Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 86 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Ondertussen is ook mijn wagen aangekomen bij de dealer.
Wagen is besteld bij MatCars in Kuurne (BE) op 03 Juli 2020.
De wagen is geassembleerd op 05 mei en met de Grande New Jersey aangekomen in de haven van Antwerpen op 12 juni.
Ondertussen is de wagen op 30 juni aangekomen bij de dealer en mag volgende week afgehaald worden.
Ik snap langs geen kanten hoe het komt dat eerdere aankomsten in Antwerpen nog altijd niet naar de dealers verzonden zijn. Waarschijnlijk werken ze bij Ford NL minder efficiënt dan bij Ford BE.
Bij de bestelling in 2020 was wagen voorzien om eind 2021 geleverd te worden, is nu een half jaar vroeger.
De MME is in Infinity blue met TP+ packet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

Helaas ook hier na 8 minuten laden op 3x16A begint de Mustang een stofzuiger na te doen... :(

Update: check na 25 min laden: nu is hij weer een stuk stiller..... herkent iemand dit?

[ Voor 33% gewijzigd door m24 op 01-07-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:36
Hi tweakers,

Als je je vin nummer hebt en het ordernummer, kan ik dan zelf op een site de auto volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

multi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:28:
Hi tweakers,

Als je je vin nummer hebt en het ordernummer, kan ik dan zelf op een site de auto volgen?
http://www.whereismymme.com/

Je VIN is voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:36
Thx!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
rvee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Daar is icc dan weer goed voor.
wrong, daar is de gratis app Flitsmeister voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:35:
[...]

thanks, ik ga zo eens kijken hoe dat zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfjA_xunDOzxLWl_ni4qxKdUQaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtMlrJquLvZhL4znhnJQGuhr.jpg?f=fotoalbum_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 09:37
Hier al mensen problemen gehad met het wegvallen van de audio? Ik heb de auto inmiddels een paar weken en vanmorgen bleek ineens dat alle audio weg was. Dus van radio, Andoid auto, navigatie, name it. Even stilstaan en auto uit/aan deed niets. Nu blijkt dit een bekend probleem te zijn:

https://www.macheforum.co...-system-not-working.3272/

Morgen dus maar even langs de dealer. Wat ik ervan begrijp is dat er een software update voor is en dat eromheen gewerkt kan worden door de zekeringenbox los te halen en weer aan te sluiten:

YouTube: How to Power-Cycle MME Electronics via Frunk Fuse "Hack" (e.g. reset...

Hoop toch niet teveel van dit soort issues tegen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:19:
Helaas ook hier na 8 minuten laden op 3x16A begint de Mustang een stofzuiger na te doen... :(

Update: check na 25 min laden: nu is hij weer een stuk stiller..... herkent iemand dit?
Ik vermoed dat de jongens bij Bluecurrent gewoon heel snel waren met het terugzetten naar 15A. Want rond deze tijd heb ik ook de bevestiging hiervan per mail gehad.... :) Dit lost het probleem dus inderdaad direct op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
Dit is sinds kort (sinds de MME) een guilty pleasure :

YouTube: How to Camp or Sleep in a Ford Mustang Mach-E! Let's Talk Battery Co...

Vandaag: kamperen met de mach e.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:12
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:27:
Dit is sinds kort (sinds de MME) een guilty pleasure :

YouTube: How to Camp or Sleep in a Ford Mustang Mach-E! Let's Talk Battery Co...

Vandaag: kamperen met de mach e.
Schrok me de t..... met die schele stem van dat mens. wil je dat nooit meer doen! >:)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
En ook mijn auto is bij de dealer ;)

Spoedig aflevering hoop ik..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enM5tqKmBr63HUTJ-ErTl0zvHOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WaIC1Ivt1ZpRV5jGoWdB6NN.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Krijg je / krijgen jullie dit dan ook als je 'update bekijken' klikt?
Dat is wellicht de verklaring waarom ik/we geen Sync 4 updates kunnen ontvangen.... :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die tool is alleen voor Sync 3 bedoeld, Sync 4 moet volledig Ota gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:37:
Vanmiddag de auto opgehaald (RWD SR).

* Kan (nog) niet thuis laden. 3 tijdelijke passen ontvangen van leaseplan waarvan 1 vorige week maar zijn allemaal ruim verlopen. Zelfs degene van vorige week was eind april verlopen. Vandaag de definitieve pas in de vorm van een druppel ontvangen maar die wordt nog niet herkend door new motion. Kan tot 48 uur duren. Morgen nogmaals proberen.
* En dan de belangrijkste welke ik hier nog niet eerder ben tegen gekomen en dat is een (voor mij) hele irritante monotoon laag geluid vanuit voor onder ergens. Vanaf 40 is het goed hoorbaar tot 130-140 waar het windgeruis het pas overstemt. Vreemde is dat het geluid constant is/lijkt bij alle snelheden en niet toeneemt met snelheid dus ik vermoed geen bandengeluid. Het klinkt alsof er een ventilator zit te blazen in een buis en je die wind hoort (niet de ventilator zelf). Airco uitgezet maar dat is het dus niet.
Wil toch even terugkomen op mijn 2 grootste issues. De laadpaal werkt nog steeds niet, althans, de laadpas wordt nog steeds niet herkend door new motion website. Had het geluk vandaag op het werk te kunnen laden zonder dat je daar een pas nodig hebt. Morgen maar even bellen.

Vwb het monotome geluid ben ik er vandaag achter gekomen dat het toch echt bandengeluid is dan wel wat door de banden wordt doorgegeven aan de holle caresorie delen. Even nog een rondje gemaakt in mijn "oude" Tiguan en ik hoor daar precies hetzelfde blijkt alleen dan nog wat harder en meer rondom ipv alleen van voren. Ik vermoed dat de isolatie van de MME dermate beter is dat ik het alleen maar vanuit vooronder hoor en ook nog meer gedempt. Kwestie van wennen aan de nieuwe geluiden dus. Ben wel blij met deze constatering. ;)

Eerste kennismaking met PAAK ging goed ondanks de melding "beperkte ondersteuning voor uw telefoon" maar na de 1e keer wilde een 2e en 3e niet meer. Ik zou alle updates gehad moeten hebben (kan je dat ergens zien...?) maar het is nog niet wat het moet zijn. Morgen maar eens informeren wat een 2e sleutel kost.

