Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 85 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
CarloH1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:19:
Ik heb vandaag mijn MME opgehaald. Even kort het kabaal van het opladen besproken. Schijnt een software issue te zijn die uiterlijk in september opgelost gaat worden door Ford. Niet alle ( slechts een klein percentages) Mme’s hebben er last van. Oplossing was ook vanuit Ford om niet op 11 kw op te laden ( denk dat ze toch meelezen😊). Verwachting is dat de software in de auto gaat worden dat je ook in de auto kan gaan kiezen voor je oplaadcapaciteit zodat je niet afhankelijk van bijvoorbeeld je eigen wallbox. Is al bij meerdere merken een optie om zelf de capaciteit te kiezen in de auto zelf.

Auto rijdt trouwens heerlijk!
Ford leest zeker mee; ik kreeg van de Ford dealer zelfs te horen dat hij gelezen had op het forum dat...etc. 8)7
Ford wacht gewoon tot de tweakers zelf met een oorzaak+oplossing komen, zodat zij vervolgens dit kunnen testen en met de eer kunnen strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
@makooy Is het niet meer mogelijk om regels toe te voegen in het sheet met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
AvantBlack schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:10:
@makooy Is het niet meer mogelijk om regels toe te voegen in het sheet met problemen?
We zaten al op 75 :X

Heb 25 lege regels toegevoegd.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
Vanochtend is mijn laadpaal van NewMotion aangepast naar 16A. Direct even getest ondanks dat de accu op 90% stond. Het leek prima te gaan echter na 8 minuten begon de takke herrie. De kleppen gingen open en de fan begon te draaien en al snel daarna op volle toeren. :-(

Ik heb direct maar het contactformulier bij NewMotion ingevuld om de laadpaal terug te zetten naar 12A.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90VuwiODZIAEalmw60YCQgDOZeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aw0xr0qnAfPP9CV3ksnntzYo.png?f=fotoalbum_large

:) :) :)

Ik weet het dus eerder via deze weg dan via de dealer.....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
MME_Maurice schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Daarom heb ik tijdelijk de boel terug laten zetten naar 3x12A en ik denk oprecht dat dit probleem uiteindelijk softwarematig opgelost kan worden, het zullen ingestelde barrières zijn die bepalen wanneer 1) airflow wordt gestart 2) koeling wordt gestart en 3) 100% koeling wordt gestart wanneer de software ‘denkt’ dat barrière is overschreden. Ik denk dat ze iets meer marge gaan instellen omdat stroom en spanning kunnen fluctueren.
Wel jammer dat de ampère op de palen kennelijk alleen met grote stappen is in te stellen. Mogelijk dat 15.5A al voldoende zou zijn om alle issues te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
MME_Maurice schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Ik werk zelf bij een netbeheerder en afwijkende draairichtingen komen in NL bijna niet voor. Dat is naar mijn inzicht niet de oorzaak van onze problemen.
Als leek ga ik je zeker niet tegenspreken, maar de "draairichting" kan per ongeluk omgedraaid worden bij de aansluiting van de laadpaal. Als twee van de drie fasen worden omgedraaid verandert de draairichting.

De aansluiting van de hoofdkabel op de meterkast zal dan goed zijn (dat is wat je ook aangeeft), maar kan uiteindelijk op de laadpaal verkeerd staan. Of de MME's (of auto's in het algemeen) gevoelig zijn voor een afwijkende draairichting wordt al lezende niet waarschijnlijk geacht. Ik kan er ook niets over vinden in de MME manual (wellicht de manual van de laadpaal maar daar heb ik niet gekeken)

Thread uit 2019:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/147296

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:11:
Gezien de hoeveelheid hier die er last van hebben kan ik me haast niet voorstellen dat het om een klein percentage gaat. Morgenmiddag mag ik de mijne halen en zal het ook direct testen (mits accu genoeg leeg is)
Succes vandaag, veel plezier met je eerste kilometers... ;)

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Wel jammer dat de ampère op de palen kennelijk alleen met grote stappen is in te stellen. Mogelijk dat 15.5A al voldoende zou zijn om alle issues te voorkomen.
ik denk niet dat dat zo is, mijn laadpaal staat nu op 3x20A ingesteld, mocht ik het issue hebben dan zal ik vragen of ze hem op 3x15A instellen, kijken wat er gebeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Dat zou inderdaad nog een idee zijn. Ik heb automatisch nu 12A bij NewMotion aangevraagd maar ik zag dat ze ook de optie 14A hebben. Ik heb voor 12A gekozen omdat iemand anders hier op het forum had aangegeven dat 12A geen overlast geeft,

Wellicht dat iemand die een andere paal heeft en zelf de ampere kan instellen en het probleem op 16A (11kw) heeft kan uitproberen wat het maximum ampere is dat goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
In Oostenrijk mag je op sommige wegen ( Umweltzone: IG-L) harder rijden als je volledige-EV rijder bent. Een Duitse (niet-Oostenrijkse) influencer probeerde het:

YouTube: 120km/h mit E-Auto durch österreichische 80km/h Umweltzone!

In comments staat de ervaring van een Franse automobilist die kennelijk vaak in Oostenrijk komt die wel bekeuringen kreeg, maar succesvol in beroep is gegaan en sindsdien geen post meer krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door metalpro2021 op 30-06-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST-RS
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
Mcie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Dat is dus geen oplossing. 8)7
Zou echt slecht zijn als dit echt gaat gebeuren.

