Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 77 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
Tristen01 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:53:
YEAH Zojuist een persoonlijk video boodschap van de dealer ontvangen. De auto is vanochtend bij hun geleverd, de update/controle is al gedaan in Antwerpen (heeft hij nagevraagd bij Ford). Verwachte levering; Vrijdag!
Kijk, zo kan het dus ook!

Welke dealer heb jij, vast geen Wassink of Broekhuis :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristen01
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-07 10:30
FreeMen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Kijk, zo kan het dus ook!

Welke dealer heb jij, vast geen Wassink of Broekhuis :X
Wensveen in Alblasserdam. In het filmpje een rondje om de auto en het interieur. En gelijk de melding dat hij waarschijnlijk vrijdag geleverd kan worden. Klein half uurtje later al een belletje van de dealer om de afspraak te plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
FreeMen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:22:
Zojuist

"vehicleDateTime":"2021-06-02T13:49:53Z" -> "vehicleDateTime":"2021-06-14T13:06:38Z"
"tappsDateTime":"2021-06-10T13:39:22.955Z"} ->"tappsDateTime":"2021-06-14T11:06:41.910Z"

Vehicledatetime = onze tijd, tapps kennelijk UTC tijd (-2 uur)

en jawel

"lifeCycleMode":"NORMAL" -> "lifeCycleMode":"TRANSPORT"

En dat allemaal icm COMPOUND OUT () since 2021-06-10 17:29:00.0
Dan is hij onderweg! Morgen aankomst bij dealer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
F1dude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Dan is hij onderweg! Morgen aankomst bij dealer toch?
Dat stond vrijdag in de late middag inderdaad in VISTA maar sinds donderdagavond al compound out wat ik wat vaag vind maar M24 heeft dezelfde status sinds vrijdag ochtend.

We shall see...

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 14-06-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy E
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 11:25
Tristen01 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Wensveen in Alblasserdam. In het filmpje een rondje om de auto en het interieur. En gelijk de melding dat hij waarschijnlijk vrijdag geleverd kan worden. Klein half uurtje later al een belletje van de dealer om de afspraak te plannen!
Ik zal dadelijk kijken of ik de auto bij ze ziet staan ik rij er namelijk iedere dag langs ;)
afgelopen donderdag stond daar een first edition grabber blue aan de lader zag er wel mooi uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F1dude
FreeMen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Dat stond vrijdag in de late middag inderdaad in VISTA maar sinds donderdagavond al compound out wat ik wat vaag vind maar M24 heeft dezelfde status sinds vrijdag ochtend.

We shall see...
Fingers crossed dat er wat gaat gebeuren.

Hier ook zojuist naar Transport gegaan. Vehicledate is ook eindelijk aangepast sinds 1 Juni. Hopelijk rijdt iemand hem op een trailer.

Ik heb trouwens nog wel Compound In staan en Software update Required

{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-14T14:37:33Z","tappsDateTime":"2021-06-14T12:37:55.710Z"}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
rvee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:28:
[...]

Staat er 1 aan de lader, kan je die horen?
nee, maar zit ook zeker 50 meter tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
F1dude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:53:
[...]

Hier ook zojuist naar Transport gegaan. Vehicledate is ook eindelijk aangepast sinds 1 Juni. Hopelijk rijdt iemand hem op een trailer.

{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-14T14:37:33Z","tappsDateTime":"2021-06-14T12:37:55.710Z"}
van mij heeft nog nooit op iets anders gestaan dan op transport. Ook al een maand in Antwerpen en laatste vehicledate is 6 juni. Ook op compound IN.

Dealer gaf vandaag aan dat Ford de dealers (eindelijk!!) heeft gemeld dat ze de ETA data in vista niet meer moeten vertrouwen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-07-2021
Tristen01 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:53:
YEAH Zojuist een persoonlijk video boodschap van de dealer ontvangen. De auto is vanochtend bij hun geleverd, de update/controle is al gedaan in Antwerpen (heeft hij nagevraagd bij Ford). Verwachte levering; Vrijdag!
Te gek! Dat doen ze snel daar... Helaas moet ik 14 dagen wachten :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MachE
Net m’n auto gespot :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twCigBmqHIfp4a7umEwZbRety0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJ28bOfbPi4Asp4VSFhQ1DMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
Er stond bij de dealer een Grabber blauwe MME te laden waar een bak herrie uit kwam....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:14
Zojuist dealer gesproken en daar kwam dit uit:

Wij kijken in Ford Etis GLOBAL (etis.ford.com), daarin staat de status van de auto voor de USA/Global markt.
NIET voor de lokale (NL) markt. Die kan alleen de dealer zien als ze inloggen op Etis en dan de regionale markt kiezen.

Oftewel, voor Global/USA is de leverstop er af, voor NL specifiek nog niet.
Dealer zei dat er "officieel" nog steeds niet uitgeleverd mag worden, hij las op wat hij op het scherm zag staan.

Na 7,5 week OOK nog steeds geen oplossing voor het dak wat er rechtsachter te diep in zit...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:42:
Zojuist dealer gesproken en daar kwam dit uit:

Wij kijken in Ford Etis GLOBAL (etis.ford.com), daarin staat de status van de auto voor de USA/Global markt.
NIET voor de lokale (NL) markt. Die kan alleen de dealer zien als ze inloggen op Etis en dan de regionale markt kiezen.

