Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 80 ... 180 Laatste
Acties:

• MME_Maurice
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07-2023
AvantBlack schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Ik lees hier meer mensen met een NewMotion laadpaal. Ik heb de Home Advanced en het valt mij op dat als de auto op uitgesteld laden staat (dus 23u starten) en ik deze al om 2100u aansluit (en aanmeld met de laadpas) deze continue heen en weer klikt tussen blauw en groen lampje. Je hoort ook een relais heen en weer gaan. Net alsof de laadpaal steeds voeding probeert te geven aan de auto.
De app van Shell Recharge geeft dan ook om de 30 sec. aan dat het lafenis gestart.
Hebben jullie dat ook?
Nee, dit hoort niet. Ik zou ff bellen met New Motion, mogelijk is een reset vd paal de oplossing.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53
MarcelGo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Dat zou voor de e-call misschien wel kunnen maar voor paak staat er ook 1 klaar en daarvoor zul je toch naar de dealer moeten, en maar goed ook als ze de sleutel op afstand kunnen aanpassen kom je je auto niet meer in😳
Lees op het US forum dat er toch een keus komt om te wachten voor een OTA update betreffende PAAK😳

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Ondertussen lopen de Mach E lekker door te laden bij de dealer… so much for 80%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU-lTn0eHlkeidIKWmAaF0oL93k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tYQX80IYAFdJ8unYxIwgSDXy.png?f=fotoalbum_large

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
@martijnvds

Jouw auto status heeft ook een tijd op "factory" gestaan, nietwaar? Wat is de huidige status ? Ik zie nu namelijk dat deze van transport naar factory is gegaan maar blijkbaar staat jouw auto nu wel hij de dealer? Ik zie wel nog steeds hetgeen hieronder, maar vraag mij af of het goed is om eens met de dealer te bellen :

VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2021-06-15 15:30:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:

• TA61
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Status Normal sinds vandaag icm Compound out sinds afgelopen dinsdag.

Fingers crossed 🤞

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Jerome.c schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:45:
@martijnvds

Jouw auto status heeft ook een tijd op "factory" gestaan, nietwaar? Wat is de huidige status ? Ik zie nu namelijk dat deze van transport naar factory is gegaan maar blijkbaar staat jouw auto nu wel hij de dealer? Ik zie wel nog steeds hetgeen hieronder, maar vraag mij af of het goed is om eens met de dealer te bellen :

VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2021-06-15 15:30:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Ik had ook die status zoals jij, inmiddels het volgende:

VMACS Status Description: DEALER DELIVERY
VMACS Status Code: 912

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 19:39
MarcelGo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Lees op het US forum dat er toch een keus komt om te wachten voor een OTA update betreffende PAAK😳
PAAK issue is toch enkel dat de bluetooth connectie verloren gaat? Je kunt hem nog altijd openen met de FOB of met keycode dus jezelf buiten sluiten gaat niet gebeuren. Ik snap de keuze wel.

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-11 16:06
net een bericht van de dealer!
Hij staat nu op de trailer!!
Dinsdag is hij ingepland voor de garage.

Auto stond op de Chistiana

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
Gisteren even kort stress momentje met paak. Sleutel ligt thuis, ga alleen met gsm op pad en wilde naar huis rijden.

Via app gingen de deuren open en toen ik wilde starten gaf de auto aan dat de sleutel niet werd herkend. Na 3x proberen startte hij en kon ik wegrijden...

Er is dan toch een code die ik ergens op het scherm kan intypen? Dat is niet dezelfde code als op de deur toch?

• FreeMen
ZL900 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:31:
net een bericht van de dealer!
Hij staat nu op de trailer!!
Dinsdag is hij ingepland voor de garage.

Auto stond op de Chistiana
Eén van de winnende toto ballen getrokken dus ;)

Ik zit helaas op een loosing streak :X

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:28
Luffbra schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:01:
Gisteren even kort stress momentje met paak. Sleutel ligt thuis, ga alleen met gsm op pad en wilde naar huis rijden.

Via app gingen de deuren open en toen ik wilde starten gaf de auto aan dat de sleutel niet werd herkend. Na 3x proberen startte hij en kon ik wegrijden...

Er is dan toch een code die ik ergens op het scherm kan intypen? Dat is niet dezelfde code als op de deur toch?
Klopt, dat zijn 2 codes die los van elkaar staan.

[removed]

• CristianCF
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-08-2024
Heel raar… mijn auto is 9 juni in Antwerpen gearriveerd, nu heb ik de status “COMPOUND OUT” sinds de 15de, wel de status “TRANSPORT” nog. Ik denk toch dat deze status totaal niet meer te vertrouwen is zoals @FreeMen al aangaf, of ik moet heel veel geluk hebben (wat mij vrij sterk lijkt aangezien de auto er nog geen week zou hebben gestaan).

