Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 97 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01 07:54
FreeMen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:49:
Heeft iemand hier toevallig de kunststof afdek delen rondom de frunk verwijdert gehad?

Ik wil deze graag losmaken om iets te testen maar ben beetje huiverig dat die pinnen makkelijk afbreken. Ik heb verder ook geen tools hiervoor dus wilde het voorzichtig met de hand doen maar op het filmpje van Mundo braken 3 vd 7 pinnen af en hij had zelfs zo'n "lepel". Echt zachtzinnig was hij overigens niet dus wellicht kan het met wat beleid zonder schade maar wilde toch even navragen of iemand hier er een tip voor heeft.
Met een gewone platte schroevendraaier en een klein beetje voorzichtigheid/geduld ging het prima. Allemaal eruit, zonder beschadigingen. ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
m24 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:31:
Fijn dat er een keer geen Tesla de laadpaal in Lucca bezet houdt.... [Afbeelding]
Ik was vandaag ook met mijn rode MME aan het laden in Lucca! Deze niet gezien! Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Wellicht voor de mensen die de MME willen leasen en zich storen aan de kunststof bumpers en niet het budget hebben voor AWD. Ik heb mijn leasebedijf (alphabet) gebeld of de bumpers in kleur gespoten mogen worden. Als je de auto besteld kun je dus bij accessoires aangeven dat je de bumpers en andere kunststof delen in lak wilt spuiten. Daar gaan ze gewoon mee akkoord. Je bijtelling wordt er ook niet hoger van. Het moet alleen binnen je budget (leasebedrag) passen. De Ford dealer kon mij vertellen dat dit voor alle delen €1800 kost.
Dat voel je dus niet in je bijtelling. Dus bij deze.

Zijn er al foto’s van dark matter gray?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Bart267 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

Met een gewone platte schroevendraaier en een klein beetje voorzichtigheid/geduld ging het prima. Allemaal eruit, zonder beschadigingen. ..
Bedankt, het is inderdaad gelukt maar allemaal met de hand, geen schroevendraaier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Deze heeft er nog geen 1 gebroken, ze springen alleen weg🙃
Daar ben ik dus ook achter gekomen, één sprong eraf en lag (gelukkig) op stofzuiger diepte tussen de elektronica .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
PaaK helemaal verwijderd en vervolgens (samen met sleutel) opnieuw geïnstalleerd. PaaK en Bluetooth werken nu weer zoals voorheen. Toch vreemd dat zoiets plots stopt met werken, sta je dan met je backup te kloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

F1dude schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Ik was vandaag ook met mijn rode MME aan het laden in Lucca! Deze niet gezien! Jammer!
Gemiste kans voor een mini meet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
wouterre schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:34:
Wellicht voor de mensen die de MME willen leasen en zich storen aan de kunststof bumpers en niet het budget hebben voor AWD. Ik heb mijn leasebedijf (alphabet) gebeld of de bumpers in kleur gespoten mogen worden. Als je de auto besteld kun je dus bij accessoires aangeven dat je de bumpers en andere kunststof delen in lak wilt spuiten. Daar gaan ze gewoon mee akkoord. Je bijtelling wordt er ook niet hoger van. Het moet alleen binnen je budget (leasebedrag) passen. De Ford dealer kon mij vertellen dat dit voor alle delen €1800 kost.

Mvg,
Op het Amerikaanse macheforum.com staan foto’s zoals dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5brNHqVWnx-BJasByXykdAwwcMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgpZgAlslGqRQyxxYgU74Y72.jpg?f=fotoalbum_large

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@bodzinga @wouterre

Deze website laat nog mooier alle mogelijkheden zien waaronder ook dark matter grey.
Zijn wel rederings dus de kleur blijft tricky

https://mach-e.ford.com/#...w/acmra_vs-kx/pn4hz/3essj

[ Voor 57% gewijzigd door FreeMen op 05-08-2021 22:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
Eindelijk!! 😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAGQbWpv9TkFH7mDEjXfCzTgMVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzCSEFytsEeogaNUI1VP2By7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
We zijn dr! Assen!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9hwweB1URSeNCJSKZuKmR2S3FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ck4PmXZ1ETNrM6YktYvNK2B.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPsJ031gMsnkxC1WEn6ls_u59zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYoC3f5q6AAudhkeDj4GKFrh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door alex81 op 06-08-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 06:55
wouterre schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:34:

Mvg,
Begrijp ik het goed dat de Ford dealer het spuitwerk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
T i M schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Begrijp ik het goed dat de Ford dealer het spuitwerk doet?
Waarschijnlijk niet, leasemij biedt vaak opties welke door 3e uitgevoerd worden zoals achteraf leer op stoelen of stoelverwarming. Zal ook zo zijn met spuitwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Vinden jullie de GPS van de MMe ook low profile? Geen enkel kleur in de wegen op de kaart en moeilijk om een adres in te brengen, eerst straatnaam, dan nummer en vervolgens de gemeente. Wanneer je de juiste spelling van de straat niet kent is dit een probleem. In vorige wagens moest bij GPS eerst de gemeente, dan straatnaam en tenslotte nummer, is veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
pdebeuck schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:32:
Vinden jullie de GPS van de MMe ook low profile? Geen enkel kleur in de wegen op de kaart en moeilijk om een adres in te brengen, eerst straatnaam, dan nummer en vervolgens de gemeente. Wanneer je de juiste spelling van de straat niet kent is dit een probleem. In vorige wagens moest bij GPS eerst de gemeente, dan straatnaam en tenslotte nummer, is veel praktischer.
Klopt, valt mij ook wat tegen. Soms gaat het via spraak heel makkelijk en de andere keer is het drama.
Begrijp niet goed waarom ze niet land-stad-straat laten invoeren. Uiteindelijk kom je er wel maar het kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romarre
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1LKh9JhbzWApFMmjekZZj1zJ7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZD6MSYod4mWGiYoDwDeOynt5.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds dinsdag in gebruik

Wat is dat en hoe te verhelpen/voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Dit is vliegroest en na een keertje stevig remmen weer weg, voorkomen kan niet.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 09:37
Romarre schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:55:
[Afbeelding]

Sinds dinsdag in gebruik

Wat is dat en hoe te verhelpen/voorkomen?
Op de schijf zelf gaat het vanzelf weer weg. Ik heb het echter ook aan de binnenkant van de velg (afkomstig van de schijf), dat blijft vrij hardnekkig zitten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nulvijf
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
baszz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Op de schijf zelf gaat het vanzelf weer weg. Ik heb het echter ook aan de binnenkant van de velg (afkomstig van de schijf), dat blijft vrij hardnekkig zitten....
Wat je zou kunnen doen is een coating aan laten brengen op je velgen. Stoot overigens ook het vuil en dergelijken af en je velgen blijven lekker shiny. Overigens zijn er ook speciale middeltjes om het schoon te maken, speciaal hiervoor ontworpen. Ik vrees dat ik hier niet mag noemen waar het van is omdat ik continu het verwijt krijg reclame te maken door de moderator van dienst :- ). Sorry.

