Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 88 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
MEstang schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:56:
Heb nog geen last gehad van het lawaai tijdens het laden… ga ik net de hond nog even uitlaten en tot mijn schrik hoor ik de ventilatoren blazen als een malle… 😩

Mijn Mustang aan de laadpaal

🤔
Wat maakt die VW een herrie zeg.
Volgens Ford is het geluid bij ons gelukkig normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEstang
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Mcie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:00:
[...]
Wat maakt die VW een herrie zeg.
Volgens Ford is het geluid bij ons gelukkig normaal.
Ja we zijn dus niet de enige, bij mij stonden de ventilator kleppen wel open maar je hoorde niks. En die ID.4 maar blazen pff tot 3 uur ‘s nachts.

Was blij dat het niet de mijne was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Laatst online: 22-03 11:08
Leuk om te lezen dat ieder zo zijn issues heeft. Ondertussen staat mijn first edition al sinds 20 april vast in Antwerpen. Het excuus van e-call update is ook alweer passé. Mijn MME zou gisteren binnen komen maar zoals alle 20 afleverdata eerder genoemd: geen auto geen communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Fyder Zewis schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:34:
Leuk om te lezen dat ieder zo zijn issues heeft. Ondertussen staat mijn first edition al sinds 20 april vast in Antwerpen. Het excuus van e-call update is ook alweer passé. Mijn MME zou gisteren binnen komen maar zoals alle 20 afleverdata eerder genoemd: geen auto geen communicatie.
Fijn dat ze geleerd hebben van de ervaringen tot nu toe en je nu goed op de hoogte houden... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
Sinds vandaag zijn beide update meldingen bij mij op etis weg 🙌

Nu toch goede hoop dat ie op korte termijn bij de dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Fyder Zewis schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:34:
Mijn FE is ook nog daar ergens. Wat zegt https://whereismymache.herokuapp.com/ bij jou?

Er komen steeds meer features op die site, love it.

At the Dealership
Estimated ETA:
Between 18/06/2021 and 02/07/2021

De ETA is een gemiddelde hoelang het duurde bij andere VIN nummers van Antwerpen naar de Dealer toe.

Guess what... als de mijne er volgende week nog steeds niet is. Dan wil dit zeggen dat andere auto's (veel) eerder worden uitgeleverd tov die van ons.

w00t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Morgenochtend een afspraak bij de dealer, er is niet afgebeld. Dus fingers crossed :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:29
De screenprotectors van de vorige bestelling zijn OP! Echter zijn er al een aantal die op de reserve lijst staan, dit lijstje groeit gestaag. Bij voldoende animo wil ik weer een nieuwe bestelling gaan doen.

Prijzen van de vorige keer kan ik echter niet garanderen nu de import/btw-regels per 1-juli veranderd zijn. Mocht ik import/btw moeten betalen wordt dat verwerkt in de uiteindelijke prijs.

Prijs vorige keer (onder voorbehoud van btw/import):
30e - groot scherm
10e - klein scherm
50e - B-stijl set PPF-materiaal
5e - verzendkosten NL / 10e voor BE

Foto’s screenprotectors: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Foto’s B-Stijl-set:
https://www.facebook.com/...ermalink/493794988701274/

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Laatst online: 22-03 11:08
FireStarter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Mijn FE is ook nog daar ergens. Wat zegt https://whereismymache.herokuapp.com/ bij jou?

Er komen steeds meer features op die site, love it.

At the Dealership
Estimated ETA:
Between 18/06/2021 and 02/07/2021

De ETA is een gemiddelde hoelang het duurde bij andere VIN nummers van Antwerpen naar de Dealer toe.

Guess what... als de mijne er volgende week nog steeds niet is. Dan wil dit zeggen dat andere auto's (veel) eerder worden uitgeleverd tov die van ons.
Mooie nieuwe feature inderdaad, had ik nog niet gezien. Leuk ook dat verwachte ETA al lang geweest is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOIXnhEnFLGfQ2s1z0WjAgrt6AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmnltWIfp04JjfG5plqnHwBj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Mocht iemand nog een adresje hebben die de vering een beetje normaal kan afstellen, let me know......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
  • Laatst online: 03-09 21:41
Dan zal je toch andere veren moeten nemen, setje van Eibach of zo maar is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
m24 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:23:
Mocht iemand nog een adresje hebben die de vering een beetje normaal kan afstellen, let me know......
Ja die wil ik ook wel weten. Ik hou van sportief afstellen maar niet van stuiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
makooy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:04:
De screenprotectors van de vorige bestelling zijn OP! Echter zijn er al een aantal die op de reserve lijst staan, dit lijstje groeit gestaag. Bij voldoende animo wil ik weer een nieuwe bestelling gaan doen.

Prijzen van de vorige keer kan ik echter niet garanderen nu de import/btw-regels per 1-juli veranderd zijn. Mocht ik import/btw moeten betalen wordt dat verwerkt in de uiteindelijke prijs.

