Dan maar hopen dat je er geen last van hebt.... is het NL specifiek? Ik heb het op het USA forum niet echt voorbij zien komen...
Dan zou het een factory of usersetting moeten zijn...m24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:04:
[...]
daar lijkt het niet op: mensen hebben er of wel of geen last van; het lijkt niet afhankelijk van de omstandigheden....
best case, of een slechte batch ac/dc converters, dan zal de hw moeten worden vervangen... we hebben nog geen idee.SniperGuy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:06:
[...]
Dan zou het een factory of usersetting moeten zijn...
Oorzaak is zeer waarschijnlijk de AC/DC converter die (te) heet wordt en waarop de airco full pull gaat.
Defecte AC/DC converter of foutieve sensor of foutieve aansluiting leidingen (zijn er maar 36 onder de frunk...) of....
Defecte AC/DC converter of foutieve sensor of foutieve aansluiting leidingen (zijn er maar 36 onder de frunk...) of....
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 28-06-2021 11:11 ]
Idem daar, ook diverse meldingen alleen hebben de meeste daar maar 7.4Kwh en dus de issue niet.F1dude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:05:
Dan maar hopen dat je er geen last van hebt.... is het NL specifiek? Ik heb het op het USA forum niet echt voorbij zien komen...
Let wel, bij DC laden op 115/150kwh is het probleem er niet waarmee de directe (of indirecte) oorzaak bij de AC/DC converter ligt
[ Voor 17% gewijzigd door FreeMen op 28-06-2021 11:14 ]
Met laden op 115/150 kWh zit de regelaar extern. Bij laden op 11 kWh is het intern geregeld. Als die te warm wordt dan kan ik me de koeling voorstellen. Overigens gaat dan bij 115/150 kWh de (veel grotere) ventilator draaien in het laadstation.FreeMen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Idem daar, ook diverse meldingen alleen hebben de meeste daar maar 7.4Kwh en dus de issue niet.
Let wel, bij DC laden op 115/150kwh is het probleem er niet waarmee de directe (of indirecte) oorzaak bij de AC/DC converter ligt
Als je een bios update van een laptop gaat hij ook altijd op max volume draaien als voorzorg. Het lijkt me een vergelijkbaar iets. Wellicht inderdaad een (missende)software setting.
Just here for the fun
Het goede nieuws is dat niet alle auto's het hebben dus we kunnen er vanuit gaan dat het een defect is.
Nu moet Ford het alleen ook nog vinden dat het een defect is en dan ook nog oplossen.
Ondanks dat ik 90% thuis ga laden en de paal kan terugschroeven hoop ik toch dat ik het niet ga hebben.
Nu moet Ford het alleen ook nog vinden dat het een defect is en dan ook nog oplossen.
Ondanks dat ik 90% thuis ga laden en de paal kan terugschroeven hoop ik toch dat ik het niet ga hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 28-06-2021 11:22 ]
Helder, maar als je op 50KW of lager laadt (bij Fastned bijv) heb je het issue wel dus?Brotuck schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Met laden op 115/150 kWh zit de regelaar extern. Bij laden op 11 kWh is het intern geregeld. Als die te warm wordt dan kan ik me de koeling voorstellen. Overigens gaat dan bij 115/150 kWh de (veel grotere) ventilator draaien in het laadstation.
Als je een bios update van een laptop gaat hij ook altijd op max volume draaien als voorzorg. Het lijkt me een vergelijkbaar iets. Wellicht inderdaad een (missende)software setting.
Kan inderdaad ook failsafe zijn: indien monitoring status onbekend => Fan op 100%FreeMen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:22:
Het goede nieuws is dat niet alle auto's het hebben dus we kunnen er vanuit gaan dat het een defect is.
Ik heb nog geen auto om te testen, laat staan of ik het issue wel of niet heb.F1dude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Helder, maar als je op 50KW of lager laadt (bij Fastned bijv) heb je het issue wel dus?
Alles op een snellaadpaal is gelijkstroom met een regelaar extern. Of het nou 50, 115 of 150 kWh is.
Wisselstroom laden is 11 kWh voor de normale laadpalen langs de weg.
[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 28-06-2021 11:31 ]
Just here for the fun
Nee, dan laad je ook DC dus doet de converter niks...F1dude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Helder, maar als je op 50KW of lager laadt (bij Fastned bijv) heb je het issue wel dus?
ok thanks, dan snap ik hem:
Dus zolang je thuis het issue hebt, dan moet je hem laten terugschroeven en bij externe laders geen issue.
Dus zolang je thuis het issue hebt, dan moet je hem laten terugschroeven en bij externe laders geen issue.
Externe snelladers niet, bij normale laders welF1dude schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:31:
ok thanks, dan snap ik hem:
Just here for the fun
ok clear. Thanks!Brotuck schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Externe snelladers niet, bij normale laders wel
Dus het voordeel van vooraan parkeren op de laadpaal is nu een stuk minder, want dan krijg je al snel een briefje op je voorruit.
Just here for the fun
Misschien een preventief briefje met sorry en het telefoonnummer van Ford.Brotuck schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:35:
Dus het voordeel van vooraan parkeren op de laadpaal is nu een stuk minder, want dan krijg je al snel een briefje op je voorruit.
Nog niet helemaal, hoe zit het met thuis aan de normale stopcontact ? Maakt de Mustang dan ook zo'n herrie ? - kan pas vanaf as donderdag testen....dan is ie er. !!!
Waarschijnlijk niet.... terugschroeven naar 3x12A lost het probleem al op. Daar kom je met je granny charger niet eens bij in de buurtamsaerk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Nog niet helemaal, hoe zit het met thuis aan de normale stopcontact ? Maakt de Mustang dan ook zo'n herrie ? - kan pas vanaf as donderdag testen....dan is ie er. !!!
De bijgeleverde lader doet max 3.2Kwh @ 1x 16A naar ik begreep dus dat zou niet mogen. Diverse mensen hier hebben aangegeven dat 3x12A zorgt voor een drastische geluidsvermindering. De vraag is even of 1x 16A ook voor issues zorgt maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.amsaerk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Dat is 1 fase laden, dus hooguit 6 of 10 Ampere denk ik. Die zal niet zo snel herrie gaan maken.amsaerk schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Laden zal wel erg lang duren op die manier.