[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooipah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2021
Sinds enige tijd weer wat beweging bij mijn auto,

Wel grappig mijn autorisatieverzoek is afgewezen door iemand in de auto (wat ik helemaal begrijp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVlGCDvATk3pcalsSvx1lcqv6oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL7exkFNkkIzAPiyfE0WsIrf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Wil toch even terugkomen op mijn 2 grootste issues. De laadpaal werkt nog steeds niet, althans, de laadpas wordt nog steeds niet herkend door new motion website. Had het geluk vandaag op het werk te kunnen laden zonder dat je daar een pas nodig hebt. Morgen maar even bellen.

Vwb het monotome geluid ben ik er vandaag achter gekomen dat het toch echt bandengeluid is dan wel wat door de banden wordt doorgegeven aan de holle caresorie delen. Even nog een rondje gemaakt in mijn "oude" Tiguan en ik hoor daar precies hetzelfde blijkt alleen dan nog wat harder en meer rondom ipv alleen van voren. Ik vermoed dat de isolatie van de MME dermate beter is dat ik het alleen maar vanuit vooronder hoor en ook nog meer gedempt. Kwestie van wennen aan de nieuwe geluiden dus. Ben wel blij met deze constatering. ;)

Eerste kennismaking met PAAK ging goed ondanks de melding "beperkte ondersteuning voor uw telefoon" maar na de 1e keer wilde een 2e en 3e niet meer. Ik zou alle updates gehad moeten hebben (kan je dat ergens zien...?) maar het is nog niet wat het moet zijn. Morgen maar eens informeren wat een 2e sleutel kost.
Moet je de laadpas code intoetsen? Bij mij bleek dit zonder 'tussen streepjes' te moeten: blijkbaar is mijn pas (mtc) zonder tussen streepjes opgevoerd in de laadpas database.....

Zelfde ervaring met PaaK helaas...

Velgen zien er top uit iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Moet je de laadpas code intoetsen? Bij mij bleek dit zonder 'tussen streepjes' te moeten: blijkbaar is mijn pas (mtc) zonder tussen streepjes opgevoerd in de laadpas database.....

Zelfde ervaring met PaaK helaas...
Moet inderdaad de code intoetsten. Het is een travelcard met specifiek NL-TCE-6cijfers-1cijfer. Alle 3 de tijdelijke passen werden direct herkend maar de definitieve druppel met code wil gewoon niet |:( .

NB, zonder streepjes had ik ook geprobeerd maar helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Moet inderdaad de code intoetsten. Het is een travelcard met specifiek NL-TCE-6cijfers-1cijfer. Alle 3 de tijdelijke passen werden direct herkend maar de definitieve druppel met code wil gewoon niet |:( .

Ok, probeer het dan eens zonder streepjes, dus: NLTCE6cijfers1cijfer

worked for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Ok check

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 23:16
Gisteren is mijn Mustang Mach-E dan ook afgeleverd. Uiteindelijk een goed afleverproces. FordApp geactiveerd, PAAK moet ik nog doen.

Auto rijdt super vind ik, verschil is dag en nacht met vorige auto (oude Qashqai). Ben ook tevreden over de semi-autonome functies (met name op de snelweg), de ruimte binnen, afwerkingsniveau en geluidsinstallatie. En vandaag even bij een publieke laadpaal opgeladen; weinig tot geen lawaai. Ben benieuwd hoe dat is binnenkort met eigen laadpaal.

Ook erg blij met de gekozen kleur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcrVXwS2B_Hd15el7xieiSsO6WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/589wO2LugAIiIvuzemnf46wT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

Ik vind de lane assist wel irritant: we hebben hier veel kleine wegen zonder midden streep maar met 2 zijstrepen 'voor de fietsers' zeg maar. Lane assist wilt erg graag tussen de lijntjes, het tegemoet komend verkeer denkt daar anders over....... we need an off button....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
m24 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:32:
Ik vind de lane assist wel irritant: we hebben hier veel kleine wegen zonder midden streep maar met 2 zijstrepen 'voor de fietsers' zeg maar. Lane assist wilt erg graag tussen de lijntjes, het tegemoet komend verkeer denkt daar anders over....... we need an off button....
De off button zit links op je stuur. Twee keer drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
m24 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:32:
Heb ik ook al gemerkt.
Reed van de week op een snelweg waar over honderden meters een zwarte streep op het wegdek zat. Wat ze ooit eens gerepareerd hadden. Dat zag de lane-assist ook als “witte streep” waardoor de auto elke paar seconden wisselde tussen de “echte” witte streep en de “gerepareerde” streep op het wegdek. (A58 vanaf A16 naar Ulvenhout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
martijnvds schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Lekker, welke Stern dealer / locatie?
Volgens mij werd ik vanuit een centraal punt gebeld, maar de leverende dealer is Stern Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Meester_J schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:57:
[...]

De off button zit links op je stuur. Twee keer drukken.
check thanks, ik hoop nog op een permanente off optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
Voor iedereen die zijn auto al heeft, hoe lang duurde het bij jullie tot aankomst dealer vanaf 2e keer compound in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
m24 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:52:
[...]

check thanks, ik hoop nog op een permanente off optie. :)
Gaat niet gebeuren verwacht ik, het is denk ik onderdeel van een type goedkeuring, of een Europese eis of iets dergelijks. Onze Focus heeft het ook, uitschakelen is bij volgende start motor weer ingeschakeld.

Er rijden toch al heel wat meer auto's met dit systeem aan boord en dus waarschijnlijk ook meer bestuurders die er last van hebben dan dat er überhaupt MME's gebouwd zullen worden... Een permanente uitschakeling is denk ik ijdele hoop.

Maar kun je hem in het systeem niet op alleen waarschuwen zetten? Dat kan ik in de Focus namelijk wel, dan trilt alleen het stuur en "helpt" hij vooral niet.

Heb overigens ooit in de autoweek, meen ik?, gelezen dat wegbeheerders in Nederland nogal eigenwijs zijn en dat niet alle rijhulpsystemen in NL zo goed werken door dat gedrag. Teveel borden en het gebruik van afwijkende belijning.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 02-07-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
TIGER1125 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Heb overigens ooit in de autoweek, meen ik?, gelezen dat wegbeheerders in Nederland nogal eigenwijs zijn en dat niet alle rijhulpsystemen in NL zo goed werken door dat gedrag. Teveel borden en het gebruik van afwijkende belijning.
Te weinig borden kan ook...

