Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 87 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Gisteren de telefoon gereboot en sindsdien werkt PAAK eigenlijk best goed en loopt de telefoon ook niet leeg.
Je moet de auto niet te snel willen starten, even paar sec. wachten als je in stapt en af en toe moet je hem even wakker maken om het te laten werken maar verder heeft hij het de hele dag prima gedaan. Ook fijn dat je een bevestiging krijgt als de auto op slot gaat na weglopen, dat krijg je niet met de sleutel dus dat is iig al een pre van PAAK.

Wel een vreemde actie gehad. Ik ging mijn dochter ophalen en die opende deur en toen ze ingestapt was en de deur (net wel of niet niet) dicht deed ging de tutter 2x af alsof je met de telefoon op zak uitgestapt bent met de auto nog op contact maar deze lag gewoon in de console. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:02:
[...]

Alle foto's tot op heden zijn met de AWD grill welke gevoelsmatig makkelijker te combineren is met diverse grill patronen dan de RWD grill. Ik heb al diverse patronen "gefotoshopped" op mijn RWD neus maar het valt niet mee om dat goed te krijgen waarbij de look en feel het beeld van de waarheid benaderd.

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke het gaat worden en hoe het gaat staan. Zie het resultaat graag hier terug tzt :)
Dat. En niet elke kleur is de grill van te wrappen zonder de auto te verzieken.

Heb zelf een rode RWD. Zie daar maar eens een “passende” grill voor te vinden die ze auto niet “verziekt”…. Ik ben nog niks tegen gekomen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Voor de statistieken, dit was het verloop van de laatste gebeurtenissen.
Uiteindelijk valt het wel mee in de laatste fase van "Compound out" tot "Dealer delivery"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgx9cuCNxzbS4jL0_ikiiW7W2oI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UlYpREextXARUTXe3l4LVHHt.png?f=user_large

a.s. donderdag mag ik de auto ophalen. Er zitten een paar dagen tussen binnenkomst auto en kenteken bestellen. En afleveringsklaar maken.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Zijn er al mensen die de Frunk Divider hebben verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

JohnW1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:04:
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Goed bezig! How?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEstang
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-12-2021
Hey allemaal! Tot nu passief (dagelijkse) lezer geweest van dit forum. Heeft mij erg geholpen om het wachten door te komen. Sorry dat ik geen bijdrage heb geleverd 😔

Voor de zomer vakantie staat een 1000km reis naar vakantiebestemming in het vooruitzicht. In een RWD SR, gaat een interessante worden 😆

Anyways, zijn er mensen hier die, in een ander topic, behoefte hebben hier mee over na te denken?

Heb zelf ondertussen al een hoop ideeën, aannames, vragen, etc. om te delen. Bijvoorbeeld hoe het navigatie systeem zich op lange afstand gedraagt; als je bijvoorbeeld ‘zuiniger’ rijdt gaat hij het eerste oplaad punt dan automatisch verder plannen? Of is het een goed idee om zelf de beste oplaadpunten (lees met 8+ fast charge punten) in een trip voor te plannen.

Kortom ik denk genoeg zaken om over na te denken. Idee is om daarna ook de real-life ervaring weer te delen.

1 van deze is lekker practische: koelbox in Frunc zoals in dit plaatje (deviders verwijdert) gaat no-way lukken 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCy3t9nGOI4xJcvVgEDx_gs5k-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARQbiM1oImDkzSxcTXUumqvs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:15
MEstang schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:18:
Hey allemaal! Tot nu passief (dagelijkse) lezer geweest van dit forum. Heeft mij erg geholpen om het wachten door te komen. Sorry dat ik geen bijdrage heb geleverd 😔

Voor de zomer vakantie staat een 1000km reis naar vakantiebestemming in het vooruitzicht. In een RWD SR, gaat een interessante worden 😆

Anyways, zijn er mensen hier die, in een ander topic, behoefte hebben hier mee over na te denken?

Heb zelf ondertussen al een hoop ideeën, aannames, vragen, etc. om te delen. Bijvoorbeeld hoe het navigatie systeem zich op lange afstand gedraagt; als je bijvoorbeeld ‘zuiniger’ rijdt gaat hij het eerste oplaad punt dan automatisch verder plannen? Of is het een goed idee om zelf de beste oplaadpunten (lees met 8+ fast charge punten) in een trip voor te plannen.

Kortom ik denk genoeg zaken om over na te denken. Idee is om daarna ook de real-life ervaring weer te delen.

1 van deze is lekker practische: koelbox in Frunc zoals in dit plaatje (deviders verwijdert) gaat no-way lukken 😉

[Afbeelding]
1000km is prima te doen toch? Zou zelf lekker met ABRP bezig gaan. Zoveel DC laders heb je ook niet dus uitwijken is vaak toch geen optie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEstang
JohnW1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:04:
Ja, heel makkelijk. Tip: gebruik 2 platte schroevendraaiers om de plug er uit te trekken. Dat gaat het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Men neme een monteur van de dealer en vraagt vriendelijk of ze deze eruit willen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Ik ga hem vanmiddag verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
F1dude schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:22:
[...]

Ik ga hem vanmiddag verwijderen
Doe ik mee, nu ben ik enthousiast!

Klopt het dat je via de Ford navigatie geen selectie mbt specifieke laadpunten kunt instellen? Bijv: enkel Ionity?
Klopt het dat je voor ABRP i.c.m. IOS, de premium versie moet hebben om deze in je auto in op het scherm kunt weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEstang
Inspired schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:20:
[...]

1000km is prima te doen toch? Zou zelf lekker met ABRP bezig gaan. Zoveel DC laders heb je ook niet dus uitwijken is vaak toch geen optie.
Heb inderdaad naar ABRP gekeken (met premium account) maar die planning houdt geen rekening met het daadwerkelijke verbruik zoals de interne navigatie dat wel doet. Met ABRP kom ik op 2,5 laadtijd en 6 stops. Met Mach E navigatie op 1,5 uur en 4 stops…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEstang
JohnW1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Klopt het dat je via de Ford navigatie geen selectie mbt specifieke laadpunten kunt instellen? Bijv: enkel Ionity?
Klopt het dat je voor ABRP de pro versie moet hebben om deze in je auto in op het scherm kunt weergeven?
Ja en Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
MEstang schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Heb inderdaad naar ABRP gekeken (met premium account) maar die planning houdt geen rekening met het daadwerkelijke verbruik zoals de interne navigatie dat wel doet. Met ABRP kom ik op 2,5 laadtijd en 6 stops. Met Mach E navigatie op 1,5 uur en 4 stops…
en PUMP app ? zie https://goedkoperrijden.b...pp-uitgebreid-getest.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Inspired schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Ik heb onze route naar Italië een beetje lopen vergelijken tussen 'in car' Navigatie en ABRP. ABRP heeft meer aanpas mogelijkheden... ik stop liever elke 1,5 uur, de 'in car' komt op blokken van 2,5 uur.... maar ABRP is natuurlijk niet op de hoogte van je werkelijk gebruik en capaciteit, dus wellicht dat er wat herplanning en tuning onderweg nodig is, "in car" is gewoon gaan.

Ik ga primaire op ABRP rijden en val terug op "in car" waar nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

euhhh... nee de Beta werkt gewoon met android auto.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
m24 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:30:
[...]

euhhh... nee de Beta werkt gewoon met android auto.....
Thanks! In mijn geval gaat het om IOS dus nog even toegevoegd aan mijn vraag:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Voor de vakantiegangers die Frankrijk doorkruisen even een korte samenvatting van mijn rit (en terug) naar Bordeaux.