Als vergelijk een 11 kWh lader gebruikt 3 x 16 Ampere (3 fase)
Just here for the fun
YouTube: Marlin pantingFreeMen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Idem daar, ook diverse meldingen alleen hebben de meeste daar maar 7.4Kwh en dus de issue niet.
Dit zou een DC laadsessie moeten zijn en dan is het "probleem" er ook
Hier hebben degene met het probleem op 11kwh ook op DC getest en daar het probleem niet dus ik vermoed dat dit een andere oorzaak heeft.SniperGuy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:09:
[...]
YouTube: Marlin panting
Dit zou een DC laadsessie moeten zijn en dan is het "probleem" er ook
Full pull op DC kan/zal ongetwijfeld ook hitte veroorzaken waardoor de batterij gekoeld moet worden. Sterker nog, dit is veel logischer dan @ 11KwH waar de accu amper warm van wordt. Het zal dan ook de converter zijn welke gekoeld wordtbij AC en de batterij bij full pull DC.
Maar wellicht (indirecte) dezelfde issue, overijverige airco door sensor of softwarebug.
Voor de duidelijkheid. De Mach E heeft in de basis GEEN probleem met het AC laden met 11kW.
Helaas zijn er een paar auto's die wel een probleem hebben en dus een defect hebben.
Mijn dealer gaf aan dan van de 80 auto's er 3 waren die veel geluid maakten bij het laden.
Hier zal uiteindelijk een reparatie nodig zijn door Ford.
Helaas zijn er een paar auto's die wel een probleem hebben en dus een defect hebben.
Mijn dealer gaf aan dan van de 80 auto's er 3 waren die veel geluid maakten bij het laden.
Hier zal uiteindelijk een reparatie nodig zijn door Ford.
Gisteren even een schrik momentje. Na het laden te hebben gestart en ook daadwerkelijk op 11kW geladen te hebben kreeg is een alarm binnen op m'n telefoon. Het laden was gestopt. In de auto trof ik het volgende icoontje.
:strip_exif()/f/image/R7iAqSU8jwXBAHFuxW0k9yDH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Um5Oej0RItkVUGduu5cy69AX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2KS7SaLfnVZLxerm3xOxpWxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Met geen mogelijkheid kreeg ik het icoontje weg, en de auto wilde ook niet meer "aan". Lader een paar keer aan gezet en weer gestopt maar gaf geen verbetering.
Uiteindelijk gewoon de lader aan laten staan en op 11kW laten laden. Na een uurtje weer even gekeken en het probleem was weg.....
:strip_exif()/f/image/R7iAqSU8jwXBAHFuxW0k9yDH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Um5Oej0RItkVUGduu5cy69AX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2KS7SaLfnVZLxerm3xOxpWxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Met geen mogelijkheid kreeg ik het icoontje weg, en de auto wilde ook niet meer "aan". Lader een paar keer aan gezet en weer gestopt maar gaf geen verbetering.
Uiteindelijk gewoon de lader aan laten staan en op 11kW laten laden. Na een uurtje weer even gekeken en het probleem was weg.....
[ Voor 13% gewijzigd door Aboma op 28-06-2021 13:25 ]
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Leuke dingen : iemand heeft de electronica gevonden om de frunk te openen (en te sluiten?...) . Dit wordt een feature later dit jaar via OTA:
https://www.macheforum.co.../electric-frunk-pop.7263/
:strip_exif()/f/image/MT1wfVkurLWOY9LAWChnhR2F.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets soortgelijks had ik ook de eerste keer dat ik laadde, daarna nooit meer gehad.Aboma schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:20:
Gisteren even een schrik momentje. Na het laden te hebben gestart en ook daadwerkelijk op 11kW geladen te hebben kreeg is een alarm binnen op m'n telefoon. Het laden was gestopt. In de auto trof ik het volgende icoontje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik hier nog eens over nedenk: zou er een relatie kunnen zijn met luidruchtig laden en deze melding? ....
Hoi,
Jullie kunnen me vast helpen. Ik hou mijn Ford-app natuurlijk al een tijdje in de gaten en mijn auto staat al meerdere weken in Antwerpen geeft de locatie zoeker aan. Nu werd ik vrijdagavond erg gelukkig omdat de locatie in mijn app nu plotseling aangaf dat hij inmiddels bij de dealer staat. Nu vanmorgen de dealer gebeld maar de dealer geeft aan dat dit echt niet klopt en dat mijn auto nog gewoon in Antwerpen staat.
Iemand enig idee hoe dit kan en of dit klopt?
thanks!
Jullie kunnen me vast helpen. Ik hou mijn Ford-app natuurlijk al een tijdje in de gaten en mijn auto staat al meerdere weken in Antwerpen geeft de locatie zoeker aan. Nu werd ik vrijdagavond erg gelukkig omdat de locatie in mijn app nu plotseling aangaf dat hij inmiddels bij de dealer staat. Nu vanmorgen de dealer gebeld maar de dealer geeft aan dat dit echt niet klopt en dat mijn auto nog gewoon in Antwerpen staat.
thanks!
Het lijkt me erg onlogisch dat de auto kennis heeft van de dealer waar deze heen moet en dan al de locatie gegevens van deze dealer weergeeft. (Zo'n feature programmeren heeft gewoon geen nut.) Dealer moet toch even rondkijken of hij niet wat gemist heeft....mme bas schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:24:
Hoi,
thanks!
je kunt overwegen even te gaan helpen met zoeken op het terrein van je dealer...
[ Voor 4% gewijzigd door m24 op 28-06-2021 15:32 ]
raar verhaal. Die auto staat gewoon bij de dealer op het terrein. Mogelijk dat ze het nog niet verwerkt hebben, maar de auto met het VIN nummer dat jij in je app hebt staan is bij de dealer.mme bas schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:24:
Hoi,
thanks!
Het feit dat hij bij de dealer staat volgens de app kan het niet anders zijn dat dat hij daar staat. Er is wel die ecall locatie bug maar zover zal die toch niet afwijkenmme bas schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:24:
Hoi,
thanks!
Dit voelt als gevalletje van verkeerde VIN of ze hebben later "jouw" auto (lees: VIN) aan een ander gegeven. Ik weet niet in hoeverre je obv een eerder doorgekregen vin je mag stellen dat dat dan dus ook jouw auto is cq moet worden.
NB, hierbij er vanuitgaande dat de dealer inderdaad de levering niet over het hoofd gezien heeft. Mijn dealer vertelde mij dat hij ook zo'n gevalletje gehad had dat er auto's geleverd waren volgens Ford maar hij er niks van wist. Later bleken ze inderdaad gewoon op het terrein te staan. Waar dat mis is gaan laat ik maar even in het midden.
