Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 91 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:18:
@TheoQ , @Eddy E , vanwaar maken jullie gebruik van de vertrektijd optie? In winterweer met ijs/sneeuw of in hele hete zomers kan ik mij er iets bij voorstellen maar wat is het voordeel om dat nu ook te willen?
Omdat het kan ;-)

Ik vertrek elke werkdag op nagenoeg de zelfde tijd van en naar mijn werk, en als ik iets kan automatiseren doe ik dat graag. Tijdens vakantie zet ik hem wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
TheoQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Omdat het kan ;-)

Ik vertrek elke werkdag op nagenoeg de zelfde tijd van en naar mijn werk, en als ik iets kan automatiseren doe ik dat graag. Tijdens vakantie zet ik hem wel uit.
Maar wat automatiseer je dan? Het is toch niet zo dat hij komt voorrijden of wel? Ik heb die functie iig nog niet gevonden :P

Edit
maar even gekeken wat je met vetrektijd kan en zoals ik dacht kan je enkel de temperatuur instellen. Voor mij niet echt interessant, lekker even 1 minuut het raampje open en klaar. Scheelt ook weer accu ;)

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 14-07-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:45
Eddy E schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Net Ford klanten service aan de lijn gehad...ze hadden vanmorgen ook iemand aan de lijn die klaagde over geluid tijdens het rijden....ze zeiden eerst ivm een elektrische auto moet hij stapvoets geluid maken ene piep toon zodat voetgangers je kan horen..
Je hoort bij mij alleen buiten de auto het geluid zet je hem aan bij 23 graden dan gaat gelijk de luikjes open en lijkt wel alsof er een vliegtuig gaat opstijgen als je naast de auto staat. en dit lawaai hoor je dus ook als je gewoon gaat rijden. het geluid is wel minder bij lager temperatuur maar lekker cruisen langs een boulevard met 25 graden raampje open gaat hem niet worden :)
Ook hebben ze de melding van tijdzone Detroit Amsterdam mee genomen ik was wel de eerst die het aangaf...kreeg wel de vraag heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar daar begin ik niet aan alles werkt juist goed bij de app alle functies doen het en PAAK ook dan verzet ik liever de tijd wel 6 uur...
Zojuist via de mail een antwoord ontvangen op de vraag om een update mbt het lawaai probleem. Dat antwoord hebben de meesten wellicht ook in hun FordPass app ontvangen.
De tendens van het antwoord vind ik bagitaliserend :( , door te stellen dat lawaai tijdens opladen normaal is. Echter geluid boven de 70 dB wordt als heel luid omschreven met kans op beschadiging.
Zie even de screenshot hieronder en en masse het probleem bij de afdeling klantenrelaties melden op 070-7703 777 of via klanten@ford.com.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL-yLaWIe-pojJ3Wr2tbefnsjHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jqZ5uWkFC5pbWfv2LlZzT6F8.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Zojuist via de mail een antwoord ontvangen op de vraag om een update mbt het lawaai probleem. Dat antwoord hebben de meesten wellicht ook in hun FordPass app ontvangen.
De tendens van het antwoord vind ik bagitaliserend :( , door te stellen dat lawaai tijdens opladen normaal is. Echter geluid boven de 70 dB wordt als heel luid omschreven met kans op beschadiging.
Zie even de screenshot hieronder en en masse het probleem bij de afdeling klantenrelaties melden op 070-7703 777 of via klanten@ford.com.[Afbeelding]
Totaal eens. Het feit dat lang niet alle auto's dit hebben betekent dat het NIET normaal is.
Ik heb het niet @11Kwh en als ik de boodschap volg moet ik nu dus bellen met Ford dat ik het geluid niet heb en dat is kennelijk dus niet normaal. Zou misschien mijn ventilator kapot zijn? 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Maar wat automatiseer je dan? Het is toch niet zo dat hij komt voorrijden of wel? Ik heb die functie iig nog niet gevonden :P

Edit
maar even gekeken wat je met vetrektijd kan en zoals ik dacht kan je enkel de temperatuur instellen. Voor mij niet echt interessant, lekker even 1 minuut het raampje open en klaar. Scheelt ook weer accu ;)
Volgens mij zit die functie (voorrijden) wel aan te komen.
Amazon Alexa komt er ook aan en je touchscreen als Sketch pad gebruiken ook. Super nuttig... 8)7
https://www.greencarrepor...commands-creativity-tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Hij brengt voor vertrek de accu op de juiste bedrijfstemperatuur en indien nodig kachel/airco voor binnentemperatuur, stoel en stuurverwarming.

Ik gebruik een Iphone met versie 3.25.0 NLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Hij brengt voor vertrek de accu op de juiste bedrijfstemperatuur en indien nodig kachel/airco voor binnentemperatuur, stoel en stuurverwarming.

Ah ok, maar met name interessant bij lage of hoge temperaturen dus, niet zozeer met dit weer.

Die versie he bik ook, laatste update is van 17-06 dus er is afgelopen maand niets nieuws bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
Mocht je MME niet starten terwijl je accu wel vol geladen is (en je ziet een melding 'Deep Sleep')

https://www.theverge.com/...ep-12v-battery-jump-start

Lijkt vooral de auto's te treffen die voor 3 februari zijn gebouwd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Tav de sync updates,

Mijn laatste dateert van 26-2-2021 volgens Ford Dashboard (na .dk te vervangen voor nl...). Voelt wel "oud" aan. Andere met een latere datum?

Als ik op "updates bekijken" klik krijg ik steevast "probeer later opnieuw".