Oftewel, voor Global/USA is de leverstop er af, voor NL specifiek nog niet.
Dealer zei dat er "officieel" nog steeds niet uitgeleverd mag worden, hij las op wat hij op het scherm zag staan.

Na 7,5 week OOK nog steeds geen oplossing voor het dak wat er rechtsachter te diep in zit...
Dan moet jouw dealer eens met die van @Tristen01 praten want die heeft toch duidelijk info van Ford NL gekregen dat het er wel af is voor zijn auto.

Daarnaast klopt er iets niet in zijn verhaal. Ja, wij kijken naar etis.com echter er staat heel duidelijk dat er gekeken wordt naar regio/land specifieke statussen.

Wij controleren op uitstaande service-acties voor het door u geselecteerde voertuig, met het voor u gedetecteerde land; als dit niet correct is, krijgt u wellicht niet de juiste informatie te zien.Wij hebben gedetecteerd dat u zich bevindt in: NetherlandsAls deze informatie niet klopt, klik dan hier om uw land te wijzigen.

Waar we wel achter zijn is dat als de etis tekst niet in NL is en er niet staat u bevindt zich in "Nederlands" dat je dan inderdaad of geen info of onjuiste info krijgt.

Mijn auto stond duidelijk on hold tm dinsdag en nu is deze eraf waar bij veel andere er nog steeds staat dat ze een update moeten hebben. Als wij verkeerd kijken kan het niet zo zijn dat de ene wel een status heeft en de andere niet.

Ik geloof alleen best dat alle auto's bij de dealers nog altijd on hold staan want die hebben de update niet. Maar een klein aantal is van de hold en update software status af dus het kan best zijn dat de algehele hold nog geldt om fouten te voorkomen maar de dealer van @Tristen01 heeft dus andere info gehad.

Tot dusver allemaal wel in lijn met wat we gewend zijn, tegenstrijdige info... :X

NB, i'm not shooting the messenger mocht dat zo over komen. Ik heb gewoon sterk het gevoel dat dealers maar wat zeggen om niet voor l*l te staan omdat wij weer eens meer weten dan ze zelf weten.

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 14-06-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
[...]

Hetzelfde hier hopen maar dat het goedkomt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-11-2022
Volgens mij wisten wij ook al eerder van de onhold en duurde het 1 tot enkele dagen dat Ford Nederland en toen de dealers het wisten. Zal nu ook zo gaan. Wij weten al van de update maar Ford Europa moet nog een bericht naar Ford Nederland sturen en deze naar de dealers. Als we geluk hebben weten ze het morgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fletnix
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03-2023
Derknl schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:49:
Volgens mij wisten wij ook al eerder van de onhold en duurde het 1 tot enkele dagen dat Ford Nederland en toen de dealers het wisten. Zal nu ook zo gaan. Wij weten al van de update maar Ford Europa moet nog een bericht naar Ford Nederland sturen en deze naar de dealers. Als we geluk hebben weten ze het morgen!
Ford dealers kijken gewoon op dit forum als ze de laatste update willen weten over hun eigen bedrijfsvoering 8)7
FORD = Factory Ordered Road Disaster
hopelijk niet Fixed Or Repaired Daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deth]Roses
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:43
Vandaag even naar de FordPass laadpas gekeken voor laden van de auto, maar dat onding werkt met maar 1 betaalmiddel en dat is de credit card :S Laat ik dat ding nou net in april hebben opgezegd, omdat ik er nooit gebruik van maakte :(

Maar weer even een mail gestuurd of ze nog van plan zijn andere betaalmiddelen toe te voegen :) :?

[ Voor 17% gewijzigd door [Deth]Roses op 14-06-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10-2021
MarcelGo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:24:
[...]

Die dubbel lock vereist dus een fysieke actie om te voorkomen dat je je kind opsluit door weg te lopen?

Of gelijk bij sluiten op slotje klikken op de deurstijl...
Op de deurstijl moet je de toetsen "7-8" en "9-0" tegelijkertijd indrukken om de auto op slot te doen. Volgens mij doet de afbeelding van het slotje niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Laatst online: 18-06-2024
vixseboxse schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:46:
[...]
Op de deurstijl moet je de toetsen "7-8" en "9-0" tegelijkertijd indrukken om de auto op slot te doen. Volgens mij doet de afbeelding van het slotje niks.
Dan is het handige van weglopen via paak niet meer mogelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 11:55
[Deth]Roses schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:06:
Vandaag even naar de FordPass laadpas gekeken voor laden van de auto, maar dat onding werkt met maar 1 betaalmiddel en dat is de credit card :S Laat ik dat ding nou net in april hebben opgezegd, omdat ik er nooit gebruik van maakte :(

Maar weer even een mail gestuurd of ze nog van plan zijn andere betaalmiddelen toe te voegen :) :?
Ja, onhandig inderdaad...en wat ik ook onhandig vind is dat je per transactie een betaling en afschrift/factuur krijgt. Dat zou ik graag maandelijks op 1 factuur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Nieuwe Android update Fordpass zorgt voor problemen lees ik. Recente update is beschikbaar maar gezien de reviews kan ik die beter even niet updaten. Wie ervaart verbeteringen en wie juist problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mache2021
  • Laatst online: 19-07-2021
[...]