• FreeMen
De 2 dagen vertraging in Compound status helpt niet om het scherp te krijgen.

Sinds mijn laatste Compound wijziging afgelopen maandag heb ik al weer 5 RS datum wijzigingen gehad alleen waren ze en blijven ze allemaal met status "transport". "Normal" had ik vorige week... go figure..

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 18-06-2021 10:24 ]

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-10 16:17
Hier nu status normal icm dealer delivery. Nog niks gehoord overigens :)
Christina.
Wel compound out gehad voordat ie naar dealer delivery ging.
Ben ik er nu zeker van dat hij bij de dealer staat?

In het tijdschema in de sheet (topicstart) is sowieso te zien dat de auto 2x op compound out komt te staan. Hecht hier dus niet teveel waarde aan.

Ik denk dat er vooral veel problemen met de eerste batch auto's zijn. Want er worden toch wel wat Cristina auto's geleverd nu.

Toevoeging: dealer delivery zie ik nu pas, gisteravond nog niet!. Compound out status 2/3 dagen denk ik, een week terug was het nog compound in in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door unreal0 op 18-06-2021 10:46 ]

• FreeMen
unreal0 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:28:
Christina.
100% maar die dealer delivery status is al van 2 dagen terug of niet?

[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 18-06-2021 10:36 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 05:47
Aboma schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Dus dan zien we eindelijk een rode MME in de regio Alkmaar touren...😉
Nou, dan moet je wel opletten, want dat duurt maar een half uurtje. Ik kom namelijk nooit in Noord-Holland :) .
De leasemaatschappij heeft hem toevallig daar besteld.

Overigens ben ik net even up de hoogte gebracht van de laatste stand van zaken:
- De update hebben ze eerst even getest op een voorraadauto. Dat bleek echter nog veel meer foutmeldingen in het systeem op te leveren.
- Ze zijn al met al gisteren de hele dag zoet geweest met een update die een half uurtje zou moeten duren.

Inmiddels dus twee voorraadauto's vol foutmeldingen. Als die het weer netjes doen gaan ze die van mij (en twee andere van een klant) updaten.

Niets vreemds hier wat mij betreft. Een vriend van mij had hetzelfde met zijn fonkelnieuwe Tesla. Die werd echter gewoon domweg teruggegeven met nog meer fouten dan hij had. Over problemen met software-updates hoeven we het hier op Tweakers niet te hebben denk ik ;) .

We wachten geduldig af. Een paar dagen extra maakt me nu ook niet meer uit.

• TA61
unreal0 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:28:
Christina.

In het tijdschema in de sheet (topicstart) is sowieso te zien dat de auto 2x op compound out komt te staan. Hecht hier dus niet teveel waarde aan.

Ik denk dat er vooral veel problemen met de eerste batch auto's zijn. Want er worden toch wel wat Cristina auto's geleverd nu.
Na hoeveel dagen compound out naar dealer delivery?

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 18:50
Meester_J schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Nou, dan moet je wel opletten, want dat duurt maar een half uurtje. Ik kom namelijk nooit in Noord-Holland :) .

- De update hebben ze eerst even getest op een voorraadauto. Dat bleek echter nog veel meer foutmeldingen in het systeem op te leveren.
- Ze zijn al met al gisteren de hele dag zoet geweest met een update die een half uurtje zou moeten duren.

Inmiddels dus twee voorraadauto's vol foutmeldingen. Als die het weer netjes doen gaan ze die van mij (en twee andere van een klant) updaten.

Niets vreemds hier wat mij betreft. Een vriend van mij had hetzelfde met zijn fonkelnieuwe Tesla. Die werd echter gewoon domweg teruggegeven met nog meer fouten dan hij had. Over problemen met software-updates hoeven we het hier op Tweakers niet te hebben denk ik ;) .

😔

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Goedemorgen,

Ik lees al even mee hier op dit forum en ben net als velen in afwachting van levering. Ik heb een RWD met TP+ besteld in de kleur Carbonized Grey.

Vanmorgen kreeg ik onderstaande foto doorgestuurd en wilde hem jullie niet onthouden. Hij is gemaakt bij Dordrecht. Benieuwd waar hij heen gaat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu-GXdhfiNWuoNe9S-agrWHo_R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91ee7Wrarfa0BeNKaF4NhZqd.jpg?f=fotoalbum_large

Groet!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
Meester_J schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:40:
[...]

Hier ook hetzelfde verhaal. De software update levert meer fouten op dan voor de update. Ford heeft zeker de software afdeling geoutsourced naar Bangalore.
De monteurs hadden in eerste instantie moeite om de software te downloaden |:( ; ik stelde voor dat mijn 12 jarige zoontje wel kon helpen. Dit werd niet op prijs gesteld.
Had ik al gezegd dat dit mijn laatste Ford wordt? Never Ford again.