Software is echt nog wel een dingetje... gelukkig valt het in de auto nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Je moet je passapp PAAK keys verwijderen in de auto zelf. Je kan maar 1x een key aanmaken per telefoon.
dank voor de tip ga het vanavond weer proberen ben er nu even klaar mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Totaal eens. Het feit dat lang niet alle auto's dit hebben betekent dat het NIET normaal is.
Ik heb het niet @11Kwh en als ik de boodschap volg moet ik nu dus bellen met Ford dat ik het geluid niet heb en dat is kennelijk dus niet normaal. Zou misschien mijn ventilator kapot zijn? 8)7 |:(
Zelfs al zouden alle MME's hier last van hebben, dan is het nog steeds niet normaal.
Stel je voor dat je een openbare laadpaal voor de deur hebt en een auto die aan het laden is produceert midden in de nacht urenlang deze herrie dan zou uiteindelijk de gemeente of de politie hier toch wel tegen op kunnen treden (terwijl de eigenaar van de auto hier eigenlijk niets aan kan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
martijnvds schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Geen idee, volgens mij staan ze bij Stern gewoon stil op de parkeerplaats en doen ze er helemaal niks mee. Wat echt bizar is natuurlijk. De verkoper die ik sprak had hier ook geen goed antwoord op.De auto staat ook nog niet eens op kenteken, dat gaan ze pas doen als ze een afleverafspraak inplannen. Zag 'm wel staan en kon 'm via de app wel open en dicht doen. 8)7
Bij mij hielp Stern bellen zeker ... 2 dagen later kreeg ik een afleverafspraak voor een week later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjorzie
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07-2021
Tav herrie bij laden.
Ook bij gaf de Mach e een giga kabaal bij het thuisladen. Ben ik maar direct mee gestopt. Bij snelladen aan de snelweg geen probleem (150 kWh).
Op dit forum stond de tip om je laadkastje als tijdelijke oplossing van 3x16 amp terug te laten zettn naar 3x12 (8.3 kwh ipv 11kwh). Ik heb mijn laadpaal via Coolblue en die konden dat netjes op afstand regelen. Nu geen kabaal meer en toch een stuk sneller laden dan met de 220 kabel. Niet fantastisch, maar toch een acceptabele tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Misschien een tip om de zoekfunctie wat vaker te gebruiken of wat pagina's terug te kijken.
Zie nu wel vaak dezelfde meldingen en oplossingen voorbij komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
oschulte schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:07:
[...]

Bij mij hielp Stern bellen zeker ... 2 dagen later kreeg ik een afleverafspraak voor een week later.
Als ik morgen niet gebeld wordt ga ik ze zelf (weer) bellen, ben nu klaar met wachten.

Zag vandaag een first edition in grabber blue op de A2 rijden, wat een beauty!

[ Voor 11% gewijzigd door martijnvds op 14-07-2021 19:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
Vanmiddag goedkeuring van Gemeente Rotterdam ontvangen voor de Mach-E Meeting Rotterdam.

Vindt plaats 25-juli-2021, 13.00 tot 15.00.

Locatie wordt toegezonden aan degene die geregistreerd hebben.

Wil je nog komen maar nog niet geregistreerd?
Aanmelden kan via:
https://forms.gle/Lc9a25eEXFTL1vEQA

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Kir1 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:10:
[...]

Standje 16 is hard??? Stand 30 is bij mij serieus zacht en dan zit ik nog te draaien aan de volume knap of het harder kan. Ook iPhone volume is op z’n hardste (CarPlay). Ik lees dat meer mensen er last van hebben maar zo te zien niet iedereen. Ook een telefoongesprek tijdens rijden is vaak (te) zacht, zeker bij hogere snelheid en is het lastig communiceren. Bizar dit.
Dat heb ik dus ook. Exact hetzelfde. Ga toch maar even langs de dealer.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
makooy schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Mmhm, "klassieke" Mustangs en de Mach-E gaan vaak niet goed samen. Weet niet of het zo'n goed idee is om de grote groep "klassieke" Mustang liefhebbers dan op te gaan zoeken...
Reactie van die vereniging op mijn vraag of ik/wij kon(den) aansluiten met de Mustang Mach E:

------------ quote ------------

Mooie SUV, design is oké, uitvoering ook, maar het staat wel heeel ver af van het originele ponycar-concept.

Inschatting: ik denk dat er weinig waardering/positiviteit rond je auto zal zijn...

Het algemene gevoelen is dat Ford deze auto beter Bronco had kunnen noemen...

Trek het je persoonlijk niet aan!

------------ unquote ------------

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Aboma schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Reactie van die vereniging op mijn vraag of ik/wij kon(den) aansluiten met de Mustang Mach E:

------------ quote ------------

Mooie SUV, design is oké, uitvoering ook, maar het staat wel heeel ver af van het originele ponycar-concept.

Inschatting: ik denk dat er weinig waardering/positiviteit rond je auto zal zijn...

Het algemene gevoelen is dat Ford deze auto beter Bronco had kunnen noemen...

Trek het je persoonlijk niet aan!

------------ unquote ------------
[

Kansloze reactie, wij hebben 2 Mustangs.. mogen wij dan wel? Ik had laatst ook een iemand die alleen maar liep te zeuren over dat dit geen 'echte' Mustang is.. je kan dat soort types toch nooit overtuigen..

Trouwens, de rijbeleving bij beide Mustangs is wat mij betreft vrij gelijk. Ze hebben zich heel erg goed aan het originele concept gehouden, neem bijv. de hoge/lange neus is gewoon bij beide, dezelfde ervaring. Ook zit positie, bochtenwerk, vering etc. niet heel veel verschil in. Uiteraard is de rechter Mustang al 20 jaar oud, dus kwaliteit is wel minder/verouderd.

[ Voor 18% gewijzigd door F1dude op 15-07-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Ik denk ook een stuk onbegrip wat je wel vaker tegenkomt in de EV vs Benzine discussie.
Feit is dat men moet blijven ontwikkelen aan andere technieken en daarin dus andere keuzes maakt.

