Gisteren bij de dealer geweest om mijn star white MME te aanschouwen en ik moet zeggen dat in tegenstelling tot veel andere de eerste impressie niet direct liefde op het eerste gezicht is.
Met name de kleur star white is niet de wit tint waar ik op gehoopt had. Obv diverse foto’s was ik er al bang voor en moet ik echt aan gaan wennen.
Mijn huidige Tiguan in Oryx white heeft eenzelfde soort tint en vond ik altijd al randje qua "geligheid" bij een zonnetje maar deze is nog net wat "geler". Het doet mij heel erg denken aan het "mercedes wit". Jammer want dit is een meer chique “wit” waar ik liever een "sportieve" wit had gehad. Hij was wel behoorlijk vuil dus wellicht dat dat nog wat gaat schelen.
Enige “troost” vooraf is dat dit voor mij de enige kleur was waarin ik hem mocht bestellen vanuit het werk dus het was dit of niks.
Ook viel mij direct op dat het chassis en de binnenkant van de deuren witter is dan de buitenkant. Met de deur open ziet dat er toch wel dubieus uit wat ook geldt voor de enorme brede zwarte rubberen strip bij de deuren waar de accu achter ligt. Zal ongetwijfeld gedaan zijn voor kostenbesparing maar andere merken doen dit allemaal beter.
Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws kunnen ontdekken wat ik nog niet wist.
De kunststof bumperdelen blijven twijfelachtig en voelen "te goedkoop" aan bij de rest van het plaatje zeker bij deze kleur. Met name de achterbumper oogt om één of andere reden als een onderdeel wat teveel geleden heeft onder de kostenbesparing en doet de looks van de auto geen eer aan.
De reflectoren in de bumpers hadden ze beter weg kunnen laten (is USA verplichting, geen EU) en de velgen zijn voor mij echt te klein.
Muv de kleur van de auto is alles gelukkig wel te upgraden en ik vermoed dat dit dan ook snel zal gebeuren. De eerste upgrade ligt al klaar (20inches)
Pluspunten zijn er evenwel ook al overschaduwen deze voor mij op dit moment nog even de tegenvallers met name doordat ik het voor nu nog enkel met de looks heb moeten doen aangezien rijden er nog niet in zat.
Imposante auto, lichte kleur binnen hemel past goed bij de buitenkleur, direct een goede zit gevonden en het achteruitrij piepje valt mee.
[
Voor 8% gewijzigd door
FreeMen op 20-06-2021 14:27
]