[ Voor 27% gewijzigd door Nulvijf op 06-08-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Voor de SR bezitters hier, wat krijgen jullie met range op snelweg rijden? ev-database zegt 310 km bij normaal weer op de snelweg. Vind dat wel aan de lage kant. In de winter gaat dat ook nog eens naar 245 km. Andere EV's met een vergelijkbaare accugrootte doen het toch wel een stuk beter. Wat dat betreft heb ik mij te blind gestaard op het accupakket ipv de range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:39:
Voor de SR bezitters hier, wat krijgen jullie met range op snelweg rijden? ev-database zegt 310 km bij normaal weer op de snelweg. Vind dat wel aan de lage kant. In de winter gaat dat ook nog eens naar 245 km. Andere EV's met een vergelijkbaare accugrootte doen het toch wel een stuk beter. Wat dat betreft heb ik mij te blind gestaard op het accupakket ipv de range.
Als je 100 rijdt op de snelweg dan haal je de 310 zeker wel en ga je mogelijk richting de 350. Ik rijdt afwisselend snelweg en 80 wegen en kom uit op ca 340 @ 90%. Als je veel in de avond rijdt (ik niet) en 120-130 mag dan ga je hard richting die 310 denk ik.

edit
Afgelopen woensdag heb ik 30km 130 gereden en toen zag ik 4.0km/kwh wat op de SR neer komt op 272km :X

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 06-08-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

FreeMen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

Als je 100 rijdt op de snelweg dan haal je de 310 zeker wel en ga je mogelijk richting de 350. Ik rijdt afwisselend snelweg en 80 wegen en kom uit op ca 340 @ 90%. Als je veel in de avond rijdt (ik niet) en 120-130 mag dan ga je hard richting die 310 denk ik.

edit
Afgelopen woensdag heb ik 30km 130 gereden en toen zag ik 4.0km/kwh wat op de SR neer komt op 272km :X
Hmm.. Dat vind ik wel echt te weinig. Ben iemand die flitsmeister aan zet en cruise control op 130.
Chips. Heb de concurrenten van de MME gezien en ben er niet kapot van ook. Ugh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik ben al een paar keer van e
Amersfoort naar onder Maastricht gereden, ruim 200 km. De keren dat ik netjes 100 reed (overdag) kwam ik met 55-60% accu over aan. 'S avonds als ik flink kon doorrijden (you know.. 😉) kwam ik op 37% uit. Die 350 is mi heel goed haalbaar, Zelfs meer als je rustig rijdt. Dus ga je meer dan 350 om rijden dan loont het om rustig te rijden. De tijd die je daarmee verliest win je doordat je verder komt op je accu en minder vaak hoeft te laden. En met 100 kw laadsnelheid hou je gewoon na twee uur rijden een plaspauze en laad je in een half uurtje weer tot 80% bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

R-yawn schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Ik ben al een paar keer van e
Amersfoort naar onder Maastricht gereden, ruim 200 km. De keren dat ik netjes 100 reed (overdag) kwam ik met 55-60% accu over aan. 'S avonds als ik flink kon doorrijden (you know.. 😉) kwam ik op 37% uit. Die 350 is mi heel goed haalbaar, Zelfs meer als je rustig rijdt. Dus ga je meer dan 350 om rijden dan loont het om rustig te rijden. De tijd die je daarmee verliest win je doordat je verder komt op je accu en minder vaak hoeft te laden. En met 100 kw laadsnelheid hou je gewoon na twee uur rijden een plaspauze en laad je in een half uurtje weer tot 80% bij.
Hmm.. ben dan wel benieuwd waar de range verschillen met @FreeMen door komen. Heb je niet per ongeluk de Extended Range versie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Hmm.. Dat vind ik wel echt te weinig. Ben iemand die flitsmeister aan zet en cruise control op 130.
Chips. Heb de concurrenten van de MME gezien en ben er niet kapot van ook. Ugh.
Om één of andere reden testen ze altijd de ER RWD bij range tests en daar komt de MME altijd "verrassend" als no 1 uit de test. Waar bij deze tests vaak onterecht weinig aandacht aan besteed wordt is hoe ver de MME op een kwh komt en dan blijkt dat de MME echt niet zo efficient is.

Mooie test, zie vooral de staatjes vanaf 4:45 en dan met name de laatste kolom
https://insideevs.com/rev...rivals-range-competition/

Geen SR maar wel een mooie indicatie voor koudere periode
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-130-en-100-kmh

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 06-08-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Hmm.. ben dan wel benieuwd waar de range verschillen met @FreeMen door komen. Heb je niet per ongeluk de Extended Range versie? :P
Goeie vraag, met 100 op de snelweg haal ik echt de 450km (200km/45% verbruik) niet hoor. Hierbij wel opgemerkt dat 100 bij mij op de teller 110 is ;)

Edit,
en ook in de test halen ze dat zeker niet. @ constant 70mph (ca 110) komen ze (omgerekend) op een volle accu 372km ver en dat is dan nog een een redelijk geconditioneerde situatie.

[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 06-08-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

FreeMen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Goeie vraag, met 100 op de snelweg haal ik echt de 450km (200km/45% verbruik) niet hoor. Hierbij wel opgemerkt dat 100 bij mij op de teller 110 is ;)

Edit,
en ook in de test halen ze dat zeker niet. @ constant 70mph (ca 110) komen ze (omgerekend) op een volle accu 372km ver.
@R-yawn heeft geen Ford Mustang Mach-E, maar een Ford Unicorn Mach-E blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Ik haal met 104 op de teller relatief makkelijk 360 km (met ongeveer 90% van de accu sr), als je 130 wilt rijden moet je erg goed naar de stroomlijn van de auto kijken en is voor nu Tesla het enige alternatief

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 06-08-2021 14:40 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar helaas... Volgens de app ks mijn bandenspanning 260 kPa. Dat kan verschil uitmaken. Verder de standaard velgen en banden.

Ik heb 3 jaar in een leaf 40 kwh gereden en daarmee kon ik de afstand net wel/net niet
halen. Misschien heb ik daarmee een fluwelen voet ontwikkeld...

Verder kijk ik nooit naar cijfers als verbruik of km op het dashboard, dat zijn eigenlijk altijd onbetrouwbare schattingen, in de leaf zelfs misleidend. Percentages zijn hopelijk wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

@R-yawn jij hebt de RWD versie neem ik aan?
@FreeMen Heb jij toevallig de AWD versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
100% tot 0% = 410km bij mij op dit moment.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:05:
Nope, SR RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

makooy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

100% tot 0% = 410km bij mij op dit moment.
Snelweg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falch
Ik zat met mijn SR RWD op de rit van Nederland naar Oostenrijk op circa 400km op een volle batterij (circa 40 km rijbereik eraf per 10%). In Oostenrijk is ie helemaal van het padje, nu is 100% nog circa 300km maar als ik op mijn ritten in Oostenrijk dit omreken komt ie veel verder dan 300km (grappig om te zien dat het batterijpercentage toeneemt wanneer je de berg afrijdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-09 12:43
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto en deze moet van de werkgever hybride of elektrisch zijn. Nu wil ik best graag elektrisch rijden maar de range is voor mij erg belangrijk (evenals de looks). Vanwege de looks valt de Tesla voor mij af. Nu zijn er 3 opties voor mij namelijk de Audi Q4 e-tron, Polestar 2 en de Ford Mustang Mach-e. Kijkend naar de range komt de MME als beste uit de bus (met de ER optie uiteraard). Nu kan ik bij Arval of Alphabet een auto bestellen maar tot mijn grote verbazing is de leaseprijs van de MME, die in dezelfde prijsklasse zit als de Audi (fiscaal gezien dan), gewoon ruim €150 per maand hoger! :? Vanwege de range en looks wil ik graag voor de MME maar het verbaasd me dat de leaseprijs van de MME zoveel hoger is. Iemand die hier wellicht een verklaring voor heeft?

