Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 89 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57
Als je dat hier ook wil doen, graag...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
makooy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:07:
!!! SPOILER ALERT!!!

Is iedereen al lid van de Facebook groep? https://www.facebook.com/groups/machebenelux

Na het weekend zal ik daar een evenement aankondigen in samenwerking met Ford Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
MarcelGo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:44:
Als je dat hier ook wil doen, graag...
Helaas, Evenement wordt alleen op Facebook aangekondigd en is voor FB-groep members only.
Dit om enigszins zicht te hebben wie er naar het Event komen.

[ Voor 11% gewijzigd door makooy op 09-07-2021 16:53 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
*Snel aanmelden op Facebook doet* :+

Helaas mag ik waarschijnlijk toch niet komen, is altijd lastig een Mach-e event zonder Mach-e |:( -O-

@FireStarter Misschien is het een uitje naar Antwerpen om al die arme Pony's die daar nog steeds staan te redden. :+

[ Voor 88% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
makooy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:07:
!!! SPOILER ALERT!!!

Is iedereen al lid van de Facebook groep? https://www.facebook.com/groups/machebenelux

Na het weekend zal ik daar een evenement aankondigen in samenwerking met Ford Nederland.
Ik wil heel graag, zelfs al op 19 nov 2019 de aanbetaling voor de order gedaan. Maar zolang Ford hun 'sh#$t' niet op orde heeft zal ik er niet bij aanwezig zijn. (Omdat de auto er nog niet is..)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

FireStarter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Ik wil heel graag, zelfs al op 19 nov 2019 de aanbetaling voor de order gedaan. Maar zolang Ford hun 'sh#$t' niet op orde heeft zal ik er niet bij aanwezig zijn. (Omdat de auto er nog niet is..)
Ik neem aan dat aanmelden betekent dat iemand van Ford even in Antwerpen op zoek gaat naar je auto.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
m24 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Ik neem aan dat aanmelden betekent dat iemand van Ford even in Antwerpen op zoek gaat naar je auto.... :D
Als dat zou kunnen :) , maar ik ben er bang voor... :F

@makooy , wat was nu het minder leuke nieuws?

[ Voor 8% gewijzigd door FireStarter op 09-07-2021 17:11 ]

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
FireStarter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Later dit weekend / volgende week. Ik wil niet alles in 1x delen en kost ook wat tijd om te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

makooy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Later dit weekend / volgende week. Ik wil niet alles in 1x delen en kost ook wat tijd om te verwerken.
dat is wel heel slecht nieuws als je een week nodig hebt om het te verwerken..... nou sterkte allemaal iig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
rvee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]
Iemand deze melding ook in beeld?
Vreemde is dat de ecall update dag eerder al via ota geïnstalleerd was.
Hoi Ik had de melding ook dat ik naar de werkplaats moest gaan en kreeg ook gelijk de melding succesfully updated. kortom geen werkplaats bezoek is nodig voor de ecall in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FireStarter schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Het is zo'n slechte PR als er allerlei mensen in denkbeeldige auto's aan zo'n meet up mee doen.... of iets creatiefs met karton..... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:15:
[...]

dat is wel heel slecht nieuws als je een week nodig hebt om het te verwerken..... nou sterkte allemaal iig... ;)
Nee. maar rijtje is nu zo:
1 - regionaal evenement Rotterdam
2 - landelijk evenement samen met Ford NL
3 - reactie op de destijds ingeleverde excel sheet.

Ik heb buiten dit forum en Facebook ook nog een soort van prive-leven hahaha O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

makooy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Nee. maar rijtje is nu zo:
1 - regionaal evenement Rotterdam
2 - landelijk evenement samen met Ford NL
3 - reactie op de destijds ingeleverde excel sheet.

Ik heb buiten dit forum en Facebook ook nog een soort van prive-leven hahaha O-)
Lol .... ok ok, fijn weekend dan!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Eddy E schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Hoi Ik had de melding ook dat ik naar de werkplaats moest gaan en kreeg ook gelijk de melding succesfully updated. kortom geen werkplaats bezoek is nodig voor de ecall in mijn geval.
Tja dat hebben er meer zo gezien(bij mij ook, extreem verwarrend)...als ik nu de app open staat de E-call er nog steeds, ik heb een afspraak over 2 weken. Bij ETIS staat niets meer |:(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uXB0wqwQIvyCtKUplaMgbLbiE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CvnGXbK1Tmq7Bzi5ytazYUW2.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door MarcelGo op 10-07-2021 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Vandaag naar belgie geweest! Wat een heerlijke rit, de auto rijdt echt super. Ook CC icm met lanekeeping is ideaal om ontspannend te rijden. Ook laden bij fastned ging super snel met 115kwh - kwamen zelfs allemaal mensen bij de auto kijken.

Laden in Belgie is wel een dingetje.. in de parkeergarage waren 3 laders en allemaal stuk… alleen de Tesla lader deed het (maar niet bij mij uiteraard)… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSuYkc2W4fNXV71pjj3UsYlWoqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3BWbMrOOJxmbWnShQtJFyXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Hoppa. Vanmiddag de auto opgehaald en wat rijd het lekker… komende dagen ff lekker alle instellingen bekijken.

De auto activeren in de app werkt zonder problemen. Ook paak is in 1 keer gelukt en werkt tot op heden ook prima.

[ Voor 34% gewijzigd door kraneden op 09-07-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Is het wel een lekkere reisauto? Oké ik ben een van degene die de MME als een van de eerste besteld heeft en voor mijn gevoel het langst moet wachten. En daardoor ben ik er wel klaar mee. Het ziet er naar uit dat ik met de ID4 naar Italië rijd. Ik vind de ID4 lelijk en hij zou maar tijdelijk zijn. Hij rijdt wel comfortabel. Ik heb van de week in de Q4 E tron gereden. Rijdt nog lekkerder. Ik lees met de dag dat de MME het wachten waard is. Maar ook dat hij hard en stuiterig is. Kom je er een beetje fris uit of heb je hem na een lange rit wel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Fyder Zewis schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:03:
Is het wel een lekkere reisauto? Oké ik ben een van degene die de MME als een van de eerste besteld heeft en voor mijn gevoel het langst moet wachten. En daardoor ben ik er wel klaar mee. Het ziet er naar uit dat ik met de ID4 naar Italië rijd. Ik vind de ID4 lelijk en hij zou maar tijdelijk zijn. Hij rijdt wel comfortabel. Ik heb van de week in de Q4 E tron gereden. Rijdt nog lekkerder. Ik lees met de dag dat de MME het wachten waard is. Maar ook dat hij hard en stuiterig is. Kom je er een beetje fris uit of heb je hem na een lange rit wel gezien?
Tot nu toe ritjes van een Max 1.15u gehad en kom er prima relaxed uit. Beter als de Audi A3 en Renault Megane die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Buiten de verkeersdrempels is het iig in NL wel comfortabel. Ook al ben ik geen fan van de vering. En ja, de ID4 is lelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightfeed
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-08-2021
Hoi, Goeiedag. Ik kijk al een tijdje mee en wat een geweldige bron van informatie dit. Zelf behoor ik helaas nog steeds tot de groep wachtende, sinds Mei 2020.....
Na alle bekende redenen ligt nu de ecall update nog steeds dwars op "mijn" auto. Die wil nl. niet lukken. Ford NL schijnt erbij geweest te zijn, nu ligt het in Engeland begrijp ik van de dealer. Maar zoals elke keer, niets concreets, open einde. Probleem met de USB poort. Echt bijzonder waar de rijdende Mustangs hem OTA krijgen. Mijn hemel waat gaat dit drama stoppen. Er schijnen meerdere auto's te zijn die net als de mijn auto al op kenteken staan, gepoets alles klaar. Ford NL ook maar is gemaild en die sturen vrolijk hun standaard reactie waar je niets aan hebt. Voor de dealer (Broekhuis) ook een drama dit. Iemand nog een tip? bedankt en goed weekend 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Lightfeed op 10-07-2021 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Ik heb gisteren 3.5uur nonstop gereden incl. File van 30 min. Hij rijdt heerlijk, je stapt ontspannen uit de auto. Ook de stoelen zitten goed, en ik vind hem helemaal niet stug of harde vering hebben. Hiervoor heb ik jaren een Santa Fe gereden en die was een stuk stugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Lightfeed schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 07:04:
Hoi, Goeiedag. Ik kijk al een tijdje mee en wat een geweldige bron van informatie dit. Zelf behoor ik helaas nog steeds tot de groep wachtende, sinds Mei 2020.....
Na alle bekende redenen ligt nu de ecall update nog steeds dwars op "mijn" auto. Die wil nl. niet lukken. Ford NL schijnt erbij geweest te zijn, nu ligt het in Engeland begrijp ik van de dealer. Maar zoals elke keer, niets concreets, open einde. Probleem met de USB poort. Echt bijzonder waar de rijdende Mustangs hem OTA krijgen. Mijn hemel waat gaat dit drama stoppen. Er schijnen meerdere auto's te zijn die net als de mijn auto al op kenteken staan, gepoets alles klaar. Ford NL ook maar is gemaild en die sturen vrolijk hun standaard reactie waar je niets aan hebt. Voor de dealer (Broekhuis) ook een drama dit. Iemand nog een tip? bedankt en goed weekend 👍
Zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom die van mij al bijna 4 weken bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
De zit is persoonlijk en is denk ik lastig te generaliseren.

