Woon je in Brabant? Dan kun je een keer komen testen als je wiltmgimli schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:31:
he, ik ben even op zoek naar een eigenaar van een mach-e die voor mij wat wil nameten
ik heb de wens om een grote doos mee te kunnen nemen van 85*85*110 cm.... [een rolstoel]
denken jullie dat je die in de laadbak kan tillen dan ook nog steeds de klep kunnen sluiten?
(heb de achterbank niet nodig, de maat van de laadklep en inhoud van de laadbak kan ik alleen als liters vinden in de handleiding.. net te weinig info:)
plaatjes en foto's worden gewaardeerd met een meetlint :-p
Dank, dat is een fijn aanbod, ga even kijken of er een dealer in de buurt is. had een voutje gemaakt 75 hoog 85 breed en 115 diep.. dus even proberen hoe dat past als de stoelen opgeklapt zijn..:) lijkt voldoende ruimteLuffbra schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Woon je in Brabant? Dan kun je een keer komen testen als je wilt
Weten jullie of er toevallig ook al reserve onderdelen in Nederland zijn voor de Mach E?
Mijn auto staat bij de dealer met schade. Grijze kunstof plaat boven de linkerachterwiel en achterzijpaneel pfffff
Ze hadden een bocht te kort genomen......
Mijn auto staat bij de dealer met schade. Grijze kunstof plaat boven de linkerachterwiel en achterzijpaneel pfffff
[ Voor 6% gewijzigd door mustangmache op 16-06-2021 22:24 ]
Ik weet niet wat je met je post wou bereiken, maar het is offtopic en heeft geen plaats hier.
[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 21-06-2021 12:10 ]
Dit is echt zuur zeg. Hoe verzin je het.mustangmache schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:23:
Weten jullie of er toevallig ook al reserve onderdelen in Nederland zijn voor de Mach E?
Nouja, mij vorige auto mocht ik ophalen en op dezelfde ochtende belde de dealer op, had bij het inparkeren in de ophaalruimte hem tegen een paaltje geparkeerd. Hele achterbumper moest vervangen worden

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 09:36 ]
Mijn bodemplaat ligt 1 verdieping hoger.... Daardoor iets nog iets minder ruimte achterin.m24 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:26:
[Afbeelding]
85cm hoog wordt het probleem... (maar ik ben nog zonder auto, dus kan niets opmeten voor je)
Goedemorgen,
Gisteren een berichtje online gezet, helaas nog géén reactie gehad met de gouden tip
. Heeft iemand enig idee ?
Ik krijg je standaard navigatie in het systeem niet werkend. Ik zie géén tegel staan in het scherm én als ik boven in het "drop down" menu klik op navigatie gebeurt er niks. Het scherm vouwt zich terug omhoog maar op het hoofd scherm blijft bijvoorbeeld het "radio" scherm staan als dit op dat moment actief is. Hij laat het navigatie scherm niet..
Gisteren een berichtje online gezet, helaas nog géén reactie gehad met de gouden tip
Ik krijg je standaard navigatie in het systeem niet werkend. Ik zie géén tegel staan in het scherm én als ik boven in het "drop down" menu klik op navigatie gebeurt er niks. Het scherm vouwt zich terug omhoog maar op het hoofd scherm blijft bijvoorbeeld het "radio" scherm staan als dit op dat moment actief is. Hij laat het navigatie scherm niet..
Even bij de dealer langs?ST-RS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
Goedemorgen,
Gisteren een berichtje online gezet, helaas nog géén reactie gehad met de gouden tip. Heeft iemand enig idee ?
Ik gebruik altijd android auto, maar bij mij werkt de standaard maps wel.ST-RS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
Goedemorgen,
Gisteren een berichtje online gezet, helaas nog géén reactie gehad met de gouden tip. Heeft iemand enig idee ?
Dus even langs de dealer idd.
User Error -- Please Replace User
Misschien het scherm/systeem resetten net zoals gedaan wordt als hij helemaal zwart blijft? Je weet maar nooit.ST-RS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
Goedemorgen,
In de fora in usa melding van gedaan ja. Reset systeem via stuurwiel knop was dan de oplossing. (Volume-down + next ong. 5sec indrukken)
[ Voor 15% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 09:34 ]
VMACS Status Description: COMPOUND OUT
VMACS Status Code: 721
VMACS Status Since: 2021-06-15 15:30:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Fingers crossed…
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Fingers crossed…
Zelfde hier vanaf vandaag en voor de eerste keer sinds 17 mei. Compound out. RS data laat nog veel updates zien maar nog steeds in "transport"TA61 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:50:
VMACS Status Description: COMPOUND OUT
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Fingers crossed…
Geen rs activiteit:
Maar blijkbaar wel bij de dealer geariveerd????
code:
1
| {"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-15T12:48:42Z","tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"} |
code:
1
2
3
4
5
6
| VMACS Status Description: DEALER DELIVERY VMACS Status Code: 912 VMACS Status Since: 2021-06-15 09:50:00.0 GOB Status Description: GOB Status Code: GOB Status Since: |
En is die van jou compound out?ton.swart schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:06:
Geen rs activiteit:
code:
1 {"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-15T12:48:42Z","tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"}
code:
1 2 3 4 5 6 VMACS Status Description: DEALER DELIVERY VMACS Status Code: 912 VMACS Status Since: 2021-06-15 09:50:00.0 GOB Status Description: GOB Status Code: GOB Status Since:
Uh, nee, die van mij is "DEALER DELIVERY". Maar hij was gistern nog "COMPOUND OUT" met een datum van de 14e meen ik.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67715368
[ Voor 9% gewijzigd door ton.swart op 17-06-2021 10:17 . Reden: Link met vorige status toegevoegd ]
https://whereismymache.herokuapp.com/kooipah schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:11:
Waar krijg je die VMACS status vandaan?