Is hetzelfde als ze voor de stuiterende vering zouden zeggen we hebben de oplossing, we hebben een update voor de navigatie en die stuurt u alleen nog maar naar wegen met glad asfalt.
Oja het ontbreken van de zijdelingse steun van de stoelen hebben we ook opgelost, we hebben de snelheid softwarematig begrenst op 30km/h bij op en afritten.
het is een "tijdelijke" oplossing, wees blij dat ze daar in ieder geval iets op aangeven. Er komt een update aan waarmee het hopelijk verholpen gaat worden. Als ze géén tijdelijke oplossing bieden is het ook weer niet goed.... ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coendh
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Hallo allemaal. Ik lees al een tijd mee op Tweakers maar heb nog niet eerder gereageerd. Sinds ruim een week heb ik ook mijn MME en heb ook last van het 'herrieprobleem' bij 11 KW laden. Ik lees hier o.a. dat de veronderstelling is dat niet elke MME hier last van heeft. Dat weet ik natuurlijk niet maar bij mij is het wel zo dat het probleem zich niet altijd voordoet. Vannacht (koele regenachtige nacht) ging de fan niet aan en heeft de auto toch op 11 KW geladen, tot 100%. Andere keren gaat de fan wel aan. Het is dus in mijn ogen niet iets wat direct aan de (installatie van) de laadpaal ligt maar het lijkt op zijn minst mede afhankelijk van omstandigheden (weer, laadpercentage, net gereden of al een tijdje stil staan?, ...).

Vanochtend is er begrijp ik een brief naar de dealers uitgegaan over dit probleem. Ik krijg de brief als het goed is vandaag nog toegestuurd vanuit Ford klantenservice en zal de inhoud delen. Het probleem is dus zeker geland bij Ford en wat ik begrijp is dat er inderdaad naar een oplossing wordt gezocht en dat er in de brief ook (tijdelijke?) work-arounds staan, maar dat is waarschijnlijk met name het terugschroeven van de max. laadcapaciteit van je laadpaal. Voor thuisladen kan ik dat doen, maar bij een publieke laadpaal is dat uiteraard geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oschulte
  • Laatst online: 14-11-2022
Vandaag Stern nog eens gebeld, de auto staat tenslotte al anderhalve week bij ze...

Ik sprak de medewerker blijkbaar niet op zijn beste dag:
- ik zei dat de auto gelost was op vrijdag de 18e, wat ze me een week geleden vertelden: dat was niet waar
- hij zei dat de eCall update nog open stond, ik zei dat deze in Etis voor levering weg was en dus in Antwerpen gedaan moest zijn. Hij gaf aan dat de Etis (met inlog) die hij heeft, heel anders is dat die zonder inlog (!)
- toen ik hem vroeg of hij iets meer kon vertellen dan, "ik weet het niet: we bellen u", gaf hij als reactie: "Zeg maar wat je wil horen, dan vertel ik het je"

Uiteindelijk ontdooide hij een beetje toen ik vroeg of hij kon begrijpen dat mijn vraag iets meer info te krijgen van mijn dealer niet helemaal onterecht was...

Laten we het er maar op houden dat zij aan het einde van de (lange) weg de meeste gezeik krijgen en liet ik me gelukkig niet meeslepen in de negativiteit ...

Zijn dit de laatste loodjes..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Little_Tiger
  • Laatst online: 05-10-2021
er wordt gezegd dat er bijna geen FORD logo aanwezig is bij de MME.
Maar ik denk zoals meeste van jullie die de auto al hebben is er wel 1 die heel opmerkelijk is of kan zijn al gevonden/gezien.

Er is eentje op de vooruit , precies in het midden helemaal bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
Het is ook een Ford Mustang... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
oschulte schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:
Vandaag Stern nog eens gebeld, de auto staat tenslotte al anderhalve week bij ze...

Ik sprak de medewerker blijkbaar niet op zijn beste dag:
- ik zei dat de auto gelost was op vrijdag de 18e, wat ze me een week geleden vertelden: dat was niet waar
- hij zei dat de eCall update nog open stond, ik zei dat deze in Etis voor levering weg was en dus in Antwerpen gedaan moest zijn. Hij gaf aan dat de Etis (met inlog) die hij heeft, heel anders is dat die zonder inlog (!)
- toen ik hem vroeg of hij iets meer kon vertellen dan, "ik weet het niet: we bellen u", gaf hij als reactie: "Zeg maar wat je wil horen, dan vertel ik het je"

Uiteindelijk ontdooide hij een beetje toen ik vroeg of hij kon begrijpen dat mijn vraag iets meer info te krijgen van mijn dealer niet helemaal onterecht was...

Laten we het er maar op houden dat zij aan het einde van de (lange) weg de meeste gezeik krijgen en liet ik me gelukkig niet meeslepen in de negativiteit ...

Zijn dit de laatste loodjes..?
Herkenbaar helaas… kreeg vannacht geautomatiseerde mail vanuit Athlon dat levering is vertraagd tot 25 juli, auto staat al sinds 16 juni bij de dealer en moet volgens hen nog ge-update worden (maar geen melding in Etis meer, vermeld begin juni in Antwerpen al ge-update). Qua customer experience is dit echt dramatisch, ik denk niet dat veel bedrijven hier mee weg zouden komen. Maargoed, heb verder ook weinig leverage…

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• m24

m24

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KYJfJr1chs8lwyGtZAbefcfErc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3dd4lzeDEKp4msfNd5JT16y.jpg?f=fotoalbum_large

De wereld is 1 pony rijker iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Aboma schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:36:
[...]

