Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 100 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 12:45
m24 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Helaas helpen geen van de tips. Auto blijft een berg meldingen geven. Lokale dealer netwerk nog geprobeerd, maar dat is kastje naar de muur werk: " misschien dat Pietje er wel iets vanaf weet" dus dat wordt een minder relaxte terugreis...
Ik heb even op het US forum gezocht want ik kom mij iets herinneren tav de meldingen die je liet zien.
Jouw meldingen komen overeen met onderstaande. Err wordt ook een "oplossing" genoemd welke me bijna te simpel lijkt om het op te lossen maar wie weet!

Some 2020 Escape, 2020-2021 Corsair, 2021 Bronco Sport and 2021 Mustang Mach-E vehicles may exhibit DTC C1B00:62 present in the PSCM with any of the following messages displayed: Service Advance Trac, Hill Start Assist Not Available, Lane Keeping Sys. Malfunction Service Required, or Pre-Collision Assist Not Available. This may be due to a disconnected or discharged battery, recent PSCM or anti-lock brake system (ABS) module reprogram or configuration, or loss of ABS communication to the PSCM. The Workshop Manual pinpoint test is in the process of being updated and replacement of the electronic power assist steering (EPAS) column is not necessary. To clear the DTC, drive the vehicle straight for 30 seconds at speeds over 50 km/h (30 mph). Cycle the ignition on/off once complete. For claiming use causal part 3C529.

Helaas zijn er meldingen van andere waarbij modules vervangen moesten worden wat weken geduurd heeft :X .

https://www.macheforum.co...-mach-e.6689/#post-186101

Ik hoop dat het met de simpele 30 sec. rechtuit rijden opgelost is voor je maar mocht je ondertussen nog gereden hebben dan had het al opgelost moeten zijn vrees ik.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2021 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 20:32
Als ik het zo lees zou ik bij de auto meteen een simple OBD elm kabel kopen en laptop met Forscan paraat houden :P Uitlezen en resetten in geval van problemen en/of de dealer het niet weet (#jebenteentweakerofjebenmthetniet) :Y

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 18-08-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-10 09:40

m24

FreeMen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Ik heb even op het US forum gezocht want ik kom mij iets herinneren tav de meldingen die je liet zien.
Jouw meldingen komen overeen met onderstaande. Err wordt ook een "oplossing" genoemd welke me bijna te simpel lijkt om het op te lossen maar wie weet!

Some 2020 Escape, 2020-2021 Corsair, 2021 Bronco Sport and 2021 Mustang Mach-E vehicles may exhibit DTC C1B00:62 present in the PSCM with any of the following messages displayed: Service Advance Trac, Hill Start Assist Not Available, Lane Keeping Sys. Malfunction Service Required, or Pre-Collision Assist Not Available. This may be due to a disconnected or discharged battery, recent PSCM or anti-lock brake system (ABS) module reprogram or configuration, or loss of ABS communication to the PSCM. The Workshop Manual pinpoint test is in the process of being updated and replacement of the electronic power assist steering (EPAS) column is not necessary. To clear the DTC, drive the vehicle straight for 30 seconds at speeds over 50 km/h (30 mph). Cycle the ignition on/off once complete. For claiming use causal part 3C529.

Helaas zijn er meldingen van andere waarbij modules vervangen moesten worden wat weken geduurd heeft :X .

https://www.macheforum.co...-mach-e.6689/#post-186101

Ik hoop dat het met de simpele 30 sec. rechtuit rijden opgelost is voor je maar mocht je ondertussen nog gereden hebben dan had het al opgelost moeten zijn vrees ik.
Ja ik heb er al mee gereden, er zal vast een recht stukje tussen gezeten hebben ;) ouch, hopelijk is het alleen software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

SniperGuy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:07:
Als ik het zo lees zou ik bij de auto meteen een simple OBD elm kabel kopen en laptop met Forscan paraat houden :P Uitlezen en resetten in geval van problemen en/of de dealer het niet weet (#jebenteentweakerofjebenmthetniet) :Y
Dat is eigenlijk geen slecht idee. Ga eens kjjken wat dat kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ArCadE

No banana available

m24 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Het is lease en zij werken met de Anwb voor support, echter nu in Italië dus de kans dat de lokale pech onderweg boer er iets mee kan is sowieso 0. Anyways, even uit zetten heeft nog niet geholpen iig ga zo nog laden tijdens het eten, misschien doet dat nog iets magisch. Ga morgen nogmaals de dealer bellen, hopelijk is er nog iets aan te doen als een reset of zo....

Zonder rijhulp systemen en OPD naar huis rijden is toch een stuk minder relaxed.....
Ik zou niet de dealer bellen maar de leasmij. Laat die maar zorgen dat er naar gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
metalpro2021 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:08:
Fordpass 3.27.1 Android

Changelog
De functie Mijn ritten werkt alleen via dde SYNC AppLink-verbinding wanneer je in je auto rijdt

En daar een minor release voor maken? Waarschijnlijk nog meer updates in 3.27.0 maar die had ik nog niet..... Wie wel?
Jammer dat deze nog steeds niet beschikbaar is in de App store... nog steeds 3.27.0....
kan je in deze versie van Android wel de tijdzone op Amsterdam zetten en behoud deze het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-10 11:23
SniperGuy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:07:
Heb je een linkje naar een goede en niet te dure optie? #interesse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy E
Serial-X schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:13:
Zojuist merk ik voor de tweede keer deze week op dat mijn auto uit zichzelf start en de cabine begint te koelen. Als ik FordPass open, zie ik de melding 'Uitschakelen over <5 mins' of iets in die trant. De auto is niet aangesloten en er is geen start/vertrektijd ingesteld rond dit tijdstip.

In eerste instantie dacht ik aan systeemupdates, maar ik neem aan dat de cabinekoeling daarvoor niet ingeschakeld wordt. Maakt nogal een herrie hier zo vlak bij het raam.
Weet iemand of je als eindgebruiker ergens een logboek kunt inzien waarom de auto gestart is?

De Vehicle Time Zone onder vertrektijden blijkt weer terug op Detroit te staan en ik krijg 'm niet aangepast (springt steeds terug). Voor de zekerheid schakel ik de vertrektijden-functie maar even uit.
Hoi Ik ben hier al sinds 14-07 mee bezig dat de tijdzone terug schiet en indien je er gebruik van wilt maken de tijden 6 uur eerder moet zetten. afgelopen maandag weer een mail gehad van Ford of dat ik nu software versie 3.27.1 heb maar deze is nog net beschikbaar in de Appstore van Apple...ik weet niet of dit nu opgelost is bij Android.. in ieder geval heb ik het nog steeds uitstaan. en wacht maar weer geduldig op een reactie van Ford custom service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
2Bond schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Serieus? Bij mij na de update van de app doet het ook niet meer. Opnieuw opstarten geeft bij mij geen oplossing (Ford logo en daarna app weg op iPhone 12).

Heb hem al eens opnieuw moeten installeren en kreeg toen super lastig de auto opnieuw gekoppeld. Hoop eigen snel op een app update maar anders toch maar eraf gooien (steeds de sleutel meenemen is toch wel erg vorige auto).

