Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 82 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 08:45
makooy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:47:
[...]

Looks: 10
Rijden: 8
Software: 5. Maar gelukkig kan je dat makkelijker verbeteren als de andere 2 ;) haha
Ik geef dezelfde cijfers. :)
De software is overigens bij mij al van 4->5 gegaan. Dus progressie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
TA61 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:20:
Dealer heeft net gebeld, auto is gelost.

Afspraak as maandag ophalen.

Status ‘compound in’ en ‘transport’.
Dat is snel! De mijne zegt dat het ergens tussen 1 dag en 2 weken kan duren voor de update gedaan is, afhankelijk van wanneer de mijne aan de beurt is. Daarna kenteken aanvragen (weer een week) ...

Maar ... fijn voor je! Het aftellen is echt begonnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TA61
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
oschulte schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Dat is snel! De mijne zegt dat het ergens tussen 1 dag en 2 weken kan duren voor de update gedaan is, afhankelijk van wanneer de mijne aan de beurt is. Daarna kenteken aanvragen (weer een week) ...

Maar ... fijn voor je! Het aftellen is echt begonnen!
Dank, hoop dat jij ook snel bericht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:08
metalpro2021 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Ik geef dezelfde cijfers. :)
De software is overigens bij mij al van 4->5 gegaan. Dus progressie....
Vanwaar een 5?
Ik vind de software in de auto prima. De app echter kan nog wel wat updates gebruiken 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
rvee schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Vanwaar een 5?
Ik vind de software in de auto prima. De app echter kan nog wel wat updates gebruiken 😇
Ik denk dat ik last heb van beroepsdeformatie... :
(en er is nogal veel software :) )

APP

* Standaard error bij opstarten (komt waarschijnlijk door verkeerde registratie van auto. Alleen plaatje op US site ook NL site geeft geen plaatje..)
* Crashes ; maar sinds laatste update goed stabiel

FORD SYNC:

* Responsiveness is onvoorspelbaar
* Kaart verbergt laadpalen als POI bij verschillende zoomlevels
* Filtering van laadpunten is niet consequent : soms komen laadpalen wel en soms niet bij dezelfde filter criteria
* Af en toe klik-registratie bij scrollen, waardoor er zaken uit of aangezet worden terwijl je dat als gebruiker niet door hebt

RIJDEN:

* Herkenning van 30 kilometer bord op snelweg (100Km/u) : zou niet mogen/is gevaarlijk : one pedal drive: direct afremmen(!)
* Niet instelbare chargelevels vooral bij publiek laden (ter voorkoming van te luidruchtig laden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
- Voor mij de looks een 10...! Veel mensen zie je omkijken...
- Stoelen zitten lekker, maar missen de zijdelingse steun die ik hiervoor altijd heb gehad...met mijn rijstijl mis ik dat wel :P
- Bij drempels hoor ik vaak een kraakgeluid...dat is heel irritant...!
- En bij de Intelligente cc remt de auto af bij nutteloze borden (bv. 90 bij regen), al wil ik dat automatisch afremmen helemaal kunnen uitzetten...het zou mijn keuze moeten zijn hoe hard je rijdt...gewoon heel irritant...
- Ruimte is top, veel opbergvakken en achterin ook voldoende...
- Blijf het raar vinden om de motorkap echt dicht te duwen, maar dat is gevoel...zolang je er geen deuk door in duwt is het oke toch...
- Software is niet snel, maar oke...Apple carplay werkt fijn...
-Bij DAB radio ben ik er nog niet uit hoe het werkt om een overzicht van alle radio-logo's te krijgen zoals ik ooit in m'n VW had...dat was een mooi overzicht en kon ik meteen naar het gewenste radiostation klikken
- Paak werkt vaak goed, en zo niet, dan kan ik via de app de auto openen...sleutel neem ik nooit mee...heb als back-up beide codes ingesteld...
- Als je even uitstapt en je hebt je gsm in je broekzak gaat de claxon 2x heel hard...dan zie je mensen kijken wat er aan de hand is...is al paar keer voorgekomen, ook irritant...
- Ik heb, na een tip van een forumlid, de Ford Pro-app gedownload...nu zie ik of de auto is vergrendeld of niet...dat miste ik in de andere app...
- Rijden gaat fijn, al krijg ik in de bochten het gevoel dat hij wat overhelt
- Super chill dat hij zo snel in de acceleratie is (RWD ER)

Al met al heel blij met de MME 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Luffbra op 22-06-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:33
metalpro2021 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:17:
[...]
RIJDEN:

* Herkenning van 30 kilometer bord op snelweg (100Km/u) : zou niet mogen/is gevaarlijk : one pedal drive: direct afremmen(!)
Verkeersbordherkenning is al jaren een drama in Nederland en niet alleen bij Ford maar ook bij andere merken. Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid borden en het overdreven gebruik van onderborden die de systemen niet kunnen verwerken, die voor van alles en nog wat worden gebruikt of op wegen die parallel lopen en te dicht langs de weg staan waar jij op rijdt. Ik ben jaren geleden al gestopt met de cruise control op basis van verkeersbordherkenning door de auto, omdat zoals je zegt herkenning van 30-50-70-80 borden op een 100 weg gewoon overal gebeurd. Ik zie daar nog wel een uitdaging in de komende jaren voor wat betreft het autonoom rijden, en brakke herkenningssoftware van automakers.