De stoelen zijn voor relatief zacht tov mijn vorige auto en kon ik direct wel waarderen. Je zit IN de stoel en niet op zoals bij mijn oude Tiguan. Nu met wat langere ritten merk ik echter dat regelmatig even wat ga verzitten met name omdat de zitting nogal kort is voor mijn lengte (1.88) waardoor de benen niet ondersteund worden. Ook wordt je bovenrug niet goed ondersteund door de te beperkte kromming van de stoel. Allemaal een kwestie van smaak en verschilt ongetwijfeld van persoon tot persoon.

De achterbank is een ander verhaal, alleen de achterste 20cm is zacht maar als je iets onderuit gaat zitten (wat je snel doet als volwassene heb ik gemerkt) zit je op een veel harder stuk en dat zit echt onprettig. Voor kinderen wellicht geen issue maar voor volwassenen zal een langere rit mogelijk niet heel prettig zijn.

Daarnaast is het "leer" in de MME aanzienlijk zweet gevoeliger dan de stoffen stoelen welke ik gewend ben. Zeker op langere warmere ritten ga je dat merken en met name zodra je uit stapt.

De stoelen kunnen relatief wel lekker diep, iets wat bij de Ionic 5 schijnbaar een serieus minpunt is.

In de Q4 zitten gevoelsmatig wel betere stoelen, ze ondersteunen de benen beter doordat ze een verlengbare zitten hebben en de kromming van de rug vond ik ook prettiger.

Al met al heeft de MME een prima comfort maar prefect zijn ze zeker niet al zal het ongetwijfeld van persoon tot persoon verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
F1dude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:56:
Vandaag naar belgie geweest! Wat een heerlijke rit, de auto rijdt echt super. Ook CC icm met lanekeeping is ideaal om ontspannend te rijden. Ook laden bij fastned ging super snel met 115kwh - kwamen zelfs allemaal mensen bij de auto kijken.

Laden in Belgie is wel een dingetje.. in de parkeergarage waren 3 laders en allemaal stuk… alleen de Tesla lader deed het (maar niet bij mij uiteraard)… [Afbeelding]
Er hangt nochtans een papiertje met Hors(e) service... :+
Bij de grens met Belgie, even snel laden bij Shell Recharge (in Hazeldonk).
Heb je meteen kunnen testen hoe de vering is op de Belgische wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 03-09 21:41
Het is A persoonlijk en B wat je gewend bent.
Niet vervelend bedoelt maar als je uit een Nissan Leaf of santa fe komt of Peugeot 3008 en ik zie nog meer auto's voorbij komen waarvan ik denk ja ik begrijp dat je dit een enorme upgrade vindt.
Heb je bv een Bmw 3 serie gereden met sport pakket of een a4 sportline om een paar auto's te noemen die ook 60k kosten dan lever je op rijgedrag, kwaliteit en stoelen behoorlijk in.

De stoelen zijn voorzien van kunststof en dit heeft niks met leer te maken en zoals meer mensen dat al hebben ondervonden zorgt dat voor plak/zweetstoelen.
Je lengte en lichaamsverhoudingen bepalen of je ze fijn vindt zitten. Met mijn 1.88 is de zitting veel te kort en de stoelen bieden geen zijdelingse steun. Kan zijn dat je daar geen last van hebt maar de zijdelingse steun is er niet.

De achterbank heb ik nog niet op gezeten en is voor mij ook niet van belang dus kan ik niks over zeggen.

De kofferruimte is niet echt groot en dat verwacht je niet als je de auto aan de buitenkant ziet want daar is hij echt indrukwekkend.

De vering is stuiterig en vooral achter te hard, kan zijn dat je dat niet erg vind of voelt maar dat heeft denk ik vooral te maken met wat je gewend bent geweest. Wat je niet kent zal je niet missen ;)

Ik reed met mijn vorige auto in1x naar Italie of Spanje bv en stopte maar amper, de eerste keer stopte ik pas na 800km om te tanken en en daarna stopte ik om de 4 uur en ik kwam (ondanks mijn slechte rug) altijd fit aan.
Door Duitsland nachts met de cruisecontrol op 180 is natuurlijk ook voorbij :)

Nu ben je verplicht om om de paar uur een tijdje stil moeten staan dus misschien ben je daardoor ook fit?

Ik heb nu ruim 8000km met de auto gereden en ben redelijk tevreden ondanks dat ik op behoorlijk wat punten heb ingeleverd. De plakkerige stoelen (vooraf koelen helpt niet voldoende) en het ontbreken van de zijdelingse steun is voor mij wel een beetje een afknapper en de mindere vering ben ik al aan gewend en de kleine kofferruimte is jammer en het dak kan niet open maar het is zo, daar is gewoon goed mee te leven.

Ik heb bij de keuze van de Ford dus gezegd dat de vakantie met de auto voorbij is en dat we voortaan gaan vliegen en dan lokaal een auto huren of de countryman van mijn vrouw nemen.
Voor mij is het niets om iedere keer te stoppen en dan ook maar hopen dat de laders vrij zijn en niet stuk en 6 verschillende pasjes te regelen maar er zijn ook mensen die het leuk vinden en dit helemaal plannen waar ze stoppen, ieder zijn ding maar voor mij is dit dus geen reisauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
rosetree schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:40:
Ik heb zojuist een info verzoek gedaan bij een club die ombouwt naar luchtvering of dit ook mogelijk is voor de MME
Bedrijf 1 geeft helaas aan dat er (nog) geen kit voor de MME beschikbaar is…we zoeken nog even verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Vanochtend Spijkenisse > Nieuwegein en terug gereden. Heen met ACC 105 en af en toe harder om in te halen.
Terug ACC op 100 en lekker relaxed gereden. Reistijd scheelde letterlijk maar 1-2 minuten.