[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 28-06-2021 16:13 ]
Voor het sluiten hebben ze de ruimte van de Frunk nodig, hier komt een kleine mexicaan in te zitten die als hij een stroomstoot krijgt de hood dicht trekt! Kwam iets later vanwege import problemen....metalpro2021 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:19:
Leuke dingen : iemand heeft de electronica gevonden om de frunk te openen (en te sluiten?...) . Dit wordt een feature later dit jaar via OTA:
[Afbeelding]

Opvallend genoeg weet de dealer je complete VIN dus niet.
Ik heb van mijn dealer een inkijkje gehad in hetgeen hij ziet in het systeem en daar staat maar een deel van het VIN. Het grappige daarvan is dat één van de belangrijkste onderdelen (het type van de auto) daar dus niet in staat.
Het staat wel bovenin bij de auto zelf, (type, uitrusting etc.) maar het deel van de VIN die dat dus moet weergeven geeft het systeem niet weer.
Snap werkelijk waar niet waarom het complete VIN niet zichtbaar is in de systemen van de dealer.
Ik denk dat de dealer/verkoper dus echt op basis van de wagenpark beheerder/importeur de VIN door krijgt en niet in het systeem kan zien voordat ze verwerkt zijn.
Maar als jou app zegt dat de auto daar staat? Dan staat hij daar gewoon. Ik kan van onze Focus ook gewon zien waar hij nu is, zelfs wanneer hij onderweg is kan ik zien waar hij is. Dus dat de auto daar niet is totale onzin. Dat de dealer hem nog niet in z'n systeem heeft staan is een ander verhaal.
Ik heb van mijn dealer een inkijkje gehad in hetgeen hij ziet in het systeem en daar staat maar een deel van het VIN. Het grappige daarvan is dat één van de belangrijkste onderdelen (het type van de auto) daar dus niet in staat.
Het staat wel bovenin bij de auto zelf, (type, uitrusting etc.) maar het deel van de VIN die dat dus moet weergeven geeft het systeem niet weer.

Ik denk dat de dealer/verkoper dus echt op basis van de wagenpark beheerder/importeur de VIN door krijgt en niet in het systeem kan zien voordat ze verwerkt zijn.
Maar als jou app zegt dat de auto daar staat? Dan staat hij daar gewoon. Ik kan van onze Focus ook gewon zien waar hij nu is, zelfs wanneer hij onderweg is kan ik zien waar hij is. Dus dat de auto daar niet is totale onzin. Dat de dealer hem nog niet in z'n systeem heeft staan is een ander verhaal.
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 28-06-2021 18:34 ]
Hoera..
mijn rolstoelpassing was goedgekeurd als mijn nieuwe leaseauto
nu wachten op de levering
nu maar even graven naar de goede dingen die deze auto heeft:)
mijn rolstoelpassing was goedgekeurd als mijn nieuwe leaseauto
nu wachten op de levering
nu maar even graven naar de goede dingen die deze auto heeft:)
Mijn zoon van12 had het in 5 minuten voor elkaar. werkt als een zonnetje als ik aan kom lopen komt er een mooi paardje op straat en de trunk gebruik Ik als beertenderMeester_J schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:58:
Ik heb nu al een week geprobeerd de Phone-As-A-Key in te stellen, maar krijg het niet voor elkaar. App eraf, en opnieuw installeren hielp niet. Zijn er andere die deze melding ook hebben?
[Afbeelding]
Iphone of Android?jeroen366 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:27:
[...]
Mijn zoon van12 had het in 5 minuten voor elkaar. werkt als een zonnetje als ik aan kom lopen komt er een mooi paardje op straat en de trunk gebruik Ik als beertender
Ik heb een Nokia 8.1 op de meest recente android. Misschien gaat het daar mis.
Wel nieuwsgierig waarom ligt je beschermkap eraf ligt..Meester_J schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:43:
[...]
Iphone of Android?
Ik heb een Nokia 8.1 op de meest recente android. Misschien gaat het daar mis.
Was op zoek naar de pijlstok 😂rvee schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Wel nieuwsgierig waarom ligt je beschermkap eraf ligt..
Nou krijg net een mailtje en een melding in de Fordpass app dat het nog 1 a 2 weken duurt.
Ze geven in de mail aan dat je FordPass connect alvast kunt/moet activeren, maar dat is gewoon je VIN erin invoeren toch? Dus wat we een jaar geleden al gedaan hebben?
Ze geven in de mail aan dat je FordPass connect alvast kunt/moet activeren, maar dat is gewoon je VIN erin invoeren toch? Dus wat we een jaar geleden al gedaan hebben?
Volgende week dinsdag wordt mijn auto door Oostendorp Lease voor de deur afgeleverd! Mijn oude leaf 40kwh nemen ze dan weer mee...
[ Voor 1% gewijzigd door R-yawn op 29-06-2021 13:18 . Reden: typo gecorrigeerd ]
Inmiddels 3000KM aangetikt.
Wat een heerlijke auto! Iedereen verdraaid nog altijd zijn nek als ik voorbij rijd. Elke parkeerplaats staan er bewonderaars te kijken. Design heeft Ford dus echt dik voor elkaar. Zelf blijf ik het ook een prachtkar vinden en vanuit elke hoek blijft het tijdloos.
Het rijgedrag blijft top! De stilte blijft heerlijk.
De range is gewoon echt top, precies en zelfs beter dan spec! Geen leugens daar, gewoon de echte range!
Maar toch mijn grootste minpunten even;
Wat een heerlijke auto! Iedereen verdraaid nog altijd zijn nek als ik voorbij rijd. Elke parkeerplaats staan er bewonderaars te kijken. Design heeft Ford dus echt dik voor elkaar. Zelf blijf ik het ook een prachtkar vinden en vanuit elke hoek blijft het tijdloos.
De range is gewoon echt top, precies en zelfs beter dan spec! Geen leugens daar, gewoon de echte range!
Maar toch mijn grootste minpunten even;
- Instellingen all over the place, totaal willekeurig worden settings wel/niet onthouden
- PaaK totaal onbruikbaar
- FordPass app kookt mijn telefoon (Galaxy S9) en vreet batt.
- Laneassist niet uit te schakelen
- Android auto start altijd met maps (ik wil Spotify) en toont altijd laatste locatie + melding geen file naar * adres..
