Mijn werkgever zei dat Alphabet meldde deze datum van de dealer te hebben gekregen. Maar het is wel heel toevallig dat ineens iedereen op 31-8 staat, denk dat ze wat zekerheid hebben ingebouwd.ach-jee schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:53:
Het zou mij niet verbazen wanneer alle Alphabet bestellingen met de natte vinger wat naar achteren zijn verplaatst. De originele afleverdatum kwam waarschijnlijk in de buurt van de periode waarin men normaal gesproken allerlei communicatie op moet starten. Mijn beeld van Polestar tot nu toe is dat de nieuwe datum waarschijnlijk niet vastgesteld is op enige vorm van communicatie vanuit Polestar...
De leasemaatschappij.MarvinOA schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:38:
[...]
Geeft Polestar 1-12 aan? Of de leasemaatschappij?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Eerste leveringen juli 2020 voor NL markt
Eerste leveringen juni 2020 voor DE markt.
Voor bestellingen die nu worden gedaan wordt er augustus 2020 gecommuniceerd voor de BE markt.
Misschien dat leasemaatschappijen meer info hebben, maar die info loopt in ieder geval niet gelijk met de informatie die Polestar via chat en telefoon aan klanten communiceert.
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
[Video: https://www.reddit.com/r/Polestar/comments/g6a3jr/polestar_2_spotted_in_gilbert_arizona/]MarvinOA schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:41:
En deze Reddit post geeft nog wat (officiele) antwoorden op allerlei diverse vragen. Best interessant om te lezen:
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Polestar 2 gesport in Arizona, USA (maar 3 sec, maar toch
[Video: https://i.imgur.com/ONcDtDf.mp4]
Polestar 2 aan het laden
:strip_exif()/f/image/f78t7tFz7BBsxwoSvofDLblm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/15ZSOGWQTZOHcYLywAWmi5pv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAjMR9vP9h0TzDFUoDrTl8jN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door BlacKstaR- op 12-05-2020 17:31 ]
In dit geval testen ze:
Aerodynamics
Rolling resistance
Thermodynamics
Ze zijn dus hier en daar toch wel gespot. Deze had ik nog nooit gezien.
Die van mij is 110042XX (NL / Pre order maart 2019)P2 - Snow schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:30:
Mijn order nummer begint met: 1001XXX.
Iemand onlangs (deze week) nog contact gehad met Polestar support?
Toch zouden we aan de cijfers moeten kunnen zien in welke volgorde de levering plaatsvindt en hoeveel auto's er zijn besteld. Op een Duitse site was daar een hele logische discussie over.
Mijn order nummer zit in 110061xx, order bevestiging eind april door LM doorgestuurd gekregen.MarvinOA schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:00:
Er is een Duitse fanpagina waarop men ordernummers deelt. Wat mij opvalt is dat al die ordenummers in een 11004XXX en 11005XXX range zitten. Het is een Duitse fansite, maar zie ook wel een aantal Nederlanders.
Weet iemand hoeveel bestellingen er nu ongeveer geplaatst zijn? Dit zou duiden op zo'n 2000-5000. Maar dat lijkt me aan de lage kant?
Hier precies hetzelfde! Jammer dat het communicatie team van Volvo niet wat leuk materiaal schiet!JackBol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17:
[...]
Je had me even heel excited!![]()
Ik check elke dag het internet voor enig teken van leven van de XC40 P8, maar heb nog niets van een rijdende variant gevonden.
Wist de dealer ook te melden of de productie al was gestart in Gent? Dat is de belangrijkste indicator of de tijdlijn die door de dealer is geschetst haalbaar is. De dealer is natuurlijk gebaat bij om alle reserveringen om te zetten in orders en zo min mogelijk annuleringen te hebben. Die gaat natuurlijk niet zeggen dat Volvo het niet gaat redden voor 2020, die ziet een overvloed aan annuleringen al aankomen met de verhoging van de bijtelling van 8 naar 12 procent.JohnDoe77 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:49:
Voor de Volvo P8 mensen; net even contact gehad met mijn dealer. Hij geeft aan dat de klanten auto’s voorrang krijgen op dealer auto’s en voor alsnog hij verwacht dat alle leveringen in 2020 volgens planning zullen verlopen. Waarbij uiteraard Corona nog een keer roet in het eten zou kunnen gooien. Toch best positief nieuws!