Even per netwerk:
Ionity: elke keer top (soms werkt 1 van de palen niet, maar er staan er genoeg bij een locatie)
Total: geen grote problemen ondervonden (ik had 1 keer dat 1 van de fastchargers (175) niet snellaadde, maar de ander wel)
Alterbase: na 3 palen (verschillende locaties) die allemaal "storingen" met de Mach-e gaven (na 2% laden), heb ik die "uitgesloten" als netwerk in ABRP zodat ik daar niet meer kwam.
"Vinci" (heet niet zo in ABRP, maar kan de naam niet vinden...): bij alle palen (2) geen enkel pasje werkt geaccepteerd (6 verscihllende pasjes geprobeerd)
Plugsurfing: geen problemen mee gehad, werkte prima
Aldi: gratis laden bij de aldi! Werkte prima. Ik had wel dat de paal "leeg" was na 20 minuten. Blijkbaar zit er een soort van capacitor in die niet lange tijd kan laden oid. (was voor mij prima toen) :)

En nog wat divserse lokale 50kw palen, ook prima allemaal.

Onderweg heb ik constant ABRP pro (beta) gebruikt, werkt geweldig met android Auto.
Het is wel een enorme stroomslurper voor je telefoon, dus sluit je telefoon aan om te laden :+

[ Voor 46% gewijzigd door Ikke_Niels op 05-07-2021 10:55 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Ikke_Niels schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:49:
Voor de vakantiegangers die Frankrijk doorkruisen even een korte samenvatting van mijn rit (en terug) naar Bordeaux.

Even per netwerk:
Ionity: elke keer top (soms werkt 1 van de palen niet, maar er staan er genoeg bij een locatie)
Total: geen grote problemen ondervonden (ik had 1 keer dat 1 van de fastchargers (175) niet snellaadde, maar de ander wel)
Alterbase: na 3 palen (verschillende locaties) die allemaal "storingen" met de Mach-e gaven (na 2% laden), heb ik die "uitgesloten" als netwerk in ABRP zodat ik daar niet meer kwam.
"Vinci" (heet niet zo in ABRP, maar kan de naam niet vinden...): bij alle palen (2) geen enkel pasje werkt geaccepteerd (6 verscihllende pasjes geprobeerd)
Aldi: gratis laden bij de aldi! Werkte prima. Ik had wel dat de paal "leeg" was na 20 minuten. Blijkbaar zit er een soort van capacitor in die niet lange tijd kan laden oid. (was voor mij prima toen) :)

Onderweg heb ik constant ABRP pro (beta) gebruikt, werkt geweldig met android Auto.
Het is wel een enorme stroomslurper voor je telefoon, dus sluit je telefoon aan om te laden :+
Thanks! Hoe heb je de transactie gedaan bij Ionity?
Met een newmotion pas/druppel of de app van Plugsurfing zoals ook benoemd?

Is het iemand trouwens ook al gelukt om bijv: Netflix of Youtube op het scherm te streamen/afspelen tijdens het laden?

[ Voor 4% gewijzigd door JohnW1 op 05-07-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlXBC5YkhBciLD2F4uMkAKKJaNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oIZex3wpey270qR6sTj1DZi6.png?f=fotoalbum_large

Mooie visualisatie in de Where is my Mach-E: https://whereismymache.herokuapp.com/#vmacs
Bij mij heeft de dealer 'm dus afgelopen vrijdag op Dealer Sold gezet, ik krijg 'm as donderdag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Ikke_Niels schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:49:

Even per netwerk:

Top info. Had de pro versie ook beschikbaarheids info van de laders? (Vroeger was dit iig alleen voor Tesla, maar geen id wat het nu is...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
JohnW1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Thanks! Hoe heb je de transactie gedaan bij Ionity?
Met een newmotion pas/druppel of de app van Plugsurfing zoals ook benoemd?

Is het iemand trouwens ook al gelukt om bijv: Netflix of Youtube op het scherm te streamen/afspelen tijdens het laden?
Ik heb eigenlijk vrij lui het meeste deel van de vakantie met de FordPas gedaan, zeker bij Ionity.
Soms werkte mijn MTC pas, maar vaak ook niet ondanks internationaal geactiveerd.
Ik heb bij 1 lokale paal newmotion gebruikt omdat daar de Ford en MTC niet werkte.

Ik denk, ondanks dat ik newmotion niet heel veel heb gebruikt dat ook een prima optie is.
Maar de FordPass werkt uit de kunst in Frankrijk :)
m24 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Top info. Had de pro versie ook beschikbaarheids info van de laders? (Vroeger was dit iig alleen voor Tesla, maar geen id wat het nu is...)
Soms wel, soms niet. Ik denk dat dit ook te maken heeft met of de laders dit delen.
Bij de ionity laders was het sowiso te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Ikke_Niels op 05-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
niet echt mijn smaak, maar voor de liefhebber, bij Nelson (https://www.nelson.nl/mustang-lage-sneakers-blauw-369764/) te koop, Mustang schoenen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lylrO9vzuGqEEMcX-yaKO1K7CKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0NnQQhbwL91JpAQ1Z03fPlob.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Even een luie vraag (moet en ga het zelf nog checken) maar als ik een route instel via de Ford eigen navigatie zie ik nergens het verwachtte verbruik danwel het geschatte restant van de accu bij aankomst wat ik eigenlijk zeker wel verwacht had.

Doe ik iets fout of komt dit enkel bij routes waar hij verwacht dat je het niet haalt?

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
fletnix schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:36:
niet echt mijn smaak, maar voor de liefhebber, bij Nelson (https://www.nelson.nl/mustang-lage-sneakers-blauw-369764/) te koop, Mustang schoenen :D

[Afbeelding]
Kleur zool past goed bij mijn star white, instant buy! (not :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
oschulte schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:05:
[Afbeelding]

Mooie visualisatie in de Where is my Mach-E: https://whereismymache.herokuapp.com/#vmacs
Bij mij heeft de dealer 'm dus afgelopen vrijdag op Dealer Sold gezet, ik krijg 'm as donderdag...
Bij mij sinds 2 juli eindelijk COMPOUND OUT.
Dus met een beetje geluk over 2 weken...

Ik had de sheet bekeken, volgens mij ben ik de eerste geweest met de 1k aanbetaling. Ik bestelde direct een First edition, want ja... first edition...

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:37:
Even een luie vraag (moet en ga het zelf nog checken) maar als ik een route instel via de Ford eigen navigatie zie ik nergens het verwachtte verbruik danwel het geschatte restant van de accu bij aankomst wat ik eigenlijk zeker wel verwacht had.

Doe ik iets fout of komt dit enkel bij routes waar hij verwacht dat je het niet haalt?
Ik zie het ook nergens helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@martjah , ik lees in de issue topic:

Very limited settings to custimize audio, missing options like "punch". The sound in an Ford Focus Vignale (2019) is much better. Also in Oulander PHEV and Tesla.