• FreeMen
fletnix schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:21:
[...]

ik stelde voor dat mijn 12 jarige zoontje wel kon helpen. Dit werd niet op prijs gesteld.
_O-

• FreeMen
@fletnix Wellicht is dat de reden dat ik constant RS updates zie, ze zijn vanalles aan het proberen.

Is bij jou de status van update er al af of nog niet?
Bij mij namelijk al 1,5 week...

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
redwing schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Klopt, dat zijn 2 codes die los van elkaar staan.
Thanks. Ik heb ze beiden ingesteld!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 13:11
kraneden schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:08:
Goedemorgen,

Ik lees al even mee hier op dit forum en ben net als velen in afwachting van levering. Ik heb een RWD met TP+ besteld in de kleur Carbonized Grey.

Vanmorgen kreeg ik onderstaande foto doorgestuurd en wilde hem jullie niet onthouden. Hij is gemaakt bij Dordrecht. Benieuwd waar hij heen gaat..

[Afbeelding]

Groet!
Volgens mij is het deze: https://www.marinetraffic...20707/imo:0/vessel:FUERTE

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 16:01
Jerome.c schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Ik zie een Iconic silver (met standaard velgen, hoop ik) Zou het dan toch? Iemand die ook eentje had besteld anders claim ik die gewoon? :P
Ho ho, deze is van mij!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 16:01
vandaag voor het eerst in tijden verandering in de RS data. Status naar normal en vehicle date naar vandaag.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:28
Luffbra schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Thanks. Ik heb ze beiden ingesteld!
Wel grappig om te zien dat deze opties in Amerika al veel langer op de auto's zitten en nu pas in Europa komen. Ik weet dit nl. door mijn Fusion (in Europa de Mondeo) en die heeft die opties hier helemaal niet.

[removed]

• metalpro2021
  • Laatst online: 26-10 10:33
De buren in het luidruchtige Amsterdam valt het nu ook op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2uFAXVq-Qb-46njqwAuQR0uOvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jP975zA4QgdP1rEwQ67ymfur.png?f=fotoalbum_large

• FreeMen
metalpro2021 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:
De buren in het luidruchtige Amsterdam valt het nu ook op:

[Afbeelding]
Die is mooi om naar Ford door te sturen!
Maar wel erg genant zeg

• FreeMen

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
Auto vanmorgen op "NORMAL"

Wordt net gebeld door Broekhuis Zeist... of ik misschien vanmiddag tijd heb om hem op te halen.

Ik dacht van wel! 8) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door RudiP op 18-06-2021 12:11 ]

• TA61
Dealer heeft net gebeld. Inkoopfactuur is bij hen binnen en ervaring is dat ze dan de auto binnen een week binnen hebben.

Auto staat op compound out en status normal.

Zou het dan toch…

• TA61
RudiP schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:08:
Auto vanmorgen op "NORMAL"

Wordt net gebeld door Broekhuis Zeist... of ik misschien vanmiddag tijd heb om hem op te halen.

Ik dacht van wel! 8) _/-\o_
Enjoy!!

• TA61
Wat dachten jullie van een Mustang Mach-E meet & greet ergens einde zomer? 😄

• oschulte
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-11-2022
oschulte schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Dat klinkt bijna identiek aan de mijne ... alleen dat telefoontje van Stern Den Haag mist ... :'(
Vandaag nieuw bericht van LeasePlan: 2 weken uitstel ...

• maddy999
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-09-2021
hier ook een belletje gehad van mijn dealer. Auto is binnen en ik mag hem de 24ste ophalen. Betere begin van de vakantie is er niet. *O*

Auto stond op christina

• makooy
TA61 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:30:
Wat dachten jullie van een Mustang Mach-E meet & greet ergens einde zomer? 😄
Was al de bedoeling en heb de eerste, voorzichtige stapjes er ook al voor gedaan.

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
oschulte schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Vandaag nieuw bericht van LeasePlan: 2 weken uitstel ...
Same here en collega ook. Volgens mij heeft Stern even een mass update gedaan voor leaseplan, iedereen even +2 weken uitstel.

• FreeMen
Zojuist telefoon, auto is half uur geleden gelost en ik kan hem 30 juni ophalen! *O*

Exact maar dan ook echt exact op de dag de binnen de window die ik mijzelf gesteld had om hem nog voor de vakantie te laten leveren.

Florida auto btw

NB
Ik heb alle statussen bijgehouden van RS en compound maar omdat compound achter loopt zal het nog een dag of 2 duren voordat ik het lijstje compleet heb. Ik zal die dan hier posten voor alle andere

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 18-06-2021 13:34 ]

• fletnix
  • Laatst online: 26-03-2023
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:28:
Zojuist telefoon, auto is half uur geleden gelost en ik kan hem 30 juni ophalen! *O*

Exact maar dan ook echt exact op de dag de binnen de window die ik mijzelf gesteld had om hem nog voor de vakantie te laten leveren.