Je kunt wel overal aan blijven vasthouden, maar de wereld veranderd nu eenmaal en het accepteren hiervan is lastig als je hobby geraakt wordt.

Zelf zou ik me niet willen omringen in al die negativiteit, dus ik zou er niet eens heengaan

[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 14-07-2021 21:12 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Ik ben vandaag bij @FreeMen langs geweest en het is echt overduidelijk dat de audio systemen totaal verschillend zijn. Ik moet het volume naar 20 draaien wil ik geen fatsoenlijke conversatie kunnen houden waarbij die in de auto van FreeMen al bij 10 is. Dit zal toch ergens een software verschil zijn... Daarnaast klinkt de audio totaal anders en kan het ervaren worden als blikkerig. Iets wat je niet van B&O mag verwachten. Misschien toch nog maar eens langs bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Jerome.c schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:29:
Ik ben vandaag bij @FreeMen langs geweest en het is echt overduidelijk dat de audio systemen totaal verschillend zijn. Ik moet het volume naar 20 draaien wil ik geen fatsoenlijke conversatie kunnen houden waarbij die in de auto van FreeMen al bij 10 is. Dit zal toch ergens een software verschil zijn... Daarnaast klinkt de audio totaal anders en kan het ervaren worden als blikkerig. Iets wat je niet van B&O mag verwachten. Misschien toch nog maar eens langs bij de dealer.
Hmm ja ik ben er ook niet gerust op dat mijn setup klopt dan, 10 is echt zacht bij mij, laat ff weten wat je dealer zegt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 20:31
Freeman heeft mogelijk zelf zitten knutselen aan het b&o systeem. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

rvee schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Je bent een Tweaker of niet natuurlijk.... ;) tips and tricks zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
[...]

Morgenavond ben ik in de regio Apeldoorn als iemand het wil vergelijken, ik heb echt geen issues.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
m24 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Hmm ja ik ben er ook niet gerust op dat mijn setup klopt dan, 10 is echt zacht bij mij, laat ff weten wat je dealer zegt....
Wij kunnen ook wel vergelijken m24. Die 10 minuten rijden is goed te doen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Teak op 14-07-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Teak schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Wij kunnen ook wel vergelijken m24. Die 10 minuten rijden is goed te doen 8)
Ahh top. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Wie kan zien hoeveel er inmiddels op kenteken zijn gezet en geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Grondje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:19:
Wie kan zien hoeveel er inmiddels op kenteken zijn gezet en geleverd?
Volgens deze site (loopt wel dagen achter vaak) al 1307
https://opendata.rdw.nl/V...er20210301/2dv8-z4s3/data

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Lol, I wish. Toen ik het geluid hoorde van @Jerome.c begrijp ik heel goed waarom sommige het geluid tegen vinden vallen. Het geluid klinkt nergens naar in zijn MME, zacht maar ook totaal geen diepgang. Wereld van verschil met mijn geluid. Als je een goed gesprek kan voeren met DAB+ slam FM op level 10 dan heb je gegarandeerd een issue.

Met dank aan het bezoekje van hem ben ik er ook achter dat mijn "lage frequentie rol(bij)geluid" vanuit onder de "motorkap" toch geen eigenschap is van de MME. Zijn auto had dat namelijk helemaal niet. In eerste instantie twijfelde ik nog na het eerste testritje maar nadat we in de mijne stapte was het na 5 seconden duidelijk dat er echt iets niet in de haak is bij mijn auto. Dit werd dubbel bevestigd nadat we daarna nogmaals in zijn auto gereden hebben.

Nu ik weet dat het echt anders kan en overduidelijk vanuit het rechtervoorwiel komt morgen maar eens bellen met de dealer voor een reparatie afspraak.

@Jerome.c nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Thx. Dat is toch al best wel veel. En toch zie ik ze nog amper op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Zojuist nieuwe fordpass app 3.26 update ontvangen op android
Geen idee wat er nieuw is want bij nieuwe functies staat: laatst geupdate 17-06-21.
Update is weinig interessant, enkel zoekcategorie op de kaart zijn geupdate en wegen totaal niet op tot het onderstaande.

WAARSCHUWING: installeer de update niet als je de "cancel" button gebruikt voor telefoon als sleutel (voorkomt 80% batterijverbruik van passapp). Na de update krijg je ipv 1 maar liefst 3 cancel buttons maar geen enkele werkt!

[ Voor 58% gewijzigd door FreeMen op 14-07-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy E
[...]

Hoi Theo, PAAK werkt weer er moet dus een kleine vertraging inzitten tussen het verwijderen van je telefoon als key uit je auto (had ik smiddags toch goed gedaan en de auto moet ook verwijderd zijn via bluetooth uit je telefoon. vervolgens een tijdje wachten ( ik probeerde het avonds weer eerst bluetooth telefoon connectie gemaakt toen de auto weer uit gezet gecontroleerd na 5 min of dit werkte en toen PAAK ingesteld. en gingen alle stappen wel in 1 keer door en werkte het weer als vroeger.

Zijn er nog gebruikers die het zelfde probleem met tijdzone vetrektijden hebben op de Iphone ? zijn er ook gebruikers van android die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
m24 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:38:
[...]

10 is bij mij weer goed en als ik muziek aan heb op stereo geluid 15 is het al hard genoeg bij suround kan ik hem iets harder zetten kan tot 18 gaan anders wordt het echt te veel en trillen de spiegels al..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMME
  • Laatst online: 15-07-2021
Goedendag,
Sinds ik de MME in het bezit heb, ongeveer twee maanden, bezocht ik regelmatig het forum om te kijken hoe het anderen bevalt om met de Mustang te rijden. Heb me geregistreerd om bijdrage te leveren aan gedeelde ervaringen en vragen/klachten.

