Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 81 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj7DV1YU7PLbBXO7Is0Nj2MPJ78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f449GovcNhdxgs3ssUcfPfem.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we6yHyqSlFUk2ISCh5V0Q12cYSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiuahcHiPQMoWU1LSBvgBY8t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6r9XK-tqqo9ueoOVmI1lAcVShs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2p1fkvsJft1vv4lphOLc2oY8.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2,5 week en 2000km nog steeds volledige tevredenheid. Positief: wat niet....! Vormgeving blijft bijzonder mooi, en de techniek in de auto, ik kan er alleen maar van genieten.

Grootste minpunt is de Fordpass (traag en heel veel irritante foutmeldingen) en de Android connectie (hete telefoon en battery drain) ik hoop dat dit met de nieuwste update verleden tijd is.

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 23:33
Werkt bij jullie de website https://whereismymache.herokuapp.com/ ook niet meer? Ik krijg sinds vanavond een foutmelding.

Verder was ik even benieuwd naar de verstelbaarheid van de stoelen in TP pakket. Klopt het dat ze elektrisch zijn, maar alleen niet de optie hebben met de 8 geheugestanden (TP+ pakket) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaai
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:22
Website werkt inderdaad niet meer, je kan volgens mij nog wel op de Ford site op je dashboard met de f12 truc e.e.a. zien.

Wat betreft de verstelbaarheid van de stoelen klopt het dat de TP geen geheugenstanden heeft. Dat zit alleen op de TP+. Ze zijn wel met beide pakketten elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:38
haaibaai schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:39:
Website werkt inderdaad niet meer, je kan volgens mij nog wel op de Ford site op je dashboard met de f12 truc e.e.a. zien.

Wat betreft de verstelbaarheid van de stoelen klopt het dat de TP geen geheugenstanden heeft. Dat zit alleen op de TP+. Ze zijn wel met beide pakketten elektrisch.
In de RWD zit met TP geen elektrische stoelen. Zie tabel in de startpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik kan waarschijnlijk 30 juni mijn MME ophalen. Hij staat al een tijdje te wachten achteraan op een parkeerplaats, maar ze hebben niet eerder de tijd om 'm rijklaar te maken. Vloeistoffen bijvullen enzo, aldus de dame van de leasemaatschappij... Het voelt een beetje als een paarse krokodil (Maar hij staat daar!), maar goed, het ging allemaal zowiezo sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

R-yawn schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:05:
maar goed, het ging allemaal zowiezo sneller dan verwacht.
Ja echt hè die 18 maanden zijn voorbij gevlogen.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-yawn
m24 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Ja echt hè die 18 maanden zijn voorbij gevlogen.... ;)
Nou, ik moet je eerlijk bekennen dat ik pas een paar weken geleden hoorde dat ik deze auto kon krijgen. Ik krijg een auto die door iemand anders besteld was, maar weer geannuleerd. Ik besef me dat ik enorm veel mazzel heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosetree
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-08 22:30
Iemand anders ook het issue dat het navigatie systeem geen toetsenbord meer toont? Reset heeft geen verandering gebracht…software wordt slechter en slechter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Gisteren bij de dealer geweest om mijn star white MME te aanschouwen en ik moet zeggen dat in tegenstelling tot veel andere de eerste impressie niet direct liefde op het eerste gezicht is.

Met name de kleur star white is niet de wit tint waar ik op gehoopt had. Obv diverse foto’s was ik er al bang voor en moet ik echt aan gaan wennen.

Mijn huidige Tiguan in Oryx white heeft eenzelfde soort tint en vond ik altijd al randje qua "geligheid" bij een zonnetje maar deze is nog net wat "geler". Het doet mij heel erg denken aan het "mercedes wit". Jammer want dit is een meer chique “wit” waar ik liever een "sportieve" wit had gehad. Hij was wel behoorlijk vuil dus wellicht dat dat nog wat gaat schelen.

Enige “troost” vooraf is dat dit voor mij de enige kleur was waarin ik hem mocht bestellen vanuit het werk dus het was dit of niks.

Ook viel mij direct op dat het chassis en de binnenkant van de deuren witter is dan de buitenkant. Met de deur open ziet dat er toch wel dubieus uit wat ook geldt voor de enorme brede zwarte rubberen strip bij de deuren waar de accu achter ligt. Zal ongetwijfeld gedaan zijn voor kostenbesparing maar andere merken doen dit allemaal beter.

Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws kunnen ontdekken wat ik nog niet wist.

De kunststof bumperdelen blijven twijfelachtig en voelen "te goedkoop" aan bij de rest van het plaatje zeker bij deze kleur. Met name de achterbumper oogt om één of andere reden als een onderdeel wat teveel geleden heeft onder de kostenbesparing en doet de looks van de auto geen eer aan.
De reflectoren in de bumpers hadden ze beter weg kunnen laten (is USA verplichting, geen EU) en de velgen zijn voor mij echt te klein.

Muv de kleur van de auto is alles gelukkig wel te upgraden en ik vermoed dat dit dan ook snel zal gebeuren. De eerste upgrade ligt al klaar (20inches) ;)

Pluspunten zijn er evenwel ook al overschaduwen deze voor mij op dit moment nog even de tegenvallers met name doordat ik het voor nu nog enkel met de looks heb moeten doen aangezien rijden er nog niet in zat.

Imposante auto, lichte kleur binnen hemel past goed bij de buitenkleur, direct een goede zit gevonden en het achteruitrij piepje valt mee.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 20-06-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:06:
Gisteren bij de dealer geweest om mijn star white MME te aanschouwen en ik moet zeggen dat in tegenstelling tot veel andere de eerste impressie niet direct liefde op het eerste gezicht is.

Met name de kleur star white is niet de wit tint waar ik op gehoopt had. Obv diverse foto’s was ik er al bang voor en moet ik echt aan gaan wennen.

Mijn huidige Tiguan in Oryx white heeft eenzelfde soort tint en vond ik altijd al randje qua "geligheid" bij een zonnetje maar deze is nog net wat "geler". Het doet mij heel erg denken aan het "mercedes wit". Jammer want dit is een meer chique “wit” waar ik liever een "sportieve" wit had gehad. Hij was wel behoorlijk vuil dus wellicht dat dat nog wat gaat schelen.

Enige “troost” vooraf is dat dit voor mij de enige kleur was waarin ik hem mocht bestellen vanuit het werk dus het was dit of niks.

Ook viel mij direct op dat het chassis en de binnenkant van de deuren witter is dan de buitenkant. Met de deur open ziet dat er toch wel dubieus uit wat ook geldt voor de enorme brede zwarte rubberen strip bij de deuren waar de accu achter ligt. Zal ongetwijfeld gedaan zijn voor kostenbesparing maar andere merken doen dit allemaal beter.

Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws kunnen ontdekken wat ik nog niet wist.

De kunststof bumperdelen blijven twijfelachtig en voelen "te goedkoop" aan bij de rest van het plaatje zeker bij deze kleur. Met name de achterbumper oogt om één of andere reden als een onderdeel wat teveel geleden heeft onder de kostenbesparing en doet de looks van de auto geen eer aan.
De reflectoren in de bumpers hadden ze beter weg kunnen laten (is USA verplichting, geen EU) en de velgen zijn voor mij echt te klein.