Je hebt het B&O systeem met het tech pakket wat ik ook heb en ik vind het geluid erg goed. Bass rolt door de hele auto als je hem wat hoger zet en hoge en midden tonen zijn erg helder. Klinkt haast of er iets niet in de haak is met jouw systeem of ik ben veel slechter gewend...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-06-2022
Hoi, Ik heb even een vraagje. Hoe kan ik nu zien of men wel de juiste accupakket hebben geïnstalleerd. Ik heb een AWD met het grote accupakket, maar ik heb gezien het rijbereik rond de 420 nu niet echt het gevoel dat mijn MME is voorzien van een 89kw accu. Aangezien de AWD-versie beschikbaar is met de 2 batterijtypes. De normale batterij voor 420 kilometer en met de grote batterij is dit 540 kilometer. Waar in Sync bijvoorbeeld kan ik dit checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
.

[ Voor 199% gewijzigd door amsaerk op 05-07-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
amsaerk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:23:
Hoi, Ik heb even een vraagje. Hoe kan ik nu zien of men wel de juiste accupakket hebben geïnstalleerd. Ik heb een AWD met het grote accupakket, maar ik heb gezien het rijbereik rond de 420 nu niet echt het gevoel dat mijn MME is voorzien van een 89kw accu. Aangezien de AWD-versie beschikbaar is met de 2 batterijtypes. De normale batterij voor 420 kilometer en met de grote batterij is dit 540 kilometer. Waar in Sync bijvoorbeeld kan ik dit checken ?
Zover ik weet kan dat niet.

Wat je zou kunnen proberen is 100% vol laden, trip1- resetten en dan zo ver mogelijk leegrijden.

Je zou het aan de buitenkant van de auto kunnen zien (bestuurdersdeur, staat een X achter Mach-E".
Ook op basis van het typenummer wat bij de RDW bekend is voor jouw kentenen kan je het herleiden.

Maar wat is je verbruik?
van de 99kwh extended hou je 88kwh bruikbaar over.
Als je 5km/kwh rijdt = 440. Zeker aan het begin, wanneer de auto nog moet "inleren" is 420 op de teller niet heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Mijn AWD SR ging in het begin niet verder dan 320 ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amsaerk
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:08:
Gisteren de telefoon gereboot en sindsdien werkt PAAK eigenlijk best goed en loopt de telefoon ook niet leeg.
Je moet de auto niet te snel willen starten, even paar sec. wachten als je in stapt en af en toe moet je hem even wakker maken om het te laten werken maar verder heeft hij het de hele dag prima gedaan. Ook fijn dat je een bevestiging krijgt als de auto op slot gaat na weglopen, dat krijg je niet met de sleutel dus dat is iig al een pre van PAAK.

Wel een vreemde actie gehad. Ik ging mijn dochter ophalen en die opende deur en toen ze ingestapt was en de deur (net wel of niet niet) dicht deed ging de tutter 2x af alsof je met de telefoon op zak uitgestapt bent met de auto nog op contact maar deze lag gewoon in de console. Vaag.
Hoi, had ik ook, maar toen bleek dat ik de sleutel en de telefoon apart van elkaar geïnstalleerd was, dit geeft ook soms storing dat je deur niet op slot gaat of van het slot af gaat......dus heb ik de sleutel en telefoon bijelkaar op 1 rijder gezet, en het probleem is opgelost. Hoor ook geen getutter meer....gisteren wel een grappig dingetje als tweede berijder heb ik een sleutel toegevoegd op de telefoon van mijn vrouw, die lag gisteren bij het afsluiten nog in de auto....dan gaat de MME niet op slot..en moet je de app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
makooy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Zover ik weet kan dat niet.

Wat je zou kunnen proberen is 100% vol laden, trip1- resetten en dan zo ver mogelijk leegrijden.

Je zou het aan de buitenkant van de auto kunnen zien (bestuurdersdeur, staat een X achter Mach-E".
Ook op basis van het typenummer wat bij de RDW bekend is voor jouw kentenen kan je het herleiden.

Maar wat is je verbruik?
van de 99kwh extended hou je 88kwh bruikbaar over.
Als je 5km/kwh rijdt = 440. Zeker aan het begin, wanneer de auto nog moet "inleren" is 420 op de teller niet heel slecht.
oke...dan moet ik even wachten .....de auto is pas 3 dagen oud.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amsaerk
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:17:

Very limited settings to custimize audio, missing options like "punch". The sound in an Ford Focus Vignale (2019) is much better. Also in Oulander PHEV and Tesla.

Je hebt het B&O systeem met het tech pakket wat ik ook heb en ik vind het geluid erg goed. Bass rolt door de hele auto als je hem wat hoger zet en hoge en midden tonen zijn erg helder. Klinkt haast of er iets niet in de haak is met jouw systeem of ik ben veel slechter gewend...?
de sound is goed, maar de volume niet zo. op maximaal vind ik het niet echt hard klinken. ook de telefoon via Apple carplay is erg zacht, en moet je steeds op max volume zetten.....(kan ook zijn dat ik naar Schoonenberg moet gaan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Bijzonder, gisteren even op 3/4 gezet met de bas een beetje open dit was toch echt erg hard, zo hard dat ik niet hoger durfde iig. Ik heb hem meestal tussen 8 en 10 staan wat volgens mij 1/3 is van wat hij kan een het geluid overstemt al het andere geluid op de snelweg.

Telefoon (Android) klinkt ook erg zuiver en geluid is perfect op sterkte tov de radio. Ik lees daar meer klachten over maar werkt bij mij eigenlijk perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
amsaerk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:34:
[...]

..dus heb ik de sleutel en telefoon bijelkaar op 1 rijder gezet, en het probleem is opgelost.
Hoe zie je cq doe je dit? Ik heb (bewust) geen profiel ingesteld, heb je het daar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Ikke_Niels schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb eigenlijk vrij lui het meeste deel van de vakantie met de FordPas gedaan, zeker bij Ionity.
Soms werkte mijn MTC pas, maar vaak ook niet ondanks internationaal geactiveerd.
Ik heb bij 1 lokale paal newmotion gebruikt omdat daar de Ford en MTC niet werkte.

Ik denk, ondanks dat ik newmotion niet heel veel heb gebruikt dat ook een prima optie is.
Maar de FordPass werkt uit de kunst in Frankrijk :)

[...]

Soms wel, soms niet. Ik denk dat dit ook te maken heeft met of de laders dit delen.
Bij de ionity laders was het sowiso te zien.
Waar/hoe activeer je die fordpas kaart? Ik heb hem we gehad maar er niks over vinden in de fordapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
F1dude schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Waar/hoe activeer je die fordpas kaart? Ik heb hem we gehad maar er niks over vinden in de fordapp?
Je kan hem activeren in je Ford account onder Abonnementen!... Let op je hebt er wel een credit card voor nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
[Deth]Roses schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Je kan hem activeren in je Ford account onder Abonnementen!... Let op je hebt er wel een credit card voor nodig ;-)
Ok, thanks! Is gelukt - is er ook een manier om via de app te betalen/laadpaal te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ok, thanks! Is gelukt - is er ook een manier om via de app te betalen/laadpaal te activeren?
Waarom zou je dit willen? Deze kan je als zakelijke rijder toch helemaal niet gebruiken?
Althans, kan wel maar dan is het voor je eigen rekening. Of wil je hem gebruiken als backup pas mocht het met de Travelcard niet lukken?