Ik heb me maar weer even als ongeduldige klant gedragen bij Abdul (Polestar Chat Support) en volgende informatie losgepeuterd:Los hiervan heb ik van een directe bron met hoge functie bij Polestar Zweden zelf vernomen dat de eerste productiemodellen medio Juni in Göteburg zouden moeten staan. Tot die tijd alleen de pre-productie modellen waarmee de pers ook gereden heeft.
- Polestar Nederland heeft geen flauw idee wanneer die auto's hier aankomen. Eerder spraken ze over een trein, nu wordt beweerd dat ze niet op een trein, maar op een boot staan, maar ze weten niet welke boot of wanneer en waar die aankomt.
- In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de auto (in Nederland) niet thuis bezorgd, maar moet je hem ophalen bij een 'Polestar Point' (geselecteerd aantal Volvo dealers)
- In mijn order op Polestar.com staat als levertijd 'Juni 2020' aangeduid maar volgens de support is dat onmogelijk omdat de eerste leveringen in NL in Juli starten. Ze vonden het heel raar en gaan dit navragen..
- De afleverdatum zou 14 dagen van te voren per mail bekend gemaakt worden; we worden conform algemene voorwaarden echter geacht uiterlijk 15 dagen voor afleverdatum betaald te hebben, dus dat lijkt me een lastige kwestie. Dat vond Abdul ook vreemd, dus daar zou ik nog over teruggebeld/gemaild worden.
Het gaat dan dus om deze groep: https://www.facebook.com/groups/1134159410114712/
3.1 De prijzen weergegeven op de website gelden voor alle via de website geplaatste bestellingen. Alle prijzen zijn inclusief btw (indien van toepassing). Kosten voor aflevering, hetzij op uw adres, hetzij op een afleverlocatie voor auto's, is in de aangegeven prijzen inbegrepen
waar vindt je die voorwaarden precies terug?MarvinOA schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:07:
Oei, dat afleveren is in strijd met de voorwaarden in het besteloverzicht:
[...]
Die zat bij mijn orderbevestiging. Ik weet niet of je die ook krijgt bij lease. Maar bij koop in ieder geval wel._--[]--__ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:23:
[...]
waar vindt je die voorwaarden precies terug?
Hierbij zonder mijn persoonsgegevens:
https://www.dropbox.com/s...ar%20voorwaarden.pdf?dl=0
Van het kastje naar de muur lopen...
OOK ik vandaag met Polestar gebeld:
eerste lichting onderweg. Niet bekend of per trein of boot. Kunnen wel elk moment aankomen. Auto’s betreffen demo’s voor de 4 spaces (rdam Den Haag Amsterdam e’hoven), auto’s voor de proef ritten en de eerste klanten auto’s. Voorinschrijvingen van vorig jaar zomer en daarvoor zouden er bij moeten zijn. Binnen niet al te lange tijd worden we bericht over aflevering. Staat nog steeds op juni/ juli. Aflevering via spaces, thuis of op werk adres.
Dit is wat mij verteld is, don’t shoot the messenger!
Tevens aangegeven dat al die mails over visie en toekomstige ontwikkelingen heel interessant zijn maar dat enige info over een auto die 1 jaar geleden of langer is gereserveerd ook best aardig is. Alle begrip en wordt doorgegeven.
Ben wel erg benieuwd.
Mail voor proefrit? Vertel ons meerPvS_68 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:56:
De auto's voor de Spaces zijn al onderweg?! Er is al een mail gestuurd voor proefritten. Staan er dan over 4 weken ineens 4 Polestar Spaces in NL?
Ben wel erg benieuwd.
Rutger
Daarna krijg je een mail ter bevestiging:
Beste .......
Je bent aangemeld voor een testrit en kan deze zomer als één van de eersten in de nieuwe Polestar 2 rijden. We nemen binnenkort contact met je op, om een afspraak in te plannen.
Wil je in de tussentijd op de hoogte blijven van het laatste Polestar nieuws? Meld je dan ook aan voor onze nieuwsbrief.
