Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
misteriks schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:11:
ik heb vandaag bij offerte aanvraag van LM te horen gekregen dat levering waarschijnlijk pas in december plaats vind en mogelijk nog later. ;(
Is dat dan een eerste offerteaanvraag? Want dat kan ik op zich nog wel begrijpen, als de leasemaatschappij geen reserveringen (meer) heeft. Het lijkt me als je de pre-order hebt, dat het wel dit jaar nog gaat lukken (althans, dat is wat Polestar zelf continu zegt: sowieso dit jaar, waarschijnlijk deze zomer al)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Kwam deze mooie video tegen van het Android auto systeem tegen op het internet :)

[ Voor 5% gewijzigd door DancePlaza op 02-03-2020 19:37 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:03
DancePlaza schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:33:
Kwam deze mooie video tegen van het Android auto systeem tegen op het internet :)

[YouTube: Android Automotive OS on the Polestar 2 electric car walkthrough]
Ik wordt zo hebberig van alle video's over deze auto. Ziet er vloeiend en vooral clean uit. Niet teveel customization maar wel genoeg functies. Google Assistent is echt handig ik gebruik nu andriod auto en als ik moet navigeren maak ik altijd gebruik van de spraakfunctie. Nu kan je bijna alle functies met de assistent besturen, dat is echt ideaal. Alleen nog flitsmeister 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Lees nu net dat ALD ook particuliere reserveringen omzet naar lease: https://mobilitywereld.nl...f-leasingpartner-polestar

@BlacKstaR- ja hè. Heb ongeveer elke video al gezien nu. Ben heel erg benieuwd naar Android Automotive en de apps die ervoor beschikbaar komen. Hoop dat je niet vast zit aan bijvoorbeeld Spotify.

Ik las vandaag ook ergens dat de productie al begonnen is ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 23:09
-Splash- schreef op maandag 2 maart 2020 @ 06:57:
[...]

Gaaf! Mooie auto. Ik heb ooit een V40 en V60 proefgereden, deze zijn het niet geworden omdat ik het een enorme claustrofobische ervaring vond. Hoe heb je dit ervaren bij de Polestar 2? Ziet er een beetje hetzelfde uit.
Ik kan niet meepraten over de V40 en V60. De middenconsole is echt wel hoog. Toen ik erin zat vond ik hem hoger dan dat op de foto's lijkt. Ik vind dat overigens juist mooi. Niet belemmerend, maar meer een kock-pit idee en stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 23:12
Hier gaat deze week de definitieve bestelling richting LM eruit. Bij niet leveren in 2020 kan ik er nog wel kosteloos vanaf. Die kans is natuurlijk wel groot inmiddels maar goed. Eind van het jaar dan maar besluiten of ik het tegen 2021 tarieven alsnog wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 11:41
Ben ook wel benieuwd enerzijds hoeveel P2’s er voor de Nl markt bestemd zijn in 2020 en anderzijds hoeveel mensen daadwerkelijk de reservering omzetten in een bestelling.

Voor mijn gevoel is de P2 redelijk onder de radar gebleven voor de grote massa door het tesla geweld en lijken het me vooral liefhebbers die interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd of er nu zowel reserveringen als daadwerkelijke bestellingen zijn gedaan of dat alles nog een reservering is. Eerder las ik ook dat zodra je de definitieve week van levering te horen krijgt, je de optie hebt om alsnog te annuleren. Dat zou ik wel prettig vinden voor het geval de levertijd toch enorm tegen blijkt te vallen. Maar als ik de brief van Alphabet lees, interpreteer ik dat als een daadwerkelijke, definitieve bestelling. Maar eens kijken wat er gebeurt zodra de leverweek bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
MarvinOA schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:38:
Lees nu net dat ALD ook particuliere reserveringen omzet naar lease: https://mobilitywereld.nl...f-leasingpartner-polestar

@BlacKstaR- ja hè. Heb ongeveer elke video al gezien nu. Ben heel erg benieuwd naar Android Automotive en de apps die ervoor beschikbaar komen. Hoop dat je niet vast zit aan bijvoorbeeld Spotify.

Ik las vandaag ook ergens dat de productie al begonnen is ☺️
Slim gedaan van ALD. Toen ik in okt 2019 belde zei Polestar dat individuele reserveringen niet konden worden overgezet naar leasemaatschappijen.... Heb dus ruim 2 maanden moeten wachten om te kunnen bestellen via de leasemaatschappij.

Mensen met keuzevrijheid voor leasemaatschappij en een reservering van een P2 zullen zo wel erg geneigd zijn om dit via ALD te doen omdat ze dan vooraan in de rij blijven staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Wat hebben jullie gedaan met de trekhaak? Ik heb zelf voor de achteraf optie gekozen, maar ik vraag mij eigenlijk af of dat uberhaubt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
DancePlaza schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:56:
Wat hebben jullie gedaan met de trekhaak? Ik heb zelf voor de achteraf optie gekozen, maar ik vraag mij eigenlijk af of dat uberhaubt kan.
Ik kon dat nog niet omdat LeasePlan de auto nog niet goed in hun systemen had staan. Hij was voor mij niet configureerbaar en heb deze als stelpost meegenomen in de bestelling richting de LM. Volgens mij kost hij nu EUR 1.100,- ?. Daarmee komt hij waarschijnlijk in de fiscale waarde....
Ik weet idd niet of achteraf nog kan. Zolang er geen dealers bekend zijn zou ik ook niet weten wie die moet gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:41
-Splash- schreef op maandag 2 maart 2020 @ 06:57:
[...]