Ik ben net gebeld door Wassink (Venlo) voor aflevering aan huis op 29 juni. Stonden er nog 30 die ingepland moesten worden voor aflevering en moesten allemaal de werkplaats in voor updates. Er werden daar nog 80 verwacht uit Antwerpen.
Wel helaas met de mededeling dat de 19 inch AWD velgen niet mochten en toch werden geannuleerd. Wassink had wel al auto's op die velg afgeleverd, maar Ford heeft in de tussentijd de disclaimer aangepast (iets met actieradius, garantie en homologatie).
Iemand nog tips hier om via Leaseplan alsnog een andere velg te laten monteren?
Wel helaas met de mededeling dat de 19 inch AWD velgen niet mochten en toch werden geannuleerd. Wassink had wel al auto's op die velg afgeleverd, maar Ford heeft in de tussentijd de disclaimer aangepast (iets met actieradius, garantie en homologatie).
Naast privé kopen?NightWidow schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
Ik ben net gebeld door Wassink (Venlo) voor aflevering aan huis op 29 juni. Stonden er nog 30 die ingepland moesten worden voor aflevering en moesten allemaal de werkplaats in voor updates. Er werden daar nog 80 verwacht uit Antwerpen.
Misschien Leaseplan na ontvangst van de auto benaderen om het alsnog te regelen? Ik weet niet wat hun beleid daarin is?
Maar zodra de auto in het bezit is van de "klant" is het toch aan de klant om zelf aan te rommelen met de auto? Dikke spoilers, body kit, 6-dubbele uitlaat
Maar als garantie een rol speelt kan ik me voorstellen dat Leaseplan ook niet makkelijk gaat bewegen.
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 17-06-2021 10:47 ]
Dealer gesproken:
7-juli komt er een OTA update voor de eCall bug voor de "rijdende klanten". Die de auto dus al hebben.
7-juli komt er een OTA update voor de eCall bug voor de "rijdende klanten". Die de auto dus al hebben.
Waar kan ik de RS data vinden?FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
@TA61 Die status hebben velen van ons ook gehad waarna hij toch weer compound in is gegaan maar je weet maar nooit idd. Heb jij RS data gehad met dezelfde dag/tijd?
https://rs-analytics-prod...icleData/WF0TK1**********
het laatste dus door je eigen VIN vervangen....
Thanks; staat idd op transportm24 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:08:
[...]
https://rs-analytics-prod...icleData/WF0TK1**********
het laatste dus door je eigen VIN vervangen....
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3S**********","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-11T11:28:06Z","tappsDateTime":"2021-06-11T09:28:06.270Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3S**********","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T09:09:15.153","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
je hebt wel RS activiteit gehad rond dezelfde tijd.ton.swart schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:06:
Geen rs activiteit:
code:
1 {"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-15T12:48:42Z","tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"}
code:
1 2 3 4 5 6 VMACS Status Description: DEALER DELIVERY VMACS Status Code: 912 VMACS Status Since: 2021-06-15 09:50:00.0 GOB Status Description: GOB Status Code: GOB Status Since:
"tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"
VMACS Status Since: 2021-06-15 09:50:00.0
VMACS datum update pas 2 dagen later om één of andere reden.
al die status updates van de laatste tijd. de mijne geeft ook teken van leven. status is normaal.
voel mij hier net als voor kerstmis, je weet dat het komt alleen nog x aantal nachtjes slapen. en helaas verschuift de datum telkens.
maar door alle post hier en updates en nieuw geleerde hackers skills maakt het wachten net even een tikje confortabler en misschien ook leuker. bedoel wat is er nauw zo leuk als je gewoon je auto krijgt op de afgesproken datum na 3 maanden.
voel mij hier net als voor kerstmis, je weet dat het komt alleen nog x aantal nachtjes slapen. en helaas verschuift de datum telkens.
maar door alle post hier en updates en nieuw geleerde hackers skills maakt het wachten net even een tikje confortabler en misschien ook leuker. bedoel wat is er nauw zo leuk als je gewoon je auto krijgt op de afgesproken datum na 3 maanden.
Vreemd, compound out op 15-06 (daar zit dus 2 dagen vertraging op voordat je dat ziet) maar de realtime vehicle en tapps data geeft ":"2021-06-11T09:28:06.270Z.TA61 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Thanks; staat idd op transport
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK3S**********","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-11T11:28:06Z","tappsDateTime":"2021-06-11T09:28:06.270Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK3S**********","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T09:09:15.153","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Vreemde combi.
Maar goed, uiteindelijk is het telefoontje van de dealer wat telt...
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 11:16 ]
Idd vreemd; maar ik kijk nergens meer van op. Wat zou het kunnen betekenen?FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Vreemd, compound out op 15-06 (daar zit dus 2 dagen vertraging op voordat je dat ziet) maar de realtime vehicle en tapps data geeft ":"2021-06-11T09:28:06.270Z.
Vreemde combi.
Maar goed, uiteindelijk is het telefoontje van de dealer wat telt...
Goed moment om de dealer te bellen en vragen of hij binnen is...Htmmkr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:18:
[Afbeelding]
Weet iemand wat ‘compound out’ inhoud? Mijne stond in Antwerpen..
Of... niets.... dan staat hij binnenkort weer op compound in.
Dat vraag ik mij inmiddels ook af.
We weten eigenlijk nog steeds niet goed waarom de vehicle date en tapps date verandert.
