Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 99 ... 178 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylittlepony
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-02-2022
Ronald_Kou schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:38:
Krijg deze mail van Ford nadat ik ruim twee weken geleden een 1-fase kabel heb aangevraagd vanwege het extreme oplaad geluid:

[Afbeelding]

@Ford: je hebt een probleem met je auto en jouw klanten hebben er last van. Dit soort mails geeft een klant het gevoel dat je ze niet serieus neemt, dat het probleem dat diverse mensen ervaren niet serieus neemt en ik voel me zelfs veroordeeld alsof ik de boel hier zit op te lichten om een gratis 1-fase kabel te krijgen.

Ik krijg klachten van mijn buren, ik laad de auto niet meer thuis op hierdoor en jullie vragen doodleuk een filmpje of geluidsfragment als bewijs. Die kabel had de volgende dag direct verstuurd moeten worden!
En vervolgens direct een kabel naar iedereen die de auto heeft gekocht, met een nette brief dat Ford er alles aan doet de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Op deze wijze wordt de klantbeleving voor een verder een fantastische auto een heel stuk minder.
Heb je de dealer gebeld? Ik kreeg de 1-fase kabel van mijn dealer binnen een week nadat ik het had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST Mach E
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-08-2021
Ronald_Kou schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Ben het niet met je eens.

Als jij een auto van 50 tot 60 k verkoopt, waarvan je als bedrijf weet dat iets mis mee is, dan moet je dat oplossen. Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die dat heel goed doen. Als er met mijn boodschappen die ik bij de Jumbo bestel iets is, geeft ik dit aan en krijg ik binnen 3 dagen geld terug. Coolblue idem. Kan je natuurlijk zeggen dat dit om kleinere bedragen gaat, maar naar verhouding is een extra kabel opsturen veel goedkoper.

Hoe dan ook, ik voel me door z'n mail persoonlijk aangesproken op een manier die ik niet correct vind. Andere kunnen dit heel begrijpelijk vinden, dat mag gelukkig ieder voor zich bepalen.
Beste,
U weet zelf te vermelden dat ze het eind aug. of sept. gaan oplossen via en update. Nu wilt u een kabel waar u niks voor wilt doen en einde van de rit ga je ook nog eens zitten klagen waar u zelf aandeel aan heeft. Oplossing is er en gaat er komen echter wilt u niet geholpen worden en alleen maar klagen om te kunnen klagen op een forum om alleen maar zuurpruimen om u heen te verzamelen die iets gaan beamen wat eigenlijk niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:18

ja3

Voor de mensen die 20 inch velgen hebben genomen. Welke breedte en welke ET waarde hebben jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:41
ja3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:
Voor de mensen die 20 inch velgen hebben genomen. Welke breedte en welke ET waarde hebben jullie?
Ik ben voor ET45 gegaan ivm met "beste" stand van de band (lees: middelpunt belasting) icm 245/45 maat.

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 13-08-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:11:
Kogel is door de kerk. Heb een Ioniq 5 besteld via LeasePlan. Vanmiddag voelde dat heel goed, direct na een proefrit gedaan. Nu lig ik in bed weer ongezond te tobben of ik wel de juiste keuze heb gemaakt en niet voor de MME moest gaan. Voornaamste voordelen van de Ioniq 5 zijn iets meer range (+/-50km) en het sneller laden. In Nederland is dat sneller laden geen must, maar bij een reis naar Innsbruck of Berlijn ben je in een MME gewoon 2x zo lang aan het laden. Bijtelling technisch is de MME 2tientjes meer per maand. En toch vraag ik het mij af...
Haha, dan was die proefrit kennelijk toch beter dan van de MME als je hem direct erna besteld hebt.
Het sneller laden en de extra range heb je tijdens de proefrit niet kunnen merken dus het moet toch echt wat anders geweest zijn wat je voorkeur richting de Ioniq 5 heeft getrokken tov de MME.

Niet langer tobben, je was kennelijk overtuigd na de proefrit, hou daar aan vast.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 13-08-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 18-06 10:17
In interessant artikel dat gaat over ota regels, staat dat er alleen wordt geüpdatet als er '3 streepjes netwerk coverage is'. Ik kom bij mijn huis niet verder dan twee streepjes, Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb nu wel 11 nummers van het chassisnr maar begrepen dat het vin nr 17 nummers heeft. Welke 6 cijfers moeten daar nou voor als je een rdw sr krijgt? WF0 en dan? En op welke side moet je nou kijken om te weten waar de auto is? In de ford pass app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 06:46
Vandaag de trekhaak mogen ophalen. Ik ben blij dat ik hem eindelijk heb, maar het gat in de kunststof onderplaat ziet er wel wat simpel uit en ben bang dat er ook wat stevigheid weg is.... Maar het gat is niet echt opvallend na demontage van de trekhaak. Na wegnemen van de plaat in de achterbak zag ik het stukje extra electronica zitten voor de 13-polige stekker.

Dit is allemaal wel exact zoals door ford beschreven in de bijgeleverde manual.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUCfkSqh59TWVvidFinan_Awof0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLxWtDNjVD2VIBk4VOYs5BZN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JffJhfheX2gmad1p-QyupDCDEKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CskZIUGQkFsnRE0j7Od3uaUg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuQm8sU09wSTlrHkyZS8Ct9Sjm4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7P3kK5p7nqiuautkU4IuRiU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgsMtp9YZ4f4EClBFu8JOrQ0iHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMGQwddCMqYKukMx7sTWx7Ax.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Aboma op 13-08-2021 21:39 ]

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:56
Aboma schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:35:
Vandaag de trekhaak mogen ophalen. Ik ben blij dat ik hem eindelijk heb, maar het gat in de kunststof onderplaat ziet er wel wat simpel uit en ben bang dat er ook wat stevigheid weg is.... Maar het gat is niet echt opvallend na demontage van de trekhaak. Na wegnemen van de plaat in de achterbak zag ik het stukje extra electronica zitten voor de 13-polige stekker.

Dit is allemaal wel exact zoals door ford beschreven in de bijgeleverde manual.
Zit zelf ook aan een trekhaak te denken, maar dit is toch best wel een beetje raar gedaan.
Zeker die plaat onder kan veel beter afgewerkt worden vind ik. Dit is net of iemand flink zijn best heeft gedaan met een stanleymesje.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Zojuist merk ik voor de tweede keer deze week op dat mijn auto uit zichzelf start en de cabine begint te koelen. Als ik FordPass open, zie ik de melding 'Uitschakelen over <5 mins' of iets in die trant. De auto is niet aangesloten en er is geen start/vertrektijd ingesteld rond dit tijdstip.

In eerste instantie dacht ik aan systeemupdates, maar ik neem aan dat de cabinekoeling daarvoor niet ingeschakeld wordt. Maakt nogal een herrie hier zo vlak bij het raam.
Weet iemand of je als eindgebruiker ergens een logboek kunt inzien waarom de auto gestart is?

De Vehicle Time Zone onder vertrektijden blijkt weer terug op Detroit te staan en ik krijg 'm niet aangepast (springt steeds terug). Voor de zekerheid schakel ik de vertrektijden-functie maar even uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Serial-X op 13-08-2021 22:29 ]

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Nevermind, reactie op een oud bericht...

[ Voor 94% gewijzigd door MarcelGo op 13-08-2021 22:56 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05 16:51
Hebben jullie ook dat ze app op het Ford logo blijft hangen en vervolgens crasht? Ik kom er sinds gisteravond niet meer in…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

F1dude schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:47:
Hebben jullie ook dat ze app op het Ford logo blijft hangen en vervolgens crasht? Ik kom er sinds gisteravond niet meer in…
Ik heb dat ook gehad een paar dagen terug. App eraf moeten halen en helemaal opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
ja3 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb dat ook gehad een paar dagen terug. App eraf moeten halen en helemaal opnieuw instellen.
Hmm ok. Ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
[...]

Ik ook, heb de app opnieuw moeten installeren,
Geeft nu regelmatig aan ‘sleutel niet herkent ,
Ik gebruik nu de sleutel voorlopig weer.
Toch lullig als je 200 km van huis bent en hij start niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
jeroen366 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Ik gebruik alleen PAAK, maar heb wel codes ingesteld, nog niet nodig gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:09

martjah

Appel

Toevallig heb ik vandaag de "oplossing" voor de springende vering gevonden.
Ik had +/- 75kg aan zand in de kofferbak liggen, toen kon ik een stuk sneller over de drempels rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
[...]