Gaaf! Mooie auto. Ik heb ooit een V40 en V60 proefgereden, deze zijn het niet geworden omdat ik het een enorme claustrofobische ervaring vond. Hoe heb je dit ervaren bij de Polestar 2? Ziet er een beetje hetzelfde uit.
Ik rijd zelf een v60 (oude model), ben 2 meter en heb vorig jaar even in de polestar kunnen zitten. De polestar voelde ruimer aan dan m’n v60. Maar nog steeds niet zo ruim dat ik gemakkelijk een kinderzitje oid achter mezelf kwijt kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor wie geïnteresseerd is en de Duitse taal beheerst deze link naar een forum met 50+ pagina's over de Polestar 2. :)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
DancePlaza schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:56:
Trekhaak achteraf als accessoire heb ik niet aangedurfd. Ik heb de trekhaak als optie opgenomen bij de LM a €1.110,-
Hij komt daarmee in de bijtelling maar dat neem ik maar voor lief. Het is (volgens mij) een elektrisch wegklapbare trekhaak dus beter als ze die er gelijk in de fabriek maar onder knutselen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Momenteel geeft Polestar op Instagram nog steeds de volende verwachtingen: (op de vraag: Will you still be delivering in June in the Netherlands or is there an expected delay due to corona?)
At this time, we do not foresee a major change to the start of deliveries. We will keep customers informed if, over time, it becomes clear there will be an impact.

[ Voor 16% gewijzigd door MarvinOA op 04-03-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:34
Is de productie alweer gestart?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Inspired schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:03:
Is de productie alweer gestart?
Was die überhaupt al gestart dan? Ik heb mijn order nog niet bevestigd. Ze zijn in België begonnen en ik heb een paar leasemaatschappij order bevestigd zijn worden door de leasemaatschappij. Maar verder nog niets gehoord over bevestigde orders van particuliere reserveringen.

Iemand hier met een particuliere reservering die bevestigd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
+1... besteld op 19 feb bij ALD, kleur Void, charcoal interieur en 19” met trekhaak.
Ben benieuwd, zal eens contacten of levering 2020 lukt. Als t maar voor 31-12 is 😜. Huidige v60 twin engine is ook geen straf!

[ Voor 5% gewijzigd door arno1976 op 04-03-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Collega van mij heeft nu ook de bevestiging van Alphabet gekregen, maar die heeft als verwachte leverdatum 30 juli te horen gekregen. Aardig verschil al in afleverdatum met de 15 juni die ik te horen kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
Mijn pre-order is tot nu toe nog niet bevestigd. Zodra deze bevestigd wordt zal ik de leverdatum ook hier neerzetten. In mijn laatste gesprek met Polestar verwachten ze elk moment de order te bevestigen. Leverdatum vooralsnog niet vertraagd door Corona. Productie reeds gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zou alle info nog even met een korreltje zout nemen. Corona heeft volgens andere berichten toch echt twee maanden de fabriek doen sluiten. Auto’s afleveren in mei lijkt mij niet realistisch aangezien ze ook nog minimaal een maand onderweg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Er is weer een nieuw test-drive verslag online verschenen van de performance versie. Dit keer de Belgische pers:
https://www.autowereld.be...erformance-pack-2020.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:36:
Zou alle info nog even met een korreltje zout nemen. Corona heeft volgens andere berichten toch echt twee maanden de fabriek doen sluiten. Auto’s afleveren in mei lijkt mij niet realistisch aangezien ze ook nog minimaal een maand onderweg zijn.
Was er maar eens info vanuit Polestar. Of de fabriek dicht is weet ik niet, maar de afdeling communicatie en order planning lijkt in elk geval niet aanwezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Hier ook nog geen effectieve leverdatum van mijn bevestigde pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
PvS_68 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:05:
Er is weer een nieuw test-drive verslag online verschenen van de performance versie. Dit keer de Belgische pers:
https://www.autowereld.be...erformance-pack-2020.html
Goed en informatief artikel. Kan de Nederlandse schrijvende autopers nog wat van leren op sommige vlakken imho. Bedankt voor het delen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
BartWNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:52:
Hierbij trouwens wat foto’s van de kennismaking in NL voor de geïnteresseerden :) (Inclusief foto van de diverse kleuren)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
LOL! Ik heb het zelfde koppel op de foto!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g7sZ2Zs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMOP50T.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 08-03-2020 16:49 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Vraagje, kunnen we er misschien een gecombineerd P2/XC40P8 topic van maken?

Aangezien alles wat deze auto interessant maakt (platform/aandrijving, Zenuity ADAS, Android Automotive) toch identiek is tussen beide wagens. In mijn ogen verschilt enkel de carrosserie opbouw.