[...]

Het zou eenvoudig meetbaar moeten zijn.
Klopt, metertje kost een paar tientjes. Bij mij controleerde de elektricien het, en kwamen we erachter dat het linksdraaiend was. Voor de meeste apparatuur geen enkel probleem. Voor de Zappi dus wel.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
martijnvds schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Herkenbaar helaas… kreeg vannacht geautomatiseerde mail vanuit Athlon dat levering is vertraagd tot 25 juli, auto staat al sinds 16 juni bij de dealer en moet volgens hen nog ge-update worden (maar geen melding in Etis meer, vermeld begin juni in Antwerpen al ge-update). Qua customer experience is dit echt dramatisch, ik denk niet dat veel bedrijven hier mee weg zouden komen. Maargoed, heb verder ook weinig leverage…
Bij welke dealer staat deze? Ik zit te wachten op de mijne welke via Van Mossel gaat. Dramatische communicatie en ze weten niet eens wanneer er transport of iets dergelijks plaats gaat vinden. Toch wel schandalig dat auto's gewoon maanden op een loactie staan te verpauperen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Wel 921 op kenteken, komt tenminste een beetje vaart in...

https://opendata.rdw.nl/V...h_after20210301/2dv8-z4s3

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Vraagje: het kantelen van de hoofdsteun volgens de handleiding moet je deze naar je toe trekken om deze weer 'recht' te krijgen? Maar ik krijg er weinig beweging in..... iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
m24 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:34:
Vraagje: het kantelen van de hoofdsteun volgens de handleiding moet je deze naar je toe trekken om deze weer 'recht' te krijgen? Maar ik krijg er weinig beweging in..... iemand een tip?
Dat is toch jammer dat dit het enige is dat geen aandacht heeft gekregen in deze video :+
YouTube: Ford Mustang Mach-E - How A Seat Works: By Sandy Munro

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart267
  • Laatst online: 21-01 07:54
Toch maar eens wat frustratie van mee afschrijven... Geduld is nu wel aardig op...
Vandaag zou auto worden geleverd. Afspraak tweede helft middag om de sleutel in ontvangst te nemen.
Net na lunch telefoontje: auto is er, maar... "De trekhaak is er niet". Wel gereserveerd, maar op een of andere manier toen ze 'm eronder willen zetten niet meer in magazijn...Wat te doen
...
In ieder geval niet nu in ontvangst nemen, want anders vermoedelijk geen auto om mee op vakantie te gaan (trekhaak nodig). Leverdatum echter dus nu weer volledig ongewis. Nog maar te zien wanneer er weer een trekhaak leverbaar is. Ondertussen staat de auto op kenteken te wachten bij de dealer....
Benieuwd wie er nu dus rondrijdt met mijn trekhaak...
Hoe bont kun je het maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Bart267 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:22:
Toch maar eens wat frustratie van mee afschrijven... Geduld is nu wel aardig op...
Vandaag zou auto worden geleverd. Afspraak tweede helft middag om de sleutel in ontvangst te nemen.
Net na lunch telefoontje: auto is er, maar... "De trekhaak is er niet". Wel gereserveerd, maar op een of andere manier toen ze 'm eronder willen zetten niet meer in magazijn...Wat te doen
...
In ieder geval niet nu in ontvangst nemen, want anders vermoedelijk geen auto om mee op vakantie te gaan (trekhaak nodig). Leverdatum echter dus nu weer volledig ongewis. Nog maar te zien wanneer er weer een trekhaak leverbaar is. Ondertussen staat de auto op kenteken te wachten bij de dealer....
Omg.... dat is wel een misser zeg, en ook belachelijk dat ze er zo laat pas achter komen.....sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Iemand ook het probleem dat passapp activeren niet lukt? Ik krijg geen melding in de auto om hem te activeren 🤨

App er al helemaal af gegooid en opnieuw op gezet en ook WiFi bij huis ingesteld (zou niet moeten hoeven) maar wil allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:21:
Iemand ook het probleem dat passapp activeren niet lukt? Ik krijg geen melding in de auto om hem te activeren 🤨

App er al helemaal af gegooid en opnieuw op gezet en ook WiFi bij huis ingesteld (zou niet moeten hoeven) maar wil allemaal niet baten.
Geen id waarom; maar bij mij werkte het eerst niet via de normale app, maar wel via de Fordpass Pro app, en toen werkte het ook in de normale app.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Bart267 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:22:
...
Ze moeten ons gewoon hebben. Het is inmiddels bij mij overgelopen naar VW. Had toch m’n banden maar laten wisselen. Na 1,5 uur kwamen ze terug. Sorry meneer uw banden waren eraf maar we hebben uw zomerbanden niet.

Pff..

Sinds vanmiddag is m’n NORMAL status veranderd:

lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-30T17:31:20Z","tappsDateTime":"2021-06-30T15:31:22.227Z"}}

Waarschijnlijk een parkeer actie naar een bijgelegen grasveld omdat het niet meer past in de haven?
Of kan dit een gunstige melding zijn?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ik lees dat hier ook weer een verschil kan zitten tussen versies. Ik heb een RWD, wel het TP+ pack: klopt het dat de hoofdsteun alleen op de AWD ook horizontaal verstelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FireStarter schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Ze moeten ons gewoon hebben. Het is inmiddels bij mij overgelopen naar VW. Had toch m’n banden maar laten wisselen. Na 1,5 uur kwamen ze terug. Sorry meneer uw banden waren eraf maar we hebben uw zomerbanden niet.