PS: auto (RWD, SR, TP+) nu ondertussen bijna twee maanden en zeker de range is top. Ik dacht goed te zijn dat ik rond de WLPT zat, blijken hier mensen te zitten die er zelfs ruim boven komen! Vanwege het bijtelling verschil was ik uiteindelijk toch maar gegaan voor deze i.p.v. de ER en AWD die ik eerst besteld had en valt mij niks tegen.
hoi ik had het zelfde probleem app vast gelopen op 2020 SE I-phone na diverse malen tel opstarten app opstarten vandaag de app verwijderd en weer geïnstalleerd en werkte weer. ( wel historie is dan weg van de ritten) daarna telefoon als sleutel gereste in de auto en weer geïnstalleerd nu werkt het allemaal weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
m24 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Dat is eigenlijk geen slecht idee. Ga eens kjjken wat dat kost :)
Software is gratis (je kan een advanced license key aanmaken via de website die een half jaar geldig is, om vervolgens opnieuw een key aan te kunnen maken die ook weer een half jaar geldig is om vervolgens.... je snapt het ws. wel: helemaal gratis als je de advances features wil gebruiken (programmeren)) en de USB kabel kost paar tientjes :)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 18-08-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
2Bond schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Heb je een linkje naar een goede en niet te dure optie? #interesse
Tunnelrat (UK) hoor ik veel goede verhalen over.

Ikzelf heb al jaren zo eentje (niet specifiek deze, maar wel dezelfde buitenkant):
https://www.amazon.nl/OBD...ricaanautos/dp/B075WVKL9S

Belangrijk is dat de kabel (BT/WIFI is unrealiable!) MS + HS Can ondersteunt. Goedkopere hebben een hardwareswitch, duurdere hebben een ingebouwde softwareswitch die omschakelt wanneer nodig.
Enige pielen is soms met de W10 drivers die ervoor zorgen dat de kabels soms niet werkt, maar dat is een kwestie van geforceerd andere drivers installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door SniperGuy op 18-08-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
https://www.autoblog.nl/n...-autos-bij-opladen-919025

Voor de liefhebbers een artikel over de MME herrie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:59

ja3

Ik ben een liefhebber van MME herrie! ;) Mijn MME is nog steeds talk of the day op kantoor door deze mooie herrie. Volgens mij is het een marketingstrategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 18:50
Eddy E schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Hoi Ik ben hier al sinds 14-07 mee bezig dat de tijdzone terug schiet en indien je er gebruik van wilt maken de tijden 6 uur eerder moet zetten. afgelopen maandag weer een mail gehad van Ford of dat ik nu software versie 3.27.1 heb maar deze is nog net beschikbaar in de Appstore van Apple...ik weet niet of dit nu opgelost is bij Android.. in ieder geval heb ik het nog steeds uitstaan. en wacht maar weer geduldig op een reactie van Ford custom service.
Ik heb inmiddels de versie 3.28 via een apk download. Kan alleen inloggen via area US. Ben nog wat aan het testen maar eerste indruk lijkt iets stabieler en sneller. Paak doet het niet veel beter, nog steeds drain van de batterij. Ik gebruik geen wegrij-tijden dus kan geen oordeel daarover geven...

Add: android, s10e

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 16:37
unreal0 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Ik snap e-heat ook niet precies maar het heeft er mee te maken dat er veel stroom verbruikt wordt om je auto snel te verwarmen. Als je E-heat uitzet wordt de cabine volgens mij pas warm als er voldoende restwarmte uit accu of motoren komt (wat met koude temperaturen niet snel het geval is). Vooral na het net wegrijden wordt de cabine zonder E-heat amper warm denk ik. Overigens bestaat deze elektronische verwarm functie omdat de mustang geen warmtepomp heeft.

Iemand ervaring met eheat uit?
Hier een hele uitgebreide uitleg over e-heat op het US MME forum:
https://www.macheforum.com/site/threads/is-it-normal-for-the-e-heat-to-come-on-with-the-ac.8659/post-224181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Gisteren, gedurende een langere rit, vroeg ik mij af waarom het zo koud bleef in de auto: e-heat aangezet en binnen no time was het aangenaam.

Ook de eerste keer dat de PAAK niet mee werkte; bleef crashen. Na herinstallatie vd app was alles weer OK.

• FreeMen
bass1984 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:23:
Gisteren, gedurende een langere rit, vroeg ik mij af waarom het zo koud bleef in de auto: e-heat aangezet en binnen no time was het aangenaam.

Ook de eerste keer dat de PAAK niet mee werkte; bleef crashen. Na herinstallatie vd app was alles weer OK.
Vreemd dat je die aan hebt moeten zetten. Normaal gaat die altijd terug aan zodra je op de knop "auto" gebruikt.

Ik wilde juist testen wat het doet met het verbruik zolang je hem uit hebt staan. Van de andere kant realiseerde ik mij dat tot op heden deze nauwelijks actief geweest zal zijn met de temperaturen van 20+.

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 19-08-2021 14:15 ]

• LuS
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09-2021

LuS

Weet iemand hoe je de verlichting van het dashboardkastje kan aankrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:32
Software oplossing voor het laad lawaai? https://www.macheforum.co...g.8101/page-3#post-225706

TSB 21-2278 van 17 augustus

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 19-08-2021 16:38 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 09:05

martjah

Appel

Dat zou mooi zijn. De mijne gaat dinsdag naar de garage om problemen, met o.a. zachte audio, op te lossen en de update waardoor de auto niet stil valt na een lange steile afdaling.

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-10 20:22
Dat is wat er in de TSB wordt gezegd. Nu ben ik benieuwd hoe snel Ford in de lucht komt om het te fixen.

Ook is de FordPass app weer gecrasht. Dit is de 2de keer in een week. De iPhone opnieuw starten lost het probleem niet op. Dus weer door het hele traject van PAAK weggooien in de auto (geregistreerde sleutels en backup codes) en alles opnieuw instellen.

De Ford.co site is ook niet beschikbaar als je inlogt. Dus ik wacht even met alles opnieuw instellen....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63p2uMbDPfuXs97nI2r6bUplpwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xJuImP4WNYVSVHIy7Xu9ZkYX.png?f=fotoalbum_large

• bass1984
FreeMen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

Vreemd dat je die aan hebt moeten zetten. Normaal gaat die altijd terug aan zodra je op de knop "auto" gebruikt.

Ik wilde juist testen wat het doet met het verbruik zolang je hem uit hebt staan. Van de andere kant realiseerde ik mij dat tot op heden deze nauwelijks actief geweest zal zijn met de temperaturen van 20+.
Bij mij blijft e-heat uit; lijkt niet veel te doen qua verbruik 16/17 kWh op 100km..

Viel mij op dat het zo fris was dat ik de stoel en stuur verwarming aan had gezet (ook vol verwarming aan). Kon niet goed zijn, toen bedacht ik mij dat ik e-heat had uitgezet 😅

• FreeMen
bass1984 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Bij mij blijft e-heat uit; lijkt niet veel te doen qua verbruik 16/17 kWh op 100km..