Prijs vorige keer (onder voorbehoud van btw/import):
30e - groot scherm
10e - klein scherm
50e - B-stijl set PPF-materiaal
5e - verzendkosten NL / 9e voor BE

Foto’s screenprotectors: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Foto’s B-Stijl-set:
https://www.facebook.com/...ermalink/493794988701274/
Wellicht wel. Eerst morgen de auto ophalen :) en kijken hoe het bevalt zonder protector. Kan je laten weten als je ze gaat bestellen? Of waar ik ze eventueel zelf kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Brotuck schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:58:
Morgenochtend een afspraak bij de dealer, er is niet afgebeld. Dus fingers crossed :)
Nice, have fun alvast!
Ik heb de leasemaatschappij gevraagd de dealer te bellen waarom het zo lang duurt, auto heeft langer in Antwerpen staan maar is kennelijk nog steeds in afwachting van de e-Call update (!). Hij staat nu al 3+ weken bij de dealer, met nog geen zicht op een afleverdatum. Morgen ben ik in de buurt van Stern in Amsterdam, misschien dat ik even langsga om te kijken waar de auto staat en een medewerker aan zijn jasje te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
kraneden schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Wellicht wel. Eerst morgen de auto ophalen :) en kijken hoe het bevalt zonder protector. Kan je laten weten als je ze gaat bestellen? Of waar ik ze eventueel zelf kan bestellen?
Stuur maar een prive berichtje dan zet ik je op "het lijstje" haha. Zodra ze dan besteld worden stuur ik je een berichtje ter bevestiging.

Ik zag laatst een Mach-E scherm zonder screenprotector en schrok echt van de vette vingerafdrukken op het scherm :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Out with the old, in with the new! Wat een geweldige wagen is de Maggiewaggie! Enorme upgrade tov mijn "oude" leaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8yLIUSUlKj-aRWFFu0_rXjB85E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVqTtNJ13St5Zl4rWIeFTpQW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ter info:
Bij het upgraden van een 1 fase laadpaal naar een 3 fase laadpaal ben ik tegen het volgende aangelopen:

Mijn nieuwe 3 fase laadpaal van New Motion is bij installatie op 1 fase aangesloten in afwachting tot Stedin de 3 fase ook op mijn meterkast komt aansluiten.
(Het was zo geïnstalleerd dat elke fase naar de laadpaal op de zelfde fase was aangesloten)

Als ik de auto aansluit en mijn pasje aan bied, gaat de auto laden maar stopt gelijk weer.
Na een aantal pogingen brandt de status-led op de auto vast rood en stop de poging tot laden.

Bij NewMotion een ticket aangemaakt en afspraak gemaakt voor een techneut.

Deze vertelde gelijk, dat op deze manier een 3 fase lader aan te sluiten alleen (maar niet altijd) werkt met een Tesla. Alle andere auto's accepteren niet dat de 3 fase die hij zou moeten ontvangen eigenlijk de zelfde fase is.

De lader is nu tijdelijk als 1 fase lader aangesloten zodat ik (langzaam) kan laden en vlak voordat Stedin komt sluit ik de 2 fases aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyXwdiXYb239HiY8d1ru99jVX_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Tlxe1p9QGUuIBOwFwPOhB6q.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is thuis !!

Ja het rijd super en ja ik heb de laadpaal ook moeten "downsizen" naar 3 x 12 Ampere vanwege de enorme herrie.

Later plaats ik wel wat meer ervaringen ermee.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:24:
[Afbeelding]

Hij is thuis !!

Ja het rijd super en ja ik heb de laadpaal ook moeten "downsizen" naar 3 x 12 Ampere vanwege de enorme herrie.

de wereld is weer een stukje mooier... congrats!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:27:
[...]

de wereld is weer een stukje mooier... congrats!!!
Ja ik zal wel niet helemaal objectief zijn, maar deze kleur is echt mooi !
Overigens komen er binnenkort 20 inch velgen op via de dealer. Is geen probleem.

Just here for the fun

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rlp1970
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-03-2023
Hallo, hier mijn eerste post. Ik heb ook een (zwarte) Mach-E vorige week gekregen. Ontzettend fijne auto waar ik heel blij mee ben. Ik ben al bijna de 7 maanden uitstel van de levering vergeten ;-)

Helaas ervaar ik ook heel veel herrie tijdens laden, maar gelukkig heb ik door mijn werk wat contactpersonen bij Ford Nederland.
Ze geven mij aan dat er een software update voor uit gaat komen binnen nu en twee weken, of anders uiterlijk een maand! We moeten het nog even zien, maar dat is dus in principe goed nieuws.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2lMo9BhHQP1mjrGNZrN2bIbWDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSu4HVxAVJULEtAUJ2kMtvdH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
Mij lukte het ook niet, maar nu net is het gelukt. En ik kon PAAK instellen. Lijkt zowaar ook gewoon te werken. Ik heb het een paar keer geprobeerd op verschillende manieren (app open, app niet open. app afgesloten, buiten bereik bluetooth lopen en weer terug) en het werkte elke keer. Ik heb een oneplus 7 pro met android 11. Nu hopen dat mijn telefoon niet te snel leegloopt of de software van Oneplus de app te snel de nek om draait.
FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:21:
Iemand ook het probleem dat passapp activeren niet lukt? Ik krijg geen melding in de auto om hem te activeren

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• oschulte
  • Laatst online: 14-11-2022
Vandaag is een einde gekomen aan het pijnlijke wachten. En ja, het klopt wat ze zeggen: die pijn is meteen weg als 'ie op je oprit staat en je ermee kunt rijden! Ik ben een blij-ei!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCDGwdzFIpjauy6QKiyXh5OPMrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FeL9atrY2CYcRIzbaIGmpYGP.png?f=fotoalbum_large

Grappig dat de "vehicleDateTime":"2021-06-22T14:26:56Z" niet is veranderd ... ik dacht altijd dat dat de tijd was zoals de auto 'm lokaal heeft. En dus lang gedacht dat ie in dit geval sinds 22-6 niet aan was geweest. Betekent dus wat anders ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efXBoYbUGLuVU4tFy-Ca9UMwmdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72fSaqhatmoPWdeHEkYOx3fZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet er maar niets achter zoeken toch? Gebeurt regelmatig dat een schroef zich zo netjes in je achterband boort..... euhh... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]