We wensen je veel voorpret en rijplezier,
Polestar
Ziet er strak uit in direct zonlicht, soort van Nardo Grey.DancePlaza schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:02:
Paar kiekjes van de kleur thunder
https://www.instagram.com/p/CALdNI5lOFe/?igshid=xvydmf8brobx
Moet je voor die proefrit naar Amsterdam?? of een andere plaats? of plannen ze bepaalde dagen waarop ze ergens naar toe komen??PvS_68 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:12:
Sorry. Het was geen mail maar de mogelijkheid een proefrit aan te vragen verscheen opeens op de website: https://www.polestar.com/nl/testrit-sign-up/
Daarna krijg je een mail ter bevestiging:
Beste .......
Je bent aangemeld voor een testrit en kan deze zomer als één van de eersten in de nieuwe Polestar 2 rijden. We nemen binnenkort contact met je op, om een afspraak in te plannen.
Wil je in de tussentijd op de hoogte blijven van het laatste Polestar nieuws? Meld je dan ook aan voor onze nieuwsbrief.
We wensen je veel voorpret en rijplezier,
Polestar
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb mezelf een week of twee geleden ook ingeschreven voor zo'n proefrit. En inmiddels is mijn Polestar 2 ook besteld als leaseauto vanaf eind van dit jaar, dus wil erg graag een keer een ritje maken.Hansieo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:21:
[...]
Moet je voor die proefrit naar Amsterdam?? of een andere plaats? of plannen ze bepaalde dagen waarop ze ergens naar toe komen??
Van Polestar zelf ook nog niets over de proefrit gehoord, maar de dealer waar mijn huidige Volvo in onderhoud is (Broekhuis Zeist) gaf wel aan dat zij één van de dealers worden in Nederland die een Polestar 2 krijgt waarmee proefritten te maken zijn. Ze hadden het over juni, maar zij zouden me ook bellen zodra die gearriveerd is.
Ook kunnen zij straks mijn auto afleveren en in onderhoud nemen, dus dat is wel prettig om te weten.
[ Voor 16% gewijzigd door secret17 op 15-05-2020 16:28 ]
There can be only fun
Worst case (voor mij dan) wel idd, maar als er binnenkort ineens één dichterbij geopend wordt:Hansieo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:21:
[...]
Moet je voor die proefrit naar Amsterdam?? of een andere plaats? of plannen ze bepaalde dagen waarop ze ergens naar toe komen??
Contractpartners
De Polestar Spaces worden gepland in Amsterdam (eigen vestiging) en Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. In die drie steden wordt gewerkt met contractpartners. Dat bevestigt Willem Baudewijns, head of Polestar Netherlands, aan Automotive. Het merk is uitsluitend online te koop. De vier fysieke locaties zijn er ter ondersteuning. “Daar kunnen geïnteresseerden uitleg krijgen over het product en eventueel een testrit maken”, vertelt Baudewijns. “Indien gewenst begeleiden we de klant in het aankoopproces, maar dat vindt altijd online plaats.”
Ben benieuwd
Ik volg al een tijdje het nieuws rondom de fabriek in Gent. Twee weken geleden proefweek gedraaid en daarna op volle bezetting. Dealer auto’s, demo’s en andere niet klanten auto’s worden naar achter geduwd, eerst produceren ze wat echt besteld is.BlacKstaR- schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:42:
[...]
Wist de dealer ook te melden of de productie al was gestart in Gent? Dat is de belangrijkste indicator of de tijdlijn die door de dealer is geschetst haalbaar is. De dealer is natuurlijk gebaat bij om alle reserveringen om te zetten in orders en zo min mogelijk annuleringen te hebben. Die gaat natuurlijk niet zeggen dat Volvo het niet gaat redden voor 2020, die ziet een overvloed aan annuleringen al aankomen met de verhoging van de bijtelling van 8 naar 12 procent.
Voor de P8 geldt dat ze die productie september opstarten, zoals gepland.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/
https://m.hln.be/in-de-bu...-durven-denken~a2ff58f48/JohnDoe77 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 01:15:
[...]
Ik volg al een tijdje het nieuws rondom de fabriek in Gent. Twee weken geleden proefweek gedraaid en daarna op volle bezetting. Dealer auto’s, demo’s en andere niet klanten auto’s worden naar achter geduwd, eerst produceren ze wat echt besteld is.