Viel mij op dat het zo fris was dat ik de stoel en stuur verwarming aan had gezet (ook vol verwarming aan). Kon niet goed zijn, toen bedacht ik mij dat ik e-heat had uitgezet 😅
Maar blijft hij uit ook als je op auto stand van de airco/ventilatie drukt? Bij mij gaat hij dan automatisch weer aan.

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 00:41
Zo te lezen moet hij dus wel terug naar de dealer om de update uit te voeren, ik heb vandaag wel een OTA update ontvangen maar er staat niks in wat er nu verbeterd/aangepast is.

• bass1984
FreeMen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Maar blijft hij uit ook als je op auto stand van de airco/ventilatie drukt? Bij mij gaat hij dan automatisch weer aan.
Volgens mij blijft hij uit, zal het nog een keer verifiëren.

• rvee
  • Laatst online: 28-10 20:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REV8agRNxgsSxUIYI_4PCgh_kNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zSYDRoA4Uz8ka4xVi4bDlxm.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand bekend met deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Dat houdt verband met deze update?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEikMTqFIwcUphdgWVeMM1fvYZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdpzaH9h2GuPfMULABz8NfkI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Die is al zeker maand geleden geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
rvee schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Die is al zeker maand geleden geïnstalleerd
Ja ik bedoelde eigenlijk dat de software update niet goed genoeg is geweest...tenzij er nu een hardware storing is geregistreerd. Hij is niet weggegaan na een nachtje begrijp ik... gelukkig geen stop and go penalty, dan kun je een bezoekje aan de dealer plannen wanneer het je uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuS

LuS

Het is na alle andere problemen niet het belangrijkste, maar wel handig als het erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
LuS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:48:
Het is na alle andere problemen niet het belangrijkste, maar wel handig als het erin zit.
Zit er verlichting in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuS

LuS

Dat zou je wel verwachten in een auto van bijna 70k!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
LuS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:07:
Dat zou je wel verwachten in een auto van bijna 70k!
Assumption is the mother of all f...u.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-10 14:15
Deze week een demo Mach-E besteld. Is afgelopen Juni afgeleverd, dus met de korting op de cataloguswaarde :) scheelt weer paar 10tjes in de bijtelling. Krijg hem 1ste week november.

Wilde eigenlijk er 19 of 20 inch velgen op laten leggen maar kreeg te horen dat dat niet mocht.

Iemand enig idee of het verhaal over de velgen echt klopt dat ze waarschijnlijk vanaf volgend jaar wel te wisselen zijn naar 19 of 20 inch? Dat het nu niet kan/mag is wel duidelijk.

Lees ook verschillende verhalen. De een zegt dat de fabrieksgarantie vervalt als je ze er nu al oplegt, de ander dat de garantie op actieradius vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
Maxmannl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:58:
Deze week een demo Mach-E besteld. Is afgelopen Juni afgeleverd, dus met de korting op de cataloguswaarde :) scheelt weer paar 10tjes in de bijtelling. Krijg hem 1ste week november.

Wilde eigenlijk er 19 of 20 inch velgen op laten leggen maar kreeg te horen dat dat niet mocht.

Iemand enig idee of het verhaal over de velgen echt klopt dat ze waarschijnlijk vanaf volgend jaar wel te wisselen zijn naar 19 of 20 inch? Dat het nu niet kan/mag is wel duidelijk.

Lees ook verschillende verhalen. De een zegt dat de fabrieksgarantie vervalt als je ze er nu al oplegt, de ander dat de garantie op actieradius vervalt.
Heb je al eens een zoekopdracht in deze topic gedaan mbt "velgen"? Geloof dat het al 30x voorbij is gekomen...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Maxmannl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:58
Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen maar ik heb nog nooit gehoord over garantie op de actieradius. Dan had iedere autofabrikant al moeten uitkeren volgens mij. Zelf ga ik wel 20 inch erop zetten (achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
Waps61 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

Dat is wat er in de TSB wordt gezegd. Nu ben ik benieuwd hoe snel Ford in de lucht komt om het te fixen.

Ook is de FordPass app weer gecrasht. Dit is de 2de keer in een week. De iPhone opnieuw starten lost het probleem niet op. Dus weer door het hele traject van PAAK weggooien in de auto (geregistreerde sleutels en backup codes) en alles opnieuw instellen.

De Ford.co site is ook niet beschikbaar als je inlogt. Dus ik wacht even met alles opnieuw instellen....[Afbeelding]
Ik heb het zelfde probleem gehad deze week vast gelopen en ook op de website niet binnen te komen en alles van de Iphone verwijderen en alles weer opnieuw instellen met PAAK maar dan werkt het wel weer even maar voor hoelang... en op de ford website kom ik tot mijn account maar zodra ik oplaad niveau wil bekijken kom ik niet verder "Het duurt te lang voordat wwwperf-nl.brandeulb.ford.com reageert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bass1984
Net gecontroleerd: E-Heat setting is in mijn geval persistent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Is het uberhaupt al duidelijk wanneer/hoe updates worden uitgerold? Ik heb tot op heden geen update gehad na >6weken rijden. Hij is thuis ook altijd verbonden met Wifi, dus dat kan geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Waps61 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

De Ford.co site is ook niet beschikbaar als je inlogt. Dus ik wacht even met alles opnieuw instellen....[Afbeelding]
Vandaag ook m’n telefoon en codes opnieuw geïnstalleerd, ik kreeg een mail dat alles was gereset met een update,
Kijken hoe lang het blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06-2022
Eddy E schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Ik heb het zelfde probleem gehad deze week vast gelopen en ook op de website niet binnen te komen en alles van de Iphone verwijderen en alles weer opnieuw instellen met PAAK maar dan werkt het wel weer even maar voor hoelang... en op de ford website kom ik tot mijn account maar zodra ik oplaad niveau wil bekijken kom ik niet verder "Het duurt te lang voordat wwwperf-nl.brandeulb.ford.com reageert."
Dit probleem had ik gisteren ook, Ford pass liep vast op de telefoon, deze verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar toen herkende de MME weer de sleutel niet :( :( :( :( ...dit probleem nu al vaker gehad en begint nu echt vervelend te worden }) , ik denk er sterk over om een tweede sleutel aan te vragen <+:) en gewoon weer met een sleutel de auto te openen en starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
MarcelGo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Ja ik bedoelde eigenlijk dat de software update niet goed genoeg is geweest...tenzij er nu een hardware storing is geregistreerd. Hij is niet weggegaan na een nachtje begrijp ik... gelukkig geen stop and go penalty, dan kun je een bezoekje aan de dealer plannen wanneer het je uitkomt.
De fordpass zegt nog dat alles oke is. Vandaag 🤞 nog geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
Ik vraag me ook af of deze variant in NL te bestellen is. Gezien de wat bijzondere modellen samenstelling die Ford NL bedacht heeft. Wij zijn hier veel meer beperkt in het samenstellen van modellen dan in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 14:30
*O* Feest, ook onze Mach-e hoort bij de luidruchtige laadclub. Toch altijd fijn om ergens bij te horen. De auto stond zojuist vol vermogen van de paal te trekken en was al op zo'n 70 meter afstand te horen. :+