Ik moet er maar niets achter zoeken toch? Gebeurt regelmatig dat een schroef zich zo netjes in je achterband boort..... euhh... toch?
onfortuin.........paar maanden geleden had ik er een complete sleutelbos in zitten (1 sleutel in de band en de rest hing daaraan vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

martjah schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:22:
[...]

onfortuin.........paar maanden geleden had ik er een complete sleutelbos in zitten (1 sleutel in de band en de rest hing daaraan vast)
wow, was vrouwlief blij dat je de sleutels weer gevonden had? ;) Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen.... vond het vreemd dat de druk opeens alleen een "2" aangaf.... ipv 2.7 of 2.8..... dit keer niet de schuld van de software iig.

[ Voor 20% gewijzigd door m24 op 08-07-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:27:
[...]

wow, was vrouwlief blij dat je de sleutels weer gevonden had? ;)
Het waren sleutels van een onbekende, ik heb ook niet meer naar de eigenaar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
[Afbeelding]

Hij is thuis !!

Nice, AWD Extended Range zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
Mijn auto al bij de dealer op het parkeerterrein gezien. Hij kan jammergenoeg pas over twee weken leveren :(
In ieder geval blij dat er nu een echte datum is geprikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Kleine update met een foutmelding die ik had die met de aankomende vakantie niet zo handig was :)

Ik had een foutmelding bij mijn rittenplanner No vehicle signal record en kreeg geen reisadvies daardoor. Na E-call update bij de dealer doet hij het inmiddels wel en ben ik de foutmelding dus kwijt :)

Verder hoorde ik van de verkoper dat er in totaal 25 auto's van hem alleen al met een technisch mankement zaten die niet opgelost kon worden in Antwerpen en waar een alternatief voor wordt gezocht.... Ging om auto's die al 1,5 maand in Antwerpen stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooipah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2021
@[Deth]Roses welke dealer was dat?

Ik verwacht niet dat mijn auto daar bij hoort, zo positief ben ik wel :-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9hCBU-SElZxH5tpaP5HGYovzbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1apAtYsLeGzxvNUw4AiBklc.jpg?f=fotoalbum_large

En al mijn serviceacties zijn ook weg in etis :-).

gaat nu toch dichterbij komen......hoop ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
kooipah schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:26:
@[Deth]Roses welke dealer was dat?

Ik verwacht niet dat mijn auto daar bij hoort, zo positief ben ik wel :-).

[Afbeelding]

En al mijn serviceacties zijn ook weg in etis :-).

gaat nu toch dichterbij komen......hoop ik ;-)
Stern Hoofddorp ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
martijnvds schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Nice, AWD Extended Range zo te zien?
Klopt idd. Meer opties waren er niet mogelijk. :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]

bij mij was er opvallend veel hondenpoep voor mijn carport; iets wat ik de afgelopen 5 jaar amper heb mee gemaakt. Ga voor de zekerheid een bewakingscamera ophangen.
Ik denk dat deze auto toch veel afgunst/jaloezie opwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb nu ook de GT versie besteld levering Jan 2022: weer Grabber blue.
Had zin in de extra PK's. :)

Als er iemand interesse heeft in mijn first edition Grabber Blue , laat maar weten.
levering nog dit jaar (oudejaarsdag ) en voor een goede prijs ook direct beschikbaar.
Geen wachttijd dan :-) ik lever direct na betaling :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
fletnix schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
[...]

bij mij was er opvallend veel hondenpoep voor mijn carport; iets wat ik de afgelopen 5 jaar amper heb mee gemaakt. Ga voor de zekerheid een bewakingscamera ophangen.
Ik denk dat deze auto toch veel afgunst/jaloezie opwekt.
Mensen die de hond uitlaten staan zo lang naar die mooie MME's te staren dat de hond het niet langer houdt.
Zonder grappen, de cameras zijn geen slecht idee kan ik je vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

LeoWest schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:36:
Ik heb nu ook de GT versie besteld levering Jan 2022: weer Grabber blue.
Had zin in de extra PK's. :)

Als er iemand interesse heeft in mijn first edition Grabber Blue , laat maar weten.
levering nog dit jaar (oudejaarsdag ) en voor een goede prijs ook direct beschikbaar.
Geen wachttijd dan :-) ik lever direct na betaling :-).
Ik denk dat het beter is als ik het hierbij hou qua PK's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat het beter is als ik het hierbij hou qua PK's :)
:) dan doe je het toch voor de kleur..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

LeoWest schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:50:
[...]

maar dan ga ik voor Cyber Orange, met striping..... :) en dan doe ik het ook voor de vering.... en moet ik mijn huis verkopen om de boetes te financieren, maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
LeoWest schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Daarom heb ik juist voor de AWD gekozen. De first edition is niet verkrijgbaar in Infinite bleu ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:
[...]

maar dan ga ik voor Cyber Orange, met striping..... :) en dan doe ik het ook voor de vering.... en moet ik mijn huis verkopen om de boetes te financieren, maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk 8)7
Die oranje is ook inderdaad erg mooi... Alleen wat te opvallend voor mijn echtgenote denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoWest
[Deth]Roses schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Daarom heb ik juist voor de AWD gekozen. De first edition is niet verkrijgbaar in Infinite bleu ;P
?? Grabber blue is de mijne.
en de GT ook mijn vrouw mag namelijk niet weten dat ik hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Kom zojuist van de Ford dealer ivm het laagfrequente tril/banden geluid wat ik continue hoor vanuit voor onder. Ik kan er echt maar niet aan wennen en het gaat dwars door de muziek heen. De beste monteur hoorde het ook meteen en vermoedde dat het bandengeluid is wat doorgegeven wordt aan de vooras. Het is dus niet het bandengeluid zelf maar als het ware de "roffel" van de banden in een buis of bak geluid.