Ik heb de app geinstalleerd en hij doet het nu weer. Alleen PAAK instellen lukt niet, kan je je oude profiel opnieuw koppelen? Want ik kan deze niet selecteren in de app of in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martjah schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:40:
Toevallig heb ik vandaag de "oplossing" voor de springende vering gevonden.
Ik had +/- 75kg aan zand in de kofferbak liggen, toen kon ik een stuk sneller over de drempels rijden.
Had hetzelfde idee toen ik met de auto volgeladen op vakantie ging. De vering staat een tik te stug

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 08:59
F1dude schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:47:
Ja paar keer gehad vorige week. Telefoon helemaal uitgezet en opnieuw opgestart (iPhone 11) en hij werkte weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:23
Brotuck schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Had hetzelfde idee toen ik met de auto volgeladen op vakantie ging. De vering staat een tik te stug
Of de banden spanning te hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 17:22
F1dude schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb de app geinstalleerd en hij doet het nu weer. Alleen PAAK instellen lukt niet, kan je je oude profiel opnieuw koppelen? Want ik kan deze niet selecteren in de app of in de auto?
Je moet in de auto eerst de keys verwijderen en dan een nieuwe aanmaken. Dus ook een nieuwe deur code en backup code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
rvee schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:59:
[...]
Of de banden spanning te hoog
Weet iemand de juiste bandenspanning als je voornamelijk alleen en zonder veel bagage in de auto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Luffbra schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:42:
Weet iemand de juiste bandenspanning als je voornamelijk alleen en zonder veel bagage in de auto zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1owX8D7gYmPJmvqmz1MAysQukVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc5UdE6ZKH20840uHJD4jR1L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 23:05
Luffbra schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:42:
[...]

Staat ook aan de binnenkant van de dorpel van het bestuurdersportier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 23:39
Inmiddels zo'n 750km in iets meer dan een week achter de rug, aantal keer geladen bij een publieke 22kw lader op een openbare parkeer terrein bij mij om de hoek.

Vandaag voor het eerst met minder dan 100% van de lader gehaald omdat ik weg moest, hij zat op 80% en was aan het blazen als een diesel generator.... Zal het ook melden aan de dealer maar mag toch hopen dat dit snel opgelost gaat worden met een update. Op dit parkeer terrein kom ik er nog wel mee weg maar een publieke lader naast iemand zijn woning is dit natuurlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:25
[...]

Dat is vrij drastisch. Bij mij is het uit/aan zetten van de telefoon meestal genoeg....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroen366
Gezellig naast elkaar aan de stekkerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytLdXczOjr_ao7DJmAIslsimSe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wADrijLuzShX6byGgLnJiR39.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:12
Dat zal een herrie geven ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 20:31
Afgelopen donderdag op mogen halen: Infinite Blue, RWD, TP+, ER
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUjsaNjnPhiaG9NhNWwAV4tLcl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5IW3fxPqH548SQUnE21Ty8w8.jpg?f=user_large

Tot nu toe erg tevreden, nog geen gedoe gehad hardware of softwarematig. Opvallend genoeg als onderdeel van de Europese voorraad heeft de dealer snel kunnen leveren. (eind mei besteld, half augustus in huis)

Vandaag tijdens de eerste laadbeurt een gezellige boel daar aan die laadpaal, toen ook de andere MME opdook om te laden. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuS1rM3tSVBYvRMF6v78Hhe-Hbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zR0oJzB6e97CNe8GqbUHvx8B.jpg?f=user_large

Helaas niet kunnen horen of onze MME last heeft van het laadgeluid, snelle berekening kwam uit op een laad snelheid van ongeveer 8 á 8,5 kw. Waarschijnlijk omdat ze samen stroom stonden te trekken. Dus dat moeten we nog even ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06-2022
[...]

Nieuwe update laten doen bij de garage, wat bleek 1 antenne werkte niet, dus als je instapt met je talefoon in je linkerbroekzak, herkent de MME de sleutel niet... Na deze update is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Thanks. Dan is het toch vreemd dat de dealer ze, volgens de Ford app, op 2,8/2,9 bar opblaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-06 16:01
De dealer in Zaandam zei dat het herrie probleem vaker voorkomt bij de extended range uitvoeringen en daarbinnen weer het meest bij AWD modellen? :? Zijn er hier mensen met het standaard accupakket die ook last hebben van de laadherrie?

De audio update is ook uitgevoerd, wat een verschil :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen366
unreal0 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:24:
De dealer in Zaandam zei dat het herrie probleem vaker voorkomt bij de extended range uitvoeringen en daarbinnen weer het meest bij AWD modellen? :? Zijn er hier mensen met het standaard accupakket die ook last hebben van de laadherrie?

De audio update is ook uitgevoerd, wat een verschil :).
Alle types hebben er last van, dealers lullen maar wat. Nee meneer u bent de eerste die met dit probleem komt, standaard uitspraak 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3

ja3

Luffbra schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:11:
Thanks. Dan is het toch vreemd dat de dealer ze, volgens de Ford app, op 2,8/2,9 bar opblaast?
Ja inderdaad ik heb zelf ook 0,3 bar uit de banden gehaald na aflevering. Zouden dealers andere getallen krijgen of zouden ze de banden niet aanraken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Ondertussen al een 1600 km met mijn MMe, RWD Standaardbatterij in Infinity blue.
De wagen rijdt als een trein, zeer happy ermee. Geen noemenswaardige problemen, behalve wat gesukkel met PAAK. De oorzaak was dat mijn Iphone in een Flipover zit, waarvan de hoes over het scherm RFID beveiligd is ( bankkaarten en ID kaart zitten daarin). Wel laadt de GSM draadloos.
Eens ik de flipover open doe in nabijheid van wagen of GSM uit flipover hoes haal, dan werkt PAAK zoals het hoort.
Ondertussen na laatste laadbeurt een range van ruim 500 km volgens boordcomputer.
Let wel, hoofdzakelijk stads en provinciewegen, One Pedal, Whisper en in de Drive functie de L ook ingeschakeld voor hogere remgeneratie. Ik rij nochtans niet als een bompa.Mijn remmen heb ik amper nodig. wel beetje tijd nodig om de One pedal exact in te schatten.

https://www.facebook.com/...eaction_generic&ref=notif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
pdebeuck schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:47:
Ondertussen al een 1600 km met mijn MMe, RWD Standaardbatterij in Infinity blue.
De wagen rijdt als een trein, zeer happy ermee. Geen noemenswaardige problemen, behalve wat gesukkel met PAAK. De oorzaak was dat mijn Iphone in een Flipover zit, waarvan de hoes over het scherm RFID beveiligd is ( bankkaarten en ID kaart zitten daarin). Wel laadt de GSM draadloos.
Eens ik de flipover open doe in nabijheid van wagen of GSM uit flipover hoes haal, dan werkt PAAK zoals het hoort.
Ondertussen na laatste laadbeurt een range van ruim 500 km volgens boordcomputer.
Let wel, hoofdzakelijk stads en provinciewegen, One Pedal, Whisper en in de Drive functie de L ook ingeschakeld voor hogere remgeneratie. Ik rij nochtans niet als een bompa.Mijn remmen heb ik amper nodig. wel beetje tijd nodig om de One pedal exact in te schatten.

Dat is echt veel voor een SR. Ik haal met geluk de 380km maar wel met deels snelweg.
De L doet overigens niks als je in one-pedal mode rijdt, aldus de handleiding. Het is bedoelt voor degene wie geen one paddel rijden en de bergen in gaan waardoor bij afdaling er harder op de motor geremd wordt dan in whisper, active of untamed zonder 1pd aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PH G
  • Laatst online: 25-03-2023
Afgelopen donderdag mijn lease MME eindelijk in ontvangst genomen. Een SR RWD TP+. Met uitzondering van de onnoemelijke herrie bij het thuis opladen, zeer tevreden. PAAK werkt prima, geluid B&O installatie ook top. Na ca 475km is de range bij 100% geladen 409km. Op basis van OPD en ca 80% snelweg met 105 a 110 km/u hier zeker tevreden mee.