Ik heb maar direct een mail met het video fragment richting Ford verstuurd, nu maar hopen dat de mail met bijlage aankomt en er snel een andere kabel is om het vermogen te knijpen, of dat er snel een andere mustang naast komt laden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
Ik krijg dit gevoel de laatste tijd vaak....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac6vlPb_WKcXpcc1kioNsO4bnUs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Jg3RstKC9qWmV3gRTa1kE8NC.gif?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Aboma op 20-08-2021 19:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Vandaag heeft de grille van mijn MME een mooie upgrade gekregen. Ook de reflectoren aan de zijkant zijn op 90% gesmoked in plaats van de 80% die er in eerste instantie op zat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL3Uv0Ecq2RAjsLNlQU1iiwFfRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvoj1VXV7NETwPE2ZhG25hZy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YNuC-vDQQhrlNvgq6TboaSBCsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15q98BeOtYX7HDAXq0fv73YH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKSivG9uypph8xzqq-bCLPJrQWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVQNE4948krAf74qpuOwNq9G.jpg?f=fotoalbum_large

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jarune
TIGER1125 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:16:
*O* Feest, ook onze Mach-e hoort bij de luidruchtige laadclub. Toch altijd fijn om ergens bij te horen. De auto stond zojuist vol vermogen van de paal te trekken en was al op zo'n 70 meter afstand te horen. :+

Ik heb maar direct een mail met het video fragment richting Ford verstuurd, nu maar hopen dat de mail met bijlage aankomt en er snel een andere kabel is om het vermogen te knijpen, of dat er snel een andere mustang naast komt laden. :+
Ik heb vanmorgen gemaild, deze middag ben ik teruggebeld en dinsdag zou de 7kw kabel aan moeten komen per post bij mij thuis, mocht dat zo zijn dan snel en netjes opgelost. Nu maar snel hopen dat de update eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Jarune schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Ik heb vanmorgen gemaild, deze middag ben ik teruggebeld en dinsdag zou de 7kw kabel aan moeten komen per post bij mij thuis, mocht dat zo zijn dan snel en netjes opgelost. Nu maar snel hopen dat de update eraan komt.
Ik ben al een maand mailtjes aan het sturen zonder enige vorm van reactie. Moet je hiervoor een speciale code in je email zetten? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
ja3 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Ik ben al een maand mailtjes aan het sturen zonder enige vorm van reactie. Moet je hiervoor een speciale code in je email zetten? :P
esalesnl@ford.com , door de LM gevraagd wel je VIN en telefoonnummer duidelijk te vermelden en dat er om een filmpje gevraagd gaat worden. Duidelijk gemaakt dat filmpje mij niet nodig lijkt gezien het probleem maar snap wel dat Ford niet eindeloos kabels gaat nasturen als het probleem niet voorkomt. Deden daar niet moeilijk over en sturen het op, er zit naar mijn idee wel een respons team op welke het oppakken.

Een diesel generator in de straat met een Mach-e/Mustang logo lijkt me ook niet echt reclame voor personen welke er last van hebben of langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Laatst online: 21-01 07:54
Tijdens de afgelopen vakantierit (Frankrijk) viel me op dat ik eigenlijk bij geen enkele snellader de geadverteerde laadsnelheid (max 150 kW voor MME) haalde.

Betrof vooral Ionity 175 kW laders en Fastned 300 kW laders.
De bereikte snelheid in range 5% tot 80% van accu capaciteit was in de regel tussen 70 en 90 kW (lager kwam in een enkel geval ook voor). In sommige gevallen stonden andere auto's te laden, maar soms stonden we er ook alleen. Wisselen van laadplek/lader had geen effect.

Is dit "gewoon" (dus snelladers maken hun geadverteerde snelheid niet waar) of specifiek MME (Ford maakt geadverteerde laadsnelheid niet waar)? Wat zijn ervaringen van andere forumleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Bart267 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:18:
Tijdens de afgelopen vakantierit (Frankrijk) viel me op dat ik eigenlijk bij geen enkele snellader de geadverteerde laadsnelheid (max 150 kW voor MME) haalde.

Betrof vooral Ionity 175 kW laders en Fastned 300 kW laders.
De bereikte snelheid in range 5% tot 80% van accu capaciteit was in de regel tussen 70 en 90 kW (lager kwam in een enkel geval ook voor). In sommige gevallen stonden andere auto's te laden, maar soms stonden we er ook alleen. Wisselen van laadplek/lader had geen effect.

Is dit "gewoon" (dus snelladers maken hun geadverteerde snelheid niet waar) of specifiek MME (Ford maakt geadverteerde laadsnelheid niet waar)? Wat zijn ervaringen van andere forumleden?
Als je naar de laadcurve kijkt is het vaak erg kort hoog en daarna langzaam aflopend, de grote accu zou maximaal 150 halen en de standaard 115, maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk, het beloofde 10-80% laden in 40 minuten is waar het om draait, en dat halen de meeste testers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
Ik haalde inderdaad met de SR 115kw en daarna zakte hij richting 80. Maar idd, binnen 30-40min was hij altijd op 80%, werkte super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tDbx2XqkHU6CQRvdmvTRPvAMQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7hDI1lPME9VTasj6BZs33vU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-10 20:22
Zie hier de charge curve (AWD ER welliswaar maar toch )
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/custom/img-ford-mustang-mach-e-er-awd-2021-dcfc-range-replenishing-speed-20210308.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/custom/img-ford-mustang-mach-e-er-awd-2021-dcfc-power-20210308.png

[ Voor 22% gewijzigd door Waps61 op 21-08-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3OZkTFV8aMv0H23AQLLRLmdv2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtR6ZPYlpxtqwnj1kIQT1uqt.jpg?f=fotoalbum_large

155Kw met de AWD ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:31
er staat een 300kW lader aan de snelweg net voor de afslag die ik elke dag neem dus daar heb ik geluk mee en daar haal ik 159kW en blijft hij vrij lang daaromheen hangen, bij andere laders kom ik niet boven de 110. En dat geld voor Fastned, Ionity en Shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Wel even een reminder:

RWD SR = max 115
RWD ER = max 150
AWD SR = max 115
AWD ER = max 150
First = max 150
GT = max 150

Althans, dat was het volgens mij. Hoorde wel dat de limieten iets verhoogd zouden worden omdat de batterij dat achteraf gezien aankan.

[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 21-08-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
makooy schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:33:
Wel even een reminder:

RWD SR = max 115
RWD ER = max 150
AWD SR = max 150
AWD ER = max 150

Althans, dat was het volgens mij. Hoorde wel dat de limieten iets verhoogd zouden worden omdat de batterij dat achteraf gezien aankan.
Volgens mij is de awd sr max 115. De 150 heb ik iig nog nooit gezien 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
rvee schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is de awd sr max 115. De 150 heb ik iig nog nooit gezien 😇
correct! aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbkzn
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-10-2022
De langverwachte lawaai-update komt eraan:
https://www.macheforum.co...charging-or-wallbox.8773/

De vraag is natuurlijk of dit OTA kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kir1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-03-2022
[...]