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Waarom zou je dit willen? Deze kan je als zakelijke rijder toch helemaal niet gebruiken?
Althans, kan wel maar dan is het voor je eigen rekening. Of wil je hem gebruiken als backup pas mocht het met de Travelcard niet lukken?
Puur backup als Travelcard het niet doet (heb ondertussen ook Newmotion/Maingau pas binnen). Maar enkel dus als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

In al mijn voorgaande auto's heb ik wel een soort upgrade audio pakket gehad (was een must in de selectie voor auto's) en hierbij had ik toch wel wat meer opties om het in te kunnen stellen zoals ik wil. Ik heb vorig jaar ook proefgereden in een Ford Focus Vignale en hier zat ook een B&O set in. Daar had ik gewoon kippenvel in omdat het zo mooi klonk (nadat ik wat gespeeld had met de instellingen). De Mustang Mach E heeft een "award winning audio system" dus ik had wel de verwachting dat de audio hierin is te finetunen naar smaak.
amsaerk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:40:
[...]

de sound is goed, maar de volume niet zo. op maximaal vind ik het niet echt hard klinken. ook de telefoon via Apple carplay is erg zacht, en moet je steeds op max volume zetten.....(kan ook zijn dat ik naar Schoonenberg moet gaan 8)7 )
Hij kan inderdaad niet echt hard. Niet dat ik mijn geluid altijd hard heb staan, maar soms moet je het gewoon ff voelen.

Dit is overigens mijn testnummer in iedere auto: YouTube: James Blake - Limit To Your Love (Official Video)
Bij de Focus / Outlander / Tesla trillen de spiegels mee en voel je het terwijl alles nog kraakhelder klinkt.

[ Voor 6% gewijzigd door martjah op 05-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:47:
[...]

In al mijn voorgaande auto's heb ik wel een soort upgrade audio pakket gehad (was een must in de selectie voor auto's) en hierbij had ik toch wel wat meer opties om het in te kunnen stellen zoals ik wil. Ik heb vorig jaar ook proefgereden in een Ford Focus Vignale en hier zat ook een B&O set in. Daar had ik gewoon kippenvel in omdat het zo mooi klonk (nadat ik wat gespeeld had met de instellingen). De Mustang Mach E heeft een "award winning audio system" dus ik had wel de verwachting dat de audio hierin is te finetunen naar smaak.

[...]

Hij kan inderdaad niet echt hard. Niet dat ik mijn geluid altijd hard heb staan, maar soms moet je het gewoon ff voelen.
De hoeveelheid instellingen is inderdaad erg beperkt maar ik moet zeggen dat op alles standje standaard en alleen de sub op 3/4 + surround ipv stereo ik (en met mij ook alle andere welke erin gezeten hebben) het geluid erg goed vonden. Zal ongetwijfeld beter kunnen maar bij de meeste merken gaat een deftige upgrade van het geluidssysteem al vaak richting de meerprijs gelijk aan het hele tech pakket.

Er zit natuurlijk een bescheiden sub in (zit in de achterbak) maar als je hem open zet en volume op 3/4 dan voel je hem dus echt wel. Helemaal open heb ik hem nooit durven zetten zo hard ging hij al.
Moet ongetwijfeld verschil van referentiekader zijn ;)

NB, ik stream eigenlijk nooit en gebruik voor 99% vd de tijd dab+ radio. Wellicht dat er een verschil is in stream kwaliteit vs dab+? Dab+ slam FM klinkt voor mij iig erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Dit is overigens mijn testnummer in iedere auto: YouTube: James Blake - Limit To Your Love (Official Video)
Bij de Focus / Outlander / Tesla trillen de spiegels mee en voel je het terwijl alles nog kraakhelder klinkt.
Dat zegt misschien meer over de bouwkwaliteit van de Focus / Outlander / Tesla dan over de geluidskwaliteit van de MME ;)

NB, de isolatie van de MME is echt wel goed en ik vermoed dat dat ook bij draagt aan het "trillingslevel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Dat zegt misschien meer over de bouwkwaliteit van de Focus / Outlander / Tesla dan over de geluidskwaliteit van de MME ;)

NB, de isolatie van de MME is echt wel goed en ik vermoed dat dat ook bij draagt aan het "trillingslevel".
Daar valt bij sommige auto's inderdaad over te discussiëren, maar bij diegene die ik gehad heb, zaten de spiegels degelijk gemonteerd :) . Maargoed.....het feit blijft dat er (veel) meer uit de huidige setup gehaald kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door martjah op 05-07-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Daar valt bij sommige auto's inderdaad over te discussiëren, maar bij diegene die ik gehad heb, zaten de spiegels degelijk gemonteerd :) . Maargoed.....het feit blijft dat er (veel) meer uit de huidige setup gehaald kan worden.
Wat voor meer zaken geldt tav de software. Wellicht met toekomstige OTA updates dat ze ook het sound systeem aanpakken.
Wat ik graag zou willen is een 2 a 3-tal vrij definieerbare buttons op het grote scherm welke je zelf kan linken aan welke (beschikbare) functie dan ook. Dan kan iedereen zijn/haar veel gebruikte functie direct onder één knop kwijt. Hoe moeilijk kan dat zijn om te programmeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten dat dit de eerste Sync4 is die door de buitenwereld wordt gebruikt. Het voordeel is dat ze via OTA de meest gehoorde geluiden op kunnen lossen.

Uiteindelijk heb ik liever dat ze de tik bij het wegrijden (1 pedal drive) oplossen dan een aantal extra sliders voor de geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Kan je nagaan hoe Sync4 was geweest als we de auto een jaar geleden al hadden gekregen.

Wellicht scheelt het ook weer niet zoveel omdat de devs toch een soort tunnelvisie hebben. Juist nu pas komen klanten met waardevolle feedback.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:08:
Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten dat dit de eerste Sync4 is die door de buitenwereld wordt gebruikt. Het voordeel is dat ze via OTA de meest gehoorde geluiden op kunnen lossen.

Uiteindelijk heb ik liever dat ze de tik bij het wegrijden (1 pedal drive) oplossen dan een aantal extra sliders voor de geluidsinstallatie.
Zal straks er eens op letten of ik dat ook heb. Zelf rijd ik (nog) niet met 1pd maar gisteren hebben 2 mensen er wel een tijdje mee proef gereden in mijn auto en zover ik mij kan heugen was er geen tik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEstang
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:37:

