan verwacht en met een P2 op komst verwacht ik dat het alleen maar meer wordt.

• S2000jan
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:06:
[...]

Heb qua apparatuur alles van Apple, maar voor verlichting e.d. gebruik ik de Sonos One die toevallig Google integratie heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik het vaker gebruik dan verwacht en met een P2 op komst verwacht ik dat het alleen maar meer wordt.
Hier volledige Google adept .... google home apparaten thuis en zo, dus ben benieuwd hoe de combinatie gaat werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Hier draait ook alles op HomeKit, maar geef het nog even en dan zou dat geen probleem meer moeten zijn :) https://tweakers.net/nieuws/171948/smarthomestandaard-van-apple-google-en-amazon-ligt-op-koers-voor-release-2021.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Montalbano schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:57:
[...]

Ik betwijfel alleen nog steeds of het echte foto's zijn, zover ik begrepen heb is er geen rijdende XC40 in Sage Green. En met Photoshop / juiste lichtval ziet iedere kleur er op zo'n foto fantastisch uit.

Vond het ook lastig, en denk nog steeds dat er een grote kans is dat het een prachtige kleur is, maar het nu een paar keer goed live bekijken van Thunder Grey heeft voor mij de keuze nu toch definitief naar Thunder laten gaan.
Ok, meiden, een Zweedse collega van mij rijdt sinds gisteren met een P8 in Sage Green.
Hier een foto om een al wat betere impressie te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxn_e7eQhW4zAeATly9cZARfgTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNte0Ihd5XCsGZlbfG0nSkIv.jpg?f=fotoalbum_large

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• mvrooij
Pure8 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:08:
[...]

Ok, meiden, een Zweedse collega van mij rijdt sinds gisteren met een P8 in Sage Green.

[Afbeelding]
Phoe daar oogt hij weer zoveel anders, kan jou zweedse collega niet wat meer fotos maken dan? Thanks!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• 4v4t4r
[...]

[Afbeelding]
Het doet me ergens aan denken - weet even niet wat, maar zo vind ik hem weer minder qua kleur..
Thanks voor het delen !

• fyr0
S2000jan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:07:
[...]

Hier volledige Google adept .... google home apparaten thuis en zo, dus ben benieuwd hoe de combinatie gaat werken
Ja hoorde tijdens het testrijden dat iemand via zijn auto thuis de verwarming e.d. al kon aanzetten. Dus de combinatie moet goed gaan voor jou!
Ohja klopt, maar daarin wordt niet geschreven of je met Google je homekit kan aansturen

• Petzun
  • Laatst online: 12-08 15:25
[...]

[Afbeelding]
Blijft een aparte kleur, maar ik hou het bij Thunder Grey. Wel mooi om zo nu en dan van Pure8 op dit forum info uit 1e hand te ontvangen. Mag je van mij blijven doen :*) .

P6 19" | EVBox Elvi

• MarvinOA
fyr0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ja hoorde tijdens het testrijden dat iemand via zijn auto thuis de verwarming e.d. al kon aanzetten. Dus de combinatie moet goed gaan voor jou!

[...]

Ohja klopt, maar daarin wordt niet geschreven of je met Google je homekit kan aansturen
De lampen en verwarming bedienen gaat inderdaad perfect. Die heb ik thuis zowel aan Siri als aan Google Assistent gekoppeld. En dat pakt hij mooi op.

Alles wat je aan de Assistant kunt koppelen zal in de auto ook werken.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
fyr0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:44:
Om hier even op in te haken, het is niet eens zo zeer een Apple vs Google discussie, maar meer een Android vd Android automotive discussie.

Ik wil eigenlijk 3 zaken in mijn auto:
- Mijn O365 werk agenda kunnen zien (op een Android telefoon kan dat, als ik em enroll in onze corporate MDM)
- Mijn iCloud prive agenda kunnen zien (op een Android telefoon kan dat met de Calendar Sharing functie)
- Mijn contacten uit iCloud op de auto zichtbaar (liefst rechtstreeks vanuit de cloud)

Al dit kan op een Android telefoon, maar nog niet op Android Automotive.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 12:25
JohnDoe77 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:56:
[...]