N-weg van 80km/u, bij stoplicht wordt dat 50km/u, auto remt netjes af. Na de kruising is het weer 80km/u maar omdat er geen bord staat blijft de auto 50km/u rijden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Volgende week donderdag auto halen !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
makooy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:26:
[...]

N-weg van 80km/u, bij stoplicht wordt dat 50km/u, auto remt netjes af. Na de kruising is het weer 80km/u maar omdat er geen bord staat blijft de auto 50km/u rijden 8)7
Ach is nog altijd beter dan van 100 naar 30 toch? :+

En in jou omgeving kan dat helemaal geen kwaad op diverse N-wegen zo rondom de verkeerslichten :9 Mijn vrouw is fervent spaarder van 3 tot 5 km/h te hard door de stoplichten post van het CJIB :+

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 02-07-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Mache2021 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:02:
Voor iedereen die zijn auto al heeft, hoe lang duurde het bij jullie tot aankomst dealer vanaf 2e keer compound in?
ik denk niet dat dat een goed beeld geeft, met de ecall vertraging enzo, maar daar zat bij mij nog weken tussen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Even de voorkeur locatie laden instellen. Dan wordt alles duidelijk 😎
Thanks, kennelijk moet je één keer ergens geladen hebben voordat je iets kan instellen en zit er vertraging op wanneer de data zichtbaar wordt. Werkt perfect nu.

Wel moet je de voorkeursinstellingen voor opladen gebruik instellen ipv opladen wanneer aangesloten anders gaat hij nog door tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Het "intelligente" gedeelte heb ik daarom ook mooi uitgezet. Werkt helaas vaker niet zoals gewenst maar dat neem ik de auto en software niet kwalijk, dit is met de NL borden niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
TIGER1125 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:36:
[...]

En in jou omgeving kan dat helemaal geen kwaad op diverse N-wegen zo rondom de verkeerslichten :9 Mijn vrouw is fervent spaarder van 3 tot 5 km/h te hard door de stoplichten post van het CJIB :+
Het was inderdaad de N-weg richting jouw huis / mijn dealer waar ik hier tegen aan liep ;) haha

van 80 nar 50 remt de Mach-E ook direct af, iets te hard naar mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Krijg hem ook zojuist. Vanavond eens testen, de druppel werkt sinds vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
In plaats van één update die nog gedaan moet worden, staan er nu twee in Etis 😂

Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
21B36 - PHONE AS A KEY - SOFTWARE UPDATE
21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
F1dude schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Goede tip! Hoe doe je dat automatisch opstarten?
Zit een instelling in FM dat je die kunt laten starten zodra je bluetooth verbinding maakt met je auto.

ideaal en heeft mij al heel wat kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Interesting..
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar wat wordt de positie van Ford als er een aangifte van geluidsoverlast wordt gedaan? Dan kan dit statement als eigenaar van de auto geen verweer zijn....

Ben benieuwd naar de updates.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImoZ4TZyQkhydvTLhB_kdFrMO3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXwWcdtOgSMGyzm60A1VnFUT.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is ie dan! Tot nu werkt alles goed, PAAK ook gelijk aan de praat gekregen. Weet iemand alleen hoe je de backupcode instelt? Deze is grijs en ik kan er niet op klikken? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI1_CB0ueyuZYLLG9ho67f6L1xU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiFJsBaOEK6PbsX3KuOSMhJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Laatst online: 08-09 18:59
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Krijg je / krijgen jullie dit dan ook als je 'update bekijken' klikt?
Dat is wellicht de verklaring waarom ik/we geen Sync 4 updates kunnen ontvangen.... :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nope niets van dat al. Sterker nog wel de melding “sync niet van toepassing”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

F1dude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:20:
[Afbeelding]

Hier is ie dan! Tot nu werkt alles goed, PAAK ook gelijk aan de praat gekregen. Weet iemand alleen hoe je de backupcode instelt? Deze is grijs en ik kan er niet op klikken? [Afbeelding]
Ik kon hem initieel wel aanklikken, maar de wizard kon ik niet doorlopen door verbindingsproblemen. Uiteindelijk ben ik alleen met de telefoon (PAAK) de auto in gegaan en neergelegd op de laadpad, toen de sleutel ook in de auto gelegd bij de telefoon en vervolgens kon het zonder verbindingsproblemen.

M.b.t. flitsmeister die geen geluid maakte, het probleem is boven water. Ook al staat Android Auto uit in de instellingen van de auto, de telefoon weet dat het wel kan.........daarom moet de optie "Instellingen --> Forceer telefoonspeaker --> Toegang tot 'niet storen'" op "flitsmeister toegestaan" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:39:
[...]

M.b.t. flitsmeister die geen geluid maakte, het probleem is boven water. Ook al staat Android Auto uit in de instellingen van de auto, de telefoon weet dat het wel kan.........daarom moet de optie "Instellingen --> Forceer telefoonspeaker --> Toegang tot 'niet storen'" op "flitsmeister toegestaan" staan.
Dat is vreemd want bij mij staat die optie uit en hij werkt gewoon.
Ik heb Android Auto nog niet gebruikt.

Wel heb ik het bleutooth profiel op HSP moeten zetten, bij A2DP (wat volgens mij standaard is) gebeurt er niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ik heb thuis een Newmotion Home Advanced laadpaal en een probleem i.c.m. de Mustang. Wellicht herkennen jullie het probleem of juist niet met een vergelijkbare of ander merk laadpaal.

Ik sluit de auto bij thuiskomst aan en registreer deze dan met de laadpas, zodat deze start klaar is.
De auto staat op uitgesteld laden en begint om 2300u. Tot die tijd probeert de laadpaal echter continue stroom te geven aan de auto, die dit niet accepteert.
Daardoor klikt er continue een relais om in de paal en veranderd de status van laden, naar stand-by. (zie ook aangehecht filmpje).
In de app van de laadpas komt ongeveer 100x per uur een melding op de telefoon dat het laden gestart is.

Onderstaand de reactie van Newmotion die aangeeft dat het probleem niet in de paal kan zitten, die de laatste firmware heeft.