Enige wat we weten is dat er iets gebeurt en we hopen steeds dat het de beweging is van Antwerpen naar de dealer maar we kunnen inmiddels ook wel stellen dat die kans < 5% als je een beweging ziet.
voorbeeldje:
Kreeg op 14-06 om 13:00 de melding "tappsDateTime":"2021-06-14T11:06:41.910Z"
en op 16-06 in de morgen kreeg ik de melding vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-06-14 11:34:00.0
Hij stond daarvoor al dagen op Compound OUT.
RS data gaat vaak samen met een compound wijzing lijkt maar we krijgen de info op verschillende momenten binnen wat het lastig maakt.
Enige waar je van uit kan gaan is status "dealer delivery" alleen zit daar nu net 2 dagen vertraging in
We weten eigenlijk nog steeds niet goed waarom de vehicle date en tapps date verandert.
Enige wat we weten is dat er iets gebeurt en we hopen steeds dat het de beweging is van Antwerpen naar de dealer maar we kunnen inmiddels ook wel stellen dat die kans < 5% als je een beweging ziet.
voorbeeldje:
Kreeg op 14-06 om 13:00 de melding "tappsDateTime":"2021-06-14T11:06:41.910Z"
en op 16-06 in de morgen kreeg ik de melding vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-06-14 11:34:00.0
Hij stond daarvoor al dagen op Compound OUT.
RS data gaat vaak samen met een compound wijzing lijkt maar we krijgen de info op verschillende momenten binnen wat het lastig maakt.
Enige waar je van uit kan gaan is status "dealer delivery" alleen zit daar nu net 2 dagen vertraging in

[ Voor 48% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 11:26 ]
Ik ga de dealer maar eens mailen…FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:20:
Dat vraag ik mij inmiddels ook af.
Gebeld met de dealer. Mijn auto stond al een weekje klaar met kentekenplaten namelijk. Gisterenavond hebben ze de instructie gehad hoe de update geladen moeten worden. Met een beetje geluk zou ik hem dan morgen op kunnen halen. En anders duurt het in ieder geval niet heel lang meer.

Fijn dat ze jou even bellen….Meester_J schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:39:
Gebeld met de dealer. Mijn auto stond al een weekje klaar met kentekenplaten namelijk. Gisterenavond hebben ze de instructie gehad hoe de update geladen moeten worden. Met een beetje geluk zou ik hem dan morgen op kunnen halen. En anders duurt het in ieder geval niet heel lang meer.
Ja klopt, die VMACS loopt altijd wat achter op de RS data.FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:11:
[...]
je hebt wel RS activiteit gehad rond dezelfde tijd.
"tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"
VMACS Status Since: 2021-06-15 09:50:00.0
VMACS datum update pas 2 dagen later om één of andere reden.
Naast de VMACS status van "Compound Out", zie ik nu op de RS data dat hij op "TRANSPORT" staat.
Kan ik hier enige conclusies uit trekken of is het allemaal nog heel onzeker? Mijn dealer (Stern Amsterdam) gaf vorige week aan de auto 3 juli bij hun te verwachten...
Sorry als ik dubbele vragen stel die al veel eerder gesteld zijn, maar ik waardeer het heel erg dat er mensen hier zijn die niet te beroerd zijn om vragen te beantwoorden. Bedankt allemaal.
Dit alles maakt het wachten toch nog "iets" leuker
!
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK***********","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-16T11:19:02Z","tappsDateTime":"2021-06-16T09:34:23.642Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK1**********","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T10:17:08.365","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Kan ik hier enige conclusies uit trekken of is het allemaal nog heel onzeker? Mijn dealer (Stern Amsterdam) gaf vorige week aan de auto 3 juli bij hun te verwachten...
Sorry als ik dubbele vragen stel die al veel eerder gesteld zijn, maar ik waardeer het heel erg dat er mensen hier zijn die niet te beroerd zijn om vragen te beantwoorden. Bedankt allemaal.
Dit alles maakt het wachten toch nog "iets" leuker
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF0TK***********","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-16T11:19:02Z","tappsDateTime":"2021-06-16T09:34:23.642Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF0TK1**********","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-06-17T10:17:08.365","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Laat ff weten wat de dealer zegt, ik heb dezelfde codes 😂Htmmkr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:18:
[Afbeelding]
Weet iemand wat ‘compound out’ inhoud? Mijne stond in Antwerpen..
De Lifecyclemode heeft niets te maken met waar de auto is, alleen de stand waar hij in staat. Als het goed is zou hij bij ontvangst op Normal moeten staan.Htmmkr schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:21:
Naast de VMACS status van "Compound Out", zie ik nu op de RS data dat hij op "TRANSPORT" staat.
Kan ik hier enige conclusies uit trekken of is het allemaal nog heel onzeker? Mijn dealer (SterAn Amsterdam) gaf vorige week aan de auto 3 juli bij hun te verwachten...
Dit alles maakt het wachten toch nog "iets" leuker!
Transport is een stand waarbij de auto verrijdbaar is, maar niet alle functionaliteiten daadwerkelijk werken, of de auto normaal kan functioneren.
V.w.b. de compund in/out en overige statussen kun je in de sheet aan het einde van de eerste post van het topic zien wat ze betekenen. (tabblad tijdlijn) Op basis daarvan kan je een schatting maken van waar je auto is of wat de st.v.zkn. is.
De onze is bijvoorbeeld vorige week de boot op gegaan:
Omstreeks 31-05/01-06 gebouwd - Fabriek
05-06 Compound In - Haven in
12-06 Compound Out - Haven uit
Naar verwachting 30-06 aankomst in de haven, dus ik verwacht dat hij tussen 3-7 en 5-7 weer op compound in gaat en staat hij dus in Antwerpen, en gaan we de dealer even vragen om een update.