Gave kleur! Bij jou moet er 3cht helemaal niets meer misgaan qua timing... d:)b
Mag geen probleem zijn, de p8 zit in de batch van november, maar mn werkgever wil de auto zo laat als mogelijk in 2020 geleverd hebben vanwege de huidige lease auto
Dealer vond het ook geen probleem, ze hebben het volgens hun 'druk' in december met alle P2 en P8 auto's die geleverd moeten worden, en bij mij moet de trekhaak nog gemonteerd worden, dus daar hebben ze dan even de tijd voor 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

4v4t4r schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:16:
[...]

Het doet me ergens aan denken - weet even niet wat, maar zo vind ik hem weer minder qua kleur..
Thanks voor het delen !
aan deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfM8WLPtTo3A5EA9cUySNfMQDhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaEo63kIWDqRgABTOZ5g7paF.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

• 4v4t4r
Haha :)
nee een eigen huis en tuin kleuren staaltje voor pastel tintjes ofzo.. geen idee.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Prachtige foto, thanks. Wel bijzonder om te zien hoe kleuren zo kunnen afwijken van het marketing materiaal. Dat is bij Thunder Grey niet anders trouwens.

P8

• Spanky79
Pfoe, ben blij dag ik geen sage green heb besteld. Niet mijn smaak.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12
[...]

[Afbeelding]
Wel echt een leuk kleurtje, weer eens heel
wat anders! Het komt ook wat ‘witter’ over dan het monster wat de dealer had.

Maar de collega rijdt er dus al in.....is dat
“Intern Volvo” ? Ik hoop dat hij ‘m flink aan de tand zal gaan voelen om de bugs er uit te jagen ....!

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 10-09-2020 15:09 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Pure8
Mga1600 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:52:
[...]

Wel echt een leuk kleurtje, weer eens heel
wat anders! Het komt ook wat ‘witter’ over dan het monster wat de dealer had.

Maar de collega rijdt er dus al in.....is dat
“Intern Volvo” ? Ik hoop dat hij ‘m flink aan de tand zal gaan voelen om de bugs er uit te jagen ....!
Dit zijn de pre-productiewagens die nu als test-wagens gereden worden. Dit is dus intern, ja.
De eerste klantwagens komen echt niet vóór W41 op de weg. (normaal gezien toch. :F )

• mvrooij
Spanky79 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:29:
Pfoe, ben blij dag ik geen sage green heb besteld. Niet mijn smaak.
Ja ik snap je reactie, dit had ik dus met Thunder Grey.. De kleuren kunnen zo anders zijn in het echt waardoor een keuze maken erg lastig is.
Pure8 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:34:
[...]

Dit zijn de pre-productiewagens die nu als test-wagens gereden worden. Dit is dus intern, ja.
De eerste klantwagens komen echt niet vóór W41 op de weg. (normaal gezien toch. :F )
Goed dat ze dit doen, hopelijk kan je "collega" meer fotos sturen in de zon, schaduw en schemer. Is volgens mij wel meer vraag naar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
P2 vs M3 filmpje

Ben pas halverwege, maar iig mooie beelden

YouTube: Polestar 2 Vs Tesla Model 3: Electric Car SHOWDOWN | 4K

• Spanky79
mvrooij schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:41:
[...]

Ja ik snap je reactie, dit had ik dus met Thunder Grey.. De kleuren kunnen zo anders zijn in het echt waardoor een keuze maken erg lastig is.

[...]

Goed dat ze dit doen, hopelijk kan je "collega" meer fotos sturen in de zon, schaduw en schemer. Is volgens mij wel meer vraag naar!
Sowieso ga ik de volvo dealer toch vertellen dat ze van alle beschikbare kleuren minstens een deur oid in de showroom moeten zetten. Model van de auto zelf maakt me niet uit, maar zo lastig. Ik heb nu bursting blue gekozen, want die vin dik sowieso mooi. Maar fusion red - dat had ik overwogen als ik die in het echt had kunnen zien. De andere kleuren zijn minder mijn smaak, maar alsnog - ik kan me bij zwart nog wel een voorstelling maken - sage green.... ook nog een soort parelmoereffect erin. Zo moeilijk.