- Irritante buzz vanuit scherm achter stuur
- Toegang > achterklep moet je 2,3,4 keer klikken voordat ie opengaat
- Intelligent CC is gewoon dom, leest borden verkeerd (ineens 50 op de snelweg!) remt dom laat, stuurt dronken. Onbruikbare optie imho
Euh?RensJ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:55:
Nou krijg net een mailtje en een melding in de Fordpass app dat het nog 1 a 2 weken duurt.
Je zou "formeel" je auto helemaal niet moeten mogen/kunnen koppelen (lees: activeren) zolang de auto niet aan je is overgedragen. Sommige hebben het geluk dat iemand hem geaccepteerd heeft in Antwerpen maar volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling. Als het dan toch al gelukt is dan nog heb je maar beperkte mogelijkheden. Dat is maar goed ook eigenlijk.
De mijne staat al 4 weken op "wacht op activatie" en wordt morgen afgeleverd.
Ik overweeg een tweede sleutel aan te schaffen als PAAK niet werkt zoals ik wil dat het werkt. De auto staat direct langs de keuken en ik vrees ervoor dat hij hierdoor constant getriggerd wordt. Bij mijn tiguan werkt het op 50cm afstand en niet verder en zo hoort het maar bij de MME lijkt het enkele meters te zijn.Predje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:03:
• PaaK totaal onbruikbaar
• Irritante buzz vanuit scherm achter stuur
De komende dagen ga ik erachter komen.
Tav de buzz, ik hoop ZOOO dat ik dit niet heb want als ik ergens niet tegen kan is het zoiets. Daar ben ik echt enorm gevoelig voor en mijn gehoor is wat dat betreft erg scherp.
[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 13:16 ]
Dat ook nog is ja!! Als ik PaaK instel werkt het dus 5/10 keer wanneer het moet..FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Ik overweeg hiervoor een tweede sleutel aan te schaffen als dit niet werkt zoals ik wil dat het werkt. De auto staat direct langs de keuken en ik vrees ervoor dat hij hierdoor constant getriggerd wordt. Bij mijn tiguan werkt het op 50cm afstand en niet verder en zo hoort het maar bij de MME lijkt het enkele meters te zijn.
De komende dagen ga ik erachter komen.
Al een paar keer met alarm op een parkeerplaats gestaan zwetend allerlei passwords intypen..
En wanneer het niet moet werken, werkt het blijkbaar prima.. Oprit is naast de zitkamer, dus rondlopen met telefoon is knipperende lichten op de oprit. Buurman vroeg al eens wat ik aan het seinen was..
Ok...dat wordt dan dus een 2e sleutel. Morgen maar meteen erbij vragen als compensatie voor de extra wachttijd.Predje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:16:
[...]
Dat ook nog is ja!! Als ik PaaK instel werkt het dus 5/10 keer wanneer het moet..
Al een paar keer met alarm op een parkeerplaats gestaan zwetend allerlei passwords intypen..
En wanneer het niet moet werken, werkt het blijkbaar prima.. Oprit is naast de zitkamer, dus rondlopen met telefoon is knipperende lichten op de oprit. Buurman vroeg al eens wat ik aan het seinen was..
NB, je schijnt de welkomstlichten uit te kunnen zetten dus wellicht is dat nog een optie/alternatief.
[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 13:19 ]
Weet iemand hoe je de gebruiksgegevens kan wissen waarop de Mach E zijn actieradius bepaald? Staat nu wat te conservatief....
Mijn partner gebruikt de sleutel en als die in de buurt loopt reageert ie hetzelfde als ik met mijn telefoon...FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:17:
[...]
Ok...dat wordt dan dus een 2e sleutel. Morgen maar meteen erbij vragen als compensatie voor de extra wachttijd.
NB, je schijnt de welkomstlichten uit te kunnen zetten dus wellicht is dat nog een optie/alternatief.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
@MarcelGo Bedankt, dat gaat dus niet helpen. Hopelijk kan je hier nog eea instellen dan wel de welkomstlichten uitzetten. Naar ik begreep gaat de auto zelf niet open als je niet echt dicht bij de auto staat.
Gisteren mijn auto geleverd gekregen en ben nu toe erg tevreden. Ik heb net aan NewMotion gevraagd mijn laadpaal op 11kw te zetten om te testen of ik het geluidsprobleem heb.
Weet iemand wanneer het mustang logo op de vloer wordt geprojecteerd (voorwaarden/instellingen etc.)?
Weet iemand wanneer het mustang logo op de vloer wordt geprojecteerd (voorwaarden/instellingen etc.)?
Hij staat toch standaard op 11kw ?Lasoul schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:28:
Gisteren mijn auto geleverd gekregen en ben nu toe erg tevreden. Ik heb net aan NewMotion gevraagd mijn laadpaal op 11kw te zetten om te testen of ik het geluidsprobleem heb.
vwb de logo's, van het us forum
Puddle Lamps
The puddle lamps turn on when you
approach your vehicle with a remote
control or phone. If your vehicle has
auto-folding mirrors, the puddle lamps are
only on if the mirrors are folded and turn
off when the mirrors unfold.
NB, als je het wil testen moet je wel de auto aanzetten, uitzetten, op slot doen en weglopen. Alleen dan zullen ze weer aangaan. Aldus sommige reacties.
En oh ja, het werkt schijnbaar alleen wanneer het echt donker is.
[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 14:02 ]
8 juli ophalen!!
Dan 583 dagen gewacht! Maar eindelijk is die in zicht!
Dan 583 dagen gewacht! Maar eindelijk is die in zicht!
Bij mij zojuist status veranderingen en stond al compound out. Hopelijk straks belletje van de dealer....
NewMotion gebeld en die gaven aan dat de paal op 10A/7kw staat en als ik het hoger wil dat ik dan het contactformulier moet invullen.FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:38:
[...]
Hij staat toch standaard op 11kw ?
Puddle Lamps
NB, als je het wil testen moet je wel de auto aanzetten, uitzetten, op slot doen en weglopen. Alleen dan zullen ze weer aangaan. Aldus sommige reacties.
Bedankt voor de toelichting over de "puddle lamps". Ik zal het vanavond even proberen.
Oh, goeie, dan ga ik ze ook maar eens bellen want ik ging er vanuit dat hij standaard op 11KwH zou staan.Lasoul schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:17:
[...]