Muv de kleur van de auto is alles gelukkig wel te upgraden en ik vermoed dat dit dan ook snel zal gebeuren. De eerste upgrade ligt al klaar (20inches) ;)

Pluspunten zijn er evenwel ook al overschaduwen deze voor mij op dit moment nog even de tegenvallers met name doordat ik het voor nu nog enkel met de looks heb moeten doen aangezien rijden er nog niet in zat.

Imposante auto, lichte kleur binnen hemel past goed bij de buitenkleur, direct een goede zit gevonden en het achteruitrij piepje valt mee.
Uit een boekje bestellen blijft altijd een gok.... als ik nl nog terug kon had ik zeker de Star White genomen. Ik had de Infiniti Blue iets blauwer verwacht, de dealer had me indertijd wat voorbeelden laten zien van andere modellen die hetzelfde zouden zijn, maar helaas. De SW vind ik er echt een stuk agressiever uit zien, en juist de grote zwarte delen vind ik extra vorm/uitstraling geven aan de auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Uit een boekje bestellen blijft altijd een gok.... als ik nl nog terug kon had ik zeker de Star White genomen. Ik had de Infiniti Blue iets blauwer verwacht, de dealer had me indertijd wat voorbeelden laten zien van andere modellen die hetzelfde zouden zijn, maar helaas. De SW vind ik er echt een stuk agressiever uit zien, en juist de grote zwarte delen vind ik extra vorm/uitstraling geven aan de auto...
Foto's en plaatjes kunnen bedriegelijk zijn inderdaad. Wel jammer als je de keuze had. "Gelukkig" had ik die niet.

Wit en zwart contrasteert inderdaad goed en de zwarte bumper delen misstaan zeker niet alleen is het nogal veel "naakt" kunststof wat er vaak na verloop van tijd niet mooier op wordt. Zeker tov alle glanzende delen steekt het ook wat goedkoop af. De textuur op de bumper is dermate fijn dat wrappen wellicht ook nog een optie is.

Ik vermoed/hoop echter dat nieuwe velgen wel veel gaan doen tav het totaalplaatje. Iemand op het "US" mach e forum heeft een RWD SW met de originele 19 inch velgen en dat doet al heel veel goed.

Over een kleine 2 weken ga ik het weten

NB,

Wat ik ook zeker ga doen is de reflectoren plasti dippen in smoke waardoor ze nog wel zichtbaar zijn maar wel een stuk donkerder. Dat ziet er echt stukken beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Zoals beloofd hieronder de RS wijzigingen icm met compound wijzigingen.
De hele week voorafgaand aan de eerste regel heeft hij op COMPOUND OUT gestaan.
Op maandag ochtend de 14e is hij weer COMPOUND IN gegaan.
Vanaf dat moment staan alle meldingen op een rij.

Linker gedeelte is de RS data
Rechter data is de bijbehorende https://whereismymache.herokuapp.com/ of Ford.nl F12 status welke 2 dagen later pas verschijnt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCj3MVy-GSuScx7B41zbJNwaQEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MXw338EqWvB9IaTSj07piiqH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 20-06-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
FreeMen schreef op zondag 20 juni 2021 @ 19:29:
Zoals beloofd hieronder de RS wijzigingen icm met compound wijzigingen.
De hele week voorafgaand aan de eerste regel heeft hij op COMPOUND OUT gestaan.
Op maandag ochtend de 14e is hij weer COMPOUND IN gegaan.
Vanaf dat moment staan alle meldingen op een rij.

Linker gedeelte is de RS data
Rechter data is de bijbehorende https://whereismymache.herokuapp.com/ of Ford.nl F12 status welke 2 dagen later pas verschijnt.

[Afbeelding]
Werkt die email instelling zodat je een update krijgt bij een verandering ?
Ik heb maar subscibed erop, ik sta op compound in....

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Brotuck schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Werkt die email instelling zodat je een update krijgt bij een verandering ?
Ik heb maar subscibed erop, ik sta op compound in....
Ja het werkt. Maar loopt wel 2 dagen achter... dus je hebt kans dat de dealer belt voordat je een nieuwe status hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
m24 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Ja het werkt. Maar loopt wel 2 dagen achter... dus je hebt kans dat de dealer belt voordat je een nieuwe status hebt.....
Helaas is de communicatie altijd vanuit mijn kant gekomen de afgelopen 16 maanden, dus ik denk dat ik het eerder weet dan dat dealer een bericht stuurt. We gaan het meemaken, morgen komt Stedin EINDELIJK langs om 3x25 ampere te regelen. Dus het zou helemaal bonus zijn als de auto ook komende week komt. Ik zie aardig wat Cristiana auto's voorbij komen de laatste tijd. _/-\o_

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb voor de gein de FordPass Pro app geprobeerd op iPhone. Je kan inloggen met je Ford Account. Je hebt de gewone app nog wel nodig voor PAAK etc. Maar die Pro app is wel gaaf. Dark mode en mooie vormgeving. En wat handig is voor wie wil checken of de auto gesloten is, is dat deze app de Vergrendeling status weergeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hypuDhBPrVFhAXy5smtcSA3qHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tMtGTD5vBLqa8JZOeeIUUTZf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:10
Ter voorbereiding op verdere uitwerking om met elkaar tips & tricks te delen heb ik een Google Forms gemaakt met enkele vragen.
Zouden jullie deze in willen vullen?

https://forms.gle/4pCx41c6E4412i4f9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

makooy schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:40:
Ter voorbereiding op verdere uitwerking om met elkaar tips & tricks te delen heb ik een Google Forms gemaakt met enkele vragen.
Zouden jullie deze in willen vullen?

https://forms.gle/4pCx41c6E4412i4f9
Optie 2 = Tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Correct. Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
MME_Maurice schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:24:
Ik heb voor de gein de FordPass Pro app geprobeerd op iPhone. Je kan inloggen met je Ford Account. Je hebt de gewone app nog wel nodig voor PAAK etc. Maar die Pro app is wel gaaf. Dark mode en mooie vormgeving. En wat handig is voor wie wil checken of de auto gesloten is, is dat deze app de Vergrendeling status weergeeft.
Dit is top! Ik miste echt de vergrendelingsstatus _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
Zijn er mensen die het voor elkaar gekregen hebben om via Leaseplan andere velgen te regelen?

Ik had namelijk de originele 19 inch besteld, maar die wil dealer Wassink (Venlo) er niet onder doen aangezien het niet mag van Ford NL.

Ik zou toch wel graag andere velgen hebben, maar ga ze niet zelf betalen i.v.m. ruimte in het leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
NightWidow schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:22:
Zijn er mensen die het voor elkaar gekregen hebben om via Leaseplan andere velgen te regelen?

Ik had namelijk de originele 19 inch besteld, maar die wil dealer Wassink (Venlo) er niet onder doen aangezien het niet mag van Ford NL.

Ik zou toch wel graag andere velgen hebben, maar ga ze niet zelf betalen i.v.m. ruimte in het leasebudget.
Heb je al in deze topic gezocht / teruggelezen voordat je de vraag stelde?