Zojuist heb ik de diagnostiek van uw laadpunt uitgelezen en ik zie inderdaad hetzelfde gebeuren als wat u aangeeft. Het laden wordt gestart, snel daarna onderbroken door het voertuig en weer gestart door het voertuig. Echter wordt er binnen 5 seconden na het stoppen opnieuw geprobeerd om te laden maar is de relais nog niet opnieuw op stuurspanning vanaf de print. Deze problemen komen voort uit het feit dat het voertuig de sturende factor is en wel erg "fanatiek" is met het starten en stoppen van de laadsessie. Het laadpunt reageert puur op wat het voertuig vraagt om te gaan doen.

Om deze reden is mijn advies om contact op te nemen met uw dealer om uw voertuig te laten updaten. Het laadpunt beschikt nu over de nieuwste software en is dit geval niet het probleem.

NewMotion heeft dus al van alles geprobeerd, maar legt het probleem bij de auto. Ik kan wel op dezelfde wijze doorgaan en meldingen op de telefoon uit zetten, maar een relais die 100x per minuut omklikt lijkt me niet bevorderlijk voor de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
F1dude schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:20:
[Afbeelding]

Hier is ie dan! Tot nu werkt alles goed, PAAK ook gelijk aan de praat gekregen. Weet iemand alleen hoe je de backupcode instelt? Deze is grijs en ik kan er niet op klikken? [Afbeelding]
De back-up code instelling komt als vraag direct nadat je PAAK ingesteld hebt en die vraag blijft dan in beeld tot je hem ingesteld hebt of je later aanklikt. Vervolgens kwam bij mij de vraag weer na eerstvolgende PAAK toegang.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:28
AvantBlack schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
Ik heb thuis een Newmotion Home Advanced laadpaal en een probleem i.c.m. de Mustang. Wellicht herkennen jullie het probleem of juist niet met een vergelijkbare of ander merk laadpaal.

Ik sluit de auto bij thuiskomst aan en registreer deze dan met de laadpas, zodat deze start klaar is.
De auto staat op uitgesteld laden en begint om 2300u. Tot die tijd probeert de laadpaal echter continue stroom te geven aan de auto, die dit niet accepteert.
Daardoor klikt er continue een relais om in de paal en veranderd de status van laden, naar stand-by. (zie ook aangehecht filmpje).
In de app van de laadpas komt ongeveer 100x per uur een melding op de telefoon dat het laden gestart is.

Onderstaand de reactie van Newmotion die aangeeft dat het probleem niet in de paal kan zitten, die de laatste firmware heeft.

Zojuist heb ik de diagnostiek van uw laadpunt uitgelezen en ik zie inderdaad hetzelfde gebeuren als wat u aangeeft. Het laden wordt gestart, snel daarna onderbroken door het voertuig en weer gestart door het voertuig. Echter wordt er binnen 5 seconden na het stoppen opnieuw geprobeerd om te laden maar is de relais nog niet opnieuw op stuurspanning vanaf de print. Deze problemen komen voort uit het feit dat het voertuig de sturende factor is en wel erg "fanatiek" is met het starten en stoppen van de laadsessie. Het laadpunt reageert puur op wat het voertuig vraagt om te gaan doen.

Om deze reden is mijn advies om contact op te nemen met uw dealer om uw voertuig te laten updaten. Het laadpunt beschikt nu over de nieuwste software en is dit geval niet het probleem.

NewMotion heeft dus al van alles geprobeerd, maar legt het probleem bij de auto. Ik kan wel op dezelfde wijze doorgaan en meldingen op de telefoon uit zetten, maar een relais die 100x per minuut omklikt lijkt me niet bevorderlijk voor de laadpaal.

[YouTube: VIDEO 2021 07 01 13 04 01]
Dat probleem had ik ook met wallbox. Deze heeft een optie om gepland te starten en dat heb ik nu gelijkgesteld aan laadmoment vd mme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Dat probleem had ik ook met wallbox. Deze heeft een optie om gepland te starten en dat heb ik nu gelijkgesteld aan laadmoment vd mme.
Maar moet je dan zowel de mme als de laadpaal programmeren om bv om 23:00 pas te gaan laden?
Prima workaround maar zo kan het toch niet beoogd zijn? Even afgezien of je dit zou willen maar bij een publieke paal gaat je dit niet lukken.

Ik ga de new motion paal vanavond ook testen (de druppel werkt sinds vanmorgen). Nu verwacht ik niet dat ik uitgesteld laden ga gebruiken aangezien ik toch geen dal/piek tarief heb en hij kan maar vol zijn maar dit zou wel naar behoren moeten werken lijkt mij.

Overigens weer zo'n feature die je bij de veel te dure new motion paal dus niet zelf kan instellen (feitelijk kan je helemaal niks instellen...)

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
TIGER1125 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Gisteren 2x op de snelweg dat intel.cc ineens op 150 en op 160 stond :-(
Terwijl ik hem op 135 had ingesteld... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Luffbra schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:55:
[...]

De Toleratie aangepast terwijl je aan het rijden was?

Dat had ik van de week, ACC op 100 ingesteld, via instellingen 10km Toleratie ingesteld en de auto ging terwijl ik het schuifje veranderen meteen harder rijden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Ik heb het probleem voor je onderstreept ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:00:
[...]

De Toleratie aangepast terwijl je aan het rijden was?

Dat had ik van de week, ACC op 100 ingesteld, via instellingen 10km Toleratie ingesteld en de auto ging terwijl ik het schuifje veranderen meteen harder rijden :?
Dat is toch niet de tolerantie maar de standaard "afwijking" ?
Bordensnelheid + 20 = altijd 20 te hard zo ook Borden -10 is altijd 10 langzamer dan de borden.
Meer dan + 30 of -30 schijnt niet te kunnen.

Zo begreep ik het althans :?

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Bordensnelheid + 20 = altijd 20 te hard zo ook Borden -10 is altijd 10 langzamer dan de borden.

Ze noemen het in de software "Toleratie", don't ask me..

Prima dat die Toleratie of afwijking of hoe je het ook wilt noemen er in zit maar de auto hoort NIET direct gas te geven op het moment dat je de slider aanpast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Die setting is feitelijk hetzelfde als je je CC op 100 hebt staan en dan met +10 omhoog drukt naar 110, hij zal dan direct acceleren naar die snelheid mits de weg voor je vrij is. Dit ben ik ook zo gewend van mij 2 vorige auto's (VW & Audi).

Wellicht dat je het anders gewend bent cq voorgesteld hebt maar hij doet wat je zegt wat hij moet doen. Ik moet wel zeggen dat hij het wel wat geleidelijker mag doen, ik merk dat de CC nogal enthousiast is en nog wel wat verfijning kan gebruiken. Wellicht dat er ook nog een verschil is hierbij tav de 3 verschillende rijstanden whisper, active en untamed.