Maar nee - ze hadden wel 4 witte xc40's staan als leenauto en voor proefritten. Waarom dan niet 4 kleuren? Nou goed. Wachten tot eind november/begin december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 18-09 14:12
Spanky79 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:53:
[...]

Sowieso ga ik de volvo dealer toch vertellen dat ze van alle beschikbare kleuren minstens een deur oid in de showroom moeten zetten. Model van de auto zelf maakt me niet uit, maar zo lastig. Ik heb nu bursting blue gekozen, want die vin dik sowieso mooi. Maar fusion red - dat had ik overwogen als ik die in het echt had kunnen zien. De andere kleuren zijn minder mijn smaak, maar alsnog - ik kan me bij zwart nog wel een voorstelling maken - sage green.... ook nog een soort parelmoereffect erin. Zo moeilijk.

Maar nee - ze hadden wel 4 witte xc40's staan als leenauto en voor proefritten. Waarom dan niet 4 kleuren? Nou goed. Wachten tot eind november/begin december.
Mijn dealer had wel alle kleuren complete XC40
staan (deels occasions, deels nog onder de transport plakkers en ook een aantal glanzend in de showroom) maar niet sage natuurlijk. Wij zijn door deductie op Thunder geëindigd, maar aangezien wij pas in januari aan de beurt zijn hebben we nog tijd om evt. op
sage over te stappen als dat in real life (ook) mooi is.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 13:05
4v4t4r schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:21:
[...]

Haha :)
nee een eigen huis en tuin kleuren staaltje voor pastel tintjes ofzo.. geen idee.
Die kleur hebben wij sinds 2017 op een muur in de woonkamer: early dew

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e7j03X8TpEm6p1_BhQPm3aMSHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZwKeVYI1FTSqoNOqB74b5Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is hij dan!

Aflevering was in orde.

Dat rijdt stilletjes :)
One pedal driving ben je zeer snel gewoon
Veeeeel instellingen nog te ontdekken
Al 60km gereden :p

• MarvinOA
S2000jan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:16:
[Afbeelding]

Hier is hij dan!

Aflevering was in orde.

Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst!

• wjvdweg
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Just Wow, Ontzettend mooi! heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met dit machtige apparaat :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -sander
Nu er meer en meer Polestar 2's uitgeleverd worden kreeg ik wat verzoekjes om te kunnen filteren/zoeken/sorteren in het overzicht. Dit is nu mogelijk geworden op https://sanderpotjer.nl/polestar2/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gogUGAosepbH4HBxeM-khZR4Ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uHCSxEdo3cppAIOIkkm3sT75.png?f=fotoalbum_large

Zitten inmiddels op 135 uitgeleverde Polestar 2's, daar zullen er vast vandaag weer een paar bijgekomen zijn, zoals die van @S2000jan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNc_wvYKQOX82lJRQRQ9tzpoU-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJ9Gqm9L2Xa8ixEKDcN3JbFh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
-sander schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:27:
Nu er meer en meer Polestar 2's uitgeleverd worden kreeg ik wat verzoekjes om te kunnen filteren/zoeken/sorteren in het overzicht. Dit is nu mogelijk geworden op https://sanderpotjer.nl/polestar2/

[Afbeelding]

Zitten inmiddels op 135 uitgeleverde Polestar 2's, daar zullen er vast vandaag weer een paar bijgekomen zijn, zoals die van @S2000jan :)

[Afbeelding]
Erg netjes hoe je dit gedaan hebt, ga je dit ook voor de P8 doen :P

• Pure8
[Afbeelding]

Hier is hij dan!

Aflevering was in orde.

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee. oOo

• S2000jan
Oh ja, de stoffen zetels zijn inderdaad aan de warme kant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
mvrooij schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:31:
[...]

Erg netjes hoe je dit gedaan hebt, ga je dit ook voor de P8 doen :P
Ik kan als de eerste op kenteken komen daar wel even pagina voor opzetten :)

Zal echter wat beknopter worden dan voor de P2, die heeft namelijk minder opties waardoor de catalogusprijs makkelijker is om te zetten in welke opties er zijn gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Hier is hij dan!

Aflevering was in orde.

Gefeliciteerd? Privé aankoop of leasemaatschappij? (private of zakelijk?).