Florida auto btw

NB
Ik heb alle statussen bijgehouden van RS en compound maar omdat compound achter loopt zal het nog een dag of 2 duren voordat ik het lijstje compleet heb. Ik zal die dan hier posten voor alle andere
Het is je gegund!!
Meteen een paar donuts draaien op hun terrein en met gierende banden wegrijden als je hem ophaalt. :)

• rvee
  • Laatst online: 04-11 09:04
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:28:

Florida auto btw

NB
Gefeliciteerd. Wat zullen je huisgenoten blij zijn 😉

• FreeMen
rvee schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Gefeliciteerd. Wat zullen je huisgenoten blij zijn 😉
hahah...ja ongetwijfeld.

De buren alleen minder denk ik @ 11kWh :+

• rvee
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:50:
[...]

hahah...ja ongetwijfeld.

Anc plugs kado doen 😇

• PH G
  • Laatst online: 25-03-2023
CristianCF schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:20:
Heel raar… mijn auto is 9 juni in Antwerpen gearriveerd, nu heb ik de status “COMPOUND OUT” sinds de 15de, wel de status “TRANSPORT” nog. Ik denk toch dat deze status totaal niet meer te vertrouwen is zoals @FreeMen al aangaf, of ik moet heel veel geluk hebben (wat mij vrij sterk lijkt aangezien de auto er nog geen week zou hebben gestaan).
Voor mij hetzelfde. Met nog de opmerking dat vanmorgen de RS status opeens “Normal” was met “vehicleDateTime" op 18 juni 2021. Nog geen uur later status weer naar “Transport” met een eerder gepubliceerde “vehicleDateTime" van 11 juni 2021 ! :?

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:50:
[...]

hahah...ja ongetwijfeld.

Dat weet je dus nog niet... misschien valt het mee

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• PBIL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-09-2021
PH G schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Voor mij hetzelfde. Met nog de opmerking dat vanmorgen de RS status opeens “Normal” was met “vehicleDateTime" op 18 juni 2021. Nog geen uur later status weer naar “Transport” met een eerder gepubliceerde “vehicleDateTime" van 11 juni 2021 ! :?
bij mij eergisteren op "compound out", gisteren "transport" en vandaag op "normal"
volgens de dealer staat hij nog netjes in Antwerpen...

[ Voor 14% gewijzigd door PBIL op 18-06-2021 14:34 ]

• amsaerk
  • Laatst online: 14-06-2022
maddy999 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:40:
hier ook een belletje gehad van mijn dealer. Auto is binnen en ik mag hem de 24ste ophalen. Betere begin van de vakantie is er niet. *O*

Auto stond op christina
Dat is mooi die van mij stond daar ook op en wacht nu al zo lang..... :O

• amsaerk
  • Laatst online: 14-06-2022
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Die is mooi om naar Ford door te sturen!
Maar wel erg genant zeg
dit is een Duitse vervoerder...dus zal wel die kant op gaan ;w

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-11 16:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JdQs8lgZWMJpd7aXL57Sn0HKRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otMqjokdVqjMzIlxCGJfWJZR.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan na 471 dagen na het bestellen hij staat bij de dealer!

• FreeMen
Ga morgen ook maar eens even kijken hoe mijn space white er in het echt uit ziet :)

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 18:50
Vandaag voor het eerst van Transport naar Normal. Heb de auto nu 2,5 week in bezit....

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"xxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:08:16.099Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:08:17.231Z"}},"vinFeature":{"vin":"Xxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-18T14:07:29.486","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 16:44

m24

Aboma schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:10:
Vandaag voor het eerst van Transport naar Normal. Heb de auto nu 2,5 week in bezit....

{"tappsResponseTemplate":{"vin":"xxx","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:08:16.099Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:08:17.231Z"}},"vinFeature":{"vin":"Xxx","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-18T14:07:29.486","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Goed dat je 'm eindelijk op Normal hebt gezet! 8)7

• FreeMen
@Aboma Dat is wel bijzonder maar geeft wel aan hoe betrouwbaar de informatie is.

Overigens lijkt iedereen dezelfde tapps en vehicle datum update gehad te hebben rond 3 vannacht.
"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:08:16.099Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:08:17.231Z"}}

Ik heb hem ook gehad
"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:03:12.695Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:03:14.115Z"}}

en ik heb van @F1dude ook al dezelfde datum en tijd gezien. Opvallend is dat dit de enige is waar vehicle en tapps hetzelfde zijn , in alle andere updates zit er exact 2 uur verschil.

Wellicht iedereen een OTA update gehad?