Als je een Route/Trip instelt kun je het zowel in de App als bij de ingebouwde navigatie zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iac2lRCBB_qaJW79VXHa-2I0T6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFPonxJvoGc53nvpmtuFAwKx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Ik kan gewoon mijn stroom declarareren. En zoals ik al eerder postte, mijn MTC pas werkte (bijna) nooit in Frankrijk. Of je de FordPass (zeker voor Ionity) of newmotion/maingau als backup hebt voor op vakantie maakt natuurlijk niet zoveel uit.
En het zal ongetwijfeld ook weer liggen aan de pas die je standaard hebt, in welk land je bent e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Ikke_Niels op 05-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Auto staat sinds 16 juni al bij de dealer (bijna 3 weken) maar nog steeds niets gehoord, behalve een standaard mail van Athlon dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 25 juli 2021. Vanochtend maar even gebeld met contactpersoon bij de leasemaatschappij, die gaf aan ze dit ook maar gewoon doorkrijgen van Ford maar geen goed zicht hebben op werkelijke afleverdatum. Gevraagd of hij bij de dealer kan uitzoeken wanneer aflevering gepland staat, en aangeven dat ik 3+ weken (want dat wordt het sowieso) erg lang vind duren, zeker gegeven het feit dat dit de 5e vertraging is die is gecommuniceerd. Ook nog even aangeven dat ik de communicatie vanuit Athlon en Ford zeer te wensen vind overlaten, for what it's worth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
martijnvds schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:24:
Auto staat sinds 16 juni al bij de dealer (bijna 3 weken) maar nog steeds niets gehoord, behalve een standaard mail van Athlon dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 25 juli 2021. Vanochtend maar even gebeld met contactpersoon bij de leasemaatschappij, die gaf aan ze dit ook maar gewoon doorkrijgen van Ford maar geen goed zicht hebben op werkelijke afleverdatum. Gevraagd of hij bij de dealer kan uitzoeken wanneer aflevering gepland staat, en aangeven dat ik 3+ weken (want dat wordt het sowieso) erg lang vind duren, zeker gegeven het feit dat dit de 5e vertraging is die is gecommuniceerd. Ook nog even aangeven dat ik de communicatie vanuit Athlon en Ford zeer te wensen vind overlaten, for what it's worth.
En als je naar de dealer gaat (of bellen) en vraagt hoe het ervoor staat?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ikke_Niels schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Ik kan gewoon mijn stroom declarareren. En zoals ik al eerder postte, mijn MTC pas werkte (bijna) nooit in Frankrijk. Of je de FordPass (zeker voor Ionity) of newmotion/maingau als backup hebt voor op vakantie maakt natuurlijk niet zoveel uit.
En het zal ongetwijfeld ook weer liggen aan de pas die je standaard hebt, in welk land je bent e.d.
Wel goeie om een backuppas te hebben, zal die van ford ook maar eens activeren voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
MEstang schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Als je een Route/Trip instelt kun je het zowel in de App als bij de ingebouwde navigatie zien.

[Afbeelding]
Waar kan dit in de navigatie dan? Want die optie zoek ik ook, maar nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
Bij mij geeft de FordPass app een foutmelding via de rittenplanner. Hij zegt dan "No vehicle signals record" nog geen oplossing gevonden helaas. Inmiddels dealer gebeld, ford gebeld en een e-mail gestuurd... Dealer denkt dat het te maken heeft met de coördinaten van de E-call update, maar heb mijn twijfels. De e-call update wordt in ieder geval donderdag nu uitgevoerd en we kunnen dus met een veilig gevoel op reis :P.... fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
FireStarter schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:25:
[...]

En als je naar de dealer gaat (of bellen) en vraagt hoe het ervoor staat?
Al gedaan vorige week, ook geen duidelijk antwoord behalve dat er heel veel auto's op een parkeerterrein staan die allemaal geupdate moet worden, en dat ze er maar 10-15 per dag kunnen doen. Lijkt ook niet echt FIFO te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Waar kan dit in de navigatie dan? Want die optie zoek ik ook, maar nog niet gevonden.
precies, ik dus ook niet... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47

ja3

martijnvds schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Al gedaan vorige week, ook geen duidelijk antwoord behalve dat er heel veel auto's op een parkeerterrein staan die allemaal geupdate moet worden, en dat ze er maar 10-15 per dag kunnen doen. Lijkt ook niet echt FIFO te gaan.
Maar zelfs met 10-15 per dag zou dat binnen 5 tot 10 dagen wel geregeld moeten zijn. Er staan er ook niet nog 1000 op voorraad in Nederland volgens mij. Bij mij staat hij inmiddels ook op DEALER DELIVERY maar nog geen bericht gehad verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
martijnvds schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Brutalen hebben de halve wereld zeggen ze, anders zeg je dat je volgende week de auto als trouwauto wil gebruiken :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FireStarter schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Brutalen hebben de halve wereld zeggen ze, anders zeg je dat je volgende week de auto als trouwauto wil gebruiken :)
Die smoes kan je enkel gebruiken als je een star white hebt besteld :+

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19

Ik vind het b&o geluid ook wel prima, maar het geluid in een Mondeo vignale vind ik echt veel beter. Daar zit een Sony audiosysteem in. Het is ook maar net wat je gewend was misschien. Het geluid is wel redelijk uniek door de soundbar maar dit lijkt meer voor de vorm dan dat er echt allerlei speakers in zitten :)

Ps: ik ben het er ook mee eens dat het volume eigenlijk niet hoog / hard genoeg kan, maar ook dat hangt af van je referentiekader.

De audio instellingen zijn gelijk aan die in Sync 3 en ik snap niet wat er aan mist? Je hebt een eq + loudness en je kunt de balans geanimeerd door de hele auto slepen. Wat mist er?

[ Voor 14% gewijzigd door unreal0 op 05-07-2021 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mme bas
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-09-2021
Hoi, ik krijg vrijdag eindelijk mijn ding. Hij wordt zowaar bij me thuis afgeleverd. Ik heb een maand geleden ergens een lijstje langs zien komen met dingen waar op te letten bij aflevering. Ben nu weer even aan het zoeken geweest maar kom dit zo niet tegen, weet iemand toevallig waar ik dit lijstje kan terugvinden?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
Maarten16 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 01:55:
[...]

Check, dank. Even wat onderzoek gedaan, en ik vrees dat je gelijk hebt. Een Lucid Red RWD ST met TP+ is (op dit moment niet) vanuit voorraad leverbaar, maar een zwarte wel. Misschien dan toch proberen een zwarte vanuit voorraad te bestellen i.p.v. een klein jaar te wachten en > 3k meer bijtelling te betalen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen!
Ik heb al even niks meer van me laten horen, in ieder geval bedankt voor alle tips! Heb meerdere dealers gebeld toen en helaas was er nergens een SR TP+ (zwart of rood) beschikbaar, en moest hij dus los besteld worden. De bestelling is eind mei in behandeling genomen met een garantie (op papier) dat hij dit jaar geleverd wordt. Verwacht aflevermoment staat voor nu op de laatste week van oktober. De bestelling is overigens gedaan bij Broekhuis, via de leasemaatschappij.

Voor nu is het vooral afwachten, hopen dat hij er inderdaad dit jaar is, en verder door jullie ervaringen vast veel te leren over mijn nieuwe auto (en hopen dat OTA updates de kinderziektes snel op gaan lossen).

Nogmaals bedankt voor het meedenken! _/-\o_

edit: de voor mij bestelde auto stond al ingepland door Ford, dus ik hoefde gelukkig niet helemaal achteraan te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten16 op 05-07-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw001
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-08 15:16
unreal0 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Ik vind het b&o geluid ook wel prima, maar het geluid in een Mondeo vignale vind ik echt veel beter. Daar zit een Sony audiosysteem in. Het is ook maar net wat je gewend was misschien. Het geluid is wel redelijk uniek door de soundbar maar dit lijkt meer voor de vorm dan dat er echt allerlei speakers in zitten :)

Ps: ik ben het er ook mee eens dat het volume eigenlijk niet hoog / hard genoeg kan, maar ook dat hangt af van je referentiekader.

De audio instellingen zijn gelijk aan die in Sync 3 en ik snap niet wat er aan mist? Je hebt een eq + loudness en je kunt de balans geanimeerd door de hele auto slepen. Wat mist er?
Ik vind het geluid ook tegenvallen. Had hiervoor een Audi A3 met Audi sound system (huismerk upgrade van de standaard audio, daarna hadden ze ook nog de B&O optie die 3x zo duur was), dat geluid was echt stukken beter. Met name de bas valt tegen bij de Mustang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Ik heb dezelfde uitvoering en die van mij geeft vaker minder dan 400km aan (met 90% lading) dan er boven. Ligt aan je rechtervoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Zojuist hier een update gehad van de dealer, dat wat ik al dacht is bevestigd. Onze MME staat in Antwerpen. Daarnaast is de leverdatum verschoven van midden Augustus naar eind Juli. Onze dealer hield overigens nog wel een slag om de arm v.w.b. die datum, omdat hij niet zo goed kan inschatten of dat dan levering bij de dealer is of bij de vestiging, ook gezien alle verhalen met betrekking tot het updaten.