Daarna in een RWD demo auto gereden om te kijken of die hetzelfde geluid gaf. Echter na goed en wel 200 meter gaat ineens de airco full pull (in de auto stond deze helemaal uit ivm de test) en komt er een enorme waarschuwing van een oververhitte batterij cooling op het scherm. Per direct omgedraaid en daar ging de test want dit was de enige RWD die ze hadden staan waarin we konden rijden.

Het stukje wat we gereden hebben had ik echter de indruk dat de demo auto aanzienlijk stiller was tav deze resonantie maar 200meter is natuurlijk niks. Hij gaat nu navragen of het een bekende issue is maar ik ben dus niks wijzer buiten dat ik niet gek ben en niet als enige dit geluid hoor (erkenning is ook wat waard ;) )

Zelf heb ik bandenspanning al van 3.0 bar naar de voorgeschreven 2.4 bar verlaagd maar helpt niks. Ik heb ook een set 20inch met pirelli p-zero's met speciale noice cancelling foam maar ook dat maakt niks uit, zelfde geluid.

In het kader van de brutalen hebben de halve wereld, is er een RWD eigenaar in de omgeving van Nijmegen, Arnhem of Eindhoven welke mij 5 minuten wil laten meerijden om te luisteren? Zou ik echter enorm waarderen want tot op heden verpest dit geluid eigenlijk nagenoeg elk ritje en ik wil echt heel graag weten of het standaard is of dat er een issue is aan mijn auto... ;(

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 08-07-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
LeoWest schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:58:
[...]

?? Grabber blue is de mijne.
en de GT ook mijn vrouw mag namelijk niet weten dat ik hem gekocht heb.
Nu maar hopen dat ze niet teveel let op het kenteken ;-)

Maar ik wilde graag zelf Infinite bleu als kleur, maar dat was helaas in first ediotion niet mogelijk. Had de extra pk's en snelheid wel leuk gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
[Afbeelding]

Hij is thuis !!

Congrats!! Precies zoals ik ‘m ook heb. Ik moet zeggen dat de kleur me heel goed bevalt! Ik had soms twijfels, maar in het echt mooier dan op de bestelwebsite…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sQSE-hpSVTnvpL_BXrroj6KfGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnNPnJQzS3zAd9kRTzpoyXWo.jpg?f=fotoalbum_largeOok ik ben sinds zaterdag 3 juli de gelukkige bezitter van deze MME. Anderhalf jaar gewacht maar uiteindelijk was dat het wel waard. Complimenten aan de dealer (broekhuis Harderwijk) die minimaal een uur met mij in de auto de verschillende menu’s heeft doorgelopen en onder meer PAAK heeft geïnstalleerd. Het is een fantastische auto, echt een genot om in te rijden.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• makooy
Ik heb vanmiddag een video call gehad met mijn contactpersoon binnen Ford NL. Verdere informatie hierover volgt binnen enkele dagen. Er zitten hele leuke, gave dingen aan te komen maar helaas ook iets minder prettig nieuws. To be continued.

WEL ben ik bezig om een kleinschalige Mustang Mach-E meeting in Regio Rotterdam te organiseren. Puur een kleine auto meeting waarin we elkaars auto kunnen zien en wat leuke plaatjes kunnen schieten.

Zou je, wanneer je wilt komen, dit formulier in kunnen vullen? Dan kan ik er verder mee aan de slag.
https://forms.gle/Lc9a25eEXFTL1vEQA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 14:40
makooy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:34:
Ik heb vanmiddag een video call gehad met mijn contactpersoon binnen Ford NL. Verdere informatie hierover volgt binnen enkele dagen. Er zitten hele leuke, gave dingen aan te komen maar helaas ook iets minder prettig nieuws. To be continued.
<speculatie modus aan>ze kunnen het lawaai probleem niet oplossen</speculatie modus uit> /3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brn250
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-08-2023
FreeMen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:
Kom zojuist van de Ford dealer ivm het laagfrequente tril/banden geluid wat ik continue hoor vanuit voor onder. Ik kan er echt maar niet aan wennen en het gaat dwars door de muziek heen. De beste monteur hoorde het ook meteen en vermoedde dat het bandengeluid is wat doorgegeven wordt aan de vooras. Het is dus niet het bandengeluid zelf maar als het ware de "roffel" van de banden in een buis of bak geluid.

Daarna in een RWD demo auto gereden om te kijken of die hetzelfde geluid gaf. Echter na goed en wel 200 meter gaat ineens de airco full pull (in de auto stond deze helemaal uit ivm de test) en komt er een enorme waarschuwing van een oververhitte batterij cooling op het scherm. Per direct omgedraaid en daar ging de test want dit was de enige RWD die ze hadden staan waarin we konden rijden.

Het stukje wat we gereden hebben had ik echter de indruk dat de demo auto aanzienlijk stiller was tav deze resonantie maar 200meter is natuurlijk niks. Hij gaat nu navragen of het een bekende issue is maar ik ben dus niks wijzer buiten dat ik niet gek ben en niet als enige dit geluid hoor (erkenning is ook wat waard ;) )

Zelf heb ik bandenspanning al van 3.0 bar naar de voorgeschreven 2.4 bar verlaagd maar helpt niks. Ik heb ook een set 20inch met pirelli p-zero's met speciale noice cancelling foam maar ook dat maakt niks uit, zelfde geluid.