Daarnaast vind ik het jammer dat de RWD versie niet met een aantal leuke opties uit te breiden is (bijvoorbeeld Ambient Lighting wat ik zelf een leuke optie vind). Dan moet je al de AWD versie nemen en die is dan ook weer wat duurder. Ik denk niet dat Ford snel de optiepakketten aan gaat passen dus dan moet ik zelf maar alles afwegen maar had dat graag anders gezien.

Ik zal vandeweek eens bellen met de leasemaatschappij en ben wel erg benieuwd wat zij hierop zeggen maar ik had eigenlijk verwacht dat de leaseprijs van de MME lager zou zijn dan van de concurrentie. 8)7

Uiteindelijk even de opties goed afwegen maar hoop alsnog op korte termijn de MME te bestellen want het is echt een supermooie auto met een geweldig bereik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
De mooiste auto en de auto met de beste range, kost het meest :).

Nee maar kijkend naar de fiscale waarde, heeft het leasebedrag heeft denk ik vooral met restwaarde te maken (duurder onderhoud geloof ik niet). 4 ringen zijn op de tweedehands markt wellicht meer waard dan een Ford? Wel vrij veel geld ja..

[ Voor 211% gewijzigd door unreal0 op 06-08-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vond het aanvankelijk ook vreemd dat een auto met een lagere catalogusprijs duurder was in de lease. Ik heb mij laten vertellen dat dat komt door de onderhoudskosten en restwaarde die in de lease zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Falch schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:04:
Ik zat met mijn SR RWD op de rit van Nederland naar Oostenrijk op circa 400km op een volle batterij (circa 40 km rijbereik eraf per 10%). In Oostenrijk is ie helemaal van het padje, nu is 100% nog circa 300km maar als ik op mijn ritten in Oostenrijk dit omreken komt ie veel verder dan 300km (grappig om te zien dat het batterijpercentage toeneemt wanneer je de berg afrijdt).
Hmmm dat is niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
@OrangeCoder , als je nationaal rijd en af toe voor vakantie naar het buitenland gaat dan heb je ook genoeg aan de standard range. In NL komt het zelden voor dat je meer dan 400 km op 1 dag rijd. Op deze manier bespaar je een hoop geld. Bovendien heb je genoeg budget om accesoires te nemen zoals grotere velgen, bumper in kleur auto mee spuiten en eventueel nog een trekhaak.
Voor vakanties stop je 2 x meer. Voor die paar keer per jaar heb ik daar geen problemen mee.

Maar wellicht rijd jij veel meer km per dag dan ik :).

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterre
@T i M zevlaten dat doen door een schade herstel bedrijf.
Ik sta op het punt de MME SR met PP+ pakket te bestellen in het zwart met gespoten zwarte bumpers en 19” velgen. Officieel mogen die velgen niet via Ford. Maar ze knijpen een klein oogje dicht.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:01
@HollovVpo1nt na 4200 km op te teller, vnl snelweg (>95%), zit ik met een RWD SR tussen de 5,0 en 5,3 km /kWh. Rijdend op de AC en 105km/u volgende de GPS van Waze ( en de airco aan op 20 graden)

Weersomstandigheden zijn nogal bepalend; vandaag heen met tegenwind, 4.8 km/kWh en terug windje mee 5,6 km/kWh met 110 GPS snelheid....met AC en de airco aan op 20 graden.

Leasebedrag wordt mn bepaald door restwaarde. Kijk maar eens wat je voor een Kia EV6 moet betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 23:15
OrangeCoder schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:36:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto en deze moet van de werkgever hybride of elektrisch zijn. Nu wil ik best graag elektrisch rijden maar de range is voor mij erg belangrijk (evenals de looks). Vanwege de looks valt de Tesla voor mij af. Nu zijn er 3 opties voor mij namelijk de Audi Q4 e-tron, Polestar 2 en de Ford Mustang Mach-e. Kijkend naar de range komt de MME als beste uit de bus (met de ER optie uiteraard). Nu kan ik bij Arval of Alphabet een auto bestellen maar tot mijn grote verbazing is de leaseprijs van de MME, die in dezelfde prijsklasse zit als de Audi (fiscaal gezien dan), gewoon ruim €150 per maand hoger! :? Vanwege de range en looks wil ik graag voor de MME maar het verbaasd me dat de leaseprijs van de MME zoveel hoger is. Iemand die hier wellicht een verklaring voor heeft?

Daarnaast vind ik het jammer dat de RWD versie niet met een aantal leuke opties uit te breiden is (bijvoorbeeld Ambient Lighting wat ik zelf een leuke optie vind). Dan moet je al de AWD versie nemen en die is dan ook weer wat duurder. Ik denk niet dat Ford snel de optiepakketten aan gaat passen dus dan moet ik zelf maar alles afwegen maar had dat graag anders gezien.

Ik zal vandeweek eens bellen met de leasemaatschappij en ben wel erg benieuwd wat zij hierop zeggen maar ik had eigenlijk verwacht dat de leaseprijs van de MME lager zou zijn dan van de concurrentie. 8)7

Uiteindelijk even de opties goed afwegen maar hoop alsnog op korte termijn de MME te bestellen want het is echt een supermooie auto met een geweldig bereik! :D
Ik heb uiteindelijk ook voor de MME gekozen, de Polestar 2 was ook flink duurder vanwege onvoorspelbare restwaarde is mij verteld (productie China en technisch gezien een nieuw merk). De Polestar vindt ik op foto's en video's er altijd goed uitzien, in realiteit toch een klein tikkeltje lomp. De Q4 werd mij al snel te duur als je wat opties erbij neemt, je moet werkelijk voor elke stukje comfort als optie nemen. Actieradius van de Q4 is ook een stuk minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Vandaag een hele leuke dag gehad in Assen!