[ Voor 14% gewijzigd door TIGER1125 op 17-06-2021 12:42 ]
Zojuist een videoboodschap ontvangen van Leaseplan dat mijn auto binnenkort wordt geleverd. Dealer gebeld en de MME is vandaag in Den Haag geleverd. De update moet nog plaatsvinden voordat er een kenteken aangevraagd kan worden. Maar we zijn weer een grote stap dichterbij!
Betreft MME Grande Florida april 2021
Ik zou die parkeerplek direct voorzien van een grote sticker "mustangs only"
Update verkleuring onder sticker , linker en rechterportier. :strip_exif()/f/image/ogLTGxNKz0QDvLR4kqBu34oZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De volgende update van de dealer
'.. Ik heb toestemming van Ford om de verkleuring te gaan herstellen. Ik heb contact opgenomen met onze schade afdeling met de vraag vanaf wanneer dit onder de garantie en richtlijnen van Ford hersteld kan worden. ...'
Zo kan het dus ook 👍
:strip_exif()/f/image/ogLTGxNKz0QDvLR4kqBu34oZ.jpg?f=fotoalbum_large)
'.. Ik heb toestemming van Ford om de verkleuring te gaan herstellen. Ik heb contact opgenomen met onze schade afdeling met de vraag vanaf wanneer dit onder de garantie en richtlijnen van Ford hersteld kan worden. ...'
Zo kan het dus ook 👍
Mooi dat ze het gaan oplossen!rvee schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:03:
Update verkleuring onder sticker , linker en rechterportier. [Afbeelding]
Zo kan het dus ook 👍
Even een oprechte vraag van mijn kant hoor, maar waarom haal je die stickers er eigenlijk af? Die grote sticker met je VIN en dergelijke haal je er toch ook niet af?
Ik kan me in al mijn jaren autorijden niet herinneren dat ik ze er ooit afgehaald heb, of is er een risico dat ze alsnog loslaten en je die plekken blijft zien?
welke status geeft die bij jou aan de in de RS data?
Ik kon ook in de app tot eergisteren de locatie Antwerpen zien. Echter nu niet meer en RS staat sinds gisteravond op "Normal"
Ik kon ook in de app tot eergisteren de locatie Antwerpen zien. Echter nu niet meer en RS staat sinds gisteravond op "Normal"
En wat zegt jou VMACS van afgelopen tijd? Ook van Compound In naar Compound out? en staat hij nu op Dealer Delivered?martijnvds schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:35:
Hé mijn mach e is zojuist geactiveerd en staat bij de dealer - ik ga ze gelijk even mailen wanneer de m kunnen afleveren…
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze stickers zaten niet op de deuren (die laat ik gewoon zitten) maar op de instaplijst van de achterdeuren. Bij de eerste schoonmaak actie met wat water werden de stickers vies. Bij de dealer nagevraagd en verwijderd met bovenstaand resultaat.TIGER1125 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:20:
[...]
Mooi dat ze het gaan oplossen!
Even een oprechte vraag van mijn kant hoor, maar waarom haal je die stickers er eigenlijk af? Die grote sticker met je VIN en dergelijke haal je er toch ook niet af?
Ik kan me in al mijn jaren autorijden niet herinneren dat ik ze er ooit afgehaald heb, of is er een risico dat ze alsnog loslaten en je die plekken blijft zien?
Compound out nog, nog niet op dealer delivered. Zit denk ik vertraging in… beter staat die auto niet nog 2 weken stof te happen bij de dealer!F1dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:41:
[...]
En wat zegt jou VMACS van afgelopen tijd? Ook van Compound In naar Compound out? en staat hij nu op Dealer Delivered?
@martijnvds zit inderdaad 1,5 a 2 dagen vertraging in die statussen
Precies, die stickers zien er niet uit en hebben geen nut, is wat anders als een sticker met de bandenspanning bv, die laat je wel zitten.rvee schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Deze stickers zaten niet op de deuren (die laat ik gewoon zitten) maar op de instaplijst van de achterdeuren. Bij de eerste schoonmaak actie met wat water werden de stickers vies. Bij de dealer nagevraagd en verwijderd met bovenstaand resultaat.
haha ok, dan zijn wij het spoor toch echt bijster. Want bij sommige is Compound out -> onderweg naar dealer. En bij andere gaat hij weer naar Compound in..martijnvds schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:45:
[...]
Compound out nog, nog niet op dealer delivered. Zit denk ik vertraging in… beter staat die auto niet nog 2 weken stof te happen bij de dealer!
Staat jouw RS op Transport of Normal?
Zou me niet verbazen als de dealer geïrriteerd reageert waarom ik weet dat de auto al bij hen staat haha. Heerlijk al die trackers, love it!FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:54:
@martijnvds zit inderdaad 1,5 a 2 dagen vertraging in die statussen
NormalF1dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:55:
[...]
haha ok, dan zijn wij het spoor toch echt bijster. Want bij sommige is Compound out -> onderweg naar dealer. En bij andere gaat hij weer naar Compound in..
Staat jouw RS op Transport of Normal?
Ok thnx! Dus dan zou Compound Out + Normal betekenen dat hij bij de dealer staat?martijnvds schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:56:
[...]
Zou me niet verbazen als de dealer geïrriteerd reageert waarom ik weet dat de auto al bij hen staat haha. Heerlijk al die trackers, love it!