Ik heb lange tijd getwijfeld tussen beide, maar vanwege de gezinssamenstelling toch gekozen voor de mini-SUV. De XC40 besteld, levering w43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
JackBol schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:51:
Vraagje, kunnen we er misschien een gecombineerd P2/XC40P8 topic van maken?
Goh, qua techniek klopt uw redenering dat dat hetzelfde is, maar de rest? Gaat de XC40 ook full android zijn? Qua interieur vermoedelijk ook niet gelijklopend en voor Volvo is er een dealer netwerk en niet online te bestellen, geen 'spaces' dus een andere beleving.

Just my 2 cents

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
S2000jan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Goh, qua techniek klopt uw redenering dat dat hetzelfde is, maar de rest? Gaat de XC40 ook full android zijn? Qua interieur vermoedelijk ook niet gelijklopend en voor Volvo is er een dealer netwerk en niet online te bestellen, geen 'spaces' dus een andere beleving.

Just my 2 cents
Alle technische ontwikkeling in beide wagens is nagenoeg hetzelfde. En ja, de XC40P8 krijgt zeker ook Android Automotive. Het exterieur/interieur van de P2 is voor 90% uit de Volvo catalogus (De P2 was zijn leven ooit begonnen als V40 studiemodel). De overige 10% is terug te vinden in de Polestar-engineered Volvos.

Ik ben het met je eens dat de aanschaf methode voor de P2 en XC40 (in theorie) van elkaar verschilt, maar ik heb mijn XC40 gewoon in de Leaseplan tool bij elkaar geklikt, net zoals de meeste P2 bestellers, dus dat is ook het verschil niet.

En voor het onderhoud mag je met je P2 gewoon naar de Volvo dealer hoor. Polestar gaat geen garagenetwerk bouwen en onderhouden.

Edit: En mbt Spaces, gaan we straks met elkaar discussiëren hoe geweldig die Spaces plek is? Of welke features in ADAS/Android Automotive wel/niet werken, nageleverd worden via OTA, wat we missen in de AA app store, etc?

Alvast een heads up, de volgende functies zullen nog niet beschikbaar zijn op de XC40P8 bij de eerste leveringen in oktober, dus verwacht ze ook niet op je Polestar 2 in Juni.

XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten De onderstaande items zijn niet beschikbaar bij productiestart. De hardware voor alle functionaliteiten is aanwezig met productie start. De meeste items zullen via een OTA (Over The Air) update later worden geïnstalleerd.
  • Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
  • Connected safety: Introductie 20w49
  • Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
  • Mobile app integratie: Introductie 20w49
  • Apple Carplay: Introductie per MY22
  • Rijlogboek: Introductie per MY22
  • Motor op afstand starten (engine remote start): Introductie per MY22
  • Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
  • WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
  • Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.

[ Voor 48% gewijzigd door JackBol op 08-03-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Hmm dat is wel interessant voor de opties mbt tot my22 dat is dan vanaf 2021 beschikbaar wat zomaar ook voor de polestar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Bedankt @JackBol zeer interessante info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
DancePlaza schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:04:
Hmm dat is wel interessant voor de opties mbt tot my22 dat is dan vanaf 2021 beschikbaar wat zomaar ook voor de polestar kan zijn.
Inderdaad.
En 20w49 is week 49 van 2020. Dat is begin December.

De vraag is, komen die OTA's ook voor MY21? Het model wat dit jaar geleverd gaat worden?
Lijkt me wel, maar niemand bevestigd het op dit moment.
Dat is de reden waarom ik denk dat het interessant is om een gecombineerd topic te hebben voor de P2 en XC40P8. Wat voor de ene auto geldt, geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor de andere. Ze staan op het zelfde platform en draaien (op een skin na) de zelfde code voor ADAS en Entertainment. Eigenaren van beide wagens gaan dezelfde problemen tegen komen.

Let op, ik heb het wel specifiek over de XC40 P8 variant, welke in grote mate gelijk gaat zijn aan de P2. Niet de overige modellen.

[ Voor 27% gewijzigd door JackBol op 08-03-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Van mij mag je gerust de XC40P8 hier mee in opnemen. Zal zien of ik de titel kan wijzigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Top!

Zoals al eerder gezegd, mijn XC40 besteld en levering geplanned voor w43.

XC40 Recharge P8 AWD 5d
  • Inscription Crystal White (zelfde als "Snow")
  • Leder Charcoal bekleding (geen P2 tegenhanger)
  • Lighting + Lounge (vergelijkbaar met Pilot en Plus)
  • Power Seats
Ik heb vanuit de Volvo fora ook begrepen dat nog niet alle ADAS functionaliteit zou werken, maar dat is nog niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Persoonlijk geen bezwaar om de XC40 hierin mee te nemen, maar er is natuurlijk ook een Volvo topic. Ik zou wel willen waken dat dit topic een XC40 topic wordt in plaats van P2 maar dat zien we vanzelf.

Overigens bijzonder (en fijn!) dat de P8 al wel een concrete leverdatum krijgt in het geval van @JackBol en de Polestar niet. Zelfde fabriek, zelfde 'merk' dus waarom daar verschil in zit? @JackBol wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
JackBol schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:11:
Top!

Zoals al eerder gezegd, mijn XC40 besteld en levering geplanned voor w43.