Nu nog wachten op de 1 fase kabel om zonder geluidsoverlast voor de buren thuis te kunnen laden. Omdat ik gebruik van de laadpaal die bij leaseauto hoort van mijn vrouw is het tijdelijk afwaarderen van de laadpaal wat mij betreft geen optie. Bij een dergelijke klasse auto is het aan Ford om hier wat voor te regelen zolang er nog geen update is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sUHZmVgjlrN1yiP_hCNcgT-UNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHyb396MuCDf5T9IxF4xfUt8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
FreeMen schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Dat is echt veel voor een SR. Ik haal met geluk de 380km maar wel met deels snelweg.
Ik had vandaag een rit van 380km maar net niet gehaald (90% geladen en extended range)
Met nog 8% lading toch maar een snellader gepakt al zei hij dat ik het net zou halen en met de teller op 0 thuis zou komen.
Dat vond ik toch iets te spannend. :)

Overigens bij Shell geladen, hield continu 105kWh aan. Mijn ervaring is dat de meeste fastned laders 50kW zijn en dat is niet echt snel. Gelukkig 3 km van mijn huis net voor de afslag een 300kW lader en die pak ik dan regelmatig net voor ik thuis ben zodat ik in ieder geval altijd minimaal 100km kan rijden als de auto voor de deur staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Mcie op 15-08-2021 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gezant
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb nu een enkele reis naar Noord Spanje inclusief vouwwagen erop zitten. Met cc op 105 ruim 1500 km met een gem. gebruik van 21kwh gereden. Vouwwagen inclusief lading weegt naar schatting 600kg. Mijn normale gemiddelde (ook hoofdzakelijk snelweg) met cc op 110 zit op 18kwh met een RWD en grote batterij. Route langs Parijs door midden FR Clemond-Ferrand en mooie brug van Millau. Het eerste landpunt in BE na 360km met batterij van 100 naar 20%. Na snelladen tot 80% daarna stukken gereden van 200 tot max. 300km

Mijn ervaring is om de planning van ABRP met snelladers langs de snelweg aan te houden Ben om Parijs te mijden van de voorgestelde route afgeweken en een groot stuk over B-wegen ( in FR N-wegen) gereden. De eerste laadbeurt langs de B- weg problemen (niet aangesloten of niet werkende laadpaal. Ik heb me voorgenomen de terugweg ABPR aan te houden met bij voorkeur Ionity snelladers. Bijna bij elk laadpunt de vouwwagen af moeten koppelen omdat er geen ruimte voor aanhangers is. Was voor mij geen grote moeite, maar wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
Mcie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Ik had vandaag een rit van 380km maar net niet gehaald (90% geladen en extended range)
Met nog 8% lading toch maar een snellader gepakt al zei hij dat ik het net zou halen en met de teller op 0 thuis zou komen.
Dat vond ik toch iets te spannend. :)

Overigens bij Shell geladen, hield continu 105kWh aan. Mijn ervaring is dat de meeste fastned laders 50kW zijn en dat is niet echt snel. Gelukkig 3 km van mijn huis net voor de afslag een 300kW lader en die pak ik dan regelmatig net voor ik thuis ben zodat ik in ieder geval altijd minimaal 100km kan rijden als de auto voor de deur staat.
Handig om regelmatig de EV history te resetten, ik heb het idee dat dit het laden bevorderd.
Vaak zie ik bij Fastned overigens dat deze start op 150KW en na 10 minuten afzakt naar 100KW, en op 80% direct terugzakt naar 14KW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
Gezant schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:41:
Ik heb nu een enkele reis naar Noord Spanje inclusief vouwwagen erop zitten. Met cc op 105 ruim 1500 km met een gem. gebruik van 21kwh gereden. Vouwwagen inclusief lading weegt naar schatting 600kg. Mijn normale gemiddelde (ook hoofdzakelijk snelweg) met cc op 110 zit op 18kwh met een RWD en grote batterij. Route langs Parijs door midden FR Clemond-Ferrand en mooie brug van Millau. Het eerste landpunt in BE na 360km met batterij van 100 naar 20%. Na snelladen tot 80% daarna stukken gereden van 200 tot max. 300km

Mijn ervaring is om de planning van ABRP met snelladers langs de snelweg aan te houden Ben om Parijs te mijden van de voorgestelde route afgeweken en een groot stuk over B-wegen ( in FR N-wegen) gereden. De eerste laadbeurt langs de B- weg problemen (niet aangesloten of niet werkende laadpaal. Ik heb me voorgenomen de terugweg ABPR aan te houden met bij voorkeur Ionity snelladers. Bijna bij elk laadpunt de vouwwagen af moeten koppelen omdat er geen ruimte voor aanhangers is. Was voor mij geen grote moeite, maar wel iets om rekening mee te houden.
Is het beste, Je kunt ook de afslagen in je route aanzetten, dan zie je ook laadmogelijkheden. Het beste is Ionity te nemen, let wel op dat sommige laadpalen (vaak laadpaal nr 1) langzaam laad, het is raadzaam om - indien beschikbaar - even op een andere laadpaal aan te sluiten, vaak is nb r 2 of 3 wel 175 KW...Leuk om te laden net na Perpignan..daar heb je meerdere laadpalen, ook achter het hotel !!! als je teruggaat vermijd inderdaad Parijs, laadt in Orleans en daarna kun je nog tussen Parijs en Lille laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 23:39
pdebeuck schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:47:

500KM op een SR RWD lijkt mij onmogelijk, zelfs met alle regen trucjes (de WLTP is 440). Mijn mobiel laadt ook maar volgens mij enorm traag, met Android Auto aan lijdt ik alsnog batterij verlies zelfs op kleine ritten. Toch maar bedraad proberen denk ik, wel een tegenvaller.

Ik kwam er vandaag ook achter dat alle deurpanelen wel heel erg meebewegen, bij normaal gebruik niks mis mee maar als je even gaat voelen of duwen voelt het toch allemaal wel iets fragiel. Ik kom van aan Lexus CT200h 2015 maar die zat toch echt wel steviger vast, maar goed een Amerikaan met een Lexus vergelijken is misschien ook niet helemaal fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Jarune schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

500KM op een SR RWD lijkt mij onmogelijk, zelfs met alle regen trucjes (de WLTP is 440). Mijn mobiel laadt ook maar volgens mij enorm traag, met Android Auto aan lijdt ik alsnog batterij verlies zelfs op kleine ritten. Toch maar bedraad proberen denk ik, wel een tegenvaller.

Ik kwam er vandaag ook achter dat alle deurpanelen wel heel erg meebewegen, bij normaal gebruik niks mis mee maar als je even gaat voelen of duwen voelt het toch allemaal wel iets fragiel. Ik kom van aan Lexus CT200h 2015 maar die zat toch echt wel steviger vast, maar goed een Amerikaan met een Lexus vergelijken is misschien ook niet helemaal fair.
Ik heb met 90% snelweg me houdend aan de maximum snelheid +4 en een standaard laadniveau van 90% een bereik van 370 km. Als je naar de tabellen van ev-database kijkt en die zijn in mijn geval conservatief is meer dan 500km mogelijk met stad en provinciale wegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJIT_xDf-bZVXHXlySYph1QP6EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BecnWJiPm1npuIVqQBVfZzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
Jarune, de foto liegt toch niet! Inderdaad ruim 550 km, op het facebookforum iemand die al 522 km range geschat kreeg.
Veel hangt af van de rijstijl. Bij mij voornamelijk stadsverkeer en provinciewegen, dus 30 - 50 - 70 km/h. Altijd in whisper, One Pedal, D-L modus en ACC on.
Is trouwens mijn tweede EV en met voorgaande haalde ik ook hogere ranges dan WTLP.
Gisteren 160 km snelweg gedaan aan 145 km/h en dan toch 22kWh/100 km als verbruik. Range daalt dan wel enorm snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:21
martijnvds schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Ja paar keer gehad vorige week. Telefoon helemaal uitgezet en opnieuw opgestart (iPhone 11) en hij werkte weer OK.
Serieus? Bij mij na de update van de app doet het ook niet meer. Opnieuw opstarten geeft bij mij geen oplossing (Ford logo en daarna app weg op iPhone 12).

Heb hem al eens opnieuw moeten installeren en kreeg toen super lastig de auto opnieuw gekoppeld. Hoop eigen snel op een app update maar anders toch maar eraf gooien (steeds de sleutel meenemen is toch wel erg vorige auto).

PS: auto (RWD, SR, TP+) nu ondertussen bijna twee maanden en zeker de range is top. Ik dacht goed te zijn dat ik rond de WLPT zat, blijken hier mensen te zitten die er zelfs ruim boven komen! Vanwege het bijtelling verschil was ik uiteindelijk toch maar gegaan voor deze i.p.v. de ER en AWD die ik eerst besteld had en valt mij niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mooi om te zien dat het blijkbaar kan met de RWD maar ik zit toch heeeel ver van de WLTP af laat staan de 500km.

Boordcomputer geeft aan 345km @ 90% (383km @ 100%) wat op zich prima is en boven EPA getallen.

Afgelopen dagen 220km gereden waarvan ca 60km @ 135, 80km @ 100-120 en de rest 80 en 50 wegen).
Restant accu 24% en hij geeft aan 75km (312km @100%) waar hij nog startte met 383km. Ik weet niet waar de GOM zich telkens op baseert.

Maar goed, 220km+75km is dus in totaal nog geen 300km @ 100% waarbij er een redelijk normale mix is van snelheden. Ik rijd op untamed zonder 1PD, met name voor de aangename vertraging bij loslaten pendaal. Ik trek geen stoplicht sprintjes en rij zo constant mogelijk.