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Begrijp ik goed dat de dealers de mogelijkheid hebben om de E-call software update uit te voeren? Mijne staat altijd bij de dealer maar mijn afleveringsdatum van de 16de werd hierom geannuleerd en ik heb nog geen nieuwe afleveringsdatum.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 05:47
Falch schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:48:
Begrijpt ik goed dat de dealers de mogelijkheid hebben om de E-call software update uit te voeren? Mijne staat al bij de dealer maar mijn afleveringsdatum van de 16de werd hierom geannuleerd en ik heb nog geen nieuwe afleveringsdatum.
Klopt. Maar het is iets lastiger dan verwacht om de update te laden. Garantie tot de deur, maar als hij al bij de dealer staat zou je hem volgende week wel op kunnen halen.

• FreeMen
Vreemde is dat mijn auto in Antwerpen al de update gehad heeft maar ze alsnog voor as dinsdag een update gepland hebben van mijn auto bij de dealer.

Mogelijk is dit de PAAK update, morgen maar eens vragen.

• Mcie
  • Laatst online: 19:38
Vandaag contact gehad met ecotap en die gaan mijn laadpaal ook terug schroeven.
Mocht Ford nog een keer met een oplossing komen zetten ze hem weer terug.

Ik dacht dat het al gebeurd was maar toen ik vanmiddag thuis kwam niet gecontroleerd en aan de lader gehangen. Half uur later kwam de achterbuurman vragen wat die herrie bij mij was. :(

Dus thuis kan ik eigenlijk niet meer laden en op de zaak hebben we nog geen lader. Straks ben ik verplicht ergens bij een snellader aan de weg mijn tijd te gaan verdoen.

Vind het een enorme aanfluiting. Laat je je meterkast aanpassen en denk je relatief snel te kunnen laden en dan levert Ford gewoon een inferieur product en geven ze als oplossing je moet met minder vermogen laden. 8)7

Praat ik nog niet eens over verkleuringen onder de stickers, software met bugs, een app die echt niet van deze tijd is, Paak wat parttime werkt, een stoterig onderstel, een glazen dak wat niet mooi aansluit en stoelen uit een Lada Niva.

Erg stond voor mij een Tesla klaar maar daar wou ik niet in gaan rijden oa ivm de kwaliteit en de afwerking, dan maar wat langer wachten en wat meer bijtelling maar dan heb je tenminste een fatsoenlijke auto dacht ik.

Ok als een nieuw merk als Tesla dit soort issues heeft of een of andere Chinese startup maar van Ford had ik deze kwaliteit niet verwacht. Ze hebben toch tijd genoeg gehad zou je zeggen.

Je zou toch maar anderhalf jaar op een auto moeten wachten, slecht geïnformeerd worden en dan dit op de oprit krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mcie op 18-06-2021 19:15 ]

• Falch
Meester_J schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Klopt. Maar het is iets lastiger dan verwacht om de update te laden. Garantie tot de deur, maar als hij al bij de dealer staat zou je hem volgende week wel op kunnen halen.
Dat leek mij dus ook. Eens afwachten of de verkoper mij morgen proactief benaderd of dat ik er in de loop van de middag maar weer zelf achteraan ga bellen. :9

• FreeMen
Falch schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Dat leek mij dus ook. Eens afwachten of de verkoper mij morgen proactief benaderd of dat ik er in de loop van de middag maar weer zelf achteraan ga bellen. :9
Morgen is het zaterdag, ik acht de kans dat ze je morgen bellen uiterst klein maar je weet het maar nooit.

• FreeMen
Mcie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:53:

Vind het een enorme aanfluiting. Laat je je meterkast aanpassen en denk je relatief snel te kunnen laden en dan levert Ford gewoon een inferieur product en geven ze als oplossing je moet met minder vermogen laden. 8)7
Sterker nog, ze geven aan dat het zo hoort ondanks dat lang niet iedereen het probleem ervaart. Dat het anders kan door het naar beneden te schroeven hebben we zelf proefondervindelijk ontdekt.

Wordt hopelijk wel opgelost want als je niet thuis kan laden ben je de sjaak en gaan er veel van die briefjes van buren komen zoals eerder gepost.

• Falch
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Morgen is het zaterdag, ik acht de kans dat ze je morgen bellen uiterst klein maar je weet het maar nooit.
Ik weet toevallig dat mijn verkoper op zaterdag werkt (en vrijdag vrij heeft) :*)

• FreeMen
Falch schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:59:
[...]

Ik weet toevallig dat mijn verkoper op zaterdag werkt (en vrijdag vrij heeft) :*)
Ahhh dat verandert de zaak inderdaad ;)

• Falch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YZk7uQBz9EGHcpBlG5HXWI0YBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bDznE3ZPKqLSEXJsTlCNvGk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ha2rw-juy19TNeydU35N0KpQIr4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLfAWvZYer7JIPeUTfQ235By.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is em trouwens. Zeer blij met iconic silver, samen met rood toch wel de meest aansprekende kleuren imo.

• FreeMen
Valt mij nu weer op hoeveel ruimte er tussen de voorste band en wielkast is op de foto's.
Hopelijk gezichtsbedrog..