Voor de P8 geldt dat ze die productie september opstarten, zoals gepland.
Goede tip! Heb dit even voor Belgie gedaan in de kruispuntbank voor ondernemingen, maar daar vind ik enkel de invoerder.michr schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:04:
Als je zoekt in KvK register op Polestar kun je volgens mij al beetje zien waar de spaces etc. straks komen![]()
Grappig dat Polestar Eindhoven B.v. gevestigd is aan de Ringbaan-Zuid in Tilburg...michr schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:04:
Als je zoekt in KvK register op Polestar kun je volgens mij al beetje zien waar de spaces etc. straks komen![]()
Dat laatste was voor mij wel handig geweest, als forens tussen Echt en Tilburg... nu kom ik dan wel bijna dagelijks langs Eindhoven, maar die stad is zo auto onvriendelijk
Overigens ben ik er uit voor de kleur.... als de kleur Moon toch tegen zou valt, dan laat ik m wrappen in de kleur Oracal 937 Charcoal Metallic. Met de goudgele details van het Performance pack i.c.m. charcoal interieur is dat wsl waanzinnig vet...
Mijn geduld wordt wel echt behoorlijk op de proef gesteld... ben echt toe aan die stip aan de horizon... preorder in oktober, besteld in maart, levering ????? Aaaaaaahhhhhh
Waarom is iedereen trouwens zo voorzichtig met het ordernummer en worden de laatste twee cijfers weggelaten?
Omdat we niet weten wat ze met je ordernummer kunnen met achterhalen gegevens bijvoorbeeld. Liever wat moeilijker maken.drtngs schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:55:
[...]
Waarom is iedereen trouwens zo voorzichtig met het ordernummer en worden de laatste twee cijfers weggelaten?
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
https://hmi-app.polestar.com/
Ik ben benieuwd of er nog reallife foto’s zijn van de P2 in kleur Moon. Toch jammer dat Void niet metallic is maar uni kleur.
https://www.fleet.be/lies...ansformatie-maar-wijzelf/
Idem Thunder grey, die is zo dof, eerder blauw dan grijs, vind ik echt jammer... Ik mis echt de platinum grey metallic....Die kleur is zo vetIk ben benieuwd of er nog reallife foto’s zijn van de P2 in kleur Moon. Toch jammer dat Void niet metallic is maar uni kleur.

Waarom niet de kleuren van de P1 handhaven? ...dat Osmium is ook echt tof.
Voor de P2 in metallic en voor de P1 in mat

YouTube: 剑指特斯拉Model 3 2020静态体验极星Polestar 2
Zou toch juist bijna hetzelfde zijn? Volgens de Volvo brochure heeft de XC40 P8 een gewicht van massa leeg 2120KG. "Curb weight" komt overeen met massa leeg afaik. Kan echter wel zijn dat de persoon van Polestar eigenlijk rijklaar bedoelt. Dus met persoon van 75KG.Poleposition schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:08:
Dat zou dan een honderdtal kg minder zijn dan de XC40 P8
Blijft gek dat er niet gewoon een brochure/datasheet van de Polestar 2 is. De eersten zijn onderweg toch?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
YouTube: Polestar 2 Webinar: SafetyA panel of Polestar 2 experts takes the stage for a safety webinar, diving into the various features and systems which make up Polestar’s innovative, comprehensive approach to safety, followed by a Q&A with the online community.
100 kg verschil dus
Klopt, maar ik ben BelgP2 - Snow schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:39:
@Laurent1602 Nederland was altijd al July toch? Of was dit in eerste instantie juni?
https://www.polestar.com/...cal_crm_em&utm_content=ad

[ Voor 24% gewijzigd door BartWNL op 18-05-2020 15:51 ]
Volgens google niet. "A vehicle’s curb weight is the weight of a car without the driver, passengers, or cargo. Meanwhile, the gross vehicle weight rating is the maximum total weight your car can handle including drivers, passengers, and cargo."Poleposition schreef op maandag 18 mei 2020 @ 14:59:
Kerb weight = rijklaar gewicht, met Chauffeur van 75 kg inbegrepen dus.