Dat is net als die briljante polderwegen in NL met alleen belijning aan de buitenkant van de weg. Lane centrering en lane departure systemen werken dan ook niet altijd optimaal om het maar zachtzinnig uit te drukken. _O- (Ik lag de eerste keer, tijdens het testen, ook bijna in de sloot met de auto :+ )

Het idee is in beide gevallen echt wel goed, en ook met het oog op de verkeersveiligheid maar de uitvoering ervan en ook de inrichting van de wegen door de wegbeheerders kennen wat verbeterpunten. :9

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 22-06-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10-2021
Mijn MME zat bij de auto's waarop Ford 3000 Euro korting heeft gegeven i.v.m. de verlate levering waardoor er een hogere bijtelling is ontstaan. Ik zie nu dat het leasebedrag wel omlaag is gegaan, maar dat de (fiscale) cataloguswaarde bij de RDW ongewijzigd is gebleven. Dit terwijl Ford in de brief van vorig jaar de verwachting schiep dat de korting tot een lagere bijtelling zou leiden. Hebben andere dezelfde ervaring?

EDIT: de cataloguswaarde is in mijn geval WEL met 3.000 Euro naar beneden bijgesteld. Ik raakte in de war omdat de extra's die ik besteld had vrijwel dezelfde waarde hadden. Excuus voor de eventuele verwarring.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWwxtGIrzsZtj3MmsRc0frJq59Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm4hQ4MjG2D3NoltMC5y24Vr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door vixseboxse op 22-06-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
amsaerk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:54:
[...]

:) :) Ja die heb ik ook gehad......ik zit vanaf vanochtend op mijn telefoon te staren......zal dan eindelijk de dealer bellen ?????
Dat bericht staat bij mij al een maand in beeld. Zegt niet zo heel veel helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
vixseboxse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:08:
Mijn MME zat bij de auto's waarop Ford 3000 Euro korting heeft gegeven i.v.m. de verlate levering waardoor er een hogere bijtelling is ontstaan. Ik zie nu dat het leasebedrag wel omlaag is gegaan, maar dat de (fiscale) cataloguswaarde bij de RDW ongewijzigd is gebleven. Dit terwijl Ford in de brief van vorig jaar de verwachting schiep dat de korting tot een lagere bijtelling zou leiden. Hebben andere dezelfde ervaring?
[Afbeelding]
Als het leasebedrag omlaag gaat, dan ga je toch automatisch ook minder betalen per maand? Bijtellingspercentage zal wel gelijk blijven (12%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Laatst online: 19-08-2021
vixseboxse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:08:
[Afbeelding]
Ik heb het zwart op wit liggen vanuit mijn leasemaatschappij dat ze aangeven dat de fiscale waarde ook met 3000euro naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
Ik kan me niet voorstellen dat de catalogus prijs door Ford aangepast KAN worden voor een beperkte groep, daar trapt de overheid nooit in. Bij mij staat de 3000 korting ook als zodanig op de factuur, een korting.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
JohnW1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:53:
[...]
Ik heb het zwart op wit liggen vanuit mijn leasemaatschappij dat ze aangeven dat de fiscale waarde ook met 3000euro naar beneden gaat.
Maar is het ook gebeurd? Ik zou bij de RDW verwachten dat er een paar MME's waren met een cataloguswaarde van onder de 45.000 Euro, maar de laagste is E45.224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
MarcelGo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
Ik kan me niet voorstellen dat de catalogus prijs door Ford aangepast KAN worden voor een beperkte groep, daar trapt de overheid nooit in. Bij mij staat de 3000 korting ook als zodanig op de factuur, een korting.
Die verwachting schept Ford wel als je de brief leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
vixseboxse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Maar is het ook gebeurd? Ik zou bij de RDW verwachten dat er een paar MME's waren met een cataloguswaarde van onder de 45.000 Euro, maar de laagste is E45.224
Ik heb die rot Ford nog niet binnen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vixseboxse
Herstel: de cataloguswaarde is in mijn geval WEL met 3.000 Euro naar beneden bijgesteld. Ik raakte in de war omdat de extra's die ik besteld had vrijwel dezelfde waarde hadden. Excuus voor de eventuele verwarring.
CC: @JohnW1 , @MarcelGo , @F1dude

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
vixseboxse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:07:
Herstel: de cataloguswaarde is in mijn geval WEL met 3.000 Euro naar beneden bijgesteld. Ik raakte in de war omdat de extra's die ik besteld had vrijwel dezelfde waarde hadden. Excuus voor de eventuele verwarring.
CC: @JohnW1 , @MarcelGo , @F1dude
In mijn leaseplan wordt de MME ook met € 3000 lagere fiscale waarde weergegeven. Dit is destijds ook door Ford zo gecommuniceerd om ook zakelijke leaserijders tegemoed te komen.
Ik weet niet wie de fiscale waarde door geeft aan het RWD (Ford EU of de dealer) maar één van de 2 heeft een fout gemaakt bij degene waar het niet is toegepast!