Waar heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-06 09:15
Ik heb vanmiddag de volgende update gekregen:

lifeCycleMode":"NORMAL" -> "lifeCycleMode":"TRANSPORT" maar nog steeds compound in (al sinds mei).

Geen idee of hier überhaupt nog een touw aan vast te knopen is.

Edit: en geen gold status meer. Ik kan ook niks vinden over e-Call update. Is dat alleen voor eigenaren die de MME al in bezit hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Jerome.c op 14-06-2021 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F1dude
Hold is er nu volledig af! Geen PTI software update (zichtbaar)... Staat nog op 11-03...Ik kom je achterna @FreeMen :P - nu nog naar Compound out en Leveren...

Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
Geen Campaignbericht(en) gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door F1dude op 14-06-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
[...]
Luffbra schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:57:
[...]
Dan is het handige van weglopen via paak niet meer mogelijk ...
Werkt ook met de FOB. Is inderdaad niet iets wat je zou doen als je één van beide bij je hebt, maar is anders wel goed om te weten als jij of een gezinslid bijv. iets uit de auto moet halen.

[ Voor 27% gewijzigd door vixseboxse op 14-06-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
vixseboxse schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:40:
[...]

[...]

Werkt ook met de FOB. Is inderdaad niet iets wat je zou doen als je één van beide bij je hebt, maar is anders wel goed om te weten als jij of een gezinslid bijv. iets uit de auto moet halen.
Ik begreep uit een review film op YT dat je de deuren kan afsluiten door een vinger op een deurknop te leggen (niet indrukken). Helaas zelf nog niet kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Bij de PTI information staat nu:
21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED

Dat betekend gewoon dat er een update is die uitgevoerd moet worden. Lijkt mij een kwestie van OTA of via een kabeltje bij de dealer. Niks bijzonders.

Toen de sales stop bij ons bekend was op vrijdag? kwam dit pas op maandag bij de dealers binnen.
Ik verwacht dus 1 of 2 dagen en dan gaat alles weer uitgeleverd worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Brotuck op 14-06-2021 20:03 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:19
Vandaag nog van de dealer gehoord dat hij nog niet mag afleveren, maar de berichten hierboven lezende hoop ik morgen een nieuwe afleverdatum te krijgen.

Op mijn overeenkomst staat trouwens dat ik nog recht heb op een tankpas (jaja, tankpas) tvw 250 euro. Dealer hier recent naar gevraagd, hij zei dat ik dan 250e laad tegoed zou hebben. Handig, gezien de aankomende vakantie (laden bij ionity). Iemand anders die dit ook heeft gekregen? Ik zie het al weer gebeuren dat er niks op de laadpas staat qua tegoed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Falch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:28:
Vandaag nog van de dealer gehoord dat hij nog niet mag afleveren, maar de berichten hierboven lezende hoop ik morgen een nieuwe afleverdatum te krijgen.
wat staat er bij jouw in ETIS?

https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 14-06-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
Dit:

‘ Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Falch schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Dit:

‘ Nog uit te voeren service-acties (FSA's)
21C16 - MUSTANG MACH-E ECALL SOFTWARE UPDATE REQUIRED’
Ah ok, dan moet hij inderdaad nog de update krijgen.
Doet Ford wel lang over om de update bij de dealers te kirjgen gezien de auto's in Antwerpen al vanaf afgelopen dinsdag de fix krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
[...]

Oh, dan staat mijn auto al bijna 4 weken niet op slot...wat jij beschrijft is voor als je met code heb geopend en gereden. Als je PAAK of de fob gebruikt kan je gewoon op het slotje drukken😉

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX-xlX39FpEgxwl2OwFMA7KT0GI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UbELHcKLGwoYZD4QQeRqBvZA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Bij mij ook, maar ik maak me er niet druk om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Oh, dan staat mijn auto al bijna 4 weken niet op slot...wat jij beschrijft is voor als je met code heb geopend en gereden. Als je PAAK of de fob gebruikt kan je gewoon op het slotje drukken😉
Maar dat hoeft in de basis toch helemaal niet? Hij gaat toch gewoon op slot zonder op dat slotje te drukken als je weg loopt of is dat slotje voor dubbel slot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
FreeMen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Maar dat hoeft in de basis toch helemaal niet? Hij gaat toch gewoon op slot zonder op dat slotje te drukken als je weg loopt of is dat slotje voor dubbel slot?
Ja hij gaat op slot als je wegloopt...dan kijk ik om, nog een keer goed kijken...ja ik denk dat ie op slot zit, of deur dicht en knopje drukken, klaar😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
MarcelGo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Ja hij gaat op slot als je wegloopt...dan kijk ik om, nog een keer goed kijken...ja ik denk dat ie op slot zit, of deur dicht en knopje drukken, klaar😬
Ik loop weg en kijk dan of de spiegels zijn ingeklapt. Alleen is dat door de zwarte kleur eigenlijk niet zichtbaar.

Had ergens gelezen dat iemand een oranje sticker op de binnenzijde spiegel had geplakt. Dan zie je wel dat ze zijn ingeklapt.