Boeit verder niet veel maar OK.
https://www.pzc.nl/gent/n...n-binnenstad-br~a0f03bf6/
[ Voor 9% gewijzigd door MarvinOA op 18-05-2020 17:09 ]
Mooi om te zien! Het blijft een gave wagen!MarvinOA schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:03:
Het begint allemaal echt te worden:
https://www.pzc.nl/gent/n...n-binnenstad-br~a0f03bf6/
Wel grappig dat de eerste alinea spreekt over een elektrische auto die rond Volvo motoren is ontwikkeld. Het is vanuit Geely natuurlijk allemaal 1 club, maar ik had het idee dat Polestar de voortrekker op EV gebied zou zijn. Volvo lift daar op mee met oa de P8...
In de openingspost kun je zien dat de Polestar 2 en de XC40P8 uit exact hetzelfde nest komen, een studie waarbij Volvo een sedan en mini-SUV heeft ontwikkeld. In 2016 lanceerde de SVP Design van Volvo (Thomas Ingenlath) het Concept 40.Smobbo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:10:
[...]
Mooi om te zien! Het blijft een gave wagen!
Wel grappig dat de eerste alinea spreekt over een elektrische auto die rond Volvo motoren is ontwikkeld. Het is vanuit Geely natuurlijk allemaal 1 club, maar ik had het idee dat Polestar de voortrekker op EV gebied zou zijn. Volvo lift daar op mee met oa de P8...
Als Geely rechtstreekser had willen competen met Telsa met het Volvo brand, hadden ze hun dealer model moeten omgooien. Geely heeft daarom dit nieuwe concept bij het Polestar brand onder gebracht, Thomas Ingenlath er CEO van gemaakt en de Sedan van de Concept 40 studie mee gegeven als basis voor de Polestar 2.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 18-05-2020 22:27 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Volvo deed dit voor alle demo en perswagens destijds bij de lancering, maar het heeft de productie niet gehaald. Wel jammer, het is wel een leuk detailJohnDoe77 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:51:
Ze zien er goed uit samen op de foto! Jack, weet jij waarom er op de XC40 soms Wel een Zweeds vlaggetje op de motorkap (boven het linker wiel) zit en bij anderen weer niet?
Zo ziet die er prachtig uit! Blij dat ik uiteindelijk de 19" wielen heb gekozen. Vond de 5 spaaks er mooier uit zien dan 4 spaaks, maar was bang dat ze te klein zouden zijn. Die velgen staan hem echter meer dan prima en zijn zeker niet te klein.
Met zo'n niet zo grote dame in de video ziet de auto er erg imposant uit. Nou ben ik zelf ook 1-meter-dwerg
Kan je gewoon kopenhttps://www.vstore.nl/zweedse-vlag/Laurent1602 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:14:
[...]
Volvo deed dit voor alle demo en perswagens destijds bij de lancering, maar het heeft de productie niet gehaald. Wel jammer, het is wel een leuk detail
Ik heb idd ook voor 19"gekozen met het oog op comfort. Het maximale wat ik ooit gereden heb is 17" dus dan is 19" toch al fors groter. De stap naar 20 leek me net iets teveel van het goede. Je hoort vaker van mensen dat 20" wel eens te hard is. Ik heb dus de veilige keuze gemaakt.MarvinOA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:24:
[...]
Zo ziet die er prachtig uit! Blij dat ik uiteindelijk de 19" wielen heb gekozen. Vond de 5 spaaks er mooier uit zien dan 4 spaaks, maar was bang dat ze te klein zouden zijn. Die velgen staan hem echter meer dan prima en zijn zeker niet te klein.
Met zo'n niet zo grote dame in de video ziet de auto er erg imposant uit. Nou ben ik zelf ook 1-meter-dwerg
Maar ook met die maat velgen ziet hij er dikke prima uit!
