makooy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:42:
Zojuist dealer gesproken en daar kwam dit uit:
Wij kijken in Ford Etis GLOBAL (etis.ford.com), daarin staat de status van de auto voor de USA/Global markt.
NIET voor de lokale (NL) markt. Die kan alleen de dealer zien als ze inloggen op Etis en dan de regionale markt kiezen.
Oftewel, voor Global/USA is de leverstop er af, voor NL specifiek nog niet.
Dealer zei dat er "officieel" nog steeds niet uitgeleverd mag worden, hij las op wat hij op het scherm zag staan.
Na 7,5 week OOK nog steeds geen oplossing voor het dak wat er rechtsachter te diep in zit...
Dan moet jouw dealer eens met die van @
Tristen01 praten want die heeft toch duidelijk info van Ford NL gekregen dat het er wel af is voor zijn auto.
Daarnaast klopt er iets niet in zijn verhaal. Ja, wij kijken naar etis.com echter er staat heel duidelijk dat er gekeken wordt naar regio/land specifieke statussen.
Wij controleren op uitstaande service-acties voor het door u geselecteerde voertuig, met het voor u gedetecteerde land; als dit niet correct is, krijgt u wellicht niet de juiste informatie te zien.Wij hebben gedetecteerd dat u zich bevindt in: NetherlandsAls deze informatie niet klopt, klik dan hier om uw land te wijzigen.
Waar we wel achter zijn is dat als de etis tekst niet in NL is en er niet staat u bevindt zich in "Nederlands" dat je dan inderdaad of geen info of onjuiste info krijgt.
Mijn auto stond duidelijk on hold tm dinsdag en nu is deze eraf waar bij veel andere er nog steeds staat dat ze een update moeten hebben. Als wij verkeerd kijken kan het niet zo zijn dat de ene wel een status heeft en de andere niet.
Ik geloof alleen best dat alle auto's bij de dealers nog altijd on hold staan want die hebben de update niet. Maar een klein aantal is van de hold en update software status af dus het kan best zijn dat de algehele hold nog geldt om fouten te voorkomen maar de dealer van @
Tristen01 heeft dus andere info gehad.
Tot dusver allemaal wel in lijn met wat we gewend zijn, tegenstrijdige info...
NB, i'm not shooting the messenger mocht dat zo over komen. Ik heb gewoon sterk het gevoel dat dealers maar wat zeggen om niet voor l*l te staan omdat wij weer eens meer weten dan ze zelf weten.
[
Voor 4% gewijzigd door
FreeMen op 14-06-2021 16:35
]