Het mag overigens inderdaad geen korting zijn op de factuur, het moet echt in de basisprijs verwerkt zitten.
Fiscale waarde van mijn RWD SR met TP pakket en € 1400 lak meerprijs volgens leaseplan: fiscale waarde € 48.325,00
Volgens de ford website € 51.325 (excl. kosten rijklaarmaken)

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 22-06-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Als het leasebedrag omlaag gaat, dan ga je toch automatisch ook minder betalen per maand? Bijtellingspercentage zal wel gelijk blijven (12%)
De werkgever wel ja maar voor de werknemer gaat dit niet helpen aangezien de bijtelling over de fiscale waarde gaat. Ook al krijgt de werkgever hem maandelijks gratis van Ford dan nog betaal je als werknemer de volle bak bijtelling conform fiscale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
FreeMen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:19:
[...]
De werkgever wel ja maar voor de werknemer gaat dit niet helpen aangezien de bijtelling over de fiscale waarde gaat. Ook al krijgt de werkgever hem maandelijks gratis van Ford dan nog betaal je als werknemer de volle bak bijtelling conform fiscale waarde.
In mijn geval (en in het geval van alle MME's die vóór mei 2020 zijn besteld) is de (fiscale) cataloguswaarde ook met 3.000 Euro verlaagd, waardoor mijn bijtelling per jaar bruto 660 Euro lager uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
vixseboxse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:52:
[...]

In mijn geval (en in het geval van alle MME's die vóór mei 2020 zijn besteld) is de (fiscale) cataloguswaarde ook met 3.000 Euro verlaagd, waardoor mijn bijtelling per jaar bruto 660 Euro lager uitvalt.
Dit is mij inderdaad ook toegezegd. Vrijdag ophalen dus dan controleren of het goed verwerkt is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Little_Tiger
  • Laatst online: 05-10-2021
Net gebeld door dealer.
Vrijdag krijg ik hem.

Laten we hopen dat ditmaal well doorgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dev0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 21:40
Wel jaloers op al die meldingen dat men de auto op kan halen.
'mijn' First Edition is inmiddels verre van First.
Volgens dealer moet'ie ook nog de eCall update krijgen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnW1
Zojuist ben ik ook gebeld door de dealer en vrijdag mag ik de auto ook ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sherr91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09-2021
Ik heb gisteren juist te horen gekregen dat de dealer geen mogelijke leverdatum of week meer kan geven omdat de levertijden door de afleverstop onbetrouwbaar zijn geworden (want dat waren ze nog niet........) 🙃

Net toch maar even de VIN opgevraagd zodat ik het een beetje in de gaten kan houden en hij staat op Transport. Ben benieuwd wanneer ik er meer over hoor. We blijven maar wachten en de MME's die af en toe voorbij rijden bewonderen 😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:38
MachE schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Dit is mij inderdaad ook toegezegd. Vrijdag ophalen dus dan controleren of het goed verwerkt is.
Ik heb het kenteken al (morgen auto halen).
Even ingetikt op de website van RDW:
Catalogusprijs 48325 voor de RWD in het rood met TP. Daar is dus netjes de 3000 vanaf :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
Hier ook een leverdatum. Volgende week zaterdag. Kenteken is bekend maar werkplaats heeft het heel druk.
Nog even wachten mag ik ook eindelijk gaan genieten na 462 dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meester_J
Derknl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:38:
Hier ook een leverdatum. Volgende week zaterdag. Kenteken is bekend maar werkplaats heeft het heel druk.
Nog even wachten mag ik ook eindelijk gaan genieten na 462 dagen.
Ik kom op 455 dagen. Aan voorpret geen gebrek in ieder geval.
Nu maar hopen dat niet: "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjordy
  • Laatst online: 21-09-2021
En ik zit morgen op precies 500 dagen... nog steeds geen definitieve leverdatum😩

Dealer gaf vorige week wel aan dat hij komende vrijdag toch, waarschijnlijk misschien en zeker optioneel, binnen moet komen. Auto is dan al voorzien van update in Antwerpen en kan binnen gemiddeld 10 werkdagen geleverd worden.

Ik juich pas als ze gebeld hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Ik vandaag op 485 dagen en ook nog geen zicht op mijn auto

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
Brotuck schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:35:
Ik vandaag op 504 dagen ... en weet dat ie in ieder geval in NL staat ... maar nog geen leverdatum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luffbra
Luffbra schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:32:
- Bij drempels hoor ik vaak een kraakgeluid...dat is heel irritant...!
Dankzij een tip van een forumlid ben ik er na 1.700km achter... |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeevjIxRAp46X0BPgF148JupcoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jO1xnkoR7Z7vIO7ulQ9LQrwE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9trsBAKNxDeznUSmp-J1yp9AcBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdYjN17oaQH9VacKbix5yem4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werff69
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
Zijn er meer mensen waar de Ford Pass app er uit ligt? Kan ook niet meer inloggen bij ford.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
werff69 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:29:
Zijn er meer mensen waar de Ford Pass app er uit ligt? Kan ook niet meer inloggen bij ford.nl
Klopt. Hebben meer mensen (zie Facebook groep). Was net bezig om PaaK opnieuw in te stellen…