Klanten@ford.com tav klantrelaties CRC werkt ook.
En fpnld@ford.com ook. Had de kabel met een paar dagen (moest wel nabellen want kreeg in eerste instantie geen reactie, bleek door “de vakantietijd” te komen, mail over het hoofd gezien…..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kir1
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luLLVgBUTE-D9JFHdYwVk_0kYwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QswsxwSuPqVjOdi0SFqglE0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL7_qoK2awXFpWKG_tR_m09C63k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZvPpV4MV2Cwa5w7cAOHXS0B.jpg?f=fotoalbum_large
De amerikaanse roots komen weer naar boven #fordpass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlntone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 16:37
Eddy E schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

... en op de ford website kom ik tot mijn account maar zodra ik oplaad niveau wil bekijken kom ik niet verder "Het duurt te lang voordat wwwperf-nl.brandeulb.ford.com reageert."
Dit is een probleem waarover ik al weken in overleg ben met de Ford helpdesk. Ik zal van de week weer even om een status update vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-10 14:30
Jarune schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Ik had zaterdag einde van de ochtend ook al antwoord op mijn mail, dat hij als het goed is volgende week toegezonden wordt. Nu 's nachts tijdelijk maar even laden met de laadkabel van de bedrijfswagen die doet blijkbaar max. iets van 3,5 kW, maar dan kan de wijk wel slapen. :+

Dat was vannacht ook wel even nodig want we hebben gisteren, om "laadangst" te ervaren en er van af te komen "even" een rondje Nederland gedaan. van 925 km vanuit de Regio Rotterdam naar Maastricht, bakkie koffie en een stukje vlaai, naar de Noordkaap in Groningen en via de Afsluitdijk en Amsterdam weer terug naar de omgeving Rotterdam.

Let wel, RWD ER versie: Vertrokken met een volle accu (100% lading) onderweg hebben we 3 maal geladen ongeveer 8 kWh in Maastricht, waar we aankwamen met een acculading van nog 56%, aan een normale laadpaal (+9%), 58 kWh aan een snellaadpaal (+64%) halverwege de rit (tussen Zwolle en Assen) waar we met een acculading van nog 16% aankwamen. Uiteindelijk in Friesland tijdens het eten nog even 31 kWh (+35%) bijgeladen aan een 50 kW snellader. Om uiteindelijk met zo'n 25% aan acculading thuis te arriveren.

Op basis van de bijgehouden cijfers hebben we een gemiddeld verbruik van ongeveer 17,5 kWh per 100 km afgelegd, (grotendeels snelweg) Het gebruik per bepaald wegvak varieerde overigens heel erg tussen de verschillende snelheden die we konden en mochten rijden.

Van laadangst was weinig sprake, en zeker in Nederland is het niet echt een issue. Speelt ook wel mee dat je toevallig geluk moet hebben dat op de plaats van bestemming als je aan een lokale laadpaal wil laden. Maar onderweg kom je ook genoeg snelladers tegen mocht je nog wat stroom nodig hebben.

Ik zou overigens, wanneer ik het voor het zeggen zou hebben, ook gewoon kiezen om te beginnen met grotere parkeerterreinen (in stadscentra en nabij winkelcentra) veel meer te elektrificeren niet iedere (recentere) EV hoeft altijd te laden maar de aanwezige plaatsen zijn vaak op drukke plekken gewoon te weinig. Het is voor een lokale overheid dan natuurlijk ook een stuk makkelijker om dan naar behoefte "combinatie plekken" (niet verplicht voor EV maar wel mogelijk om te laden voor een EV) te maken. Grote winnaar is daarna gewoon de ondernemer in de omgeving van dat parkeerterrein.

Als voorbeeld: Garage waar we gisteren in Maastricht stonden bijna 1100 plekken, 4 laadplekjes... nog geen 0,5% :X rondom die plekken stonden overigens een E-Golf, een ID.3 en een Mach-E en een handvol PHEV'S omdat alle laadplaatsen op dat moment bezet waren.

[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 22-08-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
Heel knap ik kom met mijn Ext Range AWD nooit verder dan 110. Niet bij Shell en ook niet bij Fastned. Ik heb dit nog nooit gezien... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
is er een OTA geweest ?

Vanochtend waren mijn radio zenders weer gereset naar nieuw stand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixkiller86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-10 12:57
Hoi allemaal,

Ik heb een MME RWD ER besteld met TP+ en trekhaak (Fiscaal 63k, met mogelijke korting van 3000). Nu staat mijn auto al ruim 5 maanden in Antwerpen te wachten op transport naar de dealer (althans dat zeggen ze). Nu heb ik de optie om mijn MME te ruilen voor een andere MME. Ik heb daar later deze week een gesprek over met de lease maatschappij. Ik twijfel nu om te ruilen naar een "SR versie" (tegenwoordig veel minder bang naast de kant te staan met een lege accu), maar het valt mij ook op hoeveel "2e hands" First Editions er te koop aangeboden worden (100-500 km op de teller). Mijn idee is nu om met de lease maatschappij over te komen een First Edition aan te bieden tegen het lease (norm) bedrag van mijn huidige bestelde auto. Iemand ervaring hiermee ? Qua bijtelling ga ik er uiteraard op achteruit (66k vs 63k).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
Het heeft even geduurd, maar ik ben blij met de trekhaak...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWJRVyoLLna_MPWGVrHwXDQd_tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjOK0FLGqqHlvwZ14iJVHL8S.jpg?f=fotoalbum_large

Waar nog wel wat aandacht aan mag worden besteed:
  • Het openen van de achterklep als er iets op trekhaak zit. Bij mijn vorige auto ging de automatische achterklep opening uit, zowel met de voetbeweging als key-fob. Ik heb nu dus een kras in m'n achterklep |:( .
  • De dode hoek melding uitschakeling is redelijk irritant, deze blijft op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolfree
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-10 14:42
Aboma schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:37:
Het heeft even geduurd, maar ik ben blij met de trekhaak...

[Afbeelding]

Waar nog wel wat aandacht aan mag worden besteed:
  • Het openen van de achterklep als er iets op trekhaak zit. Bij mijn vorige auto ging de automatische achterklep opening uit, zowel met de voetbeweging als key-fob. Ik heb nu dus een kras in m'n achterklep |:( .
  • De dode hoek melding uitschakeling is redelijk irritant, deze blijft op komen...
Nice, ik wacht ook al 3,5 maand op mijn trekhaak....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renevdw84
  • Laatst online: 17-06-2022
Eddy E schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

hoi ik had het zelfde probleem app vast gelopen op 2020 SE I-phone na diverse malen tel opstarten app opstarten vandaag de app verwijderd en weer geïnstalleerd en werkte weer. ( wel historie is dan weg van de ritten) daarna telefoon als sleutel gereste in de auto en weer geïnstalleerd nu werkt het allemaal weer..
Bij mij nu hetzelfde probleem. PAAK reageert meestal niet. Diverse keren via de app de auto open moeten maken en dan in eens in het guest profiel aan het rijden 8)7. Sinds vanmorgen werkt de app ook niet meer en heb ik dus met de codes de auto moeten openen en starten :? . Ook opnieuw opstarten van mijn gsm heeft niet het gewenste effect. Dat wordt dus vanavond de app verwijderen en koppelen. Is het dan ook verstandig om de profielen uit de auto te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Renevdw84 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:42:
[...]