Bij mij staat die op Compound IN op de tracker en Normal bij RS
Dit lijkt me wel logisch (voor zover van toepassing bij Ford)... eigenlijk is deze dan al dealer delivered maar de status loopt achter.... Wat ik alleen niet weet is wanneer de auto bij de dealer van transport naar normal gaat, direct bij aflevering of pas als ze er echt mee aan de gang gaan?F1dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Ok thnx! Dus dan zou Compound Out + Normal betekenen dat hij bij de dealer staat?
Doordat de compound data update achter loopt bij de RS data is een combinatie van de info op enige moment geen enkele garantie dat hij onderweg is naar de dealer. Enige zekerheid daar is als hij op dealer delivered staat maar zodra je die status ziet staat hij er al 1,5 a 2 dagen!
Normal of Transport met Compound In of Out in welke combinatie dan ook geeft 0,0 feitelijke informatie over waar hij is. Normal wordt tegenwoordig ook bij QPDI gebruikt en na een paar dagen gaat hij gewoon weer terug naar Transport. Idem voor compound out, dagen later kan hij zomaar weer compound in gaan.
Trust me, i've seen it all....
edit.
Normal + compound out is wel een redelijk kans dat hij bij de dealer staat maar nog altijd geen garantie.
Normal of Transport met Compound In of Out in welke combinatie dan ook geeft 0,0 feitelijke informatie over waar hij is. Normal wordt tegenwoordig ook bij QPDI gebruikt en na een paar dagen gaat hij gewoon weer terug naar Transport. Idem voor compound out, dagen later kan hij zomaar weer compound in gaan.
Trust me, i've seen it all....
edit.
Normal + compound out is wel een redelijk kans dat hij bij de dealer staat maar nog altijd geen garantie.
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 15:13 ]
Ik krijg net "het belletje" .... hij is vandaag bij de dealer... 30-6 ophalen....
Compound IN + Transport.... go figure...
ah top!m24 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:14:
Ik krijg net "het belletje" .... hij is vandaag bij de dealer... 30-6 ophalen....
obv van inside info (
Transport is op zich ook logisch, de dealer haalt dat er vanaf wanneer ze er mee aan de slag gaan.
Schept weer wat hoop (stroomhalm) voor de mijne "vehicleDateTime":"2021-06-16T13:20:36Z","tappsDateTime":"2021-06-16T11:20:42.993Z"}}
Edit,
blijft toch wel zuur dat ze christiana auto's van begin mei nu al uitleveren terwijl Halifax en Florida auto's nog lang niet allemaal zijn uitgeleverd
[ Voor 25% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 15:21 ]
Niet! das de mijne! Een rode RWD zonder panoramadak met standaardvelgen
haha, hoop geen gevalletje zoals bij iemand op het US forum (NL'er) welke bij de status ziet "retail sold" 31 mei bij zijn VIN maar zijn auto nog altijd niet heeft en de dealer ook aan geeft dat hij nog niet binnen is....Meester_J schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Niet! das de mijne! Een rode RWD zonder panoramadak met standaardvelgen
Net de dealer gesproken. Die geeft aan dat zij verwachten de auto 10 juli binnen te krijgen.F1dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:21:
[...]
Laat ff weten wat de dealer zegt, ik heb dezelfde codes 😂
Wordt er ook nog niet veel wijzer van

Btw mijn auto is compound out en transport en wordt pas 3 july verwacht bij de dealer.
Dat klinkt bijna identiek aan de mijne ... alleen dat telefoontje van Stern Den Haag mist ...Jan O schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:50:
Zojuist een videoboodschap ontvangen van Leaseplan dat mijn auto binnenkort wordt geleverd. Dealer gebeld en de MME is vandaag in Den Haag geleverd. De update moet nog plaatsvinden voordat er een kenteken aangevraagd kan worden. Maar we zijn weer een grote stap dichterbij!![]()
![]()
Vandaag bericht gehad van de dealer de update is er en we hebben al een auto succesvol geüpdate.
Ik ok dan kenetekn aanvragen en een leverdag plannen. Geen bericht terug. Ik maar erlangs was in de buurt.
Ik en wanneer vragen jullie een kenteken aan? eeeuh dat mogen we nog niet van Ford Nederland!.
Je weet wel hoe dat gaat he zegt ie eerst ford usa en dan ford europa en dan ford Nederland nee de communicatie bij Ford is niet zo snel en vertraagd enorm zei de verkoper!
Ok dus nog geen groen licht voor kentekens aanvragen maar wel mogen updaten?
15 maanden wachten. 2 weken wachten voor update en nu weer wachten.
Dan Ford Nederland maar eens gebeld. Eeeuh meneer ja de update is er maar kentekens dat kan eeeuh wel 2 weken duren of een paar dagen ik weet het niet meneer!. Bij de dealer er maar even een rondje eromheen gelopen en toch maar weer wachten dat waren we allemaal toch wel gewend.
Ik ok dan kenetekn aanvragen en een leverdag plannen. Geen bericht terug. Ik maar erlangs was in de buurt.
Ik en wanneer vragen jullie een kenteken aan? eeeuh dat mogen we nog niet van Ford Nederland!.
Je weet wel hoe dat gaat he zegt ie eerst ford usa en dan ford europa en dan ford Nederland nee de communicatie bij Ford is niet zo snel en vertraagd enorm zei de verkoper!
Ok dus nog geen groen licht voor kentekens aanvragen maar wel mogen updaten?
15 maanden wachten. 2 weken wachten voor update en nu weer wachten.
Dan Ford Nederland maar eens gebeld. Eeeuh meneer ja de update is er maar kentekens dat kan eeeuh wel 2 weken duren of een paar dagen ik weet het niet meneer!. Bij de dealer er maar even een rondje eromheen gelopen en toch maar weer wachten dat waren we allemaal toch wel gewend.