IK
BLIJF
HOPEN

#LeveringDecemberAlsjeblieft :+

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:29
Met verbazing gezien hoe weinig de performance pakt op de stuk zwaardere P2, ik dacht dat het verschil veel groter zou zijn.

Ook komt het op mij over dat deze meneer zich niet goed heeft ingelezen op de auto.
Hij geeft bv aan dat one-pedal drive niet kan omdat de auto vooruit blijft kruipen...
terwijl je dat kan instellen..... kruipen-of-niet.

Dan de remmen test, op nát wegdek.. seriously?? dan maakt het type band/nat prestatie uit wie er voordeel heeft.

Na het snelheids voordeel (Tesla-performance +5.000) een paar keer genoemd te hebben, blijft de échte remmen/handeling (brembo setje) achterwege maar zie je wél de Tesla drifts.. lol..

Ik durf het nu wel aan om naar een échte (droogwegdek) Nurburgring vergelijk te kijken.
Ik dácht dat de P2 niet veel zou maken.... maar heb nu mijn twijfels, ik denk dat die flink aan de staart kan blijven.. 8)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
[Afbeelding]

Hier is hij dan!

Aflevering was in orde.

Gefeliciteerd, veel fijne kilomters toegewenst! Blijf je opvallende zaken en ervaringen (hoop vnl positief; niet alleen bugs) wel melden?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Daar sta je dan bij de laadpaal ... een Hyundai Kona die per sé tot 100% wil laden en dus nog een half uur nodig heeft ... is nu op 90% 😩

Een lekker asociale houding om die laatste trage kilometers ook te willen hebben uit de enige 100 kWh lader in de verre omtrek van Haguenau (F)

Trente deux minutes, c’est fini ... k Fransen 😡

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 10-09-2020 16:50 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• 4v4t4r
P2Hattem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:45:
Daar sta je dan bij de laadpaal ... een Hyundai Kona die per sé tot 100% wil laden en dus nog een half uur nodig heeft ... is nu op 90% 😩

Een lekker asociale houding om die laatste trage kilometers ook te willen hebben uit de enige 100 kWh lader in de verre omtrek van Haguenau (F)

Trente deux minutes, c’est fini ... k Fransen 😡
aso - wellicht wel ja.. want Frans ;)
Maar wellicht moet hij ergens heen waar hij echt die 100% voor nodig heeft? het blijft Frankrijk afterall

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
-sander schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie update! Goed gemaakt _/-\o_

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Hansieo schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:44:
[...]

Met verbazing gezien hoe weinig de performance pakt op de stuk zwaardere P2, ik dacht dat het verschil veel groter zou zijn.

Ook komt het op mij over dat deze meneer zich niet goed heeft ingelezen op de auto.
Hij geeft bv aan dat one-pedal drive niet kan omdat de auto vooruit blijft kruipen...
terwijl je dat kan instellen..... kruipen-of-niet.

Dan de remmen test, op nát wegdek.. seriously?? dan maakt het type band/nat prestatie uit wie er voordeel heeft.

Na het snelheids voordeel (Tesla-performance +5.000) een paar keer genoemd te hebben, blijft de échte remmen/handeling (brembo setje) achterwege maar zie je wél de Tesla drifts.. lol..