Dat moet ik nog gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
Hier staat hij sinds 03-06-2021 al bij de dealer (Broekhuis)
ETIS geeft geen meldingen meer, maar nog niks gehoord.
Ga ervan uit dat ze het gewoon druk hebben.. durf haast niet meer te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Mijn bestelde MMe is afgelopen week met de Grande New Jersey aangekomen in de haven van Antwerpen. Op 03 juli is hij bij de dealer en kan ik hem afhalen. Was voorzien voor december 2021, dus een half jaar vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:26
pdebeuck schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:27:
Mijn bestelde MMe is afgelopen week met de Grande New Jersey aangekomen in de haven van Antwerpen. Op 03 juli is hij bij de dealer en kan ik hem afhalen. Was voorzien voor december 2021, dus een half jaar vroeger.
Hij is Antwerpen nog niet uit hè. :+

Maar goed om te horen, dat het sneller lijkt te gaan op het moment daar in Antwerpen. Dan kan onze MMe misschien gewoon half augustus geleverd worden. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 15-06-2021 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Leren de dealers het dan nooit...werkelijk |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Luffbra schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Ik loop weg en kijk dan of de spiegels zijn ingeklapt. Alleen is dat door de zwarte kleur eigenlijk niet zichtbaar.

Had ergens gelezen dat iemand een oranje sticker op de binnenzijde spiegel had geplakt. Dan zie je wel dat ze zijn ingeklapt.

Dat moet ik nog gaan doen.
Dat was ik.
Ik heb er een klein, reflecterend wit stickertje geplakt die alleen zichtbaar is als de spiegels zijn ingeklapt. Werkt perfect!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu0649RfpsLREvtuCuoIwnStpfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dhxBTFz4Vaf6XVeJAnj9bS0v.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
Is gisteren bevestigd door de dealer. Is wel in België. Deze week krijgt hij de eerste binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gisteren voor het eerst een andere ME in het wild gezien! Reed in het thuisdorp gewoon exact dezelfde (AWD/grey) ME tegemoet.. ik was zelf nog een paar seconden aan het kijken wat voor een auto het was, och verrek!! Een ME! :)

Op de terugweg zag ik in de achteruitkijkspiegel dat er weer iemand foto's moest hebben :P

De auto bevalt tot op heden geweldig! Hij rijden en de range zijn boven verwachting!
Alleen de instellingen worden maar niet onthouden, sommige lijken willekeuring aan/uit te gaan.
En PaaK werkt gewoon voor geen meter, volledig onbetrouwbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
pdebeuck schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:54:
Is gisteren bevestigd door de dealer. Is wel in België. Deze week krijgt hij de eerste binnen.
Dat begrijp ik maar de dealer kan dat helemaal niet weten welke binnen komen, dat is namelijk het grote probleem. VISTA (het systeem van Ford waar de dealer in kijkt) is gevult met fictieve datums. Ik weet niet of je dit topic gevolgt hebt maar bij 95% hier is meerdere malen door de dealer aangegeven dat hij volgende week binnen komt om vervolgens niet binnen te komen.

Auto's bivakkeren gemiddeld tussen de 4 en 10 weken in Antwerpen tot op heden. Zelf heb ik sinds aankomst in Antwerpen al 5x een uitstel gekregen en dan ben ik nog maar een middenmotor. Er zijn er bij welke al sinds begin maart in Antwerpen staan.

Feit is, zolang hij niet bij de dealer staat is het voor hen net zo'n gok als voor jou en mij wanneer hij binnen komt.

let wel, dit wil niet zeggen dat je geen geluk kan hebben maar 4 weken vanaf aankomt antwerpen tot uitlevering heeft er nog geen één gehaald en, niet te vergeten, er staan ca 5000 a 6000 MME's vast in Antwerpen welke allemaal door de QC moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Dat was ik.
Ik heb er een klein, reflecterend wit stickertje geplakt die alleen zichtbaar is als de spiegels zijn ingeklapt. Werkt perfect!
[Afbeelding]
Goed idee moet ik zeggen.

Helaas voor mij enkel TP en geen TP+ dus dat wordt het slotje indrukken of gewoon erop vertrouwen dat hij op slot gaat. Zou op zich prima zijn om een lichtsignaal of (zacht) piepje te horen dat als hij automatisch op slot springt als je weg loopt. Zit dat er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
[...]

Dat was ik.
[Afbeelding]
Top, weet ik gelijk waar hij zit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
FreeMen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Helaas voor mij enkel TP en geen TP+ dus dat wordt het slotje indrukken of gewoon erop vertrouwen dat hij op slot gaat. Zou op zich prima zijn om een lichtsignaal of (zacht) piepje te horen dat als hij automatisch op slot springt als je weg loopt. Zit dat er niet op?
De achterknipperlichten geven een signaal en als je goed luistert, hoor je ook iets. Heb nog niet gecheckt of dat altijd het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:00:
[...]

De achterknipperlichten geven een signaal en als je goed luistert, hoor je ook iets. Heb nog niet gecheckt of dat altijd het geval is
Alleen achter, niet voor? Zoals ik parkeer zie ik alleen de voorkant als ik het huis binnen loop.

Ben ook nog zeer benieuwd naar de ontvangst van PAAK gezien de auto direct langs het huis staat.
Als die daar constant op reageert zit er weinig anders op dan PAAK uit te schakelen en een 2e sleutel te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarloH1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Reactie dealer vandaag:

Wij zijn afhankelijk van de update in ons werkplaatsprogramma ETIS.

Hier staat de update nog niet in en zodra die daar wel in staat, weten wij ook pas hoelang de update duurt.

Jouw MME heeft al een kenteken en zodra de update is uitgevoerd, kunnen wij deze ook heel snel uitleveren.