Thanks @makooy

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:05:
Klopt! Rwd std range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo1106
  • Laatst online: 15-12-2024
Het volgende doet zich voor...
Ik gebruik PAAK op mijn iphone en dat werkt redelijk goed. Af en toe wat lastig, maar nog nooit voor een dichte deur blijven staan :-)

Nu staat mijn fantastische MME direct naast mijn huis. Als ik in de kamer zit met mijn telefoon, reageert mijn auto continu (deuren van 't slot, licht aan). Enig idee hoe ik dat kan voorkomen, zonder dat ik afscheid hoef te nemen van PAAK?
Om nu standaard niet meer op mijn favoriete plek te gaan zitten in de kamer gaat me te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Goedemiddag allemaal,

Is de q4 zoveel minder qua range dan de Ford? Interieur ziet er erg goed uit van de Audi moet ik zeggen en erg goede stoelen en die zijn van de Ford meer nivo oude Hyundai.

edit: ik zie het nu, meer dan 100km minder wltp dus gaat dan onder de 300 km in het echt, dat is wel weinig. Ik haal ook de 400km niet met mijn extended range en dat vind ik al weinig dus minder dan 300 lijkt me dan wel erg weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Mcie op 06-08-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
FireStarter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:10:

Thanks @makooy
Helemaal eens kuddos voor @makooy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
FireStarter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:10:

Thanks @makooy
Thanks beide!

Zal dit weekend eens kijken of de on-bord video via de GoPro is gelukt :)

Door de leuke contacten vandaag ben ik wel verder aan het nadenken geslagen wat we nog meer kunnen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
Goedemiddag allemaal,

ik zou iig niet de polestar 2 nemen. Behalve dat die lelijk+duur is, komt er in 2022 een nieuwe versie uit. De Q4 e-tron is vrij klein en je rijdt bovendien een van de goedkopere electrische audi's. Een beetje de porsche boxster keuze omdat je geen 911 kan betalen.
Model 3 is tegenwoordig een auto voor het gewone gepeupel; ik tel er gemiddeld 1 per 2 min op de weg.
Je zou voor de model Y kunnen gaan als je een jaartje kan wachten, maar die is ook niet moeders mooiste.
De beste keuze is natuurlijk de Ford MME. Je leeft maar 1x dus ga gewoon voor de AWD X met TP+ pakket. Naast de geweldige looks en veel aandacht (jammer genoeg meer van mannen dan van vrouwen), beschik je ook over een forum met behulpzame MME rijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Of misschien kan je nog even wachten met bestellen want er komen steeds meer modellen uit.
Maar je hebt ook de kia ev6 of de Hyundai en volgend jaar komt genesis met 3 nieuwe modellen maar er zit nog veel meer in de pijplijn.

https://www.pocket-lint.c...n-de-toekomst-komen-eraan

https://www.egear.nl/elektrische-auto-toekomst/

Ik zou overigens voor een hybride gaan, dat is gewoon het beste van 2 werelden maar is wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
makooy schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:39:
[...]

[...]

Thanks beide!

Zal dit weekend eens kijken of de on-bord video via de GoPro is gelukt :)

Door de leuke contacten vandaag ben ik wel verder aan het nadenken geslagen wat we nog meer kunnen doen :D
Benieuwd naar de video en gezien het succes van gisteren smaakt het zeker naar meer. Als je hulp nodig hebt, laat het vooral weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Goedemiddag allemaal,

Tip, je kan online bij leaseplandirect.nl de leaseprijzen van allerlei auto's vergelijken. De MME is daar tov de Audi met gelijkwaardige fiscale waarde nauwelijks duurder per maand waar dit bij andere leasemaatschappijen wel zo was. Wij hebben 2 leasemaatschappijen en bij Ames (AA) was de MME € 100 per maand duurder dan bij leaseplan. Het kan veel schelen per leasemij, ze hebben allemaal hun eigen rekenregels.

Wellicht kan je met die bedragen wat onderhandelen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Theo1106 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:48:
Het volgende doet zich voor...
Ik gebruik PAAK op mijn iphone en dat werkt redelijk goed. Af en toe wat lastig, maar nog nooit voor een dichte deur blijven staan :-)

Nu staat mijn fantastische MME direct naast mijn huis. Als ik in de kamer zit met mijn telefoon, reageert mijn auto continu (deuren van 't slot, licht aan). Enig idee hoe ik dat kan voorkomen, zonder dat ik afscheid hoef te nemen van PAAK?
Om nu standaard niet meer op mijn favoriete plek te gaan zitten in de kamer gaat me te ver...
Ik heb precies hetzelfde, mij auto staat naast de keuken. Ik heb de in de MME de welkomstverlichting uitgezet en probleem is opgelost. De auto gaat overigens niet van het slot, daarvoor moet je echt binnen 50cm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
@OrangeCoder is toch altijd zo dat de restwaarde van een Audi hoger is dan een Ford? Je kunt bij een Audi een veel duurdere auto leasen voor hetzelfde bedrag tov een Ford. Als range echt belangrijk is moet je eigenlijk ook niet voor een SUV gaan. En eigenlijk ook een BEV met WP nemen. (Voor de range in de winter.) Model 3 is zeker niet de mooiste, maar een P is wel een hele goede deal op dit moment. 82kWh accu tegenwoordig, WP, alle opties en zorgeloos kun je tot in Portugal komen als je dat wilt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
bodzinga schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Benieuwd naar de video en gezien het succes van gisteren smaakt het zeker naar meer. Als je hulp nodig hebt, laat het vooral weten!
ik ben nu vooral dringend op zoek naar iemand die bekend is met een club opzetten zoals bij andere Ford modellen het geval is, in principe is er van alle Ford modellen een "Club" behalve van de Mach-E.

Als jij, of iemand anders, mij hierbij kan helpen dan zie ik heel graag een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
fletnix schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:12:
[...]

ik zou iig niet de polestar 2 nemen. Behalve dat die lelijk+duur is, komt er in 2022 een nieuwe versie uit.
In een Mach-E rijden en de polestar lelijk noemen. Moet je maar kunnen :+ ;) >:) En ja, ik vind de polestar 2 ook lelijk.

Ik heb geen van beide, elektrisch rijden interesseert me op dit moment nog helemaal niet. Volg wel de topics om op de hoogte te blijven. Ik ken beide auto's wel, er rijden er al genoeg van rond.
De Q4 e-tron is vrij klein en je rijdt bovendien een van de goedkopere electrische audi's. Een beetje de porsche boxster keuze omdat je geen 911 kan betalen.
Beetje trieste reactie. Dacht niet dat dit soort uitgekauwde reacties nog de ronde deden. Vooral dan van mensen die zelf geen 911 rijden vermoedelijk.
Model 3 is tegenwoordig een auto voor het gewone gepeupel; ik tel er gemiddeld 1 per 2 min op de weg.
Je zou voor de model Y kunnen gaan als je een jaartje kan wachten, maar die is ook niet moeders mooiste.
De beste keuze is natuurlijk de Ford MME. Je leeft maar 1x dus ga gewoon voor de AWD X met TP+ pakket. Naast de geweldige looks en veel aandacht (jammer genoeg meer van mannen dan van vrouwen), beschik je ook over een forum met behulpzame MME rijders ;)
Geweldige looks is zeer persoonlijk. Ik vind 'm, vooral voor- en 1/4 vooraanzicht, erg lelijk. De ICE mustang mag wel zo voor de deur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mcie
Bedankt voor deze nuttige bijdrage. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
FreeMen schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Tip, je kan online bij leaseplandirect.nl de leaseprijzen van allerlei auto's vergelijken. De MME is daar tov de Audi met gelijkwaardige fiscale waarde nauwelijks duurder per maand waar dit bij andere leasemaatschappijen wel zo was. Wij hebben 2 leasemaatschappijen en bij Ames (AA) was de MME € 100 per maand duurder dan bij leaseplan. Het kan veel schelen per leasemij, ze hebben allemaal hun eigen rekenregels.