Volgens mij geef je zelf trouwens het antwoord al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hij bedoelt denk ik andere als niet originele, zover ik weet heeft niemand dat gedaan via de leasemij.
Ik durf niet te zeggen of leaseplan aftermarkets accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
metalpro2021 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:
De buren in het luidruchtige Amsterdam valt het nu ook op:

[Afbeelding]
Man man man, praat alstublieft A.B.N. denk ik dan bij mezelf. "waggy" :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:17:
Hij bedoelt denk ik andere als niet originele, zover ik weet heeft niemand dat gedaan via de leasemij.
Ik durf niet te zeggen of leaseplan aftermarkets accepteert.
Klopt, ik had even wat duidelijker moeten zijn. Ik ga wel even bellen met de LM om te kijken wat er te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Mijn rode AWD SR is vrijdagmiddag geleverd! Ik heb er al een aantal heerlijke kilometers op zitten.
PAAK moet ik nog uitvogelen hoe of wat. Maar verder werkt alles zoals het werken moet.
Er is geen uitzongelijke geluidproductie tijdens het 11kW laden. De dealer gaf ook aan dan van de 80 auto's er 3 waren die veel geluid produceerden tijdens het daar laden. Het is dus auto afhankelijk.
Ik blijf dit forum in de gaten houden voor Tips & Tricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
RudiP schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:39:
Mijn rode AWD SR is vrijdagmiddag geleverd! Ik heb er al een aantal heerlijke kilometers op zitten.
PAAK moet ik nog uitvogelen hoe of wat. Maar verder werkt alles zoals het werken moet.
Er is geen uitzongelijke geluidproductie tijdens het 11kW laden. De dealer gaf ook aan dan van de 80 auto's er 3 waren die veel geluid produceerden tijdens het daar laden. Het is dus auto afhankelijk.
Ik blijf dit forum in de gaten houden voor Tips & Tricks.
Als dat echt zo is dan mogen we toch wel stellen dat het dus niet normaal is wat sommige dealers beweren en dat er iets niet in de haak is bij de exemplaren die dat doen.

Ga het volgende week meemaken of die van mij het wel of niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Als dat echt zo is dan mogen we toch wel stellen dat het dus niet normaal is wat sommige dealers beweren en dat er iets niet in de haak is bij de exemplaren die dat doen.

Ga het volgende week meemaken of die van mij het wel of niet heeft.
Het lijkt op een loterij ja. Heb je geluk of heb je pech. Zoals het er nu uitziet dan ligt het echt aan de auto ja. Als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Laatst online: 19-08-2021
Hoe is jullie ervaring met Stern in Den Haag? Ik moet daar zelf elke keer maar achter aan gaan over hoe/wat de status is. Ook geven ze aan dat ze software niet krijgen ingeladen ofzo waardoor ze niet kunnen uitleveren. Wat een verschrikkelijke keuze heb ik toch gemaakt door voor Ford te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooipah
  • Laatst online: 14-08-2021
In het verleden meerdere malen in contact geweest met stern voor nieuwe ford of verkoop. Nooit tot een deal gekomen, niet mijn dealer in ieder geval.

Communicatie over de status is in de breedte niet goed, heb zelf de mustang via broekhuis besteld, maar ondanks dat ik echt sporadisch vraag naar de status krijg je NULL informatie.

Standaard reactie, als hij binnen is nemen we direct contact op.

Terwijl je toch iets van een gevoel wilt krijgen wanneer dat als dan is (stond eerst op 8 mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Dit, en alles wat er nog meer is voorgevallen is inderdaad helaas wel de keerzijde van een "early adopter" te zijn. Elon Musk is wat dat betreft eerlijk, koop geen nieuw tesla model in de eerste 6 maanden van productie als je een perfecte auto wil hebben. Ford is echt een beginner en ik denk dat we pas het topje van de ijsberg zien tav issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:13:
Dit, en alles wat er nog meer is voorgevallen is inderdaad helaas wel de keerzijde van een "early adopter" te zijn. Elon Musk is wat dat betreft eerlijk, koop geen nieuw tesla model in de eerste 6 maanden van productie als je een perfecte auto wil hebben. Ford is echt een beginner en ik denk dat we pas het topje van de ijsberg zien tav issues...
Lekker optimistisch

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
kooipah schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:12:
In het verleden meerdere malen in contact geweest met stern voor nieuwe ford of verkoop. Nooit tot een deal gekomen, niet mijn dealer in ieder geval.

Communicatie over de status is in de breedte niet goed, heb zelf de mustang via broekhuis besteld, maar ondanks dat ik echt sporadisch vraag naar de status krijg je NULL informatie.

Standaard reactie, als hij binnen is nemen we direct contact op.

Terwijl je toch iets van een gevoel wilt krijgen wanneer dat als dan is (stond eerst op 8 mei).
100% gelijk aan Wassink. Eerste contact eind april 2021 was hoopvol, daarna nooit meer iets gehoord vanuit hen tot afgelopen vrijdag rond de middag dat hij binnen was.

Moet wel zeggen dat ze snel gebeld hebben. Gisteren kwam de "dealer delivery" status door met tijdstip 10:00 dus binnen 2 uur na aankomst ben ik gebeld waar sommige er zelf 2 dagen later achter komen dat hij er is doordat ze zelf de status "dealer delivery" gezien hebben maar geen belletje van de dealer. Slecht hoor...

Mijn auto wordt morgen schijnbaar geupdate alleen vraag ik mij af waarvoor. De ecall update heeft hij al in Antwerpen gehad. Wellicht voor de PAAK update. Ik hoop dat het allemaal lukt.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 21-06-2021 12:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• makooy
Kunnen we alsjeblieft de algemene tendens in deze topic weer wat positiever krijgen?
De sfeer wordt steeds negatiever en ik krijg steeds minder de neiging om dingen te posten....

Er lijken al een hoop mensen afgehaakt te zijn met reageren omdat enkele steeds repeterend negatieve berichten posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Is niet als negatief bedoelt maar gewoon realistisch. Dit kan je gewoon verwachten en heb ik ook gerealiseerd toen ik hem bestelde. Kan je Ford niet kwalijk nemen. Je kan veel testen maar de echte test vindt plaats door de 10.000'den eerste berijders.

Als je er vanuit gaat dat je een feilloze auto gekocht hebt met de MME dan gaat dat ongetwijfeld tegenvallen.

Edit,
wellicht was de term "topje van de ijsberg" wat te crue maar dat we nog een aantal zaken gaan tegen komen waarvoor we een update gaan krijgen dan wel mogelijk voor terug moeten naar de garage is een nagenoeg zekerheid. Ik heb hier verder ook geen problemen mee als ze het maar kundig oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door FreeMen op 21-06-2021 10:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:26
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:17:
[...]

100% gelijk aan Wassink. Eerste contact eind april 2021 was hoopvol, daarna nooit meer iets gehoord vanui then tot afgelopen vrijdag rond de middag dat hij binnen was.

Moet wel zeggen dat ze snel gebeld hebben. Gisteren kwam de "dealer delivery" status door met tijdstip 10:00 dus binnen 2 uur na aankomst gebeld waar sommige er zelf achter komen dat hij er was doordat ze zelf eerder de status gezien hebben dan de dealer gebeld heeft. Slecht hoor...
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van de verkoper, wij kopen nu onze 3e auto bij dezelfde dealer (ook een Stern vestiging) en verkoper en tot nu toe altijd gewoon korte lijnen gehad qua communicatie, levering en herstelpuntjes. Als er problemen waren zijn die altijd goed opgelost, en ook eerlijk en duidelijk gecommuniceerd wat er speelt en hoe lang dat gaat duren. Zelfs de auto van onze verkoper mee gehad als leenwagen omdat er geen andere leenwagens beschikbaar waren. Ik weet niet of het dan verschil maakt, maar in ons geval 3e nieuwe auto (privé).