Bij mij nu hetzelfde probleem. PAAK reageert meestal niet. Diverse keren via de app de auto open moeten maken en dan in eens in het guest profiel aan het rijden 8)7. Sinds vanmorgen werkt de app ook niet meer en heb ik dus met de codes de auto moeten openen en starten :? . Ook opnieuw opstarten van mijn gsm heeft niet het gewenste effect. Dat wordt dus vanavond de app verwijderen en koppelen. Is het dan ook verstandig om de profielen uit de auto te verwijderen?
Profielen zelf hoef je niet te verwijderen. Je kan in de auto wel PaaK reset uitvoeren. Dat is misschien nog wel een optie.
Als het goed is zie je de stappen die je daar voor moet volgen in de Ford app voorbij komen als je de sleutels aan het maken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 26-10 10:33
De OTA update tegen de laadproblemen heeft nu ook een code tsb-21-2278: https://www.macheforum.co...charging-or-wallbox.8773/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:19
metalpro2021 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:15:
De OTA update tegen de laadproblemen heeft nu ook een code tsb-21-2278: https://www.macheforum.co...charging-or-wallbox.8773/
Ik krijg deze update a.s. vrijdag. Is zeker geen OTA update gaf mijn dealer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Goofy001 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Ik krijg deze update a.s. vrijdag. Is zeker geen OTA update gaf mijn dealer aan.
De mijne staat vandaag bij de dealer voor een riedeltje aan problemen/ongemakken. Er werd mij vanmorgen verteld dat ze de update bij mij installeren, hier had ik gisteren nog even over gemaild dat ik die graag erop wilde hebben.

Ik heb het nog niet voorbij zien komen, maar als ik mijn 2 voorste raam voor de helft open heb staan en ze tegelijk dicht wil doen met one shot, dan gaat mijn rechter raam een paar cm naar boven en vervolgens een stuk omlaag. Dit was 1 van de dingen op mijn lijstje.

De "Noorwegen" update voor in de bergen was nog niet beschikbaar in Nederland, dus hopen dat we niet stil komen te staan als we aan het toeren zijn in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renevdw84
  • Laatst online: 17-06-2022
makooy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Profielen zelf hoef je niet te verwijderen. Je kan in de auto wel PaaK reset uitvoeren. Dat is misschien nog wel een optie.
Als het goed is zie je de stappen die je daar voor moet volgen in de Ford app voorbij komen als je de sleutels aan het maken bent.
Bedankt voor je reactie. Dat zal ik dan toch maar thuis doen met de sleutel in de buurt om te voorkomen dat ik niet naar huis kan van mijn werk :| . En dan hopen dat de app weer opent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Ik heb inmiddels de app al meerdere malen opnieuw moeten installeren omdat hij niet meer opstartte. (iOS 14.7.1, iPhone 12 Pro Max, Fordpass 3.27.0). Begint inmiddels het vervelendste probleem te worden. Daarom voorlopig nog geen PAAK maar gewoon KAAK voor mij. Gelukkig heb je voor het controleren van de oplaadstatus geen PAAK goedkeuring nodig dus dan is het opnieuw installeren snel gedaan.

Daarnaast ook meerdere malen onderweg de melding gekregen dat de TPMS sensor niet meer werkt. Opzich maak ik me er geen zorgen over maar de auto is nog al heftig met de meldingen. Zou je die nog kunnen uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ja3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:31:

Daarnaast ook meerdere malen onderweg de melding gekregen dat de TPMS sensor niet meer werkt. Opzich maak ik me er geen zorgen over maar de auto is nog al heftig met de meldingen. Zou je die nog kunnen uitschakelen?
Heb je niet een bandendruk probleem ? Of ziet het systeem maar 3 sensoren nog bijvoorbeeld ? Dit is niet uit te schakelen verder. Band oppompen naar juiste druk en tmps resetten.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Jeff[NL] schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:17:
Heb je niet een bandendruk probleem ? Of ziet het systeem maar 3 sensoren nog bijvoorbeeld ? Dit is niet uit te schakelen verder. Band oppompen naar juiste druk en tmps resetten.
De sensor linksachter verliest dan de verbinding en komt na een minuut weer terug. Maar dit gebeurd dan meerdere keren in dezelfde rit dus iedere keer komt dan opnieuw de melding naar voren. Maar ik kan eens proberen de resetprocedure uit te voeren.
Jarune schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:59:
[...]
esalesnl@ford.com , door de LM gevraagd wel je VIN en telefoonnummer duidelijk te vermelden en dat er om een filmpje gevraagd gaat worden. Duidelijk gemaakt dat filmpje mij niet nodig lijkt gezien het probleem maar snap wel dat Ford niet eindeloos kabels gaat nasturen als het probleem niet voorkomt. Deden daar niet moeilijk over en sturen het op, er zit naar mijn idee wel een respons team op welke het oppakken.

Een diesel generator in de straat met een Mach-e/Mustang logo lijkt me ook niet echt reclame voor personen welke er last van hebben of langs lopen.
Bedankt het was dus inderdaad een 'geheim' e-mailadres en de kabel komt mijn kant op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
https://www.want.nl/general-motors-elektrische-auto-heftig/

De MME heeft toch ook batterijen van LG chem of vergis ik mijzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 26-10 10:33
Klopt.
Het lijkt er overigens op dat het grootste deel van de problemen betrekking heeft op de aansturing van de cellen en niet de cellen zelf. (ook dat komt overigens voor, wellicht doordat ze 'verkeerd' zijn aangestuurd.)

Deze 'aansturing' is bij Ford anders (conservatiever) ingericht dan bij andere fabrikanten, waaronder GM.
Of het beter is, zal moeten blijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kir1
metalpro2021 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:15:
Weet iemand hoe je kunt zien of je deze update hebt? Zit er een build nummer aan vast? Mijn MME heeft vandaag 4u bij de dealer gestaan o.a. hiervoor en de audio update, waar bij navragen je als reactie krijgt “ik weet niet zeker of die er in zit we kunnen niet zien welke software er in onze apparaten zit als we updaten, we updaten gewoon alles wat we doorkrijgen”.
Onzin natuurlijk maar de beste chagrijnige meneer weigerde meer info dan dit te geven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
https://www.autoevolution...vy5bVm6WT5CP43cumr5m3ICzJ