Excuus voor het ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:16
FreeMen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Alleen achter, niet voor? Zoals ik parkeer zie ik alleen de voorkant als ik het huis binnen loop.

Ben ook nog zeer benieuwd naar de ontvangst van PAAK gezien de auto direct langs het huis staat.
Als die daar constant op reageert zit er weinig anders op dan PAAK uit te schakelen en een 2e sleutel te regelen.
Mijn ervaring met PAAK i.c.m. iPhone:
Auto lijkt heel bewust van de afstand van mijn telefoon. Zodra ik uitstap en wegloop, krijg ik via FordPass na enkele meters al een notificatie dat de auto op slot zit. Afstand van woonkamer tot auto is hemelsbreed een meter of 5, met alleen de buitenmuur ertussen. Heb nog nooit gemerkt dat de auto unlockte als ik rondliep thuis.

Ik vermoed dat PAAK niet steeds je auto van het slot haalt als je thuis bent, omdat de muur al voor genoeg interferentie zorgt. Daarnaast, mocht de auto toch unlocked zijn, zal deze niet starten omdat je telefoon buiten de auto is.

Voorkant van de auto licht trouwens ook even op als ie op slot gaat.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TA61
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
Hallo,

Status COMPOUND IN () since 2021-05-17 10:03:00.0

2 weken geleden gaf dealer aan dat status die hij zag QPDI is.

Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt nog voor transport richting dealer?

Betreft een leaseauto; dus meer data kan ik via VIN niet achterhalen (F12 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
MachE schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:00:
[...]
Ik begreep uit een review film op YT dat je de deuren kan afsluiten door een vinger op een deurknop te leggen (niet indrukken). Helaas zelf nog niet kunnen testen
Werkt bij mij RDW+TP iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Laatst online: 11-09 23:33
Ik kreeg vorige week ook dezelfde data door, 3 juli bij de dealer.
Mijne zit ook op de Grande New Jersey uit Vera Cruz, bij jou ook het geval?

Denk dat die van ons de update dan op Antwerpen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
[...]
Dat was ik.
Op welke versies zitten de automatisch inklappende spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Dat was ik.
[Afbeelding]
Leuke lifehack, maar maakt de auto niet gewoon een geluid of toetert hij kort? Kan me bijna niet voorstellen van niet. Alle auto's met keyless go die ik ken hebben een signaal om duidelijk te maken dat de auto zichzelf locked/unlocked.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
MarcelGo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:30:
[...]
Bij mij (standaard RWD+TP) doet dat slotje niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
Ik rijd nu ca. 1,5 week met tevredenheid en veel plezier in de Mach-e. En cliché, maar de pijn van het wachten is wel verdwenen. :-)

Ik heb nog wel een paar vragen m.b.t. het laden en hopelijk hebben jullie daar wat meer kennis over/ervaring in op gedaan:
  • Opladen doe ik netjes iedere keer tot 80% en probeer de accu dan tot 20% leeg te rijden. Dat lukt niet helemaal en meestal kom ik uit op 17%. Hoe hard is die 20% en is het kwalijk om daar iedere keer onder te komen?
    In mijn beleving is het namelijk ook niet goed om de auto steeds een klein beetje op te laden, dus van 23 naar 45% of bij 30% alweer te stekkeren naar 80%? Of is dat gevoel en is het juist wel goed om iedere keer bij te laden en tussen die 20 en 80% te blijven?
  • Dan over het stallen in de zon. De auto wordt best warm, maar is het dan wel goed om te laden of regelt de auto dat zelf? Na het rijden wacht ik meestal wel een uurtje voordat ik ga laden?
  • Gebruik van de voorverwarming/koeling. Koelt of verwarmt dit ook de accu's en is dit wellicht goed om altijd te doen, zodat je niet alleen met een lekker binnen klimaat hebt, maar juist ook met een geconditioneerde accu begint te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
vixseboxse schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Werkt bij mij RDW+TP iig niet
In de manual lees ik onderstaande... Dus met de sleutel of telefoon in de zak zou hij moeten afsluiten door op het slotje te drukken... Ben benieuwd!

Locking the Doors

With your remote control or authorized phone within 3 ft (1 m) of your vehicle, touch the lock icon located on the door window trim to lock the door. The keyless entry system requires a brief delay to authenticate your device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Laatst online: 18-09 18:56
FreeMen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Voor ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
MachE schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:18:
[...]

In de manual lees ik onderstaande... Dus met de sleutel of telefoon in de zak zou hij moeten afsluiten door op het slotje te drukken... Ben benieuwd!

Locking the Doors

With your remote control or authorized phone within 3 ft (1 m) of your vehicle, touch the lock icon located on the door window trim to lock the door. The keyless entry system requires a brief delay to authenticate your device.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVr9SrLhyBzQdZb4UDKgj6Xz7ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6NPCzk1r32vsX6yPnL0Omnk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 15-06-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
AvantBlack schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:11:
Ik rijd nu ca. 1,5 week met tevredenheid en veel plezier in de Mach-e. En cliché, maar de pijn van het wachten is wel verdwenen. :-)

Ik heb nog wel een paar vragen m.b.t. het laden en hopelijk hebben jullie daar wat meer kennis over/ervaring in op gedaan:
  • Opladen doe ik netjes iedere keer tot 80% en probeer de accu dan tot 20% leeg te rijden. Dat lukt niet helemaal en meestal kom ik uit op 17%. Hoe hard is die 20% en is het kwalijk om daar iedere keer onder te komen?
    Is niet zo hard , kan ook tot 10% want daaronder zit nog de reserve.