1PD zal ongetwijfeld meer energie opleveren door harder te remmen op de motor ipv de iets mildere remkracht van untamed + rempendaal dus ik zal 1PD eens proberen om te zien of het scheelt. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je daar 50km op een accu mee wint.

NB, als je in een BEV auto net zo rijdt zoals 1PD reageert, zullen de meeste je aankijken alsof je niet kan rijden 8)7.

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 16-08-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
FreeMen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:28:
Mooi om te zien dat het blijkbaar kan met de RWD maar ik zit toch heeeel ver van de WLTP af laat staan de 500km.

Boordcomputer geeft aan 345km @ 90% (383km @ 100%) wat op zich prima is en boven EPA getallen.

Afgelopen dagen 220km gereden waarvan ca 60km @ 135, 80km @ 100-120 en de rest 80 en 50 wegen).
Restant accu 24% en hij geeft aan 75km (312km @100%) waar hij nog startte met 383km. Ik weet niet waar de GOM zich telkens op baseert.

Maar goed, 220km+75km is dus in totaal nog geen 300km @ 100% waarbij er een redelijk normale mix is van snelheden. Ik rijd op untamed zonder 1PD, met name voor de aangename vertraging bij loslaten pendaal. Ik trek geen stoplicht sprintjes en rij zo constant mogelijk.

1PD zal ongetwijfeld meer energie opleveren door harder te remmen op de motor ipv de iets mildere remkracht van untamed + rempendaal dus ik zal 1PD eens proberen om te zien of het scheelt. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je daar 50km op een accu mee wint.

NB, als je in een BEV auto net zo rijdt zoals 1PD reageert, zullen de meeste je aankijken alsof je niet kan rijden 8)7.
Niet alleen zorgt 1PD voor regeneratie wat je nu volgens mij niet hebt maar ook je rijstijl zorgt voor stevig verbruik.
135km/u zorgt er voor dat je verbruik enorm hard gaat. voor die paar minuten dat je uiteindelijk sneller bent.

Doe maar eens een traject wat je kan reproduceren, dan heen 135km/u en terug 100-105km/u.

Oftewel:
- Geen 1PD = minder regeneratie
- Untamed = lijkt bij mij meer te verbruiken
- hoge snelheid = verbruikt meer

dan snap ik wel dat je aan deze GOM zit :X

[ Voor 5% gewijzigd door makooy op 16-08-2021 09:43 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Niet alleen zorgt 1PD voor regeneratie wat je nu volgens mij niet hebt maar ook je rijstijl zorgt voor stevig verbruik.
135km/u zorgt er voor dat je verbruik enorm hard gaat. voor die paar minuten dat je uiteindelijk sneller bent.

Doe maar eens een traject wat je kan reproduceren, dan heen 135km/u en terug 100-105km/u.
Klopt, het is een wat hoger gemiddelde dan ik normaal rijd (kom niet zo veel op de snelweg na 19:00) maar het was maar 25% van de rit. Zo gek is de combinatie van kilometers niet voor NL begrippen. Daarbij was het de afgelopen dagen ook nog ideaal qua temperatuur en weersomstandigheden.

Ik vergat trouwens dat de 245/45 20inch ook ergens tussen de 5 en 10% aan range kosten tov de standaard set. Maar dan nog, ik vind het gat tussen 300 en 500+ nog altijd wel erg groot voor de omstandigheden.

Ach ja, ca 300km-350km op 90% is prima voor mij, daarmee kom ik in 99.9% vd de ritten welke ik maak op en neer ;)

NB, de MME gebruikt bij veruit het grootste rembereik gewoon de motor, niet de schijven. Telkens als dat schermpje op komt (geen idee hoe / wanneer) staat er >90% remregeneratie zo niet 100%. 1pd remt over het algemeen harder maar wel korter. Of dat meer energie oplevert dan minder hard remmen maar langer vraag ik mij af. Op het US forum claimen velen dat het niks uit maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 16-08-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

...
beter per meting heen en terug rijden.

De wind(weestand) heeft ook veel invloed op het verbruik en de weerstand neemt kwadratisch toe op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
FreeMen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:28:

Ik dacht al dat ik de enige was hier die niet in granny stijl reed. ;)
In mijn vorige auto stond deze altijd in de sportstand en nu in de untamed stand, daar heb je zo'n ding toch voor? Ik denk zelf dat het weinig uitmaakt qua verbruik. In een bev zit je hoger in de toeren dan scheelt het wel nu reageert hij alleen sneller.

Maar netjes dat veel mensen zich aan de wet houden, zo hoort het ook natuurlijk. :+

Ik ben zelf van het doorrijden op de snelweg (heb een rijstijl die meer past bij de naam ;) )en heb geen concessie gedaan aan mijn rijstijl met een gewone auto en dan moet je daar voor boeten met een beperkte range. Ik reed met mijn vorige wagen ook 1 op 17 daar waar mijn collega met dezelfde makkelijk 1:20 haalde. Het gaat mij niet om die tijdswinst maar 100 (of minder) rijden bezorgt me geen plezier en vind ik ronduit saai.
Heb overigens ook bijna al de ondersteunende electronica uit staan.

Heb meteen een vraag, is lanecontrol permanent uit te zetten ipv per rit? Is echt vervelend dat gevoel aan je stuur.

Wat betreft die software:
Ik heb ook regelmatig dat mijn scherm heel traag opbouwt of soms niet compleet opbouwt en blijft hangen.
Kan soms ook niet naar mijn "ga" knop in navigatie.
Moet dan terug en dan werkt het daarna weer wel.

Afgelopen week ook een keer gehad dat one pedal ineens niet werkte en dat de auto niet afremde (toch even schrikken). Ook hier uit/aan en toen was het weer opgelost en heb een keer gehad dat de auto in een bocht spontaan gas bij gaf (geen cruisecontrol aan)
Pre collision warning werkt soms wel soms niet. Een auto die afdraait waar ik nog afstand van heb geeft een waarschuwing en als ik de oprit op rij heel dicht naar de auto van mijn vrouw geeft hij maar incidenteel een waarschuwing dus hij is niet echt constant.

Kortom er zitten hier en daar nogal wat onvolkomenheden in. Voor mijn vrouw is dit bv een reden om de mme maar zelden te pakken waar ze vroeger altijd met mijn auto op pad was. Ze heeft dit in het begin een paar keer meegemaakt en ze zegt daar heb ik geen zin in en dat kan ik ook goed begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Mcie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was hier die niet in granny stijl reed. ;)
In mijn vorige auto stond deze altijd in de sportstand en nu in de untamed stand, daar heb je zo'n ding toch voor? Ik denk zelf dat het weinig uitmaakt qua verbruik. In een bev zit je hoger in de toeren dan scheelt het wel nu reageert hij alleen sneller.

Maar netjes dat veel mensen zich aan de wet houden, zo hoort het ook natuurlijk. :+

Ik ben zelf van het doorrijden op de snelweg (heb een rijstijl die meer past bij de naam ;) )en heb geen concessie gedaan aan mijn rijstijl met een gewone auto en dan moet je daar voor boeten met een beperkte range. Ik reed met mijn vorige wagen ook 1 op 17 daar waar mijn collega met dezelfde makkelijk 1:20 haalde. Het gaat mij niet om die tijdswinst maar 100 (of minder) rijden bezorgt me geen plezier en vind ik ronduit saai.
Heb overigens ook bijna al de ondersteunende electronica uit staan.

Heb meteen een vraag, is lanecontrol permanent uit te zetten ipv per rit? Is echt vervelend dat gevoel aan je stuur.

Wat betreft die software:
Ik heb ook regelmatig dat mijn scherm heel traag opbouwt of soms niet compleet opbouwt en blijft hangen.
Kan soms ook niet naar mijn "ga" knop in navigatie.
Moet dan terug en dan werkt het daarna weer wel.

Afgelopen week ook een keer gehad dat one pedal ineens niet werkte en dat de auto niet afremde (toch even schrikken). Ook hier uit/aan en toen was het weer opgelost en heb een keer gehad dat de auto in een bocht spontaan gas bij gaf (geen cruisecontrol aan)
Pre collision warning werkt soms wel soms niet. Een auto die afdraait waar ik nog afstand van heb geeft een waarschuwing en als ik de oprit op rij heel dicht naar de auto van mijn vrouw geeft hij maar incidenteel een waarschuwing dus hij is niet echt constant.