Pff..

Sinds vanmiddag is m’n NORMAL status veranderd:

lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-30T17:31:20Z","tappsDateTime":"2021-06-30T15:31:22.227Z"}}

Waarschijnlijk een parkeer actie naar een bijgelegen grasveld omdat het niet meer past in de haven?
Of kan dit een gunstige melding zijn?
Het kan goed nieuws zijn! Maar het kan ook niets zijn.. . Hoop doet leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
MachE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Weet iemand of dit (on)mogelijk is?
Onder voertuiginstellingen reset van de EV rijhistorie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreeMen
Vanmiddag de auto opgehaald (RWD SR).

Positieve ervaringen genoeg
* rijdt als een trein
* voelt heel degelijk en robuust tijdens het rijden. Geen piepjes of kraakjes over drempels.
* snel
* oogt zeker van voren erg dik (wit maakt hem echt groot)
* geen piep uit het scherm voor
* comfort/vering is gelijk aan mijn tiguan en meer dan prima

Tot op heden ook wat mindere ervaringen waarvan 2 zeker snel opgelost zullen worden maar de 3e maak ik mij wat meer zorgen om
* Passapp krijg ik niet geinstalleerd, krijg geen melding op het scherm na van alles geprobeerd te hebben. inmiddels opgelost
* Kan (nog) niet thuis laden. 3 tijdelijke passen ontvangen van leaseplan waarvan 1 vorige week maar zijn allemaal ruim verlopen. Zelfs degene van vorige week was eind april verlopen. Vandaag de definitieve pas in de vorm van een druppel ontvangen maar die wordt nog niet herkend door new motion. Kan tot 48 uur duren. Morgen nogmaals proberen.
* En dan de belangrijkste welke ik hier nog niet eerder ben tegen gekomen en dat is een (voor mij) hele irritante monotoon laag geluid vanuit voor onder ergens. Vanaf 40 is het goed hoorbaar tot 130-140 waar het windgeruis het pas overstemt. Vreemde is dat het geluid constant is/lijkt bij alle snelheden en niet toeneemt met snelheid dus ik vermoed geen bandengeluid. Het klinkt alsof er een ventilator zit te blazen in een buis en je die wind hoort (niet de ventilator zelf). Airco uitgezet maar dat is het dus niet.

Zijn er meer hier die dit is opgevallen?

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 30-06-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:37:

* rijdt als een trein
* voelt heel degelijk en robuust tijdens het rijden. Geen piepjes of kraakjes over drempels.
* snel

Tot op heden ook wat mindere ervaringen waarvan 2 zeker snel opgelost zullen worden maar de 3e maak ik mij wat meer zorgen om
* Passapp krijg ik niet geinstalleerd, krijg geen melding op het scherm na van alles geprobeerd te hebben.
* Kan (nog) niet thuis laden. 3 tijdelijke passen ontvangen van leaseplan waarvan 1 vorige week maar zijn allemaal ruim verlopen. Zelfs degene van vorige week was eind april verlopen. Vandaag de definitieve pas in de vorm van een druppel ontvangen maar die wordt nog niet herkend door new motion. Kan tot 48 uur duren. Morgen nogmaals proberen.
* En dan de belangrijkste welke ik hier nog niet eerder ben tegen gekomen en dat is een (voor mij) hele irritante monotoon laag geluid vanuit voor onder ergens. Vanaf 40 is het goed hoorbaar tot 130-140 waar het windgeruis het pas overstemt. Vreemde is dat het geluid constant is/lijkt bij alle snelheden en niet toeneemt met snelheid dus ik vermoed geen bandengeluid. Het klinkt alsof er een ventilator zit te blazen in een buis en je die wind hoort (niet de ventilator zelf). Airco uitgezet maar dat is het dus niet.

Geluid is mij niet opgevallen, maar zal er de komende dagen op letten......

Voor mij vielen de 18 inch velgen me echt enorm mee. Zien er dik genoeg uit imho. Vering achter is inderdaad minder fijn dan dat ik gewend was. Snelheid over drempels moet toch wat lager. Performance is meer dan goed. Ik vond de afwerking van de vakken in de deur wat raffelig, moet ik nog even goed bekijken, maar verder ziet alles er gewoon strak uit. Alleen de hoofdsteunen zijn afgekeurd door de vrouw, dus daar moet nog even iets op worden verzonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Gedoe om die app aan de auto te koppelen herken ik wel. Na drie dagen prutsen en op de auto door de menu's bladeren had ik eindelijk opeens een melding in beeld.
Paak lukt nog steeds niet

[ Voor 7% gewijzigd door Meester_J op 30-06-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Meester_J schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:22:
Gedoe om die app aan de auto te koppelen herken ik wel. Na drie dagen prutsen en op de auto door de menu's bladeren had ik eindelijk opeens een melding in beeld.
Paak lukt nog steeds niet
PaaK werkte bij mij bij de eerste poging, ik ga het de komende dagen iig verder testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fletnix

* rijdt als een trein
* snel

* Passapp krijg ik niet geinstalleerd, krijg geen melding op het scherm na van alles geprobeerd te hebben.