In het kader van de brutalen hebben de halve wereld, is er een RWD eigenaar in de omgeving van Nijmegen, Arnhem of Eindhoven welke mij 5 minuten wil laten meerijden om te luisteren? Zou ik echter enorm waarderen want tot op heden verpest dit geluid eigenlijk nagenoeg elk ritje en ik wil echt heel graag weten of het standaard is of dat er een issue is aan mijn auto... ;(
Ik weet niet of je daar zo een rit voor nodig hebt om de conclusie te trekken of het een issue is.

De rwd waar ik in rij is doodstil. Niks wat ook maar lijkt op resonantie.
Hooguit wat wind geluid rondom de spiegels op hogere snelheid. Verder er ook nooit iets over gehoord of gelezen. Dus dit klinkt totaal niet iets als wat standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@Brn250 , ik ben bang dat de dealer het snel af zal doen als "hoort bij de auto". Zolang ik het zelf niet ervaren heb in een andere auto zal ik het nooit weten.

Andere welke in mijn auto rijden horen het in eerste instantie niet omdat ze teveel andere indrukken krijgen. Als ik ze er op attendeer dan horen ze het wel maar de meeste vinden het niet storend, tenminste niet tijdens dat ritje.

Gelukkig hoorde de monteur het ook direct en vond het zelf ook wel storend maar de vraag is wat ze er mee gaan doen. Pas al ik glashard kan zeggen dat andere RWD's het niet hebben doordat ik het zelf ervaren heb kan ik ze dwingen er iets aan te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door FreeMen op 08-07-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15

Als je tot woensdag kan wachten kan je in omgeving Nijmegen een RWD rijden. Ik krijg de auto om 11 en daarna ga ik rondje snelladers doen denk ik om die eerst 1000km erop te krijgen.

Stuur maar een pm als je tegen die tijd nog wilt rijden erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Jerome.c schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Als je tot woensdag kan wachten kan je in omgeving Nijmegen een RWD rijden. Ik krijg de auto om 11 en daarna ga ik rondje snelladers doen denk ik om die eerst 1000km erop te krijgen.

Stuur maar een pm als je tegen die tijd nog wilt rijden erin!
Acht de kans 99,99% ...THANKS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wat kost een kWh bij ionity het eerste jaar ?
Dat kan ik dus nergens vinden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Waps61 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:49:
[...]

<speculatie modus aan>ze kunnen het lawaai probleem niet oplossen</speculatie modus uit> /3
Wie weet.

Maar laten we alsjeblieft niet speculeren op wat ik van de week ga posten. Dan slaan we helemaal door.

Heb vanmiddag de meeting gehad en wacht op een mail met de schriftelijke(niet officiële) antwoorden.
Brotuck schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:04:
Wat kost een kWh bij ionity het eerste jaar ?
Dat kan ik dus nergens vinden
Is al meermaals in deze topic voorbij gekomen. Sterker nog. Ik heb het zelf al 2-3 gepost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jwUAFGmMqmiWAAoyQyGXywgqFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJpi2snFFSZOiBgUdVCKTCfN.jpg?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
35 ct dus. Top dankje !

Ja het was vaker voorbij gekomen, maar dit topic loopt sneller vol dan ik kan bijhouden soms. En het zijn best veel pagina's inmiddels :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Acht de kans 99,99% ...THANKS!!
Ik ben de 21ste in de buurt, mocht je een 2e nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Ik ben de 21ste in de buurt, mocht je een 2e nodig hebben :)
Ahh thanks, 2e altijd beter dan 1 maar ik ben dan net met vakantie. Althans dat is even de vraag, gaan naar mallorca en die staat sinds vandaag op rood op de europese kaart :X

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 08-07-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Ahh thanks, 2e altijd beter dan 1 maar ik ben dan net met vakantie. Althans dat is even de vraag, gaan naar mallorca en die staat sinds vandaag op rood op de europese kaart :X
Ja het zijn spannende tijden wat dat betreft.... fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
Brotuck schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:
[...]

35 ct dus. Top dankje !

Ja het was vaker voorbij gekomen, maar dit topic loopt sneller vol dan ik kan bijhouden soms. En het zijn best veel pagina's inmiddels :)
32 ct om precies te zijn ;)

Zag trouwens net deze 2...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZnBQsuEW_T2twb-VV8yuXujtiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhhWRXYcIWKaRqhzIDtsIUtv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dHWiKNSkQFv8wBRq5r3zG6onGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l71kWUnuiufHgASoiahJZOKZ.jpg?f=fotoalbum_large

En nu zie ik deze :) (in de VS zijn ze inmiddels bij 1.4.0)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbluglMZTofF21PuI_PZMyMT-SU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mA1RnAKwUcA8uoDRSHngCRwT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door MarcelGo op 08-07-2021 20:06 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Weet iemand of de VIN aan de buitenkant van de auto af te lezen is, bijv voorruit? Wil morgen even bij de dealer op parkeerplaats gaan kijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martijnvds schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:04:
Weet iemand of de VIN aan de buitenkant van de auto af te lezen is, bijv voorruit? Wil morgen even bij de dealer op parkeerplaats gaan kijken…
yes it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
martijnvds schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:04:
Er zit zelfs een barcode op de voorruit naast de vin code, dus je hoeft hem niet eens over te tikken 8)7

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:56:
[...]