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Laatst online: 02-07-2023
Klopt FordPass app ligt er uit. Ben uitgelogd en kan niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDrive
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 21:57
Luffbra schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet je toevallig ook wat dit precies is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
DutchDrive schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Weet je toevallig ook wat dit precies is?
Transportblokken. Ik begrijp echt niet hoe ze dit bij de dealers over het hoofd kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Hier ook beide uit de Fordpass app geknikkerd, aanmaken nieuw wachtwoord lukt maar inloggen niet. PAAK blijft tot nu wel werken🙃

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 22-06-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
MME_Maurice schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:34:
Klopt FordPass app ligt er uit. Ben uitgelogd en kan niet meer inloggen.
Hier iedem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Idem met fordpass pro komt in privacy acceptatie terecht en geeft dasrna foutmelding.
Zal server side issue zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
Luffbra schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke dealer heb je de auto vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra

[ Voor 17% gewijzigd door Luffbra op 23-06-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Iemand al melding gehad om paak update uit te laten voeren? Ik zie in usa hier meldingen van. Benieuwd of dat in eu ook gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
rvee schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:00:
Iemand al melding gehad om paak update uit te laten voeren? Ik zie in usa hier meldingen van. Benieuwd of dat in eu ook gebeurd.
Zoals ik al eerder heb gezegd krijgen de rijdende auto's een OTA, dealer bezoek schijnt niet nodig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
Betreffende Fordpass, bij mij is eindelijk de foutmelding weg, dit na de storing van gisteren. Ook de responsiveness is nu zoals je zou verwachten. Ik ben een gelukkige MME rijder... PS verwachtingen zijn ook niet extreem hoog 😉

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Laatst online: 11-09 08:04
Ik ben even nieuwsgierig.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto op mogen halen. Op Etis zijn de PTI datums op 18-06 gezet. Vrijdag dus.
Maar bij de uit te voeren acties (op het hoofscherm) staat nog steeds de "E call software update required"

Hebben meerderen van jullie dit? Of zijn ze gewoon iets per ongeluk vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

ArCadE

No banana available

makooy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:01:
[...]

Zoals ik al eerder heb gezegd krijgen de rijdende auto's een OTA, dealer bezoek schijnt niet nodig te zijn.
Bij RDW staat er wel een terugroepactie op mijn kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
ArCadE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Bij mij nu ook zie ik, Wacht het bericht van Ford of de LM wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Aboma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:54:
Betreffende Fordpass, bij mij is eindelijk de foutmelding weg, dit na de storing van gisteren. Ook de responsiveness is nu zoals je zou verwachten. Ik ben een gelukkige MME rijder... PS verwachtingen zijn ook niet extreem hoog 😉
Zie jij ook geen plaatje in de fordpass, maar alleen de tekst : '2021 ford mustang mach-e' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Aboma schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:54:
Melding ook eindelijk weg! En idd nu voelt de app eindelijk vloeiend!
Alleen nog de verkeerde kleur auto :P
En ik heb 1 bericht notificatie die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen.

Komende week naar de garage voor nieuwe rubbers, blijkbaar stond er ook een update voor mijn auto in het systeem, dus die voeren ze dan ook direct uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
ArCadE schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Ik zie inderdaad ook een terugroepactie op RDW staan terwijl de dealer expliciet heeft vermeld dat de auto’s niet terug hoeven en de fix via OTA komt.

Zal weer eens informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnW1
Indien jullie een partner hebben die ook in de MME rijdt heeft deze dan ook een fordpass app op de telefoon geinstalleerd met een individueel account?

Zijn er naast de Fordpass apps nog andere apps die jullie gebruiken? Zo ja, welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
JohnW1 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:42:
Indien jullie een partner hebben die ook in de MME rijdt heeft deze dan ook een fordpass app op de telefoon geinstalleerd met een individueel account?

Zijn er naast de Fordpass apps nog andere apps die jullie gebruiken? Zo ja, welke :)
Het is niet nodig (en ook niet handig denk ik) om een tweede account aan te maken. Je kan in de auto voor je partner een profiel aanmaken en met hetzelfde account in de app (op je partners telefoon) een phone as key aanmaken en die aan dat profiel in de auto koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RensJ
Sjordy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:30:
En ik zit morgen op precies 500 dagen... nog steeds geen definitieve leverdatum😩

Dealer gaf vorige week wel aan dat hij komende vrijdag toch, waarschijnlijk misschien en zeker optioneel, binnen moet komen. Auto is dan al voorzien van update in Antwerpen en kan binnen gemiddeld 10 werkdagen geleverd worden.

Ik juich pas als ze gebeld hebben!
oschulte schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Ik vandaag op 504 dagen ... en weet dat ie in ieder geval in NL staat ... maar nog geen leverdatum.
Brotuck schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:35:
I win!