Kortom er zitten hier en daar nogal wat onvolkomenheden in. Voor mijn vrouw is dit bv een reden om de mme maar zelden te pakken waar ze vroeger altijd met mijn auto op pad was. Ze heeft dit in het begin een paar keer meegemaakt en ze zegt daar heb ik geen zin in en dat kan ik ook goed begrijpen.
Neehoor ik heb ook altijd een te zware voet, dus boven de WLTP zal ik nooit gaan halen. Was ook de grootste reden waarom ik een grote accu heb.

De Lane-assist is mega irritant en zet ik eigenlijk standaard uit nu, heb ook nog niet gevonden hoe je dit permanent uitzet.

Overigens vind ik de "smart" grootlicht functie eigenlijk mega irritant en zet ik die ook uit als ik in de avond rijd. Ook hiervan nog niet de permanente functie gevonden.

Die collision warning is echt bloedirritant, zelfs met achteruit inparkeren staat de auto al eerder dan ik op de rem ! Die ene keer dat hij dat niet deed stond ik tegen een paaltje aan... :+

Verder nog steeds erg tevreden hoor !

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
Brotuck schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Overigens vind ik de "smart" grootlicht functie eigenlijk mega irritant en zet ik die ook uit als ik in de avond rijd. Ook hiervan nog niet de permanente functie gevonden.
:)
Die heb ik wel kunnen vinden dus die staat ook uit.
Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
Druk op INSTELLINGEN.
Druk op Voertuig.
Druk op Verlichting.
Schakel Automatisch groot licht in of uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Mcie op 16-08-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Mcie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

:)
Die heb ik wel kunnen vinden dus die staat ook uit.
Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
Druk op INSTELLINGEN.
Druk op Voertuig.
Druk op Verlichting.
Schakel Automatisch groot licht in of uit.
Dankje, ga ik zo direct doen.

Geen idee waarop de auto controleert tijdens de groot licht functie, maar het is niet op tegenliggers die nog in een bocht zitten. Of gewoon volle bak op een dijk waarmee je dus in essentie alle dijkwoningen in het licht zet. Of geen hoogte verschil zien met auto's die van hoger aan komen rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mcie
Heb net ook gevonden dat bij instellingen>bestuurders assistentie> cruisecontrol, Lane centering permanent uit te zetten is.
Dus als dat echt zo is zou dat ook al weer fijner zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had trouwens op het Mach-E forum een post gezien van iemand die video werkend had op het grote scherm.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat hier dus apparaatjes (uit china) te koop voor zijn die gebruik maken van de Apple Carplay functie, maar zelf een Android device zijn.

Met dit apparaatje kan je dus in essentie alles uit de google playstore downloaden en gebruiken.
Zelf heb ik er eentje besteld een paar weken geleden en ben erg verbaasd over het gemak van installatie en het geluid. Want de 10 Bose Speakers doen erg hun best als je een Netflix Dolby film aanzet in de auto !

Natuurlijk kan je als echte tweaker dit wellicht zelf bouwen, maar dit heeft natuurlijk ook nadelen en heb ik me dan ook niet in verdiept.

Tot nu toe getest:
Netflix
Ziggo TV
Disney+

Voor meer informatie hierover kun je even kijken op
https://www.carplaymmb.co...roid-multimedia-video-box

Is het veilig ? dat hangt ervanaf of je in staat bent bewegende beelden te negeren en jouw partner / kinderen lekker te laten kijken ernaar. ;)

Ervaring tijdens rijden is bijzonder positief, soms een kleine hapering ivm buffering van de TV functie, maar bij Netflix eigenlijk niet. Uiteraard moet je wel de Tethering functie aanzetten op je eigen telefoon en het kastje hierop koppelen.

Kosten die ik had:
Bestellen via Amazon : 230 euro
Importheffing douane: 8.50 euro

Ik kan me het gebruik tijdens laden langs de snelweg goed verstellen bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 16-08-2021 11:39 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Mcie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:24:
Heb net ook gevonden dat bij instellingen>bestuurders assistentie> cruisecontrol, Lane centering permanent uit te zetten is.
Dus als dat echt zo is zou dat ook al weer fijner zijn.
Die is bijzonder, dat is expliciet een functie welke eerder benoemd is door Ford als een veiligheidsfunctie welke om die reden niet permanent kan uitzetten. Nu met een update dus toch?

Lane centering assist is op zichzelf een leuke en prettige functie alleen heeft Ford het nog niet goed geimplementeerd. Hij stuurt veel te hokkerig en weinig vloeiend wat het onprettig maakt. Daarnaast kan het ook totaal niet overweg met veel bochten op 80 wegen. Zoals het nu werkt waag ik het te betwijfelen of het ooit in staat gaat zijn handfree te rijden op snelwegen en 80 wegen zodra dat mag. Het autopilot 360 zit in het tech pakket maar de waarde ervan is tot dusver nog 0,0.

De precollision warning is echt ronduit slecht, gaat 99 vd 100x totaal onnodig af. Hij reageert echt veel te snel, soms zelfs zonder dat er maar een auto in de buurt is :?

Daarnaast kan ACC ook ronduit gevaarlijk zijn heb ik gemerkt. In bochten en (grotere) rotondes geeft soms gewoon volgas om naar de ingestelde snelheid te gaan ook al zit er een auto voor je. Hetzelfde had ik bij file rijden tot twee keer toe. Auto voor me trekt langzaam op en de MME gaat netje mee maar bleef acceleren waardoor ik vol op de rem moest. Sindsdien hou ik mijn voet altijd boven de rem want het systeem is niet echt betrouwbaar gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Let op dat we over 2 verschillende systemen praten, lane centering, and lane keeping😉

Ondanks dat ik echt veel proefritten maak (beetje hobby) moet ik de eerste auto met ACC die het in een scherpe bocht of rotonde toch goed blijft doen nog vinden. In het instructieboekje van MME staan ook "tig" waarschuwingen.

[ Voor 56% gewijzigd door MarcelGo op 16-08-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
MarcelGo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:58:
Let op dat we over 2 verschillende systemen praten, lane centering, and lane keeping😉
Daar zit de crux dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ok ben ik de enige die er nu pas achter kwam dat er ook een knopje boven de deuropener zit en je daarmee de deur op slot kan doen ? Misschien omdat dit knopje niet verlicht is, lol

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 16-08-2021 22:00 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:58:
Ok ben ik de enige die er nu pas achter kwam dat er ook een knopje boven de deuropener zit en je daarmee de deur op slot kan doen ? Misschien omdat dit knopje niet verlicht is, lol
Werkt dat echt ja? Ik heb het een aantal keer op gedrukt maar heb het nooit voor elkaar gekregen dat het iets deed... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Werkt dat echt ja? Ik heb het een aantal keer op gedrukt maar heb het nooit voor elkaar gekregen dat het iets deed... :?
Vanmiddag na een kort ritje, na sluiten deuren erop gedrukt en het ging op slot, inclusief spiegels dichtklappen.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Oftewel:
- Geen 1PD = minder regeneratie
- Untamed = lijkt bij mij meer te verbruiken
- hoge snelheid = verbruikt meer

dan snap ik wel dat je aan deze GOM zit :X
Na vandaag hem volledig (90%) opgeladen te hebben toch even het exacte verbruik berekend en tevens even de route nagegaan want ik vond het verbruik nu wel erg hoog.

In totaal 65% bijgeladen van 25% naar 90% voor 218,8km wat neer komt op 337km @ 100%.

Fout 1: mijn berekening van vanmorgen waar ik op 295km kwam @ 100% was dan ook onjuist, ik had hem maar tot 90% geladen maar ik rekende tot 100% ( :$ ).

De 337km is nog altijd een stuk lager dan ik tot op heden als gemiddelde had (380km) echter daar komt fout 2, het blijkt na navraag bij de vrouw des huizes dat er geen 60km 130km/u is gereden maar in totaal ca 110km vd 218,8km. Dat tikt dus wel flink door.

Met deze wetenschap is het verbruik (voor mij) nu in ieder geval weer logisch en in lijn met de verwachting d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 16-08-2021 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:23
FreeMen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Alleen als je paak actief is of sleutel in de buurt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
Brotuck schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:37:
Ik had trouwens op het Mach-E forum een post gezien van iemand die video werkend had op het grote scherm.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat hier dus apparaatjes (uit china) te koop voor zijn die gebruik maken van de Apple Carplay functie, maar zelf een Android device zijn.

Met dit apparaatje kan je dus in essentie alles uit de google playstore downloaden en gebruiken.
Zelf heb ik er eentje besteld een paar weken geleden en ben erg verbaasd over het gemak van installatie en het geluid. Want de 10 Bose Speakers doen erg hun best als je een Netflix Dolby film aanzet in de auto !

Natuurlijk kan je als echte tweaker dit wellicht zelf bouwen, maar dit heeft natuurlijk ook nadelen en heb ik me dan ook niet in verdiept.