32 ct om precies te zijn ;)

Zag trouwens net deze 2...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nu zie ik deze :) (in de VS zijn ze inmiddels bij 1.4.0)

[Afbeelding]
Ik kan het beter!

Ik heb de update ook gehad… maaaarrrrr….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNlBVn93O3WL71VX63nVobDBw2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YWBITGg7p6X6uqfa1DED3i3I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qRXbqgddSGzjqggKM4Drm_Q00o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJjkCeZ6xugEtU2DxiZqyBUG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEstang

Ik heb ook een RDW SR met TP. Standaard velgen. Totaal geen gekke bijgeluiden.

Wel bij 120+ wind geluid dat op 1 plek harder klinkt dan verwacht. Ga nog een stukje plakband plakken want ik vermoed dat het van de rechter strip boven de voorruit komt. Aan de linkerkant hoor je het namelijk niet.

Het is een kleinigheidje maar om even aan te geven dat ik ook allergisch ben voor bijgeluiden in een auto. Kan daar niet mee leven. Snap je helemaal.

Heb 2 jaar geleden op een camping in Frankrijk nog een rol ductape verbruikt om alle losse plastic lipjes en kappen onder een nieuwe Crossland vast te plakken. 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Ik wil ook een plaatje 😠

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6zhoKmRAnibSVd2HqMrzyUs_Bk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjQ8YtkivYf2obCze3llLEZC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb de trip computer nog eens nagerekend maar van het gemiddelde verbruik wat daar staat klopt echt (wederom) geen bal.

24km gereden, 7,1kwH gemiddeld volgens de trip compuer.

Werkelijk van 90% naar 84% = 6% * 68kWh = 4.08kWh 24/4,08 = 5,88 km/kwh.

Tot op heden nog geen enkel dagrit gezien met een verbruik wat klopt.
Andere dezelfde ervaring?

[ Voor 198% gewijzigd door FreeMen op 08-07-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:26:
Ik heb de trip computer nog eens nagerekend maar van het gemiddelde verbruik wat daar staat klopt echt (wederom) geen bal.

Ja. Klopt hier ook voor geen meter.
Kijk maar eens hoe hard je “resterende km’s” gaan als je minder dan 25% batterij hebt. Ik rij gemiddeld 5.9km/kwh maar bij zo’n 25% gaat lijkt het opeens rond de 4km/kwh te zijn aan resterende km’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Laatst online: 14:40
FreeMen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:26:

Misschien even rekenen zonder de airco en accessoires, dan hou je de puur voor rijden gebruikte energie over....? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
makooy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Ik kan het beter!

Ik heb de update ook gehad… maaaarrrrr….

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook de updates en recall, maaaaar....

De recall-update lijkt OTA al gedaan te zijn? Niet meer naar de garage dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cUsYCBpKXeSg8B498rTb24Vnng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3X6lbyu7VSWACXKa3DFNUKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart267
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-01 07:54
Geweldig....
Net na lange dag auto aan laadpaal op straat gehangen. Bijna leeg (resterende range <20 km).
Na pakweg 20 min komen de eerste omwonenden van de laadpaal al aan de deur: of het allemaal wel goed gaat met die auto... Staat lawaai te maken of er een stofzuiger aanstaat... Moeten we de brandweer bellen?
Enige oplossing voor deze nacht hem er maar af te halen zodat iedereen rustig kan slapen en dan maar overdag opnieuw proberen... Heeft wel de nodige issues als ik morgen weer weg zou moeten (nu gelukkig niet).
Zag hierover al eerder de nodige berichten op dit forum. Is er al iets bekend wanneer goed dit heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marklb1993
  • Laatst online: 25-04-2023
Vandaag de auto opgehaald bij de dealer en daarna via Duitsland terug naar huis gereden. Al met al een dikke 350 km (inclusief 100 km plezierritjes), en ondanks dat ik constant 120/130 km/h heb gereden valt het verbruik mij reuze mee.

Heb de auto nu aan de laadpaal staan en maakt net als bij vele anderen een gigantisch lawaai. Gelukkig zijn er geen directe buren die er last van hebben…

Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar kan nergens vinden hoe je het maximale oplaad percentage instelt. Heeft iemand hier ervaring mee, of kijk ik er totaal overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Marklb1993 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:49:
Vandaag de auto opgehaald bij de dealer en daarna via Duitsland terug naar huis gereden. Al met al een dikke 350 km (inclusief 100 km plezierritjes), en ondanks dat ik constant 120/130 km/h heb gereden valt het verbruik mij reuze mee.

Heb de auto nu aan de laadpaal staan en maakt net als bij vele anderen een gigantisch lawaai. Gelukkig zijn er geen directe buren die er last van hebben…

Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest, maar kan nergens vinden hoe je het maximale oplaad percentage instelt. Heeft iemand hier ervaring mee, of kijk ik er totaal overheen?
Het enige wat je kan laten doen is de maximale stroom uit de laadpaal laten aanpassen. Standaard staan de meeste laadpalen op 3x16 ampere. Zelf heb ik hem nu op 3x12 staan. Wereld van verschil.

Helaas kan je niets aanpassen aan openbare laadpalen.