Wellicht kan je met die bedragen wat onderhandelen😉
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga maandag maar eens even bellen met Arval en Alphabet en wellicht is er iets mogelijk! >:)

Ik heb eens even rekenen en als ik een hybride zou nemen van onder de €50k (waar je best oké hybride auto's voor hebt) dan zou dat een stuk goedkoper zijn dan de MME. Toevallig gisterenavond de MME naast me bij een stoplicht gezien maar wat een looks _/-\o_.

Al met al is het even afwachten wat Arval zegt en als de prijzen zijn zoals ze zijn dan is het even goed nadenken en de knoop doorhakken. Scheelt dat ik nu een poolauto rijd en in principe geen haast heb met het bestellen oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Is het iemand trouwens al gelukt om een tweede fysieke sleutel te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsm29
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 08:54
Hoe rijden jullie in de bergen?
Ik was zelf van plan om de one pedal drive te gebruiken.
Heeft er iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
jsm29 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:30:
Nee zelf nog helemaal niet met OPD gereden eigenlijk. Heb em altijd in untamed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Altijd in Whisper & One pedal, maximaal gebruik makend van ACC. Range van 450 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
Ik ben ermee in het reuzengebergte in Tsjechië geweest. Geen Alpen maar toch op de bergweggetjes forse hoogteverschillen. Alles in OPD, heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kir1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-03-2022
martijnvds schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Mag niet 100 procent? Zijn ze niet verplicht?
Ze zijn absoluut verplicht…… in Amerika :')

Hier niet. 100% wrappen dus die lelijke dingen en gauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Mcie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:46:
Ik zou overigens voor een hybride gaan, dat is gewoon het beste van 2 werelden maar is wel wat duurder.
Je bedoelt het slechtste van 2 werelden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
bottom line schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Je bedoelt het slechtste van 2 werelden toch?
De nieuwere hybrides kunnen wel 60/70 km elektrisch rijden en dat zal voor de meeste mensen genoeg zijn en kunnen ze de rit van/naar werk eigenlijk 100 procent elektrisch doen. En momenteel is het voor leaserijders vaak zo dat als je de som gaat opmaken van een hybride versus elektrische auto dat je onderaan de streep even duur of zelfs goedkoper uit bent. Bovendien kan je met een hybride zonder na te denken op vakantie omdat je dan gewoon op de verbrandingsmotor rijdt. Dat is wat ik veel mensen om me heen hoor roepen en kan me daar wel iets bij voorstellen :P

Als ik per maand even veel geld kwijt zou zijn dan zou ik voor de MME kiezen met als reden dat het 1 van de mooiere elektrische auto's is, behoorlijke range waar veel merken U tegen zeggen en elektrisch is toch beter voor het milieu (hopen we dan maar) en doe je nog iets goed voor de wereld. Vind het jammer dat ik volgens de berekening in de lease portal ruim €150/€200 netto per maand meer kwijt ben dan een leuk aangeklede hybride die richting de €50K gaat. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
OrangeCoder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:45:
[...]
En momenteel is het voor leaserijders vaak zo dat als je de som gaat opmaken van een hybride versus elektrische auto dat je onderaan de streep even duur of zelfs goedkoper uit bent.
Dat hangt van een aantal factoren af, waaronder of je brandstof/stroom onderdeel is van je leasenorm. Daarnaast is er nog het verschil in bijtelling. Bij ons zijn plugin-hibride's overigens niet toegestaan. In de praktijk bleken de rijders niet zo trouw met opladen.
Daarnaast rijden leaserijders over het algemeen wat meer kilometers dan die 50-60 op een dag, is mijn ervaring. Contracten van 35.000 km per jaar zijn zeer gebruikelijk. Dan zit je eerder op de 100-150 per dag en nog wat privekilometers. Dat is ook .mijn eigen ervaring met 20 jaar leaseauto's rijden.
Een hybride is prima voor de mensen met koudwatervrees, maar met de huidige generatie EV's en de infrastructuur zoals die er nu al is is dat eigenlijk niet meer nodig. Ik heb 3 jaar een leaf 40 kwh gereden en dat was nog aardig pionieren. Daarvoor 5 jaar een volt en toen was het fijn om een plugin te hebben. Maar nu met de MME is het echt zorgeloos rijden geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
R-yawn schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Dat hangt van een aantal factoren af, waaronder of je brandstof/stroom onderdeel is van je leasenorm. Daarnaast is er nog het verschil in bijtelling. Bij ons zijn plugin-hibride's overigens niet toegestaan. In de praktijk bleken de rijders niet zo trouw met opladen.
Daarnaast rijden leaserijders over het algemeen wat meer kilometers dan die 50-60 op een dag, is mijn ervaring. Contracten van 35.000 km per jaar zijn zeer gebruikelijk. Dan zit je eerder op de 100-150 per dag en nog wat privekilometers. Dat is ook .mijn eigen ervaring met 20 jaar leaseauto's rijden.
Een hybride is prima voor de mensen met koudwatervrees, maar met de huidige generatie EV's en de infrastructuur zoals die er nu al is is dat eigenlijk niet meer nodig. Ik heb 3 jaar een leaf 40 kwh gereden en dat was nog aardig pionieren. Daarvoor 5 jaar een volt en toen was het fijn om een plugin te hebben. Maar nu met de MME is het echt zorgeloos rijden geworden.
Bij ons is de brandstof/stroom idd onderdeel van de leasenorm. Vanaf nu mogen wij hier alleen nog hybride of elektrische auto's leasen. De contracten zijn nu hier 36.000 maar dit gaat op korte termijn veranderd worden naar 30.000 per jaar (voor 4 jaar). We gaan door alle gebeurtenissen van laatste 2 jaar nooit meer 5 dagen per week naar kantoor (misschien in uitzonderlijke situaties wellicht een keer) maar dat wordt eerder 2 à 3 keer maximaal.

Ik zal ook eens de leaseafdeling gaan bellen met de vraag hoe het kan dat een goed aangeklede hybride SUV onder de streep een stuk goedkoper is dan een elektrische SUV zoals de MME. Ik weet dat ze bij ons ook uiteindelijk naar 100% elektrisch willen gaan maar dan moeten ze dat wel aantrekkelijk maken qua totale maandlasten.

Mijn voorkeur ligt bij de MME vanwege de range/looks :D . Zoals ik het hier allemaal lees hoef ik mij dan nooit echt zorgen te maken over het bereik (ook als ik op dagen 400km zou rijden) en dat is echt een groot pluspunt t.o.v. de Polestar 2 en Audi Q4 e-tron (en zusjes van Skodia en VW). Bij die auto's is het soms maar de vraag of je de 300km haalt en zeker als het goed koud gaat worden en schiet die cijfers rap omlaag (zal ook wel bij de MME zijn maar zal wel verder komen dan de rest).