XC40 Recharge P8 AWD 5d
  • Inscription Crystal White (zelfde als "Snow")
  • Leder Charcoal bekleding (geen P2 tegenhanger)
  • Lighting + Lounge (vergelijkbaar met Pilot en Plus)
  • Power Seats
Ik heb vanuit de Volvo fora ook begrepen dat nog niet alle ADAS functionaliteit zou werken, maar dat is nog niet helemaal helder.
Mooie auto en keuze! Ik heb wel het gevoel dat de XC40 een slag duurder wordt dan de Polestar 2 als je die net zo rijk uit wil rusten. Klopt dat beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:47:
(...) Zelfde fabriek, zelfde 'merk' dus waarom daar verschil in zit? (...)
De XC40 Recharge P8 rolt in Gent van de band. De Polestar 2 wordt in China in elkaar gezet... :)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Claude schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:14:
[...]

De XC40 Recharge P8 rolt in Gent van de band. De Polestar 2 wordt in China in elkaar gezet... :)
Ah dat maak wel een verschil ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Met de gelijke opties van p2 en XC40 kwam ik 80-100 duurder uit. Kwam makkelijk op 65+ als je een paar opties klikt, zoals de lounge en power seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MarvinOA schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Mooie auto en keuze! Ik heb wel het gevoel dat de XC40 een slag duurder wordt dan de Polestar 2 als je die net zo rijk uit wil rusten. Klopt dat beeld?
Ja, de XC40 is 65k als je er dezelfde opties op wilt als de 'basis' P2, welke 60k is. In mijn leaseprijs maakte het overigens niet heel veel uit. Misschien verwacht Leaseplan dat de XC40 meer restwaarde heeft of zo.

[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 09-03-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:47:
Persoonlijk geen bezwaar om de XC40 hierin mee te nemen, maar er is natuurlijk ook een Volvo topic. Ik zou wel willen waken dat dit topic een XC40 topic wordt in plaats van P2 maar dat zien we vanzelf.
Er is inderdaad een Volvo topic, maar de P8 is in het Volvo gamma nog een vreemde eend in de bijt. En ik verwacht veel problemen met de Zenuity ADAS en de Android Automotive in het begin, aangezien het brand new is. En dan verwacht ik in deze community meer aansluiting te vinden :)
Overigens bijzonder (en fijn!) dat de P8 al wel een concrete leverdatum krijgt in het geval van @JackBol en de Polestar niet. Zelfde fabriek, zelfde 'merk' dus waarom daar verschil in zit? @JackBol wanneer heb je besteld?
XC40 komt uit Gent, P2 uit de Geely fabriek in China.
Let wel, dit is voornamelijk de final assembly, de onderdelen productie bij de toeleveranciers is in grote mate gelijk.

Ik had prive ge-preordered bij de dealer in oktober 2019 en in de laatste week van Januari heeft Leaseplan de order bij mijn Volvo dealer geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 09-03-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn wagenparkbeheerder heeft net contact met Polestar NL gehad. Ze hebben ongeveer 3 weken vertraging opgelopen en mijn auto wordt in het 3e kwartaal geleverd (ipv medio juni). Het is onduidelijk of dit dan begin juli wordt (3 weken na medio juni en in Q3) of september (ook in Q3) en of er nog risico is op extra vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Aghanim schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:33:
Mijn wagenparkbeheerder heeft net contact met Polestar NL gehad. Ze hebben ongeveer 3 weken vertraging opgelopen en mijn auto wordt in het 3e kwartaal geleverd (ipv medio juni). Het is onduidelijk of dit dan begin juli wordt (3 weken na medio juni en in Q3) of september (ook in Q3) en of er nog risico is op extra vertraging.
Het blijft dus een beetje vaag nog. Merk dat ze heel voorzichtig zijn met voorspellingen. Allemaal politieke antwoorden als: we verwachten dat..., vooralsnog zien we... Wat op zich ook logisch is met alle onzekerheid die er nu heerst.

Gewoon afwachten en op ons af laten komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
JackBol schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:48:
[...]

LOL! Ik heb het zelfde koppel op de foto!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, toevallig! ook de mensen ernaast zijn hetzelfde. Grote kans dat we naast elkaar foto's stonden te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik lees op meerdere plekken dat de XC40 recharge een WLTP bereik heeft van 400 km terwijl de P2 op 470 km bereik zit. Dit terwijl de aandrijving exact hetzelfde is.

Zou het formaat en het gewicht een dermate groot effect hebben?
Of moeten we de WLTP waarde van de P8 of P2 met een korreltje zout nemen?

Iemand die daar meer verstand van heeft dan ik :P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:49:
Ik lees op meerdere plekken dat de XC40 recharge een WLTP bereik heeft van 400 km terwijl de P2 op 470 km bereik zit. Dit terwijl de aandrijving exact hetzelfde is.

Ik denk dat de Cw waarde van de P2 een stuk beter is. Die XC40 blijft een hok op wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
BartWNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:49:

WLTP waarden moet je sowieso met een flinke schep zout nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Inspired schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:15:
[...]

WLTP waarden moet je sowieso met een flinke schep zout nemen. :)
Ja die had ik wel door ja.
Ga uit van een range van effectief 400 km voor de P2.