Tot nu toe getest:
Netflix
Ziggo TV
Disney+

Voor meer informatie hierover kun je even kijken op
https://www.carplaymmb.co...roid-multimedia-video-box

Is het veilig ? dat hangt ervanaf of je in staat bent bewegende beelden te negeren en jouw partner / kinderen lekker te laten kijken ernaar. ;)

Ervaring tijdens rijden is bijzonder positief, soms een kleine hapering ivm buffering van de TV functie, maar bij Netflix eigenlijk niet. Uiteraard moet je wel de Tethering functie aanzetten op je eigen telefoon en het kastje hierop koppelen.

Kosten die ik had:
Bestellen via Amazon : 230 euro
Importheffing douane: 8.50 euro

Ik kan me het gebruik tijdens laden langs de snelweg goed verstellen bijvoorbeeld.
Op Android is er ook voor niet gerootte apparaten een apktje te installeren die o.a. Youtube als android auto app beschikbaar maakt. Voor een iPhone heb je carbridge nodig. Werkt goed, maar wel een jailbreak voor vereist. Kosten op Android niets en via carbridge een paar euro.

Lane assist/keep is volgens mij niet permanent uit te schakelen. Althans, ik moet de eerste nieuwe auto die dit kan nog tegengekomen. Ik vermoed dat Europese regelgeving autofabrikanten hier tot verplicht. Zelfs een Skoda city go heeft lane assist/keep standaard aan staan, evenals werkbusjes.

De laatste generatie Mondeo (die al wat jaartjes terug op de markt kwam) heeft wel nog een permanent uitschakelbare lane assist. Hier was de keuze nog waarschuwing+hulp, hulp, waarschuwing, of helemaal uit.

Gevoeligheid van pre collision is in te stellen als het goed is. Probeer deze eens wat lager te zetten Freeman?

[ Voor 6% gewijzigd door unreal0 op 17-08-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
unreal0 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Op Android is er ook voor niet gerootte apparaten een apktje te installeren die o.a. Youtube als android auto app beschikbaar maakt. Voor een iPhone heb je carbridge nodig. Werkt goed, maar wel een jailbreak voor vereist. Kosten op Android niets en via carbridge een paar euro.

Lane assist is volgens mij niet permanent uit te schakelen. Althans, ik moet de eerste nieuwe auto die dit kan nog tegengekomen. Ik vermoed dat Europese regelgeving autofabrikanten hier tot verplicht. Zelfs een Skoda city go heeft lane assist standaard aan staan, evenals werkbusjes.

De laatste generatie Mondeo (die al wat jaartjes terug op de markt kwam) heeft wel nog een permanent uitschakelbare lane assist. Hier was de keuze nog waarschuwing+hulp, hulp, waarschuwing, of helemaal uit.

Gevoeligheid van pre collision is in te stellen als het goed is. Probeer deze eens wat lager te zetten Freeman?
Lane centering is permanent uit te schakelen, lane keep niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylittlepony
  • Laatst online: 22-02-2022
Sinds een week is mijn climate control standaard uit als ik opnieuw de auto instap de volgende dag. Dus temperatuur en ventilatie staan dan helemaal uit en moet ik handmatig opnieuw zetten op bijv 17 graden en ventilatie 2. Deze stand onthoudt hij als ik na bijv 2 uur weer de auto instap, maar deze is helemaal uit als ik de volgende dag de auto weer gebruik. Dat was tot kort niet zo, dan onthield hij altijd de vorige stand. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
mylittlepony schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:30:
Sinds een week is mijn climate control standaard uit als ik opnieuw de auto instap de volgende dag. Dus temperatuur en ventilatie staan dan helemaal uit en moet ik handmatig opnieuw zetten op bijv 17 graden en ventilatie 2. Deze stand onthoudt hij als ik na bijv 2 uur weer de auto instap, maar deze is helemaal uit als ik de volgende dag de auto weer gebruik. Dat was tot kort niet zo, dan onthield hij altijd de vorige stand. Heeft iemand dit ook?
Bijzonder, nee dit heb ik niet. De stand blijft op auto staan en de temperatuur onthoudt hij ook. Dit zijn van die typische zaken waarvan je hoopt dat ze zichzelf weer oplosen na 1 of 2x de auto uitgezet te hebben of op zijn hoogst de volgende dag na diepe slaap maar als het al een week zo is dan vrees ik dat dat een ritje naar de dealer wordt.

Vanmorgen ook nog even zitten "spelen" met de verwarming omdat ik zag dat ik begon met 302km op de teller en na 1 km was het nog maar 297km. Ongetwijfeld te maken met het verwarmen van de auto waarop ik de functie e-heat tegen kwam. De info geeft aan dat je eerst cabine warmte krijgt hiermee voordat het de auto / accu gaat verwarmen en zou extra energie kosten. Functie uitgezet, maar na 1x op auto ventilatie te klikken is het weer aan. Hij blijft wel uit als je de MME uit en aan zet maar met de automatische ventilatie op standje 2 zetten is het dus weer terug aan. Begrijp dergelijke keuzes niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik had ineens een periode dat mijn stoel helemaal naar achteren ging als ik instapte. Uiteindelijk heeft het opnieuw instellen van de stoel in mijn profiel het probleem opgelost.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
In Duitsland wordt als onderdeel van de aanbesteding een maximumprijs van 0.44 per KwU als voorwaarde gesteld: https://www.electrive.net...len-im-september-starten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 13:55
Hi, ik lees al een tijdje mee maar sinds deze week mijn eerste issue ervaren.
In juni heb ik de auto in het echt bewonderd en een offerte op laten maken. De AWD bleek niet in het leasebudget te passen maar ik wilde wel graag 19” velgen eronder. Volgens de dealer was dat gewoon mogelijk, want er waren al meer RWD’s met 19” geleverd. Bij het bestellen van de auto kreeg de leasemaatschappij van Ford Nederland te horen dat hij zo niet besteld mocht worden. Ford heeft namelijk recentelijk (juli) richting alle dealers een mededeling gedaan dat de RWD niet met enig andere velg dan de 18” af fabriek geleverd mag worden ivm de homologatie. Mogelijk zouden andere velgen later dit jaar wel worden toegestaan dus met die gedachte de auto toch besteld.

Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijkheden. Met de dealer gesproken over eventuele andere velgen van een ander merk en dat niet aan de grote klok hangen. De verkoper ging in eerste instantie erin mee, en vindt het ook maar een onzin verhaal van Ford, maar hij werd door de directie teruggefloten omdat de dealer een grote boete van Ford opgelegd zou krijgen.
Een andere optie was om met de leasemaatschappij eea te regelen. Zij werken samen met een aantal ‘velgenboeren’ en voor hen is het heel gebruikelijk om andere velgen te leveren. Zij kwamen vervolgens met het antwoord dat ze van Ford terug hebben gekregen (ik vraag me af waarom ze deze vraag aan Ford hebben gesteld) dat als zij andere velgen onder de auto zetten dat ze de volledige garantie (!!) op de gehele auto (!!) verliezen. Graag daar even voor tekenen.

Aan de ene kant wil ik niet zo veel moeite doen voor een ander setje lichtmetaal maar ik vind het zo’n krom verhaal wat ik nog nooit op enig andere auto heb meegemaakt dat ik toch m’n gelijk wil krijgen. Dit heeft allang niks meer met homologatie te maken maar in mijn ogen met een verkooptruc om de AWD / GT te verkopen. Als een auto gekeurd is met een 18” kun je binnen de bekende marges geschikte 19” of zelfs 20”/21” eronder zetten. Een andere velg heeft ook niks met de garantie op b.v. de motor of accu te maken..

Hebben jullie ideeën hoe ik deze strijd kan winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
Op het gelijkvormigheidsattest dat met de wagen mee geleverd wordt staan de toegelaten bandenmaten.
Op het GV van mijn wagen staat toelating voor 18,19 en 20 duimsvelgen. Indien er andere gemonteerd worden, voldoet de wagen niet en wordt hij afgekeurd bij keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-06 08:57

m24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_zLBBr5IE4EDP9aNVYhkj1obRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEBfPGluKScTxmrkoMGEXL3V.jpg?f=fotoalbum_large

Esc ondehoud zsm en geen OPD meer.... dealer heeft geen id en zegt bel de anwb, maar dat lijktme niet echt zinvol. Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
pdebeuck schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:47:
Op het gelijkvormigheidsattest dat met de wagen mee geleverd wordt staan de toegelaten bandenmaten.
Op het GV van mijn wagen staat toelating voor 18,19 en 20 duimsvelgen. Indien er andere gemonteerd worden, voldoet de wagen niet en wordt hij afgekeurd bij keuring.
Is dat een document wat we als rijders ergens terug kunnen vinden?