Ik zie veel herkenbare punten en ik ben wel blij met de auto, het is alleen zo anders dan de duitse bouwkwaliteit. Hiervoor had ik een Mercedes C300 AMG coupe uit 2019, maar door het stugge rijgedrag en onpraktische van een tweezitter en nieuwe woonsituatie zijn we overgestapt naar volledig elektrisch.
Het zit op zich allemaal goed in elkaar, en krijg je veel auto en opties voor dat geld. Ik heb de RWD met pack plus. Voordat ik de coupe inruilde heb ik nog gekeken naar de Q4 en de EQA.
Vanaf prijs klinkt leuk maar met wat leuke opties ben je zo 65k kwijt.
Aangezien ik maar een x bedrag wilde bijbetalen verder gekeken en bij de Mustang uitgekomen. Ongetwijfeld hebben anderen dit ook maar bijna dagelijks staan mensen naar je auto te kijken foto's maken (selfie) en vragen ze hoe rijd ie?, bevalt het?...heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Laatst stak iemand zijn duim omhoog in zijn MME, zoals motorrijders ;-)

Punten die me verbazen:
Fordpass app, willekeurigheid in openen. Deur rechts achter doet het overigens wel altijd, heel gek.
Geen klasse 3 alarm...
Soms een kraak of tik bij remmen - ga ik na laten kijken
Geluidjes en biepjes typisch Amerikaans, went wel...
DAB veronica niet op geheugen te zetten.
Leren bekleding is soms plakkerig bij warm weer
Opladen tot 100% niet hoger is geweest dan 432 km, ben overigens wel tevreden over verbruik en rijbereik.

Wat ik nog niet heb gehoord heb op het forum (of heb het gemist) is dat de auto echt klinkt als een elektrische auto De tesla is fluisterstil als je die voorbij hoort rijden. Het geluid is ook in de auto te horen maar gaat weg als je harder gaat rijden.
Hoe is dat bij jullie?

Verder B&O klinkt goed, Money for Nothing via Tidal op stand max is toch wel echt hard en zuiver. Maar hoe beter de bron hoe beter het resultaat en dat heb je niet altijd. Albums uit het verleden laat ik daarom achterwege. 21 Savage nummer X maar eens proberen, die moet je voelen ;-)

Binnenkort laat ik dashcam van Ford installeren, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al jaren de BlackVue maar die had ook wel last van wat nukken. De integratie met Sync 4 lijkt ma daardoor handiger.
Met vr gr Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMME
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, ik ervaar rolgeluid van de achterband lijkt het, laat ik ook nakijken.

Lol, I wish. Toen ik het geluid hoorde van @Jerome.c begrijp ik heel goed waarom sommige het geluid tegen vinden vallen. Het geluid klinkt nergens naar in zijn MME, zacht maar ook totaal geen diepgang. Wereld van verschil met mijn geluid. Als je een goed gesprek kan voeren met DAB+ slam FM op level 10 dan heb je gegarandeerd een issue.

Met dank aan het bezoekje van hem ben ik er ook achter dat mijn "lage frequentie rol(bij)geluid" vanuit onder de "motorkap" toch geen eigenschap is van de MME. Zijn auto had dat namelijk helemaal niet. In eerste instantie twijfelde ik nog na het eerste testritje maar nadat we in de mijne stapte was het na 5 seconden duidelijk dat er echt iets niet in de haak is bij mijn auto. Dit werd dubbel bevestigd nadat we daarna nogmaals in zijn auto gereden hebben.

Nu ik weet dat het echt anders kan en overduidelijk vanuit het rechtervoorwiel komt morgen maar eens bellen met de dealer voor een reparatie afspraak.

@Jerome.c nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
BlackMME schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:27:
Wat ik nog niet heb gehoord heb op het forum (of heb het gemist) is dat de auto echt klinkt als een elektrische auto De tesla is fluisterstil als je die voorbij hoort rijden. Het geluid is ook in de auto te horen maar gaat weg als je harder gaat rijden.
Hoe is dat bij jullie?
Ik zit hier nog steeds te wachten op de onze, maar met de demo varianten en degene die hier 2 straten verderop staat heb ik dat eigenlijk nog niet opgemerkt.

Kan het zijn dat het geluid bij +/- 30km/h wegvalt? Want dan is het by design. Voor alle EV geld namelijk dat ze tot 30 km/h geluid moeten maken in het kader van veiligheid voor andere weggebruikers. Bij snelheden boven de 30 km/h zou het banden geluid voldoende moeten zijn om dit "gevaar" weg te nemen.

Als dat de bron van het geluid is, dan zit daar ook je verschil met de Tesla's. De type goedkeuring van de Tesla's zat voor inwerkingtreding van die verplichting.

even gegoogled:
https://www.ad.nl/auto/ni...ht-geluid-maken~ab0d2b89/

Blijkt overigens tot 20 km/h te zijn. :9 maar ik zou even checken wat je tot wanneer hoort en desnoods even proberen te vergelijken met een andere MME.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 15-07-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TIGER1125 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Kan het zijn dat het geluid bij +/- 30km/h wegvalt? Want dan is het by design. Voor alle EV geld namelijk dat ze tot 30 km/h geluid moeten maken in het kader van veiligheid voor andere weggebruikers. Bij snelheden boven de 30 km/h zou het banden geluid voldoende moeten zijn om dit "gevaar" weg te nemen.

Als dat de bron van het geluid is, dan zit daar ook je verschil met de Tesla's. De type goedkeuring van de Tesla's zat voor inwerkingtreding van die verplichting.
Dat moet het inderdaad zijn (MME tot 35km/h), typisch EV geluid. Achteruitrij geluid valt ook onder die categorie al vraag ik mij af of die verplicht is.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 15-07-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Je schaamt je toch helemaal kapot met dat achteruitrij geluid ?
Ik zou het graag uitzetten in ieder geval, ben geen vrachtwagen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
FreeMen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Dat moet het inderdaad zijn (tot 35km/h), typisch EV geluid. Achteruitrij geluid valt ook onder die categorie al vraag ik mij af of die verplicht is.
Ja, volgens het AD artikel geldt de verplichting voor beide richtingen. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waps61
Brotuck schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:08:
Of je tweakersnaam aanpassen naar Brotruck _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TIGER1125 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:10:
[...]