Vooralsnog gaat het hele traject met onze MME voorspoedig. Laten we vooral hopen dat het zo blijft.

Ik kan voor de wachtenden die hun auto niet met behulp van de shippingnummers konden vinden op het Mach-e forum nu dus bevestigen dat er een lichting MME's met de Lapis Arrow in Antwerpen is afgeleverd. Het merendeel zal waarschijnlijk onderdeel zijn geplande Europese voorraad daar komt onze auto ook uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
Oh , zo te zien zijn er meer mensen met een status DEALER DELIVERY en de auto niet bij de vestiging...
Ik was alweer te enthousiast en hoopte nu eindelijk een concrete leverdatum te krijgen. Helaas, nog meer geduld vereist :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
tdw001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Ik vind het geluid ook tegenvallen. Had hiervoor een Audi A3 met Audi sound system (huismerk upgrade van de standaard audio, daarna hadden ze ook nog de B&O optie die 3x zo duur was), dat geluid was echt stukken beter. Met name de bas valt tegen bij de Mustang.
Als je van rock/klassiek (middentonen) houdt, vind ik het best ok. (niet meer dan dat...)
Bij mij geven de volgende EQ-settings het beste resultaat (TP+ / B&O):

Midde-bas : iets boven gemiddeld
Lage-bas: nog iets verder

Maar vooral(!) de balans in de auto: meer achterin leggen van het midden en 'surround' gebruiken als optie, zodat je de auto als klankkast gebruikt.

En:
Voor het echte bas-werk zul je een subwoofer moeten inschroeven, want dat gaan de speakers met welke setting dan ook niet voor je oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:29
AvantBlack schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Ik lees hier meer mensen met een NewMotion laadpaal. Ik heb de Home Advanced en het valt mij op dat als de auto op uitgesteld laden staat (dus 23u starten) en ik deze al om 2100u aansluit (en aanmeld met de laadpas) deze continue heen en weer klikt tussen blauw en groen lampje. Je hoort ook een relais heen en weer gaan. Net alsof de laadpaal steeds voeding probeert te geven aan de auto.
De app van Shell Recharge geeft dan ook om de 30 sec. aan dat het laden is gestart.
Hebben jullie dat ook?
Ik ben nog een beetje aan het experimenteren mbt laden en lawaai. Gisteren gepland geladen van72% tot 80 %, buitentemperatuur 17˚ en geen maximaal lawaai op 11kWh, 16A. De ventilator draait, maar op acceptabel geluidsniveau. Daarna de lading verhoogd naar 90% (via de Fordpass app) en kort daarop begon de Mustang weer op te stijgen, althans zo klonk het.

Nu dus weer gepland laden tot 80%. Nu begon het relais van de paal, zoals in de post hierboven, continue te klikken. Omdat ik niet de geplande laadtijd van de paal wil synchroniseren met die van de auto, omdat er nog een auto geladen moet worden op deze paal, heb ik de ontkoppel knop van de stekker, op de auto (de knop tussen de blauw/wit oplichtende segmenten) ingedrukt, zonder de stekker te verwijderen. Meteen hield het klikken van het relais op gingen de blauwe segmenten uit. En de auto en de paal staan nu in wachtstand om te worden geladen (in de Fordpass appwordt dit bevestigd).
Als de auto zometeen om 21:00 gaat laden dan zou dit een remedie tegen het veelvuldig klikken van het relais uit de laadpaal kunnen zijn.
Opmerkelijk hierbij is, dat dit in de procedure van de dag ervoor dus niet gebeurde....

To be continued in about an hour..... /3

Update 21:10: in deze stand wordt niet geladen. Stekker ontkoppeld en opnieuw ingestoken; auto gaat laden.
De Fordpass app loopt duidelijk niet in sync. Pas bij afsluiten Fordpass app en opnieuw opstarten van de app wordt de status juist weergegeven.
Nu zien of het lawaai wel of niet gaat optreden. Omstandigheden gelijk aan gisteren qua temperatuur. Accu nu 28% vol bij start laden en 2 uur na 100 km rijden.

Update 21:30. Mustang gaat weer opstijgen. Laden via de app gestopt en opnieuw gestart. Alleen gezoem van de converter en na 2 minuten gaat de fan aan op acceptabel niveau.....en kort daarop weer naar opstijg niveau.
Accu 32% vol. Laden weer via de app gestopt.

Imo is gepland laden dus geen oplossing voor het lawaai probleem. De paal is een Alfen EVE single pro line.

Nu de beheerder van de paal vragen om het amperage te verlagen... :(

Update 06-07-21 08:30: Auto is met de ingestelde vertrektijd van 7:30 toch in de nacht gaan laden en staat nu op 66%; er is dus 34% bijgeladen tov de vorige stand. Ventilator blaast maar niet maximaal, dus acceptabel geluidsniveau (maar stil is anders..). Als proef het laden weer via de app gestopt en na 5 minuten via de app laden tot 100% gestart. Na een paar minuten weer geluid tot opstijg niveau. Sessie dus gestopt via de app an afgekoppeld.

De laadpaal wordt nu op afstand van 16A teruggeschroefd naar de een niveau lager ( op dit moment onduidelijk wat dat is;12, 14 A?) .

Zodra dat is gebeurd, zal ik opnieuw een update geven over het wel of niet voordoen van het lawaai probleem.

Update 9-7-2021: Laadpaal is teruggezet naar 12A en het lawaai probleem doet zich thuis niet meer voor.

Eindelijk zonder overlast de auto thuis laden, zij het met 8kWh, dus 27% langzamer (8,5 uur laden ipv 6 uur laden van 0-100% theoretisch) dan de specs. Voor openbare laadpalen blijft het probleem as is. Dat zal echt opgelost moeten worden door Ford...en niet met een pleister plakken door het Amperage instelbaar te maken, maar door het koelsysteem van de accu's beter af e regelen (AC/DC converter, sensoren, whatever).

Ik heb overigens gemerkt dat de laadstroom in ieder geval na 90 % ook geknepen gaat worden als je op 11A laadt, tot wel 1,5 kWh aan toe....

[ Voor 38% gewijzigd door Waps61 op 09-07-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Die smoes kan je enkel gebruiken als je een star white hebt besteld :+
Lucid Red, maar goede tip haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:08:
Helaas moet ik terug komen op PAAK, het is echt een drama. De auto openen nadat ik echt weg ben geweest van de auto lukt maar in de helft van de tijd zoals het hoort, 30% vd tijd moet ik de telefoon uit mijn zak halen en passapp activeren en 2x moest ik zelfs de app geforceerd sluiten en opnieuw opstarten om de deur te kunnen openen.

In de auto is het niet anders, 50% vd tijd gaat het ok dan wel na even wachten de andere 50% moet ik de app geforceerd sluiten.

De combinatie van beide lukt dus maar in 25% van de tijd en de rest is aanklooien. De batterij loopt daarbij helaas ook wel degelijk een stuk sneller leeg. Ik haal nu een uurtje of 15 waar ik altijd 36 met gemak haalde.