Ik merk wel een duidelijk verschil tussen, de levering van die privé auto's en de eerste weken na de levering van onze bedrijfswagens nadat er problemen waren m.n. aan de softwarematige kant.

Onze verkoper zegt overigens ook altijd: "Jullie weten over het algemeen meer dan ons, dat heeft gewoon te maken met het feit dat je je verdiept als koper in het model dat je wil hebben. Ik moet van alle auto's een beetje weten, omdat ik niet weet wie er waarvoor komt."

De Lapis Arrow is gisteren Miami, en de Bermuda driekhoek gepasseerd :+ , dus op basis van de prognoses nog een dag of 10 voordat hij in Antwerpen arriveert met onze MME. *O*

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 21-06-2021 10:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:24:
Kunnen we alsjeblieft de algemene tendens in deze topic weer wat positiever krijgen?
De sfeer wordt steeds negatiever en ik krijg steeds minder de neiging om dingen te posten....

Er lijken al een hoop mensen afgehaakt te zijn met reageren omdat enkele steeds repeterend negatieve berichten posten.
Zal ik maar een keertje iets positiefs posten voor de verandering ;).
Heb mijn MME AWD eindelijk ontvangen. De bekende mankementen zijn reeds genoemd in dit forum en ik ervaar ze ook. Zoals velen ervaar ik ook de positieve zaken: geweldig rij gevoel; en elke keer als ik optrek zie ik die brede grijns op het gezicht van mijn zoontje (en ook op die van mij). Veel bekijks en positief commentaar.
Ik geef ook een thumbs up naar andere MME rijders.
Is het het wachten waard? Een beetje dubbel gevoel over. Maar ik wacht liever 2 jaar op de MME dan dat ik meteen een Tesla model 3 rijd. Altijd leuk om te parkeren in een rijtje Tesla en zien dat mensen even stoppen bij de MME.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
@fletnix Lijkt op tijden die mijn vader mij altijd vertelde toen hij 40-50 jaar gelden naar Oostenrijk ging en dat alle NL'ers naar elkaar zwaaide :)

Tot op heden ben ik nog geen één MME tegen gekomen en met mij diverse mensen uit de buurt ook niet. Bizar eigenlijk maar wel leuk om, zoals het er nu naar uit ziet, over 1,5 week de eerste MME te hebben in regio :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 18-09 17:47

Eens, ik heb er ook 2000 km opzitten. Geen enkel mankement gelukkig en zeer tevreden. Overigens, als je wel mankementen hebt is het natuurlijk wel zuur. Maar dat doet niets af aan de vele positieve eigenschappen en prijs/prestatie verhouding van de MME. Afgelopen zaterdag kwam een vriend van mij de MME bewonderen. Hij zelf heeft een Jaguar i-Pace van 100K. Hij moest ruiterlijk bekennen dat qua Prijs-Prestatie verhouding de MME echt top is, buiten de looks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021

Mijn auto 3 weken in bezit en in 1 woord; GEWELDIG!

Heel soms werkt PAAK niet helemaal lekker maar voor de rest geen enkele issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Dit weekend een heerlijke tocht achter de rug gehad naar het oosten van het land. Een trip van ruim 250km vrijdag heen en zondag terug.

Ik moet zeggen dat het laden daar wel wat uitdagender werd met in een straal van 5 km enkele openbare laadpunten :) Hoe anders in de Randstad. Het eerste oplaadpunt stond achter een hek op een parkleerterrein :S tweede op een camping 3km verder.

De cruise control moet ik nog even de instellingen gaan bekijken, want het aanpassen van de snelheid bij ieder bord wat hij tegenkomt hoeft van mij niet zo, want hij gaat ook naar 90 bij nat wegdek terwijl het droog is ;-) Verder was het heerlijk om zo'n stuk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarloH1
  • Laatst online: 08-07-2021
JohnW1 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:57:
Hoe is jullie ervaring met Stern in Den Haag? Ik moet daar zelf elke keer maar achter aan gaan over hoe/wat de status is. Ook geven ze aan dat ze software niet krijgen ingeladen ofzo waardoor ze niet kunnen uitleveren. Wat een verschrikkelijke keuze heb ik toch gemaakt door voor Ford te kiezen.
Ik heb dus precies hetzelfde. 10 juni was mijn afleverafspraak en die is geannuleerd. Nu krijgen ze inderdaad de software niet ingeladen. Wat een ergernis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
In de coating...heeft ie nu wel nodig buiten.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkwpDhydDzZVM3onfahHcLSgO6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7uVxdg827VS3Hf5eUsXN27K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_uAOTLY5dCy2HM-9zDFEMc4AYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvdeEBBNwblkAFip8in2bZaK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dfrH7WjYLJQVEvMxWTYiSUaVCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWSpXi3V80k2IfIurFPvh76J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPntvCw3tZdAMS9X_74tKWg6PH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWCCeGrlNioKS0Tv09Krz8cu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
[Deth]Roses schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:11:
De cruise control moet ik nog even de instellingen gaan bekijken, want het aanpassen van de snelheid bij ieder bord wat hij tegenkomt hoeft van mij niet zo, want hij gaat ook naar 90 bij nat wegdek terwijl het droog is ;-) Verder was het heerlijk om zo'n stuk te rijden.
Dat is ook mijn ervaring en daarom deze weer terug gezet naar adaptieve cruise control (Fijn dat dat instelbaar is trouwens) en dat werkt perfect. Op rotondes na, maar dat heb ik nog bij geen enkel automerk goed gezien overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:26:
In de coating...heeft ie nu wel nodig buiten.. ;)
Nice!

Welke coating heb je erop zitten en helpt zo'n coating ook om vliegen makkelijker eraf te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door FreeMen op 21-06-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:30:
[...]

Nice!

Helpt zo'n coating ook om vliegen makkelijker eraf te krijgen?
Ik heb Labocosmetica coating en vogelpoep etc gaat er makkelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Zelf gedaan of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Zelf gedaan of laten doen?
Laten doen, 700euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Ah die zit hier ook op😎, ook hier heb verschillende mogelijkheden en bijpassende prijzen😉

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 21-06-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ah ok, dat zijn toch wel serieuze bedragen. Hoe lang zou het moeten blijven zitten?

Zit zelf te denken aan een doorzichtige wrap laag op de neus/gril aangezien die veruit het meest kwetsbaar gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
Ik heb een paar vragen over laden via fordpass. Om alles kennis die daarover gevonden heb in het forum te verzamelen hieronder een samenvatting. Scheelt andere ook weer zoeken ;-)

Bij de MME krijg je een fordpass laadpas met het volgende:

1 jaar lang korting op laden bij Ionity, € 0,32/kWh in plaats van € 0,79/kWh.
5 jaar lang gratis toegang tot Ford Pass oplaadnetwerk, dit is een samenwerking met newmotion en is feitelijk een gratis laadpas waarbij je de standaardtarieven betaalt van de leverancier van de paal.