Verbruik heen; 5.9km/kWh
Verbruik terug: 6.3km/kwh met regelmatig 6.7 op het scherm. (Hij doet of 6.3 of 6.7. Ertussen laat hij niet zien).

Zeker wanneer het wat rustiger op de weg is zou ik voortaan ACC 100 en lekker relaxed rijden. Beviel mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Lijkt me een kostbare oplossing luchtvering?. Ik heb ze al eerder genoemd maar ik heb zelf erg goede ervaring met Eibach veren en die kosten ex montage maar iets van €200

[ Voor 3% gewijzigd door Mcie op 10-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
makooy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:43:
Vanochtend Spijkenisse > Nieuwegein en terug gereden. Heen met ACC 105 en af en toe harder om in te halen.
Terug ACC op 100 en lekker relaxed gereden. Reistijd scheelde letterlijk maar 1-2 minuten.

Verbruik heen; 5.9km/kWh
Verbruik terug: 6.3km/kwh met regelmatig 6.7 op het scherm. (Hij doet of 6.3 of 6.7. Ertussen laat hij niet zien).

Zeker wanneer het wat rustiger op de weg is zou ik voortaan ACC 100 en lekker relaxed rijden. Beviel mij wel :)
Knap dat je dat kan :)
Dat is dus 96 echte km/h, 100 op de acc. Ik heb dat geduld niet, bij mij is het altijd 125-130 overdag en 140- 145 na 19 uur. In de praktijk hang je dan natuurlijk ook vaak met 100 achter iemand op de linkse baan maar ik werk tegenwoordig vaak in Zeeland en dan gaat het een stuk beter dan in de regio Rotterdam.
Ik heb het een keer geprobeerd een rit van iets meer dan 100km met 104 op de cc maar dat vind ik helemaal niks.
Vandaar dus dat ik op 4.8 gemiddeld zit op 8000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Mcie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Knap dat je dat kan :)
Dat is dus 96 echte km/h, 100 op de acc. Ik heb dat geduld niet, bij mij is het altijd 125-130 overdag en 140- 145 na 19 uur. In de praktijk hang je dan natuurlijk ook vaak met 100 achter iemand op de linkse baan maar ik werk tegenwoordig vaak in Zeeland en dan gaat het een stuk beter dan in de regio Rotterdam.
Ik heb het een keer geprobeerd een rit van iets meer dan 100km met 104 op de cc maar dat vind ik helemaal niks.
Vandaar dus dat ik op 4.8 gemiddeld zit op 8000km.
Dit is ook een privé auto dus verbruik betaal ik uit mijn eigen zak, denk niet dat ik zo netjes had gereden als het een zakelijke auto wa geweest :X

De afwijking is onder de 100 zo’n 3km volgens Flitsmeister, boven de 100 is het 4km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
makooy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Dit is ook een privé auto dus verbruik betaal ik uit mijn eigen zak, denk niet dat ik zo netjes had gereden als het een zakelijke auto wa geweest :X

De afwijking is onder de 100 zo’n 3km volgens Flitsmeister, boven de 100 is het 4km
Stroom is goedkoop, 130 of 100 scheelt je op 1000km €7 en als je zonnepanelen hebt nog minder, dus dat valt wel mee.

Gisteren overigens de bandenspanning maar eens goed gezet, stond op 2.8 voor en 3.1 achter, wordt hij ook zuiniger van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
makooy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:34:
Ik heb vanmiddag een video call gehad met mijn contactpersoon binnen Ford NL. Verdere informatie hierover volgt binnen enkele dagen. Er zitten hele leuke, gave dingen aan te komen maar helaas ook iets minder prettig nieuws. To be continued.

WEL ben ik bezig om een kleinschalige Mustang Mach-E meeting in Regio Rotterdam te organiseren. Puur een kleine auto meeting waarin we elkaars auto kunnen zien en wat leuke plaatjes kunnen schieten.

Zou je, wanneer je wilt komen, dit formulier in kunnen vullen? Dan kan ik er verder mee aan de slag.
https://forms.gle/Lc9a25eEXFTL1vEQA
De voorlopige datum wordt zaterdag 24-juli of zondag 25-juli. Echter zijn er vrij weinig aanmeldingen binnen 🙂 Kom op iedereen! haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mcie
makooy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:25:
[...]

De voorlopige datum wordt zaterdag 24-juli of zondag 25-juli. Echter zijn er vrij weinig aanmeldingen binnen 🙂 Kom op iedereen! haha
Heb en wil geen Facebook en neem aan dat er dat meer mensen zijn (ik heb nog hoop :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Mcie op 10-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Mcie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Heb en wil geen Facebook en neem aan dat er dat meer mensen zijn (ik heb nog hoop :) )
De meeting in Regio Rotterdam is voor iedereen, wordt door mij zelf georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 14:40
Voor alle stuiteraars;
Check of de transportblokken tussen de vering op de voorwielen is verwijderd. Ik kwam er na een ritje over binnenwegen achter dat hij toch wel stuitert. Nu begrijp ik waarom....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF1ioa9FqzfvUHPb24xHrMFP7bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Xoq2C2ucgwryAPVzGBFAlmI.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heeft het verlagen van het ampèrage naar 12A wel geholpen om thuis zonder lawaai aan de paal te laden op 8 kWh ipv 11 kWh...... Als workaround acceptabel maar niet als oplossing voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Vorige week bij ophalen van de auto hoorde ik bij de dealer dat Ford die stukken tussen de veren er helemaal niet zelf tussen zet en dat daarom de dealers in eerste instantie helemaal niet wisten van het bestaan ervan.

Waar ze dan vandaan komen ? De transporteur doet het om 8 auto's tegelijk mee te kunnen nemen. Zonder die blokjes maar 4 tegelijk.

Just here for the fun

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvSkUFsxdzXEXZaPaDK50xC1AFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JyMAWUCHkfZLlMYRZNenVmp.jpg?f=fotoalbum_large

Nou vooruit, gewoon omdat het kan !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightfeed
  • Laatst online: 10-08-2021
martijnvds schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Zou ook wel eens de reden kunnen zijn waarom die van mij al bijna 4 weken bij de dealer staat.
Hoi, ja zou zomaar, er zijn meerdere auto's die door dit euvel nog steeds niet kunnen worden opgehaald. Meest vervelende is het open einde, kan nog wel 3 mnd duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
makooy schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Aangemeld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Laatst online: 22-03 11:08
Dank voor alle reacties. Ik ben dus een idd een Audi A4 van een kleine 60k gewend en dat rijd super. Mijn broer heeft een Audi TT en dat is natuurlijk nog leuker rijden maar als je daar lange afstanden mee wil maken ben je daar na 1,5 uur wel klaar mee. Dat is een grote stofzuiger op een strijkplank. Als de MME ook zo hard is, wordt het inderdaad een auto voor rondjes binnen Nederland. Ik ga het zien.
Mcie schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Het is A persoonlijk en B wat je gewend bent.
Niet vervelend bedoelt maar als je uit een Nissan Leaf of santa fe komt of Peugeot 3008 en ik zie nog meer auto's voorbij komen waarvan ik denk ja ik begrijp dat je dit een enorme upgrade vindt.
Heb je bv een Bmw 3 serie gereden met sport pakket of een a4 sportline om een paar auto's te noemen die ook 60k kosten dan lever je op rijgedrag, kwaliteit en stoelen behoorlijk in.