568 and counting

Staat nog steeds ergens in Antwerpen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
RensJ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:54:
[...]

[...]

[...]

I win!

568 and counting

Ik hoop dat je een mooie foutloze Mach E wint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
[...]

[...]

[...]

I win!

568 and counting

Het is een twijfelachtige prijs, maar toch gefeliciteerd. En eens met de vorige: ik hoop dat je een superfijne auto wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
baszz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Het is niet nodig (en ook niet handig denk ik) om een tweede account aan te maken. Je kan in de auto voor je partner een profiel aanmaken en met hetzelfde account in de app (op je partners telefoon) een phone as key aanmaken en die aan dat profiel in de auto koppelen.
Kan je dan ook backup codes aanmaken op die paak? Wij hebben wel gewoon 2 accounts bij Ford en dat werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
MarcelGo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:50:
[...]

Kan je dan ook backup codes aanmaken op die paak? Wij hebben wel gewoon 2 accounts bij Ford en dat werkt prima.
Zeker. Wachtwoord en PIN per sleutel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Eindelijk hier dan ook het verlossende telefoontje. Het is nu (bijna) definitief. Wordt 01-07-2021 voor de deur afgeleverd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
metalpro2021 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Zie jij ook geen plaatje in de fordpass, maar alleen de tekst : '2021 ford mustang mach-e' ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEUW9gh8nX1fBksTE0UhElECU-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOMfHo9RvLENFzdSIcijqg2L.jpg?f=fotoalbum_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
ton.swart schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:57:
Eindelijk hier dan ook het verlossende telefoontje. Het is nu (bijna) definitief. Wordt 01-07-2021 voor de deur afgeleverd. _/-\o_
De wachtkamer is aan het leeg lopen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Rum
  • Laatst online: 10-08-2021
Wederom een mail ontvangen waarin aangegeven wordt dat de afleverdatum is opgeschoven naar 16 juli. Ook de trekhaak staat nog altijd in back-order en de verwachting is dat deze (indien de afleverdatum nu wel gehaald gaat worden) dan nog niet uitgeleverd is bij de dealer!! Je zou verwachten als je in januari 2020 een MME met trekhaak besteld, tenminste de trekhaar op tijd uitgeleverd kan gaan worden!!!!! Blijkbaar een heel complex productieproces zo'n trekhaak, sluit niet uit dat ook hier in Antwerpen nog een kwaliteitscontrole en een over the air update doorgevoerd moet gaan worden :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Meester_J
Om de boel een beetje op te fleuren maar eens een foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWmM2-YhvJrNeKB4EimD8XgHbK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t51Ei0wg6HysXPYr9r1Tziv7.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond nog maar eens prutsen om de app en de auto met elkaar te laten babbelen. App zegt dat hij om bevestiging van de auto wacht. In de auto zou een melding moeten komen, maar die zie ik dus nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
Red Rum schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:33:
Wederom een mail ontvangen waarin aangegeven wordt dat de afleverdatum is opgeschoven naar 16 juli. Ook de trekhaak staat nog altijd in back-order en de verwachting is dat deze (indien de afleverdatum nu wel gehaald gaat worden) dan nog niet uitgeleverd is bij de dealer!! Je zou verwachten als je in januari 2020 een MME met trekhaak besteld, tenminste de trekhaar op tijd uitgeleverd kan gaan worden!!!!! Blijkbaar een heel complex productieproces zo'n trekhaak, sluit niet uit dat ook hier in Antwerpen nog een kwaliteitscontrole en een over the air update doorgevoerd moet gaan worden :)
Zou je denken van die trekhaak, maar een vriend van mij heeft vanaf januari al een Skodo Kodiac bij de dealer staan. Wegens een wereldwijd tekort aan grondstoffen is er nergens een trekhaak te krijgen blijkbaar. Hij kon hem zo inruilen met de huidige auto, maar met de vakantie op komst en een caravan is een trekhaak wel erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-09 21:41
Kodiaq is ook een serieuze auto mag ook 1800kg trekken.
Een enyaq mag overigens ook 1200 kg trekken, is echt een serieus alternatief voor de Ford en doet diverse dingen echt beter maar mag ik niet zeggen in dit topic natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsaerk
  • Laatst online: 14-06-2022
[...]

[...]

[...]

I win!

568 and counting

Ben ik zeker 5e..--ook indeOranje poul - dus begint te wennen - .ik sta nu op 461 dagen O-) en die van mij staat volgens de Van Mossel Tilburg al weken in Antwerpen.....heeft al zijn software update gehad volgens ETIS...dus wat nu het probleem is weet eigenlijk niemand...(ben bang dat ze hem daar in de prak hebben gereden ofzo :? )

[ Voor 4% gewijzigd door amsaerk op 23-06-2021 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
De witte MME's zijn behoorlijk exclusief met 7% aandeel en zeker met de wetenschap dat het 2 verschillende wit kleuren zijn.

Aangezien de star white € 400 meer kost dan de space white heb ik het aandeel van ieder kunnen achterhalen, althans, bijna..

tot op heden:
23 space white
23 star white
5 onduidelijk

Echte zeldzaamheden dus!