Dat laatste is natuurlijk niet heel speciaal, maar wat anders is dan een pas van newmotion/shell is dat je geen startkosten betaalt. Bij newmotion betaal je iets voor de eerste 10 transacties.

overigens zag ik dat een newmotion/shell-pas bij een shell recharge snellader 4 cent/kWh goedkoper is (€0,35/kWh) , dus je krijgt niet de prijzen van newmotion, maar ook niet de hoofdprijs. Allego/smoov is bijvoorbeeld weer duurder dan Fordpass (0,55 + 0,25 transactiekosten)

Nou mijn vragen:
Werkt plug&charge ook als je fordpass laadpas gebruikt?
Krijg je een nette gespecificeerde factuur met btw van Fordpass?

Mijn werkgever blijft hardnekkig MTC's bestellen bij elektrische auto's á €10,00/maand. Beetje zonde. Zeker als er een handige kaart bij de auto zit en ik alleen maar hoef in te pluggen en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
R-yawn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:41:
Ik heb een paar vragen over laden via fordpass. Om alles kennis die daarover gevonden heb in het forum te verzamelen hieronder een samenvatting. Scheelt andere ook weer zoeken ;-)

Bij de MME krijg je een fordpass laadpas met het volgende:

1 jaar lang korting op laden bij Ionity, € 0,32/kWh in plaats van € 0,79/kWh.
5 jaar lang gratis toegang tot Ford Pass oplaadnetwerk, dit is een samenwerking met newmotion en is feitelijk een gratis laadpas waarbij je de standaardtarieven betaalt van de leverancier van de paal.

Dat laatste is natuurlijk niet heel speciaal, maar wat anders is dan een pas van newmotion/shell is dat je geen startkosten betaalt. Bij newmotion betaal je iets voor de eerste 10 transacties.

overigens zag ik dat een newmotion/shell-pas bij een shell recharge snellader 4 cent/kWh goedkoper is (€0,35/kWh) , dus je krijgt niet de prijzen van newmotion, maar ook niet de hoofdprijs. Allego/smoov is bijvoorbeeld weer duurder dan Fordpass (0,55 + 0,25 transactiekosten)

Nou mijn vragen:
Werkt plug&charge ook als je fordpass laadpas gebruikt?
Krijg je een nette gespecificeerde factuur met btw van Fordpass?

Mijn werkgever blijft hardnekkig MTC's bestellen bij elektrische auto's á €10,00/maand. Beetje zonde. Zeker als er een handige kaart bij de auto zit en ik alleen maar hoef in te pluggen en gaan.
Plug&Charge werkt dat al in EU dan? Ik heb me bij Ionity met de Fordpas geïdentificeerd en kreeg erg netjes gelijk een digitale rekening. Verder kun je op https://laadpastop10.nl/ terecht voor vergelijkingen ;) van medetweaker @Hachy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022

Ik heb een dezer dagen wat meer info gekregen op mijn Ford-pagina. Het ziet er mooi uit, geeft wat fijne voorpret. En in het kader van hierboven: je hoeft niet te reageren of al dat moois zo vlekkeloos werkt als op de site gezegd wordt :-)

"LEER JE NIEUWE AUTO KENNEN VÓÓR DE OVERDRACHT
Je nieuwe auto is onderweg, dus waarom leer je je auto niet kennen terwijl je wacht? Je kunt video's en informatie over de technische kenmerken van je auto vinden door de onderstaande tegels te openen. Je kan dan een lijst samenstellen met de technische kenmerken en deze delen met jouw dealer. Deze punten worden dan besproken tijden de overdracht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
  • Laatst online: 14-06-2022
oschulte schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb een dezer dagen wat meer info gekregen op mijn Ford-pagina. Het ziet er mooi uit, geeft wat fijne voorpret. En in het kader van hierboven: je hoeft niet te reageren of al dat moois zo vlekkeloos werkt als op de site gezegd wordt :-)

"LEER JE NIEUWE AUTO KENNEN VÓÓR DE OVERDRACHT
Je nieuwe auto is onderweg, dus waarom leer je je auto niet kennen terwijl je wacht? Je kunt video's en informatie over de technische kenmerken van je auto vinden door de onderstaande tegels te openen. Je kan dan een lijst samenstellen met de technische kenmerken en deze delen met jouw dealer. Deze punten worden dan besproken tijden de overdracht."
:) :) Ja die heb ik ook gehad......ik zit vanaf vanochtend op mijn telefoon te staren......zal dan eindelijk de dealer bellen ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:32
JohnW1 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:57:
Idem. ze moeten iets van 60 auto's updaten, dus ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. We zijn inmiddels bijna 2 maanden verder sinds aankomst in Antwerpen.
Is er al iemand die de MME uitgeleverd heeft gekregen waarbij dealer e-call update succesvol heeft gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Volgens Etis is er geen recall of salesstop meer op mijn auto, dus de update is ergens gebeurd.....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:32
Brotuck schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:21:
Volgens Etis is er geen recall of salesstop meer op mijn auto, dus de update is ergens gebeurd.....
Zie je dan ook in ETIS recente update datums of andere software versies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
MarcelGo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Plug&Charge werkt dat al in EU dan? Ik heb me bij Ionity met de Fordpas geïdentificeerd en kreeg erg netjes gelijk een digitale rekening. Verder kun je op https://laadpastop10.nl/ terecht voor vergelijkingen ;) van medetweaker @Hachy
Ik rij al zo'n 8 jaar elektrisch, dus ken de meeste laadpassen en apps wel ;-) Fordpass staat nog niet op laadpas top 10, er is nog geen data beschikbaar, dus is ook nog niet te vergelijken, daarom mijn korte vergelijjk.

Kun je bevestigen dat plug&charge bij ionity niet werkt? Als het ergens zou moeten werken dan wel daar.

Stond op je rekening ook de btw apart gespecificeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TA61
  • Laatst online: 09-12-2021
amsaerk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:54:
[...]

:) :) Ja die heb ik ook gehad......ik zit vanaf vanochtend op mijn telefoon te staren......zal dan eindelijk de dealer bellen ?????
Same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
amsaerk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:54:
[...]

Ik zie in de app dat ie nog steeds in Antwerpen staat ... wtf! Wil ik kijken wat het adres ook al weer is: Beveren, Havens bl bla bla ... staat er ineens 1A Mercuriusweg Den Haag!!!

Zou 't echt?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Zandje06 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Zie je dan ook in ETIS recente update datums of andere software versies ?
Volgens mij niet, zie pic (datum is van bouw auto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwCMuemjycJok7yxdDNlKD9GnIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m53hzUGzEDbWYDFITgH69uMx.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
oschulte schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Ik zie in de app dat ie nog steeds in Antwerpen staat ... wtf! Wil ik kijken wat het adres ook al weer is: Beveren, Havens bl bla bla ... staat er ineens 1A Mercuriusweg Den Haag!!!

Zou 't echt?!?
Hoe kun je die detail informatie van het adres achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
ton.swart schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Hoe kun je die detail informatie van het adres achterhalen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3iTclWqDB0IlkH61FjFrMhY87c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9byxzMusguiwkwXEBTYQhLu0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Wanneer is jouw auto in de app geactiveerd? Heeft iemand op de activeren gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Ah oke. Ik heb al een paar keer op activeren gedrukt, maar heb nog geen connectie met mijn exemplaar vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
R-yawn schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Ik rij al zo'n 8 jaar elektrisch, dus ken de meeste laadpassen en apps wel ;-) Fordpass staat nog niet op laadpas top 10, er is nog geen data beschikbaar, dus is ook nog niet te vergelijken, daarom mijn korte vergelijjk.