101 years old man drives MME nearly a full century after first driving a model T.😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ook een Bolt met US made batterijen is in vlammen opgegaan, en de batterijen met de problemen komen uit Korea niet uit Polen waar Ford zijn lijn heeft bij LG. Dus de link is niet 1 op 1 te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Kir1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Weet iemand hoe je kunt zien of je deze update hebt? Zit er een build nummer aan vast? Mijn MME heeft vandaag 4u bij de dealer gestaan o.a. hiervoor en de audio update, waar bij navragen je als reactie krijgt “ik weet niet zeker of die er in zit we kunnen niet zien welke software er in onze apparaten zit als we updaten, we updaten gewoon alles wat we doorkrijgen”.
Onzin natuurlijk maar de beste chagrijnige meneer weigerde meer info dan dit te geven…
Er staat in het bulletin dat allen auto's gebouwd voor 11 Augustus deze problemen kunnen hebben, dus als jou dealer deze niet specifiek heeft gedaan (en deze duurt wel even) acht ik de kans erg klein. Zien kun je het zelf niet vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Kir1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

De mijne is vandaag binnen geweest voor:
Zwabberende cruisecontrol
Slechte/zachte audio(ook telefonie was zacht)
Laadherrie bij 11Kw laden
Ramen die niet tegelijk dicht gaan
Windruis bij bestuurdersraam
Stilvallen MME bij stijlen berg omlaag(Noorwegen update)

Eindresultaat is dat alles is opgelost behalve de windruis en de Noorwegen. Ze gaan bij mij de sierlijsten vervangen en dan zou het ook opgelost moeten zijn.
De update voor de laadherrie kreeg ik vanmorgen nog de vestiging van dat deze ook klaar stond voor de mijne.

De Noorwegen update was helaas (nog) niet beschikbaar in Nederland.

Tevens springt de kont van de auto een stuk minder, mogelijk iets aangepast of transport blokken die achter waren gebleven. De bandenspanning is nog identiek.

Al met al zeer tevreden over mijn bezoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

martjah schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

De mijne is vandaag binnen geweest voor:
Zwabberende cruisecontrol
Slechte/zachte audio(ook telefonie was zacht)
Laadherrie bij 11Kw laden
Ramen die niet tegelijk dicht gaan
Windruis bij bestuurdersraam
Stilvallen MME bij stijlen berg omlaag(Noorwegen update)

Eindresultaat is dat alles is opgelost behalve de windruis en de Noorwegen. Ze gaan bij mij de sierlijsten vervangen en dan zou het ook opgelost moeten zijn.
De update voor de laadherrie kreeg ik vanmorgen nog de vestiging van dat deze ook klaar stond voor de mijne.

De Noorwegen update was helaas (nog) niet beschikbaar in Nederland.

Tevens springt de kont van de auto een stuk minder, mogelijk iets aangepast of transport blokken die achter waren gebleven. De bandenspanning is nog identiek.

Al met al zeer tevreden over mijn bezoek :)
Oh? Zou interessant zijn om te weten wat ze met je vering hebben uitgespookt, want hier heb ik nog geen oplossing voor gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Sixkiller86 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:24:
Hoi allemaal,

Ik heb een MME RWD ER besteld met TP+ en trekhaak (Fiscaal 63k, met mogelijke korting van 3000). Nu staat mijn auto al ruim 5 maanden in Antwerpen te wachten op transport naar de dealer (althans dat zeggen ze). Nu heb ik de optie om mijn MME te ruilen voor een andere MME. Ik heb daar later deze week een gesprek over met de lease maatschappij. Ik twijfel nu om te ruilen naar een "SR versie" (tegenwoordig veel minder bang naast de kant te staan met een lege accu), maar het valt mij ook op hoeveel "2e hands" First Editions er te koop aangeboden worden (100-500 km op de teller). Mijn idee is nu om met de lease maatschappij over te komen een First Edition aan te bieden tegen het lease (norm) bedrag van mijn huidige bestelde auto. Iemand ervaring hiermee ? Qua bijtelling ga ik er uiteraard op achteruit (66k vs 63k).
Echt!? Ik dacht dat ik de laatste was was van de eerste lichtingen die nog aan het wachten was (Halifax gelost 20 april). Ik heb inmiddels wel 100 afleverdata gehoord die telkens weer opschuiven. Ik heb een FE besteld en het frustrerende is dat er hier en daar FE van geannuleerde orders op voorraad staan en mijn MME al vier maanden in Antwerpen staat. Probleem is ook dat Ford dealers ook geen MME’s onderling mogen doorschuiven (alle andere modellen wel). Behalve ik wordt ook de dealer en de leasemaatschappij er helemaal gek van, maar het schijnt dat Ford NL inmiddels bereid blijkt uit te zoeken wat er aan de hand is. Ik kan je helaas niet adviseren, ik heb vergelijkbare overwegingen. Ik had ook bijna de MME afbesteld en een Q4 Etron besteld totdat ik hoorde dat door een chip tekort niet alle opties mogelijk zijn. Vanmorgen bij Tesla geweest, die zeggen dat als ik nu bestel binnen een paar weken rijd. Maar ik weet het niet, ik vind het een grote soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Echt!? Ik dacht dat ik de laatste was was van de eerste lichtingen die nog aan het wachten was (Halifax gelost 20 april). Ik heb inmiddels wel 100 afleverdata gehoord die telkens weer opschuiven. Ik heb een FE besteld en het frustrerende is dat er hier en daar FE van geannuleerde orders op voorraad staan en mijn MME al vier maanden in Antwerpen staat. Probleem is ook dat Ford dealers ook geen MME’s onderling mogen doorschuiven (alle andere modellen wel). Behalve ik wordt ook de dealer en de leasemaatschappij er helemaal gek van, maar het schijnt dat Ford NL inmiddels bereid blijkt uit te zoeken wat er aan de hand is. Ik kan je helaas niet adviseren, ik heb vergelijkbare overwegingen. Ik had ook bijna de MME afbesteld en een Q4 Etron besteld totdat ik hoorde dat door een chip tekort niet alle opties mogelijk zijn. Vanmorgen bij Tesla geweest, die zeggen dat als ik nu bestel binnen een paar weken rijd. Maar ik weet het niet, ik vind het een grote soap.
Jezus wat slecht zeg. Pest is dat je bij alle andere ook in een onbekende wachtrij komt waarvan beloftes waarschijnlijk ook net zo weinig waard zijn als bij Ford. Enige echte optie zou een auto uit voorraad kunnen zijn eender van welk merk dan ook maar die zijn nu niet bepaald dik bezaaid.
Voor de prijs van een FE kan je echter wel meer rijden dan een Q4 zou ik denken. Komt een Etron sportsback voor dat bedrag niet akelig dicht in de buurt? Dat blijft toch echt de mooiste van alle (suv) Ev's op de weg en ik wed dat je die nog wel uit voorraad kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
[...]

Ook ik had een behoorlijke Q4 etron besteld. Helaas niet compleet door de chiptekorten en geannuleerd. Heb nu een Duitse import voorraadauto via de dealer besteld. Helemaal full option voor de prijs van mijn initiele bestelling en 2 maanden eerder binnen (half sep vs begin nov). Misschien voor anderen ook een optie om een voorraadauto uit het buitenland te bestellen. Wil je specifiek een Q4, kan ik je op weg helpen (dmv pm, levert mij niets op overigens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-05-2023
Vandaag een afspraak gehad bij de dealer voor mijn updates. B&O systeem is echt een wereld van verschil. Ook hebben ze mij de laadgeluid update gegeven. Binnenkort maar even laden en horen of het veel minder is. Heb mijn filmpje nog die ik naar Ford moest sturen voor de 1 fase kabel.