NB, hopelijk morgen of overmorgen minimaal 1 star white erbij :P

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 23-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
FreeMen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:21:
De witte MME's zijn behoorlijk exclusief met 7% aandeel en zeker met de wetenschap dat het 2 verschillende wit kleuren zijn.

Aangezien de star white € 400 meer kost dan de space white heb ik het aandeel van ieder kunnen achterhalen, althans, bijna..

tot op heden:
23 space white
23 star white
5 onduidelijk

Echte zeldzaamheden dus!

NB, hopelijk morgen of overmorgen minimaal 1 star white erbij :P
Na het wikken en wegen uiteindelijk toch Happy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
rvee schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Na het wikken en wegen uiteindelijk toch Happy?
Ik heb hem alleen nog maar bij de dealer zien staan, verder nog geen rij ervaring dus kan met alle eerlijkheid die vraag nog niet beantwoorden.

Ga ik je (hopelijk) eind volgende week laten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoWest
  • Laatst online: 22-04-2024
[quote]MarcelGo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
[/quote

toch is het zo google de rdw waarde maar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tmisker
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-08 15:01
Ik durf het bijna niet te posten, maar afgelopen zaterdag besloten een Mach-E te kopen. Morgen kan ik hem halen…
Een klant had de auto afbesteld en stond dus op voorraad bij de dealer. Inclusief die 3k voordeel. Enige jammere is dat ik de kleur niet kan kiezen (zwart).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
tmisker schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:36:
Ik durf het bijna niet te posten, maar afgelopen zaterdag besloten een Mach-E te kopen. Morgen kan ik hem halen…
Een klant had de auto afbesteld en stond dus op voorraad bij de dealer. Inclusief die 3k voordeel. Enige jammere is dat ik de kleur niet kan kiezen (zwart).
Woah! heb jij even geluk :)
En een zwarte is niets mis mee hoor! Ik heb er ook eentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8p1amhd3DYYabrKduuT5Wenf3dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdDNP6ecJ1SmEqtU7xsvjfIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7TgTXCN7qsVrwVME39jK-rSkZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKs9UnBpIL2JcrhYAmAPwTgj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRf8YU-8akC1WusWI0vFBBOjGu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wFavrWtyp6MPVsBLwXIPIMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRlCRwkVVrjZwcHFUQqwC_X9qHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEWaD2jZvk9puxD62ZUBdSCV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
dev0 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:12:
Wel jaloers op al die meldingen dat men de auto op kan halen.
'mijn' First Edition is inmiddels verre van First.
Volgens dealer moet'ie ook nog de eCall update krijgen...
Die gedachte gaat nog steeds door m’n hoofd. Vandaag een grijze gezien bij toverland.

First edition pfff. Had wel op dezelfde dag 1k aanbetaald.

Ik voel me in m’n oranje hemd gezet..

Nog steeds geen telefoontje. Heb wel met de dealer afgesproken dat ik het kenteken wil hebben ivm kwartaal afsluiting. Toen zei die nou dan moet ie echt al binnen zijn.

Op zo’n toon van nou nou zo kan ie wel weer. Ben blij dat het geregeld word. Hoop ik…

[ Voor 21% gewijzigd door FireStarter op 24-06-2021 00:39 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alehar
  • Laatst online: 19-07-2021
MarcelGo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
Ford maakt voor deze auto’s een aparte prijslijst aan en dat wordt door de RDW dan ook zo aangepast en door de belastingdienst akkoord bevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Alehar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Ford maakt voor deze auto’s een aparte prijslijst aan en dat wordt door de RDW dan ook zo aangepast en door de belastingdienst akkoord bevonden
Dat het zo gaat heb ik inmiddels wel begrepen, maar mijn catalogus prijs is niet aangepast, dus er wordt verschil gemaakt tussen lease auto en niet lease voor de fiscus, klinkt als particulier toch echt als misbruik van de belastingregels, dus 3000 euro korting verwerkt in het lease maandbedrag EN lagere bijtelling. Dus welke lease rijder die nu nog durft te klagen neem ik echt niet meer serieus :O

Maar ik gun iedereen veel plezier van zijn auto hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:43
MarcelGo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Dat het zo gaat heb ik inmiddels wel begrepen, maar mijn catalogus prijs is niet aangepast, dus er wordt verschil gemaakt tussen lease auto en niet lease voor de fiscus, klinkt als particulier toch echt als misbruik van de belastingregels, dus 3000 euro korting verwerkt in het lease maandbedrag EN lagere bijtelling. Dus welke lease rijder die nu nog durft te klagen neem ik echt niet meer serieus :O

Als je de catalogusprijs aanpast merkt de leaseberijder daar niets van. Vandaar dat de fiscale waarde aangepast moest worden. Wees blij dat ze dat particulier niet doen want dan schrijft je auto nog sneller af.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Zojuist Stern gesproken, auto staat idd in Zuid-Oost met nog 100 anderen. Ze kunnen er iedere dag 10 a 15 updaten, verwachten dat ie binnen paar dagen aan de beurt is, daarna kenteken aanvragen (waarom niet parallel?) en afleverafspraak. Naar verwachting binnen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:02

ArCadE

No banana available

LuPo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Als je de catalogusprijs aanpast merkt de leaseberijder daar niets van. Vandaar dat de fiscale waarde aangepast moest worden. Wees blij dat ze dat particulier niet doen want dan schrijft je auto nog sneller af.
Tenzij je bij de leasemij een lager leasetarief bedingt... O-) oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

MarcelGo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:23:
[...]