Ik durf het nu wel aan om naar een échte (droogwegdek) Nurburgring vergelijk te kijken.
Ik dácht dat de P2 niet veel zou maken.... maar heb nu mijn twijfels, ik denk dat die flink aan de staart kan blijven.. 8)
Vind je? Ik vind verschil vrij groot. Dit is niet zo spannend overigens, want dat zelfde verschil zie je tussen de P en LR ook. Waar het verschil minder wordt tussen beide is tussenacceleratie vanaf b.v 30-50km/pu. Dat zal dan ook voor de Polestar gelden.
Prachtige kleur op die Polestar trouwens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ook bij mij is er gisteren een mooie Polestar afgeleverd, en ook bij mij een aantal euvels:
  • De zwarte lak van Void is best slecht. Overal waar je kijkt heb je geen mooie spiegeling, maar een sinaasappelpatroon
  • De koplampen zijn verkeerd afgesteld. Zelfs overdag kreeg ik meerdere lichtsignalen van tegenliggers, en in het donker word ik zelf bijna verblind door de reflectie van de verkeersborden. Volgens Polestar Support moest ik hiervoor maar het contactformulier invullen, dus ik weet niet wanneer ze nou willen dat ik bel, of wanneer het contactformulier gebruikt moet worden...
  • Het naar beneden kantelen van de spiegels als je achteruit rijdt is... random. Soms wel, soms niet, en ik had zelfs een keer dat ze wel naar beneden gingen, maar niet meer omhoog kwamen nadat ik wegreed. Dus die feature heb ik maar uit gezet, totdat er een fix voor gemaakt wordt.
  • Mijn eigen muziek afspelen is nog lastig. Zonder USB support moet het maar via bluetooth, maar ik heb nog geen manier gevonden om iets van een folderstructuur daarin aan te brengen. Met meer dan 200 CD's die nu allemaal in 1 platte lijst staan is dat... niet handig.
  • Wat mij vanochtend opviel was een hele berg condens in de frunk. Omdat de "motor"kap van binnen gewoon metaal is, was die helemaal nat. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, maar vooralsnog zou ik geen belangijke dingen (zoals laadkabels) in de frunk bewaren...
  • En... de plugsurfing pas zat niet bij de aflevering. Een veel voorkomend probleem volgens Polestar support, dus daar staat nu een ticket voor open.
Maar verder echt een prachtige auto, lane assist werkt prima, ook bij slechte belijning, en het rijdt gewoon fantastisch. Ook zonder PP heeft ie (vind ik) prima wegligging, en zooo lekker stil! Dat is wel iets anders dan het gebrul van mijn vorige diesel Golfje _/-\o_

En fun fact, niet alleen in België gaat er iets mis met de registratie, volgens mijn kentekencard heeft de Polestar een vermogen van 80kW :+

[ Voor 3% gewijzigd door Burchov op 10-09-2020 18:06 ]

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 20:02
Burchov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:34:
Ook bij mij is er gisteren een mooie Polestar afgeleverd, en ook bij mij een aantal euvels:
  • De zwarte lak van Void is best slecht. Overal waar je kijkt heb je geen mooie spiegeling, maar een sinaasappelpatroon
  • De koplampen zijn verkeerd afgesteld. Zelfs overdag kreeg ik meerdere lichtsignalen van tegenliggers, en in het donker word ik zelf bijna verblind door de reflectie van de verkeersborden. Volgens Polestar Support moest ik hiervoor maar het contactformulier invullen, dus ik weet niet wanneer ze nou willen dat ik bel, of wanneer het contactformulier gebruikt moet worden...
  • Het naar beneden kantelen van de spiegels als je achteruit rijdt is... random. Soms wel, soms niet, en ik had zelfs een keer dat ze wel naar beneden gingen, maar niet meer omhoog kwamen nadat ik wegreed. Dus die feature heb ik maar uit gezet, totdat er een fix voor gemaakt wordt.
  • Mijn eigen muziek afspelen is nog lastig. Zonder USB support moet het maar via bluetooth, maar ik heb nog geen manier gevonden om iets van een folderstructuur daarin aan te brengen. Met meer dan 200 CD's die nu allemaal in 1 platte lijst staan is dat... niet handig.
  • Wat mij vanochtend opviel was een hele berg condens in de frunk. Omdat de "motor"kap van binnen gewoon metaal is, was die helemaal nat. Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, maar vooralsnog zou ik geen belangijke dingen (zoals laadkabels) in de frunk bewaren...
  • En... de plugsurfing pas zat niet bij de aflevering. Een veel voorkomend probleem volgens Polestar support, dus daar staat nu een ticket voor open.
Maar verder echt een prachtige auto, lane assist werkt prima, ook bij slechte belijning, en het rijdt gewoon fantastisch. Ook zonder PP heeft ie (vind ik) prima wegligging, en zooo lekker stil! Dat is wel iets anders dan het gebrul van mijn vorige diesel Golfje _/-\o_
Ik heb voor aflevering het issue van de koplampen aangegeven aan de volvo dealer en die hebben het gelijk goed gezet. Ik zou daar gewoon even informeren en dan langsrijden.

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Crabro schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:56:
[...]