Ik rij nu ook 19" en dat rijdt inderdaad prima. Ben nooit erg veel gewend aan comfort geweest. Mijn auto's waren altijd coupe's met stugge veren en sinds 15 jaar minimaal 18" wielen. Dus dit wordt waarschijnlijk de meest comfortabele auto sinds tijden als ik de reviews moet geloven. En qua koets ook de meest saaie auto. Al zullen mijn neefjeshet fijn vinden zich niet op een achterbank te moeten wurmen, maar gewoon in kunnen stappen. En mijn vrienden dat ze überhaupt mee kunnen op de achterbankPvS_68 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Ik heb idd ook voor 19"gekozen met het oog op comfort. Het maximale wat ik ooit gereden heb is 17" dus dan is 19" toch al fors groter. De stap naar 20 leek me net iets teveel van het goede. Je hoort vaker van mensen dat 20" wel eens te hard is. Ik heb dus de veilige keuze gemaakt.
Maar ook met die maat velgen ziet hij er dikke prima uit!
Bijkomend voordeel: de 19" is ook iets zuiniger. Al heb ik geen idee hoeveel dat scheelt.
En dan te bedenken dat toen ik net mijn rijbewijs had 15" al groot was

PS. Dat saai mag wel wat genuanceerd worden, want ik vind de Polestar 2 een prachtige auto. Maar het is geen coupe...
[ Voor 5% gewijzigd door MarvinOA op 19-05-2020 11:02 ]
Ja 19” is echt meer dan prima! Doen niet onder van de 20” en voordeel dat de range dan ook iets beter is!MarvinOA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:24:
[...]
Om nog maar niet te praten over de breedte. Als je nu nog een citroen Eend rond ziet rijden lijkt het alsof er banden van een mountainbike onder liggen.MarvinOA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:00:
[...]
Ik rij nu ook 19" en dat rijdt inderdaad prima. Ben nooit erg veel gewend aan comfort geweest. Mijn auto's waren altijd coupe's met stugge veren en sinds 15 jaar minimaal 18" wielen. Dus dit wordt waarschijnlijk de meest comfortabele auto sinds tijden als ik de reviews moet geloven. En qua koets ook de meest saaie auto. Al zullen mijn neefjeshet fijn vinden zich niet op een achterbank te moeten wurmen, maar gewoon in kunnen stappen. En mijn vrienden dat ze überhaupt mee kunnen op de achterbank![]()
Bijkomend voordeel: de 19" is ook iets zuiniger. Al heb ik geen idee hoeveel dat scheelt.
En dan te bedenken dat toen ik net mijn rijbewijs had 15" al groot was
PS. Dat saai mag wel wat genuanceerd worden, want ik vind de Polestar 2 een prachtige auto. Maar het is geen coupe...
Deze mag van de lijst; voorlopig geen zakelijke KMs dus een leuke youngtimer is een beter en goedkoper alternatief.Uberprutser schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:05:
Thunder / 20 inch / Charcoal Black Ash / Performance / Trekhaak
Lang getwijfeld tussen een Model Y (vanwege SC netwerk) of de Polestar 2 maar de Volvo stoelen blijven een stuk beter dan die in een Tesla. Het liefste gewoon een nieuwe V60 T6 maar ja, die 22% bijtelling hakt er dan wel aardig in.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Er is dus nog wat marge, en dat terwijl de auto pas vorige week besteld is. Nu maar hopen dat de productie redelijk stabiel blijft lopen.
Mijn configuratie is trouwens:
- Thunder Grey
- Slate Weavetech
There can be only fun
Wel grappig dat ze de leverdatum van een vorige week besteld auto op de week nauwkeurig kunnen communiceren, maar van alle pre-orders en bestellingen van maart nietsecret17 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:14:
Bij mij juist zojuist de orderbevestiging ontvangen van de leasemaatschappij. Verwachte leverdatum (vanuit Polestar): week van 16 november.
Er is dus nog wat marge, en dat terwijl de auto pas vorige week besteld is. Nu maar hopen dat de productie redelijk stabiel blijft lopen.
- Thunder Grey
- Slate Weavetech

Mooi config! Nog maar 26 weekjes wachten
Misschien hanteren ze LIFO.MarvinOA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:24:
[...]