Maar met het verhaal van de P8, ging ik twijfelen.
JackBol schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat de Cw waarde van de P2 een stuk beter is. Die XC40 blijft een hok op wielen.
CW waarde leek mij het meest logische idd, maar wist niet dat het zoveel zou schelen. Wel fijn uit die uitdrukking voor je aanstaande auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Ik hoop ook op een échte range van 400km (voor de P2) gemengd autosnelweg/gewone wegen (50/50) waarbij ik niet echt als een slak wil rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
S2000jan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:45:
Ik hoop ook op een échte range van 400km (voor de P2) gemengd autosnelweg/gewone wegen (50/50) waarbij ik niet echt als een slak wil rijden
Dat is wel een uitdaging denk ik. Al zal de max van 100 wel helpen straks. Van 100% naar 0%, rustig rijden en bij niet te lage temp zal dat wellicht haalbaar zijn. (15+ graden) Normaal zul je echter tot max 90% laden en toch ook wel met 10% aan willen komen. Dan is 400 wel een uitdaging obv mijn ervaring met de Model 3 LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Ja die had ik wel door ja.
Ga uit van een range van effectief 400 km voor de P2.

Maar met het verhaal van de P8, ging ik twijfelen.

[...]

CW waarde leek mij het meest logische idd, maar wist niet dat het zoveel zou schelen. Wel fijn uit die uitdrukking voor je aanstaande auto :9
Aangezien de Cw waardes nog niet bekend zijn is het een beetje gokken.

Op Reddit is hier een tijdje geleden een thread over geweest. De consensus was enigszins dat de P2 een Cw rond de 0.25, net iets boven de M3. En de XC40 rond de 0.30, want de benzine XC40 heeft een Cw van 0.34, maar daar zullen ze vast wel wat vanaf gesnoept hebben.

De benzine Kona heeft bijv. en Cw van 0.34 terwijl de EV een Cw van 0.29 heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Hier overigens nog een foto uit mei 2016 waar de BEV XC40 (40.1) en V40 (40.2) intern gepresenteerd werden bij Volvo.
Op basis van de 40.2 heeft Thomas Ingenlath (destijds SVP Design, nu CEO Polestar) vervolgens de board van Volvo weten te overtuigen de 40.2 te ontwikkelen als "Polestar" met het Telsa go-to-market model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5H4_3o7GQkDVy-zSFtPknreMlU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/j1zIWuxXiYqbAXQgfesjyTiK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JackBol schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:53:
Hier overigens nog een foto uit mei 2016 waar de BEV XC40 (40.1) en V40 (40.2) intern gepresenteerd werden bij Volvo.
Op basis van de 40.2 heeft Thomas Ingenlath (destijds SVP Design, nu CEO Polestar) vervolgens de board van Volvo weten te overtuigen de 40.2 te ontwikkelen als "Polestar" met het Telsa go-to-market model.

[Afbeelding]
Het is idd wel opmerkelijk dat de 'auto van de toekomst' is ontwikkeld op een concept uit 2016....... Dat doet Tesla dan volgens mij toch net wat sneller. Overigens lijken alle Tesla's wel erg op elkaar dus dat maakte het misschien ook gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Inspired schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:38:
[...]

Dat is wel een uitdaging denk ik. Al zal de max van 100 wel helpen straks. Van 100% naar 0%, rustig rijden en bij niet te lage temp zal dat wellicht haalbaar zijn. (15+ graden) Normaal zul je echter tot max 90% laden en toch ook wel met 10% aan willen komen. Dan is 400 wel een uitdaging obv mijn ervaring met de Model 3 LR.
Op de AutoSalon in Brussel (jan 2020) werd me verteld dat het beter is tot 80% op te laden en niet onder de 20% leeg te rijden. Voor de accu dan wel te verstaan.

Als je zo rekent gooi je 40% capaciteit weg en blijft er WLTP slecht 60% van 470 km over = 282 km. :'(
Aangezien ik naar mijn werk 150 km enkel rijdt ga ik eigenlijk toch wel uit van een minimaal bereik van 300km.
Vrees dus dat mijn accu voller moet dan 80% en verder leeg dan 20%.....

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hier ook een Volvo XC40 P8 in de bestelling staan. Helaas niet zo vroeg gereserveerd als JackBol maar ik heb wel een kosteloze reservering/annulering voor levering 2020.
Bij volvo nederland sta ik op plek 44 waarbij de dealers in NL nu wachten op nog meer auto's en ze dit medio April verder te horen. De verwachting is dat na de reeds geplande leveringen een groot deel van extra bestellingen nog worden meegenomen voor dit jaar.

Bestelde setup;
XC40 Recharge P8 AWD 5d
- Onyx Black Metallic
- Nappa Leder(geen P2 tegenhanger)
- Lighting + Lounge (vergelijkbaar met Pilot en Plus)
- Power Seats (elect stoelen)
- Climate
- Driver Assist
- Exterieur Styling set skidplate voor&achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PvS_68 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Op de AutoSalon in Brussel (jan 2020) werd me verteld dat het beter is tot 80% op te laden en niet onder de 20% leeg te rijden. Voor de accu dan wel te verstaan.

Als je zo rekent gooi je 40% capaciteit weg en blijft er WLTP slecht 60% van 470 km over = 282 km. :'(
Aangezien ik naar mijn werk 150 km enkel rijdt ga ik eigenlijk toch wel uit van een minimaal bereik van 300km.
Vrees dus dat mijn accu voller moet dan 80% en verder leeg dan 20%.....