Ik heb namelijk ook begrepen dat de RWD enkel is toegelaten met 18inch omdat ze bij homologatie andere velgen zijn "vergeten" mee te nemen in de tests. Overigens geldt hetzelfde voor de 19inch AWD, daar zou ook geen 20inch op mogen maar ook geen 18inch(!). Oorzaak is dezelfde, standaard staat de AWD op 19inch en ook hier hebben ze verzuimd andere maten door te geven bij de homologatie.

Als er op het attest gesproken wordt van 18,19 en 20 klopt er iets niet :?

Ik vraag het mij af of Ford er mee weg komt om de garantie op de hele auto te weigeren omwille van een set grotere velgen. Geloof er niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 17-08-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]

Esc ondehoud zsm en geen OPD meer.... dealer heeft geen id en zegt bel de anwb, maar dat lijktme niet echt zinvol. Iemand een id?
ANWB bellen... ? We hebben toch Ford Assitance "gratis" bij de auto...?

https://www.ford.nl/onder...Atg4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreeMen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Bijzonder, nee dit heb ik niet. De stand blijft op auto staan en de temperatuur onthoudt hij ook. Dit zijn van die typische zaken waarvan je hoopt dat ze zichzelf weer oplosen na 1 of 2x de auto uitgezet te hebben of op zijn hoogst de volgende dag na diepe slaap maar als het al een week zo is dan vrees ik dat dat een ritje naar de dealer wordt.

Vanmorgen ook nog even zitten "spelen" met de verwarming omdat ik zag dat ik begon met 302km op de teller en na 1 km was het nog maar 297km. Ongetwijfeld te maken met het verwarmen van de auto waarop ik de functie e-heat tegen kwam. De info geeft aan dat je eerst cabine warmte krijgt hiermee voordat het de auto / accu gaat verwarmen en zou extra energie kosten. Functie uitgezet, maar na 1x op auto ventilatie te klikken is het weer aan. Hij blijft wel uit als je de MME uit en aan zet maar met de automatische ventilatie op standje 2 zetten is het dus weer terug aan. Begrijp dergelijke keuzes niet goed.
Ik snap e-heat ook niet precies maar het heeft er mee te maken dat er veel stroom verbruikt wordt om je auto snel te verwarmen. Als je E-heat uitzet wordt de cabine volgens mij pas warm als er voldoende restwarmte uit accu of motoren komt (wat met koude temperaturen niet snel het geval is). Vooral na het net wegrijden wordt de cabine zonder E-heat amper warm denk ik. Overigens bestaat deze elektronische verwarm functie omdat de mustang geen warmtepomp heeft.

Iemand ervaring met eheat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

ANWB bellen... ? We hebben toch Ford Assitance "gratis" bij de auto...?

https://www.ford.nl/onder...Atg4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Zolang de auto nog rijd doet de ANWB niets

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Ik snap e-heat ook niet precies maar het heeft er mee te maken dat er veel stroom verbruikt wordt om je auto snel te verwarmen. Als je E-heat uitzet wordt de cabine volgens mij pas warm als er voldoende restwarmte uit accu of motoren komt (wat met koude temperaturen niet snel het geval is). Vooral na het net wegrijden wordt de cabine zonder E-heat amper warm denk ik. Overigens bestaat deze elektronische verwarm functie omdat de mustang geen warmtepomp heeft.

Denk dat er weinig zijn met ervaring van eheat uit aangezien het standaard weer aan gaat als je op "auto" drukt. Ik las ook eerder ergens dat het beter is om als het vriest bv je stoelverwarming en stuurverwarming te gebruiken ipv airco/eheat maar zonder airco krijg je vocht en zowel airco als eheat moet je dan telkens met de hand uit gaan zetten. Handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Buiten dat, ANWB is voor auto's/mensen die geen service meer hebben vanuit fabrikant.
Bij de meeste merken zit er gratis pech hulp bij zoals wij dat ook hebben met Ford Assitance.
Ik/wij hebben ook geen ANWB abonnement om die reden.

Echt kwalijk dat een dealer hem laat bellen met de ANWB.
@m24 , je kan gewoon naar de dealer rijden, het zijn oranje waarschuwingen dus geen acuut gevaar. Daar zullen ze hem moeten uitlezen.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 17-08-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Olaff3 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:37:
Hi, ik lees al een tijdje mee maar sinds deze week mijn eerste issue ervaren.
In juni heb ik de auto in het echt bewonderd en een offerte op laten maken. De AWD bleek niet in het leasebudget te passen maar ik wilde wel graag 19” velgen eronder. Volgens de dealer was dat gewoon mogelijk, want er waren al meer RWD’s met 19” geleverd. Bij het bestellen van de auto kreeg de leasemaatschappij van Ford Nederland te horen dat hij zo niet besteld mocht worden. Ford heeft namelijk recentelijk (juli) richting alle dealers een mededeling gedaan dat de RWD niet met enig andere velg dan de 18” af fabriek geleverd mag worden ivm de homologatie. Mogelijk zouden andere velgen later dit jaar wel worden toegestaan dus met die gedachte de auto toch besteld.

Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijkheden. Met de dealer gesproken over eventuele andere velgen van een ander merk en dat niet aan de grote klok hangen. De verkoper ging in eerste instantie erin mee, en vindt het ook maar een onzin verhaal van Ford, maar hij werd door de directie teruggefloten omdat de dealer een grote boete van Ford opgelegd zou krijgen.
Een andere optie was om met de leasemaatschappij eea te regelen. Zij werken samen met een aantal ‘velgenboeren’ en voor hen is het heel gebruikelijk om andere velgen te leveren. Zij kwamen vervolgens met het antwoord dat ze van Ford terug hebben gekregen (ik vraag me af waarom ze deze vraag aan Ford hebben gesteld) dat als zij andere velgen onder de auto zetten dat ze de volledige garantie (!!) op de gehele auto (!!) verliezen. Graag daar even voor tekenen.

Aan de ene kant wil ik niet zo veel moeite doen voor een ander setje lichtmetaal maar ik vind het zo’n krom verhaal wat ik nog nooit op enig andere auto heb meegemaakt dat ik toch m’n gelijk wil krijgen. Dit heeft allang niks meer met homologatie te maken maar in mijn ogen met een verkooptruc om de AWD / GT te verkopen. Als een auto gekeurd is met een 18” kun je binnen de bekende marges geschikte 19” of zelfs 20”/21” eronder zetten. Een andere velg heeft ook niks met de garantie op b.v. de motor of accu te maken..

Hebben jullie ideeën hoe ik deze strijd kan winnen?
no offense maar als je al een tijdje meeleest dan heb je ook kunnen lezen dat er al 20+ anderen dit probleem ook hebben gehad en daar wel/geen workarounds voor hebben :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Buiten dat, ANWB is voor auto's/mensen die geen service meer hebben vanuit fabrikant.
Bij de meeste merken zit er gratis pech hulp bij zoals wij dat ook hebben met Ford Assitance.
Ik/wij hebben ook geen ANWB abonnement om die reden.

Echt kwalijk dat een dealer hem laat bellen met de ANWB.
@m24 , je kan gewoon naar de dealer rijden, het zijn oranje waarschuwingen dus geen acuut gevaar. Daar zullen ze hem moeten uitlezen.
Het kan goed zijn dat ford net als vele concurrenten die service bij de anwb ingekocht hebben. Maar overdag vind ik dat de dealer zelf het probleem moet oplossen. Anwb sleept alleen af naar de dichtstbijzijnde dealer en dat is gewoon een prut oplossing.

Het is toch een software gerelateerde oplossing vaak

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:21:
[...]

Het kan goed zijn dat ford net als vele concurrenten die service bij de anwb ingekocht hebben. Maar overdag vind ik dat de dealer zelf het probleem moet oplossen. Anwb sleept alleen af naar de dichtstbijzijnde dealer en dat is gewoon een prut oplossing.

Het is toch een software gerelateerde oplossing vaak
Het is lease en zij werken met de Anwb voor support, echter nu in Italië dus de kans dat de lokale pech onderweg boer er iets mee kan is sowieso 0. Anyways, even uit zetten heeft nog niet geholpen iig ga zo nog laden tijdens het eten, misschien doet dat nog iets magisch. Ga morgen nogmaals de dealer bellen, hopelijk is er nog iets aan te doen als een reset of zo....

Zonder rijhulp systemen en OPD naar huis rijden is toch een stuk minder relaxed.....