Wel grappig dat ze de leverdatum van een vorige week besteld auto op de week nauwkeurig kunnen communiceren, maar van alle pre-orders en bestellingen van maart niet![]()
Mooi config! Nog maar 26 weekjes wachten
Polestar Antwerpen (Zomer 2020)
Polestar Brussel (Zomer 2020)
Polestar Gent (Zomer 2020)
Polestar Luik (Zomer 2020)
Mijn order bij Arval was 18 maart en mij wordt in de week van 15 november aangegeven als leverdatum. Vandaag even met ze gebeld en die datum is eigenlijk lukraak geplaatst. Arval heeft Polestar gebeld en zij geven ergens in Q4 aan, daar kan je het mee doen blijkbaar.secret17 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:14:
Bij mij juist zojuist de orderbevestiging ontvangen van de leasemaatschappij. Verwachte leverdatum (vanuit Polestar): week van 16 november.
- Thunder Grey
- Slate Weavetech
Polestar 2
In het licht daarvan iets vanuit Gent;PvS_68 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:44:
In België worden de Polestar Spaces al aangekondigd op de website:
Polestar Antwerpen (Zomer 2020)
Polestar Brussel (Zomer 2020)
Polestar Gent (Zomer 2020)
Polestar Luik (Zomer 2020)
https://m.hln.be/in-de-bu...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.autoevolution...be-called-c40-143855.html
Laten we het de P5 noemen 😂
Dat is goed nieuws.
Ik zit ook bij Arval, dus het zou kunnen dat de datum/week door Arval wordt gecommuniceerd terwijl Polestar daarin minder specifiek (Q4) is. Daarentegen zei de account manager die wij hebben dat deze info rechtstreeks van Polestar kwam. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.Jur gen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:50:
[...]
Mijn order bij Arval was 18 maart en mij wordt in de week van 15 november aangegeven als leverdatum. Vandaag even met ze gebeld en die datum is eigenlijk lukraak geplaatst. Arval heeft Polestar gebeld en zij geven ergens in Q4 aan, daar kan je het mee doen blijkbaar.
Dat gezegd hebbende ga ik er nog steeds vanuit, gezien deze berichtgeving, dat de productiecapaciteit voor oplevering in Q4 kennelijk nog niet vol zit en dat daarom voor ons beiden, ondanks twee maanden verschil in besteltijd, Q4 als levertijd wordt gecommuniceerd. Bovendien denk ik - maar dat is een gok - dat gezien de huidige crisis het aantal nieuwe bestellingen niet heel storm zal lopen en misschien zelfs tot annuleringen leidt (zie dit forum). Voor de mensen die de auto nog wél dit jaar willen krijgen is dat natuurlijk relatief gunstig, aangezien de druk op de productie daarmee relatief beperkt blijft.
Enfin, ik heb geen andere keus dan voorlopig optimistisch te blijven over de leverdatum. Het is zelfs zo dat de meest optimale leverdatum voor mij 31-12 van dit jaar is, aangezien mijn huidige leasecontract tot die datum loopt (had mijn huidige auto ook i.v.m. 14% bijtelling nog speciaal op tijd laten leveren
There can be only fun
YouTube: Polestar 2 Webinar: SafetyA panel of Polestar 2 experts takes the stage for a safety webinar, diving into the various features and systems which make up Polestar’s innovative, comprehensive approach to safety, followed by a Q&A with the online community.
[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 20-05-2020 09:42 ]
Het is nog onduidelijk welk alarmsysteem er geleverd wordt op de Polestar. Dit wordt 4 weken voor levering gecommuniceerd. Op de vraag of het in ieder geval Klasse 3 is: dat is nog niet duidelijk.
De handleiding wordt momenteel ge-update en is daarom niet beschikbaar
De verwachte leverdatum van de auto is nog steeds juli
Momenteel zijn er auto's onderweg naar Nederland die bedoeld zijn voor de Spaces en proefritten. De proefritten zullen in juni starten. Op dit moment zijn ze de proefritten aan het plannen met extra veilige maatregelen ivm Corona. De spaces worden dan ook in juni geopend.
Een beetje teleurstellend. Nauwelijks iets gehoord of gezien, dat al niet bekend was. Van de publieksvragen werden vooral de "inkoppertjes" geselecteerd en beantwoord.
Heb 'em net gemist, maar dus niet de moeite blijkbaar?Claude schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:49:
Webinar is zojuist beëindigd.