NewMotion gebeld en die gaven aan dat de paal op 10A/7kw staat en als ik het hoger wil dat ik dan het contactformulier moet invullen.
Bedankt voor de toelichting over de "puddle lamps". Ik zal het vanavond even proberen.
Ik heb Toon van Eneco en zag dat er tijdens het laden maximaal 7200 Watt werd gebruikt voor mijn hele huis (auto laden + andere apparaten in huis). Dus zeker handig om even te controleren. Ik was ook verbaasd aangezien ik speciaal mijn aansluiting had laten verzwaren naar 3-fase 3x25A.FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:18:
[...]
Oh, goeie, dan ga ik ze ook maar eens bellen want ik ging er vanuit dat hij standaard op 11KwH zou staan.
Hopelijk is het niet zo dat de personen die nu geen last hebben met 11kw laden eigenlijk niet daadwerkelijk met 11kw aan het opladen zijn omdat de paal niet goed is ingesteld.
Hi ik kan me totaal vinden in je commentaar design dikke plus zitten in de auto is een genot.Predje schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:03:
Inmiddels 3000KM aangetikt.
Maar toch mijn grootste minpunten even;Buiten de software om dus fantastische auto!
- Instellingen all over the place, totaal willekeurig worden settings wel/niet onthouden
- PaaK totaal onbruikbaar
- FordPass app kookt mijn telefoon (Galaxy S9) en vreet batt.
- Laneassist niet uit te schakelen
- Android auto start altijd met maps (ik wil Spotify) en toont altijd laatste locatie + melding geen file naar * adres..
- Irritante buzz vanuit scherm achter stuur
- Toegang > achterklep moet je 2,3,4 keer klikken voordat ie opengaat
- Intelligent CC is gewoon dom, leest borden verkeerd (ineens 50 op de snelweg!) remt dom laat, stuurt dronken. Onbruikbare optie imho
1 keer mijn sleutels binnen laten liggen en de deur dicht gegooid...maar wel mobiel op zak en Paak werkte gelukkig kon ik de reserve sleutel ophalen
Intelligent CC is inderdaad geprogrammeerd door een dronken iemand hij is continue aan het corrigeren en die borden leest hij niet altijd.
achterklep is ook nog een ding soms wel in 1 keer open dan weer niet werkt alleen automatisch als ik er met de sleutel achter de auto staat en niet opzij als mij zoon hem wilt openen..
Soms raak ik ook de instellingen kwijt dan staat hij weer op een andere zender of koppel hij niet met car play auto aan uit werkt het weer.
Klopt het paard zie je alleen als het donker/schermer is en de auto op slot staat kom je aanlopen met de sleutel telefoon gaan de lampen branden en het paard schijnt dan op de grond trek je de deur open is hij weg.. als je hem op slot zet zie je niks in het donkerFreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:38:
[...]
Hij staat toch standaard op 11kw ?
Puddle Lamps
Zo las ik het ook... De conclusie dat er geen ontwerpprobleem is en dat het een defect bij individuele auto's betreft is veel te voorbarig.... IMHOLasoul schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:33:
[...]
Ik heb Toon van Eneco en zag dat er tijdens het laden maximaal 7200 Watt werd gebruikt voor mijn hele huis (auto laden + andere apparaten in huis). Dus zeker handig om even te controleren. Ik was ook verbaasd aangezien ik speciaal mijn aansluiting had laten verzwaren naar 3-fase 3x25A.
Hopelijk is het niet zo dat de personen die nu geen last hebben met 11kw laden eigenlijk niet daadwerkelijk met 11kw aan het opladen zijn omdat de paal niet goed is ingesteld.
(de conclusie dat het een ontwerpfout is overigens ook
[ Voor 4% gewijzigd door metalpro2021 op 29-06-2021 15:11 ]
@metalpro2021 Er zijn er hiet toch zeker al een aantal welke bevestigd hebben echt op 11kwh te laden (zichtbaar op hun laadsessie) zonder geluidsproblemen.
@Lasoul heb jij ook een loadbalancer geinstalleerd?
[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 15:09 ]
Maar dan kan het zijn dat de 'omstandigheden' voor het koelen op dat moment niet werden gehaald : luchtochtigheid/temperatuur....FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:08:
@metalpro2021 Er zijn er hiet toch zeker al een aantal welke bevestigd hebben echt op 11kwh te laden (zichtbaar op hun laadsessie) zonder geluidsproblemen.
Zou natuurlijk kunnen maar tot op heden hebben zij nog nooit de issue gehad waar ander het 100% vd tijd hebben. Toeval bestaat maar zoveel toeval niet.
Ik laad al 6 weken op 11kW zonder geluidsoverlast, bij allerlei omstandigheden, ook na een lange rit op een warme dag😎metalpro2021 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:10:
[...]
Maar dan kan het zijn dat de 'omstandigheden' voor het koelen op dat moment niet werden gehaald : luchtochtigheid/temperatuur....
Hier ook totaal geen problemen met laden op 11 kW...en mijn lader geeft aan met hoeveel kW er geladen wordtMarcelGo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:11:
[...]
Ik laad al 6 weken op 11kW zonder geluidsoverlast, bij allerlei omstandigheden, ook na een lange rit op een warme dag😎
Loadbalancer inderdaad geinstalleerdFreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:08:
Idem 11kWh laden. Geen overdreven herrie. Bij 8kWh is hij zelfs stiller (kleppen voor blijven dicht). Dus dat staat nu standaard voor laden in de nacht. #wallboxMarcelGo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:11:
[...]
Ik laad al 6 weken op 11kW zonder geluidsoverlast, bij allerlei omstandigheden, ook na een lange rit op een warme dag😎
Dat is helemaal mooi dat je dat kan instellen. Voor de prijs van de new motion paal had ik wel wat meer mogelijkheden verwacht tav zelf instellen maar dat blijkt erg beperkt.rvee schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Idem 11kWh laden. Geen overdreven herrie. Bij 8kWh is hij zelfs stiller (kleppen voor blijven dicht). Dus dat staat nu standaard voor laden in de nacht. #wallbox
Ik ben overigens wel erg benieuwd of Ford dit als serieuze klacht aan het behandelen is.
@makooy, heb jij enige terugkoppeling gehad op de issuelijst en specifiek de herrie bij het laden?
@makooy, heb jij enige terugkoppeling gehad op de issuelijst en specifiek de herrie bij het laden?