De stoelen zijn voorzien van kunststof en dit heeft niks met leer te maken en zoals meer mensen dat al hebben ondervonden zorgt dat voor plak/zweetstoelen.
Je lengte en lichaamsverhoudingen bepalen of je ze fijn vindt zitten. Met mijn 1.88 is de zitting veel te kort en de stoelen bieden geen zijdelingse steun. Kan zijn dat je daar geen last van hebt maar de zijdelingse steun is er niet.

De achterbank heb ik nog niet op gezeten en is voor mij ook niet van belang dus kan ik niks over zeggen.

De kofferruimte is niet echt groot en dat verwacht je niet als je de auto aan de buitenkant ziet want daar is hij echt indrukwekkend.

De vering is stuiterig en vooral achter te hard, kan zijn dat je dat niet erg vind of voelt maar dat heeft denk ik vooral te maken met wat je gewend bent geweest. Wat je niet kent zal je niet missen ;)

Ik reed met mijn vorige auto in1x naar Italie of Spanje bv en stopte maar amper, de eerste keer stopte ik pas na 800km om te tanken en en daarna stopte ik om de 4 uur en ik kwam (ondanks mijn slechte rug) altijd fit aan.
Door Duitsland nachts met de cruisecontrol op 180 is natuurlijk ook voorbij :)

Nu ben je verplicht om om de paar uur een tijdje stil moeten staan dus misschien ben je daardoor ook fit?

Ik heb nu ruim 8000km met de auto gereden en ben redelijk tevreden ondanks dat ik op behoorlijk wat punten heb ingeleverd. De plakkerige stoelen (vooraf koelen helpt niet voldoende) en het ontbreken van de zijdelingse steun is voor mij wel een beetje een afknapper en de mindere vering ben ik al aan gewend en de kleine kofferruimte is jammer en het dak kan niet open maar het is zo, daar is gewoon goed mee te leven.

Ik heb bij de keuze van de Ford dus gezegd dat de vakantie met de auto voorbij is en dat we voortaan gaan vliegen en dan lokaal een auto huren of de countryman van mijn vrouw nemen.
Voor mij is het niets om iedere keer te stoppen en dan ook maar hopen dat de laders vrij zijn en niet stuk en 6 verschillende pasjes te regelen maar er zijn ook mensen die het leuk vinden en dit helemaal plannen waar ze stoppen, ieder zijn ding maar voor mij is dit dus geen reisauto.

[ Voor 3% gewijzigd door Fyder Zewis op 11-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Lightfeed schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Hoi, ja zou zomaar, er zijn meerdere auto's die door dit euvel nog steeds niet kunnen worden opgehaald. Meest vervelende is het open einde, kan nog wel 3 mnd duren....
3 maanden??? Pfft ik hoop het toch niet. Ik grap wel eens dat ik waarschijnlijk van baan gewisseld ben voordat de auto er is, mijn vriendin gelooft niet dat ie echt bestaat ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Heeft een van jullie al geprobeerd om fordpass te koppelen aan google assistant? Volgens onderstaande site zou het moeten kunnen, maar mij lukt het niet. Ik kan fordpass niet als service vinden en "praat met fordpass" werkt ook niet. Iemand een idee?

https://owner.ford.com/su...-action-in-your-home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
R-yawn schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:59:
Heeft een van jullie al geprobeerd om fordpass te koppelen aan google assistant? Volgens onderstaande site zou het moeten kunnen, maar mij lukt het niet. Ik kan fordpass niet als service vinden en "praat met fordpass" werkt ook niet. Iemand een idee?

https://owner.ford.com/su...-action-in-your-home.html
Volgens mij staat daar toch duidelijk"
Watch this video to learn how you can control certain home and vehicle features using your available SYNC 3 system and the available Google Assist app.
De MME heeft SYNC4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
Waps61 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Volgens mij staat daar toch duidelijk"
[...]

De MME heeft SYNC4
Je hebt het dus niet zelf ook geprobeerd? Dat de mme sync3 heeft zou iets kunnen verklaren, maar dan zou ik sowieso wel de service moeten zien in google home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
R-yawn schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Je hebt het dus niet zelf ook geprobeerd? Dat de mme sync3 heeft zou iets kunnen verklaren, maar dan zou ik sowieso wel de service moeten zien in google home.
Ik denk dat je het niet goed leest.
Google Home werkt alleen met SYNC 3
Mach-E heeft SYNC 4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mcie
Net de 1400pk mustang op Goodwood zien rijden, de GT reed er ookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCygwGaPUTNebeQa1dNWKXlyw3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RI1DUOfBI3a1mpmIOHNpCTCP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torarica1
  • Laatst online: 02-10-2021
Goedemiddag!, vraagje,

Ik heb net mijn Mach E en als ik bij een publieke laadpaal wil laden, dan kan ik niet meteen de connector in de auto steken, omdat iets het tegenhoud. Ik moet dan enkele keren op het slotje drukken en dan kan de connector er wel in. Het lastige is dat ik geen patroon kan herleiden; soms moet ik 1 x drukken, soms 5x. Met de handleiding kom ik niet verder. Weet iemand waarom ik niet “gewoon” al de 1e x kan plaatsen, hoe vaak je op het slotje moet drukken(of iets anders) om de connector wel in de auto te kunnen drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Torarica1 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:08:
Goedemiddag!, vraagje,

Ik heb net mijn Mach E en als ik bij een publieke laadpaal wil laden, dan kan ik niet meteen de connector in de auto steken, omdat iets het tegenhoud. Ik moet dan enkele keren op het slotje drukken en dan kan de connector er wel in. Het lastige is dat ik geen patroon kan herleiden; soms moet ik 1 x drukken, soms 5x. Met de handleiding kom ik niet verder. Weet iemand waarom ik niet “gewoon” al de 1e x kan plaatsen, hoe vaak je op het slotje moet drukken(of iets anders) om de connector wel in de auto te kunnen drukken?
De auto wel van het slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Sync 4 problemen MME (o.a. opslaan settings e.d.) nu officieel onderkend (hebben nu een SSM 49944 nummer) en zullen met OTA worden gefixt in Juli...

Some 2021 Mustang Mach-E/F-150 vehicles may exhibit audio settings resetting after a key cycle, Android Auto concerns, Sirius presets missing more than three pages after a key cycle, touchscreen intermittent freezing/locking up, Pro Power Onboard messaging confusion after a tripped circuit breaker (F-150 only), WiFi keyboard defaulting to UK English, WMA files not playing properly from a USB and/or Bluetooth connectivity concerns. There may be a software concern in the APIM.Ford is working on an update that is expected via over the air (OTA) in July 2021. The software will update automatically if Vehicle Connectivity is turned ON.Inform the customer that they can continue to drive the vehicle. Contact the customer in August to determine if they received the update. If the customer needs assistance, schedule a follow-up appointment. Monitor OASIS for updates.

bron
https://www.macheforum.co...ering-investigation.7609/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Torarica1 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:08:
Goedemiddag!, vraagje,

Dat heb ik ook bij mijn thuis paal en de paal op het werk. Lukt ook nooit in 1 keer om een of andere reden. De laatste halve cm wil gewoon niet, pas na een paar keer eruit, slotje indrukken gaat hij er in. Doe vast iets fout maar wat...