Ja, volgens het AD artikel geldt de verplichting voor beide richtingen. :+
Mja, had dan hetzelfde geluid gedaan achteruit als voorruit. Dit piepje is echt wel dubieus te noemen. Zeker in een parkeergarage komt het echt niet over. Dikke sportieve SUV en dan zo'n piepgeluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 23:33
Guys,
ik hoor echt niemand iets zeggen over een bochtje te hard nemen en eenbeetje driften...
Was voor mij 1 van de leukste dingen om terug te zien in de youtube filmpjes...
Heeft iemand hier het al gedaan?

update over afleverdatum:
Stern net gesproken. Auto is sinds gister bij hun binnen. Heb een afleverafspraak gemaakt voor 28 Juli *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Htmmkr schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:03:
Guys,
ik hoor echt niemand iets zeggen over een bochtje te hard nemen en eenbeetje driften...

Stern net gesproken. Auto is sinds gister bij hun binnen. Heb een afleverafspraak gemaakt voor 28 Juli *fingers crossed*
Dat driften kan zeker op een vochtige weg maar je voelt dat de auto behoorlijk zwaar is en het inzetten van zo'n drift(je) vergt toch wel enige lef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
FreeMen schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:51:
Tav de sync updates,

Mijn laatste dateert van 26-2-2021 volgens Ford Dashboard (na .dk te vervangen voor nl...). Voelt wel "oud" aan. Andere met een latere datum?

Als ik op "updates bekijken" klik krijg ik steevast "probeer later opnieuw".

Software is echt nog wel een dingetje... gelukkig valt het in de auto nog mee.
laatste geupdate staat daar bij mij op 2-7-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Brotuck schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:08:
Dat geluid is toch heel bescheiden? Ik had door de berichten hier echt zo'n vrachtwagen piep verwacht, maar ik heb meer een soort ringtoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RensJ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Dat geluid is toch heel bescheiden? Ik had door de berichten hier echt zo'n vrachtwagen piep verwacht, maar ik heb meer een soort ringtoontje.
Het is een iets modernere en tikkie minder luide variant van het geluid wat je ook op een vuilniswagen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
FreeMen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Dat driften kan zeker op een vochtige weg maar je voelt dat de auto behoorlijk zwaar is en het inzetten van zo'n drift(je) vergt toch wel enige lef.
Dat is waar. Op een open parkeerterein met geen lantaarnpalen ga ik het toch echt een x proberen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Htmmkr schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Dat is waar. Op een open parkeerterein met geen lantaarnpalen ga ik het toch echt een x proberen. :X
Neem wel iemand mee voor het filmje! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvee
Guys,

Ja perongeluk bij het uitnemen van rotonde net iets te veel rechtervoet met schreeuwende passagier tot gevolg 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Net vanuit de leasemaatschappij gehoord:

"Goedemorgen,

Vanuit Ford mogen er geen grotere velgen gemonteerd worden. Dit is gisteren officieel aan de dealers medegedeeld.

De garantie op de auto komt te vervallen indien de auto wordt aangepast. "

En dat terwijl op de GT dus wel standaard 20 inch velgen zitten en dat het onderstel 100% hetzelfde is..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

rvee schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Ja perongeluk bij het uitnemen van rotonde net iets te veel rechtervoet met schreeuwende passagier tot gevolg 😂
daar doe je het voor, toch? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Guys,

Bij mij in de wijk hebben ze een 'ring' gemaakt met genummerde rotondes en die pak ik allemaal met een breakout van de achterkant als ik de rotonde verlaat....ook als ik niet alleen in de auto zit (wat me meestal een stomp van de bijrijder oplevert)...inderdaad 1 van de leukste dingen van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
RensJ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:49:
[...]

Het gaat me om het principe, het is toch onnodig met al die piepjes die je in de auto krijgt als er iemand achter langs loopt.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Brotuck schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:06:
[...]

Het gaat me om het principe, het is toch onnodig met al die piepjes die je in de auto krijgt als er iemand achter langs loopt.
Het is daarom ook andersom bedoeld. :+ Om te voorkomen dat één of andere zwakzinnige achter de achteruit rijdende auto langs loopt en overreden wordt. ;(
Nieuwe personenauto’s moeten vanaf 2022 verplicht zijn voorzien van hulpsystemen als een noodremsysteem, rijstrookassistentie en een achteruitrijcamera.
Ik vind een hoop van die technische veiligheidseisen van de EU, ook wel een hoog rubbertegel gehalte hebben. Die achteruitrijcamera zal ook veel bijdragen aan de verkeersveiligheid, ja om onnodige slachtoffers onder paaltjes en ander verkeersmeubilair nabij parkeerplaatsen te voorkomen. :+

Als het echt bij bijdraagt vind ik het een must, gordels, airbags, ABS, ESP, Noodremsystemen zijn daar in mijn ogen goede voorbeelden van. Betekend overigens ook dat betaalbare auto's alleen maar duurder worden, kale auto zoals een Aygo (al dan niet EV) kun je straks niet meer kopen want van de EU moet alles er op zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door TIGER1125 op 15-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 23:49
Wellicht dat iemand het volgende probleem herkent.