Bij ons worden ook veel Model 3's aangeboden door collega's waarvan iemand het contract over kan nemen. Enige pluspunt is de range maar daar is dan ook alles mee gezegd want qua looks en interieur is het echt geen feest om in te rijden. Die valt dus ook af maar zelfs die is qua leaseprijs zoveel aantrekkelijker dan de MME en snap daar nog steeds niet veel van. Zal inderdaad iets te maken hebben met de restwaarde maar als ik kijk naar andere Ford modellen dan zijn die altijd qua leaseprijs heel gunstig t.o.v. de concurrenten behalve bij de MME 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
OrangeCoder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Zal inderdaad iets te maken hebben met de restwaarde maar als ik kijk naar andere Ford modellen dan zijn die altijd qua leaseprijs heel gunstig t.o.v. de concurrenten behalve bij de MME 8)7
Vraag ook eens met welk verbruik ze rekenen. Bij onze leasemij rekenden ze met een heel ongunstig verbruik waardoor de stroomkosten relatief hoog waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Dordogne Frankrijk heen en terug en door de bergen alleen maar met OPD gereden. Eenmaal gewend wil je niet anders meer.

Snelweg met adaptive cruise control zonder lane assist (door de bijrijders erg gewaardeerd).

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
R-yawn schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Vraag ook eens met welk verbruik ze rekenen. Bij onze leasemij rekenden ze met een heel ongunstig verbruik waardoor de stroomkosten relatief hoog waren.
Ik dacht dat het bij de MME Extended Range (AWD) neer kwam op €190 per maand aan stroomkosten.

Kleine rekensom (corrigeer me als ik het fout heb) leert dat dat 190 * 12 = €2280 per jaar is bij 36.000 kilometers. Dat is €0,0633 per kilometer. Als we dan een ongustig (denk ik?) verbruik nemen van gemiddeld 23 kWh / 100km dan kost het volgens €0,063 * 100 = €6,33. De 23 kWh is bij een laadpaal gemiddeld gerekend 23kWh * 0,27 (hier in de buurt is het ongeveer 24 tot 27 cent per kWh dus denk dat je met 26 cent wel gemiddeld zit) is het €6.21. En volgens mij is 23 kWh per 100 kilometer wel erg ongunstig voor de MME maar zelfs dan zit je wel aardig in de buurt van de berekende verbruik van stroom wat ze berekenen.

De basis leaseprijs is gewoon bijna €200 hoger dan "de rest" per maand en tikt aardig door in totale netto maandlasten dus dat is wel jammer. Zal in elk geval eens gaan bellen en wellicht veranderd er nog wel het één en ander de komende maanden (voor 2022 :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
De F150 animaties voor het dashboard are 'in the open'.
https://mashable.com/arti...shboard-screen-animations

Iets voor de Mach-E? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jN9vyFejNgWqW9hVQKcnqkTGgBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CuiZPU7qmoRWvLBPAxUH84LD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DA8fCrm1fR8Fel0fGZIY9L3aV2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v3e3IDyaF3PMTuJTexu0Jxmt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86HpsTuJ0hIflr9sOYNALUShOq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZAUnwPFdM94FF31VO10m8fp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Omdat we (op) Tweakers zijn; heeft iemand al iets met de FordAPI gedaan om zijn eigen app te bouwen?
Aanmelden kan hier (8>

Op het Mach-e forum is er een groeiend draadje over met koppelingen naar Home Assistent etc.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Waps61 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:07:
Omdat we (op) Tweakers zijn; heeft iemand al iets met de FordAPI gedaan om zijn eigen app te bouwen?
Aanmelden kan hier (8>

Op het Mach-e forum is er een groeiend draadje over met koppelingen naar Home Assistent etc.. 8)
Ik gebruik de FordPass Integratie vanuit HACS maar is nog beperkt voor EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
makooy schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Ik gebruik de FordPass Integratie vanuit HACS maar is nog beperkt voor EV.
Gebruik wel FordPass met Alexa op Sonos, kun je alvast de auto starten, range opvragen, etc. Beetje nerdy maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
@makooy ,@martijnvds Jullie gebruiken reeds bestaande integraties dus (neem ik aan...).
Omdat er nogal wat wordt aangemerkt op de FordPass app, misschien een mooie aangelegenheid om iets te ontwikkelen waarbij de FordPass verbleekt? :(:)
Misschien een gezamenlijk Tweakers projectje?

[ Voor 8% gewijzigd door Waps61 op 08-08-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
OrangeCoder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:45:
[...]
Als ik per maand even veel geld kwijt zou zijn dan zou ik voor de MME kiezen met als reden dat het 1 van de mooiere elektrische auto's is, behoorlijke range waar veel merken U tegen zeggen en elektrisch is toch beter voor het milieu (hopen we dan maar) en doe je nog iets goed voor de wereld. Vind het jammer dat ik volgens de berekening in de lease portal ruim €150/€200 netto per maand meer kwijt ben dan een leuk aangeklede hybride die richting de €50K gaat. 8)7
Lease jij hem zelf (zzp?) of doet je werkgever? Een EV kan nooit duurder zijn voor de lease rijder (niet zijnde eigenaar) aangezien de bijtelling 12% is over de eerste 40K en daarboven 22%. Een hybride is over elke euro de volle 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:04:
De screenprotectors van de vorige bestelling zijn OP! Echter zijn er al een aantal die op de reserve lijst staan, dit lijstje groeit gestaag. Bij voldoende animo wil ik weer een nieuwe bestelling gaan doen.

Prijzen van de vorige keer kan ik echter niet garanderen nu de import/btw-regels per 1-juli veranderd zijn. Mocht ik import/btw moeten betalen wordt dat verwerkt in de uiteindelijke prijs.

Prijs vorige keer (onder voorbehoud van btw/import):
30e - groot scherm
10e - klein scherm
50e - B-stijl set PPF-materiaal
5e - verzendkosten NL / 10e voor BE

Foto’s screenprotectors: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Foto’s B-Stijl-set:
https://www.facebook.com/...ermalink/493794988701274/
Zijn er nog geinteresseerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
FreeMen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Lease jij hem zelf (zzp?) of doet je werkgever? Een EV kan nooit duurder zijn voor de lease rijder (niet zijnde eigenaar) aangezien de bijtelling 12% is over de eerste 40K en daarboven 22%. Een hybride is over elke euro de volle 22%.
Werkgever least hem. Klopt als een elektrische auto evenduur zou zijn. Als ik de MME met RWD en Extended Range met plus pakket kom je al gauw op de €64k. De bijtelling is dan evenveel als auto die richting de €50K gaat. Als de leaseprijs vervolgens duurder is dan die van de hybride dan ben je uiteindelijk (bij Arval en Alphabet iig) voor de MME meer geld kwijt per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 03:17

w0w

OrangeCoder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

Werkgever least hem. Klopt als een elektrische auto evenduur zou zijn. Als ik de MME met RWD en Extended Range met plus pakket kom je al gauw op de €64k. De bijtelling is dan evenveel als auto die richting de €50K gaat. Als de leaseprijs vervolgens duurder is dan die van de hybride dan ben je uiteindelijk (bij Arval en Alphabet iig) voor de MME meer geld kwijt per maand.
Je rekensom klopt niet bepaald.