• Falch
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:03:
Valt mij nu weer op hoeveel ruimte er tussen de voorste band en wielkast is op de foto's.
Hopelijk gezichtsbedrog..
Staat nog in aflevermodus of hoe dat ook heet, dus veel te hoog op de pootjes.

• FreeMen
Falch schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:10:
[...]

Staat nog in aflevermodus of hoe dat ook heet, dus veel te hoog op de pootjes.
Ahhh, zitten nog blokken tussen de veren, vandaar. Top, dat verklaart alles.

Wel mooi voor offroading, de skirts heeft ie immers al :+

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 18-06-2021 17:15 ]

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
In mijn BMW i3 (de boodschappenwagen) kan ik gewoon mijn maximale laadvermogen instellen, kan dat in de Mustang niet en is hij dan niet stiller?

• Myfirstpony
  • Laatst online: 22-09-2022
FreeMen schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:34:
@Aboma Dat is wel bijzonder maar geeft wel aan hoe betrouwbaar de informatie is.

Overigens lijkt iedereen dezelfde tapps en vehicle datum update gehad te hebben rond 3 vannacht.
"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:08:16.099Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:08:17.231Z"}}

Ik heb hem ook gehad
"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:03:12.695Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:03:14.115Z"}}

en ik heb van @F1dude ook al dezelfde datum en tijd gezien. Opvallend is dat dit de enige is waar vehicle en tapps hetzelfde zijn , in alle andere updates zit er exact 2 uur verschil.

Wellicht iedereen een OTA update gehad?
ik heb dit en naar normal ipv transport
"status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-18T03:24:33.408Z","tappsDateTime":"2021-06-18T03:24:35.505Z"}}

bij where mymach
VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Code: 711
VMACS Status Since: 2021-03-23 11:18:00.0
GOB Status Description: InTransit
GOB Status Code: VITR
GOB Status Since:

• makooy
Kan iemand mij de exacte plek van de interieur sensors vertellen?
In de handleiding staat de locatie niet. Alleen “dak console”. Wat volgens mij de unit is waar oa de brillenhouder in zit.
Ik zie daar echter geen “oogjes” bij mij.

• FreeMen
makooy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:33:
In de handleiding staat de locatie niet. Alleen “dak console”. Wat volgens mij de unit is waar oa de brillenhouder in zit.
Volgens @baszz

Zover ik weer zitten de sensoren er wel degelijk in. In ieder geval de interieur sensor (links naast je binnenspiegel).

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:37
Vandaag in de parkeergarage in Vlissingen een die ging voor de mini meet. Stond er eentje achter mij bij terug komst! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygvrOVfKkwJGKRWJ1FEbaSarvN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CNMc7qwGpY4bWxA0lFXe7p2.jpg?f=fotoalbum_large

• rvee
Mcie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:53:
Vandaag contact gehad met ecotap en die gaan mijn laadpaal ook terug schroeven.
Mocht Ford nog een keer met een oplossing komen zetten ze hem weer terug.

Ik dacht dat het al gebeurd was maar toen ik vanmiddag thuis kwam niet gecontroleerd en aan de lader gehangen. Half uur later kwam de achterbuurman vragen wat die herrie bij mij was. :(

Dus thuis kan ik eigenlijk niet meer laden en op de zaak hebben we nog geen lader. Straks ben ik verplicht ergens bij een snellader aan de weg mijn tijd te gaan verdoen.

Praat ik nog niet eens over verkleuringen onder de stickers, software met bugs, een app die echt niet van deze tijd is, Paak wat parttime werkt, een stoterig onderstel, een glazen dak wat niet mooi aansluit en stoelen uit een Lada Niva.

Erg stond voor mij een Tesla klaar maar daar wou ik niet in gaan rijden oa ivm de kwaliteit en de afwerking, dan maar wat langer wachten en wat meer bijtelling maar dan heb je tenminste een fatsoenlijke auto dacht ik.

Ok als een nieuw merk als Tesla dit soort issues heeft of een of andere Chinese startup maar van Ford had ik deze kwaliteit niet verwacht. Ze hebben toch tijd genoeg gehad zou je zeggen.

Je zou toch maar anderhalf jaar op een auto moeten wachten, slecht geïnformeerd worden en dan dit op de oprit krijgen.
Ik heb in een teslada gereden en de mustang nu in bezit. Zou niet willen ruilen.

• rvee
makooy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:33:
Ik kan wel foto maken in de awd versie als dat helpt

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
rvee schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Ben dr ook wel benieuwd naar hoe dat er dan 'anders' uit moet zien. 😊

• Mcie
rvee schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb in een teslada gereden en de mustang nu in bezit. Zou niet willen ruilen.
Dus je had de lat laag liggen en bent dan ook eerder tevreden. ;)

• makooy
rvee schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Graag. Kan je ook een foto sturen van de "Alarminstallatie"-instellingen op het grote scherm?