Inderdaad ik ookFreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Dat is helemaal mooi dat je dat kan instellen. Voor de prijs van de new motion paal had ik wel wat meer mogelijkheden verwacht tav zelf instellen maar dat blijkt erg beperkt.
Is het zo dat er vooral problemen zijn met de NewMotion palen of is dat random?
[ Voor 9% gewijzigd door Lasoul op 29-06-2021 15:25 ]
"gelukkig" randomLasoul schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Inderdaad ik ook![]()
Is het zo dat er vooral problemen zijn met de NewMotion palen of is dat random?
Maar je zou maar enkel bij publieke laadpalen kunnen laden en deze issue hebben net zoals degene op het filmpje bij geen stijl, ben je lekker klaar mee.
[ Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 15:26 ]
Nog niet, maar dat heb ik al meermaals verteldFreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:25:
Ik ben overigens wel erg benieuwd of Ford dit als serieuze klacht aan het behandelen is.
Ik hoop er vrijdag of volgende week vrijdag meer van de horen. even afhankelijk van mijn contactpersoon en of de Engineers alle punten hebben beantwoord.
Wie heeft er trouwens de Ford Wallbox?
Kun je daar ook het een en ander op instellen als maximaal vermogen bijvoorbeeld?
Kun je daar ook het een en ander op instellen als maximaal vermogen bijvoorbeeld?
Weet iemand of dit (on)mogelijk is?MachE schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:21:
Weet iemand hoe je de gebruiksgegevens kan wissen waarop de Mach E zijn actieradius bepaald? Staat nu wat te conservatief....
Wellicht dat de aandacht van Ford NL iets toeneemt, als ze gisteren TV gekeken hebben?makooy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Nog niet, maar dat heb ik al meermaals verteld
Ik hoop er vrijdag of volgende week vrijdag meer van de horen. even afhankelijk van mijn contactpersoon en of de Engineers alle punten hebben beantwoord.
het filmpje op GeenStijl was gisteren bij 112 Vandaag
Bedoel je tripcomputer resetten? Pagina 120 instructie boekje...
[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 29-06-2021 19:12 ]
Dat zou tijd worden ook want er is al 3 weken niets gebeurd met dit probleem door Ford.Goofy001 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Wellicht dat de aandacht van Ford NL iets toeneemt, als ze gisteren TV gekeken hebben?
het filmpje op GeenStijl was gisteren bij 112 Vandaag
Ik ben overigens wel netjes gebeld door de dealer met de mededeling dat ze dit als priority issue hebben aangemeld. Maar dat is ook al 2 weken geleden….
Is intussen bevestigd dat op 11KWh laden via een tijdschema het probleem zich ook niet voor doet?
Dat lijkt mij sterk.Goofy001 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Is intussen bevestigd dat op 11KWh laden via een tijdschema het probleem zich ook niet voor doet?
Het filmpje van geen stijl was erg laat (of erg vroeg) en de auto was nat dus zo warm was het toen ook niet.
Mijn vraag staat los van het Geenstijl filmpje.FreeMen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:56:
[...]
Dat lijkt mij sterk.
Het filmpje van geen stijl was erg laat (of erg vroeg) en de auto was nat dus zo warm was het toen ook niet.
Eerder is op dit forum melding gemaakt dat laden via het tijdschema het lawaai probleem voorkomt.
Is dit intussen door meerdere gebruikers die op 11kWh laden, bevestigd?
Ford Passapp update 3.26
:strip_exif()/f/image/B7Az4Cgi8VqdQhXlBSYK2Nsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Meh, dacht even dat het ging om status van je deuren maar helaas.
:strip_exif()/f/image/B7Az4Cgi8VqdQhXlBSYK2Nsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Meh, dacht even dat het ging om status van je deuren maar helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 29-06-2021 19:34 ]
Het geluidsoverlast probleem is best complex. Ik had hier enorm last van, mijn wagen veroorzaakte zeer veel overlast bij thuisladen (NewMotion 3x16A AC). Ik heb toen op diverse plekken getest en ook bij openbare laders die volgens specs ook 3x16 leveren, telkens zonder overlast. Onder exact dezelfde omstandigheden bij mijn buren geladen, ook zij geven aan dat er op 3x16A wordt geleverd en ook daar geen probleem. Telkens als ik thuis aansluit dan die enorme herrie, airco op 100%. Uiteindelijk mijn NewMotion box terg gezet naar 3x12A en sindsdien geen enkel probleem.
Het is blijkbaar niet 1-2-3 verklaarbaar hoe het zit. Mogelijk dat de NewMotion boxen toch meer geven dan de 3x16A waardoor de omvormer overbelast raakt oid, het is allemaal speculeren. Het is niet zo dat het eenvoudig reproduceerbaar is bij alle palen met ogenschijnlijk dezelfde capaciteit. Binnenkort op het werk maar telkens andere paal pakken om te kijken of ik het bij een andere paal kan reproduceren. Voor mij is overigens de laadcapaciteit van 3x12 A thuisladen meer dan prima.
Het is blijkbaar niet 1-2-3 verklaarbaar hoe het zit. Mogelijk dat de NewMotion boxen toch meer geven dan de 3x16A waardoor de omvormer overbelast raakt oid, het is allemaal speculeren. Het is niet zo dat het eenvoudig reproduceerbaar is bij alle palen met ogenschijnlijk dezelfde capaciteit. Binnenkort op het werk maar telkens andere paal pakken om te kijken of ik het bij een andere paal kan reproduceren. Voor mij is overigens de laadcapaciteit van 3x12 A thuisladen meer dan prima.
Ik heb de mijne vandaag voor het eerst aan de lader gehangen.MME_Maurice schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:31:
Het geluidsoverlast probleem is best complex. Ik had hier enorm last van, mijn wagen veroorzaakte zeer veel overlast bij thuisladen (NewMotion 3x16A AC). Ik heb toen op diverse plekken getest en ook bij openbare laders die volgens specs ook 3x16 leveren, telkens zonder overlast. Onder exact dezelfde omstandigheden bij mijn buren geladen, ook zij geven aan dat er op 3x16A wordt geleverd en ook daar geen probleem. Telkens als ik thuis aansluit dan die enorme herrie, airco op 100%. Uiteindelijk mijn NewMotion box terg gezet naar 3x12A en sindsdien geen enkel probleem.
In de auto zelf kon ik niet vinden hoe hard er werkelijk geladen werd (iemand dat al gevonden?) maar ik lees de slimme meter uit met domoticz. Buiten is het 18 graden en bewolkt, dus daar ligt het niet aan.