Een beetje teleurstellend. Nauwelijks iets gehoord of gezien, dat al niet bekend was. Van de publieksvragen werden vooral de "inkoppertjes" geselecteerd en beantwoord.
Weinig nieuws inderdaad. Was wel leuk om de P2 constant in de achtergrond te zien en te horen dat ze in Göteborg al een tijd rondrijden met de polestars.S2000jan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:58:
[...]
Heb 'em net gemist, maar dus niet de moeite blijkbaar?
En ze twijfelden beetje over het uitspreken van lidar mogelijkheden op de P2, dat vond ik wel opvallend.
Hmm, ze hebben hem net prive gezet.misteriks schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:00:
Terug kijken is mogelijk via dezelfde link. Even vooruit spoelen
waarom ? Vanwege het ongemakkelijke stukje over een eventuele toevoeging van lidar?
:strip_exif()/f/image/osphEMMWbXBUXmocY2gGnSal.jpg?f=fotoalbum_large)
En er werd iets geroepen over de exacte garantie op de batterij. Weet het niet meer exact, maar volgens mij was het wat het eerst komt van:
- 8 jaar
- 160.000 km
- 70%state of health
[ Voor 18% gewijzigd door MarvinOA op 20-05-2020 13:29 ]
Antwoord op Lidar: YouTube: Polestar 2 Webinar: Safetymisteriks schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:20:
[...]
Hmm, ze hebben hem net prive gezet.
waarom ? Vanwege het ongemakkelijke stukje over een eventuele toevoeging van lidar?
Maar je mist de chatsessie met allerlei vragen en antwoorden buiten het getoonde beeld.
InderdaadAghanim schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:32:
Heeft niemand de vraag gesteld welk planningsysteem ze gebruiken voor de levering? Het moet er eentje zijn die geen features heeft om meer dan 4 weken vooruit te plannen blijkbaar
Ik ben ook benieuwd hoeveel Nederlanders en Belgen nu een Polestar in bestelling hebben, een stuk minder dan de rush op de Model 3 van vorig jaar lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door ach-jee op 20-05-2020 15:56 ]
Vandaag in de chat werd ik geholpen door Farida. Ik had een vraag over het alarmsysteem ivm verzekeringen. Werd netjes geholpen en ze neemt alle tijd voor je. Geeft ook aanvullende informatie bij de antwoorden en is zeker niet kortaf. De klantenservice is wel klantgericht ingesteld. Maar informatie die je niet hebt kun je ook niet geven.ach-jee schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:42:
[...]
InderdaadDe voorkant van de machine doet het prima met alle IG foto's en stories van Polestar en Thomas Ingenlath, teasers, artikelen, maar wat meer duidelijkheid over de productie die inmiddels toch al een poosje zou moeten draaien zou ook wel eens fijn zijn. Bij de leasemaatschappijen zal het ook wel tot wat frustratie leiden. Ik heb zelf nog niet durven bellen, omdat ze waarschijnlijk moe worden van 'ons'
Het is in ieder geval goed te merken dat ze nog druk zijn met het opzetten van een volwassen bedrijf.
In een Facebook groep noemen ze de klantenservice slecht en komen ze met suggestieve vragen als: waarom er niet voldoende wordt geïnvesteerd in een goed klantsysteem.
Ik vind juist dat ze heel goed reageren. Als ik mail word ik netjes de volgende dag terug gebeld. Tijdens de chat hebben ze alle tijd. Ze proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en nemen de tijd voor je. En dat ze dan niet kunnen vertellen dat mijn auto op 31 juli geleverd wordt, jammer. Maar dat snap ik wel. In de lokale supermarkt kunnen ze me soms ook niet vertellen wanneer de pot augurken weer op voorraad is. En ik denk dat ze bij Polestar nog echt wel meer factoren hebben die van invloed zijn. Corona, fabriek, transport, etc.
En tot nu toe hebben ze altijd gezegd half juli op zijn vroegst. Hooguit 2-3 weken vertraging. Zolang ze dit consistent blijven vertellen geloof ik in een levering half juli tot half augustus. Helemaal als je weet dat er nu een lading Polestars onze kant op komt voor in ieder geval de testritten en de spaces. En waarschijnlijk ook de eerste leveringen.
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.