Fijn dat je hem eindelijk hebt!! _/-\o_
Ik hoor geen irritant monotoon geluid tijdens het rijden, maar wel als ik de motor uitdoe (dus in parkeerstand en nadat ik op start heb gedrukt om hem uit te doen). Na een tijdje verdwijnt het geluid dan weer.
De Fordpass app krijg ik ook met geen mogelijkheid aan de praat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Dan heeft mijn dealer dat toch wel goed geregeld, zowel de Fordpass app en PAAK werkend ingesteld bij aflevering, ook de 2e telefoon👍

[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 30-06-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19

* rijdt als een trein
* snel

Probeer de auto te verwijderen uit je Ford pass account en opnieuw toe te voegen. Werkte bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
unreal0 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Probeer de auto te verwijderen uit je Ford pass account en opnieuw toe te voegen. Werkte bij mij.
Letterlijk 5x geprobeerd maar wilde niet..

Ondertussen heb ik hem wel werkend dmv passapp pro. Die werkte meteen en direct kreeg ik ook in de normale passapp een melding dat het koppelen was gelukt. Pro tip van @m24 _/-\o_

Ondertussen wel helaas de welkomstlichten uit moeten zetten want die blijven maar oplichten als ik met de sleutel in mijn broekzak in de keuken rondloop. Wel even getest maar niemand kan de deuren openen tenzij je zelf binnen een halve meter van de auto bent.

Auto lock van de deuren heb ik ook nog niet zo'n vertrouwen in. Zelfs met de sleutel lijkt dit niet feilloos te werken dus maar even op het slotje op de deurstijl drukken of op de sleutel om zeker te zijn. Feitelijk niet anders dan ik altijd gewend ben.

PAAK nog niet ingesteld aangezien ik over een uurtje naar bed wil en dit vast weer nachtwerk wordt als ik daar eenmaal aan begin :P

NB, nog een positieve ervaring, dark modus van het scherm, wat een verademing zowel overdag als 's avonds!!!

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
....

[ Voor 97% gewijzigd door FreeMen op 30-06-2021 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
fletnix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Fijn dat je hem eindelijk hebt!! _/-\o_
Ik hoor geen irritant monotoon geluid tijdens het rijden, maar wel als ik de motor uitdoe (dus in parkeerstand en nadat ik op start heb gedrukt om hem uit te doen). Na een tijdje verdwijnt het geluid dan weer.
De Fordpass app krijg ik ook met geen mogelijkheid aan de praat 8)7
Ik ben niet zeker of iedereen het hoort, het is redelijk laag in frequentie maar als ik andere die meerijden er op wijs horen ze het ook. Voor de ene is het hinderlijk (ikzelf helaas) en de ander vindt het niet storend. Het is lastig uit te leggen als je het niet gehoord hebt wat je moet horen maar het is constant op de achtergrond aanwezig ook al heb je de radio aan. Het gaat als het waren tussen de oren zitten en dan blijf je het horen.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 30-06-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ik heb trouwens lifehammers los bij de auto gekregen, waar zijn deze bij jullie gemonteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Butre
  • Laatst online: 08-09 18:59
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:56:
Ik heb trouwens lifehammers los bij de auto gekregen, waar zijn deze bij jullie gemonteerd?
Aan de bijgeleverde lifehammer zat een schroefbeugeltje. Deze heb ik aan de voorkant van mijn stoel aan de beugel bevestigd.
Zo kan je er ook bij als je op zijn kop in de gordels hangt. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

El Butre schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Aan de bijgeleverde lifehammer zat een schroefbeugeltje. Deze heb ik aan de voorkant van mijn stoel aan de beugel bevestigd.
Zo kan je er ook bij als je op zijn kop in de gordels hangt. 😎
thanks, ik ga zo eens kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
Zo jammer dat je je VIN niet terugziet bij de RDW data ... dat zou tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
Hier weer van compound out naar compound in.... zou dat betekenen dat de update eindelijk gedaan wordt? Er gebeurd in ieder geval iets met de auto.

VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Code: 711
VMACS Status Since: 2021-06-29 12:00:00.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:56:
Ik heb hem aan de onderzijde van de middenarmsteun geschroefd, onzichtbaar en voor iedereen bereikbaar😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Mede met dank aan een NL tweaker op het US forum,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT8dNvjk7HyFX_EM_IbBbl7BO8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gU877Rb7oYtGKOvdF2Gwyxrw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 01-07-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Wel bijzonder eigenlijk, wel reflectoren rondom plaatsten wat hier helemaal niet hoeft maar lifehammers geven we los mee in een zakje achter in klep.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:03:
Wel bijzonder eigenlijk, wel reflectoren rondom plaatsten wat hier helemaal niet hoeft maar lifehammers geven we los mee in een zakje achter in klep.... 8)7
Ik ben er wel blij mee, heb ze in het verleden wel op plekken gehad die ik nou niet echt fijn vond😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Gisteren was onze fleetmanager van het bedrijf bij een electric workshop van Ford met 10-tallen mme's. Hij heeft een aantal zaken aangekaart waaronder de (voor mij potentiele) laadherrie.

Er schijnt inmiddels een update te zijn welke over ca 2 weken uitgerold gaat worden. Laten we hopen dat de beste man die dit verteld heeft de waarheid zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:05:
Gisteren was onze fleetmanager van het bedrijf bij een electric workshop van Ford met 10-tallen mme's. Hij heeft een aantal zaken aangekaart waaronder het (voor mij) de potentiele laadherrie.