De te late levering (niet zoals beloofd in 2020) kost de leaserijder 100 euro per maand extra. Deze korting levert de lease rijder zo'n 30 euro per maand op. Dus de leaserijder is zo'n 60-70 euro per maand meer kwijt dan wat de verwachting was op het moment van bestellen. Er zijn genoeg mensen die over minder klagen.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
m24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:48:
[...]

De te late levering (niet zoals beloofd in 2020) kost de leaserijder 100 euro per maand extra. Deze korting levert de lease rijder zo'n 30 euro per maand op. Dus de leaserijder is zo'n 60-70 euro per maand meer kwijt dan wat de verwachting was op het moment van bestellen. Er zijn genoeg mensen die over minder klagen.... :)
Dat extra bedrag is idd zuur, maar ik ben blij dat ik een goede baan heb (behouden) en deze auto kon bestellen en hopelijk straks ook echt rijden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:00
Bij mij op de koopovereenkomst staat een kopje met "verlaging fiscale waarde i.v.m. levering 2021"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
iemand ook meegemaakt dat er van die gastjes met een AMG naast je staan bij het stoplicht en je uitdagen om te racen? Deze ochtend weer eentje, en gisterenavond een Golf GTI.
Het leven van een MME rijder is zwaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

F1dude schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:36:
Ik ben benieuwd wat ik eerder heb… vaccinatie of mijn Mustang..zal een close call worden 😂
Ik moest vandaag nog aan deze post denken. Mijn gedachte destijds: "ach dan heb ik de auto allang want ik zal pas in juni/juli gevaccineerd worden".

Tot ik vanmorgen een sms herinnering kreeg dat ik zaterdag mijn 2e spuit kan gaan halen.....en vanuit Ford is het radiostilte.

Vanmorgen ook de conclusie getrokken dat er nog maximaal 1295 mensen voor mij de auto krijgen (er staan er 704 op kenteken en ik zit bij de eerste batch van 2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Vraagje over Sync 4: Engels of Nederlands? Wat zijn jullie ervaringen met voice recognition?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
fletnix schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:26:
iemand ook meegemaakt dat er van die gastjes met een AMG naast je staan bij het stoplicht en je uitdagen om te racen? Deze ochtend weer eentje, en gisterenavond een Golf GTI.
Ach, pedaal indrukken en gaan. Ik heb dat mijn leaf soms ook. Zijn ze supergefrustreerd als je ze met zo'n gezinsbak van onder de 40.000 eruit trekt... De MME is nog sneller....
B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
fletnix schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:26:
Ik vraag mij nog steeds af of ze denken tegen een Ferrari te racen ipv tegen een "Ford". :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Tel daarbij op het verschil tussen de huidige 22% en de 12% wat het had kunnen zijn de afgelopen maanden. Dan komt er snel € 150 per maand als extra kosten bij.

Termijn blijft natuurlijk 4 of 5 jaar maar het zijn nu extra kosten welke maandelijks aardig doortikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Ik vraag mij nog steeds af of ze denken tegen een Ferrari te racen ipv tegen een "Ford". :S
Ik ga er verder niet al te vaak op in, dit omdat ik de kwh's zelf moet betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
martjah schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Ik moest vandaag nog aan deze post denken. Mijn gedachte destijds: "ach dan heb ik de auto allang want ik zal pas in juni/juli gevaccineerd worden".

Tot ik vanmorgen een sms herinnering kreeg dat ik zaterdag mijn 2e spuit kan gaan halen.....en vanuit Ford is het radiostilte.

Vanmorgen ook de conclusie getrokken dat er nog maximaal 1295 mensen voor mij de auto krijgen (er staan er 704 op kenteken en ik zit bij de eerste batch van 2000)
Haha bij mij heeft de vaccinatie ook gewonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Haha bij mij heeft de vaccinatie ook gewonnen.
Bij mij ook maar het feit dat ik met een dokters assistente ben getrouwd en niet met een sales manager van Ford zal er ongetwijfeld mee te maken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
R-yawn schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Ach, pedaal indrukken en gaan. Ik heb dat mijn leaf soms ook. Zijn ze supergefrustreerd als je ze met zo'n gezinsbak van onder de 40.000 eruit trekt... De MME is nog sneller....
B-)
Ja, tot de 160km/h. De auto met verbrandingsmotor gaat daarboven door :P
Voor de 'je mag niet zo hard rijden'-roepers: kijken wie het snelste acceleert tot de geldende VMAX mag ook niet (want dat wordt gezien als racen en is verboden)