NB,
Je zegt slider, dat klinkt alsof je dit op het scherm moet instellen en als hij daar direct vol op reageert dan snap ik wel wat je bedoelt, dat is niet handig.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

m24 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Ik lees dat hier ook weer een verschil kan zitten tussen versies. Ik heb een RWD, wel het TP+ pack: klopt het dat de hoofdsteun alleen op de AWD ook horizontaal verstelbaar is?
De dealer geeft aan dat ook de AWD geen "Hoofdsteunen voor 4-weg verstelbaar" hebben in NL. (En ik ze dus niet kan bestellen.) Kan iemand met een AWD bevestigen of hun hoofdsteun kantelbaar is of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
MarcelGo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:22:
[...]

De back-up code instelling komt als vraag direct nadat je PAAK ingesteld hebt en die vraag blijft dan in beeld tot je hem ingesteld hebt of je later aanklikt. Vervolgens kwam bij mij de vraag weer na eerstvolgende PAAK toegang.
Thanks! Paak is ingesteld, maar ik kreeg die melding niet. HIj geeft nog wel aan in de app dat ik dit moet instellen. Ik ga het even proberen zometeen weer. Tot dusver loopt alles goed, ook de achterbak kan ik makkelijk openen en de frunk sluit ook goed. Maar wat een POWER heeft deze machine, de teller schiet omhoog als je gas geeft :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Wel fijn dat Ford het geluid volledig normaal vindt. 8)7
Klachten van de buren en de achterburen dus ik zal zeggen dat ze niet moeten zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
FreeMen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Ik ben geen fan van dat automatisch ingrijpen maar ook eens geprobeerd en ingesteld op +20.
Vanmiddag reed ik bij Bergen op Zoom netjes 120 en toen sprong hij ineens op 150km/h, waarschijnlijk had hij ergens een bord 130 gezien?
Dus maar weer uitgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:28
m24 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:48:
[...]

De dealer geeft aan dat ook de AWD geen "Hoofdsteunen voor 4-weg verstelbaar" hebben in NL. (En ik ze dus niet kan bestellen.) Kan iemand met een AWD bevestigen of hun hoofdsteun kantelbaar is of niet?
Alleen in hoogte verstelbaar. Niet kantelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
m24 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:48:
[...]

AWD hier, ik krijg ze niet gekanteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Thanks guys. Dat betekent dat de specificaties op pagina 1 aangepast moeten worden. Wel gek dat dit zomaar is afgevallen en dat de handleiding wel de kantelbare hoofdsteun beschrijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Deze interactie van dev team met eindgebruikers gun je Ford ook. @makooy wellicht een goede suggestie voor je contact als voorbeeld?

Vooral de feedback snapshot tabel en voting systeem is een voorbeeld:

YouTube: Developer Q&A Twitch Series: Xbox/PC Improvements - June 30th, 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Laatst online: 21-01 07:54
Kun je eigenlijk met terugwerkende kracht de diverse statussen van je auto teruglezen? Dus ... Besteld, ... Gebouwd, ... Op de boot, ... Etc.
Heb pas recent VIN gekregen en was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de diverse tussenstations in het langdurige leverproces...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Bart267 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:10:
Kun je eigenlijk met terugwerkende kracht de diverse statussen van je auto teruglezen? Dus ... Besteld, ... Gebouwd, ... Op de boot, ... Etc.
Heb pas recent VIN gekregen en was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de diverse tussenstations in het langdurige leverproces...
Zie de bekende Google Sheets... zoals al meermaals genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Zojuist op mijn new motion paal in 47 minuten 8.22kW geladen (van 83% naar 95%) wat neer komt op een gemiddelde van 10.55kWh.

Na ca 20 minuten gingen de kleppen open en begon hij heel licht te blazen maar verder amper geluid. Airco is gevoelsmatig nooit aangesprongen.

So far so good.

Wat ik nu echter wel heb tijdens het laatste proefritje is dat het "motor" geluid niet meer aan wil. De knop springt na aanzetten direct weer terug op off. Auto 3x uit en aangezet maar blijft dit doen. Op het US forum zijn er meer die dit hebben dan wel gehad hebben en schijnt zich na een aantal keer vanzelf te herstellen maar hoort uiteraard niet. Ik zal het melden op de issue topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:29
Normaal geluid tijdens het laden….en wel een engineering team aan het werk zetten voor een oplossing.. Ford lijkt het probleem te downplayen. }:O

Misschien toch wat meer social media power inzetten om zsm een oplossing te leveren. September is nog 3 maanden ( als een leverancier zegt die en die maand is er een update is dat nooit de eerste maar vaak de laatste dag van die maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
Bart267 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:10:
Volgens mij kun je voorgaande statussen niet meer inzien. Wat je wel kunt doen is bij https://whereismymache.herokuapp.com/ je aanmelden en dan krijg je in ieder geval de statussen 'vanaf nu'.

Aan de hand van makooy's excelsheet kun je dan inschatten waar je zit.
Al voegt voor mij de status COMPOUND IN en lifecycle status 'IN TRANSPORT' niet zoveel toe.
Pas bij 'DEALER DELIVERY wordt het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:13:
Wat ik nu echter wel heb tijdens het laatste proefritje is dat het "motor" geluid niet meer aan wil. De knop springt na aanzetten direct weer terug op off. Auto 3x uit en aangezet maar blijft dit doen. Op het US forum zijn er meer die dit hebben dan wel gehad hebben en schijnt zich na een aantal keer vanzelf te herstellen maar hoort uiteraard niet. Ik zal het melden op de issue topic.
Ik heb met regelmaat zulke dingen, op verschillende knoppen. Vooral in het begin was dit vaak, dit gaat de laatste tijd een stuk beter. Heb deze week wel weer een keer gehad dat het scherm ging scrambelen. Heb direct het scherm gereset (en per ongeluk voor de eerste keer het hele systeem gereset naar fabrieksinstellingen). Of het een gevoel is of niet, maar hij lijkt wel beter te werken, ook Fordpass App is hierna stabieler geworden.

ADD:
Ik had de laatste tijd ook een brom in de auto, ik had het gevoel dat dat over de speakers kwam. Het begon me op een gegeven moment ook wel te irriteren. Na de factory reset was dit weg... Geluk bij een ongelukje.