In mijn beleving is het namelijk ook niet goed om de auto steeds een klein beetje op te laden, dus van 23 naar 45% of bij 30% alweer te stekkeren naar 80%? Of is dat gevoel en is het juist wel goed om iedere keer bij te laden en tussen die 20 en 80% te blijven?
  • Wat ik er over gelezen hebt maakt dat niet echt uit. Als je onverwachts weg moet met 20% vind ik persoonlijk vervelend. Dus vanaf 40 ga ik laden als ik thuis ben.
  • Dan over het stallen in de zon. De auto wordt best warm, maar is het dan wel goed om te laden of regelt de auto dat zelf? Na het rijden wacht ik meestal wel een uurtje voordat ik ga laden?
  • Goed uitgangspunt.
  • Gebruik van de voorverwarming/koeling. Koelt of verwarmt dit ook de accu's en is dit wellicht goed om altijd te doen, zodat je niet alleen met een lekker binnen klimaat hebt, maar juist ook met een geconditioneerde accu begint te rijden?
De Fordhandleiding adviseert dat wel. Of de accu dan ook geconditioneerd is weer ik niet maar lijkt wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvee
Klopt, dat gebruik ik ook. Mocht je onverhoops met de sleutel geen toegang krijgen en de passcode gebruiken dan werkt sluiten met 78-90 button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
TA61 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:32:
Hallo,

Status COMPOUND IN () since 2021-05-17 10:03:00.0

2 weken geleden gaf dealer aan dat status die hij zag QPDI is.

Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt nog voor transport richting dealer?

Betreft een leaseauto; dus meer data kan ik via VIN niet achterhalen (F12 etc)
Kortweg: VEEL te lang.

QPDI duurt tussen de 1 en 4 weken maar dan moet hij nog door de douane en dan is het nog maar de vraag wanneer hij op transport gaat.

Die van mij staat sinds do avond op Compound out wat de status vertrek antwerpen zou moeten zijn maar is nog altijd niet aangekomen bij de dealer. Als een ritje van 2 a 3 uur al 5 dagen duurt (en waarschijnlijk nog langer) dan snap je wel hoe betrouwbaar alle andere data's zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
OK, het is me alsnog gelukt, dank voor de info! Wel onduidelijk dat dit alleen werkt met FOB/PAAK en dat je anders de toetsen "7-8" en "9-0" tegelijkertijd ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb vorige week een keer het slotje ingedrukt en toen ging de auto inderdaad op slot.
Gebruikte toen PaaK. Kreeg het daarna echter niet meer werkend. Laatste dagen niet meer naar gekeken.
Werkt dit ook om te ontgrendelen als de telefoon in de buurt is en PaaK werkt weer eens een keer niet ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
rvee schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Klopt, dat gebruik ik ook. Mocht je onverhoops met de sleutel geen toegang krijgen en de passcode gebruiken dan werkt sluiten met 78-90 button.
Moet je dan om de auto te starten nog een extra code op het scherm invoeren of dezelfde als die je op de deur intypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
makooy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:55:
[...]
Ik heb vorige week een keer het slotje ingedrukt en toen ging de auto inderdaad op slot.
Gebruikte toen PaaK. Kreeg het daarna echter niet meer werkend. Laatste dagen niet meer naar gekeken.
Werkt dit ook om te ontgrendelen als de telefoon in de buurt is en PaaK werkt weer eens een keer niet ? :X
Meestal werkt paak als de ford app gesloten is en soms pas als ik de ford app open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
Luffbra schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:13:
[...]

Moet je dan om de auto te starten nog een extra code op het scherm invoeren of dezelfde als die je op de deur intypt?
Nee, andere code. Die code instellen krijg je als optie als je Tel.-als-Sleutel ingesteld hebt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmmkr
  • Laatst online: 11-09 23:33
Weten jullie nog wie de Screenprotectors had besteld? Wil graag mee in de volgende bestelling, of tips waar je de beste kwaliteit kan bestellen dan doe ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Htmmkr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
Weten jullie nog wie de Screenprotectors had besteld? Wil graag mee in de volgende bestelling, of tips waar je de beste kwaliteit kan bestellen dan doe ik het zelf.
That was me ;)

Vorige week een lading binnen gekregen. Stuur maar een berichtje als je op de reserve lijst wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Htmmkr schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
@makooy ;) ha gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
AvantBlack schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:11:

• Opladen doe ik netjes iedere keer tot 80% en probeer de accu dan tot 20% leeg te rijden. Dat lukt niet helemaal en meestal kom ik uit op 17%. Hoe hard is die 20% en is het kwalijk om daar iedere keer onder te komen? GEEN PROBLEEM
  • MARGINALE VERSCHILLEN, DUS DOEN WAT JE WILT
  • HELEMAAL GOED
BEPAALD DE AUTO ZELF, DUS NIET DRUK OM MAKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
NightWidow schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:53:
Hier staat hij sinds 03-06-2021 al bij de dealer (Broekhuis)
ETIS geeft geen meldingen meer, maar nog niks gehoord.
Ga ervan uit dat ze het gewoon druk hebben.. durf haast niet meer te bellen :P
Ik durf de dealer ook niet meer te bellen.
Volgens de planning zouden ze toch voor morgen het probleem verholpen hebben. Nog iets meer dan anderhalf uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdebeuck
Bij MatCars in Kuurne, zijn de eerste wagens voor uitlevering binnen gekomen vandaag. Er is hier in België geen beperking voor uitlevering volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBIL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-09-2021
Pdebeuck, zijn daar al auto's bij die vorige week zijn aangekomen in Antwerpen?