Kun je bevestigen dat plug&charge bij ionity niet werkt? Als het ergens zou moeten werken dan wel daar.

Stond op je rekening ook de btw apart gespecificeerd?
Ik heb de pas gebruikt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jwUAFGmMqmiWAAoyQyGXywgqFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJpi2snFFSZOiBgUdVCKTCfN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
F1dude schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Wanneer is jouw auto in de app geactiveerd? Heeft iemand op de activeren gedrukt?
Dat is al een tijdje geleden gebeurd ... ik denk een vriendelijke belg in Antwerpen :-)

Net Stern gebeld:

Ze hebben sinds vrijdag ongeveer 80 auto's staan.
- Ze moeten eerst per auto een update doen van 1-1,5 uur.
- Daarna kan de kenteken aangevraagd worden en een aflever afspraak gemaakt worden.
- Volgorde van auto's gaat op de bekende manier: willekeurig
Ze geven aan dat ze er hard mee bezig zijn en soms ook overvallen worden door de uitlevering die nu wel goed op gang komt ... ach ja, we zijn weer een halte verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:38
CarloH1 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde. 10 juni was mijn afleverafspraak en die is geannuleerd. Nu krijgen ze inderdaad de software niet ingeladen. Wat een ergernis!
Die softwareupdate is wel een lastige. Bij Dekker brak hij eerst steeds af, maar de problemen zijn verhopen, en die van mij hangt aan de computer. Woensdag ophalen zoals het er nu uitziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MachEric
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
OMG, zojuist mailtje gehad van de dealer. Kans is aanwezig dat transportblokken in de vering niet zijn verwijderd voor de aflevering. Ik ga kijken en ja hoor, ze zitten er bij mij gewoon nog op. Best wel stevig ook en ik ben a-technisch en krijg ze niet zomaar los. Ik wil ook niet teveel kracht zetten en bij de achterwielen kan ik niks zien. Advies van de dealer is ook om z.s.m. even langs de garage te rijden. Blijk ik al 1400 km met die dingen rond te rijden en ik vond de stugheid eigenlijk wel meevallen 😃. Nu maar hopen dat er niks beschadigd is aan de vering o.i.d. Snel naar de garage !
Foto is niet van mijn auto maar zat bijgesloten in de mail. Kijken jullie ook even of ze er mogelijk nog opzitten ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68k8m2X3ddpjcQeNJB3PwKuVJaM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Blk5Xw84XVFf4SLUs6irvrxq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachEric schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:19:
OMG, zojuist mailtje gehad van de dealer. Kans is aanwezig dat transportblokken in de vering niet zijn verwijderd voor de aflevering. Ik ga kijken en ja hoor, ze zitten er bij mij gewoon nog op. Best wel stevig ook en ik ben a-technisch en krijg ze niet zomaar los. Ik wil ook niet teveel kracht zetten en bij de achterwielen kan ik niks zien. Advies van de dealer is ook om z.s.m. even langs de garage te rijden. Blijk ik al 1400 km met die dingen rond te rijden en ik vond de stugheid eigenlijk wel meevallen 😃. Nu maar hopen dat er niks beschadigd is aan de vering o.i.d. Snel naar de garage !
Foto is niet van mijn auto maar zat bijgesloten in de mail. Kijken jullie ook even of ze er mogelijk nog opzitten ?
[Afbeelding]
Jemig, ik wees mijn dealer er nog op dat hij nogal hoog op de poten stond en vroeg of er nog blokken onder zaten. Hij dacht van niet maar ik zag het direct gezien zijn hoogpotigheid voor, wel dus. Achter lag hij beduidend lager maar ik kon daar geen vering zien vanaf de zijkant.

Dealer gaf aan dat hij navraag had gedaan of dit niet mis gaat in Antwerpen want sommige kwamen met blokken aan en sommige zonder.

Dit was overigens voordat hij zijn beurt krijgt morgen en ik ga er vanuit dat ze dit wel door hebben.

NB, zeker niet zelf verwijderen! Als je ze al los zou krijgen zakt de vering echt een flink stuk naar beneden als je die blokken verwijdert zonder dat hij met de wielen los van de grond staat! Dat kan wel eens heel slecht aflopen als je daar met je hand tussen komt.

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 21-06-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Kon het me niet voorstellen, maar toch maar even gecheckt, achter is andere constructie dus niet te zien, maar voor alleen veer.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41

Als mensen negatieve ervaringen hebben mogen ze die toch gewoon posten en er zijn toch dingen gewoon. niet goed aan de auto en dan praat ik niet alleen over de software.

Ik denk namelijk niet dat ze de stoelen of de vering aan passen met een update door de lucht.

Een hosanna topic en vertellen dat alles fantastisch is heb je ook niks aan als potentiële koper, dan gaat het lijken op het Tesla forum waar iedereen ook alleen in superlatieven praat en dat is natuurlijk ook pure onzin.

Dan kan je toch zwaar teleurgesteld worden als je koopt op al de positieve verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Mcie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:26:
[...]

Als mensen negatieve ervaringen hebben mogen ze die toch gewoon posten en er zijn toch dingen gewoon. niet goed aan de auto en dan praat ik niet alleen over de software.

Ik denk namelijk niet dat ze de stoelen of de vering aan passen met een update door de lucht.

Een hosanna topic en vertellen dat alles fantastisch is heb je ook niks aan als potentiële koper, dan gaat het lijken op het Tesla forum waar iedereen ook alleen in superlatieven praat en dat is natuurlijk ook pure onzin.

Dan kan je toch zwaar teleurgesteld worden als je koopt op al de positieve verhalen.
Eens hoor. Maar het is niet alleen maar “slecht” zoals de toon bij een aantal is wel het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
Zeker niet.
Ik ben over een aantal zaken echt niet tevreden maar in het algemeen krijgt de auto van mij wel een dikke 7 en dan ga ik er van uit dat ze de herrie oplossen natuurlijk bij het laden.

Dus laten we niet gekleurd posten maar wel kritisch blijven. En gekleurd is dus 2 kanten op ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
Mcie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:39:
Zeker niet.
Ik ben over een aantal zaken echt niet tevreden maar in het algemeen krijgt de auto van mij wel een dikke 7 en dan ga ik er van uit dat ze de herrie oplossen natuurlijk bij het laden.

Dus laten we niet gekleurd posten maar wel kritisch blijven. En gekleurd is dus 2 kanten op ;)
Looks: 10
Rijden: 8
Software: 5. Maar gelukkig kan je dat makkelijker verbeteren als de andere 2 ;) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:33:
[...]

Eens hoor. Maar het is niet alleen maar “slecht” zoals de toon bij een aantal is wel het geval is.
Veruit de meeste zijn nog aan het wachten op positieve ervaringen en moeten het nu helaas nog doen met de veelal negatieve ervaring met de levering en dealer communicatie.

Niet persoonlijk bedoelt maar jij hebt de auto inmiddels 8 weken en ik kan weinig tot geen positieve posts vinden van je.

Dat geldt overigens voor veruit de meeste hier welke de auto reeds in bezit hebben . Hoogst 1 post na de eerste km met positieve zaken maar daarna veelal ook alleen maar opmerkingen over zaken welke niet lekker lopen.

Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk snap ik dat heel goed want het zit nu eenmaal in onze aard om veel als normaal te beschouwen en dat is geen post waard. Alleen dat wat ver boven verwachting is wordt over gepost maar alles wat maar net niet aan de verwachting voldoet ook.

Daarnaast zullen de meeste welke de auto hebben ook de topic snel verlaten en enkel terug komen voor issue zaken.

Al met al slaat de balans van de posts dan snel door naar het "negatieve" maar dat doet niets af aan het feit dat 90% van de auto wel degelijk voldoet aan de verwachting en wellicht zelfs overtreft.

Ik hoop dat volgende week in ieder geval zelf te kunnen gaan ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Zandje06 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Idem. ze moeten iets van 60 auto's updaten, dus ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. We zijn inmiddels bijna 2 maanden verder sinds aankomst in Antwerpen.
Is er al iemand die de MME uitgeleverd heeft gekregen waarbij dealer e-call update succesvol heeft gedaan ?
Auto staat sinds vorige week donderdag bij dealer, maar nog helemaal niets van ze gehoord (ondanks mail naar 2 verschillende contactpersonen). Morgen ga ik even bellen en ze de volle laag geven over gebrek aan communicatie, je moet echt overal zelf achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
Ook een dikke 7 dus.

Maar altijd moeilijk om punten te geven natuurlijk, het is maar net wat je gewend bent en wat je hiervoor gereden hebt en dat kan grote invloed hebben op bepaalde punten.

Als je hiervoor een Seat Mii had geef je hem bijvoorbeeld een 10 voor de kofferruimte, door het onderstel krijgt hij van mij daarom dus echt geen 8 voor het rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Veruit de meeste zijn nog aan het wachten op positieve ervaringen en moeten het nu helaas nog doen met de veelal negatieve wachttijd.

Niet persoonlijk bedoelt maar jij hebt de auto inmiddels 8 weken en ik kan weinig tot geen positieve posts vinden van je.

Dat geldt overigens voor veruit de meeste hier welke de auto reeds in bezit hebben . Hoogst 1 post na de eerste km met positieve zaken maar daarna veelal ook alleen maar opmerkingen over zaken welke niet lekker lopen.

Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk snap ik dat heel goed want het zit nu eenmaal in onze aard om veel als normaal te beschouwen en dat is geen post waard. Alleen dat wat ver boven verwachting is wordt over gepost maar alles wat maar net niet aan de verwachting voldoet ook.

Daarnaast zullen de meeste welke de auto hebben ook de topic snel verlaten en enkel terug komen voor issue zaken.

Al met al slaat de balans van de posts dan snel door naar het "negatieve" maar dat doet niets af aan het feit dat 90% van de auto wel degelijk voldoet aan de verwachting en wellicht zelfs overtreft.

Iets “normaals” vinden wat niet normaal is zit niet in mijn aard en ben er op de achtergrond met Ford en de dealer mee bezig om voor een hoop zaken oplossingen te vinden ;)

Het klinkt heel lullig maar de Mach-E is op dit moment mijn “boodschappen karretje” omdat ik er gewoon zo weinig mee rijdt. Staat nu 1678 op en ik kreeg hem met 52.

Hopelijk volgende week weer eens wat verder rijden. Wij kiezen er voor om, ondanks dat Corona nu “minder” wordt, nog steeds weinig niet er op uit te gaan en ik werk volledig vanuit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mcie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:59:
Ook een dikke 7 dus.

door het onderstel krijgt hij van mij daarom dus echt geen 8 voor het rijden ;)
De transportblokken er nog onder?
Of zou het juist helpen door ze er onder te laten zitten 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
martijnvds schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Auto staat sinds vorige week donderdag bij dealer, maar nog helemaal niets van ze gehoord (ondanks mail naar 2 verschillende contactpersonen). Morgen ga ik even bellen en ze de volle laag geven over gebrek aan communicatie, je moet echt overal zelf achteraan.
Ik heb zelf het gevoel dat dat het nieuwe normaal aan het worden is.

En wij hebben te maken met autoverkopers en die staan samen met makelaars het best aangeschreven geloof ik qua betrouwbaarheid. :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Mcie op 10-09-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Iets “normaals” vinden wat niet normaal is zit niet in mijn aard en ben er op de achtergrond met Ford en de dealer mee bezig om voor een hoop zaken oplossingen te vinden ;)
Ik doelde met op "normaal" als conform verwachting. Daar post iemand niet snel over.

Iets wat niet conform je verwachting maar als normaal beschouwen (zoals het laadgeluid van sommige) moeten we zeker niet doen en je inzet in deze wordt dan ook, in ieder geval door mij, meer dan gewaardeerd 👍

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:55:
[...]

Veruit de meeste zijn nog aan het wachten op positieve ervaringen en moeten het nu helaas nog doen met de veelal negatieve ervaring met de levering en dealer communicatie.

Wat ook zou helpen is het besef dat Ford hier niet actief meeleest en dat herhaling van klachten dus niets toevoegd in de oplossing hiervan, en bij mij persoonlijk wel een stukje van het plezier verminderd.
Informatie voor overigen ook als het problemen betreft blijven natuurlijk welkom.
Maar bij serieuze klachten, bij voorkeur als je de auto al in bezit hebt, vooral melden bij Ford/ dealer ;)

Vergeet niet dat de wereld uit meer meningen bestaat, ik ben erg blij met de auto, paak werkt nagenoeg foutloos, de stoelen zitten prima, tevreden met de standaard velgen, het laden gaat goed en hij ziet er echt TOP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:04:
[...]

De transportblokken er nog onder?
Of zou het juist helpen door ze er onder te laten zitten 🤔
Er zijn echt wel auto's met een goed onderstel in deze prijsklasse en ook van Ford maar dit onderstel is te stuiterig. Op een betonplaten weg gaat hij op een gegeven moment ook gewoon deinen in de lengterichting.
Sommige noemen dit een sportief onderstel maar daar heeft het niks mee te maken.
De wegligging is helemaal niet verkeerd mede gezien (of juist door) het hoge (laag zittende) gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@MarcelGo , het staat je vrij om de negatieve post te skippen. Gezien je zelf een AA exemplaar hebt getroffen zou je het ook kunnen beschouwen als een bevestiging van je geluk daarmee.

Ik ben zeker dat @Mcie met de problemen die hij ervaart graag jouw ervaring gehad had. Hij deelt zijn ervaring en ik kan alleen maar hopen dat mijn ervaringen gelijk gaan zijn aan de van jou en niet aan die van mcie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcie
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:19:
@MarcelGo , het staat je vrij om de negatieve post te skippen. Gezien je zelf een AA exemplaar hebt getroffen zou je het ook kunnen beschouwen als een bevestiging van je geluk daarmee.