[ Voor 10% gewijzigd door Aboma op 02-07-2021 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aboma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXfDrTyannzGmiMh8aEMWeJfM_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sX5rbt70hfBWd77h1j6Wy9NV.jpg?f=fotoalbum_large

Een dagrecord...

Zo ook op de weg, tot op heden alleen de dealer auto sporadisch zien rijden. Vandaag 4 MME's zien rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
Zijn er ook mensen met een slechte afwerking? Ik heb mijn mach e deze week gekregen, en heb slechte rubbers op de achter klep en een scheurtje in het zwarte zijpaneel gevonden. Van de week maar even bellen met de dealer.

Kan bij dat scheurtje niet zeggen of dat dit hoort overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6yCr1pCT3cR2g0jy3ZFR4Gv_xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKUMaJFeqT0zlDSl0EGjZKsd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwIcmLGfl56TSS_PQSbIsPpOnIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmMYkT8uVXar9azJmOeN9Bqv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hebben meer mensen hier last van dat PAAK de telefoon binnen no-time leeg trekt? Sinds ik dat erop gezet heb heb haal ik net van 8:00 tot 24:00 waar ik voordien van 8:00 tot de volgende dag 24:00 rond kwam!

Gisteravond om 24:00 op de oplader gezet met 20% en op 9:00 was hij nog maar 71% vol |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Welke bijnaam heeft jullie mach-e? Ik vroeg wat suggesties op de socials en dat leverde een leuk lijstje op:
Mach-o
My little Pon-E
Fauxmustache
Mach-een (Machine)
Makkie
Maggi
Machete
Mag ie?
Mach ech nie
Mooierdandeleaf (mijn oude auto)
...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-fVAG5cWY7iPocXiVe7iLQdF_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fz0o4OA6HlCPXQkAdj3wbgh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:14:
[...]
Morgen maar eens informeren wat een 2e sleutel kost.
Had je daar al een natwoord op van je dealer?

Ik had de vraag ook al gesteld tijdens het bestellen van onze auto en toen gaf de verkoper aan dat hij nog geen inzicht in die kosten had maar we rekening moesten houden met 300 á 400 euro.

Ben benieuwd of "shoppen" bij de verschillende dealers zin heeft met een sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
R-yawn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:48:
Welke bijnaam heeft jullie mach-e? Ik vroeg wat suggesties op de socials en dat leverde een leuk lijstje op:
Mach-o
My little Pon-E
Fauxmustache
Mach-een (Machine)
Makkie
Maggi
Machete
Mag ie?
Mach ech nie
...

[Afbeelding]
Die van mij heet Burt door die snor op de voorkantAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ocr8AWTBJ5aBvlJRcns0hJBA8Rk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNeTTK8JapSfqAlXY7bZmIBA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
NightWidow schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:18:
Zijn er ook mensen met een slechte afwerking? Ik heb mijn mach e deze week gekregen, en heb slechte rubbers op de achter klep en een scheurtje in het zwarte zijpaneel gevonden. Van de week maar even bellen met de dealer.

Kan bij dat scheurtje niet zeggen of dat dit hoort overigens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wegens enkele opmerkingen over de uitlijning van de achterklep heb ik dit bij mij bij afhalen al geïnspecteerd. Niets op aan te merken. Ik heb geen glazen dak overigens. Misschien wordt het daar ingewikkelder van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TIGER1125 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Had je daar al een natwoord op van je dealer?

Ik had de vraag ook al gesteld tijdens het bestellen van onze auto en toen gaf de verkoper aan dat hij nog geen inzicht in die kosten had maar we rekening moesten houden met 300 á 400 euro.

Ben benieuwd of "shoppen" bij de verschillende dealers zin heeft met een sleutel.
Nee nog niet, heb het wel gevraagd maar zou er op terug komen als PAAK niet werkt en helaas ziet het er naar uit dat dit hem niet gaat worden. Buiten de onregelmatige werking loopt de batterij van de telefoon ook leeg als een gek. De onregelmatige werking zou ik wellicht nog kunnen oplossen door de automatisch optimalisatie van android voor achtergrond uit te zetten maar dan trekt de batterij nog harder leeg en moet ik hem om de paar uur opladen.

Ik ga maandag even bellen voor de sleutel en de frunk want deze is onbruikbaar nu met de wijze waarop ik hem moet sluiten. Dichtgooien is echt een no go en de enige manier is met de hand door de eerst klik te drukken en dan met beide polsen flink aandrukken. Dit gaat mijn vrouw nooit kunnen en dat is voor mij toch wel een maatstaf of het acceptabel is of niet en dat is het dus niet.

NB, een losse geprogrammeerde sleutel hebben ze in de US op diverse plekken (oa ford zelf) voor nog een paar tientjes weten te bestellen. Kosten programmeren loopt uiteen van $ 70 tot $ 250... 8)7 . Nadeel is dat de US op een andere frequentie werkt dus wij kunnen ze niet gebruiken. In EU heb ik ze nog niet gevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
R-yawn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:48:
Mach-o
My little Pon-E
Fauxmustache
Mach-een (Machine)
Makkie
Maggi
Machete
Mag ie?
Mach ech nie
...

[Afbeelding]
De mijne heet Rocinante
Een tweede optie was E-ros

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mcie
Ik heb over 2 weken een afspraak om de "grille" te laten wrappen, denk aan hetzelfde als op de foto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3SLIUMqMUG9G038RX5ElbdO4Lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idyfbX149WmVePlZw3uafQM3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u87io11IBJcRkAOzxPfboIDFfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWErMaJsgq4KkgjnGRUWFVQq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Mcie op 03-07-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
FreeMen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Nee nog niet, heb het wel gevraagd maar zou er op terug komen als PAAK niet werkt en helaas ziet het er naar uit dat dit hem niet gaat worden. Buiten de onregelmatige werking loopt de batterij van de telefoon ook leeg als een gek. De onregelmatige werking zou ik wellicht nog kunnen oplossen door de automatisch optimalisatie van android voor achtergrond uit te zetten maar dan trekt de batterij nog harder leeg en moet ik hem om de paar uur opladen.

Ik ga maandag even bellen voor de sleutel en de frunk want deze is onbruikbaar nu met de wijze waarop ik hem moet sluiten. Dichtgooien is echt een no go en de enige manier is met de hand door de eerst klik te drukken en dan met beide polsen flink aandrukken. Dit gaat mijn vrouw nooit kunnen en dat is voor mij toch wel een maatstaf of het acceptabel is of niet en dat is het dus niet.