Ik weet de boot al niet meer, maar die van mij stond erop. Spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
PBIL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:26:
Pdebeuck, zijn daar al auto's bij die vorige week zijn aangekomen in Antwerpen?

Ik weet de boot al niet meer, maar die van mij stond erop. Spannend
Euhm, doorlooptijd Antwerpen -> dealer is momenteel 6 tot 8 weken. Er staan nog duizenden (letterlijk) MME's voor je in de rij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooipah
  • Laatst online: 14-08-2021
6 tot 8 weken is inderdaad op dit moment het minimum, hoop iedere dag berichtje te krijgen dat hij ondertussen bij de dealer staat :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonAnastacia
  • Laatst online: 16-09 20:38
Die van mij heeft na een dikke maand op NORMAL te hebben gestaan nu de status FACTORY sinds vanochtend 6 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
CarbonAnastacia schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:44:
Die van mij heeft na een dikke maand op NORMAL te hebben gestaan nu de status FACTORY sinds vanochtend 6 uur
Die status had @ton.swart op 10-06 ook ineens. Bijzondere status, geen idee hoe dat is afgelopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton.swart
  • Laatst online: 20-02-2024
FreeMen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Die status had @ton.swart op 10-06 ook ineens. Bijzondere status, geen idee hoe dat is afgelopen :?
De rs status is inmiddels weer TRANSPORT. Heeft maar 1 dag oid op "FACTORY" gestaan. Nog steeds dagelijks wat rs activiteit. Laatste status:
code:
1
{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":0,"vehicleDateTime":"2021-06-15T12:48:42Z","tappsDateTime":"2021-06-15T10:48:46.533Z"}

ETIS PTI ECALL melding is sinds donderdag ook opgelost.

whereismymache status:
code:
1
2
3
4
5
6
VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Code: 711
VMACS Status Since: 2021-06-11 12:24:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:

Maar zoals zovelen van ons, nog geen vorm van enige communicatie van Ford, lease maatschappij (Arval) en./of dealer (Wassink Autogroep). Dus geen idee wat ik wanner kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Ik heb nieuws omtrendt alarm!!!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Via die nieuwe link helaas geen GOB data (althans, bij mij niet), dat zou net wat meer info geven tav de "waar" van de status (QPDI, Customs, ATport etc).

edit

lol, kom er net achter dat F12 op Ford nl hetzelfde laat zien als whereismymache

Kennlijk is er wat verandert alleen heb ik Ford.nl nooit meer bekeken omdat het toch niet werkte.

[ Voor 49% gewijzigd door FreeMen op 15-06-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:09:

***members only***
Kijk, dus toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
..

[ Voor 133% gewijzigd door FreeMen op 15-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo

***members only***
Mogen ze ook uitleggen waar de optie om interieur uit te schakelen zit, want ik heb die optie niet in het menu?

Onderstaande is wel in tegenspraak met de reactie van Ford, en ik heb geen interieur alarm kunnen genereren, raam open, auto op slot arm naar binnen zou alarm moeten geven...

EEN KLASSE 3 BESTAAT UIT:
Klasse 1 startonderbreker
Omtrekdetectie
Interieur detectie
Hellingshoekdetectie
Akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroomsirene
Optische signalering

[ Voor 32% gewijzigd door MarcelGo op 15-06-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Mogen ze ook uitleggen waar de optie om interieur uit te schakelen zit, want ik heb die optie niet in het menu?

Onderstaande is wel in tegenspraak met de reactie van Ford, en ik heb geen interieur alarm kunnen genereren.

EEN KLASSE 3 BESTAAT UIT:
Klasse 1 startonderbreker
Omtrekdetectie
Interieur detectie
Hellingshoekdetectie
Akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroomsirene
Optische signalering
Als je Facebook hebt, kan je even contact met mij opnemen zodat we hierin samen ten strijde trekken? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Helaas, kan/mag geen fb account🙃

Dit was mijn email antwoord van Ford...
De Ford Mustang Mach-E is vanaf de fabriek voorzien van een alarmsysteem (deuren, motorkap en kofferbak). Deze heeft geen SCM classificering.

Inmiddels hebben wij via een andere klant die dezelfde auto heeft gekocht, ervaring opgedaan met zijn verzekeringsmaatschappij die een VbV / SCM terugvindsysteem (peilzender) mét SCM certificaat moet laten toevoegen aan het af-fabriek alarmsysteem. Ik denk, gezien de voorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij, dat u wellicht deze ook kunt laten inbouwen.

Wij bouwen zelf geen alarmsystemen in, maar wij hebben wel zeer goede ervaring met onze leverancier Fleetaccess. Onderstaand een link naar hun website met meer informatie:

https://www.fleetaccess.n...erugvindsysteem-scm-tv01/

Wellicht kunt u bij uw verzekeringsmaatschappij informeren of dit systeem voor hun voldoende is.