[ Voor 5% gewijzigd door m24 op 17-08-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 09:25
unreal0 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb het op dit moment standaard uit om te kijken of het iets met de range doet (waar het niet op lijkt). Er komt weinig/geen warmte uit inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
m24 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Het is lease en zij werken met de Anwb voor support, echter nu in Italië dus de kans dat de lokale pech onderweg boer er iets mee kan is sowieso 0. Anyways, even uit zetten heeft nog niet geholpen iig ga zo nog laden tijdens het eten, misschien doet dat nog iets magisch. Ga morgen nogmaals de dealer bellen, hopelijk is er nog iets aan te doen als een reset of zo....

Zonder rijhulp systemen en OPD naar huis rijden is toch een stuk minder relaxed.....
Dat klinkt niet goed, sterkte in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
[...]

Ik zou ook de 12V accu even checken/laten checken, lijkt op een combi storing gerelateerd aan het 12V circuit.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

Ah balen !

Zelfs een lokale ford dealer moet maar net dat personeel hebben die overweg kan met de laptop en auto. Weet niet eens of Ford hem al verkoopt in Italië? Zo ja dan is het zeker de moeite even langs te rijden bij een dealer in de buurt.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Balen, dat zijn van die zaken die je liever niet hebt op vakantie. Succes, hopelijk is het net zo spontaan verdwenen als het kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
[...]

Probeer inderdaad een master (factory) reset van de software:
https://www.youtube.com/watch?v=KgdnO2CbD7U

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gezant
Brotuck schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

-------------
Voor zover mij bekend, is Ford Assistance ook uitbesteed aan de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gezant schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

-------------
Voor zover mij bekend, is Ford Assistance ook uitbesteed aan de ANWB.
O dat zou me niets verbazen, maar wat ik eerder bedoelde was eigenlijk dat de ANWB niet aan EV's gaat sleutelen, maar de auto al snel op transport zet richting dealer. Logisch ook want het probleem is heel vaak een softwarematige en daar zijn die gasten niet mee bekend. De toegevoegde waarde van de ANWB is niet zo hoog meer voor elektrische auto's.

Ik heb dit in het verleden al meegemaakt met de Opel Ampera en Opel Corsa-e.
Letterlijk te horen gekregen, als hij niet meer rijd gaat hij op transport. Maar we gaan geen laptop oid aansluiten op locatie voor troubleshooting of een reset.

Met de Corsa was het bijna schofterig want die wilde niet meer laden maar had nog 60km range. Hij zei letterlijk ga eerst maar naar de snelweg op een snellader proberen en als dat niet werkt slepen we je daar pas weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 17-08-2021 21:42 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gezant
Ik de ANWB ze al een keer thuis op bezoek gehad na een lege accessoire accu ... wel snel geholpen BTW en de ervaring werd direct gedeeld en gefiled bij de centrale ... "Ze hadden het de laatste tijdruk met enkele nieuwe electrische modellen zoals Polestar, Volvo P8. Ford MME viel nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Mcie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Ik geloof je best, maar dit kan toch niet waar zijn? Dit is een volledig aparte discussie waard, maar als dit klopt, liggen de wetgevers gewoon hard te slapen. Een auto hoort 100% van tijd, in alle omstandigheden, compleet voorspelbaar en betrouwbaar te besturen zijn.

Wanneer automakers zich compleet verslikken in hun crappy software en buggy ride-by-wire automotive systems, horen die dingen gewoon uit het verkeer gehaald te worden.

Ieder merk is hard bezig met opnieuw het wiel uit te vinden wat betreft software, en de wetgever kan het normatief kader niet snel genoeg bijwerken omdat de ontwikkeling te snel gaat.

Het mag toch niet zijn dat een wagen op bepaalde momenten volledig anders reageert dan wat je gewend bent? Ook al is het 1 op de 10000. Omdat alles nu ride-by-wire is, kan je alle soorten gedrag programmeren (en dus bugs introduceren) tussen je input en output. Het wordt een groot probleem als dit niet consistent is.

En dan kan je daar als gebruiker van maken wat je wilt, maar verzekeringsmaatschappijen laten dit soort dingen echt niet zomaar aan zich voorbij gaan.

Wij kunnen daar wel mee om, vermoed ik. Maar denk eens aan minder tech-savvy mensen die dit soort gedrag niet kunnen plaatsen of niet kunnen op reageren.

Anti-collision bugs zijn dan de minst ergerlijke, want in de meeste automotive systemen grijpt de wagen niet zelf in, en blijft het bij waarschuwingen/alerts. False positive zijn dan enkel storend voor de gemoedsrust.

Edit: Herinner je bvb, in +-2010, de class-action lawsuit tegen toyota ivm het schuivende matje die het gaspedaal kon blokkeren. Op te lossen door een ander matje of matje te verwijderen. Boete, 1 miljard, enorme terugroepactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 17-08-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Laatst online: 03-05-2023
m24 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]

Klinkt misschien gek, maar ik had dit soort problemen ook wel eens met mijn vorige auto. Oorzaak, vuil, dode vliegjes etc. op de voorruit ter hoogte van de sensoren. Even goed schoonmaken en de problemen waren verholpen. Misschien werkt dit voor jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 23:33
Herkenbaar. Dit heb ik nu ook al een tijdje. Ga morgen de dealer bellen met de vraag ernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ronald_Kou schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Klinkt misschien gek, maar ik had dit soort problemen ook wel eens met mijn vorige auto. Oorzaak, vuil, dode vliegjes etc. op de voorruit ter hoogte van de sensoren. Even goed schoonmaken en de problemen waren verholpen. Misschien werkt dit voor jou ook.
Klinkt op zich niet gek, de functies welke storing melden werken met name met door sensoren. Wat hill assist in dat rijtje doet is dan wel weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Slecht reclame is ook reclame zullen we maar zeggen.

https://www.autoblog.nl/n...-autos-bij-opladen-919025

[ Voor 47% gewijzigd door FreeMen op 18-08-2021 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:35
Als je deze video's bekijkt dan zul je wel 10x nadenken voor je een Ford Mustang Mach-E bestelt. Bij mij komt ie iig niet meer op de shortlist.
Op diverse gebieden een twijfelachtig ontworpen en gebouwde techniek.
Het lijkt er op dat Ford koste wat kost de auto snel op de markt wilde hebben om de verkoopboot niet te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Frie2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:23:
Als je deze video's bekijkt dan zul je wel 10x nadenken voor je een Ford Mustang Mach-E bestelt. Bij mij komt ie iig niet meer op de shortlist.
Het lijkt er op dat Ford koste wat kost de auto snel op de markt wilde hebben om de verkoopboot niet te missen.
Ik houd van dit channel. Als engineer en tech-lead (van software) zeer nuttig om de gevolgen van ontwerpbeslissingen inzichtelijk te krijgen aan engineers met iets tastbaars, zoals een auto.

Maar..... Vergeet niet dat deze video's en de feedback die ze leveren, meer te maken hebben met het zo efficient mogelijk produceren van auto's en eigenlijk alleen indirect iets zeggen over de kwaliteit van de auto's.

Om het duidelijker te stellen: van mij mogen er best 3000 slangen in de auto zitten, als ik er als gebruiker niets van merk en het niet stuk gaat. Sterker nog: als het mij een koelere auto oplevert gedurende de levensduur en daarna uit elkaar valt, maakt het mij ook niets uit (los van milieu overigens) Als Ford daarmee kansen mist om hun productieproces efficienter in te richten (lees meer winst te maken), zal mij een biet zijn.....

Nog anders gesteld: als de auto 10000 euro duurder was met een 'optimaler design' had ik hem niet kunnen kopen...

#behoeftewinthetuitdeindelijkvanprincipes

P.S. los van het feit dat 'in the long run' efficient design altijd wint. Maar dat levert mij als consument op de korte termijn niet altijd winst op en daar zou ik persoonlijk mijn aankoopbeslissing niet (volledig) op laten baseren.

[ Voor 7% gewijzigd door metalpro2021 op 18-08-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:02:
[...]

Klinkt op zich niet gek, de functies welke storing melden werken met name met door sensoren. Wat hill assist in dat rijtje doet is dan wel weer vreemd.
Helaas helpen geen van de tips. Auto blijft een berg meldingen geven. Lokale dealer netwerk nog geprobeerd, maar dat is kastje naar de muur werk: " misschien dat Pietje er wel iets vanaf weet" dus dat wordt een minder relaxte terugreis...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
Frie2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:23:
Ik heb ze zo goed als allemaal gezien en wat je stelt is niet totaal niet de conclusie die ze maken aldaar. Over het algemeen zijn ze juist wel positief over de kwaliteit alleen vinden ze dat Ford het nog slimmer en "goedkoper" had kunnen doen op een aantal vlakken. Het adviseren in optimalisatie van productie (onderdelen) is juist het business model zijn van het bedrijf van Munro vandaar dat ze daar de klemtoon op leggen.
Pagina: 1 ... 99 ... 178 Laatste