NB, een losse geprogrammeerde sleutel hebben ze in de US op diverse plekken (oa ford zelf) voor nog een paar tientjes weten te bestellen. Kosten programmeren loopt uiteen van $ 70 tot $ 250... 8)7 . Nadeel is dat de US op een andere frequentie werkt dus wij kunnen ze niet gebruiken. In EU heb ik ze nog niet gevonden.
In onderstaande uitleg hebben ze het over 2 al voorgeprogrammeerde handzenders. Ik weet niet of t met 1 ook al lukt? Maar zoals ik het lees is t niet al te moeilijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmOEZUFu6i-8_Mgu8XeBRJj--k8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Z0c2Bigekd5EGFSS91Ykqyn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
alex81 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:24:
[...]

In onderstaande uitleg hebben ze het over 2 al voorgeprogrammeerde handzenders. Ik weet niet of t met 1 ook al lukt? Maar zoals ik het lees is t niet al te moeilijk.
[Afbeelding]
Had ik ook gelezen maar dit schijnt alleen te werken voor je derde sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
FreeMen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Had ik ook gelezen maar dit schijnt alleen te werken voor je derde sleutel.
Ow toch wel. Dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
Met betrekking tot het laadgeluid. Gisteren nergens last van gehad en hij laadde erg stil.

Heb net 150km gereden en gooi hem aan de lader en hij begint wel hard geluid te maken.

Niet heel erg, buren zullen er geen last van hebben. Ik denk dat misschien ook komt omdat hij nog warm is van het rijden en dan meteen moet laden. Maar gister had ik het niet, nu wel - dus zal wellicht wel een relatie tussen zijn. Ik kijk het even aan en anders schroef ik de paal ook terug.

Anderen die dit ook gemerkt hebben? Of heb je er altijd last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
FreeMen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:14:
Hebben meer mensen hier last van dat PAAK de telefoon binnen no-time leeg trekt? Sinds ik dat erop gezet heb heb haal ik net van 8:00 tot 24:00 waar ik voordien van 8:00 tot de volgende dag 24:00 rond kwam!

Gisteravond om 24:00 op de oplader gezet met 20% en op 9:00 was hij nog maar 71% vol |:( .
Bij mij wordt ook de batterij leeggetrokken. Helemaal als je draadloos Android auto gebruikt tijdens het rijden.
Maar als de auto uit staat en voor de deur staat geparkeerd, loopt mijn telefoon nog steeds leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
ton.swart schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Maar als de auto uit staat en voor de deur staat geparkeerd, loopt mijn telefoon nog steeds leeg.
Dit is mijn grootste probleem inderdaad. Android auto werkt volgens mij niet icm met mijn telefoon (huawei P30), ik volg de aanwijzing maar nergens android auto te bekennen op het scherm van de MME. Maakt mij verder niet zoveel uit maar dat de PAAK zoveel vreet wel. Voordat ik PAAK geïnstalleerd had had ik dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 19:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreeMen
Voor degene welke de reflectoren ook niet zo kunnen waarderen zoals ik, 6 lagen smoke plastidi (ik heb zelf het merk FullDip gebruikt) levert het onderstaande op. Makkelijk zelf te doen.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU2BqZcsqZITsfrazVJhjfAui3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRqVmjw8KybOt0de9C0nn2gL.jpg?f=fotoalbum_large

NA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9WeK1sgUgXy8rRACpTivObEbeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJpSBn45DvLCcoVe4pxskQ25.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
FreeMen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Dit is mijn grootste probleem inderdaad. Android auto werkt volgens mij niet icm met mijn telefoon (huawei P30), ik volg de aanwijzing maar nergens android auto te bekennen op het scherm van de MME. Maakt mij verder niet zoveel uit maar dat de PAAK zoveel vreet wel. Voordat ik PAAK geïnstalleerd had had ik dit niet.
Heb zelf een P20 en Android Auto kun je gewoon instaleren uit de play store hoor, anders even APK downloaden. AA wireless werkt perfect hier ziet er ook mooi uit in sync. PAAK krijg ik überhaupt niet werkend, mijn telefoon gloeit al bij het proberen in stellen.. Nu kan ik me voorstellen dat het aggresieve power management van Huawei voor wat problemen zorgt

[ Voor 3% gewijzigd door unreal0 op 03-07-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Oh ok, ik dacht dat android auto niets meer of minder was dan het overnemen van de android van de telefoon maar het is dus een app, stupid me... 8)7

Maar goed, gezien de batterij al leeg loopt MET deze instellingen laat staan zonder...

edit...zie net dat hij al standaard geïnstalleerd is maar de auto ziet hem kennelijk niet.
edit 2, blijkt alleen de update te zijn welke geïnstalleerd was, niet de app zelf. Morgen eens testen.

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:21:
Met betrekking tot het laadgeluid. Gisteren nergens last van gehad en hij laadde erg stil.

Heb net 150km gereden en gooi hem aan de lader en hij begint wel hard geluid te maken.

Niet heel erg, buren zullen er geen last van hebben. Ik denk dat misschien ook komt omdat hij nog warm is van het rijden en dan meteen moet laden. Maar gister had ik het niet, nu wel - dus zal wellicht wel een relatie tussen zijn. Ik kijk het even aan en anders schroef ik de paal ook terug.

Anderen die dit ook gemerkt hebben? Of heb je er altijd last van?
Ik kom net thuis en heb op de terugweg 50km gereden waarvan het laatste stuk van ca 30km 130-140km/u. Direct aan de lader gehangen (40% over) en laadt nu @11kwh voor zo'n 40 min zonder enige fan activiteit. Het is nu wel 18 graden buiten wat ongetwijfeld zal helpen maar ik ben blij dat mijn laadsessies tot op heden in volkomen stilte verlopen.

Edit,
zojuist even naar de auto gelopen tijdens het laden om de trip 2 te resetten om bij te kunnen houden hoe ver ik kom na een volle (90%) lading en merkte dat vrijwel meteen de fans ducts open gingen en hij ging blazen. Niet echt hard maar na de auto uitgezet en gesloten te hebben ging alles weer uit en dicht na 30 seconden.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Vraagje: heeft iemand in de passapp onder status->mijn ritten het voor elkaar gekregen data te krijgen daar?