Ik hoorde vandaag dat dit komt puur omdat we in nederland er wisselstroom in gooien terwijl de auto er zelf gelijkstroom van maakt. En die converter wordt gewoon heet. Er komt een update vanuit ford, maar niemand weet wanneer.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bart267 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:41:
Geweldig....
Net na lange dag auto aan laadpaal op straat gehangen. Bijna leeg (resterende range <20 km).
Na pakweg 20 min komen de eerste omwonenden van de laadpaal al aan de deur: of het allemaal wel goed gaat met die auto... Staat lawaai te maken of er een stofzuiger aanstaat... Moeten we de brandweer bellen?
Enige oplossing voor deze nacht hem er maar af te halen zodat iedereen rustig kan slapen en dan maar overdag opnieuw proberen... Heeft wel de nodige issues als ik morgen weer weg zou moeten (nu gelukkig niet).
Zag hierover al eerder de nodige berichten op dit forum. Is er al iets bekend wanneer goed dit heeft opgelost?
Mocht er een snellader in de buurt zitten kan dat ook een tijdelijke oplossing zijn ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marklb1993
  • Laatst online: 25-04-2023
Brotuck schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:57:
[...]

Het enige wat je kan laten doen is de maximale stroom uit de laadpaal laten aanpassen. Standaard staan de meeste laadpalen op 3x16 ampere. Zelf heb ik hem nu op 3x12 staan. Wereld van verschil.

Helaas kan je niets aanpassen aan openbare laadpalen.

Ik hoorde vandaag dat dit komt puur omdat we in nederland er wisselstroom in gooien terwijl de auto er zelf gelijkstroom van maakt. En die converter wordt gewoon heet. Er komt een update vanuit ford, maar niemand weet wanneer.
Bedankt voor de snelle reactie, maar ik bedoelde eigenlijk dat je kunt instellen dat de accu niet verder dan 80% oplaadt. Een beetje ongelukkig opgeschreven nu ik het zo teruglees :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Marklb1993 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:10:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik bedoelde eigenlijk dat je kunt instellen dat de accu niet verder dan 80% oplaadt. Een beetje ongelukkig opgeschreven nu ik het zo teruglees :-)
Tja ik heb de auto vandaag opgehaald en weet het ook nog niet uit mijn hoofd, je kan (te) veel kiezen op het scherm vind ik, zelfs een beetje in verdwalen.

Het opladen tot maximaal 80% zal er niet voor zorgen dat de auto minder herrie maakt, alleen maar dat hij eerder stopt met laden (en herrie maken)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
[...]

Zoek even in deze topic. Is al meermaals besproken dat je via de app kan instellen tot welk percentage hij laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GVweg4djjE_FLWU2xVzBo11VK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t46tGFeLSvTuNIQL1QOjfSmY.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand deze melding ook in beeld?
Vreemde is dat de ecall update dag eerder al via ota geïnstalleerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
rvee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]
Zie hier ??
makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• oschulte
  • Laatst online: 14-11-2022
Even een shout out naar MaKooy. Zo actief bezig voor ons hier en op Facebook.
Petje af en dank je wel man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
oschulte schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:36:
Even een shout out naar MaKooy. Zo actief bezig voor ons hier en op Facebook.
Petje af en dank je wel man!
Couldn't agree more! Top!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Ik heb zojuist een info verzoek gedaan bij een club die ombouwt naar luchtvering of dit ook mogelijk is voor de MME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Dat gaat nadat je de eerste keer ergens geladen hebt. Dan krijg in passapp onder voertuig, kopje beheer->laadtijden je locaties waar je geladen hebt en kan je de instellingen aanpassen. Let op dat je de "voorkeursinstellinge voor opladen gebruiken" aan vinkt per locatie anders gaat hij nog door tot 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEstang
3 dagen geleden melding dat software update mislukt was. Maar sindsdien geen poging meer gezien dat het nog een keer geprobeerd wordt.

Vraagje: bij de instructies staat dat een WiFi netwerk moet worden ingesteld anders worden updates niet gedaan. Dat stond bij mij ingesteld Ennis ook gelijk de reden waarom het mislukt was: auto stond op de publieke lader op het randje van mijn thuis WiFi bereik. Diegene die de update wel hebben gekregen, hebben die wel/niet de ME aan hun thuis wifi netwerk verbonden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BscpT2vkZbrGqoq4MAviA1aQ6u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVjYbAyk3CfGZVqqhdGxiHi0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Waps61 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Misschien even rekenen zonder de airco en accessoires, dan hou je de puur voor rijden gebruikte energie over....? 8)
Daar heb je mogelijk een punt en heb ik niet aan gedacht maar mocht het zo zijn is het wel een dubieuze keuze van ford om het zo weer te geven. Zal dit eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:49
Ondanks instelling voorkeursopladen actief 90% is deze naar 100% gegaan. Verschil met andere oplasdsessies is dat ik de kabel pas na de starttijd had aangesloten. Herkend iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Heeft iemand die FordPass laadpas geactiveerd? En kan dat zonder creditcard? Ik wil die gewoon van de zakelijk bankrekening laten afschrijven, maar blijkbaar is een creditcard verplicht?

Is er een omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

rvee schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:20:
Ondanks instelling voorkeursopladen actief 90% is deze naar 100% gegaan. Verschil met andere oplasdsessies is dat ik de kabel pas na de starttijd had aangesloten. Herkend iemand dat?
Het is belangrijk dat hij staat op "Voorkeursinstellingen voor opladen gebruiken".

Zijn er nog meer mensen die een windruis hebben bij de bestuurdersdeur en aan de andere kant? lijkt alsof er ergens iets niet goed afgewerkt is (deurrubber o.i.d.) en het begint (goed) hoorbaar te worden vanaf 80 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 23:16
martjah schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Het is belangrijk dat hij staat op "Voorkeursinstellingen voor opladen gebruiken".