NB, de auto is ontgrendeld want ik pak altijd eerst de laaddruppel uit de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 11-07-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Fyder Zewis schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:03:
Dank voor alle reacties. Ik ben dus een idd een Audi A4 van een kleine 60k gewend en dat rijd super. Mijn broer heeft een Audi TT en dat is natuurlijk nog leuker rijden maar als je daar lange afstanden mee wil maken ben je daar na 1,5 uur wel klaar mee. Dat is een grote stofzuiger op een strijkplank. Als de MME ook zo hard is, wordt het inderdaad een auto voor rondjes binnen Nederland. Ik ga het zien.

[...]
Ik heb ook een A4 gehad in s-Line uitvoering en die was echt een stuk stugger dan de MME. Ja de MME is relatief stug afgeveerd maar dat merk je eigenlijk alleen bij drempels, die moet je gewoon niet te snel nemen. Met name de achterkant wil dan echt wel de lucht in. Ook zeer slecht hobbelwegen (nieuwbouw tijdelijke straten) zijn niet favoriet voor de MME. Hierbij wel opgemerkt dat je zelfs op die wegen geen rammeltje of kraakje hoort wat toch best wel knap is.

Op de snelweg en b-wegen is het dan ook comfortabele auto ondanks de hardere vering en dan heb ik nog er ook nog 20 inch onder liggen. Ik heb zelf wel enorm veel last van het indirecte rijgeluid van de banden via assen (zowel bij 18 als 20 inch) maar dat heeft weinig te maken met de vering.

Buiten dit bijgeluid voldoet de MME echt prima voor korte maar ook lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Lelijke instinker: ik kreeg bij het toevoegen van de auto in de app geen melding in het scherm op de auto. Bleek dat er twee 1-en in het VIN niet lekker door de camera opgepakt werden. Die stonden als een "I" erin. En de melding "Voertuig gevonden" krijg je dan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torarica1
AvantBlack schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:55:
[...]

De auto wel van het slot?
Ja, de auto is dan open….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torarica1
FreeMen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Dat heb ik ook bij mijn thuis paal en de paal op het werk. Lukt ook nooit in 1 keer om een of andere reden. De laatste halve cm wil gewoon niet, pas na een paar keer eruit, slotje indrukken gaat hij er in. Doe vast iets fout maar wat...

NB, de auto is ontgrendeld want ik pak altijd eerst de laaddruppel uit de auto.
Ben dus “gelukkig” niet de enige😬. Ben nu wel benieuwd of wij inderdaad iets “fout” doen in het proces, of dat wij gewoon pech hebben dat de poort niet helemaal naar behoren functioneert…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen maar ook ik ben niet onder de indruk van het B&O soundsystem. Het is soms best lekker om de muziek vol over de boxen te horen dat horen en zien je vergaat maar dat zit er niet in. Ook telefoongesprekken via iPhone 12 zijn erg zacht. Misschien ligt het aan mij en moet ik eens een afspraak maken bij de audicien.
Wat mij ook opvalt is dat de telefoon niet lekker laad via het draadloze oplaadpunt. Misschien is mijn transparante Apple mag safe hoesje te glas maar om de haverklap stopt hij met opladen. Als ik m dan weer optil en recht leg gaat hij weer verder met opladen.
En verder is het nog steeds heerlijk genieten!!

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Meester_J schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:41:
Lelijke instinker: ik kreeg bij het toevoegen van de auto in de app geen melding in het scherm op de auto. Bleek dat er twee 1-en in het VIN niet lekker door de camera opgepakt werden. Die stonden als een "I" erin. En de melding "Voertuig gevonden" krijg je dan dus wel.
Dus je hebt nu 2 MME's?🤫

Serieuze noot, ik vraag mij nog steeds af hoe makkelijk het is voor een kwaadwillende om de vin toe te voegen en toegang te krijgen.

Dat gezegd hebbende, hoe hebben jullie een 2e telefoon toegevoegd in passapp, eigen account met nogmaals de vin of zelfde account met 2e telefoon?

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 11-07-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
bodzinga schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:54:
Ik heb het al een paar keer voorbij zien komen maar ook ik ben niet onder de indruk van het B&O soundsystem. Het is soms best lekker om de muziek vol over de boxen te horen dat horen en zien je vergaat maar dat zit er niet in. Ook telefoongesprekken via iPhone 12 zijn erg zacht. Misschien ligt het aan mij en moet ik eens een afspraak maken bij de audicien.
Wat mij ook opvalt is dat de telefoon niet lekker laad via het draadloze oplaadpunt. Misschien is mijn transparante Apple mag safe hoesje te glas maar om de haverklap stopt hij met opladen. Als ik m dan weer optil en recht leg gaat hij weer verder met opladen.
Gebruik je CarPlay? En je weet dat het volume tijdens het gesprek kunt verhogen en dat heeft geen invloed op het radio volume.
Het maximaal 30 seconden laden met een iPhone 12 is bekend, heb ik ook last van ook als ik stil sta en gebruik dan ook een kabeltje, mijn partner met een iPhone 11 kan probleemloos draadloos laden.
@Teak @bodzinga Voor alle duidelijkheid, het volume tijdens bellen met mijn iPhone 12 is prima! (En kan nog harder...)

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 11-07-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
Hier hetzelfde probleem met de iPhone 12. Geluid ook erg zacht tijdens het bellen. Samen met de dealer er ook nog naar gekeken, maar helaas gaan oplossing. Wel gaven ze aan dat de combinatie MME en iPhone 12 niet lekker werkt en dat Ford bezig is de problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
MarcelGo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Gebruik je CarPlay? En je weet dat het volume tijdens het gesprek kunt verhogen en dat heeft geen invloed op het radio volume.
Het maximaal 30 seconden laden met een iPhone 12 is bekend, heb ik ook last van ook als ik stil sta en gebruik dan ook een kabeltje, mijn partner met een iPhone 11 kan probleemloos draadloos laden.
@Teak @bodzinga Voor alle duidelijkheid, het volume tijdens bellen met mijn iPhone 12 is prima! (En kan nog harder...)
Hier echt van alles geprobeerd en uitgetest. Maar volume in de auto moet op 20 staan om iemand aan de lijn goed te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
FreeMen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Dus je hebt nu 2 MME's?🤫

Serieuze noot, ik vraag mij nog steeds af hoe makkelijk het is voor een kwaadwillende om de vin toe te voegen en toegang te krijgen.

Dat gezegd hebbende, hoe hebben jullie een 2e telefoon toegevoegd in passapp, eigen account met nogmaals de vin of zelfde account met 2e telefoon?
Met een 2e account, die kan toestemming/autorisatie vragen voor de features aan het 'hoofd' account die als eerste toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Teak schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Hier echt van alles geprobeerd en uitgetest. Maar volume in de auto moet op 20 staan om iemand aan de lijn goed te kunnen horen.
Bel je via de sync4 optie of via CarPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEstang
  • Laatst online: 27-12-2021
FreeMen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:58:
[...]

Dus je hebt nu 2 MME's?🤫

2e FordPass account aangemaakt. Die vraagt vervolgens authorisatie bij het 1e account. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
MarcelGo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 19:09:
[...]

Ik gebruik inderdaad CarPlay zowel voor de muziek als de telefoon. Ik zal het zonder proberen om te kijken of dat scheelt. Kabeltje mee voor het laden is inderdaad verstandig.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Torarica1 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Ben dus “gelukkig” niet de enige😬. Ben nu wel benieuwd of wij inderdaad iets “fout” doen in het proces, of dat wij gewoon pech hebben dat de poort niet helemaal naar behoren functioneert…
Was daarmee in het begin ook wat aan het rommelen. Het slotje gaat erin als je de stekker er niet in 1 keer in plugt. M'n dochter lukte het helemaal niet om de stekker er in te krijgen zonder het slotje te vroeg te laten afsluiten. Inmiddels heeft ze de slag te pakken, en lukt het haar vaak wel. Volgens mij is het echt even handigheid krijgen... Het slotje openen doe ik eigenlijk nooit.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Aboma schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:50:
[...]