De MME met RWD en ER en TP+ en duurste kleurtje heeft een fiscale waarde van EUR 62.075. Met 12% over de eerste 40k en 22% over de volgende 22.075 kom je uit op EUR 9.656,50 bijtelling per jaar.

Een hybrid mag dan slechts 43.893,18 kosten tegen 22% om op dezelfde hoeveelheid bijtelling te komen. En dan vergelijk je dus een hybrid van 44k tegen een MME van 62k.

Als je de Standard Range neemt ben je nog veel voordeliger uit (maar is mogelijk geen optie als je van plan bent elke dag 350km+ te rijden zonder kwartiertje te snelladen).

Welke hybrid van 44k of minder vind je gelijkwaardig aan de MME met TP+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
w0w schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Je rekensom klopt niet bepaald.

De MME met RWD en ER en TP+ en duurste kleurtje heeft een fiscale waarde van EUR 62.075. Met 12% over de eerste 40k en 22% over de volgende 22.075 kom je uit op EUR 9.656,50 bijtelling per jaar.

Een hybrid mag dan slechts 43.893,18 kosten tegen 22% om op dezelfde hoeveelheid bijtelling te komen. En dan vergelijk je dus een hybrid van 44k tegen een MME van 62k.

Als je de Standard Range neemt ben je nog veel voordeliger uit (maar is mogelijk geen optie als je van plan bent elke dag 350km+ te rijden zonder kwartiertje te snelladen).

Welke hybrid van 44k of minder vind je gelijkwaardig aan de MME met TP+?
Ik zou wel de Extended Range willen hebben (ook met oog op vakantie naar het buitenland en rijdt het toch wat comfortabeler).

Stel je pakt een Hyundai Tucson hybride. En je pakt een dik aangeklede versie met AWD van €47K dan is de leaseprijs van die bijna €250 euro per maand goedkoper dan de MME ER met RWD en TP+. Als je de AWD pakt van de MME kan je er nog €50 bij doen. En als je de rekensom maakt dan betaal je iets meer bijtelling maar als je dat afweegt tegen leaseprijs die €250 goedkoper is per maand dan ben je per maand echt goedkoper uit :P Daarom snap ik niks van die ontzettend hoge leaseprijs van de MME maar misschien is dat alleen bij Arval en Alphabet zo :+

Ik vind het daarnaast jammer dat je de AWD moet nemen om de mooiere velgen te krijgen evenals aantal opties zoals Ambient lighting. Misschien dat ze daar ook nog iets aan gaan doen maar heb daar een hard hoofd in ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
OrangeCoder schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 23:41:
[...]
Stel je pakt een Hyundai Tucson hybride. En je pakt een dik aangeklede versie met AWD van €47K dan is de leaseprijs van die bijna €250 euro per maand goedkoper dan de MME ER met RWD en TP+. Als je de AWD pakt van de MME kan je er nog €50 bij doen. En als je de rekensom maakt dan betaal je iets meer bijtelling maar als je dat afweegt tegen leaseprijs die €250 goedkoper is per maand dan ben je per maand echt goedkoper uit :P Daarom snap ik niks van die ontzettend hoge leaseprijs van de MME maar misschien is dat alleen bij Arval en Alphabet zo :+
Ik heb bij het uitzoeken gebruik gemaakt van deze websites:
https://www.leaseplandirect.nl/
https://directlease.nl/

Het bedrijf waar ik werk geeft Eur 100 extra leasebudget bij full electric...dat helpt ook _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Luffbra op 09-08-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
[...]
Ik vind het daarnaast jammer dat je de AWD moet nemen om de mooiere velgen te krijgen evenals aantal opties zoals Ambient lighting. Misschien dat ze daar ook nog iets aan gaan doen maar heb daar een hard hoofd in ;(
Gewoon de Ford-filosofie van vroeger, weinig keuze...gelukkig hoeft hij nu niet meer alleen in het zwart :P :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

[...]

Ik zou wel de Extended Range willen hebben (ook met oog op vakantie naar het buitenland en rijdt het toch wat comfortabeler).

Wij zijn naar Italië gereden met een SR: met een gezin stop je toch elke 2 uur voor een plaspauze... Misschien is jouw gezin sneller, maar bij mij duurde het plassen en iets te drinken/eten kopen en een klein praatje met de geïnteresseerden over de auto, langer dan het laden om weer op 80% te zitten..... Range is echt 0 issue geweest....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Wij zijn naar Italië gereden met een SR: met een gezin stop je toch elke 2 uur voor een plaspauze... Misschien is jouw gezin sneller, maar bij mij duurde het plassen en iets te drinken/eten kopen en een klein praatje met de geïnteresseerden over de auto, langer dan het laden om weer op 80% te zitten..... Range is echt 0 issue geweest....
Ik ben dan nog niet met mijn auto op vakantie geweest maar ik zat dus ook precies aan die "rij wijze" te denken. Wij gingen pre-corona regelmatig naar Parijs met de brandstofauto van de zaak
huis > hazeldonk = circa 40min - laatste tankstop in NL op kosten van de baas
hazeldonk - lille = circa 2uur - even de beentjes strekken
lille - parijs = circa 2uur

We zullen nu met de Mach-E waarschijnlijk ergens tussen 02:15 en 02:30 na vertrek thuis aan de snellader gaan, zo hebben we 1 stop met dezelfde tijd als dat we vroeger 2 stops hadden. Veranderd qua tijd niet veel, alleen 1 stop plek ipv 2.

Elke 2uur even beentjes strekken wordt och ook aangeraden qua veiligheid? ik zie een ideale combinatie mbt snelladen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door makooy op 09-08-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
makooy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Elke 2uur even beentjes strekken wordt och ook aangeraden qua veiligheid? ik zie een ideale combinatie mbt snelladen O-)
Jij snapt het! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeCoder
Luffbra schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb bij het uitzoeken gebruik gemaakt van deze websites:
https://www.leaseplandirect.nl/
https://directlease.nl/

Het bedrijf waar ik werk geeft Eur 100 extra leasebudget bij full electric...dat helpt ook _/-\o_
Dat zouden ze bij meer bedrijven moeten doen! Zeker omdat leaseprijs van elektrische auto ook wat hoger ligt dan bij hybride bijvoorbeeld! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Of je hebt gewoon de verkeerde leasemaatschappij. Mijn leaseprijs van mijn awd-er is flink lager dan mijn vorige hybride auto die qua aanschaf net zo duur was. En dat was een Mercedes

Overigens is alles wat je online bekijkt altijd duurder dan op maat.