Ik heb voor aflevering het issue van de koplampen aangegeven aan de volvo dealer en die hebben het gelijk goed gezet. Ik zou daar gewoon even informeren en dan langsrijden.
Dat had ik ook geprobeerd (nog vóór de aflevering zelfs), maar die verwezen me weer terug naar Polestar want "Ja sorry, maar alles moet per se via Polestar. We zouden u graag helpen, maar alle communicatie moet echt via Polestar". Dus ik met Polestar gebeld, maar blijkbaar hebben ze daar dus gewoon niks mee gedaan 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
Dat van die plugsurfing badge had ik op mijn vragenlijstje staan en prompt eentje meegekregen.

De koplampen werden in de garage op voorhand nog nagekeken.

Voor hen met een mogelijk 12V probleem wist de afleveraar nog de volgende tip: eerst in N zetten en dan in P ipv rechtstreeks in P. Vraag me niet waarom

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
S2000jan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:14:
Dat van die plugsurfing badge had ik op mijn vragenlijstje staan en prompt eentje meegekregen.

De koplampen werden in de garage op voorhand nog nagekeken.

Voor hen met een mogelijk 12V probleem wist de afleveraar nog de volgende tip: eerst in N zetten en dan in P ipv rechtstreeks in P. Vraag me niet waarom
Zeer waardevol tip, kan dit geen prominente plek krijgen in deze topic? Kan denk ik veel leed voorkomen voor toekomstige berijders.

• JohnDoe77
[...]

[Afbeelding]
Hej little lady! Heeft die collega ook een niet ingezoomde foto?

• JohnDoe77
BartWNL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:06:
[...]

En hoe ga jij dat oplossen met je agenda? Toch wel fijn als je in de auto gewoon naar je volgende afspraak kunt navigeren toch?

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:03
BlacKstaR- schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:59:
[...]

Zeer waardevol tip, kan dit geen prominente plek krijgen in deze topic? Kan denk ik veel leed voorkomen voor toekomstige berijders.
Eens. Misschien handig om dit soort tips in de startpost te zetten? @S2000jan @BartWNL. Zie vaak dezelfde vragen voorbij komen ook en dat zal na levering van meer PS2 alleen maar toenemen.

• VoidPS2
  • Laatst online: 21-03-2021
Burchov schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:34:
[list]
Viel mij ook op een paar weken terug bij een exemplaar die bij de dealer klaar stond voor aflevering. Neem aan dat je dit aangekaart hebt, hoe werd hierop gereageerd?

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 21:44
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:05:
[...]

En hoe ga jij dat oplossen met je agenda? Toch wel fijn als je in de auto gewoon naar je volgende afspraak kunt navigeren toch?
Alle afspraken en contacten vanuit je Apple en Microsoft account naar je Google account synchroniseren, dan is het opgelost.

• Lexieee68
  • Laatst online: 11-10-2024
4v4t4r schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:16:
[...]

Thanks voor het delen !
Eerste associatie: Mijn oma had vroeger geëmailleerde aardappelemmers met die kleur in de hangkast staan :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
VoidPS2 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:31:
[...]

Viel mij ook op een paar weken terug bij een exemplaar die bij de dealer klaar stond voor aflevering. Neem aan dat je dit aangekaart hebt, hoe werd hierop gereageerd?
Bij mij hetzelfde: void lak is niet strak. Overal orange peel. Heb nog 2 zwarte auto’s (1 met solid lak Is een Volvo) en daar is de lak echt strak.
Heb je toen soms de mijne gezien? (Arnhem)

Heb dit via contactformulier gemeld samen met niet geleverde accessoires (matten, hamer).
Wel melding terug van accessoires.
Van de lak geen woord.
Heb vandaag wederom gevraagd naar deze melding samen met mijn lampen.
Die staan naar boven afgesteld.
Tegenliggers zijn niet blij met mijn stralende poolster.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
_--[]--__ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:34:
[...]

Alle afspraken en contacten vanuit je Apple en Microsoft account naar je Google account synchroniseren, dan is het opgelost.
Goolge assistent ziet ze niet. Google agenda wel.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Laatst online: 11-10-2024
Lexieee68 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:21:
[...]