Als ik in de auto een oplaadschema (bijvoorbeeld na 23:00 laden) in stel en de kabel laten we zeggen om 19:00 aankoppel dan zou de auto om 23:00 moeten gaan laden. Bij mij zie ik echter vanaf het moment dat ik mijn kabel in mijn laadpaal (NewMotion) doe dat de laadpaal en de auto constant met elkaar bezig zijn. In de Shell Recharge app zie ik ook dat er een sessie wordt begonnen en weer wordt afgebroken. Ik heb in de app daardoor de meldingen maar uitgezet. Op zich kan ik daar mee leven echter na een tijdje schiet de laadpaal in storing en zie ik op de auto rode lampjes bij het laden. Door de laadpaal te resetten (na 23:00) start het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
FreeMen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:43:
[...]

inderdaad als je met lekkere vaart de rotonde opgaat en dan net voor je eraf gaat gas geeft breekt de achterkant uit...nu nog even wachten op sneeuw of naar het zuiden gaan waar wat water op de weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
[...]

Ik had geen passagier maar dit gaat inderdaad ergmakkelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:04:
Net vanuit de leasemaatschappij gehoord:

"Goedemorgen,

Vanuit Ford mogen er geen grotere velgen gemonteerd worden. Dit is gisteren officieel aan de dealers medegedeeld.

De garantie op de auto komt te vervallen indien de auto wordt aangepast. "

En dat terwijl op de GT dus wel standaard 20 inch velgen zitten en dat het onderstel 100% hetzelfde is..
En daarom heb ik de originele set bewaard ;)

Maar echt, wat maakt Ford zich belachelijk hiermee zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 15-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
[...]

Hahaha. Zelf denk ik ook een kleine hartverzakking gehad?
rosetree schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Bij mij in de wijk hebben ze een 'ring' gemaakt met genummerde rotondes en die pak ik allemaal met een breakout van de achterkant als ik de rotonde verlaat....ook als ik niet alleen in de auto zit (wat me meestal een stomp van de bijrijder oplevert)...inderdaad 1 van de leukste dingen van de auto
FILMPJEE ?!

Volgens mij zijn alle "bijrijders" de vrouwen in dit geval :X Kan me niet voorstellen dat een man het vervelend vind om dat mee te maken.

Maar leuk om jullie ervaringen hierover te horen :) Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Als het echt bij bijdraagt vind ik het een must, gordels, airbags, ABS, ESP, Noodremsystemen zijn daar in mijn ogen goede voorbeelden van. Betekend overigens ook dat betaalbare auto's alleen maar duurder worden, kale auto zoals een Aygo (al dan niet EV) kun je straks niet meer kopen want van de EU moet alles er op zitten.
En daar zal de vrije markt dan weer iets mee moeten doen: een fabrikant kan als het standaard en verplicht is kansen zien om het goedkoper te produceren, aangezien je daar geld mee kan verdienen omdat de schaal groter wordt.

Voor de eerste auto's duur en daarna goedkoop voor iedereen.
Dat is de theorie. #economyofscale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
FreeMen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:34:

En daarom heb ik de originele set bewaard ;)

Maar echt, wat maakt Ford zich belachelijk hiermee zeg.
De 'grotere wielen' als exclusief beschouwen voor de GT. Lijkt meer marketing dan technische beperking.Maar, onderstel mag dan wel gelijk zijn, maar vering en demping wellicht niet. Zit daar niet iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:03

ja3

Heeft iemand al geprobeerd om het oplaad herrie probleem met een 1 fase laadkabel tijdelijk op te lossen voor de openbare laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
De MME heeft een zuinigheid record binnengesleept. Mijn ervaring is ook dat de auto een prima actieradius heeft.

https://www.autoweek.nl/a...ewsalert&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Guys,

Ha, het kan dus wel snel bij Stern. Welke vestiging gaat dit om? Ik word als het goed is vandaag gebeld door Fleetsales van Stern voor afleverafspraak (mits de verkoper die ik dinsdag sprak zijn werk heeft gedaan). Anders ga ik ze zelf weer even bellen (1 maand & counting). :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

+1 voor dit. Ik heb zojuist hetzelfde gedaan met een collega. Bij hem klinkt het geluid een stuk voller en kan je op standje 10 niet goed met elkaar praten.
In mijn auto kan je normaal converseren op stand 10.

We hebben beide identieke geluidsinstellen geprobeerd. Bij hem is de bas ook veel meer aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
Voor degenen die nog op hun auto zitten te wachten:
RETAIL SOLD
2021-07-12 00:00:00.0
DEALER DELIVERY
2021-07-02 09:16:00.0
Ik kan hem over een week op gaan halen,
Dus 3 weken bij de dealer komt vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
De garantie komt te vervallen? Ook als er geen causaal verband is tussen het gebrek en de velgen? Denk dat ze daar nog even een goede Nederlandse jurist naar moeten laten kijken… garantie laten vervallen een heel zwaar middel, dat kan niet zomaar. Daarbaast worden de velgen in andere markten als optie aangeboden.

Zijn wij even blij dat we die Ford hebben geannuleerd, zeg. Ooit al eens brakke Mondeo met afbrekende voorstoel (tijdens een rit op de snelweg) gehad en een op hol slaand klokkenwinkel. Met toen een hele slechte dealer (we wonen in De Meern maar ik noem geen namen - als vervangende auto krijgt u een Ford Transitbus mee als gelijkwaardig vervangend vervoer).

[ Voor 11% gewijzigd door rahpor op 15-07-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Htmmkr
martijnvds schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Ha, het kan dus wel snel bij Stern. Welke vestiging gaat dit om? Ik word als het goed is vandaag gebeld door Fleetsales van Stern voor afleverafspraak (mits de verkoper die ik dinsdag sprak zijn werk heeft gedaan). Anders ga ik ze zelf weer even bellen (1 maand & counting). :X
Stern Amsterdam Zuid-Oost.