Voor diegene die twijfelen over hun B&O systeem heb ik een goede test. Volume op 25, muziek met een beetje bass aan, kofferbak open en daar luisteren / voelen of je subwoofer het doet. Doet hij zo goed als niets moet je een DSP update hebben. (Dit was bij mij ook zo)
Op een volume van 25 moet je de sub goed horen en voelen in de kofferbak. Dat doet ie nu 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Ronald_Kou schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:20:
Vandaag een afspraak gehad bij de dealer voor mijn updates. B&O systeem is echt een wereld van verschil. Ook hebben ze mij de laadgeluid update gegeven. Binnenkort maar even laden en horen of het veel minder is. Heb mijn filmpje nog die ik naar Ford moest sturen voor de 1 fase kabel.

Voor diegene die twijfelen over hun B&O systeem heb ik een goede test. Volume op 25, muziek met een beetje bass aan, kofferbak open en daar luisteren / voelen of je subwoofer het doet. Doet hij zo goed als niets moet je een DSP update hebben. (Dit was bij mij ook zo)
Op een volume van 25 moet je de sub goed horen en voelen in de kofferbak. Dat doet ie nu 😁
Die van mij gaat donderdag terug naar de dealer voor een update met betrekking tot het sound system en het hands free telefoon geluid. Daarnaast nog enkele andere punten waaronder ook het laadlawaai. Ik hoop dat ik ook zo positief ben na afloop donderdag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kir1
Ronald_Kou schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:20:

Dat werkt wel. De achteruitkijkspiegel trilt ook goed bij muziek met goede bass. Maar, bellen is nog altijd niet relaxed. Die moet op 30 en dan hoor je iemand net aan. Als je wat harder rijdt is dat niet te doen. Is dat bij jou opgelost nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixkiller86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-10 12:57
[...]

We kunnen ons de hand schudden. Ook mijn auto al 4 maanden in antwerpen en elke 2 weken een nieuwe datum. Ondertussen wordt dat elke week een nieuwe datum. Oorspronkelijk, na alle andere vertragingen, zou ik 9 juni in de auto rijden. Ik zit vanmiddag met de lease maatschappij en heb in feiten 4 opties:
1) Volledig annuleren en een totaal andere auto uit de pool nemen
2) Deze bestelling annuleren en een FE uit de pool nemen (uiteraard met korting dant die zit buiten mijn lease budget)
3) Deze bestelling annuleren en een goedkopere variant te nemen uit de pool.
4) Wachten op de huidige bestelling. Zelfs de dealer gelooft de nieuwe datums niet meer ;(

Aangezien ik over 2 weken op vakantie ga, vind ik sowieso een MME als voorloop auto het minste dat ze kunnen regelen :D.

Mijn voordeel is dat ik bij een dealer zit met een groot netwerk. Zij hebben verschillende Mustang varianten waaruit ik zou kunnen "kiezen". Nadeel is natuurlijk wel dat ze óf Demo zijn geweest of 4000 km+ Op de teller hebben staan. Stiekem hoop ik een FE (met wat km op te teller) voor de prijs van een ER + technology pack+ qua aanschafprijs (zodat bijn eigen bijdrage niet explodeert).

Ford NL was stil toen de dealer hen belde. Het is gewoon een ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

bodzinga schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Die van mij gaat donderdag terug naar de dealer voor een update met betrekking tot het sound system en het hands free telefoon geluid. Daarnaast nog enkele andere punten waaronder ook het laadlawaai. Ik hoop dat ik ook zo positief ben na afloop donderdag. 😉
Ze hebben het er maar druk mee. die van mij gaat vrijdag naar een nieuwe dealer voor hetzelfde + het herstellen van mijn rijhulp systemen welke allemaal nog steeds de geest hebben gegeven.... Wat ze OTA kunnen valt in ieder gevan nog een beetje tegen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Sixkiller86 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

We kunnen ons de hand schudden. Ook mijn auto al 4 maanden in antwerpen en elke 2 weken een nieuwe datum. Ondertussen wordt dat elke week een nieuwe datum. Oorspronkelijk, na alle andere vertragingen, zou ik 9 juni in de auto rijden. Ik zit vanmiddag met de lease maatschappij en heb in feiten 4 opties:
1) Volledig annuleren en een totaal andere auto uit de pool nemen
2) Deze bestelling annuleren en een FE uit de pool nemen (uiteraard met korting dant die zit buiten mijn lease budget)
3) Deze bestelling annuleren en een goedkopere variant te nemen uit de pool.
4) Wachten op de huidige bestelling. Zelfs de dealer gelooft de nieuwe datums niet meer ;(

Aangezien ik over 2 weken op vakantie ga, vind ik sowieso een MME als voorloop auto het minste dat ze kunnen regelen :D.

Mijn voordeel is dat ik bij een dealer zit met een groot netwerk. Zij hebben verschillende Mustang varianten waaruit ik zou kunnen "kiezen". Nadeel is natuurlijk wel dat ze óf Demo zijn geweest of 4000 km+ Op de teller hebben staan. Stiekem hoop ik een FE (met wat km op te teller) voor de prijs van een ER + technology pack+ qua aanschafprijs (zodat bijn eigen bijdrage niet explodeert).

Ford NL was stil toen de dealer hen belde. Het is gewoon een ratjetoe.
wow, sja alles wat niet nu in handen van de dealer is, is onzeker, dus ik zou inderdaad iets moois uitzoeken uit de voorraad... en ik hoop dat ze zich een keer van hun goede kant laten zien en je met een korting compenseren, want dit is natuurlijk gekkigheid.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10 08:31
Kir1 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:10:
[...]

Dat werkt wel. De achteruitkijkspiegel trilt ook goed bij muziek met goede bass. Maar, bellen is nog altijd niet relaxed. Die moet op 30 en dan hoor je iemand net aan. Als je wat harder rijdt is dat niet te doen. Is dat bij jou opgelost nu?
De beste test is gewoon kijken naar het belvolume ipv trucjes met de kofferbak of binnenspiegel. Moet het belvolume op standje 30 om iemand net te verstaan? Dan heb je een probleem met de audio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bodzinga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbEeGm4cCL_Nue_RDpfhSlCP45E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FajvihKvhfkIj6lwISQLqVO8.png?f=fotoalbum_large

Dit lijkt de goede kant op te gaan. 100% gaat richting de 500km. Overigens heb ik net even gecheckt of hij wel aan het opladen was want ik hoorde geen helicopter opstijgen en tot mijn (en de van de buurt) grote vreugde is de MME muisstil aan het laden…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
[/quote]

Ijdele hoop, de helicopter is net aangegaan bij 64% lading. Jammer…. Ik hoop dat de dealer morgen uitkomst biedt.

[ Voor 50% gewijzigd door bodzinga op 25-08-2021 11:21 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 179 Laatste