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 24-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
FreeMen schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Had hiervoor een ID 3 knal geel met belettering,
Die gasten werden helemaal ziek, dat ze door een simpel bedrijfswagentje gewoon zoek gereden werden 🤪😂
De mustang maakt zo al genoeg indruk🦾
Hier hoef ik me niet in te bewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
SniperGuy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Ja, tot de 160km/h. De auto met verbrandingsmotor gaat daarboven door :P
Voor de 'je mag niet zo hard rijden'-roepers: kijken wie het snelste acceleert tot de geldende VMAX mag ook niet (want dat wordt gezien als racen en is verboden)
Klopt, als je langer doortrekt wordt je snel genoeg ingehaald, maar stoplichtsprintjes gaan niet zo snel boven de 100. En na een paar van die sprintjes moet ik weer 4 uur aan de laadpaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Laatst online: 22-04-2023
Zo, bezoekje aan de garage is geweest. Transportblokken zijn verwijderd en de software is gecontroleerd / geüpdate. De E-call echter nog niet want ze kregen geen verbinding met de betreffende server, aldus de garage. Onderstaand de laatste data van de update hedenmorgen. Overigens had ik ergens gelezen dat de Ecall-update binnenkort ook via OTA mogelijk zou zijn dus die wacht ik nog wel even af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd3GmY7BHeqYuhq71-sI0gS2SxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rwrhEEGiutJtCOvHXHkF4KL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
[...]

Je vergeet dat het lease bedrag hierdoor ook lager is geworden he. Zou ook zo'n 60 per maand moeten schelen bij 48 maanden.

Tenzij je werkgever dat in zn zak steekt uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oschulte
martijnvds schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:46:
Zojuist Stern gesproken, auto staat idd in Zuid-Oost met nog 100 anderen. Ze kunnen er iedere dag 10 a 15 updaten, verwachten dat ie binnen paar dagen aan de beurt is, daarna kenteken aanvragen (waarom niet parallel?) en afleverafspraak. Naar verwachting binnen 2 weken.
Hetzelfde verhaal hoorde ik afgelopen maandag. Het had leuk geweest als iig Stern de auto's op basis van besteldatum zou afhandelen en parallel werken zou ook helpen...

Maar dat vooral omdat ik al een paar dagen mijn telefoon niet durf te laten liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

RensJ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Je vergeet dat het lease bedrag hierdoor ook lager is geworden he. Zou ook zo'n 60 per maand moeten schelen bij 48 maanden.

Tenzij je werkgever dat in zn zak steekt uiteraard.
Helaas, zo groot is dat effect niet, ook de restwaarde wordt lager ingeschat: bij mij zit er 30 euro per maand verschil in. (60 maanden)

Alle effecten bij elkaar (3000 euro korting, hogere bijtelling door 12% en verlaging limiet cataloguswaarde naar 40.000, lager leasetarief) leveren een verschil op van netto 53 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F1dude
oschulte schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Hetzelfde verhaal hoorde ik afgelopen maandag. Het had leuk geweest als iig Stern de auto's op basis van besteldatum zou afhandelen en parallel werken zou ook helpen...

Maar dat vooral omdat ik al een paar dagen mijn telefoon niet durf te laten liggen :-)
Het is gewoon waardeloos dat je eerst maanden moet wachten in Antwerpen en vervolgens bij de dealer weer in de wacht staat, zonder uitsluitsel wanneer de auto geleverd wordt. Is bij mij nu ook het geval. Maar goed, niks anders te doen dan geduldig wachten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Maar ondanks heel lang wachten..... zeer slechte communicatie.... en heel veel ergernis meer dan het wachten waard in mijn ogen... Het leukst vind ik nog de reacties van de kids en de polestar rijders die ik een whiplash bezorg.

Alleen die vogels joh.... Lijkt wel een vogelpoep magneet en sta bijna dagelijks dat ding af te spuiten.

Kortom hold your breath en geniet zodra hij ook bij jouw voor de deur staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
[Deth]Roses schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:46:
Maar ondanks heel lang wachten..... zeer slechte communicatie.... en heel veel ergernis meer dan het wachten waard in mijn ogen... Het leukst vind ik nog de reacties van de kids en de polestar rijders die ik een whiplash bezorg.

Alleen die vogels joh.... Lijkt wel een vogelpoep magneet en sta bijna dagelijks dat ding af te spuiten.

Kortom hold your breath en geniet zodra hij ook bij jouw voor de deur staat :)
_/-\o_ thanks! is wel af en toe de positieve noot die wij - wachtenden - kunnen gebruiken! (op de vogelpoep na)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metalpro2021
F1dude schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:47:
[...]

_/-\o_ thanks! is wel af en toe de positieve noot die wij - wachtenden - kunnen gebruiken! (op de vogelpoep na)
Even afkloppen dit:

Mijn vorige auto: altijd vol met vogelpoep.
Mach-E : geen vogelpoep meer te bekennen......
Duur: nu 4 weken.

(nee, ik ben niet verhuisd) :)

Kleur (want dat maakt uit!) : carbonized grey.
Pagina: 1 ... 82 ... 179 Laatste