Er schijnt inmiddels een update te zijn welke over ca 2 weken uitgerold gaat worden. Laten we hopen dat de beste man die dit verteld heeft de waarheid zegt.
dat zou goed nieuws zijn! Ik ga vanmiddag het laden testen.... fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

MarcelGo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Ik ben er wel blij mee, heb ze in het verleden wel op plekken gehad die ik nou niet echt fijn vond😬
Ik ben gewend dat ze er gewoon netjes in zitten... Ik kan zelf niet zo goed inschatten wat de beste plek is.... ik ga straks puzzelen met de ontvangen tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:07:
[...]

dat zou goed nieuws zijn! Ik ga vanmiddag het laden testen.... fingers crossed.
Laden lukt thuis nog niet dus nu aan de paal bij het werk gehangen, zou 11kwh moeten zijn volgens de groep van de paal maar vooralsnog geen herrie. Kleppen zijn na 15 min wel open gegaan en er komt wat geluid onder de motorkap vandaan maar vooralsnog alles behalve herrie.

Helaas kan ik nergens zien hoe snel hij laadt, Fordpass app is wat dat betreft maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ben gewend dat ze er gewoon netjes in zitten... Ik kan zelf niet zo goed inschatten wat de beste plek is.... ik ga straks puzzelen met de ontvangen tips :)
Moet ik ook nog bekijken, je wil ze eigenlijk niet los hebben liggen en om nu in onderdelen van stoelen of banken te gaan schroeven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
sherr91 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:45:
Hier weer van compound out naar compound in.... zou dat betekenen dat de update eindelijk gedaan wordt? Er gebeurd in ieder geval iets met de auto.

Precies dezelfde status hier, als het goed is is dit de laatste fase voordat hij naar de dealer gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
sherr91 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:45:

Zelfde traject doorlopen. 2 dagen later stond deze bij de dealer na weer terug op compound in te staan. Dus het zou goed kunnen betekenen dat je binnenkort eindelijk positief nieuws ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
In de FE zijn deze niet-kantelbaar....
Ik kan mij herinneren ergens in een lijstje (ford.com) dat de GT en de FE niet-kantelbare hoofdsteunen hadden.
Nu even geen tijd om het op te snorren....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Ik heb inmiddels mijn auto ook gekregen :). Afspraak was dat ze wat lieten weten als de auto binnen was......maandag werd ik gebeld dat de auto er was, kenteken er al op zat en dat ze nog enkel aan het wachten op een tenaamstellingscode. Dinsdag om 16uur kon ik hem ophalen. Toen werd ik maandag rond 18:30 gebeld door Ford en mijn eerste reactie was: ohjee wat nu........maar toen belden ze om te vragen of ik om 9uur de auto op kon halen :)

m.b.t. de laadherrie. Mijn stroomdraden zijn op de correcte manier aangesloten, hier heb ik samen met de elektricien op gelet toen we de hele boel aansloten. maar op 3x 16A laden begon die van mij binnen een paar minuten ook te loeien. In eerste instantie de laadpaal teruggezet naar 3x 12A maar inmiddels staat deze op 3x 15A en na 1 laadsessie nog geen herrie (Wallbox Pulsar Plus, dus ik beheer alles zelf :))

Het irritante is nog wel dat Flitsmeister geen geluid maakt (Galaxy S9) bij flitsers terwijl de luidspreker geforceerd is. Ik heb Android auto uit staan in de auto maar ik denk dat deze toch op 1 of andere manier in de weg zit.
Verder moet ik nog kijken of de navigatie nog wat beter in te stellen is. Die wilde mij vanmorgen een rondje Eindhoven laten rijden om op het werk te komen. Uit stugheid toch de eigen route gereden en ik was er nog 5 minuten eerder ook.

De app moet ik nog echt aan wennen, hierbij hadden ze beter de Tesla app kunnen namaken want die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Als ik op de NL site inlog en naar het 'owners' deel ga, door op het kaartje te klikken, dan krijg ik een 404 op de Deense ford site......

Hoe werkt dat bij iemand anders die de auto al in gebruik heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i5u9v-uBlNSGpVzH4HnmaiwlN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/abW7icTDiHMKhna9B4UFzEeI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0GRunCdto8HPhWb_0gnuKZFWJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FMEaC6LEM4hgZdWpi0KdRjsL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door metalpro2021 op 01-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:33
martjah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:38:
De app moet ik nog echt aan wennen, hierbij hadden ze beter de Tesla app kunnen namaken want die werkt perfect.
Die app is al jaren dramatisch, het doorbouwen daarop heb ik ook nooit een goede keuze gevonden. Maar goed misschien dat ze nog wat achter hand houden qua optimalisatie en dergelijke.

Maar in alle auto's die ik tot nu met die app gehad heb, privé en zakelijk ben ik er nooit echt over te spreken geweest enige wat ik nog daadwerkelijk gebruikte was de bandenspanning indicatie, het brandstof niveau en waar het voertuig eventueel stond. :+

De rest van de app was totaal nutteloos, zeker toen ze (bij de Focus) op afstand starten eruit hebben gehaald, i.v.m. schakelbakken die in versnelling stonden en gestart konden worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:08
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:59:
Als ik op de NL site inlog en naar het 'owners' deel ga, door op het kaartje te klikken, dan krijg ik een 404 op de Deense ford site......

[Afbeelding]
waarom de Deense site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
rvee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:01:
[...]
waarom de Deense site?
Goede vraag.
Wellicht omdat mijn auto ingeboekt staat door een Mexicaan die het verschil niet wist tussen Dutch en Danish ?