Als je "rond de auto blijft hangen" waarbij je in en uit range loopt dan is hij helemaal de weg kwijt en moet ik de app telkens geforceerd afsluiten om het te laten werken.

Bijzondere is dat de app telkens vermeld dat de telefoon verbinding heeft met de auto maar toch wil het niet.

Morgen bellen voor een extra sleutel want al zou het 50% beter gaan werken dan nog weegt PAAK totaal niet op tegen een feilloze sleutel voor mij. Wel jammer dat de sleutel zo lomp is, die had zeker 30% kleiner kunnen zijn.

edit, sleutel gevonden via een UK site. GBP 70. Benieuwd wat Ford er voor gaat vragen.
https://auto-keys.eu/orig...mx6t-15k601-da-keyless-go

[ Voor 27% gewijzigd door FreeMen op 05-07-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 23:16
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Helaas moet ik terug komen op PAAK, het is echt een drama. De auto openen nadat ik echt weg ben geweest van de auto lukt maar in de helft van de tijd zoals het hoort, 30% vd tijd moet ik de telefoon uit mijn zak halen en passapp activeren en 2x moest ik zelfs de app geforceerd sluiten en opnieuw opstarten om de deur te kunnen openen.

In de auto is het niet anders, 50% vd tijd gaat het ok dan wel na even wachten de andere 50% moet ik de app geforceerd sluiten.

De combinatie van beide lukt dus maar in 25% van de tijd en de rest is aanklooien. De batterij loopt daarbij helaas ook wel degelijk een stuk sneller leeg. Ik haal nu een uurtje of 15 waar ik altijd 36 met gemak haalde.

Als je "rond de auto blijft hangen" waarbij je in en uit range loopt dan is hij helemaal de weg kwijt en moet ik de app telkens geforceerd afsluiten om het te laten werken.

Bijzondere is dat de app telkens vermeld dat de telefoon verbinding heeft met de auto maar toch wil het niet.

Morgen bellen voor een extra sleutel want al zou het 50% beter gaan werken dan nog weegt PAAK totaal niet op tegen een feilloze sleutel voor mij. Wel jammer dat de sleutel zo lomp is, die had zeker 30% kleiner kunnen zijn.

edit, sleutel gevonden via een UK site. GBP 70. Benieuwd wat Ford er voor gaat vragen.
https://auto-keys.eu/orig...mx6t-15k601-da-keyless-go
Houd ons even op de hoogte van de mogelijkheden voor een tweede sleutel. Mijn dealer begon al moeilijk te doen toen ik er naar vroeg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Falch schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:45:
[...]

Houd ons even op de hoogte van de mogelijkheden voor een tweede sleutel. Mijn dealer begon al moeilijk te doen toen ik er naar vroeg…
Oh, lekker dan. Die van mij gaf aan dat het kon maar dat hij nog niet op de accessoire lijst stond dus hij moest het wel even navragen hoe/wat. In de USA zijn er al diverse met een extra sleutel.
Deze werkt 99% zeker alleen moet de dealer hem wel willen programmeren. Persoonlijk vind ik dat de dealer de sleutels op zijn hoogst tegen kostprijs zou moeten leveren als compensatie voor de extra 6 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
FreeMen schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Oh, lekker dan. Die van mij gaf aan dat het kon maar dat hij nog niet op de accessoire lijst stond dus hij moest het wel even navragen hoe/wat. In de USA zijn er al diverse met een extra sleutel.
Deze werkt 99% zeker alleen moet de dealer hem wel willen programmeren. Persoonlijk vind ik dat de dealer de sleutels op zijn hoogst tegen kostprijs zou moeten leveren als compensatie voor de extra 6 maanden wachten.
Voor die prijs is een 2de sleutel voor mij een nobrainer, dan laat ik dat hele PAAK gedoe voor wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MEstang
AvantBlack schreef op maandag 5 juli 2021 @ 15:35:
[...]

MyTrips -> bestemming invoeren die ver genoeg wegligt

Er verschijnt dan rechts Reisoverzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy5La_ttXt-hX9iwllSlBkgcpLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIw6PUxqfA9uZt9Pll31hlda.jpg?f=fotoalbum_large

Tik nu op Details om het overzicht te zien met laadtijden en tot welk niveau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2bqPj2eVZ15CcQjKAlIq7ucqdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMxEWz1JUSw2TwEdlh0mR0S2.jpg?f=fotoalbum_large

In de app op je telefoon krijg je net wat meer info.

Na het plannen verdwijnt het Reisoverzicht automatisch. Je kunt het via het Tools menu weer terug halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATwiOYzkAkB0liHKZzhs2zY98_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sj1jGxSeLPKWeUW1IRphzAPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@MEstang Bedankt, dit is dus nog duidelijk voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
MEstang schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 00:42:
[...]

MyTrips -> bestemming invoeren die ver genoeg wegligt

Er verschijnt dan rechts Reisoverzicht

[Afbeelding]

Tik nu op Details om het overzicht te zien met laadtijden en tot welk niveau.

[Afbeelding]

In de app op je telefoon krijg je net wat meer info.

Na het plannen verdwijnt het Reisoverzicht automatisch. Je kunt het via het Tools menu weer terug halen.

[Afbeelding]
Bedankt, ik zal het eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
Waps61 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:02:
[...]

Ik ben nog een beetje aan het experimenteren mbt laden en lawaai. Gisteren gepland geladen van72% tot 80 %, buitentemperatuur 17˚ en geen maximaal lawaai op 11kWh, 16A. De ventilator draait, maar op acceptabel geluidsniveau. Daarna de lading verhoogd naar 90% (via de Fordpass app) en kort daarop begon de Mustang weer op te stijgen, althans zo klonk het.

Nu dus weer gepland laden tot 80%. Nu begon het relais van de paal, zoals in de post hierboven, continue te klikken. Omdat ik niet de geplande laadtijd van de paal wil synchroniseren met die van de auto, omdat er nog een auto geladen moet worden op deze paal, heb ik de ontkoppel knop van de stekker, op de auto (de knop tussen de blauw/wit oplichtende segmenten) ingedrukt, zonder de stekker te verwijderen. Meteen hield het klikken van het relais op gingen de blauwe segmenten uit. En de auto en de paal staan nu in wachtstand om te worden geladen (in de Fordpass appwordt dit bevestigd).
Als de auto zometeen om 21:00 gaat laden dan zou dit een remedie tegen het veelvuldig klikken van het relais uit de laadpaal kunnen zijn.
Opmerkelijk hierbij is, dat dit in de procedure van de dag ervoor dus niet gebeurde....

To be continued in about an hour..... /3

Update 21:10: in deze stand wordt niet geladen. Stekker ontkoppeld en opnieuw ingestoken; auto gaat laden.
De Fordpass app loopt duidelijk niet in sync. Pas bij afsluiten Fordpass app en opnieuw opstarten van de app wordt de status juist weergegeven.
Nu zien of het lawaai wel of niet gaat optreden. Omstandigheden gelijk aan gisteren qua temperatuur. Accu nu 28% vol bij start laden en 2 uur na 100 km rijden.

Update 21:30. Mustang gaat weer opstijgen. Laden via de app gestopt en opnieuw gestart. Alleen gezoem van de converter en na 2 minuten gaat de fan aan op acceptabel niveau.....en kort daarop weer naar opstijg niveau.
Accu 32% vol. Laden weer via de app gestopt.

Imo is gepland laden dus geen oplossing voor het lawaai probleem. De paal is een Alfen EVE single pro line.