Ik ben zeker dat @Mcie met de problemen die hij ervaart graag jouw ervaring gehad had. Hij deelt zijn ervaring en ik kan alleen maar hopen dat mijn ervaring gelijk gaan zijn aan de van jou en niet aan die van mcie.
En andere maatstaven natuurlijk.

wat voor Marcel een fijne stoel is vind ik een drama.
In een sportieve auto verwacht ik een zitting die aan te passen is en dat hij dan ook ondersteuning kan geven als je korte of lange benen hebt. Ik verwachtte meer kwaliteit wat betreft de bekleding en geen plakkend nepleer, geef dan in ieder geval anders nog de keuze voor stof.
Bij bv de Duitse merken kan je vaak kiezen uit stof, nepleer, leer, soms alcantara of een combinatie leer en stof, voor ieder wat wils.
En de stoelen bieden 0 zijdelingse steun maar als je een hele rustige rijstijl hebt merk je dat niet maar als ik een snelweg op draai hang ik tegen de middenstijl aan.

De stoelen van bv een vw met R pakket of Audi s line of bmw m line kosten echt de wereld niet en bieden alles wat ik noem. Zijn goed in te stellen, fijne stoffen en houden je op je plek. Dit zijn stoelen voor de Amerikaanse markt en niet voor de Europese markt, we zijn hier beter gewend.
De GT krijgt betere stoelen maar ook geen verstelbare zitting.

Ik denk overigens dat er hier wel meegelezen word door Ford, zou wel een gemiste kans (arrogant? ) zijn als ze dit soort fora niet in de gaten zouden houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Mcie op 21-06-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonAnastacia
  • Laatst online: 16-09 20:38
Die van mij komt waarschijnlijk uit Back to the Future; sinds donderdag vehicledate 18-6 en sinds vandaag 17-6… iemand dit ook eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
Vandaag een ritje provinciale,- en snelwegen gedaan. Voorgenomen om zoveel mogelijk op de Intelligent Adaptieve Cruise Control te rijden.

Mijn instelling:
Dichtst mogelijke stand op voorganger.
Lane keeping aan.
Snelheidsborden herkenning aan. Maar standaard 8km daar bovenop.

Over het algemeen rijd hij lekker soepel mee in het verkeer. Volgen, vertragen (tot stilstand) inhalen (eigen actie.. 😉) doet hij goed. Rechts inhalen is hem helaas ook niet vreemd, is misschien lastig te programmeren, maar lijkt me wel essentieel in Nederland.

De auto heeft op N-wegen wel de neiging heel dicht op de middenstreep te rijden. Dit vooral ter frustratie van tegemoetkomende vrachtwagens. Het lijkt dat de lane keeping uitlijnt op de rechter lijn, maar ben ik nog niet helemaal uit.

Het bochtenwerk op rotondes is een drama, hier moet je ingrijpen. Het lijkt of hij de bocht niet ziet, ziet door het afslaan van je voorganger een opening ontstaan en geeft gas (uuuh versnelt....). Dit doet hij trouwens ook bij gewone bochten, meekijken in een wat scherpere bocht lukt hem niet.

Er is een hoop te wennen aan zijn intelligente rijstijl, het is voor mij vooral leren wanneer ik moet ingrijpen en het exacte moment waarop. Maar ik vermoed dat het wel een aangename rij-ondersteuning kan worden.

Mijn doel was van Enkhuizen naar Alkmaar zonder ingrijpen, maar dit is door automatisch uitschakelen van de CC bij veel bochtenwerk en door het slecht (of niet) inschatten van snelheden voor bochten niet gelukt.

Ik heb wel gemerkt dat er echt wel wat slimmigheden zitten in de CC dus na vandaag ga ik meer de randjes opzoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@Mcie tav stoelen is het zeker persoonlijke smaak. De sportstoelen in mijn Tiguan met r-Line interieur heb ik nooit kunnen bekoren, de rugleuning is veel te recht en de zit te hard. De MME zit lekkerder wat dat betreft maar gezien de lage wangen geloof ik je direct tav de zijdelingse steun.

Wel vreemd eigenlijk aangezien de MME je juist uit zou moeten dagen voor het sportievere bochtenwerk en daarbij is een zijdelingse steun toch wel wenselijk.

Ik heb nog nooit een auto met leer gehad dus die ervaring heb ik niet. Voorkoelen bij warm weer is wel een uitkomst in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
@Aboma overvraag je met scherpe bochten en rotondes niet het systeem? Vraag me af of het daar voor bedoelt is.

Het systeem van de MME acht ik wel een stap hoger maar mijn Tiguan heeft ook lane keep en adaptive cruise en ik gebruik het puur voor relaxt rijden op de snelweg en relatief rechte b wegen. Bochtige wegen stuur ik altijd zelf een rotondes is een echte no go.

Als de MME hetzelfde kan vind ik het prima, alles meer zie ik als een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
..

[ Voor 109% gewijzigd door FreeMen op 21-06-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
FreeMen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:15:
@Aboma overvraag je met scherpe bochten en rotondes niet het systeem? Vraag me af of het daar voor bedoelt is.

Het systeem van de MME acht ik wel een klaar hoger maar mijn Tiguan heeft ook lane keep en adaptive cruise en ik gebruik het puur voor relaxt rijden op de snelweg en relatief rechte b wegen. Bochtige wegen stuur ik altijd zelf een rotondes is een echte no go.

Als de MME hetzelfde kan vind ik het prima, alles meer zie ik als een leuke extra.
Jazeker, daar ben ik me van bewust. Maar ben op sommige momenten en hele luie rijden. En ben graag op zoek naar de grenzen van de geboden techniek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:15

ja3

Hoe snel is de app met instellen van koelen en verwarmen (en in het algemeen)? Bij mijn huidige Nissan Leaf kan ik sneller uit de deur lopen, de verwarming instellen en weer in huis naar binnen gaan dan dat ik het verwarmen heb ingesteld in de app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 14:25
ja3 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:06:
Hoe snel is de app met instellen van koelen en verwarmen (en in het algemeen)? Bij mijn huidige Nissan Leaf kan ik sneller uit de deur lopen, de verwarming instellen en weer in huis naar binnen gaan dan dat ik het verwarmen heb ingesteld in de app.
De laatste instellingen airco etc worden bij starten op afstand actief is mijn ervaring. In de app start aanklikken en na 5min klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
En in de auto kan je de tijd instellen, ik heb hem zelf op 15min gezet en je kan hem 2x aanzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Mcie op 21-06-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoe lang duurt het ongeveer zodra de auto op compound out staat totdat hij bij de dealer aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
Mache2021 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:11:
Hoe lang duurt het ongeveer zodra de auto op compound out staat totdat hij bij de dealer aankomt?
Bij mij heeft ie niet op compound out gestaan. Wel is compound in datum veranderd van eind april (waarschijnlijk aankomst Antwerpen) naar 17 juni (aankomst dealer).
Dus misschien zegt een geupdate compound in date ook wel waneer je auto bij de dealer is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
oschulte schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Bij mij heeft ie niet op compound out gestaan. Wel is compound in datum veranderd van eind april (waarschijnlijk aankomst Antwerpen) naar 17 juni (aankomst dealer).
Dus misschien zegt een geupdate compound in date ook wel waneer je auto bij de dealer is aangekomen.
Oké bedankt! Bij mij is de status 18-6 naar compound out gegaan. Op welke boot stond jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oschulte
Mache2021 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Oké bedankt! Bij mij is de status 18-6 naar compound out gegaan. Op welke boot stond jouw auto?
Grande Florida

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TA61
  • Laatst online: 09-12-2021
Dealer heeft net gebeld, auto is gelost.

Afspraak as maandag ophalen.

Status ‘compound in’ en ‘transport’.
Pagina: 1 ... 81 ... 179 Laatste