Zodra hij op alle 3 de fases ongeveer 3400 watt kon trekken begon de herrie. Ik heb de vaatwasser, wasmachine en droger ook toevallig aan, en als daar een verwarmingselement aanspringt gaat een fase naar 4500 watt of meer. Op dat moment schakelt de loadbalancer het verbruik van de lader terug. Dat kan je eenvoudig zien, want dat doet hij altijd op 3 fasen tegelijk (de andere gaan dan naar 2200 watt). Zodra hij terugschakelt, is de herrie ook weg.
Als hij weer meer kan trekken, gaat hij ook weer herrie maken.
Laadpaal is overigens een EVbox Elvi
-> Hebben degene die klagen over herrie als hij in de zon staat toevallig ook zonnepanelen? Dan gaat hij namelijk ook harder laden omdat de loadbalancer het netto verbruik meet.
[ Voor 4% gewijzigd door Meester_J op 29-06-2021 19:51 ]
Ik heb ook zonnepanelen. Dat was ook nog een hypothese die ik had, zou de DC->AC omvormer de sinus van mijn net zo verstoren dat de AC->DC omvormer van de auto daar last van heeft. Maar ook ‘s avonds als de zon weg is had ik die enorme herrie.-> Hebben degene die klagen over herrie als hij in de zon staat toevallig ook zonnepanelen? Dan gaat hij namelijk ook harder laden omdat de loadbalancer het netto verbruik meet.
Mij zou het niet verbazen dat de loadbalencer van NewMotion en diegene die jij hebt (iets) meer doorlaad dan 3x16A ofzo waar de omvormer niet tegen kan.
Ik gebruik al jaren een Webasto pure, geschikt voor 22kW, via dipswitches naar 11kW, en gemeten met mijn "beeclear" ( wereld apparaatje trouwens) plusminus 11kW. En hier ook 10420wp Solar.
:strip_exif()/f/image/yI6xxbQMH1wAvl8lzA7PJ4bZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier de Elvi van EVbox met smappie monitor en loadbalance. Op het dak 7,2kW zonnepanelen.
Je ziet de loadbalance zijn werk doen als ik weer eens met een lekkere Indische schotel bezig ben.
Gemiddeld 10,8 kWh laadvermogen.
Tot op heden geen extra geluid. Op hete dagen wel de luikjes open met een licht zoemende ventilator.
Add: Nog wat plaatjes op een zonnig dagje met laadsessie:
Klem op de hoofdkabel:
:strip_exif()/f/image/mspKGpbXmdIglCd1GoYUs1Sf.jpg?f=fotoalbum_large)
Klem op de laadkabel:
:strip_exif()/f/image/oNwluJo8wuPcDXHxISgETS47.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonnepaneel:
:strip_exif()/f/image/IYXvgCU1xukQXIWWxlGvmsoK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Aboma op 29-06-2021 21:41 ]
Ik heb vandaag mijn MME opgehaald. Even kort het kabaal van het opladen besproken. Schijnt een software issue te zijn die uiterlijk in september opgelost gaat worden door Ford. Niet alle ( slechts een klein percentages) Mme’s hebben er last van. Oplossing was ook vanuit Ford om niet op 11 kw op te laden ( denk dat ze toch meelezen😊). Verwachting is dat de software in de auto gaat worden dat je ook in de auto kan gaan kiezen voor je oplaadcapaciteit zodat je niet afhankelijk van bijvoorbeeld je eigen wallbox. Is al bij meerdere merken een optie om zelf de capaciteit te kiezen in de auto zelf.
Auto rijdt trouwens heerlijk!
Auto rijdt trouwens heerlijk!
Gisteren mij MME bij de dealer gebracht, vandaag weer kunnen ophalen, voor een aantal issues/ e-call update:
Service verder helemaal top en ze hebben ook meteen de rubberen matten er in gedaan die eindelijk binnen waren.
- Opladen via meegeleverde laadkabel werkte niet -> Laadkabel bleek kapot te zijn en nieuwe gekregen
- Achterklep gaat pas na 4/5 open met je voet. Dicht werkt eigenlijk helemaal niet -> Issue niet opgelost. Ze gaan verder uitzoeken wat ze kunnen doen
- Paak werkte niet -> Software update gekregen. Wel via de Amerikaanse server/ versie en werkt nu met mij iPhone 12
- Bij bellen geluid zacht -> Niet op te lossen. Conclusie is dat dit zo in de software zit. Volume bellen en radio zijn los van elkaar geregeld en volume bij de ene op 5 (radio) is gelijk aan 20 bij bellen. We doen het er maar mee
Service verder helemaal top en ze hebben ook meteen de rubberen matten er in gedaan die eindelijk binnen waren.
G een zonnepanelen die de oorzaak van het lawaai tijdens het laden( wat overigens ook gewoon getest aan een Allego laadpaal op 11 kWH aanwezig is).
Een sw update die in de auto regeling van de laadstroom regelt is een work arround, maar lost de oorzaak van het probleem niet op.
Er moet volgens spec 11 kWh geladen kunnen worden zonder dat de Mustang de suggestie wekt op te willen stijgen….
September is nog een eind weg en de hoeveelheid negatieve aandacht kan de wal die het schip keert wel eens worden.
Een sw update die in de auto regeling van de laadstroom regelt is een work arround, maar lost de oorzaak van het probleem niet op.
Er moet volgens spec 11 kWh geladen kunnen worden zonder dat de Mustang de suggestie wekt op te willen stijgen….
September is nog een eind weg en de hoeveelheid negatieve aandacht kan de wal die het schip keert wel eens worden.
Gezien de hoeveelheid hier die er last van hebben kan ik me haast niet voorstellen dat het om een klein percentage gaat. Morgenmiddag mag ik de mijne halen en zal het ook direct testen (mits accu genoeg leeg is)
Een beetje goede laadpaal past zich aan aan de behoefte van de vraag vanuit de auto.
Meer dan 11 kWh (11000 watt = 47,82 Ampere) zal het niet worden.
Die 48 Ampere (3x 16) is echt het maximum wat eruit zal komen, wat de auto ook vraagt.
Die 48 Ampere (3x 16) is echt het maximum wat eruit zal komen, wat de auto ook vraagt.