Ik heb een "oplossing" voor de herrie van de airco bij het AC laden. Het is geen definitieve oplossing, want die moet van Ford komen lijkt me. Mijn analyse kwam er op uit dat bij 3x16 AC laden de omvormers AC-->DC op volle toeren werken en daarmee het systeem besluit om de auto/batterij maximaal te koelen.
Vanmiddag heb ik het laden weer eens gestart en na 5 minuten ging de airco weer in standje overdrive. Daarna heb ik contact opgenomen met NewMotion en heb hen gevraagd om mijn paal i.p.v. 3x16A in te stellen op 3x12A, dus een reductie van 25%. De auto laadt nu op 8.3 kWh i.p.v. 11kWh.
Na de verlaging van de capaciteit heb ik het laden gestart, in de volle zon, 26.5 graden temp en de auto laadt op en wordt ook na een tijdje gekoeld, de klepjes gaan open en op een zeer normaal niveau wordt de auto gekoeld. Geen herrie, echt geel rustig en beschaafd. Wat me ook opvalt dat het laden in de basis ook bijna niet meer bromt. Dat brommen komt van de omvormers.
Kortom, mijn conclusie is dat AC laden op max 3x12A goed functioneert met de MME, ga je op 3x16A laden, worden de omvormers overbelast en wordt de Airco op volle stand aangesproken.
Dus als je net als ik deze problemen ondervindt dan kun je overwegen om de oplaadcapaciteit te verlagen naar 3x25A, NewMotion kan dat op afstand doen en had het in mijn geval binnen een uur gerealiseerd.
Ik ga dit ook terugkoppelen aan Ford en mijn Dealer zodat ze dit kunnen meenemen in de oplossing. Mijn beredenering is dat of de omvormers overbelast raken bij 3x16A of dat de software de aansturing van de koeling niet goed regelt bij hoge oplaadcapaciteit.
Vanmiddag heb ik het laden weer eens gestart en na 5 minuten ging de airco weer in standje overdrive. Daarna heb ik contact opgenomen met NewMotion en heb hen gevraagd om mijn paal i.p.v. 3x16A in te stellen op 3x12A, dus een reductie van 25%. De auto laadt nu op 8.3 kWh i.p.v. 11kWh.
Na de verlaging van de capaciteit heb ik het laden gestart, in de volle zon, 26.5 graden temp en de auto laadt op en wordt ook na een tijdje gekoeld, de klepjes gaan open en op een zeer normaal niveau wordt de auto gekoeld. Geen herrie, echt geel rustig en beschaafd. Wat me ook opvalt dat het laden in de basis ook bijna niet meer bromt. Dat brommen komt van de omvormers.
Kortom, mijn conclusie is dat AC laden op max 3x12A goed functioneert met de MME, ga je op 3x16A laden, worden de omvormers overbelast en wordt de Airco op volle stand aangesproken.
Dus als je net als ik deze problemen ondervindt dan kun je overwegen om de oplaadcapaciteit te verlagen naar 3x25A, NewMotion kan dat op afstand doen en had het in mijn geval binnen een uur gerealiseerd.
Ik ga dit ook terugkoppelen aan Ford en mijn Dealer zodat ze dit kunnen meenemen in de oplossing. Mijn beredenering is dat of de omvormers overbelast raken bij 3x16A of dat de software de aansturing van de koeling niet goed regelt bij hoge oplaadcapaciteit.
@MME_Maurice precies wat ik wilde weten, ik heb dezelfde paal van New motion.
Dat klinkt dan weer vreemd. Misschien gaat ie niet rechtstreeks naar je dealer en bouwen ze wat tijd in vanwege de gang van zaken tot nu toe? Zou toch sneller moeten kunnen.F1dude schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:34:
Btw mijn auto is compound out en transport en wordt pas 3 july verwacht bij de dealer.
Mijn staat nu een week bij de dealer en heeft nog steeds status TRANSPORTm24 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:10:
[...]
Dit lijkt me wel logisch (voor zover van toepassing bij Ford)... eigenlijk is deze dan al dealer delivered maar de status loopt achter.... Wat ik alleen niet weet is wanneer de auto bij de dealer van transport naar normal gaat, direct bij aflevering of pas als ze er echt mee aan de gang gaan?
@Derknl welke dealer is dat, dit is echt BS en moet je het ook niet bij laten, alle andere dealers zijn gewoon aan het aanvragen en afleveren!
Ik had al wel een vermoeden dat hier aan zou liggen. Ook omdat we hier in Europa met andere spanningen werken als in de USA. Ford heeft gewoon onvoldoende getest met Europeesche laders.MME_Maurice schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:58:
Ik heb een "oplossing" voor de herrie van de airco bij het AC laden. Het is geen definitieve oplossing, want die moet van Ford komen lijkt me. Mijn analyse kwam er op uit dat bij 3x16 AC laden de omvormers AC-->DC op volle toeren werken en daarmee het systeem besluit om de auto/batterij maximaal te koelen.
Nu komt voor mij de uitdaging. In tegenstelling tot een groot aantal van jullie, kan ik niet thuis laden. Ik woon in de binnenstad en heb geen eigen paal. Dit zou voor mij geen probleem hoeven te zijn met voldoende palen in de buurt.... Maar die zijn dus allemaal 11 kWh.
Tenslotte ben ik van mening dat Ford het probleem met de koeling niet moet oplossen met een lagere laadsnelheid maar met een betere AC/DC converter.
Iemand wel eens een Tesla of Volkwagen zo'n kabaal horen maken als onze MME?