Meer mensen dit probleem? Krijgen anderen wel details te zien op de owner site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:38:

Het irritante is nog wel dat Flitsmeister geen geluid maakt (Galaxy S9) bij flitsers terwijl de luidspreker geforceerd is.
Dit heb/had ik sinds kort ook in mijn tiguan, altijd gewerkt en ineens geen geluid meer alleen maar stilte bij een melding. Toen met wat instellingen lopen spelen bij het bluetooth profiel en nu werkt het (weer) met de bloothooth profiel op HSP ipv a2dp.

Bij de MME moet ik het nog instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde! Ook geen plaatje van de auto... :?
Zelfde overigens in de fordpass app, geen plaatje alleen de naam.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Goede vraag.
Wellicht omdat mijn auto ingeboekt staat door een Mexicaan die het verschil niet wist tussen Dutch en Danish ?

Staat je profiel instellingen (adres) op nld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zelfde. Heb het al doorgegeven aan de dealer. Die zet het door naar Ford NL, maar of ze er iets aan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Staat je profiel instellingen (adres) op nld?
Yup...

Net mijn eerste laadsessie gehad op het werk in totale stilte echter obv 66% -> 100% in 3 uur kom ik op gem. 8kwh uit dus dat is dan maar goed ook. Vanavond thuis (hopelijk) 11kwh testen.

In mijn pass app is echter onder voertuig -> logs acculading niks te vinden, deze is helemaal leeg :?
Daarnaast ook totaal nergens kunnen instellen tot hoever hij moet laden. Zag wel 100% tijdens de sessie maar dat kon ik niet aanpassen, vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door FreeMen op 01-07-2021 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MBrepresent
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Na het cancelen van de eerste afleverafspraak vanwege de e-call update. Vervolgens een hoop gedoe met de e-call update. Kennelijk ging dat bij de meeste heel vlotjes binnen 30 min... "Mijn" Mach-e had er geen zin in en slikte de update niet. Nu dan eindelijk goed nieuws dat de update gelukt is.

Volgende week eindelijk rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Nu een aantal mensen hun MME een tijdje hebben ben ik wel benieuwd naar de verbruikscijfers/range en met name van de standaard range rwd. De meeste testen die ik vind zijn van de extended range en vaak ook nog de awd. Kan iemand hier wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
R-yawn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:49:
Nu een aantal mensen hun MME een tijdje hebben ben ik wel benieuwd naar de verbruikscijfers/range en met name van de standaard range rwd. De meeste testen die ik vind zijn van de extended range en vaak ook nog de awd. Kan iemand hier wat over zeggen?
Heb je al eens wat gezocht in deze topic of in de Facebook groep? Is al redelijk wat gedeeld hoor :)
Ook voor RWD SR's.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
RensJ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:34:
[...]

zelfde. Heb het al doorgegeven aan de dealer. Die zet het door naar Ford NL, maar of ze er iets aan gaan doen...
Ik heb deze (geen plaatje als symptoom) opgenomen in de spreadsheet dat @makooy heeft doorgestuurd. Wellicht dat dit nog iets versneld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CZO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-02-2022

CZO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZswuSSMPBHGrwBe5_KuHvREX9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPkIAuuQrKGS9klx4i8QJOX7.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag gespot op de Haarrijnse Rading in Vleuten! Iemand van hier? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
makooy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:00:
[...]

Heb je al eens wat gezocht in deze topic of in de Facebook groep? Is al redelijk wat gedeeld hoor :)
Ook voor RWD SR's.
Uiteraard, het valt tegen. En de zoekfunctie op FB vind ik echt dramatisch. Ik hou meer van echte forums met meerdere topics. Ik ga wel eens op het Amerikaanse forum zoeken. Is niet helemaal vergelijkbaar door de andere soorten wegen en verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
CZO schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]

Mooi kenteken!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Daar ietie dan eindelijk. Vers van de trailer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lJstvC39QAFzKsUQF0_ZZdQ2R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZLDdLOPIPNqeQOrhBayPcRd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 18-09 17:47
R-yawn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:49:
Ik heb een MME RWD ER. Heb er 2000 km op zitten in 6 weken. Gemiddeld verbruik vanaf in gebruikname tot nu toe is 5,9 km per kw, althans dat geeft de MME aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fletnix
CZO schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]

Niet van mij (ik heb een zwarte), maar ik heb hem denk ik ook gezien deze ochtend bij de parallel baan van de Leidsche Rijn tunnel!
Gisteren 3 MMEs gezien in Vleuten, waaronder een 1ste edition in grabber blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
m24 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:35:
[...]

thanks, ik ga zo eens kijken hoe dat zit.
Zo zit ie wel netjes...onder de middenarmsteun die nu omhoog staat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrYTbw_XL8vGAhPX35Lg8-4D-rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPWUF2fzglaM92JseTK0aOKV.jpg?f=fotoalbum_large

Net weer een rit van 180km erop zitten, wat een heerlijke auto :P

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 01-07-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Tolfree schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb een MME RWD ER. Heb er 2000 km op zitten in 6 weken. Gemiddeld verbruik vanaf in gebruikname tot nu toe is 5,9 km per kw, althans dat geeft de MME aan.
Overigens, haal ik dat ook incl snelweg en airo (onder ideale omstandigheden dus) met de AWD ER maar dan moet ik het paard niet laten steigeren (alleen intelligent cruise control, stand active wat in mijn geval betekent zelf het gaspendaal niet aanraken!)......

60Km woon/werk geen heuvels e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door metalpro2021 op 01-07-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Goede vraag.