Just here for the fun
Dat is dus geen oplossing.CarloH1 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:19:
Oplossing was ook vanuit Ford om niet op 11 kw op te laden ( denk dat ze toch meelezen😊). Verwachting is dat de software in de auto gaat worden dat je ook in de auto kan gaan kiezen voor je oplaadcapaciteit zodat je niet afhankelijk van bijvoorbeeld je eigen wallbox. Is al bij meerdere merken een optie om zelf de capaciteit te kiezen in de auto zelf.

Zou echt slecht zijn als dit echt gaat gebeuren.
Is hetzelfde als ze voor de stuiterende vering zouden zeggen we hebben de oplossing, we hebben een update voor de navigatie en die stuurt u alleen nog maar naar wegen met glad asfalt.
Oja het ontbreken van de zijdelingse steun van de stoelen hebben we ook opgelost, we hebben de snelheid softwarematig begrenst op 30km/h bij op en afritten.
Ik kwam toevallig een opmerking tegen op het laadpalen forum over de 3 fase draairichting van een laadpaal. Ik ben geen E-techneut genoeg om te weten of dit effect kan hebben, maar het schijnt geen vaste controle te zijn door installatie monteurs. De draairichting zou iig rechtsom moeten zijn.MME_Maurice schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:31:
Wat bedoel je met draairichting? Kan je link geven naar die opmerking
Hier ga je uit van een situatie waarbij je spanning 230V is.Brotuck schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:12:
Een beetje goede laadpaal past zich aan aan de behoefte van de vraag vanuit de auto.
Vorig jaar nog veel bonje gehad met de Enexis vanwege mijn slechte WP opbrengsten. Ik zag op P1 monitor dat alle 3 de fases rond het middaguur rond de 250-253V zaten. Vanwege alle PV in de buurt. Destijds iedere keer op mooie dagen tussen 12-15u ging mijn omvormer uit voor mijn 14400 WP installatie.
Enexis heeft vervolgens werkzaamheden uitgevoerd, en de spanning verlaagd. Nu is het overdag rond de 237V, en snachts 232V.
Zou de MME kijken naar KW of alleen naar A?
Anders zat je in mijn situatie op 47,82A x 250V = 11,9 KW
w00t
Grondje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:09:
Wat bedoel je met draairichting? Kan je link geven naar die opmerking
Het zou eenvoudig meetbaar moeten zijn.mebrein schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:46:
Ik heb hier nu een Zappi V2 lader, 3-fase. Wel even opletten dat de draairichting van de fases op de hoofdschakelaar rechtsdraaiend is, want anders geeft de Zappi foute meetwaardes door, en werkt het niet. Toen ik de monteur van Stedin erop wees dat de draairichting van belang was (hij was bezig bij de buren die ook een Zappi hebben gekocht, het apparaat hangt daar al aan de muur), ontving ik de reactie: ik heb er geen opdracht voor gehad, en: ik ga geen wijzigingen uitvoeren in de meterkast. Tamelijk bizar, want het is een hele kleine moeite, en als je verzwaard van 1 naar 3 fases, komen er twee aders bij tussen de hoofdschakelaar en de meter, en volgens mij is het gewoon het werk van Stedin om dat in 1 keer goed te doen.
Er word achter de schermen er zeker wel aan gewerkt! Er zijn véél meldingen gemaakt van verschillende klanten / dealers. Als je niet direct iets hoort, wil niet zeggen dat er niks mee gedaan word heWaps61 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:52:
[...]
Dat zou tijd worden ook want er is al 3 weken niets gebeurd met dit probleem door Ford.
Ik ben overigens wel netjes gebeld door de dealer met de mededeling dat ze dit als priority issue hebben aangemeld. Maar dat is ook al 2 weken geleden….
Ik werk zelf bij een netbeheerder en afwijkende draairichtingen komen in NL bijna niet voor. Dat is naar mijn inzicht niet de oorzaak van onze problemen. Ik denk dat het werkelijk vermogen dat de laadpaal levert hoger is dan dat de omvormer (lees de software die dit evalueert) aankan. Als deze threshold stadt ingesteld op 11.500 W dan kan bij 3x16Ax234Volt deze barrière al bereikt zijn. Theoretisch is ons net 230 volt (vroeger gingen we zelfs uit van 220), maar door heel veel factoren kun je spanningen hebben van meer dan 230 volt.Aboma schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 02:31:
[...]
Ik kwam toevallig een opmerking tegen op het laadpalen forum over de 3 fase draairichting van een laadpaal. Ik ben geen E-techneut genoeg om te weten of dit effect kan hebben, maar het schijnt geen vaste controle te zijn door installatie monteurs. De draairichting zou iig rechtsom moeten zijn.
Daarom heb ik tijdelijk de boel terug laten zetten naar 3x12A en ik denk oprecht dat dit probleem uiteindelijk softwarematig opgelost kan worden, het zullen ingestelde barrières zijn die bepalen wanneer 1) airflow wordt gestart 2) koeling wordt gestart en 3) 100% koeling wordt gestart wanneer de software ‘denkt’ dat barrière is overschreden. Ik denk dat ze iets meer marge gaan instellen omdat stroom en spanning kunnen fluctueren.
Dat laatste is wat ik als niet-installateur ook denk.MME_Maurice schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Ik werk zelf bij een netbeheerder en afwijkende draairichtingen komen in NL bijna niet voor. Dat is naar mijn inzicht niet de oorzaak van onze problemen. Ik denk dat het werkelijk vermogen dat de laadpaal levert hoger is dan dat de omvormer (lees de software die dit evalueert) aankan. Als deze threshold stadt ingesteld op 11.500 W dan kan bij 3x16Ax234Volt deze barrière al bereikt zijn. Theoretisch is ons net 230 volt (vroeger gingen we zelfs uit van 220), maar door heel veel factoren kun je spanningen hebben van meer dan 230 volt.
Daarom heb ik tijdelijk de boel terug laten zetten naar 3x12A en ik denk oprecht dat dit probleem uiteindelijk softwarematig opgelost kan worden, het zullen ingestelde barrières zijn die bepalen wanneer 1) airflow wordt gestart 2) koeling wordt gestart en 3) 100% koeling wordt gestart wanneer de software ‘denkt’ dat barrière is overschreden. Ik denk dat ze iets meer marge gaan instellen omdat stroom en spanning kunnen fluctueren.
Het zou wel grappig zijn als de MME een (nogal dure) tool blijkt te zijn om het werk van installateurs van openbare laadpalen te controleren.....