Hoop dat je goed nieuws krijgt en de auto snel kunt ophalen :) !
Bij mij komen ze de auto afleveren. Aan ene kant fijn maar had de rit terug naar huis ook met alle plezier gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
rahpor schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:19:
De garantie komt te vervallen? Ook als er geen causaal verband is tussen het gebrek en de velgen? Denk dat ze daar nog even een goede Nederlandse jurist naar moeten laten kijken… garantie laten vervallen een heel zwaar middel, dat kan niet zomaar. Daarbaast worden de velgen in andere markten als optie aangeboden.

Zijn wij even blij dat we die Ford hebben geannuleerd, zeg. Ooit al eens brakke Mondeo met afbrekende voorstoel (tijdens een rit op de snelweg) gehad en een op hol slaand klokkenwinkel. Met toen een hele slechte dealer (we wonen in De Meern maar ik noem geen namen - als vervangende auto krijgt u een Ford Transitbus mee als gelijkwaardig vervangend vervoer).
De dealer denkt zelf dat Ford het onderscheid wil kunnen blijven bieden tussen de RWD / AWD en GT modellen. Dus puur een marketing verbod.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsTJSoEzQiN4QmpitEkoEZsDvGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7tlYg8iXaqNqg8bi4BZBZl6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEy7pAyfUgJ2L1Is9An1bxTSmlc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/frMtFHK6KYwSFwhbyv2os4v3.png?f=fotoalbum_large

Je zou maar net van plan zijn op vakantie te gaan met de auto 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
[Deth]Roses schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:00:
[Afbeelding][Afbeelding]

Heb je het kunnen fixen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
F1dude schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Heb je het kunnen fixen??
Zit nu bij de dealer te wachten. Auto wordt uit gelezen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
[Deth]Roses schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:00:
[Afbeelding][Afbeelding]

HEV?? is het dan toch een hybrid ;)
Verklaart dan ook weer de oliekwaliteit die soms in de FordPass Pro te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lka7Zz1Vf_27VJKrSxKa4-m9Z6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jplJFXXuTdZg4n3dh6c2mDbI.png?f=fotoalbum_large

Hoop dat ze het snel voor je oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
Dit is ook niet echt veel belovend...

https://www.macheforum.co...-overheating-mach-e.7702/

https://translate.google....ranger%2F204431&sandbox=1

[ Voor 34% gewijzigd door Eddy E op 15-07-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Topic volgen, vinkje weggehaald😢

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
TheoQ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]

hi ik dacht ook de Fordpass pro te downloaden maar op mijn I-phone staat belangrijk: Fordpass pro is ontworpen voor bedrijfswagens uitgerust met een Fordpass connect modem.
dat connect modem hebben wij wel, maar de bedrijfswagens hebben nu nog wel verbrandingsmotoren ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
[...]

[Afbeelding]

Enige info die ik van de app door kreeg was storing elektronische aandrijflijn… waar Hev voor staat weet ik niet, maar met 1200 km voor de boeg had ik liever niet deze melding een dag van te voren gehad 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
[...]

[Afbeelding]

Trouwens ik heb er geen olie bij staan zag ik net….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOx-ofu4nlAQTbyJ9Ps_87yCukc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GmQ6qYzZKEOaGrqmPGJiTVT1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
[Deth]Roses schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Trouwens ik heb er geen olie bij staan zag ik net….
[Afbeelding]
Ik heb er soms olie bij staan en is de accu leeg, maar kan nog wel xx KM rijden.
of geen olie maar dan wel een accu percentage en aantal KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Lasoul schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:22:
Wellicht dat iemand het volgende probleem herkent.

Als ik in de auto een oplaadschema (bijvoorbeeld na 23:00 laden) in stel en de kabel laten we zeggen om 19:00 aankoppel dan zou de auto om 23:00 moeten gaan laden. Bij mij zie ik echter vanaf het moment dat ik mijn kabel in mijn laadpaal (NewMotion) doe dat de laadpaal en de auto constant met elkaar bezig zijn. In de Shell Recharge app zie ik ook dat er een sessie wordt begonnen en weer wordt afgebroken. Ik heb in de app daardoor de meldingen maar uitgezet. Op zich kan ik daar mee leven echter na een tijdje schiet de laadpaal in storing en zie ik op de auto rode lampjes bij het laden. Door de laadpaal te resetten (na 23:00) start het laden.
Ja zelfde probleem, heb ik een tijdje geleden hier al gepost.
NewMotion heeft een firmware update uitgevoerd, maar kan het niet oplossen. Die geven aan dat de auto te wispelturig is in vragen en afstoten van de behoefte aan energie. Probleem heb ik al bij de dealer aangekaart.
Dat wispelturige klopt wel, want als de auto vol is en ik kom in de buurt van de auto en deze ontgrendelt, lampen aan etc. springt de lader weer op blauw en krijg weer een melding: PowerUp! Het laden is gestart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
--- EVENEMENT INFO !!! ---

Afbeeldingslocatie: https://www.jacksracingday.nl/interface/images/jackheader.png

In samenwerking met Ford Nederland mag ik de leden van de "Mustang Mach-E Benelux" Facebook groep uitnodigen voor de JACK’S (voormalig Gamma) Racing Day op 6 augustus 2021 op het TT Circuit van Assen.

Er is plek voor maximaal 50 Mach-E's !! VOL.= VOL

Het is de bedoeling dat er ALLEEN Mach-E's komen !!!

Hoe te registreren? Zie de Facebook groep!
https://www.facebook.com/groups/machebenelux

[ Voor 5% gewijzigd door makooy op 15-07-2021 16:56 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
[...]