Was daarmee in het begin ook wat aan het rommelen. Het slotje gaat erin als je de stekker er niet in 1 keer in plugt. M'n dochter lukte het helemaal niet om de stekker er in te krijgen zonder het slotje te vroeg te laten afsluiten. Inmiddels heeft ze de slag te pakken, en lukt het haar vaak wel. Volgens mij is het echt even handigheid krijgen... Het slotje openen doe ik eigenlijk nooit.
Ik heb hetzelfde met de losse kabel in een publieke lader... deze is wat stroef en gaat er vaak niet netjes in 1 keer in, waardoor het slot ervoor klikt en je de kabel er dus niet in krijgt. Mijn eigen lader met vaste kabel gaat wel soepel er in en geeft ook nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
MarcelGo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Bel je via de sync4 optie of via CarPlay?
Heb het met beide geprobeerd en heb het bij beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
makooy schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Ik denk dat je het niet goed leest.
Google Home werkt alleen met SYNC 3
Mach-E heeft SYNC 4
Ik lees best goed. Je redeneert verkeerd. Dat de google assistant werkt met sync 3 zegt niet dat het niet werkt met sync 4. Sterker nog, ik kwam dit draadje tegen. Het werkt dus wel, alleen (nog?) niet in NL...

https://www.macheforum.co...support.7150/#post-194744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
Ik had ook meer verwacht van het B&O soundsysteem, zeker na het zien van het filmpje: YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E | B&O Sound System
Zelf ben ik een beetje verwend geraakt door mijn THX computer speakers en mijn Senheisser Momentum en Bose headphones, en verwachtte meer (zeker van zo'n merk als B&O).
Bij mij hielp het om de setting van Stereo naar Surround te zetten. En het volume in ieder geval harder te zetten. Je kan ook wat spelen met de balans als er niemand achterin zit.
Dan nog de juiste muziek uitzoeken (genre Epic, Nightwish, etc) en genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torarica1
m24 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Ik heb hetzelfde met de losse kabel in een publieke lader... deze is wat stroef en gaat er vaak niet netjes in 1 keer in, waardoor het slot ervoor klikt en je de kabel er dus niet in krijgt. Mijn eigen lader met vaste kabel gaat wel soepel er in en geeft ook nooit een probleem.
Hmm, bedankt voor de reactie. Zie dat meerdere mensen zeggen dat het een handigheidje betreft. Ga er dan maar ff een uurtje op oefenen 😃✊.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
@Torarica1 Zojuist is het mij ook in 1x gelukt dus het kan echt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ik lees hier veel negatieve ervaringen met het B&O systeem. Ik ben zeker geen audiofiel, maar mijn eis voor een goed geluidssysteem in een auto was altijd een belangrijke. Achtereenvolgens Bose in een Audi A3, Dynaudio in een Golf 7 en B&O in een Audi A3.
Dynaudio en B&O in de A3 klonken fantastisch, maar ik vind dit systeem in de Ford zeker niet slechter. Mijn bass staat op -1 (vanaf neutraal gerekend) en als ik het volume op 16 zet kan ik niet meer fatsoenlijk door de binnenspiegel kijken, zo hard als de bas is.
Ik vind het echt wel zuiver met een goede punch klinken. Wel minder gebalanceerd als wat ik in de A3 had.
Mijn instellingen:

- Bas -1
- Midden + 1 of 2
- Hoog +4
- Fader +2 naar achteren
- Setting Stereo. Surround klinkt niet mooi vol vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
@AvantBlack Ik deel je mening al heb ik de settings net wat anders staan.

Ik ben ook geen audiofiel maar het B&O systeem klinkt tot dusver het beste wat ik gehad heb.

Met de bas op +3 en standje 16 (hoger ben ik nog niet gegaan want dan gaat het echt veel te hard) trilt de binnenspiegel flink en voel je de bas en toch blijft het het zuiver. Bas vol open heb ik ook geprobeerd en geeft echt een dreun door de auto maar nog altijd zuiver. Nee het is geen 200watt versterkte bassbox welke je hele kofferbak vult maar ik mag aannemen dat niemand dat verwacht.

Surround klinkt ruimtelijker dan stereo maar persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan stereo want bij surround komt geluid teveel vanuit het midden van de auto ipv links en rechts. Stereo heeft dan meer een focus als van voren komende maar met de balans +2 naar achteren is dat ook opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door FreeMen op 12-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy E
  • Laatst online: 23-03 11:25
MarcelGo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Tja dat hebben er meer zo gezien(bij mij ook, extreem verwarrend)...als ik nu de app open staat de E-call er nog steeds, ik heb een afspraak over 2 weken. Bij ETIS staat niets meer |:([Afbeelding]
na vandaag is bij mij ook eindelijk het uitroepteken weg...wel weer een melding Update succesvol-controleer wat er nieuw is...
maar er valt niets te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwYKv6UYqKhII6BYAhEjAmLGFlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvzrBKOUpxf8DlMd9GmTCc3d.jpg?f=fotoalbum_large

Het is hier ook al eens gezegd en ook de dealer geeft aan dat er geen alarm op een rwd met tp+ zit, maar hij is toch echt afgegaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 12:49
kraneden schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:49:
[Afbeelding]

Het is hier ook al eens gezegd en ook de dealer geeft aan dat er geen alarm op een rwd met tp+ zit, maar hij is toch echt afgegaan..
Klopt toch?
Geen interieur alarm melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
Waar plaats je een krik bij een Mach-E, vroeg ik mij af toen de transportblokkade tussen de vering had zien zitten? Deze info staat niet in een gebruikershandleiding van de Mach-E, maar gelukkig wel te vinden op net mach-e forum

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dawubimbht10AZ1p0_HAbKqN3VY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AbixhHnQC1WBptxouMSAxtJr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
ok, help!

Ik krijg met geen mogelijkheid Paak aan de praat. Zodra ik in de app op "telefoon als sleutel instellen" druk, krijg ik direct de melding "netwerkprobleem" probeer het later nog eens.

Die melding is er zo snel, dat ik niet eens het idee heb dat die überhaupt een poging doet om te verbinden.

Ik heb gewoon een bluetooth verbinding met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RensJ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:46:
ok, help!

Ik krijg met geen mogelijkheid Paak aan de praat. Zodra ik in de app op "telefoon als sleutel instellen" druk, krijg ik direct de melding "netwerkprobleem" probeer het later nog eens.

Die melding is er zo snel, dat ik niet eens het idee heb dat die überhaupt een poging doet om te verbinden.

Fordpass pro ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
FreeMen schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:54:
[...]

Fordpass pro ook geprobeerd?
Ja maar daar heb ik überhaupt geen mogelijkheid in om Phone as a key in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Autosleutel ook in de auto? Dat is namelijk wel "verplicht" om paak in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fletnix
RensJ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:46:
ok, help!

Schrale troost. maar ik krijg hem ook niet aan de praat. Heb het intussen opgegeven en wacht op een software update/nieuwe release van de Fordpass app.
Gezien de snelheid van Ford, loont het misschien om je eigen app te ontwikkelen met de API: https://developer.ford.com/fordconnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Met sleutel in de auto idd. alles al een keer gereset, profiel weg gegooid, auto uit de app verwijderd. Blijft het zelfde doen.