Ik heb hetzelfde. DK veranderen in NL werkt (meestal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oschulte
Ik werd zojuist door Stern gebeld. Vriendelijke man met goed nieuws: volgende week donderdag wordt mijn auto geleverd!

*jubelt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
oschulte schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:07:
Ik werd zojuist door Stern gebeld. Vriendelijke man met goed nieuws: volgende week donderdag wordt mijn auto geleverd!

*jubelt*
Gefeliciteerd! wat zijn de statussen van jouw auto op https://whereismymache.herokuapp.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
Mache2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Gefeliciteerd! wat zijn de statussen van jouw auto op https://whereismymache.herokuapp.com/ ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adYgauubfV9pdi-dD_PSZ16ZSRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H35MZDSswSIqeSjQmKYbtpZD.png?f=fotoalbum_large

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK1EM1MM","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-22T14:26:56Z","tappsDateTime":"2021-06-30T12:16:18.842Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK1EM1MM","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-07-01T12:09:05.187","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Butre
  • Laatst online: 08-09 18:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, dat heb ik ook.
Afgelopen maandag reeds melding van gemaakt bij Ford NL. Er is een “case” van gemaakt. Ik wacht op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Yup...

Net mijn eerste laadsessie gehad op het werk in totale stilte echter obv 66% -> 100% in 3 uur kom ik op gem. 8kwh uit dus dat is dan maar goed ook. Vanavond thuis (hopelijk) 11kwh testen.

In mijn pass app is echter onder voertuig -> logs acculading niks te vinden, deze is helemaal leeg :?
Daarnaast ook totaal nergens kunnen instellen tot hoever hij moet laden. Zag wel 100% tijdens de sessie maar dat kon ik niet aanpassen, vreemd.
Even de voorkeur locatie laden instellen. Dan wordt alles duidelijk 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
.

[ Voor 99% gewijzigd door rvee op 01-07-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
El Butre schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Yep, dat heb ik ook.
Afgelopen maandag reeds melding van gemaakt bij Ford NL. Er is een “case” van gemaakt. Ik wacht op antwoord.
Krijg je / krijgen jullie dit dan ook als je 'update bekijken' klikt?
Dat is wellicht de verklaring waarom ik/we geen Sync 4 updates kunnen ontvangen.... :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cvcbn0brKJXQ_VawmZfVe76LsPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXY3v392vCyEAkCODyCe9sYk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RELbZbUpueD3C1ORzOtBD0MS2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PWodjdgWSw1Jsw24eL1ThxLt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

metalpro2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Krijg je / krijgen jullie dit dan ook als je 'update bekijken' klikt?
Dat is wellicht de verklaring waarom ik/we geen Sync 4 updates kunnen ontvangen.... :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit scherm kan ik niet vinden. Ik zie alleen "Niet van toepassing voor je Ford" bij Sync updates....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Net even langs de dealer gereden en daar staat die van mij te shinen!!

Gelijk maar ff gevraagd of ik ze een handje moest helpen zodat ik hem gelijk mee kon nemen, maar helaas.. Je schijnt echt een kenteken te moeten hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

RensJ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:42:
Net even langs de dealer gereden en daar staat die van mij te shinen!!

Gelijk maar ff gevraagd of ik ze een handje moest helpen zodat ik hem gelijk mee kon nemen, maar helaas.. Je schijnt echt een kenteken te moeten hebben...
Ja, die dingen accelereren als een gek, zonder kenteken hebben ze geen id waar alle boetes heen moeten.... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Minder goed nieuws eerste boete binnen :( gelukkig viel het bedrag mee. Maar binnen twee weken is me bij eerdere auto's nog niet eerder gelukt.

Ik vind het echt ontzettend moeilijk om trouwens 50 te rijden ook al staat hij in standje whisper dan hoef je dus het gaspedaal nauwelijks aan te raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
MachE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Weet iemand of dit (on)mogelijk is?
Je bedoelt deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WxzGjN3d-I7N3ZMc3WWxj4lYEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5PIjyuKoV9xZciOAyNDqW1JT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
[Deth]Roses schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:04:
Minder goed nieuws eerste boete binnen :( gelukkig viel het bedrag mee. Maar binnen twee weken is me bij eerdere auto's nog niet eerder gelukt.

Ik vind het echt ontzettend moeilijk om trouwens 50 te rijden ook al staat hij in standje whisper dan hoef je dus het gaspedaal nauwelijks aan te raken....
Daar is icc dan weer goed voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireStarter

Daar is het 3000 euro budget toch voor? :+

Als je in de auto zit en de phone connect met airplay dan moet je automatisch flitsmeister op laten starten.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
FireStarter schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Daar is het 3000 euro budget toch voor? :+

Als je in de auto zit en de phone connect met airplay dan moet je automatisch flitsmeister op laten starten.
Goede tip! Hoe doe je dat automatisch opstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
Dat kan met de opdrachten app

https://topgear.nl/autoni...-opstarten-met-bluetooth/

[ Voor 58% gewijzigd door FireStarter op 01-07-2021 17:52 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Top dit werkt dus ook met Waze 👍👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CZO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-02-2022

CZO

Hahaha, nou dat kan nog erger hoor: heb ooit mijn nieuwe Outlander opgehaald bij de dealer in Dordrecht: op terugweg na 5 minuten: boete! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
oschulte schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:07:

*jubelt*
Lekker, welke Stern dealer / locatie?
Pagina: 1 ... 85 ... 179 Laatste