We gaan het zien.
Klopt. Voor de cellen is dat het best. Opladen op het werk is geen optie? Met name in de winter zal dat met 300km toch wel prettig zijn.

Polestar 2 heeft geen warmtepomp dacht ik? Bij de XC40 is het wel een optie.

@Blankinho geen warmtepomp? Zou één van de opties zijn die ik meteen aan zou vinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 09-03-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Klopt. Voor de cellen is dat het best. Opladen op het werk is geen optie? Met name in de winter zal dat met 300km toch wel prettig zijn.

@Blankinho geen warmtepomp? Zou één van de opties zijn die ik meteen aan zou vinken.
Ik heb die warmtepomp overwogen, maar voor die 30km extra range was het nogal een investering.
In welke situatie ga je dat nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Die warmtepomp geeft max 30km extra bereik welke ik eigenlijk niet nodig heb. Mogelijk dat ik die er nog wel bij bestel maar kosten (kostprijs + bijtelling) over x aantal jaar is die 30km per rit die ik niet vaak nodig heb best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Opladen op het werk kan wel maar met stijgend aantal EVs en stagnerend aantal laadpalen zal dat niet altijd lukken.

Is die warmtepomp om de batterij voor te verwarmen?
Ik meende nl. dat je wel al de auto kunt opwarmen via de app voordat je wegrijdt.
Ik heb idd nergens gelezen dat de accu een verwarming heeft voor langer bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Blankinho schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:17:
[...]

Die warmtepomp geeft max 30km extra bereik welke ik eigenlijk niet nodig heb. Mogelijk dat ik die er nog wel bij bestel maar kosten (kostprijs + bijtelling) over x aantal jaar is die 30km per rit die ik niet vaak nodig heb best duur.
Geeft Volvo dat aan? Dat het maar max 30km is? Bij andere EVs kan het tot 25% schelen. 30km praktijk? kilometers in de winter zit tegen de 10% aan. Dat is niet heel veel idd.

@PvS_68 warmtepomp is efficienter als verwarming voor de cabine. De “normale” verwarming verbruikt veel energie en dat kost je bij lagere temperaturen veel extra verbruik. Wamtepomp verminderd dit en kan ook gebruikt worden bij het voorverwarmen van de auto. Voor de accu temperatuur maakt het geen verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 09-03-2020 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:20:
[...]

Geeft Volvo dat aan? Dat het maar max 30km is? Bij andere EVs kan het tot 25% schelen. 30km praktijk? kilometers in de winter zit tegen de 10% aan. Dat is niet heel veel idd.
Uit de catalogus:

1092 Warmtepomp (range verlenger) - €670

De warmtepomp maakt gebruik van warmte uit de buitenlucht en restwarmte van de elektromotor en batterij om het interieur te verwarmen. Hierdoor is minder energie nodig voor verwarming en neemt de range toe.
Tevens kan de warmtepomp de batterij verwarmen of koelen om de prestaties en range te optimaliseren.
Dit kan tot maximaal 30km extra range opleveren.
De warmtepomp is actief tussen de 0°C en 30°C en het meest efficiënt tussen de 5°C en 15°C .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@JackBol dat valt wat tegen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Die warmtepomp had ik wel graag in de P2 gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 27-05 17:12
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:11:
Ik dacht dat er gewoon een warmtepomp in de P2 zit, althans volgens dezd website wel:
https://www.mountox.com/e.../polestar/polestar-2.html

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Jur gen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:18:
[...]
Ik dacht dat er gewoon een warmtepomp in de P2 zit, althans volgens dezd website wel:
https://www.mountox.com/e.../polestar/polestar-2.html
Zelf ook nog wat opzoekwerk, ik denk het dus niet , alhoewel geen eenduidigheid :(

https://www.reddit.com/r/...estar_2_questions_thread/

"
12) Does it have a heat pump ?

Related to previous question. Heat pump can help lower energy consumption when using HVAC.

Official answer from Polestar on Facebook : "Polestar 2 will have a heat pump, however, it is not yet confirmed exactly when it will become available."

Further details from Polestar found on a swedish forum : "Polestar 2 will not have a heat pump from the start of production. And this is not something you will be able to retrofit. "
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Zal wel betekenen dat het een optie wordt op MY22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 06:11:
Kan je me uitleggen hoe jij de waarde ervaart van 30km extra range, voor (in het geval van Volvo) 670€?

Ik heb woon werk, wat ik makkelijk op 1 lading zou halen (heen en terug samen 160km).

Daarnaast Europese vakantie tripjes, maar daarvoor moet je toch je route incl. laden plannen.

Misschien is jouw gebruiks patroon dat het waarde heeft, daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
Zo erg is het bij mij niet. Momenteel doe ik 75km woon-werkverkeer per dag, maar rij wel regelmatig naar de kust en dat is in totaal 280km die ik graag op 1 lading wil kunnen doen zonder als een bompa te rijden :)

En aangezien ik graag nieuwe technologie heb is een warmtepomp meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
In afwachting van de auto ook vast een laadpaal aangevraagd (gemeente Haarlem) en aanvraag is gehonoreerd. Kan wel 6 maanden overheen gaan voor de paal er uiteindelijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Ik ga bij mij thuis een laadpaal zetten/hangen weet alleen nog niet welke te nemen. Zappi V2 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Weet dat ze via Alphabet deze aanboden, om mee te nemen in de lease

https://alfen.com/en/alfen-product-range/eve-single-pro-line

Voor de rest me er niet echt in verdiept omdat ik geen eigen oprit heb helaas

[ Voor 23% gewijzigd door BartWNL op 10-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:25:
[...]