• Grondje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10-2024
fletnix schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Hier ook hetzelfde verhaal. De software update levert meer fouten op dan voor de update. Ford heeft zeker de software afdeling geoutsourced naar Bangalore.
De monteurs hadden in eerste instantie moeite om de software te downloaden |:( ; ik stelde voor dat mijn 12 jarige zoontje wel kon helpen. Dit werd niet op prijs gesteld.
Had ik al gezegd dat dit mijn laatste Ford wordt? Never Ford again.
Ach kijk eens op de vw id3 en id4 forums of op de skoda enyaq fb . Ook niet foutloos en lange wachttijden. Ik heb nu een bmw en die is ook niet foutloos

• Brn250
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-08-2023
AvantBlack schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:04:
Vandaag in de parkeergarage in Vlissingen een die ging voor de mini meet. Stond er eentje achter mij bij terug komst! :)

[Afbeelding]
Is die voorste nou een rwd met 19 inch velgen? Zo ja, hoe is je dat gelukt??

• rvee
makooy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:34:
[...]

Graag. Kan je ook een foto sturen van de "Alarminstallatie"-instellingen op het grote scherm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmFuIgMPMgNcLWk37M94YALm-Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpTBrZXFF6rSmms9WquEd1HN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WmH1lRHZTUHc9eD2PtyeoQ-cq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M84ubDNYbkYzTqq01oOGBbFZ.jpg?f=fotoalbum_large

• makooy
Unit ziet er hetzelfde als bij mij.

Is dit de sensor? Zo ja, dan heb ik de sensor WEL er in zitten maar mis ik de instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDFTPSckg6G7AmXOdOawHHnVVxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ha9Kd3aTyFkfW36P81jAhGU8.jpg?f=fotoalbum_large

• alex81
makooy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Unit ziet er hetzelfde als bij mij.

Is dit de sensor? Zo ja, dan heb ik de sensor WEL er in zitten maar mis ik de instellingen.

[Afbeelding]
Nee dat is het niet. Ze zitten hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qj2183ec4gj1uXnoGXGn6YuT9Y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJXnVfpAxB39h5EUXHfRBpXs.jpg?f=fotoalbum_large
Zoom maar eens in op de foto van rvee. Dan zie je daar dat het open is en zie je de sensoren zowel links als rechts zitten. De rwd heeft dus 100% GEEN beweging sensoren in de auto zelf.

• TA61
Mijn MME is weer van compound out naar compound in met datum 17 juni, status normal 18 juni…

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
TA61 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:32:
Mijn MME is weer van compound out naar compound in met datum 17 juni, status normal 18 juni…
Same here, alleen nog op transport

• RandomNick
  • Laatst online: 19:19
Grondje schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Ach kijk eens op de vw id3 en id4 forums of op de skoda enyaq fb . Ook niet foutloos en lange wachttijden. Ik heb nu een bmw en die is ook niet foutloos
Maar een Enyaq kan wel zonder herrie laden op de oprit 😉

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Mijn collega heeft een Model S, maakt ook een tyfus herrie tijdens het laden voor de deur van kantoor.

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:39
Navigatie is zo slecht ik heb gewoon via de shell recharge app gekeken of ik niet ergens kon laden toen ik vorige week in belgie was. (hasselt naar antwerpen)

Ik was vergeten dat abrp carplay ondersteuning had, even uitproberen.

[ Voor 54% gewijzigd door trui op 19-06-2021 13:16 ]

• m24

m24

trui schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:15:
Navigatie is zo slecht ik heb gewoon via de shell recharge app gekeken of ik niet ergens kon laden toen ik vorige week in belgie was. (hasselt naar antwerpen)

Hmm dat is wel een tegenvaller dan... wat vind je er precies slecht aan?

• alex81
trui schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:15:

Is de abrp app alleen ondersteund in Apple carplay? Ik heb de app ook maar zie em niet in de lijst bij Android auto. 😕

• Mcie
Even een foto om de boel wat op te vrolijken ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Mcie op 11-08-2021 00:34 ]

• metalpro2021
  • Laatst online: 26-10 10:33
Fordpass 3.25.0 staat in de PlayStore (android).
Resultaat: PAAK wizard moet opnieuw doorlopen worden, voor de rest uiteraard geen changelog. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxjxGUHu66dHj3S_4V178BW6JB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX1cVXPDZBokZ5Kg0TOvjXOI.jpg?f=fotoalbum_large

• rvee
metalpro2021 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:54:
Fordpass 3.25.0 staat in de PlayStore (android).
Resultaat: PAAK wizard moet opnieuw doorlopen worden, voor de rest uiteraard geen changelog. :)

[Afbeelding]
Hier idem. Sleutels in de auto moeten wissen, cache en geheugen gewist en opnieuw ingesteld. Werkt weer een zelfs tel van mn vrouw pikt hij. App start nu ook prima en snel op. Zou het dan eindelijk toch?