Of ze hebben er nog niks aan gedaan of ze hebben hem gewoon in die status gezet voor batterij besparing.MachE schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Mijn staat nu een week bij de dealer en heeft nog steeds status TRANSPORT
Status transport bij de dealer zelf zegt niet veel zonder dat je de reden weet.
[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 17-06-2021 16:09 ]
Ja lets hope so - hopelijk komt hij onverwachts eerder binnen.m24 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:07:
[...]
Dat klinkt dan weer vreemd. Misschien gaat ie niet rechtstreeks naar je dealer en bouwen ze wat tijd in vanwege de gang van zaken tot nu toe? Zou toch sneller moeten kunnen.
Tesla (Model S 2018) heeft hier geen last van. De grote ventilatoren van de accu werden pas actief als ik bij een super charger stond (120Kw laden). Verder nooit een extra ventilator gehoord.Goofy001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Ik had al wel een vermoeden dat hier aan zou liggen. Ook omdat we hier in Europa met andere spanningen werken als in de USA. Ford heeft gewoon onvoldoende getest met Europeesche laders.
Nu komt voor mij de uitdaging. In tegenstelling tot een groot aantal van jullie, kan ik niet thuis laden. Ik woon in de binnenstad en heb geen eigen paal. Dit zou voor mij geen probleem hoeven te zijn met voldoende palen in de buurt.... Maar die zijn dus allemaal 11 kWh.
Tenslotte ben ik van mening dat Ford het probleem met de koeling niet moet oplossen met een lagere laadsnelheid maar met een betere AC/DC converter.
https://newmotion.com/nl-nl/klantenservice/contactformulieren/aanvraag-voor-het-wijzigen-van-de-stroomsterkte
Ik heb hem ingevuld,
Mijn meterkast is 3x16A afgezekerd, laat hem nu tijdelijk aanpassen naar 3x12A.
Zodra doorgevoerd zal ik terugkoppelen of het heeft gewerkt.
Ik heb hem ingevuld,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpbl08YlSXNP7gD3OlyLiw7k.jpg?f=user_large)
Vandaag net over de grens, richting NL. (Breda)
Klopt, voor zover ik weet staat ie al weken in modus Transport. Als ze ‘m volgende week vrijdag maar leveren dan vind ik alles bestFreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:09:
[...]
Of ze hebben er nog niks aan gedaan of ze hebben hem gewoon in die status gezet voor batterij besparing.
Status transport bij de dealer zelf zegt niet veel zonder dat je de reden weet.
Weer een paar (bijna) blije mensen!!Little_Tiger schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:
[Afbeelding]
Wat een klein schermpje heb je in je auto zeg!! Niet meer van deze tijd 🤨
[ Voor 8% gewijzigd door MachE op 17-06-2021 16:41 ]
Dan ga ik dat ook maar eens proberen dan.MME_Maurice schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:58:
Als ik de auto gekocht zou hebben zou ik hem inleveren bij Ford maar omdat het een lease auto is heb ik er minder mee maar die herrie is gewoon niet te doen.
Ik ga ook de lm informeren dat ik een slecht product heb gekregen.
Ik zie een Iconic silver (met standaard velgen, hoop ik) Zou het dan toch? Iemand die ook eentje had besteld anders claim ik die gewoon?Little_Tiger schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:32:
[Afbeelding]
dank voor de tip nu toch maar even rondje dealer gedaan.Luffbra schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:44:
[...]
Woon je in Brabant? Dan kun je een keer komen testen als je wilt
even bedenken of ik de linker leuning tijdelijk [lees 5 jaar] kan demonteren en opslaan
past prima
:strip_exif()/f/image/mAeT0qcCL0R8ubU3iUorOu3N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ap1eX6vwjpA4enF5rFTZU6iN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uj0AAzBlVJZg4Pr88094IIhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8lZ3FPdaZ9vfKe8C2tkSkY3u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tZDdC0wrvoGnMusW5LFaTWaD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ujkK6L3B80m7MIdVaN5gKfbQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o22CJZTbdqxYfscXEBMqDW0q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a7jr6UgVAhpM2Jet1q01L7s2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Be7OmnTlQLfZffd3ZQBo5ued.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpeRh8bXxEAGNuVkk4FdFwzT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aeCyJW2HixRthNj6nQySYlkL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rk6U0NNVm8c4agGlLWQnqpiO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3R2kHcr8SYhra9BDBNT1Hucw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/icDqed4XHDrs38aOAYg3Ub5c.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks!! Ik heb ook newmotion, dus wellicht zelfde issue. Even voor mij als leek, ik moet aan NM vragen om naar 3x12A te gaan of 3x25A - aangezien je beide noemt hierboven.MME_Maurice schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:58:
Ook mijn ervaring bij 3x12A is het fluister stil. En dat uurtje langer laden in de nacht is geen probleem. 12A kon ik eenvoudig aanpassen met de wallbox app.MME_Maurice schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:58:
@F1dude 3x12A. 3x25A is je totale huis aansluiting .
Helaas is 3x12A natuurlijk alleen een oplossing wanneer je natuurlijk ook invloed hebt op de instellingen van de paal zelf. De keren dat je auto daar dus niet staat of voor mensen die geen invloed hebben op de paal (bijv. publiek laden) staan daarna nog wel op straat lawaai te maken.
Ben dan ook benieuwd of er dan nog een oplossing voor komt.
Zal voor Ford ook geen goede reclame zijn wanneer er meerdere MME's door buurtbewoners luidruchtig in de nacht op twitter worden gezet.
Ben dan ook benieuwd of er dan nog een oplossing voor komt.