Zijn er nog meer mensen die een windruis hebben bij de bestuurdersdeur en aan de andere kant? lijkt alsof er ergens iets niet goed afgewerkt is (deurrubber o.i.d.) en het begint (goed) hoorbaar te worden vanaf 80 km/u.
Ja merk ik wel een beetje maar ging er vanuit dat dit normaal is. Windgeruis in mijn vorige auto was namelijk beduidend meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
RensJ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:23:
Heeft iemand die FordPass laadpas geactiveerd? En kan dat zonder creditcard? Ik wil die gewoon van de zakelijk bankrekening laten afschrijven, maar blijkbaar is een creditcard verplicht?

Is er een omweg?
Nog niet gevonden, zelfs niet als je een eigen account aanmaakt bij ionity

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Brotuck schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Nog niet gevonden, zelfs niet als je een eigen account aanmaakt bij ionity
Nog niet! ik heb contact gehad en ze willen dit in de toekomst wel toe gaan voegen ;-)

BTW we hebben inmiddels een collectors item auto he.... Infinite bleu is niet meer te bestellen en als kleur ook van de website gehaald.... Love the colour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
[Deth]Roses schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Nog niet! ik heb contact gehad en ze willen dit in de toekomst wel toe gaan voegen ;-)

BTW we hebben inmiddels een collectors item auto he.... Infinite bleu is niet meer te bestellen en als kleur ook van de website gehaald.... Love the colour :)
Ja ik weet het vandaag weer zitten glimlachen toen ik hem zag _/-\o_

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
[Deth]Roses schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Zijn er nog een paar vanuit de Europese voorraad te bestellen ;) zelfde geldt overigens voor de Carbonized Grey variant.

Ook wij konden geen Infinite Blue meer bestellen, totdat de Europese voorraad ineens tevoorschijn kwam bij onze dealer. (waren overigens maar 8 van de 350 auto's die konden voldoen aan de eisen die wij stelden (RWD ER met TP(+) :+ )

Ik zie net ook dat, de Dark Matter Grey kleur alleen op GT te bestellen is volgens de site.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2021 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Voor zover ik heb kunnen beoordelen is mijn auto "vrij" van uiterlijke issues, ook het dak ligt er goed in.

Tijdens rijden geen vervelende geluidjes, gewoon degelijk stil

De Audio installatie is meer dan goed in mijn auto, kan hard maar blijft zuiver.

Android auto (draadloos) vind ik maar een drama, dus doe ik nu met de kabel. Daarmee loopt de telefoon niet te hard leeg en blijft hij iets koeler.
Overigens is Android auto icm Flitsmeister op mijn telefoon Galaxy S21 Ultra niet stabiel en crashed vaak, dus het staat gewoon uit voorlopig.

De achterbanken mogen wel iets meer comfort bieden dan ze nu doen, die zijn gewoon te hard en bij iedere hobbel lanceer je tegen het dak

De voorstoelen zijn eigenlijk een tik te klein, ik mis persoonlijk de zijondersteuning niet, maar mijn schouders kunnen niet echt lekker steunen, dus ben benieuwd hoe dat op de lange ritten gaat.

De dealer gaf aan geen enkel probleem te zien met het vervangen van de velgen + banden voor een 20" versie, mits je maar goede velgen koopt. Ik ga persoonlijk de 3000 euro korting daarvoor gebruiken.

De bediening vind ik niet altijd heel logisch op het scherm, wellicht een gewenning...

De drie "power" standen ben ik een beetje mee aan het spelen, ik weet nou niet of hij echt sneller wordt van een bepaalde stand, of dat het puur de diepte van je pedaal is die aangepast wordt.

rijden gaat echt super, wel merk ik een enorm verschil in de vering als je met een volle auto rijd

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 09-07-2021 12:04 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Ik ben vrij kritisch in dergelijke zaken en van windgeruis is pas sprake boven de 140-150 en dan nog enkel rondom de spiegels, daaronder mag het geen naam hebben. Als jij het al vanaf 80 km/u hoort is er iets niet in de haak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R-yawn
Heb ik al gezegd hoe blij ik ben met de auto? Gisteren van Utrecht naar iets onder Maastricht gereden. Na 7 uur dus konden ook grote stukken 130. Heerlijk fijne auto om te reizen. En bij aankomst nog 45% accu over van de 68 kWh. Bij mijn leaf 40 kwh was de accu dan allang leeg geweest. Dat was echt max 100 rijden met een fluwelen voet en samengeknepen billen. Het verbruik van de mach e valt me alleszins mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xipe22
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:44
Afgelopen week geïnformeerd door de dealer dat infinity blue en carbonized grey helaas niet meer te bestellen zijn. Dus maar voor een nieuwe kleur dark matter grey gegaan op de standaard range rwd (met tech pack). Verwachte afleverdatum 28 november 😅 als ik de reacties hier lees is de auto het wachten wel waard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
rvee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]
Even over jou afbeelding. Ik zie alleen maar starten openen en sluiten.

Komt dat omdat ik PaaK nog niet aan de praat heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 09:37
RensJ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Even over jou afbeelding. Ik zie alleen maar starten openen en sluiten.

Komt dat omdat ik PaaK nog niet aan de praat heb?
Ja

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• makooy
!!! SPOILER ALERT!!!

Is iedereen al lid van de Facebook groep? https://www.facebook.com/groups/machebenelux

Na het weekend zal ik daar een evenement aankondigen in samenwerking met Ford Nederland.

Pagina: 1 ... 88 ... 179 Laatste