Zal nog eens kijken of het misschien komt door Android Auto - wireless. Die pakt die namelijk direct op zodra ik verbinding heb en misschien stoort die op de "gewone" BT verbinding. En anders wachten we rustig af tot Ford de boel in orde maakt.

Overigens heb ik ook het beruchte lawaai aan een openbare paal dus ik hoop dat ze daar echt snel een update voor hebben. Dichtstbijzijnde paal grenst aan de achtertuin van mn overburen en als die met goed weer in de tuin zitten worden ze daar niet blij van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
fletnix schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Schrale troost. maar ik krijg hem ook niet aan de praat. Heb het intussen opgegeven en wacht op een software update/nieuwe release van de Fordpass app.
Gezien de snelheid van Ford, loont het misschien om je eigen app te ontwikkelen met de API: https://developer.ford.com/fordconnect
Dank.
Heb mijn bedrijf aangemeld....
Let the API-ing begin..

Helaas... De Mach E is nog niet toegevoegd en de meeste content is niet aangepast sinds 2018..
Dit voorspelt niet veel goeds..

[ Voor 12% gewijzigd door metalpro2021 op 12-07-2021 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
[Afbeelding]

Dan geeft je dealer je 100% verkeerde informatie...

Er zit WEL een alarm op de RWD, echter alleen deur-alarm

Voorbeeld hoe dit te "triggeren" is:
1. Auto open doen
2. Ramen volledig naar beneden
3. Auto sluiten / op slot zetten en uit "bereik" van sleutels lopen
4. Iemand anders door het open raam de deur vanuit binnenuit te laten lopen
Resultaat = Alarm gaat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amsaerk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06-2022
[Afbeelding]

En let op, dat er geen vlieg binnen komt (een motje) want dan gaat direct je alarm af...snapte er niets van maar na gedegen onderzoek kwam er ergens een mot onder de stoel vandaan.....die liet dus het alarm afgaan...misschien toch handig zeker op de camping een insecten killer bij de hand te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amsaerk
fletnix schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:13:
[...]

Ik had ook meer verwacht van het B&O soundsysteem, zeker na het zien van het filmpje: YouTube: 2021 Ford Mustang Mach-E | B&O Sound System
Zelf ben ik een beetje verwend geraakt door mijn THX computer speakers en mijn Senheisser Momentum en Bose headphones, en verwachtte meer (zeker van zo'n merk als B&O).
Bij mij hielp het om de setting van Stereo naar Surround te zetten. En het volume in ieder geval harder te zetten. Je kan ook wat spelen met de balans als er niemand achterin zit.
Dan nog de juiste muziek uitzoeken (genre Epic, Nightwish, etc) en genieten.
Nou ik ga een mailtje sturen aan die Tiina Karjalainen Kierysch uit dat fimpje ik vind dat geluid maar erg mager, ik zie echt de binnenspiegel niet trillen als ik het volume voluit (standje 30) zet. Als ik lekker een Hazes wil opzetten dan moet het gewoon uit de speakers blazen...nu had ik ergens gelezen dat de versterker achterin de kofferbak zit, kun je daar het volume nog ergens opkrikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustangDEV
  • Laatst online: 12-07-2021
Goede middag mede Mustang rijders, ik ben nieuw hier en ben nog zoekende naar hoe het hier allemaal werkt. Dus excuses als ik ergens iets plaats of vraag waar het niet hoort. Ik heb zelf ook sinds 6 weken een Mach-E RWD Extended Range en ervaar wat problemen:

• Auto opent vaak niet, duurt dan best lang voordat ie open wil;
• Auto start soms niet, dan zegt ie dat ie geen sleutel ziet;
• Temperatuur geeft hele rare waardes, buitentemperatuur staat dan soms ineens op 73 graden ofzo, ook de binnentemperatuur kun je dan instellen en staat op 72 graden.
• Apple carplay doet het vaak niet.
• De ford pass app ververst vaak niet, auto is dan bijv. 37% vol, maar de app, die continu open staat, geeft dan nog steeds 96% vol aan, dan ververst ie zo 3 dagen niet.
• Auto gaat niet vanzelf op slot, alleen als je dat zelf doet.
• Met fordpass app wil ie soms de auto niet op afstand starten zodat ie alvast kan koelen.
• Auto gaat niet vanzelf in de voorkeursstand van degene die erin gaat rijden. Stoel en spiegels. Moet je altijd handmatig doen terwijl ie dat automatisch moet doen.
• Sensor aan de achterkant werkt bijna nooit om kofferbak te openen.
• Fordpass app waarschuwt voor een terugroepactie maar die kan ik niet openen, hij blijft maar bezig met laden.

Ik neem aan dat deze onderwerpen hier de revu al gepaseerd zijn, maar ik hoop dat er iemand is die wat tips voor me heeft. P.S. Mijn vrouw heeft met haar telefoon minder problemen dan ik, terwijl zij een iphone XS heeft en ik een iphone 11. Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
RensJ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ja maar daar heb ik überhaupt geen mogelijkheid in om Phone as a key in te stellen.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar je kan overigens volgens https://www.parkers.co.uk...ice/what-is-fordpass-pro/ de FordPass pro app wel gebruiken om je 'van' te openen/sluiten:

'The lock functionality extends to allowing you to remotely lock or unlock the van..'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
MustangDEV schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:02:
Goede middag mede Mustang rijders, ik ben nieuw hier en ben nog zoekende naar hoe het hier allemaal werkt. Dus excuses als ik ergens iets plaats of vraag waar het niet hoort. Ik heb zelf ook sinds 6 weken een Mach-E RWD Extended Range en ervaar wat problemen:

• Temperatuur geeft hele rare waardes, buitentemperatuur staat dan soms ineens op 73 graden ofzo, ook de binnentemperatuur kun je dan instellen en staat op 72 graden.
• De ford pass app ververst vaak niet, auto is dan bijv. 37% vol, maar de app, die continu open staat, geeft dan nog steeds 96% vol aan, dan ververst ie zo 3 dagen niet.
• Met fordpass app wil ie soms de auto niet op afstand starten zodat ie alvast kan koelen.
• Auto gaat niet vanzelf in de voorkeursstand van degene die erin gaat rijden. Stoel en spiegels. Moet je altijd handmatig doen terwijl ie dat automatisch moet doen.
• Fordpass app waarschuwt voor een terugroepactie maar die kan ik niet openen, hij blijft maar bezig met laden.

Ik neem aan dat deze onderwerpen hier de revu al gepaseerd zijn, maar ik hoop dat er iemand is die wat tips voor me heeft. P.S. Mijn vrouw heeft met haar telefoon minder problemen dan ik, terwijl zij een iphone XS heeft en ik een iphone 11. Alvast bedankt voor de reacties.
Deze punten had ik ook: Ik heb Apple 11.

Ik denk dat het te maken heeft met je telefoon gok ik. Hij maakt dan even geen goede verbinding.
Ik denk dat het zinvol is om je iphone af en toe even opnieuw op te starten.

Ik had wel problemen toen de fysieke sleutel apart was geïnstalleerd, ik heb toen de sleutel en de telefoon samen op dezelfde user gezet, toen waren een paar problemen wel opgelost.

De andere onderstaande punten ervaar ik niet zoals jij beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
RensJ schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:13:
Met sleutel in de auto idd. alles al een keer gereset, profiel weg gegooid, auto uit de app verwijderd. Blijft het zelfde doen.