• rvee
alex81 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Is de abrp app alleen ondersteund in Apple carplay? Ik heb de app ook maar zie em ni.et in de lijst bij Android auto. 😕
Werkt ook met Android dan even de beta downloaden

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
@Derknl welke dealer is dat, dit is echt BS en moet je het ook niet bij laten, alle andere dealers zijn gewoon aan het aanvragen en afleveren!
Net bericht gekregen dat het updaten en kenteken aanvragen ingang is gezet.
Eindelijk licht aan het eind van de tunnel van 16 maanden.
Nu hopen dat hij bij het thuis laden 11kw geen herrie gaat maken!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
alex81 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Is de abrp app alleen ondersteund in Apple carplay? Ik heb de app ook maar zie em niet in de lijst bij Android auto. 😕
Je moet je even aanmelden voor het beta-programma om abrp in android auto te gebruiken.

• alex81
R-yawn schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:59:
[...]

Je moet je even aanmelden voor het beta-programma om abrp in android auto te gebruiken.
Thanks. Heb me net aangemeld. ✌🏽

• Waps61
  • Laatst online: 22:51
Omdat er niet genoeg witte te zien zijn….. }) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diui-e3B1_Np2eJaT_uVxPcjFlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgdx5kr58zWCkaiRTg9nb0z7.jpg?f=fotoalbum_large
Nog ff wat meer vliegen vangen en ik heb geen wrap meer nodig…

[ Voor 7% gewijzigd door Waps61 op 19-06-2021 18:34 ]

• trui
m24 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:34:]wat vind je er precies slecht aan?
Kijk als je op locatie bent dan zie je op het scherm zelf heel groot waar je kan laden dat gaat lekker als je in een onbekende wijk bent.

Maar ik was onderweg naar Antwerpen en ik zie dat ik het net ga halen (13km range bij aankomst) dan hoor je gewoon de bestuurder 5 of 10 min naar een snellader te adviseren, deed die niet. Ik was nerveus ik wist niet of de ford laadkaart zou werken en ik wist niet of er een storing zou zijn of niet belgie is niet zoals nederland hier werkt alles beter.

En dezelfde ochtend bracht hij mij helemaal in Rotterdam (ik zat op de a20 te rijden richting de grens vanuit het westland) naar een Shell snellaadstations aan de maasboulevard. Maar het was super druk in de stad het duurde een kwartier tot ik daar kwam.

Wij hebben nog geen laadpaal in de wijk omdat de gemeente overgestapt is naar een andere leverancier en aanvragen lukt pas weer vanaf juli.

[ Voor 9% gewijzigd door trui op 19-06-2021 19:12 ]

• m24

m24

trui schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:09:
[...]

Kijk als je op locatie bent dan zie je op het scherm zelf heel groot waar je kan laden dat gaat lekker als je in een onbekende wijk bent.

Maar ik was onderweg naar Antwerpen en ik zie dat ik het net ga halen (13km range bij aankomst) dan hoor je gewoon de bestuurder 5 of 10 min naar een snellader te adviseren, deed die niet. Ik was nerveus ik wist niet of de ford laadkaart zou werken en ik wist niet of er een storing zou zijn of niet belgie is niet zoals nederland hier werkt alles beter.

En dezelfde ochtend bracht hij mij helemaal in Rotterdam (ik zat op de a20 te rijden richting de grens vanuit het westland) naar een Shell snellaadstations aan de maasboulevard. Maar het was super druk in de stad het duurde een kwartier tot ik daar kwam.

Wij hebben nog geen laadpaal in de wijk omdat de gemeente overgestapt is naar een andere leverancier en aanvragen lukt pas weer vanaf juli.
Hmm OK. Dat is minder idd. Is er geen instelling om een minimale lading bij aankomst in te stellen? Geen live traffic info? Ik moet er binnenkort mee naar Italië, dus ik ben wel benieuwd wat de juiste set up is voor navigatie en laadplanning :)

• trui
m24 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:34:Is er geen instelling om een minimale lading bij aankomst in te stellen? Geen live traffic info?
De instellingen heb ik nog niet bekeken maar zelf ga ik eind augustus naar Zwitserland rijden dus ik ga er zeker naar kijken dit keer maar dit is niet iets waar een normale autobestuurder naar moet kijken. Live traffic is er wel werkt okè denk ik, ik heb ‘m 1 keer aan het werk gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door trui op 19-06-2021 20:00 ]

• MachEric
  • Laatst online: 22-04-2023
Android hier. Het lukt mij niet om een eigen profielfoto in te stellen (te kiezen) in het menu van de auto. Iemand dat gelukt en zo ja via welke stappen ?
Pagina: 1 ... 80 ... 180 Laatste