Hoi Theo,
weer wat ontdekt, als je op tijdzone Amsterdam zet en de app daarop open laat staan, dan blijft Amsterdam staan (dus geen tabblad terug).
Echter wat mij nu weer op valt ... 17:00 moet hij op medium staan hij ging dus om 16:45 aan en gingen de koplampen branden samen met de ventilatie door het raam gekeken geeft het kleine scherm aan druk op startknop om te starten..de deur is wel vergrendeld (had expres geen telefoon of sleutels bij me) 7 minuten later gaan de lampen ventilator uit en op het scherm zie je ook niets meer maar de temperatuur in de auto is okay.
waarom moeten nu weer de koplampen aan dat verbruik ook weer extra energie... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
Eddy E schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Hoi Theo,
weer wat ontdekt, als je op tijdzone Amsterdam zet en de app daarop open laat staan, dan blijft Amsterdam staan (dus geen tabblad terug).
Echter wat mij nu weer op valt ... 17:00 moet hij op medium staan hij ging dus om 16:45 aan en gingen de koplampen branden samen met de ventilatie door het raam gekeken geeft het kleine scherm aan druk op startknop om te starten..de deur is wel vergrendeld (had expres geen telefoon of sleutels bij me) 7 minuten later gaan de lampen ventilator uit en op het scherm zie je ook niets meer maar de temperatuur in de auto is okay.
waarom moeten nu weer de koplampen aan dat verbruik ook weer extra energie... 8)7
Bij mij was het die avonden onder de 17 graden, waarom dan de airco en de verlichting.??

Vanochtend was op 07:45 LT de conditionering gestart, maar zonder airco en verlichting (alleen stuur en stoelverwarming) Niet alleen tijdstip maar ook de werkwijze verschillen nogal.

Vandaag bij de dealer het hele verhaal verteld, hij heeft het gelijk door gespeeld aan Ford en 's-middags al een antwoord gekregen: van ALLE systemen moet de software geupdate worden :F

Helaas door vakantie gaat dat pas 16 aug gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Bij mij was het die avonden onder de 17 graden, waarom dan de airco en de verlichting.??

Vanochtend was op 07:45 LT de conditionering gestart, maar zonder airco en verlichting (alleen stuur en stoelverwarming) Niet alleen tijdstip maar ook de werkwijze verschillen nogal.

Vandaag bij de dealer het hele verhaal verteld, hij heeft het gelijk door gespeeld aan Ford en 's-middags al een antwoord gekregen: van ALLE systemen moet de software geupdate worden :F

Helaas door vakantie gaat dat pas 16 aug gebeuren.
OTA of bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Eddy E schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:10:
[...]

Hoi Theo, PAAK werkt weer er moet dus een kleine vertraging inzitten tussen het verwijderen van je telefoon als key uit je auto (had ik smiddags toch goed gedaan en de auto moet ook verwijderd zijn via bluetooth uit je telefoon. vervolgens een tijdje wachten ( ik probeerde het avonds weer eerst bluetooth telefoon connectie gemaakt toen de auto weer uit gezet gecontroleerd na 5 min of dit werkte en toen PAAK ingesteld. en gingen alle stappen wel in 1 keer door en werkte het weer als vroeger.

Zijn er nog gebruikers die het zelfde probleem met tijdzone vetrektijden hebben op de Iphone ? zijn er ook gebruikers van android die dit probleem ondervinden?
Tijdzone Detroit is bij mij ook het probleem.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4akejppbcdPaChDUEcUqjVCHQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/332gUdX82DtF4kxINOlIkqKC.jpg?f=fotoalbum_large

Soms zie ik "mi" staan bij de kilometerstand. Andere keer netjes "km". Geen pijl op te trekken. Viel me vorige week opeens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Niet online
bodzinga schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Tijdzone Detroit is bij mij ook het probleem.
Als je ook vertrektijden heb ingesteld zou ik die in de gaten houden.

Net gingen bij mij weer de lampen en airco aan. ik deactiveer de vertrektijden totdat ik de updates heb gekregen. Tot die tijd maar monitoren of het nog een keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
TheoQ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Als je ook vertrektijden heb ingesteld zou ik die in de gaten houden.

Net gingen bij mij weer de lampen en airco aan. ik deactiveer de vertrektijden totdat ik de updates heb gekregen. Tot die tijd maar monitoren of het nog een keer gebeurt.
vanmorgen had ik hem op tijdzone Amsterdam gaan en was hij gesteld op medium en toen ik de auto instapte was de stoelverwarming op 3 en stuur verwarming aan. maar geen lampen!
het lijkt er op met verwarmen gaan de lampen niet aan maar met koelen wel.... er is vandaag een nieuwe software gelanceerd OTA 1.6.0 misschien dat dit wat oplost.

Ik heb net software gecontroleerd van de auto deze staat nog op 1.3.0 zijn ze wel heel wat verder in de USA..

[ Voor 7% gewijzigd door Eddy E op 16-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WexwqByY9ecfqW7Lp60wVIQuRic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mO18E3ryNOVhZXXi3J2m3AF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

lol... ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun mening met Ford willen delen..... jammer dat ze niet echt willen luisteren tot nu toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Aboma schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:39:
[Afbeelding]

Soms zie ik "mi" staan bij de kilometerstand. Andere keer netjes "km". Geen pijl op te trekken. Viel me vorige week opeens op.
Herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Hier ook en was eerder niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft iemand al geprobeerd om de wifi in de auto te koppelen aan de wifi thuis ?
Bij mij lukt dit niet, kan geen verbinding maken.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:24:
Heeft iemand al geprobeerd om de wifi in de auto te koppelen aan de wifi thuis ?
Dat werkte bij mij wel iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
m24 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Dat werkte bij mij wel iig....
werkt bij mij ook...zowel 2,4 als 5 GHz

[ Voor 5% gewijzigd door Waps61 op 16-07-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Brotuck schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:24:
lukte mij niet met 5Ghz netwerk, wel met een gewone.
Pagina: 1 ... 91 ... 179 Laatste