Zal nog eens kijken of het misschien komt door Android Auto - wireless. Die pakt die namelijk direct op zodra ik verbinding heb en misschien stoort die op de "gewone" BT verbinding. En anders wachten we rustig af tot Ford de boel in orde maakt.

Overigens heb ik ook het beruchte lawaai aan een openbare paal dus ik hoop dat ze daar echt snel een update voor hebben. Dichtstbijzijnde paal grenst aan de achtertuin van mn overburen en als die met goed weer in de tuin zitten worden ze daar niet blij van.
Op je Android telefoon in de AA instellingen draadloze AA uitschakelen, en vanuit Ford Sync alleen Bluetooth verbinden (geen AA). Toen lukte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Voor diegenen die klagen over de Bose geluidsinstallatie, we hebben het dan wel over de set die komt bij het TP pakket ? Dus de 10 speakers + soundbar (560 watt?)?

Alles staat hier lettelijk te trillen als ik een lied van bijvoorbeeld Armin van Buren afspeel.
Bassen trillen behoorlijk en geluid blijft erg goed klinken bij hard zetten.

Zou er een verschil zitten in setjes ? Ik ben er juist heel erg blij mee.
Wellicht een ding om te testen als we de meeting hebben ?

Het hele concept van phone as a key is prima, maar waarom gebruiken ze dan weer bluetooth vraag ik me dan af en niet bijvoorbeeld mmwave ? Nu staat die app de hele tijd actief en zal de batterij echt snel leeg zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Brotuck op 12-07-2021 14:53 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
makooy schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Dan geeft je dealer je 100% verkeerde informatie...

Er zit WEL een alarm op de RWD, echter alleen deur-alarm

Voorbeeld hoe dit te "triggeren" is:
1. Auto open doen
2. Ramen volledig naar beneden
3. Auto sluiten / op slot zetten en uit "bereik" van sleutels lopen
4. Iemand anders door het open raam de deur vanuit binnenuit te laten lopen
Resultaat = Alarm gaat af.
Mijn zoon zat in de auto nog alles te bekijken met de deuren dicht. Ik was even uit bereik gelopen met de sleutel. Ineens ging het alarm af met geluid en lichtsignalen. Hij zat niet aan de deur gaf hij aan. Ik zal het eerdaags nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MustangDEV schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:02:

9 vd 10 issues lijken telefoon/ PAAK gerelateerd en herken ik echter 90% van deze issues zijn als sneeuw voor de zon verdwenen door passapp uit te sluiten voor het "automatische energiebeheer" op de telefoon.

Enige wat ik nog wel eens heb is dat hij de telefoon in de auto niet herkend maar dit is in 100% vd gevallen opgelost door de telefoon uit de broekzak te halen en op de opladerlocatie te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:51:
Voor diegenen die klagen over de Bose geluidsinstallatie, we hebben het dan wel over de set die komt bij het TP pakket ? Dus de 10 speakers + soundbar (560 watt?)?

Alles staat hier lettelijk te trillen als ik een lied van bijvoorbeeld Armin van Buren afspeel.

Dat heb ik dus ook en herken de volume issues alles behalve. Op standje 15 is het al bijna niet meer te doen.

Het hele concept van phone as a key is prima, maar waarom gebruiken ze dan weer bluetooth vraag ik me dan af en niet bijvoorbeeld mmwave ? Nu staat die app de hele tijd actief en zal de batterij echt snel leeg zijn
Dat is voor android simpel op te lossen, althans, op mijn telefoon. Passapp heeft een sleuteltje bovenin de balk en als ik deze melding op mijn scherm zet krijg ik "telefoon als sleutel" waarbij er de button "cancel" staat. Als je daar op klikt is je stroomverbruik opgelost. Wel even passapp openen als je naar de auto loopt, dan is hij weer actief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Klwz7gHU_YxIu8ouH2lNxNoFCEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouXVa5YIFgyoOHBe258hsIQj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 12-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

B&O hè :) Maar ik heb 'm ook (TP+) en moet zeggen dat het geluid niet heel indrukwekkend is inderdaad, maar ik ben er ook nog niet echt mee aan de slag gegaan... Speel via Spotify/Android Auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
m24 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:35:
[...]

B&O hè :) Maar ik heb 'm ook (TP+) en moet zeggen dat het geluid niet heel indrukwekkend is inderdaad, maar ik ben er ook nog niet echt mee aan de slag gegaan... Speel via Spotify/Android Auto....
Ik vind B&O systeem ook prima met de juiste instellingen. Heb ook het kofferbakscherm weggehaald wat naar mijn gevoel ook iets scheelt in de bass. Verder is er wel een significant verschil wat de bron is. DAB/hoge res audio is stuk beter dan spotify...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zandje06 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Ik vind B&O systeem ook prima met de juiste instellingen. Heb ook het kofferbakscherm weggehaald wat naar mijn gevoel ook iets scheelt in de bass. Verder is er wel een significant verschil wat de bron is. DAB/hoge res audio is stuk beter dan spotify...
Ja de audio via Android auto (usb) is over het algemeen beter idd. Via bluetooth heb je maar een beperkte bandbreedte, alhoewel ik daar eigenlijk ook geen problemen heb.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Laatst online: 11-09 23:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzxQJzaLWZAoGK8HP3Tkg1OccVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fU5aLPBXRcSaBSQYarGXVjNY.png?f=fotoalbum_large

Nu voor de 2e keer op Compound Out na 3 weken stilgestaan te hebben in Antwerpen. Het lijkt erop dat de auto onderweg is naar de dealer (mag ik hopen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
Ik heb éindelijk een antwoord van Ford NL over de alarmsensors in de Ford Mustang Mach-E
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw geduld. Wij excuseren ons uitdrukkelijk voor de reeds opgelopen vertraging.

Wij mochten vernemen dat uw Mustang Mach-E RWD over een perimetrisch alarm beschikt, met de sensoren in de deuren, de "Frunk" en in de achterklep.
Dit systeem is voorzien voor de RWD versie, zoals deze voor de Nederlandse markt wordt geimporteerd.

Zoals u ons reeds schreef, is het onjuist dat de Ford Mustang Mach-E RWD met een SCM3 gecertificeerd alarmsysteem is uitgerust. De info welke u mijn collega eerder meedeelde berustte dan ook helaas op een vergissing, gezien de Mustang Mach-E modellen sinds de verkoopstart met een alarmuitrusting worden geleverd, welke afhankelijk is van de uitvoering. Zo heeft bijvoorbeeld de AWD versie een uitgebreidere alarminstallatie dan de RWD.

Het spijt ons enorm voor de onduidelijkheid welke wij hebben veroorzaakt. Wij hopen dan ook, dat wij u vandaag met deze mail een duidelijk antwoord konden geven welk soort alarm er conform de modelspecificatie bij uw Mustang Mach-E werd geleverd.

Mocht u niettemin toch nog vragen hebben, horen wij graag van u.

Met vriendelijke groeten/Best regards/Mit freundlichen Grüßen,

xxx

Ford Online Sales
/negatieve-modus
Oftewel, ze geven toe dat na onderzoek blijkt een koper meer te weten dan dat ze zelf weten... HANDIG

/normale-modus
Dit hadden we wel aan zien komen, alleen nu is de vraag hoe nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De GT versie van de Mach-e is voorzien van:
MagneRide - Adaptieve schokdempers met diverse voorkeursinstellingen

Wellicht kunnen we bekijken of we dit ook naar onze modellen kunnen halen ? Wellicht dat de stugheid dan minder hard ingesteld kan worden. Alhoewel het snel went moet ik zeggen.....

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 89 ... 179 Laatste