[ Voor 16% gewijzigd door Brotuck op 09-08-2021 10:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Auto nu paar dagen in gebruik, eerste ervaringen:
  • Rijdt als een trein, ligt als een tank op de weg
  • Echte eyecatcher, heb al meerdere buren en vreemden die even praatje kwam maken
  • Zijdelingse support van de stoelen is matig, neem hard een bocht en je zit op de zijkant van je stoel
  • FordPass app en PaaK werkt super tot dusver
  • Publieke laadpaal met 11Kwh geeft onwijze herrie, ik laad 'm vandaag op kantoor op in de garage - daar heeft niemand er last van
  • Kwaliteit audiosysteem valt tegen ivm mijn vorige VW Golf Highline - ontbreekt aan echte bass zelfs met equalizer op max. Wellicht heeft dit een software update nodig? Ook kan die niet echt heel hard. Met bellen moet ik het volume bijna maximaal zetten om de ander te verstaan.
  • Afdek kofferbak is echt prut, laat de helft van de tijd los bij klep op en dicht doen
  • Frunk is leuk maar erg onhandig met die divider, iemand 'm er al uitgehaald?
  • Audio (Spotify) hapert soms bij gelijktijdig gebruik Google Maps of Flitsmeister ,wellicht doordat ie automatisch Carplay wireless pakt ipv via kabeltje? Tips om via kabel te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PChevalier
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09-2022
[...]

Als berijder heb je toch alleen te maken met de bijtelling (fiscale waarde en percentage)? Het hogere leasetarief heeft voor jou dan verder geen invloed, tenzij je natuurlijk ook een eigen bijdrage dient te betalen voor privé gebruik van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PChevalier schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Als berijder heb je toch alleen te maken met de bijtelling (fiscale waarde en percentage)? Het hogere leasetarief heeft voor jou dan verder geen invloed, tenzij je natuurlijk ook een eigen bijdrage dient te betalen voor privé gebruik van de auto.
Eigen bijdrage mag je 100% aftrekken van de bijtelling van een auto, dus per saldo maakt dat niet zoveel uit

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martijnvds schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:58:
Auto nu paar dagen in gebruik, eerste ervaringen:
  • Rijdt als een trein, ligt als een tank op de weg
  • Echte eyecatcher, heb al meerdere buren en vreemden die even praatje kwam maken
  • Zijdelingse support van de stoelen is matig, neem hard een bocht en je zit op de zijkant van je stoel
  • FordPass app en PaaK werkt super tot dusver
  • Publieke laadpaal met 11Kwh geeft onwijze herrie, ik laad 'm vandaag op kantoor op in de garage - daar heeft niemand er last van
  • Kwaliteit audiosysteem valt tegen ivm mijn vorige VW Golf Highline - ontbreekt aan echte bass zelfs met equalizer op max. Wellicht heeft dit een software update nodig? Ook kan die niet echt heel hard. Met bellen moet ik het volume bijna maximaal zetten om de ander te verstaan.
  • Afdek kofferbak is echt prut, laat de helft van de tijd los bij klep op en dicht doen
  • Frunk is leuk maar erg onhandig met die divider, iemand 'm er al uitgehaald?
  • Audio (Spotify) hapert soms bij gelijktijdig gebruik Google Maps of Flitsmeister ,wellicht doordat ie automatisch Carplay wireless pakt ipv via kabeltje? Tips om via kabel te forceren?
Stoelen moet je aan wennen, maar ik heb er geen grote moeite mee.
Geluid is al veel over gezegd, meestal is een reset bij de dealer voldoende, hier kanlt het de auto in iig
Ja erg merkwaardige keuze voor die losse afdekking in de kofferbak, hier ook los zodra er maar iets in ligt wat hoger is dan normaal.
Frunk gaat er hier ook uit zodra ik er even rustig naar kan kijken
Flitsmeister is prut op dit moment icm Android auto. Stotterend geluid is een voorbode van een crash van android auto. Met of zonder kabel gaat niets uitmaken. Mijn oplossing is voorlopig flitmeister eraf halen en daarna is het 100% stabiel

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 09:37

[/list]
Ik kwam er achter dat als je Android auto of Carplay gebruikt, je niet het settings menu moet openen. Zodra je dat doet begint de boel te haperen. Helaas als je settings weer afsluit blijft het ook zo. Maar als je niet in settings gaat, blijft het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Spannend, moet vandaag de knoop doorhakken.. wordt het een Mach-E of Kia EV6. Ik weet het écht niet.
Voordelen MME:
Algemene feel in de auto, hogere zit

Voordelen EV6
+Bereik
+Snelladen

arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vema
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 17:54
HollovVpo1nt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:04:
Spannend, moet vandaag de knoop doorhakken.. wordt het een Mach-E of Kia EV6. Ik weet het écht niet.
Voordelen MME:

Voordelen EV6
+Bereik
+Snelladen

arghhh
Rij zelf een MME SR, vind zelf het wachten bij snel laden geen probleem. In de range van 20-80% sta je misschien ergens tussen de 15 en 20 min aan de kabel.

Ik heb me er niet in verdiept maar is dat snel laden bij 800V overal mogelijk? Of ben je daar ook (nog) afhankelijk van een beperkt aantal laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
HollovVpo1nt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:04:
Voordelen MME:

Voordelen EV6
+Bereik
+Snelladen

arghhh
Maak een proefritje, dat maakt het doorhakken van de knoop makkelijker! Laat eventueel je familie leden meebeslissen?
Ik weet niet of het van toepassing is, maar als lease rijder kan ik mijn lease auto na 3 jaar overnemen. Je zou dan de restwaarde van je lease auto mee kunnen laten wegen in je beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Laatst online: 03-05-2023

Vandaag door Ford gebeld: eind augustus krijg ik een software update voor het matige B&O systeem. Dan zou dit verholpen moeten zijn. Als het goed is is dan ook de software update voor de herrie tijdens het laden beschikbaar en wordt dat ook opgelost.

Paar tips om te weten of je een B&O systeem hebt dat niet goed functioneert. Zet muziek aan, volume op 25, open de achterklep en bekijk of je de subwoofer voelt trillen. Bij een goed werkend systeem zou je op 25 dit flink moeten voelen, bij mijzelf voel je bijna niets. Je weet ook dat je systeem niet goed functioneert als je bij bellen het volume op 30 moet zetten om de ander te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_Kou
  • Laatst online: 03-05-2023
Betreffende de kofferbak afdekking:
YouTube: Ford Mustang Mach E - fix for loose trunk cover

Soms kan een oplossing zo simpel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
vema schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Rij zelf een MME SR, vind zelf het wachten bij snel laden geen probleem. In de range van 20-80% sta je misschien ergens tussen de 15 en 20 min aan de kabel.

Ik heb me er niet in verdiept maar is dat snel laden bij 800V overal mogelijk? Of ben je daar ook (nog) afhankelijk van een beperkt aantal laders?
Als 10-80% in 45 minuten gaat dan gaat 20-80% eerder in 35 minuten lijkt me..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
Ronald_Kou schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:13:[/b]
Betreffende de kofferbak afdekking:
YouTube: Ford Mustang Mach E - fix for loose trunk cover

Soms kan een oplossing zo simpel zijn.
zogenaamde o-ring ( https://www.amazon.nl/rin...d=pla-1303689219103&psc=1 ).
Ik gebruik een gewoon elastiekje, maar een tiewrap zou ook kunnen,

[ Voor 20% gewijzigd door fletnix op 09-08-2021 14:22 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 179 Laatste