[ Voor 92% gewijzigd door MarcelGo op 15-06-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Kan iemand met een AWD mij helpen?

Zoals @MarcelGo zei, het verhaal klopt niet. daar ben ik nu zelf ook achter.

Ik zoek iemand met een AWD (All-Wheel Drive) die mij direct cq vandaag met het volgende 5-minuten testje kan helpen:

Test:
1. auto ontgrendelen
2. alle 4 de ramen volledig naar beneden
3. auto vergrendeld
4. weggelopen (uit bereik Phone-as-a-key) en mogelijk ook uit bereik fysieke sleutel
5. Iemand anders iets uit de auto laten pakken (door de openstaanderamen heen)
Resultaat =

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
@makooy Dat had iemand al getest, dan gaat het alarm af en krijg je een melding op de telefoon.

edit
zie rvee in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

[ Voor 34% gewijzigd door FreeMen op 15-06-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz

***members only***
Nou, ik weet niet hoor maar op de RWD heb je echt geen interieur alarm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
FreeMen schreef op dinsdag 15 juni 2021 16:10:
[...]
Kennlijk is er wat verandert alleen heb ik Ford.nl nooit meer bekeken omdat het toch niet werkte.
Bij mij is dit plots gaan weken (F12 truc), en dat met een lease auto. Kan wel alleen de compound status zien.

Over het alarmsysteem, het moet niet gekker worden bij Ford.. Je wordt of niet voorzien van info of van onjuiste info...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
baszz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:58:
[...]

Nou, ik weet niet hoor maar op de RWD heb je echt geen interieur alarm...
Beter nog. Ik ben net naar buiten gelopen.
Test gedaan met raam open, auto vergrendeld. Je kan gerust je gang gaan door het raam. Alarm gaat niet af. Tenzij je de deur vanuit binnen opent.

Ik heb al een mail teruggestuurd. Ook even gemeld dat ik Ford aansprakelijk stel indien de auto wordt gestolen en de verzekering niet of niet voldoende uitkeert op basis van de verkeerde informatie vanuit Ford. Voor zover zoiets waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
makooy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Beter nog. Ik ben net naar buiten gelopen.
Test gedaan met raam open, auto vergrendeld. Je kan gerust je gang gaan door het raam. Alarm gaat niet af. Tenzij je de deur vanuit binnen opent.

Ik heb al een mail teruggestuurd. Ook even gemeld dat ik Ford aansprakelijk stel indien de auto wordt gestolen en de verzekering niet of niet voldoende uitkeert op basis van de verkeerde informatie vanuit Ford. Voor zover zoiets waard is.
Ja, die test had ik ook gedaan. Niets. Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een mogelijkheid om dit meer onder druk te zetten bij Ford. Misschien een soort gezamenlijke klacht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
baszz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Ja, die test had ik ook gedaan. Niets. Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een mogelijkheid om dit meer onder druk te zetten bij Ford. Misschien een soort gezamenlijke klacht ofzo.
Stuur maar een PM met je telefoonnummer. Dan maak ik een whatsapp groep met mensen die hier “wat mee willen” :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
makooy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Stuur maar een PM met je telefoonnummer. Dan maak ik een whatsapp groep met mensen die hier “wat mee willen” :)
Misschien een domme vraag, maar als in de handleiding staat dat er een bewegingssensor inzit en je een mail van een specialist krijgt met de bevestiging, dat er dan iets structureels mis gaat ? Je kan ze dan (lijkt mij) verantwoordelijk houden zoals je hier boven al zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
Jerome.c schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Misschien een domme vraag, maar als in de handleiding staat dat er een bewegingssensor inzit en je een mail van een specialist krijgt met de bevestiging, dat er dan iets structureels mis gaat ? Je kan ze dan (lijkt mij) verantwoordelijk houden zoals je hier boven al zegt...
Dat betwijfel ik. Maar ik denk wel dat je ze kan wijzen op een 'ondeugdelijk product' in die zin. En dan krijgen ze de kans om dat op te lossen. Ik betwijfel echter of dit het tot de rechter gaat halen en voor die tijd zie ik niet dat Ford hier iets aan gaat doen. Al lijkt het mij een kleine software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Jerome.c schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Nou ja. In hoeverre zijn de juridisch aansprakelijk te houden wanneer de auto gestolen wordt en de verzekering niet uit keert?
Die kans acht ik klein.

Mogelijk kunnen we wel iets met meerdere mensen proberen. Zoiets als een “Class Action”-rechtszaak kennen we niet zoals ze in de USA zijn maar er zijn juridisch gezien wel aanknopingspunten lijkt mij.
Ik kan echter zelf op dit moment geen zaak starten via rechtsbijstand. Dat zou dan iemand anders moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome.c
baszz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Dat betwijfel ik. Maar ik denk wel dat je ze kan wijzen op een 'ondeugdelijk product' in die zin. En dan krijgen ze de kans om dat op te lossen. Ik betwijfel echter of dit het tot de rechter gaat halen en voor die tijd zie ik niet dat Ford hier iets aan gaat doen. Al lijkt het mij een kleine software update.
De sensor zit er dus wel? Of hoe bedoel je een software update ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
Jerome.c schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:11:
[...]

De sensor zit er dus wel? Of hoe bedoel je een software update ?
Denk dat daar de clue zit, die zitten er niet in...
Pagina: 1 ... 77 ... 179 Laatste