Balen van het laden, hopelijk inderdaad morgen opgelost met de update want ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat elke laadsessie van begin tot eind zo goed als niet hoorbaar is ook al is het buiten 28 graden. Enige wat je af en toe ziet is dat de koeling voor open gaat en er (slechts een aantal minuten) een hele lichte fan hoorbaar is als je binnen 2 meter van de auto staat.bodzinga schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:02:
[Afbeelding]
Dit lijkt de goede kant op te gaan. 100% gaat richting de 500km. Overigens heb ik net even gecheckt of hij wel aan het opladen was want ik hoorde geen helicopter opstijgen en tot mijn (en de van de buurt) grote vreugde is de MME muisstil aan het laden…..
Ik blijf mij wel verbazen over de range verschillen. Ik rijd inmiddels ook op 1pd en standje active en haal met normaal gebruik (ca 30% snelweg @ 110 en rest 30/50/80 wegen) 370km @ 100%. Tel maximaal 10% range verlies door de 20inch en ik kom op 400km "genormaliseerd". Energieterugwinning bij remmen steevast 100% en route verbruik steevast rond de 92%.
Ik vraag mij echt af hoe andere het voor elkaar krijgen om daar nog een keer 25% meer range uit te halen. Dan kan het toch haast niet anders dan dat er bijna alleen maar op 80km wegen gereden wordt om zo'n range te halen
NB, bovenstaande gaat uit van SR RWD uitvoeringen.