Zelf ook nog wat opzoekwerk, ik denk het dus niet , alhoewel geen eenduidigheid :(

https://www.reddit.com/r/...estar_2_questions_thread/

"
12) Does it have a heat pump ?

Related to previous question. Heat pump can help lower energy consumption when using HVAC.

Official answer from Polestar on Facebook : "Polestar 2 will have a heat pump, however, it is not yet confirmed exactly when it will become available."

Further details from Polestar found on a swedish forum : "Polestar 2 will not have a heat pump from the start of production. And this is not something you will be able to retrofit. "
"
Zojuist een medewerker van Polestar gesproken:

Er zit momenteel geen warmtepomp op de Polestar 2
Deze komt in de toekomst wel beschikbaar
Deze is achteraf in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Iedereen die communiceert met Polestar stelt toch als eerste vraag 'wanneer komt ie?' mag ik hopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:00:
Iedereen die communiceert met Polestar stelt toch als eerste vraag 'wanneer komt ie?' mag ik hopen? :)
Hehe, wilde hetzelfde vragen.

Is er al ergens officieel gecommuniceerd dat productie hervat is? En is er iets gezegd over vertraging in levertijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JackBol schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:38:
[...]

Kan je me uitleggen hoe jij de waarde ervaart van 30km extra range, voor (in het geval van Volvo) 670€?

Ik heb woon werk, wat ik makkelijk op 1 lading zou halen (heen en terug samen 160km).

Daarnaast Europese vakantie tripjes, maar daarvoor moet je toch je route incl. laden plannen.

Misschien is jouw gebruiks patroon dat het waarde heeft, daar ben ik wel benieuwd naar.
Wie zegt dat hij op de Polestar 2 ook maar 30km opleverd? Ik vind 30km sowieso weinig als winst van een warmtepomp. Dan nog, als het 30km netto kilometers zijn in de winter is het toch snel 10% extra range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Inspired schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Wie zegt dat hij op de Polestar 2 ook maar 30km opleverd? Ik vind 30km sowieso weinig als winst van een warmtepomp. Dan nog, als het 30km netto kilometers zijn in de winter is het toch snel 10% extra range.
Aangezien de P2 en XC40 technisch vrijwel identiek zijn, verwacht ik geen wonderen van de warmtepomp op de P2. Wellicht een paar km meer omdat de P2 meer aerodynamisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hoi!

Iemand misschien met een update over een mogelijke proefrit? Als ik de website bekijk vind ik niks over een proefrit.

[ Voor 29% gewijzigd door Yordi- op 10-03-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ik heb me in Amsterdam vorig jaar ingeschreven bij de "road show" voor een proefrit. Die zou ergens begin dit jaar zijn, maar nog nergens wat van vernomen.

Denk dat het samenvalt met de lancering van Spaces, waar we ook nog relatief weinig van weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Aardige laatste zin in dit https://www.tagesanzeiger...r-nummer-1/story/22463529 Duitse artikel. Niet dat je er veel aan hebt in een EV, maar toch leuk om een keer aan te tikken.
Ein wenig unvernünftig durften die Polestar-Entwickler dann doch sein. Auf dem Hochgeschwindigkeitsoval wirft Chef-Ingenieur Joakim Rydholm den Stromer in die Steilkurve. 150, 180, 215 zeigt der Tacho. Moment, war da nicht was? Wollte Volvo nicht alle seine Autos zukünftig bei 180 km/h elektronisch abregeln? Rydholm grinst und sagt trocken: «It’s not a Volvo. It’s a Polestar.»

[ Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 10-03-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:00:
Dat heb ik vorige week gevraagd. Maar hij kon al niet eens vertellen wanneer ik mijn order kon bevestigen (binnenkort) en over de levering: sowieso dit jaar.

Zal er nog een keer specifiek naar vragen bij het bevestigen van de order 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Overigens ook nog gevraagd of Flitsmeister bezig is met een app voor Android Automotive. Echter is het volgens Flitsmeister niet toegestaan om andere apps dan media of messaging apps te bouwen voor Android Auto/Automotive, dus kunnen ze momenteel nog niet veel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Hehe, wilde hetzelfde vragen.

Is er al ergens officieel gecommuniceerd dat productie hervat is? En is er iets gezegd over vertraging in levertijden etc.
Ja, een aantal posts boven jouw post heb ik daar inzicht in gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:43:
[...]

Ja, een aantal posts boven jouw post heb ik daar inzicht in gegeven.
Ja thanks, die had ik gezien inderdaad
Doelde eigenlijk meer op via publieke kanalen, officiële statements oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Heb vandaag gelezen dat de trein tussen Volvo Gent en China opnieuw vracht uit China aanvoert. De treinverbinding was weliswaar nooit stilgelegd maar sinds het Chinese Nieuwjaar was het éénrichtingsverkeer richting China. De fabrieken in China hebben hun activiteiten hervat. Stond vandaag in de krant « De Tijd » of « De Standaard ».