Zal voor Ford ook geen goede reclame zijn wanneer er meerdere MME's door buurtbewoners luidruchtig in de nacht op twitter worden gezet.
@TIGER1125 enige "oplossing" daarvoor is een 1 fase laadkabel gebruiken waardoor je op 3,6kwh laadt maar ja....
Ook in de USA zijn er eigenaren met klachten, niet zo veel, nog even benadrukken dat ik op 11kW laad en geen overdreven geluid heb🙃Goofy001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Ik had al wel een vermoeden dat hier aan zou liggen. Ook omdat we hier in Europa met andere spanningen werken als in de USA. Ford heeft gewoon onvoldoende getest met Europeesche laders.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
@FreeMen Dan is het nut van een auto met een grote accu natuurlijk ook voorbij
kun je beter een lange verlengkabel kopen.
Ik denk dat wanneer dit een veel vaker voorkomend probleem is, dat dit echt wel de aandacht bij Ford gaat krijgen, zeker wanneer er steeds meer MME's de weg op gaan en als een soort straaljager aan de laadpaal staan. Is natuurlijk ook publiciteit die Ford niet wil hebben, vertraging kun je nog downplayen in de media net als een software dingetje, maar MME's die massaal aan publieke palen de wijk wakker staan te houden lijkt me lastig downplayen in de media.
Gezien het feit dat het niet bij alle MME's voorkomt, en ook enkele US klanten het geluid melden kan ook iets zijn, dat te maken heeft met een defect onderdeel.
Ik weet nog dat onze Focus een defecte TCU aan boord had, prima opgelost door de dealer overigens. Volgens de dealer was er een batch van die units die gewoonweg niet goed waren.
Ik zal van de week overigens even in de wijk luisteren bij de MME hier in de wijk in hoeverre die geluid produceert bij het laden.
Ik denk dat wanneer dit een veel vaker voorkomend probleem is, dat dit echt wel de aandacht bij Ford gaat krijgen, zeker wanneer er steeds meer MME's de weg op gaan en als een soort straaljager aan de laadpaal staan. Is natuurlijk ook publiciteit die Ford niet wil hebben, vertraging kun je nog downplayen in de media net als een software dingetje, maar MME's die massaal aan publieke palen de wijk wakker staan te houden lijkt me lastig downplayen in de media.
Gezien het feit dat het niet bij alle MME's voorkomt, en ook enkele US klanten het geluid melden kan ook iets zijn, dat te maken heeft met een defect onderdeel.
Ik weet nog dat onze Focus een defecte TCU aan boord had, prima opgelost door de dealer overigens. Volgens de dealer was er een batch van die units die gewoonweg niet goed waren.
Ik zal van de week overigens even in de wijk luisteren bij de MME hier in de wijk in hoeverre die geluid produceert bij het laden.
[ Voor 26% gewijzigd door TIGER1125 op 17-06-2021 19:47 ]
Ik hoop zeer dat het een (simpel) defect is. Vreemde is inderdaad dat lang niet iedereen er last van heeft maar ook dat diverse andere merken er last van hebben maar ook daar weer niet allemaal.
Het lijkt iig aan de AC/DC converter te liggen of de koeling ervan.
Verschilt echt van auto tot auto. Maakt wel meer lawaai dan aan een 230v aansluiting laden, maar niet echt hinderlijk.FreeMen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:42:
Ik hoop zeer dat het een (simpel) defect is. Vreemde is inderdaad dat lang niet iedereen er last van heeft maar ook dat diverse andere merken er last van hebben maar ook daar weer niet allemaal.
Pas als ik de auto laat voor koelen dan begint de F16 zich klaar te maken voor de start. Dat voelt wel een beetje als schaamte richting de buurt inderdaad.
In mijn situatie staat de auto altijd uit de zon onder een carport en laat de auto pas rond 2300u laden als het enigszins is afgekoeld.
Ook bij het voorkoelen hoort hij zich niet als een F16 te gedragen. Er is echt iets mis met het aircosysteem imho.
Ik durf die van mij na 23uur echt niet meer te laden. Ook leuk als je thuiskomt en je buurman zegt lachend hoe is het met je rammelbak?AvantBlack schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:51:
[...]
Verschilt echt van auto tot auto. Maakt wel meer lawaai dan aan een 230v aansluiting laden, maar niet echt hinderlijk.
Pas als ik de auto laat voor koelen dan begint de F16 zich klaar te maken voor de start. Dat voelt wel een beetje als schaamte richting de buurt inderdaad.
In mijn situatie staat de auto altijd uit de zon onder een carport en laat de auto pas rond 2300u laden als het enigszins is afgekoeld.
Het lijkt wel alsof je 10 jaar de toekomst in kijk, vergeleken met die andere auto's in het rijtje
Dus dan zien we eindelijk een rode MME in de regio Alkmaar touren...😉Meester_J schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:39:
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Ik lees hier meer mensen met een NewMotion laadpaal. Ik heb de Home Advanced en het valt mij op dat als de auto op uitgesteld laden staat (dus 23u starten) en ik deze al om 2100u aansluit (en aanmeld met de laadpas) deze continue heen en weer klikt tussen blauw en groen lampje. Je hoort ook een relais heen en weer gaan. Net alsof de laadpaal steeds voeding probeert te geven aan de auto.DOCO_88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:27:
https://newmotion.com/nl-nl/klantenservice/contactformulieren/aanvraag-voor-het-wijzigen-van-de-stroomsterkte
Ik heb hem ingevuld,
De app van Shell Recharge geeft dan ook om de 30 sec. aan dat het laden is gestart.
Hebben jullie dat ook?