Nu de beheerder van de paal vragen om het amperage te verlagen... :(

Update 06-07-21 08:30: Auto is met de ingestelde vertrektijd van 7:30 toch in de nacht gaan laden en staat nu op 66%; er is dus 34% bijgeladen tov de vorige stand. Ventilator blaast maar niet maximaal, dus acceptabel geluidsniveau (maar stil is anders..). Als proef het laden weer via de app gestopt en na 5 minuten via de app laden tot 100% gestart. Na een paar minuten weer geluid tot opstijg niveau. Sessie dus gestopt via de app an afgekoppeld.

De laadpaal wordt nu op afstand van 16A teruggeschroefd naar de een niveau lager ( op dit moment onduidelijk wat dat is;12, 14 A?) .

Zodra dat is gebeurd, zal ik opnieuw een update geven over het wel of niet voordoen van het lawaai probleem.
Jammer dat de workaround niet heeft geholpen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odHe8j5GyX1_2YkqeY7ArKBljlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hZVydItyuNV25OwJXZoDfyn.jpg?f=fotoalbum_large
Nu de paak oplossing nog 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

hmm.. de auto geeft aan automatische updates aan te hebben staan en in de app staat het op handmatig....

automatische updates aan en uit zetten heeft geen effect.....

ben benieuwd of er ooit een update binnen gaat komen ;)

Enig idee wat "Power-Up" doet? Klinkt goed namelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door m24 op 06-07-2021 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
m24 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:34:
[...]

hmm.. de auto geeft aan automatische updates aan te hebben staan en in de app staat het op handmatig....

ben benieuwd of er ooit een update binnen gaat komen ;)

Enig idee wat "Power-Up" doet? Klinkt goed namelijk...
Zie onder andere deze link

https://fordmediacenter.n...en-kwaliteitsverbetering/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bk8Ab5_lI75Sh89ARgfJcPRRYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pf7onfMy7STO8tK1MeglarYH.jpg?f=fotoalbum_large

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

ok, dat is niet zo relevant dan...ik heb Sketch nog niet gezien iig.... maar de auto geeft niet aan dat er een update beschikbaar is.... time will tell....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
m24 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:34:

Idem hier....

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Voor een impressie van sketch kun je video's van de nieuwe Edge kijken, die heeft sketch al in Sync 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ben erachter gekomen dat de trip computers geen juist gem.verbruik laten zien. Het was me al eerder opgevallen dat de getallen van de trip computers regelmatig erg positief lijken uit te vallen dus ik heb de proef op de som genomen.

Trip 1 gereset nadat ik hem op 90% heb volgeladen.
Na 204km gereden te hebben heb nog exact 30% over. De trip1 computer geeft aan 6.3km per kWh (wat dubieus genoeg telkens hetzelfde getal geeft als de trp 2 computer zijnde het gemiddelde sinds de dag dat ik hem kreeg...), zeer efficient dus maar 204km voelt niet aan als passend bij dit verbruik.

En jawel hoor, 90-30=60% verbruikt van de 68kWh netto capaciteit = 40.8kWh op 204km = exact 5.0km per kWh en geen 6.3. Toch even een afwijking van ruim 20%.

Op de resterende 30% (20.4kWh) zou ik nog 106km moeten kunnen rijden wat 5.2km per kWh is en dus past bij mijn berekening.

Mogelijk wordt dit veroorzaakt doordat bij de "huidige trip" de kilometers niet altijd naar 0 gezet wordt terwijl het verbruik in kWh wel naar 0 gezet wordt waardoor het verbruik van alle trips verkeerd weergegeven wordt omdat deze wellicht gebruik maken van een optelsom van alle trips.

Dit heeft mogelijk ook zijn weerslag op de GOM zodra je hem volgeladen hebt. Op 90% geeft hij namelijk ca 360km range aan bij mij maar obv mijn laatste test kom ik op 90% niet verder dan 204+106=310km. Dit is gezien de temperatuur niet zo heel best maar goed, er zaten dan ook redelijk wat testritjes bij.

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 07-07-2021 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireStarter
Apple CarPlay®-compatibiliteitsverbetering om stapsgewijze navigatie weer te geven in het instrumentenpaneel van het voertuig3.

Dit is ook wel een fijne feature, dan hoef je dus niet naar je midden console te kijken.
Dit mistte ik dus op mijn huidige GTE.
Wat ik ook echt fijn vind van de GTE (en de MME heeft dit niet) is dat je ook de landkaart ziet op het instrumentenpaneel, 2x dus. Dat navigeert net iets makkelijker tov alleen een pijl naar rechts over 100m.

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
@FireStarter Dat had ik op mijn Tiguan juist uit staan. Ik had de mogelijkheid om de kaarten tussen de klokken te zien maar gaf de voorkeur aan pijlen op het dashboard voor je en de kaart op het grote scherm voor als ik wat meer overzicht wilde. Wat dat betreft past het MME systeem perfect bij mijn wensen.

minder punten zijn er echter evenwel.
* Gesproken tekst zijn wel erg gedetailleerd waardoor er hele lappen gesproken instructies volgen.
* De kaarten zelf zijn maar mager met heel weinig detail.
* Automatische zoombereik is klein waardoor je maar een fractie van de weg ziet. Schaal van 60meter als je 80 rijdt maakt dat de kaart teveel ingezoomd is.

Moet er nog induiken of dit allemaal in te stellen is.

[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 06-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kfsTUrL0o1gJS8MFyIS79OeKJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBgpowudHIZMHlT7EVnzffUr.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond voor het eerst niet kunnen laden bij een publieke paal. Ik heb bij 2 palen geprobeerd te laden, allebei lukte niet. Er stonden wel andere auto’s te laden, dus lag niet aan de paal maar aan de auto. Iemand al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Palen waren van Lastmilesolutions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart267
  • Laatst online: 21-01 07:54
Vandaag dan eindelijk na veel wachten auto in ontvangst kunnen nemen.
Lukt echter niet om voertuig in FordPass app te activeren. Inmiddels al reset van Sync4 in auto uitgevoerd. Tevens app nogmaals geïnstalleerd op andere telefoon.
Iemand een idee waar het probleem zit en wat oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Bart267 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:39:
Lukt echter niet om voertuig in FordPass app te activeren. Inmiddels al reset van Sync4 in auto uitgevoerd. Tevens app nogmaals geïnstalleerd op andere telefoon.
Bij mij lukte het toen ik het voertuig verwijderde uit de app, werd daarna automatisch herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
F1dude schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:
Palen waren van Lastmilesolutions.
Ja last van gehad en uiteindelijk bleek mij laadkabel kapot te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Probeer de Fordpass Pro app... dit heeft voor anderen ook geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Probeer de Fordpass Pro app... dit heeft voor anderen ook geholpen..
Pro tip dit (letterlijk ;)), werkte bij mij ook niet met de passapp, pro app geïnstalleerd en beide werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEstang
Heb nog geen last gehad van het lawaai tijdens het laden… ga ik net de hond nog even uitlaten en tot mijn schrik hoor ik de ventilatoren blazen als een malle… 😩

Mijn Mustang aan de laadpaal

🤔

[ Voor 9% gewijzigd door MEstang op 07-07-2021 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Ik kom net dit bericht tegen op usa forum. Wellicht is dit het probleem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qwr2kpAa3F04tTKbdWVktowu1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPNpFiUJjE74Bus0k2aleXkT.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 87 ... 179 Laatste