Zover ik het kan volgen moet je via bluetooth een verbinding maken met Applink. Android auto moet uit staan (heb ik niet eens geïnstalleerd) en vervolgens zou je via bovenin op het scherm van de mme met de 6 vierkantjes bij de apps moeten uitkomen waar ook een Ford Pass icoon zou moeten staan maar die staat er dus niet :?

[ Voor 60% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat apple carplay actief wordt in de auto als je je telefoon gebruikt? Bloedirritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
rosetree schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:11:
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat apple carplay actief wordt in de auto als je je telefoon gebruikt? Bloedirritant
Draadloze Carplay uitschakelen in de iOS instellingen (is bij Android iig mogelijk bij de Android auto instellingen) of loskoppelen bij de telefooninstellingen in Sync 4. Geen telefoon gebruiken tijdens het rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door unreal0 op 03-07-2021 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
rosetree schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:11:
Je moet in de telefoonlijst je iPhone selecteren en dan Apple CarPlay ontkoppelen. Ik ben best fan van Apple, maar Ford Sync bevalt me zo enorm goed dat ik CarPlay geen toegevoegde waarde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
MME_Maurice schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Je moet in de telefoonlijst je iPhone selecteren en dan Apple CarPlay ontkoppelen. Ik ben best fan van Apple, maar Ford Sync bevalt me zo enorm goed dat ik CarPlay geen toegevoegde waarde vind.
Kan ik dan nog wel spotify gebruiken? Enige reden dat ik nu carplay gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
rosetree schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:17:
[...]

Kan ik dan nog wel spotify gebruiken? Enige reden dat ik nu carplay gebruik
Zeker! Via de Bluetooth verbinding speel je Spotify af. Ook werkt Siri zoals gewend. Het zou wel mooi zijn als er een native Spotify app komt voor sync, maar die kans lijkt me zeer klein. Het kiezen van de afspeellijst doe je wel vanaf de telefoon, skippen en terug kan via sync en zelfs via buttons op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
MME_Maurice schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Zeker! Via de Bluetooth verbinding speel je Spotify af. Ook werkt Siri zoals gewend. Het zou wel mooi zijn als er een native Spotify app komt voor sync, maar die kans lijkt me zeer klein. Het kiezen van de afspeellijst doe je wel vanaf de telefoon, skippen en terug kan via sync en zelfs via buttons op het stuur.
Die kans lijkt me ook erg klein inderdaad. In Sync 3 was er wel een tijdje een dedicated spotify app maar deze ontwikkeling is gestaakt. Snap ik ook wel gezien de populariteit van AA en Carplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Is er iemand die de aansturing van het laden begrijpt?

Misschien is dit het verkeerde forum, maar ik ben echt even benieuwd wat de Mustang allemaal doet met een laadstroom en hoe hij communiceert met de laadpaal.

Punt is dat ik m'n laadstroom kan instellen op hele ampères. Maar als ik de laadstroom op 10A afstel in de laadpaal blijft de laadsessie op pauze staan. Als ik dan alleen de laadstroom in de paal verhoog naar 14A begint hij vanzelf te laden.

Benieuwd of iemand inzicht in kan geven waarom ik niet lager kan instellen.

PS, betreft Elvi van EVbox met smappee loadbalance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 23:16
Vandaag snel geladen bij 2 Fastned laders (even pasjes uitproberen enzo). Dichtbijzijnde snellader is een 50kw Fastned lader (serieus Fastned, 50kw?). Haalde uiteraard de max snelheid.

Tweede Fastned (iets verderop) getest, waar je in theorie tot 300kw kunt snelladen (denk dat alleen de Taycan en Ioniq dit zouden kunnen?). Hier haalde ik bij een 150kw lader een wat teleurstellende 80kw (gestart met laden bij ongeveer 65%, dus wellicht dat hij bij legere accu hogere snelheden haalt). Bij 80% daalt de laadsnelheid tot nog maar zo'n 15kw.

Ik heb het pasje van de Fordpass nog niet kunnen activeren, de website geeft een foutmelding als ik het pasje wil registeren. Hoop wel dat dit binnen een paar weken weer werkt want dan wil ik gebruik maken van het gereduceerde tarief van Ionity.

Verder moet ik nog even kijken hoe de auto omgaat wanneer er meerdere gekoppelde telefoons in de auto zijn. Toen ik de telefoon van mijn vrouw had gekoppeld lukte het me niet meer om terug te schakelen naar mijn telefoon. Ik heb mijn telefoon nu wel als voorkeur aangemeld dus wellicht dat dit helpt.

Verder echt een hele fijne auto, ook stukken op de snelweg met autonoom rijden zijn heel fijn (binnen de beperkingen van het systeem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:15
@Falch komt redelijk overeen met de laadcurve; https://support.fastned.n...t-een-Ford-Mustang-Mach-E

Ziet er nog niet echt super uit, wellicht doet Ford hier nog wat aan?

Die 300kW halen inderdaad alleen BEVs met 800V.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 04-07-2021 22:05 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:55
Inspired schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:00:
@Falch komt redelijk overeen met de laadcurve; https://support.fastned.n...t-een-Ford-Mustang-Mach-E

Ziet er nog niet echt super uit, wellicht doet Ford hier nog wat aan?

Die 300kW halen inderdaad alleen BEVs met 800V.
Ik snap de vraag naar de laadcurve wel maar Ford beloofde 10-80% in <40 minuten en dat lukt bij de praktijk testen wel. ;) Op termijn kan dat wellicht nog wat sneller en is doorladen na 80% ook wel verbeterbaar.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
FreeMen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:39:
[...]
Ik had ergens de tip gelezen om een 12v high capacity oplader te gebruiken...dat zou sneller gaan dan via usb-port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mcie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:24:
Ik heb over 2 weken een afspraak om de "grille" te laten wrappen, denk aan hetzelfde als op de foto.[Afbeelding][Afbeelding]
Alle foto's tot op heden zijn met de AWD grill welke gevoelsmatig makkelijker te combineren is met diverse grill patronen dan de RWD grill. Ik heb al diverse patronen "gefotoshopped" op mijn RWD neus maar het valt niet mee om dat goed te krijgen waarbij de look en feel het beeld van de waarheid benaderd.

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke het gaat worden en hoe het gaat staan. Zie het resultaat graag hier terug tzt :)
Pagina: 1 ... 86 ... 179 Laatste