Telefonisch contact met Polestar leerde me dat in de komende weken een bericht zal worden verstuurd naar de Belgische intekenaars omtrent de levering.

Men vroeg me of ik een leaseklant of een koper was. Ik ben het laatste en er werd me gezegd dat de eerste leveringen voor België bestemd zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:12:
Aardige laatste zin in dit https://www.tagesanzeiger...r-nummer-1/story/22463529 Duitse artikel. Niet dat je er veel aan hebt in een EV, maar toch leuk om een keer aan te tikken.

[...]
Zou mooi zijn als de top ligt bij 250 km/h, gewoon omdat het kan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo2020
  • Laatst online: 20-07-2024
Helemaal eens :) !
Heb het ooit ergens gelezen die 250, maar kan het niet meer terugvinden. Terugschroeven naar 180 zou bijna een reden zijn om te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
De niet performance versies met 19 inch zullen Michelin Primacy banden hebben. Bij de testritten waren het Primacy 3. In een Space ergens in China staat evenwel een zwarte met 19 inch velgen en Michelin Primacy 4 banden. Duidelijk te zien op de foto. De maat 245/45 19 is nochtans in Europa (nog) niet te krijgen.

Hoe dan ook is dit geen performance band zoals de Michelin pilot sport 4 (S) zodat ik denk dat 250 met deze banden wat hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
https://www.vgtv.no/192602?jwsource=cl
Video van het infotainment systeem.

https://www.tek.no/nyhete...kurrent-til-tesla-model-3
Review in het Noors met nieuwe informatie, zeker het lezen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42
De P2 is vanaf vandaag te bestellen voor diegenen met een vroege reservering.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
RichieB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:55:
Wanneer heb je die van jou gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Geen idee wat dit betekent eerlijk gezegd. De Leasemaatschappij heeft mijn order in januari al gekenmerkt als 'definitief'. Komt er dan nu alsnog een keuze moment? Ik zou dan wel verwachten (hopen) dat Polestar de leverweek aangeeft. Voor mij maakt het wel verschil of het juni of oktober wordt en afhankelijk daarvan zou ik dan besluiten om de order wel/niet definitief te maken. @RichieB ik neem aan dat in jouw e-mail van Polestar niks gezegd wordt over wat 'vroege levering' dan is?

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 11-03-2020 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
MarvinOA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:59:
[...]
Wanneer heb je die van jou gereserveerd?
Op 27 februari 2019. Maar ik ga hem niet bestellen. Omdat de bijtelling al per 1-1-2020 is verhoogd is hij mij te duur geworden. Ik rij nu een Tesla Model S uit 2018 met 4% bijtelling.

Is er iemand hier die de reserving wil overnemen? Stuur me dan een privé bericht.
Aghanim schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:40:
@RichieB ik neem aan dat in jouw e-mail van Polestar niks gezegd wordt over wat 'vroege levering' dan is?
In de mail niet. Op de website staat nu “vanaf juni 2020”.

[ Voor 24% gewijzigd door RichieB op 11-03-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
RichieB schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Op 27 februari 2019. Maar ik ga hem niet bestellen. Omdat de bijtelling al per 1-1-2020 is verhoogd is hij mij te duur geworden. Ik rij nu een Tesla Model S uit 2018 met 4% bijtelling.

Is er iemand hier die de reserving wil overnemen? Stuur me dan een privé bericht.

[...]

In de mail niet. Op de website staat nu “vanaf juni 2020”.
Ah okee, jij hebt hem bijna een jaar eerder dan ik gereserveerd. Heb namelijk nog geen mail gehad. Maar dat zal wel komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
RichieB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:55:
Ik vermoed dat dit voor NL is?

Voor BE was dit al mogelijk, dus best bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@S2000jan Hoe lang was dit al mogelijk dan in België? En alleen voor de vroege reserveerders, of voor iedereen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
In België kan iedereen bestellen sinds half februari.

Kan blijkbaar nog niet in UK en Duitsland, wel in Scandinavië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Heeft iedereen met een pre-order in NL al een mail gehad dan? Lijkt mij dat je alle mails tegelijk er uit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 13:56
MarvinOA schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:33:
Heeft iedereen met een pre-order in NL al een mail gehad dan? Lijkt mij dat je alle mails tegelijk er uit doet?
Ze doen zowel alle landen als de pre-order mailings per land in batches per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:37:
Ik ga bij mij thuis een laadpaal zetten/hangen weet alleen nog niet welke te nemen. Zappi V2 misschien?
Bij mij wordt via de leasemaatschappy de Elvi 3-fase 32A 22kW (E3320-A15082-11) paal geinstalleerd. Zit momenteel nog wat levertijd op, maar de auto ook, dus dat maakt niet uit.

Voordeel van deze is dat hij klaar is voor 22KWh laden. Dat kan de P2 niet, maar misschien de volgende EV wel..... Dan hoef je dan niet weer je laadpaal te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Voor degene die de bestelling gefinaliseerd hebben. Zijn er nog nieuwe dingen/opties die doorgegeven moeten worden of is het gewoon bevestiging van de reservering?
Pagina: 1 2 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.