Eerste associatie: Mijn oma had vroeger geëmailleerde aardappelemmers met die kleur in de hangkast staan :Y Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lpe_N0QV5o8-pWIAHUnt8lAeEY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKtI19ElggCA0y2K9KQJrQwS.jpg?f=fotoalbum_large

• JohnDoe77
_--[]--__ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:34:
[...]

Ik heb de Google agenda app voor iOS geïnstalleerd. Die neemt automatisch alle afspraken uit mijn iOS agenda over, dus top. Tot dat ik de assistent vraag naar mijn volgende afspraak;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we10QMiH7Q9HBvoiEK3M5e6aHTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A6DIjLqPrSxsRgGjCBPcBUpN.jpg?f=user_large

• JohnDoe77
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:30:
[...]

Ik heb de Google agenda app voor iOS geïnstalleerd. Die neemt automatisch alle afspraken uit mijn iOS agenda over, dus top. Tot dat ik de assistent vraag naar mijn volgende afspraak;

[Afbeelding]
De afspraken staan in het startscherm van de Google Assistant app en in de Google Agenda... :?

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Cello66 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:22:
[...]

Bij mij hetzelfde: void lak is niet strak. Overal orange peel. Heb nog 2 zwarte auto’s (1 met solid lak Is een Volvo) en daar is de lak echt strak.
Heb je toen soms de mijne gezien? (Arnhem)

Heb dit via contactformulier gemeld samen met niet geleverde accessoires (matten, hamer).
Wel melding terug van accessoires.
Van de lak geen woord.
Heb vandaag wederom gevraagd naar deze melding samen met mijn lampen.
Die staan naar boven afgesteld.
Tegenliggers zijn niet blij met mijn stralende poolster.
Die van ons zal ook zwart worden. Waar moet je dan als leek op letten ? En vervolgens wat te doen ?

• Spanky79
P2void19noPP schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:31:
[...]

Die van ons zal ook zwart worden. Waar moet je dan als leek op letten ? En vervolgens wat te doen ?
Goed de weerspiegeling bekijken. Die mag niet ‘golven’ of bobbelig zijn. Natuurlijk we vervormd door de vorm van de auto, maar een rechte lijn moet dan recht zijn of de curve van de auto volgen.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:30:
[...]

[Afbeelding]
GSuite is de zakelijke versie van Gmail, daar ontbreken inderdaad vaak veel functies.

• JohnDoe77
macmellow schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:36:
[...]

GSuite is de zakelijke versie van Gmail, daar ontbreken inderdaad vaak veel functies.
Voor zover ik weet heb ik geen zakelijke versie... kan ik dit om laten zetten?

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:38:
[...]

Voor zover ik weet heb ik geen zakelijke versie... kan ik dit om laten zetten?
Geen idee hoe dat werkt verder, sorry. Kan natuurlijk ook zo zijn dat de Assistent het gewoon niet goed vermeldt.

• BartWNL
@S2000jan @Burchov

Gefeliciteerd en veilige kilometers!
JohnDoe77 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:05:
[...]

Momenteel tik ik die gewoon in en vervolgens kan ik deze tegen Google vertellen. Dus het loopt wel los. Wellicht kan ik het doorkoppelen via IFTTT, of iets anders, er zal vast wel een oplossing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
AartJW schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:24:
[...]

Eens. Misschien handig om dit soort tips in de startpost te zetten? @S2000jan @BartWNL. Zie vaak dezelfde vragen voorbij komen ook en dat zal na levering van meer PS2 alleen maar toenemen.
Is een goede, zal een FAQ sectie toevoegen aan de OP.

Mochten mensen daar dingen aan toe willen voegen, tag me of pm me gerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Spanky79 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:36:
[...]

Goed de weerspiegeling bekijken. Die mag niet ‘golven’ of bobbelig zijn. Natuurlijk we vervormd door de vorm van de auto, maar een rechte lijn moet dan recht zijn of de curve van de auto volgen.
En dan ? De hele auto teruggeven ? Of een aantekening laten maken en maar wachten hoe het afloopt. Maak me hier gelet op alle void opmerkingen serieus bezorgd over.

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 20:02
Indien je zelf de koplampen wil bijstellen:
https://www.facebook.com/...videos/10164198604530174/
Pagina: 1 ... 63 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.